Rav4:n konerikot

Kuinka yleistä noiden Rav4:n ja muiden Toyota-dieseleiden konerikot ovat? Olen etsiskellyt itslleni Rav4:sta ja jo nyt tullut vastaan Nettiautossa kaksi konerikkoista Ravia.

http://www.nettiauto.com/toyota/rav4/4950333

http://www.nettiauto.com/toyota/rav4/5060498
Ilmianna
Jaa

54 Vastausta



Ei ole kyllä mitenkään ennenkuulumattomia toyotien konerikot. Varsinkin surullisen kuuluisaa vvt-i -konetta kannattaa kyllä vältää. Dieselit on oman käsitykseni mukaan sentään vähän luotettvampia ja kestävämpiä, mutta niissä on suuren väännön vuoksi kytkimet ja vaihdeloodat kovilla...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Liian paljon otettu tehoja irti. 136 hv/2,2 l = 62 hv/l. Ei tojon osaaminen tällaiseen riitä. Siksi ovat viisaasti jättäneet bensaturbot tekemättä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
1 VASTAUS:
"Tapio Ketonen

Kyseessä lienee dieselmalli. Ongelmat ovat liittyneet EGR-venttiiliin, joka säätelee pakokaasujen syöttöä palamisilman mukana takaisin moottoriin. Jossakin vaiheessa ongelmia oli aivan uusissakin autoissa, ja siksi tehokkaimpien dieselmallien toimitukset keskeytettiin joksikin aikaa."

Tuota vikaa on ollut muissakin merkeissä ikävää siski ajan BENSALLA turbon ja nelivedon saattelemana.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
1 VASTAUS:
Tuohan on otsikoitu hämäävästi kun mukaan on laskettu elektroniikka, vaihteisto, jäähdytys jne. jne. Kuitenkin nettiautossa näyttää olevan kasa Toyotia myynnissä joihin vaihdettu KOKO motti eli aito konerikko kyseessä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ei ole "kakkapetterit " nytkään kuluttajan asialla.
Ylläoleva autotodayn linkki näyttää alariveillä: "raportti kokonaisuudessaan".

Siitä aukeaa sivukaupalla faktaa sille joka ruotsia osaa.
Toyotan kohdalla on vaihdelaatikkoasiat mainittu, puhtaissa moottorivioissa on muut merkit.
Ja kokonaisuudessaan siis Toyota paras, ettei totuus unohdu !

Rikkoutumaton moottori on toistaiseksi tosin vielä keksimättä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
11 VASTAUSTA:
Tämä onkin kai tietämättömien vw miesten aikaansaannosta koko ketju. Eivät ymmärrä autojen päälle saati sitten kieliä. Omillakin sivuillaan kirjoittavat muka Toyotamiehenä.Samanlaista kakkasontaa puskevat tänne mitä bemumiehet.Hyi olkoon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Yöks! kirjoitti:
Tämä onkin kai tietämättömien vw miesten aikaansaannosta koko ketju. Eivät ymmärrä autojen päälle saati sitten kieliä. Omillakin sivuillaan kirjoittavat muka Toyotamiehenä.Samanlaista kakkasontaa puskevat tänne mitä bemumiehet.Hyi olkoon.
Ottaako Tojotien konerikot Teroa sieluun?!? Kjäh, kjäh...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tykki sylkee tulta kirjoitti:
Ottaako Tojotien konerikot Teroa sieluun?!? Kjäh, kjäh...
Ootko sama otus joka kyselee ja vastailee itelleen tuol vw puolella? Vai peräti bemumies? Siellä yhtä lahjakasta sakkia. Huh huh,ootko viel peruskoulussa???
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tero se taas on kuluttajan asialla, kun valitsee kuluttajan puolesta ne linkit joihin kuluttajan kannattaa perehtyä. Eli ne joiss Toyota näkyy mahdollisimman hyvässä valossa, kaikki muut kuluttaja voi Teron mielestä unohtaa...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kiala Viulu kirjoitti:
Tero se taas on kuluttajan asialla, kun valitsee kuluttajan puolesta ne linkit joihin kuluttajan kannattaa perehtyä. Eli ne joiss Toyota näkyy mahdollisimman hyvässä valossa, kaikki muut kuluttaja voi Teron mielestä unohtaa...
ajaa Avensiksella. Viisas mies.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kiala Viulu kirjoitti:
Tero se taas on kuluttajan asialla, kun valitsee kuluttajan puolesta ne linkit joihin kuluttajan kannattaa perehtyä. Eli ne joiss Toyota näkyy mahdollisimman hyvässä valossa, kaikki muut kuluttaja voi Teron mielestä unohtaa...
Ihan varmasti tuo linkki on juuri se, johon kuluttajan kannattaa tutustua mikäli autojen konerikot kiinnostavat. Sehän tässä ketjun aiheena oli.

Kyseessä on suuren ruotsalaisen vakuutusyhtiön kattava tilasto autojen konerikoista.
Ei ole siis jonkun toimittajan mututietojuttu kyseessä.
Toivottavasti tulevat julkaisemaan jatkossakin...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
nefernefer.. kirjoitti:
Ihan varmasti tuo linkki on juuri se, johon kuluttajan kannattaa tutustua mikäli autojen konerikot kiinnostavat. Sehän tässä ketjun aiheena oli.

Kyseessä on suuren ruotsalaisen vakuutusyhtiön kattava tilasto autojen konerikoista.
Ei ole siis jonkun toimittajan mututietojuttu kyseessä.
Toivottavasti tulevat julkaisemaan jatkossakin...
Niin ja toyotahan on suosittu auto myös ruotsissa, jopa 20.myydyin malli on toyota auris!!??

Ruotsin myydyimmät automallit 2011
1. Volvo V70
2. Volkswagen Passat
3. Volkswagen Golf
4. Volvo V60
5. Volvo V50
6. Volvo XC60
7. Kia Cee’d
8. Audi A4
9. BMW 5-Serie
10. Renault Megane
11. Ford Focus
12. Skoda Fabia
13. BMW 3-Serie
14. Renault Clio
15. Skoda Octavia
16. Saab 9-3
17. Mercedes C-klass
18. Nissan Qashqai
19. Volkswagen Polo
20. Toyota Auris
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kiala Viulu kirjoitti:
Tero se taas on kuluttajan asialla, kun valitsee kuluttajan puolesta ne linkit joihin kuluttajan kannattaa perehtyä. Eli ne joiss Toyota näkyy mahdollisimman hyvässä valossa, kaikki muut kuluttaja voi Teron mielestä unohtaa...
Täällähän tämä Viulun feikki kyselee ja sitten vastailee taas itselleen petterimäiseen tyyliin
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Svåntet on fiksuja kirjoitti:
Niin ja toyotahan on suosittu auto myös ruotsissa, jopa 20.myydyin malli on toyota auris!!??

Ruotsin myydyimmät automallit 2011
1. Volvo V70
2. Volkswagen Passat
3. Volkswagen Golf
4. Volvo V60
5. Volvo V50
6. Volvo XC60
7. Kia Cee’d
8. Audi A4
9. BMW 5-Serie
10. Renault Megane
11. Ford Focus
12. Skoda Fabia
13. BMW 3-Serie
14. Renault Clio
15. Skoda Octavia
16. Saab 9-3
17. Mercedes C-klass
18. Nissan Qashqai
19. Volkswagen Polo
20. Toyota Auris
Feikille tiedoksi ettei Toyota voi olla joka maassa myydyin vaikka kuinka yrittäisi, mutta silti Toyota on edelleen maailman myydyin automerkki hyvän hintalaatu suhteen ja kestävyyden vuoksi.

Nämä kaksi linkkiä nojaa toisiinsa kuin kaksi marjaa ja tukee toisiaan.

www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyota-nousi-alkuvuonna-ykkoseksi

www.iltasanomat.fi/autot/art-1288438105446.html
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tuttu sävel kirjoitti:
Täällähän tämä Viulun feikki kyselee ja sitten vastailee taas itselleen petterimäiseen tyyliin
Ja Teroa vituttaa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tuttu sävel kirjoitti:
Täällähän tämä Viulun feikki kyselee ja sitten vastailee taas itselleen petterimäiseen tyyliin
Voi että kun voi tojo-inkeri olla lapsellinen! Sama virsi itselleenvastailusta vaan jatkuu tojo-inkerimäiseen tyyliin. Tuttu sävel todellakin!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
No mut eiks se oo hyvä juttu, ku o uus mylly?
Pelittää pitkään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Mulla on ainakin vanha ja alkuperäinen kone RAV4:ssa ja hyvin pyörii

Ajelkoot muut risoilla kahvimyllyillä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei välttämättä Toyossa pelitä pitkään!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
myö vuan kirjoitti:
Ei välttämättä Toyossa pelitä pitkään!!!
Kyllä se aina on tiedossa ollut että paska mikä paska Tojotan laatu
puolessa näissä konevika, ei todellakaan yllätä ketään tästähän Tojo-
teroille on tolkutettu: pelkkää kampanja skeidaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Örwell kirjoitti:
Kyllä se aina on tiedossa ollut että paska mikä paska Tojotan laatu
puolessa näissä konevika, ei todellakaan yllätä ketään tästähän Tojo-
teroille on tolkutettu: pelkkää kampanja skeidaa.
rassaako toyotan menestyminen ja saa aikaan keksimään tarinoitasi? ei hätää sillä menestyminen laajenee ja se syö lisää tarinoijan rassattua mieltä

onneksi koneviat on vain omia päätelmiäsi ja taas lähdettiin ansioon maasturilla. jäähän päivystämään palstaa, sehän on työsi
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
ilmankos kateelliset käy kuumana kaikki 24 tuntia. mistähän saisi muutaman lisätunnin?

www.automerkit.fi/uutiset/autoesittelyt/artikkelit/autoesittely-toyota-rav4-2012.html
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Mielipidekysymys. Omasta mielestäni tavallisen ruma Toyota, joka ei kyllä katetutta herätä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kiala Viulu kirjoitti:
Mielipidekysymys. Omasta mielestäni tavallisen ruma Toyota, joka ei kyllä katetutta herätä.
Tyypillinen feikki Viulu petterin apukoulumainen vastaus
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
feikki petteri kirjoitti:
Tyypillinen feikki Viulu petterin apukoulumainen vastaus
Kovin moni näkyy olevvan kanssani samaa mieltä, vaikka kuinka käyt hakkaamassa miinusta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toyota on täyspaska, antakee lussaaaaaa!!!

Toyota on muailman paras aato, antakee miinustaaaaa!!!!

Näinhän se tällä palstalla menee...
Ilmianna
Jaa
toyotasta sekaisin liikaa palstaa päivystäneenä
Ilmianna
Jaa
Jaa,ei yhtään oikeaa vastausta.Lähinnä nätisti,jos sanon keljuilua.
Noissa toisissa d4d koneissa(en tiedä missä malleissa)on tyyppivikana suuttimen kuparitiiviste joka alkaa vuotaa ja pakokaasua pääsee öljyyn(en ymmärrä miten mahdollista),mutta näin kertoi kaveri,joka näitä ennen eläkettä ropasi.Pakokaasu öljyn seassa taas tukkii pumpun imusihdin ja kone on sitten selvä(tämän ymmärrän ja olen myös nähnyt,myös muissa merkeissä haljenneen kannen yhteydessä).
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Kyseistä vikaa ei ole ollut aikoihin ja se oli vain yksi pieni mallisarja, joista suurin osa meni takuun piiriin
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
poikelus kirjoitti:
Kyseistä vikaa ei ole ollut aikoihin ja se oli vain yksi pieni mallisarja, joista suurin osa meni takuun piiriin
Juu vaan muutama tuhat konetta...ei o paha juu!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
isot toleranssit... kirjoitti:
Juu vaan muutama tuhat konetta...ei o paha juu!!
Pari tuhatta myllyä kyllä vaiennetaan mediassa hiljaiseksi Toyota-lahkolaisten toimesta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
uuuh kirjoitti:
Pari tuhatta myllyä kyllä vaiennetaan mediassa hiljaiseksi Toyota-lahkolaisten toimesta.
Eihän kyseinen vika ollut kuin jossain vanhassa mallissa, joita oli muutama sata. Takuuseen vaihdettiin joku pieni osa, eikä läheskään kaikki moottorit hajonneet. Tuo koskee vain jotain vanhaa mallia ja vuottakaan en muista. Nykyiset koneet ovat toimineet ihan moitteetta jo pitkään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
uuuh kirjoitti:
Pari tuhatta myllyä kyllä vaiennetaan mediassa hiljaiseksi Toyota-lahkolaisten toimesta.
Jos ei muuten, niin kyllä typerät Tojo-Terot unohtavat ne kun linkittelen heille palstan täyteen Ilta-Pulujen ja Kuppalehden "Laadukasta" propagandaa... Noilla lehdillähän ei tosiasiassa ole mitään tekemistä oikeiden ja asiaan perehtyneiden autolehtien kanssa, mutta myyvät Teroihin kuin häkä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tällä palstalla kyllä riittää näitä toivonsa menettäneitä luusereita jotka vannovat vaikka isoisänsä kaatuneiden hautakivien nimeen etteivät vaan olisi tehneet huonoa autovalintaa, kun pitää yrittää epätoivoisesti mustamaalata sitä automerkkiä joka sai Suomen huomaamaan 60 luvulla, että nyt tuli automerkki johon voi luottaa. Toyota kestää...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Näin juuri ja yleensä parasta merkkiä myydään ja valmistetaan eniten. Asikkaat sen valitsee kokemuksen perusteella, joilla on paras tieto kokemuksen perusteella

www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyota-nousi-alkuvuonna-ykkoseksi

www.iltasanomat.fi/autot/art-1288438105446.html
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kiala Viulu kirjoitti:
Näin juuri ja yleensä parasta merkkiä myydään ja valmistetaan eniten. Asikkaat sen valitsee kokemuksen perusteella, joilla on paras tieto kokemuksen perusteella

www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyota-nousi-alkuvuonna-ykkoseksi

www.iltasanomat.fi/autot/art-1288438105446.html
eli halpa ja ruma tarjoustalon tuulipuku on parempi,kuin adidaksen hengittävä ja hyvännäköinen? Koska sitä myydään enemmään...

Toyotan hinnat ovat alemmat kuin esim.hyundailla...hmmm miksiköhän toyoo myyydään paljon..taitaa kia ja hyundai mennä ohi kohta laadussa, kun ei ole takaisinkutsuja ollut!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Teinien temmellyskenttä koko palsta . taidan lähtee paneen naiset oottaa kitiskää kakarat...
Ilmianna
Jaa
Tässä vielä lisää:
http://www.nettiauto.com/toyota/rav4/5055056 (kone ja myös kytkin)

Melkoinen otos kun ottaa huomioon, että 21 autosta 3:saa on uusi kone (vm. 2005-2007). Kuinka monta on niitä, joissa asiaa ei mainita, mutta uusi mylly keulilla. Jos jaksaisi käydä Avensis-tilastoa läpi, niin taitaisi olla jo kymmeniä Toyotia, joissa uusi motti. Kuinka plajon on sellaisia, jotka eivät ole myynnissä, mutta niihin kone vaihdettu.

Uskomattoman hyvin Toyota pitää piilossa isojakin ongelmia, eikä niistä tule suurempaa porua. Jos tuollainen määrä motteja olisi vaihdettu vaikkapa Fordiin, niin kyllä olisi Teroja jonossa asti pilkkaamassa!
Ilmianna
Jaa
Jospa joutessasi listaisit muutkin automerkit ja ilmoittaisit kaikkien "uusimottisten" määrät suhteutettuna automallien myyntimääriin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jospa itse näkisit sen vaivan, jos se niin kvasti kiinnostaa. Tuolla kun ei erikseen ole sellaista valintaa, jolla listataan sellaiset autot joihin on vaihdettu moottori... Noita nyt vain sattuneesta syystä löytyy paljon Toyotien myynti-ilmoituksista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minä ostin Rav42.2d4d dieselin uskoen valinneilla hyvän auton. Toisella huoltovälillä 30-60tkm öljyä täytyi lisätä 6,5l. Auto oli jälleenmyyjän öljyseurannassa ja tuomio oli, että ko. öljynkulutus on normaali. Nyt ajelen muilla merkeillä eikä öljyä kulu!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
ei mene läpi. liian lapsellinen ja ylimielinen satu
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vai oikein 6,5 litraa? kas kun et laittanut 65 litraa? olisiko ollut vielä uskottavampi vale?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
nettiautossa myynnissä tällä hetkellä 6809 kpl kaikenikäisiä toyotia.
olet löytänyt 18 joissa moottori vaihdettu.

laske nyt sitten joutessasi edes, montako prosenttia kyseessä.

sitten tutki vielä tuo juttu tarkasti, pyydä joku ruotsinkielentaitoinen avustamaan:
http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201108016
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Ja Tero selittää vaahtosuussa...

Kuinka monta Toyotaa on, jotka eivät ole myynnissä ja niissä vaihdettu motti? Kuinka moneen myynnissä olevaan on motti vaihdettu, mutta sitä ei kerrota?

Ai niin, Toyotissahan ei olekaan vikoja, vaan vaihdetaan vain kuluvia osia (esim. moottoreita).
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Te3roton kirjoitti:
Ja Tero selittää vaahtosuussa...

Kuinka monta Toyotaa on, jotka eivät ole myynnissä ja niissä vaihdettu motti? Kuinka moneen myynnissä olevaan on motti vaihdettu, mutta sitä ei kerrota?

Ai niin, Toyotissahan ei olekaan vikoja, vaan vaihdetaan vain kuluvia osia (esim. moottoreita).
Määrällisesti Toyotissa on vähiten konerikkoja ja muita vikoja suhteutettuna valmistusmääriin. Toyota kun on maailman suurin autonvalmistaja yli 8,5 milj. vuotuisella kpl.määrällä.

Muissa merkeissä huomattavasti enemmän vikoja ja konerikkoja, vaikka valmistusmäärät paljon pienempiä.

Toyotan moottoreista tulee myös vähiten korvattavaa vakuutusyhtiöille maailmassa. Toyota on myös vähävikaisin TÜV-, K1 ja A-katsastus raporttien mukaan.

Näitä tietoja ei palstan pakkomielle päivystäjät ei voi kumota, joten itkua ja poruparkua tullaan lukemaan 24h
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kiala Viulu kirjoitti:
Määrällisesti Toyotissa on vähiten konerikkoja ja muita vikoja suhteutettuna valmistusmääriin. Toyota kun on maailman suurin autonvalmistaja yli 8,5 milj. vuotuisella kpl.määrällä.

Muissa merkeissä huomattavasti enemmän vikoja ja konerikkoja, vaikka valmistusmäärät paljon pienempiä.

Toyotan moottoreista tulee myös vähiten korvattavaa vakuutusyhtiöille maailmassa. Toyota on myös vähävikaisin TÜV-, K1 ja A-katsastus raporttien mukaan.

Näitä tietoja ei palstan pakkomielle päivystäjät ei voi kumota, joten itkua ja poruparkua tullaan lukemaan 24h
voi anna mun kaikki kestää! Joku on ottanut oikein elämäntyökseen tohjotan ylistämisen ja mainostamisen. Etkö käsitä että joku vielä uskoo noita satuja tojotan kestävyydestä. Sitten se raukka ostaa sellaisen ja pettyy ankarasti kun tojon motti on parin viikon jälkeen palasina...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ei kestä tojo... kirjoitti:
voi anna mun kaikki kestää! Joku on ottanut oikein elämäntyökseen tohjotan ylistämisen ja mainostamisen. Etkö käsitä että joku vielä uskoo noita satuja tojotan kestävyydestä. Sitten se raukka ostaa sellaisen ja pettyy ankarasti kun tojon motti on parin viikon jälkeen palasina...
Toyotan moottorit ja auton kokonaisuus on ylensäkin muita huomattavasti edellä kestävyydessä ja laadussa.

www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201108016
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ei kestä tojo... kirjoitti:
voi anna mun kaikki kestää! Joku on ottanut oikein elämäntyökseen tohjotan ylistämisen ja mainostamisen. Etkö käsitä että joku vielä uskoo noita satuja tojotan kestävyydestä. Sitten se raukka ostaa sellaisen ja pettyy ankarasti kun tojon motti on parin viikon jälkeen palasina...
ei kestä tojo eikestä tojo tojo tojo tojo sulla ei kestä pää mee kiireesti lääkäriin senkin satusetä.ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLiö
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toyotat kestää isältä pojalle ja lopuksi autolla ajetaan vielä kehitysmaissa yli 20 v vanhoina. Tähän rääkkiin ei yksikään muu automerkki kykene

www.iltasanomat.fi/autot/art-1288504586354.html

www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201208426

www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyota-nousi-alkuvuonna-ykkoseksi

www.iltasanomat.fi/autot/art-1288438105446.html
Ilmianna
Jaa
Kaikki toyotaa kehuvat ostakaa d4d diesel ja alatte ymmärtää mitä kuraa Toyota tänäpäivänä myy.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Rav4:n konerikot

Kuinka yleistä noiden Rav4:n ja muiden Toyota-dieseleiden konerikot ovat? Olen etsiskellyt itslleni Rav4:sta ja jo nyt tullut vastaan Nettiautossa kaksi konerikkoista Ravia.

http://www.nettiauto.com/toyota/rav4/4950333

http://www.nettiauto.com/toyota/rav4/5060498

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta