Onko kukaan huomannut että näiiden yli on miellyttävämpi ajaa hieman vinosti eli renkaat yksi kerrallaan töyssyyn. Miksi työssyt rakennetaan aina kohtisuoraan tielinjaan nähden - muuta kuin se ilmeinen yksi? Hiljaakin ajaessa suoraan töyssyyn tökkää aika pahasti ja tuntuu että ottaa akselistoonkin rajummin...
Hidastetöyssyistä
20
148
Vastaukset
- ..Auto-Gynther
Mitä järkeä töyssyissä olisi jos niiden yli olisi helppo ajaa? Hidasteiden tarkoitus on juuri nimenomaan pakottaa autoilijat hidastamaan nopeutta! Katsos kun keskivertoa paremmilla kuljettajilla on niin pirun kova kiire ettei mahdollinen jalankulkija suojatielläkään saa vauhtia vapaaehtoisesti putoamaan vaan hidastu pitää saada aikaan pakolla eli hidastetöyssyillä.
- ;-)
Joo, sääntöjä ja rajoituksia noudattavia ei todellakaan voida syytää siitä että noita hidastetöyssyjä, nopeuskameroita yms. tuonne teille ja kaduille tuppaa tulemaan.
Joo-o. Vähän sama kuin auton ajaminen jalkakäytävälle...
- Tasasen varmasti
Olet ihan oikeassa olen ajanut monta vuotta jo mahdollisimman vinosti ja kas kumma auto vain niiaa nätisti.Enkä kerkeä katsomaan edes jäikö jalankulkija alla kun ei heilahtele pahemmin.
Nyt on huumoriviestissä asiaa mukana. Olen itse huomannut, että kaikki nämä lisähärvelit suojateiden yhteydessä vähentävät turvallisuutta, sillä huomiokykyä ei voi hajauttaa kaikkeen. Töyssyn kanssa on pakko keskittyä töyssyn ylittämiseen, eli vaikkapa jalankulkijoiden seuraamiseen jää vähemmän aikaa.
Mielenkiintoisia myös joissain paikoissa näkyvät siniset vilkkuvalot suojateiden yhteydessä. Niitäkin on kiva tuijottaa kun hurauttaa jalankulkijoiden päälle... :)- vai lisähärvelit
The_Rat kirjoitti:
Nyt on huumoriviestissä asiaa mukana. Olen itse huomannut, että kaikki nämä lisähärvelit suojateiden yhteydessä vähentävät turvallisuutta, sillä huomiokykyä ei voi hajauttaa kaikkeen. Töyssyn kanssa on pakko keskittyä töyssyn ylittämiseen, eli vaikkapa jalankulkijoiden seuraamiseen jää vähemmän aikaa.
Mielenkiintoisia myös joissain paikoissa näkyvät siniset vilkkuvalot suojateiden yhteydessä. Niitäkin on kiva tuijottaa kun hurauttaa jalankulkijoiden päälle... :)Kokeilepa joskus vaikka ajaa niillä töyssyteillä rajoituksen mukaista nopeutta. Sillä tavalla ei tarvi kiihdytellä ja hidastella. Töyssyt on suunniteltu niin, että nopeusrajoituksen mukaan niistä voi ajaa. Jos autossa on jousitus kunnossa, siitä ei pitäisi tulla kuin pikku heilahdus.
Jos auton jousitus hajoaa töyssyyn rajoituksen nopeudessa, se onkin aika uusia.
Jos suojatien kohdalla ei huomiokyky riitä oleelliseen, kannattaisi ehkä olla ajamatta autoa. - Ei ole
vai lisähärvelit kirjoitti:
Kokeilepa joskus vaikka ajaa niillä töyssyteillä rajoituksen mukaista nopeutta. Sillä tavalla ei tarvi kiihdytellä ja hidastella. Töyssyt on suunniteltu niin, että nopeusrajoituksen mukaan niistä voi ajaa. Jos autossa on jousitus kunnossa, siitä ei pitäisi tulla kuin pikku heilahdus.
Jos auton jousitus hajoaa töyssyyn rajoituksen nopeudessa, se onkin aika uusia.
Jos suojatien kohdalla ei huomiokyky riitä oleelliseen, kannattaisi ehkä olla ajamatta autoa.Ei todellakaan ole kaikki töyssyt rajoituksen mukaisesti ajettavissa!
Moni rysäyttää vielä vaikka nopeus olisi 10 km/h alle ja muutamia tapauksia vuosien varrelta, missä 20 km/h nopeus rikkoo auton töyssyssä, kun rajoitus on 40 km/h... - Oi voi
Ei ole kirjoitti:
Ei todellakaan ole kaikki töyssyt rajoituksen mukaisesti ajettavissa!
Moni rysäyttää vielä vaikka nopeus olisi 10 km/h alle ja muutamia tapauksia vuosien varrelta, missä 20 km/h nopeus rikkoo auton töyssyssä, kun rajoitus on 40 km/h...Huono provo. Töyssyjä ei saa laittaa alueelle, jossa rajoitus on enemmän kuin 30 km/h.
Jos sun auto rysäyttää töyssyssä 10 km/h, vie ihmeessä se huoltoon. Pyörälläkin pääsee mukavammin. - Aistisi prakaa??
The_Rat kirjoitti:
Mielenkiintoisia myös joissain paikoissa näkyvät siniset vilkkuvalot suojateiden yhteydessä. Niitäkin on kiva tuijottaa kun hurauttaa jalankulkijoiden päälle... :)Jos huomiokykysi ei riitä riittävään tarkkaavaisuuteen töyssyyn ja mahdolliseen jalankulkijaan yhtäaikaa kannattaisi miettiä onko muutkin aistisi alle liikenteessä vaadittavan tason!
- Töksistä...
Oi voi kirjoitti:
Huono provo. Töyssyjä ei saa laittaa alueelle, jossa rajoitus on enemmän kuin 30 km/h.
Jos sun auto rysäyttää töyssyssä 10 km/h, vie ihmeessä se huoltoon. Pyörälläkin pääsee mukavammin.10 km/h alle rajoituksen, jos ei auennut sanoma.
Onpa näitä mm. 40 km/h alueellakin...
Vitsi taitaa olla niin, että 30 km/h ja alle olevalla alueella olevista töyssyistä ei tarvitse varoittaa erikseen ja >30 km/h rajoituksen alueella ne pitää erikseen varoitella... - ei prakaa
Aistisi prakaa?? kirjoitti:
Jos huomiokykysi ei riitä riittävään tarkkaavaisuuteen töyssyyn ja mahdolliseen jalankulkijaan yhtäaikaa kannattaisi miettiä onko muutkin aistisi alle liikenteessä vaadittavan tason!
ihan selvästi Rotta ei ole yhtä pätevä liikenteessä kuin näppäimistöllä.
Oi voi kirjoitti:
Huono provo. Töyssyjä ei saa laittaa alueelle, jossa rajoitus on enemmän kuin 30 km/h.
Jos sun auto rysäyttää töyssyssä 10 km/h, vie ihmeessä se huoltoon. Pyörälläkin pääsee mukavammin.Tietysti saa. Niistä vain ei tarvitse erikseen varoittaa, mikäli rajoitus on 30 km/h tai alle...
Aistisi prakaa?? kirjoitti:
Jos huomiokykysi ei riitä riittävään tarkkaavaisuuteen töyssyyn ja mahdolliseen jalankulkijaan yhtäaikaa kannattaisi miettiä onko muutkin aistisi alle liikenteessä vaadittavan tason!
En väittänyt, ettei minulla riittäisi. Väitin, että huomiota pitää jakaa useampaan kohteeseen kuin muulloin, mikä siis vähentää jalankulkijoiden havainnointiin jäljelle jäävää huomiokykyä. Kun liikenteessä on tapaisiasi henkilöitä, jotka eivät edes tätä tajua, niin miten voitte enää havaita jalankulkijat tuossa? :D
- ...
The_Rat kirjoitti:
Mielenkiintoisia myös joissain paikoissa näkyvät siniset vilkkuvalot suojateiden yhteydessä. Niitäkin on kiva tuijottaa kun hurauttaa jalankulkijoiden päälle... :)"Olen itse huomannut, että kaikki nämä lisähärvelit suojateiden yhteydessä vähentävät turvallisuutta, sillä huomiokykyä ei voi hajauttaa kaikkeen."
Jos et kykene, kannattaa jättää se ajaminen muiden tehtäväksi. ... kirjoitti:
"Olen itse huomannut, että kaikki nämä lisähärvelit suojateiden yhteydessä vähentävät turvallisuutta, sillä huomiokykyä ei voi hajauttaa kaikkeen."
Jos et kykene, kannattaa jättää se ajaminen muiden tehtäväksi.Ahaa, kuulut kansanosaan, joka ei huomaa töyssyjä... Vai?
- 33f
Kyllä ambulanssia ajavana olen kaikki kikat koittanu keksiä.
Todellakin tasaiseen tienleveyseen.. töyssyyn hieman viistosti ajaen menee
pehmeämmin yli. Mutta taas sellaisiin kapeisiin me ainakin joudutaan ajamaan taisesti yli koska korkea auto heiluu enemmän kuin laiva niissä töyssyissä ja eikä silloin ole enää hoitotilassa kovin tunnelmat katossa jos muutenkaan on. Edellä mainituista en aja henkilöautollakaan yhdellärenkaalla osuen yli koska se terävä heilahdus on aika inhottava.
Kyllä menee lanssien alustat väljiksi reilusti alle 100tkm ajettuna vaikka ajaa nätisti töyssyistä mutta kun niitä on niin paljon kun mukaan pitää laskea myös kanttikivet joita on joka helvetin paikassa.
Siksihän ne töyssyt on ikäviä jotta niillä saadaan vauhtia hidastettua.
On noista valitettukkin ja pieniä muutoksia saatukkin aikaan kuten töyssyjä loivemmaksi koska pitäähän tiellä pystyä ajamaan edes lähelle sitä suurintasallittua nopeutta kuten 40km/h ilman että tarvitsee ilmoittaa lennonjohtoon ilmalennosta.
Tulipa juuri tänään ajettua tuolla saunalahden suunnalla espoossa johonkin ihme kumpareeseen keskellä tietä, jokin kumma paikkaus tiedä mikä oli
mutta ainakin 20cm korkea. Siinä keinu kyllä vielä työpäivän jälkeen sen heilahduksen jälkeen ja kontissa mentiin karusellia ja maailmanpyörää yhdistettynä ja rojut lensi että tällästä se joskus on. Mikä lie jonkun asukkaan kiva jäynä tielle kun siellä ajetaan niiiiiiiiiiin kovaaaaaaaa kaaaaaaaaaahaten.
Muistan ajaa siihen osoitteeseen sitten 5km/h 10km/h päästä, tullaan oikein hiljaaaaaaaaaaaaaaaa.- c52007
Kaasu-nestejousitteinen auto menee nätisti kaikenlaisista töyssyistä yli.
- vfvge
c52007 kirjoitti:
Kerro se niille ketkä päättää ambulanssien hankinnoista älä mulle tuu kertoo.
- Varo suojatiellä
jaa että oikein ajelet lanssia, pitäiskö sun vaihtaa alaa, jos töyssyt saa sut suunniltaan, mietipäs vielä kerran, 30-alueella töyssyt on ihan ok, koska siellä ajetaan muuten 50-70km/h vauhteja, onneks ne töyssyt hidastaa edes vähän, sitäpaitsi kyllä sä tiedät missä sun alueella töyssyjä on, että silleen.
- kjhlhlihuuiuihiu
c52007 kirjoitti:
hyvin menee yli myös moottoripyörä. sellaisia havahduttamisvärinäraitoja, joita on esim. ennen risteyksiä, niitä ei edes huomaisi ellei näkisi.
hymyilyttää vaan tuollaiset "hidasteet".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama235035Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634036Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve743612Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732688Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472463Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602348Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl722146Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272117- 1351654
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371505