"laittoman" perintäfirman kulut

ihmetteleväinen

Laitetaas tällekin puolelle , jos olis jollakin tietoa

Mitäs arvon raati on mieltä:

Perintätoimintahan on luvanvaraista toimintaa, mutta varsinkin roskavippiala on täynnä "perintätoimistoja" jotka ovat käytännössä sama asia kuin itse roskavippifirma. OK, nämä firmat harjoittavat perintätoimintaa eli perivät omia saataviaan, mutta miten on heidän perimien kulujen laita ? Heillä ei liene oikeutta periä samoja kuluja kuin ihan oikea perintätoimisto jolla on perintäluvat ? Käytännössä kuitenkin perivät. Esim 21 euroa / maksuvaatimus on ammatillisen perijän kulu, jota käsittääkseni näillä "perintätoimistoilla" ei ole lupa periä . Saavat varmaankin kohtuullisen kulun ottaa joka lienee noin 5 euroa per karhukirje .

Olenko ihan hakoteillä ? Selvitän kyllä kuluttajaviraston kannan myös. Kiinnostaa ihan uteliaisuudesta ja oma vippihelvetti on onneksi taakse jäänyttä aikaa. Ehkä sen jäljiltä alkoi kiinnostamaan tämä villinnä rehottava bisnes ja kukaan ei ole tainnut oikeuteen viedä asiaa jotta se olisi selvä ?

7

381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan Iines

      Olet käsittänyt aivan väärin. Itse asiassa onkohan sinulla oikeus kirjoitella tänne ihan niin kuin oikealla ajattelevalla ihmisellä? Käsittääkseni sinulla ei ole siihen lupaa, jotenime edelleen tikkaria, molo!

    • ZZ

      Käsittääkseni on juuri noin, kuten sanoit, eli 5e/muistutus. Itsekin yritin kuluttajaneuvonnasta tuota kysyä, ja kyseinen virkailija tuli samaan tulokseen, joskin kuulosti vähän epävarmalta.

    • ZZ

      Olen ilmoittanut Team Capirtalista Aluehallintovirastoon. Sieltä vastattiin, että saavat periä omiaan (minkä tiesinkin), mutta ovat kehottaneet muuttamaan nettisivujen tekstiä niin, etteivät markkinoi perintäpalveluita. AVI:sta kerrottiin, että seuraavat tilannetta, ainakaan mitään ei vielä ole tapahtunut nettisivujen suhteen. Perintäkuluihin eivät ottaneet kantaa, enkä sitä kysynytkään, on kuluttajansuoja-asia. Vien asian kulutajariitalautakuntaan, minulta siis peritään 89€ perintäkuluja. Jos ovat oikein, niin toki maksan, mutta epäilen, että kuluttajaviranomaiset ovat asiasta eri mieltä.

      • 10+3

        Siis hetkinen... Laittomasti toimiva perintäyhtiö voi jatkaa toimintaansa miten haluaa, kunhan tekee sen laillisesti. Mitä hel.vettiä, onko asiat oikeasti noin että Aluehallinto neuvoo rikollisia. Eli onko nyt niin että Team Capital on ostanut noi velat pikavippipaikoilta, ja näin ollen voi pitää niitä ominaan ja periä niitä? Tuon itseksin tiesin että omiaan voi periä, kunhan toimintaa ei mainosteta. Team Capitalillahan on oikein nettisivut missä mainostetaan heidän perintätoimintaa. He ovat vain ja ainoastaan perintäyhtiö, eikös tällaisella PITÄISI olla lupa olemassa, koska eivät muuta toimintaa ainakaan minun tietääkseni harrasta?

        Eli minäkin siis voisin laittaa perintäyhtiön pystyyn, ostaa velkoja ja sitten periä niitä ominani... On se niin hienoa.


      • Kari The Man
        10+3 kirjoitti:

        Siis hetkinen... Laittomasti toimiva perintäyhtiö voi jatkaa toimintaansa miten haluaa, kunhan tekee sen laillisesti. Mitä hel.vettiä, onko asiat oikeasti noin että Aluehallinto neuvoo rikollisia. Eli onko nyt niin että Team Capital on ostanut noi velat pikavippipaikoilta, ja näin ollen voi pitää niitä ominaan ja periä niitä? Tuon itseksin tiesin että omiaan voi periä, kunhan toimintaa ei mainosteta. Team Capitalillahan on oikein nettisivut missä mainostetaan heidän perintätoimintaa. He ovat vain ja ainoastaan perintäyhtiö, eikös tällaisella PITÄISI olla lupa olemassa, koska eivät muuta toimintaa ainakaan minun tietääkseni harrasta?

        Eli minäkin siis voisin laittaa perintäyhtiön pystyyn, ostaa velkoja ja sitten periä niitä ominani... On se niin hienoa.

        Ei aivan, et sinä mitään vippejä voisi ostaa, kun siihen tarvitaan rahaa. Etkä voisi mitään muutenkaan periä, kun siihen tarvitaan järkeä. Eli ei se sinulle ole niin hienoa.


    • ZZ
      • 13+4

        Noniin, nyt rupes selviämään. Itselläni on Arkivippi Team Capitalilla, Arkivippi on Streamflood Oy eli sama omistaja kuin Team Capitalilla. Eli kyseessä on näitä törkyisiä toimijoita, joilla on oma perintäyhtiö jolla ei tarvitse olla edes mitään lupia. Justjoo.. Ainoa mikä on tosiaan plussaa ton Team Capitalilla että eivät ole kuluja kasvattaneet aivan älyttömästi, kun vuosi on kulunut jo ja 56€ ovat panneet omia perintäkuluja. En kyllä aijo kuitenkaan maksaa, kunnes joku viranomainen sanoo selvällä suomenkielellä voiko tuollaiset "mätäperijät" periä enempää kuin 5€ muistutuskuluja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      76
      1372
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1205
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      934
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      91
      887
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      804
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      803
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      776
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      774
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe