Mulla on sellainen outo ongelma rintaliivien kanssa että kaarituki on vääränkokoinen omassa koossa. Mulle sopisi parhaiten koon 75B kaarituki, se tulee sopivasti rinnan ympärille eikä hankaa tai paina mistään, mutta kuppi on muuten liian pieni, c-kuppikin on aavistuksen liian pieni. Joudun käyttämään d-kuppia, jossa kaarituki on taas ihan liian suuri, se painaa inhottavasti kainaloon vähän väliä ja muutenkin on paljon suurempi kuin rinnan oma muoto eikä tunnu niin tukevalta. Ympärys ja kuppikoko on just oikea joten siitä ei oo kiinni. Oiskohan jollain tietyllä merkillä sitten pienempiä kaaritukia kun se keskimääräinen 75D:n kaarituki?
Liian suuret kaarituet
5
2419
Vastaukset
- -mathilde-
Sama mulla. Olen huomannut että kaarituen malli on valmistajilla erilainen, vähän samala lailla kuin kengissäkin lesti on erilainen eri kenkätehtailla.
Varsinkin Primadonnan ja Freyan liiveissä olen huomannut tuota ongelmaa: kaarituki on liian laaja, saattaa hangata kylkiluuta alhaalta ja sijoittuu rinnan sivussa oikean kohdan ohi eli painaa kudosta kainalon alla ja kaari voi myös nousta liian ylös, lähelle kainalokuoppaa, että tuntuu kuin olisi piikki kainalossa koko ajan.
Käytän itse vain ranskalaisia liivejä, olen oikein mitannut ne (verrattuna noihin ym. merkkeihin) ja kaarituet ovat erimittaisia ja -mallisia.
Toinen ongelma on se kohta siinä kuppien keskellä. Joskus jos se liivin rintojenvälinen kappale on myös leveä korkea, leventää kaaritukien paikkaa sivulla ja kaaret hankaavat myös siitä rintojen välin yläpäässäkin.
Varsinkin ns. balconette-liiven malli on muodoltaan keskeltä usein leveä ja leveyssunnassa laaja. Mulle ne eivät sovi ollenkaan.
Sulle voisi sopia samantyyppiset liivit kuin mullekin, eli tuollainen kapeampi kaari, sekä valitsen myös liivit, joissa tuo rintojen välin kangaskappale on kapeahko ja pystysuorassa lyhyt. Malli joka minulle useimmiten sopii ns. klassinen täysikuppi.
Eli pitää kokeillä eri merkkisiä liivejä sen mukaan kuin voi nähdä kaaren mallien olevan erilainen, mutta myös kiinnittää huomiota liivin leikkaukseen.- :(voih:(
Hei mathilde, tuli mieleen, voisitko millään laittaa linkkiä/tietoa tähän ketjuun siitä mitä merkkejä/malleja olet kokenut hyväksi ja missä niitä myydään?
- :(voih:(
Minulla myös tuo sama ongelma, ja menossa sen takia veitsen alle....
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9864898
Ammattimyyjä tosiaan totesi minulle, että on aika harvinainen rinnan malli, ja tuollaisille rinnoille ei juuri sopiva liivejä myydä/tuoda Suomeen. Siroja, mutta todella isoja rintoja ei kuulemma löydy euroopastakaan montaa luonnollisina, vaan seuraavat paremmat markkinat ovat silarien luvatussa maassa jenkeissä tai briteissä.. :O
Euroopassa ja varsinkin Suomessa ylesin malli on kuulemma ns. kainalorinnat, eli kaaret ovat todella leveät rintakehästä kainaloon, josta ne vedetään keskelle ja ylös. Lisäksi tosiaan se keskelle tuleva kaarituki nousee liian leveästi ylös ja painaa rintojen sisäsivuja, ja usein vielä väärässä kulmassa, niin että osa rinnasta valahtaa ja tuntuu pahalta.
Itse kyllästyin jatkuvaan rumbaan ja pelkkien urheiluliivien käyttöön, varaa ei ole ostella koko ajan hirmuhintaisia liivejä ulkomailta/matkustella ulkomailla ostamassa liivejä ja pienennytän rintani siihen sirouteen mitä niiden kaarituki vihjaa (sirous/kaarituki sopiva koosta C/D, mutta todellisuudessa huom.KIINTEÄ rinta vaatisi eteenpäin tukea jopa F-H-kupin verran....) eli 80C:hen... - -mathilde-
Hei :( luin sun viestin myös tuolta toisesta keskustelusta. En itse näe että tilanteeni olisi rintojen suhteen hankala, mitään hikoilemis- tai muita ongelmia ei ole. Ongelma on enemmänkin kapeat hartiat ja kapea selkä suhteessa kuppin, sekä lyhyt selkä, joten sopivan mallin löytäminen on vaikeampaa.
Omistan liivejä samassa koossa monelta merkiltä ja kerran todella iltapuhteena mittasin nuo kaarituet. Ei todellakaan eksaktia tiedettä :-) mutta Primadonnassa kaarituki oli leveimmän tai laajimman tuntuinen, se kaartui sekä kupin alla syvemmälle alas (ihan hankaa kylkiluuhun) että tuli sivulla liian ylös kainalokuoppaan.
Ranskalaisten liiveissä mallista ja valmistajasta riippuen oli selvästi kainalossa hieman kapeampi ja matalampi kaari.
Olen huomannut että liivien malleista balconette ei sovi lainkaan. Se tuntuu aina liian leveältä, se keskiosa on usein leveä, ja olkaimet siellä kainalossa ja putoilevat.
Ostan aina ns. klassista täysikuppia, joko koko kuppi tai 3/4 ja katson ettei se kuppien välinen keskiosa ole liian korkea pystysuunnassa eikä liian leveä pituussuunnassa. Ja että olkaimet sijoittuvat oikein.
Ne merkit josta olen ostanut ovat Lise Charmel (Lise Charmel, Antigel, ha Eprise), Lejaby, Lejaby Elixir, Simone Perele. Aikaisemmin käytin myös merkkejä Huit ja Aubade, mutta ne valmistavat enää harvoin sopivaa kokoa ja mallia.
Yksi parhaita malleja on ollut tämä:
http://www.anneg-lingerie.com/lingerie/fin-de-series/fin-de-series-antigel/antigel-la-mome-antigel/soutien-gorge-armature-bonnet-profond-la-mome-antigel_p2167_m10.html- -mathilde-
Tuo edellinen liivi on ns. syväkuppinen - ranskalaisilla on sellaisia isoja kuppia jotka todella ovat termillä "bonnets profondes" eli syvät kupit (ei siis laajaat heh).
Niissä liiveissä on usein isoimmat kuppikoot, muuten heillä tuppaa tyssämään D- tai E-kuppiin.
Suomessa noita merkkejä myyvät Helsingissä lähinnä Stockmann ja erikoisliiviliikkeet (Funky Lady, Slip, Lady's Laces). Ongelmana on se, että kun valmistajalla on samasta liivistä useita malleja (joskus jopa 5-6 erilaista), Suomeen tuodaan vain 1-2.
Näitä myydään myös netissä, mutta tietysti suosittelen kokeilemaan ensimmäisiä kertoja "livenä" liivejä, koska jos rintojen malli on ns. persoonallinen, niin se vaatii CSI:n tarkkuutta liivimallin valinnassa :-)
Nuo ranskalaiset liivit ovat myös melko kalliita.
Jos netistä yrität hankkia, niin kannattaa ehkä yrittää kokeilla ensin brittiläisiä alusvaatesivustoja. Hinnat ovat edullisemmat, en tunne valitettavasti merkkejä klvin hyvin, Suomessa on myynnissä se Freya, Fantasie ehkä myös Charnos.
Tämä siis vastausta :( voihille, joka muistaakseni tarvitsi isoja kuppeja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922773On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612656Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712611Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952571Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve432363Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1022137Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502022Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411876Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611735Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?181596