Hei! Minulla on 2v kääpiöpinseri uros jonka kanssa on nyt ollut vähän vaikeuksia. Tämä on minulle ensimmäinen kääpiöpinseri, sitä ennen kaikki ollut sakemanneja joten olen vähän hukassa tämän nuoren herran kanssa :D
Sitä ei ole leikattu mutta se ei ole aloittanut merkkailua ja tietää kyllä oman paikkansa. mutta nyt se on jostain syystä alkanut suojelemaan minua ihan liikaa. Jos olen nukkumassa ja joku tulee samaan huoneeseen se alkaa heti murisemaan, jos olen hereillä se ei tee niin.Sekin riittää jos joku yrittää herättää minut pelkästään sanomalla minun nimeni. Jos esim pikkuveljeni leikillään kiusaa minua, se tulee välittömästi väliin vaikka veljeni on sille tuttu ihminen. Tällä hetkellä asun ystäväni kanssa ja jostain syystä koirani ei voinut alussa sietää kaveriani ollenkaa. nyt ne tulee toimeen ihan ookoosti, mutta jos kaverini tulee liian lähelle minua se näpsäsee heti.En oikein tiedä mitä sille pitäisi tehdä? Kiellän joka kerta jo siinä vaiheessa kun se alkaa vahtimaan minua mutta se ei lopeta..jos käsken sen toiseen huoneeseen se kyllä lähtee mutta kurkkii kokoajan ettei kaverini tule minun lähelle.. Kotona oleminen on aina tosi ahistavaa koska joudun kokoaja vahtimaan ettei se pure kaveriani. en tosin näytä koiralle mitenkään että minua ärsyttää. osaisiko joku kertoa mitä pitäisi tehdä?
Neuvoja kääpiöpiserin kanssa?
7
173
Vastaukset
- 4+4
Hei,
Minulla on 4 v. kääpiöpinseri uros ja vähän samantapaiset on vinkeet tällä. Vahtii minua kovasti ja aina tulee väliin jos joku tulee liian lähelle, mutta ei kyllä ole koskaan yrittänyt ketään purra. Me otettiin luulot pois heti pentuna, eli aina jos vähänkin näytti isottelun oireita niin nostettiin ilmaan ja roikotettiin siinä niin kauan, että antoi periksi (muutama minuutti korkeintaan). Tai pidettiin sitä selällään niin kauan, että antoi periksi (samat muutama minuutti). Tämä tuntui auttavan meillä. Ei se vahtimista lopettanut, mutta ei ole kyllä agressiivinenkaan ihmisille vaikka yrittää suojella. Ja tietty perustottelevaisuutta ei voi unohtaa :) - 3+13
Meillä ei ole ennen ollut minkään laisia isottelu ongelmia, mutta nytten se kyllä puree eikä aina edes varottele.. Olis vaan niin paljon helpompaa jos sen sais kitkettyä pois, koska ei kukaan enää kohta halua tulla meillä käymään..Olen siis tehnyt niin että kun joku tulee lähelleni ja heti kun koira on jo tulossa niin kiellän sitä, ja sillon se tottelee, mutta jos en huomaa että se on tulossa niin se puree.Eli minun pitäs ihan kokoajan vaan kytätä sitä koiraa ja olla kieltämässä ettei mitään käy. Jos käännän selän se tulee heti.
- Kääpiöpinseri täällä
Tuo on dominointiyritystä, tosin hyvin salakavalaa ja ovelaa sellaista. Sitä ei itse tajua ollenkaan.
Koirasi haluaa määrätä kuka sinuun koskee ja kuka teille tulee.
Nyt vaan korostettua johtajuusharjoittelua. Ruoka kädestä, huomioit sitä vain kun sinä haluat ja työnnät pois sohvalta/sängystä/sylistä jos sitä ei sinne ole kutsuttu.
Räyhäämisestä rangaistaan jäähyllä ja huomioimattomuudella.
Sinä menet ensin ovelle, sinä tervehdit vieraita aina ensin ja sinä päätät mitä tehdään ja milloin.
Kääpiöpinseri ei ole pehmeäluonteisen hissukan koira ja usein se tarvitsee kovaakin kuria pysyäkseen sillä paikalla laumassa mihin se kuuluu. - kylllä.
joo, näin käyttäätyy myös meidän narttukin.
- maijaliini
Sama meillä. Koirani on 8kk narttu. Kotona kahdestaan toimii kuin unelma, mutta ei hyväksy vieraita. Kerää pois tavaroitani ja vahtii laukkuani ja pälyilee vierasta ja käy näykkimässä aina kun vieras liikahtaa. On kerran jopa puraissut.
Komentelu ei tunnu auttavan. En tiedä miten saisin taipumuksen pois.
Tyttäreni omistaa kaksi kissaa ja koirani sisaren ja näiden emon. Heti kun menemme sinne, alkaa tämä pentuni alistamaan ja pomottaman muita, myös kissoja. Vahva luonne pennulla on. - 16+4
Joo ja nyt se alkoi pissimään sänkyyn.. se on nyt pari kertaa pissannut sänkyyn vaikka olisin itse vieressä.. Onko mitään neuvoja kuinka saada se lopettamaan? Ja mistä se ensinäkin johtuu?
- -pinseri
Syitä voi olla monia. Mielenosoitusta,merkkailua,jopa pissatulehdusta(jos nukkunut sängyssä eikä pysty pidättelemään niin voi päästä sänkyyn)... Olen kyllä kuullut että monilla pinsereillä on ihan tapana alkaa pissailemaan sänkyyn, mutta en tiedä pitääkö paikkaansa ja mistä huhu saanut alkunsa. Kaverillani on kyllä pinseri, joka alkoi yhtäkkiä pissailemaan sänkyyn. Tapa saatiin pois, mutta en tiedä millä tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama987741Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1366473Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1754588Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2353131Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta942678Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh572077- 1431741
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971584Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa101297Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari31127