Toledon viat

tutkija

Viat HS:n mukaan:

* äähdytysvesiletkuvuotoja
* vesivuotoja korin sisälle
* ajovalovikoja: lähivalot eivät toimi
* ajovalojen heijastinvikoja (valonheittimiin kerääntyy kosteutta)
* sähkölaitevikoja: sähköisten ikkunannostimien vikoja
* tuulilasinpyyhkimen moottorin vikoja
* moottorin öljyvuotoja: venttiilikopan tiiviste vuotaa
* dieselissä hehkun sulake palanut
* alatukivarren takimmainen kumihela voi olla väljä
* alapallonivelet väljät
* raidetangon päät väljät
* jarrut puoltavat (takajarrujen paineenrajoitusventtiilin toiminnassa esiintyy ongelmia)
* jarrujen työsylinterivuotoja
* jarruletkuvikoja
* käsijarru heikkotehoinen
* vanhimmissa malleissa jarrulevyt ja jarrupalat kestivät vain 30 000 kilometrin ajon
* sytytyselektroniikassa esiintyy vikoja
* vesipumppuvikoja
* jäähdyttimen paisuntasäiliön vuotoja
* ovien tiivistevuotoja
* ovien keskuslukitusvikoja
* pakoputkiston ruostevikoja
* maalivikoja
* päästöongelmia: liian korkeita HC
* eli hiilivety-arvoja (ellei vika korjaannu säätämällä seosta, joudutaan happianturi vaihtamaan)
* nopeusmittarin neula hypähtelee (korjaus tulee kalliiksi, sillä vika ei johdu vaijerista ja pelkkää nopeusmittaria ei voi vaihtaa, vika saattaa olla piirikortin juotoksessa)
* herkkä ruostumaan: alttiita kohtia kynnyskotelot, alahelmat ja alustan kotelot erityisesti takapyörien etupuolella

15

13965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • havainto

      Tuo vikalista ei taida koskea tällä hetkellä myynnissä olevaa Toledo-mallia, lista ehkä pätee Toledon ykkössarjaan, valmistettu vuosina 1991-99. Omassa vuosimallin 1999 kakkosarjan Toledossani ei ole esiintynyt mitään listassa mainituista vioista. Esimerkiksi ruostevaurioita ei ole odotettavissa; kori on sinkitty.

      Saksalainen Auto Motor und Sport julkaisi juuri uuden asiakastyytyväisyystutkimuksen:
      http://www.auto-motor-sport.de/d/62745
      No, vikalista on hieman eri asia kuin asiakastyytyväisyystutkimus, mutta seuravaassa kuitenkin tuloksia.

      Kuten, nähdään, kärkisijoilla juhlivat japsit. Paras VAG-konsernin auto löytyy jaetulta sijalta 27, se on Seat Toledo. Taakse jäävät kaikki Audin, VW:n, Skodan ja myös muut Seatin mallit. Aika hyvä tulos, vai mitä?

      • havainto

        Niin, omassa Toledossani ei ole ollut mitään vikoja, lukuunottamatta tavanomaisten kuluvien osien, kuten polttimoiden, jarrupalojen jne. vaihtamista. Tuon Auto Motor und Sportin listan paras VAG-tuote on tietenkin Porsche 911 sijalla 18.


      • paso

        Onko muuten todellakin niin, että Seateista menee takapyörien laakerit alta sadantuhannen kilometrin?
        Työkavereillani on noita diesel-Seatteja ja ne vaihtelevat takapyörien laakereita 50-100 tuhannen välein. Uskomatonta. Minä kun olen tottunut siihen, että pyörien laakerit kestää koko auton iän.
        En oikein käsitä muutenkaan, miksi ihmiset ostavat eurooppalaisia ns. halpa-autoja (Opel, volkkari, Seat, Fiat ym.)
        Kuten kaikki vikatilastot sen sanovatten, on japanilaiset autojen valmistuksessa valovuosia eurooppalaisten edellä...


      • seeaaaaaat
        paso kirjoitti:

        Onko muuten todellakin niin, että Seateista menee takapyörien laakerit alta sadantuhannen kilometrin?
        Työkavereillani on noita diesel-Seatteja ja ne vaihtelevat takapyörien laakereita 50-100 tuhannen välein. Uskomatonta. Minä kun olen tottunut siihen, että pyörien laakerit kestää koko auton iän.
        En oikein käsitä muutenkaan, miksi ihmiset ostavat eurooppalaisia ns. halpa-autoja (Opel, volkkari, Seat, Fiat ym.)
        Kuten kaikki vikatilastot sen sanovatten, on japanilaiset autojen valmistuksessa valovuosia eurooppalaisten edellä...

        japanin autot suoraan kaatopaikalle kori ei kestä tekniikka kyllä


      • JAPSI VIHAA
        paso kirjoitti:

        Onko muuten todellakin niin, että Seateista menee takapyörien laakerit alta sadantuhannen kilometrin?
        Työkavereillani on noita diesel-Seatteja ja ne vaihtelevat takapyörien laakereita 50-100 tuhannen välein. Uskomatonta. Minä kun olen tottunut siihen, että pyörien laakerit kestää koko auton iän.
        En oikein käsitä muutenkaan, miksi ihmiset ostavat eurooppalaisia ns. halpa-autoja (Opel, volkkari, Seat, Fiat ym.)
        Kuten kaikki vikatilastot sen sanovatten, on japanilaiset autojen valmistuksessa valovuosia eurooppalaisten edellä...

        japanin riisipurkeilla kyllä ajaa mutta ei pääse ikinä niin alaskulutuksessa kun vw llä tai seatilla POLKEKAA RIISIKUPIT SUOHON


    • Make

      Vuosi ollut käytössä vaimollani ajokilometrejä autossa 124 000 km. Ei ole ollut mitään ongelmia, ajoa vaan. Omaani Passattia Tdi -98 on kylläkin korjattu siitäkin edestä...

      Miten muilla on toiminut Toledo 1.6 74 kW moottorilla.. ja tekniikaltaan. Yllättävän hyvä kone vääntämään isoillakin vaihteilla. Jämäkkä ajettava. Jarrut herkät ja kytkin kevyt. Yleensä olen nähnyt toledoja vain Tdi moottoreilla

    • Toledon omistaja

      Nämä löytyy omasta Toledosta: (vm.1992 180tkm ajettu)
      * vesivuotoja korin sisälle
      * sähkölaitevikoja: sähköisten ikkunannostimien
      vikoja
      * jarruletkuvikoja
      * käsijarru heikkotehoinen
      * päästöongelmia: liian korkeita HC
      * jarrut puoltavat (takajarrujen paineenrajoitusventtiilin toiminnassa esiintyy ongelmia)

      Ihan totuudenmukainen lista. Ruostetta ei tosin ole missään, mutta muissa Toledoissa on näkynyt aika mätiäkin yksilöitä. Eivätkä nuo viat ole muuten mitenkään kalliita korjata. Kelpo auto siis.

    • Toledo mies

      Olen ajanut omalla TOLEDOLLANI 120tkm ja vikaa ei missään. AUTO 1.9TDI vm.2002.
      Ainoastaan vaaditut huollot tehty. Auto on kuin unelma omegan vm. 1998 ja passatin vm. 2000 jälkeen. Nyt tilasin uuden toledon taas vaihtorahan vuoksi. Väliraha 5500€. Autossa ei vikaa, sen takia ei vaihtoa.

      • roope

        Joopa joo, yksilöitähän nämä ovat kaikki.
        Itselläni kojetaulu natisee, muka kiristetty!
        Mittaristovikoja on jonkun verran. Muuten oiva ja soiva peli.


    • seattilaninen

      Todedollani vm.1997 takana 450000 km eikä mitään vikaa, ku huollot tekee säännöllisesti ja katsastuksestaki heittämällä läpi.

    • dfdffgfg

      Eikö nyt olis viisaampi puhua nyky Toledoista?

      • harshreality

        Tää on sikäli surullinen palsta, että suurimmalla osalla kirjoittajista tuskin on minkäänlaista autoa. Ei ainakaan sitä, mistä kirjoittavat...


    • sdedfefef

      Joo minullakin on Nissa cherry -73,joka lähtee kyllä käyntiin, mutta ei liiku mihkään, vikoja niin paljo.

    • kuneipääseminnek

      Ompas Nissan sitte huonoa auto?

    • reino98

      Venttiilin nostin kuluu puhki ,nokka siten myös soikeeksi,4 toledo 7v pisin ollut 190-460tkm ajan .kuluvaa osaa paljon laitettu ja jakopäätä uusittu pumppuineen ,hyvä toiminen ja halapa omistaa ja osat suht halpoja,koskaan ei ole tielle jättänä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe