Tyttöjen jalkapallo

lisää panostusta

Oma tytär pelaa ja harjoittelee paikallisen jalkapalloseuran joukkueessa. Harmikseni olen huomannut että seura panostaa selvästi enemmän samanikäisten poikien joukkueeseen. Pojilla on seuranpuolesta hankittuna paremmat varusteet ja pelejä järjestetään enemmän.

Olin seuraamassa harjoituksia ja kenttä oli jaettu niin että työt treenasi puolikkaalla ja pojat toisella puolikkaalla. Tytöt kuuntelivat valmentajaa ja tekivät harjoituksia kuten neuvottiin. Pojista suuri osa haahuili omiaan ja nahisteli keskenään ja valmentajan toiminnasta varmaan ainakin puolet kului kurinpidollisiin toimiin.

Tietysti katson tilannetta hieman värittynein lasein, kun itsellä on tyttäriä eikä poikia, mutta enpä usko että olen väärässä, kun väitän että tyttöjen joukkue menestyisi selvästi poikia paremmin, jos saisi seuran osalta saman satsauksen kuin poikien joukkue.

Sama välinpitämättömyys näkyy myös vanhempien osalta. Minä olen tyttöjen joukkueesta usein ainoa vanhempi joka on seuraamassa harjoittelua. Poikien joukkueessa vanhempia on yleensä seuraamassa useampia. Toisin päin kääntäen, tytöt tulevat harjoituksiin omaehtoisesti ja pojat vanhempiensa huolehtimina (=väkisin tuomina).

Onko muilla aiheeseen liittyviä havaintoja omista seuroistaan?

22

3276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö futaaja

      ite harrastan jalkapalloo (harrastanu jo noin 3 ja puol vuotta ) omastakin mielestäni pojilla on paremmat varusteet yms...

      poikien vanhemmat käyvät katsomassa enemmän harjoutuksia mutta eivät seuraa mitä he tekevät -__-

      pari kuukautta sitten kun pelasinmme poikia vastaan ( oli nais tuomari ) tuomarin täytyi pelin aikana huomauttaa erästä poikaa kiroilun takia ja pelin jälkeen vielä puhutteli poikaa :)

      ja voitimme vielä sen pelin poikien on vaan vaikea hävitä tytöille!!

    • :D

      oon pelannu vähän yli viis vuotta jalkapalloo ja kans vuosien varrella huomannu et pojat sättää selvästi enemmän ku tytöt, varsinki ala-asteikäset ja nuoremmat pojat. valmentaja joutuu käyttämään enemmän aikaa siihen valmennettavan porukan paimentamiseen ku siihen itse jalkapallon opetukseen. tosi sääli :/

    • amppu98

      Itse oon pelannu myös vähän yli 5 vuotta futista ja ainaki meijä seurassa ja joukkueessa vanhemmat on kiinnostuneita meijä joukkueen tekemisistä ja osallistuvat innokkaasti kaikkeen(: Mutta olen huomannut saman kuin ylläolevatkin ihmiset. Tyttö jalkapalloon pitää panostaa enemmän!!

    • tyttö futaaja

      olen kirjoittanut tähän viestiin jo aikaisemminkin mutta kuitenkin vielä tämä:ainakin meidän joukkueellamma pelejä riittää on aloittaja oli kirjoittanut myös pelien puuttesta

    • ärsyyntyny

      oon ite pelannu 7 ½ vuotta futista, oon 15 v tyttö. Oon huomannu kyllä että panosteteaan poikien joukkueisiin enemmän ! paremmat varustaat/valmentajat/isommat harkka-alueet yms. ja vielä kaiken kukkuraksi olemme pärjänneet tyttöjen puolella paljon paremmin ? haloo, pitäiskö ottaa tilanne-katsaus eikä miettiä kummat on yleisiseti yleensä parempia....

    • Tyttöfutaru

      Oon iha samaa mieltä, että poikien joukkueisiin panostetaan paljon enemmän ja niille asetetaa selvii tavoitteita ja sillee. Ite oon tyttöfutari ollu viimeset 9 vuotta ja matkan varrel on kyl tullu iha selväks et tytöil on parempi asenne ja huonommat valkut.

    • Tyttö Mokke

      Meilläkin päin on 3 poikajoukkuetta mutta vain yksi tyttöjoukkue ja sekin on lopetusuhan alla koska ei seuralla riitä rahat kun kaupunki antaa rahat pojille!

      Niin ja on tullut huomattua että vain yksi näistä poikajoukkueistakin on menestyvä jossain määrin kuten tämä meidän tyttöjoukkue on voittanut kaikki näitä kolmea joukkuetta vastaan pelatut pelit mm. 12-0 ja 5-0 tuolla oman kaupungiin turnauksessa.

      Niin ja oli muuten pojilla kyrpä keskellä ohtaa kun hävisivät tytöille ja minua mokkea haukkuivat seulaksi vaikka nollapelin olin vetänyt ja syyttivät vielä omaa mokkeaan viidestä maalista vaikka jätkät ei eväänsä liikauttanut puolustuksen eteen. Niin ja oli muuten valmentajalla pojille pikkusen asiaa pelin jälkeen kun onhan se kova paikka hävitä tytöille.

      Omastakin mielestä pitäisi panostaa enemmän tyttöihin!

    • Futaaja (tyttö)

      Olen ite harrastanu 2½ vuotta ja pojat sählää enemmän treeneissä, kun me tytöt kyllä mekin välillä sählätään me tytöt mutta se on normaalia ja oon samaa mieltä siitä et pojilla on paremmat varusteet yms. ja poikien vanhemmat ei katso mitä oma poika tekee --___-- ja sori kirjoitus virheistä ei jaksa tarkistaa XDD

    • Futaaja01

      No mun seurassa ei oo sitä ongelmaa kun tässä seurassa on vaan tyttöjoukkueita. mut esim kun ollaan pelattu poikajoukkueita vastaan niin pojat esim urputtaa valmentajalle, kielenkäyttö on mitä on ja kaikenlisäksi monesti huutelee tosi ikäviä kommentteja vastustajilleen ja oman puolenkin pelaajille. Se on musta kans outoa kun esim pikkukaupungeista kun on vähän rahaa niin lopetetaan mielummin lahjakas tyttöjoukkue kuin poikajoukkue

    • FutisTyttö

      Samaa mieltä vaikka harrastankin seurassa missä on vaa tyttöjä ja oon harrastanu noin vuode. Aina ku poikii vastaan nii usein kuulee kiroilua ku epäonnistuu...

    • Lumiukko-

      Kyllähän se taito tulee juuri siinä omatoimisessa treenaamisessa ja "pihapallon" lätkimisessä, eikä niistä muutamista valmentajan ohjaamista tunneista.

    • valmentaja53

      Ite harrastan jalkapallotyttöjä!

    • Futisjoukkueespanjaan

      Missä joukkueessa tyttäresi pelaa? Olen kuumeisesti etsimässä itselleni jalkapallojoukkuetta Espanjasta ja kukaan ei osaa auttaa

    • 04tyttö

      Mikä olis hyvä joukkue täällä Tampereella mulle oon siis 04 tyttö? Ja jos on niin paljonko maksaa ja missä päin on harjoitukset ja niin edespäin ois kiva tietää ku itellä ei ole mitään hajua.

      • 04tyttö

        Ja on siis maalivahti.


      • 04tyttö
        04tyttö kirjoitti:

        Ja on siis maalivahti.

        Oon*


    • ponostuksetnaisiin

      Suomessa pitäisi kaikki voimavarat keskittää tyttöjen ja naisten futikseen, koska siellä on potentiaalia pärjätä myös kansainvälisesti. Miesten puolella kovista panostuksesta huolimatta yksikään seurajoukkue ei pärjää kansainvälisillä kentillä ja maajoukkue on lähinnä vitsi nykyään.

    • Pelaaja84683774

      Itse olen pelannut 8 vuotta jalkapalloa ja olen 12v tietenkin olen tottunut mutta kun olen pelannut koko aika poikien joukkueessa niin ei ole ollenkaan levottomuutta tai kiroilua

    • Pelaaja84683774

      Missä pän muute tyttäresi pelaan futista

    • Agubar

      Voi voi ensinnäkin naisten jalkapallo ei vaan kiinnosta suurta yleisöä ja isoraha pyörii miesten ammattilaisuudessa se heijastuu myös tänne. Pannaan kova poikien junnujoukkue,vaikka 10-12v niin kyllä naisia jo viedään. Vertailu kansainvälisesti miesten futis on giganttinen laji,kun taas naisten no tiedätte kyllä.

      • panostetaannaisiin

        Miesten futiksen taso kansainvälisesti on niin kova että Suomalaiset miehet ei pärjää kuten on jo nähty. Miehet ei ole ikinä päässeet edes em tai mm kisoihin saatikka että olisivat menestyneet siellä. Sen takia Suomessa ei kannata panostaa lajiin jossa ei pärjätä. Sen sijaan naisten joukkue voisi vaikka pärjätäkkin jos voimavarat siirrettäisiin naistenpuolelle. Miesten mm kisoja voidaan jatkossakin seurata televisiosta ihan samalla tavalla kuin tähänkin asti ilman Suomen joukkuetta


    • Futispelaaja04

      Itse olen myös tyttö ja pelaan poikajoukkueessa koska täällä ei ole tyttöjoukkuetta😐 ja tässä poikajoukkueessa kaikki pojat pelleilee ja kaikki aika menee siihen että valmentajat komentaa niitä pelleilijöitä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe