Varmaan joku on jo huomannut että otan milelläni osaa keskusteluihin jotka liittyvät Windowsin tietoturvaan. Olen aina silloin tällöin harrastanut örkkien etsimistä varsinkin silloin kun jonkin uutisen varjolla kuuklen hakupalvelun tulokset laitetaan sekaisin niin että hakkerit nostavat oman haittohjelman/ korkatun sivuston kuukle hakujen kärkipaikoille.
Näitä on ollut muutama, viimeinen oli tietenkin osama uutinen jonka hauilla osuinkin hakemiini örkkeihin. Parhaiten örkkien löytäminen onnistuu kuuklen kuvahaun avulla.
Tässä on pieni ote sähköpostistani:
http://aijaa.com/v.php?i=006468090889.png
Tässä on vastauksia Microsoftilta haittaohjelmista joita olen sinne lähettänyt. Kaikki nämä ovat tietenkin sellaisia joita MSE ei ole tunnistanut ja hyvä tarkoitukseni on ollut samalla omalta osaltani nopeuttaa tunnisteiden tekemistä MSE:hen.
Olen tietysti uploadannut näistäkin jokaisen virustotaliin ja tällä tavalla saanut samalla todellista ensikäden tietoa MSE:n kyvystä tunnistaa haittaohjelmia muihin virustorjuntoihin nähden.
Näiden kaikkien haittaohjelmien yhteinen piirro on että tässä vaiheessa kun olen lähettänyt näytteen on virustotalin tulos aina ollut mitättömän pieni.
On ihan tavallista että tunnistus virustotalissa on ollut 0/41 ja jotkut virustorjunnat varoittavat kryptatusta paketista mutta eivät kuitenkaan tunne varsinaista sisältöä.
Harrastukseni
47
300
Vastaukset
Harrastukseen kuuluu oleellisesti että luen kaikenlaisia verkkojulkaisuja asioiden tiimoilta, nyt myös rikollisten omia sivustoja joista saa 100x paremman kuvan todellisuudesta kuin ikinä miltään f-kökkerön mainossivulta joissa aina ratkaistaan kaikki tietoturvaongelmat " LUOTETTAVASTI " asentamalla koneeseen f-kökkerö, norttini tai mikä tahansa muu lähes pelkkä hölynpöly viritys. (Virustorjunnoilla on silti oma paikkansa vaikka M-Karvaton pitääkin niitä täysin turhina)
Myös koneeni on säädetty tietoturvan osalta varsin tiukaksi. Asennan kaikki tietoturvapäivitykset aina heti, jos ei ole niin workaround myöskin aina heti ja luen tarkasti miten haavoittuvuutta voi hyödyntää että osaan suojautua siltä. EMET on käytössä kaikilla selaimilla ja kaikilla lisäosilla, acrobat reader puuttuu, java käynnistetään vain harkinnan mukaan, myös itse käyttöjärjestelmän omien prosessien käyttöön on hieman puututtu.. jne eli ei mikään tyypillinen Windows asennus mutta kun harrastelee tällaisia niin ei liene kuitenkaan liioittelua.Ja kerrot satuja siitä, että Windows olisi mukamas turvallsin käyttöjärjestelmä.
On se sikäli että on pysynyt puhtaana vaikka altistaa tahallaan koneen hyökkäyksille.
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
On se sikäli että on pysynyt puhtaana vaikka altistaa tahallaan koneen hyökkäyksille.
Tässähän on sellainen homma, että koneen saastumista ei käytännössä näe mistään. Jos Windowsista löytyy kuukausittain kymmeniä reikiä ja saastuneita koneita on joka puolella niin se ei tosiaankaan ole turvallisin.
Tämä voisi sopia paremmin harrastukseen: http://www.openbsd.org/
Vuodesta 1996 lähtien löytynyt vain kaksi tietoturvareikää mitkä mahdollistaa koneen ottamisen etäältä käsin hallintaan. Lienee turvallisin käyttöjärjestelmä, jnkun tutkimuslaboratorioiden formaalisti testattujen käyttöjärjestelmien jälkeen mihin juuri kenelläkään ei ole mahdollisuutta päästä käsiksi.f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
Kokopäivätyönäkö sen saa pidettyä turvallisena? Ainakin kuulostaa siltä jos joutuu seuramaan rikollisten sivuja ja sökerön tuubatulosteita yms. purkkapatcheja Israelista tai Taiwanista. Minä en ole Ubuntun suhteen tehnyt muuta kuin pistänyt valinnaksi "tarkista päivitykset päivittäin" ja unohtanut koko jutun.
Kumpi on helpompaa?M-Kar kirjoitti:
Tässähän on sellainen homma, että koneen saastumista ei käytännössä näe mistään. Jos Windowsista löytyy kuukausittain kymmeniä reikiä ja saastuneita koneita on joka puolella niin se ei tosiaankaan ole turvallisin.
Vuodesta 1996 lähtien löytynyt vain kaksi tietoturvareikää mitkä mahdollistaa koneen ottamisen etäältä käsin hallintaan. Lienee turvallisin käyttöjärjestelmä, jnkun tutkimuslaboratorioiden formaalisti testattujen käyttöjärjestelmien jälkeen mihin juuri kenelläkään ei ole mahdollisuutta päästä käsiksi.Tarkennus, kaksi reikää oletusasennuksella. OpenBSD:stä on riisuttu oletusasennuksella ylimääräistä sälää pois, että ei ole kuin perusalusta.
exergy kirjoitti:
Kokopäivätyönäkö sen saa pidettyä turvallisena? Ainakin kuulostaa siltä jos joutuu seuramaan rikollisten sivuja ja sökerön tuubatulosteita yms. purkkapatcheja Israelista tai Taiwanista. Minä en ole Ubuntun suhteen tehnyt muuta kuin pistänyt valinnaksi "tarkista päivitykset päivittäin" ja unohtanut koko jutun.
Kumpi on helpompaa?Tämä minun harrastus on tietokoneen turvallisuuden kannalta todellista riskikäyttäytymistä eivätkä nämä ylimääräiset toimenpiteet ole taatusti järkeviä kenellekkään jos ei tee tahallaan jotain tällaista ja enkä oikeasti tiedä ovatko ne olleet omalla kohdallakaan ikinä olleet tarpeellisia mutta nämä ylimääriset säädöt olen kuitenkin tehnyt varmuuden vuoksi.
Tämä minun harrastus on tietokoneen turvallisuuden kannalta todellista riskikäyttäytymistä eivätkä nämä ylimääräiset toimenpiteet ole taatusti järkeviä kenellekkään jos ei tee tahallaan jotain tällaista ja enkä oikeasti tiedä ovatko ne olleet omalla kohdallakaan ikinä olleet tarpeellisia mutta nämä ylimääriset säädöt olen kuitenkin tehnyt varmuuden vuoksi.
Olet siis tavallinen käyttäjä ;D Ei maar pakko mennä nukkumaan, tarkista sinä vielä ettei mitään suojauksia ole korkattu tällä välin, hyvää yötä ;)
exergy kirjoitti:
Kumpi on helpompaa?"joutuu seuramaan rikollisten sivuja ja sökerön tuubatulosteita yms. purkkapatcheja Israelista tai Taiwanista."
Ei joudu mutta asia kiinnostaa niin tulee harrastuksena lueskeltua silloin tällöin. Sökerön tuubatulosteilla ei ole mitään tekemistä tietoturvan kanssa ja niitä voi lukea samalla vakavuudella kuin Aku Ankkoja jos jostain ihmeen syystä kiinnostaa.
"purkkapatcheja Israelista tai Taiwanista."
Ööööhh???
Minulla on asennettuna vain 1 ohjelma jonka tiedän olevan Israelilaista alkuperää ja se on MSE mutta siihen ei ole tullut paikkauksia, uusi versio tuli, on nykyään MSE 2.0, aikaisempi oli 1.0
Taiwanista ei ole tullut mitään kun ei ole taiwanilaisia ohjelmia koneessa ainakaan tietääkseni.M-Kar kirjoitti:
Vuodesta 1996 lähtien löytynyt vain kaksi tietoturvareikää mitkä mahdollistaa koneen ottamisen etäältä käsin hallintaan. Lienee turvallisin käyttöjärjestelmä, jnkun tutkimuslaboratorioiden formaalisti testattujen käyttöjärjestelmien jälkeen mihin juuri kenelläkään ei ole mahdollisuutta päästä käsiksi.Pimeillä markkinoilla myydään ns. exploit kittejä joissa on tarvittavat työkalut niitten haavoittuvuuksien hyödyntämiseen jotka mainitaan / expoit kit.
Niiden kuvauksia kun on lukenut niin en ainakaan minä ole vielä törmännyt 0- päivän exploitttiin vaikka tiedän toki että näitä on tapahtunut mutta ovat kuitenkin harvinaisia. Todellisessa elämässä ihmeellisen vanhoja ja jo aikaa sitten paikattuja haavoittuvuuksiakin pystytään vielä käyttämään turhan paljon onnistuneesti.f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
Tämä minun harrastus on tietokoneen turvallisuuden kannalta todellista riskikäyttäytymistä eivätkä nämä ylimääräiset toimenpiteet ole taatusti järkeviä kenellekkään jos ei tee tahallaan jotain tällaista ja enkä oikeasti tiedä ovatko ne olleet omalla kohdallakaan ikinä olleet tarpeellisia mutta nämä ylimääriset säädöt olen kuitenkin tehnyt varmuuden vuoksi.
Jännät harrastukset... Oma harrastukseni on laadukkaan koodin tekeminen. Tarkoituksena olisi rakentaa jossain vaiheessa oma yksinkertaistettu webbisovellusalustan jonka suunnittelen ja testaan astetta formaalimmin kuin "patchy server" ja "risukasa-iisi". Se olisikin hienoa kytkeä verkkoon kun ei tarvitsisi pahemmin murehtia päivittämisestä.
Riisuttu CentOS 6 voisi olla hieno alusta tuollaiselle, kun ei olisi juuri muuta kuin Linux glibc oma softa, joista pari allaolevaa on ollut vuosikymmenien kehityksessä ja julkaistavat versiot olleet itsessään testauksessa pitkään. Puhutaan siis siis siitä, että koko hoitoa tarvisi patchata ehkä noin kaksi kertaa vuodessa.M-Kar kirjoitti:
Jännät harrastukset... Oma harrastukseni on laadukkaan koodin tekeminen. Tarkoituksena olisi rakentaa jossain vaiheessa oma yksinkertaistettu webbisovellusalustan jonka suunnittelen ja testaan astetta formaalimmin kuin "patchy server" ja "risukasa-iisi". Se olisikin hienoa kytkeä verkkoon kun ei tarvitsisi pahemmin murehtia päivittämisestä.
Riisuttu CentOS 6 voisi olla hieno alusta tuollaiselle, kun ei olisi juuri muuta kuin Linux glibc oma softa, joista pari allaolevaa on ollut vuosikymmenien kehityksessä ja julkaistavat versiot olleet itsessään testauksessa pitkään. Puhutaan siis siis siitä, että koko hoitoa tarvisi patchata ehkä noin kaksi kertaa vuodessa.Joo, 1 tietoturvaan oleellisesti vaikuttava tekijä. Pienennetään hyökkäyspinta-alaa karsimalla mahdollisimman paljon kaikkea turhaa pois. Menetelmä kuuluu myös tähän omaan harrastus arsenaaliin.
"joutuu seuramaan rikollisten sivuja ja sökerön tuubatulosteita yms. purkkapatcheja Israelista tai Taiwanista."
Ei joudu mutta asia kiinnostaa niin tulee harrastuksena lueskeltua silloin tällöin. Sökerön tuubatulosteilla ei ole mitään tekemistä tietoturvan kanssa ja niitä voi lukea samalla vakavuudella kuin Aku Ankkoja jos jostain ihmeen syystä kiinnostaa.
"purkkapatcheja Israelista tai Taiwanista."
Ööööhh???
Minulla on asennettuna vain 1 ohjelma jonka tiedän olevan Israelilaista alkuperää ja se on MSE mutta siihen ei ole tullut paikkauksia, uusi versio tuli, on nykyään MSE 2.0, aikaisempi oli 1.0
Taiwanista ei ole tullut mitään kun ei ole taiwanilaisia ohjelmia koneessa ainakaan tietääkseni.Se oli viittaus harrastelijoiden ja ulkopuolisten tekemiin patcheihin, ei pitänyt ottaa kirjaimellisesti.
exergy kirjoitti:
Se oli viittaus harrastelijoiden ja ulkopuolisten tekemiin patcheihin, ei pitänyt ottaa kirjaimellisesti.
Tai niihin hotfixeihin.
exergy kirjoitti:
Tai niihin hotfixeihin.
No niihin purukumipaikkoihin joita jotkut harrastelijakoodarit toisinaan väsäävät, epävirallisiinkin joita microsoft ei tue.
- ubuntu vapauttaa
exergy kirjoitti:
Kumpi on helpompaa?Mä olen Ubuntun kanssa tehnyt suunnilleen samoin. Tosin asensin pakettien hallinnasta erikseen vielä virustorjuntaohjelman ja palomuurihallinnan Ubuntuun.
Windowsin turvallisena pitäminen on ympärivuorokautista työtä, joka ei jätä juuri aikaa mihinkään muuhun. Mä voin iha omasta elämästäni kertoa, että vaihto Ubuntuun toi kummasti aikaa perheelle ja harrastuksiin. Ei tarvitse taistella virustorjunnan ja vakoilutorjunnan kanssa eikä ajella levynehetystä eikä asennella palautusosiolta Windowsia uusiksi jatkuvasti.
Se olis kiva laskuttaa Microsoftilta Windowsiin kotona uponneet niska limassa väännetyt työtunnit. Lähtökohtaisesti versiosta 3.11 alkaen ja aina Vistaan saakka. 365 päivää 24/7 vuodessa, lähtökohtaisesti palkalla 40 eur/h alv. Tulisi pitkä lasku Microsoftille.
Ubuntuun uppoaa mitättömän pieni murto-osa siitä ajasta mitä Windowsin kanssa menee ihan työhön sen eteen, että Winukka edes toimii ja on turvallinen.
Nykyisin on aikaa lähteä pyörälenkille tai vaikka käydä uimassa muutaman tunnin ajan illasta. Ei tartte tapella Windowsin kanssa. Ja jää rahaa johonkin muuhun kuin ohjelmistoihin. ubuntu vapauttaa kirjoitti:
Mä olen Ubuntun kanssa tehnyt suunnilleen samoin. Tosin asensin pakettien hallinnasta erikseen vielä virustorjuntaohjelman ja palomuurihallinnan Ubuntuun.
Windowsin turvallisena pitäminen on ympärivuorokautista työtä, joka ei jätä juuri aikaa mihinkään muuhun. Mä voin iha omasta elämästäni kertoa, että vaihto Ubuntuun toi kummasti aikaa perheelle ja harrastuksiin. Ei tarvitse taistella virustorjunnan ja vakoilutorjunnan kanssa eikä ajella levynehetystä eikä asennella palautusosiolta Windowsia uusiksi jatkuvasti.
Se olis kiva laskuttaa Microsoftilta Windowsiin kotona uponneet niska limassa väännetyt työtunnit. Lähtökohtaisesti versiosta 3.11 alkaen ja aina Vistaan saakka. 365 päivää 24/7 vuodessa, lähtökohtaisesti palkalla 40 eur/h alv. Tulisi pitkä lasku Microsoftille.
Ubuntuun uppoaa mitättömän pieni murto-osa siitä ajasta mitä Windowsin kanssa menee ihan työhön sen eteen, että Winukka edes toimii ja on turvallinen.
Nykyisin on aikaa lähteä pyörälenkille tai vaikka käydä uimassa muutaman tunnin ajan illasta. Ei tartte tapella Windowsin kanssa. Ja jää rahaa johonkin muuhun kuin ohjelmistoihin."Ei tarvitse taistella virustorjunnan ja vakoilutorjunnan kanssa "
Jos kerran vastaat niin kannattaisi ensin lukea mitä olen kirjoittanut.- El Mondo
ubuntu vapauttaa kirjoitti:
Mä olen Ubuntun kanssa tehnyt suunnilleen samoin. Tosin asensin pakettien hallinnasta erikseen vielä virustorjuntaohjelman ja palomuurihallinnan Ubuntuun.
Nykyisin on aikaa lähteä pyörälenkille tai vaikka käydä uimassa muutaman tunnin ajan illasta. Ei tartte tapella Windowsin kanssa. Ja jää rahaa johonkin muuhun kuin ohjelmistoihin.Se olis kiva laskuttaa Microsoftilta Windowsiin kotona uponneet niska limassa väännetyt työtunnit. Lähtökohtaisesti versiosta 3.11 alkaen ja aina Vistaan saakka. 365 päivää 24/7 vuodessa, lähtökohtaisesti palkalla 40 eur/h alv. Tulisi pitkä lasku Microsoftille.
!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Millä perusteella sinä tuon LASKUTUKSESI tekisit ? Ei kukaan ole pakottanut sinua ahertamaan käyttiksesi kanssa, vaan olet vapaaehtoisesti rääkännyt itseäsi pulmilla joita itse olet tehnyt !
Että myös, eikö linux lahkoon liittyessä tarvi tehdä VALA, että lupaudut tekemään palkatonta työtä yhteisön hyväksi ja hyvinvointiin, joten ............ ? - mikä vala?
El Mondo kirjoitti:
Millä perusteella sinä tuon LASKUTUKSESI tekisit ? Ei kukaan ole pakottanut sinua ahertamaan käyttiksesi kanssa, vaan olet vapaaehtoisesti rääkännyt itseäsi pulmilla joita itse olet tehnyt !
Että myös, eikö linux lahkoon liittyessä tarvi tehdä VALA, että lupaudut tekemään palkatonta työtä yhteisön hyväksi ja hyvinvointiin, joten ............ ?Ei Linux-käyttäjän ole mikään pakko tehdä Linuxin eteen yhtään mitään. Jos linux-käyttäjä haluaa tehdä koodia Linuxille, se sopii. Jos käyttäjä ei ole kiinnostunut muuta kuin käyttämänä Linuxia, sekin sopii yhteisölle. Kukaan ei pakota tekemään mitään. Avoimuus ja vapaaehtoisuus ovat avainsanat Linux-yhteissä. Itse testailen Ubuntun väliversiotkin läpi, joten siinä mielessä teen oman osuuteni ja ihan omasta mielenkiinnostani.
Mikä helvetin vala muuten? Linux-yhteisö ei ole mikään armeija jossa vannotaan vala. Ei Linux-käyttäjä vanno kenellekään mitään.
Itse vien idean niin pitkälle, että en suostu vannomaan edes oikeudenkäynneissä yhtään mitään. Raaamatun kanssa vannottava vala on täysin vastoin ateistista maailmankuvaani, joten en suostu vannomaan tämän "Jumalan" edessä mitään. En vaikak oikeuslaitos sitä edellyttää. Enkä suostuisi ikinä vannomaan sotilasvalaa, jossa mainitaan sanallakaan kristinusko. Enkä suostuisi vannomaan mitään myöskään Linux-yhteisön eteen.
Osa Linux-käyttäjistä saa muuten avoimen koodin tekemisestä palkkaa. Miten niin palkatonta. Jos teet avoimen lähdekoodin ohjelmia palkattomasti niin se on oma eettinen valintasi. Linux-yhteisö ei siua käske niin tekemään.
Johan oli paksu vale, että Linux-yhteisölle tarvitsee tehdä vala. Mistä helvetistä sä tuon idean olet päähäsi saanut? Linux-yhteisö ei ole mikään helluntaiseurakunta. Enkä tiedä vannotaanko siinäkään lahkossa valaa, mutta onpahan helvetin tiukka fundamentalistilahko. Ymmärtääkseni suurin osa Linux-yhteisön ihmisistä on itsenäisesti ajattelevia vapaa-ajattelijoita eli ateisteja ja agnostikkoja.
Ole hyvä, vanno sinä valoja kaikessa rauhassa. Minä en niin tee. Mä sanon jopa oikeuden tuomarille, että valitettavasti en voi vannoa tätä valaa maailmankatsomukseni vuoksi. Enkä tunnusta kristillispohjaisen oikeuslaitoksen tuomiovaltaa. - ubuntu vapauttaa
El Mondo kirjoitti:
Että myös, eikö linux lahkoon liittyessä tarvi tehdä VALA, että lupaudut tekemään palkatonta työtä yhteisön hyväksi ja hyvinvointiin, joten ............ ?Jaa, että olen itse tehnyt sen pulman, että Windows on kelvoton käyttis jonka kanssa joutuu taistelemaan 24/7 365 päivää vuodessa virustorjunnan ja anti-spywaren ohjelmien kanssa ja ajelemaan sitä saatanan levynehetytystä palauttelemaan Windowsia sitä mukaan kun se meni itsensä kanssa solmuun.
Ota sä kuule se suonimuna kätees ja kisko tumppuus, runkku! ubuntu vapauttaa kirjoitti:
Jaa, että olen itse tehnyt sen pulman, että Windows on kelvoton käyttis jonka kanssa joutuu taistelemaan 24/7 365 päivää vuodessa virustorjunnan ja anti-spywaren ohjelmien kanssa ja ajelemaan sitä saatanan levynehetytystä palauttelemaan Windowsia sitä mukaan kun se meni itsensä kanssa solmuun.
Ota sä kuule se suonimuna kätees ja kisko tumppuus, runkku!"kanssa joutuu taistelemaan 24/7 365 päivää vuodessa virustorjunnan ja anti-spywaren ohjelmien kanssa "
Eli et ymmärrä tietotekniikasta yhtään mitään.- ubuntu vapauttaa
"kanssa joutuu taistelemaan 24/7 365 päivää vuodessa virustorjunnan ja anti-spywaren ohjelmien kanssa "
Eli et ymmärrä tietotekniikasta yhtään mitään.Eli en jaksa taistella Windowsin kanssa. Siksipä vaihdoin Ubuntuun. Windowsille on olemassa multimiljardia haitaketta, minkä lisäksi uuden poliisin pakkokeinlain takia mm. warettajat joutuvat taistelemaan Windows-käyttäjinä myös poliisin urkkimistyökaluja vastaan jos eivät halua jäädä kiinni muutaman leffan ja pelin laittomasta lataamisesta. Linuxin kanssa saa jopa warettaa rauhassa. Itse waretan periaatteessa aina kun haluan jonkun leffan katsoa. En maksa immateriaalista.
ubuntu vapauttaa kirjoitti:
Eli en jaksa taistella Windowsin kanssa. Siksipä vaihdoin Ubuntuun. Windowsille on olemassa multimiljardia haitaketta, minkä lisäksi uuden poliisin pakkokeinlain takia mm. warettajat joutuvat taistelemaan Windows-käyttäjinä myös poliisin urkkimistyökaluja vastaan jos eivät halua jäädä kiinni muutaman leffan ja pelin laittomasta lataamisesta. Linuxin kanssa saa jopa warettaa rauhassa. Itse waretan periaatteessa aina kun haluan jonkun leffan katsoa. En maksa immateriaalista.
"warettajat joutuvat taistelemaan Windows-käyttäjinä myös poliisin urkkimistyökaluja vastaan jos eivät halua jäädä kiinni muutaman leffan ja pelin laittomasta lataamisesta. Linuxin kanssa saa jopa warettaa rauhassa. "
Ja
"Eli et ymmärrä tietotekniikasta yhtään mitään. "
MOT- ubuntu vapauttaa
"warettajat joutuvat taistelemaan Windows-käyttäjinä myös poliisin urkkimistyökaluja vastaan jos eivät halua jäädä kiinni muutaman leffan ja pelin laittomasta lataamisesta. Linuxin kanssa saa jopa warettaa rauhassa. "
Ja
"Eli et ymmärrä tietotekniikasta yhtään mitään. "
MOTJa sinä et VIELÄKÄÄN ymmärrä eroa itsesi ja sen TAVALLISEN KÄYTTÄJÄN välillä, eli juuri se tietokoneen käyttäjä joka EI YMMÄRRÄ TIETOTEKNIIKASTA YHTÄÄN MITÄÄN noin yleensä. Juuri tällaiselle käyttäjälle Windowsista on vain harmia koska se on vaikea ylläpitää ja joutuu tappelemaan virustorjunnan, anti-spyware-ohjelmien ja sen saatanan levyneheytyksen kanssa. Lisäksi Windowsissa KAIKKI MAHDOLLINEN on piilotettu sen miljoonan valikon ja välilehden taakse. Helppoa ja kivaa käytettävyyttä? Ei ole muuten kivaa.
Tavallinen käyttäjä on wc-drinkki kaikkea muuta kuin sinun kaltaisesi nörtti.
Aloitteleijalle ja tavalliselle kotikäyttäjälle Windows on yksi helvetin suuri harmi. Väitän, että Ubuntu on helpompi ja turvallisempi kenelle tahansa tavalliselle käyttäjälle kuin mikään windowsin versio koskaan.
Totesin Windowsin liian hankalaksi ja raskaaksi itselleni. Niinpä vaihdoin Ubuntuun. Enkä ole sinun kaltaisesi nörtti. Ei itse asiassa kiinnosta opetella tietotekniikan ihmeellisyyksiä. Haluan helpon käyttiksen ja toimivan tietokoneen. Se riittää mulle.
Milloin ajattelit ymmärtää eron itsesi ja sen tavallisen käyttäjän välillä? ubuntu vapauttaa kirjoitti:
Eli en jaksa taistella Windowsin kanssa. Siksipä vaihdoin Ubuntuun. Windowsille on olemassa multimiljardia haitaketta, minkä lisäksi uuden poliisin pakkokeinlain takia mm. warettajat joutuvat taistelemaan Windows-käyttäjinä myös poliisin urkkimistyökaluja vastaan jos eivät halua jäädä kiinni muutaman leffan ja pelin laittomasta lataamisesta. Linuxin kanssa saa jopa warettaa rauhassa. Itse waretan periaatteessa aina kun haluan jonkun leffan katsoa. En maksa immateriaalista.
Warettamisen nuuskiminen perustuu ip-osoitteesiin eikä sillä ole mitään tekemistä käyttöjärjestelmien kanssa. Linuxilla warettaminen on yhtä vähän tai paljon laitonta ja seurattavissa kuin windowsillakin joten poliisi kiinnostuu ja tavoittaa molempien käyttäjät samalla tavalla.
- atk-lm
Tulee jotenkin mieleen eräs tietämäni syntymävamman omaava henkilö, talidomityyppi (hänellä ei ole käsivarsia lainkaan, pelkät sormentyngät olkapäissä). Hän toimii hyvin itsenäisesti jokapäiväisissä asioissa, ei tarvitse apua, eikä häntä edes saa auttaa. Ja onkin korostanut puolileikillään, että käsivarret ovat ihan turhia, niillä ei tee oikeastaan mitään ja pärjää ihan hyvin ilmankin.
Mitäpä minä olen siihen sanomaan tai kyseenalaistamaan, kiva kun moisen kohtalon saaneella ihmisellä on noin sinnikäs ja pirteä luonne. Enkä oikeastaan edes halua tietää/visualisoida, miten hän selviytyy perseenpyyhkimisestä ja käteenvedosta.
Samaa mieltä windows-fanittajien kannasta. Onhan se kiva, että on pirteä ja positiivinen mieli(kuvitus), että windows is all you need enkä edes halua visualisoida päivittäistä helvettiänne haittaohjelmien kanssa kotikoneellanne.- ATK-IM
Ja sinulla yölläkin sitä "helvettiä" ?
"..visualisoida päivittäistä helvettiänne haittaohjelmien kanssa kotikoneellanne. "
Voin vähän auttaa omalla kohdallani.
On vähän kuin aarteenetsintää, ensin pitää lukea englanninkielisiä 7- lehden tyyppisistä verkkojulkaisuista lööppejä ja yrittää katsoa mikä sillä hetkellä puhuttaa eniten.
Sitten kun on löytänyt hyvän näköisen otsikon niin kannattaa lukea sen verran onko joku nähnyt jotain erityistä, esim. joku muotimoka tms.
Ja sitten vaan kuvia hakemaan näistä kerätyillä hakusanoilla ja jotta etsiminen olisi nopeampaa niin ei kannata availla kaikkea, vain sellaiset joiden linkkiä ei tunne ja varsinkin jos kuvanlinkki on "sotkuisen" näköinen.
Aina kun löytää örkin niin se on se palkinto ja jos se on vielä tuntematon niin aina parempi.
No joo, myönnetään. Joku voisi tässä kohtaa lohkaista että hanki elämä mutta toisaalta tekeväthän ihmiset kaikenlaista muutakin turhanaikaista ajankulukseen; kokoavat palapelejä, pelaavat pasianssia, keräilevät ties mitä tavaroita..
Ja voinhan aina vedota siihen että autan toisia lähettelemällä niitä haittaohjelmia MS:lle jotta saavat tehtyä niitä tunnisteita MSE:hen.
Mutaa en minä tätä ihan "päivittäiseksi helvetiksi haittaohjelmien kanssa" sanoisi vaikka ei niin laadukas harrastus olekkaan.- atk-lm
"..visualisoida päivittäistä helvettiänne haittaohjelmien kanssa kotikoneellanne. "
Voin vähän auttaa omalla kohdallani.
On vähän kuin aarteenetsintää, ensin pitää lukea englanninkielisiä 7- lehden tyyppisistä verkkojulkaisuista lööppejä ja yrittää katsoa mikä sillä hetkellä puhuttaa eniten.
Sitten kun on löytänyt hyvän näköisen otsikon niin kannattaa lukea sen verran onko joku nähnyt jotain erityistä, esim. joku muotimoka tms.
Ja sitten vaan kuvia hakemaan näistä kerätyillä hakusanoilla ja jotta etsiminen olisi nopeampaa niin ei kannata availla kaikkea, vain sellaiset joiden linkkiä ei tunne ja varsinkin jos kuvanlinkki on "sotkuisen" näköinen.
Aina kun löytää örkin niin se on se palkinto ja jos se on vielä tuntematon niin aina parempi.
No joo, myönnetään. Joku voisi tässä kohtaa lohkaista että hanki elämä mutta toisaalta tekeväthän ihmiset kaikenlaista muutakin turhanaikaista ajankulukseen; kokoavat palapelejä, pelaavat pasianssia, keräilevät ties mitä tavaroita..
Ja voinhan aina vedota siihen että autan toisia lähettelemällä niitä haittaohjelmia MS:lle jotta saavat tehtyä niitä tunnisteita MSE:hen.
Mutaa en minä tätä ihan "päivittäiseksi helvetiksi haittaohjelmien kanssa" sanoisi vaikka ei niin laadukas harrastus olekkaan.http://www.spytech-web.com/
Tässä on yksi softa, samanlaisia on lukemattomat määrät. Tuota nimenomaista en ole kokeillut saatikka koskaan nähnytkään, löysin sen pikaisella google-haulla, mutta kauan sitten asentelin vastaavia koneeseeni kokeilumielessä. Käytännössä troijalainen ja virustorjunta ei koskaan varoittanut asiasta yhtikäs mitään.
Subseven-nimistä ohjelmaa myös joskus kokeilin, taipui moneen. Nykyisin käytännössä kaikki antivirukset tosin kykenevät estämään sen asentamisen.
Yksi softa oli loistava, nimeä en muista. Sillä pystyi tekemään "munan", joka lähetettiin sählöpostilla. Näytti viattomalta, mutta täysin salassa asentui softa, joka lähetti munaan määritettyyn IP-osoitteeseen kuvankaappauksia käyttäjän toiminnoista.
http://www.i-spyware.com/
http://www.win-spy.com/
--> "Remote Install and Realtime Remote PC Viewer. Users will not be able to terminate or uninstall Win-Spy."
Näitä on siis vaikka millä mitalla, virustorjunnasta on apua vain harvoissa tapauksissa. Ja nämä ohjelmat ovat suuresta määrästään huolimatta kategorisesti melko pieni osa laajaa windowssin uhkien kirjoa. sinänsähän nämä eivät eroa tavanomaisista etähallintaohjelmista, kuin että asennus ja toiminta on tehty näkymättömäksi vakoilutarkoitusta varten.
Sadat miljoonat saastuneet botnet-koneet, rikollisten hallussa olevat normaalien ja asiasta tietämättömien käyttäjien koneet. Miksi niin on päässyt käymään? Satojen miljoonien ihmisten typeryyden takia vaiko windowssin vika? Jos syy vyörytetään typerien ja hutilusten ihmisten niskaan, niin se tarkoittaisi sitä, että kaikki Linux-käyttäjät, noviisitkin ovat hyvin älykkäitä, koska ne botnet-koneet ovat windowseja.
Mutta itse olen sitä mieltä, että syy on windowssin, jonka tietoturva joo/ei-bokseineen on perin riittämätön. atk-lm kirjoitti:
http://www.spytech-web.com/
Tässä on yksi softa, samanlaisia on lukemattomat määrät. Tuota nimenomaista en ole kokeillut saatikka koskaan nähnytkään, löysin sen pikaisella google-haulla, mutta kauan sitten asentelin vastaavia koneeseeni kokeilumielessä. Käytännössä troijalainen ja virustorjunta ei koskaan varoittanut asiasta yhtikäs mitään.
Subseven-nimistä ohjelmaa myös joskus kokeilin, taipui moneen. Nykyisin käytännössä kaikki antivirukset tosin kykenevät estämään sen asentamisen.
Yksi softa oli loistava, nimeä en muista. Sillä pystyi tekemään "munan", joka lähetettiin sählöpostilla. Näytti viattomalta, mutta täysin salassa asentui softa, joka lähetti munaan määritettyyn IP-osoitteeseen kuvankaappauksia käyttäjän toiminnoista.
http://www.i-spyware.com/
http://www.win-spy.com/
--> "Remote Install and Realtime Remote PC Viewer. Users will not be able to terminate or uninstall Win-Spy."
Näitä on siis vaikka millä mitalla, virustorjunnasta on apua vain harvoissa tapauksissa. Ja nämä ohjelmat ovat suuresta määrästään huolimatta kategorisesti melko pieni osa laajaa windowssin uhkien kirjoa. sinänsähän nämä eivät eroa tavanomaisista etähallintaohjelmista, kuin että asennus ja toiminta on tehty näkymättömäksi vakoilutarkoitusta varten.
Sadat miljoonat saastuneet botnet-koneet, rikollisten hallussa olevat normaalien ja asiasta tietämättömien käyttäjien koneet. Miksi niin on päässyt käymään? Satojen miljoonien ihmisten typeryyden takia vaiko windowssin vika? Jos syy vyörytetään typerien ja hutilusten ihmisten niskaan, niin se tarkoittaisi sitä, että kaikki Linux-käyttäjät, noviisitkin ovat hyvin älykkäitä, koska ne botnet-koneet ovat windowseja.
Mutta itse olen sitä mieltä, että syy on windowssin, jonka tietoturva joo/ei-bokseineen on perin riittämätön.Örkintorjunnat päästävät yleensä (Heh, ei kuitenkaan näköjään aina http://www.win-spy.com/Download WS.html ) aina lailliset vakoiluohjelmat läpi joita käytetään mm. rikostutkinnan apuna.
"Yksi softa oli loistava, nimeä en muista. Sillä pystyi tekemään "munan", joka lähetettiin sählöpostilla. Näytti viattomalta, mutta täysin salassa asentui softa, joka lähetti munaan määritettyyn IP-osoitteeseen kuvankaappauksia käyttäjän toiminnoista."
Näitä on pilvin pimein. Leviäminen perustuu johonkin tiedettyyn haavoittuvuuteen jota ei ole paikattu kohteessa, esim. lähetetään joku .doc, ppt, pdf, mpg tai mikä muu tahansa viattoman näköinen tiedosto liitteenä joka sisältää örkin joka käyttää hyväkseen sen avaavan ohjelman tiedettyä haavoittuvuutta käynnistääkseen sen örkin, tai vain yksinketaisesti huijataan asiakas avaamaan joku tiedoston joka on suoritettava tiedosto. Ei mitään uutta. Kaikki ohjelmat jotka avaavat netistä haettua materiaalia pitää tosiaan myös pitää ajantasalla, ei pelkästään weppiselaimet.
Syitä saastuneiden tietokoneiden määrään on varmaan mietitty jo vaikka missä ja paljon on tehtykkin asian eteen, mutta niin kauan kuin on tietokoneita joihin ihmiset voivat asentaa itse haluamiaan ohjelmia itse haluamistaan paikoista, niin kauan on myös haittaohjelmia olemassa.
Android on linuks distro ja siihen on haittaohjelmia olemassa.- poliisi vakoilee
Windows ei ole ainoa vakoiluongelma. Uuden poliisin pakkokeinolain myötä poliisille annettiin hyvin laajat valtuudet vakoilla ihmistä hyvinkin monella tapaa.
Katsokaa miten yksityisyytenne vietiin:
http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=41106:taessae-ovat-poliisin-uudet-salaiset-pakkokeinot&catid=2:kotimaa&Itemid=4
Tuon linkin takaa löytyy melko monta hyvää syytä muuttaa Suomesta pois tai vaihtoehtoisesti tehdä itsemurha. Niin mikä yksityisyys? Eu-vostoliitto on tosiasia.
Itse loistan poliisin "epäilyttävä henkilö"-listalla kuin joulukuusi aattoyönä, koska tililläni on mm. poliisille suoraan ilmoitettu totaalikieltäytyminen. olen siis poliittisesti "hankala" tapaus valtiolle. Ihan tarkoituksella muuten. En todellakaan aio suorittaa lain edellyttämällä tavalla palvelusta Suomen valtiota kohtaan missään oloissa. Supon papereissa se on ruma merkintä, estää mm. pääsyn töihin varastohommiin lentokentälle. No, se on pieni hinta siitä ilosta, että voin vapaasti toteuttaa vihamielistä politiikkaa suomea kohtaan kieltäytymällä kansalaisvelvollisuuksien tekemisestä. Aion muutenkin muuttaa maasta, joten en varmaan aio mitään Suomen eteen tehdä jatkossakaan.
Suomi on ihmeellinen maa, kun et voi rauhassa kieltäytyä velvollisuuksista. Ikään kuin velvollisuus koskisi sitäkin henkilöä joka yksiselitteisesti ei aio velvollisuuttaan kuitenkaan tehdä. En nimittäin tule puolustamaan Suomea kuitenkaan. Taistelen Venäjän armeijassa täysin vapaaehtoisesti Suomea vastaan rangaistuksena epäoikeudenmukaisesta asevelvollisuudesta.
En suostu palvelemaan Suomen puolustusvoimia, enkä osallistumaan edes siviilissä. Tästä en jousta yhtään, enkä edes sillä uhalla jos vaihtoehto on teloituskompanjan eteen käveleminen. Teen sen oikein mielelläni. En palvele silti maanpuolustusta mitenkään. Eikö olisi silloin parempi antaa minull yksinkertaisesti vapautus maanpuolustusvelvollisuudesta? Olisi helpompi ratkaisu valtiollekin nimittäin. poliisi vakoilee kirjoitti:
Windows ei ole ainoa vakoiluongelma. Uuden poliisin pakkokeinolain myötä poliisille annettiin hyvin laajat valtuudet vakoilla ihmistä hyvinkin monella tapaa.
http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=41106:taessae-ovat-poliisin-uudet-salaiset-pakkokeinot&catid=2:kotimaa&Itemid=4
Tuon linkin takaa löytyy melko monta hyvää syytä muuttaa Suomesta pois tai vaihtoehtoisesti tehdä itsemurha. Niin mikä yksityisyys? Eu-vostoliitto on tosiasia.
Itse loistan poliisin "epäilyttävä henkilö"-listalla kuin joulukuusi aattoyönä, koska tililläni on mm. poliisille suoraan ilmoitettu totaalikieltäytyminen. olen siis poliittisesti "hankala" tapaus valtiolle. Ihan tarkoituksella muuten. En todellakaan aio suorittaa lain edellyttämällä tavalla palvelusta Suomen valtiota kohtaan missään oloissa. Supon papereissa se on ruma merkintä, estää mm. pääsyn töihin varastohommiin lentokentälle. No, se on pieni hinta siitä ilosta, että voin vapaasti toteuttaa vihamielistä politiikkaa suomea kohtaan kieltäytymällä kansalaisvelvollisuuksien tekemisestä. Aion muutenkin muuttaa maasta, joten en varmaan aio mitään Suomen eteen tehdä jatkossakaan.
Suomi on ihmeellinen maa, kun et voi rauhassa kieltäytyä velvollisuuksista. Ikään kuin velvollisuus koskisi sitäkin henkilöä joka yksiselitteisesti ei aio velvollisuuttaan kuitenkaan tehdä. En nimittäin tule puolustamaan Suomea kuitenkaan. Taistelen Venäjän armeijassa täysin vapaaehtoisesti Suomea vastaan rangaistuksena epäoikeudenmukaisesta asevelvollisuudesta.
En suostu palvelemaan Suomen puolustusvoimia, enkä osallistumaan edes siviilissä. Tästä en jousta yhtään, enkä edes sillä uhalla jos vaihtoehto on teloituskompanjan eteen käveleminen. Teen sen oikein mielelläni. En palvele silti maanpuolustusta mitenkään. Eikö olisi silloin parempi antaa minull yksinkertaisesti vapautus maanpuolustusvelvollisuudesta? Olisi helpompi ratkaisu valtiollekin nimittäin."Taistelen Venäjän armeijassa täysin vapaaehtoisesti Suomea vastaan rangaistuksena epäoikeudenmukaisesta asevelvollisuudesta"
Nyt et kyllä tiedä mistä puhut. Minä tiedän mistä puhun koska tunnen virolaisen hepun joka palveli neuvostoarmeijassa Kazakstanissa 3 vuotta. Päätehtävä oli louhia ja kärrätä kiviä armeijan rautatietä varten koko palvelusajan. Pääasiassa eestiläiset hakattiin kirgiisien ja kazakstaanien toimesta, osa jopa hengettömiksi eikä kukaan puuttunut asiaan, "ongelmaa ei ollut olemassa". Kaveri on 2-metrinen korsto niin sen päälle eivät uskaltaneet mutta normaalimittaiset ja sitä pienemmät eestiläiset varusmiehet saivat turpiinsa jos erehtyivät liikkumaan jossain yksin. Että se siitä neuvostoihannoinnista.
"Suomi on ihmeellinen maa, kun et voi rauhassa kieltäytyä velvollisuuksista"
Missään maassa ei voi kieltäytyä velvollisuuksista, epädemoraattisissa maissa kaikkein vähiten. Suomalaiseen yhteiskuntajärjestykseen kuuluu velvollisuudet mutta myös oikeudet jotka ovat globaalisti ihan hyvässä hantteessa. Ihmisoikeudet toimivat meillä ihan kärkitasolla.
Olet varmaan sama linuxisti joka kehuu warettamisella surutta ja ilmoittaa vaikka menevänsä vankilaan ennenkuin maksaa mistään mitään? Vaikka itsessäni asuu myös pieni kapinahenki sisälläni niin se on kai sitä perisuomalaista "perkele!" tyyppistä, vältän pääsääntöisesti laittomuuksia ja pyrin elämään yhteiskunnan sääntöjen mukaan, kaikkien parhaaksi ne kuitenkin on tehty vaikka on niissäkin virheitä. Kaaoksessa ei kukaan pysty elämään täysipainoista elämää vaikka minäkin teinipunkkarina luulin että se on hyvä juttu, kaaos, ampukaa ministerit jne. mutta ikä opettaa.
Sulla kyllä taitaa olla jokin henkinen ongelma joka kannattaisi selvittää, ainakin voisit lopettaa nuo järkyttävät massapostaamiset ubuntusta ja linuxista kaikille palstoille, suorastaan häpeän puolestasi. Irtisanoudun täysin käsityksistäsi, ei tarkoituksena ole olla kiljuva varas vaan tehdä rauhassa yhteistyötä muiden avoimen koodin ihmisten kanssa ilman eri maksua. Ja tuolla verenpaineella et tule elämään niin kauan että näkisit linuxin todellisen maailmanvalloituksen joten otahan iisisti.
Uskoisin että sanon tämän monen muunkin linuxistin puolesta mutta, valitettavasti, olet tehnyt itsellesi oman leirisi jossa olet melko yksin. En usko että kovin moni muu edes tältä palstalta on siellä mukana samassa hengessä. Pyri ulos sieltä, rauhoittuminen ja asioiden kokonaisvaltainen miettiminen sekä diplomatia ovat keinoja jos yhtään halua löytyy. Tai muuta sinne venäjälle, onhan sekin vaihtoehto. Mutta lopeta linuxistien häpäiseminen, kiitos.- atk-lm
poliisi vakoilee kirjoitti:
En suostu palvelemaan Suomen puolustusvoimia, enkä osallistumaan edes siviilissä. Tästä en jousta yhtään, enkä edes sillä uhalla jos vaihtoehto on teloituskompanjan eteen käveleminen. Teen sen oikein mielelläni. En palvele silti maanpuolustusta mitenkään. Eikö olisi silloin parempi antaa minull yksinkertaisesti vapautus maanpuolustusvelvollisuudesta? Olisi helpompi ratkaisu valtiollekin nimittäin."Eikö olisi silloin parempi antaa minull yksinkertaisesti vapautus maanpuolustusvelvollisuudesta?"
Se nyt voidaan järjestää, tai pikemminkin järjestyy itsekseen kun kerrot nämä mielipiteesi lääkärille suomi24:en sijasta... Tiedän paljon sinunlaisesi tyypin, joka on jo alle kolmekymppisenä mennyt työkyvyttömyys(työhaluttomuus)eläkkeelle, kun hän piti työntekoa yhtä hirvittävänä asiana kuin sinä asepalvelusta. Vastusti ehdottomasti sitä, että joutuu raatamaan yhteiskunnan eteen orjana ja palvelijana ja pelinappulana. Eläkkeet, asumistuet ja muut kelpaavat kyllä vihaamaltaan valtiolta.
Ei ole olemassa oikeaa taikka väärää, hyvää tai pahaa. Pohjimmiltaan on kyse vahvemman vallasta, jokaisella yhteiskunnalla on väkivaltakoneisto, yleensä poliisi. Tulee hakemaan vaikka veroja väkivalloin, jos niitä yrität pimittää. Verovelvollisuus se vasta kurja onkin, mutta pitää niitäkin tässä maksaa, että kaikilla on puuroa lautasella.
Ja kaikki toiminta on periaatteessa vapaaehtoista, mutta käytännössä pakonsanelemaa. Kaikenlainen kapinointi on melkoisen hyödytöntä. Vaikka menisit istumaan keskelle tienristeystä ja pidättäytyisit puhumasta enää koskaan sanaakaan elämäsi aikana ja pyrkisit repimään vaikka silmät päästä kaikilta, jotka sinua yrittävät siirtää, niin ei auta. Kyllä tässä maailmassa on varauduttu kaikenlaisiin tapauksiin, jos putka/vankila ei auta, niin mielisairaalassa kyllä tokenee villeinkin hunsvotti. Sitten kun pääsee sinne hoitoon, niin saa kankkuun ruiskulla ihan erityisen koktailin ja sitten ei enää mikään vituta, tuolissa jumitat kuola valuen lasittunut katse silmilläsi ja sinulla on aika rattoisaa, ei asepalvelukset tai ympäröivä maailma ylipäätään pyöri mielessä. Aikasi siellä saatuasi kemiallista lobotomiaa, pääset avohoitoon ja pää on sen verran juntturassa 24/7, että ei siinä ehdi kiihtyä pikkuasioista.
Ei kukaan anna kunnia totaalikieltäytyjille marttyyriteoista eikä yhteiskunta piittaa muutaman ihmisen kapinoinnista, heidän hoitelemiseen on valmiit rutiinit. Etkä saavuta sellaisella toiminnalla itsellesi parempaa elämää, etkä tule onnellisemmaksi, vain katkerammaksi. Poliisikin tekee vain sen mitä käsketään, poliisi ei ole niinsanotusti sairaus vaan oire. Vika on laissa. - voin mä rauhoittua
exergy kirjoitti:
"Taistelen Venäjän armeijassa täysin vapaaehtoisesti Suomea vastaan rangaistuksena epäoikeudenmukaisesta asevelvollisuudesta"
Nyt et kyllä tiedä mistä puhut. Minä tiedän mistä puhun koska tunnen virolaisen hepun joka palveli neuvostoarmeijassa Kazakstanissa 3 vuotta. Päätehtävä oli louhia ja kärrätä kiviä armeijan rautatietä varten koko palvelusajan. Pääasiassa eestiläiset hakattiin kirgiisien ja kazakstaanien toimesta, osa jopa hengettömiksi eikä kukaan puuttunut asiaan, "ongelmaa ei ollut olemassa". Kaveri on 2-metrinen korsto niin sen päälle eivät uskaltaneet mutta normaalimittaiset ja sitä pienemmät eestiläiset varusmiehet saivat turpiinsa jos erehtyivät liikkumaan jossain yksin. Että se siitä neuvostoihannoinnista.
"Suomi on ihmeellinen maa, kun et voi rauhassa kieltäytyä velvollisuuksista"
Missään maassa ei voi kieltäytyä velvollisuuksista, epädemoraattisissa maissa kaikkein vähiten. Suomalaiseen yhteiskuntajärjestykseen kuuluu velvollisuudet mutta myös oikeudet jotka ovat globaalisti ihan hyvässä hantteessa. Ihmisoikeudet toimivat meillä ihan kärkitasolla.
Olet varmaan sama linuxisti joka kehuu warettamisella surutta ja ilmoittaa vaikka menevänsä vankilaan ennenkuin maksaa mistään mitään? Vaikka itsessäni asuu myös pieni kapinahenki sisälläni niin se on kai sitä perisuomalaista "perkele!" tyyppistä, vältän pääsääntöisesti laittomuuksia ja pyrin elämään yhteiskunnan sääntöjen mukaan, kaikkien parhaaksi ne kuitenkin on tehty vaikka on niissäkin virheitä. Kaaoksessa ei kukaan pysty elämään täysipainoista elämää vaikka minäkin teinipunkkarina luulin että se on hyvä juttu, kaaos, ampukaa ministerit jne. mutta ikä opettaa.
Sulla kyllä taitaa olla jokin henkinen ongelma joka kannattaisi selvittää, ainakin voisit lopettaa nuo järkyttävät massapostaamiset ubuntusta ja linuxista kaikille palstoille, suorastaan häpeän puolestasi. Irtisanoudun täysin käsityksistäsi, ei tarkoituksena ole olla kiljuva varas vaan tehdä rauhassa yhteistyötä muiden avoimen koodin ihmisten kanssa ilman eri maksua. Ja tuolla verenpaineella et tule elämään niin kauan että näkisit linuxin todellisen maailmanvalloituksen joten otahan iisisti.
Uskoisin että sanon tämän monen muunkin linuxistin puolesta mutta, valitettavasti, olet tehnyt itsellesi oman leirisi jossa olet melko yksin. En usko että kovin moni muu edes tältä palstalta on siellä mukana samassa hengessä. Pyri ulos sieltä, rauhoittuminen ja asioiden kokonaisvaltainen miettiminen sekä diplomatia ovat keinoja jos yhtään halua löytyy. Tai muuta sinne venäjälle, onhan sekin vaihtoehto. Mutta lopeta linuxistien häpäiseminen, kiitos.Mä voin rauhoittua kyllä, mutta tietyistä asioista tulen jatkossakin pitämään kiinni:
a) en suostu maksamaan immateriaalista. Kotioveni kynnyksen tällä puolella minulla on omassa kodissani oikeus katsoa jonkun muun tekemää elokuvaa maksamatta siitä yhtään mitään tekijälle. Ostan vain ruokaa ja vaatteita sekä muutoin ehdottoman tarpeellista tavaraa, mutten mitään tarpeetonta. Varsinkaan aineetonta asiaa. Jostain leffoista ja musiikista en maksa Jatkossakaan. Tästä en tule neuvottelemaan Suomen kanssa.
b) en suostu tekemään asevelvollisuutta edes siviilissä kriisin tullessa, koska se on epäreilu niitä ihmisiä kohtaan jotka siitä päättävät kieltäytyä. Ei ole olemassa sellaista poliittista syytä jonka nojalla suostuisin aseeseen tarttumaan nykyisen hallituksen puolustamiseksi.
Sitäpaitsi se rajan yli luvatta pyrkivä oman ikäiseni nuori venäläinen ei ole tehnyt minulle henkilökohtaisesti mitään sellaista mikä ansaitsee kuolemantuomion. Miksi ampuisin sen rajan yli pyrkivän viholliseksi kutsutun miehen? Hän on matkalla Helsinkiin ja matkalippunaan on ak-47. Sopii minulle kyllä.
Mulle on oikeasti ihan sama minkä maan lippu Helsingissä liehuu. Meitä totaalikieltäytyjiä on aina ollut ja tulee olemaan jatkossakin. Kaikki eivät suostu palvelemaan lain edellyttämällä tavalla.
Se venäläinen ei todennäköisesti ammu ketään sellaista joka seisoo rauhassa paikallaan yrittämättä ampua. Eli se venakko ampuu vasta jos joku ampuu häntä kohti. Kukaan ei sodi yksinään, se on aina kahden valtion hallitusten kyvyttömyyttä tulla keskenään toimeen. Miksi nuoria miehiä pitäisi tapattaa jonkun ihan naurettavan poliittisen erimielisyyden takia. Raja on vain karttaan piirretty viiva ja sitä voidaan muuttaa sotimattakin. Minä olisin suostunut ennen talvisodan syttymistä rauhanomaiseen rajan siirtoon kannaksella kyllä, silloin olisimme säästyneet talvisodalta. En siis aio osallistua sotimiseen.
Olenko nyt puhunut riittävän selkeästi? voin mä rauhoittua kirjoitti:
Mä voin rauhoittua kyllä, mutta tietyistä asioista tulen jatkossakin pitämään kiinni:
a) en suostu maksamaan immateriaalista. Kotioveni kynnyksen tällä puolella minulla on omassa kodissani oikeus katsoa jonkun muun tekemää elokuvaa maksamatta siitä yhtään mitään tekijälle. Ostan vain ruokaa ja vaatteita sekä muutoin ehdottoman tarpeellista tavaraa, mutten mitään tarpeetonta. Varsinkaan aineetonta asiaa. Jostain leffoista ja musiikista en maksa Jatkossakaan. Tästä en tule neuvottelemaan Suomen kanssa.
b) en suostu tekemään asevelvollisuutta edes siviilissä kriisin tullessa, koska se on epäreilu niitä ihmisiä kohtaan jotka siitä päättävät kieltäytyä. Ei ole olemassa sellaista poliittista syytä jonka nojalla suostuisin aseeseen tarttumaan nykyisen hallituksen puolustamiseksi.
Sitäpaitsi se rajan yli luvatta pyrkivä oman ikäiseni nuori venäläinen ei ole tehnyt minulle henkilökohtaisesti mitään sellaista mikä ansaitsee kuolemantuomion. Miksi ampuisin sen rajan yli pyrkivän viholliseksi kutsutun miehen? Hän on matkalla Helsinkiin ja matkalippunaan on ak-47. Sopii minulle kyllä.
Mulle on oikeasti ihan sama minkä maan lippu Helsingissä liehuu. Meitä totaalikieltäytyjiä on aina ollut ja tulee olemaan jatkossakin. Kaikki eivät suostu palvelemaan lain edellyttämällä tavalla.
Se venäläinen ei todennäköisesti ammu ketään sellaista joka seisoo rauhassa paikallaan yrittämättä ampua. Eli se venakko ampuu vasta jos joku ampuu häntä kohti. Kukaan ei sodi yksinään, se on aina kahden valtion hallitusten kyvyttömyyttä tulla keskenään toimeen. Miksi nuoria miehiä pitäisi tapattaa jonkun ihan naurettavan poliittisen erimielisyyden takia. Raja on vain karttaan piirretty viiva ja sitä voidaan muuttaa sotimattakin. Minä olisin suostunut ennen talvisodan syttymistä rauhanomaiseen rajan siirtoon kannaksella kyllä, silloin olisimme säästyneet talvisodalta. En siis aio osallistua sotimiseen.
Olenko nyt puhunut riittävän selkeästi?"Ei ole olemassa sellaista poliittista syytä jonka nojalla suostuisin aseeseen tarttumaan nykyisen hallituksen puolustamiseksi. "
Ei minullakaan mutta omaa perhettäni ja sukuani olen valmis puolustamaan. Kai sinulla sentään perhettä on vai oletko ihan yksin maailmassa? Vai eikö perheesi tai sukusi vain ole mielestäsi puolustamisen arvoinen asia.
Katsos kun minä palvelin kymmenisen vuotta tässä vihaamassasi suomen armeijassa niin en koskaan kuvitellut hyökkääväni mihinkään eikä poliitikkojen tai kenraalien perseiden pelastaminen ollut minun motivaationi vaan ainostaan usko ja käsitys siitä että teen asiat enimmäkseen oman lähipiirini kannalta oikein ja siinä sivussa muiden hienojen suomalaistenkin takia. En tiedä voiko ulkopuoliset mitenkään käsittää asiaa mutta about noin se meni.
"Sitäpaitsi se rajan yli luvatta pyrkivä oman ikäiseni nuori venäläinen ei ole tehnyt minulle henkilökohtaisesti mitään sellaista mikä ansaitsee kuolemantuomion. Miksi ampuisin sen rajan yli pyrkivän viholliseksi kutsutun miehen?"
Koska hän ampuu tai pahoinpitelee sinut, vaimosi, lapsesi ja muut melko tutut ihmiset koska hänen on käsketty tehdä niin, älä kysy miksi, hän vain todennäköisimmin tekee niin. Olisiko siinä riittävä syy pistää hanttiin?
"Meitä totaalikieltäytyjiä on aina ollut ja tulee olemaan jatkossakin. Kaikki eivät suostu palvelemaan lain edellyttämällä tavalla"
Minä erään kerran hieman baarissa ärsytin aseistakieltäytyjää, juurikin silloin kun oli kapitulanttina, niin mokoma yritti lyödä meikää naamariin. Maltoin mieleni kuitenkin enkä livauttanut takaisin vaan kysyin että mihin se väkivallan vastustaminen nyt unohtui. Monille aseistakieltäytyminen tai totaalikieltäytyminen on pakotie velvollisuudesta enemmän kuin todellinen maailmankatsomus ja elämän ideologia. Heidänkin sisimmässään asuu ihmiselle tavallinen väkivalta, ilmeisesti sinunkin jos toivot olemattoman Pentti Nelosen kuolemaa mitä hirveimmillä tavoilla. Sekö on ratkaisu mielenrauhaan, olematon bittinelonen ampuu itsensä tai menee jojoksi tai tipahtaa maanjäristyskuiluun tai jää romahtavan rakennuksen alle jossa palaa hitaasti kuoliaaksi? Oikeuttaako totaalikieltäytyminen siis toivomaan muiden kuolemaa, kunhan et aiheuta sitä itse armeijan maastopuvussa tai aseellasi? Kuulostaa peräti omituiselta.
"Se venäläinen ei todennäköisesti ammu ketään sellaista joka seisoo rauhassa paikallaan yrittämättä ampua"
Siinä vaiheessa kun tiedät oikean vastauksen niin saattaa olla myöhäistä.
Tuo Hiskikään ei halua ymmärtää juttujani pesäpallomailastani että käytän sitä vain ja ainoastaan itsepuolustukseen koska parempaakaan ei taida kaapissa olla (Fiskarsin halkaisukirves on). Mutta vain ja ainoastaan itsepuolustukseen, oman kotini ja perheeni suojelemiseen. Sehän oli periaatteeni jo siellä armeijan hommissa. Sanoin senkin vain koska julkistin osoitteeni, siltä varalta vaan että palstan hullut tietää ettei kannata kuvitella mitään hölmöjä kikkoja.- en suostu vieläkään
exergy kirjoitti:
"Ei ole olemassa sellaista poliittista syytä jonka nojalla suostuisin aseeseen tarttumaan nykyisen hallituksen puolustamiseksi. "
Ei minullakaan mutta omaa perhettäni ja sukuani olen valmis puolustamaan. Kai sinulla sentään perhettä on vai oletko ihan yksin maailmassa? Vai eikö perheesi tai sukusi vain ole mielestäsi puolustamisen arvoinen asia.
Katsos kun minä palvelin kymmenisen vuotta tässä vihaamassasi suomen armeijassa niin en koskaan kuvitellut hyökkääväni mihinkään eikä poliitikkojen tai kenraalien perseiden pelastaminen ollut minun motivaationi vaan ainostaan usko ja käsitys siitä että teen asiat enimmäkseen oman lähipiirini kannalta oikein ja siinä sivussa muiden hienojen suomalaistenkin takia. En tiedä voiko ulkopuoliset mitenkään käsittää asiaa mutta about noin se meni.
"Sitäpaitsi se rajan yli luvatta pyrkivä oman ikäiseni nuori venäläinen ei ole tehnyt minulle henkilökohtaisesti mitään sellaista mikä ansaitsee kuolemantuomion. Miksi ampuisin sen rajan yli pyrkivän viholliseksi kutsutun miehen?"
Koska hän ampuu tai pahoinpitelee sinut, vaimosi, lapsesi ja muut melko tutut ihmiset koska hänen on käsketty tehdä niin, älä kysy miksi, hän vain todennäköisimmin tekee niin. Olisiko siinä riittävä syy pistää hanttiin?
"Meitä totaalikieltäytyjiä on aina ollut ja tulee olemaan jatkossakin. Kaikki eivät suostu palvelemaan lain edellyttämällä tavalla"
Minä erään kerran hieman baarissa ärsytin aseistakieltäytyjää, juurikin silloin kun oli kapitulanttina, niin mokoma yritti lyödä meikää naamariin. Maltoin mieleni kuitenkin enkä livauttanut takaisin vaan kysyin että mihin se väkivallan vastustaminen nyt unohtui. Monille aseistakieltäytyminen tai totaalikieltäytyminen on pakotie velvollisuudesta enemmän kuin todellinen maailmankatsomus ja elämän ideologia. Heidänkin sisimmässään asuu ihmiselle tavallinen väkivalta, ilmeisesti sinunkin jos toivot olemattoman Pentti Nelosen kuolemaa mitä hirveimmillä tavoilla. Sekö on ratkaisu mielenrauhaan, olematon bittinelonen ampuu itsensä tai menee jojoksi tai tipahtaa maanjäristyskuiluun tai jää romahtavan rakennuksen alle jossa palaa hitaasti kuoliaaksi? Oikeuttaako totaalikieltäytyminen siis toivomaan muiden kuolemaa, kunhan et aiheuta sitä itse armeijan maastopuvussa tai aseellasi? Kuulostaa peräti omituiselta.
"Se venäläinen ei todennäköisesti ammu ketään sellaista joka seisoo rauhassa paikallaan yrittämättä ampua"
Siinä vaiheessa kun tiedät oikean vastauksen niin saattaa olla myöhäistä.
Tuo Hiskikään ei halua ymmärtää juttujani pesäpallomailastani että käytän sitä vain ja ainoastaan itsepuolustukseen koska parempaakaan ei taida kaapissa olla (Fiskarsin halkaisukirves on). Mutta vain ja ainoastaan itsepuolustukseen, oman kotini ja perheeni suojelemiseen. Sehän oli periaatteeni jo siellä armeijan hommissa. Sanoin senkin vain koska julkistin osoitteeni, siltä varalta vaan että palstan hullut tietää ettei kannata kuvitella mitään hölmöjä kikkoja.Totta kai perheeni on puolustamisen arvoinen, mutten sitä kuitenkaan suostu tekemään asevelvollisuuden puitteissa. En suostu palvelemaan Jyrki Kataisen hallitusta, enkä Kokoomuksen politiikkaa vaikka kyse olisi maarajan puolustamisesta. Tietysti vien perheeni turvaan sodan alta jos sellainen syttyy. Suomen puolustamiseen valtiona en osallistu. Mulle on sama minkä maan lippu Helsingin yllä liehuu sodan jälkeen, se ei ole minun ongelmani.
Enkä muutenkaan saa tältä valtiolta mitään sellaista mitä muissa EU-maissa ei jo saisi vaikka niissä ei asevelvollisuutta olekaan. Eli lähtökohtaisesti minulla ei ole pienintäkään syytä suostua palvelemaan kapitalistista hallitusta joka ajaa politiikkaa jota en hyväksy.
Perusvaatimukseni on kaikille kansalaisille ilmaiset palvelut jotka maksetaan verotuloista. Eli rikkaiden ja yritysten tulee maksaa pääosa kansan ylläpitämisestä. Pointtina rikkaiden verotuksen reipas korottaminen ja miljoonatulojen leikkaukset järkevälle tasolle niin, että kukaan ei ole lopulta toista rikkaampi. Tuotantokoneisto tiukasti valtion hallintaan. En ole kapitalisti vaan puhtaasti sosialisti. Valtion tulee osoittaa jokaiselle koti ja työpaikka, sekä koulutus ja terveydenhuolto. Irtisanomiset firmoissa tulee saada lailla kielletyksi. Työttömyys johtuu firmojen ahneudesta. Pyritään pikavoittoihin säästämällä rahaa siinä, että lopetetaan ihmisiltä työt. Se pitää kieltää koko maassa.
Suomi on menossa jenkkikapitalismiin, sitä en voi hyväksyä. En myöskään puolusta kaupallista taloutta. Sitten kun kommunistit pääsevät valtaan ja maa muutetaan sosialistiseksi, voin tarkistaa asennettani maanpuolustusta kohtaan. Käytännössä silloin kun Neuvostoliiton lippu nousee uudelleen sekä Venäjällä että Helsingissä salkoon, määräävänä lippuna.
Perussuomalaiset voittivat vaalit ja kokoomus muodostaa hallituksen. Demokratiaa? pääministerin paikalle kuuluu Timo Soini. en suostu vieläkään kirjoitti:
Totta kai perheeni on puolustamisen arvoinen, mutten sitä kuitenkaan suostu tekemään asevelvollisuuden puitteissa. En suostu palvelemaan Jyrki Kataisen hallitusta, enkä Kokoomuksen politiikkaa vaikka kyse olisi maarajan puolustamisesta. Tietysti vien perheeni turvaan sodan alta jos sellainen syttyy. Suomen puolustamiseen valtiona en osallistu. Mulle on sama minkä maan lippu Helsingin yllä liehuu sodan jälkeen, se ei ole minun ongelmani.
Enkä muutenkaan saa tältä valtiolta mitään sellaista mitä muissa EU-maissa ei jo saisi vaikka niissä ei asevelvollisuutta olekaan. Eli lähtökohtaisesti minulla ei ole pienintäkään syytä suostua palvelemaan kapitalistista hallitusta joka ajaa politiikkaa jota en hyväksy.
Perusvaatimukseni on kaikille kansalaisille ilmaiset palvelut jotka maksetaan verotuloista. Eli rikkaiden ja yritysten tulee maksaa pääosa kansan ylläpitämisestä. Pointtina rikkaiden verotuksen reipas korottaminen ja miljoonatulojen leikkaukset järkevälle tasolle niin, että kukaan ei ole lopulta toista rikkaampi. Tuotantokoneisto tiukasti valtion hallintaan. En ole kapitalisti vaan puhtaasti sosialisti. Valtion tulee osoittaa jokaiselle koti ja työpaikka, sekä koulutus ja terveydenhuolto. Irtisanomiset firmoissa tulee saada lailla kielletyksi. Työttömyys johtuu firmojen ahneudesta. Pyritään pikavoittoihin säästämällä rahaa siinä, että lopetetaan ihmisiltä työt. Se pitää kieltää koko maassa.
Suomi on menossa jenkkikapitalismiin, sitä en voi hyväksyä. En myöskään puolusta kaupallista taloutta. Sitten kun kommunistit pääsevät valtaan ja maa muutetaan sosialistiseksi, voin tarkistaa asennettani maanpuolustusta kohtaan. Käytännössä silloin kun Neuvostoliiton lippu nousee uudelleen sekä Venäjällä että Helsingissä salkoon, määräävänä lippuna.
Perussuomalaiset voittivat vaalit ja kokoomus muodostaa hallituksen. Demokratiaa? pääministerin paikalle kuuluu Timo Soini.Arvokysymyksiä joita ei voi ratkaista joten jätetään asia tähän ;)
- atk-lm
"Kaikki ohjelmat jotka avaavat netistä haettua materiaalia pitää tosiaan myös pitää ajantasalla, ei pelkästään weppiselaimet."
Järjestelmän päivitys on toki tärkeää, mutta ei se itsessään estä vakoiluohjelmien asentumista.
"Android on linuks distro ja siihen on haittaohjelmia olemassa."
Damn vulnerable linux on myös perin altis ja tietoturvan taso on heikko. Tämä ironisesti tuo vain esille sitä, että Linux ei ole käyttöjärjestelmä, vaan ydin.
Silmin havaittava ja yksi kaikista tunnetuimmista eroista windowssin ja linux-järjestelmien tietoturvan kanssa on, että yleisesti suositetaan välttämään windowssin kytkemistä verkkoon, ennen kuin palomuuri ja virustorjunta on asennettu. Linux-jakeluilla taas ei ole mitään erityistä suositusta käyttää kumpaakaan työpöytäkäytössä, sillä ne ovat tarpeettomia.
Olet useasti halunnut korostaa, että Linux-järjestelmille on mahdollista tehdä haittaohjelmia. Toki on ja niitä on tehtykin, mutta ne eivät leviä. Kaikki on mahdollista tietotekniikassa, voidaanhan käyttäjä vahingossa erehdyttää lisäämään ohjelmalähteitä, joista voidaan asentaa suoraan haittaohjelma. Toteutus on sen sijaan hankalaa moisessa, leviämistä ei tapahdu ja päivityskorjaus helppo tehdä. Kysehän on loppujen lopuksi siitä, miten helppoa tai vaikeaa se on. Aseetkaan eivät tapa ihmisiä, ne tekevät sen vain helpoksi. Salaamatonta langattoman verkon liikennettä on myös perin helppo salakuunnella. Valokuituverkossa liikkuvaa dataliikennettä on myös hyvin vaikeaa (likimain mahdotonta) salakuunnella.
Kaikki salauksetkin on periaatteessa mahdollista purkaa, 512, 1024... -bittiset. Mikään muuri ei ole läpäisemätön, vaikka sen tekisi kuinka paksuksi, taivasta korkeammaksi ja helvettiä syvemmäksi.
Teoreettisella tasolla voisi tunkeutua nettiin kytkemättömään tietokoneeseen sähköverkkoa pitkin nanoteknologiaa hyödyntäen. Siinä vaan pitää olla jo seppä."että yleisesti suositetaan välttämään windowssin kytkemistä verkkoon, ennen kuin palomuuri ja virustorjunta on asennettu."
Palomuurin päälläolo on ehdottoman tärkeää siinä vaiheessa kun konetta vielä asennetaan (445, 135, 137 tms.? ), Windows voi tosiaan saada päivittämättömänä matotartunnan ilman palomuuria. Palomuureja ei tarvitse enää asentaa mistään erikseen, kaikissa tuetuissa ( XP SP1 ei ole tuettu käyttöjärjestelmä, sen tuki on loppunut 10.10 2006 ) Windows versioissa se on mukana ja mitään ylimääräisiä ei tarvita mihinkään eikä niistä olisi mitään lisäapuakaan.
Älä sotke jutuissasi mitään virustorjuntoja tietoturvakeskusteluihin, niiden merkitys on aivan liian olematon välittömien uhkien torjunnassa eikä sellaisia välttämättä tarvita mihinkään vaikka minullakin on sellainen käytössä. Jos tietoturvani olisi jonkun örkintorjunnan varassa, niin koneeni olisi saanut örkkitartunnan varmaan jo muutamia satoja kertoja.
"Kysehän on loppujen lopuksi siitä, miten helppoa tai vaikeaa se on."
Totta. Minäkin tietäisin yhden helpon keinon parantaa Windowsien tietoturvaa kerralla kunnolla. UAC jota ei saa pois käytöstä ja salasana on pakko antaa ja tyhjä salasana ei kelpaa. Tietoturva paranisi mutta millaisen porun se aiheuttaisi käyttäjien keskuudessa.- atk-lm
"että yleisesti suositetaan välttämään windowssin kytkemistä verkkoon, ennen kuin palomuuri ja virustorjunta on asennettu."
Palomuurin päälläolo on ehdottoman tärkeää siinä vaiheessa kun konetta vielä asennetaan (445, 135, 137 tms.? ), Windows voi tosiaan saada päivittämättömänä matotartunnan ilman palomuuria. Palomuureja ei tarvitse enää asentaa mistään erikseen, kaikissa tuetuissa ( XP SP1 ei ole tuettu käyttöjärjestelmä, sen tuki on loppunut 10.10 2006 ) Windows versioissa se on mukana ja mitään ylimääräisiä ei tarvita mihinkään eikä niistä olisi mitään lisäapuakaan.
Älä sotke jutuissasi mitään virustorjuntoja tietoturvakeskusteluihin, niiden merkitys on aivan liian olematon välittömien uhkien torjunnassa eikä sellaisia välttämättä tarvita mihinkään vaikka minullakin on sellainen käytössä. Jos tietoturvani olisi jonkun örkintorjunnan varassa, niin koneeni olisi saanut örkkitartunnan varmaan jo muutamia satoja kertoja.
Totta. Minäkin tietäisin yhden helpon keinon parantaa Windowsien tietoturvaa kerralla kunnolla. UAC jota ei saa pois käytöstä ja salasana on pakko antaa ja tyhjä salasana ei kelpaa. Tietoturva paranisi mutta millaisen porun se aiheuttaisi käyttäjien keskuudessa."Minäkin tietäisin yhden helpon keinon parantaa Windowsien tietoturvaa kerralla kunnolla. UAC jota ei saa pois käytöstä ja salasana on pakko antaa ja tyhjä salasana ei kelpaa."
Jos käyttäjä on päättänyt asentaa ohjelman, jota luulee muuksi kuin mitä se on, niin UAC on hyödytön. Harvemminpa haittaohjelman nimi on "tämä-on--malwarea--älä-vaan-asenna.exe". Eri asia on, jos UAC pystyisi ripeästi tekemään heuristisen skannauksen tai Zonealarm ForceFieldin tapaisen ohjelman pikaisen testauksen virtuaaliympäristössä, niin se voisi ilmoittaa käyttäjälle, onko ohjelma vaarallinen vai ei. Eikä ainoastaan, että haluaako käyttäjä asentaaa vai ei. atk-lm kirjoitti:
"Minäkin tietäisin yhden helpon keinon parantaa Windowsien tietoturvaa kerralla kunnolla. UAC jota ei saa pois käytöstä ja salasana on pakko antaa ja tyhjä salasana ei kelpaa."
Jos käyttäjä on päättänyt asentaa ohjelman, jota luulee muuksi kuin mitä se on, niin UAC on hyödytön. Harvemminpa haittaohjelman nimi on "tämä-on--malwarea--älä-vaan-asenna.exe". Eri asia on, jos UAC pystyisi ripeästi tekemään heuristisen skannauksen tai Zonealarm ForceFieldin tapaisen ohjelman pikaisen testauksen virtuaaliympäristössä, niin se voisi ilmoittaa käyttäjälle, onko ohjelma vaarallinen vai ei. Eikä ainoastaan, että haluaako käyttäjä asentaaa vai ei.Totta, mutta taitaa olla vielä science fictionia vielä jonkin aikaa tuo tai joku muu vastaava tekoäly ratkaisu. Heuristiikassa on aina se ongelma että rikollisilla on aina itsellään parhaat ja tehokkaimmat virustorjunnat itsellään käytössä joilla testataan oma tekele ennen örkin jakoon laittoa.
Tästä tuli hauska juttu mieleen. Luulin että alan miehet hyödyntävät virustotalia testatakseen omia haittaohjelmakanditaattejaan. Ei pidä paikkaansa! Joku alan henkilö tiesi kertoa keskusteluissa että sieltä menee "puhtaitakin" näytteitä syyniin örkintorjuntafirmoille.- atk-lm
Totta, mutta taitaa olla vielä science fictionia vielä jonkin aikaa tuo tai joku muu vastaava tekoäly ratkaisu. Heuristiikassa on aina se ongelma että rikollisilla on aina itsellään parhaat ja tehokkaimmat virustorjunnat itsellään käytössä joilla testataan oma tekele ennen örkin jakoon laittoa.
Tästä tuli hauska juttu mieleen. Luulin että alan miehet hyödyntävät virustotalia testatakseen omia haittaohjelmakanditaattejaan. Ei pidä paikkaansa! Joku alan henkilö tiesi kertoa keskusteluissa että sieltä menee "puhtaitakin" näytteitä syyniin örkintorjuntafirmoille.Zonealarm ForceFieldin tapa testata virtuaaliympäristössä on suhteellisen varmatoiminen ja nopea. Ei ole varsinaisesti heuristinen. Vähän sama kuin testaisi ensin toisella tietokoneella. Vakoiluohjelmia ei sekään pysäytä taatusti, mutta jos esimerkiksi minä teen tästä ihan normaalin pikku makron, joka heittää vaikkapa localhostisi ja systeemikansiosi roskakoriin tai kirjoittaa rekisteriavaimiisi Local_Machinen alle pikkutuhmia oikeiden arvojen tilalle, niin sen ja sen kaltaisen järjestelmän suoran vahingoittamisen forcefield pystyy testaamaan. Kun monipuolistaisi, kehittäisi ja nopeuttaisi sitä ja integroisi UAC:iin, niin taas puhuttaisiin oikeista parannuksista järjestelmään.
Oikeasti kelvollinen tietotruvaratkaisu olisi tietenkin käyttöjärjestelmän koodin vapauttaminen. f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
"että yleisesti suositetaan välttämään windowssin kytkemistä verkkoon, ennen kuin palomuuri ja virustorjunta on asennettu."
Totta. Minäkin tietäisin yhden helpon keinon parantaa Windowsien tietoturvaa kerralla kunnolla. UAC jota ei saa pois käytöstä ja salasana on pakko antaa ja tyhjä salasana ei kelpaa. Tietoturva paranisi mutta millaisen porun se aiheuttaisi käyttäjien keskuudessa."UAC jota ei saa pois käytöstä ja salasana on pakko antaa ja tyhjä salasana ei kelpaa. Tietoturva paranisi mutta millaisen porun se aiheuttaisi käyttäjien keskuudessa"
Useimmissa linuxdistroissa taitaa jo ollakin noin, ilmeisesti käyttäjiä tosiaan on vaan promille kun ei porua juuri kuulu? Silloin tällöin joku aloittelija kyselee linuxpalstalla miten saa tyhjän salasanan tai root/sudo -kyselyn pois mutta varsinaisia raivareita ei ole muistaakseni ollut yhtään.
Toki nuokin on veivattavissa hevon kuuseen mutta se vaatii sen verran taitoa ettei tavallinen käyttäjä ihan heti siihen kykene. Mutta esim. Ubuntussa rootin graafinen kirjautuminen on todella helppo toteuttaa, ainakin minun mielestäni.
- 12
Olen huomannut että sinä vaan valehtelet täällä, joten olen ottanut hommaksi laittaa lukematta peukkua alas, jos tuo nimimerkki on näkyvissä. Nyt pikkasen luin ja se loppui äkkiä.
- 12
Siis lukematta viestiä, peukkua alas. Ei siellä mitään kehittävää kuitenkaan ole.
- Vai harrastus?
Enemmänkin tämä Skrowaczewskin toiminta, etsiä jostakin Internetin syövereistä mollattavaa Linuxista jopa Mac OSX:stäkin, vaikuttaa päätoimelta kuin harrastukselta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 14911191
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485413Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p424256Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323622Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352684Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1041613Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3601586Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?821459Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311396