Kesäkuntoon ehtii vielä..

kerttuliina

Kesälomani alkaa kesäkuun toinen viikko ja siihen mennessä on tarkoitus pudottaa 20 kiloa! Vielä ehtii..Ravinto.fi sivusto apunani laskin että ehdin hyvinkin pudottaa nuo kilot, jos syön päivittäin 400-500kcal vitamiini-ja hivenainelisät ja liikun päivittäin tunti-pari tuntia suht.koht. kevyesti, itse ajattelin esim kotikuntopiiriä, kävelylenkkejä sauvoilla ja ilman, asvalttien puhdistuessa rullaluistelua, pyöräilyä ja uintia uimahallissa. Vierastan ohjattuja jumppatunteja, siksi valintani liikunnan suhteen näin kotikutoisia. Ruokalistan pohjana ajattelin neljä "ateriaa" päivässä; aamupala, joka voisi sisältää vihreää teetä ja pari munanvalkuaista, lounas: kevyt keittolounas/salaatti/vähärasvainen liha-tai kala-annos, välipala: rasvaton jogurtti/rahka/raejuusto ja tee, iltapala: hedelmä ja tee. Lisäksi runsaasti vettä ja ne jo mainitsemani lisät..Miltäs kuulostaa? Tällä ohjelmalla olisi tarkoitus tahkota tuloksia! Olen kevään työharjoittelussa päiväkodilla joten liikettä tulee myös työn puolesta jo jonkin verran. Lähtömitat: 166cm ja 69.6kg -> kesäkuussa (toivon mukaan) 166cm&50kg!! Repsahduksiin ei kyllä nyt ole varaa..Päihteitä en käytä joten sieltä ei ole kalorivaaraa ja muutenkin olen juomissa ajatellut siirtyä tuoremehuista&iltakaakaosta veteen ja teehen.
Jos löytyy muitakin joilla samansuuntaisia tavoitteita/suunnitelmia niin eikun vaan kertomaan!

259

19872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OmShantiShivaShakti

      Jäämme odottamaan raporttia kerran viikossa.

    • tyttö tollanen

      Olen aloittanut Atkinsonin dieetin reilu viikko sitten, painoin silloin 71kg. Nyt tänään aamupaino oli 66,9kg ja tavoite paino 50-53kg pituutta on 167cm. Eka viikko meni ketoosissa, mutta nyt kahvihammasta alkoi sen verran kolottamaan että pakko juoda pari kuppia päivässä. Kofeiiniahan ei saisi käyttää ketoosin aikana kun se nostaa insuliinitasoa ja näin ollen ei vapauta rasvoja kehosta, niin kuin olisi tarkoitus, plääh. Tiukka on dieetti mutta tuloksia saa varmaan aikaan!!! Jos pystyis olemaan ilman kofeiinia niin dieetti kävis selkeästi paremmin läskin kimppuun lihaksien sijaan. Olen syönyt lähestulkoon pelkkää proteiinia, ja max. 5g hiilareita joinain päivinä.

      Olisi todella kiva kuulla miten dieetti etenee.

      Kannattaa muistaa tosiaan tuo lisävitamiinien tärkeys. Itse otan aamuisin multivitan, kalamaksaöljukapselit, calsorin kalsiumtabletit ja piimax tabletit.

      Itse olen huomannut suunnattoman muutoksen vitamiineja syödessä (ennen en lisävitamiineja ole popsinut) olen PALJON virkeämpi, eikä aamuväsymyksestäkään ole tietoa, tosin saattaa johtua myös siitä että hiilarit eivät pääse väsyttämään.

      Pitäisköhän meidän pitää joku punnitsemis pv?

      • OmShantiShivaShakti

        Tiettävästi kahvi auttaa säästämään lihasten energiavarantoja ja sitämyöten tehostamaan rasvanpolttoa. Mutta vain tyhjällä mahalla.

        Elikkäs jos juo, ei syö. Hassua muuten että sama sääntö pätee myös alkoholin kohdalla. Alkoholi tai kahvi ei sinänsä lihota, mutta yhdessä ruoan kanssa sitäkin helpommin.


      • tyttö tollanen
        OmShantiShivaShakti kirjoitti:

        Tiettävästi kahvi auttaa säästämään lihasten energiavarantoja ja sitämyöten tehostamaan rasvanpolttoa. Mutta vain tyhjällä mahalla.

        Elikkäs jos juo, ei syö. Hassua muuten että sama sääntö pätee myös alkoholin kohdalla. Alkoholi tai kahvi ei sinänsä lihota, mutta yhdessä ruoan kanssa sitäkin helpommin.

        Katos, piti uteliaisuuttani lukea muutamia sun viestejä...hehe, meilhän on tääl oikein asiantuntija paikalla:)

        Satutko tietää miten pahasti ryssin nyt ton mun atkinsonin dieettini kun sitä kahvia oon lipittäny? Eikö ne rasvat nyt sitten liukene, vai onko se vaan hitaampaa? Jos tietäis että ero on todella radikaali ilman kahvia niin ehkä jopa vois olla sit ilman...ehkä.

        Eläisköhän sitä pelkällä kahvilla;)


      • NutriM
        OmShantiShivaShakti kirjoitti:

        Tiettävästi kahvi auttaa säästämään lihasten energiavarantoja ja sitämyöten tehostamaan rasvanpolttoa. Mutta vain tyhjällä mahalla.

        Elikkäs jos juo, ei syö. Hassua muuten että sama sääntö pätee myös alkoholin kohdalla. Alkoholi tai kahvi ei sinänsä lihota, mutta yhdessä ruoan kanssa sitäkin helpommin.

        Tuntuu jotenkin hullunkuriselta ajatus, että kahvi säästäisi lihasten energiavarantoja, kun se kuitenkin on keskushermostoa stimuloiva aine. Mutta en ala asiasta sen enempää väittelemään, kun en ole perehtynyt.

        Mutta kahvin kofeiini kyllä on miedosti termogeeninen, joten ei se mitenkään huonosti vaikuta, vaikka söisikin samaan aikaan. Se kohottaa hieman aineenvaihduntaa.

        Alkoholi on hieman kaksiteräinen miekka. Alkoholin kalorit ei itsessään juurikaan muutu rasvaksi, puhutaan luokasta 3-5%. Mutta alkoholilla on välitön rasvanpolton katkaiseva vaikutus. Heti ensimmäisen paukun jälkeen rasvanpoltto hidastuu yli 70%.

        Lisäksi alkoholi on korkeimmalla energiapriorisaatiossa, ja katkaisee heti rasvan, proteiinin ja hiilihydraattien käytön energiaksi, jolloin näistä siis aletaan muodostamaan rasvaa. Monet juomat sisältävät paljon hiilihydraatteja, koska harvapa sitä pelkästään kirkasta viinaa pitkin iltaa lipittelee.

        Mutta kaikki nämä on pitkälläkin aikajänteellä melko margiaalisia asioita. Ellei tietysti vetele bissee tai lonkkua joka ilta.


      • Ystävän neuvo

        Ahaa, tää Atkinsonin dieetti on sitten vähän samankaltainen, jolla urheilijat laihduttavat itsensä kilpailumittoihin ennen kisaa nopeasti, esim. painijat yms., joilla se painorajoitus on kisoissa vaatimuksina eri sarjoihin.

        Heidän dieettinsä on nimenomaan tää hiilihydraatiton dieetti, jossa elimistö menee ketoosiin. Apteekista sai ainakin aikoinaan testerin siihen, että elimistö nimenomaan on ketoosissa.. Hiilihydraatit pois kokonaan. Lihaa saa syödä, ja paljon muita tuotteita. Tosin se paino tahtoo tulla takaisin aika nopeasti näillä hiilaridieeteillä, kun sen dieetin lopettaa. Atkinsonin dieetissä tosin näkyy olevan nämä lisävitamiinit yms. apuna, sillä tällä pelkällä hiilaridieetillä voi saada itselleen jopa masennuksen aikaiseksi.

        Ystäväni koitti tätä hiilaridieettiä, ja onnistui saamaan painonsa nopeasti alas, vaan eihän sitä dieettiä voi jatkaa loputtomiin, on tilapäinen apu nopeaan painonpudotukseen.

        Itselläni on pituutta 168 cm, ja paino on n. 50 kg, eli olen reilusti alipainoinen. Aikoinaan alkupainoni neuvolaan mennessäni oli 53 kg, jolloin terveydenhoitaja piti painoani jo reilusti alipainoisena, joten pituuteesi nähden olet sopusuhtainen, vaikka tavoitteesi ei olisi noin suuri, 56-58 kg olisi sopiva.

        Onnea kuitenkin yritykseen. :)


      • ki87654redcvbh
        OmShantiShivaShakti kirjoitti:

        Tiettävästi kahvi auttaa säästämään lihasten energiavarantoja ja sitämyöten tehostamaan rasvanpolttoa. Mutta vain tyhjällä mahalla.

        Elikkäs jos juo, ei syö. Hassua muuten että sama sääntö pätee myös alkoholin kohdalla. Alkoholi tai kahvi ei sinänsä lihota, mutta yhdessä ruoan kanssa sitäkin helpommin.

        No en voi uskoa tuota, kun olen tuntenyt n. 120 kg alkoholistin joka ei syönyt koskaan paljon mitään. Naukulla kävi kun muut söivät.


      • Kiinnostus kova

        Kerro ihmeessä mitä siis olet syönyt ( vaikkapa yhden päivän osalta ) tuon Atkinsonin dietin kuluessa, jos noin huimaa tiputusta on tullut ?!! Kiitos jo etukäteen, jos jaksat kertoa!


      • Voi helvetti sentään noita teiän dieettejä!! jonain päivinä max 5g hiilareita?? satutko tietään et esim sellanen pikku lihas kun aivot tarvii 100-150g hiilareita päivässä toimiakseen kunnolla!! kaikki lisävalmisteet joutaa roskakoriin ja ihmisen pitäis syödä 5-6 krt päivässä pieniä annoksia niin silloin aineenvaihdunta toimii kunnolla. Jos esim et syö päivässä tarpeeks hiilareita ottaa kroppa sen jostain ja se ottaa sen silloin lihaksista eli toisin sanoen kroppa syö itse itsensä!! tervemenoo vaan kunnon sairaus kierteeseen kun noudatatte noita käsittämättömän typeriä dieettejä!! ja sitäpaitsi kahvi mustana nopeuttaa aineenvaihduntaa mikä parantaa rasvanpolttoa esim peruskunto lenkillä!!


      • 15+5
        Max_82 kirjoitti:

        Voi helvetti sentään noita teiän dieettejä!! jonain päivinä max 5g hiilareita?? satutko tietään et esim sellanen pikku lihas kun aivot tarvii 100-150g hiilareita päivässä toimiakseen kunnolla!! kaikki lisävalmisteet joutaa roskakoriin ja ihmisen pitäis syödä 5-6 krt päivässä pieniä annoksia niin silloin aineenvaihdunta toimii kunnolla. Jos esim et syö päivässä tarpeeks hiilareita ottaa kroppa sen jostain ja se ottaa sen silloin lihaksista eli toisin sanoen kroppa syö itse itsensä!! tervemenoo vaan kunnon sairaus kierteeseen kun noudatatte noita käsittämättömän typeriä dieettejä!! ja sitäpaitsi kahvi mustana nopeuttaa aineenvaihduntaa mikä parantaa rasvanpolttoa esim peruskunto lenkillä!!

        Onpa taas tietoa...

        Ensinäkin, en ole mikään VHH aktivisti, enkä ole karppidietillä itse. Mutta

        "satutko tietään et esim sellanen pikku lihas kun aivot tarvii 100-150g hiilareita päivässä toimiakseen kunnolla!! "

        Satutko tietämään, että on osoitettu aivojen toimivan ketoosiaineilla n. 25% tehokkaammin kuin hiilihydraateilla?

        "ihmisen pitäis syödä 5-6 krt päivässä pieniä annoksia niin silloin aineenvaihdunta toimii kunnolla."

        Mikään, kukaan, missään, koskaan ei ole pystynyt osoittamaan tuota väitettä todeksi. Ihmisen aineenvaihdunta Ei todellakaan ala tökkimään, jos syö vaikka 2 kertaa päivässä.

        Sen sijaan on osoitettu, että tuo 5-6 kertaa päivässä syönti on erittäin epäterveellistä pelkästään veren sokerin nousujen takia. Joka taas stimuloi insuliinia, joka ei ole mikään toivottu hormoni.

        JA EI, verensokeri EI pysy tasaisena, kun syö pitkin päivää. Nimenomaan silloin se heittelee, koska vereen tulee vähän väliä hiilihydraatteja, joka nostaa insuliinia.

        Tuo on tuota ikivanhaa höpö höpöä, joka on kumottu jo aikoja sitten.

        "Jos esim et syö päivässä tarpeeks hiilareita ottaa kroppa sen jostain ja se ottaa sen silloin lihaksista eli toisin sanoen kroppa syö itse itsensä!! "

        Millä tahansa dietillä, söi hiilareita tai ei, kroppa syö myös lihasmassaan. Ei sellaista diettiä ole olemassakaan, joka jotenkin pitäisi lihasmassaa yllä. Tai no, itse asiassa nimenomaan atkins on ainoa dietti, jolla on joissain olosuhteissa todettu olevan jopa lihasmassaa lisäävä vaikutus. Juuri se, jota vastaan sitä tässä paasaat. YHDELLÄKÄÄN hiilaripitoisella dietillä ei ole pystytty osoittamaan minkäänlaista lihasmassaa säästävää vaikutusta.

        Ja laihduttaminen nimenomaan perustuu siihen, että keho "syö itse itseään", se syö omaa rasvakudostaan.

        "tervemenoo vaan kunnon sairaus kierteeseen kun noudatatte noita käsittämättömän typeriä dieettejä!!"

        Maailmassa on kymmeniä, varmasti satoja tuhansia ihmisiä, jotka noudattaa VHH diettiä, eivätkä kärsi mistään sairauskierteistä. Mistähän tuollaista edes olet saanut päähäsi?

        "ja sitäpaitsi kahvi mustana nopeuttaa aineenvaihduntaa"

        Ja tämä olikin asiantuntemuksesi huipentuma! Vai että musta kahvi nopeuttaa aineenvaihduntaa?

        Kofeiini stimuloi aineenvaihduntaa, koska se on miedosti termogeeninen. Mutta tässäkin puhutaan todella marginaalisesta asiasta. Korkeimmillaan kofeiinin ja vihreän teen yhteisvaikutuksella aineenvaihduntaa on valvotuissa olosuhteissa saatu nostettua n. 4%. Joten puhutaan todella pienestä määrästä. Lisäksi pelkästään kofeiinilla ei päästy edes tuohon.

        Plus että tuo tehtiin kofeiinitableteilla, jotka imeytyvät ja vaikuttavat voimakkaammin kuin itse kahvista tuleva kofeiini. Kahvin kofeiini ei toimi niin voimakkaasti kuin suoraan kofeiinipilleristä otettu, eli niitä ei voi verrata toisiinsa suoraan milligramma per milligramma. Syytä tähän ei tarkalleen vielä tiedetä.

        Mut meneppä sinä nyt pois täältä nöyryyttämästä itseäsi vaikka lukemaan jotain ihan oikeaa tietoa, äläkä tuota iän ikuista bull shittiä enää yhtään tänne.


      • ei se kofeiini mitää

        Ei se kofeiini mitään insuliinia nosta vaan se kahvin seassa oleva maito, joten anna palaa vaan mutta mustana.


      • homo sä oot
        15+5 kirjoitti:

        Onpa taas tietoa...

        Ensinäkin, en ole mikään VHH aktivisti, enkä ole karppidietillä itse. Mutta

        "satutko tietään et esim sellanen pikku lihas kun aivot tarvii 100-150g hiilareita päivässä toimiakseen kunnolla!! "

        Satutko tietämään, että on osoitettu aivojen toimivan ketoosiaineilla n. 25% tehokkaammin kuin hiilihydraateilla?

        "ihmisen pitäis syödä 5-6 krt päivässä pieniä annoksia niin silloin aineenvaihdunta toimii kunnolla."

        Mikään, kukaan, missään, koskaan ei ole pystynyt osoittamaan tuota väitettä todeksi. Ihmisen aineenvaihdunta Ei todellakaan ala tökkimään, jos syö vaikka 2 kertaa päivässä.

        Sen sijaan on osoitettu, että tuo 5-6 kertaa päivässä syönti on erittäin epäterveellistä pelkästään veren sokerin nousujen takia. Joka taas stimuloi insuliinia, joka ei ole mikään toivottu hormoni.

        JA EI, verensokeri EI pysy tasaisena, kun syö pitkin päivää. Nimenomaan silloin se heittelee, koska vereen tulee vähän väliä hiilihydraatteja, joka nostaa insuliinia.

        Tuo on tuota ikivanhaa höpö höpöä, joka on kumottu jo aikoja sitten.

        "Jos esim et syö päivässä tarpeeks hiilareita ottaa kroppa sen jostain ja se ottaa sen silloin lihaksista eli toisin sanoen kroppa syö itse itsensä!! "

        Millä tahansa dietillä, söi hiilareita tai ei, kroppa syö myös lihasmassaan. Ei sellaista diettiä ole olemassakaan, joka jotenkin pitäisi lihasmassaa yllä. Tai no, itse asiassa nimenomaan atkins on ainoa dietti, jolla on joissain olosuhteissa todettu olevan jopa lihasmassaa lisäävä vaikutus. Juuri se, jota vastaan sitä tässä paasaat. YHDELLÄKÄÄN hiilaripitoisella dietillä ei ole pystytty osoittamaan minkäänlaista lihasmassaa säästävää vaikutusta.

        Ja laihduttaminen nimenomaan perustuu siihen, että keho "syö itse itseään", se syö omaa rasvakudostaan.

        "tervemenoo vaan kunnon sairaus kierteeseen kun noudatatte noita käsittämättömän typeriä dieettejä!!"

        Maailmassa on kymmeniä, varmasti satoja tuhansia ihmisiä, jotka noudattaa VHH diettiä, eivätkä kärsi mistään sairauskierteistä. Mistähän tuollaista edes olet saanut päähäsi?

        "ja sitäpaitsi kahvi mustana nopeuttaa aineenvaihduntaa"

        Ja tämä olikin asiantuntemuksesi huipentuma! Vai että musta kahvi nopeuttaa aineenvaihduntaa?

        Kofeiini stimuloi aineenvaihduntaa, koska se on miedosti termogeeninen. Mutta tässäkin puhutaan todella marginaalisesta asiasta. Korkeimmillaan kofeiinin ja vihreän teen yhteisvaikutuksella aineenvaihduntaa on valvotuissa olosuhteissa saatu nostettua n. 4%. Joten puhutaan todella pienestä määrästä. Lisäksi pelkästään kofeiinilla ei päästy edes tuohon.

        Plus että tuo tehtiin kofeiinitableteilla, jotka imeytyvät ja vaikuttavat voimakkaammin kuin itse kahvista tuleva kofeiini. Kahvin kofeiini ei toimi niin voimakkaasti kuin suoraan kofeiinipilleristä otettu, eli niitä ei voi verrata toisiinsa suoraan milligramma per milligramma. Syytä tähän ei tarkalleen vielä tiedetä.

        Mut meneppä sinä nyt pois täältä nöyryyttämästä itseäsi vaikka lukemaan jotain ihan oikeaa tietoa, äläkä tuota iän ikuista bull shittiä enää yhtään tänne.

        Sä oot vetäny vissiin Parkinsonin tai Wotkinin dietin.


      • OmShantiShivaShakti
        ki87654redcvbh kirjoitti:

        No en voi uskoa tuota, kun olen tuntenyt n. 120 kg alkoholistin joka ei syönyt koskaan paljon mitään. Naukulla kävi kun muut söivät.

        Usko pois. Suurinpiirtein kaikki mitä syö hiprakassa, oli se miten vähän tahansa, menee suoraan läskiksi. Rasva ja hiilari muuntuvat luonnollisesti kaikkein helpoiten, mutta proteiinin kanssa elimistö joutuu hieman kamppailemaan jotta siitä saa läskiä.

        Siksipä dokaavan laihduttajan valinta on kirkas viina ja pelkkä liha. Esim kalaa ja kanaa ilman mitään lisukkeita. Harmi vaan että hiprakassa ihan mikä tahansa muu moska maistuu paremmalta kuin proteiini. Kuitenkin proteiinin syöminen ENNEN naukkailua saattaa ehkäistä mässäilyhimoa sen jälkeen kun bileet on korkattu.

        Luonnollisesti mikäli kalorit jäävät ruoasta alle peruskulutuksen ja juomana on silkkaa kirkasta, voi hyvinkin laihtua. Harmi vain että alkoholi saa kaiken maistumaan puolet paremmalta.


      • OmShantiShivaShakti
        15+5 kirjoitti:

        Onpa taas tietoa...

        Ensinäkin, en ole mikään VHH aktivisti, enkä ole karppidietillä itse. Mutta

        "satutko tietään et esim sellanen pikku lihas kun aivot tarvii 100-150g hiilareita päivässä toimiakseen kunnolla!! "

        Satutko tietämään, että on osoitettu aivojen toimivan ketoosiaineilla n. 25% tehokkaammin kuin hiilihydraateilla?

        "ihmisen pitäis syödä 5-6 krt päivässä pieniä annoksia niin silloin aineenvaihdunta toimii kunnolla."

        Mikään, kukaan, missään, koskaan ei ole pystynyt osoittamaan tuota väitettä todeksi. Ihmisen aineenvaihdunta Ei todellakaan ala tökkimään, jos syö vaikka 2 kertaa päivässä.

        Sen sijaan on osoitettu, että tuo 5-6 kertaa päivässä syönti on erittäin epäterveellistä pelkästään veren sokerin nousujen takia. Joka taas stimuloi insuliinia, joka ei ole mikään toivottu hormoni.

        JA EI, verensokeri EI pysy tasaisena, kun syö pitkin päivää. Nimenomaan silloin se heittelee, koska vereen tulee vähän väliä hiilihydraatteja, joka nostaa insuliinia.

        Tuo on tuota ikivanhaa höpö höpöä, joka on kumottu jo aikoja sitten.

        "Jos esim et syö päivässä tarpeeks hiilareita ottaa kroppa sen jostain ja se ottaa sen silloin lihaksista eli toisin sanoen kroppa syö itse itsensä!! "

        Millä tahansa dietillä, söi hiilareita tai ei, kroppa syö myös lihasmassaan. Ei sellaista diettiä ole olemassakaan, joka jotenkin pitäisi lihasmassaa yllä. Tai no, itse asiassa nimenomaan atkins on ainoa dietti, jolla on joissain olosuhteissa todettu olevan jopa lihasmassaa lisäävä vaikutus. Juuri se, jota vastaan sitä tässä paasaat. YHDELLÄKÄÄN hiilaripitoisella dietillä ei ole pystytty osoittamaan minkäänlaista lihasmassaa säästävää vaikutusta.

        Ja laihduttaminen nimenomaan perustuu siihen, että keho "syö itse itseään", se syö omaa rasvakudostaan.

        "tervemenoo vaan kunnon sairaus kierteeseen kun noudatatte noita käsittämättömän typeriä dieettejä!!"

        Maailmassa on kymmeniä, varmasti satoja tuhansia ihmisiä, jotka noudattaa VHH diettiä, eivätkä kärsi mistään sairauskierteistä. Mistähän tuollaista edes olet saanut päähäsi?

        "ja sitäpaitsi kahvi mustana nopeuttaa aineenvaihduntaa"

        Ja tämä olikin asiantuntemuksesi huipentuma! Vai että musta kahvi nopeuttaa aineenvaihduntaa?

        Kofeiini stimuloi aineenvaihduntaa, koska se on miedosti termogeeninen. Mutta tässäkin puhutaan todella marginaalisesta asiasta. Korkeimmillaan kofeiinin ja vihreän teen yhteisvaikutuksella aineenvaihduntaa on valvotuissa olosuhteissa saatu nostettua n. 4%. Joten puhutaan todella pienestä määrästä. Lisäksi pelkästään kofeiinilla ei päästy edes tuohon.

        Plus että tuo tehtiin kofeiinitableteilla, jotka imeytyvät ja vaikuttavat voimakkaammin kuin itse kahvista tuleva kofeiini. Kahvin kofeiini ei toimi niin voimakkaasti kuin suoraan kofeiinipilleristä otettu, eli niitä ei voi verrata toisiinsa suoraan milligramma per milligramma. Syytä tähän ei tarkalleen vielä tiedetä.

        Mut meneppä sinä nyt pois täältä nöyryyttämästä itseäsi vaikka lukemaan jotain ihan oikeaa tietoa, äläkä tuota iän ikuista bull shittiä enää yhtään tänne.

        Hyvää asiatietoa, kiitos tuosta! :)


      • i98765redcfvgbhjiy
        OmShantiShivaShakti kirjoitti:

        Usko pois. Suurinpiirtein kaikki mitä syö hiprakassa, oli se miten vähän tahansa, menee suoraan läskiksi. Rasva ja hiilari muuntuvat luonnollisesti kaikkein helpoiten, mutta proteiinin kanssa elimistö joutuu hieman kamppailemaan jotta siitä saa läskiä.

        Siksipä dokaavan laihduttajan valinta on kirkas viina ja pelkkä liha. Esim kalaa ja kanaa ilman mitään lisukkeita. Harmi vaan että hiprakassa ihan mikä tahansa muu moska maistuu paremmalta kuin proteiini. Kuitenkin proteiinin syöminen ENNEN naukkailua saattaa ehkäistä mässäilyhimoa sen jälkeen kun bileet on korkattu.

        Luonnollisesti mikäli kalorit jäävät ruoasta alle peruskulutuksen ja juomana on silkkaa kirkasta, voi hyvinkin laihtua. Harmi vain että alkoholi saa kaiken maistumaan puolet paremmalta.

        No uskon edelleen silmiäni. Hiprakka on harrastelijoiden juttu jos ajatellaan ihan oikeaa alkoholistia. Kyllä viina lihottaa, kun tarpeeksi juo. Tietenkin jollakin puistokemistillä palaa energiaa lämmöntuottamiseen niin paljon ettei juuri liho.


      • -R-
        OmShantiShivaShakti kirjoitti:

        Tiettävästi kahvi auttaa säästämään lihasten energiavarantoja ja sitämyöten tehostamaan rasvanpolttoa. Mutta vain tyhjällä mahalla.

        Elikkäs jos juo, ei syö. Hassua muuten että sama sääntö pätee myös alkoholin kohdalla. Alkoholi tai kahvi ei sinänsä lihota, mutta yhdessä ruoan kanssa sitäkin helpommin.

        Höpö höpö. Vai alkoholi ei lihota?

        Alkoholi (viina, viini, olut) on salakavala energianlähde. Alkoholista saat yhtä paljon energiaa kuin rasvasta.

        Alkoholi lihottaa helposti, koska siinä on paljon energiaa. Toinen tärkeä syy on, että alkoholi syrjäyttää muita käytettävissä olevia energianlähteitä ja ehkäisee näin rasvahappojen käyttöä energianlähteenä. Siitä seuraa, että rasvahapot varastoituvat rasvakudokseen (Duodecim 2006).

        Tiesitkö, että 2 tuoppia olutta päivittäin kuukauden ajan lisää painoasi 1,5 kiloa?
        Tiedätkö, mikä on yksi alkoholiannos? Iso tuoppi olutta on jo enemmän: 1,5 annosta

        Yksi alkoholiannos on:

        1 pullo keskiolutta tai siideriä tai
        12 cl mietoa viiniä tai
        4 cl väkevää viinaa


      • 15+5 kirjoitti:

        Onpa taas tietoa...

        Ensinäkin, en ole mikään VHH aktivisti, enkä ole karppidietillä itse. Mutta

        "satutko tietään et esim sellanen pikku lihas kun aivot tarvii 100-150g hiilareita päivässä toimiakseen kunnolla!! "

        Satutko tietämään, että on osoitettu aivojen toimivan ketoosiaineilla n. 25% tehokkaammin kuin hiilihydraateilla?

        "ihmisen pitäis syödä 5-6 krt päivässä pieniä annoksia niin silloin aineenvaihdunta toimii kunnolla."

        Mikään, kukaan, missään, koskaan ei ole pystynyt osoittamaan tuota väitettä todeksi. Ihmisen aineenvaihdunta Ei todellakaan ala tökkimään, jos syö vaikka 2 kertaa päivässä.

        Sen sijaan on osoitettu, että tuo 5-6 kertaa päivässä syönti on erittäin epäterveellistä pelkästään veren sokerin nousujen takia. Joka taas stimuloi insuliinia, joka ei ole mikään toivottu hormoni.

        JA EI, verensokeri EI pysy tasaisena, kun syö pitkin päivää. Nimenomaan silloin se heittelee, koska vereen tulee vähän väliä hiilihydraatteja, joka nostaa insuliinia.

        Tuo on tuota ikivanhaa höpö höpöä, joka on kumottu jo aikoja sitten.

        "Jos esim et syö päivässä tarpeeks hiilareita ottaa kroppa sen jostain ja se ottaa sen silloin lihaksista eli toisin sanoen kroppa syö itse itsensä!! "

        Millä tahansa dietillä, söi hiilareita tai ei, kroppa syö myös lihasmassaan. Ei sellaista diettiä ole olemassakaan, joka jotenkin pitäisi lihasmassaa yllä. Tai no, itse asiassa nimenomaan atkins on ainoa dietti, jolla on joissain olosuhteissa todettu olevan jopa lihasmassaa lisäävä vaikutus. Juuri se, jota vastaan sitä tässä paasaat. YHDELLÄKÄÄN hiilaripitoisella dietillä ei ole pystytty osoittamaan minkäänlaista lihasmassaa säästävää vaikutusta.

        Ja laihduttaminen nimenomaan perustuu siihen, että keho "syö itse itseään", se syö omaa rasvakudostaan.

        "tervemenoo vaan kunnon sairaus kierteeseen kun noudatatte noita käsittämättömän typeriä dieettejä!!"

        Maailmassa on kymmeniä, varmasti satoja tuhansia ihmisiä, jotka noudattaa VHH diettiä, eivätkä kärsi mistään sairauskierteistä. Mistähän tuollaista edes olet saanut päähäsi?

        "ja sitäpaitsi kahvi mustana nopeuttaa aineenvaihduntaa"

        Ja tämä olikin asiantuntemuksesi huipentuma! Vai että musta kahvi nopeuttaa aineenvaihduntaa?

        Kofeiini stimuloi aineenvaihduntaa, koska se on miedosti termogeeninen. Mutta tässäkin puhutaan todella marginaalisesta asiasta. Korkeimmillaan kofeiinin ja vihreän teen yhteisvaikutuksella aineenvaihduntaa on valvotuissa olosuhteissa saatu nostettua n. 4%. Joten puhutaan todella pienestä määrästä. Lisäksi pelkästään kofeiinilla ei päästy edes tuohon.

        Plus että tuo tehtiin kofeiinitableteilla, jotka imeytyvät ja vaikuttavat voimakkaammin kuin itse kahvista tuleva kofeiini. Kahvin kofeiini ei toimi niin voimakkaasti kuin suoraan kofeiinipilleristä otettu, eli niitä ei voi verrata toisiinsa suoraan milligramma per milligramma. Syytä tähän ei tarkalleen vielä tiedetä.

        Mut meneppä sinä nyt pois täältä nöyryyttämästä itseäsi vaikka lukemaan jotain ihan oikeaa tietoa, äläkä tuota iän ikuista bull shittiä enää yhtään tänne.

        No sillä lailla. Toi oli kyl yks historian hienoimista väitteistä. "Insuliini on epätoivottu hormoni?!? Eli siis esim diabetes on oikeen hyvä sairaus laihduttajalle! Just joo...
        Ja siis sillon kun syö usein ja pieniä annoksia niin aineenvaihdunta toimii koko ajan eikä isoja heittelyitä verensokerin tasoon tule. Jos syö harvoin niin aineenvaihdunta pysähtyy ruokailujen välillä ja insuliini piikki on erittäin voimakas.
        Kahvin vaikutusta päivällä en niin hyvin tunne ja voin sen myöntää mutta aamulla kun herää ja vatsa on luonnollisesti tyhjä niin kuppi mustaa kahvia ja peruskuntolenkki matalilla sykkeillä polttaa rasvaa tehokkaasti.
        Ja niistä hiilareista...jos kroppa ei saa niitä tarpeeksi syntyy mainitsemasi katatoninen tila jolloin kroppa alkaa muuntaa lihasten proteiineja hiilihydraateiksi jotka voi sitten käyttää energiana. Asianhan voi tietty vahvistaa ravintoalan asiantuntijoilta.
        Esim toi atkinsin dietti toimii yhtä hyvin kun sauna. Nestettä lähtee mikä tulee tunnetusti aika helposti takaisin. Kaikkee saa tietty koittaa mut tollaset 20kg kesään mennessä on täyttä utopiaa.


      • kannustaja...

        moi vaan. niin ois kiva kuulla miten teijän dieetit etenee? miekin syön vitamiinejä ja oon pirteämpi. itse oon 160cm pitkä ja painan 48kg ? onnea teille dieettiläisille!!!


      • Uutisvuotoko?
        ki87654redcvbh kirjoitti:

        No en voi uskoa tuota, kun olen tuntenyt n. 120 kg alkoholistin joka ei syönyt koskaan paljon mitään. Naukulla kävi kun muut söivät.

        -Hmm. Kuulin äänen-Hik!-Olenkosss mä sssitten muka jotenkin lihava kun ssssaan alapäähän yhteyttä vain kännykän avulla?


      • makeat naurut
        Max_82 kirjoitti:

        No sillä lailla. Toi oli kyl yks historian hienoimista väitteistä. "Insuliini on epätoivottu hormoni?!? Eli siis esim diabetes on oikeen hyvä sairaus laihduttajalle! Just joo...
        Ja siis sillon kun syö usein ja pieniä annoksia niin aineenvaihdunta toimii koko ajan eikä isoja heittelyitä verensokerin tasoon tule. Jos syö harvoin niin aineenvaihdunta pysähtyy ruokailujen välillä ja insuliini piikki on erittäin voimakas.
        Kahvin vaikutusta päivällä en niin hyvin tunne ja voin sen myöntää mutta aamulla kun herää ja vatsa on luonnollisesti tyhjä niin kuppi mustaa kahvia ja peruskuntolenkki matalilla sykkeillä polttaa rasvaa tehokkaasti.
        Ja niistä hiilareista...jos kroppa ei saa niitä tarpeeksi syntyy mainitsemasi katatoninen tila jolloin kroppa alkaa muuntaa lihasten proteiineja hiilihydraateiksi jotka voi sitten käyttää energiana. Asianhan voi tietty vahvistaa ravintoalan asiantuntijoilta.
        Esim toi atkinsin dietti toimii yhtä hyvin kun sauna. Nestettä lähtee mikä tulee tunnetusti aika helposti takaisin. Kaikkee saa tietty koittaa mut tollaset 20kg kesään mennessä on täyttä utopiaa.

        "Ja niistä hiilareista...jos kroppa ei saa niitä tarpeeksi syntyy mainitsemasi katatoninen tila jolloin kroppa alkaa muuntaa lihasten proteiineja hiilihydraateiksi jotka voi sitten käyttää energiana."

        Heh, heh, mikä ihmeen katatoninen tila : )
        Ei se kroppa katatoniseen tilaan mene, ketoosi ja katatonia on kaksi eri asiaa.
        Katatonia on tila, jossa motoriikka (liikkuminen) on selvästi häiriintynyt, joko kiihtynyt tai lamaantunut. Sitä voi esiintyä mm. skitsofreniassa.

        Lue enempi ja luule vähempi, heh, heh. Laihduttamalla psykiatriselle osastolle.


      • Järkipää(ssä)
        tyttö tollanen kirjoitti:

        Katos, piti uteliaisuuttani lukea muutamia sun viestejä...hehe, meilhän on tääl oikein asiantuntija paikalla:)

        Satutko tietää miten pahasti ryssin nyt ton mun atkinsonin dieettini kun sitä kahvia oon lipittäny? Eikö ne rasvat nyt sitten liukene, vai onko se vaan hitaampaa? Jos tietäis että ero on todella radikaali ilman kahvia niin ehkä jopa vois olla sit ilman...ehkä.

        Eläisköhän sitä pelkällä kahvilla;)

        Fysiikkaa et voi voittaa. Jos syöt 1000 kaloria päivässä ja kulutat 1500, laihdut 500 kalorin verran. Piste. Aivan paskan hailee puhtaan laihtumisen suhteen, syötkö tonnisi täyteen voilla vai pihvillä. Ainoa asia, mihin syöminen vaikuttaa on lihasten säilyvyys, ts. proteiinitarve kannattaa tyydyttää.

        Tyhjä maha/täysi maha, insuliinit, ravinnon rytmitykset ja muut ovat niin häviävän pieni osa kokonaisuutta ja täysin puhtaan fysiikan varjossa, ettei niitä kannata edes ajatella.

        Syö terveellisesti kun on nälkä, liiku kovalla sykkeellä vähintään tunti päivässä ja laihdut varmasti. Takaan sen, kokemuksen syvällä rintaäänellä.


      • Rupsukkeliini

        Eiei..
        Se että ketoosin saa päälle vaatii kutakuinkin viikon. Eli et ole voinut olla ekaa viikkoa ketoosissa.
        Toiseksi, ketoosissa voi olla myös kahvia juodessa. Itse kyllä juon kahvia, runsaasti, ja kyllä siitä huolimatta ruokavaliolla ketoosiin pääsee.


      • masat2

        ..JATKA VAIN..HYVÄ OLO JA KUNTO ON IHANAA---JA LAIHDUTUS MENEE HYVIN SYÖDEN---MINÄ EN MUUTEN OLISI PÄRJÄNNYT...SIIS SYÖMÄTTÄ, JA SIITÄ ON JO 20V...OLENN YHÄ ok


      • ja kiloiksi se
        Järkipää(ssä) kirjoitti:

        Fysiikkaa et voi voittaa. Jos syöt 1000 kaloria päivässä ja kulutat 1500, laihdut 500 kalorin verran. Piste. Aivan paskan hailee puhtaan laihtumisen suhteen, syötkö tonnisi täyteen voilla vai pihvillä. Ainoa asia, mihin syöminen vaikuttaa on lihasten säilyvyys, ts. proteiinitarve kannattaa tyydyttää.

        Tyhjä maha/täysi maha, insuliinit, ravinnon rytmitykset ja muut ovat niin häviävän pieni osa kokonaisuutta ja täysin puhtaan fysiikan varjossa, ettei niitä kannata edes ajatella.

        Syö terveellisesti kun on nälkä, liiku kovalla sykkeellä vähintään tunti päivässä ja laihdut varmasti. Takaan sen, kokemuksen syvällä rintaäänellä.

        muuntuu siten että 7000-7500 kilokalorin vähennys / kulutus poistaa yhden kilon.
        Tuolla 500 kcal päivässä vähennyksellä kiloon menisi siten 14-15 päivää.
        Ei kovin nopeaa mutta varmaan parempi kuin tehodieetti jossa lihakset häipyy ja munuaiset on kovilla.


      • pysyviä muutoksia
        ja kiloiksi se kirjoitti:

        muuntuu siten että 7000-7500 kilokalorin vähennys / kulutus poistaa yhden kilon.
        Tuolla 500 kcal päivässä vähennyksellä kiloon menisi siten 14-15 päivää.
        Ei kovin nopeaa mutta varmaan parempi kuin tehodieetti jossa lihakset häipyy ja munuaiset on kovilla.

        Puoli kiloa viikossa on ihan hyvää laihtumista. Yli kiloa ei kannata edes tavoitella.

        Jotenkin nämä ihmisten tavoitteet on säälittäviä. Ensin on viidessä vuodessa lihottu 20kg ja sitten se pitäisi saada kahdessa kuukaudessa pois. Miten ensin on aikaa odottaa lihomista 60kk, mutta sitten ei ole edes puolta vuottaa aikaa laihduttamiselle? Epärealistiset tavoitteet ovat tuomittu epäonnistumaan heti alkujaan.

        Itse otin mielestäni melko kovan tavoitteen kun päätin laihtua 26kg 10kk aikana. puolessa vuodessa lähti 20kg ja nyt aikataulu on jo menettänyt merkityksensä. Vaikka edelleen näyttää siltä että aikataluluni pitää, niin ei haittaisi mitään vaikka viimeisten vajaan kymmenen kilon lähtemiseen ja normaalipainon saavuttamiseen menisi vaikka viisi vuotta, kunhan paino ei enään milloinkaan karkaa vaikeaan ylipainoon.

        Minä en todellakaan ole laihdutuskuurilla, vaan olen aloittnut uuden elämän ja parantanut elintapojani pysyvästi.

        Muutaman kuukauden ihmedieteillä ei uusia tapoja opita.


      • hohhoijakkaa
        15+5 kirjoitti:

        Onpa taas tietoa...

        Ensinäkin, en ole mikään VHH aktivisti, enkä ole karppidietillä itse. Mutta

        "satutko tietään et esim sellanen pikku lihas kun aivot tarvii 100-150g hiilareita päivässä toimiakseen kunnolla!! "

        Satutko tietämään, että on osoitettu aivojen toimivan ketoosiaineilla n. 25% tehokkaammin kuin hiilihydraateilla?

        "ihmisen pitäis syödä 5-6 krt päivässä pieniä annoksia niin silloin aineenvaihdunta toimii kunnolla."

        Mikään, kukaan, missään, koskaan ei ole pystynyt osoittamaan tuota väitettä todeksi. Ihmisen aineenvaihdunta Ei todellakaan ala tökkimään, jos syö vaikka 2 kertaa päivässä.

        Sen sijaan on osoitettu, että tuo 5-6 kertaa päivässä syönti on erittäin epäterveellistä pelkästään veren sokerin nousujen takia. Joka taas stimuloi insuliinia, joka ei ole mikään toivottu hormoni.

        JA EI, verensokeri EI pysy tasaisena, kun syö pitkin päivää. Nimenomaan silloin se heittelee, koska vereen tulee vähän väliä hiilihydraatteja, joka nostaa insuliinia.

        Tuo on tuota ikivanhaa höpö höpöä, joka on kumottu jo aikoja sitten.

        "Jos esim et syö päivässä tarpeeks hiilareita ottaa kroppa sen jostain ja se ottaa sen silloin lihaksista eli toisin sanoen kroppa syö itse itsensä!! "

        Millä tahansa dietillä, söi hiilareita tai ei, kroppa syö myös lihasmassaan. Ei sellaista diettiä ole olemassakaan, joka jotenkin pitäisi lihasmassaa yllä. Tai no, itse asiassa nimenomaan atkins on ainoa dietti, jolla on joissain olosuhteissa todettu olevan jopa lihasmassaa lisäävä vaikutus. Juuri se, jota vastaan sitä tässä paasaat. YHDELLÄKÄÄN hiilaripitoisella dietillä ei ole pystytty osoittamaan minkäänlaista lihasmassaa säästävää vaikutusta.

        Ja laihduttaminen nimenomaan perustuu siihen, että keho "syö itse itseään", se syö omaa rasvakudostaan.

        "tervemenoo vaan kunnon sairaus kierteeseen kun noudatatte noita käsittämättömän typeriä dieettejä!!"

        Maailmassa on kymmeniä, varmasti satoja tuhansia ihmisiä, jotka noudattaa VHH diettiä, eivätkä kärsi mistään sairauskierteistä. Mistähän tuollaista edes olet saanut päähäsi?

        "ja sitäpaitsi kahvi mustana nopeuttaa aineenvaihduntaa"

        Ja tämä olikin asiantuntemuksesi huipentuma! Vai että musta kahvi nopeuttaa aineenvaihduntaa?

        Kofeiini stimuloi aineenvaihduntaa, koska se on miedosti termogeeninen. Mutta tässäkin puhutaan todella marginaalisesta asiasta. Korkeimmillaan kofeiinin ja vihreän teen yhteisvaikutuksella aineenvaihduntaa on valvotuissa olosuhteissa saatu nostettua n. 4%. Joten puhutaan todella pienestä määrästä. Lisäksi pelkästään kofeiinilla ei päästy edes tuohon.

        Plus että tuo tehtiin kofeiinitableteilla, jotka imeytyvät ja vaikuttavat voimakkaammin kuin itse kahvista tuleva kofeiini. Kahvin kofeiini ei toimi niin voimakkaasti kuin suoraan kofeiinipilleristä otettu, eli niitä ei voi verrata toisiinsa suoraan milligramma per milligramma. Syytä tähän ei tarkalleen vielä tiedetä.

        Mut meneppä sinä nyt pois täältä nöyryyttämästä itseäsi vaikka lukemaan jotain ihan oikeaa tietoa, äläkä tuota iän ikuista bull shittiä enää yhtään tänne.

        "Sen sijaan on osoitettu, että tuo 5-6 kertaa päivässä syönti on erittäin epäterveellistä pelkästään veren sokerin nousujen takia. Joka taas stimuloi insuliinia, joka ei ole mikään toivottu hormoni."

        Tuo nyt oli niin paksua tuubaa, ettei kannattaisi edes kommentoida....

        Tiheä syöminen pitää verensokerin tason tasaisena ja harvoin syöminen taas lisää sen heilahtelua.


      • Max_82 kirjoitti:

        No sillä lailla. Toi oli kyl yks historian hienoimista väitteistä. "Insuliini on epätoivottu hormoni?!? Eli siis esim diabetes on oikeen hyvä sairaus laihduttajalle! Just joo...
        Ja siis sillon kun syö usein ja pieniä annoksia niin aineenvaihdunta toimii koko ajan eikä isoja heittelyitä verensokerin tasoon tule. Jos syö harvoin niin aineenvaihdunta pysähtyy ruokailujen välillä ja insuliini piikki on erittäin voimakas.
        Kahvin vaikutusta päivällä en niin hyvin tunne ja voin sen myöntää mutta aamulla kun herää ja vatsa on luonnollisesti tyhjä niin kuppi mustaa kahvia ja peruskuntolenkki matalilla sykkeillä polttaa rasvaa tehokkaasti.
        Ja niistä hiilareista...jos kroppa ei saa niitä tarpeeksi syntyy mainitsemasi katatoninen tila jolloin kroppa alkaa muuntaa lihasten proteiineja hiilihydraateiksi jotka voi sitten käyttää energiana. Asianhan voi tietty vahvistaa ravintoalan asiantuntijoilta.
        Esim toi atkinsin dietti toimii yhtä hyvin kun sauna. Nestettä lähtee mikä tulee tunnetusti aika helposti takaisin. Kaikkee saa tietty koittaa mut tollaset 20kg kesään mennessä on täyttä utopiaa.

        "katatoninen tila"

        Wikipediasta: Katatoninen potilas voi kokea menettäneensä motoriset kykynsä. Hän saattaa jäykistyä yhteen asentoon tuntien ajaksi ja olla täysin piittaamatta ulkoisista ärsykkeistä. Katatonisessa kiihtymystilassa potilas puolestaan kärsii jatkuvasta motorisesta toiminnasta, ja saattaa ilman hoitoa jäätyään kuolla uupumukseen. Hänellä saattaa myös ilmetä stereotyyppisiä, toistuvia liikekuvioita.

        Potilas voi olla muovailtavissa: toinen ihminen voi asettaa hänet haluamaansa asentoon, ja potilas pysyy sen jälkeen asennossa liikkumattomana. Gegenhalteniksi (suom. vastapysyminen) nimitetyssä tilassa potilas sen sijaan pysyy paikoillaan ja vastustaa häneen kohdistettuja liikutusyrityksiä niihin suhteutetulla vastavoimalla.

        Potilas saattaa myös toistella merkityksettömiä lauseita tai puhua vain toistelemalla sitä minkä ympäriltään kuulee.



        Eli tsekkaapa seuraavan kerran se sivistyssana jota ajattelet käyttää


      • Rupsukkeliini kirjoitti:

        Eiei..
        Se että ketoosin saa päälle vaatii kutakuinkin viikon. Eli et ole voinut olla ekaa viikkoa ketoosissa.
        Toiseksi, ketoosissa voi olla myös kahvia juodessa. Itse kyllä juon kahvia, runsaasti, ja kyllä siitä huolimatta ruokavaliolla ketoosiin pääsee.

        Kokeillut karppaamista muutama vuosi sitten. Ketoosia oli helppo seurata, kun talossa on mittareita - perheessä ykköstyypin diabeetikko - ja kyllä se onnistui jopa maitokahvia juovalta kun karsi hiilarit mataliksi. Mutta ei siihen heti humpsahtanut, muutama päivä meni.

        Noin muuten karppaamisesta omalla kohdalla - paino putosi ja olo oli virkeä mutta koin homman käytännössä hankalaksi. Leivänhimo ei kadonnut ikinä, sen sijaan sokeria ei ole sen jälkeen tehnyt samalla tavalla mieli. Otin viljatuotteet takaisin kuvioihin, täysjyväisinä. Vaaleaa leipää en syö vieläkään.


    • ///

      Mikä ihmeen Atkinson?

      • LSPala

        Googleta Atkinssonin dietti!
        Perusajatus on se että kaikki hiililihydraatit jätetään ruokavaliosta pois. Sit syödään vain lihaa ja läskiä:-) No, ei se nyt ihan noin ole mut suunnilleen. Katso samalla vaikka Finellin taulukoista ruokaaineiden hiilaripitoisuuksia ja kaupassa sit joudut lukemaan jokaikisen tavaran tuoteselosteet tarkkaan.
        Muista myös että kuituja pitää siltikin saada. Eräs mustikkakeitto on vähä hiilarista ja siihen kun lusikoit vehnäleseitä joukkoon, niin hyvä.
        Tutki juttua, vastuu on sinun!


      • Vähän hiilarinen
        LSPala kirjoitti:

        Googleta Atkinssonin dietti!
        Perusajatus on se että kaikki hiililihydraatit jätetään ruokavaliosta pois. Sit syödään vain lihaa ja läskiä:-) No, ei se nyt ihan noin ole mut suunnilleen. Katso samalla vaikka Finellin taulukoista ruokaaineiden hiilaripitoisuuksia ja kaupassa sit joudut lukemaan jokaikisen tavaran tuoteselosteet tarkkaan.
        Muista myös että kuituja pitää siltikin saada. Eräs mustikkakeitto on vähä hiilarista ja siihen kun lusikoit vehnäleseitä joukkoon, niin hyvä.
        Tutki juttua, vastuu on sinun!

        Joo. mutta uusien tutkimusten mukaan elimistö tarvitsee jonkin verran hiilihydraatteja aineenvaihduntaan, joten ei kannata jättää ihan kaikkia hiilareita pois. :) Itse laihdutin "hiilari kuurilla" 4kk/ -8kg...ja aion ottaa vielä tässä kuukauden vähän hiilarisen, jos sai pari kiloo pois...Mutta liikunta dietit, toimii kaikkein parhaiten.


      • OmShantiShivaShakti
        Vähän hiilarinen kirjoitti:

        Joo. mutta uusien tutkimusten mukaan elimistö tarvitsee jonkin verran hiilihydraatteja aineenvaihduntaan, joten ei kannata jättää ihan kaikkia hiilareita pois. :) Itse laihdutin "hiilari kuurilla" 4kk/ -8kg...ja aion ottaa vielä tässä kuukauden vähän hiilarisen, jos sai pari kiloo pois...Mutta liikunta dietit, toimii kaikkein parhaiten.

        Entäs eläimet jotka syövät pelkkä lihaa? Tuleeko siinä mukana minimimäärä hiilareita?


      • OmaProjektiOnnistuu
        OmShantiShivaShakti kirjoitti:

        Entäs eläimet jotka syövät pelkkä lihaa? Tuleeko siinä mukana minimimäärä hiilareita?

        Esimerkiksi kissat ovat semmoisia otuksia, jotka eivät tarvitse ruokavalioonsa hiilihydraatteja, niiden keho ei sulata niitä samalla tavoin kuin joillain muilla eläimillä ja ihmisillä. (Kissanomistajat! ; Hiilihydraattipitoiset kissanruuat ovat teollisuuden yritys päästä halvemmalla, sen kummemmin kissan kehon tarpeita miettimättä.)
        Ihmisen keho sen sijaan tarvitsee hiilihydraatteja jonkin verran (itse olen sitä mieltä että ihan vain laadukkaassa muodossa; täysjyvää, paljon kuitua!) ja tämäkin on hyvin yksilöllistä.
        Kalorilaskentoihin pohjautuvasta dieetistä ei ole mitään hyötyä mikäli ei tiedä omaa lepokulutustaan (voi selvittää kehonkoostumusmittauksella, itselläni 1284kchal/pvä vaikka ei sormeaan liikauttaisi. Eli jos makoilen koko päivän saan syödä tuon verran kaloreita lihomatta, jos liikun, surutta enemmän.)


      • Nimet oikein, kiitos
        LSPala kirjoitti:

        Googleta Atkinssonin dietti!
        Perusajatus on se että kaikki hiililihydraatit jätetään ruokavaliosta pois. Sit syödään vain lihaa ja läskiä:-) No, ei se nyt ihan noin ole mut suunnilleen. Katso samalla vaikka Finellin taulukoista ruokaaineiden hiilaripitoisuuksia ja kaupassa sit joudut lukemaan jokaikisen tavaran tuoteselosteet tarkkaan.
        Muista myös että kuituja pitää siltikin saada. Eräs mustikkakeitto on vähä hiilarista ja siihen kun lusikoit vehnäleseitä joukkoon, niin hyvä.
        Tutki juttua, vastuu on sinun!

        Atkinsin dieetti, ei Atkinsonin....


      • Monipuolisesti
        OmShantiShivaShakti kirjoitti:

        Entäs eläimet jotka syövät pelkkä lihaa? Tuleeko siinä mukana minimimäärä hiilareita?

        Entä eläimet jotka ei syö lainkaan lihaa? Tuleeko minimit eläinrasvoja?

        Eiköhän suurin osa kirjoittelijoista ole kuitenkin jotain muuta lajia kuin hirviä tai susia.

        Ihminen on sekasyöjä, kuten karhu.


    • Helkamapyörä

      Noilla ihmedieeteillä kadotetut kilot tulee yleensä takaisin. Ehdottaisin hankkimaan jonkin liikuntaharrastuksen josta todella tykkäät, ja ottamaan sen säännölliseen ohjelmistoon. Esimerkiksi pyöräily on todella nastaa, kalorit palaa ja sitäpaitsi säästyy vielä bussiliput. Ja kaupan päälle saat pienen, kiinteän pepun.

      • juu, en näe mitään järkeä näissä salama dieeteissä joissa kärvistrellään kuukausi pari, mitäs sitten kun dieetti loppuu ??

        Luuletkos ettei kilota palaa kun palaat sioihen ruoka valioon jolla ne alunperin tulikin...???

        Mitäs jos hankkisit jonkun urherilu harrastuksen ja syöt monipuolisesti...


      • jopsjops

        eikös pyöräilijöillä oo jumalattoman isot pakarat=D


      • strong

        Kunnostin viime kesänä Helkama Strong Powerin ja aloin juhannuksena pyöräilemään. 26 elokuuta tuli 1500 km täyteen ja painoa lähtenyt 116 - 97 kiloon. Mitään ruokavaliota en pitänyt. Saatoin viikonloppuisin ajaa yli 100 km


      • sportlife1
        hunajainen79 kirjoitti:

        juu, en näe mitään järkeä näissä salama dieeteissä joissa kärvistrellään kuukausi pari, mitäs sitten kun dieetti loppuu ??

        Luuletkos ettei kilota palaa kun palaat sioihen ruoka valioon jolla ne alunperin tulikin...???

        Mitäs jos hankkisit jonkun urherilu harrastuksen ja syöt monipuolisesti...

        juuri näin, ei laihdutus kuurit ole järkeviä. Ainoa järkevä keino päästä ylipainosta lopullisesti eroon on elämäntapa muutos-likunta elämän tavaksi ja sopivasti ruokaa hiilareita ja proteiinejä ja rasvatonta maitoa palautus juomaksi
        -70 kg/8 kk


    • Controll

      Kyllähän varmasti 20 kiloa pois saa vaikka kahdessa viikossa jos ei syö lainkaan, mutta olen 100% varma, että elokuussa olet jälleen 25 kiloa painavampi. Et millään pysty jatkamaan diettiä kauan, ellet tarkoituksella halua olla anorektikko. Kilo per viikko pienentämällä ruoka-annoksia jättämällä turhat sokerit ja grilliruuat pois, pääset pysyvämpään tulokseen.

    • LAIHDUTTAJA/ONNISTUI

      HITAASTI KUN PAINO PUTOAA...NIIN VARMEMPAA ETTET LIHO TAKAISIN...TAI ENEMMÄNKIN...ITSE SYÖN VÄHEMMÄN JA LIIKUN.JA EN SYÖ RASVASIA ENKÄ SOKERIPITOISIA VAAN KUNNON KOTIRUOKAA ,KEITTOJA YM...JA PAINONI TIPPUNUT 7,5KG....IHAN HYVÄ FIILIS

      • LAIHDUTTAJA/ONNITUI

        SALAATTEJA SYÖN VETTÄ RUOKAJUOMANA....VIHREÄ TEE ON HYVÄ...TERVEELISEMPI KUIN KAHVI....SITÄKI MENEE AAMUIN ILLOIN..


      • lihota äkkiä
        LAIHDUTTAJA/ONNITUI kirjoitti:

        SALAATTEJA SYÖN VETTÄ RUOKAJUOMANA....VIHREÄ TEE ON HYVÄ...TERVEELISEMPI KUIN KAHVI....SITÄKI MENEE AAMUIN ILLOIN..

        menikö sulla näkö dieetillä ollessasi, kun pitää kirjoittaa capsi lukittuna?


    • Noup.

      Sanoisimpa ettet tule onnistumaan tuossa.
      Liian vähän ravintoa..elimistö menee säästöliekille, kun huomaa, että tää hullu koettaa tappaa ittensä olemalla syömättä.
      Toinen juttu kalorimäärä ei riitä tuohon liikunnan määrään..
      Ei riitä puhti heilua ja Joku flunssa iskee taatusti tuon kuurin aikana.
      Siirrä tuo tavoite seuraavaan kesälomaan, ei ne sun pläskit oo 2:ssa kuukaudessa tullu, niin ei ne siitä siinä ajassa lähe.
      En halua lannistaa sua, mutta ite oon puottanu 25kg, mutta tahtiin 0.5kg/viikko.
      Onnea yritykseen.

      • 445

        Mille säästöliekille se elimistö oikein menee? Mikä ihmisen aineenvaihdunnassa kuluttaa enemmän energiaa, kun pitäisi? Joten mistähän aineenvaihdunnan osasta tämä paljon puhutun säästöliekin säästö sitten tulee?

        Onko tuosta säästöliekin ja sen olemassa olosta yhtään varteenotettavaa tutkimusta olemassa?


      • Ketoosi.
        445 kirjoitti:

        Mille säästöliekille se elimistö oikein menee? Mikä ihmisen aineenvaihdunnassa kuluttaa enemmän energiaa, kun pitäisi? Joten mistähän aineenvaihdunnan osasta tämä paljon puhutun säästöliekin säästö sitten tulee?

        Onko tuosta säästöliekin ja sen olemassa olosta yhtään varteenotettavaa tutkimusta olemassa?

        Ketoosi tila=säästöliekki tehokkain ja turvallinen, eikä nälän tunnetta missään vaiheessa.Vähintään -10kg kuukaudessa.Tämä on Faktaa.


      • F. Eddie
        445 kirjoitti:

        Mille säästöliekille se elimistö oikein menee? Mikä ihmisen aineenvaihdunnassa kuluttaa enemmän energiaa, kun pitäisi? Joten mistähän aineenvaihdunnan osasta tämä paljon puhutun säästöliekin säästö sitten tulee?

        Onko tuosta säästöliekin ja sen olemassa olosta yhtään varteenotettavaa tutkimusta olemassa?

        Erittäin hyvä kysymys, sitä minäkin olen ihmetellyt!!!?? Onko tällaisesta todella tutkittua tietoa?

        -Ed


      • MASAT2
        F. Eddie kirjoitti:

        Erittäin hyvä kysymys, sitä minäkin olen ihmetellyt!!!?? Onko tällaisesta todella tutkittua tietoa?

        -Ed

        ON


      • keksitty ongelma?
        445 kirjoitti:

        Mille säästöliekille se elimistö oikein menee? Mikä ihmisen aineenvaihdunnassa kuluttaa enemmän energiaa, kun pitäisi? Joten mistähän aineenvaihdunnan osasta tämä paljon puhutun säästöliekin säästö sitten tulee?

        Onko tuosta säästöliekin ja sen olemassa olosta yhtään varteenotettavaa tutkimusta olemassa?

        Elimistö alkaa säästämään energiaa ja lopulta jopa lakkauttaa vähemmän elintärkeitä energiaa kuluttavia toimintoja. Nälkään voi ihan oikeasti kuolla ja kuoleekin satoja tuhansia joka vuosi.


    • TanyaEmilie

      http://karppaus.info/ Käyppä tuol, ja kahvia saa juoda kohtuullisesti vaiks söiski, ja ketoosiin pääsee kuhan syö alle 20g hiilareita vrkdessa... Jos syö liian vähän aivot ja nivelet ei pelaa... Tilaa tuolt osotteesta kirja, paljon selvempää ja luotettavaa tietoa.. Lisäks löytyy ruoka-ohjeita ja kaikkee oleellista tietoa tuolta osotteesta. Itse olen karpannu 4kktta, joist 2 ekaa ketoosilla ja -13kg.. Aluks lähtee nesteet ja sen jälkee pudotus hidastuu n. 0,5-1kg/viikko. Tärkeintä on pysyvä elämäntapa muutos tämän kanssa. Onnea laihutukselle =)

    • Terveyden A ja O

      Minulla on sinulle hyvin yksinkertainen neuvo. Liiku paljon, syö terveellisesti, älä missään nimessä unohda syödä, vähennä hiilareita ja panosta energiaan. Sillä pääsee pitkälle. Teetä saliohjelma ja kerro ohjaajalle aikomuksistasi.
      Kannattaa myös kokeilla infapuna saunaa jos et ole vielä kokeillut! :) Onnea tähän rupeamaan, onnistut varmasti jos vain haluat!

    • NutriM

      No äkkiseltään kuulostaa lähes mahdottomalta tehtävältä. Vaikkakaan en halua latistaa. Mutta kyllä sitä jonkin verran tuossa saa pois.

      Rasvoista ei kannata luopua kokonaan, sita vastoin mahdollisimman vähän hiilihydraatteja. Joten ensimmäisenä korjaisin tuon vähärasvaisen liha-annoksen rasvaiseempaan, mutta pienempään. Toisena hedelmä pois iltapalasta, mielummin vaikka kananmuna tilalle.

      Voisi ehkä olla syytä tutustua johonkin VLCD diettiin, nutrilett, allevo, tms. Ja esim. korvata pari pussia noista jollain muulla, kuten palalla lihaa ja kananmunilla.

      • ki876t5rdfvbnh

        Vähän hiilareita ja pitkiä harjoituksia= mission impossible. Alkaa huimata jo alkumetreillä. Heldelmiä on järjetöntä vähentää.


      • Milou 75
        ki876t5rdfvbnh kirjoitti:

        Vähän hiilareita ja pitkiä harjoituksia= mission impossible. Alkaa huimata jo alkumetreillä. Heldelmiä on järjetöntä vähentää.

        Olen ollut vähillä hiilareilla nyt reilu 3 viikkoa ja suht hyvin treeni sujuu, ei huimaa. Treenin pituus kylläkin max 1h10min. Onnistuu pumpit ja kahvakuulatunnit ihan hyvin.
        Mun kohdalla ei sun väittämä ainakaan päde. Treenejä viikossa 5-6kpl.


      • Kokeilen tuota
        Milou 75 kirjoitti:

        Olen ollut vähillä hiilareilla nyt reilu 3 viikkoa ja suht hyvin treeni sujuu, ei huimaa. Treenin pituus kylläkin max 1h10min. Onnistuu pumpit ja kahvakuulatunnit ihan hyvin.
        Mun kohdalla ei sun väittämä ainakaan päde. Treenejä viikossa 5-6kpl.

        No kolme viikkoa nyt on vaikka aidan seipäänä, en vetäisi tuosta minkäänlaisia johtopäätöksiä.

        Minä olen laihduttanut seitsemässä kuukaudessa 22kg ja nälkä on nykyisin minulle lähes tuntematon käsite. Syön hyvin ja siksi laihdun. Lasken vain kalorit ja syön monipuolisesti ja terveellisesti, mutten saa liikaa energiaa. Liikunnan otin mukaan vasta kun paino oli ensin pudonnut reilut 10kg. Puoli vuotta sitten en jaksanut juosta kuin muutaman sata metriä ja olin sen jälkeen aivan hengästynyt ja veri maistui suussa, jalat tuli kipeiksi jopa hieman runsaammasta kävelystä. Nyt voin juosta 10km tunntiin, eikä edes ole paha suoritus.

        En ole mitenkään erityisesti laskenut hiililhydraatteja, mutta ruokapäiväkirjaa selaillessa totesin että syön niitä 200-250g päivässä.

        Kokeilen jossain vaiheessa alle sataa grammaa hiilareita päivässä ja katsoataan vieläkö jaksan vetää yli tunnin juoksulenkkejä päivittäin, veikkaan että en jaska.

        Itse en tuollaisiin kuureihin ja rajoituksiin usko. Pysyvä muutos painon hallinnassa saadaan aikaan vain pysyvällä muutoksella elintavoissa. Jos laihtuminen perustuu rajoitettuihin ruokavalioihin tai muihin ihmedietteihin, niin se on tuhoon tuomittu, sillä sitä ei voi jatkaa loputtomiin ilman että se vaikeuttaisi elämää.


    • Flikka2011

      Hienolta kuulostaa ja kovalta. Tsemppiä.
      Muista, että onni ei ole kiinni ulkoisista tekijöistä. Tottahan se on, että hitaampi pudotus olisi todennäköisesti pysyvämpää ja helpompi siten palata "normaaliin" päiväjärjestykseen, kun tavoite on saavutettu :)
      Mukavaa kesän ja loman odottelua :-)

    • viinako on tehoaine?

      En hirveästi usko mihinkään nopeisiin ihmelaihdutuksiin. Laihduttaminen on monivuotista, kivuliasta ja itsekuria vaativaa askeettista elämää.
      Liikuntaa on oltava hirmuisesti ja ruokaa vähän. Se on ainoa keino.

      Itse istun päivät stressaavassa toimistotyössä pikkupomona. Illalla käyn reippaalla kävelylenkillä joko sauvojen kanssa tai ilman. Syön aika vähän ja juopottelen aika harvoin. Aina on nälkä. Painoa on parikymmentä kiloa liikaa (175 cm)

      Pikkuhiljaa olen alkanut uskoa että viina on ainoa oikea keino laihduttamiseen. Naapurin mies makaa kaiket päivät joko sohvalla tai kesällä kiikussa ja juopottelee. Ainoa liikunta on viinan haku lähialkosta. Mies on pitkä ja hoikka, suoraryhtinen heppu. Ainoastaan naamasta näkyy harrastus.

      Minullekkin maistuisi viina joskus mutta pelkään lihomista ja ennenkaikkea krapulaa. Myös auton rattiin on joka aamu kyettävä.

      Kateeksi käy. Persettiläinen.

      • mki8765rfgvbhju

        No viinahan on varsinainen kaloripommi. Olen nähnyt myös lihavan miehen joka ei juuri ruokaan koskenut. Ihmiset ovat niin erilaisia.


      • -22kg 7kk

        " Laihduttaminen on monivuotista, kivuliasta ja itsekuria vaativaa askeettista elämää.
        Liikuntaa on oltava hirmuisesti ja ruokaa vähän. "

        Höpsistä. Pitää vain katsoa mitä syö ja minkä verran. Laihtumiseen johtavilla kaloreilla saa syödä ihan hyvin. Ei ole minullakaan montaa kertaa ollut nälkä sen jälkeen kun aloitin dietin.

        Tuhoatte laihdutusyrityksenne tuolla kun kuvittelette että laihduttamisen pitää olla kurjaa. Kuka jaksaa pitkään elää kurjuudessa? Kun laihdutus on kivaa niin sitä tekee mielellään.


      • No, jos aina on nälkä niin ei ihme jos painoa on edelleen parikymmentä kiloa liikaa. Kroppasi takertuu joka ikiseen kaloriin. Syö, hyvä ihminen ja nauti elämästä!


    • ft

      Suosittelen kohtuullisempaa tavoitetta kohtuullisemmassa ajassa. Tai ainakin kohtuullisempaa aikaa tuohon tavoitteeseen. Normaalisti ihminen kuluttaa 1000-2000kcal ilman sen suurempia tekemättä, perusaineenvaihdunta, joten saattaa joutua elimistö liian koville tuon suunnitelman kanssa.

      Laihduttaminen terveyden takia huomattavasti järkevämpää kuin laihduttaminen ulkonäön takia. Tsemppiä joka tapauksessa!

      • laihtuminen helppoa

        Samaa mieltä. Kaikkein typerintä on laihduttaa terveys vaarantaen.

        Jos teillä on ollut 100 kuukautta aikaa tulla läskiksi, niin miksi teillä ei ole kymmentä kuukautta aikaa tulla taas hoikaksi?

        Pysyvästi ja ajan kanssa ruokailutottumukset kuntoon ja sen verran kalorit miinukselle että paino laskee. Periaatteessa ei tarvi muuta kuin alkaa syömään sitä kalorimäärää jonka tarvitsee sitten hoikistuneena, ylimääräinen massa syö itse itsensä.


    • Minä vain

      Yksi kilo viikossa korkeintaan on järkevä painon pudotus ja huom.ENINTÄIN. Jos aikoo pysyvän painon saavuttaa, ja eikä myöskään niitä löysiä nahkoja joita ei tahdo saada ei sitten millään konstin pois. Iän mukaan ne sitten painaa selkää,ja on myös rumia. Kokemusta on sen verran että en suosittele mitään pika laihduttamista enkä diettejä. HITAASTI HYVÄ TULEE!!!

    • Jafe69

      Oletko Kerttuliina nyt ihan tosissasi? Aiot normaalivartaloisesta laihdutaa itsesi anorektikoksi. Ei kuulosta kovin hyvältä. Jos nuo antamasi mitat pitää paikkansa, niin painoindeksisi on tällähetkellä 25 ja 20kg jälkeen enää 18.

    • pitkäjänteisyyttä

      Painon pudos on vaikeaa. Muistakaa, että yhden kilon pudotus vastaa n, 7000 kcal:n vajausta, että kun esim. vähennät päivittäisestä ruokavaliosta (nosmaalisti 2200 kcal) 1000 kcal ja muuta et tee niin mainosi tippuu viikossa 1 kg verran. Netistä löytyy erilaisia taulukoita kuinka paljon liikuntasuoritteet kuluttavat kcal:ta nämä sisää vielä vahentävästi painoasi. Mutta muista, että jos liikut vielä päivässä esim. 1000 kcal verran niin painosi teoriassa tipahtaa yhteensä 2 kg viikossa. Muista myös, että jäljelle jäänyt 200 kcal:lla ei pitkälle pötkitä, alkaa heikottamaan jo jonkun ajan kuluttua. Vitamiinit ovat tärkeitä laihduttamisessa ja muutenin ja muistakaa myös rasvaliukoiset vitamiinit mm. D-vit. 20 mikroa päivässä ja monivitaamiini valmisteet esim. berocca.
      Paino tipahtaa kahden ensimmäisen viikon aikana reippaasti ja saattaa tippua jo ensimmäisellä viikolla 3 kg, mutta tässä on vain kysymys nestetasapainon muuttumisesta, varsinaista läskiä ei ole kulut uotamäärää.
      Ei muuta kuin onnea yritykselle. (Mitä nopeammin lähtee sitä nopeammin se tulee takaisin) Painon pudotus on elämäntapa muutos.

      • F. Eddie

        Mutta muistettakoon, että kun painonpudotuksen edes jollakin tavalla saa alkuun, sillä on varsin kannustava vaikutus. Ja jos muutos on nopea saattaa se jopa olla hyvä psykologinen kannuste.
        Eli jos huomaa että vaaka näyttää parempaa, voi alkuperäisen dieetin/metodin/laihiksen/liikunnan rinnalle helpommin tulla muutakin positiivista. Vaikkapa uinnin lisäksi pyöräily, ruokavalion kevennyksen lisäksi alkoholikevennys tms.
        t. nimimerkki 'tuskailee kun ei mitään näy'...


      • -22kg 7kk
        F. Eddie kirjoitti:

        Mutta muistettakoon, että kun painonpudotuksen edes jollakin tavalla saa alkuun, sillä on varsin kannustava vaikutus. Ja jos muutos on nopea saattaa se jopa olla hyvä psykologinen kannuste.
        Eli jos huomaa että vaaka näyttää parempaa, voi alkuperäisen dieetin/metodin/laihiksen/liikunnan rinnalle helpommin tulla muutakin positiivista. Vaikkapa uinnin lisäksi pyöräily, ruokavalion kevennyksen lisäksi alkoholikevennys tms.
        t. nimimerkki 'tuskailee kun ei mitään näy'...

        Kun huonoista ruokailutavoista siirtyy hyviin, niin ensimmäisinä viikkoina lähtee monta kiloa jo pelkästää ylensyönnin pois jäännin ansiosta kun tungos suolistossa vähenee ja nesteet turvotuksista poistuu. Se on palkitsevaa kun vakka näyttää että paino lähtee laskuun.

        Itse olen laihduttanut 7kk aikana 22 kiloa kaloreita laskemalla ja syömällä hyvin. Vielä viisi kiloa ja sitten olen normaalipainossa ja siirryn painonpitovaiheeseen. Kyllähän se hieman jännittää että miten se tulee onnistumaan, mutta tämä laihduttaminen on jo tuonut itsevarmuutta siihen että tiedän miten painoa hallitaan. Minulla kun ei oikeastaan ole lainkaan epäonnistuneita laihdutusyrityksiä takana. Edellisen kerrran laihdutin joskus 15 vuotta sitten ja kyllä se silloinkin onnistui. Kiireinen elämä ja huonot ruokailutavat vain alkoivat kerryttämään kiloja.


    • ÄLY HOI ÄLÄ JÄTÄ!

      jaahas... älä sitten liikaa ruoski itseäsi ja pode syyllisyyttä kun (SIIS KUN, EI JOS) repsahdat syömään enemmän, etkä pääse tavotepainoosi. miksi ihmeessä tavoittelet tuon pituisena tyttönä tuollaista painoa?? tuollaiset mitat omaava tulee olemaan aikamoinen keppi, jota eivät paljon lihakset paina.. ei niitä lihaksia tosin tuollaisella kalorimäärällä kyllä paljon pääse muodostumaankaan.. jospa ottaisit itsellesi vähän armollisemman ja järkevämmän tavoitteen (ei sinun edes tarvitse pudottaa noin paljon painoa) ja pyrkisit laihtumisen sijasta enemmän kiinteytystä kohti? terveellisempi vaihtoehto niin keholle kuin mielelle. itse olen sinua kolme cm lyhyempi ja painan 57 kg, urheilen paljon ja lihasta löytyy, mutta löytyy vielä rinnatkin. olen tyytyväinen olemukseeni ja niin tuntuu miehetkin olevan.

      hyvää kevättä!

    • nyt -33kg

      Mä laihdutin viim vuonna 20 kg polkemalla kuntopyörää 2 tuntii päivässä kolmen kuukauden ajan. mut ruokavalioo tarttee muuttaa sit kans. Itse jätin sokerin ja rasvan pois ni paino putos äkkiä.

      • 167/65

        Voin vain todeta, että omasta mielestäni 166 cm pitkälle ihmiselle 50 kg on aivan liian pieni paino. Realistisempaa ja terveempää olisi laittaa tavoite vaikkapa 55 kiloon, joka sekään ei ole paljoa tuon pituiselle. 500 kcal kuluu jo pelkästään perusaineenvaihduntaan vaikka et sormeasi liikauttaisi ja jos tuolla kalorimäärällä aiot vielä harrastaa liikuntaakin suht reippaasti, niin pelkäänpä pahoin, että uupumus ja väsymys iskee ennen kuin olet päässyt kunnolla edes painon pudottamisen alkuun.


      • 12345uytre
        167/65 kirjoitti:

        Voin vain todeta, että omasta mielestäni 166 cm pitkälle ihmiselle 50 kg on aivan liian pieni paino. Realistisempaa ja terveempää olisi laittaa tavoite vaikkapa 55 kiloon, joka sekään ei ole paljoa tuon pituiselle. 500 kcal kuluu jo pelkästään perusaineenvaihduntaan vaikka et sormeasi liikauttaisi ja jos tuolla kalorimäärällä aiot vielä harrastaa liikuntaakin suht reippaasti, niin pelkäänpä pahoin, että uupumus ja väsymys iskee ennen kuin olet päässyt kunnolla edes painon pudottamisen alkuun.

        Suhteellista. Kyllä 170/50 näyttää ihan normaalilta, että ei se nyt aivan liian vähän ole. Riippuu tietysti verrataanko malliin vai kotiäitiin.


      • 172/68
        12345uytre kirjoitti:

        Suhteellista. Kyllä 170/50 näyttää ihan normaalilta, että ei se nyt aivan liian vähän ole. Riippuu tietysti verrataanko malliin vai kotiäitiin.

        No ohhoh,itse 172 ja painoin aikoinaan 56-58 kg ja kylkiluut näkyi,mietinpä vain miten aneemisen näköinen on tuo 50 kiloinen..

        Tietysti jos tykkää tissittömistä tytöistä!


      • 165/56
        172/68 kirjoitti:

        No ohhoh,itse 172 ja painoin aikoinaan 56-58 kg ja kylkiluut näkyi,mietinpä vain miten aneemisen näköinen on tuo 50 kiloinen..

        Tietysti jos tykkää tissittömistä tytöistä!

        Olen 165/56 ja yhtään kylkiluuta ei näy. Painoindeksini näyttää myös normaalia. Olen sirorakenteinen, en missään nimessä liian laiha. Kaikki läski kertyy minulla vyötäröön, ei tisseihin ja olen onnellinen kun saan vain pidettyä vyötärönympäryksen alle 80 cm. Tisseihini olen ihan tyytyväinen myös, ei senpuoleen. Jumppaan lenkkeilen, syön rasvattomia maitotuotteita, vähärasvaista lihaa, vihanneksia... rasvaa tosi vähän. Leipää vähän. Kaurapuuroa ja marjoja. Limsaa pullaa karkkeja sipsejä tai suklaata en syö lainkaan.


      • lissu86
        172/68 kirjoitti:

        No ohhoh,itse 172 ja painoin aikoinaan 56-58 kg ja kylkiluut näkyi,mietinpä vain miten aneemisen näköinen on tuo 50 kiloinen..

        Tietysti jos tykkää tissittömistä tytöistä!

        ensinnäkin itse olen 166 pitkä ja painan 50 kiloa ja saan syödä mitä ikinä haluankin, ilman että paino nousisi! ja kyllä näillä pienillä tisseillä on 2 lasta pystynyt imettämään, eli ovat hoitaneet hommansa paremmin kuin hyvin. enkä ole mitenkään aneemisen näköinen! ei pidä asioita yleistää.


    • tri-setä.

      Vastaan viestiisi lukematta ketjua, mikä on sinänsä syntiä. Pahoitteluni siitä.

      Lähden siitä oletuksesta, että olet tosissasi. On pakko todeta, että tavoitteesi on helvetin kova. Laskennallisesti se on mahdollista: 20 kiloa läskiä x 9000 kaloria per kilo / 60 päivää = -3000 kaloria joka päivä. Tarkoittaa juurikin tuota 500 kcal dieettiä ja pari tuntia liikuntaa, joka päivä.

      Pari tuntia liikuntaa päivässä eli 14h viikossa vaatii kunnioitettavaa pohjakuntoa. Mikäli haluat yrittää, toivotan onnea. Onnistuessasi oot kyllä mun henkilökohtainen sankari. Suosittelen kumminkin, että harkitset tavoitettasi uudestaan.

      Oot kohtuullisen hoikka, eli painonpudotus on haastavampaa kuin jos painaisit vaikkapa 80 kiloa. Painonpudotus on vähän kuin päiväbudjetti: Jos elät yksin ja sulla on 200e käytettävissä per päivä, siitä on helppo leikata pois. Mutta jos sulla on 30e päivä käyttörahaa, se on jo huomattavasti vaikeampaa. Mahdollista tottakai.

      Suosittelen sellaista 8-10 kilon tavoitepudotusta ennen kesää. Se on todennäköisempi, voit nostaa ruoka-annosten kokoa. Onnistut todennäköisemmin eikä epäonnistuminen vituta niin paljoa. Noilla mitoilla mainitsemani määrä on sekin todella hyvä suoritus. Suunnitelmasi on sinällään hyvä ja kovalla itsekurilla voitkin onnistua lopulta tiputtamaan 20 kiloa. Tässä tapauksessa aika vaan loppuu kesken.

      Mikäli haluaisit tiputtaa 20kg, suosittelen asteittaista liikunnan lisäämistä kohti tuntia, paria päivässä. Aikaa tarvitset sellaisen 8kk-12kk jos haluat pysyviä tuloksia. Jos olet poikkeuksellisen vahvatahtoinen yksilö, voit onnistua nopeamminkin. Ehdit kumminkin sitten nauttia loppuelämäsi onnistumisestasi, joten tässä asiassa kiirehtiminen ei ole hyvä asia :). Ruokasuunnitelmasi pysyvien tuloksien kannalta on täysin kestämätön. Kuuriluontoisena ihan ok. Sun kannattaa miettiä syömisiäs kriittisesti. Salaattia ja vihanneksia ei voi vetää liikaa, mutta muita juttuja on helppo syödä paljon. Karppaajat voi vingahtaa tästä, mutta itse suosittelen puuroa: melko nestemäisenä se sulaa pitkään ja pitää nälän kohtuullisen hyvin poissa eikä siinä ole kaloreita nimeksikään.

      • ki8765rfgvbh

        Puuro on ehdoton, jos meinaa jaksaa kahdentunnin lenkkejä pitempään kuin kaksi viikkoa.


      • Tired to be fat.
        ki8765rfgvbh kirjoitti:

        Puuro on ehdoton, jos meinaa jaksaa kahdentunnin lenkkejä pitempään kuin kaksi viikkoa.

        Puurollekin on vaihtoehtoja. Ja minä ainakin olen jaksanut sisulla,itsekurilla ja tahdonvoimalla.


    • -14kg :)

      500kcal/päivä ei riitä. tarvitset enemmän jotta jaksat liikkua. myöskään painosi pituuteen nähden ei ole mikään megasuuri, joten en usko että 20 tippuu 2kk aikana. itselläni meni noin 3kk tiputtaa 10kg kun aloitin suunnilleen samoista lukemista. Urheilin kuitenkin 5-6kertaa viikossa 1-2h/päivä. Tosin en kieltänyt itseltäni laihiksen aikana herkkuja. Pääsääntönä oli, että sen mitä syö pitää kuluttaa. Tuon tiiviimmän laihdutuksen jälkeen sain vielä muutamia kiloja tiputettua mutta siihen meni jo enemmän aikaa kun ei ollut enää niin paljon mistä pudottaa. Mutta tsemppiä sinulle!

    • 205

      166 cm pituisena ja 50 kg painoisena olet alipainoinen!
      Kyllä se 10 kg:n painonpudotus riittää aivan mainiosti.

      Olen itse 156 cm pitkä ja pudotin nyt keväällä painoa 5,4 kg.
      Talvella painoin pahimmillaan 63-64 kg eli olin ylipainoinen.
      Siitä pudotin 60,4 kg painoon ilman, että laskin kaloreita.

      Sen jälkeen aloin laskea kaloreita ja päiväannokseni oli n. 1200 kcal.
      Söin ruoat ja välipalat 3 tunnin välein, ettei kerinnyt tulla kauhia nälkä, josta olisi seurannut napostelua (joka oli pahin ongelmani). Kävin 5 km kävelyllä joka toinen päivä. Dieetti kesti 4,5 viikkoa, jonka aikana sain painoni putoamaan 55 kg:aan (joka oli painoni monta vuotta ennen lihomista). Parin viimeisen viikon aikana paino putosi hitaasti ja jouduin jättämään kävelylenkit väliin kelirikon takia, joten aloin polkemaan kuntopyörällä 5 km 16 km/h-vauhdilla joka ilta ja tein parikytä vatsalihasliikettä siihen päälle.

      Lasken vielä kaloreita, mutta nyt syön päivittäin n.1600-1700 kcal ja painoni on pysynyt 55 kg:ssa. Naposteluni olen saanut kuriin punnitsemalla minigrip-pusseihin herkkuja 50 kcal:n edestä. Sen verran sipsejä tai karkkeja sallin itseni syödä päivässä :)

    • calamity jane

      Tiputin painoani yli kymmenen vuotta sitten 23kg...Paino laski 52kg ja ei se sillon tuntunut liian vähältä, mutta huomas kyllä, että liikkua ei jaksanut. Onneks tullut 5kg lisää ja juoksulenkki sujuu kuin rasvattu. Näin 42v. voi sanoa, että olen paremmassa kunnossa kun ikinä. Nykyään voi syödä ja juoda mitä haluaa, mutta huomannut myös sen, että synnin määrä on vakio...jos syö yhtenä päivänä enempi, niin kropalla ei ole nälkä seuraavana päivänä...viisasta:)
      En tiedä ikääs, mutta vaikutat ylikiihkoiselta 25v, jolta karkaa unelma tohon vouhkaamiseen...

      • ahava82

        hih tää oli juuri sitä mitä olin sanomassa :)


    • mnbvfrt5678ikjhg

      Kuntopyörää pyörittelet illat pitkät min. 2 tuntia niin kyllä rasva palaa. Tietenkin vaihteenvuoksi myös oikea pyörä kovaan käyttöön. Ja tietenkin myös spinning vai mikä se oli on taatusti tehokasta. Puolitoista / pari tuntia kerralla neljästi viikossa kyllä vienee nuokin kilot vuoden loppuun mennessä viimeistään. Tunti on vähän lyhyt aika rasvanpolttoa ajatellen, mutta sopii välipäivien ohjelmaksi esim. kuntosali ja uinti.

    • NÄIN ON ASIA

      EI KUULE TOLLAI LAIHDU KILOT LISÄÄNTYY KIVASTI JA TERVEYS KÄRSII ELI KUNNON DIETTI MENEE NÄIN SYÖT KOLEMENTUNNIN VÄLEIN PIENIÄ ANNOKSIA HEDELMIÄ RUISLEIPÄÄ JOSSA PÄÄLLÄ KEVYT JUUSTOO KEVYT KINKKUU RUNSSAASTI VIREETÄ SALAATTIA KAIKKI MAKEE POIS MYÖS SOKERI POIS LÄMMIN ATERIA KERRAN PÄIVÄSSÄ SEKIN RUNSSAASTI VIHREETÄ PORKKANAA KANAA KALAA JUOMANA MAITOO TAI PIIMÄÄ ILTA PALAKSI RASVATONTA JUGURTII ELI VITALINEN ON HYVÄ HEDELMII JA NIIN EDELLEEN KUN TÄSTÄ PITÄÄ KIINNI NIIN PAINO LASKEE KUMMASTI MULLA LÄHTI PUOLESSA VUODESSA 22KG

      • mjki87654edfgvbh

        Lämpimissä aterioissa ei tarvitse säästellä, kun syö paljon keittoja.


    • Nimim. kokemusta on
      • kepulainen

        Tais olla tämä jolla pari työkaveria pudotti tänä talvena parikyt kiloo reilussa kuukaudessa. Eli painoa lähti mutta jäljelle jäi ruma roikkuva vatsanahka. Jännityksellä seurannut tuleeko kilot kuinka nopeesti takaisin.


    • ahava82

      Täällä on kyl niin huvittavii juttui aina :) Ei luoja.......................................................................................................................................................................................................En viitsi sanoo enää mitään muuta ettei joku loukkaannu.

    • tukevasti liikaa

      mina haluaisin pudottaa saman 20 kiloa, mutta painosta 87. olen 160 cm pitkä.
      en voisi kuvitellakaan , että painaisin 50 kiloa..ja nuo kalorimäärät päivässä ei kyllä voi olla noin alhaiset. 800 kaloria on sairaaladieettikin. huh. ja..tiedän olevani läski, kiitos mielialalääkkeiden ja ruokahalun. kun minä tästä alan toipumaan, saan pyörän alle, niin 5 kiloa lähtee pelkkää nestettä varmaan ekalla viikolla. suosittelisin sinullekin sitä monipuolista ruokavaliota ilman vaaleita hiilareita. itse mietin, että aloittaisin rasvattomalla piimällä, porkkanoilla, ruisleivällä, puurolla, hedelmällä ja lämpimällä ruualla, joka on pääasiassa rasvatonta broileria ja kalaa. makeannälkään viinirypäleitä, pähkinöitä silloin tällöin.popcornia=) tsemppiä kaikille laihduttajille. minä odotan vielä sitä potkua persuulle.

    • hilipatsuikka

      Itse laihdutin viimekesänä 13kg kahteen kuukauteen, eikä ollut temppu eikä mikään. Söin tosiaan aivan pirun vähän, just ehkä tuon 500-600kcal päivään. Ensimmäiset pari viikkoa olivat ne pahimmat, kun uskoa oikeasti koeteltiin, mutta kun vatsa siinä kitistyy, niin ei sitä paljoa jaksakkaan enää syödä.
      Ja se on minusta paskapuhetta, että jos kilot lähtevät nopeasti, niin ne myös tulevat. Tottakai paino nousee jos syö kuin hevonen, mutta jos syö normaalisti sen n. 2000kcal päivään, pysyy paino samassa.

      Tsemppiä! Itsekuria, itsekuria..

      • NutriM

        Tuon nopean painonpudotuksen ja painon takaisintulolla ei ole mitään yhteyttä.

        Itse asiassa on tutkittu, että ne jotka pudottavat painoaan VLC dieteillä, pystyvät pitämään paremmin painonsa kurissa, kuin ne jotka ovat laihduttaneet "normaaleilla" dieteillä.

        Tuo äkillinen painon nousu takaisin samoihin mittoihin on ihan samanlainen urbaani legenda kuin kehon meneminen jollekkin ihmeen säästöliekille alhaisilla kaloreilla.


      • Entinen laihduttaja

        Kyllä se paino vaan nousee ainakin vähäsen jos alotat syömään taas normaalisti tuommoisen kalorimäärän jälkeen. Kaikki on tietysti yksilöllistä, mutta sanoohan se järkikin jo sen, että painoa tulee kun kalorimäärä rojahtaa taas yli tuhannella.
        Nopeasti sitä ajatteleekin, että dieetti oli tässä ja nyt on hyvä olo = syödään taas miten sattuu ja ei liikuta.
        Paino alkaa taas nousta pikkuhiljaa kuukausi kuukaudelta.


      • NutriM
        Entinen laihduttaja kirjoitti:

        Kyllä se paino vaan nousee ainakin vähäsen jos alotat syömään taas normaalisti tuommoisen kalorimäärän jälkeen. Kaikki on tietysti yksilöllistä, mutta sanoohan se järkikin jo sen, että painoa tulee kun kalorimäärä rojahtaa taas yli tuhannella.
        Nopeasti sitä ajatteleekin, että dieetti oli tässä ja nyt on hyvä olo = syödään taas miten sattuu ja ei liikuta.
        Paino alkaa taas nousta pikkuhiljaa kuukausi kuukaudelta.

        No VLC dietin jäljiltä kroppa on aika tyhjä myös nesteistä, koska kehossa ei ole juurikaan hiilihydraatteja tai suolaa, jotka sitoisi nestettä. Ja alun painonnousu johtuu yleensä ihan puhtaasti siitä, että nesteet palaa kehoon.

        Sama ilmiö tapahtuu toisin päin aloitettaessa dietti. Paino putoaa ensimmäisellä viikolla useita kiloja, kun nesteet lähtee kehosta.

        Eli alun painon putoaminen, eikä lopun painon nouseminen ei ole rasvaa.

        Järki ei kyllä minulla sano, miksi painoa tulisi takaisin? TIetenkin se tulee, jos jatkaa samalla elämäntyylillä kuin ennen laihdutustakin, samalla millä ne kilot on aikaisemminkin hankittu.


      • OmShantiShivaShakti
        NutriM kirjoitti:

        Tuon nopean painonpudotuksen ja painon takaisintulolla ei ole mitään yhteyttä.

        Itse asiassa on tutkittu, että ne jotka pudottavat painoaan VLC dieteillä, pystyvät pitämään paremmin painonsa kurissa, kuin ne jotka ovat laihduttaneet "normaaleilla" dieteillä.

        Tuo äkillinen painon nousu takaisin samoihin mittoihin on ihan samanlainen urbaani legenda kuin kehon meneminen jollekkin ihmeen säästöliekille alhaisilla kaloreilla.

        Itseasiassa VLCD terapia on kaikkein paras. Elikkäs jos taustalla olevat syyt miksi ihmisellä on epäterve suhtautuminen sapuskaan saadaan selvitettyä niin kilot pysyvät poissa.

        VLCD toki on itsestäänkin hyvä, jos pystyy itsenäisesti funtsimaan syömisensä syitä siinä samalla. Tai sitten vain purkamaan pahat fiilikset samalla kun kalorit on alhaalla. (=varokaa lentäviä lautasia ja kaulimia =)


    • 4 TUUMAA PIENEMPI

      Viime elokuun loppupuolella aloitin laihduttamisen.Aika tarkkaan kolme ja puolikuukautta aloittamisen jälkeen lähtenyt 22kg. lähtöpaino 96.5 ja nyt noin 76kg.noin 1.5kg-2kg tullut takaisin,mutta enpä ole juurikaan joulukuun jälkeen sauvakävellyt,jatkanut vaan terveellisesti syömistä ja töissä saanut liikuntaa ihan mukavasti.
      Siis Ruokavalion muutin täysin ja rupesin liikkumaan,sauvakävelyä joka paivä noin 7-8km sykkeellä 120-135.Noin 3litraa vettä päivässa,0.5l aina ennen ateriaa,kello 18 jälkeen proteiinipitoista ruokaa,hedelmiä,kasviksia,tonnikalaa nimenomaan vedessä,kananmunaa ilman keltuaista.
      kaikki vaalea pullaleipä ja pitsat,kebabit pois.
      Siitä se lähtee ja olo on loistava.housut pieneni 4 tuumaa ja paitakoko vaihtui xl:stä m kokoon :)
      Kovaa tahtoa ja luonteenlujuutta se kylläkin vaatii,mutta takaan että on sen arvoista.Noista maksavista läihdutuspillereistä en tiedä mitään enkä ole niistä ikinä ollut kiinnostunut,mulla ainakin paino tippui hyvin ilman noita "ihmepillereitä" anyway tsemppiä sulle jotta saavutat päämäärän.

    • Turhan nopea aikataulu minusta. Itse tiputtanu 35kg 18kk sisällä, viimeisen 3kk aikana meni 14kg. Tosiaan lähtöpaino oli 137kg hujakoilla.
      Toivottavasti onnistut.

    • Vieläkin laihduttaja

      Itse kokeilin todella pientä kalorimäärää päivää kohden, kutakuinkin samanlaista mihin sinä olet ryhtymässä MUTTA (!) kävikin ilmi ettei sitä vaan enää jaksa niinkuin normaalisti. Väsyttää, on kiukkuinen, ei muutenkaan mikään muu innosta ja tuntui, että siitä tulee jo suuri pakkomiele koko touhusta.
      Jos pitäisit kalorimäärän tuhannen paikkeilla ja lisäisit vaan hiukan treeniä niin tulosta syntyisi silloinkin.. Eikä koskaan pidä unohtaa välipäivää viikossa, koko aikainen lihasten rasittaminen ei ole hyväksi.
      Itse olen pudottanut nyt -11kg pelkällä kotiliikunnalla ja syömällä tuhannen kalorin paremmalla puolella. Pyrin käymään lenkillä 6 x viikossa ja siihen päälle 4 x salia ja kerran uimassa uimahallissa.
      Eli nyt on mennyt about 3kk ja painoni on lähtenyt terveellisesti ja normaalisti!
      Tuollaisen tahkoamisen jälkeen mitä sinä aijot nyt tehdä, on suuri todennäköisyys, että kun dieetti loppuu - kilot tulevat takaisin. Pitäisi kokeilla tehdä elämänmuutosta, ei dieettiä.

    • rikani

      Kuules nyt! Eihän sinun tarvitse pudottaa kuin 10-15 kg. Jos pudotat enemmän niin häviää jo kaikki muodot!

    • Wellness

      Vähä hiilariset dieetit ei sovi muutaku ihan perusterveille ihmisille joilla ei ole perusairauksia, koska tämä dieetti vauroittaa maksaa. Ei kovinkaan järkevää, koska pysyviä tuloksia ei näin saa. Tavoitteeseen pääsee sinnikyydellä ja odottaen. 10 kiloa vuodessa johan pysyy poissa, jos ei palaa samaan linjaan takaisin. Elimistö tarvitsee proteiinia paljon ja jonkin verran hiilaireita jotta suorityskyky pysyy ja rasvanpoltto tehostuu. Vihreää teetä kuppi päivässä tai kahvia. Eli kahvissa ei ole juuri nimeksikään kaloreita ellei siihen laita maitoa tai sokeria tai saatika kermaa... Monipuolista liikuntaa eli kuntoharjoittelua ja voimaharjoittelua riippuen kehon mallista. Wellness natural balance shake todella hyvä laihduttamiseen sekä kehon palautukseen, sisältää kolmea eri proteiinia sekä nopeita ja hitaita hiilareita sekä matala gl- arvo. Hillitsee kummasti myös makeanhimoa :) Tämän aloittettuani ei ole tarvinnut kärsiä treenin jälkeen kipeistä lihaksista, palauttaa hyvin.

    • fysiologi

      Aika paha provo! Kiitokset siitä kirjoittajalle. Kilo kuussa rasvaa pois on jo kovan työn takana ja se vaatii n. 250 kcal energiavajeen per päivä. Painohan kyllä putoo kehon nesteitä ja sitä kautta myös lihaksia hävittämällä enemmänkin...

      Terv,
      Eimikään puoskari

      • 16+3

        Vai että et ole puoskari?!?

        250 kcal energiavajeen per päivä. Niin. Paljonko on ihmisen peruskulutus päivässä? Kevyttä työtä tekevästä toimistoneidistä raskasta työtä tekevään mieheen n. 2000-3500 kcal per päivä.

        Rasvakilo vaatiin palaakseen n. 7000 kcal.

        Paljonko on 250 kcal? No sen voi kuvitella vaikka yhtenä vaasan ruispalana (moolemmat puolet) ilman täytteitä ja kahtena kananmunana.

        Niin oletko TODELLA sitä mieltä, että yhden vaasan ruispalaleivän ja kahden kananmunan syönti päivässä on KOVA TYÖ???

        Jos esim. keskiraskasta työtä tekevä mies alkaa 2000 kcal dietille, niin paino putoaa n. kilon viikossa. RASVANA, ei nesteenä. Ja 2000 kcal saa syödä aika paljon.

        Joten voisit korjata nimimerkkisi ihan vaikka vaan puoskariksi.

        Ja lisäksi laittaa nimesi, jos todellakin olet joku fysiologi, niin en ainakaan tuollaiselle puoskarille koskaan erehdy tulemaan hoidettavaksi.


      • crazyratlady
        16+3 kirjoitti:

        Vai että et ole puoskari?!?

        250 kcal energiavajeen per päivä. Niin. Paljonko on ihmisen peruskulutus päivässä? Kevyttä työtä tekevästä toimistoneidistä raskasta työtä tekevään mieheen n. 2000-3500 kcal per päivä.

        Rasvakilo vaatiin palaakseen n. 7000 kcal.

        Paljonko on 250 kcal? No sen voi kuvitella vaikka yhtenä vaasan ruispalana (moolemmat puolet) ilman täytteitä ja kahtena kananmunana.

        Niin oletko TODELLA sitä mieltä, että yhden vaasan ruispalaleivän ja kahden kananmunan syönti päivässä on KOVA TYÖ???

        Jos esim. keskiraskasta työtä tekevä mies alkaa 2000 kcal dietille, niin paino putoaa n. kilon viikossa. RASVANA, ei nesteenä. Ja 2000 kcal saa syödä aika paljon.

        Joten voisit korjata nimimerkkisi ihan vaikka vaan puoskariksi.

        Ja lisäksi laittaa nimesi, jos todellakin olet joku fysiologi, niin en ainakaan tuollaiselle puoskarille koskaan erehdy tulemaan hoidettavaksi.

        Tota... Toi fysiologi puhui energiaVAJEESTA, eli jätetään se ruisleipä ja kananmunat syömättä. Jos kulutus on esim. 2000kcal päivässä, tulee syödä 1750kcal.


    • janttuli2

      grillaa ja juo olutta.

      • OmShantiShivaShakti

        Nopeammin laihtuu jos oluen vaihtaa kossuun. Vähemmän hiilareita ja enemmän proteiinia.


    • Tai sit...

      Sähän voit yhtä hyvin jättää syömättä ollenkaan... 500 kcal on liian vähän minkään asteiseen terveeseen laihdutukseen. Meinaatko sitten jatkaa lopun elämäsi samalla energia määrällä, vai lihota taas jouluksi?
      Laihtuminen itsessään on kiinni elämäntavoista...

      Ihmettelen, miksi et aloittanut aiemmin, jos se 20 kg todella pitää saada pois...

    • nyt -33kg

      Itse olen 167 pitkä. paino putos 33 kg 9 kuukaudes siit kun aloitin. 113 painoin ja nyt on 80 kg. Kuntopyörää poljeskelin, salibandyy pelasin, kävelin ja
      söin paljon hedelmiä. rasvaa en syönyt enkä sokeria. kuntopyörän ostin ja siitä se lähti. Sitä kun polkee kovalla vastuksella niin paino putoo varmasti

    • kaikkea kokeillut

      Onko laihdutuksen tarkoitus, että joskus näyttäisi laihalta? Eikö kannattaisi laihduttaa siksi, että näyttäisi hyvältä. Superdieetin jälkeen näyttää useimmiten nääntyneeltä keskitysleirivangilta. Terveellisillä elintavoilla näyttää hyvältä ja paino on omalle elimistölle sopiva.

    • Das it

      20kg on epärealistinen, mutta atkinssin dieetillä itsellä on kokemusta 15kg ja 3kk... Muista kasvikset... niistäkin saa hyvää kun vetää majoneesia päälle esim. kukkakaali ja parsa ja siihen vähän pihviä. Ja paljon lihaa...Leipä peruna riisi hiilarit pois niin se on siinä. Ainut mikä pitää välttää on ettei vatsa mene kovalle... eli jotain apteekista sihen sitten. Toimii!

    • kaikkea kokeillut

      Aloittajan kannattaisi laihduttaa ensin 5 kg ja sen jälkeen pysähtyä kuuntelemaan elimistöään ja yrittää säilyttää laihduttamansa kilot. Se tarkoittaa, että hänen pitäisi syödä vähemmän kuin normaalisti, mutta enemmän kuin kuurin aikana. Viiden kilon laihtumisen jälkeen vanhat vaatteet näyttävät hyviltä, mutta uusia ei tarvitse vielä ostaa. Lihaksiakaan ei ole vielä menetetty ratkaisevasti. Tämän pysähtymisen aikana voi arvoida uudelleen tavoitteensa ja katsoa miten ne läskit lähtevät omasta vartalosta, siis läskit eikä lihakset.

    • p@blo

      Onnistuu kuukaudessa: Vajaa kilo jauhelihaa päivässä ja 2-5 mg/kg 2,4-dinitrofenolia vitamiinit kuidut leseistä. Lisänä T-vita ja A-vita, niin pudotus on varma.

      Ps. jos vahingossa otat yhtään enempää, tulee arkkukeikka. Saattaa tulla kyllä muutenkin.

    • kaalisoppa

      Varma painonpudotus jos vaikka painat 110kg niin kuukauden
      päästä paino on 95kg tiedäkkö miten onnistuu minä tiedän
      syöt kaalisoppaa kuukauden ei muuta ,tietysti voit syödä he-
      delmiä ruisleipää kahvia voi juoda jos olet kessun polttaja
      niin ei muuta kun palamaan.Elikä kaikkee muuta voit tehdä
      ja syödä kun ennen mutta kaalisoppa pääsapuskaksi niin
      tehoo itseltä lähti 17kg enkä tehnyt kuolemaa vaikka kylläkin
      emäntä meinas pökrätä välillä paskan hajuun mutta vatsa
      tottu viikossa eikä sen jälkeen pierettänyt jos ette usko niin
      kokeilkaa.

    • Yksi tapa
    • 167/68

      Kovaa kuria saat itsellesi pitää jos aijot onnistua, mutta tsemppiä kuitenkin!
      Vanhan laskelman mukaan 66 kiloisena olisit normaalipainoinen. Hyvä dietti on kun syöt pitkin päivää aina kun on nälkä, pari suupalaa. Siten lykkäät näläntunnetta aina ja niin tulee syötyä päivittäin paljon vähemmän. Liikuntaa noin tunti päivässä ja johan alkaa paino pudota. Tällä menetelmällä ei tarvii niin tarkkaan katsoa mitä syö. Itse pudotin näin 28 kg/ 9,5 kk ja on pysynyt liikakilot poissa.

      • työttömyys

        pituus156/49paino 60 v.
        Vastaanpahan vain tähän viestiin: Kun olen ollut 15 vuotta työttömänä ja pätkätöillä.
        Kilojen kanssa ei ole tarvinnut painiskella. Yksinkertaisesti ei ole ollut rahaa ylenmääräiseen ruokaa.
        Laittakaan Te vain näihin laihdututus-jekkuhinne rahanne.

        Käyn päivittäin n. 9 km lenkillä, nyt kun minulla aikaa. Valmistan ruuat ise. Aivan tavallista Suomalaista perusruokaa. Ei pääse lihomaan.
        Työttömyydessäkin on hyvät puolensa!!!!!


    • mietivähän.ääliö.com

      meeppä kuule guugleen ja guugleta sana: pro ana, nii kyl löytyy niit "ihmesaitteja"

    • nainen vm 84 helsink

      haloooo! 166 ja painoa sulla nyt 69.9 tarkalleen. 20 kiloa pois? anoreksiaa taidat tavoitella. mikäs siinä sitten. tuolla painonpudotuksella lähtee kilot mutta myös rinnatkin!

      itse 165cm ja 65 ja koen olevani ok, laihduttamaan en rupea mutta ei sovi minun enää lihoa. rinnoissa on hieman kokoextraa muutaman ylikilon takia ja naiseudestani olen vain eeerittäin tyytyväinen.

      voit harkita myös laihduttaa 25kiloa, voisit päästä malliksi/missiksi. mistään rinnoista/ perheenlisäyksestä et tunnu olevan kiinnostunut ( raju laihdutus vaikuttaa hormooneihin niinkun tiedät) niin mikäs siinä. MENESTYSTÄ oikein kovasti

      • anuslahti

        heh, henki tuossa sulta lähtee. paha taitaa ihmisellä olla. voe voe


    • Maketsu79

      Sun kokosen ihmisen ihannepaino on sellanen 65kg. 50kiloseks jos meinaat laihuttaa, aikas anorektikko oot jo!! Ei mitään järkee tuollasessa!! Mutta mikäs siinä jos haluaa muodoton tikku olla

    • treenattu_syksystä

      Kesäkuu se tulee onneksi joka vuosi, jos ei tänä vuonna onnistu! :)

      • treenattu_syksystä

        Kilo ulostuslääkettä, niin johan kuuluu sellainen pörinä, että kilot lähtee.

        Paskanhaju ja äänien takia naapurit luulee, että minulla on ruotsalasia vieraita, kun pörinä muistuttaa ruotsin"kieltä" gwggww!


    • normaalipainoinen

      20 kg puolessatoista kuukaudessa kuulostaa järjettömältä. Kenenkään ei suositella syövän alle 1500 kcal/vrk. Järkevällä syömisellä ja n. 500 kalorin päivittäisellä energiavajeella paino tippuu keskimäärin 0,5-1kg viikossa, joka on vielä terveellinen laihdutusvauhti. Noin lähellä normaalipainoa/normaalipainon ylärajalla paino ei tipu yhtä rivakasti kuin reilusti ylipainoisilla. Muutaman sadan gramman päivittäisellä energiamäärällä onnistut vaan ajamaan elimistösi "shokkitilaan".

      Tämä perustuu sitten ihan omakohtaiseen kokemukseen...

    • Nyt on pakko kysyä..

      Laihdutatko vaan pelkästä seksistä, vai onko kyseessä ihan elämäntapa muutos.


      Sillä jos laidutat siitä, että saisit munaa, ei paino todennäköisemmin tavoitteessa pysy.

      Jos perusnätti nuorehko mirri joka kaipaa kupsuttelijaa, voin harkita säästäväni sinut.

    • mk

      Aika Kova tavoite koska terveellinen tavoite on 4kg kuukaudessa ja kyllä aikuisen ihmisen pitää se 1000 kaloria suödä päivässä että pärjää ja tuo 400-500 kaloria on aika nälkäkuoleman tavoite ja sillä et jaksa liikkua paljonkaan . Ota tavoitteeksi ensi joulu ja aloitat nyt kunnon punttisalitreeni ja kestävyyslaji niin hyvä tylee.

    • teolunen

      Pumppu hirttää kiinni tuolla menolla.

    • Pilkunviilaja

      Atkinson? Hehehehehe.... onko se jokin Rowan Atkinsonin dieetti? Vai olisiko kyse Robert Atkinsin älyvapaasta ruokavaliosta.

    • kevätaurinko...

      joo, eli ihan liian vähän ruokaa. Tuolla määrällä menet säästöliekille ja keho ei enää anna sinun laihtua, vaan laittaa vastaan ja kulutuksesi laskee.
      Sinun on syötävä ainakin 1000 kaloria päivässä. 400 kalorilla pyörryt, koska sillä ei hengissä pysy. Ja vaikka laihtuisitkin noin pienellä ruokamäärällä, se ei olisi terveellistä laihtumista. Varo ettei pumppu petä! Ja hiukset voi kanssa tippua.

    • HUGYBEAR

      Jätä hiilarit pois! Riisi, peruna, makaroni, leipä ym. Kun aiot kuntoilla, niin vähärasvaista lihaa tulee syödä.
      Annoskoko pienemmäksi. Itse syön normaalisti, mutta vain 300-400g / ateria. Puolet lautasesta täytetään kasviksilla, joka vähentää muun ruoan määrää.
      Alussa varmaan paino tippuu nopeesti kun nesteet lähtee.
      Tietty voit välillä pitää päivän nutrilett-juomilla tms.
      Knorr:lla on pahvitetroissa keittoja, joissa vähän energiaa ja hiilihydraatteja.
      http://kalorilaskuri.fi/
      Tosta vielä kalorit hallintaan.
      http://www.fineli.fi/
      Ruoka-ainetaulukko

    • kkkkkkkkkkkkk

      Mahdollisimman vähän hiilihydraatteja on varma tapa laihtua.

    • kilojen kuningatar

      Hei!
      Samat ongelmat täälläkin... Mutta syksyllä huomasin kun taas kerran dieetillä olin, siis itselleni ennen kokeilemattomalla, niin hiilihydraattittomalla (karppaus) lähti paina tosi nopeasti kun vaan muistaa syödä kermaa, hyviä juustoja, pekonia ja munia:)

      • kilojen kuningatar

        Anteeksi kirjoitusvirheet...hiilihydraatittomalla....paino...!!


    • surutar :(

      Vähittäisempi painonpudotus on parempi, kestäen koko talven kuin tuollainen yhtäkkinen kuuri. Ensinnäkin saamasi ravitsemus tulee olemaan täysin riittämätön, ihosi menee aivan hirveään kuntoon, kynnet liuskoittuvat ja hiukset lähtevät lopulta tukkoina pestessäsi niitä. Aivosi kärsivät polttoaineenpuutosta ja todennäköisesti pidempikestoisena voit aiheuttaa vauriota, koska säännöllinen kunnon energiantankkaus on muistisi ja suorituskykysi perusta.
      Raskasta työharjoittelua et tule jaksamaan kovinkaan pitkään, et myöskään kovaa fyysistä harjoittelua koska lihaksistosi ei saa tarvitsemaansa rakennusaineistoa. Suuri osa pudonnutta painoa on siis tärkeää lihasmassaa, jota taas tarvitaan siihen että vartalosi jaksaisi kuluttaa energiaa maksimaalisesti.
      Todennäköisesti repsahdat heti "kuurisi" jälkeen ja tutkimusten mukaan päädyt noin 5 kg nykyistä paksummaksi todennäköisesti heti ensitalvena. Sitäkö haluat?
      Puolita tuo painotavoite, mikä hitto siinä on että laiha riuku muka on hieno? Järki käteen hyvä nainen.

      • P. Utoo

        Ruokavalio tiukka, liikuntaa lisää, kemikaalit avuksi.
        Cardio asperin, kofeiinitabletti ja 50 efedriini. 3xpäivässä


    • Ex_älle

      Sen takii sut jätin, kun yritit aina just tollasta yli ampuvaa laihdutus kuurii. 20kg parissa kuukaudessa, 1kg tuli kuiteski lisää joka vuosi. Tää on mun laskelmia 10 vuoden ajalta. Itselläni paino pudonnut 15kg (vuodessa) uuden elämän aloittaneena. Mistäköhän tämäkin nyt kertoo...

    • Puinen hauki

      Olen 40 vuotias mies ja painoni on jo vuosia pysytellyt samana 60-62 kg.
      En ole koskaan laihduttanut, enkä ole koskaan painanut yli 65 kiloa.
      En erikseen mieti ruokavaliota, vaan syön vähän kaikenlaista, mutta grilliruokaa en ole syönyt pitkiin aikoihin.
      Joskus 5 vuotta sitten söin grilliltä ostetun hampurilainen.
      Päivittäinen kalorimäärä jää alle reilusti alle 1000 kcal.
      Joka aamu syön neljän viljan kaurapuuroa n.2-4 dl marjoja ja sokeria.
      Lisäksi vajaa 2dl maitoa, muuta en aamuisin syö.
      Päivällä sitten kahvia 2 kahvikupillista pulla kakunpala sokeria.
      Iltapäivällä vasta lämmin ruoka.
      Lämmin ruoka on vaihtelee päivittäin ja sen mukaan mitä tulee laitettua eli välillä on perunaa 2-4 kpl, kastiketta, keittoja, laatikoita ym.
      Lihaa/kalaa tulee myös syötyä ja myös leipää, joka aterialla 1-2 viipaletta.
      Kasviksiakin pyrin syömään aterialla.
      Hillomunkkeja, leivoksia, jäätelöä, suklaata ja muita herkkuja tulee myös silloin tällöin syötyä.
      Myös voita ja täysmaitoa myöskin menee.
      Suolaa käytän normaalia enemmän eli lisään joka kerta suolaa ruokaan, koska sitä ei ole tarpeeksi omaan makuuni.
      Jokus olen syönyt ruokaa jossain, missä sitä on valmistettu suuremmalle väkimäärälle ja omaan makuuni ruoka on ollut lähes suolatonta.

      En harrasta erikseen liikuntaa, enemmän hyötyliikuntaa.
      Syön yleensä saman verran joka aterialla, en santsaa, vaan syön sen minkä ensimmäisellä kerralla lautaselle laitan.
      En koskaan syö niin paljon, että tulee kylläinen olo, vaan aina jää pieni nälkä.
      Yleensä nukkumaan mennessä on vähän nälkä ja vatsakin kurnii, mutta en silti mene jääkaapille ottamaan hiukopalaa.

      Välillä olen tehnyt metsätöitä, jolloin ruokaa on kulunut enemmän ja ruoka on silloin myös raskaampaa.
      Raskas työ kuitenkin polttaa kaiken ruuan mitä on syönyt, eikä kevyillä ruuilla jaksaisi tehdä metsätöitä.

    • SN

      Itse tiputin aikanani viimeiset viisi raskaudesta jäänyttä kiloa kovalla reenillä ja tarkalla ruokavaliolla. Ropasta tuli timmi ja terveen näköinen. Reenasin joka arkipäivä, viikonloput annoin ropan palautua. Kävin n. tunnin reippaalla lenkillä (säällä kuin säällä). Reitillä oli ylä ja alamäkiä joten sain sykkeeseen vaihtelua. Sen jälkeen vedin 20 minuutin pilates ohjelman ja kun kunto kasvoi tein vielä vatsa (suorat ja vinot), selkä, pakara, reisi lihasliikkeet ja punnerruksia. Kaikki jumppa täysin ilman painoja, niin sain kauniit jäntevät naiselliset lihakset. Ruokavalion aloitin ensin viiden päivän Nutridiet suklaapirtelöillä, 500kaloria päivässä. Sitten siirryin ihan ruokaan. Kanaa, tonnikalaa, maitorahkaa johon lorautin mauksi funlightin mehutiivistettä, ananasta, raejuustoa, sokeritonta mehukeittoa makean nälkään, ruisnäkkäriä kuiduksi ja join kahvia ja runsaasti tietysti vettä. En tiedä kalorimäärää mutta kohtuudella söin säännöllisin väliajoin.
      Mulle toi toimi ainakin

      • SN

        Lisäys vielä edelliseen että ostin aina tonnikalan vedessä kun ei ole tietoa mitä öljyä niissä öljyllisissä käytetään ja lurautin itse kasviöljyä mauksi ja aivojen ruuaksi. Söin myös kalaöljyä ja monivitamiinia.
        Jugurtissa on muuten yllättävän paljon sokeria vaikka rasvattomia olisikin!


    • morttimies

      Itellä putosi armeijassa morttiaikana 21 kiloa 8 viikossa. Johon siis söin normaalit intin safkat, enkä todellakaan ollut millään laihiksella. Joten ei ole mahdoton, mutta hankalaa. Intissä morttiaikana nimittäin juostiin ihan joka paikkaan, jopa ruokalaan ja sieltä takaisin. Tosin tuosta painon pudotuksesta jokunen osa oli lihasmassaakin, kun olin siihen aikaan aika iso muutenkin. Tosin oli sitä rasvaakin.

    • Tervettä

      "400-500kcal vitamiinit"? Siis onko tässä tarkoitus joutua teholle vai laihduttaa?
      Ei hyvää päivää, Ei terveellinen laihdutus toimi näin.
      Liiku paljon ja syö normaalisti, Mutta jaa ruokailut pieniin annoksiin.
      Terve.. Taas näitä internetin velhoja.

    • JohnMcMahon

      En tosiaankaan suosittele. Moinen pudotus on jo vaaraksi terveydelle.
      Suosittelen ennemmin maltillista 5 kilon pudottamista. Ei tässä ole kuin enää 8 viikkoa aikaa kesäkuuhun joten mietihän nyt järjellä hyvä ihminen =)

    • yl

      20 kilon laihdutus lähtöpainostasi onnistunee parhaiten jättämällä suurin osa kaikesta ruuasta syömättä kesään asti. Yksi ateria päivässä ja muutaman kilometrin juoksulenkki joka päivä. Ennemmin suosittelisin ottamaan tavoitteeksi sellaiset 10 kiloa. Se voisi olla realistisempi tavoite. Pistä vaikka painava, mutta myös tukeva reppu selkään ja lähden metsään juoksemaan, niin kyllä kilot alkaa karista, jos vain itsekuria löytyy.

      • OmShantiShivaShakti

        Turhien ruokailuhetkien (esim aaminen ja lounas) välttäminen tai edes annosten puolittaminen, on erittäin nopea keino pysyvään läskinlähtöön.


    • Lizard-Johnny

      Nopein tapa itselleni on ollut rasvanpoltossa jo vuosia (ennen kilpailua) ketoosidieetti eli hiilihydraatit täysin nolliin. Proteiinia ja rasvaa saa sitten mättää niin paljon kun jaksaa. Usko tai älä, mutta esimerkiksi aamupalani on 1500kaloria, enkä ole kahden ensimmäisen päivän jälkeen tuntenut koskaan nälkää.

      Ketoosidieetti tosin toimii yksilöllisesti kaikille ihmisille joten sen takia en vanno tämän asian nimeen.

      Kahdessa viikossa allekirjoittanut on pudottanut painoa 12kg.

      Kun hiilihydraattivarastot kropasta katoaa, kroppa alkaa käyttämään RASVAA ravintonaan, kunhan syöt proteiinia ja rasvaa esim, öljyn muodossa.

      Moni viherpiipertäjä tosin tästä riemastuu ja kertoo kuinka epäterveellistä tämä on, mutta minkäköhän takia HUIPPU-URHEILIJAT tätä sitten käyttävät.

      Ei tuo sinunkaan ideasi huonolta vaikuttanut, itse vaan kärsisin tuolla ruokavaliolla näläntunteesta kokoajan ja dieetillä ollessa ei saa olla nälkä.

      Keho muuten tuottaa ketoosissa ihan itse tarvittavat hiilarit, joten ei tarvitse pelätä saako aivot ravinto. Proteiinia ja rasvaa keho ei itse tuota!

      Itselläni ketoosiraja kulkee 15g hiilaria päivässä eli jos sen yli menen, ketoosi pysähtyy ja homma alkaa alusta. Ketoosiin pääsee 2-4päivän aikana ja apteekista saa siihen sellaisia testejä jolla voi katsoa onko kettosi alkanut.

      Joillakin ketoosiraja kulkee 30g päivässä joten voipi syödä jonkinverran vihreää.

      VAROITUS: ketoosissa hengitys rupeaa haisemaan aivan järkyttävälle, kuten myös hiki ja kaikki aineenvaihdunta!!

      • Kesäkeijuksi

        Miten olisi jos vain söisit vähemmän kuin kulutat. Silloin ihmissuhteesi ei kärsisi ja kukaan ei puhuisi takanapäin, että se on seonnut. Säännölliset tavat elää ja säännölliset ruokailut ovat ainakin minulta pudottaneet kilot. Usein miten enemmän kuin mahdolliset puolikiloa viikossa. Herää elämään.


    • Ihmettelen kauhiast.

      Hitto, mistä tuommosia sikiää. Älä tule hulluksi vaan hanki itsetuntosi kohdilleen niin ymmärrät mitä elämä on. Mene uimarannoille katsomaan ihmisiä ja huomaa onnellisuus. Ei sun ulkonäkös siitä parane ellet ole sinut sielusi telineessä.

    • Normix ,,,,,,,,,,,,,

      Ajatuksessa ei ole muuta vikaa kuin liian nopea aikataulu ja liikaa kiloja pudotat.
      Nopeat painonvaihtelut eivät ole terveellisiä.
      Ja miten sun lihaksisto reagoi tuohon kovaan liikuntamäärään yhtäkkiä?
      Suosittelisin hieman maltillisempaa tapaa, mutta itse päätät.
      Minä pudotin kolmessa kuukaudessa 5 kiloa, olen nyt 165/57 ja olen tyytyväinen, on lihaksia, liikun paljon, en ole riukulaiha vaan sopusuhtainen.
      Ruokavaliosta jätin vähemmälle vain rasvat, sokerit sekä alkoholin. Annoksia pienensin ja pidin huolta siitä ettei ole nälkä.
      Näin mulla, en edes halua painon putoavan enenpää, tissit häviää ja kropasta tulee poikamainen.

    • ieiiqwiuou1u91u9jkfn

      höh, rasvaimu on ainoa keino saada 20 kiloa pois kesäkuuhun mennessä. Forget it.

    • Uolevi 23

      Ei onnistu 20 kg tuossa ajassa!Eikä tarvi niin paljoa kyllä pudottaakaan!

    • sambakarnevaali

      166/50 liian laiha. Ja toisekseen 400-500kcal liian vähän päiväsaanniksi.
      Mutta onnea........

    • Timmimies.

      Hiilihydraatteja voi syödä,kunhan ne eivät ole sokerista ja valkoisistajauhoista lähtöisin. Rasvaa kannattaa ruoka sisältää myös. Kesäkuuhun menessä 20 kiloa lähtee,jos pyöräilet pvittäin noin 100km,tai vastaavasti kävelet 30km.

    • tyytyväinen oloonsa

      minä oon jättänyt ruokavaliosta "hiilaripommit" pois. Päivittäisessä ruokavaliossa en syö vaaleaa viljaa, perunaa, pastaa, riisiä, sokeria... Pidän karkkipäivän joskus. Olen syönyt perunaa tasan 3 kertaa sen jälkeen kun tämän ruokavalion aloitin, eli n. 6kk sitten. Pastaa ja riisiä en yhtään. Heti alussa lähti 6kg aika äkkiä ja sittemmin painonpudotus on tyssännyt. Vieläkin saisi muutama kilo lähteä mutta pikkuhiljaa! En aijo palata hiilarimässäilyyn, tämä ei ole ollut missään vaiheessa dieetti vaan ruokavalion muutos. Minulla on tosi hyvä ja kevyt olo ja haluan pitää sen olon, putosipa paino tai sitten ei. Ja en ole kieltänyt itseltäni mitään, syön karkkia, perunaa, pastaa, vehnäleipää yms. jos haluan. Ja en todellakaan ole paljon halunnut!

    • W

      Itse alotin CrossFit urheilumuodon viime joulkuun 8. päivä. Paino oli 91kg. Paino eilen 84,8kg. Aktiivisella urheilulla sekä sillä, että söin vain perus kotiruokaa vihanneksineen päivineen. Syön vain yhden lämpimän aterian päivässä, lounaan, ja päivällinen on jotain kevyttä. Salaatti esimerkiksi, jossa on vähän lihaa, kanaa, kalaa, riistaa jne. Itsellä ei ollut paljon, mistä tiputtaa, mutta on lähtenyt silti. Eli jos sinulla on sitä ylimäärästä vähän enemmän annan vinkiksi liiku aktiivisesti esim joka toinen päivä teet jotain, jossa oikeesti tulee hiki. Vedät vaikka itsesi piippuun, joka kerta niin kuin minä teen. Syömisissä keskity laatuun ja jätä roskaruoka !pois!, jos sitä syöt. Älä syö illalla mitään, ainakaan raskasta. Pienessä nälässä nukkumaan. Iltasyöminen lihottaa! Jos jotain on pakko saada, syö 8kpl vihreitä oliivieja. Ne käynnistää kehon rasvanpolton ja kuluttaa juuri ylimääräistä pois, koska kehossa ei ole muuta illalla/yöllä.

      Sekanen teksti, mutta toivottavasti saat selkoa ja jotain evästä painon pudottamiseen.

    • elätvainkerran

      Sä olet normaalipainoinen!!!!
      Ihan vaan vinkkinä, sun pitää syödä 1200kcal/pv että jaksat liikkua. Tiedän kokemuksella, että jos lähdet noin rajulle dieetille, teet itsellesi karhun palveluksen. Elimistösi oppii huonoille tavoille, pahimmillaan järjestät itsellesi syömishäiriön, mutta joka tapauksessa saat aikaan elimistössäsi hälytystilan. Toisin sanoen kun palaat normaaliin ruokavalioon, painosi kertyy nopeasti vanhoihin mittoihin, koska elimistösi "säästää" ja varautuu nälkäkuuriin.

      Älä tee sitä!
      Jos haluat oikeasti laihtua ja kiinteytyä, niin älä tuijota vaakaa, vaan katso peiliin. Hymyileekö siellä onnellinen ihminen? Nauti liikunnasta ja syö terveellisesti ainakin se 1000kcal/pv, että aineenvaihduntasi pysyy tehokkaana ja pysyt dieetissäsi (et repsahda). Toivotan sulle onnea dieettiin. Itse olen myöskin pudottamassa painoa, mutta mulla ensisijainen tavoite on se, että jos olen päivittäin onnellinen ja tyytyväinen omaan ulkonäköön, niin motivaationi on korkealla ja kesän uimarannat odottavat =)

    • lesiN50

      Hei. vai ailipainoiseksi itsesi meinaat laihduttaa,itse olen 167cm pitkä ja painan nyt 89,2 ja mulle sanottiin että 20kg pois eikä enempää.ruokavaliosi tuntu kovin kevyeltä ,kevyt se tarvii ollakkin ,mut ei liian kevyt,painonvartijoissa laihduttaneena (24kg) ja jälkeen päin lääkkeet lihottanut tiedän ettå sinun pitäisi syödä 1.200kg per päivä.älä syö alle menet heikkoon kuntoon.Kun rupeaa laihilselle sen kanssa ei kannata leikkiä,syö tuo 1,200 kg ja voit hyvin .

    • 1000kg

      lihakset ovat katoavaiset läski pysyy:)

    • vinkutin

      Suosittelisin vähähiilarista ruokavaliota. 20-30g hiilareita/vuorokausi ja siihen päälle muutama tunti viikossa uintia ja toinen mokoma rullaluistelua.
      Itseltäni putosi PELKÄLLÄ 20g hiilareita/vuorokausi parhaillaan 3kg 5 päivässä. HUOM: En edes liikkunut silloin.

    • n26v

      Hei viestin aloittaja !
      Missä päin asut?
      Olisi kiva saada treeniseuraa hki alueelta sinusta tai jostakin muusta joka oikeasti haluaa kiloistaan eroon.
      Olisi helpompi pysyä raiteilla, jos olisi joku jonka kanssa voisi jakaa omat tulokset. Molemmilla olis tsemppari :)

      Mikäli joku hki:n alueelta lenkkiseuraa vailla, ilmottaudu :)

    • hmm jeejoo

      aattelit sit ihan 500kcal pärjätä, voin kertoa että et tolla kalorimäärällä jaksa liikkua yhtään ja sitten repsahdat taas sohvalle syömään sipsiä ja pitsaa. että mietippä nyt vähän

    • OmaProjektiOnnistuu

      Itse aloin terveellistämään/puhdistamaan ruokavaliotani; lopetin napostelun, vähensin hiilareita, lisäsin maitotuotteita, kasviksia ja lihaa.
      Tärkein juttu mulle viime kesäisten mittojen saavuttamisen lisäksi oli puhdistaa ruokavalio mahdollisimman pikälle keinotekoisista aineksista, kuten makeutusaineista ja lisäaineista.
      Uskon, että lisäaineilla kyllästetty ruoka on tehnyt ihmisistä sairaampia, allergisempia ja lihavempia.
      Tutkimukset ovat osoittaneet mm. sen, että lisäaineet vaikuttavat kehon hormonitoimintaan, mikä on mm. naisilla lihomisriski ja miehillä enemmänkin esim. häiritsee lihasten muokkautumista. Makeutusaine aspartaami vaikuttaa aivojen toimintaan epäedullisesti ja esim. sitä ei voi säilyttää kovin korkeassa lämpötilassa, sillä se on herkkä kemiallisille reaktioille. http://www.aitoterveys.fi/Aspartaami.php
      Aloitin projektini samoihin aikoihin kuin aloitin fyysisesti rankan työn, 19.2.2011. Olen 159cm pitkä ja aloittaessani paino oli 62kg (ei ole koskaan ennen noussut yli 58kg...). Tänään mittari näytti 56kg, eli olen jo ylittänyt tai "alittanut" viime kesän mitat. 2kg päässä olisin fitnessindeksin mukaisesta ihannepainosta (olen käynyt kehonkoostumusmittauksessa aloittaessani). Lisäksi olo on ollut todella hyvä ja energinen. :)

      Itse siis suosittelen ehdottomasti puhdasta ruokaa laadukkaista raaka-aineista ja ihan järjenkäyttöä dieettien kanssa; omatoimista tutkimista kehon ravintoaineiden tarpeesta, itse suunnittelua. Liikuntaa paljon, mutta muistaen myös palautuspäivät! Miksi rääkätä kehoaan ja altistaa se erilaisille sairauksille rajulla laihduttamisella, kun hitaasti tulee varmoja ja pysyväpiä tuloksia, kun keho prosessin aikana tottuu ruokavalioon.

    • värinämies

      hankkiudu raskaaksi se laihduttaa hyvin paljon,mutta olet kesä kunnossa kahden vuoden kuluttua.
      toinen vaihtoehto on että nukut alasti,mutta pitää olla sukat jalassa että et vilustu,sinun kehosi polttaa rasvcaa uskomattomalla vauhdilla ilman lihaksia liikettäkään.tämä on tosi ja kokeiltu monta kertaa.
      mut tuskin pystyt siihen.

    • faktat kuntoon

      Laihdutustavan, josta tässä on Atkinsonina läpätetty, on nimeltään Atkinsin dieetti kehittäjänsä sukunimen mukaan.....hohhoijaa.....

    • iloinen nainen

      Olen laihduttanut tammikuusta alkaen keskimäärin puoli kg/vk ja laihtunut viisi kiloa. Ei tarvitse mitään hätädieettiä kun on järkevä.Tarpeeksi työlästä tämäkin,mutta näin oppii paremmin jatkossakin syömään oikein.LIIKUNTA MIELUITEN JOKA PÄIVÄ! KÄVELY PARAS! Painopiste siinä että muistaa syödä vihanneksia niin raakoja (salaatteja jne) kuin keitettyjä joka päivä muun suht.normaalin ja vähähiilihydraattisen r-valion lisäksi.) Repsahduksia tulee useinkin välillä mutta siitä aina heti noustaan! Viiden kilon kohdalla meinaa jumittua mutta liikuntaa lisää kehiin. Ja periksi ei amnneta. Vielä kun ainakin 3 kg sais niin ihannepainossa ollaan!

    • Hoikka-Uuma

      Laihduin 30kg kolmessa kuukaudessa kun join pelkkää vettä, söin ravintolisäpillereitä ja juoksin 2 tuntia päivässä joka päivä..kantsii kokeilla;)

    • Johoikka

      Kokeile Cambridge kuuria. Toimii!!! Itse olen pudottanut sillä 15 kiloa kahdessa kuukaudessa. Tsemppiä.

    • Ja jos ei muuten onnistu, niin menee rasvaimuun tai vuolee puukolla ylimääräiset silavat pois!
      Eiköhän voisi kuluttaa enemmän kuin mitä syö ja noudattaa sitä jatkuvasti, niin ei tule kiire ja epätoivo!

    • 505565

      Älä hyvä ihminen noin alas tavoittele! Olet pelkkä tikku sitten!!! Itse olen myös tuon 166 cm pitkä ja alimmillaan olen painanut 50 kg, laihduttamatta tosin. Paino putosi runsaan liikunnan myötä kuin itsestään. Mutta, olin itse pelkkä tikku; kaikki lihaksetkin katosivat (liikunta oli pitkäkestoista rasvanpolttosykkeellä tapahtuvaa ja sitä oli viikossa paljon). Lopputuloksena oli kyllä varsin energinen ja sporttinen olo ja vaatekokona 34 mutta seurauksena alkoi kasvaa sitä "anorektikon karvaa" eli aivan liian vähän painoa, lantion "suoliluut" ja solisluut punkottavat ikävästi kaikissa sen ajan kuvissa, ei kivannäköistä...

      Itse olen nyt iän myötä saanut kiloja takaisin, muutaman liikaakiin. 59 kg olisi sellainen sopiva; juuri alle tuon 60 =)

      Kauhean nopeasti meinaat kyllä paljon painoa pudottaa, varsinkin, kun et mikään "hirveän ylipainoinen" edes ole. Mutta, onnea yritykseesi; itsekin tässä taas kiinteytetään kesää kohti; tosin ensi talveksi en anna löysäksi takaisin lerpahtaa ;)

      • naudan paisti

        Rinnat katoo ekana tai tokana, jos laihduttaa ja sitten ne alkavat roikkua kuin pussit, mutta joka sellaista haluaa, niin olkaa hyvä vaan.


    • NO Haloo !

      Miksi?? Mitä sitten kun kesäloma alkaa? Oletko sairas vai onnellinen.

    • zossuu

      Sanoisin ettei onnistu. Mutta toki hirvittävällä tahdonvoimalla voi, epäilen silti että 20 kiloa ei noin lyhyessä ajassa saa kaikkia pois. Riippuu myös ihmisestä, itselläni tuli raskaudesta kiloja ja kyllä niiden tiputtamiseen meni enemmän kuin 2 kuukautta, ärsyttävän hitaasti ne lähtivät vaikka repsahduksia ei sattunut ja projekti sinällään sujui varsin mallikkaasti. Hikiliikuntaa oli 1-1,5 tuntia päivässä ja ruoka tarkkaan valkattua, mutta reilusti yli tuon 500 kaloria koska itse olisin moisella määrällä repsahtanut alle aikayksikön!!!

      Nyt on vielä "huikeat" 2 kiloa lähtöpainoon ja tämä jos mikä on vaikeaa. Vaikka mitä koittaa niin toooodella hidasta on. Välillä on selvästi liian pienen kalorimäärän päiviä ja sen huomaa - jos niitä on liikaa, ei todellakaan jaksa liikkua normaalisti, syke nousee liiaksi ihan tavallisella 4 kilsan työmatkareissulla (reipas kävely) ja sen jälkeen kädet ja jalat tärisee jne. Joten tältä pohjalta sanoisin, että et edes jaksa liikkua vaadittavia määriä tuolla kalorimäärällä, energia ei riitä. Enkä suosittele!

      Mutta koittaahan aina voi, sitten sen huomaa miten se etenee!

    • realisti--

      En ymmärrä ihmisiä jotka päättävät laihduttaa. AINAKIN 20 KILOA POIS-tyylillä ja erittäin lyhyessä ajassa, .. tietenkin sen ymmärtää siinä mielessä että kun aurinko lämmittää ja vaatteita vähentyy, niin makkarat paljastuvat kuin koiranpaskat lumen sulaessa. Sitten aloitetaan kuntokuuri. Ja pariviikkoa liikutaan kun hullu ja ei syödä oikein mitään.. kunnes..
      ei jaksa enää. Ja tuomiopäivämäärä lähestyy nopeaa vauhtia, ja paino ei pudonnutkaan viikossa sitä 4 kiloa jota kaavailtiin.
      Luovutus. Ja valitus, epäonnistumisen tunne, ja jotain yhyy yhyy itsesääli skeidaa.

    • mahti video

      Etsippä jostain semmonen ku "Beachbody insanity" köh*(torrent) köh* joku dvd ja siis älä missään nimessä lataa ILMAISEKSI NETISTÄ, koska se olis halvempaa ja parempi. Vedät vaan läpi ne hommat ja luet ohjeet ihan pirun tarkkaa parikii kertaa ettei tuu vaan pelkkää lihasmassaa. ihan pirun hyvä. kaikki menee kunhan aina muistat et se ei oo kidutusta vaan PALKITSEVAA!!! aina kun laiskottaa ajattele sitä litteää/sixpack vatsaa mikä on sitten kesällä


      Ja teille jotka sanoo ettei onnaa nii mitäs te ootte sanomaa ku jos jotkut muutkin on sen tehny, nii miks ei muutkin. Isoin ongelma kaikilla painonpudottajilla on motivaatio. että hyvää kannustusta teilläkin saakelin luovuttajat. On sitä ennenkin tuloksia nähty :)

      Sekä onnea tuloksiin! =D

      • 16

        En ole kyseistä roskavideota nähnyt mutta yleensäkkin se on niin säälittävää vaan kun amatööri joka on käynyt 1v salilla ja silloinkin tehnyt kaiken väärin,rupeaa vertaamaan itseään johonkin ammattilaiseen joka on treenannut koko elämänsä ja jolla on treenaustaidot,tiedot,lihasmuisti ja KAIKKI ihan eri luokkaa kun jollain aloittelijalla. Hyvä esimerkki on Kevin Levron joka pystyi pudottamaan samalla hyvin rasvaa ja kasvattamaan suuren määrän lihasmassa,voisin sanoa ettyä samaan suoritukseen ei kykene 95% muista ihmisistä,kyseessä siis entinen ammatitason kehonrakentaja.Realisti puhuu kyllä täyttä asiaa.


    • kesä****

      Älä syö liian vähän, koska silloin tulee varmasti repsahduksia. Liiku kaikki mahdolliset välimatkat muulla kuin autolla ym. Rasvattomissa jogurteissa ja muissa on todella paljon SOKERIA joten valkkaa mieluummin se normaali tuote. Syö hedelmiä välipaloiksi, niitä voi napsia miten paljon vain. Nälkää ei kannata lykätä vaan syö lämmin ruoka mutta vahdi annoskokoa, puolet lautasesta salaattia. Valkoset leivän, riisit ja pastat pois. Täysjyvät ok. Nälän lykkääminen pahentaa ilta-aikaa koska elimistö tarvitsee energiaa. Verensokerin heilahtelut kannattaa näin ollen pitää mahd. pieninä jottei makeanhimoja iske.

      Nuku kunnon yöunet, koska elimistö tulktsee väymyksen energiavajeena jolloin taas tulee houkutus syödä illalla turhia ja siten piristyä ja taas valvoa, syödä....
      Leffa yms. naposteltava pois ja muutenkin syödessä ei kannata tehdä mitään muuta, keskity ateriaan jota nautit jott voit myös nauttia siitä :) Kaupan mehut yms kannattaa myös unohtaa--> sokeria, sokeria...
      Terve järki mukaan, kuuntele kroppaasi!! ja muuten, liian nopa laihtuminen saattaa jättää ihoa roikkumaan...0,5kg viikossa on suositeltava määrä.
      Tsemiä ja toivottavasti saat siitä myös uuden elmäntavan ettei joka vuosi tarvitse tehdä samaa :)

      • iloinen nainen

        Juuri näin, "kesä", oikaa asiaa!


      • iloinen nainen
        iloinen nainen kirjoitti:

        Juuri näin, "kesä", oikaa asiaa!

        korjaan: OIKEAA asiaa! Hyvä, "kesä"!


      • porsaan paisti

        Höpö-höpö, tuota yleistä jonninjoutavaa höpinää, ei tuolla kukaan laihdu. Jos on alhaisella kalorimäärällä, ei jaksa liikkua.


    • 16

      Onko järkeä vai ei? En tajua tätä teinien villitystä tästä "kesäkunnosta" ja muutenkaa ainaisesta painon pudottamisesta.
      Nykyään näkee vähän normaalin kokoisia naisia,joko hirvee lauta tai sitten paino 100kg.
      Mutta ihan miten itse tykkäät,itsekkin kyllä olen vain 19v pituus 182/84 mies,rasvaa on vähän mutta ei sitä ihan tikkuna jaksa treenata ollenkaan.Niin ja kaikkein huonoin aisa tuossa "dieetissäsi" on se että voimatasot ja lihasmassa romahtavat,ja noita kaloreita on ihan helvetisti liian VÄHÄN. Aloita 1500kcal ja siitä tiputat alaspäin.

    • Skarppia karppia

      Monet karppaa ihan pysyvästi, se ei ole mikään kuukauden tai kahden ihmedieetti. Karpata voi eri tavoin riippuen tavoitteesta, jos haluaa pitää painon, saa hiilareita syödä enemmän kuin painoa pudottaessa. Kokonaan hiil.areita on aika mahdoton välttää. Itsekin siihen olen epäilevästi suhtautunut juuri suuren rasvamäärän takia kun itselläni on kolesteroli korkealla. Mutta ylläri ylläri, oikealla voilla ja oikealla kermalla kolesteroli on laskenut. Eikä vai mulla vaan monella muullakin. http://karppaus.info/

      • itsetuhoinen sika

        Karppaaminen on täysin epäterveellistä ja vaarallista.


      • ota selvää asioista!
        itsetuhoinen sika kirjoitti:

        Karppaaminen on täysin epäterveellistä ja vaarallista.

        itsetuhoinen sika puhuu paskaa. Oma terveyteni palautui normaaliksi juuri karppaamlla. Suositten kaikille!


    • naudan paisti

      Ei ole mahdollista.

      En usko, kun se yksi ay-pamppu on laihduttanut muka 20 kg 2 kk:ssa, että sellainen on pysyvää ja terveellistä.

      1 kg:n viikkovauhti takaa pysyvän tuloksen ja on korkeintaan terveellistä.


      Sinänsä: en ymmärrä edes, miten se olisi edes mahdollistakaan, kun ottaa huomioon ihmisen perusaineenvaihdunnan.


      Ehkä jollain nestedieetillä, ettei pistä mitään kiinteää suuhunsa.

    • vasikan paisti

      Kuinkahohan kauan olisi terveellistä olla noin alhaisella kcal-määrällä? 800 kcal/vrk saattaa elimistön jo paastotilaan ja se alkaa polttaa - ensimmäiseksi lihaksiaan, joten sellaistakin voisi kokeilla.

      Muista juoda riittävästi.

      Huomaat pian, miten kasvoista eivät enää ihomadot tunge ulos.

    • mini läskipää
    • Lenkkeilijä 123

      Jos kotisi/mökkisi lähettyvillä on nousevia polkuja tai teitä nii hölkkää tai juokse niitä joka päivä tietty matka, ja reilu venyttely niiden lenkkien jälkeen. Perunat, leipä ja pulla jne. Pois mutta nälkä ei saa olla joten terveellinen ruokavalio =)

    • hablaa

      Wanha resepti, liikut pois, sen, minkä syöt. Kaikenlainen hifistely ruoan suhteen on tuottanut itselleni vain harmaita hiuksia, monipuolinen normaali ruokavalio ja liikunnan lisääminen on toiminut omalla kohdallani joka kevät, reilut -10kg. parissa kuukaudessa ei ole kovienkaan ponnistelujen takana. Tuo on kyllä tärkeä juttu, että syö pieniä aterioita 4-5krt. päivän mittaan, kroppa ei siten varastoi kaikkea, liian harvoin tulevaa energiaa rasvaksi. Liikkumista ja laihtumista!

    • Rakastajatar 1986

      Suosittelen vesipaastoa katajanmarjayrttiteellä. Sain äkkiä nesteet liikkeelle juomalla 40/50-sekoituksella vesi/katajanmarjateetiivistettä ja kuivaharjaamalla reisien appelsiini-ihoa aamuin illoin. Kolme päivää paaston aloituksen jälkeen vaaka näytti 2,5 kiloa vähemmän elopainoa ja reiteni olivat sileytyneet. En epäile, että sinulla on selluliittia, mutta paasto kuivaharjaus saa muhkurat liikkeelle.

      Lisäksi tein syviä kyykkyjä kirja kädessä. Luen edesmenneen Tommy Tabermannin runoja. Kun teen kyykyn, luen hitaasti runon kerrallaan. Kun runo alkaa, menen syvään jalkakyykkyyn ja nousen hitaasti ylös lukien samalla runoa loppuun. Yhden runokirjan jälkeen minulla oli upea perse. Suosittelen lämpimästi, sivistää ja hoikistaa!

    • tyyppi67

      hei!
      suosittelen sellaista diettiä kuin ERO (jos olet naimisissa) sillä laihtuu tosi nopeesti eikä tarvii etes rääkätä itteensä syömisillä ym hömpällä!!!!

    • 16+2=?

      No jaa,, minusta olet just simppeli nainen,, mutta minä pudotin 20 kiloa syömällä salaattia, ja possunlihaa kanaa tai kalkkunaa, ei leipää, eikä muutakaan kahvileipää eikä herkkuja,, liikun aika vähän. Tämä on ,, huom. ylipainoisen, ei silmänilon naisen tapahtuma,,,

      terv,, jari,, savosta.

    • soiska

      Mun mies laihdutti 35 kg kun vain söi terveellisemmin ja kävi pari kertaa viikossa lenkillä. Siihen meni 1 v. Eli mieti mitä suuhus tunget.

    • nostelija1969

      kyllä onnistuu jos vaan löytyy itsekuria!
      Tsemppiä sinulle :)

      • Abusimppeli

        Itsekuriin tarvitaan "vain" pirteänä olemista. Jos on koko ajan väsynyt, mikään ei toimi. Siis ihan kokemuksesta voin sanoa. Kun on pirteä, laihdutus on iisiä. Et syö tavan vuoksi vaan nälkääsi. 2 - 3 kiloa putoaa kuukaudessa itsestään ja sukulaiset ovat jo huolissaan, että kuihdut kokonaan. Siis jos nuppisi olisi vuotanut kuten minulla.

        Tota minun kai pitäisi alkaa laihduttaa. Terveydenhoitaja, joka oli minua pulskempi, sanoi juuri sen minkä tiedän: Aina voi syödä enemmän kuin liikkua. Pakkohan minun on se tietää. Olinhan joskus parikymmentä kiloa kevyempi. Ihan samassa pituudessa kuin nyt.

        Mitä tulee ruokavalioosi, niin minä syön vihanneksia ja juureksia noin kolmanneksen vähintään sapuskaani. Ihan vaan kun pidän niistä. En laskeskele. Sekä yks kolmannes pottua tai makaronia tai riisiä. Lihaakin tulee syötyä. Se kolmannes.

        Koska varoittelit jo ettei alkoholi kuulu dieettisi, en suosittele herkullista karhunvatukkaviiniä enkä kirsikkaviiniä. Karhunvattuviiniä et edes saa Alkosta. Sen sijaan kirsikkatee voisi maistua hyvältä. Tosin en tiedä missä sitä on Suomessa myytävänä. Kreikassa sitä oli. Olen kirsikkahullu. Vai miltä kuulostaa aamupala kirsikkateen ja paahtoleivän kanssa minkä päällä on kirsikkamarmeladia ja jälkiruuaksi kirsikkajogurttia? Ja tuoreita kirsikoilta?

        Sulalta hulluudelta. Niin äidistänikin.

        Tota, kilosi eivät kuulosta pahoilta. Siis " kovin" pahoilta. En ainakaan jättäisi iltatuoremehuani, yllätys, yllätys, kirsikkamehua, väliin. Enkä iltajuomaani kirsikkaviiniä ja karhunvattukaviiniä. Tässä en kehota ottamaan neuvosta vaarin. Saatan juoda näitä juomia kolmisen litraa ennen unilääkkeiden ottamista.

        Pikkujuttu. Naurettava suorastaan. En suosittele kuitenkaan kenellekään ensikertalaiselle joka ottaa barbeja ja alkoholia samaan aikaan. Vaikutus voi olla ihan toinen. Minulle yhdentekevä, jollekin kuolettava. Puhumattakaan että minulla olisi deekun maksa-arvot.

        En muuten juo viiniä muuten kuin silloin kun tuntuu tylsältä. Aika usein tuntuu tylsältä. Vain viikottain. Suuni ei ole tuohesta. Juotavan pitää maistua muulta kuin paskalta. Hedelmäiseltä, marjamaiselta. Joku voisi sanoa jopa nirsoksi. Sen kun sanoo.

        Minä sanon vain, että minulla on makuaisti vielä tallella. Ja että aina voi syödä enemmän kuin kuluttaa. Simppeliä suorastaan. Syö aamulla kahden voileivän sijaan yhden. Päivälisella puolikkaan perunan vähemmän ja taas illalla yhden voileivän sijaan yhden voileivän.

        Niin simppeliä se on.

        Siis jos olet pirteä. Jos et ole, se ei ole enää simppeliä.


    • Herkkäperse

      Terveellisin tapa lienee, että aamupalan lisäksi ottaisi lounaan. Silloin ei olisi kuolettavan nälkäinen päivällisenaikaan.Siis mikä tahansa on päivällisesi aika.

      Kakkos vaihtoehto on ostaa apteekista sennateetä ja ottaa sitä joka toinen päivä. Käsikauppalääke. Perse voi tulla kipeäksi, mutta kilot menee. Herkkähipiäisen persenahka menee ruvelle.

      Tota : Aina voi syödä enemmän kuin kuluttaa. Sennatee on hidasvaikutteista: Paskattaa kahdeksan ja kahdentoista tunnin päästä. Sitten muutaman tunnin päästä uudestaan. Ja mahdollisesti vielä kolmannesti saman päivän aikana. Varoitus ettei kannata käyttää päivittäin pitää paikkansa. Ei sinua paskata enää seuraavana päivänä kolmasti.

    • annan neuvoni

      eiks 70kg oo naisen normi paino? jos oikein satun muistamaan. teehen mä kyllästysin eli vaihtasin sen aamuteen johonkin teen tyyppiseen juomaan, mutta päätä itse silläminä en oo oikein tee ihmisiä. ei niin ole. pituus on aika lyhyt eli painoa ehkä liikaa joten laihduta nyt tajusin paino jutun kun katoin pituuden painoon. minusta kuulostaa niukalta itselleni mutta sulle sopivalta. muista ottaa myös jotain luomu rypsi öljyä ruokalusikkallinen jos et syö rasvaa paljon ja rypsiöljyn avulla pysyy iho kosteana eikä kuivana ja on riittävästi rasvaa!

    • Kuin tyhjä ilmapallo

      Älä! Teoriassa mahdollista pudottaa tuo kilomäärä, mutta mietipä kun nahka ei kiristykään samaan tahtiin vaan jää roikkumaan? Sen kiinteytymiseen ei ole minkäänlaista vippaskonstia kuten laihduttamiseen. Vain aika auttaa. Jo kymmen kilon pudotus jättää löysiä. Yök! Puhun omasta kokemuksestani.

    • lowcarbbi

      Muuta elimistösi rasvapolttoiseksi eli vhh-ruokavalio. Itseltäni tippui 6 kuukaudessa 25 kiloa.

    • Tän täytyy olla taas pelkkä provo!!
      Ja haloo: täytyy pudottaa 20 kg, koska alkaa kesäloma! .............

    • asgapsd

      Allevo tai nutrilet 110kilokalorin keittoja 5 pussia päivässä, lisäksi vihanneksia 500g ja 2 litraa vettä 2vkon ajan ja ei raskasta liikuntaa. 2 vkossa saat sen 10kg pois jonka jälkeen 1000-1200kilokaloria vuorokaudessa kunnes tavoite on saavutettu. Tosin et ole juurikaan ylipainoinen. Jos et muuta ruokavaliotasi pysyvästi tulee kilot takaisin korkojen kera.

      • millä pe-

        rusteella lähtee 10kg kahdessa viikossa, aloittaja kun ei ole mikään tankki.. ihan mielenkiinnosta kysyn, oishan se kiva, mut veikkaan että tolla ei ihan 10 lähde, ehkä max 7-8kg.


      • no joo
        millä pe- kirjoitti:

        rusteella lähtee 10kg kahdessa viikossa, aloittaja kun ei ole mikään tankki.. ihan mielenkiinnosta kysyn, oishan se kiva, mut veikkaan että tolla ei ihan 10 lähde, ehkä max 7-8kg.

        10 kiloa lähtee viikossa jos sitä ylipainoa on jotain 100 kiloa, mutta tuostakin suurin osa on nestettä joka tulee kyllä heti takaisin kun alkaa taas syömään normaalisti.

        Ei tuollaiset 5-10 kiloa viikossa ole mitään realistisia laihdutustavoitteita, varsinkaan jos sitä ylipainoa ei ole kuin 10-20 kiloa. Kilo viikossa on sopivan realistinen tahti, joten tuo ap:n 20 kilon pudotus vie sen 20 viikkoa, eli juuri elokuun lopulla olisi ap kesäkunnossa.


    • assssssss

      Oln kuullut, että todellinen maksimipudotus laihtuen voisi olla 1,5 kg/viikko.
      Loput on nestehukkaa yms.

    • Minusta kan-

      nattaisi syödä McDonaldsin ruokaa ja samalla istuskella netin ääressä lueskelemassa laihdutusohjeita. Ja jos varaa on, vaatehuoneen nurkkaan voisi ostaa jonkin tv-shopissa mainostettavan härvelin, joka sitten seuraavat parikymmentä vuotta häiritsee vaatehuoneen käyttöä. Runsaasti kahvia, sokeria, donitseja ja berliininmunkkeja. Amerikanpekonia.

      Noilla neuvoilla pärjäät aluksi.

    • suttura95

      insuliini todellakin lihottaa, jos on insuliini resistenssi ihminen. suomeksi:
      olet ylipainoinen, väsynyt janoinen. sitten sut tutkitaan ja huomataan että sullahan on liian korkeA VERENSOKERI! insuliinin on tarkotus laskea se sopivalle tasolle, mutta sun solut ei reagoi siihen vaan haima tuottaa insuliinia lisääääääääää ja sä syöt lisääääää KOSKA OIREET on samat kun matalassa verensokerissa. meillä 40 varmaan puolella on piilevänä korkeat sokerit. ja sillon hiilareiden vähennys voi auttaa eikä tarvi alkaa syödä lääkkeitä. nimen omaan IMEYTYVÄ HIILIHYDRAATTI, jota ikävä kyllä on kevyt limuissakin.
      paljon värikkäitä kasviksia ja lihaa ja kalaa ja kanaa. maltilla ravesempia makkaroita, juustoja munia, pekonia. taatusti paino putoo. maitotuotteet käy, mut ei ne hillojukurtit. turkkilainen, bulgarian tai sit ihan maustamaton tavallinen. näin on.

      • infoa insuliinista

        tiedoksesi että liian korkea verensokeri laihduttaa! Siksi monet diabeetikot hakevat korkeita sokeriarvoja jättämällä insuliiniannokset väliin, jotta pysyvät laihoina, toki siinä tuhoutuu myös koko muu kroppa..
        Normaalilla ihmisellä ei pitäisi olla insuliini resistenssiä, ellei ole lihava ja sairasta 2tyypin diabetesta jolloin insuliini ei imeydy liiallisten rasvasolujen takia


    • kiloja_pois

      Jos et halua karpata (ei toimi kaikilla, esim minulla ei tapahtunut mitään kahdessa viikossa), niin kaikkein paras tapa (pitkällä tähtäimellä) on että liikut tarpeeksi ja syöt järkevästi. Painosi olisi varmasti ok vaikka tippuisi 55 kg:n. Itse olen 168 ja tavoite 58 kg jolloin olen hoikka, mutten laiha ja toki lihasten kasvu täytyy ottaa huomioon.

      Eli: treenaa 4krt/vko niin että tulee hiki, 30-60min/krt (tämä suuntaa antava). Tee esim 2krt aerobinen (jumpat, lenkkeily, pyöräily jne) ja 2krt lihastreeni tai 3krt aerobinen 1 lihas. Lihastreeni auttaa polttamaan rasvaa. Tee lihastreeniä ennen kuitenkin esim 20min aerobinen (juokse salille/salilla tms). Muista lisätä treenin vaativuutta aina kun se alkaa tuntua helpolle.

      Muista juoda paljon! Juo vihreää teetä tai muuta aineenvaihduntaa parantavaa. Syö niin, että et tunne nälkää. Proteiinin lisääminen ja hiilareiden vähentäminen auttaa sekleästi näläntunteeseen. Älä silti tee syömisestä stressaavaa. Jätä herkut pois jos et oikeasti pysty rajoittamaan pieneen herkutteluun kerran viikossa (itse en ainakaan kykene tähän :). Syö paljon kasviksia. Jotta aineenvaihdunta toimii, täytyy myös syödä kunnolla. Ja kun oppii syömään ja liikkumaan fiksusti, se auttaa painonhallinnassa jatkossakin, toisin kuin dieetit, joilla lähtee nopeasti painoa, mutta joiden takia vain stressaat.

      Et varmasti tiputa näillä ohjeilla 10kg parissa kuukaudessa, mutta saat lihaksia ja kiinteyttä ja hyvän olon etkä ole nälissäsi. Kyllä ne kilot tippuu. Laita ennemmin pidempi aika tavoitteeksi ja sitten oletkin loppuikäsi (ehkä :) hyvässä kunnossa.

      Tämä on vain yksi mielipide, mutta itse en usko pikadieetteihin vaan maalaisjärkeen ;) Tsemppiä!

    • bambi07

      CLA Laihduin 10 kiloa 2 viikossa :) Aivan mahtava juttu.

      • Niin,

        toki laihduit.


    • sapadapaduu

      Juoskaa 10 kilometriä päivässä ja juokaa pirusti vettä niin laihtuu ja kestää vähän herkutellakki!

    • ??

      Aika hurjalta kuulostaa. Olen itse 167cm, painan 64kg ja haluan 10kg pois painosta ja muutenkin taas aktivoitua urheilun saralla. Itse laitoin päämääräksi syyskuun, jos silloin olisi lähtenyt n.7kg.

      Kysynkin oletko varma, ettet noin rajulla dietillä ole muutamassa kuukaudessa taas takaisin lähtöruudussa?

    • adkl

      Paras ratkaisu on syödä säännöllisesti. Tuoremehua korkeintaan 3 lasia päivässä. Limsaa yksi 1/2 l puteli joskus. Yksi suklaapatukka. Kahvia 2 kuppia 3 kertaa päivässä. Perunoita 3 - 5 kpl tai laihduttaissa 2 kpl ateriaa kohti ainakin 3 kertaa viikossa. Lihaa 80g/pv, makaroonia, riisiä, leipää , vihanneksia jne. N. 2100 kcal/pv. Päivittäistä liikuntaa, kävelyä, juoksua yms.
      Ainakin yksi ateria ulkona kuukaudessa hyvässä ruokapaikassa.

    • asdff

      Ei perunoita yhtään!!

    • Minuun tämä tepsi

      Älä käytä alkoholia ja syö vähän vähemmän kuin kulutat. Ei väliä mitä syöt. Kävele työmatkat jos se on käytännössä mahdollista. Pyöräily ei ole niin tehokasta. Käy uimahallissa.

      • kyllä paino putoo

        Jaa ettei pyöräily ole tehokasta. Ite laihduin 33 kg melkeen pelkästään kuntopyörää polkemalla 9 kuukautta. riippuu miten polkee ja mitä syö
        Itse en kärsinyt nälän tunteesta kertaakaan 9 kuukauden aikana ja paino putos yllättävän helposti. sokeria en syönyt ja rasvaset ruuat pidin minimissä. Hedelmiä söin paljon ja syön vieläkin. Pitää polkee tarpeksi kovalla vastuksella
        et tulee kunnon hiki. ja pari tuntii päivässä.


    • Laihduttanut 40 kg

      20 kg on liikaa ja liian nopeasti. Olen laihduttanut 40 kg puolessa vuodessa. Lähtöpainoa oli reilusti. Tässä ohje joka sopii terveelle, eikä ole vaikea. Nälässä ei tarvise olla. Kaalia, salaattia, kurkkua, tomaattia, sipulia jne. Niin paljon kuin kykenee syömään. Idea on se, että ruuassa on vähemmän kaloreita kuin sen polttamiseen tarvitaan. Nälässä oleminen saa elimistön toimimaan säästöliekillä, eikä laihtumista tapahdu. Paino voi nousta välillä, mutta ei hätää. Kun rasva "sulaa", se muuttuu ensin nesteeksi ja poistuun n. kolmen vuorokauden sisällä ilman vippaskonsteja. Pitää muistaa, että elämä jatkuu laihduttamisen jälkeenkin. Ihminen tarvitsee proteiininsa, aivot sokeria ja aineenvaihdunta rasavaa. Käytin esim, keitetyn kukkakaalin kanssa aina rasvaa. Se pätee muihinkin kasviksiin ja vihanneksiin, että hivenaineet ja vitamiinit imeytyvät. On sama juoksetko vai kävelet lenkkisi, energiaa kuluu samanverran. Jumppaamalla saat häivytettyä näkyvistä 5-7 kg. Ei siihen mitään ohjaajaa tarvitse. Jumpata pitäisi useamman kerran päivässä. että lihakset kiinteytyy. Eikä pidä unohtaa irvistelyliikkeitä, peilin edessä.Jumppaaminen on tärkeä osa laihduttamista ja sitä miltä lopputulos
      näyttää.
      Laihduttamisen takia ei pidä riskeerata terveyttään millään vippaskonsteilla.
      Hedelmä ja tee ilta palaksi ei toimisi ainakaan minulla. Hitaasti palavahiilihydraati on parempi vaihtoehto, vaikkapa pala ruisleipää.

    • thgaeaserf

      niin 20 kiloa? oot muutamia vuosia keränny 20 kiloa läskiä ympärilles ja nyt pitäs vähän reilussa kuukaudessa päästä siitä eroon?
      paras ku ammut ittes ni ei tarvi läskikerroksista kärsiä.

    • Itse aloitin itseni kiinteyttämisen ja muutaman kilon pudottamisen. Mitat 171cm/ 75,5kg oli lähtömitat. Nyt 3:n viikon jälkeen painoa pudonnut jo 3 kiloa. Eikä mitään vippaskonsteja.
      Juo ainoastaa: vettä tai rasvatonta maitoa. Täysmehut sisältää yllättävän paljon kaloreita.
      Syö: Yhteensä n. 7 kertaa päivässä.
      Aamupala: 2 leipää, kinkkua, salaatit TAI puuro TAI rasvaton jugurtti ja mysli
      Välipala: Hedelmä, jugurtti tai maitorahkaa
      Lounas: n.80g kanaa, kalaa tai lihaa kasviksia
      Välipala: Kts. Edellä
      Päivällinen: Salaattipohjainen. Saa olla lihaa myös, mutta salaattipohjainen ruoka.
      Välipala: Kts edellä
      Iltapala: Proteiinipitoista, esim munakas, jossa kinkkua tms.

      Kaikki välipalat eivät välttämättömiä, mutta syö n.2-3tunnin välein! Pieniä annoksia, ja usein.
      Liiku paljon. Itse käyn kuntosalilla 3-5 kertaa viikossa, sekä koiran kanssa tulee ulkoiltua.
      Vettä pitää juoda paljon, n. 2l päivässä, jotta aineenvaihdunta pysyy kunnossa.

      Jos minä, jolla ei ole kovin montaa kiloa ylipainoa, pystyy tällä laihduttamaan, sinäkin pystyt siihen!
      Muista, että terveellinen laihdutus on n.1,5kg/viikko!

      Tsemppiä!

    • jhsrthsrth

      Leipää. Rasvatonta maitoa. Lollero. Mahtavia nämä eukkojen laihdutusvinkit.
      Seuraavaksi vissydietti kunhan ensin selviät siitä kolmen kuukauden ylensyönti/masennusputkesta jonka edellinen akkojen vinkeillä annettu dieetti aiheutti.

      • Kumma juttu, mutta eipä itselläni kyllä tee edes mieli syödä muuta, kun syö tuon mukaisesti.
        Ehkäpä itse et ole onnistunut laihtumaan millään ja kritisoit muiden kokemuksia.
        Mitään järkevää sanottavaa sullakaan taas ollu.


    • KARPPAUS.INFO
      • yjyyssssgsh

        Karppaus.... ruahahahaha ei saatana. Ihmiset luulee että kun hiilarit jättää pois niin automaattisesti laihtuu. Ei perkele mitä kumipäitä.


    • MASAT2

      mene vain reippaasti hiilihydarttittomalle,,,muuten et ikinä kykene..
      JA EI MITÄÄN LEIPÄÄ...MITÄÄN SOKERIA..MITÄÄN MEHU-JUOMIA,PAITSI VETTÄ, JA KIVENNÄISVETTÄ, VIHANNEKSIA, LIHAA, KALAA KUINKA PALJON VAIN..ETKÄ PETY...JOS SINULLA ON KANTTIA? JA MUISTA SYÖDÄ LISÄVITAMMINIT...
      VIIKKO VOI OLLA VAIKEAA, VAAN SITTEN SE ALKAA..LAIHTUMIENEN JA HYVÄ OLO..

      • rthgrtfshn

        Höpöhöpö, ei viikko riitä. Kaksi viikkoa tarvitaan että keho menee ketoosiin. Sinä aikana hiilarit pidettävä osapuilleen nollassa. (max 20g/päivä) Muuten ei homma toimi. Akkojen neuvot on erikseen.

        ja toiseksi:
        Karppaus.... ruahahahaha ei saatana. Ihmiset luulee että kun hiilarit jättää pois niin automaattisesti laihtuu. Ei perkele mitä kumipäitä.


    • normityttö

      ai ylipainonen ? mä oon 158cm ja 60kg, ja oon ihan normaali. eli en usko et säkää sen ylipainosempi oot >.

      • Normityttö, jos tää oli mulle tarkoitettu, niin kyllä mulla muutama kilo ylimääräistä on.
        Tärkeintä on kuitenkin se, onko itse tyytyväinen vai ei.


    • Hullut dieetit

      Lopeta syöminen!

    • iinestiina

      Toivottavasti aloitus oli provo? Noin 20 kg ja 2 kk aikaa, ei onnistu vaikka olisit kokonaan syömättä. En jaksanut edes lukea koko ketjua läpi, niin että en kaikkia huuhaajuttuja ole tässä lukenut. Jos tosiaan laihduttaisit 20 kg, olisit liian laiha! en sijaan 10 kg voi tossa ajassa olla mahdollista, ja enempää ei pidäkään laihtua. Joltain ravintoterapeutilta ohjeet laihdutukseen, kaikki ihmedieetit pitää unohtaa! Liikuntakin on kiinni siitä, millaista työtä teet. Jos olet opiskelija tai teet istumatyötä, muutama kerta viikossa kevyttä liikuntaa on yhtä tyhjän kanssa! Itse teen keskiraskasta ruumiillista työtä, en totisesti tarvitse enää muuta liikuntaa lisäksi, muuta kuin mielenvirikkeeksi kävelyä, uintia tms. En silti laihdu, vaikka syön mielestäni perusterveellisesti, en syö herkkuja, karkkeja tai roskaruokaa. Lihoisin tällä syönnillä, jos liikuntaa ei olisi 8 h per PÄIVÄ. Ruoka se on mikä lihottaa tai laihduttaa, ei niinkään liikunnan määrä. Laihduttaessa pitää harrastaa sen takia liikuntaa, että paino lähtee läskistä, lihakset säilyy. Sekä kiinteä kroppa on kauniimpi samanpainoisena kuin lihakseton lölly. Lihakseton voi olla lihava, mutta urheilullisen lihaksikas samanpainoisena ihannepainoinen.

    • höveliperse

      Siis mitä mitä?? Pitäiskö jumpata useemman kerran, esim. 2 kertaa päivässä??

    • possuäiti

      Jos noin pienille kaloreille pudotat, niin kannattaa tosta alusta jättää toi liikunta kokonaan pois. On jo muutenkin niin rajua elimistölle ja noilla kaloreilla laihdut ilman sitäkin varmasti. Otat ton liikunnan mukaan vasta sitten, kun paino lähentelee jo tavoite painoa, sillä kokemuksesta tiedän että ne tulee olemaan tiukassa. Ekat 10-15 kiloa lähtee nopeasti, mutta sitten hidastuu eikä ne viimeiset kilot tahdo lähteä oikeen millään.

      Tsemppiä ihan hirveästi!!!!

    • hövelipeppu

      No kiitos vaan possuäipälle, mutta kysymys kuuluu uudestaan:

      jos pudottaa painoa vain ruokavalion avulla, niin eikö liikunnan ja ruokavalion yhdistelmällä kuitenkin pääsen vähän nopeemmin tavoitteeseen?

    • sopivahko

      No huh huh!
      Rasvaimu on AINOA keino millä saat kuukaudessa tollasen määrän pois!

      Kun suunnitelmasi mukaan jättäydyt käytännössä paastolle, lyö elimistösi säästöliekin päälle ja laihtuminen ALKAA kolmen -neljän viikon kuluttua ja sulla on hirveä olo!

      Tällaiset 20 kilot aloitetaan edellisenä vuonna!

      Mitä tuohon toivepainoon tulee niin se on kyllä kokoisellesi liian alhainen paino mikäli et ole ihan hentoinen muuten rakenteeltasi.

      Jäitä hattuun!

      Mutta viisikin kiloa on mahdollista mutta sekin vain hyvällä tuurilla ja tasaisella aloituksella että vältät tuon säästöliekin.

    • ssm

      Kiva kuulla että muillakin Atkinsin dieetti toimii. Aloitin itse 28.2 ja tänään aamupunnauksella näytti että 11,3 kg lähtenyt puolessatoista kuukaudessa ja senttejä myös kiitettävästi. Kaikki työvaatteet on pystynyt vaihtaa jo numeron pienempään, vielä matkaa minulla kovasti, mutta olo on erittäin mukava ja kaikki vatsakivut ym. poissa. Itsekin käytän multivita tabletteja apuna,mutta pitäisi ilmeisesti ostaa muitakin vitamiineja. Tästä lähes hiilarittomasta ruokavaliosta on tullut aika lailla tapa ja kun alkuvaikeuksista selviää,niin olo on kyllä tosi hyvä. Itse olen tuolla Atkinsin alkuvaiheella koko ajan,eli 20g hiilareita päivässä ja yleensä kerran viikossa pidän vähän vapaata ja saatan jonkun herkun syödä,jossa hiilareita,mutta muuten joka päivä 20g hiilareita.
      Minkäänlaista liikuntaa en ole harrastanut ja syön yleensä 2 kunnon ruokaa päivässä, joka siis sisältää yleensä aina yli puolet salaattia ja loput lihaa,sen lisäksi saatan syödä juustoja,kurkkua,salamia välipalaksi ja lähinnä juon vettä eri muodoissa.
      Syksylä jatkan taas omaa harrastustani ja se toivon mukaan auttaa laihduttamaan lisää,jos alkaa tulemaan hidastuksia :)

      • AaaPoo

        Nälkä on koira

        Koira jemmaa ylimääräisen ruuan vastaisen varalle. Nälkä tekee samoin, ylimääräisen se säilöö nahanalle, vastaisen varalta. Miten nälän jemmat saa pois painamasta? No, nälälle ei saa syöttää mitään hiilareita; leipää(viljaa), perunaa, sokeria. Nälälle pitää tarjoilla vain ruokia, joilla nälkä ei vaikene. Silloin nälkä vihoissaan alkaa availeen jemmojaan ja syömään niitä pois.

        Ajattelin, että samahan se sitten on, kun ei syö yhtään mittään. Se vasta vikatikki olikin; nälkä lopetti ulostamisen. Se ankkuroi kaiken jumiin; duunasi pihkatapin peräreikään, kuin korven kontio talveavasten. Se luuli tulossa olevan pitemmänkin nälänhädän; mitään ei saa päästää hukkaan. Siinä sitten oltiin äimänä; viemäri tuskin aukeaa ennen kevättä! Kokeilin sitäkin, nälän viihdyttämiseksi, että kurlailin iltasella alas puolilitraa Koskenkorvaa. Ei ollu hyvä idea; nälkä tuli humalaan. Kuin humalainen koira, se toikkaroi sinne tänne ja jemmaili kaiken mahollisen, jopa veden, minun nahkani alle ja kiljui lakkaamatta lisää.

        Näin hyväksi, että syödä pitää ja paljon, esimerkiksi lihaa, kalaa ja rehuja. Mieluusti vielä ryypätä silloin tällöin kupillinen kylmäpuristettua rypsiöljyä, pihkatapin voitelemiseksi. Jos nälälle antaa muutamankaan hiilihydraatin, se heti alkaa duunaamaan kaiken rasvaksi nahkasi alle. Syö paljon sitä, millä nälkä ei lähe, mutta älä anna sille yhtään hiilaria, silloin nälkä syö jemansa pois.


    • kuhan kysyn..

      Miksi ihmeessä ei vaan voi olla tyytyväinen itseensä? Ja ihan mielenkiinnosta kysyn kun en itse ainakaan kykene pitämään itseäni kylläisenä 500kcal ruokavaliolla, että MITÄ SITÄ PYSTYY EES SYÖMÄÄN?

      Ja oikeesti kyllä sitä hengissä pysyy söi sitte hiilareita tai atkinsin diettiä, kohtuus kaikessa...
      noin pienellä syömisellä sun dietti kaatuu siihen et elimistö ei saa tarpeeksi energiaa ja on vaan ajan kysymys millon tulee se repsahdus.. päiväkodissakin kahvipulla alkaa pikkuhiljaa houkuttaa...ja sit ei loppua näy, ellet siis sairasta anoreksiaa, kun sillonhan sä pystyt elää vaikka pelkällä vedellä...eli ei pitkälle kanna toi sun diettis..

    • NAISESSA PITÄÄ OLLA JOTAIN MISTÄ OTTAA KIINNI!!!

    • aakk03

      hohhoijjaa teitä kesä-tiputtajia. heti-mulle-kaikki-nyt-asenne ei ole mistään kotoisin, eikä se edes ole terveellistä.

      itsellä takana HIDASTA painonpudotusta jolla saa aikaan pysyviä tuloksia, toisin kuin huollaisella "repäsyllä", on nyt noin 1 vuosi ja 4kk ja tuloksena -16kg.

      terveellinen ja turvallinen painontiputus vauhti on noin 2-3kg/kk, eikä siitä kannata ottaa itseensä, että paino seilaa. se on painonlaskun aikana aivan normaalia. itsellä se painon aaltoilu oli parhaimmillaan/pahimmillaan 3-4kg viikon sisälläkin.

      itsellä oli/on liikuntamuotona kuntonyrkkeily/nyrkkeily 3 kertaa viikossa 2 tunnin treenit. kesäkaudella on tosin salit kiinni ja sillon käyn juoksemassa ja muutenkin enemmän ulkoilemassa. tuollainen liikuntamuoto toimi minulla.

      kyseessä siis mies, 23v, aloituspaino 108,6kg ja nyt noin 92kg.

      ruokailutottumuksetkin meni yllättävän helposti, annos-koosta aavistus pois, se kylläisyyden tunne kyllä tulee hetken päästä ruokailusta, ettei tarvi ahtaa itseään ihan täyteen. juusto pois leivältä. vaalea leipä tummaksi ja roskaruoka pois. ja se alkoholikin :)

      tuollaisilla eväillä lähdin liikkeelle ja tällä tiellä vieläkin mennään. painontiputuksessa oli tosin apuna rasvanpolttokapseleita alussa, jolla sain läskin palamaan, purkki oli ihan luontaistuotekauppa tavaraa, CLA 1000mg öljykapseleita, suosittelen, eikä itsellä ollut mitään huomattavia eroja mihinkään muuhun kun rasvan palamiseen, sillä se oikeasti hurahti käymään.

      ja vaikka lopuksi vielä pari sanaa tuosta laihduttajan jostain 500-600kcal päivä-annoksista. ei toimi!! kun syöt "liian vähän" niin elimistökin menee säästöliekille koska polttoainetta (ruokaa) rasvan palamiselle ei tule ja painossa ei tapahdu muutosta, tai se pahimmassa tapauksessa nousee liikunnasta huolimatta.

      ja jos syöt liian vähän niin et jaksa liikkua.

      avaimia ovat terveellinen itsetehty ruoka ja säännöllinen sykettä nostava monipuolinen liikunta.

      hauskoja hetkiä liikunnan parissa ja hyvää kevättä. :)

      • 18+17

        Mistä näitä kaikkitietäviä velhoja oikein löytyykään? Tässä taas yksi.

        "itsellä takana HIDASTA painonpudotusta jolla saa aikaan pysyviä tuloksia, toisin kuin huollaisella "repäsyllä", on nyt noin 1 vuosi ja 4kk ja tuloksena -16kg.

        terveellinen ja turvallinen painontiputus vauhti on noin 2-3kg/kk, eikä siitä kannata ottaa itseensä, että paino seilaa. se on painonlaskun aikana aivan normaalia. itsellä se painon aaltoilu oli parhaimmillaan/pahimmillaan 3-4kg viikon sisälläkin."

        Mikähän siinä repäsyssä muka on vikana, että sillä ei saa pysyviä tuloksia? Ihan samalla tavalla se sama rasva palaa, poltteli sitä hitaammin tai nopeemmin.

        Mitään turvallista tai terveellistä painonpudotusta ei ole olemassakaan, niin pitkään kun elimistö saa riittävästi vitamiineja ja muita tarvitsemiaan aineita.

        Paino ei aaltoile mihinkään, jos pysyy tiukasti kovalla ruokavaliolla. Eri asia on, jos tekee tankkauksia.

        "painontiputuksessa oli tosin apuna rasvanpolttokapseleita alussa, jolla sain läskin palamaan, purkki oli ihan luontaistuotekauppa tavaraa, CLA 1000mg öljykapseleita, suosittelen"

        Suosittele vaan, tuo CLA on todettu humpuukiksi joka tutkimuksessa. Jossain rottakokeissa se on toiminut, mutta ihmisillä tehdyillä tutkimuksilla rasvanpolttovaikutus on ollut maksimissaankin jotain 2% luokkaa. Yleensä sitä ei havaita ollenkaan.

        "sillä se oikeasti hurahti käymään."

        Jännää, että sulla hurahtaa käymään, kun ne 6 tutkimusta jotka nopeesti lukasin, niin niissä se ei mitenkään yhdessäkään hurahtanut käyntiin.

        Mut sun jutuista päätellen sulla kyllä huriseen muutenkin.

        "a vaikka lopuksi vielä pari sanaa tuosta laihduttajan jostain 500-600kcal päivä-annoksista. ei toimi!! kun syöt "liian vähän" niin elimistökin menee säästöliekille koska polttoainetta (ruokaa) rasvan palamiselle ei tule ja painossa ei tapahdu muutosta, tai se pahimmassa tapauksessa nousee liikunnasta huolimatta."

        Tää oli kyllä niin hyvä juttu, että ihan polkkanako kirjoitit? Vai että 500 kcal/pv rasvan poltto loppuu?

        Etkö sä oikeen ole sisäistänyt, mitä se rasva on? Se nimenomaan on kehon varastoimaa ylijäämäravintoa, jotka käytetään silloin hyödyksi, kun muuta ravintoa ei ole saatavilla. Se on sitä varten, että sitä poltetaan, jos joudutaan elämään, sanotaan vaikkapa 500 kcal/pv.

        Jos toi sun teorias pitäs paikkaansa, niin ihmiskunta olis kuollu aikoja sitten.

        Ja toi "säästöliekki". Edelleen perään sitä, mistä se tulee? Ajatellaan nyt asiaa ihan järkevästi. Mistä aineenvaihdunta muodostuu? Sisäelinten toiminnoista. Vaikka ihminen makaisi sängyssä 24h, niin elintoiminnot vievät energiaa, normaalisti sellasen raatiaa 1800 kcal/pv; sydän, hengitys, aivot, munuaiset, maksa, lämpötilan ylläpito. Niin mistäpä sä ajattelit raapia sen 1300 kcal, tai sun väittämän mukaan jopa yli, pois tästä? Kun kehon lämpötilan lasku 1 asteella 36 -> 35 asteeseen pudottaisi kulutusta noin 1600 kcal/pv, niin laskeppa siitä paljonko tuosta lepokulutuksesta on varaa tinkiä, ennen kuin joutuu hypotermiaan.

        Ja jos meinaat, että 500 kcal voi paino nousta, niin onneksi olkoon!!! Sulle pitää ojentaa seuraava fysiikan nobel, koska olet juuri keksinyt laitteen, joka tuottaa enemmän energiaa, kun siihen syötetään!

        Että ihan oikeen fysiikan tohtorismiehiä käy täällä antamassa ruokailuvinkkejä.

        "1 vuosi ja 4kk ja tuloksena -16kg"

        T: -29 kiloo VLCD:llä ja kehon koostumusta mitattu viikottaisella seurannalla. Alussa rasva% 33, nyt 14. Alussa lihas% 32, nyt 42% Et siinä sulla sitä säästöliekkiä ja muuta shittiä.


      • 7+12
        18+17 kirjoitti:

        Mistä näitä kaikkitietäviä velhoja oikein löytyykään? Tässä taas yksi.

        "itsellä takana HIDASTA painonpudotusta jolla saa aikaan pysyviä tuloksia, toisin kuin huollaisella "repäsyllä", on nyt noin 1 vuosi ja 4kk ja tuloksena -16kg.

        terveellinen ja turvallinen painontiputus vauhti on noin 2-3kg/kk, eikä siitä kannata ottaa itseensä, että paino seilaa. se on painonlaskun aikana aivan normaalia. itsellä se painon aaltoilu oli parhaimmillaan/pahimmillaan 3-4kg viikon sisälläkin."

        Mikähän siinä repäsyssä muka on vikana, että sillä ei saa pysyviä tuloksia? Ihan samalla tavalla se sama rasva palaa, poltteli sitä hitaammin tai nopeemmin.

        Mitään turvallista tai terveellistä painonpudotusta ei ole olemassakaan, niin pitkään kun elimistö saa riittävästi vitamiineja ja muita tarvitsemiaan aineita.

        Paino ei aaltoile mihinkään, jos pysyy tiukasti kovalla ruokavaliolla. Eri asia on, jos tekee tankkauksia.

        "painontiputuksessa oli tosin apuna rasvanpolttokapseleita alussa, jolla sain läskin palamaan, purkki oli ihan luontaistuotekauppa tavaraa, CLA 1000mg öljykapseleita, suosittelen"

        Suosittele vaan, tuo CLA on todettu humpuukiksi joka tutkimuksessa. Jossain rottakokeissa se on toiminut, mutta ihmisillä tehdyillä tutkimuksilla rasvanpolttovaikutus on ollut maksimissaankin jotain 2% luokkaa. Yleensä sitä ei havaita ollenkaan.

        "sillä se oikeasti hurahti käymään."

        Jännää, että sulla hurahtaa käymään, kun ne 6 tutkimusta jotka nopeesti lukasin, niin niissä se ei mitenkään yhdessäkään hurahtanut käyntiin.

        Mut sun jutuista päätellen sulla kyllä huriseen muutenkin.

        "a vaikka lopuksi vielä pari sanaa tuosta laihduttajan jostain 500-600kcal päivä-annoksista. ei toimi!! kun syöt "liian vähän" niin elimistökin menee säästöliekille koska polttoainetta (ruokaa) rasvan palamiselle ei tule ja painossa ei tapahdu muutosta, tai se pahimmassa tapauksessa nousee liikunnasta huolimatta."

        Tää oli kyllä niin hyvä juttu, että ihan polkkanako kirjoitit? Vai että 500 kcal/pv rasvan poltto loppuu?

        Etkö sä oikeen ole sisäistänyt, mitä se rasva on? Se nimenomaan on kehon varastoimaa ylijäämäravintoa, jotka käytetään silloin hyödyksi, kun muuta ravintoa ei ole saatavilla. Se on sitä varten, että sitä poltetaan, jos joudutaan elämään, sanotaan vaikkapa 500 kcal/pv.

        Jos toi sun teorias pitäs paikkaansa, niin ihmiskunta olis kuollu aikoja sitten.

        Ja toi "säästöliekki". Edelleen perään sitä, mistä se tulee? Ajatellaan nyt asiaa ihan järkevästi. Mistä aineenvaihdunta muodostuu? Sisäelinten toiminnoista. Vaikka ihminen makaisi sängyssä 24h, niin elintoiminnot vievät energiaa, normaalisti sellasen raatiaa 1800 kcal/pv; sydän, hengitys, aivot, munuaiset, maksa, lämpötilan ylläpito. Niin mistäpä sä ajattelit raapia sen 1300 kcal, tai sun väittämän mukaan jopa yli, pois tästä? Kun kehon lämpötilan lasku 1 asteella 36 -> 35 asteeseen pudottaisi kulutusta noin 1600 kcal/pv, niin laskeppa siitä paljonko tuosta lepokulutuksesta on varaa tinkiä, ennen kuin joutuu hypotermiaan.

        Ja jos meinaat, että 500 kcal voi paino nousta, niin onneksi olkoon!!! Sulle pitää ojentaa seuraava fysiikan nobel, koska olet juuri keksinyt laitteen, joka tuottaa enemmän energiaa, kun siihen syötetään!

        Että ihan oikeen fysiikan tohtorismiehiä käy täällä antamassa ruokailuvinkkejä.

        "1 vuosi ja 4kk ja tuloksena -16kg"

        T: -29 kiloo VLCD:llä ja kehon koostumusta mitattu viikottaisella seurannalla. Alussa rasva% 33, nyt 14. Alussa lihas% 32, nyt 42% Et siinä sulla sitä säästöliekkiä ja muuta shittiä.

        Vielä selvennöstä

        "Kun kehon lämpötilan lasku 1 asteella 36 -> 35 asteeseen pudottaisi kulutusta noin 1600 kcal/pv"

        Eli siis yhden asteen lämpötilan lasku pudottaa aineenvaihduntaa noin 200 Kcal/pv, eli tasolle 1600 kcal/pv. Eli 350 kcal lasku päivässä aineenvaihdunnassa aiheuttaisi hengenvaarallisen hypotermian.


    • Personal trainer

      Syö pieniä kiviä. Mahaan päästyään ne muussaavat muun ruuan paljon juoksevammaksi jolloin se kulkee nopeammin suoliston läpi. Tällöin rasva ei ehdi imeytyä.
      Liikunnan muodoista en tiedä, mutta dieetti on hyvä keino. Jos haluat tämän jälkee vielä laihtua lisää, voit myös korvata n. 10% päivän ateriastasi raejuustolla, kasviksilla ja pumpulilla.
      Tämä on tehokasta jos lisäät annosta kahden päivän välein. Ei kuitenkaan kannata ylitää 50%, koska tämä johtaa nälkiintymiseen. Pumpuli menee helpommin alas märkänä ja tämä keino on myäs hyvä jos koetat saada lisää lihasmassaa.
      Älä myöskään juo vettä, vaan vaihda se kokonaan maitoon, koska siitä saa proteiinia, joita luusi tarvitsee kalsiumin imeytymiseen.
      Nämä ovat toimineet ainakin minulle. Jos kuitenkin tunnet heikotusta parin päivän päästä, sinun pitää vähentää laihduttamista.

    • Kata32

      ehdottomasti suosittelen cambridge-kuuria,helppo ja kaikki vitamiinit sun muut lisätty,itseltä tippui 11 kg 5 viikossa.kannattaa koittaa,tuloksia huomaa muutaman päivän päästä jo.

    • Dälleen

      Chili nopeuttaa aineenvaihduntaasi.
      Voit syödä myös soijalesitiiniä, joka sekin auttaa polttamaan rasvaa, bodareiden käyttämä keino.

      Urheile matalalla sykkeellä pitkiä tunnin mittaisia lenkkejä,
      joka polttaa rasvaa tehokkaasti, äläkä ala missään nimessä revittelemään se ei auta yhtään rasvan poltossa vaikka siltä ehkä tuntuisikin ja paino ensin putoaisikin menetetyn nesteen muodossa

      Jos teet atkinsonin saattaa kehosi mennä ketoosi tilaan urheillessasi, koska hiilarit puuttuvat. Vältä mieluiten nopeita/lyhyitä sokereita ja syö pitkäketjuisia hiilihydraatteja joilla jaksat sitten treenata kestävyyslajeja.

      Bodarit polttavat rasvaa seuraavalla, laittomalla reseptillä:
      Efedriini, kofeiini ja aspiriini. Siten heistä tulee niin rutikuivia ja lihassäikeet näkyvät

      80-luvulla naiset laihduttivat amfetamiinilla ja perunamuusi dietillä =D

    • 32

      Heh heh. Saa sitä unelmoida, mutta jo lähtölukemista voi arvata, että ei tule onnistumaan. Tuskin olet niitä kilojasi parissa kuukaudessa kerännyt, joten varaa aikaa niiden sulattamiseen. Kilo per kuukausi on realistinen tavoite ja kun sen 'hitauden' pysytyy ensin hyväksymään, niin tuloksiakin alkaa sitten aikanaan tulla. Itse olen yrittänyt välttää turhaa ylimääräistä, puoli vuotta on mennyt ja selkeästi paino tippunut, eikä varsinaisesti ole tarvinnut tinkiä mistään mieliteosta ruokavaliossa.

    • HAHHAH!

      katotaan kauan toi sun 500kcal/päivä dieetti kestää!! :D :D
      URPO!

    • skinny bitch

      No tämä ei ole ehkä sieltä terveellisimmästä päästä, mutta itse laihdutan annoskokoa karsimalla. En syö koskaan mitään turvottavaa paskaa kuten vehnää, vaaleaa riisiä, punaista lihaa tai pastaa, vaan lähinnä kalaa tai kanaa ja kasviksia ja kun laihdutan niin syön korkeintaan puolet lautasellisesta. Tein joskus mallintöitä ja alkoi lantio levitä siihen malliin että piti saada nopeasti ylimääräiset pois, niin elin pari viikkoa mehulla ja pussinuudeleilla. Paino lähtee tällä tavalla tosi nopeasti, mutta ei ole todellakaan mitenkään herkkua kun pyörryttää ja nälättää koko ajan.

    • Nuori nainen

      Ensinnäkin tavoitteesi 166cm/50kg on liian laiha. BMI:si olisi vain 18,14 mikä on lievä alipaino. Itse olen 172cm/62kg (BMI 20,69) ja hoikka vaikka minulla on jokseenkin raskas ruumiinrakenne. Sitä paitsi on turhaa tuijottaa orjallisesti vaakaa. Teidän, että kaikki sanovat niin mutta se on totuus. Olen henkilökohtaisesti nähnyt, että se on totta. Suosittelen, ettet laihduta ainakaan alle 55kg.

      Siitä miten pääset tavoitteeseesi voin sanoa, että ehdottamasi liikunta kuulostaa ihan hyvältä. Lisäisin siihen kuitenkin jonkinlaista voimaharjoittelua. Tämä siksi, että jos rasvan alla ei ole mitään lihaksia niin mitä sinulle jää jäljelle kun laihdutat? Voimaharjoittelun voi toteuttaa ihan kotona nostelemalla vaikka hiekalla täytettyjä limsapulloja ja tekemällä askelkyykkyjä jokin lisäpaino sylissä ym. Ruokavalioksi suosittelisin vähähiilihydraattista ruokavaliota. Sitä bodaritkin käyttävät ennen kisoja kun pitää saada kehon rasvaprosentti alas jotta lihakset näkyvät. Sillä on myös paljon hyviä vaikutuksia terveyteen yleisesti. Voimaharjoittelun jälkeen tai ennen on hyvä kuitenkin syödä vähän jotain hiilihydraattejakin. Vähähiilihydraattista ruokavaliota suunnitellessa kannattaa kuitenkin tehdä laaja pohjatyö sillä siitä on olemassa tiukempia ja lievempiä versioita. Ideana on jättää pois tai ainakin vähälle peruna, riisi, pasta, viljat (täysjyvää voi joissakin versioissa syödä jonkin verrna) ja yleensä kaikki missä on sokeria. Tilalla syödään juustoja, kasviksia, kalaa ja muita mereneläviä ja lihaa ja ruoanvalmistuksessa käytetään oikeata kermaa ja voita. Vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta löytyy tietoa netistä ja kirjallisuudesta. Paras paikka aloittaa on http://karppaus.info/ ja sieltä karppauksen abc sekä http://www.hyvanolonkeittokirja.com/.

    • ehkä...lihava

      onkoo 165cm ja 60 kiloo hyvä paino?!? Mua on painannu tää asia jo pitkään; jo saisin vastauksen. harrastan voimisteluu eli en mä kai nii huonos kunnos voi olla. Kannattaako mun laihuttaa??

      • Nuori nainen

        Ei kannata laihduttaa. 165cm/60kg ja olet vielä hyvin normaalipainon rajoissa. Varsinkin jos painosi on suurelta osin lihasta (kun olet kerran voimistelija) niin ei ole mitään syytä laihduttaa.


      • Miltä näytät? Mahdutko vaatteisiisi? Onko olosi hyvä? Jaksatko liikkua? Nautitko elämästä?

        Älä tuijota puntaria vaan kysy noita asioita itseltäsi. Ei sitä vaakalukemaa kukaan muu näe kuin sinä itse.


    • kaikkea nähnyt

      Nopea laihduttaminen vaikuttaa hormonitoimintaan. Jos laihduttamisen aikana kuukautiset jäävät pois, niin ne eivät välttämättä palaudu enää koskaan. Kukapa niitä kaipaisi, mutta siinä tapauksessa lapsen saaminen ei ole enää mahdollista. Hormoonitoiminta vaikuttaa muutenkin ulkonäköösi. Rinnat ja reidet kutistuvat ensimmäisenä.

      Mieti ensin haluatko näyttää hoikalta naiselta vai pelkästään laihalta kaksijalkaiselta.

    • malter

      itse olen ollut jo jonkin aikaa vähähiilihydraattisella ruokavaliolla, hyvin tuloksin..en yritä laihduttaa, kiinteytän vai kroppaani ruokavalion muutoksella sekä liikunnalla :) muuten kuulostaa hyvältä tuo sinun "ruokalistasi", mutta itse vaihtaisin iltapalan hedelmän aamuun ja iltapalaksi vähärasvainen rahka :) hedelmässä ei juuri muuta ole kuin hiilihydraatteja, joten se olisi hyvä nauttia aamulla..aamuisin on hyvä saada energiaa ja munanvalkuaisissa sitä ei juurikaan ole :) ja päivällä kulutat hiilihydraatteja liikkuessasi..yötä vasten on hyvä saada hieman proteiinia..unikin maistuu paremmin :)

    • tyttö tollanen

      Noniin, nyt näyttää puntari 58kg. Kahvia on tullu kitattua vaikka uskon lukemaani; kahvi nostaa insuliinitasoa ja ei vapauta rasvoja elimmistöstä niin hyvin kuin ilman kofeiinia tekisi.

      Olen syönyt niin perkeeleesti pihviä että ei jaksais enää.

      Aika yksipuolinen on dieettini on ollut kun en ole jaksanut nähdä vaivaa muodostaa mitään ihmeempää. Olen syönyt pihvin pihvinä ja kananmunat munina! (keitetty) kananmunistakin usein vain valkuaiset.

      Lähestulkoon pelkkää proteiinia on mennyt kaikenmaan ravintolisät kuten kalanmaksaöljyt, calsiumtabut, monivitamiinit, piimaxit yms.

      Proteiini pitää niin hyvin nälkää että ei tule syötyä liikaa.

      Eritoten olen ollut onnellinen että olen päässyt eroon siitä saapelin hiilarihumalasta josta ennen kärsin! Lautasellinen makaroonia ja kastiketta ja sitten nokoset....ei hyvä!

      Kumman hyvin energiaa on riittänyt päivittäisiin touhuiluihin, teholiikuntaa en ole harrastanut päivääkään.

      Eipä noi lihakset tosta ole mihinkään kuihtuneet, vielä jaksaa portaatkin kävellä viidenteen kerrokseen suht mukavasti, vaikka olis isommatkin kauppakassit mukana.

      En voi muutakun suositella kaikille niille jotka ovat "koukussa" hiilareihin ja tulee sellasia ihme himoja että oikein kaksinkäsin ahmitaan.

      Luulen että monet ihmiset jopa hakevat juurikin sitä hiilarihumalaa. Onhan se kiva tulle kun vatsa on niin täynnä ettei jaksa muuta kun käpertyä sohvalle ja vetää viltin korvaan ruokailun jälkeen.

      Itse henkilökohtaisesti vedin kalorit liian minimiin käsittääkseni. Ei vaan yksinkertaisesti tehnyt enää mieli pihviä.

      Retkahduksia tuli yksi viikonloppu matkanvarrella (ei tämä matka ihan vielä valmis ole tosin). Kauheet morkkikset!!! Sipsiä, limuu, karkkia kaikkee.

      Ei siin auta muu kun ottaa taas heti maanantaina itseensä niskasta ja pitää muutama vesipaastopäivä et sai sentään ylimääräset nesteet pois. Ne kerty yllättävän nopiaan.

      Olen siis syöny kalaa, ihan tajuttomat läjät seitiä, tonnikalaa (liekkö tässä kohta hohdan pimeessä tai jotaki sinnepäin). Vai elohopeaako siitä kalasta nyt saikaan. Ihan sama olen ylpeä itsestäni elohopean kanssa tai ilman.

      Tuli vähän kiireessä kirjotettua ja pompittua aiheesta kolmanteen, mutta halusin vain tulla kertomaan että hyvältä näyttää.

      Palaan varmaan vielä myöhemmin asiaan.

      Työniloa kaikille!

      • -.-.

        Kuinka paljon olet syönyt kaloreita päivässä suunnilleen?


    • tyttö tollanen

      En osaa yhtään sanoa kuinka paljon kaloreita / pv on syöty, mutta painonlasku tahdista päättelin että niitä on syöty vähän.

    • -.-.

      Todellakin. Ihan pakko kokeilla tätä kyllä. Aloitan huomenna, tulen itsekin kertomaan tänne kuinka on sujunut. Onnea kaikille laihduttamisten kanssa !

    • OOMAMI BLUU ...

      MOI!!! että miten kesäkondikseen?viikon ponukuuri? ja toinen viikko ANNAYLEN...

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1635
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1275
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      90
      1182
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1106
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1102
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      991
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      942
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      907
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      771
    Aihe