Moi kaikki kaavinnan tehneet! Kuinka pitkään jälkivuodot jatkuivat? Ja tuliko kaikki heti kaavinnan jälkeen vai vasta myöhemmin? Itselleni tehtiin joku aika sitten abortti ja heti toimenpiteen jälkeen minulla ei juurikaan ollut vuotoa, vaan ne loppuivat nopeasti. Sitten valtava vuoto alkoi viikko toimenpiteen jälkeen. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Vuodot kaavinnan jälkeen
12
9952
Vastaukset
- Mutzi
Sinuna lähtisin oitis naistentautien päivystykseen.Onnea matkaan!
- Mom not to be
...mutta ei ilmeisesti ollut tarvetta lähteä, koska ei kuumetta.
- miina
Mom not to be kirjoitti:
minulla oli hieman samanlainen tilanne, ei ollut kuumetta mutta vuoto alkoi todella runsaana reilun viikon jälkeen kaavinnasta. ensimmäsellä lääkärikäynnillä ei tehty mitään ,mutta kun vuoto vain jatkui niin menin uudestaan ja tutkimusten jälkeen selvisi että minulla oli kohtutulehdus. pitkään söin lääkkeitä ja nyt kaavinnasta on aikaa kohta puoli vuotta ja edelleen on oireita. odotan pääsyä uuteen kaavintaan, jotta saataisiin kuukautiskierto kohdilleen ja varmuus että edellisessä kaavinnassa on ei ole jäänyt mitään kohtuun. en todellakaan ole edes itse tietoinen mitä kaikkea haittaa tuosta voi seurata, koska lääkärit ei oikein ole olleet halukkaita asiasta keskustelemaan..
kannattaa mennä varmaan päivystykseen tai huomenna omalle lääkärille ja pyytää selvitämään tilanne, ettei mitään pahempaa satu.
tsemppiä matkaan! - NallePuh
miina kirjoitti:
minulla oli hieman samanlainen tilanne, ei ollut kuumetta mutta vuoto alkoi todella runsaana reilun viikon jälkeen kaavinnasta. ensimmäsellä lääkärikäynnillä ei tehty mitään ,mutta kun vuoto vain jatkui niin menin uudestaan ja tutkimusten jälkeen selvisi että minulla oli kohtutulehdus. pitkään söin lääkkeitä ja nyt kaavinnasta on aikaa kohta puoli vuotta ja edelleen on oireita. odotan pääsyä uuteen kaavintaan, jotta saataisiin kuukautiskierto kohdilleen ja varmuus että edellisessä kaavinnassa on ei ole jäänyt mitään kohtuun. en todellakaan ole edes itse tietoinen mitä kaikkea haittaa tuosta voi seurata, koska lääkärit ei oikein ole olleet halukkaita asiasta keskustelemaan..
kannattaa mennä varmaan päivystykseen tai huomenna omalle lääkärille ja pyytää selvitämään tilanne, ettei mitään pahempaa satu.
tsemppiä matkaan!MInulla tuli heti kaavinnan jälkeen vuotoa n. 7 päivää, jonka jälkeen se loppui. Muutama päivä myöhemmin vuoto alkoi taas ja kesti taas n. viikon verran. Jälkitarkastuksen yhteydessä kyselin asiasta lääkäriltä, koska pelkäsin saanneen tulehduksen, mutta lääkäri sanoi, että se on normaalia, että vuoto tulee ja menee hieman epätasaisesti. MInulla ei ollut kuumetta, eikä muita oireita pientä vatsakipua lukuun ottamatta.
- Mutzi
Mom not to be kirjoitti:
Neuvon kuitenkin lisää.Puhelimessa on helppo sanoa hoito-ohjeita, mutta paikan päälle, poliklinikalle,mentyäsi on sinut tutkittava.
Oma terveytesihän on kyseessä.Ehkä joskus hankit vielä lapsia. Hoida asiasi kuntoon, ettei tarvitse tulevaisuudessa jahkua ja katua.
Hyvät voinnit! - pipp
Mutzi kirjoitti:
Neuvon kuitenkin lisää.Puhelimessa on helppo sanoa hoito-ohjeita, mutta paikan päälle, poliklinikalle,mentyäsi on sinut tutkittava.
Oma terveytesihän on kyseessä.Ehkä joskus hankit vielä lapsia. Hoida asiasi kuntoon, ettei tarvitse tulevaisuudessa jahkua ja katua.
Hyvät voinnit!Olen kyllä Mutzin kanssa samaa mieltä, eikun polille heti. Itselläni kaavittiin tuulimuna melko myöhäisessä vaiheessa ja sen jälkeen oli vuotoa pari kolme päivää ja vajaa viikko sen jälkeen alkoi uusi kova hyytymiäkin sisältävä vuoto. Eipä ollut kuumetta, pientä vatsakipua vain ja menin gynen polille heti seuraavana aamuna ja kohtuun oli jäänyt runsaasti raskausjätettä. Jos en olisi mennyt olisi kohtu saattanut tulehtua (ja tulehdus levitä)ja ehkäpä nyt en odottelisi esikoistamme.
- Tyttö24
Eikö noita kerrota sielä lääkärillä missä toimenpide on tehty? Mä ainakin teen kaikenlaisia tyhmiä kysymyksiä joka paikassa, varsinkin jos koskee omaa terveyttä..
- mietityttää
Minulla oli normaalia vuotoa vain päivän kaavinnan jälkeen, sen jälkeen kaksi päivää todella niukkaa ruskeaa vuotoa. Kolme neljä päivää ei mitään ja sitten eilen alkoi alavatsakipu ja ruskea vuoto taas. Toivottavasti ihan normaalia. Kummastuttaa silti, varsinkin kun ensimmäisinä päivänä ei ollut minkäänlaista vatsakipua. Ei tuo nytkään kovin hirveää ole, ihan samanlaista kuin ennen kuukautisia. En ole edes särkylääkettä ottanut koska haluan tietää jos kipu muuttuu pahemmaksi. Aloitin myös e-pillerit päivää kaavinnan jälkeen, ehkä niistäkin voi johtui.
- ......
Parin päivän päästä on vapaata töistä niin silloin lähden varmaan käymään lääkärillä. Rusehtavaa vuotoa (joka niin vähäistä että useimmiten ei edes sotke sidettä / pikkuhousuja, huomaa pelkästään vessassa pyyhkiessä) on lähes päivittäin. Myös pientä kipuilua mahassa, sekin aika epäsäännöllistä. (Mutta sitä ei ollut puoleen viikkoon abortin jälkeen ollenkaan.) Toissa iltana nousi kuume 38.5 ja ajattelin että seuraavana päivänä lääkärille, jos kuume ei mene ohi. En mitään lääkettä ottanut, makoilin peittojen alla lämpimässä ja kuume hyvin pian alkoikin laskea, aamuun mennessä lähtenyt (alle 12h myöhemmin) kokonaan. Kuumeessa ollessa ruskeaa vuotoa tuli vähän enemmän kuin tavallisesti ja mietin että nostikohan keho kuumeen poistaakseen jotain bakteeria, joka sitten ilmeisesti lähtikin.
Olo on hyvä ja mahakivut niin pieniä että kerran vain särkylääkkeen ottanut, ihan vaan siitä syystä ettei särkyä jaksanut miettiä koko ajan. Silti huolettaa kun ei osaa itse todeta onko tämä normaalia vai ei. - Ehkä olen, ehkä en.
En halua lapsia. Se ei kuitenkaan tarkoita, että haluaisin kohtutulehduksen sen sijaan.
- kaspe851
Jouduin sairauteni takia tekemään abortin kaavinnalla. Olin yön yli tarkkailussa ja kipu oli hirveää! Pissaaminen ja istuminen oli yhtä tuskaa! Maha kuin ois jalkapallon niellyt, mutta ei vuotoa? Heti toimenpiteen jälkeen oli tullut joku puoli dl sen jälkeen ei mitään? Toimenpiteestä on jo viikko ja silti maha tosi turvoksissa ja kipuja, eikä vieläkään yhtään vuotoa? Pitäis kai soittaa sinne, mut aattelin vaan et jos tää onkin vaan ihan normaalia oireilua?
- pupu tupuna
soita ihmeessä lekuriin tosta.. onko vatsasi kova vai pehmeä? koska jos se on kova niin on mahdollista että voi olla sisäistä vuotoa.. ei suurta mutta kuitenin.. joten pikimmiten soittoa nyt vain sinne lekuriin.. tai lähet vaikka käymään päivystyksessä.. toki on myös mahdollista ettei ole mitään vakavaa mutta aina tommosis kannattaa miettii todellakin sen vakavimman kautta..
ole rohkea ja nyt vaan soittoa tai käyntiä tohtorin pakeille..!! :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama897438Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1176159Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1584294Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?402980Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2272939Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.782856Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta872575Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl902308- 1862239
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko431696