Mistä löytyisi taulokko, josta näkisi mitkä tarvikesuodattimet sopivat Volvon meridieselihin. Ei huvittaisi maksaa turhaa volvolisää suodattimesta, kun ihan varmaan jotkut esin MH-tarvikesuodattimet ajaa saman asian.
Volvo dieseleiden öljynsuodattimet
18
1627
Vastaukset
- 28i32fd32
Eikös niitä taulukkoja ole jossain motoneteissä yms.? En kyllä tiedä onko sitten juuri Volvolle
- VP1
US-Partsilta löytyy ainakin WIXin suodattimia. Laadusta/hinnasta ei mitään tietoa.
WIXin sivuilta voi tarkistaa vastaavat, näyttäis Volvoon löytyvän hyvin.
http://www.wixfilters.com/filterlookup/index2.asp?Section=4&Make=&Model=&SubModel=&Engine=&Year=&TempSection=4 - sdfg56
Ota ko. suodattimen Volvon varaosanumeron ja menet autotarvikeliikkeeseen niin sillä löytää vastaavan suodattimen.
- pöyhkeä
Autotatvikeliikkeestä saa alle 2 kympin... ei tiijä paljonko ne pentalla maksaa.
- 390cid v8
lähdettäisiinkö siitä, että sama suodatin käy näihinkin koneisiin, jotka marine-koneita. Suurin osa Volvonkin merimoottoreista samalla lohkolla, kuin autokäytössä. Kunhan vain kierre ja tiivisteen paikka sama, niin vaihtoehtoja lukuisia ja eri merkeillä, Pitkää tai lyhyttä suodatinta ( eri öljytilavuudella ).
Esimerkkinä tälläinen tapaus: etsiskelin 60-luvun Cadillaciin öljynsuodatinta. Sopiva suodin löytyi Hessu-mobiili-tarvikeliikkeestä. Traktorin suodatin :-D
Caddy kyllä traktorin kokoinen ,mutta kuitenkin hieman eri laite... :-D
Motonetistä löytyi myös . Siellä hyvät valikoimat. - Fleetguard Machinery
Machinery edustaa laadukasta fleetgardin suodatinta, josta löytyy taulukot vastaaviin alkuperäissuodattimeen.
Muistelen että Cummins olisi jotenkin linkissä Fleetguardiin. Eihän Volvo muutenkaan valmista mitään suodattimia, joten siinä mielessä olet oikeassa.
Sen sijaan korkeaviritteinen moottori on hieman herkempi kuin "vanha taunus", joten suodattimen laadullakin on merkitystä ihan moottorin kestävyyden kannalta (vaihdatko sen uuteen 1.000 ajotuntia aikaisemmin, vai et).
Ja, jälleen perusasioihin, nykyisillä polttoainehinnoilla, sinulla on varaa ostaa 20 € kalliimpi "merkkisuodatin" (Bosch ja Wix ovat niitä, kuten ns. alkuperäisosatkin), tai sinulla ei ole varaa moottoriveneilyyn...- pöyhkeä
Bosch suodatinpa juuri maksaa a-tarvikeliikkeessä alle 20€ diiselipentaan.
- Edelleen Fleetguard
Fleetguard tai Fleetgard, miten se nyt kirjoitettiinkaan on kyllä tasoltaan riittävän korkealuokkainen korkeaviritteisiin moottoreihin, saatikka Volvoon. Toki voit tarkistaa löytyisikä Witraktorilta sopiva Caterpillarin suodatin, ei välttämättä parempi kuin Fleetguard, mutta tuskin huonompikaan.
Merkkitavarasta voidaan olla montaa mieltä,.Itse olen sitä mieltä, ettei Volvo, Bosch tai Wix mitenkään haasta Fleetgardia, tai Caterpillaria, ainakaan ammattikäytössä. Kevyt huvikäyttö toki on asia erikseen Edelleen Fleetguard kirjoitti:
Fleetguard tai Fleetgard, miten se nyt kirjoitettiinkaan on kyllä tasoltaan riittävän korkealuokkainen korkeaviritteisiin moottoreihin, saatikka Volvoon. Toki voit tarkistaa löytyisikä Witraktorilta sopiva Caterpillarin suodatin, ei välttämättä parempi kuin Fleetguard, mutta tuskin huonompikaan.
Merkkitavarasta voidaan olla montaa mieltä,.Itse olen sitä mieltä, ettei Volvo, Bosch tai Wix mitenkään haasta Fleetgardia, tai Caterpillaria, ainakaan ammattikäytössä. Kevyt huvikäyttö toki on asia erikseenNäyttää olevan Cumminsin tytäryhtiö, joten en yhtään epäile niiden laatua.
Volvo ei edelleenkään valmista mitään suodattimia itse, Caterpillarista en tiedä mutta en usko että valmistaisivat itse.
Ja moottoripuolella olen samaa mieltä kanssasi, Volvoa ei voi verrata Caterpillariin, MTU:hun, MAN:iin, tai vastaaviin ammattimoottoreihin.
- filtterit
Löytyy. Itse katsoin M-filtterin sivuilta ja huomasin, että oman Volvo Penta AD31 dieselin suodatin näyttäisi olevan ihan sama kuin Volvo 240 ja 740 ja 760 autoissa. Eli Biltemasta löytyy näiden autojen suodattimet ja maksaa alle 5 euroa ja sopii suoraan AD31 ja AD41 sarjan merimoottoreihin.
Sitten sieltä löytyi myös naftasuoadtin, joka M-taulukon mukaan on sama kuin monessa Audin dieselautossa. Sekin löytyy Biltemasta ja hinta muistaakseni noin 7 euroa. - alkuperäisosia
Kaveri laittoi volvon pikkudieseliin tarvikesuodattimen ja käynnistäessä korkkasi kierteet. Siinä kun oli konekoppa purkkarin sisältä auki, niin tulipa suodattimelle hintaa, kun piti öljyä siivota kajuutasta.
Jos kerran vuodessa investoi merkkivaraosiin, niin ei siinä konkurssiin mene. Ne on kuitenkin pieni kuluerä kokonaiskustannuksissa. Itse en tarvikeosien varaan henkeäni luota.- minor700
Olen samaa mieltä, en riskeera kallista turbomoottoria halvalla filtterillä.Alkuperäinen suodatin on tehty juuri sinun moottoriasi varten,halpafiltteri on jotain halvalla kasattu.
- yksinkertaiset
minor700 kirjoitti:
Olen samaa mieltä, en riskeera kallista turbomoottoria halvalla filtterillä.Alkuperäinen suodatin on tehty juuri sinun moottoriasi varten,halpafiltteri on jotain halvalla kasattu.
Jos filtteri on autoa varten tehty, eikä kukaan ole siitä valittanut sillä perusteella, että se olisi hajonnut, miksi se hajoaisi veneessä, jolla ajetaan paljon tasaisemmilla kierroksilla? Vene.filttereissä vaan on se 200% venelisä.
- pöyhkeä
yksinkertaiset kirjoitti:
Jos filtteri on autoa varten tehty, eikä kukaan ole siitä valittanut sillä perusteella, että se olisi hajonnut, miksi se hajoaisi veneessä, jolla ajetaan paljon tasaisemmilla kierroksilla? Vene.filttereissä vaan on se 200% venelisä.
Niin, veneporukkaa on keskimääräistä helpompi säikytellä...ei koske kaikkia, mutta keskimäärin.
- Johtuisko siitä
pöyhkeä kirjoitti:
Niin, veneporukkaa on keskimääräistä helpompi säikytellä...ei koske kaikkia, mutta keskimäärin.
Veneporukassa on jonkinverran järkiporukkaakin. He ovat omaksuneet merellä käytetyt melko konservatiiviset asenteet. Niitä taas on suosinut luonnonvalinta.
Vähän löytyy tästäkin maasta porukkaa joka pystyy tutkimaan suodattimen laadun. Täysin tyhjä suodatinpanos ei välttämättä yhden öljynvaihtovälin ajalla tuhoa moottoria, ainakaan näkyvästi. Sama koskee jossain määrin voiteluöljyjä.
Pikkukevennyksenä tositarinaa: Eräs yritys osti hyvin edullista öljyä, joka oli speciltään aivan samaa kuin kilpailijan laatuöljy. Huomasivat vasta jälkikäteen, että öljy ei säilyttänyt ominaisuuksiaan juuri 50 ajotuntia kauempaa. Kun kyse oli 1500 hjv luokan koneista, asia muistettaneen kyseisessä yhtiössä melko kauan.
- niin jooo muuten
Machineryltä vantaalta muun veneen varaosan yhteydessä (volvon kone) myyjä oli erittäin auttavainen ja selvitti jopa mittoja ja kiinnikkeitä. (laturia etsin). kertoi että heiltä löytyy kaikki suodattimet volvoon hyllystä, (en muista merkkiä) mutta sanoi että cummins (muistaakseni) valmistaa volvon suodattimet. eli sieltä saa, jos motonetin M-filterit ei kelpaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama73403Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve583253Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä442949Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi932836On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622688Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732638Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä972610Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1132317Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl552063Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk661951