Uber tuli vastustuksesta huolimatta

Mitähän seuraavaksi?

Olen sivusta seurannut ajoittain aika vilkastakin keskustelua Uber taksista ja sen Suomeen tulosta. Toimintaa yritetään aloittaa Helsingistä. Muu Suomi luonnollisesti seuraa perästä.
En tiedä onko laillista vai laitonta? Virkavallalla on kuljettajia uhkailtu, mutta niin ovat nyt sitten kumminkin saaneet "lupansa".
Katsoin juuri tuolta Uber sovelluksesta ja Helsingissähän toimii jo useampikin auto. Tämä taitaa tarkoittaa että Uber on sitten totista totta.
Ei olisi joku vuosi sitten uskonut jos joku olisi puhunut virtuaalisesta rahasta Bitcoin ja taksista Uber.

101

689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Ehkä tuli. Loppuu pian, tämä tieto viranomaisilta. Heiltä tullaan vaatimaan liikennelupa ja tämä on tosi. Odotakkaahan vain ..... Selityksiä heiltä kyllä löytyy, selitelköön viranomaisille, eikä täällä.

      • Alennusta

        Mahtava ALENNUS! Tällä koodilla ajoin ekan Uber-kyydin ilmaiseksi! Se todella toimii:

        q93sw

        Laitat sen vain Uber-sovellukseesi kun tilaat ensimmäistä kyytiäsi ja matka on ilmainen! Toimii oikeasti! Joku yläraja siinä summassa on, mutta halvemmalla pääse kuitenkin.


    • 14+987

      Voi reppanaa
      " nyt sitten kumminkin saaneet "lupansa". "

      Minkä luvan?

    • MIHIN KATOSIVAT

      EIPÄ NÄY UBERTAKSEJA MISSÄÄN

    • horseriders3

      olet katsonut VÄÄRIN...ei se ole uber vaan taxify.....

      • YLIVELOITUS

        SYYLLISTYY SITÄPAITSI LAITTOMIEN MAKSUJEN PERIMISEEN JOS OTTAA PUHELINTILAUKSIA VASTAAN REAALIAIKAISESTI

        UberBLACK

        Black Car

        Base fare

        5 €

        0,40 € per minute

        1,90 € Per kilometer

        Min fare

        12 €

        Cancellation fee

        12 €

        Sample Vehicles: BMW 5 Lincoln Town Car L Mercedes-Benz S-Class


        YLITTÄÄ REILUSTI SUOMEN TAKSIEN ENIMMÄISHINNAT (vn ASETUS)


      • huuhaatako
        YLIVELOITUS kirjoitti:

        SYYLLISTYY SITÄPAITSI LAITTOMIEN MAKSUJEN PERIMISEEN JOS OTTAA PUHELINTILAUKSIA VASTAAN REAALIAIKAISESTI

        UberBLACK

        Black Car

        Base fare

        5 €

        0,40 € per minute

        1,90 € Per kilometer

        Min fare

        12 €

        Cancellation fee

        12 €

        Sample Vehicles: BMW 5 Lincoln Town Car L Mercedes-Benz S-Class


        YLITTÄÄ REILUSTI SUOMEN TAKSIEN ENIMMÄISHINNAT (vn ASETUS)

        Palvelu ei SUOMEKSI

        Mitä sanoo tästä kuluttajasuojalaki ???


      • kuka menee halpaan ?
        YLIVELOITUS kirjoitti:

        SYYLLISTYY SITÄPAITSI LAITTOMIEN MAKSUJEN PERIMISEEN JOS OTTAA PUHELINTILAUKSIA VASTAAN REAALIAIKAISESTI

        UberBLACK

        Black Car

        Base fare

        5 €

        0,40 € per minute

        1,90 € Per kilometer

        Min fare

        12 €

        Cancellation fee

        12 €

        Sample Vehicles: BMW 5 Lincoln Town Car L Mercedes-Benz S-Class


        YLITTÄÄ REILUSTI SUOMEN TAKSIEN ENIMMÄISHINNAT (vn ASETUS)

        suomen taksa-asetus ei tunne minimimaksua eikä peruutusmaksuja....

        eikä aikaperusteista minuttiveloitusta muutoin kuin odotusajan osalta.....

        ON HUIKEA HINTA JOS 10 KM MATKASTA PERITÄÄN 5 € 4 € 19 €

        ELI YHTEENSÄ 28 EUROA

        VIRALLINEN TAKSI AJAA SAMAN MATKAN ALLE 25 EUROLLA


      • Häh
        kuka menee halpaan ? kirjoitti:

        suomen taksa-asetus ei tunne minimimaksua eikä peruutusmaksuja....

        eikä aikaperusteista minuttiveloitusta muutoin kuin odotusajan osalta.....

        ON HUIKEA HINTA JOS 10 KM MATKASTA PERITÄÄN 5 € 4 € 19 €

        ELI YHTEENSÄ 28 EUROA

        VIRALLINEN TAKSI AJAA SAMAN MATKAN ALLE 25 EUROLLA

        Onko teidän ihan pakko HUUTAA KOKO AJAN?

        Ei me kuuroja olla. Vaikka niinhän sitä sanotaan että se huutaa joka pelkää...


      • Vain kimppakyytiä
        huuhaatako kirjoitti:

        Palvelu ei SUOMEKSI

        Mitä sanoo tästä kuluttajasuojalaki ???

        Ei Suomen kuluttajansuojalaki voi sanoa mitään Amerikkalaiselle kimppakyydin järjestäjälle. Toiminta ei ole julkista, vaan kimppakyytiläisten omaa sisäistä toimintaa johon ulkopuolisilla ei ole valtaa, eikä myöskään syytä puuttua.
        Vastaava tilanne: tuolla ysitiellä ajaa joukko Ruotsalaisia nuoria. Ovat menossa kimppakyydillä ties mistä ja minne. Tavoitat yhden vanhemmista, joka on ollut järjestämässä matkaa. Hän puhuu ruotsia! Mitä tähän sanoo kuluttajansuojalaki?
        Uber ei ole julkinen taksi. Se ei ota kyytiin muita kuin kimppakyytiläisiä, eikä lakikaan sitä sallisi. He jakavat polttoainakustannjkset niin kuin kimppakyytiläiset ovat keskenään ja kaikki osapuolet ovat sopineet.
        On Suomen lain sallimaa kimppakyytitoimintaa, jossa tarkoituksella toimitaan lakien ja asetusten mukaisesti.

        Maailmassa on paljon asioita, joita emme hyväksy. Olemme kuitenkin ikään kuin pakon alla tyytyminen tilanteeseen jos lakeja ei rikota.


      • Uber sopimus on
        Vain kimppakyytiä kirjoitti:

        Ei Suomen kuluttajansuojalaki voi sanoa mitään Amerikkalaiselle kimppakyydin järjestäjälle. Toiminta ei ole julkista, vaan kimppakyytiläisten omaa sisäistä toimintaa johon ulkopuolisilla ei ole valtaa, eikä myöskään syytä puuttua.
        Vastaava tilanne: tuolla ysitiellä ajaa joukko Ruotsalaisia nuoria. Ovat menossa kimppakyydillä ties mistä ja minne. Tavoitat yhden vanhemmista, joka on ollut järjestämässä matkaa. Hän puhuu ruotsia! Mitä tähän sanoo kuluttajansuojalaki?
        Uber ei ole julkinen taksi. Se ei ota kyytiin muita kuin kimppakyytiläisiä, eikä lakikaan sitä sallisi. He jakavat polttoainakustannjkset niin kuin kimppakyytiläiset ovat keskenään ja kaikki osapuolet ovat sopineet.
        On Suomen lain sallimaa kimppakyytitoimintaa, jossa tarkoituksella toimitaan lakien ja asetusten mukaisesti.

        Maailmassa on paljon asioita, joita emme hyväksy. Olemme kuitenkin ikään kuin pakon alla tyytyminen tilanteeseen jos lakeja ei rikota.

        Miten se on kimppakyytiä, jos YKSI (1) ihminen tilaa sovelluksellaan kyydin kuin taksin, uberauto vie tilaajan haluamaansa osoitteeseen, veloitetaan maksu ja kyydittäjä palaa takaisin "kyttäämään" uutta kyytiä? No, mitäpä sitä täällä suolessa väittelemään, viranomaiset hoitavat asian. Muuten, minulla on uber-sovellus sopimuksineen, ei siinä puhuta mitään mistään kimpasta, ihan taksi se on samoine periaatteineen. Kuskit eivät vaan maksa kenellekkään yhtään mitään yhteiskunnallisia maksuja, vaan ainoa joka imee kuskien rahaa, on uberyhtiö! Muuten, yhtäkään autoa en ole sovelluksellani vielä havainnut, missä lie ovat? Pupu pöksyissäkö jossain odottavat? :)

        Ensimmäisen kerran, kun kyydin saan, on osoitteena Pasilan poliisitalo! Sitten kertomaan heille ne kimppajuttunsa....


      • "Kimppakyytiäkö"?
        Vain kimppakyytiä kirjoitti:

        Ei Suomen kuluttajansuojalaki voi sanoa mitään Amerikkalaiselle kimppakyydin järjestäjälle. Toiminta ei ole julkista, vaan kimppakyytiläisten omaa sisäistä toimintaa johon ulkopuolisilla ei ole valtaa, eikä myöskään syytä puuttua.
        Vastaava tilanne: tuolla ysitiellä ajaa joukko Ruotsalaisia nuoria. Ovat menossa kimppakyydillä ties mistä ja minne. Tavoitat yhden vanhemmista, joka on ollut järjestämässä matkaa. Hän puhuu ruotsia! Mitä tähän sanoo kuluttajansuojalaki?
        Uber ei ole julkinen taksi. Se ei ota kyytiin muita kuin kimppakyytiläisiä, eikä lakikaan sitä sallisi. He jakavat polttoainakustannjkset niin kuin kimppakyytiläiset ovat keskenään ja kaikki osapuolet ovat sopineet.
        On Suomen lain sallimaa kimppakyytitoimintaa, jossa tarkoituksella toimitaan lakien ja asetusten mukaisesti.

        Maailmassa on paljon asioita, joita emme hyväksy. Olemme kuitenkin ikään kuin pakon alla tyytyminen tilanteeseen jos lakeja ei rikota.

        Tiedoksi vain että kimppakyydeissä matkasta aiheutuvat kustannukset jaetaan kyytiläisten kesken ja kukaan autossa istuvista ei saa siinä taloudellista hyötyä.

        Uberissa sen sijaan kuski saa taloudellista hyötyä joka on täysin rinnastettavissa liiketoimintaan. Tämä liiketoiminta puolestaan edellyttää asianmukaiset luvat joita uberkuljettajilla ei ole.

        "Maailmassa on paljon asioita, joita emme hyväksy. Olemme kuitenkin ikään kuin pakon alla tyytyminen tilanteeseen jos lakeja ei rikota."

        Vaan tässäpä tilanteessa rikotaan!


