Laitoin tän joku aika sitten tonne etiketti-puolelle, mut kuuluukin paremmin tänne...
Mua niin ärsyttää anopin käytös! Ja jos miehelle valitan, toteaa hän että "äiti nyt vaan on sellainen..."
Eli tässä on ollut parit perhejuhlat, joissa on ollut erillinen kahvi/pulla-noutopöytä. Toisissa kävi niin, että ennen kuin edes isäntä sanoi, että kahvipöytä on katettu, hakekaa, niin anoppi oli jo könyämässä sinne (voin kuvitella miten kuola jo valui, kiilto silmissä) hakemaan pullaa ja kahvia. Toisissa juhlissa emännän piti lähteä pöydästä täyden lautasen ääreltä hakemaan puhdas lautanen ja korkkaamaan hieno täytekakku "ennen aikojaan" kun anoppi oli taas kieli pitkällä jo lautanen kädessä pyörimässä siinä kakun vieressä. Syletti. Anoppi myös tekee sitä, että tulee kutsumatta, ILMOITTAMATTA, kylään! Mua niin voi raivostuttaa kun yhtäkkiä ovikello soi ja anoppi seisoo oven takana. Anoppi oli myös miehen veljelle ilmeisesti valittanut kun me ei olla kutsuttu kylään ja sanonut, että tulee vain kutsuttuna!
Meillä on pieni vauva ja sekin ärsyttää, että pitää vauvaa ihan miten sattuu, jos syliin ottaa! Meidän vauva ei todellakaan mene anopille hoitoon ennenkuin vasta 15-vuotiaana, jos edes silloinkaan! Onneksi omat vanhemmat osaavat pientä hoitaa oikeaoppisesti! Jos hoidon tarvetta on, vauva menee ainoastaan mun vanhempien luokse!
Muutenkin miehen perhe on vähän "juntteja", mutta eniten tuo anopin käytös ärsyttää!
Oli äitienpäivänä käymässä ja sanoi, että pitäisi useammin käydä. Meinasin vastata et älä sitten vaan tule ilmoittamatta...
Anoppi ilmoittamatta kylään yms
100
6217
Vastaukset
- masi66
No voi voi.
Sinulla on asennevamma!- miekkonen---.-.
"Sinulla on asennevamma!"
Paskat ole.
Juhlissa ennakoiminen on yksinkertaisesti huonoa käytöstä.
Jos oma äitini käyttäytyisi noin, laittaisin sen kyllä kuriin. Ja olen laittanutkin, jos on käyttäytynyt epäkohteliaasti.
- Minäminiä
Asennevamma, jos en halua että meille tullaan ilmoittamatta kylään?? Tai jos en halua antaa pientä vauvaani anopille syliin, koska anoppi roikottaa vauvaa miten sattuu? No voi sen tietty niinkin ajatella, jos tahtoo...
- mk
Sanoppa suoraan anopille jos menee ennenaikaisesti kahvia ja ottemaan mitä on laitettu niin hyvä tulee ja paras tapa on sanoa ihan suoraan niinkuin asia on ja vaikka mies sanoo että hänen äitinsä on sellainen niin pitää sanoa että meillä toimitaan ´niinkuin isantä tai emäntä sanoon ja omassa kodissaan niinkuin haluaa niin hyvä tulee.
- 12+6
Toi että tullaan ilmoittamatta kylään on kyllä TODELLA ärsyttävää. Olen monet vuodet sanonut anopille että SOITTAKAA ennenkuin tulette...mut EI MEE JAKELUUN!!! Sanoo vaan et tultiin kattomaan jos olette kotona...joo, no vaikka ollaankin niin ei se tarkota et haluan et anoppi änkee meilole, ehkä mulla oikeasti on muutakin tekemistä ja elämää ku sit kestittää häntä...
- Kiusaantunut 99
12 6
Anoppi laskee kuuluvansa perheeseen ja sillä tulee ilman ilmoittamisia. Mikä nyt sitten on niin helkkarin tärkeää ettei anoppi voi tulla katsomaan jos olette kotona, on se mennyt kummaksi nykyisin kun pitää ilmoittautua ensin ennekö saa nähdä oman poikansa. Luulisin että hyvin pahasti on kukkia lakissa sinulla kun haukut anoppiasi yleisellä sivulla ja valitat hänen tekemisistään. Sinä saatat joskus itsekkin tulla anopiksi, muista silloin kuten sinun sääntösi ovat, unohda oma lapsesi ja ajattele että sillä on oma elämä nyt oman kultansa kanssa, ja tietysti miniäsi haukkuu sinun te´kemisiäsi ja tekemättä jättämisisäsi koko ajan, älä silloin valita sillä silloin olet se vanha anoppi jonka käytöstavat eivät sovi kuvioihin. Se joka kulkee kieli pitkällä kahvipöydän ohitse ja joka ei käsitä sinun elämästäsi yhtikäs mitään, olethan vaan anoppi, ja sinulle ei uskalleta edes jättää lapsia sillä ethän nyt ilkeänä ihmisenä voi ottaa vastuuta lastenlapsistasi, kyllä se miniän äiti hoksaa paremmin nämä lapsenhoito jutut kun sinä. Ja sitten kirjoittelee miniäsi tai vävysi nettiin miten kummallinen sinä olet kummallisine tapoinesi, ja ihmiset säälivät häntä kun raukka on saanut sellaisen anopin joka aliarvioi muita ihmisiä. Ollappa anoppi, ollappa miniä.Minä olen taas ajatellut että minun miniäni saa laittaa kirjallisen hakemuksen jos aikoo tavata minua, se on paras silloin menee kaikki sääntöjen mukaan. - Varuillaanko.
Ei ole pakko avata ovea jos tulee ilmoittamatta. Voihan olla vaikka suihkussa.
- ...
Kun lapsi oli viikon ikäinen, seisoi meillä anoppi ilman ennakkovaroitusta oven takana, kun halusi tulla lastenlasta tapaamaan. Mies meni avaamaan oven ja sanoi, että mitä sinä äiti siinä sateessa seisot, mene kotiis, niin et kastu. Ja veti oven kiinni. Vähään aikaan ei anopista kuulunut mitään, mutta oppi, että aina kannattaa etukäteen kysyä, passaako tulla käymään kylässä.
- Liina Anniina
...
Olette tosi törkeitä!
Kuka voi lapsensa mummia ja äitiään kohdella noin, ajaa kuin kulkukoiran tiehensä.
Ette todellakaan ole ansainneet äitiä ettekä mummia, kun edes alkeellinen käytös puuttuu.
Olisitteko kavereillenne tehneet samoin? Jos olisitte, niin uskoisin että olisitte entiset kaverukset.
Voin kuvitella, kuinka mummin ja äidin sydän on särkynyt palasiksi ovellenne, niin kivikovia olette olleet.
Toivoisin edes pientä häpeän tunnetta itsekkääseen ja epäempaattiseen olemukseenne. - vähän rajaa
Liina Anniina kirjoitti:
...
Olette tosi törkeitä!
Kuka voi lapsensa mummia ja äitiään kohdella noin, ajaa kuin kulkukoiran tiehensä.
Ette todellakaan ole ansainneet äitiä ettekä mummia, kun edes alkeellinen käytös puuttuu.
Olisitteko kavereillenne tehneet samoin? Jos olisitte, niin uskoisin että olisitte entiset kaverukset.
Voin kuvitella, kuinka mummin ja äidin sydän on särkynyt palasiksi ovellenne, niin kivikovia olette olleet.
Toivoisin edes pientä häpeän tunnetta itsekkääseen ja epäempaattiseen olemukseenne.Estikö sitä mummia jokin kamala hirviö vaiks soittamasta ensin? Törkeää on tunkea kylään ja erityisen törkeää se on, kun perhe on juuri saanut vauvan. Olen itse lapseton, mutta voin hyvin kuvitella että räjähtäisin varmasti vastaavassa tilanteessa. Oikein ihanaa että mies sanoi äidilleen suoraan.
- Liina Anniina
vähän rajaa kirjoitti:
Estikö sitä mummia jokin kamala hirviö vaiks soittamasta ensin? Törkeää on tunkea kylään ja erityisen törkeää se on, kun perhe on juuri saanut vauvan. Olen itse lapseton, mutta voin hyvin kuvitella että räjähtäisin varmasti vastaavassa tilanteessa. Oikein ihanaa että mies sanoi äidilleen suoraan.
Ei varmaan hirviö estänyt soittamasta, mutta olisi "rikolliseen" tekoon voinut suhtautua hieman armeliaammin. Vauvan syntymä kun on iso asia isovanhemmillekin.
Vai on sinusta ihanaa, jos omaa äitiään kohtaan käyttäydytään moukkamaisesti? Ohhoh!
Herrasmiespoika ei olisi jättänyt äitiään sateeseen, vaan olisi ehkä kyydinnyt mummin kotiin autollaan.
Samalla poika olisi voinut sopia mummin kanssa, milloin tämä pääsee näkemään vauvan.
Noin tekee sivistynyt ihminen. Moukat ja törkimykset ovat eri juttu. - Tympääntynyt
Tuota pitääkin kokeilla omaan äitiin seuraavaksi! Olen nimittäin sanonut äidilleni kymmeniä kertoja, että kiva kun käyvät, meille pitää ilmoittaa etukäteen jos on tulossa kutsumatta. Ja vielä vaan joskus ovikello soi yllättäen kun "olin tästä sopivasti ohi pyöräilemässä" - ohi pyöräillessäkin on kännykkä aina mukana.
Kerran on jäänyt avaamatta, kun oltiin miehen kanssa petipuuhissa, jälkikäteen äiti soitti ja ihmetteli kun ei oltu oltu kotona... olisiko pitänyt kertoa totuus? Ehkä? Soittaisiko jatkossa? - jfvlkabhvkaj
Liina Anniina kirjoitti:
Ei varmaan hirviö estänyt soittamasta, mutta olisi "rikolliseen" tekoon voinut suhtautua hieman armeliaammin. Vauvan syntymä kun on iso asia isovanhemmillekin.
Vai on sinusta ihanaa, jos omaa äitiään kohtaan käyttäydytään moukkamaisesti? Ohhoh!
Herrasmiespoika ei olisi jättänyt äitiään sateeseen, vaan olisi ehkä kyydinnyt mummin kotiin autollaan.
Samalla poika olisi voinut sopia mummin kanssa, milloin tämä pääsee näkemään vauvan.
Noin tekee sivistynyt ihminen. Moukat ja törkimykset ovat eri juttu.Ei ne kaikki äidit ja anopit opi pelisääntöjä jos heitä kohdellaan aina kohteliaasti. Se selvästi mutta kohteliaasti sanominen ei aina riitä, joskus pitää viedä viesti perille ihan konkreettisesti. Ei KENELLÄKÄÄN ole oikeutta tunkeutua kutsumatta toisen kotiin, ja jos ei se mene perille nätisti niin sitten se pitää tehdä selväksi rumasti.
Enpä tiedä, miten olisi kohdellut oven taakse yllättäen ilmestynytta kaveria, koska yksikään kavereistani ei varmasti ole niin sosiaalisesti kyvytän ja röyhkeä että tunkisi kylään kutsumatta tuollaisessa tilanteessa. En ymmärrä, miksi äitiys/anoppius oikeuttaisi noin itsekeskeisen ja ajattelemattoman käyttäytymisen... - paha miniä
Liina Anniina kirjoitti:
Noin tekee sivistynyt ihminen. Moukat ja törkimykset ovat eri juttu.Edellinen jatkaa: Viikko synnytyksestä veriarvoni olivat päin puuta. Meinasi itseltä lähteä henki, kun synnytyksen loppua kohti tuli erittäin dramaattinen käänne. Paikkoja särki, kun oli alapää ommeltu noin 40 tikillä. Ja imetysongelmia oli, kun ei maitoa tullut tarpeeksi ja imetystä vasta lapsen kanssa opeteltiin. Pumppasin maitoa tunnin välein yötä päivää, että sain tarpeeksi lapselle evästä.
Anopille oli sanottu jo ennen lapsen syntymää, että kylään saa tulla, mutta tulosta olisi ilmoitettava etukäteen. Hän tosin ei ymmärtänyt, miksi ei saisi poikansa kotiin tulla yllärivierailulle.
Anoppia ei miehen tarvinnut kyyditä kotiin, koska anoppi oli omalla autollaan liikenteessä. 10 on tällä hetkellä antanut plussan tälle junttieinarin käytökselle, joka heivaa äitinsä sateeseen. Ei kuulkaa siskot ihme ole, että avioeroja on! Mitä asenteita. Oma poikasi siitä oppi, miten sinun edestäsi vetää aikoinaan sitten oven ja antaa sinun kävellä räntäsateessa mihin sitten menetkin.
- miniä itsekin
Hyvä että tällaisia miehiä on! Ottakaa muutkin miehet opiksenne!
- Niin pirun vihainen
Voi jumalauta mitä egoisteja sitä voi olla että oikein anoppi oppi. Luulen että hän halusi hartaasti nähdä lapsenlapsena, ja se kun ei passannut rouva nyrppänokalle joka on saanut miehensäkkin anoppia vastaan. En voi muutakun valittaa, niin itsekkäitä ihmisiä, joka ainut anoppi tykkää tavata vauvoja jotka eivät koskaan olisi syntyneet jos ei anoppia olisi ollut, ja silloin nirppanokka miniä haluaa näyttää hänelle missä kaappi seisoo. Onneksi minun miniäni ei ole naurettava ääliö joka laittaa säännöt milloin oma mummo saa nähdä lapselapset. Itse olen ollut miniä ja tiedän mitä se on, mutta rakkaus (jos on aito) kestää sen että anoppi haluaa nähdä jälkikasvuansa. Joten te vastahakoiset miniät joille on työlästä nähdä miehenne äiti, älkää unohtaki että eräänä kauniina päivänä teistäkin tulee anoppeja ja silloin on tiet poikki omaan lapseenne, sillä teidän pitää anoa ensin että saatte nähdä oman lapsenne ja hänen jälkikasvunsa- Miniä jatka sillä ilkeän tasolla tiedän että poikani ei jaksa kauaa kuunnella sinun jankutustasi kauaa vaan pikku hiljaa alkaa hakea uutta toivossa ettei tarvitse lopettaa kanssakäymistaä omien vanhempiensa kanssa, silloin vaikuttaa että vaan miniä vanhukset ovat vaan ne oikeat.
- Rosemarie, anoppi
vähän rajaa kirjoitti:
Estikö sitä mummia jokin kamala hirviö vaiks soittamasta ensin? Törkeää on tunkea kylään ja erityisen törkeää se on, kun perhe on juuri saanut vauvan. Olen itse lapseton, mutta voin hyvin kuvitella että räjähtäisin varmasti vastaavassa tilanteessa. Oikein ihanaa että mies sanoi äidilleen suoraan.
Sinulle, vähän rajaa sanoisin , toivon ettet koskaan saakkaan lapsia, tuollaiset ihmiset kummallisine mielipiteineen, on parempi kun elät yksin. Entäs ne miniöitten äidit sitten, ne saa tulla ja mennä miten sattuu ja miehen äiti jätetään usein ulkopuolelle perhe yhteisöstä mihin kuuluu pikkuperhe va miniän äiti. Kukaan ei ajattele että miehenkin äiti on odottanut lastenlapsia hyvin hartaasti ja haluaa tietysti nähdä ne. Kiva että minun miniäni on normaali, pitää oikein viedä kimppu ruusuja hänelle tänään vain siitä ilosta että hän on niin kultainen, kun täällä näkee sen vrjopuolen. Näille hyljätyille anopeille sanoisin, moni lapsi maailmassa on ilman niin omia vanhempia kuin mummujakin, kannattaa ajatella, ja antaa kenkää huonosti kasvatetulle miniälle.
- kaksos sisar
Tympääntynyt kirjoitti:
Tuota pitääkin kokeilla omaan äitiin seuraavaksi! Olen nimittäin sanonut äidilleni kymmeniä kertoja, että kiva kun käyvät, meille pitää ilmoittaa etukäteen jos on tulossa kutsumatta. Ja vielä vaan joskus ovikello soi yllättäen kun "olin tästä sopivasti ohi pyöräilemässä" - ohi pyöräillessäkin on kännykkä aina mukana.
Kerran on jäänyt avaamatta, kun oltiin miehen kanssa petipuuhissa, jälkikäteen äiti soitti ja ihmetteli kun ei oltu oltu kotona... olisiko pitänyt kertoa totuus? Ehkä? Soittaisiko jatkossa?Kuuleppa nirppanokka, osaatkos arvata että kyllä ne anopitkin ovat saaneet keskeyttää "PETI PUUHANSA" monituiset kerrat juuri sillä kun poika tuoda kiikuttaa miniää kylään kieli pitkällä ruoka aikaan.Mutta teidän milestähän ne hommat kuuluu vaan teille, ei kai ny vanhat sellaista vai?
- Tympääntynyt
kaksos sisar kirjoitti:
Kuuleppa nirppanokka, osaatkos arvata että kyllä ne anopitkin ovat saaneet keskeyttää "PETI PUUHANSA" monituiset kerrat juuri sillä kun poika tuoda kiikuttaa miniää kylään kieli pitkällä ruoka aikaan.Mutta teidän milestähän ne hommat kuuluu vaan teille, ei kai ny vanhat sellaista vai?
Toivottavasti sekä äitini että anoppini saavat edelleen nauttia erinomaisesta seksistä, ja meillä mieheni kanssa on tapana AINA sopia etukäteen ennen kuin pyrähdämme kylään. Muu ei tulisi pieneen mieleenkään!
- Helenan anoppi:
Sinulle: ...
Olipas harvinaisen pitkäjännitteinen mummi kun jaksoi viikon odottaa! Minä itse olen käynyt jo sairaalassa katsomassa lapsen lapsiani ja vienyt poikani vaimolle ison ruusukimpun ja sitten heti samana päivänä kun he ovat kotiin päässeet olen mennyt vauvaa ja äitiä katsomaan.
On halattu ja itketty ilosta yhdessä, tapaaminen on ollut rakkaiden omaisten tapaamista.
Kiitos rakkaale pojalleni ja hänen ihanalle vaimolleen, joka on ollut minulle kuin oma tytär alusta saakka. Meillä pelaa molemminpuolinen välittäminen ja toinen toistemme kunnioittaminen. Olen kiitollinen Jumalalle, että minulla on niin ihana ja henkisesti kypsä ihminen miniänä, että voin olla oma itseni joka tilanteessa.
Helena oot rakas! - vähän rajaa
Rosemarie, anoppi kirjoitti:
Sinulle, vähän rajaa sanoisin , toivon ettet koskaan saakkaan lapsia, tuollaiset ihmiset kummallisine mielipiteineen, on parempi kun elät yksin. Entäs ne miniöitten äidit sitten, ne saa tulla ja mennä miten sattuu ja miehen äiti jätetään usein ulkopuolelle perhe yhteisöstä mihin kuuluu pikkuperhe va miniän äiti. Kukaan ei ajattele että miehenkin äiti on odottanut lastenlapsia hyvin hartaasti ja haluaa tietysti nähdä ne. Kiva että minun miniäni on normaali, pitää oikein viedä kimppu ruusuja hänelle tänään vain siitä ilosta että hän on niin kultainen, kun täällä näkee sen vrjopuolen. Näille hyljätyille anopeille sanoisin, moni lapsi maailmassa on ilman niin omia vanhempia kuin mummujakin, kannattaa ajatella, ja antaa kenkää huonosti kasvatetulle miniälle.
Onpas Rose-Marie kitkerä tapaus, mitä lienee taustalla kun tuolla lailla täytyy oksentaa palstalla?
En muuten ole yksin niin kuin sinä kuvittelet, vaan onnellisesti naimisissa jo parikymmentä vuotta. Kuvittele huviksesi, miksei meillä ole lapsia, siinä sinulla puuhaa koko loppukesäksi... Voit sitten täällä selostaa, mitä olet taas kuvitellut kokoon, LOL LOL. - Mennään ohi vaan
Äiti ei varmaankan ole tätä unohtanut.
Se värittää hänen suhtautumistaan koko loppuelämän.
Suhde lapsenlapseenkaan tuskin kehittyy toivotulla tavalla, koska isoäiti tietää, että häntä ei pidetä tarpeellisena eikä läheisenä.
Miksi anoppi haluaisi käydä kylässä? Mihin perustuu se nuorten perheiden käsitys, että he ovat niin mielenkiintoisia ja heidän kotinsa niin erityinen, että anopit haluavat tunkeutua sen yksityisyyten väen väkisin?
Jos nuoret kohtelevat appivanhempia aina halveksien ja heidän tapojaan pilkaten, niin monessa tapauksesa he itse siinä jäävät häviölle. - Univelkaa..
vähän rajaa kirjoitti:
Niin, itse vasta synnyttäneenä kaipasin lepoa, mutta vieraita lappasi jatkuvasti, enkä saanut ollenkaan nukuttua, vauvakin valvotti. Kyllä täytyy sopia etukäteen.milloin sopii tulla.
- Mettänmörkö
Tympääntynyt kirjoitti:
Kerran on jäänyt avaamatta, kun oltiin miehen kanssa petipuuhissa, jälkikäteen äiti soitti ja ihmetteli kun ei oltu oltu kotona... olisiko pitänyt kertoa totuus? Ehkä? Soittaisiko jatkossa?Kyllä se äitisi vielä lakkaa pyöräilemästä kotisi nurkilla, ole huoleti. Ehkä silloin toivot joskus, kun äitisi lepää nurmen alla, että voi, piipahtaisipa äiti vielä kerran kylässä...
Mikä meillä suomalaisilla on? Olemme todella metsämökin mörköjä omissa pikku, pikku pesissämme. Vartioimme aluettamme kuin kivikauden metsästäjä, törötämme kulmat kurtussa irvistellen pesäalueelle eksynyttä... jopa sukulaista.
Ai niin, ehkä ihan alkuaikoina ei edes tajuttu sukulaisuussuhteita, kaikki olivat potentilaalisia häiritsijöitä, riistan ryöstäjiä ja vihollisia.
Metsäläinen on suomalainen vieläkin! - anoppix3
Että ihan vasta viikon? Miten edes HENNOITTE pitää mummon niin kauan näkemättä lasta????
Aivan käsittämätöntä.....
Toki koti on jokaisen pyhättö, mutta ei sen varjolla pidä sulkea pois läheisiään... Aika tylyltä tuntuu - kohtelee tuolla tavoin ketä tahansa.....
Jos mieheni olisi aikoinaan tehnyt noin omalle äidilleen, olisin pakannut kamppeet ja nakannut männikköön.
Ja kyllä se näin menee, että niin metsä vastaa jne..... - Äimän käki
No jopa oli karmeaa käytöstä omaa äitiä kohtaan. Kyllä olisi pitänyt pojan vaimon vähän sivistää poikaa. Mitäpä poika tuumaisi kotiin mennessään jos vanhemmat tekisivät hänelle noin sydämettömästi. On sitä aikoihin eletty, ei voi muuta sanoa.
- oientä rajaa kuitenk
vähän rajaa kirjoitti:
Siitäkin huolimatta.Kaikki ihmiset ei vaan osaa ajatella sinun tavallasi eikä se silti oikeuta toista ihmistä olemaan aivan törkeä.Voisin kuvitella että jos pahaa aavistamatta olisinkin siinä ovella mummona ollut ja jostain syystä halunnut nähdä lapsenlastani ihan hetkisen,niin kylläpä olisin mieleni pahoittanut.Mutta eipä siinä mitään,jos mummo ei osaa kysyä niin potkitaanpa vaan taivasalle sateeseen.Ai niin,kai sitten passaa taas mummolle soitella,kun tarvittaisiin lapsenvahtia kun olisi pippalot tiedossa.
- näin meillä
Tympääntynyt kirjoitti:
Kerran on jäänyt avaamatta, kun oltiin miehen kanssa petipuuhissa, jälkikäteen äiti soitti ja ihmetteli kun ei oltu oltu kotona... olisiko pitänyt kertoa totuus? Ehkä? Soittaisiko jatkossa?Ihan pikku kysymys.Kun menette omille vanhemmillenne,niin soitatteko esim viikon etukäteen ja kysellettekö saako tulla?
Meillä ei ainakaan lapset aina kysele päiviä etukäteen eikä muuten tarvitsekaan.Jos ollaan papan kanssa petipuuhissa,laitetaan ovi lukkoon siksi aikaa ja jos aikuiset lapset sitten kyselee,ettei kai oltukaan kotona niin vastataan,että taidettiin silloin olla naimassa,jos ovi oli lukossa,:) - Tympääntynyt
näin meillä kirjoitti:
Ihan pikku kysymys.Kun menette omille vanhemmillenne,niin soitatteko esim viikon etukäteen ja kysellettekö saako tulla?
Meillä ei ainakaan lapset aina kysele päiviä etukäteen eikä muuten tarvitsekaan.Jos ollaan papan kanssa petipuuhissa,laitetaan ovi lukkoon siksi aikaa ja jos aikuiset lapset sitten kyselee,ettei kai oltukaan kotona niin vastataan,että taidettiin silloin olla naimassa,jos ovi oli lukossa,:)Soitan ja kysyn, en ehkä viikkoa etukäteen enkä pidä sitä tarpeellisena että meillekään viikkoa etukäteen soiteltais, mutta aina kuitenkin ennen kuin ilmaannun ovelle.
- etäinen miniä
Helenan anoppi: kirjoitti:
Sinulle: ...
Olipas harvinaisen pitkäjännitteinen mummi kun jaksoi viikon odottaa! Minä itse olen käynyt jo sairaalassa katsomassa lapsen lapsiani ja vienyt poikani vaimolle ison ruusukimpun ja sitten heti samana päivänä kun he ovat kotiin päässeet olen mennyt vauvaa ja äitiä katsomaan.
On halattu ja itketty ilosta yhdessä, tapaaminen on ollut rakkaiden omaisten tapaamista.
Kiitos rakkaale pojalleni ja hänen ihanalle vaimolleen, joka on ollut minulle kuin oma tytär alusta saakka. Meillä pelaa molemminpuolinen välittäminen ja toinen toistemme kunnioittaminen. Olen kiitollinen Jumalalle, että minulla on niin ihana ja henkisesti kypsä ihminen miniänä, että voin olla oma itseni joka tilanteessa.
Helena oot rakas!onnekkaitaki onneksi on! Minun on ollut vaikea käsittää, että anoppi voi oikeasti käyttäytyä siten kuin anopit vitseissä ja kertomuksissa käyttäytyvät. Omassa suvussani ei äidin eikä isän puolella ole ollut pulmallisia suhteita. Omaa avioliittoani on varjostanut alusta asti anopin primitiivireaktiot. Tällä hetkellä appivanhempien käytös on ok, joskin kanssakäymistä on suhteellisen vähän. Olisin toivonut saavani paikan mieheni perheestä, mutta minulle tehtiin selkeästi selväksi, etten kuulu sukuun, mutta velvollisuuteni on mm. järjestää mieheni syntymäpäiväkahvitukset sukulaisilleen. Tuota roolia en halunnut.
- ei_vielä_anoppi
Tuli vain mieleen, että sanotteko muillekin vieraille, ystäville, sukulaisille, että soittakaa ennen kuin tulette? Jos, niin sitten se on tasapuolista. Toinen lapsistani muuten asuu jo omillaan, yksin, eikä tulisi mieleenkään mennä edes hänen luokseen kysymättä ensin sopiiko.
- Ihmettelen suuresti
Ei ole tarvinnut erikseen sanoa, kyllä nuo tietää ihan peruskäytöstavoissa, että ainakaan meikäläisten elämänpiirissä kutsumatta kylään pyrähtely ei vain kuulu hyviin tapoihin.
Mie en oikein ymmärrä, miten jotkut voi kuvitella, että kylään voisi mennä milloin vain kysymättä? Ihmisethän saattaa olla päikkäreillä (vuorotyö, tai joku poikkeuksellinen tilanne), harrastaa seksiä, olla sairaana, viihdyttää juuri muita vieraita, olla suihkussa tai heillä saattaa olla jotain muuta tekemistä kesken. En todellakaan tykkäisi, jos olisin puolipukeissa naama maalissa remppaa huhkimassa ja koti kuin kaaoksen jäljiltä ja yhtäkkiä ovikello soisi ja joku olisi kahvia vailla... ohjaisin ehkä lähimmälle huoltsikalle ja sopisin treffit toiselle päivälle?
Ovatko nämä yllätysvierailijat itse aina vierailuvalmiudessa? Eikö heillä ole koskaan kesken mitään, mikä ei muille kuulu...?
- niin metsä vastaa
Jos miehen perhe on "juntti", todennäköisesti myös mies on juntti, koska on kotoisin Junttilasta. Ja arvaas mitä: junttien lapsenlapsetkin ovat juntteja!
Onpas harvinaisen raakaa tekstiä.
Varsinkin tuon äitinsä oven taakse jättäneen nuoren isän käytös takuulla kostautuu perheelle. Näin elämä yleensä opettaa epäempaattisia ihmisiä.
Sääli lapsia!- järkyttynyt
kaiken maailman kitisiöitä "ottavat mutteivat anna"
- järkyttynyt
järkyttynyt kirjoitti:
kaiken maailman kitisiöitä "ottavat mutteivat anna"
jos rahaa on tuomassa niin kyllä kelpaa tulla kutsumattakin....
- ANOPPI MINIÄLLE
IHAN NIIN TUNTUU MINUSTAKIN, ETTÄ IHMISET JAETAAN ERI KASTIIN MINIÄN VANHEMMAT JA SITTEN ANOPPI JOKA EI SITTEN KÄSITÄ YHTÄÄN MITÄÄN, ON VAAN SATTUNUT SYNNYTTÄMÄÄN AVIOMIEHEN SINULLE NIRPPANOKKA.
jA JOKU JO TYKKÄSI ETTÄ IHAN PAKOSTA TÄYTYY ILMOITTAA JOKA PIKKU KÄYMINEN OMAN POIKANSA LUONA.LUOJAN KIITOS ETTEI MINUN MINIÄNI EI OLE TUOLLAINEN MOUKKA, SILLÄ SINNE VOI PISTÄYTYÄ KAUPPA REISULLA JA SAADA KAHVI KUPPOSEN JA JOS HÄN ON SUUNNITELLUT JOTAIN MUUTA PÄIVÄN VARALLE NIIN HÄN SANOO ETTÄ NYT OLI ANOPILLA HUONO TUURI, OLEN MENOSSA SALILLE, JOTEN KUN MENEE ILMAN ANOMUS BLANKETTEJA SAA OLLA TIETOINEN ETTÄ SAATTAA OLLA ETTEI MUILLA OLE JUURI SILLOIN AIKAA SINULLE. mUTTA KUN ON SUORA KOOMUNIKAATIO NIIN SE PELAA, JA JOS ON SAANUT MINIÄN JOKA ON ÄLYKÄS, HIENOTUNTEINEN, REHELLINEN JA NIIN KAUHEAN KIVA. - huuu haa--------
järkyttynyt kirjoitti:
jos rahaa on tuomassa niin kyllä kelpaa tulla kutsumattakin....
Järkyttyneelle, ihan niin kuin sanot raha kelpaa oikein hyvin ja saattaa saada ehkä vinon hymyn miniältäkin, jos ei ole maanisella tuulella. Junttilan miniälle minä toivon yksinäistä elämää, johon mahtuu vaan oma äiti, sillä häneltähän tuollaiset mielipiteet ovat lähtöisin.
- mutisija.
ANOPPI MINIÄLLE kirjoitti:
IHAN NIIN TUNTUU MINUSTAKIN, ETTÄ IHMISET JAETAAN ERI KASTIIN MINIÄN VANHEMMAT JA SITTEN ANOPPI JOKA EI SITTEN KÄSITÄ YHTÄÄN MITÄÄN, ON VAAN SATTUNUT SYNNYTTÄMÄÄN AVIOMIEHEN SINULLE NIRPPANOKKA.
jA JOKU JO TYKKÄSI ETTÄ IHAN PAKOSTA TÄYTYY ILMOITTAA JOKA PIKKU KÄYMINEN OMAN POIKANSA LUONA.LUOJAN KIITOS ETTEI MINUN MINIÄNI EI OLE TUOLLAINEN MOUKKA, SILLÄ SINNE VOI PISTÄYTYÄ KAUPPA REISULLA JA SAADA KAHVI KUPPOSEN JA JOS HÄN ON SUUNNITELLUT JOTAIN MUUTA PÄIVÄN VARALLE NIIN HÄN SANOO ETTÄ NYT OLI ANOPILLA HUONO TUURI, OLEN MENOSSA SALILLE, JOTEN KUN MENEE ILMAN ANOMUS BLANKETTEJA SAA OLLA TIETOINEN ETTÄ SAATTAA OLLA ETTEI MUILLA OLE JUURI SILLOIN AIKAA SINULLE. mUTTA KUN ON SUORA KOOMUNIKAATIO NIIN SE PELAA, JA JOS ON SAANUT MINIÄN JOKA ON ÄLYKÄS, HIENOTUNTEINEN, REHELLINEN JA NIIN KAUHEAN KIVA.Miksi pidät capslockia päällä koko ajan? Kamalaa lukea tuollaista huutamista.
- ota iisisti
mutisija. kirjoitti:
Miksi pidät capslockia päällä koko ajan? Kamalaa lukea tuollaista huutamista.
Niin ja pakkoko on takertua pikkuseikkoihin?Kummaa porukkaa täällä,tajuatko että täällä voi käydä vaikka vanhempaakin väkeä jotka ei niin perusta onko isoa vain pientä kirjainta.Mutta siinähän se idea onkin,että joka asiasta pitää vinkua ja valittaa ja kaiken pitää mennä niin minun sääntöjeni mukaisesta tai alkaa ottaa aivoon niin suunattomasti.
- Juntti sitten
Meillä maalla ainakin tullaan kylään kutsumatta ja se on mukavaa. kahvit keitetään aina! Kaupungissa ollaan aina niin sisäänlämpiävää...
- Liina Anniina
No juu, ottakaapa huomioon, että maailma ei ole kaikkien kohdalla samalla maisemalla maalattu.
Ennen aikaan etenkin maaseudulla ei erikseen ollut vierailukutsuja. Naapuri saattoi poikkeilla ihan noin vain huvikseen.
Vielä 70 -ja 80- luvulla ollut tapana, että on tehty yllätysvierailuja.
Ainakin mitä uskominen itseäni vanhempiin sukulaisiin ja tuttaviin, että silloin harvemmin ilmoiteltiin etukäteen.
Vierailusta ei tehty Isoa Numeroa, se oli arkipäivää. Talossa oli tai ei ollut pullaa: jos oli niin hyvä juttu, jos ei, niin se haitannut.
Onko meistä ihmisistä tullut sosiaalisesti ihan PIMEITÄ, että pitää varata aika kuin kuninkaalliseen residenssiin?
Miksi ei voi poiketa huvikseen kaveriperheiden luona yllärinä?
Miksi ne paikat pitää olla etukäteen kliiniseksi siivottuja, tai niin kuin tultaisiin sisutusnäyttelyyn?
"Anteeksi mutta näyttelyni ei ole avoinna, varatkaa aika, mieluiten klo 13-14.00 välisenä aikana, sunnuntaisin ja kaksi viikkoa aiemmin."
Meille saa tulla kylään ilmoittamatta. Vieraat otetaan kiitollisuudella vastaan.
Aina ei ole tarjottavaa, mutta pakkasesta löytyy se jädepaketti.
Jos etukäteen "tilataan" vierailu, silloin tulee paineita tarjoilusta.
Eri asia, jos isompi porukka on tulossa iltaa istumaan vaikka lauantaina, niin sellaisesta sovitaan, koska silloin oletetaan olevan jo enemmän tarjoilua.
Mutta mummit ja kummit, sedät ja tädit voivat tulla milloin vaan, siihen ei tarvitse audienssia varata, ei ainakaan Liina Anniinan kotiin.- miekkonen...
"Vielä 70 -ja 80- luvulla ollut tapana, että on tehty yllätysvierailuja."
Se oli silloin, mutta nyt on nyt. - ....................
"Miksi ei voi poiketa huvikseen kaveriperheiden luona yllärinä?
Miksi ne paikat pitää olla etukäteen kliiniseksi siivottuja, tai niin kuin tultaisiin sisutusnäyttelyyn? "
Varmaan mm. tämänkaltaisten anoppien takia:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9956090 .................... kirjoitti:
"Miksi ei voi poiketa huvikseen kaveriperheiden luona yllärinä?
Miksi ne paikat pitää olla etukäteen kliiniseksi siivottuja, tai niin kuin tultaisiin sisutusnäyttelyyn? "
Varmaan mm. tämänkaltaisten anoppien takia:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9956090Yllätysvierailu on erittäin kannatettavaa! Kaupungissa se saa luvan mennä näin: itse kutsuu omaan kotiinsa toisen yllätyksenä. Ei siis niin, että tuppaa itsensä toisen luo yllätyksenä.
- ärsyyntynyt
Mun suvussani on aina ollut tapana käydä kylässä myös ilmoittamatta. Suurin osa sukulaisistani ovat maaseudulta ja siellä se tapa oli ihan normaalia ainakin silloin 80-luvulla, jolloin olin itse lapsi, silloin se oli kivaa kun sukulaisia tupsahti koska tahansa oven taakse, aina oli seuraa ja leikkikavereita. Omilla vanhemmillanikin oli aina aikaa vieraille (äitini oli pitkään kotiäitinä) ja aina oli tuoretta pullaa tarjolla. Olen itse asunut aikuisiän kaupungissa ja työskentelen vuorotyössä, miehellä arkityö. Muiden ihmisten kanssa sovimme aina useita päiviä etukäteen, vierailuista, koska jokainen ymmärtää ettei vuorotyötä tekevän ole kovin mukava ottaa vieraita vastaan aivan rättiväsyneenä. ainut ongelma meillä on ollut se ah niin rasittava anoppi. Anoppi soittaa yleensä pojalleen töihin klo 12 tulevansa meille samana päivänä klo 15.30. Tietäen kuitenkin poikansa olevan n klo 16 asti töissä ja minulla voi olla aamu/ilta/yövuoro tai vapaapäivä menossa. No oven taakse anoppi kuitenkin ilmaantuu yleensä jo klo 14.30!!! ja ihmettelee siellä talvella viluissaan tai kesä'llä helteestä hikisenä, miksi häntä ei olla vastassa!!! Kaikkein ärsyttävintä olisi jos anoppi tunkisi täysin ilmoittamatta kylään!!! Me syömme yleensä ruuan n klo 16.30 ja anoppi kutsuu itsensä aina ruokapöytäänkin...meillä toki kaikki ovat tervetulleita ruokailemaan, mutta moukkamainen käytö ärsyttää.
Älä anna anopin roikottaa vauvaasi, vaikka hän isoäiti onkin, sinä olet äiti ja sinulla on oikeus toimia lapsesi parhaaksi. Meille on tulossa kohta ensimmäinen lapsi ja pelkään vaan miten käy taas anopin kanssa... tupsahtelee varmaan "vauvaa hoitamaan", vaikka anopista itsestään on vaivaa enemmän, kuin hyötyä (vaatii täyspalvelut ja seuraa täytyy pitää anopin ehdoilla, anoppi ei huolehdi itse itsestään, ryypiskelee ja mahtaakohan käydä suihkussakaan kuin kerran kuussa????)...... Juu, ei mene meidänkään lapsi anopille hoitoon, edes 15- vuotiaana... onneksi omat vanhempani ovat vastuuntuntoisia ja "normaaleja".- Anopin puolesta
"anoppi ei huolehdi itse itsestään, ryypiskelee ja mahtaakohan käydä suihkussakaan kuin kerran kuussa????)...... Juu, ei mene meidänkään lapsi anopille hoitoon, edes 15- vuotiaana... onneksi omat vanhempani ovat vastuuntuntoisia ja "normaaleja"."
Anoppisi on varmaan äärettömän onnellinen miniästään.
On suvun arvo noussut, kun siihen on tullut sivistynyt ja hyväkäytöksinen ihminen. Normaalista perheestä.
Oppii oma poikakin tavoille. Eihän hänkään ole ymmärtänyt peseytyä kuin yleisessä saunassa koko poikamisaikanaan.
- -trauma-
Mun ex anoppi on ihan täyshirviö ja siihen se suhde sitten kariutuikin, eikä kuulema ollut ensimmäinen kerta. Se kääkkä tuli miehensä (täys lapanen) kanssa kylään ihan millon huvitti. Jos näki että oon paikalla niin istui mielenosoituksellisesti autossa pihalla. Ens alkuun koitin jopa tervehtiä ja jutella mutta se istui siellä kun puujumala. Jos tiesi että en oo paikalla, kävi syynäämässä poikasa koko kämpän läpi ja haukkua räksyttämässä että oon sotkenut ja että on koirankarvaa sisällä. Ei suostunut face to face keskusteluun ollenkaan mutta puhelimessa haukkui mut useempaan otteeseen. Ihan vaan siksi kun oon olemassa. Ihan hirveä oidipus-kompleksinen AKKA. Ex mies kertoi et se saattaa rynnätä sisälle, syynätä kaapeistä lähtien kaikki ja tää vaan antoi sen tapahtua. En voi tajuta miten voi alistaa poikansa tuolleen, eikä siitä ikinä kasva miestä (kohta nelikymppinen muuten) jos äiti ei koskaan päästä sitä irti. Ei suvaitse ketään miniää, haukkuu kaiken puhelinpylväistä lähtien, on kun kakolasta karannut. Luojalle kiitos, tälle "pojalle" ei ikinä tule siunaantumaan jälkeläisiä, eihän tuommosta hirviötä kukaan kestä, minä pelastauduin pois ennen kun ois järki lähtenyt. Sekä mun lasteni. Ja jos / kun seuraava ihmis-suhde tulee, yhtään vakavampi, niin ihan ekana tahdon tutustua anoppiin. Vaikka "poika" miten sanoo että älä välitä siitä, anna ajan kulua niin loppupelessä tää kääkkä veti sitten 6-0 voiton. Ei sitä kukaan jaksa elää kokoaikaisessa jännityksessä että mitähän tänään tapahtuu, siis pahaa, ei koskaan mitään hyvää.
- Ruodot esiin
Järkevää ex-anoppi on yhtä kuin kaikki anopit ?
- Ruodot esiin
Ruodot esiin kirjoitti:
Järkevää ex-anoppi on yhtä kuin kaikki anopit ?
Että osaa olla raivostuttava miniä
Jos tuollaisen miniän kanssa joutuisin tekemisiin pesisin käteni
tollukka-miniästä ja pyytäisin poikaani tuomaan lapsenlastani
kotiinsa kahdelleen.
Kamala kuinka joku miniä voikin olla noin.... .
Elä omaa elämääsi ja anna anopin käyttäyttyä omalla parhaalla
katsomalla tavallaan tai ei sinusta siihen taida olla.
Jos jotain naputtamista sanot sen äänen anopille .
Älä ole tollukka! Et osaa edes suutas avata
Muuten lähisuhteet eivät toimi sinun lyhyen oppimääräsi mukaan
ihan vaan siitä syystä kun perheesi yhteyteen mahtuu muutkin
mielipiteet kuin omasi tai ainakin tulisi mahtua.
Jos anoppis sattuu taasen tupashtamaan teille sinun kuuluu
aivan itse ilmaista asiasta anopillesi.
Jos et suutasi aukaise voin vetää sinusta sellaisen jotopäätösen
ette kehtaa olla epäkohtelias muuta kui takanapäin. - VIHAINEN 66
lOPETA NYT HYVÄ IHMINEN SOIMAAMASTA EX ANOPPIASI, MIKÄ HITON ARVE SINULLA ON SIIHEN. kUNNTUNNET OLEVASI KYMMENEN PISTEEN IHMINEN NIIN EIKÖ SE OLE HYVÄ, ÄLÄ KULUTA HERMOJASI EX ANOPIN TAVOILLA, ANNA HÄNEN OLLA RAUHASSA, SILLÄ SINÄ ET VOI MÄÄRÄTÄ MITEN IHMISET OVAT. mUTTA VOIT SILTI OLLA HAUKKUMATTA IHMISIÄ JOILLA EI OLE OIENINTÄKÄÄN MAHDOLLISUUTTA PUOLUSTAUTUA, VAI MITÄ. eLÄ NYT ELÄMÄÄSI NIINKUIN HALUAT, JA UNOHDA EX ANOPPISI KOKONAAN SILLÄ EI HÄN VOI ENÄÄ VAIKUTTAA SINUN ELÄMÄÄSIK. VAI VOIKO pÖLJÄ.
- hahhaaahihhiii ressu
Voi raukkaa kun sinulla on ollut raskasta, eikös nyt helpota kun siitä on tullut ex anoppi
- mutisija.
VIHAINEN 66 kirjoitti:
lOPETA NYT HYVÄ IHMINEN SOIMAAMASTA EX ANOPPIASI, MIKÄ HITON ARVE SINULLA ON SIIHEN. kUNNTUNNET OLEVASI KYMMENEN PISTEEN IHMINEN NIIN EIKÖ SE OLE HYVÄ, ÄLÄ KULUTA HERMOJASI EX ANOPIN TAVOILLA, ANNA HÄNEN OLLA RAUHASSA, SILLÄ SINÄ ET VOI MÄÄRÄTÄ MITEN IHMISET OVAT. mUTTA VOIT SILTI OLLA HAUKKUMATTA IHMISIÄ JOILLA EI OLE OIENINTÄKÄÄN MAHDOLLISUUTTA PUOLUSTAUTUA, VAI MITÄ. eLÄ NYT ELÄMÄÄSI NIINKUIN HALUAT, JA UNOHDA EX ANOPPISI KOKONAAN SILLÄ EI HÄN VOI ENÄÄ VAIKUTTAA SINUN ELÄMÄÄSIK. VAI VOIKO pÖLJÄ.
Miksi pidät capslockia päällä koko ajan? Kauheaa lukea tuollaista huutamista.
- vierestä vinkkaaja
mutisija. kirjoitti:
Miksi pidät capslockia päällä koko ajan? Kauheaa lukea tuollaista huutamista.
Mene Mutisija muualle mutisemaan "viisauksiasi"!!!
Voi olla että sinunkin näkökykysi heikkenee iän myötä ja joudut käyttämään hieman suurempaa tekstikokoa.
Älä näytä tyhmyyttäsi noin selvästi. - mutisija.
vierestä vinkkaaja kirjoitti:
Mene Mutisija muualle mutisemaan "viisauksiasi"!!!
Voi olla että sinunkin näkökykysi heikkenee iän myötä ja joudut käyttämään hieman suurempaa tekstikokoa.
Älä näytä tyhmyyttäsi noin selvästi.Minulla on jo heikko näkö, jota silmälasit eivät pysty auttamaan, sen takia mutisen. Ei capslockin päällä pitäminen auta näkemistä yhtään, päin vastoin. Eihän capslock isonna fonttia, miksi sellaista luulet? Että kiitos vaan tuostakin tyhmästä "vinkistä".
- ei-anoppi
Nimimerkille -trauma- : Sinun olisi ehkä hyvä muistaa, mitä juuri kirjoitit, sitten joskus kun ja jos itsestäsi tulee anoppi ;) P.S. Kuka sen "lapasen" sinulle muuten valitsi puolisoksi..? Ei millään pahalla...
- -trauma-
No kiitos vaan kommentista, mutta olen kyllä itsekkin jo tuplaten anoppi. Eikä kävis pienessä mielessäkään kohdella ketään noin. Osaan tosiaan sanoa / kysyä asiat ihan suoraan, selvitää välit (mitkä välit kun muija ei edes puhu paitsi huutaa puhelimessa tai selän takana tai istuuu autossa) Itse valitsin lapasen mutta en siinä vaiheessa tiennyt minkä monsterin kanssa joudun vielä nokikkain. Siitä kyllä varoteltiin mutta totuus oli sitten ihan toista. Ei mitään järkeä , se on tunnevammauttanut sekä miehensä että poikansa ihan tyystin ja kunmpikaan heistä ei osaa muuta kun mennä nurkkiin piiloon . Viimieinen todiste ja lopullinen eron syy: kun lopulta sitten ero koitti ja hain sieltä tavaroita, tämä lapanen sai kunnon raivarin ja isänsä oli paikalla, tietenkin anoppi autosssa ulkona. Sain kerätä tavarat pitkin pihoja, isäukko vaan seisoi paikoillaan kun tappi puhumatta mitään, katsoi vaan vierestä Olin aika kauan mustelmilla sen jälkeen. Niin että pistää vaan miettimään minkälainen se lapsuus on sitten ollutkaan....... mutta onneksi mulla on aivan ihanat ja reippaat vävyt :o) jos tyttöjen isä vielä eläisi niin oisi aivan sama mieltä.
- VOIIIIIIIIH
-trauma- kirjoitti:
No kiitos vaan kommentista, mutta olen kyllä itsekkin jo tuplaten anoppi. Eikä kävis pienessä mielessäkään kohdella ketään noin. Osaan tosiaan sanoa / kysyä asiat ihan suoraan, selvitää välit (mitkä välit kun muija ei edes puhu paitsi huutaa puhelimessa tai selän takana tai istuuu autossa) Itse valitsin lapasen mutta en siinä vaiheessa tiennyt minkä monsterin kanssa joudun vielä nokikkain. Siitä kyllä varoteltiin mutta totuus oli sitten ihan toista. Ei mitään järkeä , se on tunnevammauttanut sekä miehensä että poikansa ihan tyystin ja kunmpikaan heistä ei osaa muuta kun mennä nurkkiin piiloon . Viimieinen todiste ja lopullinen eron syy: kun lopulta sitten ero koitti ja hain sieltä tavaroita, tämä lapanen sai kunnon raivarin ja isänsä oli paikalla, tietenkin anoppi autosssa ulkona. Sain kerätä tavarat pitkin pihoja, isäukko vaan seisoi paikoillaan kun tappi puhumatta mitään, katsoi vaan vierestä Olin aika kauan mustelmilla sen jälkeen. Niin että pistää vaan miettimään minkälainen se lapsuus on sitten ollutkaan....... mutta onneksi mulla on aivan ihanat ja reippaat vävyt :o) jos tyttöjen isä vielä eläisi niin oisi aivan sama mieltä.
nO OLI SULLA SITTEN KOVAT AJAT JA VARMASTI KAIKKI NASSU KIRJASSA HALUAA SEN LUKEA. vOI VOI
- yx vain mukana
-trauma- kirjoitti:
Lapsen omistajalle. Olkaa onnellisia että pääsitte eroon kässykästä, sellaiset eivät sovi suurperheeseen
- Takanapäin onneksi
-trauma- kirjoitti:
On se surkeeta!
Siis se, että autossa istunut anoppi sai aikaan tuollaisen tilanteen.
Poltergeist-ilmiö?
Olisikohan elämäsi järjestynyt, jos anoppisi olisi kuollut tai karannut amerikoihin?
- Anoppi66
"Talo elää tavallaan, vieraat tulee ajallaan". Siinä anoppi ohjesääntö, jota itsekkin anoppina noudatan! :) Jokainen viisas anoppi kunnioittaa miniänsä ja poikansa suhdetta, eikä ei puutu mihinkään heidän välisiin asioihin.Jokainen virheitä tekee, ja virheittein kauttahan sitä opitaan, mekin anopit! :) Vanhoilliset anopitkin voi opettaa käyttäytymään, se vaan vaatii sitä, että sanoo suoraan kaikki asiat. Loukkaantuu hetkeksi varmasti, mutta kokemusta on, että kun rehellisesti sanoo suoraan asiat, niin menee "makustellessa" vähän aikaa ja sitten ollaan jälleen väleissä!
- Ruodot esiin
Vanhoilliset anopit voi opettaa käyttäytymään.
Yhtä lailla nuorempaa väkeä voisi opettaa
omaa latuaan kulkevien ihmisten kohtaamiseen.
Joillekkin etikettivirhe jonka anoppi etuiluillaan kahvipöydässä
teki on pelkkä vitsin paikka etketti-ihmiset ottavat nämä asiat hirveän
tosissaan kuoleman vakavasti.
.
Suhteellisuudentaju ?
Minun käy sääliksi tätä vähäsen hölmöä anoppia jolla on pallo hukassa
miniähän olisi voinut mennä avustamaan anoppia ohjaamaan kahvipöydässä
tai miniä olisi voinut huomauttaa sivusta pojalleen pidäs vähän silmällä
äitiäs ettei hän nolaa lisää itseään.'
Tehkää nuoripari nyt hyvin ja auttakaa tätä eksynyttä äiteetä
löytämään kahvekuppinsa teille sopivampaan aikaan
Miniän mies ilmaisee miniälle oman kantansa
äiti vain on sellainen mutta miniälle ei riitä anoppi
joka on vain sellainen hän pyrkii tekemään anopista
toisenlaisen.
Miniä hyvin tietää mitä siitä seuraa jos joku alkaa arvostelemaan
hänen köytöstapojaan niin mutta nehän ovatkin moitteettomat ?- raakaa hommaa
Vai käy sinulla sääliksi tätä anoppia, vaan sillä kun olet saanut Miniän version asiasta. Minun taas käy helvetin sääliksi miniää joka ei ole saanut minkäänlaista kasvatusta vaan luulee olevansa oikeutettu haukkumaan netissä anoppiaan miten se hänelle sopii. Silloin on jossain suuri vika. Ja yksi asia, miehet valitsevat usein puolisokseen äitiään muistuttavan naisen, joten pian tämäkin miniä muuttuu anopiksi ja kuola virtaa kahvipöydässä, ja hänen oma miniänsä taas haukkuu häntä netissä, sillä suvussa on kasvatusmenetelmä johon kuuluu muiden alentaminen.
- sdfcsdfs
Saako äitisi tulla teille ilmoittamatta kylään?
Kahvipöydässä notkumiseen voi sanoa kuten lapsillekin, että ei ole vielä kutsuttu.- himu miniät
Viisaampaa olla hiljaa , sekun nolostuttaa vanhempaa ihmistä
- Etiketit kunniaan
Ketä varten kahvipöytä on katettu, kun pidetään pahana, kun anoppi siihen istahtaa!
Millaiset etikettisäännöt miniöiden perheisiin on luotu?
Harvassa varmasti on ne pidot, joissa tarjoilu hoidetaan arvoaseman mukaisesti. Silloinhan titetenkin on tarjoilua hoitamassa palkatut ammatti-ihmiset, jotka osaavat panna jokaisen vieraan ruotuun.
Monikohan arvostaan kiinnipitävä miniä itse tekee itsensä naurunalaiseksi omalla sievistelyllään?
- Ruodot esiin
Jos minulta kysyt äitini on kuollut vaikka kuinka toivoisin hänen
tulevan kylään ..ei kuulu enää tuttua vanhuuden valitusvirttä
ei ole kotia missä piipahtaa kotipolku on kasvanut umpeen.
Äitini sai tulla kutsumatta ja kutsuttana lastensa perheiden tykö.- sdfcsdfs
Mutta miehen äiti ei ilmeisesti saa "tulla kutsumatta ja kutsuttana lastensa perheiden tykö"?
- Näkymätön Milla
sdfcsdfs kirjoitti:
Mutta miehen äiti ei ilmeisesti saa "tulla kutsumatta ja kutsuttana lastensa perheiden tykö"?
Tottakai sai tulla kylään kutsuttuna tai kutsumatta mutta hänkään ei enää tule poikansa tykö ..kotitaloa asuttavat vieraat ihmiset..
Joskus koittaa teillekin vapaus kun anopit,apet nukkuvat kirkkomaalla.
Silloin on teidän vuoro vaihtaa paikkaa anoppi/appi osaan .
Olisivatpa anoppine,appenne kärpäsenä katon rajassa
tiiraamssa teidän elämänne osaa tai osattomuutta lastenne
elämässä.
. - Ruodot esiin
Näkymätön Milla kirjoitti:
Tottakai sai tulla kylään kutsuttuna tai kutsumatta mutta hänkään ei enää tule poikansa tykö ..kotitaloa asuttavat vieraat ihmiset..
Joskus koittaa teillekin vapaus kun anopit,apet nukkuvat kirkkomaalla.
Silloin on teidän vuoro vaihtaa paikkaa anoppi/appi osaan .
Olisivatpa anoppine,appenne kärpäsenä katon rajassa
tiiraamssa teidän elämänne osaa tai osattomuutta lastenne
elämässä.
.Korjaus kirjoitin väärän palstan nimimerkillä Näkymätön Milla
Tällä palstalla nimimerkkini on Ruodot esiin .
- miniä/anoppi
Olet varmaan hyvin nuori ja kun etiketistä puhutaan niin et sinä voi anoppisi tapoja muuttaa, ja en nyt todella usko että hän kieli pitkällä menee kahvipöytään. Vielä etiketistä, se että kuvaat anoppisi tuolla lailla näyttää etteä etiketin käyttö puuttuu sinulta ja oikein kunnolla. Halveksivasti puhut ihmisestä joka on kerran synnyttänyt rakkaan miehesi. Ja sitten tuo että juui sinun vanhempasi olisivat hyviä lapsen likkoja, häpeä nyt hyvä ihminen, siis sinä oikeutat vanhempasi saada nauttia lapsistanne mutta miehesi vahukset eivät ole siihen kelvuutettuja. Onkan niin että anoppi rakasta poikaansa ja teidän yhteistä lastanne ja haluaa käydä tervehtimässä, voi hyvä ihminen uskalataako hän tulla tuollaisen hirmu miniän kotiin ilmoittamata, onpa rohkea. Selvää on että sinä kadehdit anoppisi rakkaustta omaan poikaansa ja pilaat ajan mukaan teidän välinne miehesi kanssa kun olet huomauttelemassa hänen äidistään. Anna anopin olla ihan sellainen kun hän on ja anna miehellesi tilaa teidän suhteessanne, sillä anoppi ei ota sinulta miestäsi vaan haluaa kuulua perheeseen , joten opettele nyt etiketin kätyttöä ja ennen kaikkea suvaitsemista. Toivotaan että anoppi elää vielä kun lapsesi on 15 vuotias että saa nauttia hänestä. Ihmettelen myö minkälaisia ihmisiä sinun omat vanhempasi ovat kun ovat kasvattaneet tuollaisen tahdittoman ihmisen, joka ei anna arvoa erinlaisuuksille. Kukahan oikeen on "juntti" tässä. Sääliksi käy myös miestäsi oletko jo sanonut marinasi hänellekkin että hän saa alkaa jännittämään kun hänen äitinsä tulee kylään.
Miksi menit sukuun joka on mielestäsi sinun alapuolellasi. Häpeä jos osaat.- uskomatontako? ? ?
"en nyt todella usko että hän kieli pitkällä menee kahvipöytään."
Mikä ihme siinä on niin uskomatonta? Minun anoppi oli juhannuksena menossa maistelemaan minun sukulaisteni tuomia avaamattomia ulkomaalaisia tuliaisia, vaikka heille oli tuotu omat vastaavat. Sanoin vain että top tykkänään, syö omat tuliaisesi, nämä me viemme avaamattomina kotia.
" joten opettele nyt etiketin kätyttöä ja ennen kaikkea suvaitsemista"
Miksi ihmeessä nämä menee aina näinpäin, että aasia pitää suvaita ja muiden täytyy opetella etiketit? Sitäpaitsi mitä ihmettä sillä etiketin osaamisella tekee, jos aasi ei sitä kumminkaan noudata?
- Hippityttöxxx
Vähän nyt jäi sellainen maku että aloittaja suurentelee anoppinsa huonoja käytöstapoja.. Eivät ne omatkaan taida ihan olla kunnossa.. En oikein edes käsitä mitä henkilökohtaista loukkausta tämä miniänretale (juu näitäkin näköjään on!) on anopistaan saanut. Anoppi käyttäytyy kuten haluaa, eipä se miniä sinua koske. Jätä se asia miehellesi ja hänen asiakseen.
Jos oma anoppini olisi tällainen kahvittelija tyytyisin nauramaan itsekseni.. en kirjoittaisi sanallakaan. Ja karhunpalveluksen teet omalle lapsellesi jos et anna anopin olla lapsen läheinen. Siinä teet oikein ison munauksen, mikä kostautuu omalle lapsellesi,itsellesi ja miehellesi. Mahtaako kannattaa..epäilen. - ei muuta..
Tämän aloituksen tekijälle sanon: Kasva aikuiseksi!!!!
- Kaupunkikakara87
Tsemppiä aloittajalle, meillä ei avata ovea kutsutta tuleville. Ainut ketä siihen on erehtynyt kerran, on avomiehen veli. Muutenkin ovat vähän huithapeleita, mutta kun ilmoitin asiallisesti, että meidän kanssa pitää Sopia kylääntuloista, samalla tavoin kun me emme tuppaa kenellekkään kutsumatta. Minä en myöskään kutsuta itse itseämme mihinkään. Esim. jos tavataan kaupungilla, en keksi "hei mitä jos tullaan teille nyt kahville??" tms. Mielummin laitan vaikka viestiä, että "koskas kerkeisitte kahville? Jos tultaisiin joku ilta teille?" Saavat ystävät rauhassa miettiä sopivaa väliä, ei tarvitse keksiä tekosyitä jos eivät jaksa tiettynä iltana meitä katsella :P Ja miten ärsyttäviä ovat vastaanpanevat ihmiset?? "meillä on tänään vähän kiire..." "no kyllä me ny pikasesti keretään kahvitteleman!" "...eeei, ku meillä olisi *lisää tekosyy*.." "no mitä tommoisista, teette sit huomenna"... EI ON EI! Älä tuputa :D
Sateeseen jätetty anoppi nauratti. Vanhempia ihmisiä pitää kunnioittaa jne, mutta kyllä täytyy muistaa, "oma tupa, oma lupa". Vaikka omassa huushollissa olisi aina ovet auki kaikille, ja saisi soittaa kellon ympäri, et voi olettaa kaikkien haluavan samaa?- mutisija.
Nyt kirjoitti "Kaupunkikakara87" todella napakan tekstin teille huonon käytöksen kannattajille. Lukekaa tuo oikein ajatuksella.
"Vaikka omassa huushollissa olisi aina ovet auki kaikille, ja saisi soittaa kellon ympäri, et voi olettaa kaikkien haluavan samaa?"
Nimenomaan näin. - kenellä parhaat tava
Minua ei sateeseen jätetty anoppi naurattanut pätkääkään.Vaikka olettaisin että oma äitini tai anoppini siellä sateessa kyyhöttäisi eikä olisikaan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan tilannut kyläilyaikaa,niin siltikään en potkaisisi sateeseen,vaikka kuinka olisi oma tupa ja oma lupa.Jos jollakin on hiukan erilaiset tavat esim tästä kylään ilmoittautumisesta,niin mielestäni on suvaitsevaa ja empaattista päästää ihminen sisään vesisateesta.Mutta kun meillä ihmisillähän ON OIKEUS toimia juuri niin kuin MEILLE parhaiten sopii.Niin ja tuossa kahdessa kohdassa oli caps lock ihan tarkoituksella päällä.
- Ruodot esiin
Meidän vauva ei todellakaan mene anopille hoitoon ennenkuin vasta 15-vuotiaana, jos edes silloinkaan! Onneksi omat vanhemmat osaavat pientä hoitaa oikeaoppisesti! Jos hoidon tarvetta on, vauva menee ainoastaan
Kasvatusoppia !
Tuskin kakara enää haluaa 15 vuotiaana mennä isovanhemmilleen
kun on vieroitettu jo vauvana anopista ?
Mieittisit sitä sitten kun murkkuikäistä kakaraa ei saa lykättyä
isovanhemmille .))
Kakaralla päähän jos anoppi ei tottele .
Meijän äiti on parempi ku teijän äiti . - Miehen suku
Kuolaava anoppi on tietenkin ikävä vieras ainakin isommissa juhlissa.
Kehoittaisin jokaista morsiota tarkistamaan anopin kunnon ennen avioliiton solmimista. Moni perhe saattaakin osoittautua todella juntiksi lähemmin tarkasteltuna. Juntissa perheessä kasvaa juntit pojatkin. Kannattaa ottaa sekin huomioon. Moni sulho luopuu liukkaasti herraskaisista opituista tavoistaan papin aamenen jälkeen, ja siinä sitä ollaan: Kuolaava anoppi koska tahansa oven takana, aina yhtä junttina ja vauvan kimpussa mokomakin inhootus.
Paremmista piireistä tullut miniä menettää hermonsa. Ymmärrettävää.
Ei ole muuten sulhollekaan eduksi, jos hänen äitinsä kuolaa pullan perään. Se osoittaa kyllä kohtalaisen saitaa elämänasennetta. Äitiraukalla ei ole kotona edes pullaan varaa. Kotona on kaikesta hyvästä kieltäydytty..
Saituus ilmenee ennemmin tai myöhemmin pojassaankin. Morsian tulisi vielä kärsimään nälkää ja puutetta omassa elämässään miehen saituuden takia, ja ennemmin tai myöhemmin morsiokin kuolaisi pullaa nähdessään.- mutisija.
Olipas läpinäkyvä juttu, taidat itse olla tuollainen huonosti käyttäytyvä ihminen, jota sitten raivostuttaa, kun sukuun tulee joku _hyvin_ käyttäytyvä. Sitten täytyy näköjään sitä ihmistä vetää lokaan, kun itse et ymmärrä opetella hyviä käytöstapoja vielä silloinkaan, kun saat esimerkin läheisyyteesi!
- vierestä vinkkaaja
mutisija. kirjoitti:
Olipas läpinäkyvä juttu, taidat itse olla tuollainen huonosti käyttäytyvä ihminen, jota sitten raivostuttaa, kun sukuun tulee joku _hyvin_ käyttäytyvä. Sitten täytyy näköjään sitä ihmistä vetää lokaan, kun itse et ymmärrä opetella hyviä käytöstapoja vielä silloinkaan, kun saat esimerkin läheisyyteesi!
"kun sukuun tulee joku _hyvin_ käyttäytyvä."
No se et ainakaan ole sinä! - Miehen suku
mutisija. kirjoitti:
Asia on niin, että jokainen miniä on ilmisesti siitä hyvin käyttäytyvästä ja sivistyneestä suvusta. Niinpä heillä on oikeus arvostella ja puhua pahaa miehen suvusta selän takana ja kertoa keskustelupalstalla kuolaavista anopeista ja vihjata alkoholin käyttöön ja moniin muihin vikoihin, joita anopissa on havaittu.
Muut kirjoittajat tukevat näkemystä ja antavat "hyviä" neuvoja anopin nujertamiseksi.
Kun sitten joku provosoituu ja kirjoittaa anopin puolesta vastakirjoituksen, katsotaan heti, että kirjoittaja on anopin tapaan huonosti käyttäytyvä ihminen, joka raivostuu, kun joku käyttäytyy sivistyneesti.
Mutisijan mielestä minun tulisi opetella käytöstavat.
En ole kyseinen anoppi enkä varmasti ole ollut aloittajan tilaisuuksissa blaskaamassa sukuani.
Ihmettelen vain, miten miniän vuodatus on hyvien tapojen mukainen, mutta anopin puolesta puhuja on huonosti käyttäytynyt.
Ovatko miniät erehtymättömiä?
- Laiha sopu
Meillä ainakin anoppi suuttu minulle kun en ruennut keittämään kahvia.
Olin kaverin kanssa autoani laittamassa jonka korjaamisessa oli kiire että pääsen kulkemaan töihin tulevana maanantaina.
Vaimoni äiti elikkäs anoppi tuli siihen hääräämään ja vihjaavasti että kahville tulin pistäytymään kun tässä lähellä olin.
Huusin auton alta takas että joo kyllä se käy mutta käytkö keittämässä että mekin saadaan kun on nyt vähän kiire tässä.
Niin tämä otti ja suuttu siitä :D
Kuulin myöhemmin vaimoni veljeltä kun anoppi oli haukkunut "Minä tulin käymään ja laittoivat minut keittämään kahvia kun ite rassasi sitä auton romua. Eikös autokorjaamot ole sitä varten"
No mutta tästä lähtien on aina muistettu soittaa että passaako tulla käymään :)- Ruodot esiin
Kuulin myöhemmin vaimoni veljeltä kun anoppi oli haukkunut "Minä tulin käymään ja laittoivat minut keittämään kahvia kun ite rassasi sitä auton romua. Eikös autokorjaamot ole sitä varten"
Pitää vielä pitkin kyliä juoruilla.)))
Voi hyvän tähen ja kolmannen nähen.
..... kiertotien kautta kuullaan
kuulemiset näin saadaan ihmissuhteet risaisiksi .
Voi mahdoton määrä asioita juorutaan toisten seljän takana jos
nämä sanomiset kantaantuisivat kaikkien korvien kuultaviksi
... joka iikka kyräilis pahoilla mielin toisiaan .
Tulikos se autoromu korjatuksi )),
Sitä vaan ku olen huolissain koskas anoppi saa sitä kahveeta ? - Kukkuluuruu :):
Ruodot esiin kirjoitti:
Pitää vielä pitkin kyliä juoruilla.)))
Voi hyvän tähen ja kolmannen nähen.
..... kiertotien kautta kuullaan
kuulemiset näin saadaan ihmissuhteet risaisiksi .
Voi mahdoton määrä asioita juorutaan toisten seljän takana jos
nämä sanomiset kantaantuisivat kaikkien korvien kuultaviksi
... joka iikka kyräilis pahoilla mielin toisiaan .
Tulikos se autoromu korjatuksi )),
Sitä vaan ku olen huolissain koskas anoppi saa sitä kahveeta ?Monasti kuullaan ihan toisin kuin on sanottu, vaikka sanat ovat samat.
On kaksi tapaa sanoa "saako talossa kahvia": ivallisella tai iloisella äänellä lausuttuna.
Joillakin on se tapa, että kuulevat kaikessa ivan ja negatiivisuuden.
- xdgvdtrg
Saake teille tullakaveri kylään yllättäin?
- kahden anoppi
Silloin kun satuin joskus menemään etukäteen ilmoittamatta miniäni luokse kylään, niin koskaan hän ei suuttunut. Päinvastoin, sanoi että olipa hyvä kun tulit niin pääsen käymään kaupassa ja näin hän luotti kykyihini ja antoi minulle mahdollisuuden olla pienen lapsenlapseni kanssa aivan kahden kesken.
Varmaankin miniällekin oli hyvä päästä edes kauppaan itsekseen kun lapsi oli koliikilapsi. - Ilmi Selvä
No se oli sitten teillä noin. Kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia. On se kumma kun tuota samaa ilmiselvää faktaa pitää toistaa vähän jokaisessa ketjussa.
- Kantaisä
Oletkohan ihan "täydellä varustettu". Ettes edes häpeä.
On miesparka itselleen ristin saanut.
Toivottavasti älyää potkaista kaltaisesi nartun pihalle, pahempia seurauksia ja ikuisi mielipahoja välttääkseen.
Kaltaisesi narttu saa aikaan vain mielipahaa. - miniä34
Minusta on ihanaa, jos kaverini tai omat tai miehen sukulaiset poikkeavat kylään. Kyllä meille saa tulla ilmoittamatta. Jos nyt satutaan olemaan vaikka rakastelemassa, niin ei välttämättä ovea avata. Eihän sitä ole aina pakko olla kotona ja tavattavissa. Mutta yleensä ovat kyllä tutut tervetulleita.
Ei meillä tosin välttämättä ole siistiä, eikä mitään tarjottavaa, mutta kyllähän yllätysvieraat sen ymmärtävät. Jos haluavat vaikka pullaa, niin tuovat sitten itse mukanaan. Ja en minäkään tietenkään nyt aina ole niin innostunut sukulaisia tapaamaan, mutta eiväthän he yleensä kauaa viivy ja ymmärtävät kyllä milloin on aika poistua. - anoppi itsekin
Ehkä hiven armeliaisuutta ei olisi pahasta..... jos anoppisi menee kahvipöytään liian aikaisin, niin miksi se sinua häiritsee? Anna mennä....
Ihan karmeaa, että tulee kutsumatta kylään???? Joka päivä? Anna tulla, kohtele ystävällisesti ja suhtaudu kuin ihmiseen... voi saada ihmeitä aikaan, usko pois....
Ja ei osaa pitää vauvaa.... onko miehelläsi jokin väärin pitelemisestä aiheutunut vamma?? Rauhoitu hieman, kyllä asiat hoituvat, kun niille antaa tilaa ja mahdollisuuden.
Jos pysyt asenteeltasi tuollaisena, tarttuu se myös lapsiisi... ja samoin he oppivat kohtaamaan myös teidät sitten kun ovat omilleen lähteneet...... - tottatotta...
Näin myös meillä, toi on niin tuttua.
Sitten se seisoo oven takana ja tulee ja istuu sohvalle ja ottaa hyvän asennon ettei varmana ole nousemassa ja sitten se ILME, että onkohan se kahvi jo tippumassa ja hänelle pitää tarjoilla vielä kaikki siihen ja pullaa pitää ehdottomasti olla......maailman rasittavin ihminen. Pitäs vaa olla avaamatta koko ovea. - jk
vai niin
- provon tunnistaja
Noin pahaan asenne vammaan en kuunaan ole törmännyt kuin sinulla on. Asennevammoja näen työn puolesta kylliksi.
Provohan juttusi on - Ei eläkkeellä
Miltä tuntuu saada anoppi pöydän viereen istumaan joka ikinen viikonloppu useaksi tunniksi, parhaina viikonloppuina aamuisin herätys (kun vihdoin olisi aikaa nukkua univelkoja pois) kun piti poiketa käymään.
En halua istuaa aamiaisella tukka pystyssä puolinukuksissa kuin oman perheen kesken, en kaipaa siihen kyläilijöitä.
Kun tuo on jokaviikonloppuista, se lakkaa jo naurattamasta, on enemmän sääntö kuin poikkeus, silloin alkaa käytöstavat karista ja on jo suorempikin.
Ihan aikuisten oikeasti, kukaan ei anoppia häiritse hänen nokosillaan, tai aamuyöstä ole oven takana 3 tunnin juttutuokiota vaatimassa.
Meillä työssäkäyvillä on moni työ kotona, jota olisi ne viikonlopun valoisat tunnit aikaa hoidella, sitten joku olettaa että on aikaa istua sisällä, kun itsellään on.
Eikö joskus voisi yrittää asettua toisenkin asemaan, anopinkin?- Töihin vaan
Ilahdu kun tulee ja iske pölynimuri eteen: Imuroidaan ensin ja sitten juodaan kahvit. Ikkunoiden pesuun menee ehkä pari tuntia ja sitten voidaan keittää perunoita ja tehdä makkarakastike.
Lakanat pitää vetää ja kylppärin kaakelit kiillottaa.
IHANAA kun tulet apuun. Työssäkäyvällä on lauantaisin aina niin paljon touhua.
Joka lauantai eri asiat odottamassa.
Jos eukko ei osallistu, älä välitä. Rupea vain imuroimaan hänen ympäriltään, avaa kaikki ikkunat ja pane radio soimaan niin että se kunnolla kuuluuu imurin äänen yli.
Miksi olet joku seuraneiti? Älä ota sellaista hommaa.
- Anoppix
Mielestäni meidän ihmisten pitäisi kohdella toisia siten, että kunnioittaisimme kunkin perheen toiveita.
Jos perheelle on tärkeää, että anoppi ilmoittaa tulostaan tai kysyy, milloin sopisi käydä kylässä, niin miksi ihmeessä anoppi ei voisi toimia heidän toivomallaan tavalla?????
On tosi vaikea ymmärtää, että joku kehtaa mennä puoliväkisin toisten kotiin, jos siellä asuu ihmisiä, jotka ovat hyväksi perheelleen havainneet sen, että heille tulee vieraita vain silloin kun perheelle käy.
Voihan olla, että perheellä on vaikka yhteinen palaveri, joka on sovittu aiemmin. Tai voi olla, että esim. sen miniän läheinen ystävä on tullut käymään kaukaa ja käy vain kerran vuodessa. Onko silloin kiva, että kylään änkää mahdollisesti omalaatuinen ja itsekeskeinen anoppi puhumaan mitä sattuu.
Voi olla, että perheenjäsenillä on ollut vaikka viikon ajan kova kuume tai oksennustauti ja sitten kun vihdoinkin on ensimmäinen helpompi päivä ja haluaisi vain olla rauhassa, niin eiköhän anoppi tai joku muu vieras tule ja ala arvostelemaan kun on vaikka sotkuista talossa.
Millainen ihminen kieltäytyy kunnioittamasta perheen toivetta? Itsekäs ja itsekeskeinen! Sellaista on turha päästää sisään, sillä ei hän todellakaan kykene ajattelemaan ko. perheen lasten tai kenenkään parasta, vaan pelkästään on vain oman etunsa valvoja.
Anoppi olen itsekin, enkä vielä koskaan vuosien aikana ole mennyt aikuisten lasteni kotiin kysymättä sopivaa ajankohtaa. Olen myös sanonut, että jos ei käy vaikka tällä viikolla (ihmisillä voi olla paljon kiireitä monena iltana), niin en loukkaannu, vaan voin tulla myöhemmin. Vävyni ja miniäni pitävät minusta todella paljon ja minä heistä - ovat aivan ihania tyyppejä, kuten lapsenikin.- suruminiä
Aivan harvinaista että joku anoppi kirjoittaa noin todellisuudentajuisen tekstin tänne. Kiitoksia! Sait vain minut taaskin toivomaan, että oma anoppini olisi sinun tyyliäsi.
- miniä, ja anoppi
suruminiä kirjoitti:
Aivan harvinaista että joku anoppi kirjoittaa noin todellisuudentajuisen tekstin tänne. Kiitoksia! Sait vain minut taaskin toivomaan, että oma anoppini olisi sinun tyyliäsi.
Voi voi sentään, miten tyhmiä, kylmiä, ja huonokäytoksisiä miniöitä niitä onkaan. Jós minun ovelleni tulla tupsahtaa anoppi ihan kutsumatta. Niin olen vilpittömästi iloinen. Sanoisin, mikä ihana yllätys, ole hyvä ja tule peremmälle. Seurustele sinä vauvan kanssa, kun minä pistän kahvia pöytään.
Näin käyttäytyen saat hyvän mielen anopille, ja ihan varmasti itsellesi. Ei tarvitse tänne kirjoitella, ja valitella.
Olen sitä mieltä, että kun on kelvannut poika, niin pitää kelvata myös anoppi!
- Kesärenki 57400
Olet liian lepsu miestäsi kohtaan .
Annat hänen olla "millainen huvittaa " yhteisessä kodissanne.
Miksi ?
Anoppia parsit syyttä suotta.
Hän on teidän suostumuksella kylässä "milloin sattuu "miehellesi sopimaan
Jos miehellesi sallit äitinsä sopimattomat vierailut ? Entä, sitten vaikka
anoppi tulee sopimattomaan aikaan ?
Onko se anopin vika ?
Jos sinulle ei sovi anoppisi käytöstavat niin miehellesi näyttää mainiosti sopivan.
Kumpi teistä määrää kodin säännöistä ?
Parempi teidän päättää yhdessä millaiset käytöstavat äiti-anoppi saa
pitää kodissanne ?
Jos sopimattomat sinun mielestäsi ja miehesi mielestä ei.
Otat vastuun arvostelustasi ja kahvitat anopin uudemman kerran ja
ilmaiset hänelle selkeän mielipiteesi anopin suhteen.
Sinua harmittaa kun anoppi käyttäytyy sopimattomalla tavalla.
Jos MIEHESI ei halua osallistua äitinsä tapakeskusteluun
ENTÄ SITTEN ? Sinun tulee
vastata omista mielipiteistäsi anopin edessä suoraselkäisenä ja ryhdikkäänä
Ongelma lienee teidän perheessänne vain sinun näkökulmasta katsottuna
ONGELMALLINEN anoppia kohtaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama997810Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1466562Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1804679Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2423207Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta972717Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh622144- 1471818
Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari121816Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa231675Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971604