Energiajuomat

Red bull give wings

Äkkiii apuaa!! Onko energiajuomilla ikärajaa? Oon 13,ihan just 14 tyttö. Mun serkku (22w) juo tosi paljon energia juomii,ja se osti mulle 1 kerran kun olin viikon niil, ni se osti mulle batteryn ja red bullin,ja ne oli sairaan hyvän makusii,ja mietin et onko niil ikärajaa esim 16-w? Et voiko täällä turengissa mennä johonki R-kioskille ja ostaa red bullii vai kysyykö ne henkkareit tai jotn??

19

4098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----> me

      energiajuomat on k-15, mutta aika moni paikka myy niitä alle 15 vuotiaillekkin.
      Joissain paikoissa voit joutua todistamaan ikäsi, varsinkin jos selkeästi näytät alle 15 vuotiaalta.

      Mutta niitä ei kyllä kannata juoda usein, niihin jää helposti koukkuun.
      toivottavasti auttoi :)

      • gooby pls

        Mitenköhän meinas 15- vuotias todistaa ikänsä? S etukorttia näyttämällä? Järki käteen! Ei niissä ikärajaa oo kun eivät (vielä) alkoholia sisällä.


      • Rhbglvgj
        gooby pls kirjoitti:

        Mitenköhän meinas 15- vuotias todistaa ikänsä? S etukorttia näyttämällä? Järki käteen! Ei niissä ikärajaa oo kun eivät (vielä) alkoholia sisällä.

        V*ttu sä oot tyhmä.. Eiköhän sen iän voi todistaa esim mopokortilla jos semmoisen omistaa tai vaikka kelakortilla. Tosin harvoissa kaupoissa ne edes kysyvät ikää (iteltä ei oo ikinä kysytty)


    • Aloittajjaa

      Kiitti :)

    • swäg snäpback

      Energia juomat on swäg

    • Battery takes wings

      Nii jostain paikoista ei tosiaa kysyt henkkareit mu kaveri osti redbullii lidlist ja sehän on vast 11w nii ..................

    • Robininthehood

      Idk

    • Ärsyttää, kun pitää maksaa hakikselle 10 euroa tölkistä...

    • Ei energiajuomilla ole ainakaan minun mielestäni mitään ikärajaa, tosin en usko asian olevan enään ongelma... Yli kolmen vuoden jälkeen :P

    • opksvvittu

      Ei oo ikärajaa tai niiku olis 15 mutta kyllä niitä saa ostettua vaikka kolmos luokkalainen täälläpäin.

    • opksvvittu

      mutta ne on vain sokerilitkuja jotka saa aikaan jäätävän kusihädän :-D suosittelen jotain muuta.

    • Juokaljaa

      Juo kaljaa!

    • Anonyymi

      Redbullia ainaki saa lidlistä oon ite 14v kohta 15v ja ostin rediä lidlistä ja ei ne ainakaan siellä kysyny mitään iästä, mulla itellä on Huuli koru ja 2x nenäkoruja niin jos oot epävarma niin pistä joku pieni rengas tai timantti huuleen tai nenään niin näytät ns. Vanhemmalta kun ainaki Kokkolassa on huulikorussa ikäraja 16v mutta 15v saa ottaa sen vanhemman luvalla ja älä oot van sillee "et oot vanhempi miltä näytät"

    • Anonyymi

      Itekki vejän harvoissa kaupoissa kysyy ikää oon 11 v muuten

    • Anonyymi

      Mä en tiiä myydäänkö ku en oo kokeillu ostaa 😺

    • Anonyymi

      Siis käykö kelakortti esim redbullin ostamiseen ku tääl ne ksysyy paperit

      • Anonyymi

        Ei käy.


    • Anonyymi

      S marketissa ei oo ikä rajaa

    • Anonyymi

      ENENGIA JUOMAT NIITÄ MAINOSTETAAN, NUORET JUO NIITÄ, TUHOO HAMPAAT, JA KIELEN, NIITÄ OSTETAAN, HYI EN IKINÄ OSTAS NIITÄ,, VIITTITÄÄN VIELÄ MAINOSTAA NIITÄ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe