mun luokalta varmaan puolet vihaa ratsastusta varsinkin pojat,ja tietysti myös tyhmä näsäviisas tyttö.ei se vihaaminen mua ja mun bestistä vaan se että ne pilkkaa sitä ja hevosia,ja tietty ne meitä ki kiusaa sen takii et me harrastetaan ratsastusta.......
vittu meil menee hermot.
miksi ratsastusta ja hevosia pilkataan
15
172
Vastaukset
- Puxeli
Ne on idiootteja, jotka yrittää pönkittää omaa huonoa itsetuntoaan kiusaamalla ja halveeraamalla toisia. Koita kestää, valitettavasti jotkut kasvavat aikuisiksi kovin hitaasti.
- hiludus
kiitti kun vastasit,mut onko joillain samoja kokemuksia...ois kiva jos kertoisit......
- powerrrr
hiludus kirjoitti:
kiitti kun vastasit,mut onko joillain samoja kokemuksia...ois kiva jos kertoisit......
Joo muakii kiusataan siitä et harrastan ratsastusta. Siitä ajatellaan et se on pienten tyttöjen laji ketkä on iha heppa höpöjä. Ja et ne jauhaa siitä koko ajan. Niinkuin Puxeli jo sano, niin oikeesti jotkut kasvaa aikuisiks hitaammin ku toiset. Mä jätin ne kommentit omaan arvoon. Mulle on iha sama mitä sellaset nipottavat lissut puhuu kuha mulle ratsastus on kivaa ja et mä pidän siitä. voimia!!!!!!
- hiludus
powerrrr kirjoitti:
Joo muakii kiusataan siitä et harrastan ratsastusta. Siitä ajatellaan et se on pienten tyttöjen laji ketkä on iha heppa höpöjä. Ja et ne jauhaa siitä koko ajan. Niinkuin Puxeli jo sano, niin oikeesti jotkut kasvaa aikuisiks hitaammin ku toiset. Mä jätin ne kommentit omaan arvoon. Mulle on iha sama mitä sellaset nipottavat lissut puhuu kuha mulle ratsastus on kivaa ja et mä pidän siitä. voimia!!!!!!
kiitti vastauksesta....kuinka kauan ootte harrastaneet ratsastusta mä oon ite harrastanut sitä noin vuoden.......
- josapappa900
olisi upeaa harrastaa itsekkin ratsastusta 14 hevosella 1.oldenburgilaisella 2. ruunalla 3. tammalla 4. arabialaisella 5. hollannin puoliverisellä 6.ranskanravurilla 7.arabialaisella 8.lipizzalaisella. 9. lämminverisellä 10 .irlanninpuoliverisellä
- ....
Mun veli koko ajan valittaa ja kiusaa kun puhun koko ajan ratsastuksesta ja hevosista....
- gretuu
Minusta ratsastus ei todellakaan ole pikkutyttöjen harrastus! Ellei tietty niillä pulleilla masentuneilla tuntiponeilla kierrä kehää. Olen itse käynyt vain kerran ratsastuskoulussa alkeiskurssin ja sen jälkeen lopetin heti! Kävi sääliksi niitä hevosia jotka selvästi ovat masentuneita, siirryin yksityistallille jossa sain taitavalta esteratsastajalta koulutusta, kehityin nopeasti, koska emme junnanneet samoissa asioissa koko ajan niinkuin ratsastuskouluilla tehdään. Ratsastin yleensä 160cm ex-ravurilla, joka eli täysillä jokaisen päivänsä. Milloin mikäkin päivä menimme kiitolaukkaa maastossa ja toisena päivänä heppa säikkyi jokaista asiaa. Oikeasti ihmiset, jotka käyvät ratsastuskouluilla niin eivät tiedä millaisia oikeat hevoset ovat joilla on persoona. Ne voivat olla vaarallisia, mutta sellaisessa paikassa oppii käsittelemään hevosia. Nyt minulla on oma poni (olen 14 cuotias) ja ponini on samanlainen persoonallinen kusipää pojan kloppi. Uhittelee aina minulle ja pukittelee minua tahallaan selästä hyppii miua vasten pystyyn. (Uusikun on niin katsoo arvonsa, haluaisi niin kovasti olla johtaja), mutta tuollaisen ponin kanssa jokainen päivä on jännittävää (: Rakastan vaaratilanteita ja jännitystä, mitä ratsastuksessa todellaankin on ja sitä tunnetta kun pääsee hallitsemaa isoa valtavaa eläintä. Eiköhän tuo poni ala pikkuhiljaa kunnioittamaan. Oon päässy kyl läpsimään ja näpäyttelemään tuota ponia monta kertaa ja nyt jopa pysyy paikoillaan seltään noustessa ja harjattaessa (olen aina läiskäissyt avokämmenellä rinnuksiin jos on liikkunut ja sanonut "SEISO") nyt muuten kin alkaa kaikki sujua paremmin mutta tytöt , asia ei tähän liity mutta voitte käyttää hevosenne kanssa väkivaltaa koska hevoset eivät ole ihmisiä vaan hevosia (hevoslaumassa väkivalta on sallittu, niinkuin varmaa olette huomanneet). Sen jos mitään tärkeän neuvon olen oppinut ja hevoset kunnioittavat sinua. Ponikin pikkuhiljaa rupeaa, mutta on kyllä pakko sanoa hankalin tapaus tähän mennessä :D
- .E.
Juu.. itselläni samanlainen tapaus, tuli kylläkin meille jo 3 vuotta sitten ja puri koko ajan kaikkia eikä kunnioittanut ketään... ei auttanut raipat tai muut lätkimiset sitten loppujen lopuksi ja tilanne alkoi mennä pahemmaksi ja lopulta tallinpitäjä ei suostunut enään viemään sitä ulos ellei tilanne parantuisi. No sitten keksittiin käyttää sitruunapulloa ja ruiskuttamaan sillä nokkaan kun puri tai tuli päälle, nyt käyttäytyy kuin enkeli mutta tempperamenttia löytyy mutta useita ihmisiä sen tekemiset naurattaa ja se on piristänyt monen päivää tempauksillaan. Olen nyt viisitoista vuotta ja tunnen kyllä olevani nyt se ''johtaja'' , Ja jos ei heppa ala totella niin kannattaa kokeilla, on meinaan tehokas:)
- trukd
Musta yksityis tallin hevoset ovat paljon kiltempiä kuin ratsastuskolun hevoset tai poni, koska alkeiskurssilaiset ja kaikki naperot käyvät koko ajan härnäämässä hevosia. Itse ratsastan ratsastuskoulussa para aikaa ja samalla hoidan yhtä ex-ravuria ja ratsastelen sillä, hevonen asuu yksityis tallissa. Hevosen kanssa ei tarvitse juuttua samoihin asioihin vaan se kanssa saa mennä vapaasti eteen päin:D
- gretu
Niin tosin voi se joskus olla niinkin, mutta ei ratsastuskouluihin kovin pahatapaisia heppoja voi ottaa...
- Varo, mä selitän
Mä kanss vastustan ratsastuskouluja. Itse käyn semmosessa paikassa, jossa ratsastajia käy todella vähän, joten heppojakaan ei rääkitä. Tosi hyvin koulutettuja nekin on, tuulisina päivinä poni vaan ei tykkää oikeen liikkua, kun turpa kutisee. ;) Mutta muuten on todella hyvä paikka, eikä ole pelkkää kentän ympärin kiertelemistä. =)
- aha :D
tää nyt on vähän off topic, mutta millä ihmeen ratsastuskouluilla te ootte käyneet? :D ihan rupes naurattamaan toi Gretuun kirjotus missä sanottiin, että ratsastuskoulujen hepat on masentuneita, persoonattomia ja kiertää vaan kehää. Sillä ratsastuskoululla missä mä käyn, hevoset ei TODELLAKAAN ole tuollaisia. Tai no onhan tietenkin niitä poneja, jotka soveltuu alottelijoille, mutta suurin osa kyllä "elää ihan joka päivänsä kerrallaan". Siellä hevoset ovat nuoria, se millä mä ratsastan joka viikko, on just täyttänyt 7 vuotta. Ja se kyllä elää elämäänsä ihan täysillä. Välillä pelkää kaikkea mitä puskissa on, ja välillä menee tosi nätisti. Siellä on myös noin 22-vuotias tamma, joka ei todellakaan sovellu kuin sellaisille, jotka tietävät millaisia ovat todella herkät ja kuumat hevoset. Se elää myös elämäänsä ihan täysillä, ihan kuin nuorikin hevonen. Tietenkin kun se on jo aika vanha, niin alkaa fyysisestikkin tulla rajoitteita. Mutta menohaluja kyllä olisi vaikka muille jakaa. Tallilla on myös hienoja kouluhevosia, nekin käyvät tunneilla, mutta vain kokeneilla ratsastajilla. Ja mä kyllä tiedän, minkälaisia "oikeat" hevoset ovat.
Eikös se ole aika huono juttu, jos hevonen hyppii päälle? Ei siinä minusta mitään hienoa ainakaan ole. :D Nimimerkillä kokemusta on.
En harrasta ratsastusta, vaan ajamista. Minuakin vähän nälvitty tuon raviharrastuksen tautta. En ole hirveästi välittäny, mutta joskus kyllä lataan jäätävästi niille mopedisti-idiooteille.
Meitä vaan vainotaa, ollaan mukamas "yhteiskunnasta poikkeavia".- huohhhhhhhhh
Mun luokkalaiset hyväksyy mut ja mun harrastuksen. pakko myöntää, mut teidän luokalla on paska yhteishenki, jos tollasest kiusataan ;D;D;D;D;D;D;D;Dd
- <<<
ois ittekki nastaa harrastaa joskus jos ois rahaa ni ratsastusta ja kisailla satunnaisesti ja sitte vielä kisailla sm-tasolla.pm-tasolla ja mm-tasolla satunnaisesti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve482982Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922808On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612666Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712626Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952590Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1072175Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl522039Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1431900Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611852Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?231737