Nikon Coolpix L110 12,1 megapix. VAI Canon Powershot SX120 IS 10 megapix? Perustelut? Läjinnä videokuvaukseen sekä matkalle mukaan.
Kumpi näistä parempi?
10
105
Vastaukset
- 220 HS
Jos tuo videokuvaus ontärkeä ominaisuus niin ottaisin meiluummin esim Canonin Ixus 220 HS:n jossa on FullHD. Noissa mainitsemissasi malleissa ei ole tota ominaisuutta tietääkseni vaan 720p videoformaatti.
- niinku
parempi videokuvaukseen on vain sellainen kamera joka ottaa 25 kuvaa/sek
Noista kahdesta videoon ilman muuta Nikon, kun siinä on HD-video. Canonilla on muita malleja, joissa on HD-video, kuten SX130 IS.
- L110 coolpaska
coolpix l110 on hirveän iso matkakuvakameraksi moniin muihin verrattuna ja still-kuvan laatu taas hirveän huonon moniin muihin samanhintaisiinkin ixuksiin verrattuna. anttilassa näky coolpix l110 maksavan 129 eur tarjouksessa mutta kuten sanottu mikä hyvänsä muu samanhintanen on luultavasti parempi ja pienempi.
- Tai sitten ei
Minulle ei ainakaan kumpikaan noista kelpaa matkakameraksi. Jos on yhden pokkarin setillä liikkeellä, niin Canon G12 on ehkä vaihtoehto. Samoin Olyn Pen sarja Panan objektiivilla on harkinnan arvoinen.
Noihin taskujalusta ja ulkoinen salama, niin pääsee jo pitkälle. - aloittaja..
Kiitos vinkeistä. Mietin tässä kovasti, kumpi on tärkeämpi ominaisuus. Video voi olla hieman tärkeämpi kyllä. Kuvia kuvaan vain matkoilla (silloin kun ei jaksa järkkäriä kantaa mukana) ja videoita kuvaan useammin. Jotenkin vain mikään ei tunnu kuvanlaadullaan hyvältä järkkärin rinnalla. G12 olen kokeillut ja siinä kuvat näyttää näytöllä hyviltä, mutta koneella pikselisiltä? Mistähän sekin johtuu. Asetukset olivat jpg ja valotus oikea. Nyt pitäisi vain päättää, mikä pokkari lähtee mukaan.. Vinkkejä otan edelleen vastaan :)
- lähtee mukaan
Ylivoimaisesti paras matkapokkari on Panasonic TZ 10 tai 20
- Suhteeellista
Minulla on G9 matkoilla järjestelmäkameran rinnalla. Järkkärillä kuvaan pääosin, mutta aian iltaiisn ei tule otettua kameraa mukaan, niin pokkari on hyvä olla silloin taskussa.
- sakujahugo
Hei, laitan viestin tähän ketjuun, kun en uutta aloitusta halunnut tehdä: Olen aikeissa ostaa itselleni uuden kameran ja vaihtoehtoja on enää kaksi jäljellä. Toinen vaihtoehdoistani on SONY DSC-HX5V ja toinen Olympus SP-800 UZ.
Olen koittanut etsiä hyviä ja huonoja puolia näistä, mutta kun en tekniikasta ymmärrä juuri mitään, niin on vaikeaa niitä teknisistä tiedoista lukea. Kamera meillä tulee arkikäyttöön: koirat, lapset, maisemat yms.
Molemmat kamerat taitavat olla ihan näpsäköitä peruskäyttöön, mutta jos mielipiteitä näistä saisin, olin ikionnellinen. Kiitos etukäteen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533366
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?362972Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n342208Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari412119Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa761991Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo841766Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh461682Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?1221547Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr561444Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä151330