Miten käy ateistin tai esim. helluntailaisen kuoleman jälkeen mormoniopin mukaan, jos nämä ovat eläneet moraalisesti kohtuullisen hyvin huomioiden että toinen ei uskonut uuteen ilmoitukseen, eikä toinen kumpaankaan?
Eri tavalla uskovista
11
87
Vastaukset
Käsitykseni mukaan kaikki, jotka turvaavat Jeesukseen Krsitukseen ja elävät sopusoinnussa useimpien käskyjen kanssa (anteeksiantohan myös tapahtuu) Pääsevät sinne missä Jeesuskin käyskentelee. Enkä ihmettelisi lainkaan jos joku tulisi sinne missä Jumalakin käyskentelee. Siksi me suoritamme kasteita kaikkien puolesta, joilla ei enään ole mahdollisuutta siihen, mutta täten he saavat vielä yhden valinnan mahdollisuuden odotellessaan tuomiota.
Hyvät ateistit, koska he eivät uskoa tai kieltäytyvät uskomasta Kristukseen saavat paikan jonne Jeesus ei tule, mutta jossa muut voivat käväistä. Jälleen mormonit sijaiskasteen avulla auttavat niitä, jotka havaitsevat kuoleman jälkeen, että Jeesus olikin todellinen ja kun heille tarjotaan mahdollisuuta ottaa vastaan kaste he pääsevät Jeesuksen laumaan.
On paljon ihmisiä jotka "eivät usko" koska heille on tapahtunut jotakin joka on muokannut heidän elämäänsä siinä suhteessa väärille uomille. On toisia joiden on mahdotonta syystä tai toisesta tulla mormoniksi (esim hyvät islamilaiset tai viidakon ihmiset) kaikkien niiden puolesta mormonit haluavat tehdä sen työn, jota he eivät pystyneet täällä maan päällä tekemään, jotta heillä olisi kuitenkin mahdollisuus valita.
Kuitenkin suosittelen kirkkoon liittymistä sen sijaan, että jäisi odottelemaan ja antaisi muiden tehdä sen työn. On kiva tehdä töitä Isän viinitarhassa.
Joskus tämä palsta menee ikäväksi, mutta kysyä voi myös www.mormonismi.com issa. Tosin jouduin sulkemaan sen tavallisen liittymisen sinne, koska oli liian paljon häiritseviä liittyjiä ja koneita. Liittyä kuitenkin voi "ota yhteyttä" kaavalkkeella sivuston alalaidasta kirjoittamalla millä nimellä haluaa esiintyä.- Ev.lut.
"Joskus tämä palsta menee ikäväksi, mutta kysyä voi myös www.mormonismi.com issa. Tosin jouduin sulkemaan sen tavallisen liittymisen sinne, koska oli liian paljon häiritseviä liittyjiä ja koneita."
Eli oli liian paljon kritiikkiä?"Eli oli liian paljon kritiikkiä?" ROTFLLOL
Olet todella täysin vääräsä! On vaan parempaakin tekemist¨åa kuin poistaa jatkuvasti parikymmentä uutta jäsentä, jotka eivät kirjoita mitään ja jotka nähtävästi ovat jonkin näkösiä robotteja tai myyvät viagaraa ulkomana kielellä tms. Muutin sisään kirjoittautumista jotta kukana ei pääse kurkistelemaan ihmisten mahdollisesti esiin panemia mailiosoitteita yms.
Mukaan siis pääsee kuitenkin kirjoittamalla keskustelussa haluttu nimi "ota yhteyttä" kaavakkeeseen sekä käyttämällä todellista postiosoitetta. Se on myös selitetty suomeksi itse foorumissa joten ulkomaiset spämmääjät eivät varmaankaan tajua mistä on kyse. Kaikki siis keskusteluun osaanottajien suojelemiseksi. Lukea voi edelleen ilman liittymistäkin.
Suositttelen sivustoa asiallisesti esiintyville.
- E.lut.
"Lukea voi edelleen ilman liittymistäkin.
Suositttelen sivustoa asiallisesti esiintyville. "
Ja asiallisesti esiintyvä on tietenkin sellainen, joka ei mitenkään kritisoi mormonismia?Kunpa syntyisikin asiallista keskustelua! Se mitä nyt on ollut, on ollut hyökkäämistä uskonkäsityksiämme vastaan eikä niiden asiallista pohdintaa. On vaikuttanut siltä, ettei ole haluttukaan saada selville, miten asia on, vaan on haluttu vastustaa ja tukeutua MAP-kirkon vastustajien levittämiin vääristelyihin ja puolitotuuksiin.
Asiallinen kritiikki on paikallaan. Kirkko on täydellinen, mutta me jäsenet emme ole. Toivoisin, että jos joku opinkohta tuntuu oudolta, niin siitä kysyttäisiin. Kun tutkin näitä asioita, niin totesin piankin, että kaikkea voi kysyä ja kaikkeen saa vastauksen, jos siitä on ilmoitettu. Aluksi pelkäsin olevani epäkohtelias lähetyssaarnaajia kohtaan, jos esitin mieltäni askarruttavia kysymyksiä, mutta piankin havaitsin, että kaikkiin saa aivan tyydyttävät vastaukset kunhan ottaa huomioon, ettei meille ole vielä ilmoitettu kaikkea.
- eikysyvä tieltä eksy
Entä jos ne on väärien profeettain ilmoituksia? Niistä varotetaan jo raamatussa.
Tässä on neuvoja erottaa totuus valheesta.
OL 50
5 Mutta siunattuja ovat ne, jotka ovat uskollisia ja kestävät niin elämässä kuin kuolemassa, sillä he perivät iankaikkisen elämän.
6 Mutta voi niitä, jotka ovat eksyttäjiä ja teeskentelijöitä, sillä näin sanoo Herra: Minä vien heidät tuomiolle.
7 Katso, totisesti minä sanon teille, että teidän keskuudessanne on teeskentelijöitä, jotka ovat eksyttäneet eräitä, mikä on antanut vastustajalle valtaa, mutta katso, sellaiset voitetaan takaisin;
8 mutta teeskentelijät paljastetaan ja erotetaan joko elämässä tai kuolemassa niin kuin minä tahdon; ja voi niitä, jotka erotetaan minun kirkostani, sillä heidät on maailma voittanut.
9 Sen tähden jokainen varokoon tekemästä sitä, mikä ei ole totta ja vanhurskasta minun edessäni.
10 Ja nyt tulkaa, Herra sanoo Hengen kautta kirkkonsa vanhimmille, ja keskustelkaamme yhdessä, jotta ymmärtäisitte;
11 keskustelkaamme niin kuin ihminen keskustelee toisen kanssa kasvotusten.
12 Nyt, kun ihminen keskustelee, ihminen ymmärtää häntä, koska hän keskustelee kuin ihminen; aivan samoin minä, Herra, keskustelen teidän kanssanne, että te ymmärtäisitte.
13 Sen tähden minä, Herra, esitän teille tämän kysymyksen: Mihin teidät on asetettu?
14 Saarnaamaan minun evankeliumiani Hengen avulla, nimittäin Lohduttajan, joka lähetettiin maailmaan opettamaan totuutta.
15 Ja sitten te saitte henkiä, joita te ette voineet ymmärtää, ja otitte ne vastaan kuin ne olisivat olleet Jumalasta; ja oletteko te tässä syyttömiä?
16 Katso, te saatte vastata tähän kysymykseen itse; minä olen teille kuitenkin armollinen; se, joka on heikko teidän keskuudessanne, tehdään tämän jälkeen vahvaksi.
17 Totisesti minä sanon teille: Saarnaako se, jonka minä olen asettanut ja lähettänyt maailmaan saarnaamaan totuuden sanaa Lohduttajan mukaan totuuden Hengessä, sitä totuuden Hengessä vai jollakin muulla tavalla?
18 Ja jos se tapahtuu jollakin muulla tavalla, se ei ole Jumalasta.
19 Ja vielä, ottaako se, joka ottaa vastaan totuuden sanan, sen vastaan totuuden Hengen kautta vai jollakin muulla tavalla?
20 Jos se tapahtuu jollakin muulla tavalla, se ei ole Jumalasta.
21 Miksi siis ette voi ymmärtää ja tietää, että se, joka ottaa sanan vastaan totuuden Hengen kautta, ottaa sen vastaan sellaisena kuin sitä saarnataan totuuden Hengen mukaan?
22 Sen tähden se, joka saarnaa, ja se, joka ottaa vastaan, ymmärtävät toisiansa, ja molemmat rakentuvat ja riemuitsevat yhdessä.
23 Ja se, mikä ei rakenna, ei ole Jumalasta ja on pimeyttä.
24 Se, mikä on Jumalasta, on valoa; ja se, joka ottaa vastaan valoa ja pysyy Jumalassa, saa lisää valoa; ja se valo kirkastuu kirkastumistaan täyteen päivään saakka.- Varoitetaan
tottakai, mutta olehan tarkkana, mikä on väärää. Mistäs erotat väärän profeetan, etenkin kun toinen profeetta huutaa vieressä, oma lehmä ojassa ja oma leipä kyseessä. Siinä huutaisi kuka tahansa nälän uhatessa, totuudesta viis, kunhan vain pysyy leivässä.
Mitkää opit eivät pelata elämään,vain jeesusen sana sen omistaminen tuo elämän.
Kristuksella on oppinsa, jonka noudattaminen on välttämätöntä pelastumiseen. Tässä evankeliumi on tiiviisti:
Evankeliumi tiiviisti:
Ap.t. 2
37 Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?" [Hepr. 4:12]
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]
Pelastumme armosta parhaammekin tehtyämme, mutta emme ilman parannusta (kääntymystä) ja uskovana tehtyä kasteen liittoa (upotuskaste oikealla valtuudella). Lisäksi meidän on otettava vastaan Pyhä Henki kätten päällepanon kautta kuten alkukirkon aikanakin tehtiin:
Ap.t. 8
14 Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat samarialaisten ottaneen vastaan Jumalan sanan, he lähettivät Pietarin ja Johanneksen heidän luokseen.
15 Perille tultuaan nämä rukoilivat Samarian uskovien puolesta, että he saisivat Pyhän Hengen.
16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen. [Ap. t. 19:2]
17 Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen. [Ap. t. 19:6]
- jottei erehdyttäisi
Aika väärin on mennä pistämään Jeesuksen suuhun oman kirkkokunnan tekstejä ja määräämään Jeesuksen nimessä mitä pitää tehdä tai jättää tekemättä. Eiköhän jokainen kristitty voi itse lukea Raamatusta ilman; se on kuitenkin se ainoa pyhä kirja, johon kristityt tukeutuvat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1136032Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama835535Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1364135Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2162877Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.782836Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?332750Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta832544Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl902288- 1822123
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko431676