kuka tietää kauan kortti kuivumassa kun puhaltaa 0.6 promillee tarkkuusalkometriin?
rattijuopumuksesta?
15
1714
Vastaukset
- j44
Lievästä liikennejuopumuksesta tuomitaan yleensä muutaman kuukauden ajokieltoon ja
sakkoihin, edellyttäen että on ensikertalainen.
Tuomio kuitenkin aina tapauskohtainen... asteikkoa kyllä riittää, jos sitä halutaan käyttää.
Jos ajokielto kestää yli kuusi kuukautta, kuljettaja joutuu uuteen kuljettajantutkintoon saadakseen ajokorttinsa takaisin.- LHS
3 § (20.12.2002/1198) Rattijuopumus. Joka kuljettaa moottorikäyttöistä ajoneuvoa tai raitiovaunua nautittuaan alkoholia niin, että hänen verensä alkoholipitoisuus ajon aikana tai sen jälkeen on vähintään 0,5 promillea tai että hänellä tällöin on vähintään 0,22 milligrammaa alkoholia litrassa uloshengitysilmaa, on tuomittava rattijuopumuksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
- kona
mitäs jos sattuis vaikka olee toinen kerta ku kärähtää ratista?
- autoilija
Toivottavasti helvetin kauan!
Koskahan suomessa loppuu toi kännisten hyysääminen?- hhh
Ajokiellon käyttämistä liikennerikosten ja -rikkomusten kitkemisessä tehostetaan. Hallitus antaa huomenna eduskunnalle esityksen tieliikennelain muuttamisesta. Esitykseen sisältyy useita täsmennyksiä.
Määräaikaisille ajokielloille on tulossa vähimmäispituudet. Tuomioistuinten määräämien ajokieltojen keskimääräiset pituudet osoittavat, ettei nykyistä ajokieltoasteikkoa käytetä hyväksi niin paljon kuin siihen olisi mahdollisuuksia.
Rattijuopumuksen perusteella määrättävän ajokiellon vähimmäisajaksi tulee yksi kuukausi. Törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta tai törkeästä rattijuopumuksesta ajokiellon vähimmäisaika olisi esityksen mukaan kolme kuukautta.
Ajokiellolle esitetään kuuden kuukauden vähimmäisaikaa siinä tilanteessa, että kuljettaja syyllistyy toistuvasti rattijuopumukseen viiden vuoden kuluessa. Törkeissä tapauksissa vähimmäisaika olisi vuosi.
Esityksen perustelujen mukaan lyhyiden ajokieltojen ylivoimaisen suuri määrä osoittaa, että seuraamus valitaan käytettävissä olevan asteikon alapäästä. Ajokiellon kuuden kuukauden enimmäispituutta hallitus pitää riittävänä. (STT) - autoilija
Kumpihan on vaarallisempi liikenteessä, 0,6 hönkivä, väsyneenä ajava (valvonut tai juuri herännyt), laillisten huumaavien lääkkeiden alaisena, surkean näkökyvyn omaava, dementikko, vanhuuden hidastama tai yksinkertaisesti idiootti millä ei ole mitään patologista estettä ajokortille?
Sanon vaan että kyllä niitä pommeja liikkuu tienpäällä moninkertaisesti rattijuoppoihin verrattuna. Suurennuslasin alla on kuitenkin rattijuopot. Mielestäni promillerajan voisi nostaa yhteen promilleen niin vältyttäisiin turhilta ylilyönneiltä. - Autoilija 2
autoilija kirjoitti:
Kumpihan on vaarallisempi liikenteessä, 0,6 hönkivä, väsyneenä ajava (valvonut tai juuri herännyt), laillisten huumaavien lääkkeiden alaisena, surkean näkökyvyn omaava, dementikko, vanhuuden hidastama tai yksinkertaisesti idiootti millä ei ole mitään patologista estettä ajokortille?
Sanon vaan että kyllä niitä pommeja liikkuu tienpäällä moninkertaisesti rattijuoppoihin verrattuna. Suurennuslasin alla on kuitenkin rattijuopot. Mielestäni promillerajan voisi nostaa yhteen promilleen niin vältyttäisiin turhilta ylilyönneiltä.Hops, tuli käytettyä vahingossa samaa nimimerkkiä, kuin eilen kirjoittanut autoilija, sorry..
- pena
autoilija kirjoitti:
Sanon vaan että kyllä niitä pommeja liikkuu tienpäällä moninkertaisesti rattijuoppoihin verrattuna. Suurennuslasin alla on kuitenkin rattijuopot. Mielestäni promillerajan voisi nostaa yhteen promilleen niin vältyttäisiin turhilta ylilyönneiltä.oma tapaus sattui klo.17.00 jälkee illalla. eikä ollu tullu otettuu mitää sinä päivänä.. mut silti oma moka!
tänään näin pari jätkää ketkä ajo auton jalkakäytävälle,repsikka oli ihan aineis ja sammun. kuski taas sammui vasta ku oli pysäyttän auton,ei ollu viinan kans läträn ne äijät...
- Kippis ja Kulaus
Kysy ministeri Karpelalta, kun hänellä on tuomio törkeästä rattijuoppoudesta muutaman vuoden takaa.
- Nitrogen
keskim. 2½ kk ajokielto, päiväsakkoja keskim. 35.
- Pönde
mulla oli 6 kk kortti veks ja sain 800 euron sakot kaupan päälle.puhalsin 0.7 mittariin.
- R-juoppo
Mulla 0,8 ja kortti pois 4kk ja sakkoa yli sietorajan.
- tintti
mä puhalsin pari kuukautta sitte jotaa 1.2 promillee. olen muija, enkä todellakaan mikään rikollinen. syy tähän törttöilyyn oli se että olimme kaupungilla ja yks hullu muija hyökkäs mun kimppuun, istuin äijäni auton repsikassa. muija hakkas ja potki mua ja autoa. poliisit ajo siihen paikalla ja mä menin sanomaan niille että veisivät tytön jonnekin rauhottumaan. poliisit vaan nauroivat ja sanoivat, että älkääs tytöt tapelko. no sit se muija potkas mua jossaa vaiheessa päähän ja silmä turpos, joten menin autoon ja ajoin sen syrjemmälle turvaan, samoin kuin itsekin. tarkoitus oli palata takaisin tilanteen rauhoituta. ajoin n. 200 m nurkan taakse. joku oli sitten ilmottanut poliisille, että ajoin kännissä. ja minä olinkin se roisto. tietysti oma moka.. totta. mutta meni usko poliisiin, taas vaihteeksi.
- kalle
paljon ajokieltoa?
- tintti
kalle kirjoitti:
paljon ajokieltoa?
ei tiijä viel, ku ei oo menny oikeutee. täällä päin asia menee oikeuteen varmaan vasta yhteensä viiden kuukauden päästä. en tajua miksei poliisi voi auttaa asioita silloin kun apua tarvitsee.. tietysti tosiasia on että kännissä ei saa ajaa. mutta tiedän tapauksia joissa poliisit vaan nauraa asioille, kun ihminen pyytää apua. esim. täälläpäin on paljon pakolaisia ja erästä ystävääni ahdisteli päivien ajan joku pakolainen. seurasi tätä ja moikkaili kadulla, yms. lopulta ystäväni otti poliisiin yhteyttä. poliisit sanoivat ettei voi tehdä mitään ja pitäisi olla suvaitsevaisempi. no viime viikonloppuna mies kävi ystävääni käsiksi, yrittäen raiskata. onneksi joku mies oli tullut väliin. että näin täällä suomessa. mutta eikö poliisi ole se joka auttaa ja toimii tavallaan asiakaspalvelijana. helppohan se on elvistellä tuolla univormu päällä ja jaella mopopojille sakkoja....no joo. olen vaan katkera ;(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama133453Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603293Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä462992Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942848On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622688Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732648Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä972620Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1132327Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl572077Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk661971