AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / KTM Duke 125

KTM Duke 125

186 Vastausta 8 334 Lukukertaa
Tietääkö kukaan kuinka paljon kyseinen kevytmoottoripyörä kulkee ja miten sen voisi virittää?
Koitin tossa huppunopeuden niin sain mittariin 110km/h ja sit otti rajotin vastaan.. en tiedä vielä miten peliä voi virittää mutta ensimmäisessä huollossa rajotin kuulemma poistetaan..
ei muuten poisteta multa ainakaan olla =I?
Sun vuosmallissa ei taida kuule olla ees rajotinta jos on ostettu 5.6.2011 jälkee!
Ei sitä poisteta,vaan säädetään ottamaan enemmän kierroksia. Tällä varmistetaan,ettei kukaan riko pyörää heti kättelyssä.
Onko kevarissa mitään vikoja?
harvinaisen ruma ja epäonnistunut viritelmä se duke.
Kateelisten panettelua,jos itellä ei ole varaa dukeen,silloin on parempi ajella sillä vanhalla viritetyllä ritsalla.
Ruma? Minusta ne mopon näköiset kevarit on rumia... Ei tämä...
Mutta kallishan tuo on, uuden hinnalla ostaa 4kpl 5-vuotiaita cebareita.
Mee sää juomaa sitä bensaa ja runkkaa sitä sun hussees
HÖPÖNLÖPÖ!
Hienolta se näyttää ja sitä voi tuunata mieleiseksensä sen verran paljon on tuunaus osia tarjolla.
Niin ja se huippunopeus niin luin olisko se ollut tm:stä niin niillä oli ollut 125KM/H.
heh. aika mielenkiintoinen tuo hinnoittelu kun motoliikkeillä hinta 4460€
ja sitten ktmn omalla sivulla luki että ovh sis verot 4070€
http://www.ktm.com/fi/125/125-duke-eu.html

sivun alareunassa lukee että "rekisteröitäessä hintaan lisätään moottoripyörävero 389,60 EUR."
Tota pitäis saada ajaa mopokortilla. TODELLA LAISKA.
yhtä tehokas se on ku muukki nelari kemmut vakiona
Ookko sää ees ikinä ajanu sillä et voit sanoo noin?!?! Sehän on kaikkee muuta kun laiska! Itteltä löytyy toi duke ja kyllä on niin perkeleen mainio peli nelariks.
Ei muuten ole !!! Poista omastas viritykset pois !!!
Suomessa on se autovero 450 euroo, siksi se on tuon verran kalliimpi. KTM:n sivuilla se hinta on tax free
vittu siel lukee et hinta sisältää moottoripyöräveron 390 e!!!!!!!!! et älä sä tuu pätee saatanan evo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TOI NOPEUS ON RAJOITETTU SUOMESSA 100KM/H MUTTA SÄÄTÄMISELLÄ SEN SAA KULKEMAAN VÄHÄN KOVEMPAA (iltalehden testin mukaan)
KIVA CAPSI HERMANNI!
Rumin ja laiskin kevari mitä on nähty... Häpeäksi KTM:lle
hieno on ja suurin sallittu määrä on 11kw=15hp
Ajokoulussa jouduin pari kertaa ajaa tuollaisella.

Tunnelmia Dukesta:

+Todella hienon näköinen
+Hyvät merkinanto vipstaakkelit

-Laiska
-Ei kulkenut kuin 100 km/h oikeata nopeutta
-Huono ajoasento
-Kova penkki

Olin kyllä todella pettynyt tuohon vehkeeseen. Odotukset oli todella korkealla kun on kerta KTM:n valmistama.

Ei todellakaan hintansa/merkkinsä väärti...
No totta kai nyt ajokoulussa se on helvetin laiska, ite ajelin Yamaha Wr ja ei kulkenu ku enintään sen 109km/h ja lähti aika hitaaseen.

Omasta mielestä ajoasento on paljon parempi kuin muissa kyykyissä mitä oon koittanu (esim. YZF-R, CBR)

ite omistan duken ja sanon että hyvä peli on
nytten tullut suomeen ohjelma jolla rajotin ohitetaan elikkä kulkee sen 125+
mistäs sellasen sitte löytää?? :oo
noi laskut pitää saada vaikeemmiksi ettei kuka tahansa kommentoi.
Kateelliset inisee
En kotaria vastaan yhtään tai mitään kotarin pyöriä, koska omistan itse EXC 125, mutta en kyllä itse järin tykkää duken ulkonäöstä ym. Mielestäni kulkee erittäin hitaasti, mutta ajoasennosta pidän. Veikkaan että kukaan ei ole kateellinen jos ei tykkää tästä pyörästä.
Ktm pettymys miksi näin? tietääkseni dukes on vast toinen nelitahti kemmu jos on DOCH kone. Ja jos se pitää olla joku ns uusenska nii ostakaa sit joku MZ Sm käytettyyn jos kukaa täst ktm "pikkuveljest" on ikinä kuullutkaa.
saman verran tehoo kun muissakin kevareissa 11kw 15hp
tai sitten vähemmän tehoo
"Kateelliset inisee" haha ite oot köyhä terska joka yrittää erittää tekopyhäpaskaa. Mee muualle leikkiin enkeliä!
ole sinä hiljaa saatana , itekkää ole varmaa ite rahojas hommannu vaa ainaha se isä on siel maksamas..
mulla on duke kulkee 123km/h ja on tosi hieno
P*ska vehje. Itse ajelin tuollaisella ajokoulussa ja oli todella epäonnistunut vehje. Tolla hinnalla pitäis saada paljon parempi kevari.

Ajoasento ym perseestä. Kiihtyy huonommin kuin moni muu 11kw nelari.
hyvä vehje on ajoin ajokoulussa päin seinää
Kaikille ei noita dukeja oo näköjää riittäny ku on noi katkeraa porukkaa.
Omistan duken, ja 15hp lappu löytyy TAKARENKAALTA. Ainoa 125cc 4t moottori jolla on jotain saumaa tälle on yamahan kones joka on esim WR125 ja YZF-R 125 malleissa. Ne jokka sanoo että duke menee vaan 110, niin ne on rajoitettuja malleja. 1.6 ja sitä edespäin luovutetuissa pyörissä ei oo rajoitinta, eikä siis minunkaan omassani. Oma dukeni kulkee 128, ja yzäriin ei saa kaulaa muutakun kiihdytykses, nuo menee yhtä lujaa vaikka yamahakuskit kuinka väittää että ne kulkee 134. Ja kyllähän se mittariin kulkeekin, meen vierellä omaan mittariin 94 kun yzäri menee jo sataa! Duken mittari näyttää melkolailla oikeaa, ajoin 117 tutkaan satasen alueella ja oma mittari näytti 120. Kova pelihän toi on kiihtymään, ja voin vannoa että markkinoiden tehokkain 4t, ja niin on kyllä tehokkaampi kun A1 tehoinen 2t:kin...
Ja mitä nyt luin arvosteluist mcn sivuil nii oli saanu täydet viis tähtee :D
Ite oon kans huomannu että duken mittari näyttää oikeaa gps noputta, mullakin kulkee tuo 128 ja sitte ottaa rajotin vastaa. ensvuonna asennutan tohon 250cc pytyn kun kakspuokki duke tulee markkinoille. Tokihan tämäkin vaatii lisää tehoa, mutta ei oo pärjänny mikään muu 4t kevari!

btw, mukavaa että täältäkin löytyy edes yks asiallinen kommentoija :)
Mitä tuo tarkoittaa että 1.6 jälkeen ostetut vai mitä siellä luki?
ostin pyörän tossa kuukausi sitten uutena ja se kulkee vaa sen 106:( miten sul kulkee nii hyvi
KANNATTAAKO TÄLLÄNEN DUKE HANKKIA?
ei
"kullasta tehty mopo". KTM on laadukas 'kevari', ei mopo---.
kannattaa
Ei kannata ostaa dukea tänään näin kun dukea työnnettiin.Menin kysyin mikä vikana ja herra vastasi" vaihe ei mee päälle" naurun saattelemana lähdin pois.
jätkä pikkusen kusettaa
Itellä on nyt toi duke ollu nytte vähä yli viikon verran ja rullailtua on tullu vasta 200km. Ihan kiva pelihän se mopon jälkeen on ja rajottamattomana siinä taitaa olla peräti 11.3kw. Itselläki oli odotukset todella korkealla myös niin kuin varmaan monilla muillakin kun kerta kotarin valmistama on.

ja sitte niitä VIKOJA:

-Ekan 100km aikana 60% jäähdytinnesteistä tuli pihalle. Kuulemma tyyppivika ja johtuu liian lyhyestä huohotinletkusta

-Se rajoitin hakkaa kyllä sielä 11000 tienoilla mutta se on muutaman kerran jo siinä 6000-8000rpm yhtäkkiä pätkittämään sytytystä.(Ei siis tasaista pätkimistä kuin rajoittimella vaan epätasaista nykimistä) en tiedä onko muut sitä huomannu mutta kommentoikaa.

-Takalippa vitunmoinen lumilapio joka mukavasti alkaa sieltä penkin alta eli sen poistaminen ei onnistu. Uusi hienompi poweparts -telinen maksaa about ~150e riippuen toki paikasta mistä sen ostaa.

-nelaripaska

-ei ole 2-t ;)

-Äänet - niitä ei ole. Käyntiääni kuullostaa ompelukoneelta.

-Näyttää joltain ihme kärpäseltä edestäpäin

Ja plussat:

+Bensankulutus pientä. kaupunkiajossa 2-4l/100km

+Iso tankki (11l)

+Ajoasento rento.

Ja vielä niistä virityksistä sen verran että siinä äänenvaimentimessahan se katalysaattori jonkin verran kuristaa mut ei niin paljo että olis vaivan väärti, ruiskukartta pystytään päivittämään liikkeessä tehokkaammaksi (+2-4hp?)

Yhteenveto:
Jos tykkäät näyttää kärpäseltä, kuullostaa ompelukoneelta ja katsella kun kylän mopopojat painaa ohi niin tämä on oikea pyörä sinulle! :)
2 tahdit kuluttaa sitä tahtia et pitää ottaa pankista lainaa et saa bensaa nii en nyt tiedä onko tuo nelari niin paska ostos
No pitää olla kyllä aika tappiin viritetty mopo että painaa tästä ohi?
Itte ajoin kanssa tällä dukella kiihty iha ok mitä nyt ajelin autokoulus käsittelyy enintää 70kmh mut ei tää kyllä vie vertoja riejun uudelle marathonille se on halvempi, näyttävämpi, kiihtyy ja kulkee paremmin. helpompi virittää koska yamahan kone siis sama kuin WR:ssä mutta kaasutin eroaa ja helpompi sitä kautta virittää kulkemaan noin -130
ei ole halvempi, koska sen hinta ei sisällä autoveroa.
Mielummin joku komea kyykky nelari? Yzf-r tai Rs4? Muutenkin ku on made in india niin tulee liikaa fude olo :/
Osat on valmistettu itävallassa ja kasattu intiassa, että pistä se made in india vaikka per***sees ....
duke on paras
paska puhetta ei kannata rueta valittamaan jostahi että nelari nelari..onse kuitenkin äkäsin nelari kevari tähän mennessä kuristettunakin:) vitutti husse jätkää ku painoin ohi dukella :))
Oon tässä nyt miettinyt ostanko Duken vaiko Yamaha Yzf-r125? Kumpi on ulkonäöltään hienompi, tehokkaampi, ärhäkämpi?
yamaha on parempi
DUKE!
Mulla ihan sama ongelma!!! XD
Sama täällä! Kyl toi Yamaha on kyl hienompi, kulkee +130, jotkut on päässy tankillisel 500km
p*ska puhetta enkä usko, vakiona tuttu sano et menee enintään sen 124 km/h MITTARIIN, ja ei muuten menee 500 km
Itsehän omistan honda cbr:än kiihytyksessä honda vetää ohi mutta duke tuleepi huipuissa hivenen ohi, toisaalta tallista löytyy yamaha dt 70cc joka tulee huipuissa ja kiihytyksissä molemmista kirkkaasti ohi B)
Kyllä toi duke ehottomasti markkinoitten hienoin Ja tehokkain nelari... Itteltä löytyy tallista kans. Kandee ostaa jos nelarin meinaa hankkii :D
En suoraan sanoen ymmärrä miksi ihmiset valittaa tosta pyörästä...
Duke on aivan helkkarin komea satakaksvitonen ja halpoja kilometrejä! ''Osta Duke jos haluat näyttää ampiaiselta'' < Ei herranjumala :D Itse hankin Duken, koska tulee huomattavasti halvemmaksi ajaa tällä 300km tankillisella kun vaikka EXC:llä 70km ( ilman tuoreöljyvoitelua). Oma Dukeni jättää ainakin taakseen kaikkien kaverieni nelarit (LeoVincen teharilla). Mielipide asioista ei voi tapella mutta omasta mielestäni/kokemukselta Duke on tehokkain ja komein nelari markkinoilla! Suosittelen ostamaan jos käynyt mielessä!!

Tossa linkkiä mitä osia itselläni:

Olen itse veistänyt vakio kilventelineestä pienemmän mallin ( vaikea vaihtaa koska jatkuu takalipan alle, KTM:n oma pienempi teline 150e)

http://www.motokeidas.com/shop/product_details.php?p=274273

http://www.motokeidas.com/shop/product_details.php?p=274101

http://www.motokeidas.com/shop/product_details.php?p=274265

http://www.lerepairedesmotards.com/actualites/2011/actu_110704-leovince-sbk-gp-style-ktm-125-duke.php
KH auttoko leovince tehoihin yhtään? Tai miten menee nyt 0-100? Entä huiput normiasennossa? Jaksaako vääntää kutosel vincen kaa?
Itellä on Yamaha YZF R125 ja pätkii kevyesti kaverien duket ja husset
p*ska puhetta enkä usko, husse vie nelarit ja duke voitti yamahan TM:n testeissä
No joo... ittellä 45 hp husse wr, muute jää tommoset lehtipuhaltimet, kulutuskaan ei oo ku 5,5 litraa toki hanat auki n. 8 litraa, ei se nyt iha saatanasti kuluta, mut tehot on sen arvoset!
Ei lähde Husse Wr:stä 45 hp:ta. Normaali kevarisankari saa n. 26-27 hp max.
tohon lukemaan pääsee vaan ammatti kisatallit. Kulutus on 8 l, koska joudut käyttämään kierroksia siinä moottorisahassas.
mitä sää jätkä selität? WR husse on kisapiikki, helpot 35-40hp pelkillä kuristusten poistoilla? menehän nyt tutustumaan aiheeseen ennenku tuut sanomaa mitää.
Ittellä on toi duke ni 6300km ajettu ja näytösä lukkee low oil pressure ja koneesssa vissii joku laakeri paskana ja vituttaa perkele
low oil pressure tulee ittelläki kylmillää keleillä johtuu siitä kun öljyt niin jäykät ettei oikein tahdo kiertää joka kolkassa.
jaa no eikös huoltoon kannattaisi viedä jos on laakeri paskana eikä ihmetellä täällä
PÄTKIMINEN JOHTUU LUULTAVAMMIN TULPASTA/TULPAN HATUSTA PÄTKIMINEN PAHENEE MINULLA KOKO AJAN JA TIETÄÄHÄN SEN NIISTÄ SAATANAN INTIAN TULPISTA.
-HUIPPUNOPEUS NOIN 100KM/H
vai johtuisiko pätkiminen siitä että on talvi?
Exc jättää teijjät kaikki ;)
Tottakai Exc jätättää 4t duken, mitä odotat ? Hintasuhde laatu on toistaluokkaa kyllä, itse ainakin olen vahvasti duken puolella!
KTM DUKE 125 taitaapi olla paras. Aika halpa uutena ku vertaa vaiks Yamaha yzf-r joka maksaa uutena 5144 ku duke maksaa 4460.
joo nyt on penkitetty duke 125 36.4 hp lapulle. kireet nokkaa putkee koti konstein ;)
Hei come kyl mä dukee pidän tehokkaanpana ku kaikkia muite 4t kemmui ,mut ku näit tietoja selaillu ja siin 200 cc dukes on 19 kw noin 25hp niin et sä nyt tost saa kireemmillä nokka-akseleil ja putkel 34 hp :DD sen verran on itselläkin kokemusta :D uteliaisuutta viellä on että mistä helvetistä löysit kireemmät nokka-akselit ku ei toho viel ees oo paljoa moottori viritys osia :DDD
oliko isoki homma?:)
Älkää kokoajan toruko KTM :ää se on paras, varsinkin KTM 85
vitun katteelliset jauhaa paskaa dukesta ostakaa oma älkääkä tänne mittään paskaa kirjottako...minun mielestä duke on hyvä.........
duke on just paras mitä te urpot oikee puhutte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
älyättekö te saatanan apinat että nuo vehkeet notkuu täynnä kuristimia?:D ei vittu että on vähä tietosta porukkaa tulkaa sitte tänne kehuskelemaan ku on tietoa 11kw vehkeistä..ja nuihin on sovitettu erinokkia ja muuta hilpetööriä ei ne putket niitä tehoja tuo muutaku äänet:D
Ei 125 nelarist yksinkertasesti saa paljon enemmän tehoa kuin tuo 15hp ilman pytyn vaihtoa...
Ite oon hankkimassa joko Aprilia RS4 125 tai KTM Duke 125
Kumman puolella te olisitte ? Pidän Duken ulkonäöstä! :D Mutta sitte en mä haluu et mopopojat ajaa ohi xd Ja en aio virittää! Sinänsä se mitää haittaa jos Dukella pääsen sen 110 justiisa, mut kivempi ois päästä lujempaa joten sillo se kallistus räsään vai? Ois vaa halvempi tämä Duke ja MINUSTA nätimpi, RS kalliimpi, nätti kans, kulkee vissii enemmä ku Duke??
Duke on hyvä peli itellä on se! ei oo viel tullu vastaan mopopoikaa joka ois raiskannu moponsa ohi dukest. iso plussa on kyl bensan kulutus. duken tankilla pystyy ajaa n.300-400km!!!!!
itse pääsen -12 mallilla 450 km ainaki =)
dukessa on tehoja enempi mutta välitykset lyhyet niin ei kule sen takia ihan hirveitä
Ite sanon sen että 4-tahti kevariks vitun laiska mun 70cc mopo kiihty ja kulki paremmin... mutta ainaki siis betan 4-tahti jättää ja kaikki muutki supermotot varmaa jättää duken kiihdytykses koska toi on nii painava.... toi oikeesti häpäisee kotarin. TOI ON VAAN TOLLANEN JOKA ON KEKSITTY NIILLE JOIL EI OO VARAA OSTAA EXC:T TAI MUUTA KOTARII. Häpeän ainaki itse ajaa dukella exc:n jälkee.
Kunhan saat vielä muutaman kesän ajeltua ja sitten joskus sen ihan oikeankin moottoripyörän hankittua niin jossain vaiheessa ja moneen kertaa joudut valintojasi häpeämään. Oleellista on ajotaito ja turvallisuus enemmänkin kuin se että oletko sadanmetrin päässä kaveria metrin edellä paikaltaan lähdettäessä. Niin ripeää ja nopeaa pyörää ei ole olemassakaan ettei toinen olisi ripeämpi ja nopeampi. Piikki on nuorisolle eli liikenteessä vasta-alkajille tarkoitettu ajoneuvo jonka luonnollinen teho on se noin 11kW viritysasteen ollessa järkevä jokapäiväiseen ja -vuotiseen käyttöön. Kisapelit ei kuulu kadulle tai maantielle, ne on tarkoitettu ihan muuhun. Jos lapsellisuuttasi vertaat 70cc mopon kiihtyvyttä ja kulkua mihinkään nykyiseen 4t piikkiin, niin suosittelisin oikeasti ajamaan jokusen kymmenen tuhatta ennenkuin alat kovasti jyrkkää kantaa ottamaan. Ehkä ymmärrät sitten mikä merkitys on verrata vaikka matkustajalentokoneen kiihtyvyyttä ja nopeutta lehmän vastaaviin. Se lehmäkin saattaa voittaa ainakin kerran vaikka vahingossa.
70cc ei oo enää mopo, saatanan pässi...
näimpä se on ku jannut pääsee tänne itkemään kulkupelien tehoista kun tietäsivät vielä mitä ne vehkeet on "oi vittu oon kova jätkä suuttimen osasin vaihtaa saatana ":D
voi voi voi kylläpä taas mennää perse eellä puuhun ite oon dukella ajanu kesä ja koko talvenki ja loistava peli. ei ehkää pärjää 2 tahti laitoksille mutta eipä vie 7 l sadalla. huippuja kerää n.115 km/h.
dukella pystyy kyllä keulimaan niinkuin muillaki kevareilla.
viivoissa jättää kaverin cebarin ja a1 hussen.
Että sillä lailla kokeilkaa ennen ku suollatte tuota suunnatonta paskaa!
Nopeus ei oo aina se tärkein vitun pellet... Jos pyörä vaikuttaa muuten hyvältä hienolta ja mukavalta ajaa niin onko se 10km/h nopeus ero muihin pyöriin verrattuna niin kauheaa!? Välityksillä saat sen kulkemaan vaikka 180km/h mutta kiihtyvyys kärsii!! Ekassa huollossa ruiskukartan uudelleenohjelmoinnilla on mahdollista poistaa Duken AINOA KURISTUS!!! Eli silloin kulkisi kovempaa.. Itse ainakin odotan että saan kortin ja pääsen ajamaan... MP- messuilla näin pyörän ja 6pv myöhemmin allekirjoitettiin paperit siitä ja tietoa nopeudesta ym ei olllut eikä kiinnostanutkaan! Dukessa on enemmän vääntöä kuin missään muussa tämänhetkisessä kevarissa.. Dukessa on 11.8kW vääntöä eli enemmän kuin suomen laki sallii...
*siis 11,8kW (kilowattia) TEHOA. ja sekin vasta uuden ruiskukartan jälkeen. Vääntö on ihan eri juttu Suomessa se ilmoitetaan newtoninmetreillä (Nm)
Mistäs tän ''teho'' kartan saa ku kukaa KTM jälleenmyyjä ei oo sellasesta kuullu?
Itsellä Duke löytyy tallista ja huiput yli 120km/h ja nyt uusissa pyörissä on jo uusi ruiskukartta! Faktat on että se on tehokkain 4T kevari mitä on ja painaa 125kg ohjekirjan mukaan. Eli ei kovin painava. 2v Takuu ilman kilometri rajaa tarkoittaa huoletonta ajoa 2 vuotta. (3-4l 100km) (10,5l tankki) (1,5l varatankki) 10500rpm huippukierros tehot!
120km/h? oletko tehnyt sille mitään vai meneekö ihan vakiona?
VAAN 125kg, bensaa ja öljyy täynnä 150kg!! Came on!!! Oma husse wr painaa 90kg ja tehoa 45hp! Repikää siitä!
ääääääääääääää... Haluan olla vittumainen kun en kotkaa omista ***** mun peewee 50cc jättää kyl kevyesti. No ei, mutta vakavammin onko oikeasti hintansa väärti? En kaipaa tehoista tietoa jonneilta joille isi maksanu hussen vaan: onko kestävä? Tyyppivikoja?
joskus YHDESSÄ erässä oli jonkillainen tiiviste vika (tiiviste oli heikko/saattoi kuluu pois) mut se on ollutta ja mennyttä... mun dukes ainu vika on se et peili löysty =D
Siis se tiiviste vika oli sellanen, että jäähdytysneste säiliön korkissa ei ollu tiivistettä ollenkaa... Mutta huollosta sen saa ilmaseks sinne. Jos 1e on iso raha. Itsellä on siis tästä erästä oleva duke.
Ite ajoin lähes joka ajotunti dukella ku ei cbr oikee innostanu :D ei voi sanoo muuta ku et paska vehje välivapaa tulee tosihelposti ja kerran se hajos ajotunnilla kaikki merkkivalot syttys meni vapaalle ja ei saanu millään vaihdetta silmään sitte piti pysähtyy ja odotella vähä aikaa vasta 15 minsan päästä tää kyseinen intialainen paska vitsaus lähti päälle ja penkki on kova ku perkele ja ajoasento on epämukava
On mullaki kaikkee paskaa kerrottavana, mut ei tuu ny vaa mielee. Ite varasin duken ja siihe hiuka power parts osia :) Luotan ktm:n pyöriin, uskon et on hyvä.
Ettekö te ymmärrä. Kaikki eivät halua virittää niitä pyöriän niin maan perkeleesti.

Vakio sen olla pitää muuten tulee Poliisi-Matti ja risuttaa.
Onkos tämä hintansa väärti olen miettinyt tämän ostamista paljos tämmönen 2012 malli kulkee onko siinä se joku huonompi ruiskutus kartta vai? Oisko tämä sit parempi ku 2012 cbr ? Itestä ainaki hienompi.
DUKE ON PARAS!!!
omistaako for ever alone dukea?
ai o?
ite oon 16v tyttö ja ostamassa duken. omasta mielestä pyörä on ihan helvetin seksikäs, ulkonäössä ei mitään vikaa. itteäni ei huiput kiinnosta vaa se et pyörä kulkee hyvin. myös se et pyörä kuluttaa vähän on tärkeetä koska lompsa ei anna ihan myöten jos kauheesti kuluttaa. tehot on pyörässä näköjään just sen 11kW ku joissain muissa pyörissä ne ei ees hipase sitä, ihan sama ajaako mopo-pojat ohitse voin pistää sen piikkiin että oon tyttö ja en osaa ajaa :)
Hyvä asenne, tosin jos mopo-pojat paahtaa ohi niin on kyllä aika tappiin viritetty mopo tai sitte ajotaidot kusahtaa - ja aika kunnolla.
mulla oli tommonen duke niin se kulki 80 ku oli kova paskahätä myötätuuli ja kotiikävä!
Taitaa kuskilla olla vähän painoon liittyviä ongelmia ;)
Ni montakoha tonnia sulla olikaan sitä paskaa jo housussa? Kyl se vähän enemmä kulkee
Itse omistan hussen ja duken. Ja voin rehellisesti sanoa että jos joutuisin toisen myymään niin husse kyllä lähtisi. Dukella on paljon mukavampi ajaa ja se kuluttaa vähemmän ja on luotettavampi. On dukessa vakio äänet kylläkin vähän tylsät mutta sen ei ole mikään ongelma. Hussesta löytyy potkua kyllä paljon enemmän, mutta se kuluttaa aivan helvetisti ja on "epäluotettavampi" kun Duke. Ajoa asennot ovat kummassakin pyörässä aivan mainiot. Tosin Dukessa on ehkä hiukan parempi ajoasento. Itse olen 178cm pitkä.
Heti alkuun sanon etten ole ajanut mitään muuta pyörää kuin mopoikäisenä Kymcon nelariskooteria ja nyttemin Kawasakin 600:sta ZZR, about 100hp.

Olen nyt siis autokoulussa ja suoritan A-korttia. Tällä viikolla oli ensimmäinen ajotunti, opettaja sanoi että mennään ottamaan tuntumaa tuolla KTM 125 Dukella.

Oli lähes vaikeaa päästä alkuun ilman, että sammui koko ajan. Vika ei ollut pyörässä, vaan itsessäni, kun sillä Kawalla ajelen täällä. Ajattelin että lähtee eteenpäin pelkällä kytkimellä. Olin väärässä. Kierroksia tarvitsi ainakin 5000 että pääsi liikkeelle. Kun liikkeelle päästiin, tuntui Duke aivan joltain polkupyörältä, niin kevyt peli! Liikkui ihan ok, mutta kun tuli jyrkkä ylämäki, koko romukasa melkein hyytyi, piti vinguttaa koko mäki kakkosella ylös, kierrokset varmaan aivan tapissa ja edellä ajava autokouluope katoaa horisonttiin... Ohi polkeva nainen katsoi kuin mitäkin kummajaista. :-S Ja sen autokouluopenkin mielestä tuo pyörä on todella nuhapumppu.
Enpä usko ellet sä paina jotain 140kg ja ajokamat päälle. Ite painan 85 ja menee vaikka Mount Everestille 6 vaihteella.
näissä vehkeissä jumii ruisku, painetta purkaa välillä muualle ja antaa niin helvetin vähän keittoa mitä pitäisi antaa tämmöiselle koneelle,osa dukeista toimii ja osa ei vedä mihinkään.kaasuttimella olisi varmaankin aika makia lähtönen.
kyllä tuo jaksaa mennä mäet ihan helposti! ajokoulun pyörät ny onki vähän jänniä ja löysiä
olen dukella vuoden ajanut ja vaan kaksi viritetty mopo on mennyt ohi ja viivoilla vienyt? ajattelin vaihtaan dukeeni pienemmät renkaat niin kiihtyisi paremmin?
Uutta dukea ei voi millään verrata ajokoulun menopeliin koska sitä on aivan varmasti ajettu asiattomasti, siinä missä kaikki muutkin ajopelit alta pettäisivät. Ajattelin itse ostaa tämmöisen Duken mutta voisiko joku sanoa jos tälle pyörälle saa hienoja tarrasarjoja espoon alueelta kun se mukanatuleva tarrasarja ei mielestäni näytä riittävän räväkältä. Ja onko mitään järkeä ostaa ktmmän oma powerparts pakoputki jotta ei kuulostaisi ompelukoneelta tuo vehje?
Ittelläni on Duke ja oon saanu huipuiks 128km/h. Power parts änkällä tulee hyvät pörinät ;)
KTM:n jälleenmyyjällä (Espoon Bike World) pitäisi olla noita tarrasarjoja tilattavissa.
saako noita powerpartsejakin bike worldistä?
Kyllä saa
aika laiska piikkiseks ku mun mankiki menee 24 millisel kaasaril ja väleil 95gps...
KTM duke on paska, koska on hidas ja on tehty Intiassa lapsityövoimalla... huippunopeus on vaan joku noin 100km/h MUTTA muut KTM:mät on HYVIÄ!!!
Duke on yksi parhaista ja ehkä hienoimmista kemmuista.
Meillä on kaverin kanssa pientä kiistaa että kumpi on parempi;
Ktm duke vai Yamaha yzfr osaako kukaan sanoa .
Kertokaa hyvät ja huonot puolet?
mun mielestä duke on yhtä kun skootteri äänet on paskat ja se on tehty oikeesti intiassa mutta te voitte kertoa omat kokemukset kyseisistä kemmuista mutta duke on valuvaaa kuraaa
2 ykätsy kuskii on sanonu mulle et tää on iha luumu verrattunu toho sun dukee ko ne on testannu dukee
Molemmat on paskoja osta 45hp husqvarna wr
duke 125 on tehoton ja suuri pettymys ktm:mältä mutta saahan siitä tehoa irti joillakin virityksillä ja rajottimen poistamisella. yzäri taas on semmonen munasukkula jossa vain äänet on kohdillaan. ja oon kuullu että yzärit hajoilevat enemmän kuin duket.
siitäs kuulit aleksi että duke on huonot ja yzfr on hajoillu kaveri osti käyttetynä niin hajos kun kierrätti 9 tonnii nii moottori halkes mutta harvalla on käyny tällee ja niissä ei oltu tehty varmaan paljoo huoltoja
mä kirjotin ton kommentin tuomas T:Janne
duke on paska duke on paska kaikki tietää yzfr on paras
osta tuomas pv 80cc tai manki 125cc... älä mitään yzf-r125:sta
Ootko sä oikeasti noin vitun tyhmä, vai esitätkö sä vaan? Ei vittu se kone voi haljeta? Ettei vaan ois ollu pytty mikä halkes? Mutta ens perjantain duke ;)
minkä ihmeen takia tänne tulee tollasia mopojonneja pätemään mankeista ym. yzf-r125:sta. Dukessa kiihtyvyyttä löytyy ja huippuja itselläni on tutkaan ajoin 113 km/h. Turha tulla tänne itkemään miten "paska" peli on, itse en vaihtaisi tai vaihda pois. Uusi änkkä tosin kannattaa ostaa joko powerpartseista tai esim. Acrapovikki/Arrow. Ja kilventelineen voi itse sahata tai ostaa powerpartseista. Mainio peli.
(Y)
Juurikin näin kuten Kotkat sanoin, ihme mopopoikien pätemistä, joille isi ei oo antanu hommata edes kevarikorttia...
onko kenelläkään mitään ohjeita miten saisi itse leikeltyä/tehtyä duken rumasta takalipasta siromman ja lyhyemmän? ja jos on kuvia niin pistäkää omatekemistä kilventelineistä!!! ja tietenkin den kilven pitää olla laillisessa kulmassa!!
Ei helvetti mulla keittää kiinni nää pellet jotka pätee jotain ihan paskaa kuten "Yamaha dt 70cc jättää paska duken" tai että "luumu paska, mun exc vie !"... ettekö jo ymmärrä että nelari on nelari ! Huhhuh... Eikö Täällä voi niiku puhuu asiallisesti esim. tyyppivioista, huipuista, kiihtyvyydestä ja muusta pyörään liittyvästä. Kaikki asiattomat kommentit voitte tunkee p e r s e e s e e n !

No mut nyt tähän asiaan. Mun mielest toi duke on ihan nätti pyörä, ite varmaa hommaan ens viikolla duken ku toi cebari aika loppuun ajettu (40tkm) :D
Mut mites tää duke nyt sit kulkee? kiihtyykö hyvin yms. ?
Ite ainaki mun kaverit sanonu et duke on tosi luumu yms.
Ja eihän tää pyörä ees oo painava jos se painaa 125kg ? Mun cebari painaa 130kg (kuivapaino). Omalla kokemuksella cebari vieny tähän mennessä kaikki nelari piikit, jopa dukenki mutta tuskin se nyt haittaa. Ja huipuissaki se kyllä duken vie, ku oon päässy cebaril vakiovälit rajottimelle (n. 157km/h mittariin, oli gepsiin 152km/h) auton imussa motarilla. Ja jos se duke nyt sit menee sen 120km/h vai? Harmittaa kyll vaa ostaa duke jos se sit hajoo samantien ku tolla cebarilla rullailtu 40tkm ilman mitään ongelmia. Kulutsosat on vaa vaihtoa kaivannu :)
130kg!!!! Mun husse wr painaa 90kg ja tehoa 45hp, ja vitut 160 menny, täystehone cagiva mito menee 150-160!
Mikä teit vaivaa? :D ostin duken.. oon laittanu siihe 900e powerpartsei kute akrapovicin.. kaikki muut oon vieny viivas tähä asti paitsi frendin täystehose husse.. duke kiihtyy vakion yllättävän hyvin siin on mukava ajoasento ym.. akrapovicin ostin just sen takii et se alkuperäne kuullostaa silt et siin ois jotai vikaa.. en tiiä noist tehoist nyt ittel ei mee ku 115 mut sen voi ottaa pois rajotuksen ku sais vaa aikaseks ottaa yhteyt maahatuojaa.. ja nyt ettei kukaa tuu valittaa et isi maksaa kaikki powarit ym.. kaikki oon itte maksanu! hyvä pyörä ja tosi mukava ajaa kaupungissa pidemmäl matkat puutuu vähä perse mut sekää ei oo ongelma
Itse olen ajanut autokoulussa kyseisellä pyörällä ja jos jonku nelitahti kevarin laittaisin niin se olisi duke :) Tällä hetkellä omistan Exc:n ja rupiaa käymään jo kukkarolle tuo 10l/100km kulutus... Pitää katsoa jos ensikeväänä kävisi vaihtamassa dukeen, ja jos vaikka niihin löytyisi silloin uusia ruiskukarttoja :) JA kyllähän tuo mittaristo ja ajotietokone on aivan mahtava!

Muuten onko muilla ollut samaa vikaa kun itse huomasin, että kun ajaa vesisateella niin ruiskutus tai joku hieman pätkii kun vääntää kaasunpohjaan n.100km/h vauhdissa?

SITTEN ihan sama vaikka joku perkeleen ruma cbr kulkisi kovempaa yms. mutta on se vaan niin helvetin ruma, pieni, jousitus paskaa. Monella on monta Homolla on honda.
Yamaha yzfr 125 on ihan asiallinen peli, mutta vähä huonon kuvan saanu kaverin yzäristä kun huollossa koko ajan kun mikään ei toimi. Ja muutenkaan en ole yamahan miehiä :D
Ite oon ajellu Dukella nyt vuoden ja täytyy kyl sanoo jot on mahtava peli :) Moottori käy hyvin ja lähtee hyvin käyntiin kylmänäki aamuna. Ainut miinus on se ettei jaksa vääntää kunnolla loppuun 6 vaihteella.. mut sitä asiaa korjattu isommalla takarattaalla ja ongelman aiheuttajana voi olla sekin jotta pituutta n. 195cm ja painoo se 87kg nii tuo tuulen vastus rajottaa vähä menoo.. tosin huiput oon kyl saanu 124km/h jot kyl se kulkee ihan tarpeeks nelariks ja pienemmällä kuskilla kulkis paremminki :) Jotta eiku kaikki vaa dukee ostamaan <3
Miten siulla voi mennä 124 :o ite oon saanu kulkemaa melko kovaan tuuleen 110 ja ite oon sen 167cm ja 79 kg
Itse tässä olen vähän ajatellut kumpaa ostaa, Honda CBR vai Duke. En aio virittää,
bensakulutus?
käyttöikä?
mukavuus? (penkin ja jousituksen)
ääni?
Duke:
Bensan kulutus (2.5-4l/100km)
Käyttöikä luultavasti VÄHINTÄÄN 2 vuotta
Penkki joittenkin mielestä kova mutta omasta mielestä tukeva ja jousitus tanakka
Vakiona semmoinen pieni pörisijä, suosittelen ostamaan uutta sliparia (Akrapovic, Sebrin tai Arrow)
ite oon kuullu että jokin power commander ruiskunsäätö juttu tulee tuossa ensi keväällä, mutta mihin se vaikuttaa että säätää niitä ruiskutuksia? sori en oo mikää ammattilainen näissä :D ja tuuota dukea itsekkin olen ajatellut mutta ainut ongelma siinä on se nopeus :( vaikuttaako eri rattaat nopeuteen, jos vaikuttaa, minkä kokoiset rattaat pitäisi olla eessä ja takana :D ja mistä sliparista kuuluu parhaimmat äänet?
Cagiva mito paras kyykky, 216kmh kuristamattomana. En sano että duke ois paska mutta ei niitä faneja nyt hirveesti oo. Suosittelen yamaha wr mutta jos ei tykkää enskoista nii sitte apikka.
Mul on laitettu duke. Vetää järettömästi yli 200. Muut syö viivalta paskaa..
Järkee täällä tapella...
itellä on kyl duke eikä mitenkään erityisen tehokas ole.
mutta KAIKKI alle 30kw vehkeet on kyl leluja.
JA honda cbr 10kw, yamaha YZF-125R 11kw mutta noista kahdesta kilpailijasta dukella 11kw kovemmat huiput. yamaha kyl kiihtyy kovempaa, mutta ihan loogisesti:
kireemmät välitykset = isommat huiput, hitaampi kiihtyvyys. siis jos vääntö riittää huippujen saavuttamiseen.

ja kaikille mopojonneille:
2T husset ja kotarit on 4.4kw papereissa.
mutta niistä löytyy se 24 kw. mikäkö on tehon hinta?
10l / 100km. eli ne kuluttavat PALJON. (18€ helsinki-hämeenlinna)
4t kevarit kuluttaa sen 2.2l /100 km. (jtn 4€ helsingistä hämeenlinnaan)
jos isi maksaa bensat ni ei siin mitää. voitte kyl hommaa ne A2 pyörät ja ajella niillä vaikka ei ole korttia mutta duke on tehokas KEVYTMOOTTORIPYÖRÄ
yrittäkää ymmärtää että teidän jumalanne EXC ei ole kevari. tai ainakaan enää kun poliisi teidät pysäyttää.
mielialat kyl vaihtelee jäbillä kun on niitä "alien" bombereita missä custom katteet mitkä maksaa useempaa sataa tai jopa yli tonnin ni kyl on hieno pyörä koska bomber tarrat kiinni siin. mutta kun on duke mikä on hillityn näkönen fighteri niin ruma koska ei ollu vanhemmilla varaa ostaa mutta joku kaveri sai semmosen.

hieno ja hyvä pyörä. perus 4t tehoiltansa.
ja onko oikeesti jollai 6km/h niin paljo väliä kun vertailette yzfr:rään?
vain jos on oikea jonne...
Itse ajoin kaudella 2012 (toukokuu-lokakuu) omalla CBR 125R vm.2012 14 500km ja voin sanoa, että tosi luotettava ja pieniruokainen oli. Keväällä harkitsin Duken ja CBR:n välillä ja päädyi CBR:ään, koska siinä on 4 vuoden takuu (Duke 2v), tehty Japanissa (Duke Intiassa), pienemmät huoltovälit kuin Dukessa ja vara-/lisäosat noin puolet halvempia. Duke on hienompi, sopii kikkailuun ja hieman parempi ajaa, ehdottomasti! CBR on mulle ollut ihan hyvä pyörä ja yksikään vakio nelari tai mikään mopo ei oo kuittaillu WR, Yzi, Duke kaikki jää huipuissa. Ihanaa offtopiccia!
Niin tuo Dukehan on ihan kiva peli. Ne ketkä väittää, että Yamaha YZF-R 125cc kulkee/kiihtyy paremmin niin en tiedä mistä repivät tietonsa. Kaverilla 2010 mallin YZF-R ja mulla Duke 125cc ni jammu jää alussa kiihdytyksessä taakse, mutta koska se on kyykky malli niin tottakai se tulee sitten loppujen lopuksi ohi. Tosin, jos itse vedän pään alas ja ajan vaikka kakkospaikalta (sillai kyykkypyörän asennossa) niin eipä se oikeestaa jää jammulle. Siis Dukehan on aika lailla parhaasta päästä 4-tahdeista. Suosittelen jos tykkää pieniruokaisesta kevarista. Eikä tuo hintakaan ole niin paha (kun miettii siis uutena). Nämä virittelijät tykkäävät nyt sitä virtuaalikikuliaan kasvatella, kun halutaan tapattaa ittesä mahollisimman nopee. No sit kun saatte/saitte seuraavan luokan ni arvaa, et suorastaan naurattaa, ku ajelee vaikka Suzuki GSX-R 600cc tai Kawasaki EN-6R. Iha sama mikä "viritetty" kakstahti- tai nelarikevari ni jää kyllä kakkoseks. Mutta niin aiheeseen takas plussat ja miinukset:

-Stefat jouduttiin vaihtamaan, kun oli tyyppivika ekoissa versioissa. (meni takuuseen)
-Taka-akselin kiinnitys (rattaan puoleinen alumiini osa) hajos, kun se oli huollon yhteydessä laitettu väärin, mutta eivät myöntäneet virhettään. Helppo korjata vaikka kolmella prikalla ja yhdellä nylokilla.
-Jäähdyttimestä puuttuva O-rengas eli tiiviste (valmistusvika/unohdus)
-Tuota samankaltaista röpötystä kuin aikaisemmin mainittu. Häviää kun saa kierrokset nousemaan 8000-9000 yli.
-Ilmeni uusi käynnistykseen liittyvä ongelma. Siis kun kääntää avaimella virrat päälle niin mittariin kyllä tulee kaikki tarpeellinen eikä mitään varoitusmerkkiä, mutta ei vain lähde käyntiin (ei johdu akusta), niin ei anna kipinää. Oikeastaan se ei reagoi millään tavalla käynnistykseen. Itse arvelisin ongelman johtuvan hapettuneesta katkaisijasta (siis starttinappula on hapettunu) tai sitten siinä on mennyt piuha poikki. Tähän olisin mielelläni apua hakemassa. Mäkistartilla saa käyntiin, mutta ei virtakatkaisijasta.
-viritettävyys kärsii kun moottori on jo oikeastaan rakennettu suurinpiirtein siihen 11kW:tiin

+4,5l/100km (keskikulutus ollut kokonaisuudessa)
+Ajoasento (ei mee selkä kipeeks eikä tunnu hartioissa)
+Ulkonäkö (suht sporttinen, mutta ihan makuasia josta en lähde kiistelemään)
+Luotettava peli, eikä kertaakaan ole jättänyt tienpäälle.
+Hyvät alaväännöt, ei tartte turhia kaasutella.
+Helppo huollettava (lukuun ottamatta elektroniikkaa)
+Huiput sillaset 124km/h (viiden tonnin huollon jälkeen)
+Helppo hallittavuus ja sopii erityisesti pienemmille kuskeille. (150cm pitkä ajaa jo ihan mainiosti)

Siis pienien vikojen (paitsi tuon uusimman) puitteissa kannattava ostos. Kestää muuten aika kovaa rääkkiä tuo kone. Itse ajelin paljon hiekkatiellä ja takarengas irti lähes koko ajan.
paska kusi perkele vittu saatana jumalauta homo
Itse vittunnuin koska ei duke kulkenu ku 110 km/h hyvänä päivänä ja huonona sai tapella että sai ees 100 km/h (vuosimallia 2012 slippari kiinni) niin ostin 200 cc duken koneen ja laitoin sen kiinni nii jää kaikki mopo exc:t ja husset imemään tissiä
Paljon kuluttaa sadalla kilometrillä?
2,9 luulisin tässä viikon kokemuksella.(riippuu toki kaasu kahvasta)
MORO! OOn 14.VuOt1as jaoon just ostanu iha sairaan päheen DERBI XTREME 49,7cc! tää on ehkä vähä offtopic, mut selitän ku tääll o nii vitun lenkkari porukkaa.
Kerron eka vähän historiaa........................................................................................
Entine omistaja sano et pyörä oli leipassu tyhjää jossai 45,0435 tkm kohalla orkkis männäl sano et oli kuulunu vaa poks ja sit tyssänny matka?Mitä se pOKS meinaa? räjähtiks se mäntä sielt pytys jotenki iha säpäleiks ja niiku kaikki vaa lens pakoputkest? sit se sanno et kaasarin NEULALAAKERI on vaihettu just. mut niin sit ku täs viikol vaihoin öljyt nii öljy roppu oli iha himputin tiukas ja tietenkin pyöräytin sen kauniin torxxxx kuvion siit vituiks, no porasin pulti vittuu ja valutin öljyt nii sielt tuli jku 4 sellast kiiltävää juttuu, en oikee osaa selittää( vähän niiku Dragon BALL kuulia, niitä lohikäärme munia) nii sellasii kiiltävii, sitku soitin toho yhte Nyrkkipajaa nii ne sano et mull o kaasarii eksyny jotku petilaakerit tai jotai tai niiku et ne kuulat o vissii jonku pedistä, tai siis sängystä karannu?
mul on orion jätti kaikki mopot ja lensin sil rekkaa päin eikä ees menny runkokaan somluu, katteeseen tuli pari naarmuu. ps ootte kaikki kyl iha h0m0ja, ei millää pahal mut mun pippeli ei stondaa gosg oon 17v
vittu mitä jonneilua. Kukaan ei pyydä mielipidettä ulkonäöstä, kysymys oli yksinkertaisesti huippunopeus ja virittäminen.
Yzäris kulkee kovempaa kiihtyy paremmin on hienompi ja mukavammat äänet ja ajoasento maksaa nyt sen 500e enemmä mut kyllä sen ny voi maksaa
Duke on vaan paras
+mukava ajo asento vaikka oon melkei 180cm pitkä
+Tehokkain nelari kevareista 11.5kw 13.5nm tm. testissä penkistä
+tyylikäs ja paljo varaa vaikuttaa ulkonäköön
Pyörä itessään on aika hintava, mutta niin on kaks tahti kevaritkin ja jos laskee huolto- ja bensakulut+pyörän hinnan niin jää tuo duke aika paljon halvemmaksi.
En oikein tiiä mitä sanois. Oman duken ostin toukokuun lopussa, sillä oli ajettu 1800 km ja huollettu tonnin huolto merkkiliikkeessä. Nyt on jo toista kertaa huollossa, muuten kuin määrä-aikaishuolto. Ekalla kerralla joku rele bensatankista tms, meni takuuseen ja nyt kytkin luistaa, joka on omasta mielestä aika mitä vittua. Syyksi sano liikkeessä että jos on tullu kumia poltettua reilusti tai keulittua niin olis menny sen takia. Noh kumia oon polttanu, sanotaan että neljäs osan tosta renkaasta. Eli pari kertaa kun joku mopo tullu leikkimään valoissa viereen tms. Niin teiltä kysyisin että onko mitään mahollisuutta vedota johonkin että menis takuun piikkiin, eihän tässä nyt oo mitää järkee että oon ajany pyörällä jonkun vajaaa 6tkm ja kytkin jo prakaa...
Normaalilla käytöllä kytkimen pitäisi kyllä kestää todella paljon pidempään. Pieni kuminpolttokaan ihan oikein tehtynä ei syö kytkintä paljoakaan. Sen sijaan väärin tehtynä kytkimen saa loppuun todella nopeasti. Mutta mikäli ajotyylisi on normaali, eli et mitenkään erikoisemmin luistata kytkintä tai polta kumia paljoa, niin silloin vika on kytkimessä. Se on sitten eri asia, että suostuuko liike korjaamaan (vaikka takuu onkin), mutta eivät he voi väittää että olet keulinut tai polttanut kumia. Itse kytkinremonttihan ei maksa juurikaan mitään, kun itse teet, mutta kyllä liikkeen kuuluisi korjata kun kerta takuu on voimassa.
Nimenomaan se tässä naurattaakin, ajotyyli melko normaali tai siis kukapa ei välillä lähtis valoista vähän nopeemmin ?? Mutta sillonkin just kytkintä säästääkseni en luistata kytkintä, niinkun en kumia polttaessanikaan luistata joten se tässä ihmetyttääkin ... Ja liikkeestä sanottiin että takuun piiriin tää ei mee koska on kulutusosa. Noh ilmeisesti kulutusosa joka ei kestä kulutusta.

Ja sen verran siitä kytkinremontista itsetehtynä että ei vain ole missään tilaa / työkaluja tehdä niin vähän pakkorako viedä liikkeeseen...
Kytkinremonttiin et tarvitse kuin räikän, 8mm hylsyn ja 10mm hylsyn. Näin ainakin oli omassa pyörässä, mutta hylsyjen koko voi tietenkin vaihdella. Tuon remontin pystyy tekemään pihallakin, mutta suositeltavaa olisi tietysti hoitaa homma sisällä. Itse en vie pyörää sen takia liikkeeseen, koska osaan korjata itsekkin ja useimmiten korjaamoilla on täysin ammattitaidotonta porukkaa tai eivät muuten vaan kiireessä ehdi hoitaa hommiaan kunnolla.Esimerkkinä voin kertoa omakohtaisen kokemuksen ja kyseessä oli vielä kytkinremontti:

Eli kytkinkoriin oli kulunut lovet, koska oli jo niin vanha ja se piti siis vaihtaa. Siinä kytkinkorissa oli kiinni kaksi ratasta, joista toinen oli kiinni niiteillä ja toisesta rattaasta lähti holkki, joka oli painettu prässillä kiinni kytkinkorin keskellä olevaan reikään joka toimi kytkinkorin laakeripesänä. Uudessa kytkinkorissa ei ollut näitä rattaita kiinni, joten ne piti vaihtaa siihen uuteen. Itsellä ei ole prässiä enkä viitsinyt alkaa porailemaan niittejä, joten jouduin viemään sen liikkeeseen vaihdettavaksi. No nehän sitten hoiti homman ja aloin laittamaan uutta osaa kiinni, kunnes huomasin että toinen neulalaakeri ei mennyt paikalleen siihen kytkinkorin laakeripesään. No siinä sitten tulin lopputulokseen, että ovat liikkeessä onnistuneet painamaan sen holkin soikeaksi, jossa se toinen ratas oli kiinni. Liikkeessä tosin sanoivat, että eivät ole tehneet mitään väärin ja kertoivat kuinka olivat ensin lämmittäneet sen holkin 120°c ja sitten painaneet sen prässillä kiinni kytkinkoriin... Että eipä ole se mekaanikko tainnut olla fysiikantunneilla hereillä, tai sitten on päässyt lämpölaajeneminen hieman unohtumaan...

Ps. Jotenkin nää viestit aina venähtää vähän :/
Niin ja tartteehan sun tosiaan saaha laskettua öljyt pois, joten tarttet siihenkin yhen hylsyn...
Mukavaa lukea kevareiden tehoista, huippunopeuksista ja väännöistä. Mutta totuushan on että mukavaan ajoon nämä kaikki vaikuttavat. Vääntö nyt kaikkein eniten. Itselläni ei tälläistä piikkistä ole, vaan vanhana ukkona ajelen vuoden 1977 chopatulla rautapäällä. Vääntöä tästä löytyy kuin pienestä kylästä ja huippunopeuden kanssa on vähän niin, että ajomukavuus rupeaa kärsimään 140 km/h jälkeen apinakiikkujen ansiosta. Eli ei hajuakaan mitä loppuviimeksi kulkee. No tietty äänet tämmöisessä vehkeessä on sellaiset, että sopii tämmöiselle kuurollekin ukolle. Naapurit ovat myyneet herätyskellonsa, kun ei ole kuulemma tarvetta, klo 7.00 aamuherätys toimii koko omakotialueella konetta lämmitellessä. Ei aina niin kiva juttu.
Istuinkorkeushan on sellainen mukava, että 10-vuotiaskin yltää kevyesti maahan. On ruma , äänekäs, haisee pahalle ja kallis käyttää, mutta niin oma.
Respektiä
Ei oo kovin mukava peli matka-ajossa tommonen puolikyykky.
Mitä muutoskatsastuksessa tehdään ja meneekö läpi, jos on dukessa leovince kiinni?
HYI helvetti miten joku kehtaa edes ajaa dukella. VIRITETTY KÄRPÄNEN XDXD
tänne sanoo...
vittu MUN DUKE KULKEE TÄYSII JA LEIPOO KAASUSTA.
LÄHDETÄÄN NARNIAAN!!!!!!!!!!!!!!
Dukella oon saanu huiput 129 painan 80kg ja pituutta 175cm. Paras nelari piikki mitä vaa saa !!!
Minulla on duke ja olen ajatellut ostaa arrowin putken niin mikä olisi paras kauppa putken ostamiseen?
Terve, itte haluaisin ostaa 28mm fatbar-tangon dukeeni. Meneekö se vakio kaasukahvaan ja grippeihin? Vai täytyykö ostaa uudet gripit ja kaasu"tuubi"?
Muistakaa että tämä on minun mielipide ja jokaisella on oma mielipide eri asioista joten älkää tuomitko asioita heti sen takia kun joku on eri mieltä. "Emme me voi kaikki olla samanlaisia, sillä mitä silloin olisi?"

Minusta KTM Duke on helvetin hieno koska siitä löytää dynaaminen muoto, 4-tahin tehot ja äänet, puolikyykky ja helppo tuunattava. Jos rupeaa edes vähän katsomaan osia Dukeen niin voin sanoa että niitä löytyy aivan helvetisti. Oikeesti. Itse pidän matalasta äänestä jota kone päästää ja ulkonäkö on helposti muuneltavissa jokasen omaan makuun. KTM Duken saa helposti kulkemaan enemmän kuin 120km/h ilman mitään suuria muutoksia. Vaikka monet sanovat että 4-tahti on hidas ja laiska 4-tahit ovat oikeasti ihan helvetinmoisia tehopesiä. Niitä ei tarvitse huoltaa todellakaan paljoa kuin 2-tahtisia ja 4-tahit kuluttavat vähemmän (2-4l 100km) eli esimerkiksi voit lähteä pitkälle matkalle tankaamatta moneen kertaan sillä Dukessa on 11 litran tankki. Saman mallista Dukea löytyy 125cc, 200cc, 300cc, 600cc ....

(!!MUISTAKAA!! että kaikissa uusissa Mopoissa, Kevareissa ja Moottoripyörissä on alussa hyvät rajotukset ettei kulje täysiä sillä tällöin varmistetaan että moottori on kunnossa tulevaan käyttöön ja ettei tapa itesään heti kun ei ole oppinut hallitsemaan kaikkea sitä voimaa/vääntöä ja nopeutta)

-4-tahti

-Vähähinen kulutus

-Matalat äänet

-Helposti muuneltavissa

-On nopea

-Vääntöä löytyy

(Jos haluat enemmän väiteltävää, sen kun vastaat.)
 /   /  /  / KTM Duke 125

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta