Onko minun pakko?

Oikeutta uhreille!

Olen erittäin järkyttynyt tavasta, jolla vl-uskovaiset puolustavat lastenraiskaamisen salaamista. Yritetään täälläkin useissa keskusteluissa vääntää siitä, että milloin asiasta tietävä on lain mukaan velvollinen ilmoittamaan ja saa rangaistuksen ilmoittamatta jättämisestä.

Olen ehkä jotenkin yksille puille tehty, mutta itse en ole edes miettinyt asioita eteenpäin viedessäni, että onko minun lain mukaan pakko, vaan olen ajatellut asiaa uhrin kannalta ja itselleni tärkeintä on ollut saada raiskaaminen loppumaan ja rikollinen oikeuden eteen.

Onko empatiakyky kadonnut vl-yhteisöstä kokonaan? Miten ihminen voi edes miettiä tuollaisia kun lasta raiskataan?

6

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeutta kaikille

En ole nähnyt salaamisen puolustelua? Keskustelussa on ollut kyse siitä, onko rikottu lakia, jos pedofiliarikoksia ei ole viety viranomaisten tietoon. Siis kun väitetään että se ja se on syyllistynyt rikokseen. Ei nimittäin välttämättä ole. Vaikka moraalisesti erittäin törkeää että on jätetty ilmoittamatta.

Ehdottomasti KAIKKI lapseen kohdistuva väkivalta on saatettava sosiaaliviranomaisten/poliisin tietoon.

Salailu ja vastuunpakoilu pitää tuomita jyrkin sanoin mutta rikokset määrittelee rikoslaki. Suomessa ei ole yleistä ilmoitusvelvollisuutta. Lasten hyväksikäyttötapauksissa moraalinen velvoite on oltava selvä jokaiselle.

• Oikeutta raiskaajill

Kyllä on yleinen ilmoitusvelvollisuus. Suunnitteilla olevasta törkeästä rikoksesta. Lapsen törkeä seksuaalinen hyväksikäyttö on luonteeltaan sellaista, että riski sen jatkumiseen ja uusiutumiseen on aina olemassa, joten jokaisen tulee ilmoittaa siitä poliisille. Maksimirangaistus ilmoittamatta jättämisestä on puoli vuotta vankeutta.

Miksi edes mietitte tuollaista kun poliisille ilmoittamalla voisi pelastaa ihmiselämän?

• Oikeutta uhreille!

Suomen Rikoslain 15 luku 10§ koskee myös vl-uskovaisia.

Hankkeilla oleminen on tulkittu useissa yhteyksissä tarkoittavan lapsen törkeässä seksuaalisessa hyväksikäytössä sitä, että rikos on jo tapahtunut ja kohteena on ollut sama tai samat lapset, joten uusiutumisriski on todennäköinen. Olen kuten sanottu, sen verran yksinkertainen ihminen, etten anna kenenkään raiskata lapsia, vaikka rikoslaki antaisi minulle mahdollisuuden ummistaa silmäni ja elää kuten vl-maallikko-rippi-isä omatunto puhtaaksi pestynä raiskatun lapsen verellä!

• ihmetellä pitää

Pitäis olla itsestään selvyys ilmoittaa noinkin vakavasta rikoksesta, jos ajattelee vähänkään omilla aivoilla, ja tietää että ko. rikoksentekijät on melkein sata varmasti parantumattomia, olkoot miten tahansa uskovaisia olevinaa.

• Ihmeellinen uskonto!

Omilla aivoilla ajattelu n kiellettyä vl-uskonnossa "järki vangiksi ottakaa" ja kaikkiin asioihin tulee pyytää neuvoa maallikkosaarnaajalta. Nämä puhujat ovat "kaikkien alojen asiantuntijoita", joilta saa "pyhan hengen neuvot" kaikkiin asioihin -aina taloushuolista seksielämään!

Nämä maallikkosaarnaajat ovat nimenomaan vl-pedofiliarikosten salaamisen avainhenkilöitä. He ovat vaientaneet uhrin loppuiäkseen vl-maallikko-rippisalailu-opilla ja suojelleet rikollista lain kouralta. Tästä syystä suviseurakentällä taas tallustelee satoja törkeitä seksuaalirikollisia, joiden lain mukaan kuuluisi olla vankilassa!

• Uskomatointa!

Niinpä. Luulisi lastenraiskaamisesta tiedon saatuaan keskeisen kysymyksen olevan, että kuinka pelastan tuon lapsiparan. Mutta ehei... VL alkaa miettimään, että millähän konstilla saisin laillisesti salattua tuon rikoksen!

Tähän salaamistarkoitukseen sitten kehitellään ihan omia salaamismekanismeja aivan pääkonttoria myöten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      19
      4909
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      54
      3922
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      60
      3493
    4. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      94
      2858
    5. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2698
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2658
    7. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      98
      2634
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      136
      2386
    9. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      56
      2284
    10. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      58
      2084
    Aihe