Nykyään on niin paljon taidetta joka paikassa, että pian siihen hukutaan. Jonkun sortin taiteilija- tai valokuvaajakoulutuksen saa nykyään varmaan joka kymmenes ja kouluttamattomista joka kymmenes harrastaa vakavasti ja haaveilee arkityöstä irtautumista. Pian täällä täytyy siirtyä vaihtotalouteen, jossa veistoksella maksetaan taulusta ja valokuvalla veistoksesta ja loput sitten layouteilla.
Koko maa on muuttumassa taidesiirtolaksi, missä oikeita asioita on vain rajallisesti ja nekin vähät ipadissa. Ja sitä taidemuseoiden, gallerioiden ja näyttelyiden määrää!
Ennustan, että vuodessa parissa tulee totaalinen kyllästyminen kun oivalletaan, että nykyinen nykytaide onkin taiteen popularisoitu versio, kaupallinen ilmiö, joka on tuotannollisista syistä yksinkertaista ja tarpeen vaatiessa kohtuukustannuksin monistettavisssa. Taide on tavallaan huijaus, muttei todellakaan siinä mielessä kuin perussuomalaiset ovat halunneet väittää
Lisää nykytaidetta, eh
50
223
Vastaukset
- Sirpa Kyrö
Niin kertaköyttökulttuuri ja kulutusyhteiskunta on tullut tilanteeseen jossa mitä tahansa voidaan esittää lähes missä tahansa taiteena. Riittää kun on läpäissyt jonkun taidekoulun tekemällä jotain ihan huuhaata, josta kukaan ei ymmärrä mitään eikä tule koskaan ymmärtämäänkään.
Mutta mikä oikeasti on kulttuuria, mikä kulttuurin tarkoitus on tai kenen pitäisi rahoittaa kulttuuria. Meillähän kulttuuria rahoitetaan julkisista rahoista enimmäkseen ja pitäisikin miettiä ihan tosissaan että miksi ja minkälaista kulttuuria? Miksi taiteen virkamiehen pitäisi päättää mitä taidetta esimerkiksi ostetaan vaikkapa julkisiin virastoihin, eivätkö virastoissa työskentelevät olisi paljon pätevämpiä tähän, hehän siellä virastoissa työnkentelevätkin.
Samoin miksi yhteiskunnan pitäisi rahoittaa veronmaksajilta väkisin otetuilla rahoilla sellaista taidetta joka ei kiinnosta ketää tai kiinnostaa ainoastaan hyvin pieniä marginaaliryhmiä? Eikö julkisien tukien tarkoitus ole tuottaa hyvää valtaosalle väestöä, eikä vain tukea marginaaliryhmien toimintaa?
Pitäisikö kulttuuria rahoittaa ollenkaan julkisista varoista, vai pitäisikö ihmisillä itse omilla rahoillaan olla valta tukea sitä taidetta jonka tuntevat omakseen ostamalla sitä ihan omalla rahalla? Sen sijaan että taidetta tuetaan kansalaisilta väkisin otetuilla rahoilla!
Tai entäpä jos taidetta tuettaisiin julkisista varoista, mutta kansalaiset voisivat itse päättää keitä taiteilijoita tuetaan? Nykytekniikkahan mahdollistaisi tämän helposti. Sveitsin mallin mukaista suoraa demokratiaa ajaa Muutos 2011 puolue ja suora demokratia mahdollistaisi kansanäänestyksien järjestämisen vaikkapa julkisista taiteen tuista. Siinä kansalaiset voisivat äänestää keitä taiteilijoita he haluaisivat julkisien tukien piiriin ja näin kansa saisi kulttuuria joka olisi sen makujen mukaistakin!
Vaihtoehtoja on varmaan satoja, mutta kiistattomien tosiasioiden valossa maailman tilanteen huomioon ottaen pitäisi taiteessakin pyrkiä määrän vähentämiseen ja laadun kasvattamiseen. Ei ole järkeä rakentaa jokaiseen kadunkulmaan museoita tai gallerioita, jos niissä ei ole kävijöitä tai maksavia asiakkaita. Eihän tämä voi olla julkisten rahojen käyttötarkoitus, pyörittää museoita tai gallerioita joissa on enemmän henkilökuntaa, kuin kävijöitä viikossa.
Julkisten rahojen tarkoitus on järjestää kansan tarvitsemia palveluita, eikä rahoittaa jonkun taidediktatuurin pakkosyöttämää kulttuuria tai taidetta!- "Asianomistaja"
"Sirpa Kyrö" Kysymyksesi "kansanäänestyksien järjestämisen vaikkapa julkisista taiteen tuista."
Haiskahtaa "taiteenharrastajan" paatokselta kun on oppinut tekemään kuvia muttei ymmärrä taiteen historiasta mitään ja katsoo sitä vain kotimaan vinkkelistä.
Kansakos se äänestää kuka on sairas ja kuka terve. Eikös se ole asiantuntijan tehtävä.
Aloituksessa tosiaan ihmeteltiin sitä runsauden paljoutta taiteen tekemisessä ja syystä, kun meillä on 150 000 harrastajaa ja kaikki leikkii taiteilijaa eikä kansa todella tiedä mitä ja miltä sen taiteen pitäisi näyttää ollakseen taidetta. - Sirpa Kyro!
"Asianomistaja" kirjoitti:
"Sirpa Kyrö" Kysymyksesi "kansanäänestyksien järjestämisen vaikkapa julkisista taiteen tuista."
Haiskahtaa "taiteenharrastajan" paatokselta kun on oppinut tekemään kuvia muttei ymmärrä taiteen historiasta mitään ja katsoo sitä vain kotimaan vinkkelistä.
Kansakos se äänestää kuka on sairas ja kuka terve. Eikös se ole asiantuntijan tehtävä.
Aloituksessa tosiaan ihmeteltiin sitä runsauden paljoutta taiteen tekemisessä ja syystä, kun meillä on 150 000 harrastajaa ja kaikki leikkii taiteilijaa eikä kansa todella tiedä mitä ja miltä sen taiteen pitäisi näyttää ollakseen taidetta.Asianomistaja ottaa esille miten demokraattinen tapa jossa kansa saisi päättää mitä kulttuuria tai taidetta se tukee omilla rahoillaan, olisikin taiteen harrastajan mielipide. Mutta eikö juuri tukea tarvitseva taide ole sitä harrastelijataidetta, koska eikös joka alalla todelliset ammattilaiset elä alan omilla töillä. Kun taas harrastustoimintaa tuetaan julkisista varoista.
Asianomistaja nimimerkki on myös sitä mieltä etteivät kansalaiset olisi päteviä päättämään siitä minkälaista taidetta tai kulttuuria kannattaa tukea. Ja on ikävää että vielä 2011 luvulla meillä on näitä tällaisia mielipiteitä, mutta joista kyllä näkee miten mielipiteen esittäjän oma ymmärrys heittää häränpyllyä.
Läpi historian meillä on ollut näitä jotka kuvittelevat tietävänsä mitä kansa haluaa ja tarvitsee, ja jotka myös keinoja kaihtamatta alistavat kansan omille tahdoilleen ja historian valossa voimme sitten kauhistella näiden suunnannäyttäjien typeryyttä, kuin myös kansan joka tällaisia kuuntelee ja joka näille antaa vallan.
Asianomistaja antaa siis ymmärtää että hänellä' itsellään on se tieto miltä oikean taiteen pitäisi näyttää ja juuri tällaiset mielipiteet ovat niitä kaikkein naurettavimpia. - .Tuttusi.
Sirpa Kyro! kirjoitti:
Asianomistaja ottaa esille miten demokraattinen tapa jossa kansa saisi päättää mitä kulttuuria tai taidetta se tukee omilla rahoillaan, olisikin taiteen harrastajan mielipide. Mutta eikö juuri tukea tarvitseva taide ole sitä harrastelijataidetta, koska eikös joka alalla todelliset ammattilaiset elä alan omilla töillä. Kun taas harrastustoimintaa tuetaan julkisista varoista.
Asianomistaja nimimerkki on myös sitä mieltä etteivät kansalaiset olisi päteviä päättämään siitä minkälaista taidetta tai kulttuuria kannattaa tukea. Ja on ikävää että vielä 2011 luvulla meillä on näitä tällaisia mielipiteitä, mutta joista kyllä näkee miten mielipiteen esittäjän oma ymmärrys heittää häränpyllyä.
Läpi historian meillä on ollut näitä jotka kuvittelevat tietävänsä mitä kansa haluaa ja tarvitsee, ja jotka myös keinoja kaihtamatta alistavat kansan omille tahdoilleen ja historian valossa voimme sitten kauhistella näiden suunnannäyttäjien typeryyttä, kuin myös kansan joka tällaisia kuuntelee ja joka näille antaa vallan.
Asianomistaja antaa siis ymmärtää että hänellä' itsellään on se tieto miltä oikean taiteen pitäisi näyttää ja juuri tällaiset mielipiteet ovat niitä kaikkein naurettavimpia.Voivoi "Arvaa kuka" Ei toi nimimerkin vaihtaminen tee sinusta sen viisaampaa näköjään. Ja vielä nainen!!!???
- Sirpa Kyro!
.Tuttusi. kirjoitti:
Voivoi "Arvaa kuka" Ei toi nimimerkin vaihtaminen tee sinusta sen viisaampaa näköjään. Ja vielä nainen!!!???
Tutulleni!
Ei kyllä nyt ollaan pahasti hakusessa tuon nimimerkin suhteen, koska kyseessähän ei ole tarkoitus esiintyä naisen nimellä, vaan kyseessä on sananmuunnos ja ehkä tämän kertomalla asia hiukan selvenee ja palstan hölmöimmätkin ehkä ymmärtävät asian! - Henry Moore
Sirpa Kyro! kirjoitti:
Asianomistaja ottaa esille miten demokraattinen tapa jossa kansa saisi päättää mitä kulttuuria tai taidetta se tukee omilla rahoillaan, olisikin taiteen harrastajan mielipide. Mutta eikö juuri tukea tarvitseva taide ole sitä harrastelijataidetta, koska eikös joka alalla todelliset ammattilaiset elä alan omilla töillä. Kun taas harrastustoimintaa tuetaan julkisista varoista.
Asianomistaja antaa siis ymmärtää että hänellä' itsellään on se tieto miltä oikean taiteen pitäisi näyttää ja juuri tällaiset mielipiteet ovat niitä kaikkein naurettavimpia."Todelliset ammattilaiset" on käsite, joka on yhtä tyhjän kanssa. Meillä Suomessa on hyvin harvoja taiteilijoita, jotka elävät pelkästään omilla töillään, ja suuri osa heistä on sellaisia, joiden töitä "kansa" joko kutsuu töhrimiseksi tai sanoo ei ymmärtävänsä. Siis todellisia ammattilaisia? Takuuvarmasti!
Mitä se "kansa" sitten oikein haluaa? Sata vuotta sitten jälkeen jäänyttä maalaustaidetta sanoo todellinen "kansan" edustaja, tunnettu taidekriitikko Timo Soini, siis sitä, jota kaikki taidemuseot ovat pullollaan pölyttymässä.
Sinua lainatakseni "läpi historian meillä on ollut" kuten kaikkialla maailmassa apurahasysteemeitä ja mesenaatteja tukemassa taiteilijoita, Se "kansa" itse ei ole pannut kolikkoakaan likoon taiteen tukemiseksi. Apurahoilla Suomen kultakauden taiteilijatkin aloittivat taiteen opiskelun ja lähtivät maailmalle lisäoppia hakemaan, joten homma toimii kuitenkin.
Tuota nimimerkkiäsi sopisi kyllä hävetä, siinä pulu kaatuu. - Sirpa Kyro!
Henry Moore kirjoitti:
"Todelliset ammattilaiset" on käsite, joka on yhtä tyhjän kanssa. Meillä Suomessa on hyvin harvoja taiteilijoita, jotka elävät pelkästään omilla töillään, ja suuri osa heistä on sellaisia, joiden töitä "kansa" joko kutsuu töhrimiseksi tai sanoo ei ymmärtävänsä. Siis todellisia ammattilaisia? Takuuvarmasti!
Mitä se "kansa" sitten oikein haluaa? Sata vuotta sitten jälkeen jäänyttä maalaustaidetta sanoo todellinen "kansan" edustaja, tunnettu taidekriitikko Timo Soini, siis sitä, jota kaikki taidemuseot ovat pullollaan pölyttymässä.
Sinua lainatakseni "läpi historian meillä on ollut" kuten kaikkialla maailmassa apurahasysteemeitä ja mesenaatteja tukemassa taiteilijoita, Se "kansa" itse ei ole pannut kolikkoakaan likoon taiteen tukemiseksi. Apurahoilla Suomen kultakauden taiteilijatkin aloittivat taiteen opiskelun ja lähtivät maailmalle lisäoppia hakemaan, joten homma toimii kuitenkin.
Tuota nimimerkkiäsi sopisi kyllä hävetä, siinä pulu kaatuu.Moorelle!
##"Todelliset ammattilaiset" on käsite, joka on yhtä tyhjän kanssa.##
Ei kyllä alalta kuin alaltakin löytyy aina ammattilaisia, jotka erottautuvat harrastelijoista ja käsite ammattilainen ei missään tapauksessa ole yhtä tyhjän kanssa.
##Mitä se "kansa" sitten oikein haluaa? Sata vuotta sitten jälkeen jäänyttä maalaustaidetta sanoo todellinen "kansan" edustaja, tunnettu taidekriitikko Timo Soini, siis sitä, jota kaikki taidemuseot ovat pullollaan pölyttymässä.##
Niin Soininkin lausunnot voidaan käsittää monellakin tapaa. Itse asiassa Soinin mielipide kertoo siitä mitä taidetta juuri hänen itsensä mukaan pitäisi rahoittaa julkisilla rahoilla, ei mitään muuta. Kun taas minun mielipiteeni olisi lopettaa koko pakkokulttuurin tukeminen veronmaksajilta väkisin otetuilla rahoilla ja antaa kansalaisten itse päättää oman kulttuurinsa tukemisesta. Vain näin kansa saisi sitä kulttuuria jota itse haluavatkin ja marginaaliryhmät voivat sitten rahoittaa omasta pussistaan itse haluamaansa marginaalitaidetta.
##Sinua lainatakseni "läpi historian meillä on ollut" kuten kaikkialla maailmassa apurahasysteemeitä ja mesenaatteja tukemassa taiteilijoita, Se "kansa" itse ei ole pannut kolikkoakaan likoon taiteen tukemiseksi. Apurahoilla Suomen kultakauden taiteilijatkin aloittivat taiteen opiskelun ja lähtivät maailmalle lisäoppia hakemaan, joten homma toimii kuitenkin.##
On turha verrata nykyaikaa entiseen aikaan tai taiteen kultakauteen. Yhteiskuntamme on muuttunut ja kansakin alkaa olla koulutettua ja sillä on mahdollisuus tänä päivänä tukea itse haluamaansa kulttuuria omilla rahoillaan. Toisin kuin kultakauden tai minkä tahansa muunkaan aikakauden kansalaisilla ei ollut tätä mahdollisuutta. Joten kaikenlainen vertailu entisaikojen taiteilijoiden mahdollisuuksiin tehdä taidettaan, ei ole millään lailla pätevä jos sitä verrataan tämän päivän taiteilijan mahdollisuuksiin. - Henry Moore
Sirpa Kyro! kirjoitti:
Moorelle!
##"Todelliset ammattilaiset" on käsite, joka on yhtä tyhjän kanssa.##
Ei kyllä alalta kuin alaltakin löytyy aina ammattilaisia, jotka erottautuvat harrastelijoista ja käsite ammattilainen ei missään tapauksessa ole yhtä tyhjän kanssa.
##Mitä se "kansa" sitten oikein haluaa? Sata vuotta sitten jälkeen jäänyttä maalaustaidetta sanoo todellinen "kansan" edustaja, tunnettu taidekriitikko Timo Soini, siis sitä, jota kaikki taidemuseot ovat pullollaan pölyttymässä.##
Niin Soininkin lausunnot voidaan käsittää monellakin tapaa. Itse asiassa Soinin mielipide kertoo siitä mitä taidetta juuri hänen itsensä mukaan pitäisi rahoittaa julkisilla rahoilla, ei mitään muuta. Kun taas minun mielipiteeni olisi lopettaa koko pakkokulttuurin tukeminen veronmaksajilta väkisin otetuilla rahoilla ja antaa kansalaisten itse päättää oman kulttuurinsa tukemisesta. Vain näin kansa saisi sitä kulttuuria jota itse haluavatkin ja marginaaliryhmät voivat sitten rahoittaa omasta pussistaan itse haluamaansa marginaalitaidetta.
##Sinua lainatakseni "läpi historian meillä on ollut" kuten kaikkialla maailmassa apurahasysteemeitä ja mesenaatteja tukemassa taiteilijoita, Se "kansa" itse ei ole pannut kolikkoakaan likoon taiteen tukemiseksi. Apurahoilla Suomen kultakauden taiteilijatkin aloittivat taiteen opiskelun ja lähtivät maailmalle lisäoppia hakemaan, joten homma toimii kuitenkin.##
On turha verrata nykyaikaa entiseen aikaan tai taiteen kultakauteen. Yhteiskuntamme on muuttunut ja kansakin alkaa olla koulutettua ja sillä on mahdollisuus tänä päivänä tukea itse haluamaansa kulttuuria omilla rahoillaan. Toisin kuin kultakauden tai minkä tahansa muunkaan aikakauden kansalaisilla ei ollut tätä mahdollisuutta. Joten kaikenlainen vertailu entisaikojen taiteilijoiden mahdollisuuksiin tehdä taidettaan, ei ole millään lailla pätevä jos sitä verrataan tämän päivän taiteilijan mahdollisuuksiin."pakkokulttuuri"?? Mieletön käsite ellet tarkoita sillä sitä ns. musiikin pakkosyöttöä ihan kaikkialla niin julkisissa kuin vähemmän julkisissa tiloissa, tv-ohjelmissa ym. Musiikin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, se on lähinää äänitapetista melusaastetta. Kukaan ei pakota ketään missään mihinkään muuhun "kulttuuriin", ei "kansaa" sen enmpää kuin yksilöitäkään.
"...antaa kansalaisten itse päättää oman kulttuurinsa tukemisesta..." ja kaikesta muustakin veronkäytöstä, eikös vain? Siitähän vasta soppa tulisikin kun 5,5 miljoona kansalaista riitelisi rahanjaosta! Olet todellinen Ajatusten Tonava! Voi tätä tokutonta yksinkertaisuutta.
"...kansakin alkaa olla koulutettua ja sillä on mahdollisuus tänä päivänä tukea itse haluamaansa kulttuuria omilla rahoillaan."
Mikään ei estä ketään tukemasta mitä hyvänsä haluamaansa kulttuuria omilla rahoillaan. Ja kansa tukee, katso vain miten se pörrää varsinkin kesäisin senkin seitsemässä(sadassa) tilaisuudessa. Hei, lakka jo tkemästä ja tule ulos maailmaan sieltä pussin perältä, elämä ja taide on täällä. - Sirpa Kyro!
Henry Moore kirjoitti:
"pakkokulttuuri"?? Mieletön käsite ellet tarkoita sillä sitä ns. musiikin pakkosyöttöä ihan kaikkialla niin julkisissa kuin vähemmän julkisissa tiloissa, tv-ohjelmissa ym. Musiikin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, se on lähinää äänitapetista melusaastetta. Kukaan ei pakota ketään missään mihinkään muuhun "kulttuuriin", ei "kansaa" sen enmpää kuin yksilöitäkään.
"...antaa kansalaisten itse päättää oman kulttuurinsa tukemisesta..." ja kaikesta muustakin veronkäytöstä, eikös vain? Siitähän vasta soppa tulisikin kun 5,5 miljoona kansalaista riitelisi rahanjaosta! Olet todellinen Ajatusten Tonava! Voi tätä tokutonta yksinkertaisuutta.
"...kansakin alkaa olla koulutettua ja sillä on mahdollisuus tänä päivänä tukea itse haluamaansa kulttuuria omilla rahoillaan."
Mikään ei estä ketään tukemasta mitä hyvänsä haluamaansa kulttuuria omilla rahoillaan. Ja kansa tukee, katso vain miten se pörrää varsinkin kesäisin senkin seitsemässä(sadassa) tilaisuudessa. Hei, lakka jo tkemästä ja tule ulos maailmaan sieltä pussin perältä, elämä ja taide on täällä.Moorelle!
##"pakkokulttuuri"?? Mieletön käsite ellet tarkoita sillä sitä ns. musiikin pakkosyöttöä ihan kaikkialla niin julkisissa kuin vähemmän julkisissa tiloissa, tv-ohjelmissa ym. Musiikin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, se on lähinää äänitapetista melusaastetta. Kukaan ei pakota ketään missään mihinkään muuhun "kulttuuriin", ei "kansaa" sen enmpää kuin yksilöitäkään.##
Pakkokulttuurilla tai taiteella tarkoitetaan kulttuuria ja taidetta jonka tekemisen rahoituksesta päättää taiteen virkamies salatuilla päätöksillä. Vapaa kulttuuri ja taide on taas sellaista jossa kansalaisilta ei kerätä väkisin rahaa ja anneta sitä taiteen virkamiehen kautta taiteen tekijöille, vaan ihmiset itse omilla rahoillaan päättävät minkälaista taidetta he haluavat tukea. Miksi yleensäkin jollakin pitäisi olla valta ottaa toisilta rahaa ja jakaa ne rahanantajan tahtojen vastaisesti taiteelle joka ei kiinnosta itse taiteen rahoittajaa, vaan sitä joka pakolla ottaa toisilta rahat tukeakseen omia mieltymyksiään.
##
"...antaa kansalaisten itse päättää oman kulttuurinsa tukemisesta..." ja kaikesta muustakin veronkäytöstä, eikös vain? Siitähän vasta soppa tulisikin kun 5,5 miljoona kansalaista riitelisi rahanjaosta! Olet todellinen Ajatusten Tonava! Voi tätä tokutonta yksinkertaisuutta.##
Niin ja sinulla ei niitä omia ajatuksia taida edes löytyä. Mutta eihän minun systeemissäni ole tarkoitus että 5,5 miljoonaa ihmistä riitelee mihin jakaa tukiaan, vaan jokaisella on vapaus tukea mitä haluaa omilla itse ansaituilla rahoillaan. Jopa sinäkin voisit tukea vaikkapa haluamaasi taidetta vaikka 100%:lla tuloistasi.
##Mikään ei estä ketään tukemasta mitä hyvänsä haluamaansa kulttuuria omilla rahoillaan.##
Aivan jokaisella pitäisi olla oikeus myös olla tukematta sitä kulttuuria jota ei halua. Esimerkkinä voitaisiin ottaa vaikkapa tällä hetkellä islamilaisen kulttuurin, jota laajalti rahoitetaan julkisista varoista ja eikö veronmaksajilla oikeasti pitäisi olla oikeus sanoa myös ei, tällaisille rahoituksille. Vai pitäisikö kansalaisten hyväksyä islamilaisen kulttuurin ympärileikkaus, ruoskimis, käsien katkomis ja kivityskulttuurin varjopuolet ja osallistua vielä sen rahoittamiseen??? - Henty Moore
Sirpa Kyro! kirjoitti:
Moorelle!
##"pakkokulttuuri"?? Mieletön käsite ellet tarkoita sillä sitä ns. musiikin pakkosyöttöä ihan kaikkialla niin julkisissa kuin vähemmän julkisissa tiloissa, tv-ohjelmissa ym. Musiikin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, se on lähinää äänitapetista melusaastetta. Kukaan ei pakota ketään missään mihinkään muuhun "kulttuuriin", ei "kansaa" sen enmpää kuin yksilöitäkään.##
Pakkokulttuurilla tai taiteella tarkoitetaan kulttuuria ja taidetta jonka tekemisen rahoituksesta päättää taiteen virkamies salatuilla päätöksillä. Vapaa kulttuuri ja taide on taas sellaista jossa kansalaisilta ei kerätä väkisin rahaa ja anneta sitä taiteen virkamiehen kautta taiteen tekijöille, vaan ihmiset itse omilla rahoillaan päättävät minkälaista taidetta he haluavat tukea. Miksi yleensäkin jollakin pitäisi olla valta ottaa toisilta rahaa ja jakaa ne rahanantajan tahtojen vastaisesti taiteelle joka ei kiinnosta itse taiteen rahoittajaa, vaan sitä joka pakolla ottaa toisilta rahat tukeakseen omia mieltymyksiään.
##
"...antaa kansalaisten itse päättää oman kulttuurinsa tukemisesta..." ja kaikesta muustakin veronkäytöstä, eikös vain? Siitähän vasta soppa tulisikin kun 5,5 miljoona kansalaista riitelisi rahanjaosta! Olet todellinen Ajatusten Tonava! Voi tätä tokutonta yksinkertaisuutta.##
Niin ja sinulla ei niitä omia ajatuksia taida edes löytyä. Mutta eihän minun systeemissäni ole tarkoitus että 5,5 miljoonaa ihmistä riitelee mihin jakaa tukiaan, vaan jokaisella on vapaus tukea mitä haluaa omilla itse ansaituilla rahoillaan. Jopa sinäkin voisit tukea vaikkapa haluamaasi taidetta vaikka 100%:lla tuloistasi.
##Mikään ei estä ketään tukemasta mitä hyvänsä haluamaansa kulttuuria omilla rahoillaan.##
Aivan jokaisella pitäisi olla oikeus myös olla tukematta sitä kulttuuria jota ei halua. Esimerkkinä voitaisiin ottaa vaikkapa tällä hetkellä islamilaisen kulttuurin, jota laajalti rahoitetaan julkisista varoista ja eikö veronmaksajilla oikeasti pitäisi olla oikeus sanoa myös ei, tällaisille rahoituksille. Vai pitäisikö kansalaisten hyväksyä islamilaisen kulttuurin ympärileikkaus, ruoskimis, käsien katkomis ja kivityskulttuurin varjopuolet ja osallistua vielä sen rahoittamiseen???"Miksi yleensäkin jollakin pitäisi olla valta ottaa toisilta rahaa ja jakaa ne rahanantajan tahtojen vastaisesti taiteelle joka ei kiinnosta itse taiteen rahoittajaa, vaan sitä joka pakolla ottaa toisilta rahat tukeakseen omia mieltymyksiään."
Et ilmeisesti ole sisäistänyt sitä, että meillä Suomessa nyt vain sattuu olemaan ns. edustuksellinen demokraattinen yhteiskuntajärjestelmä, joka perustuu vapailla vaaleilla valitun parlamentin sääntelyyn. Siihen kuuluu mm. yleinen verotusoikeus ja verovarojen käyttö parlamentin hyväkymän valtion menoarvion edellyttämällä tavalla. Siinä on vastaus perin ihmeelliseen ihmettelyysi.
Mikään ei edelleenkään estä, että "...jokaisella on vapaus tukea mitä haluaa omilla itse ansaituilla rahoillaan." Ja lisäksi nauttia joko täys- tai puoli-ilmaiseksi verovaroista tuetuista taiteista.
Olet pahasti erehtynyt, Suomessa ei julkisilla varoilla tueta "..islamilaisen kulttuurin ympärileikkaus, ruoskimis, käsien katkomis ja kivityskulttuuria...". Latelet perusteettomia maahanmuuttorasistisia ennakkoluuloja, joissa ei ole totuuden häivääkään. Hyvä kuitenkin, että paljastit tuonkin puolen itsestäsi, se luo lisää valoa täällä harrastamaasi muuhun vastaavanlaiseen debatointiin. - "Asianomistaja"
Sirpa Kyro! kirjoitti:
Asianomistaja antaa siis ymmärtää että hänellä' itsellään on se tieto miltä oikean taiteen pitäisi näyttää ja juuri tällaiset mielipiteet ovat niitä kaikkein naurettavimpia."Asianomistaja nimimerkki on myös sitä mieltä etteivät kansalaiset olisi päteviä päättämään siitä minkälaista taidetta tai kulttuuria kannattaa tukea."
Kyllähän kansalaiset ovat päteviä päättämään mutta eivät tunnu olevan asiantuntijoita näissä taiteen asioissa varsinkaan siitä mikä yleensä on taidetta.
Siitäkin kiistelevät mikä on kulttuuria.
Suomalaiset kodit on täynnä harrastelijoiden maalauksia ja sitten kyselemässä tälläkin palstalla, että onko niillä mitään arvoa .
Näin on näreet Sirpa hyvä. - HauskaSanaleikki
Sirpa Kyro! kirjoitti:
Tutulleni!
Ei kyllä nyt ollaan pahasti hakusessa tuon nimimerkin suhteen, koska kyseessähän ei ole tarkoitus esiintyä naisen nimellä, vaan kyseessä on sananmuunnos ja ehkä tämän kertomalla asia hiukan selvenee ja palstan hölmöimmätkin ehkä ymmärtävät asian!Vai siro?? Voisko nyt sanoa suoraan, että pieni.
Vaikka moni on sitä mieltä että arvaa kuka on iso k. - arvaa miksi? - Sirpa Kyro!
Henty Moore kirjoitti:
"Miksi yleensäkin jollakin pitäisi olla valta ottaa toisilta rahaa ja jakaa ne rahanantajan tahtojen vastaisesti taiteelle joka ei kiinnosta itse taiteen rahoittajaa, vaan sitä joka pakolla ottaa toisilta rahat tukeakseen omia mieltymyksiään."
Et ilmeisesti ole sisäistänyt sitä, että meillä Suomessa nyt vain sattuu olemaan ns. edustuksellinen demokraattinen yhteiskuntajärjestelmä, joka perustuu vapailla vaaleilla valitun parlamentin sääntelyyn. Siihen kuuluu mm. yleinen verotusoikeus ja verovarojen käyttö parlamentin hyväkymän valtion menoarvion edellyttämällä tavalla. Siinä on vastaus perin ihmeelliseen ihmettelyysi.
Mikään ei edelleenkään estä, että "...jokaisella on vapaus tukea mitä haluaa omilla itse ansaituilla rahoillaan." Ja lisäksi nauttia joko täys- tai puoli-ilmaiseksi verovaroista tuetuista taiteista.
Olet pahasti erehtynyt, Suomessa ei julkisilla varoilla tueta "..islamilaisen kulttuurin ympärileikkaus, ruoskimis, käsien katkomis ja kivityskulttuuria...". Latelet perusteettomia maahanmuuttorasistisia ennakkoluuloja, joissa ei ole totuuden häivääkään. Hyvä kuitenkin, että paljastit tuonkin puolen itsestäsi, se luo lisää valoa täällä harrastamaasi muuhun vastaavanlaiseen debatointiin.Moorelle!
##Et ilmeisesti ole sisäistänyt sitä, että meillä Suomessa nyt vain sattuu olemaan ns. edustuksellinen demokraattinen yhteiskuntajärjestelmä, joka perustuu vapailla vaaleilla valitun parlamentin sääntelyyn. Siihen kuuluu mm. yleinen verotusoikeus ja verovarojen käyttö parlamentin hyväkymän valtion menoarvion edellyttämällä tavalla. Siinä on vastaus perin ihmeelliseen ihmettelyysi.##
Niin edustuksellinen demokratia tarkoittaa näennäisdemokratiaa, jossa rikollinen poliittinen eliitti polkee kansan oikeuksia joutumatta lainkaan vastuuseen. Samoin se itse ei noudata niitä ihmis- ja perusoikeussopimuksia omien kansalaistenm kohdalla, joihin se kansainvälisesti on sitoutunut noudattamaan. Voidaan siis puhua rikollisvaltiosta, jonka rikoksien kohteena ovat omat kansalaiset!
##Mikään ei edelleenkään estä, että "...jokaisella on vapaus tukea mitä haluaa omilla itse ansaituilla rahoillaan." Ja lisäksi nauttia joko täys- tai puoli-ilmaiseksi verovaroista tuetuista taiteista.##
Niin sen lisäksi että kansalaisilta väkisin otetuilla rahoilla rahoitetaan pakkokulttuuria, voi kansalainen tietenkin kohdistaa myös omia rahojaan haluamansa kulttuurin tukemiseen. Mutta näillä kulttuuriin väkisin kansalaisilta kerätyillä rahoilla. rahoitetaan vain poliittisien sidosryhmien ja etupiirien kulttuuria. Ilman että niissä otetaan ollenkaan huomioon osaamista tai lahjakkuutta ja tässä nykytaide astuu kuvioon. Kun taiteilijalta ei enää vaadita osaamista tai lahjakkuutta, voidaan tuet jakaa kenelle hyvänsä jolla on oikeat mielipioteet rahanjakajan mielestä!
##Olet pahasti erehtynyt, Suomessa ei julkisilla varoilla tueta "..islamilaisen kulttuurin ympärileikkaus, ruoskimis, käsien katkomis ja kivityskulttuuria...". Latelet perusteettomia maahanmuuttorasistisia ennakkoluuloja, joissa ei ole totuuden häivääkään. Hyvä kuitenkin, että paljastit tuonkin puolen itsestäsi, se luo lisää valoa täällä harrastamaasi muuhun vastaavanlaiseen debatointiin.##
Ja sinä taas paljastat tässäkin asiassa tietämättömyytesi ja ymmärryksen puutteesi, koska tukemalla islamilaista kulttuuria tuemme automaattisesti ympärileikkaus, ruoskimis, käsien katkomis ja kivityskulttuuria ja tapamme samalla omaa kulttuuriamme! - Henry Moore
Sirpa Kyro! kirjoitti:
Moorelle!
##Et ilmeisesti ole sisäistänyt sitä, että meillä Suomessa nyt vain sattuu olemaan ns. edustuksellinen demokraattinen yhteiskuntajärjestelmä, joka perustuu vapailla vaaleilla valitun parlamentin sääntelyyn. Siihen kuuluu mm. yleinen verotusoikeus ja verovarojen käyttö parlamentin hyväkymän valtion menoarvion edellyttämällä tavalla. Siinä on vastaus perin ihmeelliseen ihmettelyysi.##
Niin edustuksellinen demokratia tarkoittaa näennäisdemokratiaa, jossa rikollinen poliittinen eliitti polkee kansan oikeuksia joutumatta lainkaan vastuuseen. Samoin se itse ei noudata niitä ihmis- ja perusoikeussopimuksia omien kansalaistenm kohdalla, joihin se kansainvälisesti on sitoutunut noudattamaan. Voidaan siis puhua rikollisvaltiosta, jonka rikoksien kohteena ovat omat kansalaiset!
##Mikään ei edelleenkään estä, että "...jokaisella on vapaus tukea mitä haluaa omilla itse ansaituilla rahoillaan." Ja lisäksi nauttia joko täys- tai puoli-ilmaiseksi verovaroista tuetuista taiteista.##
Niin sen lisäksi että kansalaisilta väkisin otetuilla rahoilla rahoitetaan pakkokulttuuria, voi kansalainen tietenkin kohdistaa myös omia rahojaan haluamansa kulttuurin tukemiseen. Mutta näillä kulttuuriin väkisin kansalaisilta kerätyillä rahoilla. rahoitetaan vain poliittisien sidosryhmien ja etupiirien kulttuuria. Ilman että niissä otetaan ollenkaan huomioon osaamista tai lahjakkuutta ja tässä nykytaide astuu kuvioon. Kun taiteilijalta ei enää vaadita osaamista tai lahjakkuutta, voidaan tuet jakaa kenelle hyvänsä jolla on oikeat mielipioteet rahanjakajan mielestä!
##Olet pahasti erehtynyt, Suomessa ei julkisilla varoilla tueta "..islamilaisen kulttuurin ympärileikkaus, ruoskimis, käsien katkomis ja kivityskulttuuria...". Latelet perusteettomia maahanmuuttorasistisia ennakkoluuloja, joissa ei ole totuuden häivääkään. Hyvä kuitenkin, että paljastit tuonkin puolen itsestäsi, se luo lisää valoa täällä harrastamaasi muuhun vastaavanlaiseen debatointiin.##
Ja sinä taas paljastat tässäkin asiassa tietämättömyytesi ja ymmärryksen puutteesi, koska tukemalla islamilaista kulttuuria tuemme automaattisesti ympärileikkaus, ruoskimis, käsien katkomis ja kivityskulttuuria ja tapamme samalla omaa kulttuuriamme!Ei se ole peilin vika jos naama on vino.
- Sirpa Kyro!
Henry Moore kirjoitti:
Ei se ole peilin vika jos naama on vino.
Niin moore!
##Ei se ole peilin vika jos naama on vino.##
Loppuiko sanottava keskusteltavasta aiheesta? - Henry Moore
Sirpa Kyro! kirjoitti:
Niin moore!
##Ei se ole peilin vika jos naama on vino.##
Loppuiko sanottava keskusteltavasta aiheesta?Ei loppunut mutta miksi kirjoittaa sivukaupalla tekstiä kun sen voi tiivistääkin. Sinä suollat yhä vaan sitä samaa ilman variatioita sen sijaan, että katsoisit peiliin ja älyäisit vetää johtopäätökset näkymästä..
- Sirpa Kyro!
Henry Moore kirjoitti:
Ei loppunut mutta miksi kirjoittaa sivukaupalla tekstiä kun sen voi tiivistääkin. Sinä suollat yhä vaan sitä samaa ilman variatioita sen sijaan, että katsoisit peiliin ja älyäisit vetää johtopäätökset näkymästä..
Moorelle!
##Ei loppunut mutta miksi kirjoittaa sivukaupalla tekstiä kun sen voi tiivistääkin. Sinä suollat yhä vaan sitä samaa ilman variatioita sen sijaan, että katsoisit peiliin ja älyäisit vetää johtopäätökset näkymästä..##
Niin nekö johtopäätökset joita sinä valmiina syötät? Mielestäni sinun pitäisi kyllä ymmärtää että vedän ihan itse johtopäätökseni asioista ja sinäkin voit niihin vaikuttaa esittämällä kestävät perustelut asioihin joissa katsot minun olevan väärässä. Mutta koska tähän et kykene, yrität ilman perusteluita saada minut tekemään samat johtopäätökset kuin itsekin olet tehnyt. No onneksi ihan näin tyhmä en ole, vaan teen johtopäätökset ihan itse. - Henry Moore
Sirpa Kyro! kirjoitti:
Moorelle!
##Ei loppunut mutta miksi kirjoittaa sivukaupalla tekstiä kun sen voi tiivistääkin. Sinä suollat yhä vaan sitä samaa ilman variatioita sen sijaan, että katsoisit peiliin ja älyäisit vetää johtopäätökset näkymästä..##
Niin nekö johtopäätökset joita sinä valmiina syötät? Mielestäni sinun pitäisi kyllä ymmärtää että vedän ihan itse johtopäätökseni asioista ja sinäkin voit niihin vaikuttaa esittämällä kestävät perustelut asioihin joissa katsot minun olevan väärässä. Mutta koska tähän et kykene, yrität ilman perusteluita saada minut tekemään samat johtopäätökset kuin itsekin olet tehnyt. No onneksi ihan näin tyhmä en ole, vaan teen johtopäätökset ihan itse."No onneksi ihan näin tyhmä en ole, vaan teen johtopäätökset ihan itse."
Siinähän se villakoiran ydin onkin. Kaikki muut ovat sen jo aikoja sitten huomaneet. - Sirpa Kyro!
Henry Moore kirjoitti:
"No onneksi ihan näin tyhmä en ole, vaan teen johtopäätökset ihan itse."
Siinähän se villakoiran ydin onkin. Kaikki muut ovat sen jo aikoja sitten huomaneet.Moorelle!
##Siinähän se villakoiran ydin onkin. Kaikki muut ovat sen jo aikoja sitten huomaneet.##
Voisitko tarkentaa ja kertoa minkä kaikki ovat jo huomanneet ja samalla myös kertoa mistä tiedät kaikkien muidenkin huommanneen jotakin? Koska minulla on aavistus että puhut vain läpiä päähäsi ja kuvittelet hauraassa mielessäsi omia harhaisia kuvitelmiasi. - Henry Moore
Sirpa Kyro! kirjoitti:
Moorelle!
##Siinähän se villakoiran ydin onkin. Kaikki muut ovat sen jo aikoja sitten huomaneet.##
Voisitko tarkentaa ja kertoa minkä kaikki ovat jo huomanneet ja samalla myös kertoa mistä tiedät kaikkien muidenkin huommanneen jotakin? Koska minulla on aavistus että puhut vain läpiä päähäsi ja kuvittelet hauraassa mielessäsi omia harhaisia kuvitelmiasi.Harhainen mieleni on jo unohtanut, mitä oikein kysyt. Tuleeko sitä nykytaidetta lisää vai ei vai missä nyt oikein mennään? Olemmeko jostakin eri mieltä ja jos, niin mistä?
- Sirpa Kyrö!
HauskaSanaleikki kirjoitti:
Vai siro?? Voisko nyt sanoa suoraan, että pieni.
Vaikka moni on sitä mieltä että arvaa kuka on iso k. - arvaa miksi?Sanaleikille!
##Vai siro?? Voisko nyt sanoa suoraan, että pieni.##
Ei niin paljon en voi valehdella, kaikki ovat kiittäneet jotka eivät ole pyörtyneet!
##Vaikka moni on sitä mieltä että arvaa kuka on iso k. - arvaa miksi?##
Äsken pieni ja nyt iso, mielialat heittelevät ja asiat muuttuvat siihen tahtiin että pysytköhän itsekään mukana! Lääkkeitä ei kannata jättää ottamatta, koska se näkyy heti mielialamuutoksina! - Sirpa Kyro!
Henry Moore kirjoitti:
Harhainen mieleni on jo unohtanut, mitä oikein kysyt. Tuleeko sitä nykytaidetta lisää vai ei vai missä nyt oikein mennään? Olemmeko jostakin eri mieltä ja jos, niin mistä?
Moorelle!
##Harhainen mieleni on jo unohtanut, mitä oikein kysyt. Tuleeko sitä nykytaidetta lisää vai ei vai missä nyt oikein mennään? Olemmeko jostakin eri mieltä ja jos, niin mistä? ##
No siinä se kaikki jo tulikin kertaheitolla selväksi, jutellaan lisää sitten kun olet selvinpäin! - Henry Moore
Sirpa Kyro! kirjoitti:
Moorelle!
##Harhainen mieleni on jo unohtanut, mitä oikein kysyt. Tuleeko sitä nykytaidetta lisää vai ei vai missä nyt oikein mennään? Olemmeko jostakin eri mieltä ja jos, niin mistä? ##
No siinä se kaikki jo tulikin kertaheitolla selväksi, jutellaan lisää sitten kun olet selvinpäin!Viestisi ilahdutti minua kovasti, ei kahden harhaisen keskustelusta tolkkua tulekaan.
Onnea oikeuksiesi hekemiselle. Oletko varmasti katsonut myös kaapin alta? - Sirpa Kyro!
Henry Moore kirjoitti:
Viestisi ilahdutti minua kovasti, ei kahden harhaisen keskustelusta tolkkua tulekaan.
Onnea oikeuksiesi hekemiselle. Oletko varmasti katsonut myös kaapin alta?Moorelle!
##Viestisi ilahdutti minua kovasti, ei kahden harhaisen keskustelusta tolkkua tulekaan.##
Tottakai se ilahdutti, koska luulet vastakirjoittajaakin harhaiseksi ja siinä ne omat harhat näyttäytyvät mainiosti ja peittelemättömästi!
##Onnea oikeuksiesi hekemiselle. Oletko varmasti katsonut myös kaapin alta?##
No se on se paikka josta harhainen mielesi niitä tietenkin etsisi, mutta minä etsin niitä kyllä ihan muualta! - alansa ammattilainen
Henry Moore kirjoitti:
"Todelliset ammattilaiset" on käsite, joka on yhtä tyhjän kanssa. Meillä Suomessa on hyvin harvoja taiteilijoita, jotka elävät pelkästään omilla töillään, ja suuri osa heistä on sellaisia, joiden töitä "kansa" joko kutsuu töhrimiseksi tai sanoo ei ymmärtävänsä. Siis todellisia ammattilaisia? Takuuvarmasti!
Tuota nimimerkkiäsi sopisi kyllä hävetä, siinä pulu kaatuu.Niin,
parempi vain kun on jonkinlainen karsinta kuka pääsee vaikkapa matrikkeliin, ja kuka ei. Eihän muuten tulisi mitään kun jokainen kukkahattukirsikkakorvis-täti pitää itseään 'ammattilaisena'.
Harrastelijat ovat harrastelijoita, ammattilaiset ammattilaisia ja sillä hyvä.
Jos harrastelijat haluavat touhuilullaan tienata, kannattaa harkita esim. käsityötuotteiden myymistä, sillä yleensä he ovat parhaita juuri sillä saralla. Tai muulla taideteollisella alalla. - Eikkujonkatiedät
YHTEENVETO:
Ei ole tarpeen mollata tämän ketjun aloitusta sillä se on oiva haaste keskusteluun ihan mielenkiintoisista ja päivänpolttavista asioista minkä parissa me monetkin asiaa harrastavat aprikoimme ongelmiamme.
Tämä oli kuitenkin epäilemättä taas sopiva 'aasinsilta' tuolle palstamme häirikölle joka sitten lopulta osoittautui tuoksi "arvaa kuka" tyypiksi ja kenellekään ei kai ole jäänyt epäselväksi että nimimerkin takana on 'tuleva suurkirjailija' ja 'superlahjakas' (itse itseään kutsuva) Markku Laitinen. Ni'in, minä uskallan todellakin paljastaa tämän kirjoittajan nimen, koska hän itse on ihan järjestelmällisellä kampanjallaan kaikkien videoklippien kautta varmistanut että hänet todellakin kaikki hänen kanssaan joskus tekemissään olevat tunnistavat. Koska hän itsekin on aloittanut myös perusteellisen ja suorastaan yököttävän kampanjansa ilman mitään järjellisestikään perusteltavissa olevia syitä silmällä pitäen, olen myös varma siitä että Markun itsensä paljastaminen on myös luvallista.
Sanottakoon nyt ja aina että joka kerta kun hän linkittää tuon videoklippinsä, hän tietää että hän itse myös paljastuu.
Kun kaiken lisäksi tiedetään että Markku Laitisen 'vainoharhaiset' tutkintapyynnöt ja Kaikki rikosilmoitukset ovat kerta toisensa jälkeen vetäneet vesiperän viranomaisten taholta niin ilmoituksen tekijän psyyke ja tämän hetkinen henkinen 'vire' kai merkitsee esimerkiksi tämänkin palstan lukijoille aika paljon. Lukijat luonnollisestikin onneksi osaavat tehdä myös omia johtopäätöksiään.
Kun vielä näemme että nämä 'purkaukset' ovat noinkin silminnähden kausittaisia, niin ei tarvitse olla mikään ruudinkeksijä havaitakseen että kaikki tällä henkilöllä ei ole kohdallaan.
Sanon vaan että ikäväähän tämä on kirjoitella paskaa 'syyntakeettomasta' ihmisestä mutta palstan vastuulliset hoitajat ovat jättäneet tämän palstan ihan tuuliajolle ja ennenkaikea sellainen minua nyt arveluttaa kaikkein eniten.
Täällä jos missä olisi sheriffeille oikea paikka! - Henry Moore
Eikkujonkatiedät kirjoitti:
YHTEENVETO:
Ei ole tarpeen mollata tämän ketjun aloitusta sillä se on oiva haaste keskusteluun ihan mielenkiintoisista ja päivänpolttavista asioista minkä parissa me monetkin asiaa harrastavat aprikoimme ongelmiamme.
Tämä oli kuitenkin epäilemättä taas sopiva 'aasinsilta' tuolle palstamme häirikölle joka sitten lopulta osoittautui tuoksi "arvaa kuka" tyypiksi ja kenellekään ei kai ole jäänyt epäselväksi että nimimerkin takana on 'tuleva suurkirjailija' ja 'superlahjakas' (itse itseään kutsuva) Markku Laitinen. Ni'in, minä uskallan todellakin paljastaa tämän kirjoittajan nimen, koska hän itse on ihan järjestelmällisellä kampanjallaan kaikkien videoklippien kautta varmistanut että hänet todellakin kaikki hänen kanssaan joskus tekemissään olevat tunnistavat. Koska hän itsekin on aloittanut myös perusteellisen ja suorastaan yököttävän kampanjansa ilman mitään järjellisestikään perusteltavissa olevia syitä silmällä pitäen, olen myös varma siitä että Markun itsensä paljastaminen on myös luvallista.
Sanottakoon nyt ja aina että joka kerta kun hän linkittää tuon videoklippinsä, hän tietää että hän itse myös paljastuu.
Kun kaiken lisäksi tiedetään että Markku Laitisen 'vainoharhaiset' tutkintapyynnöt ja Kaikki rikosilmoitukset ovat kerta toisensa jälkeen vetäneet vesiperän viranomaisten taholta niin ilmoituksen tekijän psyyke ja tämän hetkinen henkinen 'vire' kai merkitsee esimerkiksi tämänkin palstan lukijoille aika paljon. Lukijat luonnollisestikin onneksi osaavat tehdä myös omia johtopäätöksiään.
Kun vielä näemme että nämä 'purkaukset' ovat noinkin silminnähden kausittaisia, niin ei tarvitse olla mikään ruudinkeksijä havaitakseen että kaikki tällä henkilöllä ei ole kohdallaan.
Sanon vaan että ikäväähän tämä on kirjoitella paskaa 'syyntakeettomasta' ihmisestä mutta palstan vastuulliset hoitajat ovat jättäneet tämän palstan ihan tuuliajolle ja ennenkaikea sellainen minua nyt arveluttaa kaikkein eniten.
Täällä jos missä olisi sheriffeille oikea paikka!Olen arvellut miehen olevan täällä lähinnä piruuksissaan pelleilemässä mutta, paha kyllä, olen alkanut epäillä, että hän taitaa todella uskoa tuohon tolkuttomaan tarinaansa. Harmi, että hän pilasi ihan hyvän keskustelupalstan, vastaavaa ei taida olla missään.
- Sirpa Kyro!
Eikkujonkatiedät kirjoitti:
YHTEENVETO:
Täällä jos missä olisi sheriffeille oikea paikka!Yhteenvedolle muutamaan kohtaan!
##Ni'in, minä uskallan todellakin paljastaa tämän kirjoittajan nimen##
Niin ai että sinä olet sitten rohkea, uskallat nimimerkkisi suojasta paljastaa toisen kirjoittajan henkilöllisyyden.
##Sanottakoon nyt ja aina että joka kerta kun hän linkittää tuon videoklippinsä, hän tietää että hän itse myös paljastuu.##
Samalla kuitenkin paljastat että olet yksi videoklipissä mainituista henkilöistä ja jatkat näin samaa mistä kaikki on alkanutkin. Mutta eikö noin rohkealla tyypillä ole tosiaankaan senkaltaista rohkeutta että palauttaisit toisen taiteilijan lakisääteiset oikeudet, sen sijaan että jatkat vuosikausia pelkurimaisesti sitä samaa mistä kaikki on alkanutkin.
##Lukijat luonnollisestikin onneksi osaavat tehdä myös omia johtopäätöksiään.##
Niin kyllä he huomaavat rohkeutesi laadun ja sen että olet yksi toisen taiteilijan perusoikeuksien polkijoista, ja sen sijaan että rohkeasti uskaltaisit paluttaa hänelle hänen oikeutensa, niin syyllistytkin jatkuvasti uudelleen laittomiin tekoihin toista taiteilijaa kohtaan!
##Sanon vaan että ikäväähän tämä on kirjoitella paskaa 'syyntakeettomasta' ihmisestä mutta palstan vastuulliset hoitajat ovat jättäneet tämän palstan ihan tuuliajolle ja ennenkaikea sellainen minua nyt arveluttaa kaikkein eniten.##
Niin kuten mainitsit on ikävää että kirjoittelet paskaa ihmisestä, eikä se ole vain ikävää vaan myös äärimmäisen raukkamaista, koska mainitsemastasi rohkeudesta huolimatta et uskalla esiintyä omalla nimelläsi ja tehdä edestäpäin raukkamaisia selkäänpuukotuksiasi!
##Täällä jos missä olisi sheriffeille oikea paikka! ##
Tässäkin raukkamaisuutesi tulee hienosti esille, ensin mollaat toista taiteilijaa nimimerkin suojasta ja haukut hänen laillisia oikeudenhakujaan, sekä syyllistyt toistuvasti laittomuuksiin ja heti perään huudatkin sheriffiä apuun! Voi ressukkaa!!!
Mutta kun kerran mainitsit nimeni tässäkin ketjussa, niin laitetaan mainitsemasi videoklippi tähänkin ketjuun ja täytyykin alkaa tekemään se joka kerta kun toimit laittomasti kateutesi kohdetta vastaan!
http://www.veoh.com/watch/v19974242cTewGKCf
Tämä raukkis joka jatkuvasti syyllistyy laittomuuksiin toista taiteilijaa kohtaan, löytyy siis videolta!!! - Niin että...
Sirpa Kyro! kirjoitti:
Yhteenvedolle muutamaan kohtaan!
##Ni'in, minä uskallan todellakin paljastaa tämän kirjoittajan nimen##
Niin ai että sinä olet sitten rohkea, uskallat nimimerkkisi suojasta paljastaa toisen kirjoittajan henkilöllisyyden.
##Sanottakoon nyt ja aina että joka kerta kun hän linkittää tuon videoklippinsä, hän tietää että hän itse myös paljastuu.##
Samalla kuitenkin paljastat että olet yksi videoklipissä mainituista henkilöistä ja jatkat näin samaa mistä kaikki on alkanutkin. Mutta eikö noin rohkealla tyypillä ole tosiaankaan senkaltaista rohkeutta että palauttaisit toisen taiteilijan lakisääteiset oikeudet, sen sijaan että jatkat vuosikausia pelkurimaisesti sitä samaa mistä kaikki on alkanutkin.
##Lukijat luonnollisestikin onneksi osaavat tehdä myös omia johtopäätöksiään.##
Niin kyllä he huomaavat rohkeutesi laadun ja sen että olet yksi toisen taiteilijan perusoikeuksien polkijoista, ja sen sijaan että rohkeasti uskaltaisit paluttaa hänelle hänen oikeutensa, niin syyllistytkin jatkuvasti uudelleen laittomiin tekoihin toista taiteilijaa kohtaan!
##Sanon vaan että ikäväähän tämä on kirjoitella paskaa 'syyntakeettomasta' ihmisestä mutta palstan vastuulliset hoitajat ovat jättäneet tämän palstan ihan tuuliajolle ja ennenkaikea sellainen minua nyt arveluttaa kaikkein eniten.##
Niin kuten mainitsit on ikävää että kirjoittelet paskaa ihmisestä, eikä se ole vain ikävää vaan myös äärimmäisen raukkamaista, koska mainitsemastasi rohkeudesta huolimatta et uskalla esiintyä omalla nimelläsi ja tehdä edestäpäin raukkamaisia selkäänpuukotuksiasi!
##Täällä jos missä olisi sheriffeille oikea paikka! ##
Tässäkin raukkamaisuutesi tulee hienosti esille, ensin mollaat toista taiteilijaa nimimerkin suojasta ja haukut hänen laillisia oikeudenhakujaan, sekä syyllistyt toistuvasti laittomuuksiin ja heti perään huudatkin sheriffiä apuun! Voi ressukkaa!!!
Mutta kun kerran mainitsit nimeni tässäkin ketjussa, niin laitetaan mainitsemasi videoklippi tähänkin ketjuun ja täytyykin alkaa tekemään se joka kerta kun toimit laittomasti kateutesi kohdetta vastaan!
http://www.veoh.com/watch/v19974242cTewGKCf
Tämä raukkis joka jatkuvasti syyllistyy laittomuuksiin toista taiteilijaa kohtaan, löytyy siis videolta!!!Silmä silmästä ja hammas hampaasta hah ;) Olet sinä raukkamainen ja äärimmäisen lapsellinen miehenkuvatus Laitinen. Oikeen varsinainen Älyn jättiläinen hihihi!
- Sirpa Kyro!
Niin että... kirjoitti:
Silmä silmästä ja hammas hampaasta hah ;) Olet sinä raukkamainen ja äärimmäisen lapsellinen miehenkuvatus Laitinen. Oikeen varsinainen Älyn jättiläinen hihihi!
Niin ettälle!
##Silmä silmästä ja hammas hampaasta hah ;) Olet sinä raukkamainen ja äärimmäisen lapsellinen miehenkuvatus Laitinen. Oikeen varsinainen Älyn jättiläinen hihihi!##
No jaa kumpikohan se meistä oikein se rakkis on, sinäkö joka kirjoittelet nimimerkkisi suojasta nimeltä tietämällesi taiteilijalle, vai minä joka puolustaudun kaltaistasi vastaan! Mutta onkin mukava nähdä miten tuon videon julkaiseminen sinuun vaikuttaa! - Sirpa Kyro!
Sirpa Kyro! kirjoitti:
Niin ettälle!
##Silmä silmästä ja hammas hampaasta hah ;) Olet sinä raukkamainen ja äärimmäisen lapsellinen miehenkuvatus Laitinen. Oikeen varsinainen Älyn jättiläinen hihihi!##
No jaa kumpikohan se meistä oikein se rakkis on, sinäkö joka kirjoittelet nimimerkkisi suojasta nimeltä tietämällesi taiteilijalle, vai minä joka puolustaudun kaltaistasi vastaan! Mutta onkin mukava nähdä miten tuon videon julkaiseminen sinuun vaikuttaa!Niin ettälle--pieni jatko!
Ja kukahan se lapsellinen ja raukkamainen tyyppi oikein onkaan??? Tässä ketjussa paljastetaan yhden ketjuun kirjoittavan taiteilijan nimi, koska toiseen ketjuun linkitettiin video. Joten silmä silmästä ja hammas hampaasta tulikin ensin siltä suunnalta, mutta tätä et kuitenkaan katso samalla silmällä kuin jonkun toisen tekemää aivan samaa asiaa ja tämä kertookin vain ja ainoastaan sinun ymmärryksesi puutteesta!
Joten se varsinainen älyn jättiläinern löytyykin sieltä päästä, samoin kuin raukkamaisuus ja lapsellisuuskin!!! Tosin sinun älykkyysosamäärälläsi et edes tätä pystynyt huomaamaan. Selkään kuitenkin osaat puukottaa!!! - Kysynpä vain:
Sirpa Kyro! kirjoitti:
Niin ettälle--pieni jatko!
Ja kukahan se lapsellinen ja raukkamainen tyyppi oikein onkaan??? Tässä ketjussa paljastetaan yhden ketjuun kirjoittavan taiteilijan nimi, koska toiseen ketjuun linkitettiin video. Joten silmä silmästä ja hammas hampaasta tulikin ensin siltä suunnalta, mutta tätä et kuitenkaan katso samalla silmällä kuin jonkun toisen tekemää aivan samaa asiaa ja tämä kertookin vain ja ainoastaan sinun ymmärryksesi puutteesta!
Joten se varsinainen älyn jättiläinern löytyykin sieltä päästä, samoin kuin raukkamaisuus ja lapsellisuuskin!!! Tosin sinun älykkyysosamäärälläsi et edes tätä pystynyt huomaamaan. Selkään kuitenkin osaat puukottaa!!!Miltä nyt tuntuu Laitinen kun itse joudutkin syömään tuota katkeraa keitostasi?
Tiedätkö, nuo epämääräiset haukkumisesi kirjoittajia kohtaan menee joka kerta harakoille....etkä edes taida ymmärtää miksi.
Puhut onneton vielä älykkyysosamäärästä kirkasotsaisesti :D tiedätkö edes miltä sellainen näyttää, nääs kun se kääntyy aina sinua vastaan kun viitataan ketjun aiempaan käyttäytymiseesi ja tuohon surkuhupaisaan 'nimimerkkitoimintaasi' hihi.
Sinä olet pyöreä nolla näissäkin asioissa, joten eiköhän sinun jo viimein kannata ottaa se lusikka kauniiseen käteesi. (kammottava edes ajatuksena)
Se sinun Älykkyysosamääräsi kyllä käy varsin selväksi muun muassa siitä että vierailee Aukean sivuilla ja poimii ne sinun "runosi"- (tai niinkuin itse luonnehdit 'laulusanoituksesi') - luettavakseen XD
Kun on noin kauhea tarve päästä pätemään eikä sieltä yläpään nupista enempää heru niin suosittelen todella että et ota edes puheeksi muiden älykkyysosamäärää- tai edes kuiskaile niistä. Sinulla Markku ei ole varaa sellaiseen. - ihan ulkopuolinen
Kysynpä vain: kirjoitti:
Miltä nyt tuntuu Laitinen kun itse joudutkin syömään tuota katkeraa keitostasi?
Tiedätkö, nuo epämääräiset haukkumisesi kirjoittajia kohtaan menee joka kerta harakoille....etkä edes taida ymmärtää miksi.
Puhut onneton vielä älykkyysosamäärästä kirkasotsaisesti :D tiedätkö edes miltä sellainen näyttää, nääs kun se kääntyy aina sinua vastaan kun viitataan ketjun aiempaan käyttäytymiseesi ja tuohon surkuhupaisaan 'nimimerkkitoimintaasi' hihi.
Sinä olet pyöreä nolla näissäkin asioissa, joten eiköhän sinun jo viimein kannata ottaa se lusikka kauniiseen käteesi. (kammottava edes ajatuksena)
Se sinun Älykkyysosamääräsi kyllä käy varsin selväksi muun muassa siitä että vierailee Aukean sivuilla ja poimii ne sinun "runosi"- (tai niinkuin itse luonnehdit 'laulusanoituksesi') - luettavakseen XD
Kun on noin kauhea tarve päästä pätemään eikä sieltä yläpään nupista enempää heru niin suosittelen todella että et ota edes puheeksi muiden älykkyysosamäärää- tai edes kuiskaile niistä. Sinulla Markku ei ole varaa sellaiseen.Huhhuhhuh enpä voi muuta virkkaa! Toisaalta jätkä on aina täällä kaivanut verta nenästään, joten en ole yhtään pahoillani hänen puolestaan ja anna mennä vain edelleenkin minun puolestani!
Tuosta perkele hänen on paha panna paremmaksi!!!!
Minua on aina rassannut tuon tyypin piittaamattomuus tämän yhteisön- tai mikäli meillä enää on tätä taideyhteisöä täällä, siis hän on vetänyt aina sitä omaa "linjaansa" mikä ei kenellekään ole jäänyt epäselväksi. Hän ei keskustele, vaan vetää aina ne omat vainoharhaiset "epäilyksensä" ja kaunaiset juttunsa mukaan jokaiseen ketjuun mihin hän osallistuu. Nuo hänen linkittämät suorastaan skitsofreniset videonsa on vain pikantti kuorrutus siihen hänen harhaiseen maailmaansa jossa hän elää päivät pääksytykseen näemmä.
Olen sitä mieltä että tämän palstan ylläpitäjät ovat jättäneet palstan ihan tuuliajolle koska hän saa huseerata palstalla ihan miten hän haluaa.
Mielestäni sellainen on suorastaan anteeksiantamatonta!
Tuollainen vastuuntunnoton henkilö ei saa päästä mielestäni myrkyttämään jokaista palstan aloitusta vaan meille on kerta kaikkiaan saatava tänne toimiva sheriffi!!!
Tuollaiset skitsot linkitykset missä ei ole päätä eikä häntää, pilaavat palstan keskustelut. Varsinkin kun tyyppi videolla nimeää vielä noita kaunansa ja ilmiselviä kateellisuutensa kohteita, ei enää ole meistä muistakaan palstalla vierailijoista mukavia juttuja. - A-V-s
ihan ulkopuolinen kirjoitti:
Huhhuhhuh enpä voi muuta virkkaa! Toisaalta jätkä on aina täällä kaivanut verta nenästään, joten en ole yhtään pahoillani hänen puolestaan ja anna mennä vain edelleenkin minun puolestani!
Minua on aina rassannut tuon tyypin piittaamattomuus tämän yhteisön- tai mikäli meillä enää on tätä taideyhteisöä täällä, siis hän on vetänyt aina sitä omaa "linjaansa" mikä ei kenellekään ole jäänyt epäselväksi. Hän ei keskustele, vaan vetää aina ne omat vainoharhaiset "epäilyksensä" ja kaunaiset juttunsa mukaan jokaiseen ketjuun mihin hän osallistuu. Nuo hänen linkittämät suorastaan skitsofreniset videonsa on vain pikantti kuorrutus siihen hänen harhaiseen maailmaansa jossa hän elää päivät pääksytykseen näemmä.
Olen sitä mieltä että tämän palstan ylläpitäjät ovat jättäneet palstan ihan tuuliajolle koska hän saa huseerata palstalla ihan miten hän haluaa.
Tuollainen vastuuntunnoton henkilö ei saa päästä mielestäni myrkyttämään jokaista palstan aloitusta vaan meille on kerta kaikkiaan saatava tänne toimiva sheriffi!!!
Tuollaiset skitsot linkitykset missä ei ole päätä eikä häntää, pilaavat palstan keskustelut. Varsinkin kun tyyppi videolla nimeää vielä noita kaunansa ja ilmiselviä kateellisuutensa kohteita, ei enää ole meistä muistakaan palstalla vierailijoista mukavia juttuja.Antakaa jo olla! Jätkähän on ihan syyntakeeton!
- Sirpa Kyro!
Kysynpä vain: kirjoitti:
Miltä nyt tuntuu Laitinen kun itse joudutkin syömään tuota katkeraa keitostasi?
Kun on noin kauhea tarve päästä pätemään eikä sieltä yläpään nupista enempää heru niin suosittelen todella että et ota edes puheeksi muiden älykkyysosamäärää- tai edes kuiskaile niistä. Sinulla Markku ei ole varaa sellaiseen.Kysynpä vaille!
##Miltä nyt tuntuu Laitinen kun itse joudutkin syömään tuota katkeraa keitostasi?##
Mitä keitosta??? Tätä samaa selkäänpuukotusta, mustamaalaamista ja katkerien ja kateellisten laittomnia tekoja ja vääriä väitteitä ja syytteitä olen taholtanne saanut kestää, niin kauan kuin olen joutunut niin sanotun virallisen taidemaailman kanssa tekemisiin. Se on se lahjakkuus se laittaa lahjattomien pään aivan sekaisin ja sinähän olet siitä aivan loistava esimerkki!!!
##Tiedätkö, nuo epämääräiset haukkumisesi kirjoittajia kohtaan menee joka kerta harakoille....etkä edes taida ymmärtää miksi.##
Tuota noin, voisitko mainita keitä palstalla haukun ja olisiko rohkeutta tehdä tuollaiset syytökset omalla nimellä??? Koska nimimerkin suojasta tehtynä ne ovat aikamoisen raukkamaisia ja lapsellisia, kateellisen ja lahjattoman kaunaisia nimimerkin suojasta tehtyjä selkäänpuukotuksia!!! Ja jokainen ymmärtää mikä näissä on takana!!!
##Se sinun Älykkyysosamääräsi kyllä käy varsin selväksi muun muassa siitä että vierailee Aukean sivuilla ja poimii ne sinun "runosi"- (tai niinkuin itse luonnehdit 'laulusanoituksesi') - luettavakseen XD##
Ai oler ihastunut teksteihinikin ja siksikö juokset tälläkin perässäni vuosikausia! Ja mukavahan se olisikin verrata niitä sinun omiin teksteihisi, vai onko niitä olemassakaan???
##Kun on noin kauhea tarve päästä pätemään eikä sieltä yläpään nupista enempää heru niin suosittelen todella että et ota edes puheeksi muiden älykkyysosamäärää- tai edes kuiskaile niistä. Sinulla Markku ei ole varaa sellaiseen.##
Yllättävän kova juttu tuo minun mainitsemani sinun älykkyysosamääräsi, koska mainitset sen kolmeen kertaan viestissäsi! Mistähän mahtaa olla kyse ja olisiko sinulla kanttia esimerkiksi verrata meidän älykkyysosamääriämme keskenämme??? Jos meinaan ei ole, niin silloin on aivan turha nurkan takaa huudella, jokainen meinaan älyää mistä on kyse!!! - Sirpa Kyro!
ihan ulkopuolinen kirjoitti:
Huhhuhhuh enpä voi muuta virkkaa! Toisaalta jätkä on aina täällä kaivanut verta nenästään, joten en ole yhtään pahoillani hänen puolestaan ja anna mennä vain edelleenkin minun puolestani!
Tuollaiset skitsot linkitykset missä ei ole päätä eikä häntää, pilaavat palstan keskustelut. Varsinkin kun tyyppi videolla nimeää vielä noita kaunansa ja ilmiselviä kateellisuutensa kohteita, ei enää ole meistä muistakaan palstalla vierailijoista mukavia juttuja.Ihan ulkopuoliselle!
##Huhhuhhuh enpä voi muuta virkkaa! Toisaalta jätkä on aina täällä kaivanut verta nenästään, joten en ole yhtään pahoillani hänen puolestaan ja anna mennä vain edelleenkin minun puolestani!
Tuosta perkele hänen on paha panna paremmaksi!!!!##
Ai toinen raukkis tuli beesaamaan toista raukkista, kun ei itsellä ole juttuja! No mitäpä muutakaan raukkis puolustaisi kuin toista raukkista!!!
##Minua on aina rassannut tuon tyypin piittaamattomuus tämän yhteisön- tai mikäli meillä enää on tätä taideyhteisöä täällä, siis hän on vetänyt aina sitä omaa "linjaansa" mikä ei kenellekään ole jäänyt epäselväksi. Hän ei keskustele, vaan vetää aina ne omat vainoharhaiset "epäilyksensä" ja kaunaiset juttunsa mukaan jokaiseen ketjuun mihin hän osallistuu. Nuo hänen linkittämät suorastaan skitsofreniset videonsa on vain pikantti kuorrutus siihen hänen harhaiseen maailmaansa jossa hän elää päivät pääksytykseen näemmä.##
Heh heh, nyt tulee sellaista puutaheinää että oksat pois! Ja minun videoni ovat huippuhienoja ja aina voit yrittää itse laitta paremmaksi, vai voitko???
##
Mielestäni sellainen on suorastaan anteeksiantamatonta!##
Kuulehan nyt eivät palstan pitäjät aivan tyhmiä ole, tässäkin ketjussa et missään kohtaa voi näyttää minun syyllistyneen laittomuuksiin. Mutta useat kirjoittajat paljastavat täällä anonyymipalstalla tässä ketjussa yhden taiteilijan nimen ja syyllistyvät selvään rikokseen!!! Miksi sinua ei se häiritse??? No asiahan on päivänsekvä nimesi löytyy videolta, joka muuten on aivan laillinen!!!
##Tuollainen vastuuntunnoton henkilö ei saa päästä mielestäni myrkyttämään jokaista palstan aloitusta vaan meille on kerta kaikkiaan saatava tänne toimiva sheriffi!!!
Tuollaiset skitsot linkitykset missä ei ole päätä eikä häntää, pilaavat palstan keskustelut. Varsinkin kun tyyppi videolla nimeää vielä noita kaunansa ja ilmiselviä kateellisuutensa kohteita, ei enää ole meistä muistakaan palstalla vierailijoista mukavia juttuja.##
No kun kerran löydyt videolta, niin esitteleppä nimesi ja teoksesi niin kaikki voivat sitten todeta mistä se kateus sinun mielestäsi johtuu, tai jos et osaa selittää sitä niin anna lukijoiden itsensä päättää kummimpäin se kateus oikein toimii!!! - Sirpa Kyro!
Henry Moore kirjoitti:
Olen arvellut miehen olevan täällä lähinnä piruuksissaan pelleilemässä mutta, paha kyllä, olen alkanut epäillä, että hän taitaa todella uskoa tuohon tolkuttomaan tarinaansa. Harmi, että hän pilasi ihan hyvän keskustelupalstan, vastaavaa ei taida olla missään.
Moorelle!
##Olen arvellut miehen olevan täällä lähinnä piruuksissaan pelleilemässä mutta, paha kyllä, olen alkanut epäillä, että hän taitaa todella uskoa tuohon tolkuttomaan tarinaansa.##
Ai Moorekin keskustelun hävinneenä antaa tukensa palstan raukkiksille, no mitäpä muuta toinen raukkis puolustaisi kuin toista raukkista. Moorehan on aiemminkin esitellyt vääriä väitteitä kyseisestä taiteilijasta, muttei muiden raukkisten tapaan ole uskaltanut tehdä vääriä väitteitään omalla nimellään.
##Harmi, että hän pilasi ihan hyvän keskustelupalstan, vastaavaa ei taida olla missään.##
Niin sinähän lopetit ketjussa olleen keskustelumme argumenttien puuttuessa ja sekö että et kyennyt keskustelemaan mielestäsi pilaa palstan??? - Van Eyck
Sirpa Kyro! kirjoitti:
Moorelle!
Voisitko tarkentaa ja kertoa minkä kaikki ovat jo huomanneet ja samalla myös kertoa mistä tiedät kaikkien muidenkin huommanneen jotakin? Koska minulla on aavistus että puhut vain läpiä päähäsi ja kuvittelet hauraassa mielessäsi omia harhaisia kuvitelmiasi.Hellitä jo
- Van EYCK
Sirpa Kyro! kirjoitti:
Moorelle!
##Olen arvellut miehen olevan täällä lähinnä piruuksissaan pelleilemässä mutta, paha kyllä, olen alkanut epäillä, että hän taitaa todella uskoa tuohon tolkuttomaan tarinaansa.##
Ai Moorekin keskustelun hävinneenä antaa tukensa palstan raukkiksille, no mitäpä muuta toinen raukkis puolustaisi kuin toista raukkista. Moorehan on aiemminkin esitellyt vääriä väitteitä kyseisestä taiteilijasta, muttei muiden raukkisten tapaan ole uskaltanut tehdä vääriä väitteitään omalla nimellään.
##Harmi, että hän pilasi ihan hyvän keskustelupalstan, vastaavaa ei taida olla missään.##
Niin sinähän lopetit ketjussa olleen keskustelumme argumenttien puuttuessa ja sekö että et kyennyt keskustelemaan mielestäsi pilaa palstan???voi pyhä Sylvi
- kaljaasia
Jos olet rahaton mutta kalja maistuu et ole pulassa. Sanomatalossa taidegalleria Anhava on kaljaveikon ykköskohde 15.7. asti. Taideteos on rakennettu juomattomista Keisari oluttölkeistä joita on seinällä lattiasta kattoon. Huoneenlämpöisenä tosin. Mutta jos on kova darra ja taskut tyhjät niin ei muuta kuin Sanomataloon 1 kerros ja galleria Anhava. Äkkiä nieltynä ehtii vetää pari tölkillistä ensi hätään eikä kukaan huomaa mitään. On kohteliasta laittaa tyhjennetty tölkki takaisin hyllylle ettei taideteos kärsi. Ei kannata enää väittää ettei taide voisi auttaa tavallista talousvaikeuksissa elävää kansalaista. Mars taidekaljalle http://www.anhava.com/
- kk
Samoin miksi yhteiskunnan pitäisi rahoittaa veronmaksajilta väkisin otetuilla rahoilla sellaista taidetta joka ei kiinnosta ketää tai kiinnostaa ainoastaan hyvin pieniä marginaaliryhmiä?
Ei voi näköjään suomessa käydä minkäänlaista keskustelua taiteesta, ilman että joku jaksaa aina vetää tuon sanan esiin: veronmaksajat! veronmaksajat sitä ja veronmaksajat tätä. Tiesitkö muuten etta taiteilijatkin ovat veronmaksajia?? Ja näiden taidetta tekevien veronmaksajien pitää myös tukea monia muita asioita,jotka eivät näitä taiteilijoita kiinnosta pätkääkään.
- Apris Öryk
Niin tuttua paatosta "Sirpa Kyrö" nimellä tällä kertaa :) XD
Pistää hymyilyttämään!- Sirpa Kyro!
Apris Orukille.
Sananmuunnos ei ihan mennyt niin kuin pitää, vaan Sirpa Kyro=sananmuunnoksena arvaa mikä? - Apris Öryk
Sirpa Kyro! kirjoitti:
Apris Orukille.
Sananmuunnos ei ihan mennyt niin kuin pitää, vaan Sirpa Kyro=sananmuunnoksena arvaa mikä?No, kuitenkin viestin sanoma kertoo kirjoittajasta sen olennaisimman.
- Sirpa Kyro!
Apris Öryk kirjoitti:
No, kuitenkin viestin sanoma kertoo kirjoittajasta sen olennaisimman.
Örykille!
##No, kuitenkin viestin sanoma kertoo kirjoittajasta sen olennaisimman.##
Omat kirjoituksesi eivät keskustele itse puhuttavasta aiheesta ja siksi juttusi kolahtaakin omaan nilkkaasi!
- Örkky taimikä?
Voi voi....kyllä hänen nilkkansa näyttäisi olevan ihan turvassa. Kannanotoissasi vaan näytää todellakin olevan tiettyjä yhtäläisyyksiä tuon surullisenkuuluisan ja narsistisen häirikön kanssa. Älä suutu sellaisesta havainnosta! Jos et suorastaan ole tuo henkilö niin perustele vähän enemmän noita kantojasi ja anna hiukan esimerkkejä kuinka itse saisit asiat rullaamaan ilman että "kansan pörssillä" ei tarvitsisi käydä.
Tiettäväksesi vain että olemme todella kyllästyneet tuon lapsellisen ja typerän narsistin henkilökohtaisiin ongelmiin joista saamme säännöllisesti täällä esimerkkejä erilaisten ahdistuneiden purkauksien perusteella jotka näyttävät olevan 'kausittaisia'. Eli täyttää kaikki esimerkit vahvasti psyykkisistä ongelmista.
Tarkoitan vain että perustelisit kannanottosi edes jotenkin ymmärrettävällä tavalla jossa myös esität taloudellisesti uskottavia faktoja asioiden korjaamiseksi.- Sirpa Kyro!
Örkylle!
##Voi voi....kyllä hänen nilkkansa näyttäisi olevan ihan turvassa.##
Ai te tunnette toisenne!!!
##Kannanotoissasi vaan näytää todellakin olevan tiettyjä yhtäläisyyksiä tuon surullisenkuuluisan ja narsistisen häirikön kanssa. Älä suutu sellaisesta havainnosta!.##
Ja sinun kannaotoissasi näyttäytyy tuttusi kateus ja katkeruus, olette aivan kuin samasta puusta veistettyjä ja siksi kai toit katkeruutesi jotakin toista taiteilijaa kohtaan tähänkin ketjuun. Ja olisikin mukava jos edes yhdessä ketjussa voisitte keskustella itse asiasta tuomatta katkeruuttanne esille yhtä itseänne lahjakkaampaa taiteilijaa kohtaan!
##Tiettäväksesi vain että olemme todella kyllästyneet tuon lapsellisen ja typerän narsistin henkilökohtaisiin ongelmiin joista saamme säännöllisesti täällä esimerkkejä erilaisten ahdistuneiden purkauksien perusteella jotka näyttävät olevan 'kausittaisia'. Eli täyttää kaikki esimerkit vahvasti psyykkisistä ongelmista.##
Ja katkeruus vain jatkuu, kaunainen kademieli toimii polttomoottorina lahjattomalle.
##Tarkoitan vain että perustelisit kannanottosi edes jotenkin ymmärrettävällä tavalla jossa myös esität taloudellisesti uskottavia faktoja asioiden korjaamiseksi.##
Koska katkeruutesi toista taiteilijaa kohtaan on sitä luokkaa että tuot sen esille tässäkin ketjussa, ei ole tarvetta perustella asioita mitenkään. Mutta saisiko sinulta perusteet mikset pysy keskusteltavassa aiheessa, vaan tuot kateutesi ja katkeruutesi tähänkin ketjuun???
- trendi-ilmiö
Tylsä maa, siksi luovuutta janotaan niin kovasti.
Pitäisi laajentaa luovien alojen tarjontaa, eivät kaikki voi olla kuvataiteilijoita. Vaikkapa animaation tekijöitä elokuva-alalle enemmän tms.- Sirpa Kyrö!
Trendille!
##Tylsä maa, siksi luovuutta janotaan niin kovasti.##
Aivan ja siksi sellaista taiteilijaa jolla on luovia ideoita ja huippuhienoja teoksia, puukotetaan jatkuvasti selkään ja mustamaalataan raukkamaisesti nimimerkkien suojasta. Kun itse teoksilla ei uskalleta kilpailla!
##Pitäisi laajentaa luovien alojen tarjontaa, eivät kaikki voi olla kuvataiteilijoita. Vaikkapa animaation tekijöitä elokuva-alalle enemmän tms.##
Niin tällaisille raukkiksille sopisi paremmin joku juoruämmien virkkauskerho, koska taiteilijan rohkeus ja lahjakkuus puuttuu kokonaan! Tosin eihän sitä virallisella taiteen kentällä tarvitakaan! - sinisirkku-
Sirpa Kyrö! kirjoitti:
Trendille!
##Tylsä maa, siksi luovuutta janotaan niin kovasti.##
Aivan ja siksi sellaista taiteilijaa jolla on luovia ideoita ja huippuhienoja teoksia, puukotetaan jatkuvasti selkään ja mustamaalataan raukkamaisesti nimimerkkien suojasta. Kun itse teoksilla ei uskalleta kilpailla!
##Pitäisi laajentaa luovien alojen tarjontaa, eivät kaikki voi olla kuvataiteilijoita. Vaikkapa animaation tekijöitä elokuva-alalle enemmän tms.##
Niin tällaisille raukkiksille sopisi paremmin joku juoruämmien virkkauskerho, koska taiteilijan rohkeus ja lahjakkuus puuttuu kokonaan! Tosin eihän sitä virallisella taiteen kentällä tarvitakaan!Aika on paras kriitikko. Monet jäävät unohduksiin nykytaiteessa. Kun katselee esimerkiksi Barcelonassa jo 1893 syntyneen Joan Miro'n upeita töitä, juuri nyt esillä maassamme, kuinka moderni ilmaisussaan hän on. Asui talvet Pariisissa, ja kesät Kataloniassa.
Taulussaan * Ihminen ja koira* on viivojen ja väritasojen hienostunutta leikkiä, mielikuvituksen siivittämää runollisuutta:)
Veistoksia, keramiikkaa, pukusuunnittelua ja lavasteita balettiin tämä monipuolinen lahjakkuus myös ehti tehdä.
Myös työ *Aamu herää* , on taianomaisen leikillinen, kubismin ja fauvismin vaikutusta näkee, joskin loppuvaiheissaan hänen työnsä muuttuivat yhä abstraktimmiksi.
Ei ole ajan hammas syönyt viehättävyyttä teoksistaan,--- värimaailma puhtaudessaan saa lapsenomaisen ihastuksen katsojassa viipymään pitkään:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194919Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä543925Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603503Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942858On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732658Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1362397Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta572289Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582084