      • Olette aivopestyjä
        Vain kimppakyytiä kirjoitti:

        Ei Suomen kuluttajansuojalaki voi sanoa mitään Amerikkalaiselle kimppakyydin järjestäjälle. Toiminta ei ole julkista, vaan kimppakyytiläisten omaa sisäistä toimintaa johon ulkopuolisilla ei ole valtaa, eikä myöskään syytä puuttua.
        Vastaava tilanne: tuolla ysitiellä ajaa joukko Ruotsalaisia nuoria. Ovat menossa kimppakyydillä ties mistä ja minne. Tavoitat yhden vanhemmista, joka on ollut järjestämässä matkaa. Hän puhuu ruotsia! Mitä tähän sanoo kuluttajansuojalaki?
        Uber ei ole julkinen taksi. Se ei ota kyytiin muita kuin kimppakyytiläisiä, eikä lakikaan sitä sallisi. He jakavat polttoainakustannjkset niin kuin kimppakyytiläiset ovat keskenään ja kaikki osapuolet ovat sopineet.
        On Suomen lain sallimaa kimppakyytitoimintaa, jossa tarkoituksella toimitaan lakien ja asetusten mukaisesti.

        Maailmassa on paljon asioita, joita emme hyväksy. Olemme kuitenkin ikään kuin pakon alla tyytyminen tilanteeseen jos lakeja ei rikota.

        Nimimerkkille " vain kimppakyytiä".

        Uber on TODELLAKIN aivopessyt teidät! ???


      • Vai vielä kimppaa
        Vain kimppakyytiä kirjoitti:

        Ei Suomen kuluttajansuojalaki voi sanoa mitään Amerikkalaiselle kimppakyydin järjestäjälle. Toiminta ei ole julkista, vaan kimppakyytiläisten omaa sisäistä toimintaa johon ulkopuolisilla ei ole valtaa, eikä myöskään syytä puuttua.
        Vastaava tilanne: tuolla ysitiellä ajaa joukko Ruotsalaisia nuoria. Ovat menossa kimppakyydillä ties mistä ja minne. Tavoitat yhden vanhemmista, joka on ollut järjestämässä matkaa. Hän puhuu ruotsia! Mitä tähän sanoo kuluttajansuojalaki?
        Uber ei ole julkinen taksi. Se ei ota kyytiin muita kuin kimppakyytiläisiä, eikä lakikaan sitä sallisi. He jakavat polttoainakustannjkset niin kuin kimppakyytiläiset ovat keskenään ja kaikki osapuolet ovat sopineet.
        On Suomen lain sallimaa kimppakyytitoimintaa, jossa tarkoituksella toimitaan lakien ja asetusten mukaisesti.

        Maailmassa on paljon asioita, joita emme hyväksy. Olemme kuitenkin ikään kuin pakon alla tyytyminen tilanteeseen jos lakeja ei rikota.

        Kyllä nyt selitykset muuttuu, en halua mihinkään kimppataksiin, vain mulle varattuun taksiin.
        " Uber ei ole julkinen taksi. Se ei ota kyytiin muita kuin kimppakyytiläisiä, eikä lakikaan sitä sallisi"


      • 11+17
        Uber sopimus on kirjoitti:

        Miten se on kimppakyytiä, jos YKSI (1) ihminen tilaa sovelluksellaan kyydin kuin taksin, uberauto vie tilaajan haluamaansa osoitteeseen, veloitetaan maksu ja kyydittäjä palaa takaisin "kyttäämään" uutta kyytiä? No, mitäpä sitä täällä suolessa väittelemään, viranomaiset hoitavat asian. Muuten, minulla on uber-sovellus sopimuksineen, ei siinä puhuta mitään mistään kimpasta, ihan taksi se on samoine periaatteineen. Kuskit eivät vaan maksa kenellekkään yhtään mitään yhteiskunnallisia maksuja, vaan ainoa joka imee kuskien rahaa, on uberyhtiö! Muuten, yhtäkään autoa en ole sovelluksellani vielä havainnut, missä lie ovat? Pupu pöksyissäkö jossain odottavat? :)

        Ensimmäisen kerran, kun kyydin saan, on osoitteena Pasilan poliisitalo! Sitten kertomaan heille ne kimppajuttunsa....

        "No, mitäpä sitä täällä suolessa väittelemään"

        Amen. Eiköhän ole aika antaa ubertrollien kuolla pois tältä palstalta. Johan niiden kanssa on useampi kuukausi leikitty.


      • ffsee
        kuka menee halpaan ? kirjoitti:

        suomen taksa-asetus ei tunne minimimaksua eikä peruutusmaksuja....

        eikä aikaperusteista minuttiveloitusta muutoin kuin odotusajan osalta.....

        ON HUIKEA HINTA JOS 10 KM MATKASTA PERITÄÄN 5 € 4 € 19 €

        ELI YHTEENSÄ 28 EUROA

        VIRALLINEN TAKSI AJAA SAMAN MATKAN ALLE 25 EUROLLA

        Jatkuvasti täällä huudetaan, että taksin maksimitaksalla pystyy hädin tuskin elämään (jos elää kuten koira).. Nyt tämän 'melkein taksin' hinta on 15% kalliimpi, ja se on HUIKEA HINTA? ihanko tosi?


      • rappiota?
        "Kimppakyytiäkö"? kirjoitti:

        Tiedoksi vain että kimppakyydeissä matkasta aiheutuvat kustannukset jaetaan kyytiläisten kesken ja kukaan autossa istuvista ei saa siinä taloudellista hyötyä.

        Uberissa sen sijaan kuski saa taloudellista hyötyä joka on täysin rinnastettavissa liiketoimintaan. Tämä liiketoiminta puolestaan edellyttää asianmukaiset luvat joita uberkuljettajilla ei ole.

        "Maailmassa on paljon asioita, joita emme hyväksy. Olemme kuitenkin ikään kuin pakon alla tyytyminen tilanteeseen jos lakeja ei rikota."

        Vaan tässäpä tilanteessa rikotaan!

        Miksette kuskit ala itse ubereiksi jos se on niin kova uhka ja haaste. Vai eiks kaverit enää moikkaile?


      • joupajou
        kuka menee halpaan ? kirjoitti:

        suomen taksa-asetus ei tunne minimimaksua eikä peruutusmaksuja....

        eikä aikaperusteista minuttiveloitusta muutoin kuin odotusajan osalta.....

        ON HUIKEA HINTA JOS 10 KM MATKASTA PERITÄÄN 5 € 4 € 19 €

        ELI YHTEENSÄ 28 EUROA

        VIRALLINEN TAKSI AJAA SAMAN MATKAN ALLE 25 EUROLLA

        olarista taxilla ytimeen 40€. Uuberilla 16€! Ytimestä taxilla espoon keskukseen, hinta 68€. Heevetin riistoa ajaa taxilla. Uuberilla maksoi espoon keskukseen 28€.


    • Kysymys?

      Asiakkaat ovat tyytyväisiä suomalaiseen taksiin
      18.12.2014 09:00

      Asiakkaat odottavat taksiin astuessaan huomioivaa ja jouhevaa palvelua ja kokevat sitä myös suomalaisessa taksissa saavansa. Tämän vahvistaa Taloustutkimuksen toteuttama taksien palvelututkimus sekä EPSI Finlandin julkisen liikenteen asiakastyytyväisyystutkimus.

      Edellisvuosien palvelututkimustulosten tapaan suomalaiset arvostavat edelleen ystävällistä ja palvelualtista taksinkuljettajaa. Kokonaisuudessaan taksiliikenteeseen ollaan hyvin tyytyväisiä. Taksin asiakkaat antavat taksimatkakokemukselleen kokonaisarvosanan 8,6.

      Asiakkaita pyydettiin arvioimaan yksityiskohtaisemmin myös kuljettajan toimintaa, taksin saatavuutta ja tilaamisen helppoutta, joista kaikista päästiin yli 8,6 keskiarvoon.

      Saatavuus koetaan paremmaksi

      Taksin saatavuuteen asiakkaat olivat hieman tyytyväisempiä kuin edellisenä vuonna. Taksin saatavuutta mitattiin kahdella ominaisuudella: saamisen ja tilaamisen helppoudella sekä taksin odotus- ja saapumisajalla. Suur-Helsingin alueella asuvat asiakkaat olivat muuta maata tyytyväisempiä taksin saapumiseen kuluvaan aikaan ja tilaamisen helppouteen.

      Vain 10 prosenttia vastaajista kertoi viimeisessä taksimatkassaan olleen jotain, joka ei miellyttänyt. Useimmiten tämä liittyi taksimatkan hinta-laatusuhteeseen, josta arvosanaksi asteikolla 1 -10 annettiin 7,49.

      Taksinkuljettajiin luotetaan vahvasti

      Tutkimuksen mukaan ylivoimainen enemmistö, 91 prosenttia, arvioi kokemuksensa tai mielikuvansa taksipalveluista vähintään melko myönteiseksi. Taksiliikennettä ja taksinkuljettajia pidetään Suomessa aikaisempien vuosien tapaan hyvin luotettavina. Lähes kaikkien vastaajien (96 %) luottamus takseja ja taksinkuljettajia kohtaan on erittäin tai melko vahvaa. Luottamustasossa ei ole tapahtunut merkittävää muutosta verrattuna viime vuoteen.

      Taksipalvelut pärjäsivät julkisen liikenteen vertailussa

      EPSI Finlandin toteuttama julkisen liikenteen tyytyväisyystutkimus tukee palvelututkimuksen tuloksia. Tutkimuksen mukaan suomalaiset ovat erittäin tyytyväisiä taksipalveluihin. Parhaiten julkista liikennettä vertailevassa tutkimuksessa menestyivät tänä vuonna taksit, jotka saavat asiakastyytyväisyydessä indeksiluvun 80,7 (0-100). Tulokset ovat parantuneet viime vuodesta kolmella prosenttiyksiköllä.


      Oheinen teksti on kopio taksiliiton kotisivuilta.

      Kysymys kuuluu: Kuinkahan tyytyväisiä asiakkaat olisivat jos Suomen taksipalveluista vastaisi UBER?

      Ps. Sanon jo etukäteen niille vastaajille jotka alkavat kohta änkyttämään että: erittäin tyytyväisiä koska taksat/hinnat laskisivat. Väärin!!! Ne eivät laske koska viranomaismaksut pitävät siitä huolen:)

    • Uber=pimeä pirssi

      Uuber-sovellus n tehokas polliisille. Sillä saa suoraan paikannettua pimeät taksit. :D

    • Roskaväen Uber

      Joo. Uberiä käyttävät persaukiset, teinit, räkälöiden asiakkaat, joihin kukaan normi taksi ei tule asiakasta hakemaan, hankalat taksikyydin hinnasta nalkuttavat änkyrät, eli n.s. ilta-asiakkaat. Näistä tietysti poislukien he, joilla ei ole luottokorttia, tai ei sitä heille edes myönnetä.

      Uber-kyytiä EIVÄT KÄYTÄ firmat, yhteiskunnan ajot, sairaalat, vammaiset, eivätkä sellaiset, joiden matkan maksaa joku muu, kuin itse. Keitä siis jää jäljelle? Aika harva.

      Uberillä on siis tarvetta: kiikuttaa roskaväkeä. Tämä Uberille suotakoon. :D ;)

    • Lapsellista

      vänkäämistä. Tuliko suojatyöpaikoilla hätä. Tässä kyllä kusette omiin kenkiinne, olen kohtuullisen varma siitä. Uhoajiahan taksikuskit ovat tietty aina olleet, vähän kuin ahtaajat suojatyöpaikoissaan.

      • Ajattele ite!!!

        Me "suojatyöpaikkalaiset" maksamme yhteiskunnalle verot, ALV:t, maksamme ammattiliikenteelle kuuluvat vakuutukset asiakasturva siis OK, elätämme autokauppiaita, työllistämme pari henkilöä per auto.... Mitä ajattelit Uberkuskien tuovan yhteiskunnalle? Maksavatko veronsa, ALV:t, ammattiliikenteen vakuutusmaksuja, elättävätkö juurikaan autokauppiaita työllistämisestä puhumattakaan.

        Aika moni on valmis ottamaan yhteiskunnalta kaikenlaisia palveluita, joita verovaroin ylläpidetään. Samaan hengenvetoon nää vaatijat ovat valmis suosimaan suureen huutoon kaikenmaailman " pimeitä Ubersuhareita", jotka eivät jätä yhteiskunnalle yhtään mitään????? Joskus tuntuu, ettette ajattele asioita yhtään, millä se yhteiskunnan rakenne säilytetään ja mistä ne rahat yhteiskunnalle otetaan?? Ei se raha kasva puissa.... Ääliöt!!! Kirjoititpa tosiaan lapsellista juttua....


    • Paljon te aiheesta sönkötätte, mutta asiaa ei tule... Eli mitä tuo maksaa asiakkaalle, ja mitä kuski saa.

      Mun idea:

      Asiakas maksaa 1,2€/km sisältäen kaikki kulut

      Kuski saa 0,43€/km kilometrikorvauksia ja 0,43€/km palkkaa

      • Trollimaati

        Näin on! Laskin myös hyvin tarkasti että tuopin voi myydä eurolla,ja katetta jää ihan riittävästi.Olen siis laskenut sentilleen.


      • Urpojen urpo

        Eniten sönkötät, asiaa ei vielä kertaakaan.


      • Trollimaati kirjoitti:

        Näin on! Laskin myös hyvin tarkasti että tuopin voi myydä eurolla,ja katetta jää ihan riittävästi.Olen siis laskenut sentilleen.

        No laita laskemaa

        Paljonko siitä eurosta:

        - Menee veroihin
        - Vuokraan
        - Sähköön
        - Palkkoihin
        - Tukun hintaan juomasta
        - Muihin laitehankintoihin


      • Trollimaati kirjoitti:

        Näin on! Laskin myös hyvin tarkasti että tuopin voi myydä eurolla,ja katetta jää ihan riittävästi.Olen siis laskenut sentilleen.

        Mä voin auttaa sua laskemaan...

        Eurosta pois ALV jää

        0,76€

        Puoli litraa olutta maksaa panimolta 0,5€. Tähän päälle alkoholivero, niin hinta onkin jo 0,82€... Pelkkä juoma maksaa tuon....

        Eli ei, et voi myydä eurolla tuoppi vaikka möisit 200 tuoppia tunnissa...

        Noin 2€ tuopilta on sellainen hinta että jää rahaa palkkoihin yms... Moni paikka ottaa tuopista jopa vitosen, mihin ne ylimääräiset 3€ menee... omistajan taskuun


      • Trollimaatti
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Mä voin auttaa sua laskemaan...

        Eurosta pois ALV jää

        0,76€

        Puoli litraa olutta maksaa panimolta 0,5€. Tähän päälle alkoholivero, niin hinta onkin jo 0,82€... Pelkkä juoma maksaa tuon....

        Eli ei, et voi myydä eurolla tuoppi vaikka möisit 200 tuoppia tunnissa...

        Noin 2€ tuopilta on sellainen hinta että jää rahaa palkkoihin yms... Moni paikka ottaa tuopista jopa vitosen, mihin ne ylimääräiset 3€ menee... omistajan taskuun

        Minun laskelmat sentilleen.Kannattaa myydä eurolla.Jää katetta ihan riittävästi!


      • Trollimaatti kirjoitti:

        Minun laskelmat sentilleen.Kannattaa myydä eurolla.Jää katetta ihan riittävästi!

        Anna laskemat, niin katotaan montako tuoppia sun pitää tunnissa myydä...

        Ja kyllä, mä voin antaa laskemat miten tarjoan kyyti 1,2 eurolla km jos halaut :)


      • Trollimaatti
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Anna laskemat, niin katotaan montako tuoppia sun pitää tunnissa myydä...

        Ja kyllä, mä voin antaa laskemat miten tarjoan kyyti 1,2 eurolla km jos halaut :)

        Anna sinä sinun laskelmat.Ai niin,et pysty.1.2€/km=1€/tuoppi.Minä olen laskenut sentilleen.Tuopin myynti kannattaa ja jää katetta.


      • Trollimaatti kirjoitti:

        Anna sinä sinun laskelmat.Ai niin,et pysty.1.2€/km=1€/tuoppi.Minä olen laskenut sentilleen.Tuopin myynti kannattaa ja jää katetta.

        Kas tässä minun laskema...

        =1,20€ Asiakkaalta/km
        -0,12€ ALV/km
        -0,108€ Keskuksen provisio/km
        0,43€ Auton kulut suoraan kuskille/km
        -0,11€ Työeläkemaksu/km
        -0,011€ Sosiaaliturvamaksu/km
        -0,004€ Työttömyysvakuutusmaksu/km
        0,43€ Palkkaa kuskille/km


        Sitten sinun laskelma miten myyt tuoppeja eurolla kappale, siis 0,5 litran tuoppeja, niin että maksat verot, vuokrat, palkat yms


      • J umalauta!
        Trollimaatti kirjoitti:

        Anna sinä sinun laskelmat.Ai niin,et pysty.1.2€/km=1€/tuoppi.Minä olen laskenut sentilleen.Tuopin myynti kannattaa ja jää katetta.

        Älä nyt j umalauta ala tän linnankundin kanssa väittelemään! Älä ruoki trollia, sillähän alkaa ihan k yrpä seisomaan, saa niin kovat kicksit, kun joku sille vastaa. Älä p erkele vastaa sille, loppua ei tuu ikinä! Noi samat laskelmat se on esittänyt täällä jom200 kertaa ja esittää toiset 200 kertaa, jos sille vastaa. Nyt turvat tukkoon kaikki!


      • J umalauta! kirjoitti:

        Älä nyt j umalauta ala tän linnankundin kanssa väittelemään! Älä ruoki trollia, sillähän alkaa ihan k yrpä seisomaan, saa niin kovat kicksit, kun joku sille vastaa. Älä p erkele vastaa sille, loppua ei tuu ikinä! Noi samat laskelmat se on esittänyt täällä jom200 kertaa ja esittää toiset 200 kertaa, jos sille vastaa. Nyt turvat tukkoon kaikki!

        Kerro mikä kohta laskemissa ei täsmää :)


      • Jättäkää trolli
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Kerro mikä kohta laskemissa ei täsmää :)

        Sinulle on kerrottu sata kertaamitkä asiat eivät täsmää,mutta se nyt on sama kun lapselle selittäisi.Trolli,mikä trolli.Ja vieläpä lahjaton siihenkin.


      • Trollimaatti
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Kas tässä minun laskema...

        =1,20€ Asiakkaalta/km
        -0,12€ ALV/km
        -0,108€ Keskuksen provisio/km
        0,43€ Auton kulut suoraan kuskille/km
        -0,11€ Työeläkemaksu/km
        -0,011€ Sosiaaliturvamaksu/km
        -0,004€ Työttömyysvakuutusmaksu/km
        0,43€ Palkkaa kuskille/km


        Sitten sinun laskelma miten myyt tuoppeja eurolla kappale, siis 0,5 litran tuoppeja, niin että maksat verot, vuokrat, palkat yms

        Olen laskenut sentilleen.Kannattaa varmasti.


      • Trollimaatti kirjoitti:

        Olen laskenut sentilleen.Kannattaa varmasti.

        Nimenomaan, sentilleen olen laskenut nuo että saadaan edukkaita kyytejä ja töitä heille joilla on vaatimuskset täyttävä auto


      • Jättäkää trolli kirjoitti:

        Sinulle on kerrottu sata kertaamitkä asiat eivät täsmää,mutta se nyt on sama kun lapselle selittäisi.Trolli,mikä trolli.Ja vieläpä lahjaton siihenkin.

        Kerro nyt mikä ei täsmää, työeläkemaksu, palkka, KM-korvaus, veron osuus, mikä ei täsmää? Keskuksen proviikka liian pieni?


      • toiminta jatkuu
        Urpojen urpo kirjoitti:

        Eniten sönkötät, asiaa ei vielä kertaakaan.

        Nyt ke klo: 21.46 sovellus näyttää Helsingissä kolme vapaata autoa. Viranomaiset eivät ole asiaan puuttuneet. Tämä saattaa olla ajan myötä normaalille taksille kova paikka.


      • plaaplaaplaakkkkk
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Kas tässä minun laskema...

        =1,20€ Asiakkaalta/km
        -0,12€ ALV/km
        -0,108€ Keskuksen provisio/km
        0,43€ Auton kulut suoraan kuskille/km
        -0,11€ Työeläkemaksu/km
        -0,011€ Sosiaaliturvamaksu/km
        -0,004€ Työttömyysvakuutusmaksu/km
        0,43€ Palkkaa kuskille/km


        Sitten sinun laskelma miten myyt tuoppeja eurolla kappale, siis 0,5 litran tuoppeja, niin että maksat verot, vuokrat, palkat yms

        Et voi käyttää omaa autoa ammattiliikenteeseen eli siinä kusee heti se osuus (ei kilometrikorvauksia). Mutta hyvin olet laskenut. Laskelmasi ei vain perustu tosiasioihin. Sen takia minä myyn tuopi hintaan 20 snt ja teen voittoa sillä 1,2 euroa. Olen sentilleen laskenut ja laskelma perustuu siihen, että saan maataloustukea 100k euroa vuodessa.


      • ei jatku kauaa
        toiminta jatkuu kirjoitti:

        Nyt ke klo: 21.46 sovellus näyttää Helsingissä kolme vapaata autoa. Viranomaiset eivät ole asiaan puuttuneet. Tämä saattaa olla ajan myötä normaalille taksille kova paikka.

        Ole huoleti,vie hetken aikaa että viranomaiset aktivoituu, mutta kyllä kai nyt paatuneinkin liberalisoija ymmärtää, ettei yhteiskunta tule sallimaan liiketoimintaa, joka ei ole valvottua, ja josta ei tule verotuottoja.
        Uhkasakko on luultavasti se toimi, jota tullaan käyttämään.


      • plaaplaaplaakkkkk kirjoitti:

        Et voi käyttää omaa autoa ammattiliikenteeseen eli siinä kusee heti se osuus (ei kilometrikorvauksia). Mutta hyvin olet laskenut. Laskelmasi ei vain perustu tosiasioihin. Sen takia minä myyn tuopi hintaan 20 snt ja teen voittoa sillä 1,2 euroa. Olen sentilleen laskenut ja laskelma perustuu siihen, että saan maataloustukea 100k euroa vuodessa.

        Nykyjään tuo ei onnistu, laki kieltää sen...

        Mutta jos laki sallisi tuon niin saataisi edullisia kyytejä ja lisää työpaikkoja joissa tienaa kohtuullisesti


      • Kunhan nyt kasvat..
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Kerro nyt mikä ei täsmää, työeläkemaksu, palkka, KM-korvaus, veron osuus, mikä ei täsmää? Keskuksen proviikka liian pieni?

        Sinulle on avattu taksin tulo-ja kulurakennetta aivan riittävästi aiemmissa ketjuissa.Jos yhtään osaat laskea,ja ymmärrät laskemaasi,voit helposti päätellä että ideasi ei toimi.Asiakkaita ei ole tasaisena virtana 24/7,eikä uusi asiakas astu kyytiisi heti edellisen poistuttua.Kuvailemasi "idea" nettipohjaisesta asiakkaiden järjestelemisestä mieleiseksi virraksi on on teoriassa ihan kiva,ja toimii varmasti tavaran kuljetuksissa,mutta ei ihmisten.Samantapainen systeemi toimii jo Helsingissä nimellä Kutsuplus.Tätä toimintaa pidetään pystyssä verovaroin,sillä liiketoiminta on raskaasti tappiollista.Tästäkin olet varmasti lukenut muista ketjuista.Sinun "laskelmasi"ovat numeroita jotka kaikki työnantajat,kaikilla aloilla kyllä tietävät,lisättynä keksimilläsi luvuilla auton kuluista.Ihan yhtä hyvin joku voi väittää että tuopin voi myydä eurolla,ja väittää laskeneensa että kannattaa.Kannattaahan se,jos muuntelee laskelmat siten, että tulos on mitä itse haluaa,eikä mitä todellisuus tuo tullessaan.Tähän virheeseen kaatuu iso osa aloittavista yrittäjistä.Alasta riippumatta.Hyvää elämää sinulle,en jaksa selittää enempää,kun et ole kiinnostunut todellisesta arjesta.


      • Kunhan nyt kasvat.. kirjoitti:

        Sinulle on avattu taksin tulo-ja kulurakennetta aivan riittävästi aiemmissa ketjuissa.Jos yhtään osaat laskea,ja ymmärrät laskemaasi,voit helposti päätellä että ideasi ei toimi.Asiakkaita ei ole tasaisena virtana 24/7,eikä uusi asiakas astu kyytiisi heti edellisen poistuttua.Kuvailemasi "idea" nettipohjaisesta asiakkaiden järjestelemisestä mieleiseksi virraksi on on teoriassa ihan kiva,ja toimii varmasti tavaran kuljetuksissa,mutta ei ihmisten.Samantapainen systeemi toimii jo Helsingissä nimellä Kutsuplus.Tätä toimintaa pidetään pystyssä verovaroin,sillä liiketoiminta on raskaasti tappiollista.Tästäkin olet varmasti lukenut muista ketjuista.Sinun "laskelmasi"ovat numeroita jotka kaikki työnantajat,kaikilla aloilla kyllä tietävät,lisättynä keksimilläsi luvuilla auton kuluista.Ihan yhtä hyvin joku voi väittää että tuopin voi myydä eurolla,ja väittää laskeneensa että kannattaa.Kannattaahan se,jos muuntelee laskelmat siten, että tulos on mitä itse haluaa,eikä mitä todellisuus tuo tullessaan.Tähän virheeseen kaatuu iso osa aloittavista yrittäjistä.Alasta riippumatta.Hyvää elämää sinulle,en jaksa selittää enempää,kun et ole kiinnostunut todellisesta arjesta.

        "uusi asiakas astu kyytiisi heti edellisen poistuttua"

        Ei niin, kone kertoo ajaako vähän pidemmän matkan hakemaan seuraavaa pokaa tai lyhyemmän matkan, mutta saattaa joutua odottamaan jonkun aikaa :)

        No Voit myydä tuopin eurolla, laki ei sitä estä, mutta edes tukkuhintoja et saa sillä takas... Tuo on siis väite ilman laskelmia, toisin kuin minulla....

        Olen laskenut työeläkemaksuja myöten kaikki mukaan


      • yksin autoileva

        Mulla kertyi taksiini Keski-Uudellamaalla yhteensä kilometrejä 2014 vuonna 65000km
        Maksettuja kilometrejä maksimissaan 50000km. Loput huolto ja asiakkaalle luokseajoa. Sun veloituksella olisin siis saanut koko vuonna palkkaa siis 21 500 euroa? Onneksi sain enemmän todellisuudessa nykyisellä taksalla.
        Jos tollanen olisi takaa, niin vaihtaisin mielummin Siwan kassaksi vaikkei sekään välttämättä mitään herkkua duunia ole. Siinä olisi sentään sairaslomat ja kesälomat.
        Järkevällä kalustolla ja itse ajaen pystyy ajamaan nykyistäkin pienemmälläkin taksalla, muttei noin halvalla kuitenkaan. Nykyisestä taksasta -10% ehkä mahdollista, mutta se ei vaan auta lisäämään voluumia, koska ihmiset eivät aja huvikseen taksilla.


      • yksin autoileva kirjoitti:

        Mulla kertyi taksiini Keski-Uudellamaalla yhteensä kilometrejä 2014 vuonna 65000km
        Maksettuja kilometrejä maksimissaan 50000km. Loput huolto ja asiakkaalle luokseajoa. Sun veloituksella olisin siis saanut koko vuonna palkkaa siis 21 500 euroa? Onneksi sain enemmän todellisuudessa nykyisellä taksalla.
        Jos tollanen olisi takaa, niin vaihtaisin mielummin Siwan kassaksi vaikkei sekään välttämättä mitään herkkua duunia ole. Siinä olisi sentään sairaslomat ja kesälomat.
        Järkevällä kalustolla ja itse ajaen pystyy ajamaan nykyistäkin pienemmälläkin taksalla, muttei noin halvalla kuitenkaan. Nykyisestä taksasta -10% ehkä mahdollista, mutta se ei vaan auta lisäämään voluumia, koska ihmiset eivät aja huvikseen taksilla.

        Ehkäpä "mun velotuksella" olisi kilsoja tullut enemmän, koska silloin taksi olisi vaihtoehto myös omalle autolle, linja-autolle, mopolle, polkupyörälle, jopa kävelylle....


      • ???
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Ehkäpä "mun velotuksella" olisi kilsoja tullut enemmän, koska silloin taksi olisi vaihtoehto myös omalle autolle, linja-autolle, mopolle, polkupyörälle, jopa kävelylle....

        Meillä on onneksi Suomessa sellainen laki, etteivät rikosrekisterin omaavat ihan hevin pääse taksiyritystä perustamaan, eikä edes ajoliite sellaiselle heru. Miksi sinä, "pankkiautomaatti", koko ajan hehkuttelet "mun systeemistä", kun se ei kuitenkaan voi toteutua. Toki olet tuomiosi jo lusinut, vaan kyllä menneisyys painaa jatkuvasti hakiessasi hommia. Luuletko todella, että poliisi antaisi anomuksiisi puoltavan lausunnon, varsinkin kun olet heidän kolleegansa tappanut? Vielä holtittomuutesi ratissa heikentää kaikenlaisiin ajohommiin pääsyä, olihan sulla ajokieltoakin neljä vuotta.

        Joten lopettaisit provoilusi täällä jo vähitellen, olet epäsuosittu henkilö. Vai oletko saanut montakin kannustavaa viestiä kirjoitteluillesi?


      • ??? kirjoitti:

        Meillä on onneksi Suomessa sellainen laki, etteivät rikosrekisterin omaavat ihan hevin pääse taksiyritystä perustamaan, eikä edes ajoliite sellaiselle heru. Miksi sinä, "pankkiautomaatti", koko ajan hehkuttelet "mun systeemistä", kun se ei kuitenkaan voi toteutua. Toki olet tuomiosi jo lusinut, vaan kyllä menneisyys painaa jatkuvasti hakiessasi hommia. Luuletko todella, että poliisi antaisi anomuksiisi puoltavan lausunnon, varsinkin kun olet heidän kolleegansa tappanut? Vielä holtittomuutesi ratissa heikentää kaikenlaisiin ajohommiin pääsyä, olihan sulla ajokieltoakin neljä vuotta.

        Joten lopettaisit provoilusi täällä jo vähitellen, olet epäsuosittu henkilö. Vai oletko saanut montakin kannustavaa viestiä kirjoitteluillesi?

        Ei vaan nyt on kyse siitä että ala vapautettaisi. Eli toiminimen omaava henkilö voisi harjoittaa henkilöliikennettä... auton ei vaadittaisi kuin kassakone tai kuittivihko


      • KTA 7,20€\H
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Ehkäpä "mun velotuksella" olisi kilsoja tullut enemmän, koska silloin taksi olisi vaihtoehto myös omalle autolle, linja-autolle, mopolle, polkupyörälle, jopa kävelylle....

        Kuvitellaan että keikkaa olisi kokoajan.
        Pitäisi ajaa 25km\h, jotta pääsisi 10€ verolliseen tuntipalkkaan. Noiden kilometrien pitäisi olla taksa ajoa. Kaupungissa ei ole vaan mitenkään mahdollista ajaa tollaisia kilsoja, kun asiakkaan luokseajoa syntyy joka tapauksessa noin 20% ajosta vähintään.
        Toi pankkiautomaatiin velotus teoriassa ehkä voisi olla sopiva mutta käytännössä voisi kuvitella ajavansa 250h\kuussa ja siltikin jäädä nykyistä ansiotasoa huomattavasti pinemmelle.


      • KTA 7,20€\H kirjoitti:

        Kuvitellaan että keikkaa olisi kokoajan.
        Pitäisi ajaa 25km\h, jotta pääsisi 10€ verolliseen tuntipalkkaan. Noiden kilometrien pitäisi olla taksa ajoa. Kaupungissa ei ole vaan mitenkään mahdollista ajaa tollaisia kilsoja, kun asiakkaan luokseajoa syntyy joka tapauksessa noin 20% ajosta vähintään.
        Toi pankkiautomaatiin velotus teoriassa ehkä voisi olla sopiva mutta käytännössä voisi kuvitella ajavansa 250h\kuussa ja siltikin jäädä nykyistä ansiotasoa huomattavasti pinemmelle.

        Juurikin näin... 25 kilsaa tunnin aikana maksava asiakas kyydissä niin saa 10,75€ palkkaa ja 10,75€ suoraan raakana tilille kattamaan auton kulut


    • 4534534
      • järjestelmä paljastaa

        Tässä juuri tulee esille Uber taksin etu. Nyt järjestelmästä nähdään kuka asiakas, mistä ja milloin on tullut kyytiin. Voidaan myös nähdä kuka kuljettaja on ko. asiakkaan ottanut kyytiin ja mihin asiakas on jätetty. Tuo kuljettaja saa luonnollisesti potkut ja ei ainakaan Uber taksin rattiin enää nouse. On hyvä että Uber järjestelmä paljastaa väärinkäytökset ja rikolliset joutuvat oikeuden eteen.
        Jos kyseessä ei olisi ollut Uber taksi, olisi löytynyt pahoinpidelty ihminen ja ei olisi tietoa lainkaan edeltävältä ajalta. Milloin on lähtenyt ja mistä? Kuka on ollut autonkuljettaja?
        Valitettavasti sairaita ihmisiä on joka alalla ja aina jostain päin maailmaa kuulee surullisia tapauksia. Onneksi nyt ei kuulunut kovin läheltä.


      • Rikollista hommaa!
        järjestelmä paljastaa kirjoitti:

        Tässä juuri tulee esille Uber taksin etu. Nyt järjestelmästä nähdään kuka asiakas, mistä ja milloin on tullut kyytiin. Voidaan myös nähdä kuka kuljettaja on ko. asiakkaan ottanut kyytiin ja mihin asiakas on jätetty. Tuo kuljettaja saa luonnollisesti potkut ja ei ainakaan Uber taksin rattiin enää nouse. On hyvä että Uber järjestelmä paljastaa väärinkäytökset ja rikolliset joutuvat oikeuden eteen.
        Jos kyseessä ei olisi ollut Uber taksi, olisi löytynyt pahoinpidelty ihminen ja ei olisi tietoa lainkaan edeltävältä ajalta. Milloin on lähtenyt ja mistä? Kuka on ollut autonkuljettaja?
        Valitettavasti sairaita ihmisiä on joka alalla ja aina jostain päin maailmaa kuulee surullisia tapauksia. Onneksi nyt ei kuulunut kovin läheltä.

        täällä uberkuskit puhuvat kimppakyydistä, sinä puhut uber taksista? Siis sittenkin luvatonta taksitoimintaa? Kauanko luulet kestävän, kunnes viranomaiset puuttuu toimintaan?


      • kirjoittavat lehdessä
        Rikollista hommaa! kirjoitti:

        täällä uberkuskit puhuvat kimppakyydistä, sinä puhut uber taksista? Siis sittenkin luvatonta taksitoimintaa? Kauanko luulet kestävän, kunnes viranomaiset puuttuu toimintaan?

        Tässä mielenkiintoinen pätkä talouselämä lehdestä

        "Liikenne- ja viestintäministeriön hallintoneuvos Silja Ruokola kertoo Talouselämälle, että Uber on käynyt esittelemässä palveluaan ministeriössä.

        Ruokolan mukaan Uber ei ole taksi, vaan kyydinjakopalvelu.

        "Se on tilausvälityskeskus. He itse ovat korostaneet, etteivät he ole taksi, vaan välityskeskuksesta vastaava palveluntarjoaja", Ruokola sanoo."


      • Kiero peli Uberilla
        kirjoittavat lehdessä kirjoitti:

        Tässä mielenkiintoinen pätkä talouselämä lehdestä

        "Liikenne- ja viestintäministeriön hallintoneuvos Silja Ruokola kertoo Talouselämälle, että Uber on käynyt esittelemässä palveluaan ministeriössä.

        Ruokolan mukaan Uber ei ole taksi, vaan kyydinjakopalvelu.

        "Se on tilausvälityskeskus. He itse ovat korostaneet, etteivät he ole taksi, vaan välityskeskuksesta vastaava palveluntarjoaja", Ruokola sanoo."

        "Se on tilausvälityskeskus. He itse ovat korostaneet, etteivät he ole taksi, vaan välityskeskuksesta vastaava palveluntarjoaja", Ruokola sanoo."

        Aivan. Uber on välityskeskus, totta. Eihän välityskeskus voikkaan olla taksi. Samoin, kuin Helsingin taksidata Oy on välityskeskus, eihän sekään ole taksi. Takseja ovat ne, jotka ajavat välityskeskuksestaan taksikyytejä.


      • kkkrr
        kirjoittavat lehdessä kirjoitti:

        Tässä mielenkiintoinen pätkä talouselämä lehdestä

        "Liikenne- ja viestintäministeriön hallintoneuvos Silja Ruokola kertoo Talouselämälle, että Uber on käynyt esittelemässä palveluaan ministeriössä.

        Ruokolan mukaan Uber ei ole taksi, vaan kyydinjakopalvelu.

        "Se on tilausvälityskeskus. He itse ovat korostaneet, etteivät he ole taksi, vaan välityskeskuksesta vastaava palveluntarjoaja", Ruokola sanoo."

        Onneksi ministeriö ei päätä sitä, mikä uber on.


      • Oma kyyti
        kirjoittavat lehdessä kirjoitti:

        Tässä mielenkiintoinen pätkä talouselämä lehdestä

        "Liikenne- ja viestintäministeriön hallintoneuvos Silja Ruokola kertoo Talouselämälle, että Uber on käynyt esittelemässä palveluaan ministeriössä.

        Ruokolan mukaan Uber ei ole taksi, vaan kyydinjakopalvelu.

        "Se on tilausvälityskeskus. He itse ovat korostaneet, etteivät he ole taksi, vaan välityskeskuksesta vastaava palveluntarjoaja", Ruokola sanoo."

        " Ruokolan mukaan Uber ei ole taksi, vaan kyydinjakopalvelu. "
        mInä haluan taksin, en mitään kimppakyytiä.


      • Taksia kerta ja viikko
        Oma kyyti kirjoitti:

        " Ruokolan mukaan Uber ei ole taksi, vaan kyydinjakopalvelu. "
        mInä haluan taksin, en mitään kimppakyytiä.

        Samalla matkalla kun Uber maksaa 30 EUR, joudut maksamaan tavalliselle taksille 50 EUR. Tämä ei ole liioiteltua vaan tarkasti näin.
        Uber auto on ihan tavallinen. Tuolla lisähinnalla saa istua Mersussa. Kyllä se pistää miettimään kumman tilaa.


      • Pimeätä taksihommaa
        Taksia kerta ja viikko kirjoitti:

        Samalla matkalla kun Uber maksaa 30 EUR, joudut maksamaan tavalliselle taksille 50 EUR. Tämä ei ole liioiteltua vaan tarkasti näin.
        Uber auto on ihan tavallinen. Tuolla lisähinnalla saa istua Mersussa. Kyllä se pistää miettimään kumman tilaa.

        Joo. Minä mietin, tilaan taksin. Firmani saa siitä kuitin, jossa on ALV laskettu. Firmani nimittäin vähentää ALV:n ja firman luottokorttikin käy taksille. Miten nää yhteiskunnan ajot, Kelakyydit sun muut, saako niistä heille kelpaavan kuitin? Mitenkäs verokarhu, saako se mitään? Suomessa ei pimeä duuni kauan menesty, perivät sitten jälkikäteen arviolta ja se tietää monelle Uberukolle hankaluuksia. Ei kuule, tuhoon tuomittua hommaa Suomessa nykyisten lakien puitteissa. Käry käy helposti, appsi paikantaa pimeät pirssit.


      • Pieni valhe?
        Taksia kerta ja viikko kirjoitti:

        Samalla matkalla kun Uber maksaa 30 EUR, joudut maksamaan tavalliselle taksille 50 EUR. Tämä ei ole liioiteltua vaan tarkasti näin.
        Uber auto on ihan tavallinen. Tuolla lisähinnalla saa istua Mersussa. Kyllä se pistää miettimään kumman tilaa.

        Hyvä mainos!Olette kyllä sitkeitä,se on myönnettävä.Valehtelu on kyllä vähän rumaa,mutta kuuluu oleellisesti toimintakultuuriinne.Onneksi on melko helppo erottaa valehtelu totuudesta.


      • Taksin tilaaja
        Taksia kerta ja viikko kirjoitti:

        Samalla matkalla kun Uber maksaa 30 EUR, joudut maksamaan tavalliselle taksille 50 EUR. Tämä ei ole liioiteltua vaan tarkasti näin.
        Uber auto on ihan tavallinen. Tuolla lisähinnalla saa istua Mersussa. Kyllä se pistää miettimään kumman tilaa.

        " Kyllä se pistää miettimään kumman tilaa. "

        Aivan. Itse ainakin mietin, tuenko harmaata taloutta ja siten tuen myös taloudellisen laman jatkuvuutta. Me kaikki tiedämme, ettei Uberkuskilla ole ensinnäkään minkään valtakunnan liikennelupaa, eivät maksa veroja, ei tuloveroa eikä ALV:ia, eivät ammattiliikennevakuutuksia, eivät siis mitään yhteiskunnallisia velvotteita. Ajatelkaas, jos me kaikki voisimme päästä duuneissamme vapaaksi veronmaksuista ja työeläkemaksuista? Yhteiskuntarakenne luhistuisi pienellä aikavälillä. Aikanaan, kun eläkeikä koittaa, eipäs sitä eläkettä sitten saakkaan, kun ei ole eläkekertymää.

        Kyllä itse ainakin tiedän ihan miettimättä, kumman tilaan. Tilaan taksin.


    • kermat

      Poliisit ei puutu tähän, LVM ei ota kantaa toiminnan laillisuuteen/laittomuuteen, lupaviranomaiselta kukaan ei edes kysy mitään. Kyllä tämä nyt näyttää siltä, että nykyinen taksijärjestelmä on tiensä päässä.

      Kaikki siis vaan omalla autolla tienaamaan, luvista ja veroista ei tarvitse piitata pätkääkään, koska sehän on vaan kimppakyytiä. Ja kimppakyydeistä ei virallisesti peritä maksua, vain kustannukset korvataan :) Verottaja ei verkkomaksamisen jäljille pääse muutenkaan, joten aika turvallinen homma yksittäiselle kuskille.

      • Katsotaan nyt.....

        Niinhän sinä luulet. Olin eilen yhteydessä Helsingin verotoimistoon Myyrmäessä, siellä oltiin erikoisen kiinnostuneita. Seuraava vaihe sieltä päin, on yhteys poliisiin. Turvallista on ainoastaan verottajan osuus, he voivat verottaa takautuvasti. Takautuva verotus on ollut yleensä raskasta, joten jokainen Uberkuski saa tuntea nahoissaan verokarhun kynnet. Valtio on taantumassa ja valtio tarvitsee jokaikisen verorahat. Uber-yhtiö ei kanna vastuuta, se vain välittää kyydit. Vastuun kantaa luvaton pimeä taksi.... :D ihan oikeasti alkaa jo hymyilyttämään näiden Uberkuskien ahdinko. Sitä saa mitä tilaa.


      • AntiUber
        Katsotaan nyt..... kirjoitti:

        Niinhän sinä luulet. Olin eilen yhteydessä Helsingin verotoimistoon Myyrmäessä, siellä oltiin erikoisen kiinnostuneita. Seuraava vaihe sieltä päin, on yhteys poliisiin. Turvallista on ainoastaan verottajan osuus, he voivat verottaa takautuvasti. Takautuva verotus on ollut yleensä raskasta, joten jokainen Uberkuski saa tuntea nahoissaan verokarhun kynnet. Valtio on taantumassa ja valtio tarvitsee jokaikisen verorahat. Uber-yhtiö ei kanna vastuuta, se vain välittää kyydit. Vastuun kantaa luvaton pimeä taksi.... :D ihan oikeasti alkaa jo hymyilyttämään näiden Uberkuskien ahdinko. Sitä saa mitä tilaa.

        Näinhän se menee. Hyvä, että toimenpiteisiin on alettu.


      • Per S. E.
        Katsotaan nyt..... kirjoitti:

        Niinhän sinä luulet. Olin eilen yhteydessä Helsingin verotoimistoon Myyrmäessä, siellä oltiin erikoisen kiinnostuneita. Seuraava vaihe sieltä päin, on yhteys poliisiin. Turvallista on ainoastaan verottajan osuus, he voivat verottaa takautuvasti. Takautuva verotus on ollut yleensä raskasta, joten jokainen Uberkuski saa tuntea nahoissaan verokarhun kynnet. Valtio on taantumassa ja valtio tarvitsee jokaikisen verorahat. Uber-yhtiö ei kanna vastuuta, se vain välittää kyydit. Vastuun kantaa luvaton pimeä taksi.... :D ihan oikeasti alkaa jo hymyilyttämään näiden Uberkuskien ahdinko. Sitä saa mitä tilaa.

        Totta kai veroja pitää maksaa silloin kun syntyy verotettavaa tuloa. Tämä pätee kaikkeen toimintaan, Uber ei ole mikään poikkeus.

        Ostin tuossa viime vuonna auton, jolla ajelen pelkkiä yksityisajoja. Olen ihan huvin vuoksi pitänyt kirjaa kaikista todellisista ja laskennallisista kuluista. Todellisia ovat vakuutus, polttoaine, autolainan korko jne. ja laskennallisia lähinnä auton arvonalennus. Kilometriä kohden summa on ollut yllättävän korkea, yli euron. Tästä voin syyttää lähinnä itseäni, koska auto maksoi melko paljon ja kilometrejä tulee vain kohtuullinen määrä. Toisaalta rehellistä palkkatyötä tekevänä minulla on siihen varaa.

        Jos nyt kuitenkin ajelisin noita Uber-ajoja (mitä en tietenkään tee), verotettavaa tuloa muodostuisi vasta kun kilometritaksa ylittäisi tuon laskemani kilometrikustannuksen. Vaikka satunnaisesta keikasta saisi vähemmänkin per kilometri, hommassa voisi silti olla järkeä koska tämä pienentäisi minun maksettavakseni jääviä autokuluja. Suurin osa kuluista kun ei riipu kilometrimäärästä lainkaan.

        Niin - verottajallehan asiasta pitää ilmoittaa vasta kun verotettavaa tuloa syntyy. Arvonlisäverotuksessakin on vuotuinen alaraja, jonka alle jäätäessä verovelvollisuutta ei synny.

        Tämä logiikka lienee Uberin ajatusmaailman taustalla.


      • Selvää
        Per S. E. kirjoitti:

        Totta kai veroja pitää maksaa silloin kun syntyy verotettavaa tuloa. Tämä pätee kaikkeen toimintaan, Uber ei ole mikään poikkeus.

        Ostin tuossa viime vuonna auton, jolla ajelen pelkkiä yksityisajoja. Olen ihan huvin vuoksi pitänyt kirjaa kaikista todellisista ja laskennallisista kuluista. Todellisia ovat vakuutus, polttoaine, autolainan korko jne. ja laskennallisia lähinnä auton arvonalennus. Kilometriä kohden summa on ollut yllättävän korkea, yli euron. Tästä voin syyttää lähinnä itseäni, koska auto maksoi melko paljon ja kilometrejä tulee vain kohtuullinen määrä. Toisaalta rehellistä palkkatyötä tekevänä minulla on siihen varaa.

        Jos nyt kuitenkin ajelisin noita Uber-ajoja (mitä en tietenkään tee), verotettavaa tuloa muodostuisi vasta kun kilometritaksa ylittäisi tuon laskemani kilometrikustannuksen. Vaikka satunnaisesta keikasta saisi vähemmänkin per kilometri, hommassa voisi silti olla järkeä koska tämä pienentäisi minun maksettavakseni jääviä autokuluja. Suurin osa kuluista kun ei riipu kilometrimäärästä lainkaan.

        Niin - verottajallehan asiasta pitää ilmoittaa vasta kun verotettavaa tuloa syntyy. Arvonlisäverotuksessakin on vuotuinen alaraja, jonka alle jäätäessä verovelvollisuutta ei synny.

        Tämä logiikka lienee Uberin ajatusmaailman taustalla.

        No ei.Jos ajat henkolöliikennettä,tarvitset luvan.Kun sinulla on lupa,sinulle lankeaa kaikkii velvollisuudet.Yksinkertaista.Uber on laittoman liikennöinnin mahdollistava välityskeskus.


      • dfegrtjhykuliop
        Per S. E. kirjoitti:

        Totta kai veroja pitää maksaa silloin kun syntyy verotettavaa tuloa. Tämä pätee kaikkeen toimintaan, Uber ei ole mikään poikkeus.

        Ostin tuossa viime vuonna auton, jolla ajelen pelkkiä yksityisajoja. Olen ihan huvin vuoksi pitänyt kirjaa kaikista todellisista ja laskennallisista kuluista. Todellisia ovat vakuutus, polttoaine, autolainan korko jne. ja laskennallisia lähinnä auton arvonalennus. Kilometriä kohden summa on ollut yllättävän korkea, yli euron. Tästä voin syyttää lähinnä itseäni, koska auto maksoi melko paljon ja kilometrejä tulee vain kohtuullinen määrä. Toisaalta rehellistä palkkatyötä tekevänä minulla on siihen varaa.

        Jos nyt kuitenkin ajelisin noita Uber-ajoja (mitä en tietenkään tee), verotettavaa tuloa muodostuisi vasta kun kilometritaksa ylittäisi tuon laskemani kilometrikustannuksen. Vaikka satunnaisesta keikasta saisi vähemmänkin per kilometri, hommassa voisi silti olla järkeä koska tämä pienentäisi minun maksettavakseni jääviä autokuluja. Suurin osa kuluista kun ei riipu kilometrimäärästä lainkaan.

        Niin - verottajallehan asiasta pitää ilmoittaa vasta kun verotettavaa tuloa syntyy. Arvonlisäverotuksessakin on vuotuinen alaraja, jonka alle jäätäessä verovelvollisuutta ei synny.

        Tämä logiikka lienee Uberin ajatusmaailman taustalla.

        ""Niin - verottajallehan asiasta pitää ilmoittaa vasta kun verotettavaa tuloa syntyy. ""

        Ei se nyt ihan noinkaan mene. Verottajalle on ilmoitettava tulot ja menot joka tapauksessa vaikka tuloa ei olisikaan syntynyt. Elinkeinon harjoittajan on pidettävä kirjanpitoa josta sekä tulot että menot on tarkistettavissa. Ei se riitä että itse vain sanoo vain ettei tuloa ole syntynyt. Se pitää olla myös ulkopuolisen tarkistettavissa ja veroilmoitus on tehtävä elinkeinotoiminnan osalta on se sitten miten pientä piperrystä hyvänsä.

        Jos autoa käytetään elinkeinotoimintaan ja sen kuluja vähennetään verotuksessa saattaa käydä niinkin että kun sen perheesi kauppakassin aikanasi myyt, verottaja saattaa haluta siitä myyntihinnasta vielä arvonlisäveron.

        Jos rupeaisit ajamaan niin silloin kilometrimäärä nousisi ja sitä myötä kiinteiden kulujen ja pääomakulujen osuus / kilometri pienenee joten verotettavaa saattaisi kuitenkin syntyä. Arvonlisäveroakaan ei kannata unohtaa.

        Ei tämä ihan niin simppeliä ole että hypätään rattiin ja lahdetään ajamaan.


      • Per S. E.
        dfegrtjhykuliop kirjoitti:

        ""Niin - verottajallehan asiasta pitää ilmoittaa vasta kun verotettavaa tuloa syntyy. ""

        Ei se nyt ihan noinkaan mene. Verottajalle on ilmoitettava tulot ja menot joka tapauksessa vaikka tuloa ei olisikaan syntynyt. Elinkeinon harjoittajan on pidettävä kirjanpitoa josta sekä tulot että menot on tarkistettavissa. Ei se riitä että itse vain sanoo vain ettei tuloa ole syntynyt. Se pitää olla myös ulkopuolisen tarkistettavissa ja veroilmoitus on tehtävä elinkeinotoiminnan osalta on se sitten miten pientä piperrystä hyvänsä.

        Jos autoa käytetään elinkeinotoimintaan ja sen kuluja vähennetään verotuksessa saattaa käydä niinkin että kun sen perheesi kauppakassin aikanasi myyt, verottaja saattaa haluta siitä myyntihinnasta vielä arvonlisäveron.

        Jos rupeaisit ajamaan niin silloin kilometrimäärä nousisi ja sitä myötä kiinteiden kulujen ja pääomakulujen osuus / kilometri pienenee joten verotettavaa saattaisi kuitenkin syntyä. Arvonlisäveroakaan ei kannata unohtaa.

        Ei tämä ihan niin simppeliä ole että hypätään rattiin ja lahdetään ajamaan.

        Eikä se myöskään mene ihan noinkaan. Elinkeinotoiminnasta on kyse silloin, kun elinkeinotoiminnan tunnusmerkit täyttyvät. Verottaja on itse asiassa pitänyt tässä kohdin suhteellisen tiukkaa linjaa, koska erilaiset veijarit ovat pyrkineet elinkeinoverotuksen piiriin olematta kuitenkaan tosiasiallisesti yrittäjiä.
        Itse olen päätoimisessa palkkatyössä ihan muulla alalla. Työhöni kuuluu se, että käyn suhteellisen säännöllisesti työmatkoilla ulkomailla. Ajan kotoani lentoasemalle ja takaisin näissä yhteyksissä. Jos olisin Uberin pop-kuski, voisin ottaa matkalle jonkun muun kyytiin ja saada siitä hieman rahaa. Jos kokonaisrahavirta olisi esimerkiksi 100 euroa kuukaudessa, arvonlisäverotuksen alaraja ei olisi lähelläkään ja kirjanpidollista voittoa ei todellakaan syntyisi. Summa kuitenkin pienentäisi auton omistamisen kuluja. Jos poliisi pysäyttäisi ja löytäisi kyydistäni matkalaukut sekä matkustajaltani että itseltäni, millä perusteella tämä kyyti ei täyttäisi kimppakyydin määritelmää?
        Ja tuosta arvonlisäverosta auton myynnin yhteydessä, kerropa lisää. Kun ostin auton, maksoin siitä täyden arvonlisäveron, jota en voinut vähentää omassa verotuksessani lainkaan. Jos arvonlisäverollisen toiminnan alaraja ei missään vaiheessa (muistaakseni 8500 euroa vuodessa) menisi rikki, millä perusteella arvonlisäveroa pitäisi uudelleen maksaa autosta sitä myytäessä?
        Kirjanpitoa pitäisi toki pitää, jotta kulut saisi vähennettyä henkilökohtaisessa verotuksessa.


      • Kirkkaastipimeää
        Per S. E. kirjoitti:

        Eikä se myöskään mene ihan noinkaan. Elinkeinotoiminnasta on kyse silloin, kun elinkeinotoiminnan tunnusmerkit täyttyvät. Verottaja on itse asiassa pitänyt tässä kohdin suhteellisen tiukkaa linjaa, koska erilaiset veijarit ovat pyrkineet elinkeinoverotuksen piiriin olematta kuitenkaan tosiasiallisesti yrittäjiä.
        Itse olen päätoimisessa palkkatyössä ihan muulla alalla. Työhöni kuuluu se, että käyn suhteellisen säännöllisesti työmatkoilla ulkomailla. Ajan kotoani lentoasemalle ja takaisin näissä yhteyksissä. Jos olisin Uberin pop-kuski, voisin ottaa matkalle jonkun muun kyytiin ja saada siitä hieman rahaa. Jos kokonaisrahavirta olisi esimerkiksi 100 euroa kuukaudessa, arvonlisäverotuksen alaraja ei olisi lähelläkään ja kirjanpidollista voittoa ei todellakaan syntyisi. Summa kuitenkin pienentäisi auton omistamisen kuluja. Jos poliisi pysäyttäisi ja löytäisi kyydistäni matkalaukut sekä matkustajaltani että itseltäni, millä perusteella tämä kyyti ei täyttäisi kimppakyydin määritelmää?
        Ja tuosta arvonlisäverosta auton myynnin yhteydessä, kerropa lisää. Kun ostin auton, maksoin siitä täyden arvonlisäveron, jota en voinut vähentää omassa verotuksessani lainkaan. Jos arvonlisäverollisen toiminnan alaraja ei missään vaiheessa (muistaakseni 8500 euroa vuodessa) menisi rikki, millä perusteella arvonlisäveroa pitäisi uudelleen maksaa autosta sitä myytäessä?
        Kirjanpitoa pitäisi toki pitää, jotta kulut saisi vähennettyä henkilökohtaisessa verotuksessa.

        Mikä on hieman rahaa?Sinäkö määrität hinnan?Uber on pimeää taksitoimintaa.


      • Per.S.E
        Kirkkaastipimeää kirjoitti:

        Mikä on hieman rahaa?Sinäkö määrität hinnan?Uber on pimeää taksitoimintaa.

        En tietenkään minä, vaan asia perustuu ihan puhtaasti verottajan vakiintuneisiin käytäntöihin. Väännetäänpä rautalangasta.

        Ostan polkupyörän. Ajelen sillä jonkin aikaa ja myyn sen kirpputorilla. Saan siitä vähemmän kuin mitä kustannukset ovat. Muodostuuko tästä verotettavaa tuloa? Pitääkö minun hankkia ennakkovero voidakseni tehdä näin?

        Ostan asunnon. Vuokraan siitä puolet tyttöystävälleni. Vuokraa otan summan, joka on puolet yhtiövastikkeesta ja puolet asuntolainan korosta. Muodostuuko tästä verotettavaa tuloa? Tarvitsenko ennakkoveroa?

        Liisaan traktorin itselleni. Vuokraan sitä naapurin isännälle summasta, joka vastaa maksamaani leasingvuokraa niiltä päiviltä, jolloin naapurin isäntä käyttää traktoria. Muodostuuko tästä verotettavaa tuloa? Tarvitsenko ennakkoveroa?

        Ostan auton. Ajan kimppakyytejä samalla kuin itsekin olen liikenteessä. Hintaa otan sen verran, että summa on vähemmän kuin auton todistettavat kilometrikustannukset. Muodostuuko tästä verotettavaa tuloa? Tarvitsenko ennakkoveroa?

        Elinkeinotoiminnan tarkoituksena näet on tuottaa voittoa. Jos voittoa ei synny, ei makseta veroakaan. Arvonlisäveroa toki pitäisi maksaa silloinkin, mutta vain jos arvonlisäverollisen toiminnan rajat täyttyvät.


      • eihelevetissä

        "Ostan auton. Ajan kimppakyytejä samalla kuin itsekin olen liikenteessä. Hintaa otan sen verran, että summa on vähemmän kuin auton todistettavat kilometrikustannukset."
        Uber pop autoja liikkuu eniten helsingin keskustassa yöaikaan ja 50 euron taksikyyti hoituu kuulemma 30 eurolla.
        Kukahan kertoisi, mistä kilometrikustannuksista on kyse, jos n 25 km matkalla saadaan aikaiseksi 60 euron kustannukset ???


      • kirkkaastipimeää
        Per.S.E kirjoitti:

        En tietenkään minä, vaan asia perustuu ihan puhtaasti verottajan vakiintuneisiin käytäntöihin. Väännetäänpä rautalangasta.

        Ostan polkupyörän. Ajelen sillä jonkin aikaa ja myyn sen kirpputorilla. Saan siitä vähemmän kuin mitä kustannukset ovat. Muodostuuko tästä verotettavaa tuloa? Pitääkö minun hankkia ennakkovero voidakseni tehdä näin?

        Ostan asunnon. Vuokraan siitä puolet tyttöystävälleni. Vuokraa otan summan, joka on puolet yhtiövastikkeesta ja puolet asuntolainan korosta. Muodostuuko tästä verotettavaa tuloa? Tarvitsenko ennakkoveroa?

        Liisaan traktorin itselleni. Vuokraan sitä naapurin isännälle summasta, joka vastaa maksamaani leasingvuokraa niiltä päiviltä, jolloin naapurin isäntä käyttää traktoria. Muodostuuko tästä verotettavaa tuloa? Tarvitsenko ennakkoveroa?

        Ostan auton. Ajan kimppakyytejä samalla kuin itsekin olen liikenteessä. Hintaa otan sen verran, että summa on vähemmän kuin auton todistettavat kilometrikustannukset. Muodostuuko tästä verotettavaa tuloa? Tarvitsenko ennakkoveroa?

        Elinkeinotoiminnan tarkoituksena näet on tuottaa voittoa. Jos voittoa ei synny, ei makseta veroakaan. Arvonlisäveroa toki pitäisi maksaa silloinkin, mutta vain jos arvonlisäverollisen toiminnan rajat täyttyvät.

        Jos ajat pimeää uber-autoa,et määrää itse matkan hintaa.Uber määrää hinnan,ottaa päältä 20% ja maksaa sinulle korvauksen.Korvaus on huomattavasti suurempi kuin kohtuullinen korvaus kuluista.Uber on pimeää taksitoimintaa.Tässä ei ole mitään epäselvää.


    • Lexman

      Lässyttäkää te jonniijoutavat mitä lässytätte, mutta Suomen laki määrää kuitenkin kuinka tässä maassa saa toimia. Se ei tarkoita sitä, että jos jotain asiaa ei erikseen kielletä, olisi se automaattisesti sallittua, ei. Tässä tapauksessa asia on kyllä poikkeuksellisen selkeä, koska se erikseen nimenomaan kielletään, eli rahaa vastaan henkilöiden kuljettaminen on ilman lupaa kiellettyä. Nämä taxify- ja uber sovellukset ovat kyllä sellaisenaan puhelimissa sallittuja, mutta rahaa vastaan niitäkään käyttäen ei saa kuljettaa ihmisiä ilman Suomenlaissa erikseen määriteltyjä henkilöliikenne lupia. Suomen Taksiliitto on tekemässä omaa älypuhelinsovellusta taksin tilaamiseen, jonka työnimienä on Valopilkku. Siitä voi lukea Taksiliiton sivuilta.

    • uber

      Uber autolla ajettua,19km matka 3hlöä kyydissä 24€. Taksilla olis ollu about 45€ Mielummin matkustan uberilla. Hauska lukea täällä kommentteja ku taksikuskit suu vaahdossa täällä yrittää kirjottaa paskaa ko firmasta. Ainiin eihän heillä oo arkipäivisin ajoa niin ehtii jauhaa paskaa.

    • uberalles

      Suomessa on ihan liikaa tavallisia taxeja. Onko niitä lupia liikaa myönnetty?
      Menkää vaikka katsomaan Tullinpuomin taxitolpalle ihan ruuhka-aikaan?
      Kaikenlisäksi vielä tyhjäkäynnillä suurin osa. Sitten itketään tunnetusti ihan kaikesta vanha juttu

    • uberale

      whcq4ue
      tuolla koodilla sai 20€ asti ilmaisen kyydin kaikki uudet käyttäjät
      kannattaa lataa uber sovellus. Luulin aluksi että toimii vain luottokortilla mutta toimii myös visa electronilla ja visa debitillä

      • vihdoinkin

        LOPPUUHAN TUOKIN PELLEILY

        Laittomaan liikenteeseen puututtava välittömästi
        6.7.2015 07:00

        Suomen Taksiliitto vaatii viranomaisten välitöntä puuttumista luvattoman ja laittoman liikenteen harjoittamisen lopettamiseksi. Taksiliitto toimitti maaliskuussa 2015 toimenpidepyynnön Poliisihallitukselle asiasta. Liitto odottaa edelleen viranomaisten toimien tuloksia laittoman liikenteen kitkemiseksi.

        Viime aikoina amerikkalainen Uber-yhtiö ja erityisesti UberPOP -palvelu on herättänyt huomiota Euroopassa. Kauppalehden uutisen (2.7.) mukaan Ruotsin liikenneviranomainen Transportstyrelsen totesi äskettäin UberPOP –palvelun olevan ilmiselvästi taksitoimintaa, joka edellyttää viranomaislupia sekä yritykseltä että kuljettajilta. Ruotsissa Uberin toimintaa tutkii Transportstyrelsenin lisäksi poliisi, talousrikostutkijat ja veroviranomaiset. Ruotsin Taksiliitto Svenska Taxiförbundetin mukaan Uberin toiminta merkitsee verojen, maksujen ja arvonlisäveron kiertämistä.

        Kauppalehden uutinen 2.7.2015: http://www.kauppalehti.fi/uutiset/taksipalvelu-uber-on-joutunut-syyniin-ruotsissa/K884g985?ext=ampparit)

        Ranskassa palvelu julistettiin äskettäin laittomaksi. Yhtiön toimintaan otti voimallisesti kantaa myös Ranskan presidentti Francois Hollande. Lisäksi Saksassa, Hollannissa, Italiassa ja Espanjassa UberPOP –palvelu on kielletty kokonaan. Myös Aasiassa selvitetään yhtiön toimintaa. Suomessa Uber-kyytien ajaminen vaatii yksiselitteisesti liikenneluvan.

        Suomessa järjestäytyneen taksialan taksitarkastajat ovat tehostaneet toimintaansa laittoman liikenteen havaitsemiseksi. Esimerkiksi Taksi Helsinki on ohjeistanut taksitarkastajiaan kirjaamaan ylös rekisteritiedot laittomalta vaikuttavan liikenteen osalta.

        Taksiliiton mukaan puuttumattomuus laittomaan ja luvattomaan toimintaan on kestämätöntä ja kannustaa yleisesti harmaaseen talouteen, mikä romahduttaa pitkällä aikavälillä laillisen yritystoiminnan ja koko yhteiskunnan julkistalouden pohjan. Lisäksi ilmiön hiljainen hyväksyminen antaa täysin väärän signaalin suomalaisen yhteiskunnan toimintaperiaatteista.

        Taksiliitto ei vastusta digitalisaatiota, uusia palveluita tai älypuhelinsovelluksia, vaan on itse mukana kehittämässä niitä, mistä osoituksena esimerkiksi asiakkaille nopea, näppärä ja ilmainen Valopilkku-sovellus taksin tilaamiseen sekä alan innovoima kimppakyytimalli yhteiskunta-asiakkaiden ja yksityisasiakkaiden taksimatkoihin.

        Laillinen, luvanvarainen ja vastuullinen ammattimainen yrittäjätoiminta taksialalla varmistaa ensisijaisesti asiakkaiden turvallisuuden, taksipalvelun laadun sekä taksin saatavuuden koko Suomessa kaikkina vuorokauden ja vuodenaikoina. Lisäksi se varmistaa verojen ja maksujen suorittamisen yhteiskunnalle sekä vahvan kuluttajansuojan ja asiakkaan oikeusturvan.


    • biu

      On se niin kallista se taksilla ajo.

      • Niin siksi uber tarjoaakin edukkaan vaihtoehdon taksille...

        Samaten kuin bussi tarjoaa edullisemman vaihtoehdon junalle

        Laiva edullisemman vaihtoehdon lentokoneelle jne...

        Eli uber EI ole taksi, vaan vaihtoehto sille..

        En siis ymmärrä mitä taksikuskit skitsoaa?


      • NäinSeVaanOnx
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Niin siksi uber tarjoaakin edukkaan vaihtoehdon taksille...

        Samaten kuin bussi tarjoaa edullisemman vaihtoehdon junalle

        Laiva edullisemman vaihtoehdon lentokoneelle jne...

        Eli uber EI ole taksi, vaan vaihtoehto sille..

        En siis ymmärrä mitä taksikuskit skitsoaa?

        Olethan lukenut lehtiä? Oletko? Varmaankin olet huomannut, että useassa maassa uber pop on kielletty, koska sillä ei ole lain vaatimaa likennelupaa? Näin se on suomessakin. Maksullinen henkilöliikenne on kielletty ilman liikennelupaa myös Suomessa. Yksioikoisesti. Väitätkö, ettet tiennyt? Kerrohan, miksi uberajurit eivät halua koskaan nimiään eikä kuviaan julkisuuteen? Muuten, maksavatko he tuloistaan veroa? Arvonlisäveroa? Ammattimaisia vakuutusmaksuja? Yrittäjäelämaksuja? Taitaapi olla ainoa maksu tuo 20% Uberille, jonka he veloittavat suoraan päältä ennen tilityksiä kuljettajille. Yhteiskuntahan se pysyy hyvin kasassa, kun kukaan ei maksaisi mitään minnekkään, kaikki tulot vaan pimeästi taskuun. Ihan niin kuin Kreikassa ja se tie on nähty....

        Poliisitutkinta on käynnissä ja syytenimikkeitä on useita. Verot sitten maksetaan arvioituna ja korotettuna jäämämaksuineen. Kannattaakohan uberilaisten jatkaa ajojaan? Minäkin voin laillisena taksina tilata uberauton ja ajattaa verovirastoon, joss verotädit ja sedät ottavat kuskin vastaan ilomielin.... ;)


      • missäonoikeus
        NäinSeVaanOnx kirjoitti:

        Olethan lukenut lehtiä? Oletko? Varmaankin olet huomannut, että useassa maassa uber pop on kielletty, koska sillä ei ole lain vaatimaa likennelupaa? Näin se on suomessakin. Maksullinen henkilöliikenne on kielletty ilman liikennelupaa myös Suomessa. Yksioikoisesti. Väitätkö, ettet tiennyt? Kerrohan, miksi uberajurit eivät halua koskaan nimiään eikä kuviaan julkisuuteen? Muuten, maksavatko he tuloistaan veroa? Arvonlisäveroa? Ammattimaisia vakuutusmaksuja? Yrittäjäelämaksuja? Taitaapi olla ainoa maksu tuo 20% Uberille, jonka he veloittavat suoraan päältä ennen tilityksiä kuljettajille. Yhteiskuntahan se pysyy hyvin kasassa, kun kukaan ei maksaisi mitään minnekkään, kaikki tulot vaan pimeästi taskuun. Ihan niin kuin Kreikassa ja se tie on nähty....

        Poliisitutkinta on käynnissä ja syytenimikkeitä on useita. Verot sitten maksetaan arvioituna ja korotettuna jäämämaksuineen. Kannattaakohan uberilaisten jatkaa ajojaan? Minäkin voin laillisena taksina tilata uberauton ja ajattaa verovirastoon, joss verotädit ja sedät ottavat kuskin vastaan ilomielin.... ;)

        Minusta sen 20% pitää riittää! Eihän hommasta muuten jää yhtään . Huomatkaa, ettei Uber maksa meidän polttoaineita, puhumattakaan sairauslomista, kesälomista ym.


      • kälälläläläll
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Niin siksi uber tarjoaakin edukkaan vaihtoehdon taksille...

        Samaten kuin bussi tarjoaa edullisemman vaihtoehdon junalle

        Laiva edullisemman vaihtoehdon lentokoneelle jne...

        Eli uber EI ole taksi, vaan vaihtoehto sille..

        En siis ymmärrä mitä taksikuskit skitsoaa?

        Lopeta jo. Kiitos.


      • missäonoikeus kirjoitti:

        Minusta sen 20% pitää riittää! Eihän hommasta muuten jää yhtään . Huomatkaa, ettei Uber maksa meidän polttoaineita, puhumattakaan sairauslomista, kesälomista ym.

        On se ihme miten itse voisin tarjota kyytejä 1,2€/km (ei muita kuluja tuon päälle)

        Silti voisin maksaa verot, eläkemaksut, työttömyysvakuutukset ja jopa auton kuluista jäisi hieman "ylimääräistä"


      • Trollimaatti

        Voisit varmasti.Noin vuoden verran kestäisi yrittäjäura nykyisillä kuluilla ja tarjoamallasi hinnalla.Siis olettaen että sinulla olisi aloittaessa säästöjä sen verran ettet joutuisi nostamaan palkkaa...


      • åqrihg
        missäonoikeus kirjoitti:

        Minusta sen 20% pitää riittää! Eihän hommasta muuten jää yhtään . Huomatkaa, ettei Uber maksa meidän polttoaineita, puhumattakaan sairauslomista, kesälomista ym.

        Entä mitä jää yhteiskunnalle, pitäähän yhteiskunnan pyöriä verokertymin.? Vai haluatko Suomesta kreikan?


    • Maailmamuuttuu

      Ihanan höppänöitä täällä ku ei näe blobalisaation ja digitalisaation tuonia mahdollisuuksia ja muutoksia, mitä se tarkoittaa aloissa, missä ihminen voidaan helposti korvata tekniikalla. Nyt tulee uber, joka muuttaa taxialan totaalisesti, koska kuka tahansa voi alkaa ajaa. Tarkoittaa siis että alalla maksetaan riksakuskin tasoista palkkaa. 10-vuoden päästä taas tulee itseohjautuvat autot joka vie uber kuskeilta työt. Maailma muuttuu ja ihmisten pitää kouluttautua entistä enemmän uusiin ammatteihin.

      • niinmuuttuu

        Kulta pieni, kuka tahansa voi tälläkin hetkellä alkaa ajaa, etkö ole sitä ymmärtänyt. Taksikuskin paikkoja ja liikennelupia on vapaana vaikka miten.
        Itse olet ihanan höppänä kun kuvittelet että digitalisaatioa ja globalisaatio tarkoittaa sitä että kukaan ei maksa veroja tai noudata mitään yhteisesti sovittuja sääntöjä.


      • rajurakennemuutos

        Uberin koko ekosysteemi on tehty helpoksi asiakkaalle ja siinä se juju. Asiakas näkee vapaat autot, koska auto tulee, missä se menee ja maksaminen hoituu ilman össönsössötyksiä ja toki hintakin on huomattavasti halvempi.
        Taksiala on sellainen, jonne pääsee ja voi menestyä ilman koulunkäyntiä. Tulevaisuudessa kun turha säännöstely puretaan ja kenellä tahansa on mahdollisuus aloittaa heti ajo, niin globaalissa maailmassa tälläisten ei osaamista vaativista töistä ei makseta enää mitään ja pian ne myös automatisoidaan.
        Raju rakennemuutos alkoi nyt ja kiihtyy liikennealalla.
        Tämän näkemiseen ei tarvitse olla edes kovin koko visionäristi.


      • neropattijoo
        rajurakennemuutos kirjoitti:

        Uberin koko ekosysteemi on tehty helpoksi asiakkaalle ja siinä se juju. Asiakas näkee vapaat autot, koska auto tulee, missä se menee ja maksaminen hoituu ilman össönsössötyksiä ja toki hintakin on huomattavasti halvempi.
        Taksiala on sellainen, jonne pääsee ja voi menestyä ilman koulunkäyntiä. Tulevaisuudessa kun turha säännöstely puretaan ja kenellä tahansa on mahdollisuus aloittaa heti ajo, niin globaalissa maailmassa tälläisten ei osaamista vaativista töistä ei makseta enää mitään ja pian ne myös automatisoidaan.
        Raju rakennemuutos alkoi nyt ja kiihtyy liikennealalla.
        Tämän näkemiseen ei tarvitse olla edes kovin koko visionäristi.

        Herää ressukka todellisuuteen. Uber on laiton toimija ja sun visiot on suoraan hanurista. Opiskele lisää. Neropatti.


      • RajujaRakenteitaJuu
        rajurakennemuutos kirjoitti:

        Uberin koko ekosysteemi on tehty helpoksi asiakkaalle ja siinä se juju. Asiakas näkee vapaat autot, koska auto tulee, missä se menee ja maksaminen hoituu ilman össönsössötyksiä ja toki hintakin on huomattavasti halvempi.
        Taksiala on sellainen, jonne pääsee ja voi menestyä ilman koulunkäyntiä. Tulevaisuudessa kun turha säännöstely puretaan ja kenellä tahansa on mahdollisuus aloittaa heti ajo, niin globaalissa maailmassa tälläisten ei osaamista vaativista töistä ei makseta enää mitään ja pian ne myös automatisoidaan.
        Raju rakennemuutos alkoi nyt ja kiihtyy liikennealalla.
        Tämän näkemiseen ei tarvitse olla edes kovin koko visionäristi.

        Tarkoittaako raju rakennemuutos sitä, ettei kukaan maksa enää kuljetualalla veroja, eikä muitakaan yhteiskunnallisia maksuja? Mistähän rahoista luulet oman sossutukesikin maksettavan?


    • pelkotilat

      Se on hyvä että ihniset keskustelevat tästä aiheesta, koska se on psykologinen tapa purkaa taxi kuskien pelkotiloja, kun maailma muuttuu. Siinä ei ole mitään pahaa, päinvastoin se auttaa eteenpäin kohti uusia haasteita

    • hygf

      En usko että valittaminen loppuu vaikka taksiliikenne muuttuisikin uberiksi. Ei niitäkään sillon ole kun tarvis.

    • kuskitonauto

      15-vuotta niin kukaan ei omista auto, vaan maksaa itseohjautuvasta autosta kk maksua.
      Keskustelun taso täällä on varmasti samaa tasoa, mitä köytiin silloin kun autot korvasi hevoset

      • hklö

        Ilmeisesti opit kirjoittamaan samaan aikaan.


      • Eturivinoppilas

        Äidinkielen opettajille löytyy täältä varmasti oma "Osasto", missä voi niistä asioista keskustella.


    • weberylles

      über alles.

    • HKI22

      Mikä on uberin markkinaosuus Helsingissä ja miten kehäradan aukeaminen on vaikuttanut kyyteihin?

    • Alentaja

      Hyvää keskustelua! :) Tiedoksi kakille kokeilemani UBER ALennus-koodi, jolla sain itse ekan kyytini ilmaiseksi:

      q93sw

      Ilmaiskyydin saa näin: laitat koodin vain Uber-sovellukseesi kun tilaat ensimmäistä kyytiäsi ja matka on ilmainen! Toimii oikeasti! Joku yläraja siinä summassa on, mutta halvemmalla pääse kuitenkin. Ajattele, näin helppoa se on nykyään!

      • bbbbbbbssss

        Hyvää mainosta. Kiva että kirjoitat samaa soopaa jokaisen uber keskusteluun. Kyyty poliisilaitokselle avaa silmät.


    • Tervetuloaaa

      Kaikki vapaaksi kilpailulle, laatu, hinta saadaan kohdilleen.

    • Anonyymi

      Ja kuinkas sitten kävikään... Ihan on laillista nykyään ja huutkata saa imeä ikeniään... Voi voi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe