Taidekilpailun

Kisa alkaa nyt ja aikaa on huomiseen klo 20 asti. Kymmeneltä valitsen voittajan. Kisassa julkistetaan myös kakkos- ja kolmossija.

Eli kyllä, jatkan tätä formaattia, koska teidän töherrykisänne on niin hauska katsella. Tässä kilpailussa taiteen laji ei ole niin rajattu, eli saatta vaikka räjäyttää autotallissa maalia, jos sillä tavalla katsotte voivanne ilmaista aiheen todellista olemusta. Teos pitää silti dokumentoida, vaikka se olisikin performanssi. Saa myös kirjoittaa (max. 2 sivua)

Aiheet: (saa valita minkä vain)

1) Näkymä kaatopaikalta
2) Näkymä kaatopaikalle
3) Asbesti

70

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sain täydellisen idean. Odota vain! Valitsen näkymän kaatopaikalle.

    • epsuli

      Oi! Mikä loistava idea! Päästät abstraktin taiteilijan jokaisessa liikkeelle! Mikä hitto on asbesti!

      • Se on sellainen aine jota on käytetty etenkin vanhojen talojen eristeenä. Sen hengittäminen aiheuttaa syöpää. Terveydelle tosi vaarallista. Enää sitä ei kai samalla lailla käytetä, mutta esim. kun puretaan vanhoja taloja, ne työntekijät saattaa altistua sille.


      • fnfn kirjoitti:

        Se on sellainen aine jota on käytetty etenkin vanhojen talojen eristeenä. Sen hengittäminen aiheuttaa syöpää. Terveydelle tosi vaarallista. Enää sitä ei kai samalla lailla käytetä, mutta esim. kun puretaan vanhoja taloja, ne työntekijät saattaa altistua sille.

        https://www.youtube.com/watch?v=7JimW-7hjiU


    • Osallistun huomenna jos kerkeän >:)

      Piirrän näkymän kaatopaikalta tai asbestin.

    • epsuli

      Miltä asbest näyttää?

    • "näkymä kaatopaikalle" hmmm.... asun keskellä kaupunkia odotako minun ottavan kuvan sielustani?

      • Bulsekin asuu keskellä kaupunkia, mutta veilä pari vuotta sitten kilpailuteos olisi ollut helposti toteutettavissa niin, että hän olisi vain valokuvannut keittiönsä.

        Enkä oikeastaan liioittele sen kummemmin. Eikä siinä roskishommassa (siinä, missä yleensä on ovi ja sen takana roskis) ole VIELÄKÄÄN mitään ovea, vaan kaikki maalit ja roskat ja epämääräisyydet tursuavat siihen keittiön lattialle.


    • Tässä on minun hieman epäonnistuntunut piirrokseni, joka on tehty yhdistelmätekniikalla: ensin piirsin kuulakynällä, sitten otin teoksesta kuvan ja poistin siitä kuvankäsittelyohjelmalla epäonnistuneet kohdat sekä lisäsin siihen jätevuorta.

      http://aijaa.com/LPCpT3

      Tuon oli alun alkaen tarkoitus olla harjoituspiirros, mutta jos en nyt ehdi tehdä parempaa, niin olkoon tuo kilpailupiirrokseni.

      • Tuon kuvan koko on sitten oikeasti 5cm x 5cm, minkä takia se saattaa näyttää isompana todella suttuiselta.


      • biologinalku kirjoitti:

        Tuon kuvan koko on sitten oikeasti 5cm x 5cm, minkä takia se saattaa näyttää isompana todella suttuiselta.

        Tuohan on kaunis. Ja olet vain luonnostellut tai töherrellyt, eli tuosta saisi viivoja pelkistämällä vielä paremman. Siinä on ideakin (lokkien välinen suhde).


      • Öhhöh, miten minun kuuluu reagoida tähän?


      • nasse_seta kirjoitti:

        Öhhöh, miten minun kuuluu reagoida tähän?

        Voit tehdä oman tulkintasi siitä, miten tuo liittyy kaatopaikkoihin.


    • En minä osaa piirtää kaatopaikkoja! :(

    • No, nyt kävi kuitenkin niin että yskin kohta keuhkoni pihalle eikä päänsärky ota loppuakseen, enkä jaksa ruveta väsäämään mitään uutta, joten minun on osallistuttava tällä hirvityksellä:


      http://aijaa.com/IqM0ma


      Yritin aluksi yksityiskohtaisesti maalata jätesäkkejä ja katkenneita lautoja ja rikkinäisiä tavaroita mutta sitten kyllästyin ja aloin vain sotkea väreillä kuin pieni lapsi. Mutta ehkä se ei nyt niin hirveä ole, kun uskallan sen kerran tänne laittaa :)

      • Miksi tuo nyt noin epätarkkana näkyy


    • VOI HITTO! Minä yritin tehdä tuhkasta (4m x 4m) kuvan.

      Se epäonnistui. Kuva oli siis hieno, mutta

      1. kännykästäni loppui akku.
      2. kun latasin sitä, kuva peittyi lumella.
      3. 1 ja 2 toistuivat.
      4. Tuhka on loppu, enkä ala polttamaan meidän taloamme.

    • Minä ajattelin väsätä tavaroistai hienon asetelman ja kirjoittamaa jotain sälää paperilla ja ottaa kuvan. Mutta minulla on käytössäni vain läppärin selfie-kamera, ei muuta, puhelimessa olisi, mutta en saa kuvia lähtetettyä koneelle Bluetoothilla (yhdistää laiteparit, mutta ei lähetä, koska yhdistäminen ei onnistu, WTF?) ja sopivaa USBia ei minulla ole. :(

      • biologi_ei_kirj.

        Lähetä kuva sähköpostina itsellesi puhelimella ja saat sen sitten sähköpostista koneelle.


      • biologi_ei_kirj. kirjoitti:

        Lähetä kuva sähköpostina itsellesi puhelimella ja saat sen sitten sähköpostista koneelle.

        Kiitti. Vois yrittää.


    • Armoa! Otin tämän kännykkäkameralla ja surkeilla välineillä! Eli "Näkymä kaatopaikalle"

      http://aijaa.com/GP2tqQ

      Kultaista pussia käytin kirjanmerkkinä, kun luin Hyväntahtoisia. Aiemmin siinä oli suklaata.
      Juomapullo taittoi niskansa pudotessaan portaikossa perjantaiaamuna ennen fysiikan tuntia.
      Sitten siinä on kahvikuppini ja ekaluokan harrastukseni.
      Harja ja kolme kynää.
      Yksi kymmenistä vihoistani, se ainut, joka on täynnä.
      Kuulokkeet.
      Pompula
      Avaimet
      Se stanan papukaija.

      • XD Tästä tulee hankalaa tuomaroitavaa. Ykkössijaa voi pitää tässä vaiheessa jo selvänä, ellei joku todella yllätä, mutta miten saakelissa jaan kakkos- ja kolmossijat oikein, sitä en tiedä.


    • Kurpizza, minulla on tuollainen samanlainen muumimuki! :DD Se on lempimukini ikinä!

      Okei, minulla on vähän sama ongelma kuin Biologilla, kuva on about n. 4 cm x 4 cm ja kännykän laatu tekee sen vähän suttuiseksi. Kiireestä johtuen tästä tuli hieman... no, ei niin lennokas idea kuin alkuperäinen suunnitelmani.

      Mutta tässä se on, TADAA: http://aijaa.com/HCAOpv

      Aiheena oli siis asbesti.

      Osallistun kilpailuun tuolla, mutta haluan ihan väen väkisin laittaa kuvan huoneestani otsikolla "kuva kaatopakalta" koska pitäähän se nyt tunnustaa, että pienten kuvapätkien saaminen elämästänne (ja minun!) on ihan hirveän jännittävää.

      Mutta se tulee kohta, koska pelkään, että aika loppuu D:

      • Juon kahvini aina tuosta.

        Hieno piirros.


    • http://aijaa.com/INxEnS

      - Vaatteita joita en jaksa laittaa takaisin kaappiin/pesuun
      - Valion mangojogurttia, niin hyvää. Kyllästyin niihin Rainbown 30 senttiä maksaviin :(
      - Kaksi sinitarraa
      - Office-loota, joka on ollut pienellä pöydälläni tien tukkeena jo syyskuusta saakka.
      - Kynttiläkippoja, joita sain joululahjaksi
      - Yölamppu, jonka sain joululahjaksi
      - Kirje kotipaikkakunnaltani, jos osaatte vaakunat hyvin ja osaatte arvata tarpeeksi hyvin, ehkä osaatte sanoa mistä olen kotoisin.
      - Joku bodymist, ruotsinlaivalta
      - Sakset, yhdet niistä kolmesta jotka varastin ala-asteella
      - Päiväkirja, piirrustuslehtiö sekä moleskine
      - Kaukosäädin, johtoja, sekä kori jossa säilytän johtoja.

      Lupaan olla tekemättä tätä koskaan enää.

      • Mitä pahaa tuossa nyt oli? Vai onko sinulla ilta-alakulo?


      • kurpizza kirjoitti:

        Mitä pahaa tuossa nyt oli? Vai onko sinulla ilta-alakulo?

        Hän on siivonnut!


    • Minä voin jo ryhtyä laatimaan raadin eli itseni perusteluja kolmannen sijan saajalle, koska kilpailuaika on pääättynyt.

      • Kuule, voisimme järjestää oman kilpailun performanssitaiteelle. Haluaisin kuvata taidevideon, mutta valmistelut vievät enemmän kuin vuorokauden.


      • icepicked kirjoitti:

        Kuule, voisimme järjestää oman kilpailun performanssitaiteelle. Haluaisin kuvata taidevideon, mutta valmistelut vievät enemmän kuin vuorokauden.

        Toki.


    • Kolmas sija: Raadin perustelut: Raatia elähdyttää kuvan absurdi ja brutaali konkreettisuus, joka havainnollistuu Jukka-nimisen asbestin uhrin hautaristissä.

      Kuvan kiihkeä uskonnollinen luonne sai raadin pohtimaan tekijän suhdetta uskontoon ja syntiin; nykyäänhän ihmiset haudataan siististi hautakivien koristamille hautausmaille, mutta tässä Jukka on päätynyt ristipuuhun suoraan kirkon pihaan. Liekö itse nikkaroinutkin ristinsä.

      Raati toivoo, että ihmiskunta ei enää kärsi asbestin aiheuttamista keuhkosyövistä ja lahjoittaa fnfn:lle KOLMANNEN SIJAN PALKINTOPYTYN ja kartongin tupakkaa.

      • *taputusta*

        Onnea Fnfn! Voimme nyt sijasi kunniaksi juoda kahvia samanlaisista muumimukeista! XD


      • kurpizza kirjoitti:

        *taputusta*

        Onnea Fnfn! Voimme nyt sijasi kunniaksi juoda kahvia samanlaisista muumimukeista! XD

        WUUUHUUUUU! Repesin niin pahasti :D

        Uskon tosiaan, että Jukka on itse nikkaroinut ristinsä. Kuten huomaat, hän ei ole AIVAN päässyt kirkkomaalle (aita), mutta päätti kuitenkin kohteliaasti haudata itsensä aivan kirkon viereen.

        Kurpizza, I KNOWWW :-----)


    • Toinen sija: Jaettu sija, jonka saajille molemmille raati esittää saman kysymyksen: Mitä helvettiä te taas olette tehneet, tekemässä tai aikomassa tehdä?

      Jaetun toisen sijan työt ovat molemmat käsittömät... niinku käsitetaidetta. Nykytaidetta. Juu juu, roinasta hyvinkin voi olla kyse, kun puhutaan kaatopaikasta, ja esineiden haluamisesta - kukapa tässä ei yhtä sun toista haluaisi - mutta mitä helvettiä joku leikkipapukaija tekee jonkin pompulan ja avaimen kanssa mukissa?

      Kuinka ollakaan, toisen sijan jakavat Pilli ja Pulla eli Trotski ja Kurpizza.

      Erityisen kunniamaininnan toiselta sijan käsin saa Ebzu, joka ei saanut lainkaan työtä aikaiseksi. Sen sijaan hän väsäsi nykytaiteelle ominaisen selityksen, jonka tarkoitus on selittää työtä (kun eihän siitä muuten tajua) ja selittää työtä (koska selitys on osa työtä) ja sitten vielä selittää työtä (kun nykyään kaikkea selitetään).

      Ablodit Pillille ja Pullalle (TÄSSÄ TEILLE PYTYT - VOITTE LAITTAA NIIHIN VAIKKA ROMUA!) ja erityisen raikuvat ablodit Ebzulle, jolle raati lahjoittaa purkillisen Ben & Jerry's jäätelöä lostavasta suorituksesta.

      • Nytkö minä olen Pilli? Olin myös pulla jossakin vaiheessa Kurpizzan juttujen mukaan, joten lienen siis Pilli-pulla. Mutta hei, tajusit, mistä on kyse! Jee!

        Kiitos ja onnittelut Pullalle & muille.


      • icepicked kirjoitti:

        Nytkö minä olen Pilli? Olin myös pulla jossakin vaiheessa Kurpizzan juttujen mukaan, joten lienen siis Pilli-pulla. Mutta hei, tajusit, mistä on kyse! Jee!

        Kiitos ja onnittelut Pullalle & muille.

        Olet sitten kai komero-Pilli?

        Kuulostaa pahalta.


      • kurpizza kirjoitti:

        Olet sitten kai komero-Pilli?

        Kuulostaa pahalta.

        Kuulostaa joltakulta, jolla on luurankoja ja jotakin muutakin kaapissaan.


      • epsuli

        Voin todistaa, että tein sen! Lähetän sinulle laatikollisen sitä tuhkaa! Tein oman pääni poikkileikkauksen, eli harvinaisen tyhjän kaatopaikan.

        Mutta katsoin youtubesta Nasse Setää, kun valitin.

        Mitkä ovat seuraavat aiheet?


    • Illan naurut. XD "Pilli ja Pulla"???

      Minä en ikävä kyllä saanut Trotskin kuvaa auki, se ei löydä sitä. Voinko sen linkata uudestaan.

      Mukissa on hamahelmiliskoja! Ei avaimia tai pompuloita. Siskoni ostama Vehistä muistuttava papukaija on kuvan takana!


      • Juu kuule kyllä minä sitä ihmettelin. Liskoa.


      • icepicked kirjoitti:

        Yritän panna sen jollekin toiselle sivustolle.

        http://aijaa.com/CSZo1h

        XD Hieno. Käsialasi on edelleen kummallista, arvon toveri Komero-Pilli.


      • icepicked kirjoitti:

        Yritän panna sen jollekin toiselle sivustolle.

        http://aijaa.com/CSZo1h

        Mitä, tuo on eri kuva kuin se, jonka raati arvosteli.


      • nasse_seta kirjoitti:

        Juu kuule kyllä minä sitä ihmettelin. Liskoa.

        Olen värkännyt niitä hamahelmista. Niitä on kolmisenkymmentä. Olen tehnyt myös äidille kaulakorun, jossa on minihelmistä ja rautalangasta tehty lisko.

        E tosin tiedä, miksi tungin ne kahvikuppiin.


      • nasse_seta kirjoitti:

        Mitä, tuo on eri kuva kuin se, jonka raati arvosteli.

        MIH?! Minkä kuvan raati arvosteli?


      • icepicked kirjoitti:

        MIH?! Minkä kuvan raati arvosteli?

        Sellaisen galleriakuvan, jossa eläimillä pyörivät silmät hiirenmukaan. Jos ajatellaan tätä lyikkäripiirrosta, niin lopputulos olisi sama: kyseessähän on haluaminen ja omaksuminen, itseen liittäminen.


      • kurpizza kirjoitti:

        Olen värkännyt niitä hamahelmista. Niitä on kolmisenkymmentä. Olen tehnyt myös äidille kaulakorun, jossa on minihelmistä ja rautalangasta tehty lisko.

        E tosin tiedä, miksi tungin ne kahvikuppiin.

        Minä tiedän, että sinä et tiedä. Hienoa, Pulla! Toinen sija!


      • nasse_seta kirjoitti:

        Sellaisen galleriakuvan, jossa eläimillä pyörivät silmät hiirenmukaan. Jos ajatellaan tätä lyikkäripiirrosta, niin lopputulos olisi sama: kyseessähän on haluaminen ja omaksuminen, itseen liittäminen.

        Eläinkuva oli Imgurin vikailmoitus... En käytä kyseistä mestaa enää, koska se on nyt poistanut kaksi kolmesta vuorokauden sisään lähetetystä kuvastani. Olisit heti sanonut; eläimillä on liikkuvat silmät enkä minä osaa animoida.


      • nasse_seta kirjoitti:

        Minä tiedän, että sinä et tiedä. Hienoa, Pulla! Toinen sija!

        Mistä tiedät? XD Wuhuu! Taas uusi lempinimi. Olen Pizza, olen vihannes ja olen Pulla. XD


      • icepicked kirjoitti:

        Eläinkuva oli Imgurin vikailmoitus... En käytä kyseistä mestaa enää, koska se on nyt poistanut kaksi kolmesta vuorokauden sisään lähetetystä kuvastani. Olisit heti sanonut; eläimillä on liikkuvat silmät enkä minä osaa animoida.

        No ihmettelinkin. Mutta lopputulos on silti sama. Tulkitsin vikailmoituksen havainnoimiseksi ja haluamiseksi, ja olisin tulkinnut piirroksesi samoin.


      • kurpizza kirjoitti:

        Mistä tiedät? XD Wuhuu! Taas uusi lempinimi. Olen Pizza, olen vihannes ja olen Pulla. XD

        Ebzun palkinto muuten oli käyttökelpoisin. Ja millä työllä! Periaatteessa meidän tulisi pohtia, kuuluuko imgurinkin saada palkinto. Okei, kuuluu. Se on jokin romu, jonka Pilli vastaanottaa imgurin puolesta.

        Romuahan meiltä kaikilta puuttuukin.


      • nasse_seta kirjoitti:

        Ebzun palkinto muuten oli käyttökelpoisin. Ja millä työllä! Periaatteessa meidän tulisi pohtia, kuuluuko imgurinkin saada palkinto. Okei, kuuluu. Se on jokin romu, jonka Pilli vastaanottaa imgurin puolesta.

        Romuahan meiltä kaikilta puuttuukin.

        Itse asiassa jokin, johon romua voisi tunkea, olisi ihan hyödyllinen. Minulla on vieläkin osa sängylläni.


      • nasse_seta kirjoitti:

        No ihmettelinkin. Mutta lopputulos on silti sama. Tulkitsin vikailmoituksen havainnoimiseksi ja haluamiseksi, ja olisin tulkinnut piirroksesi samoin.

        Olen jotenkin hämmentynyt siitä, että onnistuit pelkän annetun nimen perusteella tulkitsemaan vikailmoituksen, kuten minä tulkitsin alkuperäistyöni, mutta hyvä, Imgur saakoon palkinnon myöskin.


      • icepicked kirjoitti:

        Olen jotenkin hämmentynyt siitä, että onnistuit pelkän annetun nimen perusteella tulkitsemaan vikailmoituksen, kuten minä tulkitsin alkuperäistyöni, mutta hyvä, Imgur saakoon palkinnon myöskin.

        Joo, olen niin hyvä.


      • kurpizza kirjoitti:

        Itse asiassa jokin, johon romua voisi tunkea, olisi ihan hyödyllinen. Minulla on vieläkin osa sängylläni.

        Joo-o... ensin on esine sinänsä (saippua) ,sitten on esine esinettä varten (saippualautanen), sitten on taas jotain.

        Olen ratkaissut romupulmani Ikean laatikoilla. Puoli metriä kertaa puoli metriä umpinainen laatikko on hyvä. Tosin se pitää ajoittain penkoa läpi ja siivota,mutta kuitenkin.


      • nasse_seta kirjoitti:

        Joo-o... ensin on esine sinänsä (saippua) ,sitten on esine esinettä varten (saippualautanen), sitten on taas jotain.

        Olen ratkaissut romupulmani Ikean laatikoilla. Puoli metriä kertaa puoli metriä umpinainen laatikko on hyvä. Tosin se pitää ajoittain penkoa läpi ja siivota,mutta kuitenkin.

        Sitten laittaisin sinne laatikkoon kaikkea tai pitäisin sen tyhjänä, koska en haluaisi sotkea sitä.


    • Ensimmäinen sija: Raati liikuttui tekijän kyvystä ohittaa aiheiden näennäinen rumuus ja brutaalius, ja nähdä sekä esittää maailma esteettisesti.

      Raati arvostaa taidetta, jossa kaikesta ei tehdä pilaa ja joka on toisaalta konstailemattoman kaunista. Voittajatyössä on voimakas taiteellinen vaikutelma, ja sen tekijä on eittämättä lahjakas. Värien käyttö on upeaa.

      Raati ehdottaa nöyrästi tekijää pohtimaan vielä syvyysvaikutelman syntymistä tai synnyttämistä - nyt se onneksi ja hyvä niin syntyi varjosta kuvan oikeassa laidassa. Olkoonkin, että varjo taitaa olla jossakin muualla kuinkuvassa itsessään, mutta valokuvassa se näkyy ja toimii hyvin.

      Samoin perustein kuin sinisiipinen saa YKKÖSPALKINNON JA HIENON PYTYN, Bilse saa kunniamaininnan. Hänkin ohitti vaivattomasti aiheiden masentavuuden ja kuvasi aihetta tavalla, joka on hänelle merkityksellinen (linnut).

      Maailma on merkityksellinen ja kaunis, ja näihin suuriin sanoihin raati päättää puheensa. Tänään emme ole pessimistisiä kaikenkieltäjiä. Meidän tulee löytää kauneus ja arvot uudestaan.

      Ai niin, Bilsen lahja on talipallo. Ole hyvä.

      • biologi_ei_kirj.

        Kiitos talipallosta.


      • biologi_ei_kirj. kirjoitti:

        Kiitos talipallosta.

        Jos olet jalo, voit lahjoittaa osan linnuille.


      • nasse_seta kirjoitti:

        Jos olet jalo, voit lahjoittaa osan linnuille.

        Taidan lahjoittaa sen kokonaan.

        Minulla oli myös visio jostain tämän tapaisesta teoksesta: http://aijaa.com/FxWctf jossa todellakin pyrkisin ohittamaan aiheen masentavuuden.


      • biologinalku kirjoitti:

        Taidan lahjoittaa sen kokonaan.

        Minulla oli myös visio jostain tämän tapaisesta teoksesta: http://aijaa.com/FxWctf jossa todellakin pyrkisin ohittamaan aiheen masentavuuden.

        Olisin pitänyt siitäkin. Lokki oli vielä parempi, ja teit kaatiksesta vain maastoa. - Minä vein tänään kiikarit keittiön pöydälle aikomuksenani bongata jotain. Rupesin kuitenkin kirjoittamaan kirjettä, enkä ehtinyt kyttäämään.


      • nasse_seta kirjoitti:

        Olisin pitänyt siitäkin. Lokki oli vielä parempi, ja teit kaatiksesta vain maastoa. - Minä vein tänään kiikarit keittiön pöydälle aikomuksenani bongata jotain. Rupesin kuitenkin kirjoittamaan kirjettä, enkä ehtinyt kyttäämään.

        Tuo oli siis vain luonnos, ja idea kaipaisi vielä kehittämistä; esimerkiksi parempaa kuvaustapaa pitäisi miettiä.

        Kannustan sinua bongailemaan, alle viikko aikaa. Kannattaa käydä muuallakin kuin ikkunan ääressä kiikarin kanssa. Puistojen pihlajista löytyy varmasti räkättirastaita ja tilhiä.


      • biologinalku kirjoitti:

        Tuo oli siis vain luonnos, ja idea kaipaisi vielä kehittämistä; esimerkiksi parempaa kuvaustapaa pitäisi miettiä.

        Kannustan sinua bongailemaan, alle viikko aikaa. Kannattaa käydä muuallakin kuin ikkunan ääressä kiikarin kanssa. Puistojen pihlajista löytyy varmasti räkättirastaita ja tilhiä.

        Mutku ne rotat ovat keittiön ikkunan alla. Oravan bongaan aivan varmasti keittiön ikkunan edessä olevasta metsiköstä.

        Lintujakin kai edes pari näen. Siellä on noita pullalla ruokkijoita, mummoja, jotka houkuttelevat kaikki karseat lajit paikalle.

        Ja olen vähän kipeä, minulla on kuumetta. Kokeilen ikkunaa.


      • nasse_seta kirjoitti:

        Mutku ne rotat ovat keittiön ikkunan alla. Oravan bongaan aivan varmasti keittiön ikkunan edessä olevasta metsiköstä.

        Lintujakin kai edes pari näen. Siellä on noita pullalla ruokkijoita, mummoja, jotka houkuttelevat kaikki karseat lajit paikalle.

        Ja olen vähän kipeä, minulla on kuumetta. Kokeilen ikkunaa.

        Mitä lintuja ne mummot ruokkivat?


      • nasse_seta kirjoitti:

        Mutku ne rotat ovat keittiön ikkunan alla. Oravan bongaan aivan varmasti keittiön ikkunan edessä olevasta metsiköstä.

        Lintujakin kai edes pari näen. Siellä on noita pullalla ruokkijoita, mummoja, jotka houkuttelevat kaikki karseat lajit paikalle.

        Ja olen vähän kipeä, minulla on kuumetta. Kokeilen ikkunaa.

        Olet muuten nisäkässarjassa vahvoilla. Sinulla taisi jo olla kolme nisäkästä, jos oikein muistan. Itselläni ja Raipparilla on kaksi ja Herra X:llä kolme.


      • biologinalku kirjoitti:

        Mitä lintuja ne mummot ruokkivat?

        Mitä kukakin. Yhden ruualla roskaajan yhytin kesällä. Tuolla ruokakivellä nimittäin oli Alepan roskiksesta kaivettu täyslihapihvi, jonka ympärillä parveilivat kärpäset. Helteessä. On siellä muutakin: pullaa, muroja, kaalilaatikkoa ja pataruokia yleensäkin, lihapullia olen nähnyt, spagettia....

        Ja toki näitä perinteisiä pähkinöitä, siemeniä ja muuta.

        Mutta, yksi mummo ilmoitti minulle ruokkivansa lintuja ja minä valitin rotista. Mummo sanoi, että rotat ovat hyviä, koska ne pitävät pöllöt poissa.

        En viitsi referoida loppukeskustelua, kun järki puuttuu päästä niin se puuttuu.

        Osa noista ajattelee ruokkivansa "vain söpöjä eläimiä". Ääliöt. Ruokaa hakevat kaikki jotka sitä saavat, ja nyt sitä saavat rotat. Rottatulva ja niiden sikiäminen tulee olemaan keväällä jotain ennennäkemätöntä. Ne ilmestyivät viime keväänä räjähdysmäisesti, eikä niille ole saatu tehtyä mitään. Puluja toki on. Eli salmonellaa.

        Sellainen näköala.


      • nasse_seta kirjoitti:

        Mitä kukakin. Yhden ruualla roskaajan yhytin kesällä. Tuolla ruokakivellä nimittäin oli Alepan roskiksesta kaivettu täyslihapihvi, jonka ympärillä parveilivat kärpäset. Helteessä. On siellä muutakin: pullaa, muroja, kaalilaatikkoa ja pataruokia yleensäkin, lihapullia olen nähnyt, spagettia....

        Ja toki näitä perinteisiä pähkinöitä, siemeniä ja muuta.

        Mutta, yksi mummo ilmoitti minulle ruokkivansa lintuja ja minä valitin rotista. Mummo sanoi, että rotat ovat hyviä, koska ne pitävät pöllöt poissa.

        En viitsi referoida loppukeskustelua, kun järki puuttuu päästä niin se puuttuu.

        Osa noista ajattelee ruokkivansa "vain söpöjä eläimiä". Ääliöt. Ruokaa hakevat kaikki jotka sitä saavat, ja nyt sitä saavat rotat. Rottatulva ja niiden sikiäminen tulee olemaan keväällä jotain ennennäkemätöntä. Ne ilmestyivät viime keväänä räjähdysmäisesti, eikä niille ole saatu tehtyä mitään. Puluja toki on. Eli salmonellaa.

        Sellainen näköala.

        Ahaa, onko sinulla on siis pulu listalla. Et ole tainnut mainita sitä kisaketjussa. Nyt vain harakoita, variksia ja naakkoja bongaamaan lisäksi - ja tietenkin tilhiä, räkättirastaita ja viherpeippoja ja mitä nyt löytyy. Varmasti löydät paljon lisää lintulajeja.


      • biologinalku kirjoitti:

        Ahaa, onko sinulla on siis pulu listalla. Et ole tainnut mainita sitä kisaketjussa. Nyt vain harakoita, variksia ja naakkoja bongaamaan lisäksi - ja tietenkin tilhiä, räkättirastaita ja viherpeippoja ja mitä nyt löytyy. Varmasti löydät paljon lisää lintulajeja.

        No ei ole pulua, kun en ole tullut vilkaisseeksi ruokintapaikalle päin. Tajuatko, olen todella hajamielinen, tavallaan.

        Jos huomenna päiväsaikaan jaksan istua edes kymmenen minuuttia, näen varmasti jotakin.


      • Sinisiipi.ei.kirj.
        biologinalku kirjoitti:

        Olet muuten nisäkässarjassa vahvoilla. Sinulla taisi jo olla kolme nisäkästä, jos oikein muistan. Itselläni ja Raipparilla on kaksi ja Herra X:llä kolme.

        Jippii! Minä voitin! x) vaikka eihän tässä toki kovin montaa osallistujaakaan ollut, mutta silti. Nyt voin mennä oikein iloisena nukkumaan :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe