Adventistit valehtelevat

Kolminaisuutta käsittelevässä aloituksessa adventistit esittävät Jeesuksen puhuvan saatanalle jakeessa omasta jumaluudestaan, jae kuuluu näin:

12 Jeesus vastasi: "On myös sanottu: 'Älä kiusaa Herraa, Jumalaasi.'"

Törkeästi he ohittavat kontekstin joka osoittaa että Jeesuksen mielestä jumalaa ei tule koetella niin kuin saatana ehdottaa, eli heittäytymällä temppelimuurin harjalta, jotta jumalan enkelit pelastaat hänet.

Katsotaanpa kohdat:

5 Paholainen vei Jeesuksen korkealle paikalle, näytti hänelle yhdessä hetkessä kaikki maailman valtakunnat

6 ja sanoi: "Kaiken tämän, koko maailman ja sen loiston minä annan sinun valtaasi, sillä se on annettu minun haltuuni ja minä voin antaa sen kenelle tahdon.

7 Jos kumarrat minua, tämä kaikki on sinun."

8 Jeesus vastasi: "On kirjoitettu: 'Herraa, Jumalaasi, sinun tulee kunnioittaa ja ainoastaan häntä palvella.'"

9 Paholainen vei Jeesuksen Jerusalemiin, asetti hänet temppelimuurin harjalle ja sanoi: "Jos kerran olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas.

10 Onhan kirjoitettu: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn varjella sinua.

11 He kantavat sinua käsillään, ettet loukkaa jalkaasi kiveen.'

12 Jeesus vastasi: "On myös sanottu: 'Älä kiusaa Herraa, Jumalaasi.'"

Kuten tarkkaavainen lukija huomaa, Jeesus ei todellakaan esitä itseään jumalan, EDES SAATANA EI TEE SITÄ!!!!!.

Tästä lähtien suhtaudun kaikkeen adventistien paskanjauhantaan mitä suurimmalla varaukselle, sillä te olette valehtelijoita, ja valmiita antamaan väärän todistuksen , epäilemättä kaikesta.

101

374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puosu vaari

      Joo, kyllä asia niin on, että Jeesus ei koskaan esittänyt itseään Isänä, vaan päin vastoin rukoili Isää ja kehoitti meitäkin tekemään samoin. Minä olen siis täysin samaa mieltä helel'in kanssa että näin Raamattusanoo - meillä on vain se ero - helellillä ja minulla - että minä uskon Raamatun olevan Jumalan Sanaa kun taas helel ei usko.

      Jos puhutaan kolmiyhteydestä, sillä tarkoitetaan Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä jotka kaikki ovat YHTÄ täydellisessä Jumalassa - Raamattu sanoo että Isä ja Poika ovat yhtä - tietenkin Isä ja Poika ovat yhtä ja Jeesus rukoili että mekin voisimme olla yhtä hänessä (lunastajassamme).

      Raamatun lopullinen TARKOITUS on, että Jumala olisi kaikki KAIKISSA.

      Minä olen Puosu vaari, jos kirjoituksissani on vikaa, valittakaa minulle..

    • Jeesus on Herra

      Miksi sitten sanot: " Jeesus on Herra"?

      " Kun Herra näki hänen tulevan katsomaan, huusi hän, JUMALA, hänelle pensaasta ja sanoi: Mooses, Mooses. Hän vastasi : tässä olen 2 Moos 3: 4

      kts, myös jae 2...sillä Ylienkeli Micael. riiteli Mooseksen ruumiista saatanan kanssa,
      ja kun riita jatkoi Micael sanoi: " Tuomitkoon sinut Herra!.. eli Micael tarkoitti itseään.

      Onhan tämä enkeli, sekä Herra, että Jumala. Ja Jeesus muisti mainita ihmisenä ollessaan: " Mooses on minusta kirjoittanut" Missä... no juurihan luit! terv. benedi

      • Herra Messias on täysin eri asia kuin Herra Jahve tai Herra Jumala.

        Isä Jahve sanoo olevansa Jumala ja että kukaan muu kuin Hän ei ole Jumala.

        Jeesus myös itse suoraan sanoo, että yksin Isä Jahve on todellinenJumala.

        Jättääkö tuo jotain epäselväksi?


    • Missä viisaus

      Tarkkaavainen lukija havaitsee että Jeesus oli Jumala Joh 1: 1...ja Jumala loi myös lusiferin!
      lankenneet enkelit sanoivat: " Me tunnemme sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä"!!

      Mistä he hänet tunsivat, kun Jeesus syntyi Mariasta??

      No, Jeesuspa oli jo ennenkuin Abraham syntyi.. ja ennenkuin Lusifer luotiin.. Hän oli Jumala Joh 1: 1 ja 2 Moos 3: 4 :)...adventistit eivät ole sinulle valehdelleet..vaan he ottavat Raamatun todesta sananl 9: 13 " Tyhmyys on nainen..t. benedi

      • "Jumala loi myös lusiferin!"

        Lucifer tarkoittaa Venusta eikä sillä ole saatanan kanssa mitään tekemistä.
        Kirkkoisien höpinöitä.


      • Näin se on
        helel kirjoitti:

        "Jumala loi myös lusiferin!"

        Lucifer tarkoittaa Venusta eikä sillä ole saatanan kanssa mitään tekemistä.
        Kirkkoisien höpinöitä.

        Paitsi että latinankielisessä raamatussa se on paholaisen nimi.


      • Näin se on kirjoitti:

        Paitsi että latinankielisessä raamatussa se on paholaisen nimi.

        Latinankielinen raamattu käyttää nimitystä Baylonian kuninkaasta, ei saatanasta.
        Näkemys siitä, että Babylonian kunikaasta puhuva osa kertoo jostain muusta kuin mistä se kertoo on kirkkoisien höpinöitä.


      • helel kirjoitti:

        Latinankielinen raamattu käyttää nimitystä Baylonian kuninkaasta, ei saatanasta.
        Näkemys siitä, että Babylonian kunikaasta puhuva osa kertoo jostain muusta kuin mistä se kertoo on kirkkoisien höpinöitä.

        helel: «Latinankielinen raamattu käyttää nimitystä Baylonian kuninkaasta, ei saatanasta.
        Näkemys siitä, että Babylonian kunikaasta puhuva osa kertoo jostain muusta kuin mistä se kertoo on kirkkoisien höpinöitä.»

        Hauska lukea kerrankin jonkun muun kirjoittamana tämä. Minähän tästä ole paasannut muutaman kerran.

        On hyvin epäjohdonmukaista lukea osa Raamatusta ankaran kirjaimellisesti ja toiset osat hyvin villillä tavalla vertauskuvallisesti.

        Ja on hyvin epäjohdonmukaista niellä katolisen kirkon valtansa pönkittämiseksi keksimiä oppeja nahkoineen karvoineen (kolminaisuus, Lucifer, helvetti) ja samalla esittää, että katolinen kirkko on langennut ja Ilmestyskirjan peto tarkoittaa sitä.


      • Näin se on kirjoitti:

        Paitsi että latinankielisessä raamatussa se on paholaisen nimi.

        Ja suomenkielisessä raamatunkäännöksessä puhutaan helvetistä, johon liittyvillä tavallisilla mielikuvilla ei kuitenkaan ole suurinpiirtein mitään tekemistä sen kanssa, mistä alkukielinen teksti puhuu. Mitä siis oikein yritit sanoa?


      • rusina3

        Onko benedi tyhmyys vai nainen?


      • Missä viisaus?
        rusina3 kirjoitti:

        Onko benedi tyhmyys vai nainen?

        Viisaus osaa ottaa rusinat pullasta!

        Benedi ei ole puhunut naisesta, vaan että "TYHMYYS" on nainen!

        Se, kuka on opiskellut kieliä, tietää että on maskuliini ja femiini olemassa!

        Mutta kun nainen lukee sananl 9: 13 jaetta, niin hän kyllä tyhmästi sen lukee, kun ei ajatuksen kanssa lue!

        terv. benkku


    • totuuden pasuuna

      "Jumalaa ei ole koskaan KUKAAN NÄHNYT."

      Joten voimme unohtaa harhaisten, hallusianaatioihin perustuvien adventistien väittämät jostain muusta, kuten esim. "benedin" ja kumppaneiden typerät ja sekavat selitykset siitä, että Jumala olisi joskus 2000 vuotta sitten tepastellut telluksella ja hänet olisi vielä joku omin silmin nähnytkin.

      Hävetkää harhaoppiset adventistikultin jäsenet!

      • Niin ei Jumalaa ole kukaan >ihminen< nähnyt.

        Raamattu sanoo sen selvästi 1 Kor. 6:
        12 Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä.
        13 Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua,
        14 että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,
        15 jonka aikanansa on ANTAVA meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,
        16 jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen EI OLE NÄHNYT, eikä voi nähdä - hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

        Siis selvää tekstiä.

        Jeesuskin sen todisti olevan niin -
        Joh. 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

        Siis mitä me olemme nähneet ? Juu - Me näemme Pojassa sen JUMALUUDEN joka on niin Isän kuin Pojankin.

        Jumala san oi kerran 3 - 4000 vuotta sitten Moosekselle että ei kukaan ihminen voi nähdä Jumalan kasvoja ja jäädä eloon - Mikä on luonnollisesti totta - sillä ihminen on vajavainen ja Jumala on täydellinen.

        17 Herra vastasi Moosekselle: "Minä teen sen mitä minulta pyydät, sillä olen mieltynyt sinuun ja tunnen sinut."
        18 Silloin Mooses sanoi: "Anna siis minun nähdä kunniasi."
        19 Herra sanoi: "Minä annan kirkkauteni kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen Jahve*. Minä annan anteeksi kenelle tahdon ja armahdan kenet tahdon." [Ks. alaviitettä kohtaan 3:14.][ Room. 9:15]
        20 Herra sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut, ei jää eloon."

        Vasta kun se aika tulee, on Vapahtajamme ANTAVA (tuossa yllä 1 Kor. 6:15 meidän nähdä Jumalan kasvot. Se voi tapahtua vasta kun syntiä ei enää ole ..KUN KUOLEMA ON VOITETTU..

        1. Kor. 15:
        21 Kun kerran kuolema sai alkunsa ihmisestä, samoin kuolleiden ylösnousemus on alkanut ihmisestä.
        22 Sillä niin kuin kaikki ihmiset Aadamista osallisina kuolevat, niin myös kaikki Kristuksesta osallisina tehdään eläviksi,
        23 jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus ja sen jälkeen Kristuksen omat, kun hän tulee.
        24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.
        25 Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle.
        26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
        27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan.
        28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea.
        -------
        Kysymys on Jumaluudesta - eli Jumalan vanhurskaudesta jossa iankaikkinen elämä on ..

        alex


      • selvää tekstiä
        alex.kasi kirjoitti:

        Niin ei Jumalaa ole kukaan >ihminen< nähnyt.

        Raamattu sanoo sen selvästi 1 Kor. 6:
        12 Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä.
        13 Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua,
        14 että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,
        15 jonka aikanansa on ANTAVA meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,
        16 jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen EI OLE NÄHNYT, eikä voi nähdä - hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

        Siis selvää tekstiä.

        Jeesuskin sen todisti olevan niin -
        Joh. 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

        Siis mitä me olemme nähneet ? Juu - Me näemme Pojassa sen JUMALUUDEN joka on niin Isän kuin Pojankin.

        Jumala san oi kerran 3 - 4000 vuotta sitten Moosekselle että ei kukaan ihminen voi nähdä Jumalan kasvoja ja jäädä eloon - Mikä on luonnollisesti totta - sillä ihminen on vajavainen ja Jumala on täydellinen.

        17 Herra vastasi Moosekselle: "Minä teen sen mitä minulta pyydät, sillä olen mieltynyt sinuun ja tunnen sinut."
        18 Silloin Mooses sanoi: "Anna siis minun nähdä kunniasi."
        19 Herra sanoi: "Minä annan kirkkauteni kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen Jahve*. Minä annan anteeksi kenelle tahdon ja armahdan kenet tahdon." [Ks. alaviitettä kohtaan 3:14.][ Room. 9:15]
        20 Herra sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut, ei jää eloon."

        Vasta kun se aika tulee, on Vapahtajamme ANTAVA (tuossa yllä 1 Kor. 6:15 meidän nähdä Jumalan kasvot. Se voi tapahtua vasta kun syntiä ei enää ole ..KUN KUOLEMA ON VOITETTU..

        1. Kor. 15:
        21 Kun kerran kuolema sai alkunsa ihmisestä, samoin kuolleiden ylösnousemus on alkanut ihmisestä.
        22 Sillä niin kuin kaikki ihmiset Aadamista osallisina kuolevat, niin myös kaikki Kristuksesta osallisina tehdään eläviksi,
        23 jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus ja sen jälkeen Kristuksen omat, kun hän tulee.
        24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.
        25 Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle.
        26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
        27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan.
        28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea.
        -------
        Kysymys on Jumaluudesta - eli Jumalan vanhurskaudesta jossa iankaikkinen elämä on ..

        alex

        ## Niin ei Jumalaa ole kukaan >ihminen< nähnyt. ##

        On nähnyt monikin Raamatun mukaan.

        2. Moos. 33:11 "Ja Herra puhutteli Moosesta kasvoista kasvoihin, niinkuin mies puhuttelee toista."
        1. Moos. 32:30 "... minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin, ja kuitenkin on minun henkeni pelastunut"

        Jesajassa mainitaan Jumala nähdyn Ussian kuolinvuotena. Job kertoo nähneensä Jumalan omin silmin.


      • ""Jumalaa ei ole koskaan KUKAAN NÄHNYT.""

        Itse asiassa raamattu kertoo jumalan tallustelleen paratiisissa.
        Ja vieläpä huhuilleen Aadamia. On se sellainen kaikkitietävä ja -näkevä veijari se jumala, että.


      • alex.kasi kirjoitti:

        Niin ei Jumalaa ole kukaan >ihminen< nähnyt.

        Raamattu sanoo sen selvästi 1 Kor. 6:
        12 Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä.
        13 Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua,
        14 että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,
        15 jonka aikanansa on ANTAVA meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,
        16 jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen EI OLE NÄHNYT, eikä voi nähdä - hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

        Siis selvää tekstiä.

        Jeesuskin sen todisti olevan niin -
        Joh. 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

        Siis mitä me olemme nähneet ? Juu - Me näemme Pojassa sen JUMALUUDEN joka on niin Isän kuin Pojankin.

        Jumala san oi kerran 3 - 4000 vuotta sitten Moosekselle että ei kukaan ihminen voi nähdä Jumalan kasvoja ja jäädä eloon - Mikä on luonnollisesti totta - sillä ihminen on vajavainen ja Jumala on täydellinen.

        17 Herra vastasi Moosekselle: "Minä teen sen mitä minulta pyydät, sillä olen mieltynyt sinuun ja tunnen sinut."
        18 Silloin Mooses sanoi: "Anna siis minun nähdä kunniasi."
        19 Herra sanoi: "Minä annan kirkkauteni kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen Jahve*. Minä annan anteeksi kenelle tahdon ja armahdan kenet tahdon." [Ks. alaviitettä kohtaan 3:14.][ Room. 9:15]
        20 Herra sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut, ei jää eloon."

        Vasta kun se aika tulee, on Vapahtajamme ANTAVA (tuossa yllä 1 Kor. 6:15 meidän nähdä Jumalan kasvot. Se voi tapahtua vasta kun syntiä ei enää ole ..KUN KUOLEMA ON VOITETTU..

        1. Kor. 15:
        21 Kun kerran kuolema sai alkunsa ihmisestä, samoin kuolleiden ylösnousemus on alkanut ihmisestä.
        22 Sillä niin kuin kaikki ihmiset Aadamista osallisina kuolevat, niin myös kaikki Kristuksesta osallisina tehdään eläviksi,
        23 jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus ja sen jälkeen Kristuksen omat, kun hän tulee.
        24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.
        25 Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle.
        26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
        27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan.
        28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea.
        -------
        Kysymys on Jumaluudesta - eli Jumalan vanhurskaudesta jossa iankaikkinen elämä on ..

        alex

        Alex, lue aloituksen raamatunkohdat uudelleen. Edes saatana ei tunnista Jeesusta jumalaksi vaan jumalan pojaksi.


      • helel kirjoitti:

        Alex, lue aloituksen raamatunkohdat uudelleen. Edes saatana ei tunnista Jeesusta jumalaksi vaan jumalan pojaksi.

        helel - (saatana on ollut valehtelija alusta asti) mutta kukapa ei tunnistaisi Jeesusta Jumalan Pojaksi - siis uskova ihminen. En ole tavannut sellaista vielä. Oletko sinä?


      • alex.kasi kirjoitti:

        helel - (saatana on ollut valehtelija alusta asti) mutta kukapa ei tunnistaisi Jeesusta Jumalan Pojaksi - siis uskova ihminen. En ole tavannut sellaista vielä. Oletko sinä?

        "helel - (saatana on ollut valehtelija alusta asti) mutta kukapa ei tunnistaisi Jeesusta Jumalan Pojaksi - siis uskova ihminen"

        Jaa, että raamattu sitten valehtelee ja saatana on ihminen.


      • Näin se on
        helel kirjoitti:

        ""Jumalaa ei ole koskaan KUKAAN NÄHNYT.""

        Itse asiassa raamattu kertoo jumalan tallustelleen paratiisissa.
        Ja vieläpä huhuilleen Aadamia. On se sellainen kaikkitietävä ja -näkevä veijari se jumala, että.

        Isää ei ole kukaan nähnyt. Jeesus käyskenteli paratiisissa.


      • Näin se on kirjoitti:

        Isää ei ole kukaan nähnyt. Jeesus käyskenteli paratiisissa.

        Valitettavasti raamatussa ei lue noin.


      • helel kirjoitti:

        "helel - (saatana on ollut valehtelija alusta asti) mutta kukapa ei tunnistaisi Jeesusta Jumalan Pojaksi - siis uskova ihminen"

        Jaa, että raamattu sitten valehtelee ja saatana on ihminen.

        :)) olipas tuokin yhteen veto??

        Ensinnäkin - sinähän et edes lukenut - mitä vastasin edes aloitukseen.. lue ja ajattele mitä ihmiset kirjoittavat äläkä vain tuhella sitä omaasi..

        Toisessa vastauksessa minä kirjoitin:
        helel - (saatana on ollut valehtelija alusta asti), mutta kukapa ei tunnistaisi Jeesusta Jumalan Pojaksi - siis uskova ihminen. En ole tavannut sellaista vielä. Oletko sinä?

        Johon vastasit:
        Jaa, että raamattu sitten valehtelee ja saatana on ihminen?

        ---- ???? ----

        Minä en ihan saanut tätä kokoon .. :))

        Jos nyt jokainen uskova tunnistaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi - missä se olisi Raamatun vastaista?

        alex


      • hmmästynyt
        alex.kasi kirjoitti:

        :)) olipas tuokin yhteen veto??

        Ensinnäkin - sinähän et edes lukenut - mitä vastasin edes aloitukseen.. lue ja ajattele mitä ihmiset kirjoittavat äläkä vain tuhella sitä omaasi..

        Toisessa vastauksessa minä kirjoitin:
        helel - (saatana on ollut valehtelija alusta asti), mutta kukapa ei tunnistaisi Jeesusta Jumalan Pojaksi - siis uskova ihminen. En ole tavannut sellaista vielä. Oletko sinä?

        Johon vastasit:
        Jaa, että raamattu sitten valehtelee ja saatana on ihminen?

        ---- ???? ----

        Minä en ihan saanut tätä kokoon .. :))

        Jos nyt jokainen uskova tunnistaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi - missä se olisi Raamatun vastaista?

        alex

        Helel kirjoittaa erittäin selvästi, selvemmin kuin monet muut. Etkä silti saanut selvää?


      • Jaahas..
        hmmästynyt kirjoitti:

        Helel kirjoittaa erittäin selvästi, selvemmin kuin monet muut. Etkä silti saanut selvää?

        Täällä Heluna kampanjoi taas. :p


      • ja heti
        Jaahas.. kirjoitti:

        Täällä Heluna kampanjoi taas. :p

        Mene hoitoon sairas yksilö.


      • pekka p

        joo näin se vaan on


      • ---
        ja heti kirjoitti:

        Mene hoitoon sairas yksilö.

        Kuinka ehdit olla palstalla 24/7


      • ....
        pekka p kirjoitti:

        joo näin se vaan on

        Näin on


      • helel kirjoitti:

        Valitettavasti raamatussa ei lue noin.

        Yritä edes ymmärtää :

        Salomo joka oli tunnetusti viisas mies .. sanoi

        1. Kun. 8:27
        Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!

        Raamatussa kysymys on ikuisesta Jumaluudesta - täydellisyydestä (Isä, Poika ja Pyhä Henki) , jonka ilmentymä maan päällä on Jumalan Poika ja Pyhä Henki. Jos jokin näistä puhuttelee sinua on sen puhe aina yhtä pitävää sen Jumaluuden kanssa mistä Raamatussa puhutaan. Aivan turhaa tuollainen selittäminen - etkö todella halua ymmärtää mitä Raamattu sanoo meille? Minä ainakin olen sitä mieltä että jos ei edes halua ymmärtää Raamatun sanomaa, niin kuinka siihen sen jälkeen voisi uskoa - eihän se ole mahdollista.

        alex


      • puhuu valhetta
        alex.kasi kirjoitti:

        Niin ei Jumalaa ole kukaan >ihminen< nähnyt.

        Raamattu sanoo sen selvästi 1 Kor. 6:
        12 Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä.
        13 Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua,
        14 että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,
        15 jonka aikanansa on ANTAVA meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,
        16 jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen EI OLE NÄHNYT, eikä voi nähdä - hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

        Siis selvää tekstiä.

        Jeesuskin sen todisti olevan niin -
        Joh. 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

        Siis mitä me olemme nähneet ? Juu - Me näemme Pojassa sen JUMALUUDEN joka on niin Isän kuin Pojankin.

        Jumala san oi kerran 3 - 4000 vuotta sitten Moosekselle että ei kukaan ihminen voi nähdä Jumalan kasvoja ja jäädä eloon - Mikä on luonnollisesti totta - sillä ihminen on vajavainen ja Jumala on täydellinen.

        17 Herra vastasi Moosekselle: "Minä teen sen mitä minulta pyydät, sillä olen mieltynyt sinuun ja tunnen sinut."
        18 Silloin Mooses sanoi: "Anna siis minun nähdä kunniasi."
        19 Herra sanoi: "Minä annan kirkkauteni kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen Jahve*. Minä annan anteeksi kenelle tahdon ja armahdan kenet tahdon." [Ks. alaviitettä kohtaan 3:14.][ Room. 9:15]
        20 Herra sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut, ei jää eloon."

        Vasta kun se aika tulee, on Vapahtajamme ANTAVA (tuossa yllä 1 Kor. 6:15 meidän nähdä Jumalan kasvot. Se voi tapahtua vasta kun syntiä ei enää ole ..KUN KUOLEMA ON VOITETTU..

        1. Kor. 15:
        21 Kun kerran kuolema sai alkunsa ihmisestä, samoin kuolleiden ylösnousemus on alkanut ihmisestä.
        22 Sillä niin kuin kaikki ihmiset Aadamista osallisina kuolevat, niin myös kaikki Kristuksesta osallisina tehdään eläviksi,
        23 jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus ja sen jälkeen Kristuksen omat, kun hän tulee.
        24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.
        25 Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle.
        26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
        27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan.
        28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea.
        -------
        Kysymys on Jumaluudesta - eli Jumalan vanhurskaudesta jossa iankaikkinen elämä on ..

        alex

        Kysymyshän oli siitä, että kun Jumala, tuli lihaksi.. ja Ihmisen Pojaksi, niin hän alistui Isänsä Jumalan valvontaan, ja toteutti kaiken mitä Isä käski,... sillä Jeesus, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, oli alamainen omalle Jumalalleen!

        "Jeesus vastasi: " Jos minä ITSE itselleni otan kunnian, niin minun kunniani ei ole mitään!
        Minun Isäni on se, joka kunnian minulle antaa, hän, josta TE (tyhmyrit) sanotte: `Hän on meidän Jumalamme" Joh 8: 54

        Tyhmyri ,on minun lisäämäni!

        Jeesus kertoo teille asioita suoraan, mutta teiltä ei viisautta lphkea!

        "Jeesus sanoi heille: " Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua"!! Joh 8: 42

        Mutta ettepä te Jeesusta Jumala ole kunnioittaneet.. vaikka Raamattui sanoo: " Nosta Jumalan poika maasta, ja tartu hänen käteensä"!

        Osa teistä ketkuista, tallannut Jumalan pojan maahan.. eikä varmasti tartu Jeesuksen käteen, jos häntä pitää pitää Isä Jumalana!

        Jeesus sanoi heille: " Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? jae 43

        Miksi te ette ymmärrä, että Jeesus on Jumala, Herra Sebaot? Miksi se teitä keljuttaa ja suututtaa??

        Eikö sentähden että te ette kärsi kuulla kuinka Jeesus puhui sapatista ja käskyjen pitämisestä??

        Eikö olekin niin, että se johtuu siitä että osa teistä on " Isästä p e r k e l e e s tä, ja sen vuoksi ette halua kuulla Jeesuksen sanaa, jossa tämä sanoo keleelle.." Minua " Herraa sinun Jumalaasi sinun on kumarrettava ja häntä ainoata palveltaman!

        Ja te sanotte ..keleelle! ..Älä h e l v e t i s s s ä tee sitä! Eli tarkoitatte, että vaikka olisitte itse h e l v e ti s s ä, sielläkään Jeesusta ei Jumalan kumarreta!

        Sen kyllä teistä uskon! Tehän sanotte Jeesuksen Isästä " Hän on meidän Jumalamme"!! terv. b e n e d i


      • no..jaa

        Apostoli Johanne on nojannut jopa Jumalan rintaa vastenkin!

        Pyrihän samaan! t. benedi


      • Miten on
        alex.kasi kirjoitti:

        Niin ei Jumalaa ole kukaan >ihminen< nähnyt.

        Raamattu sanoo sen selvästi 1 Kor. 6:
        12 Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä.
        13 Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua,
        14 että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,
        15 jonka aikanansa on ANTAVA meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,
        16 jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen EI OLE NÄHNYT, eikä voi nähdä - hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

        Siis selvää tekstiä.

        Jeesuskin sen todisti olevan niin -
        Joh. 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

        Siis mitä me olemme nähneet ? Juu - Me näemme Pojassa sen JUMALUUDEN joka on niin Isän kuin Pojankin.

        Jumala san oi kerran 3 - 4000 vuotta sitten Moosekselle että ei kukaan ihminen voi nähdä Jumalan kasvoja ja jäädä eloon - Mikä on luonnollisesti totta - sillä ihminen on vajavainen ja Jumala on täydellinen.

        17 Herra vastasi Moosekselle: "Minä teen sen mitä minulta pyydät, sillä olen mieltynyt sinuun ja tunnen sinut."
        18 Silloin Mooses sanoi: "Anna siis minun nähdä kunniasi."
        19 Herra sanoi: "Minä annan kirkkauteni kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen Jahve*. Minä annan anteeksi kenelle tahdon ja armahdan kenet tahdon." [Ks. alaviitettä kohtaan 3:14.][ Room. 9:15]
        20 Herra sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut, ei jää eloon."

        Vasta kun se aika tulee, on Vapahtajamme ANTAVA (tuossa yllä 1 Kor. 6:15 meidän nähdä Jumalan kasvot. Se voi tapahtua vasta kun syntiä ei enää ole ..KUN KUOLEMA ON VOITETTU..

        1. Kor. 15:
        21 Kun kerran kuolema sai alkunsa ihmisestä, samoin kuolleiden ylösnousemus on alkanut ihmisestä.
        22 Sillä niin kuin kaikki ihmiset Aadamista osallisina kuolevat, niin myös kaikki Kristuksesta osallisina tehdään eläviksi,
        23 jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus ja sen jälkeen Kristuksen omat, kun hän tulee.
        24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.
        25 Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle.
        26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
        27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan.
        28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea.
        -------
        Kysymys on Jumaluudesta - eli Jumalan vanhurskaudesta jossa iankaikkinen elämä on ..

        alex

        "Jumaluudesta - eli Jumalan vanhurskaudesta"

        Eikö Jumaluus olekaan Jumalan tahto? Onko Jumalan vanhurskaus sama kuin Jumalan tahto?


      • puhun vanhurskautta
        helel kirjoitti:

        Alex, lue aloituksen raamatunkohdat uudelleen. Edes saatana ei tunnista Jeesusta jumalaksi vaan jumalan pojaksi.

        Jeesuksella on OMA Jumala ja Isä. " Isä, minä tiedän että sinä minua aina kuulet...( Lasarus)

        " Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit"..( Ristin tapahtumat)

        Mutta Jeesus on Luojamme!! ISN`t ..Eikös vaan. Kyllä , kyllä

        Malakia 2: 10 kertoo sen.. Hän on myös MEIDÄN Isämme.. huomauttaa benediPuhun


      • Jumala ja Kristus
        Näin se on kirjoitti:

        Isää ei ole kukaan nähnyt. Jeesus käyskenteli paratiisissa.

        valitettavasti lukee että Jeesus on meidän Isämme ja Jumalamme, ja Jeesuksella on
        oma Isä ja oma Jumala.

        ! Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen ( Jonka Jeesus lähetti) Jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa" Room 8: 9
        Jumalan Henki asuu Kristuksessa, ja me olemme Jumalan , eli Kristuksen omat

        Olemme Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssa perillisiä 17...Ja tässäkään jakeessa, ei hypätä persoonasta toiseen, vaan ja tarkoittaa samaa henkilöä : Jumalan ja Kristuksen. Useimmat sekoittavat tähän Jeesuksen Jumalan t. b


      • Abba! Isä
        no..jaa kirjoitti:

        Apostoli Johanne on nojannut jopa Jumalan rintaa vastenkin!

        Pyrihän samaan! t. benedi

        Pyrihän samaan benedi. Minulla on toinen taktiikka, kuin Johanneksella!!

        " Minä riipun Jumalassa ja Kristuksessa ( ovat sama henkilö) kiinni...:) Pyrihän samaan! t. b


    • Niin, ja Jehova ilmestyi myös Aabrahamille:

      1 Ja Herra ilmestyi hänelle Mamren tammistossa, jossa hän istui telttamajansa ovella päivän ollessa palavimmillaan.

      • Näin se on

        Niin. Jeesus ilmestyi Aabrahamille.


      • Näin se on kirjoitti:

        Niin. Jeesus ilmestyi Aabrahamille.

        Ei kun siinä lukee Jehova. Valitan.
        Tai tarkalleen ottaen siinä on tetragrammi.


      • Pyh!
        helel kirjoitti:

        Ei kun siinä lukee Jehova. Valitan.
        Tai tarkalleen ottaen siinä on tetragrammi.

        Jeesus on Jahve.


      • Pyh! kirjoitti:

        Jeesus on Jahve.

        Jahve on Isä Jumalan nimi. Jeesus ei ole Isä Jumala.
        Jeesus on Messias. Herra Jahve Jumalan kärsivä palvelija.
        Herra Jahven lähettämä juutalaisten ja koko tulevan maailmanajan kuningas.

        Jeesus on Jahve? Mieti nyt vähän tuon väitteen seurauksia.
        Isä Jahve sanoo Jesajan kirjassa niin selkeästi olevansa ainoa Jumala ja että Hänen rinnallaan ei ketään toista ole.
        Jeesus itsekin vahvistaa asian olevan täsmälleen noin.
        Mitä tilaa tuo jättää enää sen väittämiselle, että Jeesus itse on Jumala?
        Puhuivatko sekä Jahve että Jeesus potaskaa ja kirkkoisät
        ymmärsivät asiat heitä paremmin?


      • arvaa harmittiko?
        christus.victor kirjoitti:

        Jahve on Isä Jumalan nimi. Jeesus ei ole Isä Jumala.
        Jeesus on Messias. Herra Jahve Jumalan kärsivä palvelija.
        Herra Jahven lähettämä juutalaisten ja koko tulevan maailmanajan kuningas.

        Jeesus on Jahve? Mieti nyt vähän tuon väitteen seurauksia.
        Isä Jahve sanoo Jesajan kirjassa niin selkeästi olevansa ainoa Jumala ja että Hänen rinnallaan ei ketään toista ole.
        Jeesus itsekin vahvistaa asian olevan täsmälleen noin.
        Mitä tilaa tuo jättää enää sen väittämiselle, että Jeesus itse on Jumala?
        Puhuivatko sekä Jahve että Jeesus potaskaa ja kirkkoisät
        ymmärsivät asiat heitä paremmin?

        Onko siis Jeesus LUOJA?? On, on

        " Eikö meillä kaikilla ole sama ISÄ? Eikö sama Jumala ole meidät kaikki luonut Malkia 2: 10

        Miksi me huijaamme toinen toisiamme!!?

        " EI ole silmä nähnyt muuta Jumalaa , paitsi sinut Jes 64; 4

        Aukotonta todistelua!! Harmittaako kun kaikki kristityt myöntävät, ettei Jeesusksen Isää ja Jumalaa ole koskaan kukaan nähnyt. Ja jos on Hengen nähnyt, ei ole jäänyt eloon, sitä kertomaan!

        Mutta tämä Jumala, Jeesus Kristus on näkyvä Jumala!

        Suututtaako, kun ette pääse eteen ettekä taakse? ; ) benedi


      • arvaa harmittiko?
        christus.victor kirjoitti:

        Jahve on Isä Jumalan nimi. Jeesus ei ole Isä Jumala.
        Jeesus on Messias. Herra Jahve Jumalan kärsivä palvelija.
        Herra Jahven lähettämä juutalaisten ja koko tulevan maailmanajan kuningas.

        Jeesus on Jahve? Mieti nyt vähän tuon väitteen seurauksia.
        Isä Jahve sanoo Jesajan kirjassa niin selkeästi olevansa ainoa Jumala ja että Hänen rinnallaan ei ketään toista ole.
        Jeesus itsekin vahvistaa asian olevan täsmälleen noin.
        Mitä tilaa tuo jättää enää sen väittämiselle, että Jeesus itse on Jumala?
        Puhuivatko sekä Jahve että Jeesus potaskaa ja kirkkoisät
        ymmärsivät asiat heitä paremmin?

        Onko siis Jeesus LUOJA?? On, on

        " Eikö meillä kaikilla ole sama ISÄ? Eikö sama Jumala ole meidät kaikki luonut Malkia 2: 10

        Miksi me huijaamme toinen toisiamme!!?

        " EI ole silmä nähnyt muuta Jumalaa , paitsi sinut Jes 64; 4

        Aukotonta todistelua!! Harmittaako kun kaikki kristityt myöntävät, ettei Jeesusksen Isää ja Jumalaa ole koskaan kukaan nähnyt. Ja jos on Hengen nähnyt, ei ole jäänyt eloon, sitä kertomaan!

        Mutta tämä Jumala, Jeesus Kristus on näkyvä Jumala!

        Suututtaako, kun ette pääse eteen ettekä taakse? ; ) benedi


      • arvaa harmittiko?
        christus.victor kirjoitti:

        Jahve on Isä Jumalan nimi. Jeesus ei ole Isä Jumala.
        Jeesus on Messias. Herra Jahve Jumalan kärsivä palvelija.
        Herra Jahven lähettämä juutalaisten ja koko tulevan maailmanajan kuningas.

        Jeesus on Jahve? Mieti nyt vähän tuon väitteen seurauksia.
        Isä Jahve sanoo Jesajan kirjassa niin selkeästi olevansa ainoa Jumala ja että Hänen rinnallaan ei ketään toista ole.
        Jeesus itsekin vahvistaa asian olevan täsmälleen noin.
        Mitä tilaa tuo jättää enää sen väittämiselle, että Jeesus itse on Jumala?
        Puhuivatko sekä Jahve että Jeesus potaskaa ja kirkkoisät
        ymmärsivät asiat heitä paremmin?

        Onko siis Jeesus LUOJA?? On, on

        " Eikö meillä kaikilla ole sama ISÄ? Eikö sama Jumala ole meidät kaikki luonut Malkia 2: 10

        Miksi me huijaamme toinen toisiamme!!?

        " EI ole silmä nähnyt muuta Jumalaa , paitsi sinut Jes 64; 4

        Aukotonta todistelua!! Harmittaako kun kaikki kristityt myöntävät, ettei Jeesusksen Isää ja Jumalaa ole koskaan kukaan nähnyt. Ja jos on Hengen nähnyt, ei ole jäänyt eloon, sitä kertomaan!

        Mutta tämä Jumala, Jeesus Kristus on näkyvä Jumala!

        Suututtaako, kun ette pääse eteen ettekä taakse? ; ) benedi


      • arvaa harmittiko? kirjoitti:

        Onko siis Jeesus LUOJA?? On, on

        " Eikö meillä kaikilla ole sama ISÄ? Eikö sama Jumala ole meidät kaikki luonut Malkia 2: 10

        Miksi me huijaamme toinen toisiamme!!?

        " EI ole silmä nähnyt muuta Jumalaa , paitsi sinut Jes 64; 4

        Aukotonta todistelua!! Harmittaako kun kaikki kristityt myöntävät, ettei Jeesusksen Isää ja Jumalaa ole koskaan kukaan nähnyt. Ja jos on Hengen nähnyt, ei ole jäänyt eloon, sitä kertomaan!

        Mutta tämä Jumala, Jeesus Kristus on näkyvä Jumala!

        Suututtaako, kun ette pääse eteen ettekä taakse? ; ) benedi

        Ennenkuin sanotaan, että Jeesus on Jumala tulisi selvittää mitä Jumalalla tarkoitetaan. Raamatun mukaan on olemassa Isä (Jumala) ja Jeesus (Jumalan Poika) ja Pyhä Henki joka on Jumalasta. Kirkkoisät sanovat että tämä olisi "yksi Jumala"

        Jos nyt katsotaan että nämä ovat se "yksi Jumala" johon uskotaan - se vaatisi ymmärettävää selvitystä mitä sillä tarkoitetaan, eikä vain "paremmin tietävien" sekavia selityksiä joissa vedotaan muutamiin Raamatun paikkoihin.

        Minulle itselleni selviää asia paremmin jos minä ajattelen Jumalan "jumaluutta" ja että niin Pyhä Henki kuin Jumalan Poika vaikuttavat siinä. Siis mitä on JUMALUUS.. ?

        Jumaluus on esimerkiksi viisautta, oikeudenmukaisuutta, rakkautta ja vapautta niiden korkeimmassa muodossaan.

        alex


      • arvaa harmittiko? kirjoitti:

        Onko siis Jeesus LUOJA?? On, on

        " Eikö meillä kaikilla ole sama ISÄ? Eikö sama Jumala ole meidät kaikki luonut Malkia 2: 10

        Miksi me huijaamme toinen toisiamme!!?

        " EI ole silmä nähnyt muuta Jumalaa , paitsi sinut Jes 64; 4

        Aukotonta todistelua!! Harmittaako kun kaikki kristityt myöntävät, ettei Jeesusksen Isää ja Jumalaa ole koskaan kukaan nähnyt. Ja jos on Hengen nähnyt, ei ole jäänyt eloon, sitä kertomaan!

        Mutta tämä Jumala, Jeesus Kristus on näkyvä Jumala!

        Suututtaako, kun ette pääse eteen ettekä taakse? ; ) benedi

        Jeesus on Luoja? Ei. Ei ainakaan siinä mielessä, josta "kaikki kristityt" tavallisesti puhuvat. Jeesuksesta puhutaan kyllä Raamatussa kuvaannollisesti tulevan maailman luojana, mutta sehän toisaalta on täysin eri juttu kuin se, että hänen väitettäisiin olevan Hän, joka alunperin kaiken loi.

        Meillä kaikilla sama isä, joka on se Jumala, joka on meidät kaikki luonut? Kyllä, se Isä Jahve, joka on niin Jeesuksen kuin meidän muidenkin isä.

        Isä Jahve kuitenkin on se ainoa todellinen Jumala, kuten Hän itse ja Jeesuskin suoraan sanovat. Se, miten lähes kaikki "kristityt" näyttävät käytännössä tämän kieltävän, saa minut epäilemään sitä, tajuavatko he ollenkaan, kuka Jeesus on ja mitä hän on sanonut. Johanneskin evankeliumissaan sanoo, että hänen tekstinsä asian ydin on vakuuttaa ihmiset siitä, että Jeesus on se Jumalan lupaama Messias. Se väite, että Johanneksen evankeliumi olisi kirjoitettu todistamaan siitä, että Jeesus on toinen Jumala Isä Jahven rinnalla ei ole mitään muuta kuin jälkikäteen keksittyä huuhaata.


    • Ei kun se oli adventtikirkon presidentti, tai piirikunnan esimies? Hehän esiintyvät kaikkitietävinä jumalina mielellään.

      SIIS JUMALAA EI OLE KUKAAN NÄHNYT!

      Saattehan te tarinoida vaikka mitä muuta, mutta kun teidän pösilöiden Raamattu niin selvästi sanoo, joten onko uskonne mennyt Raamattuunne?

      Joku untamo väitti, että Mooses olisi nähnyt Jumalan, mutta eikö Raamatussanne lue, ettei Mooseskaan nähnyt Jumalaa.
      Jumala itse sanoi, etteí kukaan ihminen selviäisi hengissä hänet nähtyään.

      JOTEN JUMALAA EI SIIS KUKAAN OLE KOSKAAN NÄHNYT.
      Mikäli uskotte Raamattuun.

      • vanhurskas, jumalato

        Jeesus on Jumalasta lähtenyt ja tullut.. ja Jeesuksen sen aikaiset ihmiset näkivät!

        " Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua"! Joh 8: 42

        Jeesus eli Jumala lähetti ensin Israelin tykö Mooseksen Egybtiin... ja hän sai Jeesuksen eli Jumalan avulla kansan pois sieltä " synnin pesästä"!.....Synti ei kuitenkaan jättänyt heitä rauhaan, ja siksi heidän ruumiinsa kaatuivat erämaahan, jopa Mooseskin kaatui synnin pettämänä,..ja Jumala hautasi hänet.

        Kun sitten tämä sama Jumala tuli lihaksi, ja omiensa tykö, eivät he taaskaan ottaneet häntä vastaan.. vaan tappoivat.

        Te keleen sikiöt, haluatte sanoa Jeesukselle: " Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä, siksi Jeesus ei ole meidän Jumalamme!

        Te sanotte: " meillä on yksi Isä, Jumala" Joh 8: 41

        Tätä te jankutatte, koska hävettää että teidän Jumala olisi syntynyt aviorikoksesta!

        Eli ollaan raskaana, ennenkuin ees on vihitty! Ette tahdo että sellainen olisi teidän Jumala ja Isä!!

        Mutta nytpä on niin, että teille ei koskaan tule muuta Jumalaa ja Isää olemaan, kuin Jeesus Kristus!

        "Koska Jumala on Jeesus, niin Hän on minun Jumalan i ja Isäni.. siis LUojani

        " Ynseät ovat teidän puheenne minua vastaan" Malakia 3: 13 terv. b e n e d i


      • Mooseksen kasvot

        No
        , onhan se jotakin sekin että Mooses näki Jumalan selkäpuolelta, ..Jeesuksen siis!

        "kun minä sitten siirrän pois käteni, näet sinä minut selkäpuoleltani; mutta minun kasvojani ei voi kenkään katsoa" 2 Moos 33: 23

        " Ja hän sanoi vielä: " Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut jää eloon" jae 20

        Me kristityt tiedämme, että opetuslapset, ja kansanjoukot, näkivät Jeesuksen kasvot, so. Jumalan kasvot, ..samoin Pilatus ja ylipapit, ja kaikki jotka katsoivat ristille, ja ylösnousemuksen jälkeenkin Jumalan kasvojan katseltiin!

        MUTTA!!! Jumala puhui totta, ,,Kukaan heistä, jotka näkivät jumalan kasvot , n 30 vuoden ajan, eivät jääneet eloon!!

        Jeesus puhui totta Moosekselle, .. sillä Jeesus sanoi: " Mooses on minusta kirjoittanut"!!

        Aivan, ja tottapa Mooses kirjoitti Jeesuksesta! terv. benedi


    • Näin tulemme siihen johtopäätökseen, että JEESUS-niminen RAAMATUN HENKILÖ EI VOINUT OLLA JUMALA, koska hänet tarinan mukaan nähtiin useiden ihmisten silmin ja useat jopa koskettivat häntä.

      • Jeesus OLI ehjee

        Annan ilmi, sen että Jeesus OLI Jumala...mutta kun hän luopui Jumaluudestaan, niin hän syntyi ihmiseksi... Aivan kuin Leijona olisi syntynyt hiireksi!

        Pane kädet kyynärpäitä myöten ristiin sille asialla että Jumla luopui Jumalana olosta ja tuli ihmiseksi, olennoltaan samanlaiseksi kuin mekin..kuitenkin ilman syntiä!! t. B


      • jeesus on Jumala
        Jeesus OLI ehjee kirjoitti:

        Annan ilmi, sen että Jeesus OLI Jumala...mutta kun hän luopui Jumaluudestaan, niin hän syntyi ihmiseksi... Aivan kuin Leijona olisi syntynyt hiireksi!

        Pane kädet kyynärpäitä myöten ristiin sille asialla että Jumla luopui Jumalana olosta ja tuli ihmiseksi, olennoltaan samanlaiseksi kuin mekin..kuitenkin ilman syntiä!! t. B

        Aivan, Isää ei ole kukaan milloinkaan nähnyt Joh.1:18.

        Jumalan näkeminen kasvoista kasvoihin tietää kuolemaa.

        Sen tähden Jumala riisuutui kirkkaudestaan ja Jumalan asemastaan ja tuli ihmiseksi. Hän oleili ihmisen lihan ruumiissa. Ihmisen Pojassa Jeesuksessa Kristuksessa voidaan sitten nähdä Jumala ja silti jäädä eloon.

        Joh 3:14-18 jakeissa Jeesus opettaa asian käänteisenä. Jeesukseen katsova ihminen ei vain jää eloon, vaan, hän elää ikuisesti.

        Siis, kukaan ei voi nähdä Jumalaa Hänen kirkkaudessaan ja jäädä eloon. Mutta Jeesukseen katsomalla ihminen jää eloon ja elää ikuisesti.


      • Iloitkaa tästä

        Ei vaan tulemme siihen johtopäätökseen, että Jumalan kasvot kyllä nähtiin
        Jeesuksen aikana,...mutta ne, jotka hänet näkivät, heistä ei kukaan jäänyt eloon,..kertomaan teille minkänäköinen Jeesus todellisuudessa oli!

        Tehän sanoisitte: " Tämä kuva jeesuksesta ei ole naurettava ja turha tekele,
        koska se on autenttinen kuvaus, Jeesuksesta.!"

        Mutta vaikka todellista kuvaa ei ole, silti he jatkavat synnintekoa, tekevät itsellensä painettuja ( valettuja) kuvia..taitoniekkain tekemiä kaikki tyynni, niille he puhuvat...Hoosea 13 luku

        Emmepäs puhu, uskovat kiistävät, puhumme Jumalalle!

        Kuinka Jumalalle puhutte, kun hän ei teitä epäjumalankuvien takia kuule!
        Eikä seiso epäjumalan kuvan rinnalla, koska Jumalamme ei ole niin sopinut.

        Johtopäätökseksi jää, että puhutte epäjumalille!

        " Mutta minä olen Herra, sinun Jumalasi, hamasta Egybtin maasta lähtien;
        muuta Jumalaa sinä et tunne kuin minut,
        eikä ole muuta auttajaa kuin minä" Hoosea 13: 4

        Tässä käy selkeästi ilmi, että Jeesus oli Israelin Jumala, joa käytti Moosesta ja Aaronia kansansa pois viemiseksi Egybtin maasta orjuuden pesästä!

        Meidän Jumalamme on tämä sama Jumala, enkeli, joka paini Jaakobin kanssa, ja joka antoi Jaakobille nimen Israel!! = taistella Jumalan kanssa!

        Tämä Jumala tuli omiensa tykö, mutta hänen omansa eivät ottaneet Häntä vastaan!

        Tämä Jumala sanoo: " Minä tunsin sinut erämaassa, kuivassa maassa" jae 5


        " Ja te tulette tietämään, että Israelin keskellä olen minä. Ja minä olen Herra. Teidän Jumalanne, eikä toista ole.Eikä minun kansani joudu häpeään, iankaikkisesti! Jooel 2: 27

        Minulle on ollut helppo ymmärtää, että Jeesus on meidän Jumalamme, ...Ja Jeesuksella on oma Jumala ja Isä!
        Jota hän piti suuressa kunniassa!

        Meitä ette häpäise iankaiken, meitä, jotka uskomme että Herra Jeesus on meidän Jumala ja Isä!

        Missä Jeesus nyt on? Taivaassa, kyllä

        " Isä meidän joka olet taivaissa...


    • Ajatus adventismista

      Jeesus sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen.' Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!' Jeesus sanoi hänelle: 'Sen tähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaita ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat !" Joh.20:27-29

      Minulle Tuomaan todistus Jeesuksesta on pitävämpi kuin paholaisen väitteet.

      • ei mee jakeluun?

        No ei tietenkään Jeesuksen puheet mitän merkitse jonkin Tuomaan juttujen rinnalla. Jeesushan on adventistien mukaan joku Jumala, Tuomas sentään ihminen.

        Joh. 20:17

        Jeesus sanoi: "Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo. Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo."


      • Ajatus adventismista
        ei mee jakeluun? kirjoitti:

        No ei tietenkään Jeesuksen puheet mitän merkitse jonkin Tuomaan juttujen rinnalla. Jeesushan on adventistien mukaan joku Jumala, Tuomas sentään ihminen.

        Joh. 20:17

        Jeesus sanoi: "Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo. Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo."

        18 Maria Magdaleena meni ja ilmoitti opetuslapsille, että hän oli nähnyt Herran ja että Herra oli hänelle näin sanonut. Herra on Jumala.


      • Columbo
        Ajatus adventismista kirjoitti:

        18 Maria Magdaleena meni ja ilmoitti opetuslapsille, että hän oli nähnyt Herran ja että Herra oli hänelle näin sanonut. Herra on Jumala.

        Siis Tuomas, opetuslapsi ja Maria Magdaleena todistavat Jeesuksen olleen Jumala. Jehovan todistajat eivät usko Jeesuksen olleen Jumala. Onko siinä jotain ristiriitaa?


      • Ajatus adventismista kirjoitti:

        18 Maria Magdaleena meni ja ilmoitti opetuslapsille, että hän oli nähnyt Herran ja että Herra oli hänelle näin sanonut. Herra on Jumala.

        Ajatus adventismista

        Onko sinulla nyt se adventistien raamattu kun siinä tuollaista lukee?

        Tässä kirkkoraamatun 33/38 mukainen jae:

        18 Maria Magdaleena meni ja ilmoitti opetuslapsille, että hän oli nähnyt Herran ja että Herra oli hänelle näin sanonut.

        Kolminaisuusopin kannattajat ovat ennenkin vääristelleet raamattua omiin tarpeisiinsa, siitä oiva esimerkki on Comma Johanneum.


      • Columbo kirjoitti:

        Siis Tuomas, opetuslapsi ja Maria Magdaleena todistavat Jeesuksen olleen Jumala. Jehovan todistajat eivät usko Jeesuksen olleen Jumala. Onko siinä jotain ristiriitaa?

        Ihmisten todistuksia kaikki.


      • helel kirjoitti:

        Ajatus adventismista

        Onko sinulla nyt se adventistien raamattu kun siinä tuollaista lukee?

        Tässä kirkkoraamatun 33/38 mukainen jae:

        18 Maria Magdaleena meni ja ilmoitti opetuslapsille, että hän oli nähnyt Herran ja että Herra oli hänelle näin sanonut.

        Kolminaisuusopin kannattajat ovat ennenkin vääristelleet raamattua omiin tarpeisiinsa, siitä oiva esimerkki on Comma Johanneum.

        Pieni kommentti.

        Veli Helelin kysymykset ja huoli adventistien kolminaisuusopista on outo siinä mielessä, että valtaosa kristikunnasta uskoo kolminaisuuteen. Monille tämä kuuluu sellaisiin perusasioihiin, jolla ratkotaan kuka on oikea kristitty ja kuka kuuluu johonkin kulttiin tai lahkoon.

        Lähtökohtaisesti otsikko "Adventistit valehtelevat" jo valehtelee ja oikea muoto olisi "kristityt valehtelevat," koska sisällöllisesti adventistien käsitys kolminaisuudesta ei oleellisesti eroa kristittyjen enemmistön käsityksistä.

        Toiseksi, jos veli Helel tuntisi adventismin vähän paremmin hän tietäisi, että Raamattumääritelmissään adventtikirkko on alusta pitäen sanoutunut irti fundamentalistisesta sanainsipiraatio-opista ja opettaa (ja on liki aina opettanut) asiainspiraatiota, jossa esim kahden Raamatun kirjoittajan tekstin erot eivät muodostu voittamattomiksi ongelmiksi.

        Kolmanneksi, perinteinen kristillinen ja adventistinen vastaus sen tapaisiin teksteihin, joihin tässä ketjussa on viitattu on Fil 2, jonka mukaan Jeesus, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan vertainen. Hän luopui (kenosis) omastaan. Hän otti orjan muodon ja tuli ihmisen kaltaiseksi ja eli ihmisenä ihmisten joukossa...

        Jeesuksen inkarnaatio ei tarkoita sitä, että tuli tänne esiintymään Jumalana vaan sitä, että hän tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon... eli ihmisenä ihmisten joukossa, riippuvaisena Isästä Jumalasta.

        Viimeisenä kommentti edelleen siitä, että aloittaja ei tunne adventismia kovin hyvin. Kolminaisuus ei adventismissa yleensä ole tärkeä uskon koetinkivi. Kirkko opettaa sitä... mutta se liitettiin kirkon opinkohtiin vasta 1931 noin 80 vuotta sen jälkeen kun adventismi alkoi muotoitua. Useimmat adventistit siihen uskovat, mutta jos joku tunnustaa uskoa Jeesukseen pelastajana ja Jumalaan isänä puhumatta kolminaisuudesta hän voi varmaan olla ihan hyvä adventisti.

        Kai


      • Columbo kirjoitti:

        Siis Tuomas, opetuslapsi ja Maria Magdaleena todistavat Jeesuksen olleen Jumala. Jehovan todistajat eivät usko Jeesuksen olleen Jumala. Onko siinä jotain ristiriitaa?

        Ei käynyt mielessä, että kenties nämä *juutalaiset* käyttivät tuossa sanaa jumala jossain toisessa mielessä? Jos esimerkiksi profeettoja voidaan Jeesuksen mukaan kutsua jumaliksi tarkoittamatta, että jokainen heistä on Jumala, niin miksi ei Messiasta, joka on heitä suurempi, voi kutsua jumalaksi samalla tavalla? Paljon uskottavampi selitys tämä on ottaen huomioon sen, että nyt kuitenkin puhutaan juutalaisista eikä jälkiapostolisen ajan tunnustuksiin sitoutuneista kirkkokristityistä.

        (John 10:35)
        Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.


      • Kai_A kirjoitti:

        Pieni kommentti.

        Veli Helelin kysymykset ja huoli adventistien kolminaisuusopista on outo siinä mielessä, että valtaosa kristikunnasta uskoo kolminaisuuteen. Monille tämä kuuluu sellaisiin perusasioihiin, jolla ratkotaan kuka on oikea kristitty ja kuka kuuluu johonkin kulttiin tai lahkoon.

        Lähtökohtaisesti otsikko "Adventistit valehtelevat" jo valehtelee ja oikea muoto olisi "kristityt valehtelevat," koska sisällöllisesti adventistien käsitys kolminaisuudesta ei oleellisesti eroa kristittyjen enemmistön käsityksistä.

        Toiseksi, jos veli Helel tuntisi adventismin vähän paremmin hän tietäisi, että Raamattumääritelmissään adventtikirkko on alusta pitäen sanoutunut irti fundamentalistisesta sanainsipiraatio-opista ja opettaa (ja on liki aina opettanut) asiainspiraatiota, jossa esim kahden Raamatun kirjoittajan tekstin erot eivät muodostu voittamattomiksi ongelmiksi.

        Kolmanneksi, perinteinen kristillinen ja adventistinen vastaus sen tapaisiin teksteihin, joihin tässä ketjussa on viitattu on Fil 2, jonka mukaan Jeesus, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan vertainen. Hän luopui (kenosis) omastaan. Hän otti orjan muodon ja tuli ihmisen kaltaiseksi ja eli ihmisenä ihmisten joukossa...

        Jeesuksen inkarnaatio ei tarkoita sitä, että tuli tänne esiintymään Jumalana vaan sitä, että hän tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon... eli ihmisenä ihmisten joukossa, riippuvaisena Isästä Jumalasta.

        Viimeisenä kommentti edelleen siitä, että aloittaja ei tunne adventismia kovin hyvin. Kolminaisuus ei adventismissa yleensä ole tärkeä uskon koetinkivi. Kirkko opettaa sitä... mutta se liitettiin kirkon opinkohtiin vasta 1931 noin 80 vuotta sen jälkeen kun adventismi alkoi muotoitua. Useimmat adventistit siihen uskovat, mutta jos joku tunnustaa uskoa Jeesukseen pelastajana ja Jumalaan isänä puhumatta kolminaisuudesta hän voi varmaan olla ihan hyvä adventisti.

        Kai

        "Kolminaisuus ei adventismissa yleensä ole tärkeä uskon koetinkivi. Kirkko opettaa sitä... mutta se liitettiin kirkon opinkohtiin vasta 1931 noin 80 vuotta sen jälkeen kun adventismi alkoi muotoitua. Useimmat adventistit siihen uskovat, mutta jos joku tunnustaa uskoa Jeesukseen pelastajana ja Jumalaan isänä puhumatta kolminaisuudesta hän voi varmaan olla ihan hyvä adventisti."

        Kuinkakohan moni adventisti tämän tietää, ymmärtää ja hyväksyy? Mietinpä vain. Muistelin kyllä sen tulleen mukaan vasta myöhemmin, mutta en arvannut sen vasta noin myöhäisessä vaiheessa tapahtuneen.


      • ukkenb
        ei mee jakeluun? kirjoitti:

        No ei tietenkään Jeesuksen puheet mitän merkitse jonkin Tuomaan juttujen rinnalla. Jeesushan on adventistien mukaan joku Jumala, Tuomas sentään ihminen.

        Joh. 20:17

        Jeesus sanoi: "Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo. Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo."

        Jeesus on hieno herrasmies,..." Toinen toistenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne"

        Ja Jeesus sen totisesti teki. Hän kutsuu Isäänsä , ja omaa Jumalaansa meidän Jumalaksemme, sillä tämä Jumalahan se meille meidän Jumalamme Jeesuksen lähetti!

        Jumala on rakkaus, ja silloin Jeesuksen Jumala on rakkaus, joka rakasti meitä, ja koska Jeesus otti orjanmuodon, niin ei hän voi siinä asemassa esiintyä Jumalana..Poika riittää aivan hyvin!


      • voi että
        christus.victor kirjoitti:

        Ei käynyt mielessä, että kenties nämä *juutalaiset* käyttivät tuossa sanaa jumala jossain toisessa mielessä? Jos esimerkiksi profeettoja voidaan Jeesuksen mukaan kutsua jumaliksi tarkoittamatta, että jokainen heistä on Jumala, niin miksi ei Messiasta, joka on heitä suurempi, voi kutsua jumalaksi samalla tavalla? Paljon uskottavampi selitys tämä on ottaen huomioon sen, että nyt kuitenkin puhutaan juutalaisista eikä jälkiapostolisen ajan tunnustuksiin sitoutuneista kirkkokristityistä.

        (John 10:35)
        Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.

        2.Moos,4:14. Niin Herra vihastui Moosekseen ja sanoi: "Eikö sinulla ole veljesi Aaron, leeviläinen? Minä tiedän, että hän osaa puhua. Ja katso, hän tuleekin sinua vastaan; ja kun hän näkee sinut, iloitsee hän sydämestänsä.
        15. Ja puhu sinä hänelle ja pane sanat hänen suuhunsa. Ja minä olen sinun suusi apuna ja hänen suunsa apuna ja opetan teille, mitä teidän on tehtävä.
        16. Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä jumalana.


      • voi että
        Kai_A kirjoitti:

        Pieni kommentti.

        Veli Helelin kysymykset ja huoli adventistien kolminaisuusopista on outo siinä mielessä, että valtaosa kristikunnasta uskoo kolminaisuuteen. Monille tämä kuuluu sellaisiin perusasioihiin, jolla ratkotaan kuka on oikea kristitty ja kuka kuuluu johonkin kulttiin tai lahkoon.

        Lähtökohtaisesti otsikko "Adventistit valehtelevat" jo valehtelee ja oikea muoto olisi "kristityt valehtelevat," koska sisällöllisesti adventistien käsitys kolminaisuudesta ei oleellisesti eroa kristittyjen enemmistön käsityksistä.

        Toiseksi, jos veli Helel tuntisi adventismin vähän paremmin hän tietäisi, että Raamattumääritelmissään adventtikirkko on alusta pitäen sanoutunut irti fundamentalistisesta sanainsipiraatio-opista ja opettaa (ja on liki aina opettanut) asiainspiraatiota, jossa esim kahden Raamatun kirjoittajan tekstin erot eivät muodostu voittamattomiksi ongelmiksi.

        Kolmanneksi, perinteinen kristillinen ja adventistinen vastaus sen tapaisiin teksteihin, joihin tässä ketjussa on viitattu on Fil 2, jonka mukaan Jeesus, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan vertainen. Hän luopui (kenosis) omastaan. Hän otti orjan muodon ja tuli ihmisen kaltaiseksi ja eli ihmisenä ihmisten joukossa...

        Jeesuksen inkarnaatio ei tarkoita sitä, että tuli tänne esiintymään Jumalana vaan sitä, että hän tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon... eli ihmisenä ihmisten joukossa, riippuvaisena Isästä Jumalasta.

        Viimeisenä kommentti edelleen siitä, että aloittaja ei tunne adventismia kovin hyvin. Kolminaisuus ei adventismissa yleensä ole tärkeä uskon koetinkivi. Kirkko opettaa sitä... mutta se liitettiin kirkon opinkohtiin vasta 1931 noin 80 vuotta sen jälkeen kun adventismi alkoi muotoitua. Useimmat adventistit siihen uskovat, mutta jos joku tunnustaa uskoa Jeesukseen pelastajana ja Jumalaan isänä puhumatta kolminaisuudesta hän voi varmaan olla ihan hyvä adventisti.

        Kai

        Te olette outoja!
        Ei meidän tarvitse välttämättä tuntea adventismia. Kristinusko riittää vallan hyvin!
        Se, että puutut keskusteluun adventistien kannan puolesta kummastuttaa minua.
        Raamatun selkeä Sana on adventistien opetusten kumoaja. Läpi Raamatun!


      • voi että
        ukkenb kirjoitti:

        Jeesus on hieno herrasmies,..." Toinen toistenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne"

        Ja Jeesus sen totisesti teki. Hän kutsuu Isäänsä , ja omaa Jumalaansa meidän Jumalaksemme, sillä tämä Jumalahan se meille meidän Jumalamme Jeesuksen lähetti!

        Jumala on rakkaus, ja silloin Jeesuksen Jumala on rakkaus, joka rakasti meitä, ja koska Jeesus otti orjanmuodon, niin ei hän voi siinä asemassa esiintyä Jumalana..Poika riittää aivan hyvin!

        Ne sanat ja opetukset, joiden tiedämme olevan Jeesuksen oppia, ovat "Jumalasta =Jumala".


    • Kristuksessa

      "helei":le

      Adventistit eivät valehtele, mutta sinä itse vääristelet asioita: Tässä tämä
      Mat. 4:1-11

      1 "Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.

      2 Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä.

      3 Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi."

      4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"

      5 Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle

      6 ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.'"

      7 Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi.'"

      8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston

      9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua."

      10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman.'"

      11 Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta."

      Otit raamatusta tuon paikan: "Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi."

      Jeesus rukoili alati Isää, koko maaimassa olonsa ajan, eli Jeesus ei koskaan sanonut itse olevansa Herra Jumala, vaan tarkoitti tietenkin tässäkin Isää, tarkoittaen, että on turhaa kiusata Jumalaa tällaisella pyynöllä jossa vain oma vallannäyttö olisi tarkoituksena. Näin minä adventististina olen tämän asian ymmärtänyt.

      Juuri tällaista vääristelyä ja pahan puhumista te harjoitatte toisista uskovaisista, miksi?

      • En nyt ymmärtänyt mitä tarkoitit väärentämisellä.

        Omassakin lainauksessa aivan selvästi puhutaan jumalan pojasta, ei jumalasta.

        Lisäksi kyse on siitä, että Jeesus ei halunnut turhaan asettaa jumalaa koetuksella vaatimalla ihmepelastuksia.

        Tuo aivan selvästi todistaa siitä, että Jeesus on ihminen, ei muuta.
        Edes saatana ei näe hänessä muuta kuin jumalan pojan.


      • Tiedoksi vain
        helel kirjoitti:

        En nyt ymmärtänyt mitä tarkoitit väärentämisellä.

        Omassakin lainauksessa aivan selvästi puhutaan jumalan pojasta, ei jumalasta.

        Lisäksi kyse on siitä, että Jeesus ei halunnut turhaan asettaa jumalaa koetuksella vaatimalla ihmepelastuksia.

        Tuo aivan selvästi todistaa siitä, että Jeesus on ihminen, ei muuta.
        Edes saatana ei näe hänessä muuta kuin jumalan pojan.

        helelle!

        Jeesus on Jumalan Poika, joka on ollut taivaassa Isän, Jumalan tykönä jo ennen aikojen alkua ja ennen kaikkea muuta luomakuntaa.

        Jeesus halusi syntyä tänne maailmaan meidän ihmisten auttajaksi ja pelastajaksi.

        Ei siis kukaan, joka ei tunnusta Jeesusta Kristusta lihaan tulleeksi Jumalan Pojaksi voi pelastua.


      • Jeesus on Jumalasi!

        Kristuksessa ei ymmärrä mitä lukee!!

        Kun Jeesus sanoi s a a ta n a l l e " Älä kiusaa Herraa sinun Jumalaasi".. Niin juurihan hän oli kusaamassa Jeesusta, joka on tämän valehtelijankin Jumala!

        Tämä b el se buubi tiesi että hänen olisi tullut kumartua Herran Jumalan edessä , joka on Jeesus, eikä kiusata tätä.

        Jumala ei tullut tätä valehtelijaa tuhoamaan vaan pelastamaan,..joten jos tämä olisi kumartunut Jumalan sa edessä ja pyytänyt armoa, niin Jeesus, Jumala olisi hänet armahtanut.

        Jeesusta on vaikea kuvitella Jumalaksi, kun hän tuli ihmiseksi ja otti orjan muodon.. naamioitui siihen.

        Jeesus ei sanonut itse olevansa Jumala, mutta silti se käy ilmi monesta kohtaa : Ketä te etsitte?

        " M i n ä se O l e n " ja silloin välähti Jumalan kirkkaus ja vangitsijat kaatuivat maahan! kts 2 Moos 3: 14... sekä jakeet 2, 4, 6 terv. benedi


      • helel kirjoitti:

        En nyt ymmärtänyt mitä tarkoitit väärentämisellä.

        Omassakin lainauksessa aivan selvästi puhutaan jumalan pojasta, ei jumalasta.

        Lisäksi kyse on siitä, että Jeesus ei halunnut turhaan asettaa jumalaa koetuksella vaatimalla ihmepelastuksia.

        Tuo aivan selvästi todistaa siitä, että Jeesus on ihminen, ei muuta.
        Edes saatana ei näe hänessä muuta kuin jumalan pojan.

        Niin kyllähän Raamattu kutsuu Jeesusta MYÖS ihmiseksi..

        1. Kor. 15:21
        Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. (Siis Jeesuksen kautta)..

        alex


      • -.-
        alex.kasi kirjoitti:

        Niin kyllähän Raamattu kutsuu Jeesusta MYÖS ihmiseksi..

        1. Kor. 15:21
        Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. (Siis Jeesuksen kautta)..

        alex

        Jeesusta kutsutaan usein ihmiseksi: ihmisen poika.
        Juutalaisena miehenä Jeesus ei tietenkään uskonut kolmiyhteiseen jumalaan. Messiaana hän sen sijaan piti itseään.


    • näin se vaan on

      Kristinuskolle arka paikka toelogisessa mielessä on Jeesuksen Jumaluus.

      Toteamme, että Jeesus ei ollut Jumala, vaan ihminen.
      Tätä toteamusta kristityt eivä hyväksy, koska he pitävät Jeesusta jumalana, sillä perusteella, että sovitusta ei voi tapahtua, ilman Jumalan kuolemaa, eli mikään luotu tai äidistä syntynyt ei kelpaa sovittajaksi kristityille.

      Nyt sitten astuu Raamatun ristiriitaisuus esiin. Jeesushan syntyi, eli toisin sanoen oli luotu, joten hän ei siis olisi ollut lainkaan pätevä pelastamaan ihmiskuntaa, kun pidämme kiinni kristittyjen periaatteesta liittyen pelastajan kelvollisuuteen.

      Nimi Jumalan poika osoittaa sen, että Jeesus oli syntynyt tai synnytetty ja oli iältään nuorempi kuin Jumala(isä) itse.

      • näin se on....

        Väitteesi sovituksesta perustuu väärinymmärrykseesi.
        Jeesus tuli sovittamaan (Aadamin rikkeen) synnin ja tullen näin siihen asemaan joka Aadamilla olisi ollut ilman lankeemustaan.
        Samalla Jeesus sovitti Israelin rikkomiset liitossaan tullen myös nuhteettoman Israelin asemaan pelastaakseen näin oman kansansa.

        Jeesuksen sovitustyö tarkoitti siten erilaista sovitusta Israelille kuin mikä tuli pakanakansoille.
        Siksi Paavalikin erotti Israelille ja pakanoille tapahtuneen sovitusselityksen selkokielellä ("meille" =Israelilaisille, "teille" = pakanoille) Ef.2:11->>

        Eli vain israelilaisilla oli "kirjoitus säädöksineen" heitä vastaan, ei meillä pakanoilla!


      • ei kenkku

        Oikeinhan Jeesus huusi: " Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit"? Matt 27: 46

        Jeesuksella on aina oma Jumala ja Isä...Meidän Jumala ja Isä on Jeesus joka meidät ja maailman loi Malakia 2: 10 :), terv. benkku


    • Columbo

      Kristitylle uskovalle ei mikään ole arkaa ja epäselvää. Kaikki on ilmiselvää ja etukäteen kerrottu.

    • Hei, hetkinen, minkälaista paskanjauhantaa on esiintynyt, en ymmärrä tästä mitä tarkoitat ?

      Ettäkö Jeesuksen puhuvan jotakin ja mistä kyse.....?

      Ettäkö se paskanjauhantaa mistä on kyse ?
      Ettäkö kaikki vaan paskaa jauhaa.

      Kerro kerro niin katsotaan.

      jari

    • eksytys helel

      No kenestä hän, Jeesus sitten puhuu, jos ei itsestään? Jeesustahan s a t a n a kiusasi!!

      Helel jauhaa paskaa, ja sillä myllyllä ei voi enää jauhaa puhdasta viljaa!!

      Näin on terv. Benkku

      • näihä se on...

        Olet harhassa ja helel puhui niinkuin asia on. PISTE.


    • hellul lei

      Ylipäätään en ymmärrä kuinka ateisti heluna viitsii täällä kinata raamatun jakeista kun ei usko koko raamattuun.

      • niimpä.

        Sanopas muuta.


    • Hei !

      No voi tottavie kun on paskanhauhantaa.

      On aivan yleinen ilmiö jokaisella ihmisellä että kun hiukan lukee Raamattua luulee hetken kuluttua tietävänsä enemmän kuin koko yhdistys yhteensä. Tämän vauheen yleensä jokainen näkee.

      Jumaluus on asia jossa ihmiseltä voi vaatia oikeaoppisuutta noin vain.
      Ihminenkö analysoisi Luojaansa ikäänkuin ylhäältä käsin ja sisältäpäin käytännössä?

      Jumalan Pyhä Henki valkaisee jokaiselle ajan kanssa tarpeen ja uskon ja mukaan.

      Jumaluus- Isä- Poika ja Pyhä Henki ovat yhtä.
      Kaikki nämä kolme toimivat ihmisen hyväksi- ihmiskunnan hyväksi yhdessä ja ovat ilmoittaneet itsensä tällaisissa muodoissa ihmiselle myös Raamatun sanassa. Kaikki nämä vetoavat ihmisen uskon puolesta ja toimivat ihmisen hyväksi ihmisen pelastuksen ja uskonelämän hyväksi. Emme voi osoittaa Raamatulla aikaa etteikö nämä kaikki kolme olisi olleet olemassa. Kol 1:16, 2:9, Apt 17:29

      Adventtikirkossa ei väitellä Jumalan pesoonallisuudesta eikä esitetä oikeaoppisuus vaatimuksia.

      Olen kirjoittanut tänne sellaista mistä voisi olla hyötyä;
      http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/1

      Jumalan siunausta
      Jari Laurila

    • veden paisumus

      On se ihmeellistä että sateen kaari keksittiin vasta Vedenpaisumuksen jälkeen.
      Luoja on viisas kun osasi tehdä sateen kaaren että kukaan ei hukkuisi!

    • Tarkoitatko sitä, että kun menee sateenkaaren päähän, niin silloin pysyvät tassut kuivana tai löytää arkullisen kultarahoja?

      Raamatun vedenpaisumustarina on vain satu ja jopa aivan järjetön ja typerä sellainen. Walt Disney kirjoitti paljon parempia ja kiinnostavampia satuja.
      Lue siis ennemmin vaikkapa Aku-Ankka lehteä.

      • viisasta se on

        Ei ole järjetön ei.. Ennen vedenpaisumusta ei taivas ollut koskaan pilvetön ja siksi sateenkaarta ei näkynyt ennenkuin pilvissä olevat vedet satoivat alas ..


    • Jumala on

      Höh, Eipä Helelin aivot ole paljon vartiana! heh
      Jeesus sanoi s a a t a n a lle aivan kuten Helel sanoi: " Älä kiusaa Herraa, SINUN Jumalaasi"

      Ketäs saatana siis kiusasi?? No Jeesustapa tietenkin, eikä Jeesuksen Isää ja Jeesuksen Jumalaa!!

      Oliko s a a t a n a valehtelija ja murhaaja tuolloin kun puhui Jeesuksen kanssa? Olipa tietenkin.

      Hänhän yritti murhata Jeesuksen houkuttelemalla hänet hyppäämään muurin harjalta alas.

      Tuliko Jeesus kaikkia luotuja pelastamaan? Tuli kyllä! Oliko s a a t a n a luotu?

      Kyllä oli! Voiko luotu pelastua, jos ei ole kuuliainen Jeesukselle , joka on Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala??

      Ei tietenkään voi!! Joh 3: 36..." Joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä"

      Onko Jumalan Pojan kiusaaminen kuuliaisuutta ja tottelemista, ja pelastuuko siten?

      Ei pelastu!

      Pelastus on juutalaisista Joh 4: 22..sillä " Jeesus tuli omiensa tykö , ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan"

      S a a t a n a oli heitetty aiemmin alas taivaasta maanpäälle, ja tämä oli aiemmin Taivaassa ollut Jeesuksen ( Jumalan) oma, sillä hän vartioi Jumalan lakia Pyhällä vuorella Taivaassa, siihen saakka kunnes hänestä löydettiin vääryys!

      Jeesus tuli siis kaikkia luotuja pelastamaan, ja s a a t a n a kehoittaa Jeesusta tottelemaan ja kumartamaan itseään, ikäänkuin hän olisi Jumala!

      Jeesus kehoitti häntä kumartamaan itseään, sillä Jeesus on Isä. ja Jumala joka on kaikki luonut! Malakia 2: 10

      " Totisesti, totisesti minä sanon teille ( Helenille) : Ennenkuin Aabraham syntyi o l e n m i n ä ollut ( harvennus minun)Joh 8: 58

      Jos S a a t a n a Olisi pysynyt " Minun sanassani" , niin totisesti olette minun opetuslapsiani" Joh 8: 31

      " Ja tulette tuntemaan totuuden ja totuus on tekevä teidät vapaiksi" 32...S a a t a na on synnin orja, sillä Hän ei kumartanut " Herraa, sinun Jumalaasi"

      Raamatuss on vaikka kuinka monta todistetta että HERRA JEESUS on Jumala, joka oli jo ennen kuin maailma luotiin,.. sillä Jeesus oli aktiivinen Agentti luomisessa!

      Jeesus on Helelin Jumala, ja jos Helel ei kumarra Herraa sinun Jumalaasi, ..hänet poistetaan Jumalan kansasta, kuten vuohet erotetaan lampaista!

      Helel tekee syntiä, ellei usko että Jumala on! Sillä ilman tätä uskoa on mahdotonta Jumalan tykö tulla!

      Kuka tulee sellaisen luo, jota ei usko olevan olemassakaan!?? " M i n ä O l e n" se, joka minä olen.. eli Herra Jumala! Mooseksen Jumala jne.

      Jeesus on luotujen ihmisten Jumala, ja tämä Jumala on ainoa Jumala joka voi pelastaa,... sitä ei epäjumalat pysty tekemään! terv. benkku

      • 5 vitonen

        hah hah, on sulla jutut


      • aamupilvi ja kaste
        5 vitonen kirjoitti:

        hah hah, on sulla jutut

        Lisää juttua!

        Raamattu väittää että Jaakob ,äitinsä kohdussa petti veljensä" Hoosea 12: 4

        Siitä myöhemmin, mutta: " miehuutensa voimassa hän taisteli enkelin kanssa ja voitti
        ( onko se titteli suurempi vai pienempi kuin Jumalan Poika?)

        hän taisteli Jumalan kanssa"..jae 5

        No, taisteliko Jaakob siis yhtäaikaa sekä enkelin, että Jumalan kanssa??

        Minä benedi olen taistellut ( 4 ää miestä) vastaan ja voittanut. Ei ollut kuin leikkimielinen taistelu, kesänurmella.

        Mutta Jaakob todellisuudessa paini Jumalan kanssa!

        Ja kuitenkin hän taisteli enkelin kanssa ja voitti, hän itki ja rukoili tätä.

        Aivan samoin teki eräs nainen, ja kalliilla öljyllä itkiessään voiteli tämän Jumalan jalat!

        Kuka tämän Jaakobin kanssa painineen miehen nimi sitten todellisuudessa oli??

        "Herra, Jumala Sebaot--Herra on hänen nimensä" Hoosea 12: 6

        Hän antoi Jaakobille nimen ISRAEL , joka merkitsee taistella Jumalan kanssa!

        On enemmän kuin selvää, että Jaakob itki ja rukoili , nykyistä Jeesusta, Jumalan Poikaa,...jonka Jeesuksen Jumala on nyt taas korottanut kaikkia nimiä korkeammaksi, joita lausutaan Taivaassa ja maanpäällä!

        Te sanotte: " Väitätkö benedi että Jeesuksen Isän ja Jumalan nimi on vähäisempi kuin Jumala, Herra Sebaotin nimi???

        En väitä mitään, sillä Jeesuksen Isän ja Jumalan nimeä ei tiedä kukaan muu kuin Poika, eli meidän Jumalamme,.. ja hän ei sitä edes kuiskaa korviinne!

        Siksi , sitä ei lausuta Taivaassa eikä maanpäällä! Selkiskö??


    • Hei-

      Jumaluus on asia missä ei voi oikeaoppisuus vaatimuksia esittää että ihmisen pitäisi osata analysioida Jumalan persoonallisuutta ikäänkuin ylhäältä käsin tai sisältäpäin selittäen.

      Siitä ei ole niin tarkkaa ilmoitusta.

      Pyhä Henki avaa Jumalaa tarpeeksi jokaiselle ristin sielulle- itse kullekin.


      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12183007

      Yst. t. Siunausta
      Jari Laurila

      • eri asioita

        Onko tarkoitus, että mainostat omia sivujasi täällä Ainoana Oikeana Totuutena?
        Miten kommenttisi vastaa aloituksen aiheeseen? Kolminaisuus on raamatunvastainen oppi, se on peräisin muista uskonnoista ja otettu kristinuskoon lähinnä helpottamaan sen leviämistä. Sinälläänhän siinä ei ole mitään väärää, jokaisen voi toki luoda sellaisen jumalan jota haluaa palvoa, mutta ei pidä mennä väittämään että se on esim. sama kuin vanhan testamentin tai juutaalisen miehen, jota Jeesukseksi kutsutaan, jumala.


      • eri asioita kirjoitti:

        Onko tarkoitus, että mainostat omia sivujasi täällä Ainoana Oikeana Totuutena?
        Miten kommenttisi vastaa aloituksen aiheeseen? Kolminaisuus on raamatunvastainen oppi, se on peräisin muista uskonnoista ja otettu kristinuskoon lähinnä helpottamaan sen leviämistä. Sinälläänhän siinä ei ole mitään väärää, jokaisen voi toki luoda sellaisen jumalan jota haluaa palvoa, mutta ei pidä mennä väittämään että se on esim. sama kuin vanhan testamentin tai juutaalisen miehen, jota Jeesukseksi kutsutaan, jumala.

        Hei-.

        Missä omia sivujani mainostan "totuutena?"

        Sinun ei tarvitse pitää niitä paskankaan arvossa ja itse asiassa vahingossa 100% yksityisistä kotisivuistani on tullut isot sivut. Paljon on asiaa ja aion tulevaisuudessa jakaa asioita useimmille sivuille. 100% yksiytisistä sivuista on kyse ja sellaisia on miljoonia maailmalla.

        Oppi jumaluuden kolminaisuudesta ei kajahda ihmisjärkeen eikä ole tarkoitus että kukaan osaa selittää Jumalan persoonallisuuta ikäänkuin sisältäpäin analysoiden- tai ylhäältä päin käsin.
        Vain kreikkalainen filosofia ja Vartiotorni seura on tätä yrittänyt, mutta heikolla menestyksellä.
        Ei onnistu.

        Oppi Raamatun kolmiyhteisestä jumaluudesta ei ole lopuksi kuitenkaan hankala asia kun käsittää sen monikossa jumaluutena.
        Tässä oli se itu jonka avulla minä pystyin sen selittämään. Katso itse Raamatusta; Kol 2:9-10, Apt 17:29. Lue itse.
        >>> Kerro sitten sellainen aika Raamatun pelastushistoriassa jolloin nuo kaikki kolme ei olisi olleet olemassa ? Kerro yksikin aikakausi mistä Raamattu kertoo etteikö joku noista kolmesta olisi ollut olemassa yhtä aikaa ?
        Ota ja kerro ja tule sitten arvostelemaan uudelleen "raamatunvastaista oppia."
        - Kunhan ensin löydät Raamatusta hetkenkin pätkän ajan etteikä Isä, Poika ja Pyhä Henki olisi ollut yhtä aikaa olemassa.
        Sattuu niin somasti että jumaluus on ilmestystynyt ihmiselle noiden kolmen persoonan ominaisuudessa jotka ovat keskenään 100% yksimieliset aina ja yhtä yhdessä.

        Jumalan siunausta
        Jari Laurila


      • ja sillä hyvä
        jarinhotelli kirjoitti:

        Hei-.

        Missä omia sivujani mainostan "totuutena?"

        Sinun ei tarvitse pitää niitä paskankaan arvossa ja itse asiassa vahingossa 100% yksityisistä kotisivuistani on tullut isot sivut. Paljon on asiaa ja aion tulevaisuudessa jakaa asioita useimmille sivuille. 100% yksiytisistä sivuista on kyse ja sellaisia on miljoonia maailmalla.

        Oppi jumaluuden kolminaisuudesta ei kajahda ihmisjärkeen eikä ole tarkoitus että kukaan osaa selittää Jumalan persoonallisuuta ikäänkuin sisältäpäin analysoiden- tai ylhäältä päin käsin.
        Vain kreikkalainen filosofia ja Vartiotorni seura on tätä yrittänyt, mutta heikolla menestyksellä.
        Ei onnistu.

        Oppi Raamatun kolmiyhteisestä jumaluudesta ei ole lopuksi kuitenkaan hankala asia kun käsittää sen monikossa jumaluutena.
        Tässä oli se itu jonka avulla minä pystyin sen selittämään. Katso itse Raamatusta; Kol 2:9-10, Apt 17:29. Lue itse.
        >>> Kerro sitten sellainen aika Raamatun pelastushistoriassa jolloin nuo kaikki kolme ei olisi olleet olemassa ? Kerro yksikin aikakausi mistä Raamattu kertoo etteikö joku noista kolmesta olisi ollut olemassa yhtä aikaa ?
        Ota ja kerro ja tule sitten arvostelemaan uudelleen "raamatunvastaista oppia."
        - Kunhan ensin löydät Raamatusta hetkenkin pätkän ajan etteikä Isä, Poika ja Pyhä Henki olisi ollut yhtä aikaa olemassa.
        Sattuu niin somasti että jumaluus on ilmestystynyt ihmiselle noiden kolmen persoonan ominaisuudessa jotka ovat keskenään 100% yksimieliset aina ja yhtä yhdessä.

        Jumalan siunausta
        Jari Laurila

        "Oppi Raamatun kolmiyhteisestä jumaluudesta ei ole lopuksi kuitenkaan hankala asia kun käsittää sen monikossa jumaluutena."

        Paitsi ettei se ole raamatullinen vaan peräisin muista uskonnoista. Mikään vanhassa tai uudessa testamentissa ei tue kolmiyhtistä jumalaa. Sellainen joka tällaista väittää, ei ymmärrä lukemansa kontekstia.


    • tässä hyvä

      Jari opettaa hienosti mm. tässä linkissä Jumalan kolminaisuudesta.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10112319#comment-51168961


      "Ihmisjärki ei kykene jumaluutta selittämään. Jumalako olisi antanut luodulle mahdollisuuksia selittää Jumalan persoonallisuutta sisältäpäin?
      Persoonallisuudestaan Jumala on antanut sen verran kuvaa että rakkaudesta on kyse. Myös tietynlaisesta ankaruudesta miten syntiä pitää vihata, ettei synti jatku loputtomiin. Kaikilla valinnan vapaus. Syntiä opettava laki on vaan haluttu kokonaan kumota aina maailmanhistoriassa seremonialakien mukana.

      Jeesus oli ihmislihassa puhuessaan isästä.
      Raamattu opettaa että Jeesus loi maailmat, Jumala loi maailman Pojan kautta. Jeesus se oli joka ilmestyi palavassa pensaassa ja JHWH:na.
      Alkukieltä on selvitetty, ja Jeesuksella on paljon nimiä. "Enkeleiden päällikkö," mm. on Jeesus Kristus, joka palavassa pensaassa esiintyi.

      Kuitenkin oppi Jumalasta on yhtä vaikea kuin Raamattu luonnontieteen oppikirjana, että siinä ei voida asettaa oikeaoppisuusvaatimuksia, eikä kyseessä ole pelastuskysymys sinänsä että yrittäisi selittää Jumalaa sisältäpäin ikäänkuin Jumalaa korkeampana ja olisi siinä oikeassa.

      Kyse kolminaisuudessa on kyse kolmiyhteisestä jumaluudesta (mon.)
      Siis ei ole aikaa olemassa pelastushostoriassa jos raamattua luetaan etteikö Isä, Poika ja Pyhä Henki olisi toiminut ihmisen hyväksi pelastushistoriassa.
      Jeesus oli olemassa ennen aikojen alkua. Pyhä Henki on jotakin enemmän kuin pelkkä "voima." Pyhällä Hengellä on raamatun mukaan paljon enemmän ominaisuuksia;

      - Pyhä Henki voi tulla murheelliseksi ja surulliseksi. Hänellä on tunteet (Ef 4:30, Jes 63:10)

      - Pyhää Henkeä voidaan yrittää pettää (Apt 5:3-4)

      - Henkeä voidaan kiusata ja koetella (Apt 5:9)

      - Henki puhuu (Apt 13:2, 1 Tim 4:1, Hebr 3:7)

      - Julistaa (Joh 16:14)

      - Opettaa ja neuvoo (Luuk 12:12)

      - Todistaa (Hebr 10:15, Room 8:16)

      - Rukoilee, auttaa ja välittää (Room 8:26)

      - Johtaa seurakunnan toimintaa ja läsnä seurakunnan päätöksissä (Apt 13:2, 15:28)

      - Lähettää (Apt 13:4)

      - Asettaa kaitsijaksi (Apt 20:28)

      - Jakaa lahjoja ja Hänellä on tahto (1Kor 12:11)

      - Estää, ja itsenäinen valta tehdä ratkaisuja (Apt 16:6)

      - Tutkii (1Kor 2:10)

      - Osoittaa (Hebr 9:8)

      Jos pyhä Henki olisi vain persoonaton voima ei voitaisi puhua näin monipuolisista Hengen ominaisuukista. Esimerkiksi kerosiini on varsin voimakas voima lentokoneen ja moottorissa ja bensiini auton moottorissa, mutta vaikka kyseessä ovat voimakkaat voimat, emme voi sanoa bensiinin tulevan murheelliseksi, opettavan, puhuvan ja julistavan, rukoilevan, jakavan lahjoja, tekevän ratkaisuja, tutkivan ja ohjaavan kirjoitusten syntymistä ym. mitä edellä on mainittu?

      http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/1.1


      Minä ymmärrän kolmiyhteisyyden jumaluutena. Niin raamattu opettaa.


      Juutalaisessa kulttuurissa oli poika aina sellainen mitä isäkin oli.
      Jos isä oli mahtimies oli poikakin sama. Jos isä oli originelli, oli poikaparkakin samaa sorttia vaikka olisi kuinka viisas.
      Pitää ymmärtää että Jeesus oli ihmislihassa toistaiseksi, siis toistaiseksi.
      Eikös vain Jeesus sitten ottanutkin ihan toisen muodon kun haudasta nousi.
      Ilmestyi kummajainen yhtäkkiä kuolleenakin viidellesadalle silminnäkijälle moneen kertaan. Pelkkä ihminenkö? Pelkkää luuta lihaa ja nahkaako?

      Katso missä Jeesus antaa lähetyskäskyn: Matt 28:19.
      Mitä siinä lukee, Jehovan nimeenkö ?
      UM raamatussa tämä on käännetty aivan oikein. Minulla on niitä 2 kpl hyllyssäni, eri vuosina painettuina. Ensimmäisessä nahkakannetkin teetetty päälle. Muita raamattuja jotka ovat oikeita raamatunkäännöksiä on kymmenkunta. UM ei ole raamatunkäännös koska sitä ei ole käännetty samoista asiakirjoista, vaan UM on käännetty englanninkielisestä muistaakseni Kuningas Jaakon käännöksestä joka taas on käännetty yleisesti hyväksytyistä asiakirjoista joista kaikki maailman raamatut on käännetty.

      Jumalalla, Jeesuksella oli monta nimeä kuin rakkaalla lapsella.
      Koska Jumalan nimeä ei lausuttu kun pelättiin liikaa nimen lausumista turhaan oli monia muita nimiä.
      Raamatuissa on korvattu sanalla "Herra" ja UM raamatussa "Jehova."
      Jumalan nimi asiassa ovat puurot ja vellit sekaisin, ja vaatisi tarkkaa ja pitkäkestoista tutkimista sanakirjoista minkälaisesta nimeä on alunperin käytetty. Minulla kaikki mahdolliset sanakirjat olisi hyllyssäni kyllä mitä kaupan hyllyiltä on saanut ajan saatossa tavalliselle kuluttajalle. Novum Hebrean ja kreikan sanakirjat alkukielen mukaan."
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10112319#comment-51168961

      • valitan.

        Mikään tuossa ei tee kolminaisuudesta raamatullista.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5484
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      21
      2440
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      50
      1674
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1297
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe