"Adventtikirkon Raamattu?" Täällä joku kyselee koko ajan;

Hei !


Minulla on hyllyssäni seuraavanlainen teos;

Kirjoitan koko ensimmäisen sivun kokonaisuudessaan mitä siinä lukee;

Pyhä Raamattu
Vanha Testamentti
Yleisen kirkolliskokouksen vuonna 193
käyttöön ottama suomennos

Uusi Testamentti
Yleisen kirkolliskokouksen vuonna 1938
käyttöön ottama suomennos

Suolahti
EV. Lut. Herätysseura ry
1987

Tässä vanhan testamentin painoksessa on vuonna 1938 pidetyn kirkolliskokouksen päätöksen mukaisesti tehty huomattujen paino- ja samankaltaisten virheiden korjaukset sekä Apogryfikirjoihin kohdistuvien vittausten oikaisut.
Tässä selitysraamatussa on tekstiin tehty korjauksia ja muutoksia sen saattamiseksi paremmin alkutekstiä vastaavaksi, ja ne on painettu vinokirjaimin.

Printed in finland

Herätysseuran kirjapaino
44200 Suolahti 1987

Kirjan selässä lukee "RAAMATTU"

Noin siinä lukee ensimmäisellä lehdellä kaikki. Kirjassa on melkein 1500 sivua. Kirjan kannessa lukee: " Raamattu korjauksin ja selityksin." Selkänahassa "Raamattu"

Mitä mieltä Sinä olet tästä luterilaisen heräsysseuran kirjasta ?
Onko se "oma Raamattu" vai mikä se on Sinun mielestäsi ?

Minä vastaan Sinulle mitä minä olen siitä ajatellut;
- Minulle se on ollut mielenkiintoinen jonka käsitän yhden miehen näkemykseksi Raamatun sisällöstä. En minä sitä ole pahana pitänyt sinänsä katsoa mitä yksi mies ajattelee Raamatun sisällöstä.
Luin sitä joskus aikoinaan innolla kun halusin jokaisen jakeen tuntea raamatusta. Monen monet muutkin kirjat tuli hyvin luetuksi.

Tuo kirja josta mainitset, ei sillä ole mitään tekemistä Adventikirkon kanssa.
Se on painettu A-kirkon kirjapainossa ja edustaa samoin yhdne miehen ajattelua ja -tulkintaa. Kirja ei ole kirkon käytössä. Kirkko voi painaa vaikka Aku Ankkaa kirjapainoissaan jos hinnasta päästään sopimukseen. Siellä on koneet ja kalusto. Myydään kirjapainopalveluita tietysti.

Ellen G White oli hengellinen kirjailija, tuottelias sellainen joka oli hurskas nainen ja uhrasi koko elämänsä Kristuksen ja Raamatun korottamiselle.
Hänellä väitetään olleen myös profetian lahja joka tarkoittaa suoraa viestiä Jumalalta. Huomaa kuitenkin että kaikki sellaiset henkilöt olivat oman aikansa tiedon valossa kaikessa muussa ja eivät välttämättä Jumalan antamia sanomia edes itse ymmärtäneet. Niin kävi esim Danielille joka ei ymmärtänyt enkelin tuomaa sanomaa. (Dan 7-) Enkeli sanoikin Danielille että elä Sinä Daniel murehdi, selviää sitten lopun aikana. Niin siellä lukee.

Ellen GW oli uranuurtaja ihmisten hoitamisessa luontaishoidoilla ja perusti paljon erilaisia hoitolaitoksia. Hän valotti raamatun ongelmakysymyksiä. Ennusti spiritismin uuden nousun. Hänellä oli opettajan ja puhujankin lahja. Profetian lahja tarkoittaa aina yksinomaan suoraa viestiä Jumalalta, ei mitään kielillä puhumista esim sitäkään.
Ymmärtäkää että ajan saatossa Jumala on antanut käytänön seurakunnan toimintaan lisää kun on ollut halukkaita vastaanottajia ja kun on ollut tarvetta. Huomaa myös että sellaisia oli ilman että olisivat olleet jotakin mooseksia tai danieleleita?! >>>> Katso Apt 21:9 ! Katso se !

Miss ja mrs Ellen GW kertoi ikäänkuin valoa lisää Jumalan kansan vaiheista pelastushistoriassa.

Huomaa tämä;
Kaikessa mitä joku väittää profetian sanaksi pätee tämä raamayun neuvo:
1 Tess 5:20-23 ! Lue se tarkasti !

Se tarkoittaa että pidä se minkä näet itse hyväksi ja anna muun olla !

Tässä lisää parafraasista joka on selitysteos, joka on yhden miehen näkemys ja jolla ei ole mitään tekemistä Adventtikirkon kanssa;
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/2.4

Minä en ole koskaan kuullut enkä nähnyt ristin sieluakaan jolla olisi ollut hyllyssään tuo parafraasi tai että sitä olisi A-kirkossa sanallakaan lainattu tai keskusteltu. En ole nähnyt koko kirjaa. Yksi luterilainen parafraasi minulla on itsellänikin hyllyssäni siis. Ostaisin tuon toisen jos jostakin saisi, mutta ei ole koskaan näkynyt myynnissä missään. Mukavaa aina ihmisten mielipiteet. Tämän luterilaisen selässä lukee: ”Raamattu” ja en muista nimeä kuka oli tekijä, mutta joku herätysliikkeen saarnaaja oliko Uuras Saarnivaara tms joku, en muista? En löydä kirjasta tekijää, mutta olen sen kuullut joskus, muistuu mieleeni aikanaan.

Olen keskustelija, ingenting annat. Tutustu kotisivuihini.

Jumalan siunausta
yst. jari laurila

0

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

        Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
        Maailman menoa
        239
        2095
      2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

        Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
        Ikävä
        153
        1355
      3. Se katse silloin

        Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
        Ikävä
        52
        1246
      4. Kaipaaville

        Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
        Ikävä
        74
        1025
      5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

        Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
        Suomalaiset julkkikset
        3
        989
      6. Miten haluaisit

        Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
        Ikävä
        78
        930
      7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

        8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
        Maailman menoa
        211
        923
      8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

        mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
        Ikävä
        45
        825
      9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

        Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
        Kärsämäki
        15
        640
      10. Kohta me ei enää nähdä :(

        En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
        Ikävä
        39
        639
      Aihe