Herramme opetuksia

sivusta seurannut

Syyllistämisestä: Kuka siis on synnitön niin että voisi heittää ensimmäisen kiven.

Peilin puutettako: Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.

Anteeksiannosta: Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.

29

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jutila

Totta puhut! Ja nyt rillataan!

• sivusta seurannut

Vieläkö rillaat? Tulen mukaan, jos akkoja ei ole lähimaillakaan.

• ei mikään maksulline

Eikös sitä omista synneistä pitäisi se astuu ottaa eikä aina osoitella toisia tuomitsijoiksi?

Minun elämäni in tasapainossa, tiedän syntini ja elän niiden kanssa ja kadun.Kadutko sinä?
      No epä se minulle kuulu sn vertaista mutta älä etsi kumppania uuten syntiin, ainakaan minusta.En halua olla draamoissa mukana.Olen sen aina selkeästi ja suoraan sanonut.

Hti ollaan puolustlemassa itsään syyttämällä toisia.

Osaatko otta tai kykenetkö ottamaan vastuuta teoistasi muita kohtaan ja elämästäsi?

Oletko käytökselläsi kenties loukannut joitakin ihmisiä?Mitäs silloin pitää tehdä?

Jos ei kykene pyytämään anteeksi pitäisikö pyrkiä sittn siihn ettei toisia ihmisiä loukkaa?

Jos ei kykene ottamaan vastuuta itsestään kannattaisiko jättää sekoittamatta muita siihen samaan soppaan mukaan.

Sepä se jos ei näe sitä malkaa omassa silmässä.. Kristuskin totesi.. sinäpä sen sanoit...

• sivusta seurannut

Aika paljon sulla kirjoitusvirheitä, ettet olisi hutikassa:)

"Eikös sitä omista synneistä pitäisi se vastuu ottaa eikä aina osoitella toisia tuomitsijoiksi?"

Juuri näin.

"Kadutko sinä?"

Lähes päivittäin.

"Oletko käytökselläsi kenties loukannut joitakin ihmisiä?

Tottakai olen. Vajavainen ihminen minäkin vain olen.

"Mitäs silloin pitää tehdä?""

Mennä sen peilin eteen ja olla rehellinen itseään/loukattuaan kohtaan. Nöyrtyä vaikka pakolla. Pyytää anteeksi ja yrittää sovittaa välirikko, jos sellainen ennätti sytyä.

"Jos ei kykene pyytämään anteeksi pitäisikö pyrkiä sitten siihen ettei toisia ihmisiä loukkaa?"

On opeteltava nöyryyttä. Vain nöyryyden asenteen omaksunut on aidosti kykenevä anteeksipyyntöön. "En loukkaa ketään"-elämänasenne on vastoin inhimillistä perusluonnettamme. Nöyrämielisyyden puutostila mielestäni.

"Jos ei kykene ottamaan vastuuta itsestään kannattaisiko jättää sekoittamatta muita siihen samaan soppaan mukaan."

Kannattaisi.

Jk. Ethän pahastunut kun tekstisi kopioihin korjasin kirjoitusvirheesi:)

"Heti ollaan puolustelemassa itseään syyttämällä toisia."

Valitettavasti näin me syntiset toimimme.

"Osaatko ottaa tai kykenetkö ottamaan vastuuta teoistasi muita kohtaan ja elämästäsi?"

Uskoisin näin toimivani, olkoonkin että olen jäävi itse itsestäni mitään sanomaan.

• flöjhroihjaihj
        sivusta seurannut kirjoitti:

Aika paljon sulla kirjoitusvirheitä, ettet olisi hutikassa:)

"Eikös sitä omista synneistä pitäisi se vastuu ottaa eikä aina osoitella toisia tuomitsijoiksi?"

Juuri näin.

"Kadutko sinä?"

Lähes päivittäin.

"Oletko käytökselläsi kenties loukannut joitakin ihmisiä?

Tottakai olen. Vajavainen ihminen minäkin vain olen.

"Mitäs silloin pitää tehdä?""

Mennä sen peilin eteen ja olla rehellinen itseään/loukattuaan kohtaan. Nöyrtyä vaikka pakolla. Pyytää anteeksi ja yrittää sovittaa välirikko, jos sellainen ennätti sytyä.

"Jos ei kykene pyytämään anteeksi pitäisikö pyrkiä sitten siihen ettei toisia ihmisiä loukkaa?"

On opeteltava nöyryyttä. Vain nöyryyden asenteen omaksunut on aidosti kykenevä anteeksipyyntöön. "En loukkaa ketään"-elämänasenne on vastoin inhimillistä perusluonnettamme. Nöyrämielisyyden puutostila mielestäni.

"Jos ei kykene ottamaan vastuuta itsestään kannattaisiko jättää sekoittamatta muita siihen samaan soppaan mukaan."

Kannattaisi.

Jk. Ethän pahastunut kun tekstisi kopioihin korjasin kirjoitusvirheesi:)

"Heti ollaan puolustelemassa itseään syyttämällä toisia."

Valitettavasti näin me syntiset toimimme.

"Osaatko ottaa tai kykenetkö ottamaan vastuuta teoistasi muita kohtaan ja elämästäsi?"

Uskoisin näin toimivani, olkoonkin että olen jäävi itse itsestäni mitään sanomaan.

Älä viitsi etsiä vaimollsi korvikkita s ei ole kolmansien tai neljönsien naisten syy eikä vika etä halveeraat heitä ilman että olet heidänb kanssaan naimisissa.Vaimo ansaitsee arvonsa.Samoin ne muut ulkopuoliset.

Sinulle on yksi ja sama ketä käytät itsesi hyväksi et kohtele heitä ihmisinä vaan omiin tarpeisiisi.

Emme ole kuitenkaan vaimojasi.

Emmekä halua otsaan ilmaisen maksullisen leimaa.

Uskovina tuskin kukaan haluaa kenekään naiseikkailuja kuulla ja vähiten kukaan nainen.

Ellei sitten ole psykologi tai muu ammatti-ihminen.

Minä sinä oikein naisia pidät?

Sinun tarpeidesi tyydyttäjinäkö, se tulee ensimmäiseksi mieleen.

En onneksi halua olla ukkomiehen vararengas....varsinkin jos on suustaan niin etevä että osaa haukkuakkin mutta on kuin ei olisikaan.

Kaksinaamaisuutta en ole koskaan sietänyt.

• sivusta seurannut
        flöjhroihjaihj kirjoitti:

Älä viitsi etsiä vaimollsi korvikkita s ei ole kolmansien tai neljönsien naisten syy eikä vika etä halveeraat heitä ilman että olet heidänb kanssaan naimisissa.Vaimo ansaitsee arvonsa.Samoin ne muut ulkopuoliset.

Sinulle on yksi ja sama ketä käytät itsesi hyväksi et kohtele heitä ihmisinä vaan omiin tarpeisiisi.

Emme ole kuitenkaan vaimojasi.

Emmekä halua otsaan ilmaisen maksullisen leimaa.

Uskovina tuskin kukaan haluaa kenekään naiseikkailuja kuulla ja vähiten kukaan nainen.

Ellei sitten ole psykologi tai muu ammatti-ihminen.

Minä sinä oikein naisia pidät?

Sinun tarpeidesi tyydyttäjinäkö, se tulee ensimmäiseksi mieleen.

En onneksi halua olla ukkomiehen vararengas....varsinkin jos on suustaan niin etevä että osaa haukkuakkin mutta on kuin ei olisikaan.

Kaksinaamaisuutta en ole koskaan sietänyt.

Kiitos palautteestasi. Luetutin juuri vaimollani koko tämän aloittamani viestiketjun. Miten törkeää, hän totesi. Erityisesti tämä viimeisin viestisi sai hänet reagoimaan. Sanoi, että jos hänelle olisi tuollainen viesti osoitettu ei jättäisi asiaa tähän, vaan pyytäisi poliisia tutkimaan kuka tuon herjausviestin on lähettänyt. Minä en toimi vastoin periaatettani. Saat anteeksi.

• mustaakin mustempi

Kiitos palautteestasi. Luetutin juuri vaimollani koko tämän aloittamani viestiketjun. Miten törkeää, hän totesi. Erityisesti tämä viimeisin viestisi sai hänet reagoimaan. Sanoi, että jos hänelle olisi tuollainen viesti osoitettu ei jättäisi asiaa tähän, vaan pyytäisi poliisia tutkimaan kuka tuon herjausviestin on lähettänyt. Minä en toimi vastoin periaatettani. Saat anteeksi.

Hehehe miten kiero.. anna palaa vaan.. ettet olisi itse syyllinen sellaisiin puuhiin...?

Ihme ja kumma parjaamasi "mielisairas" vaimo onkin nyt aivan luottoystävä!.. heheh..minnes rakastajattaret jäivät.. kaipa heiltäkin irtoaisi joku puolusteleva kommentti myös...

Siihen poliisiin nähden.. heh olen jo itsekkin miettinyt myös sellaisen ilmoituksen tekemistä sen verran v ttumaisia ovat haukkumaviestit olleet ja sitten osataan ihan soittaa ja lässyttää kuin ei olisi mitään tapahtunutkaan yrittäen itseään vielä terapoida siinä lomassa..

Etkö edes osaa hävetä ja katua.. tuskimpa osaat....ai niin tämä viestihän vain varmentaa tapahtumia siitä kuka minä olen...sen verran monen kanssa tainnut olla palstalla sutinaa että pitää miettiä kukas se tämä näistä naisista nyt onkaan...kuinka montaa tarinaa olet kertonut...?

Sinä jätkä olet se joka ensimmäisenä lähtee kuultavaksi jos minä viitsin nettihaukkumisistasi ilmoituksen tehdä.. ja miksipä en viitsisi.. ylläpito neuvoi minua tekemään näin koska minulla on puitteet sen onnistumiseen.Sinä olet täällä haukkunut säälittä omassa sairaudentunnossasi ihmistä joka on tunnistettava henkilö.. ei mikään pelkkä nikki...ja joka ei ole todellakaan ollut sellainen epäilemäsi vanha tuntematon kiistakeskustelija tällä eikä muullakan palstalla..eikä tainnut olla ensimmäinen kerta sinulle edes....

No niin jääppä nyt asiaa pohtimaan rakastajattaresi kanssa.... kenestä on kyse ja kuinka "hullua" tämä onkaan kun ethän ole mihinkään syyllinen.. viaton lammas...Itse pitäisin tietynlaisia ihmisiä itse saatanoina rehvastelevina huoripukkeina...jotka armotta haukkuvat toiset pystyyn eivätkä näe itsessään ja tekemisissään koskaan mitään vikaa...nikkiarvailijoita..epäilijöitä jotka omissa luuloissaan haukkuvat toisia.... hehe menikö harhaan...nyt olen vakuuttunut kenellä oikeasti onkaan niitä ongelmia kasapäin ja mistä ne ovat alkaneet... en usko että piispat papistot vaimo rakastajattaret suku yms.. voivat kaikki olla väärässä ja tehdä väärin kyllä jotain vikaa pitää ihmisestä silloin itsestään löytyä!

• gjilt7iörf79iö

..hehe sinulla ei oman historiasi puolesta ole varaa mennä poliisin juttusille eikä öykkäröidä tai yhtään mitään...olet surkimus jolla on yhtä iso turpa hirnua kuin hevosella.. sinä olet aivan mitätön tekijä minun elämässäni asioinesi...ompa tyypillinen omaa itsetuntoa kohottamaan pyrkivä viesti mieheltä jonka elämä on päin helvettiä...sinun periaatteesi on pelata ihmisten kanssa omia pelejäsi..sinä olet metsästä huutelija täällä toisin kuin minä...revi siitä huumoria sitten siellä asemalla...kannattaa alkaa miettimään selityksiä....koska minun nenälläni et enää tule hyppimään ja halveeraamaan etkä haukkumaan yhtään enempää!

• sivusta seurannut
        gjilt7iörf79iö kirjoitti:

..hehe sinulla ei oman historiasi puolesta ole varaa mennä poliisin juttusille eikä öykkäröidä tai yhtään mitään...olet surkimus jolla on yhtä iso turpa hirnua kuin hevosella.. sinä olet aivan mitätön tekijä minun elämässäni asioinesi...ompa tyypillinen omaa itsetuntoa kohottamaan pyrkivä viesti mieheltä jonka elämä on päin helvettiä...sinun periaatteesi on pelata ihmisten kanssa omia pelejäsi..sinä olet metsästä huutelija täällä toisin kuin minä...revi siitä huumoria sitten siellä asemalla...kannattaa alkaa miettimään selityksiä....koska minun nenälläni et enää tule hyppimään ja halveeraamaan etkä haukkumaan yhtään enempää!

Hehettelysi loppuvat, näin olen päättänyt. Tulin juuri kirkosta, jossa kysyin hiljaisuudessa viisautta menetellä suhteessa sinuun. Tulin vakuuttuneeksi siitä, että minun on kopioitava kaikki herjaviestisi ja mentävä niiden kanssa poliisiasemalle. Näin aion toimia. Jos Luoja suo ja poliisi auttaa, saan selville ainakin sen, kenen koneelta nuo herjaviestit on kirjoitettu. Jos ja kun olen saanut selville tietkoneen omistajan, tulen ja avoimesti kerron sen palstalla. Siihen asti hehettele ihan rauhassa.

• jhtjheiothj

Hehettelysi loppuvat, näin olen päättänyt. Tulin juuri kirkosta, jossa kysyin hiljaisuudessa viisautta menetellä suhteessa sinuun. Tulin vakuuttuneeksi siitä, että minun on kopioitava kaikki herjaviestisi ja mentävä niiden kanssa poliisiasemalle. Näin aion toimia. Jos Luoja suo ja poliisi auttaa, saan selville ainakin sen, kenen koneelta nuo herjaviestit on kirjoitettu. Jos ja kun olen saanut selville tietkoneen omistajan, tulen ja avoimesti kerron sen palstalla. Siihen asti hehettele ihan rauhassa.

Joo minulla on myös sähköpostisi tallella toisin kuin sinä et ole tällä palstalla ollut omalla nimelläsi.. minäpä olen ollut.. siinä on se helvetinmoinen ero jos tajuat.. tuntematomana nikkinä mikään ei edellytä poliisia tutkimaan asiaa.. kuka sinun tuntemattomista nikeistäsi on ollut yleisön tiedossa.. ei kenelläkään...

Minun nimi ja naama tosin on tunnistettavissa täällä.Siinä on se helvetin pieni ero ihminen miksi poliisi ei ota sinun juttuasi edes käsittelyyn.

Ja toisekseen eikös sinulla ole aiemminkin ollut näitä tämänkaltaisia ongelmia keskustelupalstoilla.

Sen kun vikiset ja itket minua ei sinun itkusi hetkauta paskan vertaa.Minun niskanpäälle et sinä asetu.Joten kokeile onneasi ihan vapaasti vain.

Sitä ei vain voi eikä saa haukkua toisia ja hyviin uskovaisten tapoihin kuuluu käyttäytyä siivosti ja kunnioittaa toisia ihmisiä.Myös naisia.Myös avioliitossa on omat sääntönsä ja siihen ei ole kukaan vielä pakotettu.Jos ei osaa elää avioliitossa se ei ole meidän muiden ongelma.Joten pidä vain ihan itselläsi ne ongelmasi.Halveeraa niitä jotka sitä haluavat minä en halua.

Ei ole vielä mikään rikos ettei nainen halua olla naimisissa olevan äijän terapeuttinen korvike.

• sivusta seurannut
        jhtjheiothj kirjoitti:

Joo minulla on myös sähköpostisi tallella toisin kuin sinä et ole tällä palstalla ollut omalla nimelläsi.. minäpä olen ollut.. siinä on se helvetinmoinen ero jos tajuat.. tuntematomana nikkinä mikään ei edellytä poliisia tutkimaan asiaa.. kuka sinun tuntemattomista nikeistäsi on ollut yleisön tiedossa.. ei kenelläkään...

Minun nimi ja naama tosin on tunnistettavissa täällä.Siinä on se helvetin pieni ero ihminen miksi poliisi ei ota sinun juttuasi edes käsittelyyn.

Ja toisekseen eikös sinulla ole aiemminkin ollut näitä tämänkaltaisia ongelmia keskustelupalstoilla.

Sen kun vikiset ja itket minua ei sinun itkusi hetkauta paskan vertaa.Minun niskanpäälle et sinä asetu.Joten kokeile onneasi ihan vapaasti vain.

Sitä ei vain voi eikä saa haukkua toisia ja hyviin uskovaisten tapoihin kuuluu käyttäytyä siivosti ja kunnioittaa toisia ihmisiä.Myös naisia.Myös avioliitossa on omat sääntönsä ja siihen ei ole kukaan vielä pakotettu.Jos ei osaa elää avioliitossa se ei ole meidän muiden ongelma.Joten pidä vain ihan itselläsi ne ongelmasi.Halveeraa niitä jotka sitä haluavat minä en halua.

Ei ole vielä mikään rikos ettei nainen halua olla naimisissa olevan äijän terapeuttinen korvike.

Sinäkö se olitkin! No enpä olisi uskonut. Teenkin toisenlaisen ratkaisun kopioineni. En menekkään poliisiasemalle, vaan postitan nuo herjakirjeesi rippi-isällesi. Onpahan rippilapsensa kanssa muutakin pohdittavaa kun lottorivin täyttäminen.

Jäähyväisruno entiselle muka ystävälle:

YSTÄVÄT JOELLA

Kolme ystävää kohtasin,
        jotka joellein johdatin.
        Joki yhdessä laskettiin,
        alajuoksulko juhlittiin?

Kanssa ystävä ensimmäisen,
        vaahtopäät oli vaudissaan.
        Pelko valtasi vaeltajan,
        virta vei menojaan.

Tuli toinen mun ystävä,
        peloton oli nimeltään.
        Ei peljännyt koskiakaan,
        en arvannut aikomustaan.

Miks`et peljästy kuohuja veen,
        näin itse mä ajattelen.
        Jotain outoa sinussa,
        herää epäilys minussa.

Viimein totuus kun paljastui,
        häipyi luotani ystävä uus.
        Hyvä että sä häivyit pois,
        laskelmoiville sijaa ei ois.

Siitä tunnen mä ystävän,
        alajuoksulla vielä on hän.
        Kera lumpeitten, lintujen,
        tosiystävät riemuiten.

Jk. Mikä muutti sinut enkelistä piruksi? Sekö, etten suostunut sinullekaan salarakkaaksesi?

• å'fhpjklåukl6k

tuako arvailet jos kerran tiedät sen .. hehehehe

ai niin se palstalla lorviva raksa.. no niin nyt ymmärrän viestin outouden hehe olevinaan kun et tuntisikaan hehe voi voi nyt taisi mennä ihmissuhteet taas aivan uusiksi.. ei ole MINUN VIKA todellakaan..itse olet soppasi keittänyt...turha yrittää valehdella ja lieroilla minä en siihen soppaan kuulu!

• å'fhpjklåukl6k
        å'fhpjklåukl6k kirjoitti:

ai niin se palstalla lorviva raksa.. no niin nyt ymmärrän viestin outouden hehe olevinaan kun et tuntisikaan hehe voi voi nyt taisi mennä ihmissuhteet taas aivan uusiksi.. ei ole MINUN VIKA todellakaan..itse olet soppasi keittänyt...turha yrittää valehdella ja lieroilla minä en siihen soppaan kuulu!

..palstalla lorviva yksi rakas.. vai montako niitä lie hehehe eii oo todellista mitä kauniita ja rohkeita nää äijät täällä oikein pyörittää...

jostain kai se charminsa on saatava kun ikää alkaa tulla ja ikävät perhe ja työ asiat ympäröivät.. sitä tule joskus vanhaksi.. ei 40 tai 60 ole enää 20-nen hehehe

Kato joskus karvas kalkki on nieltävä eikä kaikki naiset vaan pörrää ympärillä!Tai ainakaan ei itse saa kaikkea mitä haluaa..

• sivusta seurannut
        å'fhpjklåukl6k kirjoitti:

Tuossa jo aiemmin epäilin lääkityksesi olevan pahasti pielessä. Tuli mieleeni se, josko hortoiletkin ilman minkäänlaista lääkitystä. Suosittelisin sinua hakeutumaan mitä pikimmiten jonkun psykiatrisen ensiapuaseman vastaanotolle.

• ortodoksimies

Tuossa jo aiemmin epäilin lääkityksesi olevan pahasti pielessä. Tuli mieleeni se, josko hortoiletkin ilman minkäänlaista lääkitystä. Suosittelisin sinua hakeutumaan mitä pikimmiten jonkun psykiatrisen ensiapuaseman vastaanotolle.

Oletteko riitapukarit turkulaisia? Rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto!

• sivusta seurannut
        ortodoksimies kirjoitti:

Oletteko riitapukarit turkulaisia? Rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto!

Niin, meno on tälläkin palstalla kohta kuin Turussa, kiitos olemassa oloni:)

Jk. Helsinkiin lienee vielä matkaa.

• zdlfhjihj

Sinäkö se olitkin! No enpä olisi uskonut. Teenkin toisenlaisen ratkaisun kopioineni. En menekkään poliisiasemalle, vaan postitan nuo herjakirjeesi rippi-isällesi. Onpahan rippilapsensa kanssa muutakin pohdittavaa kun lottorivin täyttäminen.

YSTÄVÄT JOELLA

Kolme ystävää kohtasin,
        jotka joellein johdatin.
        Joki yhdessä laskettiin,
        alajuoksulko juhlittiin?

Pelko valtasi vaeltajan,
        virta vei menojaan.

Tuli toinen mun ystävä,
        peloton oli nimeltään.
        Ei peljännyt koskiakaan,
        en arvannut aikomustaan.

näin itse mä ajattelen.
        Jotain outoa sinussa,
        herää epäilys minussa.

Siitä tunnen mä ystävän,
        tosiystävät riemuiten.

Jk. Mikä muutti sinut enkelistä piruksi? Sekö, etten suostunut sinullekaan salarakkaaksesi?

hehehe ei ole todellista.. arvaa kaksi kertaa huolisinko.

Joo rippi-isäni on asiasta tietoinen kyllä jo.Saathan sinä noita postitella. tietää että käyn täällä ja voipipa ollakkin että lukeekinnäitä.Toteaa vain että johan minä sanoin millään keskustelupalstalla ei kannata käydä ja toteaa senkin että niinkuin oli puhettakin että kirkkokansassa on kaikenlaista kulkijaa.

Minua naurattaa kovasti sinun pinnisteleminen sitä vastaan että myöntäisit lopultakin omat virheesi joilla loukkaat toisia ihmisiä.

Eipä minua tänne ole kukaan pakottanut.

Naurattaa vain kuin luulet olevasi kuningas keskustelupalstalla ja hallita toisia ihmisiä törkyviesteilläsi.

Kuule kun kakka on housussa on turha väittää ettei se haise.. se haisee kyllä.Tietysti aina voi teeskennellä etteikö haisisi.

Mitähän mahtaa rippi-isä todta sinulle sitten.

Minua kun ei nyt oikein sinun tarinasi pelota.Mistäköhän se oikein johtunee.Ei polliissi ei rippi-isät.

Kokeilisitko rovastia ja piispoja vaihteeksi.

Mutta arvaa mitä.Joku tietää kaiken ja sille et mahda yhtään mitään.

Kukahan se tietäjä mahtaa olla...veikkaappa vaikka....

Katsos se on sellainen joka opettaa.. se saattaapi opettaa toisten ihmisten kautta....tapahtumien kautta.. ja sinä pällistelet ja jänkytät vastaan kun väännät tai luulet vääntäväsi tahkoa ihmisten kautta.
        Kristus katselee kuinka telmit toisten kanssa nutta eihän se sinua kiinnosta.Sinulla on aivan toiset kiinnostuksen kohteet elämässäsi...
        Hallelujaa minulla on hyvä rippi-isä jonka kanssa hengellinen tiedonvaihto sujuu hyvin.Olen todellakin kiitollinen jos hän sytyttää joskus vuokseni tuohuksen ja jättää minut Herran haltuun.

Toki sinun ongelmasi eivät meille muille kuulu.Se pieni error tässä nyt vain on että menit niitä jakamaan väärälle ihmiselle ja hieman väärällä tavoin höystettynä..
        Ystävät ja uskontoverit ovat hieman eri asia kuin vaimot rakastajattaret ja terapeutit.

Minulle on yksi ja sama sinun sielunelämäsi sanokoot rippi-isä mitä tahansa tästä asiasta.Joku toinen voi kääntää auliisti itsensä ottamaan sontaa miehiltä vastaan mutta minä se en enää ota.Miehet kantakoot saastansa mutta minä en aio sallia sitä tehtävän itselleni enää koskaan.Se kuka sitä haluaa kokeilla luullessaan olevansa etevä tai sutki saapi sitten sen tuntea nahoissaan.Sinä olet jonkun aviomies joten tiedä roolisi muiden naisten kanssa.Koska naiset joille sontasi tunget.. luulevat sinun ajattelevan heitä tyhminä ja ilmaisprostituoituina tyhjäpäinä joilta voi kokeilla saavansa ihan mitä tahansa ja milloin tahansa.

Kyllä olen ylpeä ehkäpä ylpeämpi kuin sinä koskaan olet luullut olevasi!

• ettäsillälailla...

YSTÄVÄT JOELLA

Kolme ystävää kohtasin,
        jotka joellein johdatin.
        Joki yhdessä laskettiin,
        alajuoksulko juhlittiin?

Pelko valtasi vaeltajan,
        virta vei menojaan.

Tuli toinen mun ystävä,
        peloton oli nimeltään.
        Ei peljännyt koskiakaan,
        en arvannut aikomustaan.

näin itse mä ajattelen.
        Jotain outoa sinussa,
        herää epäilys minussa.

Siitä tunnen mä ystävän,
        tosiystävät riemuiten.

Vastaus:

Lukutaito ja käsitystaidon jääädessä puutteelliseksi oma pää kertoo omaa kuvitelmaa ja legendaa.

• diudiudiu....

hehe no nythän se luonne alkaakin paistaa sieltä esille.. onko nousuhumala menossa..?

Oikeassa olin sinä olet se joka haukkuu ja paskoo tälläkin palstalla...

• NK

Viime aikoina uskoni siihen on vain varmistunut, että kristityt juurikin heittävät aina ensimmäisen kiven, tuomitsevat ja hylkäävät. Puheet Jeesuksen opeista ovat vain sanahelinää.

Tätä suren.

• ----------

Tätä minäkin suren ja kauhulla katselen.

• ...näin on tuplat

Ehkä kyseessä on fiksaatio esimerkiksi omista synnin tunnoista ja sille täytyy löytää syy "muista" ei itsestä.Silloin on hyvä sanoa.. tuo tuomitsee...

Mitä tuomitsemista siinä on että pistää hantii ettei tule kohdelluksi jalkavaimona tms korvikkeena.

Jokainen mieshän kestää 100% hyvin sen kun toisia miehiä kehutaan ja kerrotaan seksiseikkailut muitten kanssa.No koskaanhan sitä ei tiedä mikä oma osa on.. terapeuttiko vaiko mikä.

• NK

No enpä tiennyt että tässäkin ketjussa oli kyse seksistä ja pettämisestä! Muita asioita yleisellä tasolla ajattelin.

• å'fhpjklåukl6k

Onneksi ei vielä siitä mutta jotkut ne sitäkin yrittää tunnustellen saada....miten hävytöntä käytöstä joiltakin ihmisiltä...

ja aikuisilta vieläpä. "uskoviako" niinpä tietenkin...

• hehehehehehehehehehe

Sinä viaton Jumalan lammas.. heh heh heh...

Sinäpä sen sanoit... sanoi Kristus monessakin otteessa...

Siinäpä niitä Herran sanoja... ethän tietenkään tarvitse niitä omaan elämääsi soveltaa.. sinä täysin viaton lammas... :))))))))))))))))))))))))))

• sivusta seurannut

Onkohan sinulla muuten lääkitys ihan kohdallaan?

• sivusta seurannut

Minne kaikki katosivat? Jutila vain rillaa yksinään, mielenterveysongelmainenkin on hiljaa.

Jk. Alan pitkästyä.

• MaiaM

Olen viime päivinä lukenut raamatusta Jaakobin kirjettä. Siitä pari asiaa ( lyhyinä otteina), jotka nousivat mieleeni lukiessani tätä viestiketjua ja muutenkin. Kirjoitan nämä tähän ajatellen itseäni yhtä paljon kuin muitakin.
      Ensiksi:
      "Kaikkihan me hairahdumme monin tavoin.Täydellinen on se , joka ei hairahdu puheissaan: hän pystyy hallitsemaan koko ruumiinsa."

"Samoin kieli on pieni jäsen, mutta voi kerskua suurilla asioilla. Pieni tuli sytyttää tuleen elämän pyörän, itse liekehtien helvetin tulta."

"Kielellä me ylistämme Herraa ja Isää, ja sillä me myös kiroamme ihmisiä, Jumalan kuvaksi luotuja.Kiitos ja kirous lähtevät samasta suusta. Tämä ei käy veljeni! Eihän samasta lähteensilmästä pulppua makeaa ja karvasta vettä."

Ja sitten:
      "Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton."

Eipä meissä taida täydellistä olla yhden yhtä.
      Ja tuo riemuvoitto jo sanana kuulostaa niin ihanalta, että kukapa ei sitä haluaisi - edes tavoitella. Pitäisi varmaan kirjoittaa tuo lause lapulle ja pitää sitä aina mukanaan - siis minun.

• sivusta seurannut

Amen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      20
      4988
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      63
      4006
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      72
      3584
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2678
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2443
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      59
      2328
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      63
      2113
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2077
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      126
      1544
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1495
    Aihe