SAUL TULEE SAMUELIN LUO.

teuta

RENJAMINISSA OLI MIES , HYVIN VARAKAS , NIMELTÄ
KIIS. ABIELIN POIKA , JOKA OLI SERORIN POIKA , JOKA BEKORATIN POIKA , JOKA AFIAHIN POIKA , JOKA ERÄÄN
BENJAMINILAISEN MIEHEN POIKA .

1 SAM. 9:2. Hänellä oli Poika , nimeltä Saul . Nuori , kaunis mies , Israelilaisten joukossa ei ei ollut kauniimpaa miestä kuin hän : hän oli päätään pitenpi kaikkea muut kansaa .

3. Ja KIISILTÄ , HÄN ISÄLTÄÄN , OLIVAT AASINTAMMAT
joutuneet kateisiin , ja Kiis sanoi pojalleen Samuelille : ota palvelijoistasi joku mukaasi , nouse ja mene etsimään aasintammoja."

Niinhän kulki Efraimin vuoriston ja Saliaan maan he kulkivat
Salimin maan halki , eikä niitä ollut sielläkään , sitten he
kulkivat Benjaminin maan löytämättä niitä. Kun he tulivat Suufin maahan , Sanoi Saul palvelijalleen , tule , palatkaamme kotiin,
Muutoin käy isäni levottomaksi tähtemme ja jättää mielestään
aasintammat ,
palvelija sanoi : "katso tässä on kaupungi jossa on Jumalan mies. arvossa pidetty , kaikki mitä hän hän sanoo , se varmasti toteutuu . Menkäämme sinne ; kenties hän ilmaisee meille jotakin matkasta , jolla olemme . Niin Saul sanoi : katso ei ole
repuissamme mitään jota voisimme viedä sille miehelle ?
vai onko meillä mitään ?

Palvelija vastasi : katso minulla on neljännes hopeasekeliä , annamme sen Jumalanmiehelle

Saul vastasi palvelijalle , puheesi on hyvä ; tule menkäämme
Kun he nousivat rinnettä ylös kaupunkiin tuli tyttöjä vastaan
olivat menossa vettä ammentamaan , kysuivät onko
Jumalan mies kaupunkissa, kyllä on .

Saul tuli portilla häntä vastaan ja kysyy missa on profeetan
talo "( JUMALA OLI PÄIVÄÄ ENNEN ILMOITTANUT
SAMUELILLE HUOMENNA TÄHÄN AIKAAN MINÄ LÄHETÄN SINUN TYKÖSI MIEHEN BENJAMININSUVUSTA . VOITELE HÄNET MINUN KANSANI RUHTINAAKSI . HÄN ON VAPAUTTAVA MINUN KANSANI FILISTEALAISTEN KÄSITÄ ,
sILLÄ MINÄ OLEN KATSONUT KANSANI PUOLEEN , SEN HUUTO ON TULLUT MINUN ETEENI . ")

Kun Samuel näki Saulin . Ilmoitti Herra hänelle : "katso , tässä on mies , josta olen sinulle puhunut , Hän on vallitseva minun kansaani ".

Kysymykseen jonka he tulivat kysymään , saivat vastauksen
Huomenna minä päästän sinut menemään , ja kaikki , mitä sinulla on sydämelläsi , minä selvitän sinulle . Äläkä ole enää huolissasi aasintammoista , jotka ovet olleet 3 pv. sinulta kateissa sillä ne ovat löytyneet ja kenen on kaikki , mitä kallisarvoisinta Isaraelissa on, jollei sinun ja kaiken sinun isäsiperheessä .

Samuel otti heidät ja vei Ruokailuhuneeseen siellä oli
n. 30 miestä , ja sanoi keittäjälle "tuo se kappale kun sanoin että pane sivuun , niin keittäjä otti Reiden , ja mitä siihen kuului
kun he sitten olivat tulleet uhrikukkulalta alas kaupunkiin , puhui
hän saulin kanssa katolla . niin Samuel aamun sarastaessa kutsui saulia , ja Sanoi nouse , minä saatan sinua

Kun he tulivat alas kaupunkiin laitaan , sanoi :Samuel Saulille :"Sano palvelijallesi , että hän menee meidän edelle - "mutta pysähdy sinä hetkeksi tähän , niin minä julistan sinulle Jumalan sanaa ."

Saul voidellaan ja valitaan kuninkaaksi
kertomus on 10 luku

23

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ??????????????

?????????????

Miten tämä integroituu lestadiolaisuuteen, tai yleensäkään pelastavaan uskoon?

• teuta

Sen on tarkoitus esittää kuinka , Jumala valitsi Israelin
        kansalle kuninkaan , minä olisin kyllä ylpeä jos sellainen
        yleensäkään LLL:n piirissä , Siinä selvästi oli havaittavissa
        kuinka Jumalalle on kaikki mahdollista , joka päivä jos on
        tarpeen . Ainakin uskon voimia se lisää .

• h.gf-d

Joko taas olet...

joko taas olet vaihtanut epäjumalaa, aasintammaan!!!
      ...no nyt olet löytänyt vertaisesi...

• teuta

Eipä ole sullakaan malttia lukea kahta riviä pidemmälti .
        eikä ainakaan tule tiedoksi , kuka on aasia ja kuka kun-
        gas örvelö on rämäpää eikä mikään asia mies.

• h.g,fd
        teuta kirjoitti:

Eipä ole sullakaan malttia lukea kahta riviä pidemmälti .
        eikä ainakaan tule tiedoksi , kuka on aasia ja kuka kun-
        gas örvelö on rämäpää eikä mikään asia mies.

Todista, että älä tapa käsky ei ole voimassa?

Todista raamatun UT:llä, että omien uskovaisten, pikku lastenkin tappamiset on Jumala tai Jeesus määrännyt?

Todista, että sinulla on oikeus asettaa kaverisi kanssa itsenne Jumalan Valtakunnan asemaan jakamaan murhaajille ja pedofiileille syntejä anteeksi?

Kun näihin kysymyksiin olet todisteet laittanut esiin niin minä olen väärässä jos todisteet ovat Jumalan ja Jeesuksen Omaa Sanaa, herra epäjumalanne, Luder/Lutherin sana ei kelpaa!!!

TODISTA NYT KUKA JOUTUU HÄPEÄÄN!

Ellet todista niin olette minun haukkumisiin käyttäneen ateistipirun nimen itse itsellenne ansainneet!!!

• teuta
        h.g,fd kirjoitti:

Todista raamatun UT:llä, että omien uskovaisten, pikku lastenkin tappamiset on Jumala tai Jeesus määrännyt?

Todista, että sinulla on oikeus asettaa kaverisi kanssa itsenne Jumalan Valtakunnan asemaan jakamaan murhaajille ja pedofiileille syntejä anteeksi?

Kun näihin kysymyksiin olet todisteet laittanut esiin niin minä olen väärässä jos todisteet ovat Jumalan ja Jeesuksen Omaa Sanaa, herra epäjumalanne, Luder/Lutherin sana ei kelpaa!!!

Ellet todista niin olette minun haukkumisiin käyttäneen ateistipirun nimen itse itsellenne ansainneet!!!

Oi Örvelö , talleta se , mikä sinulle on uskottu , ja vältä tiedon nimellä
        kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä , johon
        tunnustautuen muutamat ovat uskosta hairahtuneet.

• savon ukko

Tähän sopisi sitten sopiva kevennys!

Naapurin kokenut lesta tyttö tapasi kokemattoman puolityhmän pojan, ja päätti vähän huvitella pojan kustannuksella. Tyttö ehdotti pojalle, että tehdäämpä jotain jännää, mennäämpä vaikka tuohon heinälatoon. Poika innostui ja sanoi,Juu se olisikin jännää.
      He menivät heinälatoon ja istuivat ladon kynnykselle. Sitten tyttö ehdotti, Tehdäämpä jotain hävytöntä, jolloin poika innostuneena vastasi, Juu, paskataan heiniin.

Mitä tämä opetti? Se opetti sitä, että vaikka lestaadiolainen ehdottaa jotain omaksi mielekseen, niin puolityhmä tekee siitä oman tulkintansa.

ps. olen palannut Timpuktusta!

• y.gf-r-ds

Sinulla on vastamatta kysymyksiin!
      Aasintamoista hourit ja uneksit mutta kun sinulta kysytään niin et vastaa!

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9845993#comment-49346013-view
      ja
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9822751#comment-49344656-view

rty-ui.o

8.5.2011 09:20

jne-...

Sinä kierrät vastaamasta kysymyksiin kaiken laisin keinoin mutta nyt sinun on aika alkaa kaverisi kanssa kertomaan totuus!

Onko teillä Jumalan tai Jeesuksen Oman Sanan oikeudet jakaa anteeksi antoja Heidän Nimissä?
      Jos niin laita esiin se lupa!

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9818336

Jeesus pelastaa

25.4.2011 13:18

Jokainen pedofiili saa syntinsä anteeksi, jos hän katuu tekoaan ja tahtoo tehdä parannuksen. Parannukseen kuuluu ilman muuta rikoksen tunnustaminen poliisille. Yhteiskunnan lakien mukainen rangastus kärsitään tietenkin
      ja suostutaan sovittamaan henkilö tai henkilöt joihin rikos on kohdistunut.

Se on taatusti kova paikka kohdata uhrinsa hätä ja sopia siitä kuinka rikos sovitetaan uhrin kanssa.

---
      teuta:
      Uskosa

11.4.2011 12:15

TÄSSÄ KERROTTU SYNTIEN ANTEEKSI SAANTI :

On jokin asteen ero , siitä mitä Jeesus on luvannut ja

se oli Murhan synninkin anteeksi antamisessa . Varmsti

voidaan määritellä , niin kuin joku jo sanoitikin , nämä

raiskaukset oli heti murhan jälkeen , Kuinka nyt sanotaan

kun murhan synnin saisi myös henkilökohtaisia syntejä

saada anteeksi . Älkää kinatko epätietoisina asioista jota

örvelö ja savon ukko ette tiedä ja nyt on tullut(ei tuomari )
      jne...

• teuta

Täällä olen kettanyt esittää , kuinka Israelin ensimmäinen
        Kuningas oli valittu Jumalan taholta , siihen ei Samuelin
        vaikutus paljon vaikkuttanut , Jumala oli valintansa tehnyt .
        Mutta aasin tammat kyllä vaikutti , Jumala sai Saulin pois
        kota ja esiintymään muualla , tarina oli Jumalan sommittelema
        eikä mikään suuri luonnoton katselmus , vaan kaikenkaikkiaan
        sellainen katselmus , Jonka Jumala oli halunnut .

• teuta
        teuta kirjoitti:

Haluan tuoda esille , että kaikki keskustelu palstan asiat
        noudattaa linjaa vapaaehtoisuuden pohjaa ei mitään
        isoja vaatimuksia , eikä todistuksia , sillä ne kuuluu oikeuteen
        kaiken kaikkiaan keskustelun sävy kuuluu olla rauhallinen .

Saul :
        Senjälkeen sinä tulet Jumalan Gibeaan , jossa uhrikukkulat ovat. Ja tullessasi sinne Kaukunkiin sinä kohtaat joukon Profeettoja , jotka tulevat alas uhrikukkulalta hurmokissaan , harppu, vaskirumpu , huilu ja kannel edellänsä. Ja Herran Henki tulee sinuun , ja sinäkin joudut hurmoksiin , niinkuin hekin , ja sinä muutut toiseksi mieheksi.

Ja kun nämä ennesmerkit käyvät toteen, niin tee, mikä
        tehtäväsi tulee, sillä Jumala on sinun kanssasi .
        Ja kun hän käänsi selkänsä lähteäkseen Samuelin luota , muutti Jumala hänen sydämensä ; ja kaikki nämä ennusmerkit . kävivät toteen sinä päivänä .

ja kun hän tuli , Gibeaan niin katso , joukko profeettoja tuli häntä vastaan . Silloin Jumalan Henki tuli häneen , ja hänkin joutui hurmoksiin heidän keskellöänsä , päästyään hurmok-
        sista hän meni uhrikukkulalle. Ja Saulin setä kysyi häneltä ja hänen palvelijalta "missä te olette käyneet " Hakemassa aas-
        eja ja kun emme löytäneet , menimme Samuelin luo "
        ja heti setä pyysi sano mitä Samuel teille saoi ,hän vastasi sedälleen "hän ilmoitti meille tammojen löytyneen "(mutta
        kuninkuudesta hän ei maininnut . Sitten Samuel kutsui kansan koolle Herran eteen Mispaan . Hän sanoi Israelilaisille " näin sanoo Herra Israelin Jumala ; minä johdatin Israelin Egyptistä , ja minä vapautin teidät egyptiläisten käsistä sekä kaikkien niiden valtakuntain käsistä , jotka teitä sortivat .

Mutta nyt te olette pitäneet halpana Jumalanne , joka on auttanut teidät kaikista onnettomuuksista ja ahdingoista ja
        olette sanoneet Hänelle : Asettakaa meille kunningas . Asettukaa siis Herran eteen sukukunnittain ja suvuttain .
        Niin Samuel antoi kaikkien Israelin sukukuntien astua esiin , ja arpa osui Benjaminin sukukuntaan . Kun hän hän sitten antoi Benjaminin sukukunnan astua esiin suvuttain , osui arpa Matrin sukuun , sen jälkeen osui arpa sauliin , Kiisin poikaan , mutta mutta kun häntä etsittiin , ei häntä löytynyt . Silloin he kysyivät vielä kerran Herralta " Onko ketään
        muuta vielä tullut tänne? "Herra vastas "katso hän on piiloutunut kuormastoon

Niin he juoksivat ja toivat hänet sieltä , ja kun hän asettui kansan keskelle , hän oli päätänsä pidempi kaikkea kansaa
        SAMUEL SANOI KAIKELLE KANSALLE : #NÄETTEKÖ , KENEN HERRA VALINNUT KOKO KANSAN JOUKOSSA ".
        Niin koko kansa riemuitsi huutaen : "Eläköön kuningas "Ja Samuel julisti kansalle kuninkuuden oikeudet , Kirjoitti ne kirjaan ja asetti sen Herran eteen .Sitten Samuel päästi kaiken kansan menemään , kunkin kotiin . Ja myös Saul meni kotiinsa Gibeaan , ja hänen kanssaan meni sotaväki , ne JOIDEN SYDÄMIÄ JUMALA OLI KOSKETTANUT .

mUTTA KELVOTTOMAT MIEHET SANOIVAT : "MITÄ APUA MEILLE TÄSTÄ ON ", JA NÄMÄ HALVEKSIVAT HÄNTÄ EIVÄTKÄ TUONEET HÄNELLE MITÄÄN LAHJOJA ; MUTTA HÄN EI VIRKANNUT MITÄÄN.

• hg-ftd-.re
        teuta kirjoitti:

Minä en kysynyt väärennetyn raamatun koko historiaa vaan:

• h--gfd---ku

Noniin, ateistipirut!!!

Kun ateistisen lurerilaisuuden rikolliselle lahkolle ei löydy Jumalan ja Jeesuksen antamaa lupaa tappaa omia uskovaisia, pikku lapsiakaan ja kun sitä lapsikastettakaan ei ole Jumala tai Jeesus määrännyt lapsiakin tappaneelle pedofiili järjestölle ja sen ateistipiruille niin miten olis jos sovittaisiin, että JUMALAN JA JEESUKSEN NIMISSÄ TUON TYYPPISIÄ RIKOLLISUUKSIEN OPETTAMINEN JA ENNEN KAIKKIA TEKEMINEN ON JUMALAN, JEESUKSEN JA PYHÄN HENGEN PILKKAAMISTA JA ARMOTTOMASTI JUMALAN JA JEESUKSEN ANTAMIEN LAIN JA OPETUKSIEN VASTAISTA RIKOLLISUUTTA????
      Raamatussa on älä tapa käsky 9 kertaa ja on myös Jeesuksen vahvistamana!
      EI OLE HÄPEÄ TUNNUSTAA OLLEENSA HARHAUTETTU JA ETTÄ ON MANIPULOITUKSI TULLET ATEISTIPIRUKSI MUTTA ON HELEVETIN SUURI HÄPEÄ ELLEI TÄMÄN HUOMATTUAAN LOPETA USKOMASTA JA SIIRRY JUMALALLISUUDEN TIETOUTEEN!
      JUMALAN VALTAKUNNASSA EI OLE USKOVAISIA EIKÄ SIELÄ USKOTA VAAN SIELLÄ ON JUMALALLISUUDEN JA TOTUUDEN TIETO JA YMMÄRRYS...älä tapa käskynkin suhteen eikä sen ymmärtäneet raahaa lapsiaan lasten perseitä repivien pedofiilien spermakasteelle!!

Näin ollen mitä tahansa yritättekin oppeinenne paasata näilen alla olevien herrojen sopaskaa niin näistä ateistipirujen herroista ei ole epäjumalaa kummemmiksi!
      Joka Jumalaa ja Jeesusta seuraa lopettaa rahoittamasta uskovaisten, ihmisten, lasten jne tappamisia mm. lähetystyä perkeleen työnä!! Eikä ole syntiä lopettaa lastensa kouluttaminen rikollisen kristinuskon pikkuperkeleiksi joita isoina kasvaa ateistien kouluttajia niinkuin monet täällä eksytettyinä ovat!

herra epäjumalan antama käsky:

Luder/Lutherin kirje 1.8.1521

"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

Lainattua tekstiä:

"Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)

• teuta

Ei ole häpeä tunnustaa olevansa harhautettu , paitsi jos se on
      Örvelö , hänen pitäisi tietää mutta hän luulee , eikä mahda
      sille mitään hänen tietoutensa on luulo , ja mitään varmenpaa ei ole . Örvelö on mennyt huonoon tolaan . Paljon on sitä
      luulo tietoutta , jolla ei kukaan tee mitään. Kun taivaan
      valtakuntaan alkaa pääsy. Örvelö ei ole huomannut mitään
      mutta hän ei ole niiden jokossa jotka sinne pääsee.

• h.,gf,d

Hyvä!!

olet jälleen itsesi tunnustanut rikollisuuden herra epäjumalalle uskolliseksi ateistipiruksi!

Jumalan ja Jeesuksen Laki ei muutu joten olet tuomiosi itsellesi valinnut!
      Otan osaa ja onnittelen päätösestäsi ja toivon Jumalan Valtakunnan olevan asiasta samaa mieltä! herra epäjumalasi olkoon sinulle armollinen ja antakoon sinulle ison hiililapion!

PS.
      kerro sille herrallesi että Jumalan ja Jeesuksen Laki on edelleen voimassa!

• teuta

Matt. 25:31-46 .

25:31 . Kun Ihmisen poika tulee kirkkaudessaan kaikkien
      enkeliensä kanssa hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle
      jne. 32- 45.
      46. Ja nämä menevät pois inkaikkiseen rangaistukseen , mutta vanhurkaat iankaikkiseen elämään " .

Tarkoitan mitä tulee tekstistä ensin esiin , ensimmäiseksi
      Kerro se ja yleensäkin mitä siinä muuta kuuluu ottaa
      huomioon .

Tämä oli miesten illassa asiana , tällä kertaa.

• Teuta

1 Joh. 4; 20 . " Mutta eihän lähimmäistä kohtaan osoittammani hyvät työt
      ja palvelukset tee minua autuaaksi ," sanonet sinä tähän. Aivan oikein, sinä et suinkaa voi hyvien töittesi nojalla tulla autuaaksi , vaikka ne olisivat suuret
      ja moni lukuiset . Sellaisesta autuuden perusteesta ei Raamattu puhu mitään ; se päinvastoin sanoo : "EI SE OLE SEN , JOKA TAHTOO , EIKÄ
      SEN , JOKA JUOKSEE , VAAN SEN , JOKA ARMAHTAA, "
      ROOM. 9:16 .

• k.,jhg-.f

Rikolliset, jotka ei usko älä tapa käskyäkään pilkkasivat ja tappoivat Jeesuksenkin!
        Sellaisia perisyntisiä uskovaisia on edelleenkin...

• teuta

KYLLÄ, heitä vieläkin on, se on tott . Ja yksi sellainen on örvelö
      Joka kaikesta päätellen voisi suorittaa sen aivan hyvin , vai onko
      vastaan väittäjää , tosin Jeesuksen tappamisessa oli valtavasti
      ylipäpeillakin sanomista , he palkkasivat kansaa huutamaan Ris-
      tiinnaulitse , näiden seikkojen perusteellä ylipapit toumitaan
      isonpaan tuomioon kuin kansa . kumpaan örvelö kuuluu.

• savon ukko

Olet teuta tarinan kertoja. Löydät tuosta raamatustakin kerrottavia tarinoita. Ja ne ovat kiinnostavammpia kuin, että suoraan haetaan sietä tuomioita.

Tulee tuosta raamatun kertomuksistasi mieleen aikoinaan rippikoupappi, hän kehoitti lukemaan raamattua ja sanoi, että siellä on hyvin mielenkiintoisia juttuja Jumalan sanan seassa.

Että, todella monelle kiinnostavampaa tekstiä , kuin itkä ja lukea.

• fg-h.jk

Samallaista sopaskaa kuin koko luterilaisuus lestadiolaisineen.
      Kun Jumalan ja Jeesuksen Sanaa julistaa rikollisuuden rikolliset niin meidän on hyvä muistaa Jeesuksen Laki Hänen antamia opetuksia...:

Luukas 20:

45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:

46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,

47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".

Mark. 13:21

Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko

Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.

Matteuksen evankeliumi:

7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

Luukkaan evankeliumi:

13:27 Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'

-

1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:

2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.

3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.

5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;

6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.

8 Muista pyhittää lepopäivä.

9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;

10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.

11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.

12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.

13 Älä tapa.

14 Älä tee huorin.

15 Älä varasta.

16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."

18 Ja kaikki kansa havaitsi jylinän, tulen leimaukset, pasunan äänen ja vuoren suitsuamisen; ja kun he sen havaitsivat, vapisivat he ja pysyivät taampana.

19 Ja he sanoivat Moosekselle: "Puhu sinä meidän kanssamme, niin me kuulemme. Älköön Jumala puhuko meidän kanssamme, ettemme kuolisi."

20 Mutta Mooses vastasi kansalle: "Älkää peljätkö, sillä Jumala on tullut koettelemaan teitä, että Herran pelko olisi teidän silmäinne edessä ja ettette syntiä tekisi".

21 Ja kansa pysyi taampana, mutta Mooses lähestyi pimeyttä, jossa Jumala oli.

22 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Te olette nähneet, että minä olen puhunut teille taivaasta.

23 Älkää tehkö jumalia minun rinnalleni; hopeaisia tai kultaisia jumalia älkää tehkö itsellenne.

24 Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua.

25 Mutta jos sinä teet minulle kivialttarin, niin älä rakenna sitä hakatusta kivestä; sillä jos sinä kosket taltallasi kiveen, niin sinä saastutat sen.

26 Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi sen päällä paljastuisi."

----jne...----

• Jeesus on tie

fg-h.jk juk jak plörön plörön. Tuli taas apinalle paskahätä niinkö!

Suoli ainakin toimii säännöllisesti.

Älä kirjoittele sellaisista asioista joista et ymmärrä mitään.

• teuta

Kirjoitan tämän örvelölle , mitä hän ajattelee , kunkirjoittaa jakeen sieltä ja jakeen täältä , selittämättä mitään , tykkäälö hän että jokainen ymmärtää
      mitä on kirjoittanut . Nyt vasta ymmärrän mitä eräs lukija tarkoitti, kun
      hän sanoi ,örvelölle Ripulipaskaa,,, se oli sopivasti .

Nyt tietenkin joku väittää että onhan siinä alla useampi jae , kyllä
      mutta katso mistä , VT:stä, joka ei ole selitystä UT:n alkusanoihin,
      hän ei kykene tekemään , mitään selitystä ottakaa se nyt huomioon
      Tautinen kirjoittaja joka luulee.

• Jeesus on tie

Ei örvelö ymmärrä Raamatun tekstien sisällöstä mitään. Hän väittää selityksissään juuri päinvastaista, mitä Raamatussa lukee. :-))))))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      47
      2974
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      92
      2808
    3. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      61
      2666
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2611
    5. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2590
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      106
      2163
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      52
      2039
    8. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      142
      1890
    9. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      61
      1832
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      22
      1715
    Aihe