KAHVIPIRTTI 102/ 2015

Uuden pirtin aika, vanhassa jo pitkä rimpsu, hankalampi lukea.
Sää on mitä parhain ja sopivin uudistus hommiin.
Aurinko antaa lupauksia kevään tulosta ja mieliala kohenee kohisten, sellainen voima tuolla valolla on.
Eilisen aikana jo kaduilla vesi virtasi ja ne räystäätkin tippuivat;)
Laitankin kellertävät verhot, missä koivuja helmaosassa, eivät hiirenkorvilla kylläkään, mutta kauniita oksia väriä antamaan.
Samaa sävyä hieman ruosteeseen vivahtava liinat pöydille ja vihreät kynttilät väriä ja toivoa kevään vihreyden puhkeamisen odotukseen.
Ilosen väriset keltaiset kerrotut tulppaanit vielä valoisuutta lisää, kaulin samoin kissat saavat vihreät rusetit kaulaansa ja sittenpä onkin valmista.
No tuo tarjoilu puoli vielä, vanhassa pirtissä oli mielipiteitä pullan syönnistä, kyllä se kahvipöytään kuuluu ja siksipä teinkin taikinan ja leivoi ruusupullia, rasvaisia ja makeita:)
Nehän paiston jälkeen kastetaan voissa ja sitten sokerissa, kerron siksi, että jos jollekin ei pulla yleensä maistu, niin tämä on pullien pulla.
Laitan nyt kuitenkin piirakoita heille, jotka eivät tykkää pullasta, nämä ostin tuosta lähikaupasta, suussa sulavia nekin ja vain 0,29 senttiä kappale, ei itse paljon kaulimaan viitsi ruveta pienen annoksen vuoksi.
Nyt sitten toivotan kaikki kynnelle kykenevät puhtaan päiväkirjan täyttämiseen, olkaa tervetulleita.
Tässä vilkuilen tuonne uuteen taloon, siellä jo ikkunoita pestään, kohta elämää niiden ikkunoiden takana, onnellisia ihmisiä kun pääsevät uudenuutukaiseen kotiin.
Mukavaa päivää teille kaikille, minä vähän kuulostan etteikö vaan flunssa olisi tulossa.

211

1200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ramoona

      Keväinen on pirtin väritys, ja niin on sääkin. Täällä kipusi mittari eilen kahdeksaan plussan puolelle, ja iloinen rännien pilputus kuin säestyksenä, hanget alenivat silmissä. Samaa säätäon tänäänkin, mutta huomenna jo kylmemmän vuoro, meille annetaan välillä tällaisia ennakkomaistiaisia keväästä.

      Olen joskus näitä voissa ja sokerissa kieriteltyjä pullia saanut maistaa, vievät kielen mennessään. Ilmeisesti eivät sopi pakastettaviksi, siksi teen muunlaisia, kerralla ison annoksen. Kutsun ruusupulliksi sellaisia, joihin kohonneena leikkaan päälle ristikkäiset sakarat, täytän kolon voinokareella ja sokerilla, joskus mantelimassaa , hilloa, mantelilastuja tai kookohiutaleita laitan myös. Voi valuu pullan päälle, joten maku on varmaan samantapainen kuin Skillanin versiossa. Eihän tavallisen pullan niin kovin makea eikä rasvainen tarvitse olla, ja pullapohjaan leivottu marjapiirakka on suorastaan terveellinen vaihtoehto. Ennen tarjottiin diabeetikoille rasvaisia suolaisia pasteijoita kahvipöydässä, nykyisin pullaa pidetään suositeltavampana jo kalorimäärän takia. Pullaan voi myös hyvin käyttää kasvirasvaa vaikka öljynä , makeutusaineita sokerin sijasta ja kokeilin Paulamarian vihjeestä leipoa veteen, ihan hyvää tuli. Meillä syödään joka päivä päiväkahvilla pulla tai marjapiirakan pala, kyllä sen linjat kestää. Paistonkestävä paksu vaniljakiisseli on mehevä täyte bostonkakkuun, kokeilkaapas. Keväällä rahkapiirakat maistuvat, rahkahan on oikein terveystuote, ikäihmiset tarvitsevat paljon proteiinia. Marjarahkaa valmistan jälkkäriksi monta kertaa viikossa.

      Nyt tuonne säteilevään aurinkoon pitkälle lenkille, saa sitten herkutella hyvällä omallatunnolla iltapäiväkahvilla.

    • Aamuliikunnat tehty isossa ryhmässä, mennessä olin väsynyt, takaisintullessani pirteä. Niin siinä aina tunnelmat muuttuvat.

      Kevään kohinaa oli jo eilen föhn-tuulen tuodessa lämpimän.

      Vanhaa tuttavaani tervehtimässä lounaalla olin eilen. Tuntui kuin kevät olisi jo Helsingissä, kun kävelimme Bulevardilla sen jälkeen , asfaltti höyrysi auringossa ja lämmintä oli, valo häikäisi.
      Pitkän pimeän ja pilvisen kauden jälkeen tuntui että talvihorrokset häipyivät yhdessä humauksessa, huomasimme molemmat !
      Sulaa on jo Espoossakin paikkapaikoin, meidän pihassakin asfalttikäytävillä paikoissa, joihin aurinko osuu.
      Kevättä rintoihin kaikille!

    • hurskainen

      Menin scriptejä poistamaan kesken kirjoituksen, niin jostain syystä heitti kirjoitukseni bittiavaruuteen ilmoittaen jotain ettei palvelin ole käytössä.
      Nyt on lähdettävä liikenteeseen pienille asioille. Kivaa päivää kaikille.

      • merihuiskul

        Toivottelen hyvää ystävänpäivää---14-helmik........Teille kaikille---heta--


    • Ruiskukko

      Ehtoota ja terveisiä saunasta!

      Onnee uuteen, keväisen kauniiseen pirttiin! Tänään onkin ollut aivan keväinen sää, viimeisetkin lumet tulivat rymisten talon katolta ja pienet purot lirittelivät pihassa. Eka kerran istuin reilun tunnin ulkona nenä aurinkoon päin. ja voi sitä lintusten viserrystä, aivan ihanaa kuultavaa!!!! Tänään en ole katsonut ulkomittaria, mutta eilen oli 6,6 lämpimän puolella, varjossa.

      Meillä täällä Valakeekoskella menee kaupunginteatterissa uusi musiikkinäytelmä "Niinkuin taivaassa" ja paikkoja on varattu jo huhtikuunkin esityksiin. Tämä minun asuinkumppanini on siinä mukana. Esitys on saanut tavattoman hyvät arvostelut, kannattaa tulla katsomaan. Varmaan netistä löytyy esitysajat ja meillä voi olla vaikka yötä tarvittaessa. Olin ensi-illassa, mutta menen vielä uudelleen sukulaisten kanssa. Siellä on ihan oikeeita "laululintusia" pari kappaletta, myös miespääosan esittäjä laulaa komiasti!

      Mukavaa Skillan, kun olit tyytyväinen veteen leivottuun pullaasi, laittaa vaan reilusti oikeeta voita! Nami nami!

      Toiste lisää, nyt menen katsomaan "puoli seitsemää". Pidetään mieli korkealla, kevät on siihen syynä! paulamaria

      • No jopahan on taas pirtti sievänä ja keväisenä. Mirritkin niin,niin olevinaan vihreiden rusettiensa kanssa. Sattuikin oikein sopiva "muuttopäivä" pirtille.
        Kevään tuoksut tarttui mukaan muutossa-- tuli mieleen että joskus sitä suurella porukalla olimme muuttokuormaa puuhaamassa uuteen paikkaan. Mihin se Hintriikkakin on hävinnyt ?
        Kaikille oli jotain tekemistä ,koottiin tavaroita ja kuljetettiin kuormaan, kuka huolehti mistäkin.Se oli sitä aikaa.
        Ai, sanovat että on tullut vanhaksi kun liikaa menneitä muistelee, joten palataan reaaliaikaan.
        Oli tosiaan kuin kevätpäivä,. tuoksukin ja ilman henki keväinen. Onnistuin viettämään päivän tekemättä juurikaan mitään. Ellei lasketa vieraiden kanssa seurustelua ja sitähän ei lasketa. Ei liioin tuota kevätsäässä liikkumista.
        Ihan varsinaista asiaahan minulla ei ollutkaan- mitä nyt Skillanin kätten jälkiä taas ihastelin uudessa pirtissä. Onnea toivottelen pirtille. Heippa.


      • hurskainen

        Ruiskukko kirjoitti olevansa 'koskilainen'. Yritin siihen perään kirjoittaa, mutta tää näyttää tulevankin Meri-Kukan viestin perään.

        Tulin Valkeekoskelle rengin paikalta Konhon kylän Metsäkansasta v. 1963. Olin siellä vain muutamia kuukausia.
        Kylän väki oli karjalaisia Muolaan pitäjästä. Hienoja ihmisiä.

        Naapurin mies suhahti syksyllä, että mää sie poika kysymään töitä Säteriltä...isäntä kohta sanoo, ettei meillä ole varaa pitää renkiä talvella.
        Niin minä teinkin.
        Olin Säterillä 2½ v. En muista nyt sen ensimmäisen vuokraisännän nimeä, mutta heillä oli kai maatila Sääksmäellä, oli sikojakin heillä.
        Sitten asuin sen tien varressa joka kulkee Kirjaston ohitte.

        Sieltä sain lemput, vaikka ostin telkkarinkin, jota talonväellä ei ollut. Siitä muutin Leuhtosen Alman ja Jussin tykö asumaan.

        Keväällä -63 oli nääs se rahanuudistus. Siitä Alatalon Mikko lauloi; meni rahamiehen maine kun pennit poistettiin.
        Säterillä oli huono maine osastojen rikkipitoisuuden takia. Toisen sällin kanssa otimme loparit ja muutimme Kuusankoskelle.
        Päästiin seuraavana päivänä töihin Kuusanniemelle rakennettavalle isolle tehtaalle. Elettiin hyvän työllisyyden aikaa.


    • Uusipa näyttää Pirtti olevan ja enempi ajan tasalla, vähemmän tarvitsee selailla.

      Eilen katselin aikani kuluksi ohjelmaa tanskalaisten elämästä. Hyvinhän heillä tuntuu ohjelman mukaan siellä menevän. Esiteltiin myös huippuravintolan keittiöhommia. Viimeisen päällehän siellä sapuskat tehtiin ja kukasteltiin koreaksi vaivoja säästämättä. Hinta oli 300 euroa aterialta. Eipä ole ihme, jos minulle on tuntematonta sellaiset tarjoilut. Reilusti kuukaudenhan, parikin on yhden sellaisen aterian hinnalla pärjättävä. Eikä vielä tarvitse nälässä ollakaan. Eipä nuo juhla-ateriat joka päiväisiä tanskalaisillekaan liene, ei ainakaan jokaiselle. Maatahan en tunne, kerran olen Kööpenhaminassa käynyt parin päivän reissun 40 vuotta sitten. Silloin siellä vaikutti melko tavanomaiselta, mutta enpä suihkupiireissä ollutkaan.

      Tänäänkin saattoi auringon paisteessa seisoskella ilman vilun väristyksiä. Kulkijatkin tavallista talvipäivää enemmän pysähtelivät rupattelemaan. Ne jo tuntuivat kevään merkeiltä. Ehkä ne kuitenkin vielä ovat tilapäisiä lämpöaaltoja. Vielä ehtii monta kertaa räntääkin roiskia vappuun mennessä. Katellaan jatkoja...

    • Huomenet jälleen, melko hyvin nukutun yön jälkeen on mukava aloittaa uutta päivää.
      Kaksi mukillista on kahvia juotu, virkeyttä se lisää, ihania nämä aamut.
      Tuntuu kuin jaksaisi vaikka mitä, kyllä illalla on yhtä ihanaa nukkumaan mennä, kun päivän on touhunnut, milloin enemmän, milloin vähemmän.
      Unenlahjani on niin hyvät, kun pään tyynyyn laitan, hetkessä nukkumatin luona olen.
      Tirskunut ja pärskynyt olen, jospa tästä nenän niistolla selviäisi, ei ole kovin usein muuta flunssaa päälle iskenyt, ehkä ei nytkään.
      Niin, kyllä minullekin liki kahdeksi kuukaudeksi tuo tanskassa maksettu ruoka aterian lasku riittäisi. mutta kuuntelin eilen radiosta suomalaisen öky miehen osinkojen suuruutta, kyllä niillä rahoilla syödään montakin ateriaa noilla hinnoilla.
      Varmaan minulle kymmenen vuotta tarvitaan ennen kuin edes lähelle sitä summaa pääsisi, aivan kohtuutonta.
      Työn perässä sitä ihmiset tänä päivänäkin muuttavat paikasta toiseen, kyllä se työn saanti parempaa oli silloin kohta sodan päätyttyä ja vähän jälkeenkin.
      Minä olen koko työelämäni ajan täällä asunut ja tänne loppuukin eloni.
      Ramoona, ne ruusupullat tehdään samoin, leikellään ruusu pintaan, sain tämän kastettavan pullan teosta tiedon vasta nyt kerhojen pullan paistossa, meillä siellä yksi leipurina elämänsä työn tehnyt toi tämän mallin ruusupullasta.
      Veteen meillä aina pulla kerhossa tehdään, voita vaan enemmän, kuten Paulamaria mainitsi, kilvan aina ostavat loppuja mitä jää yli tarpeen.
      Kerhossamme on ilmaiset kahvit jäsenille, melkeinpä pullien myynnillä tarpeisiin eurot saadaan, vaikka liki 200 jäsentä kerhoon osallistuu.
      Vanhuuttako lienee, kun entisiä aikoja haikailee, mutta eikös se niin ole, että ne vanhat pitää muistaa ja tuntea, muuten ei elämälle osaa arvoa antaa.
      Hintriikan kaipailu on ihan asiaa, samoin olen tulenlieskaa ajatellut, runoketju ei oikein elä, niin kuin hänen laittamanaan.
      Nyt näyttää siltä, että pilvinen päivä tulossa, mutta ihana oli tuo keväinen muutama päivä kokea, pitkän pimeän ajan jälkeen siitä todella nautti, sohjossa minäkin lenkkini raahustin, huomasi ihmisten enemmän hymyilevän;)
      Elman nimipäivä tänään, onnea.
      Aloitetaan nyt torstain touhut, ulos on yritettävä, jospa raitis ilma hyvää tekee tälle nuhalleni, päivän jatkoja teille toisillekin;)

    • Minä näköjään ensimmäinen SkillaNin jälkeen pirtissä. Pitää sanoa että yksi pää kesät talvet. Taas kerran se tuli nähdyksi, kun unohdin varata vettä tämän päivän vesikatkosta varten 8-15.
      Hanasta ei tullutkaan kahvivettä eikä vesikannussakaan sitä kallista ainetta tippaakaan, vaikka yleensä illalla olen kannun aamua varten täyttänyt.
      Ajattelin lähteä cittariin kahville ja ostaa pari vesipulloa, mutta keksinkin sitten keittää maitokahvin tähän hätään, jotta pääsin päivän alkuun ja sain tropit otettua.
      Ajattelin että kai tässä pärjään siihen asti ja johan vettä tulikin kahdentoista jälkeen hanoista. Juoksutettuani veden kirkkaaksi sain lopulta kunnon kahvit keitettyä.
      Kyllä hankalaa on jos ei ole vettä eikä sähköä. Sähkökatkoista en edes muista koska niitä olisi ollut meillä.

    • Päevee.
      Tiällä on hekkarin kiukkunen eukko.Suutun tähän suomi24.
      Kirjoitinn piiitkän rimpsun ja kun yritin lähettää,niin sanoo sivua ei lödy.
      En kyllä nytbjaksa alkaa uudelleen;(
      näkyillään...

    • Ruiskukko

      Ehtoota tällekin illalle!

      Sinne se taas aurinko painui taivaanrannan taakse, nopeasti hämärtyy maisema. Mies tuossa juuri lähti teatterille, on pitkä ilta yksin. No, telkkaria katselen ja virkkaan, tällä kertaa kännykkäkoteloita. Siinähän se ilta taas menee.

      Kävin oman lääkärin puheilla, oli tullut kuun alusta vauvalomalta, mukava oli tavata, oikein miellyttävä persoona. Sain kortisoonipiikin polveeni ja jos ei auta selvästi, niin kuukauden päästä uusitaan. Ihan kivuton toimenpide, tosi taitavasti pisti. Ensi viikolla vasta saa rasittaa enemmän, ollaan nyt hyvin iisisti. Meidän TK:een on tullut automaattinen ilmoittautuminen, eli laite lukee sv-kortin tai ajokortin viivat ja kertoo kuka on lääkärisi ja missä huoneessa ottaa vastaan. Mukavaa uudistusta!

      Huomenna menemme Lukiolle katsomaan tanssahteluja,,mieheni keskimmäisen pojan keskimmäinen poika siellä tanssii. heillä on vielä elämä edessään, niin ainakin toivomme. Iso veli on opiskelemassa Lahdessa ja pikkuveli on ala-asteella viimeistä vuottaan.

      Tänä iltana en ala mitään siivoushommeleita, vaan huomenna keskitytään siihen, nyt vaan laiskottelen,(siis virkkaan).

      Leppoisaa torstai-iltaa! Kirkkaita tähtiä näkyy taivaalla, tulee varmaan yöksi pakkanen, no sekin kuuluu kevääseen. paulamaria

      • Olipa kummallinen sotku, kun yrittelin tänne pastalle. Pari sammutusta ja vähän taukoa taisi selvittää. Taitaa olla niitä "uudistuksia."

        Kun hurskainen kertoi työnhaustaan eri paikkakunnille, niin samaapa sitä minäkin tein. Monien vaiheiden jälkeen Hesaan päädyin. Ei se seikkailun halu vetänyt, vaan työnhaku. Alkoi työhommat pätkittyä, eikä aina uutta löytynyt. Voisihan muuttoani nimittää "sisäiseksi elintasopakolaiseksi." Mitäpäs siinä, kaikkeenhan sitä tottuu, eikä niissä liikkeissä katumistakaan ole enää ja eihän se auta.
        Vesikatkojahan tulee aika usein täälläkin. Tästähän Katleija kertoi, kuinka oikea aamukahvi oli jäänyt saamatta. Aika tehokkaasti ovat täällä ilmoitelleet veden katkaisemisesta aikataulun kanssa. Vaikea on jäädä huomaamatta. Pari tuntia ne katkot yleensä kestää. Sähkökatkoja en kyllä muista koko kerrostaloasumisessani. Tietysti sulakkeet voi joskus kärähtää ja myös lamput väsähtää.

        Jopa nyt virittelen lähettämisvaihetta, saas nähdä...


      • hurskainen
        ynnämuu kirjoitti:

        Olipa kummallinen sotku, kun yrittelin tänne pastalle. Pari sammutusta ja vähän taukoa taisi selvittää. Taitaa olla niitä "uudistuksia."

        Kun hurskainen kertoi työnhaustaan eri paikkakunnille, niin samaapa sitä minäkin tein. Monien vaiheiden jälkeen Hesaan päädyin. Ei se seikkailun halu vetänyt, vaan työnhaku. Alkoi työhommat pätkittyä, eikä aina uutta löytynyt. Voisihan muuttoani nimittää "sisäiseksi elintasopakolaiseksi." Mitäpäs siinä, kaikkeenhan sitä tottuu, eikä niissä liikkeissä katumistakaan ole enää ja eihän se auta.
        Vesikatkojahan tulee aika usein täälläkin. Tästähän Katleija kertoi, kuinka oikea aamukahvi oli jäänyt saamatta. Aika tehokkaasti ovat täällä ilmoitelleet veden katkaisemisesta aikataulun kanssa. Vaikea on jäädä huomaamatta. Pari tuntia ne katkot yleensä kestää. Sähkökatkoja en kyllä muista koko kerrostaloasumisessani. Tietysti sulakkeet voi joskus kärähtää ja myös lamput väsähtää.

        Jopa nyt virittelen lähettämisvaihetta, saas nähdä...

        Ei sitä osannut nuorena miehenä katsoa, ettei niistä alvariinsa tehdyistä työpaikanvaihdoksista eläkettäkään kerry samaan tapaan kuin vakituisessa työsuhteessa. Tuo haahuilu näkyy nyt niukkana eläkekertymänä.
        Myös paperitehtaalta kuulemma lähti hyvistä ansioista muutoshaluista väkeä pois.
        Näkyy tuo toisillakin takkuilevan tiekkarin käyttö näillä keskustelupalstoilla. Eihän tuollaisia valkoisia "lakanoita" voi lähettää muu kuin ulkopuolinen hakkeroija.

        Ilma on kuitenkin kylmenemässä. Loskaisia teitä ei meillä ollut vielä häiriöksi asti, kohtapuoliin niitäkin tulee riesaksemme.


      • Pakkasaamua välillä, seitsemän astetta mittarissa.
        Saattaa tänään aurinko näkyä, vielä ei osaa sitä varmaksi sanoa, taivas vielä harmaa, idän suunnasta kuitenkin jo kajoa, siitä se päiväksi valkenee.
        Eilen lenkillä olikin taiteilua, hiekka oli jään alla ja oli liukasta.
        Ohi kulkenut mies kysyi, eikö ole piikkejä jalan alla, pakko todeta ei ole, ovat kotona, hän pyöritteli päätään ja meni vauhdilla ohi, hänellä jarrut oli kengissä.
        Jäihän niitä eläke vuosia hukkaan tämän ikäisiltä, eikös vuosi ollut 1962 mistä eläke alkoi kertyä, muutamia työvuosia jäi huomioimatta.
        Veden katkeamisia, samoin sähkön pois oloa en edes muista sattuneen tässä talossa, olen jo kaksitoista vuotta asunut.
        Hyvänen aika, mihin onkaan nekin vuodet kadonneet ja miten ne olen oikein elänyt?
        Aina kai sitä touhua on riittänyt, kun en ole muistelemaan joutanut;)
        Noita yksin olo iltoja oli jonkun verran minullakin, tosin lapset oli läsnä, mutta miehen suhteen ilta aina yksinäinen, teatteri hänetkin vei.
        Parikymmenetä vuotta, siinä ne vuodet vierähti, melkein saman ajan osan illasta istuin minäkin toisen kulttuurilajin parissa, elokuviin lippuja kauppasin.
        Kai sitä oli illaksi sitä perheen huolto hommiakin, päivät kun työssä kävi.
        No kesät oli sitten mökillä oloa.
        Kaikenlaiseen elämiseen sitä tottuu, kun ei muuta voi, nyt olisin täysin oman tahtoni alainen, mutta vieläkään ei meinaa elämä rauhoittua, aina jotakin menoa mielessä, vastuu velvoittaa;)
        Samoja asioita olen varmaan kertonut sataan kertaan, mutta mistä sitä aina uuttakaan löytyy;)
        Kyllä tällä palstalla sotkua vielä on, mutta älä nyt hermostu muori, uskon että lopulta kaikki luistaa, kunhan alkukankeus poistuu.
        Ennen häiritsi mainokset, nyt tuo tyhjä tila, kaiketi se on tarkoitettu kuitenkin mainoksille, saa pyörittä ylhäältä, sitten tyhjää vielä alhaallakin ja tuo vastaa alkuperäiseen viestiin on minusta turha.
        Lukijoiden määrää en huomaa missään, hyvä että tuo sanojen luku näkyy, paremmin älyää lopettaa kirjoituksen, kun sitä vilkaisee;)
        Joten taas on korkea aika lopettaa, mukavaa päivää vaan kaikille ja viikonloppu se myös alkamassa.
        Onnea Sulot, ,,,


      • Poista.mainokset

        Tyhjän tilan saa pois poistamalla mainokset. Kirjoita Googleen: Poista mainokset, sieltä löytyy ohje.


      • iltapäivää

        Mitä ihaninta keskipäivää- aurinko lämmittää niin keväisesti. Ei voinut olla menemättä ulos,jossa linnut lauleli tuolla metsikössä. Yrtin saada selvää mitä lintuja olivat, jäi kyllä epäselväksi. "Titityytä eivät kuitenkaan rallatelleet.
        Kyllä tämä 24.N uudistus on erilaisuutta tuonut. Hyvää vai pahaa ? takkuamista kuitenkin on. Postiinkin yritin tuli vaan teksti: Voi pahus , sivua ei nyt löydy !On se kyllä välillä löytynyt ja sitten taas kadonnut.
        Minä osio on tainnut hävitä kokonaan ? Vai lieneekö jossain missä en vielä ole ehtinyt käydä. Ainahan se uuteen totuttelu vie aikansa- selvähän se.

        Taas oli apteekki päivä. Kassikaupalla pillereitä. satasia saa niihin menemään. Pääasia kun terveys on näinkin kohdillaan lukuisista diagonooseista huolimatta. Ja niin kauan kun sentit riittävät lääkeiden hankintaan. Harva lienee meidän ikäluokassa jolla ei jotain
        lääkettä ja remppaa olisi.
        Eipähän siinä ole vaihtoehtoja. porskutella vaan eteen päin vaikka päivä kerrallaan.
        Ja toimia itselleen parhain päin.

        Ruokaosastolle kohta siirryttävä. Norjan lohta odottaa jo paistettuna, salaattikin on valmis samoin kohta perunamuussi. Elikkä ruokailijoista vain osa puuttuu. Lähdempä katsomaan mikä meininki...
        Aurinkoista päivän jatkoa kaikille. Haa kirjautuminen unohtui.. merikukka


      • Lämpimän puolella tänään täällä pysytteli. Hiukan aurinkoakin väläytteli ja sade ei häirinnyt, kelpo kelit ulkonakin tallustella.

        Kun luin nimim. Iltapäivää viestiä, tuntui teksti jotenkin tutulta ja lopussa se selkeni, merkukkahan ilmoittautui. Aika pitkä Kanarian reissuhan teillä olikin. Kaikenlaista hämminkiähän näiden ylläpidon uudistuksissa on ollut. Jospa ne ajan kanssa selkenevät.
        Tottahan se, mitä hurskainen tuumaili, kyllä ne luppoajat eläkekertymää söivät, samoin SkillaNin mainitsemat "vanhat" työt. Teoriassa - 39, ja sen jälkeen syntyneet saivat kaikki työpalkkansa eläkekertymään. Ei ne muutamat pois tipahtaneet vuodet kuitenkaan kovin merkittävästi eläkettä tiputtaneet, mutta väheni kuitenkin. Mitä vanhempi sitä enemmän, isäukollani se oli jo suuri vähennys, työeläkettä kertyi vain ripaus.

        Melko sekaisin on maailman kirjat, kähinää tuntuu olevan lähes kaikkialla. Olen kyllä seuraillut ja lukenut tapahtumista. Enpä "luennoi" maailman menosta sen enempää. Sillä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä, ei edes yhden itikan surraamiseen verrattavaa. Jätän toistaiseksi maailman parantamisen isompikenkäisille.

        Teille hyvää jatkoa ja myös itselleni, hei vaan!


    • Eihän sitä tiedä mitä nuo uudistukset tarkoittaa, en ole löytänyt yhtään hyvää vastausta miksi piti uudistuksen nimissä tehdä paljon epäselvempi, ja tyhmempi sivusto.
      Tosiaankin sieltä puuttuu minäsivusto, siellä oli kavereita, nyt niitä ei ole kuin Facepookissa. Tuskin tämä "uudistus" on tuonut yhtään enempää kirjoittajiakaan. Moni vanha nimmari ei ole kelvannut, on täytynyt keksiä uusi, kuka nyt tuntee jollei kirjoituksen mukana sano entistä nimmariaan. Eikä sitä postia taida olla olemassakaan,
      Mielestäni näiden uudistajien pitäisi selvittää onko kaikki nyt valmista, vai jatkkuuko tämä nyt tällaisena sekasotkuna.
      Tämä nyt minun mielipiteeni, sanokoon joku jos olen väärässä. Moni kirjoittaja on lopettanut, tai ainakin harventanut juttujaan.
      Palaillaan jos palaillaan, Late.

      • Minulle tuli sähköpostissa kysely suomi 24:ltä olenko tyytäväinen näihin muutoksiin. Siinä sai rajoitetusti kruksata 3 vaihtoehtoa, jotka harkiten laitoin.
        Omaosion puutteet huomioin, ja vastasin loppuihin kykyni mukaan.

        Torso ja säästämiskampanja tämä minusta on, mutta toiminee sentään tyydyttävästi. Kaipa ne ottavat keskiarvon vastaajilta, mihin sijoittavat loppu-uudistukset:D heippa vaan,...

        Hyvää Ystävänpäivää Kahvipirtissä kirjoittaville!

        PS. Ynnämuu sai hymyn syttymään toivottaessaan itselleenkin hyviä jatkoja :D))) Niin oikkein!


      • hurskainen

        Se aisakello on kyllä metka uudistus. Siintä näkee kertaklikillä kuka on viestiin vastannut.
        Ennen oli alarimassakin sininen linkki. Muuan ruuneperi neuvoi, että käytä home-end näppäimiä.
        Ei niitä kaikki vieläkään osaa käyttää, hyvä että joku neuvoo. Erikoista, että näyttö sanoo liian lyhyt nikki. kun sivuun klikkaa, se kelpaakin.

        Eräs ikäiseni nainen, joka on oikea palstakonkari sanoi, että korjauksia palstankäytön helpottamiseksi kyllä tehdään Allerin taholta.
        Takkuilee, mutta jatketaan kirjoittelua. Hyvää illan jatkoa.


      • sini-sirkku kirjoitti:

        Minulle tuli sähköpostissa kysely suomi 24:ltä olenko tyytäväinen näihin muutoksiin. Siinä sai rajoitetusti kruksata 3 vaihtoehtoa, jotka harkiten laitoin.
        Omaosion puutteet huomioin, ja vastasin loppuihin kykyni mukaan.

        Torso ja säästämiskampanja tämä minusta on, mutta toiminee sentään tyydyttävästi. Kaipa ne ottavat keskiarvon vastaajilta, mihin sijoittavat loppu-uudistukset:D heippa vaan,...

        Hyvää Ystävänpäivää Kahvipirtissä kirjoittaville!

        PS. Ynnämuu sai hymyn syttymään toivottaessaan itselleenkin hyviä jatkoja :D))) Niin oikkein!

        Koetin vain olla kaikkia huomioiva! Hyvää yötä!


      • ynnämuu kirjoitti:

        Koetin vain olla kaikkia huomioiva! Hyvää yötä!

        Samoin Sinulle ynnämuu :)


      • ynnämuu kirjoitti:

        Koetin vain olla kaikkia huomioiva! Hyvää yötä!

        Kiitos, samoin Sinulle ynnämuu!


    • Piti tulla ne saunaterveiset kertomaan;)

      Päivä on ollut aika sumuinen.

      Tein ihan kamalan lenkin aamupävällä.
      Ensiksi tuonne apuväline varastolla ja sieltä apteekkiin ja sitten sokokselle.
      Otin kyllä sitten kyydin kotiin.
      Ei noita mäkiä jaksa niinvain ravata.

      Eilen liäkärj lupas ettei selekee ennee leikata. nyt koetellaan joitain pilleri juttuja.
      Tuleekohan minusta jokin nisti;)).

      Eipä kummenpia
      näkyillään...

      • Ans kattoo ny, tuleeko tästä mitään. Jos ei, niin ei se maalta merelle vie.
        Jotenkin tämä vaikuttaa vähän pöhköltä.
        Joka tapauksessa lämpimät terveiset teille kaikille.
        Venlastiina.


    • Hyvinhän tuo on esille tullut Venlastiina, sinulle ja kaikille ystäville oikein onnekasta Ystävänpäivää.
      Ystävyys on hieno asia, noita ystäviksi laskettavia on paljon, mutta se sydänystävä, onko heitä?
      Mitä tuo edellinen sitten tarkoittaakaan, olen ajatellut näin, ystävä sanan täydessä merkityksessä on ihminen joka ymmärtää hyvinkin pienestä toisen mielen liikkeet, näkee ilmeistä miten asiat todella on.
      Ystävä on pyyteetön, valmis tukemaan ja hyväksymään, jopa toisen virheet, ehdottoman luotettava, kuunteleva, lohduttaja, mutta myös vilpittömästi iloiten ystävän onnesta.
      Paljon vaaditaan ystävältä, kaikille ei tätä ystävää edes löydykään, silloin on tyydyttävä vähempään ja ystävä on ystävä, mutta ei se sydänystävä, onnellinen hän joka sellaisen löytää.
      Palsta ystävyys perustuu kirjoituksiin ja nekin johtavat ystävyyteen, olen ymmärtänyt pirttiin kirjoittajat ystäviksi, saman suuntaisten ajatuksien vuoksi, toki joskus kovin tarkkaan tutkimatta jos poikkeamia tulee esiin.
      Vihamielisiä kirjoituksia olen saanut, ehkä en ystäväksi heille kelpaa;)
      Tämän pitkän selvityksen jälkeen, ollaan ystäviä pirtissä.
      Kiitos neuvosta poistaa mainokset, sitä kokeilen;)
      On tässä vielä monenlaista opettelua tämän uudistuksen jälkeen, mietin minäkin miten poistaa nuo vastaukset kellostani, kunnes huomasin painaa katso kaikki vastaukset ja sieltä sitten löytyi merkitse luetuksi, kellosta luku hävisi.
      Olen samaa mieltä Laten kanssa, väliaika tietoja saisi tulla palstan tilasta, voi olla että jossakin kerrotaankin, minun silmiin ei ole sattunut.
      Ei ole tuollaista kyselyäkään tullut, mistä sini-sirkku mainitsi.
      Popsitaan vaan pillereitä muori hyvä, niiden voimalla minunkin jalkani liikkuvat, sen kävelylenkin olen jaksanut, sekö unen syvyyttä lienee lisännyt, nukuin viime yönäkin kahdeksan ja puoli tuntia heräämättä, nyt pitäisi jaksaa;)
      Siivous hommat jo hyvällä alulla, pyykkikone päälle ja eikun puuhastelemaan näitä viikonlopuksi suunniteltuja hommia.
      Ystävänpäivä terveiset vielä kerran ja onnittelut Tino nimisille.

      • Hyvää ja onnellista ystävänpäivää Pirttiin!

        Hyvin olen nukkunut minäkin, heräsin juuri vasta, sittä tänään ei kello ole herättämässä.
        Eilen laitoin sen lyhyen viestin mainosten poistamisesta, isot tyhjät tilat katosivat täältä minun palstaltani.

        Ulkona saelee hiljalleen vettä, niin eilenkin kotiin palatessani,
        sää oli kuitenkin lämmin ja kävelteillä ei ollut liukkautta.

        Kosolti ilonpisaroita lauantaihimme! Heippa! Merilii.


      • Oikein hyvää ystävänpäivää toivottelen minäkin pirtin väelle ! Ja tietenkin ihan kaikille ikään ja säättyyn katsomatta.
        Uusimpia "ilmiöitä" on ystävänpäivän vietto. Aikoinaan ei semmoisesta tiedetty mitään. Kuten ei isänpäivästäkään.
        Tuohon luetteloon ystävästä jatkaisin hieman. Ei ystävän tarvitse olla aina samaa mieltä kanssani, voimme silti ymmärtää toisiamme ja olla ikäänkuin samalla "aaltopituudella" Mutta omat mielipiteet voi jokaisella olla- ei se ystävyyttä vähennä.
        Luotettavuus on yksi tärkeimmistä tosiystävän ominaisuuksista. Se suhde vaan vuosien aikana muodostuu jos huomaa monen asian täsmäävän oman ajattelun kanssa.

        Kyllä minunkin posti oli olemassa vielä, ilman mitään kyselyitä.. Todella joka toinen kerta tuli tuo:Pahus sentään sivua ei löydy. Sitten se taas "löytyi.
        Kyllä "minä sivut" olivat hyvät. Voihan sieltä laittaa jotain henkilökohtaisempaa jollekin. Kaikki ei ollut kaiken kansan nähtävänä. Oli viestit sun muut- nyt ei mitään.
        Mutta kai ne laatijat viisaampina tietävät mitä tehdä.

        Siitä muistankin että seuraava kirja jonka luen on: He eivät tiedä mitä tekevät, olen kuullut kehuttavan sitä. Omaa mielipidettä ei ole koska lukeminen on edessäpäin, vasta sitten tiedän.
        Nyt höpötykset loppuvat ja palautus lauantai-järjestykseen. Paras aloittaa ulkoilulla 2 joten ei kylmä.
        Hyvää ystävänpäivän jatkoa kaikille !


    • Huomenta ;)

      Kylläpä nyt nukutti todella hyvin.

      Olin yöllä jonkin aikaa hereilä,mutta uuvahdin kuitenkin uudelleen.

      Lunta vähän ripsuttelee,mittarissa -0.6c

      Tänään ei ole pakokaan lähteä minnekään.
      Korkeintaan teen lenkin,kierrän tuon naapuritalon ympäri.

      Oli todella hyvää palvelua tuolla sairaalan tarvike varastolla.
      Tuovat kotiin maksutta !!
      Hyvä saa jotain vastinetta veroeuroilleen.meinasin sanoa veromarkoilleen;)
      Pitäisi jo muistaa ettei markkoja ole.

      Olettko muuten löytäneet niitä 2€ joista voi saada jopa 50€
      Ei ole minulle tullut vastaan.
      Kolattiin kerhohuoneen kassakin,vaan ei ollut niitä,vaikka €olikin.
      Se € on 2006 vuodelta niille on sattunut joku viba niitä tehdessään.

      OIkein hyvää ystävänpäivää kaikille
      Toivottaa muori,nykyisin 77 ;)

      näkyillään...

      • No joo...hyvää ystävänpäivää vaan toisten mukana!

        Eihän tämä muodolliseksi muovautunut tapa ystävänpäivästä kovin vanha ole, vajaat 20 v. kun kalenteriin virallisesti ilmestyi. Ehkäpä suurin vaikutin olikin kaupallisuus, joka kyllä näkyi muutaman päivän mainoksissakin. Kuten M- K kertoi, eihän tätä päivää ennen tunnettukaan. Olen kyllä paikalleen jämähtänyt, en yhtään korttia ole kirjoittanut. Jotenkin käsitän tämän merkkipäivän "pinnalliseksi ilmaisuksi", mutta eipähän se nyt ainakaan ketään pahenna. Kuitenkin olen ymmärtänyt niin, että todelliseen ystävyyteen liittyy myös paljon vastuuta ja myös ehdotonta luottamusta asioissa, joita ei ole tarkoitettu yleiseen jakeluun. Se vain ei aina toimi, olipa kyse ystävyydestä tai kaveruudesta. Tottahan ystävät tai kaverit voivat olla eri mieltä asioista ja se täytyy kestää. Luottamuksellisen suhde sisältää sen, että vaikeatkin asiat voi ottaa käsittelyyn jos sellaiseen on tarvetta.

        Heh...kääntyipä tekstini totiseksi töröttämiseksi. Täällä nettikeskustelluissahan voi vapaasti kirjoittaa mitä päähän pätkähtää. Eikä täällä kukaan kenellekään kantele mitään, ei toki.
        Kahvipirtissä on kaikki sujunut hyvin ja niin myös jatkossakin. Näin tämänkin päivän viettoon ihan hyvissä merkeissä.


    • Ramoona

      Räntäläimäkkeitä taivas tarjoilee täällä ystävänpäivänä, sen verran on plussalla että vesilätäköstä sai kiireinen autoilija roiskutetuksi ulkoiluvaatteeni märiksi. Onneksi oltiin jo kotiin lenkiltä tulossa, sain kuivaa ylle. Monta mukavaa tekstaria on tullut, sähköpostikortteja ja muutama oikea korttikin postilaatikkoon. Kaupoissa huvittaa sydänkrääsä, ruusukimpun verran tuhlattiin mekin päivän teemalle. Amerikassa tämä on enemmän rakastavaisten päivä, meillä ystävyyden ...ja kauppiaiden. Palstaystävyys perustuu hyväntahtoisuuteen, on tilaa erilaisille persoonille ja mielipiteille.

      Meri-kukan mainitseman Finladia-palkitun kirjaa jonotan yhä kirjastosta. Ehdokkaana olleen Sirpa Kähkösen Graniittimiehen luin hiljattain , ja hieno lukuelämys se olikin. Hänen erinomainen Kuopio-sarjansa on tuttu myös. Nyt luen vuonna 1996 ilmestynyttä Veikko Huovisen lyhyitä erikoisia "Naiset on kultia". Niin me kai ollaankin ;)

      Hyvää ystävänpäivää !

    • Ruiskukko

      Hyvää Ystävänpäivää pirttiläiset!!!!!!!!

      Harmaa on päivä, ei edes pilkahdusta näy auringosta, lämpötila on ulkona nippa nappa nollan yläpuolella. Saan taas kerran seurailla lintujen, isojen ja pienempien liikkumisia ja "seurusteluja". Ihan selvästi monet lentelevät pareittain, enteileekö sekin kevättä, ilmeisesti. Kyllä meidän tintit laulelevat jo kummasti.

      Mitäs eroa on helsinkiläisellä ja savolaisella talitintillä? No helsinkiläinen laulaa titityy mutta savolainen laulaa: "titipä hyvinniit tyy", siinä on vissi ero.

      Siivoukset ovat kesken tässäkin talossa, matot ovat kaiteella tuulettumassa, muruseni imuroi lattiat ennenkuin lähti taas tuonne teatteriin. Minä pyyhin lattiat, pesen vessan ja pyyhin pölyt. Tästä ihan pian jatkankin, vaan kirjoitan nyt kun en käynyt ollenkaan eilen koneella. Vanhojen tansseja olimme seuraamassa päivällä tuolla lukiolla, oli siellä"prinsessoja" tyllihameineen.

      Satuitteko katsomaan eilen illalla inhimillisen tekijän? Että joillakin on ollut vaikeaa elämässään, ei todellakaan käy kateeksi.

      Kaksi korttai toi posti ystävänpäiväksi, lähetettiin alle kymmenen semmoisille, joilla ei ole nettiä. Tekstarinkin sain äsken, siinä luki: H.Y.P! , eli hyvää ystävänpäivää! Hauska! Ostimme eilen vitosella kaksi kimppua kauniin keltaisia tulppaaneja, yksi kummallekin, vähän ovat yön aikana "kasvaneet",

      Nyt jatkuu paulamarian huushollityöt. Voikaa hyvin ja mukavaa viikonloppua!!!!! paulamaria

    • Ystävänpäivä terveiset minultakin teille kaikille.

      Olen niin onnellinen useammasta syystä ja on pakko kertoa se täällä, koska kotona ei ole ketään kuuntelemassa.

      Eilen oli "onnenpäivä", koska taas oli arpominen, käynkö taloyhtiön saunassa, vai tyttäreni luona ja menenkö ensin Lidliin, vai sen jälkeen? Lapsen hoitoa olisi ollut yhdestä viiteen.
      Menin saunaan ensin, koska sain saunavuoroni 8-10 ja sitten vetkuttelin kotona mukamas hiusten kuivatusta? Sainkin ilmoituksen, että lastenhoitajaa ei tarvita! Jipiii!

      Sitten meinasi tulla toinen ongelma, koska en mennyt kauppaan, niin sämpylät oli loppuneet ja aamulla haluan kahvin kanssa jotain vaaleaa leipää, joten vettä, hiivaa, öljyä ja vehnäjauhoja sekaisin, kunnes huomasin, että eilen keittämääni puuroa oli jäljellä, joten kaikki ainekset haarukalla sekaisin aika löysäksi ja levitin sen uunipannulle.

      Kerrankin tuli ihanaa rieskaa, siis ei kivikovia sämpylöitä, joita yleensä onnistun saamaan sämpyläjauhoista. Laiskuuttani en viitsinyt sämpyläksi pyöritellä, koska jauhojakin olisi pitänyt lisätä.

      Viikolla olin jo saanut hyvän idean, kun perunoita keittäessä laitoin Bataatin kuorineen kiehumaan samalla siinä päällä, ..höyryssä. Voi, miten helppo se oli kuoria ja ei mennyt soseeksi, kuten yleensä. Samaa keinoa käytän vastaisuudessa lanttuun, koska molemmat ovat niin kovia pilkottavia kuin koivuhalot.

      No, kyllä ne jipii huudot vähenee, kunhan seuraavan kerran menen "lapsia hoitamaan", sillä minulla on aina silitys urakka siellä. Siinä taas tupakkaa kuluu, kun selkää lepuuttaessa käyn ulkona tupakalla. Pääsispä siitäkin paheesta eroon.

      Pilvistä on, joten ulos ei voi mennä! :))) Voi olla liukastakin ja onhan noita lehtiä luettavaksi.

    • marja-liiisa

      Hyvää ystävänpäivää minunkin puolestani kaikille!

      Pari puhelinsoittoa, ja yksi tekstari jossa oli hieno ystävä runo on minullekkin tänään tullut. Ja korttejakin kymmenkunta viime viikolla. Mutta ketään ei ole käynyt kylässä kuitenkaan, vaikka varmuuden vuoksi aamulla tein satsin laskiaispullia. No minä piipahdin naapurissa, kun siellä on emäntä viikonloppulomalla sairaalasta. Vein sinnekkin laskiaispullia, ja paistoin kuhan puolikkaan, kun tiedän että hän siitä kovasti tykkää.Ja . siellä on leipoja nyt niin huonona, että ei auttamatta pääse edes seisomaan. Kun sellaista katselee, tuntee itsensä onnekkaaksi, kun vielä jotenkuten pääsee liikkumaan, ja pystyy vähän puuhailemmaankin.

      Kylvin tänään taas vähän monivuotisia perennoita. Valkoista sormustin kukkaa, Isokaunosilmää, ja kultatyräkkiä. Jotkut kukat ovat jo pienen pienellä taimella, ja pelargoniat tekee jo kolmatta lehteä.Nyt onkin luvattu aurinkoisia päiviä, että ei tarvitse koko ajan pitää keinovaloja päällä. Mutta ei se taida paljon sähkössä säästää, koska ne kasvivalot on niin voimakkaat, että mitään muuta valaistusta ei silloin huushollissa tarvita.

      Täytyy taas lopetella, kun minulla on tuolla ulkona kaksi isoa lahnaa savustuspöntössä. Haen ne pois, ettei tarvitse pimeässä lähteä kaatuilemaan. Palaillaan! Ja voikaa hyvin kaikki!

      • hurskainen

        Kaksi komeaa lahnaa savustuspöntössä.
        Maistuis minullekin. Vaikka yksikin. Otin pakkasesta leveän jäätyneen savulohisiivun. Menin muuratus tiilitakan kulmaan lyömään sen poikki molemmista päistä kiinni pitäen. Niin katkesi kuin jääkimpale katkeaa.
        Toisen puolen laitoin takas pakkaseen, toista puolta sulatin mikrossa hetken, että reunasta pääsi näppimään palasia päivälliseksi, sitten jääkaappiin.

        Paannejää

        Oja, joka johtaa talojen ohi pintavettä pitäen riittävän alhaalla, oli ala-osastaan jäätynyt. Paannejää oli noussut yli siltarummun ehä 60 metriä talostamme kauempana.
        Jäätuuralla aikaisemaan sitä 40 senttisen muoviputken suuta.

        Ei sille nyt pakkasella mitään voi. Laskua ehkä kuitenkin niin ettei vesi nouse talon alapohjan tasolle.
        Paannejää suojaa ojan pohjaa niin, että luulisin olevan pohjalla enää 0 astetta.

        Oli merkillisen apeanoloinen aamu. Kummasti ne päivänokoset palauttivat patamustan mielenkuvion enemmän valoisan laskiaissunnuntain tunnelmaiseksi.
        Saattoi siihen apeuteen olla syynä eilisiltainen niukkaakin niukempi kosteanleirin 'jälkikasari'. Niillä on sellainen ominaisuus, että ne kuluttavat hyvänolonvarastoa, mokomat.


    • Neeasa

      Hyvää ystävänpäivä iltaa! Päivä on mennyt yhdessä hujauksessa monenlaisten asioiden
      hoidossa.
      Olen kyllä saanut ystävänpäivähalauksia, puhelun ja s.postia myös, että kaikille kiitos!

      Minulla on jäänyt lukematta vielä muutama joululahjakirjakin, Tuomas Kyrön: Ilosia aikoja, Mielensäpahoittaja, sekä Neljän tien risteys, kirjoittanut Tommi Kinnunen, Finlandia palkitun, He eivät tiedä mitä tekevät, olen jo lukenut. Oli oikein hyvä.

      Ennen, kun sain lahjaksi kirjoja, melkein seuraavana yönä sen luin, olen kait tulossa vanhaksi. Tuntuu, ettei millään ehdi, kun on niin paljon monenlaista puuhaa.
      Myös eräs asia on tuo TV! Sitä tulee aivan liikaa seurattua.

      Myös jumppa, uinti ym, kaikki vie aikaa. No, siitä hyvä, että aina tulee uusi päivä,
      tehdään sitten lisää kaikkea kivaa!

      • Anlis1

        Askareita todellakin riittää. Itse olen tullut niin hitaaksi, että kaikessa menee kaksin verroin aikaa. Oli se hitaan "arvokasta" touhua kun ripustimme ukon kanssa kevät/kesä verhoja keittiön ikkunaan! Ulos en tahdo mennä liukkaalla kelillä, vaikka siitä olisi paljon hyötyä henkisesti sekä fyysisesti. Eihän sitä tullut nuorempana kaatuminen mieleenkään. Nyt on varottava kompuroimasta, ettei luita murru!


      • Sunnuntaiaamua, ystävänpäivä ohitettu, kortteja ja viestejä saatu, kiitos niistä.
        En osaa sanoa tarvitaanko tätä päivää, näin kuitenkin on ja jossakin vakuuteltiin, että hyvää tekee.
        Eihän se varmasti kenellekään pahaa tee, mutta osoittaako se nyt sitten todella, että ystäviä ollaan.
        Luulen että ystävä tietää ilman korttiakin, mutta onhan näitä muitakin erilaisten päivien kaupallisia tarjoajia, siinä se menee tämäkin;)
        Kävin illalla myöhemmin lenkillä ja silloin jo pakasti, keli oli hyvä ja reipasta oli astua, kun nastat alla, nyt on pakkasta kaksitoista astetta, oikein hieno päivä tulossa.
        Olen saanut kutsun ruokailemaan yhden ystävän luokse, sekin liittyen eiliseen päivään, mukava rupeama tiedossa.
        Yhdistyksessämme alkoi kyläily aika, ihan yllätyksenä voi vieraita saada, no sehän olisi kivaa, pullaa pakkaseen leivoin, vaikka tarjoilu ei ole päätarkoitus, vaan tutustuminen tälläkin tapaa.
        Kerhossa ei ehdi juurikaan lähempää tuttavuutta tehdä, nyt tähän on mahdollisuus, sitä haluaville, itse en kylläkään ole ajatellut kylään mennä.
        Marja- Liisa hattua taas nostan tuolle sinun ahkeruudelle, tiedän että asiat sinulla reilassa, siemenien ja taimien kanssa.
        Jipii huudon ymmärrän täysin, muistissani on lastenlasten hoidot, kyllä siinä mehut meni mummolta, niin mukavaa kuin se toisaalta olikin, no ne hoidot on loppuneet.
        Katsoin Feisbookista miten mummon yksi lapsi oli saanut kasvomaalauksen oppilailtaan, ei tarvitse hoitajaa enää hänkään;)
        Niin ne Savossa linnutkin osaavat laajentaa lauluaan;)
        Postin sain auki hyvin Suomi24:ssä, tosin sinne ei paljon postia tule, mutta on kuitenkin olemassa, minä sivujen puuttuminen ei minua paljon haittaa, en ehtinyt paljon käydä aiemminkaan yhteisössä.
        Onhan se tai oli paikka missä olisi voinut yksityisesti viestejä lähettää, jospa se vielä ilmestyy.
        TV on minunkin ajan kuluni suurelta osin, tulee samalla käsillä jotakin tehtyä, kun aina ajatus, että hyödyksi on oltava tavalla tai toisella.
        Eipä ole tullut katseltua noita kolikoita, nyt sitten pitää ruveta seuraamaan ja muori olet muori minulle aina;)
        Samoilla linjoilla Ramoona kuin myös ynnämuun kanssa tuosta eilisestä päivästä, kaupallinen tämäkin juttu on ja paisuu ajan oloon, mutta ollaan vaan pirtissä ihan ystävällisiä sen enempää miettimättä;)
        Nyt on uhkaavasti tuo 5000 sanan loppupää kohta näkyvissä, joten päätän tällä kertaa, toivotuksiin mukavasta päivästä teille viestien laittajat ja lukijat;)


    • Mukana ollaan, kaunis talvipäivä, uskon kyllä, kevät lähestyy, helmikuu puolenvälin yli. Kiire vanhimman pojan nuorimmaisen synttäreille, poika täyttää 14 vuotta tänään.
      Pistin tämän ilmoittautumikseksi.
      Ehkä tämä lyhyt viesti innoittaa muita, moikka Late Vaan.

      • Mukavaa syntymäpäivää Latelle ja koko porukalle. Meilläkin olisi monta juhlaa tässä kuussa. Tytön vanhin poika valmistuu- jo toiseen ammattiin. Ja vielä pitää kuulema mennä Tampereelle lisää opiskelamaan.... ....70 v. päiviä suvussa, sun muitakin synttäreitä. Yhden muutto Tampereelle, kaikenlaista on kasaantunut. Joskus ihmetyttää miten sitä ehti aikoinaan työssäkin käydä.
        Toisaalta eipä silloin ollut näin paljon harrastuksia ja muuta ylimääräistä. Ja jotain jäi käymättäkin kun ei vaan työstä päässyt...!

        Kävin sentään kokeilemassa liukkaria- kas kun oli laskiais-sunnuntai. Paikallisessa lehdessä oli esitelty monenmoisia liukualustoja,jopa liukupatjaa. Kunnon rivalla varustettuja liukkareita ja melkein mitä vaan.
        Minähän kokeilin ottaa kunnon kyydit- eipä vaan pirttiläisiä näkynyt yhtään kappaletta.
        Ennen sentään porukalla olimme laskiaistiistaina mäenlaskussa- niinkun ylihuomenna.
        Joten edessäpäin se tiistai onkin. Tämä meni nyt harjoituksen piikkiin.

        Mukavata sunnuntai ehtoota. Tämmöinen ilmoittautuminen- ihan ilman mitään varsinaista asiaa.


      • Pieniä ongelmia sivulle pääsyssä ja kirjautumisessani. Ratkesihan nuo, eipä kyllä asiaakaan ole, mutta se ilmoittautuminen.
        Kummallisen nopeasti päiväni iltaan pyörähti. Enkä voi töilläni kehua, kunhan tötterehdin, jotain pientä näpräsin, kirjahyllyä hiukan järjestelin ja siinä löytyi lukemattomia opuksia. Niitä sitten selailin, en järjestelmällisesti edes lukenut. Niin...sen Valtosen kirjan, He eivät tiedä mitä tekevät, luin hyvän aikaa sitten. Mainitsinkin sen jo aiemmin. Hyvin täytti odotukseni, en nyt siitä sen enempää.

        Jäihän päivästäni sentään ansioluettelooni kunnon keleissä tekemäni kävelyreissu ja hyvin nukutut päivänokoseni. Onhan sitä jo siinäkin vaatimattomasti elelevälle hommelia. Hyvää menoa kohti uutta päivää!


      • Johan on vaikeaa nyt suomi24 kanssa.

        Ei meinananut millään päästä.

        Muuten on ollut kova päivä.
        tänään sain inpiraation ja sulatin pakastimen.
        johan oli kova homma;)

        No nyt illan viettoon.
        näkyillään...


      • Syntymäpäivälounaalle kutsuttiin tänään, vaikka varsinainen päivä onkin ensi viikolla. Eihän työssään kaikki päivät raatava voi viikolla juhlia pitää.

        Pikkupojan kolme pianokappaletta lounaan jälkeen olivat kivoja, hyvin ne sormet hyppelehtivät koskettimilla jokainen omaa osaansa tehden. Työtä on vaatinut isältäänkin, kuljetusta ja kannustusta.

        Nyt ei oikein huvittaisi nukkumaan mennä.
        Mutta uuteen aamuun pääsee vain yön polkua pitkin.
        Hyvää yötä!


    • Viikkoa aloittamassa, pakkasella alkaa, kuusitoista astetta mittarissa, mutta luvassa lauhtuvaa taas.
      Tämä pakkanen olisi oikein sopiva, nyt varmaan hangetkin kestää hiihdellä.
      Ajattelen hirven koipia, kyllä ne läpi hangen menee ja varmaan verille tulevat, voi raasuja, ehkä ne liikkuvat vain välttämättömän, huonosti on Luojamme tämänkin asian hoitanut.
      Meri-kukan pulkka mäessä olosta tuli tosiaan pirttiläisten hauskat laskiaisriehat, reelläkin mentiin ja kuka kenenkin kyydissä, ne ajat on menneet, enää ei sen laatuista hauskaa osata tai kyvetä pitämään.
      Vaikka eipä tuo kovin raskaaksi kävisi, kai nyt olemme sen ajan vaan kadottaneet, jolloin voi mielikuvien kanssa leikkiä, harmi.
      Eilen minunkin pojan tytär täytti 27, olikohan se noin, liki ainakin. opettaja neiti haaveilee muuttaa ulkomaille, en ymmärrä miksi.
      On oleillut useammin Englannissa ja sinne kaipaa, ennen sanottiin vanhaksi piiaksi, kun 25 vuotta täytti;)
      Hitaasti aukeaa Suomi24 minullakin, onko sitten syy koneessa.
      Kalliiksi nuo harrastukset nuorien vanhemmille tulee, kun aina on kuskattavakin, useampi lapsi kun perheessä on, menee aikaakin vanhemmilta viedä eri harrastuksiin.
      Eilen juuri muistelimme omaa nuoruutta ja maalla eläneet ystävät kertoivat miten lapsi työvoimaa käytettiin heidän olo piirissään.
      Seitsemän vuotiaana jo piiaksi, koulua oli vain kahtena päivänä viikossa, vinttikaivosta kertoi vettä nostaneensa, vain puoli ämpäriä kerrallaan, kun ei enemmän jaksanut.
      Sisaruksia oli paljon, uima reissulla isommat vahtivat pienempiään, tänä päivänä ei voisi kuvitella, että niin pienet pystyisivät pienempiään vahtimaan, ei uskaltaisi ajatellakaan.
      Minulla ei tuollaisia kokemuksia ole, nuorin olin ja äiti oli kotiäiti, eikä töitäkään juuri sellaisia ollut, että olisi tarvinnut osallistua.
      Nykynuoret eivät totena pidä näitä kertomuksia, toteavat se oli silloin.
      Asiat menevät eteenpäin, joskus vaan tuntuu, että vauhti on liian kovaa, eihän nytkään lapsuutta juuri ole, ei työn teon vuoksi, vaan lapsena jo aikuista leikitään..
      Nyt on kuitenkin alettava tätä uutta viikkoa elämään, mitä tuonee tullessaan, toivon että kaikkea mukavaa meille kaikille;)

      • Merilii-ek

        Pienenä koin sen, että sota muutti äidin elämän loputtomaksi raatamiseksi
        aivan yli voimainsa. Siihenkin saakka oli työtä maalla ollut paljon, mutta vastuu kaikesta Kansanhuoltoon luovutettavasta ravinnosta, kahden aikuiseksi juuri kasvaneen poikansa rintamalle lähteminen ja tyttären lotaksi sinne myös vähensi yhtäkkiä työvoiman, elämä äidilläkin muuttui raatamiseksi melkein yötä-päivää. Hän yritti tehdä kaikkensa. Auttoi isääkin mitä ehti. Meillä asui silloin vielä karjalainen perhe, siirtolaisia, ja rintamalle piti valmistaa näkkileipää ja lähettää koko ajan, myös omille pojille paketteja vietiin postiin, muistan miten niitä sidottiin ja kirjoitettiin osoite KPK 3 tai jotain.
        Tunnelma kotona muuttui ilottomaksi raadannaksi.
        Kyllä me yritimme auttaa äitiä, emmekä enää kertoneet hänelle muita kuin hyviä uutisia, pahat koetimme jättää kertomatta hänelle.
        Sota on ollut kamalinta elämässäni, se muutti kaiken.


    • huomenta

      Mukava juttu, eilen kirjoitin pätkän rekattuna. Ensin ilmestyi yhteenlasku tehtävä ,helppo ja oikean tuloksen naputtelin nimimerkistä huolimatta. Punaisella singahti vastaus että laskutehtävä on väärin... Yritin uudestaan laskeskella, sitten taas punaisella että: nämä samat jutut on sanottu jo kertaalleen.... silloin luovutin ja ajattelin että niin kai sitten- olkoon !
      Antaa väkkärän pyöriä rauhassa.
      Kun nyt avasin netin siellähän se ilmoittautuminen olikin.
      Skillanille, kyllä meistä vielä hasuttelukykyä löytyy tarpeen tullen. Onkohan pirtin väki jotenkin vakavoitunut vaivojensa kanssa. Vai olenko jo itse vajonnut niin lapsen asteelle, että.
      Toisaalta niin kauan kun ei siitä haittaakaan ole niin antaa mennä. Helpompi itselle kun jaksaa vähän huumorilla kuitata kolotuksen ja vaivat. Omasta lähipiiristä on monta tuttua/ystävää mennyt pilveä kohden. Koskaan kukaan ei ole tullut sieltä sanomaan millaista on. Kaikki on meidän elävien tunteiden ja mielikuvien varassa, millaista taivaassa on??
      Hyvä niin jokainen voi muodostaa oman mielikuvansa tuon puoleisesta.
      Mutta nyt paistaa aurinko ja päivä on kirkas, nauttikaamme siitä. Jälleen huomaa että rekkaus puuttuu. siirryn siis laskutehtäviin. meri-kukka

      • elämät

        Kuulin, että tuonpuoleinen elämä tulisi olemaan vähän samanlaista kuin maan päälläkin.
        Jos olet ollut ilkeä, jatkuu siellä sama, ja taas jos olet ollut lähimmäisellesi auttavainen ja
        hyvä, lempeyden ilmapiiri on myös siellä osanasi.
        Rakkautta ei voi pakottaa, se pitää ansaita.
        Aurikoa ja tuulta ja kevättä nautitaan siitä meri-kukka.


    • marja-liiiisa

      Hei!

      On se mukava, että tämä aparaatti pitää huolta, että jonkinlainen matikka meillä säilyy. Viime kerralla minultakin kysyi, että paljonko on 20 20, ja minä nokkelana tyttönä vastasin että 40. Mutta ei kuulemma ollut oikein.Sitten tuli uusi lasku, 15 1, ja vastasin, että 16. ja nappiin meni. Kyllä se vielä sokeakin kana jyvän löytää! Kokeillaan taas satunko tietämään!
      Jaa, nyt ei ollut tämä nimimerkkikään käytössä, lisätään ii kirjaimia, niin jospa se siitä.

      • mietteissään

        Sekoohan se luuta vähemmästäkin sano emäntä kun piika varrella lakaisi.


      • en_tietenkään

        Ei ennen tälläistä ollut. Kun pökeltää palstalle viesti, väkkärä jää pyörimään. Sitten tulee punaisella teksti, palvelinhäiriö.

        Punainen oikean nurkan risti hoitaa tietysti homman ja sen kirjoituksen bittiroviolle.
        Sitä isoo doodle lakanaa joku sanoi, että Google tarkkailee sillä kertaan ko konetta.


    • Olen huomannut että kirjautuminen onnistuu vain aloitussivulla, ei siis ketjun ollessa aukaistuna.

      • Aurinkoinen päivä taas mennä hujahti. Hyödynsin siitä sentään jotain, hyvä oli saapastella.

        Noita kerrottuja ongelmia on minullakin ollut kirjautumisen ja lähettämisen kanssa. Edellisessä viestissäni nikkini näkyy sinisenä sen ainoan kerran, muulloin mustana. Välipä värillä kunhan toimisi.

        SkillaN kertoi vanhan ajan tavasta käyttää lapsia työhommeleissa. Kyllä on kokemusta, jos suinkin pystyin, hommia riitti. En kuitenkaan jälkeenpäinkään sitä kovin arvostele. Pientä apuahan niin monessa todella tarvittiin. Tuskinpa olen niistä töistä pahemmin pilaantunut. Olihan aikaakin enemmän, kun ei ollut tekniikan vempeleitä pelailuun. Kuntoilua se oli koulumatkakin, 14 km päivä kun edestakaisen laskee.

        Matkasta "tuonpuoleiseen" en ole kovin kiinnostunut. Kerron kuitenkin jossain kuulemani pähkäilyn. Helvetistä ja taivaasta oli puhe. Yksi tuumaili, että kyllä helvissä on parempaa ja arvokkaampaa seuraa, jos vähänkin ohjelman mukaan menee. Siellä voi isojakin herroja ja rouvia. He jotka kilvoittelevat vaatimattomana, perin rehellisinä ja uskollisina, saattavat kyllä päätyä pilvien päälle, mutta eipä siitäkään kannata olla kateissaan. Enkä ole minäkään.

        Tässäpä tämän päivän juttuni. Hyvää jatkoa lopputalven merkeissä. Pari viikkoa ja talvikuukaudet onkin lusittu.


    • Kauppamatkan tein kävellen ja kovan tuulen tunsin kasvoillani mennessäni, mutta paluumatkalla sain nojata tuuleen, niin kuin Nea kerran hauskasti täällä kirjoitti.

      Hiihtoloman takia ei ole nyt jumpparyhmiä eikä laulajaisia.

      Paljon en jaksa tänään enää, sillä aivan väsynyt olen jo nyt. Onkohan jokin virus vaanimassa, vai mistä väsymys johtuu, en tiedä.

      Hyvää jatkoa!

      • hurskainen

        Että etelätuulikin voi tuntua kylymältä. Lappia myöten ja vielä jäämerellekin tätä tuulta riittää.
        Helppo talvihan tää on ollut meille vanhoille, jotka ok-asumuksissa ovat talvea taittaneet. Tuo aamuinen valo ja illallakin päivän pidentyminen ilahduttaa mieltä.


      • Olen kirjoittanut viestin, mutta en saa lähtemään, miten käynee tämän kanssa, väittävät että en ole kirjautunut edellisessä ja kaikki laittamani nimimerkit on jo käytössä.


      • Huomenta, eipä taida kovin kovaa tuuli puhaltaa, pakkasta seitsemän astetta, kyllä olisi hyvä sään puolesta vaikka mäkeä laskea.
        On se vaan todettava, että vanhuus tulee, ei meinaa enää tätä pirtin kirjoitustakaan viitsiä kirjoittaa, tosin aiheitakaan ei uusia ilmaannu.
        Maailman meno on sellaista, ei voi kuin todeta, että mikään ei ole enää varmaa, lupauksiin ei auta uskoa.
        Mukava on ollut talvi, jos tuota pimeää aikaa ei ajattele, nyt jo valon voima voitolle kääntyy, jospa se mielialakin siitä kohoaisi.
        Ihmeellistä miten saattaa masentava tunne iskeä melkein olemattomista asioista, asioista joille pitäisi vain hymyillä.
        Ihminen on kummallinen, voimaton joskus omia tunteitaankin kohtaan.
        Tämä palstakin tuntuu aiheuttavan harmia monelle, minulla nyt on onnistunut suurin piirtein, kun muistan ensi alkuun kirjautua.
        Tuttua kyllä tuokin, että kirjoitukset häipyy tai väkkärä jää pyörimään, ongelmia varmaan riittää, ennen kuin tämä taas kunnolla alkaa sujumaan.
        Laskutaitokin on monesti ollut koetuksella, olen kyllä ajatellut nämä ,- ja x-laskut melko hyvin osaavani, toisin on todistettu;)
        Tuon puoleinen elämä on kyllä totuudelta salassa, mutta uskoisin ahdasta olevan siellä tulisessa paikassa, jos kovin ankarasti tuomiot luetaan.
        Hiihtolomat on alkaneet, täällä meillä taitaa parin viikon päästä olla.
        Nyt sitten sinne mäenlaskuun, kuka voimiltaan jaksaa, hyvää laskiaistiistaita.
        Nyt sitten väitettiin että en ole kirjautunut, kun pääsin kehumasta, joten katsotaan pääsenkö millään sisään?
        Ei meinaa onnistua######


      • Onpas hankalaa, pienensin viestin ja kirjauduin uudestaan, ihme tapahtui;)


    • Nyt minulla menee HERMOT.

    • En ala uudelleen sepustamaan.
      näkyillään
      muori tässä kiukkuaa.

    • Laskiaismäki jää väliin, ei lähitienoilla helppoa mäkeä. Meinataan lähteä Lidliin se on tuolla Klaukkalassa 15 km matkaa.
      Siellä kerran kuussa käydään, on aina jotain sellaista, mitä ei helpolla muualta löydy.
      Aurinko aamulla paistoi, nyt pilvessä, tuulikin tuulee. Pakkasta himpunverran.

      Kun ei mäenlaskua tänään harrasteta, huudetaan sentään, Pitkiä Pellavia.

      • Enpä ole minäkään suksille päässyt, vaikka uhosin, että ainakin kerran yritän hiihdellä. Niinpä taitaa sekin jäädä.

        Kirjautumis-, lähestys- ja hakuongelmia pätkähtää yllättäin, vaikka väliin tuntuu että alkaa sujumaan. Tympäyttäähän se, ei siitä mihinkään pääse. Ja lisänä vielä se, että mitä ja miksi kirjoittaa. Sellaiset mielialat minullakin vaihtelee, mutta niistä pitäisi vain ryömiä yli ja ryhtyä puurtamaan. Vaikkapa vain ilmoittautumisen verran, että juonessa mukana pysyy.

        Oli minulla kyllä työuran aikanakin samoja piirteitä. Ei työ aina iloa ollut, tuli vastaan tympeitä töitä, joista palkkakin oli huono ja jatkossakaan ei ollut parempia näkymiä. En pitänyt sitä laiskuutena, turhan nyhräämien vain alkoi kyllästyttää. Silloin tuli kyseltyä muita mahdollisuuksia ja jos tuli tärppi, ei muuta kuin pillit pussiin. Sehän oli työalallani silloin uudempana ollessani helppoa. Työntekijällä oli päivän irtisanomisaika ja työnantajalla vain yksi tunti. Se siksi, että ehtii romppeensa kokoilla. Näinpä tuli monta firmaa kokeiltua. Vanhemmiten sitten tuli jo kymmen vuodenkin jaksoja samassa puulaakissa.

        En nyt tienkään vertaa näitä nuoruusaikojen pätkittäisiä puurtamisia kirjoitteluuni. Silloin oli kyse palkasta ja leivästä. Nämä kirjoittelut ovat vapaan ajan täyttöä ja vapaatahan kohtuullisesti onkin. Näistä kirjoitteluista en odottele suurta hyötykäyttöä. Vaihteluahan nämä antavat elämänmenoon, kun lueskelen mitä kertoillaan ja joskus täppään viestini joukkoon. Sanotaanhan että käyttämätön rauta ruostuu. Niin kai päässäkin, sen vaurion hillitsemiseen voi tarvita vaihtelevaa hiontaa. Jospa pieni hetki keskustelupalstoilla onkin hiipuvan vireyden ylläpitoon pieneltä osin hyvää hoitoa.

        Tältä erää tässä "hiomiseni." Jatkellaan kun jaksetaan. Jatkoja!


      • Ropotti on sokea! Väitti, että et ole kirjautunut, vaikka kirjautuminen oli varmasti päällä.
        Onneksi otin kopsun ja menihän se. Alkaa tämä hiirileikki ottaa pattiin.


      • Huomenta, kirjaus onnistui, mitä sitten lähettämisen tullessa sanookaan.
        Aika kauan on tämä eipäs, juupas leikki jo kestänyt, kirjoittajat väsyvät.
        Ei myöskään kinastelu ole loppunut, luin juuri tuolla erään ketjun läpi ja sama eripura vaan jatkuu.
        Nikittömänä kirjoittajat viestejään lähettelee ja epäluulo suuntaan jos toiseen kohdistuu, huomioitiin pirttimmekin.
        Miksi pitää aina kohdistaa epäilyä milloin mihinkin, voisiko vaan lukea, vastata, tai jättää huomiotta, ilkeily vaan jatkuu vastaamalla sellaiseen.
        Harvoin luenkaan noita muita ketjuja, minusta olisi kyllä hyvä jos aloittajan nimi näkyisi, silläkin on oma merkitys.
        Tuollaista se oli ennen varmaan ainakin noilla rakennusalalla työtä tehneillä, miten lienee nyt.
        Ei hyvältä kuulosta nykyisetkään työsopimusehdot, uudistuksia vaan meinataan ja taitaa kallistua enemmän sen työtekijän harmiksi.
        Solidaarisuutta kaivataan, sitä ei vaan työtä antavat edelleenkään tunne, osinkoja vaan jaellaan.
        No asia ei minulle kuulu, aika on ohi ajanut.
        Kai tämä jonkinlaista aivovoimistelua on ja nämä nivelvaivaiset sormetkin harjoitusta saavat;)
        Tyhjän puhumista osaltani, mutta ei tämä paljonkaan muutu livenä elämisestä ja olosta, yhtä tyhjää kalisee suunsoittokin;)
        Ihmisetkin ihan samaa tapaa pitävät kirjoituksissa kuin elämässä muutenkin, ilkeilijöitä on maailma täynnä, niin raadollisia ollaan, mihinkäs koira tavoistaan pääsee.
        Kyllä jäi mäet laskematta, jos liukurille olisin istunut, niin siihenpä olisin jäänyt, ulkopuolisen apua olisin ylös nousuun tarvinnut, itsesuojelu vaisto elää.

        Alanpa nyt kokeilemaan miten lähettäminen onnistuu, ai niin sää, nollan tietämillä mittari, lunta sataa ja sinne sekaan aion lähteä, on se pullan paisto päivä.
        Hyvää ja lupsakkaa päivää kaikille.


    • marja-liiiisa

      Huomenta kaikille!

      Kyllä on mukavaa tämä talvi noiden kelien puolesta. Taas on lämpötila nollassa, ja lämpimän puolelle päivällä menee, kun aurinko alkaa paistamaan. Missähän lienee ne helmikuun kovat pakkaset? No minä en niitä ollenkaan kaipaa, mukavampaa elellä näin, kun ei niitä paukkupakkasia ole. Päästään koko talvesta kuin kärpäsen lyönnillä.

      Tänään onkin tiedossa mukavaa puuhaa. Ryhdytään laittamaan uusia tapetteja makuuhuoneeseen. Isäntä kyllä minulle kertoi, että entisetkin oli ihan hyvät, mutta ei mennyt läpi. Kuosit vaihtuu. Mukavaa, kun tulee edes seinille jotain uutta. Ja sitten se tekemisen ilo piristää, pitäisi olla aina joku uusi projekti käynnissä, niin paljon pirteämpänä pysyisi,

      Kukkien kylvämistäkin pitää jatkaa, tänään olisi vuorossa matalat kesäpäivän hatut, salviat, ja kesäleimut. Entisetkin kylvökset itää hitaanlaisesti, Koko ajan jännitän, että onko itämättömiä siemeniä. Pitääkö ostaa uusia, ja tehdä uusi työ. Petuniat ja orvokit on kuitenkin jo pikkusella alulla. Toivotaan parasta, ja pelätään pahinta.Kylvöksiä on kuitenkin jo niin paljon, että tänään on haettava, jo leveät lisäpenkit olohuoneen ikkunoiden eteen, ja niitä on siinä vain viisi viikkoa kestettävä Onneksi tuo olohuone on niin suuri, että mitään elämisen ahtautta ei tule, Pieni kosmeettinen haitta vaan,
      Mutta voi sitä iloa, kun vien ne siitä sitten kasvihuoneeseen, pesen ikkunat ja laitan uudet verhot ikkunoihin, Siitä se sitten jo alkaa meidän kesä.

      No lopetan tämän haaveilun, ja lähden tästä irroittelemaan listoja tuonne makuuhuoneeseen. Mukavaa keväistä päivää teille kaikille!

      • Anlis1

        Olen "aikeissa" vaihtaa sisäkasveihin ruukkumullat. Multasäkit odottavat pesuhuoneen nurkassa, mutta homma on niin sottaista ja ikävää, että olen siirtänyt sitä kohta viikon. Nyt täytyy kyllä skarpata.!


      • hurskainen

        Ikkunoita pitäisi ehkä jo pestä. Taisi viime vuosikin jäädä väliin. Pientä vessanikkunaa kun hämähäkki pahalainen kutoi kapean ruudun umpeen.
        Vähän hämpsyä hyvittelin, että olihan verkko ehkä kaikki direktiivit täyttävä, mutta olisin katsellut ruudusta naakkojen lentoa.
        Hiukan mutrussa suin hämpsy muuttikin katon kulmaukseen uutta pyydystä virittämään.
        Loppukesäisistä hämähäkkien verkoista on saatu otettua taidokkaita luontokuvia aamuisin, kun metsässä kastepisarat vielä kimaltelevat verkoissa.

        Harmi kun niin väkihieno ulkoilupäivä meni hukkaan vieraiden kanssa. Iäkkäitä arvovieraita suvun viimeisi, jotka vielä käyvät katsomassa.
        Huomenna se vesi irtoaa ulkona kun useita lämpöasteita taisivat ennustella.


    • Ei tule mitään tämän suomen kanssa
      minulta menee hermot.

    • Hyvää huomenta viihtyisään pirttiin SkillaN ja kaikki pirttiläiset.
      Pientä kiirettä taas, haluaisin valoisana aikana saada tehtyä hommat valmiiksi,
      sitten on levollisen illan ja yön aika.
      Minusta täällä on aina mukava pistäytyä lukemassa kuulumisianne,
      toivon teille hyvää päivää ja hyvää jatkoa!

    • Iltaanpa tässä on aika pyörähtänyt. Päiväkin meni hyvin omaa latuaan.

      Kävin terveyskeskuksessa, olin siellä avustajana matkan teossa ja odottelin toisten joukossa, eihän minulla omaa asiaa ollutkaan. Siellä näin pikaparantumisen. Varttuneessa iässä oleva mummo tuli ulos lääkärin vastaanotolta hyvin hilpeällä päällä. Kuuluvalla äänellä hän julisti kaverilleen: olen terve, ei mitään vikaa löytynyt! Näytiksi hän esitti ripaskan tapaisen tanssin. Tehoa sillä näytti olevan, monien jonottavien potilaiden kasvot vääntyivät hymyyn ja naurun hörähdyksiäkin kuului. Näinkin voi pienistä kivuista kärsiviä piristää. Voihan olla, että jos on oikein kipeä, sekään näytös ei ilahduta.

      Eipä tässä kummempia, markettireissulla kyllä pölisin ukkojen kanssa turhanpäiväisiä, olimme mukamas vitsikkäitäkin. Ne ovat niitä juttuja, jotka tulee ja menee, eikä ole mitään kirjattavaa. Ei edes kunnon uutta vitsiä, huonomuistisimmat kertoivat vanhoja, jo loppuun kuluneita.
      Katsellaan jatkoa, päivä oli vähän lämmön puolella, eikä sadekaan haitannut.

      • Huomenta jälleen, pilvinen päivä nousemassa, mittari nollassa, ei taida eilisen veroista aurinkoista päivää tulla.
        Todella keväinen sää oli eilen ja väkeä taas tupa täynnä, kiitokset oli ylipursuvia, kun kahvin kyytipoikana laskiaispullat tarjoiltiin.
        Kuusi henkilöä ja kolmesataa pullaa, kaikille riitti puuhaa, pullat piti ulkona jäähdyttää, siinä oma hommansa vahtia, ettei harakat pullia syönyt.
        Liinojen alla olivat, ei totta puhuen edes yhtäkään harkkaa näkynyt.
        Kyllä nuo kuluneet vitsit meinaa enemmän ärsyttää kuin naurattaa, mutta ainahan joukossa niitäkin jotka ei ole ennen kuulleet ja nauru maistuu.
        Eilen kerhossa luettiin savolaisäidin kirje pojalleen ja jopa oli hauskaa, minä vaisusti vaan hymyilin, tuttu juttu oli, monesti jo kuultu.
        Saattaa olla, että masennuksen puolelle tuollainen julistus terveenä olemisesta omien tuskien kanssa olevalle menee.
        Minä myös mielenkiinnolla luen tänne pirttiin tulleet viestit ja odotan kaikilta niitä juttuja, myös sinulta Merilii, kiva on kuulla päivän kulutuksesta ja menoista.
        Yhäkö nuo vastoinkäymiset muoria kiusaa, koeta nyt vaan sinnikkäästi, kyllä se siitä.
        Noita hämähäkkejä en juurikaan ole nähnyt näissä kerrostaloissa, muuta pölyä kylläkin, taidokkaita ovat verkkonsa kutomaan ja kestäviäkin, joskus metsässä liikkuessa väkisin takertuu vaatteisiin, eikä millään meinaa irrota.
        Oikeita vieraita, siis harvoin käypiä pitäisi kyllä jaksaa hyvänä pitää, mutta minäkin mieluummin niitä joilla tietoa ja tuttua minun laiskuuteni on.
        Se että pitäisi laittaa kunnon tarjoukset ja kattaukset, niistä laistaisin.
        Mieluummin sellaisia vieraita toivon, että voi tyrkätä mukin käteen ja siinä se;)
        Vähän häpeillen näin kerron, hyi minua;(
        Voi että tuo mullan kanssa leikkiminen alkaa olla tätä päivää, kun nyt tuonne kellariin jaksaisin ja ne kuivat pelakuut sieltä hakisin, siitä se ehken lähtisi käyntiin muidenkin ruukkujen mullan vaihto.
        Viskaa nyt murunen tuota intoa tänne minullekin Marja-Liisa, olen melko kyllääntynyt kaikkeen ja että vielä siemenestä jaksaisin, niin kuin sinä teet. voi sentään.
        Itsekin hämmästelen tätä haluttomuuttani, mutta ehkä se vielä syttyy, joitakin taimia tilasin jo puutarhalta, jotenkin ei vaan jaksa ajatella niitä multalaatikoita olohuoneen ikkunalla.
        Tomaatin siemeniä kyllä meinaan, tytärkin niitä odottaa mökilleen.
        Jotakin kodin kohennustakin pitäisi aikaan saada, mutta nyt ei fiilistä siihenkään, olen kyllä vähän köhäinen sekö se innon vie, muuta syytä en keksi.
        Jospa se tästä, torstai ainakin toivoa täynnä, katsotaan illalla onko asiat parantuneet, tekemisen päivää teille innostuneille;)


      • hurskainen
        SkillaN kirjoitti:

        Huomenta jälleen, pilvinen päivä nousemassa, mittari nollassa, ei taida eilisen veroista aurinkoista päivää tulla.
        Todella keväinen sää oli eilen ja väkeä taas tupa täynnä, kiitokset oli ylipursuvia, kun kahvin kyytipoikana laskiaispullat tarjoiltiin.
        Kuusi henkilöä ja kolmesataa pullaa, kaikille riitti puuhaa, pullat piti ulkona jäähdyttää, siinä oma hommansa vahtia, ettei harakat pullia syönyt.
        Liinojen alla olivat, ei totta puhuen edes yhtäkään harkkaa näkynyt.
        Kyllä nuo kuluneet vitsit meinaa enemmän ärsyttää kuin naurattaa, mutta ainahan joukossa niitäkin jotka ei ole ennen kuulleet ja nauru maistuu.
        Eilen kerhossa luettiin savolaisäidin kirje pojalleen ja jopa oli hauskaa, minä vaisusti vaan hymyilin, tuttu juttu oli, monesti jo kuultu.
        Saattaa olla, että masennuksen puolelle tuollainen julistus terveenä olemisesta omien tuskien kanssa olevalle menee.
        Minä myös mielenkiinnolla luen tänne pirttiin tulleet viestit ja odotan kaikilta niitä juttuja, myös sinulta Merilii, kiva on kuulla päivän kulutuksesta ja menoista.
        Yhäkö nuo vastoinkäymiset muoria kiusaa, koeta nyt vaan sinnikkäästi, kyllä se siitä.
        Noita hämähäkkejä en juurikaan ole nähnyt näissä kerrostaloissa, muuta pölyä kylläkin, taidokkaita ovat verkkonsa kutomaan ja kestäviäkin, joskus metsässä liikkuessa väkisin takertuu vaatteisiin, eikä millään meinaa irrota.
        Oikeita vieraita, siis harvoin käypiä pitäisi kyllä jaksaa hyvänä pitää, mutta minäkin mieluummin niitä joilla tietoa ja tuttua minun laiskuuteni on.
        Se että pitäisi laittaa kunnon tarjoukset ja kattaukset, niistä laistaisin.
        Mieluummin sellaisia vieraita toivon, että voi tyrkätä mukin käteen ja siinä se;)
        Vähän häpeillen näin kerron, hyi minua;(
        Voi että tuo mullan kanssa leikkiminen alkaa olla tätä päivää, kun nyt tuonne kellariin jaksaisin ja ne kuivat pelakuut sieltä hakisin, siitä se ehken lähtisi käyntiin muidenkin ruukkujen mullan vaihto.
        Viskaa nyt murunen tuota intoa tänne minullekin Marja-Liisa, olen melko kyllääntynyt kaikkeen ja että vielä siemenestä jaksaisin, niin kuin sinä teet. voi sentään.
        Itsekin hämmästelen tätä haluttomuuttani, mutta ehkä se vielä syttyy, joitakin taimia tilasin jo puutarhalta, jotenkin ei vaan jaksa ajatella niitä multalaatikoita olohuoneen ikkunalla.
        Tomaatin siemeniä kyllä meinaan, tytärkin niitä odottaa mökilleen.
        Jotakin kodin kohennustakin pitäisi aikaan saada, mutta nyt ei fiilistä siihenkään, olen kyllä vähän köhäinen sekö se innon vie, muuta syytä en keksi.
        Jospa se tästä, torstai ainakin toivoa täynnä, katsotaan illalla onko asiat parantuneet, tekemisen päivää teille innostuneille;)

        Plus 70 palstalla vielä totutteluvaihe käynnissä erinäisistä syistä johtuneina. Kahvipirtin kävijöitä kuitenkin niin, että palsta voi edelleen hyvin.
        Itsellä kirjoittamishalu hyytynyt, syitä moniakin. Nämä nyt kuitenkin pieniä vaikkapa EU-alueen tai Ukraina kriisien valossa. Suomessakin eletään lama-aikaa.

        Seitsemän viikkoa pimeintä aikaa jälleen takana. Taimitarhoilla jo täysi kevätsuhina päällä. Kesäkukkien ja vihannesten taimet aluillaan.
        Viherkurkut nyt kalleimmillaan. Tuontikurkkukin vielä hinnoissaan, keinovalolla tuotettuja.

        Sulamispuolella tänäänkin hiukan. Linnuista näkee valon lisääntymisen. aloittelevat laulujaan, tintin näin tarkistavan läheisen pesäpöntön varhaiskeväistä kuntotilannetta.


      • Ongelmat vaan edelleen yllättää, kirjaantumien, lähettäminen ja koneen saattaminen juntturoituneeseen tilaan. Näin kävi. Nyt vain ilmoittautumiseni - jos sekään lähtee.


      • Lähti - kokeilen vietä. Kun viestin lähetys tökki ja väkkärän pyörimiselle ei loppua tullut, olisi kaivannut Peruuta nappulaa. Sitä ei nyt ole. Saahan tekstin muutenkin pois, niin teinkin. Mistä sitten johtui, yhteyttä palstalle ei saanut. Kyllähän se lopulta konstien kanssa selkeni, mutta jos näin vaikeaksi menee, niin taitaa mennä toimeni harkintaan. Katsotaan...


      • Minä rekkauduin tämän uudistuksen jälkeen eikä uudella nikilläni ole ollut kirjautumisongelmia. Toki ei kirjautuminen ihan samalla tavalla käy kuin ennen. Viestitkin hyvin lähteneet ja jos tulee katumapäälle peruutus on erilainen kuin ennen. Kyllä ne kokeilemalla selviää.
        Alkuillasta oli kovin hidastunutta palstalle pääsy, se varmaan toimintojakin haittasi. Nyt tuntuu toimivan joustavasti.


      • Juu...niin oli. Näkyy nyt että ylläpidolla on ollut hommat menossa ja se kai sattui samaan aikaan kun olin eilen koneellani räpiköimässsä. Katsellaan nyt mien kehittyy,


      • Katileija kirjoitti:

        Minä rekkauduin tämän uudistuksen jälkeen eikä uudella nikilläni ole ollut kirjautumisongelmia. Toki ei kirjautuminen ihan samalla tavalla käy kuin ennen. Viestitkin hyvin lähteneet ja jos tulee katumapäälle peruutus on erilainen kuin ennen. Kyllä ne kokeilemalla selviää.
        Alkuillasta oli kovin hidastunutta palstalle pääsy, se varmaan toimintojakin haittasi. Nyt tuntuu toimivan joustavasti.

        Huomenta, kyllä tuo kirjautuminen tapahtuu ihan sattumalta, ei ole onnistunut pariin päivään. Päätin jollei onnistu en kirjoita. Seitsemän vuotta sama nimmari nyt kelpaa milloin sattuu, jotain mätää on Suomi 24:ssä. Kuuntelin tuota katleijan lnimmarista kuultavaa musiikkia, ihan kevät tuli mieleen. No vesikelihän se nytkin on, joten samanlaista kuin viimetalvena nuo ilmat.
        Eilen pääsin lopullisesti eroon entisestä asunnostani, joten nyt olen vain yhden asunnon haltija.
        Tuohon mailmanmenoon ei mitään uutta, isis tappaa satoja ihmisiä, Ukrainassa sekava tilanne jatkuu. Suomesssa valmistaudutaan uusiin vaaleihin, joten ei oikein mitää päätöksiä sada aikaan.
        Yritän nyt lähettää jollei onnistu, ilmoitan vähän myöhemmin jotenkin.


      • Huomenta viikonlopun alkuun, mihin taas viikko hujahtikaan?
        Lämmintä on kolme astetta lämmön puolella, liian aikaista on tämän laatuinen keli, kyllä ne pakkaset vielä tulevat, kunpa ei enää toukokuussa.
        Palstan kenkkuili meinaa ottaa päähän, kirjautuminen onnistuu, mutta lähettäminen aiheuttaa vaikeuksia, on aina pienennettävä viesti alas ja uudelleen kirjauduttava, näin minulle käy.
        Muutenkin joskus tyhjää pää tuottaa, kun sitten vielä kenkkuilee viesti, ei kiva kirjoittaa.
        Jospa nämä ongelmat poistuvat, kun aika on kypsä.
        En tiedä onko palsta muutenkaan tullut paremmaksi, torailu vaan jatkuu, joku kaipaa oikeaa keskustelua (mikä sitä sitten onkaan) ja toiset nikeistä edelleen kiistelevät.
        Toisten kouluttaminen on hankalaa, onko tarpeellistakaan, sitä omaa minää voisi yrittää kouluttaakin;)
        Valo on lisääntynyt, oikein hämmästelin, kun silmäni aukaisin seitsemän kieppeissä, oli jo melko valoisaa, vaikka pilvinen sää onkin, nukuin harvinaisen pitkään.
        Joka keväinen ihmettelyn aika.
        Eilen tein urotyön, kannoin pelarkoniat kellarista, aika surkeita olivat, vieläkö eloon selviävät, näin se on kyllä joka kevät ollut, ihme aina vaan tapahtuu.
        Siitä se alkaa kasvun ihmettely, luonnon herääminen.
        Ei taida tuo Ukrainan elo selkeentyä, mikä ihme se pitää olla, että ei menneitä sotia muisteta, onko se joku sisään kasvanut järjestelmä. että tapeltava on.
        Luulisi nykyisen tiedon kulun ja taidon kanssa asiat muuten järjestyvän, onko miehisen mittapuun mukaan pakko tapella.
        No yritetään viestejä laittaa, jospa tämä tästä selkeentyy, kyllä kieltämättä väsy tulee, ellei asiat parane.
        Perjantai päivä olkoon antoisa ja mielekäs, kaikkea mukavaa mukanaan tuova;)


    • Kirjautumiset ovat näköjään kirjavia käytännöltään, ovat niinsanotusti vaiheessa, kuten tämä muukin uudistus. Minulle ilmaantui kukkakin tähän Ramoona1:een. Minua on aina harmittanut tuo ykkönen, ikäänkuin hallitsijoiden nimissä . Alunperin käytinkin ilman numeroa vähän aikaa, mutta sitten joku kai kaappasi nikin, tosin en ole koskaan sitä nähnyt. Nyt sain rekatuksi ramoonan pienellä kirjaimella...voinkin vaihdella , ja nyt hyväksytään myös rekkaamaton Ramoona, mutta ilman tähteä. Kun aikoinaan harrastin vähän aikaa sättäilyä, minulta joskus kysyttin, olenko romani, tämä on kuulemma suosittu romaninaisen nimi.

      Tällä on suhjuinen sää, lumet huvenneet tihkusateessa lähes olemattomiin. Meidän hiihtolomalaiset lähtivätkin viisaasti lämpimiin vesiin sukeltelemaan. Itse ehdin pari kertaa pellolla hankikannolla sivakoida, siinä varmaan meikälikan hiihdot tältä talvelta. Sauvat otan mukaan kuitenkin kävelylle...en tosin niitä suksisauvoja .
      Aivan mahdoton sotku tuo Auerin juttu, parempi on kun ei edes lue eikä kuuntele. Veronkaksajien rahaa on palanut tuhottomasti ja tulee vielä palamaan.

      • marja-liiisa

        Huomenta vaan!

        Tuntuu, että kaikilla on kirjautumis vaikeuksia. Minulla sujuu hyvin, kun lisää pitkän rivin ii kirjaimia, niin hyvin onnistuu. Ja kaikkihan sen kuitenkin tietää, että se olen minä pitkällä iillä.

        Lumet on taas laskeneet täälläkin, mutta onhan sitä kuitenkin vielä puolisen metriä. Mutta alppiruusujen lehdet on taas ihmeesti terhakoituneet. Se on niin kumma kasvi, että olen sitä useasti ihmetellyt. Kun on kova pakkanen, niin lehdet näyttää täysin kuivaneilta ja kuolleilta, ja kun meneen suojan puolelle, niin kasvi näyttää jo melkein normaalilta. Kyllä siinä luonnossa ihmeitä riittää.

        Meillä on muutaman vuoden ajan vieraillut joka päivä linnun ruokinta paikalla Harmaapäätikka. Se on iso lintu, isompi närheä. Ja aika harvinainenkin tällä korkeudella. Ja on sillä varmaan pesintäkin onnistunut, kun olen nähnyt niitä kolme yhtä aikaa. Ne ovat persoja talipötköille, ei kanki tahdo kauan riittää, kun ne ruurella nokallaan hakkaavat. Mutta komeita ja värikkäitä lintuja ovat, ja mukavaa kun käyvät. On niitä ihan kiva seurata.

        Tänään aloitan varsinaisen tapiseeraamisen. Eilinen päivä hurahti pohjatöissä. Tapetin poisto oli aika urakka, Ja vähän piti pakkeliakin laittaa taulun reikiin, ym. Mutta nyt se alkaa, ja ei siinä varmaan kovin kauan mene, Pieni huone, ja vielä pari ovea, ja komeroseinä, niin ne vähentää seinäpintaa.

        Ja sitten vielä, muutamaan multapyttyyn on taas viimeyönä sirkkoja ilmestynyt, että kyllä se siitä, niinkuin Mauno Koivisto pruukasi sanoa!

        Nyt lähden urakoimaan, mukavaa päivää kaikille!


    • Nyt kummittelee, aivan selvästi tämä oli ensin pienellä r:llä...no...tästä tykkään enemmän, kun on kerran etunimi kyseessä. Jos vielä jonkin kuvan saisi tähän.

      • Kummittelee todella, nyt vilkaisin nikkiäni ja siellähän on kuva ja syksyä jo elelin, taisi olla joku malliksi laitettu, koko ajan varmaan parannellaan, ehkä valmiiksi joskus tulee.
        Tuollainen aurinkoinen oletkin, mitä auringonkukka kertoo Ramoona.;)
        Juohtui mieleen orkideasi Marja-Liisa, vieläkö vaan menestyvät, niitähän oli paljon silloin käydessäni?
        Ihan häpeillen noita omia kukkija katselen, olisiko kerrostalossa se vika kun ei menesty, kunhan puolustelen osaamattomuuttani.


      • hurskainen
        SkillaN kirjoitti:

        Kummittelee todella, nyt vilkaisin nikkiäni ja siellähän on kuva ja syksyä jo elelin, taisi olla joku malliksi laitettu, koko ajan varmaan parannellaan, ehkä valmiiksi joskus tulee.
        Tuollainen aurinkoinen oletkin, mitä auringonkukka kertoo Ramoona.;)
        Juohtui mieleen orkideasi Marja-Liisa, vieläkö vaan menestyvät, niitähän oli paljon silloin käydessäni?
        Ihan häpeillen noita omia kukkija katselen, olisiko kerrostalossa se vika kun ei menesty, kunhan puolustelen osaamattomuuttani.

        Lauhaa näytti lähipäiviksikin. Somaa miten nopeasti hyväkuntoiset tiet muuttuivat potkukelkkateiksi eilisiltaisen vesitihkun takia. Ai himskatti on sitä uutiset kuiten kuunneltava. Jatkan toiste.


    • Päevee.

      Märkee on ulukona ja mittarissa 3c

      Saas nähdä kuin käy Lahden kisojen,Finlandia hiihdot pitäisi olla tänä viikonloppuna.
      On siellä varmaan kiva vesisateessa hiihtää.

      Eilen olin siellä arvauskeskuksessa.6 putkea otti hoitsu verta.

      Ensikuun puolella sitten liäkärj soitta,sua nähä antaako tapputuomion;)

      Nyt lähen tuonne kerhohuoneelle kortin pelluuseen.
      näkyillään...

      • Anlis1

        Me veimme ukkoni kanssa puoli vuotiaat kissamme eläinlääkärille steriloitaviksi.
        Toimenpidettä emme nähneet koska eläinlääkäri sanoi, että jos meillä on asioita siinä lähellä, vaikka kauppaan, niin voisimme halutessamme olla puoli tuntia pois.
        Kun sitten menimme kisuja hakemaan, ne olivat autuaallisessa unessa, nukkuivat vielä kotonakin parisen tuntia. Kumpikaan ei vaikuta kipeältä. Helpotus!


    • att2

      Mahtaa nyt kahvi maistua kun Suomalainen "tee" on terveysjuoma.

      • Lauantaiaamua elellään, sää on pilvinen, plussaa kaksi astetta ja vesi virtaa.
        Katselin eilen ikkunasta yhden vähän huonommin liikkuvan mummon yritystä kävellä osin jäistä katua, takaisin lopulta kääntyi.
        On välillä niin peilikirkkaita jäätiköitä, vaikka aika hyvin nämä pääkadut onkin hiekoitettu, vaarallista varmaan sivu kaduilla kävely.
        Ai onko tee terveysjuoma, olen aiemmin kuullut, että nahkan värjäämiseen käytetään, kupit aivan tummiksi tulee teetä käyttäen, miten terveellistä sitten sisuksille?
        Lieneekö sen terveellisempää kuin kahvikaan.
        Pieni leikkaus se on tuo kissoille tehtävä, ennen turkin hihaan laittoivat, no koskihan se nukuttamatta kun tehtiin, pian kuitenkin kävi.
        Luulisi nyt jotakin selviävän muorilta vaivojen suhteen, kun noin paljon kokeita tehtiin. Meillä kehotti joku esitelmän pitäjä, että pitäisi kokeita ottaa välillä ilman vaivojakin, verestä kuitenkin paljon vaivojen aiheuttajia löytyy.
        Eivät lääkärit kovin usein kokeiden ottoon suostu, kai se olisi yksityisellä otattaa.
        Mielestäni uutisia tulee liian usein ja aina vaan ikäviä, olisi kiva, kun joka toinen uutiskerta koottaisiin hyvistä, mieltä piristävistä asioista, kai niitäkin jossakin tapahtuu.
        Pitäisi varmaan imuria työnnellä, en viitsi suurempaa siivousta tehdä, odotan vähän kylmempää säätä, taitaa laiskuus tehdä tuloaan, alan antaa periksi monessa asiassa, luonteeni vastaisesti.
        Ehkä on väliaikaista tämä fiilinki, kamalaa jos jää päälle, laitan kyllä nastakengät jalkaan ja lähden kippasemaan, ehkä se palauttaa edes osan entistä minääni.
        Miten elämä voikaan näin tylsältä maistua, ei kiinnostusta mihinkään, olenkohan tulossa kipeäksi.
        Älkää antako tämän vaivan tarttua, iloitkaa tästä päivästä, eikös telkkarista tule nyt hiihtoa ja muuta urheilua, siinä jännäämään suomen tyttöjen ja poikien onnistumista.
        Viestejä kehiin;)


      • SkillaN kirjoitti:

        Lauantaiaamua elellään, sää on pilvinen, plussaa kaksi astetta ja vesi virtaa.
        Katselin eilen ikkunasta yhden vähän huonommin liikkuvan mummon yritystä kävellä osin jäistä katua, takaisin lopulta kääntyi.
        On välillä niin peilikirkkaita jäätiköitä, vaikka aika hyvin nämä pääkadut onkin hiekoitettu, vaarallista varmaan sivu kaduilla kävely.
        Ai onko tee terveysjuoma, olen aiemmin kuullut, että nahkan värjäämiseen käytetään, kupit aivan tummiksi tulee teetä käyttäen, miten terveellistä sitten sisuksille?
        Lieneekö sen terveellisempää kuin kahvikaan.
        Pieni leikkaus se on tuo kissoille tehtävä, ennen turkin hihaan laittoivat, no koskihan se nukuttamatta kun tehtiin, pian kuitenkin kävi.
        Luulisi nyt jotakin selviävän muorilta vaivojen suhteen, kun noin paljon kokeita tehtiin. Meillä kehotti joku esitelmän pitäjä, että pitäisi kokeita ottaa välillä ilman vaivojakin, verestä kuitenkin paljon vaivojen aiheuttajia löytyy.
        Eivät lääkärit kovin usein kokeiden ottoon suostu, kai se olisi yksityisellä otattaa.
        Mielestäni uutisia tulee liian usein ja aina vaan ikäviä, olisi kiva, kun joka toinen uutiskerta koottaisiin hyvistä, mieltä piristävistä asioista, kai niitäkin jossakin tapahtuu.
        Pitäisi varmaan imuria työnnellä, en viitsi suurempaa siivousta tehdä, odotan vähän kylmempää säätä, taitaa laiskuus tehdä tuloaan, alan antaa periksi monessa asiassa, luonteeni vastaisesti.
        Ehkä on väliaikaista tämä fiilinki, kamalaa jos jää päälle, laitan kyllä nastakengät jalkaan ja lähden kippasemaan, ehkä se palauttaa edes osan entistä minääni.
        Miten elämä voikaan näin tylsältä maistua, ei kiinnostusta mihinkään, olenkohan tulossa kipeäksi.
        Älkää antako tämän vaivan tarttua, iloitkaa tästä päivästä, eikös telkkarista tule nyt hiihtoa ja muuta urheilua, siinä jännäämään suomen tyttöjen ja poikien onnistumista.
        Viestejä kehiin;)

        Moi Kahvipirttiläiset!

        Lukiessani aamutapaani SkillaN aamutarinoita, tuli mieleeni tuo aikanaan oppimani kevätväsymyksen aiheuttaja. Se kun saattaa olla tuorerehujen puutetta ruokailussa. Kevättalvi on vaativaa elismistölle, jos ei tavaksi ole tullut päivittäin syödä salaatteja erilaisine paprika, tomaatti, kurkku & hedelmiäkin :D Niitäkin kun voi lisätä salaattikulhoonsa, applarilohkoja myöten. Jopa tummia viinirypäleitä puolitan joskus väriä antamaan.

        Meillä suomalaisilla kun on usko, pariin salaatinlehteen lautasen reunalla tomaatinviipaleen vieressä, se kun ei se ihan taida riittää. Tosin nuoremmat on jo omaksuneet uusia tottumuksia, fetajuustoa hamuavat lisäksi salaatteihinsa meilläkin:D

        Kiinankaalikin on ihan kiva keitoissa, eilen laittelin pakasteesta pari paistamaani pihviä pannuun, lientä pari desiä, sipulia, liemikuutio sekä neljä halkaistua pientä paprikaa hetkeksi pehmenemään kannen alle. Siinä mitään perunaa ollut tarpeen, ruisleivän puolikas ja vain hieman pihviä. Loput valmiina viikonlopuksi vihersalaatin kera. heippa taas


    • Sateisen harmaata päivää. Vettä tihkunut aamusta alkaen. Tuo syömisen järjestäminen meillä minun kontallani, väitän, että syömme terveellisesti. Joka päivä on salaattia, syömme hedelmiä myöskin joka päivä. Kanaa kalaa vähärasvaista lihaa joskus kaupassa jauhettua jauhelihaa. Vihannekset myös kuuluvat lähes jokapäiväiseen ruokaan. Minä olen oppinut hyvin valmistamaan erilaisia ruokia, se on lempiharrastukseni nykyään.
      Tuo kevätväsymys, sehän valtaa meidän kaikkien mielen, parhaiten sen huomaa, kun jotain normaalia jää tekemäti päivän askareissa.
      Nyt alkaa Sydämmen asialla, ja vähän myöhemmin Mm hihdot.
      siinä nyt tärkeimmät tänään.

      • Anlis1

        "Sydämen asialla" on mukava sarja. Olen joskus aikaisemminkin todennut, että siinä riittää jännitystä, romantiikkaa, huumoria , aivan kaikkea sopivassa suhteessa. Meillä kyllä katsotaan kisoja, kaiken laisia. Minä olen kiinnostunut snookerista., ja nyt tulee juuri hiihtoa , missä miehet hiihtävä 15 kilometrin latua. Tällä hetkellä Iivo Niskanen on viidentenä kärjessä. Käyn aina välillä kuulemassa tilannekatsauksen. Ukkoni ei telkkarin edestä poistu.


      • hurskainen
        Anlis1 kirjoitti:

        "Sydämen asialla" on mukava sarja. Olen joskus aikaisemminkin todennut, että siinä riittää jännitystä, romantiikkaa, huumoria , aivan kaikkea sopivassa suhteessa. Meillä kyllä katsotaan kisoja, kaiken laisia. Minä olen kiinnostunut snookerista., ja nyt tulee juuri hiihtoa , missä miehet hiihtävä 15 kilometrin latua. Tällä hetkellä Iivo Niskanen on viidentenä kärjessä. Käyn aina välillä kuulemassa tilannekatsauksen. Ukkoni ei telkkarin edestä poistu.

        Aikaisemmin olin ennakkoluuloinen Sydämen asialla sarjan suhteen. Heti kun yhden katsoin, pidin sarjan inhimillisestä otteesta. Siinä oli jännittäviäkin jaksoja, mutta ei ahdistavuuteen asti.
        Mitäpä itseä kiusaamaan viihteellä, jos muodostuu rasittavaksi. Hylkään moiset.

        Muistan aikansa mainion radiosarjan lauantaisin; knalli ja sateenvarjo. Väliin hymähtelin niille toistuneille naiiveille hölmöilylle, mutta aina silti kuuntelin ulkosaunan lämmityspuuhissa.
        Kun Kauko Helovirta nousi ns. pilviteatteriin, se vähensi mielenkiintoani kun K.H oli niin mainio.

        Pitkästä aikaa laitoin kirkasvalolaitteen päälle kun Apu-lehden ristikoita päiväkahvia hörppiessa täytin. Välillä näytti räntääkin vaikka mittarit näyttiit 2. Pihan polulla vielä jäätä laattojen päällä.


    • Anlis1

      Hölmöilin, tarkoitin Kerttu Niskasta. Norjalaisilla on jokin salainen ase kun aina voittavat.

    • marja-liiisa

      Hei kaikki!

      Sitä samaa tuo meidän isäntä sanoo, että varmaan Norjalaiset käyttävät jotain, mitä ei ole saatu testatessa selville. Eivät voi muuten olla niin ylivoimaisen hyviä. Minä uskon, että hyviä ne vaan on. Pitää tunnustaa häviönsä.

      Räntää on täällä meidän korkeudella sataa rätyyttänyt koko päivän, ja synkkä ja pimeä on päivä. Tiet on ihan jäätiköllä, joten en lähtenyt edes lenkillenikään. Parempi vara kuin vahinko. Tämä huusholli ei nyt kestä särkyneitä lonkkia.

      Skillan tuolla kyseli orkideoista. On niitä edelleen, vaikka muutaman raaskun olen heittänytkin kompostiin. Kaksi vaan kukkii tällä kertaa. Toinen kyllä komeasti neljällä vanalla,. Ja parissa on kukkavarsi tulossa, muut vaan lepäilee, mutta kyllä nekin varmaan innostuu, kun kesä alkaa tulla. Ja jos ei mitään ala tapahtua, niin uhkailen niitä kompostilla. Niin se varmaan auttaa.

      Kun appiukollani oli kanat sulkasadossa, ja munia ei pesään ilmaantunut, niin hän sanoi näyttäneensä niille vesuria, ja sanoi, että täältä pesee jos ei munia kuulu. Niin kuulemma jo seuraavana aamuna oli ollut munia pesässä. Niin hyvin oli uhkailu auttanut. Kaikkea voi sattua pakon edessä.

      Nyt täytyy lähteä silittämään verhot tuonne minun siistiin makuuhuoneeseeni.
      Mukavaa illan jatkoa kaikille!

      • Anlis1

        Venäläinen voitti!
        Muuten mukava tuo Kananuhkaus juttu. Satu Silvo kertoi jossain lehdessä panneensa omenapuun juurelle kirveen ja sanoneensa, että jos satoa ei ensi keväänä tule, niin tässä seuraus:)


      • Taas temppuilee! Kirjautunut olin, vaikka punakynä toista väittää. Eipä ollut kovin tärkeätäkään, joten en nyt tyhjän takia enempää nuhjaa. Hyvää illan jatkoa!


      • Sunnuntaiaamun hiljaisuutta, talossa ei kuulu mitään, muutama auto harvakseltaan ikkunan ohi vilahtaa.
        Luonto on saanut valkean harson ylleen, lämmintä on ja voipa sohjoksi tuo valkeus päivän mittaan muuttua.
        Jotakin siellä sataakin, taitaa olla ihan vettä.
        Tuulit viettää nimipäiväänsä, onnea heille, mutta meillä ei ainakaan tuuli puhaltele;)
        Tuo punakynä minuakin uhittelee, painan viestin alas ja kirjaudun uudelleen, hankalaa kylläkin.
        Ei oikein suomalaiset pärjää nykyään, ihmetyttää kyllä tuo monessa lajissa norjalaisten menestyminen, mutta kai se selville tulee, jos jotakin ihme ainetta käyttävät.
        Näyttivät telkkarissa sen huolto rekan mikä suksia ja muita hommaan kuuluvia kuljettaa, pitäisi hyvät edellytykset voittoihin olla sen kaluston mukaan.
        Kaipaisi kyllä sitä vanhaa miehen (naisen) kuntoa vaativaa hiihtourheilua, ei silloin välineet ratkaissut, vaan hiihtäjän kunto.
        Kaikkihan tässä maailmassa huippuun yritetään ja kalliiksi tulee.
        Onpa Marja-Liisalla nyt kiva, kun tapetointi urakka ohi ja saa ihastella uudistettuja seiniä, kyllähän siinä koko huoneen ilme muuttuu.
        Jotakin pitäisi minunkin laittaa uutta, tympii taas koko koti samanlaisuudellaan, kohtahan sitä ilmettä voi vähän muuttaa verhoilla ja matoilla.
        Kyllä ne juurekset ja hedelmät kuuluvat päivittäiseen ruokailuun ja olenkin suuri hedelmien kuluttaja, pitäisi vitamiineja olla vaikka muille antaa;)
        Päärynöitä olen nyt syönyt sitä mukaa kun pehmenevät, kaupasta tuotuina kivikovina vaativat huonelämmön kypsytystä.
        Vähän on nuo mielihalut sen mukaan mikä maistuu, hedelmiinkin voi kyllästyä.
        Salaattia on tämän päivän ruuan yhteyteen suunnitelmissa ja herneet oma kasvatettuja pakkasesta, antavat mukavan säväyksen sellaisenaan salaattiin lisänä.
        Herneitä söin penkistä suoraan kesälläkin, tykkään niistä.
        Onko se ihmisellä niin, että sitä mieli tekee, mistä puutetta elimistössä on?
        Tunnetta ei pitäisi olla, kun eläimiä tapetaan, mutta kyllä minua surettaa nuo vanhat kanatkin jotka ruuaksi joutuvat ja kaikki muutkin eläimet, vaikka hyvin maistuvat sitten valmistettuna minullekin.
        Itse en pystyisi henkeä ottamaan, vaikka kalan kyllä tapan, miksi se ei tunnu pahalta?
        Liemikuutioita ei minun huushollissa ole, en ole niitä tottunut käyttämään, yrttejä omasta takaan, lipstikka pakkasesta keiton mauste, mahdollisimman vähän lisäaineita minun ruuassa.
        Sipulia paljon, lyökit ja ruohosipulia pakkasesta, valkosipulia rutkasti kaikkeen ruokaan, ei kylläkään velleihin, puurotkin ilman sipulia;)
        No tulipa nyt ruokaisa viesti, mutta näin sunnuntaina on monellakin vähän suurempi tekoinen ruoka suunniteltu, siispä paneudutaan ruuan maailmoihin sunnuntain kunniaksi;)
        Hyvää ja rattoisaa pyhä päivää, älkää liukastelko.


    • Huomenta jälleen!

      Olisin kai päässyt kirjoitukseni kanssa eilen Pirttiin, mutta kyllästyin vehtaamiseen. Nimimerkkiä en vähällä vaihda.

      Urheilun seuraamisen merkeissä aikaani on mennyt. Niin se mennä lipsahtaa, vaikka yritän itselleni sanoa, ettei töllöttäminen välttämätöntä ole. Onhan urheilun parissa paljon vilppikeinoja ollut, mutta enpä syyllistä norjalaisia. Jos ja kun ei ole vilpistä näyttöä esitetty, pitää vain todeta että hyviä ovat. Sohvalta tölöttäissä ei näissäkään asioissa paras asiantuntemus kehity omaa päätä pitemmälle.

      Harmaana ja sateen tuhjuisena avautuu tämäkin päivä. Liekö sitten väsymystä harmauteen vai kevään odotteluun, mutta tunnen että reippauteni on hiipunut - siitäkin mitä on ollut jäljellä. Ehkäpä se vielä on väliaikaista, niin kuvittelen.

      Nyt postitusosastolle katsomaan kuinka käy. Hei!

    • marja-liiisa

      Huomenta täältäkin

      Meillä on nyt täällä ihan koiranilma. Mistähän sekin sanonta on tullut.? Jos minulla olisi koira, niin sanoisin sille, että nyt ollaan piski pirtissä koko päivä.
      Ukko ei kyllä pirtissä pysynyt, läksi kalaverkoilleen. Ottaa kuulemma koko verkot pois, kun jäälle on tullut vettä, Ja jääkin hupenee näillä keleillä koko ajan. Märkää lunta on satanut yöllä reilu viisi senttiä, ja uutta tulee taivaan täydeltä! On varmaan ihan raskas homma kiskoa kaikki verkkovehkeet, tuurat, lapiot ym auton luokse, mutta itse se on nuo himoharrastuksensa valinnut.Eikä lopeta, tai edes vähennä.Suunnitteli ilalla jo pilkkiongelle lähtöä.
      Ja huonoilla jäillä pitää ehdottomasti liikkua, ja virran varsilla tietenkin, kun siellä ne kuulemma asuu siiat, ja isot kalat. Eikä siinä auta vaikka kuinka komentais, tässä on 55 vuotta jo komennettu, eikä tietoakaan että perille menisi.Tässä alkaa taas ne ajat, että saa täällä kotona sydän syrjällään odotella.

      Kerran viipyi niinkauan, että en enää jaksanut odotella, otin toisen auton tallista, ja ajoin järvelle. Ja siellähän se noin 50 metriä rannasta selvitteli verkkoaan, oli kuulemma kalat sotkeneet sen pahasti, Kun minä astuin rannasta jäälle, niin jää petti heti, ja olin reisiäni myöten vedessä. Ja ukko intoamaan, että mitäs siinä siitä tulet, ei kuulemma
      ole rannoilla enää viikkoon jää kestänyt.. Sen jälkeen en ole käynyt enää katsomassa, hirvittelen ja pelkään vaan täällä kotona. Siitä ei kuulemma tarvitse huolehtia, se kyllä pärjää.Olen vaan ihmetellyt, että yleensä ne kaikki jäihin hukkuneet on miehiä! Että semmosta eloa ja oloa täällä meillä!
      Mutta pärjäillään!

      • Valkosipulista kirjoitti Skillan muiden ruoka-asioiden yhteydessä, minunkin harras toiveeni olisi, että sitä voisin enemmän käyttää. Joku tutuistani kertoikin poikansa nimittävän sitä epäsosiaaliseksi mausteeksi sen voimakkaan tuoksun takia, siksi sitä itsekin vältän. Monta ostamaani valkosipulia olen kuivuneina siivonnut suoraan biojäteämpäriin. Ja se on vahinko. Sanotaan, että jos on itsekin syönyt valkosipulia, niin silloin ei tunne sitä hajua, jos kaikki söisivät sitä, niin haju ei ollenkaan tuntuisi.
        Ongelmia maailmassa riittää juuri siksi, että ihmiset ovat erilaisia, sille emme voi mitään.
        Vesisade ulkona, eilen kotiin tullessani satoi jotain veden ja räntälumen sekoitusta.
        Mutta valoa kohti olemme matkalla, kyllä se taas iloksi muuttuu!
        Ilonpisaroita sunnuntaihin toivotan.


      • Sipuleita

        söisin mielelläni, mutta saan vatsani kipeäksi niistä, jotain allergiaa ehkä.


      • MummeliMia
        Merilii kirjoitti:

        Valkosipulista kirjoitti Skillan muiden ruoka-asioiden yhteydessä, minunkin harras toiveeni olisi, että sitä voisin enemmän käyttää. Joku tutuistani kertoikin poikansa nimittävän sitä epäsosiaaliseksi mausteeksi sen voimakkaan tuoksun takia, siksi sitä itsekin vältän. Monta ostamaani valkosipulia olen kuivuneina siivonnut suoraan biojäteämpäriin. Ja se on vahinko. Sanotaan, että jos on itsekin syönyt valkosipulia, niin silloin ei tunne sitä hajua, jos kaikki söisivät sitä, niin haju ei ollenkaan tuntuisi.
        Ongelmia maailmassa riittää juuri siksi, että ihmiset ovat erilaisia, sille emme voi mitään.
        Vesisade ulkona, eilen kotiin tullessani satoi jotain veden ja räntälumen sekoitusta.
        Mutta valoa kohti olemme matkalla, kyllä se taas iloksi muuttuu!
        Ilonpisaroita sunnuntaihin toivotan.

        Muutakin kuin musiikkia löytyy You tubesta
        vapauttavan TUOMION jälkeen:

        https://www.youtube.com/watch?v=OslR03B0EcA


      • Anlis1

        Marja-Liisa kirjoitti hauskasti kalastusinnokkaan miehensä harrastuksesta. Sama meilläkin: olen yli puoli vuosisataa yrittänyt toppuutella. Pelkään heikkoja jäitä ja nyt viime vuosina ukon mahdollista sydämen tilttaamista.Tosin hänellä alkavat polvet olla aika huonossa kunnossa, joten vaikeissin maastoihin ei ainakaan ole enää menossa, mutta omakotitalon lumityöt! Kylällämme on sellainen mahdollisuus saada apua piha ynm. töihin, kuin "Kylätalkkari". Kuulemma maksaakin vain 10 euroa tunnilta, mutta "Kyllä minä vielä pystyn moniin töihin", kuittaa ukkoni. No, eihän nykyisin 76 vuotta olekaan ikä eikä mikään. Olen häntä kolme vuotta nuorempi ja melko raihnainen:(


    • Häipyi kuin se haju saharaan.

      • Kyllä se siellä säilyy Late, eikun uutta putkeen;)
        Piti tulla korjaamaan tuo antamani lausunto sipulista, inhoan valkosipulia ja tarkoitin sitä tavallista, on se sitten kellertävä, siis rypässipulia, ihan tavallista.
        Valkosipuli on kuulemma hyvää ja terveellistä, mutta kun en tykkää siitä.
        Olen kuullut, että sipuli ei käy kaikille, voisiko sipulijauho onnistua pienissä määrin?
        Marja -Liisalla ehken kalaruokaa tiedossa, sataa täälläkin märkää lunta, lenkillä kävin jo aamulla, silloin ei vielä enemmälti satanut.
        Ynnämuu, samoin minä, tällä samalla nikillä yrittelen, no olethan saanut maalauksesi kuvaan, edistytä sekin;)


      • Samoin täällä. Aamuinen piiitkä teksti, oli kaikenlaista väärää. Milloin en kirjautunut, milloin laskin väärin, milloin ne oli jo kertaalleen sanottu.. joten suljin koko sivun.
        Vaikka "kukka" oli vieressä joten kirjautunut olin- varmana.

        Kamalaa on tuo M-L:län "ukon" kanssa, jos saa pelätä koko ajan milloin jäihin putoo.
        Johan siinä hermot itseltä menee. Tänävuonnakin on jo paljon hukkuneita. Tosiaan yleensä miehiä ja kalastajia

        Paikansa pitää ettei valkosipulin hajua tunne jos on itsekkin sitä syönyt. Kokeiltu on. Muuten sillä voi hyvin karkoittaa lähimäisensä- tilaa kyllä tulee. Joskus 25 v. sitten jouduin istumaan aamuraportilla henkilön vieressä, joka oli lähtiessään syönyt valkosipulin kynsiä- aamulla. Ollakseen hyväihoinen nuorekas ja kaunis..... Silti sitä kohtaloa en toivo kenellekään,ihan kaameaa on olla sellaisen vieressä. Ehkä eivät tule ajatelleeksi ulkopuolisen näkökulmasta. Onhan esim. valkosipulileivät hyviä, olemme katsoneet sellaisen ajan ettei ole muuta menoa ja kun kaikki paikalla olleet syövät ei hajua huomaa.
        Senkään ihmisen ikää ei kylläkään jatkanut, haudassa ollut jo pian sen 20v

        Lunta/räntää puskee taivaan täydeltä, viuhakka tuuli, loskaa nilkkoihin saakka.
        Nyt pitää taas kokeilla väkkärän pyöritystä. Aika turhauttavaa on kun kirjoitukset häipyy tai ei lähde milloin milläkin tekosyyllä. Kokeillaan.


      • Ei nyt paljon kommentoitavaa, aikaisempi viesti häipyi saharaan, vaikka varmasti olin kirjautunut. Siinä kerroin kuinka suomalaisetkin ovat usein käyttäneet doppinkia, eikä siitä niin monta vuotta olekkaan. Muistakaa vaan Isometsä, Harri Kirvesniemi, ja Mika Myllylä.
        Vielä vanhemmalta ajalta on Veikko Hakulinen joka käytti mustikkasoppaa.
        Ei tietysti voi sanoa miksi norjalaiset pärjää niin hyvin, ei heitä usein ole kärynnyt.
        Aina tulee ilmi kärynneitä eri urheilulajeissa, mutta on paljon niitä jotka ovat askeleen edellä testaajia. Ei siitä kskaan taida päästä eroon. Lopulta voi käydä niin, että kaikki saavat käyttää vaikka mitä aineita, mustikkasoppahan on ainakin hyvää.

        Valkosipulista en sano mitään, olen toki maistanut, mutta ei maistunut.
        Ei mitään uutta Mm hiindoista Suomi edelleen huono.



      • hurskainen
        LateVaan kirjoitti:

        Ei nyt paljon kommentoitavaa, aikaisempi viesti häipyi saharaan, vaikka varmasti olin kirjautunut. Siinä kerroin kuinka suomalaisetkin ovat usein käyttäneet doppinkia, eikä siitä niin monta vuotta olekkaan. Muistakaa vaan Isometsä, Harri Kirvesniemi, ja Mika Myllylä.
        Vielä vanhemmalta ajalta on Veikko Hakulinen joka käytti mustikkasoppaa.
        Ei tietysti voi sanoa miksi norjalaiset pärjää niin hyvin, ei heitä usein ole kärynnyt.
        Aina tulee ilmi kärynneitä eri urheilulajeissa, mutta on paljon niitä jotka ovat askeleen edellä testaajia. Ei siitä kskaan taida päästä eroon. Lopulta voi käydä niin, että kaikki saavat käyttää vaikka mitä aineita, mustikkasoppahan on ainakin hyvää.

        Valkosipulista en sano mitään, olen toki maistanut, mutta ei maistunut.
        Ei mitään uutta Mm hiindoista Suomi edelleen huono.

        Kirjautuminen näyttää parhaiten onnistuvan valikon kautta. Muutenkin tähän uudistumisen jälkeiseen nettikäytäntöön alkaa tottua.
        Niin paljon ärräpäitä tää on vaatinut, että taivasoptiot saa yhä varmemmin jättää pois laskuista. Enoni joka oli perin kipakka mies suuttuessaan heitti hatun maahan ja talloi vielä sitä.

        Onhan tämä ihme talvea. Kovina pakkastalvina olisi näillä päivämäärillä kipakoitakin pakkasia. Meiälle sopii oikein hyvin tämä lauha säätyyppi. Kuulemma eletään ilmastonmuutoskautta.

        Toistaiseksi Falunin kisojen paras asia on välimatkan lyhyys kisapaikalle kun naapurimaassa ovat. Kuitenkin Brasilian pöllytämme mitalitilastossa. Onhan se julmetun iso maa.


    • Tänään olikin helpotus, kun ei tarvinnut hiihtokisoja vahtia. Kyllä se töllöttimen ääreen olisi vetänyt jos olisi ollut kisapäivä. Emmerdalia en ole katsonut kuin pienen pätkän. Jotenkin vauhtini on hidastunut, joten se täytyy korjata valikoimalla tarkasti se mihin aikaansa käyttää. Muutakin puuhaa löytyy, joita pidän menossani mukana. Eikä päivänokosia ja kävelyitäkään voi unohtaa.

      Kyllähän tämä kaksineljän uudistus alkaa sujua. Muuta vaikeroimista en nyt keksi kuin sen, että saisi kirjautumisen ja lähettämisen toimimaan pysyvästi. Niin...ja kuten SkillaN huomasi, olen saanut kuvan mukaan. Se nyt ei ole tärkeimmästä päästä, mutta eihän tuo haittaakaan.

      Eipä päivässäni mitään erikoista tapahtunut. Yritän kiirehtiä lopettamaan, lyhemmät jutut menee helpommin perille. Hyvää jatkoa!

      • hurskainen

        Mukavanoloinen päivä tämä oli. Kuin Kiven Jukolan miesten toimenkuvaan sopivaa luonnehdintaa; "laiskanpulleita jullii".


        Radiohan minulla on aina auki. Aloin laittamaan vanhaa kunnon pönttöuunia lämmityskuntoon. Asema oli kanava Puheella, sillä jota radiopersoona Heimo Holle Holopainen mainosti; kuuntele hyväihminen puhetta. Telkassa sitä mainosti. Kuin sirkustirehtöörin värikkäässä asussa.

        Sieltä tuli tammikuinen uusinta "tohtori Raimon" vastaanotolta. Olen sen kuullut ainakin parikertaa aikasemmin. Se duetto, illan herkku. Väännös siitä tahdon olla sulle hellä.

        Oisit mulle pikku kommunisti...voinko silti sun sanomaasi luottaa
        niin pihalla oot sun argumenttis on niin uskomaton
        kun sua kuunnella mä saan niin silloin kauttaaltaan käyn vapisemaan.

        Viihteeksi aiottu hullutus sai minut aina uudestaan tyrskähtämään nauruun.

        Noita "kohtauksia" aika ajoin sattuu, kun elämä on välillä niin arkista ja turhaa.


      • Sait nauramaan "pakinallasi" aika hyviä oivalluksia, - ajakohtaisuuksiin :D

        alta aikayksikön hävii tuo kerran rekkautuminenkin, kumma kapasiteetin säästötoimenpide!


    • Minä olen ihan laiminlyönyt pirttiviestityksen. Tuonne muualle muistaakseni jotain olen näpytellyt mm etten luostariin ihan vapaaehtoisesti nunnaksi alkaisi. :))

      Mutta kun palstalla on liikunnan terveellisyydestä muistutettu, niin minäpä kävinkin Suomen suurimmassa uimahallissa uimassa tehdäkseni jotain itseni eteen. Miten SkillaN päivälenkkisi sujuvat?
      Altaat on kalevalaisittain nimetty. Niinpä minä uin ensin 50 metrisessä Venla-altaassa, sitten 25 metrin Juhanissa, jossa ei ollut ratoja eritelty ja viimeksi Aapo monitoimialtaassa otin kunnoon vesihieronnat lämpimässä vedessä. A vot kun teki eetvarttii ja hermannii yht'aikaa. Selän puolelle sitä vesihierontaa enimmäkseen otetaan, mutta voi että kun antaa sen hieronnan vatsalle niin sepä tuntuu hupasalta kun keskelle vatsaa tulee syvä monttu ja läskit liehuu reunoilla. Jospa vaikka sulaisi ajan kanssa.
      Saunoista valitsin sen kuumimman ja vielä höyrysauna lopuksi, jossa ei sisään mennessä eteensä nähnyt ennenkuin silmät tottuivat.
      Eipä tänään sitten muuta jaksakaan, edes kirjoittaa Onneksi on eilistä lohisoppaa jolla pärjään.

    • mummeli777

      https://www.youtube.com/watch?v=J2iAffG88Dk

      Onhan kiva kappale.

      Ehtoota.
      Tuo selekä ruoja herätti;(

      Tulin tähän koneelle ja oli tullut viesti.

      Niin viiko vaihtui taas.

      Sunnuntaina olin kyläilemässä ystävieni luona Kumialla.
      Sain taas kissoja paapoa siellä.
      Hyvän näköiset karviset ketarat pystyssä nutkkuvat isäntäväen sängyllä.;)

      Muuten sieltä juutupelta löytyy vaikka mitä.
      Näkyillään...

      • Huomenet jälleen pilviseen aamuun ja puhdistuneen maan valoon.
        Hieman on yöllä satanut, pian se sohjoksi taas muuttuu, lämmön puolella mittari on.
        Eilen oli auringon paistettakin ja hyvä oli lenkillä taivaltaa, hieman olen lenkkiä pidentänyt, hyvin lenkit sujuu Katleija, ei voi jättää yhtään päivä väliin;)
        Pitäisi varmaan kukkakuva minunkin profiiliin laittaa, saisi tuon ruman möhkäleen pois nikkini edestä.
        Emmerdalia seuraan minäkin ja monta muuta sarjaa, iltaisi melkein aina istun telkkarin edessä ja käsillä jotakin näprään.
        Valtakunnan psykiatria minäkin joskus kuuntelen ja radio onkin usein päivällä auki, kun keittiössä puuhastelen.
        Ambulanssi hujeltaa pillien soiden ohi ikkunani, jossakin taas jotain ikävää sattunut.
        Kyllähän musiikin nälkään löytyy YouTubesta monenlaista, ei vaan tule kovinkaan usein kuunneltua.
        Nyt sataa räntää, kävely jää iltapäivään, jos keli ei aivan mahdottomasi mene.
        Harmaa päiväkin voi mukavaa tuoda tullessaan, näin toivokaamme.
        Onnitteluja sinne Valkeakoskelle, juhlinta kaiketi kohta alkamassa;)
        Matit tänään myös juhlivat nimipäiväänsä, onnea!


    • hurskainen

      Valoisuudeltaa tämän vuoden Matin päivä ei tammikuista pilvistä päivää valkeampi ollut. Tieten aamulla valoisampaa, illallakin vielä viivyttelee säkkipimeyden tulo.
      Vaan jippo piileekin siinä mitä mielenmaisemassa hyrrä häärää. Auvoisaa lenseyttä pukkasi, kevyttä kuin pyyn pyrähdys. Eihän nekään maan ääriin muuta talveksi. Mitä häntä mustikan varpuja kuusipuiden juurilta ehkä napsivat elannokseen. Mukavia ihmisiä ne on pyytkin.

      Muistan kotikorvelta tapauksen kun isoveljen kanssa oltiin hankikantokelissä kaukana pihamaisemista.
      Metsän keskelle raivatun niittypalsta suunnalta kuului metsäkanan parpatus.
      Lähdin nousemaan puuhun pelosta kankeana.
      - Höpsö, sehän on vain metsäkana, torui veli. Saattoi, ja olikin 1950 luvun alkua tuo tapaus. Aikaa sitten noista maisemista kadonneet.

    • Sateen tuhnuista oli lähes koko päivän. Ehdinpä kuitenkin vähän jaloitella ulkonakin, kun ikkunasta kyttäsin sopivan kelin. Vetenä tuli ja nurmikko tierakkeet ovat taas vihreitä.

      Hyvinhän hurskaisen vaistot ovat nuorena toimineet kun puuhun pakoon tapaili mesäkanojen kaakatusta. Kyllä sillä varautumisella pitkälle pötkii. Monethan pelkää pimeääkin, kun ei näe uhkaajia ja mielikuvitus lisää pelkoja. En muista olisinko tuntenut pimeän pelkoa. Kotimökkini oli metsän keskellä kaukana naapureista. Tulihan sitä silti aina joskus naapurissakin pistäytyttyä hämäräkelissäkin. Pimeään tottui pienestä pitäen ja myös kävelemään jalat "tuntosarvina", ettei kuhmuroihin ja kiviin kompastele pienellä kinttupolulla.. Sekin taito näyttää säilyvän, kun nyt ukkoiässä olen kokeillut.

      Enpä ole tiennyt, että Katileijan maisemissa on suurin uimahalli. Täällä olisi melko lähellä uimahalli ja aikoinaan kävinkin porskuttelemassa siellä usein. Sitten tekivät ison remontin ja halli oli suljettuna pitkään. Siihenpä minun käyntirytmini katosi. Ei riitä enää intoni uimahalliin, vaikka epäilemättä se hyvää tekisi.

      Jaaha, nyt vaativaan lähetykseen. Hyvää jatkoa teille itsekullekin!
      Toinen yritys - on se niin tempukasta.

    • Tämä Impivaaran uimahalli on rakennettu 1975 jonka peruskorjaus sekä laajennus valmistui 2012, mutta jo 2013 allasosastossa tehtiin takuukorjaukset, sitten seuraavana vuonna oli paha putkivuoto ja nyt selvitetään sisäilmaongelmia. Joten ongelmia tuntuu piisaavan.
      Kyllä siellä voi päivän viettää. Kuntosalissa on laitteita pitkät rivit, saunoja kolme erilaista, altaita 8 kpl, joilla nimet impivaaralaisia.
      Kahviossa voi syödä keittolounaan, joten sitten vaan kotiin huilimaan.
      http://www.impivaaranuimahalli.fi/public/default.aspx?nodeid=18485&culture=fi-FI&contentlan=1

    • Yritin äsken lähettää kirjoitukseni, ei onnistunut vaikka olin kirjautunut. yritin myös kopioida ei sekään ainakaan näkynyt.
      Joten hyvää yötä Late.

    • Ruiskukko

      Myöhäistä iltaa!

      Onpa ollut melkoista huisketta, vaikka ei muka mitään vastaanottoa suunniteltukaan. Nyt vasta tänne koneellekin ennätin. Kiitos onnitteluista Skillan! Kaikkiaan kävi 7 vierasta, mukavia ihmisiä, ja naurettiin paljon, saattoi vaikka ikä muutamalla vuodella jatkuakin!

      Nyt meilläkin sataa, rännit raikuu, ja hyvin lauhaa on luvassa. Onko viime talven toisinto menossa? Nurmikoita on jo paljon paljastunut, hanget madaltuneet huimasti, kohta varmaan päästään pihaa haravoimaan. Linnut laulaa jo ihan oikeesti kevätlauluja, joskus kuuluu aamulla ihan sisälle asti, saati sitten jos on ikkuna auki.

      Nyt iski niin väsy, että on pakko lopettaa. Hyviä öitä kaikille! uninen paulamaria

    • Huomenet täältä Savon suunasta, sää jatkaa samaa rataa, tosin ei sada ja taivaskin kirkkaammalta näyttää.
      Eilen telkkarissa kevättä ennustelivat, toivottavasti ei vaan kostautuisi myöhemmin.
      Kyllähän se nauru saisi useammin kaikua, ikää lisääkö, voi olla;)
      Joskus saattaa tyhjän nauraminenkin tympiä, mutta erilaisia siinäkin suhteessa olemme, itse olen kai enemmän tosikko.
      Meinaa kyllä hermostuttaa tämä uusiksi menevä kirjautuminen joka kerta, ennen kuin viesti lähtee.
      Hyvät on uima mahdollisuudet siellä Turussa, huomattavasti pienempiin saamme täällä tyytyä, no onhan kävijä määräkin siellä toisenlainen.
      Vähälle on uiminen aikuisiällä jäänyt, vaikka lapsena kesäisin melkein koko päivä työtä oli.
      Lenkin tein minäkin, vaikka satelikin ja työlästä oli kulkea, kun jalat kapinoivat joka askeleella, jäi kipulääke ottamatta.
      Hammasta purin ja matka tuli tehtyä.
      Pimeää olen aina kammoksunut, ainakin oudot paikat pelottaa, miten siellä aina näkeekin niin selvästi kaikenlaista outoa, vaikka tietääkin mielikuvituksen tuottamia olevan.
      Edes näin aikuisena tuo pimeällä yksin liikkuminen ei houkuta, täällä valojen ympyröissä en pelkää.
      Varmaan olisi aiheellista vähän pelätäkin, kun kaikenlaista hörhöä nykyään liikkeellä on.
      Muuttolintujakin on jo nähty, täällä en ole lokkejakaan nähnyt, ne usein ensimmäisinä silmään sattuu, mukava aika alkamassa, nämä siivekkäät ystävät iloksemme taas saapuvat.
      Kaupungissa nämäkin ilot pienempiä, maalla havaintoja voi runsaammin tehdä.
      Voi olla, että pyyt mukavampia kuin ihmiset;)
      Kyllä kevät kaupungissa myös todetaan, kasvu täälläkin näkyy, minullakin pelakuut jo silmuja työntävät, tällä vauhdilla kun kevät etenee, kohta luonnossakin vihreys alkaa näkymään.
      Ehkä kuitenkin vielä tovi siihen menee.
      Minulla nämä näppäimet kenkkuilee, saa joka kirjaimen painamisen jälkeen katsoa, tuliko mitään näkyviin, nopea kirjoittaja en muutenkaan ole, nyt ärsyttävän hitaasti käy tämä näpyttely.
      No eipä tässä nyt tarvitsekaan enää mitään lisäillä, totean vielä että Tuijat tänään juhlimisen kohde, onnea!
      Jaksetaan onnekkaasti tämäkin päivä;)

    • Pirtissä käyn ennen työv.opistoon menoa. Sortovuodet, 20-ja 30-luvut on kuunneltu nyt on vuorossa talvisota. Siltä evakoajalta jo itselläkin muistilokeroihin jotain tallentunut. Täytinhän talvisodan alkaessa kolme vuotta.
      Isäni oli syntynyt samana vuonna kun Kekkonen eli v.1900. Ajattelin varmistaa luennoitsijalta milloin se ikäluokka siviiliin pääsi. Jatkosotaan rintamalle minun vanhempi veljeni ehti, jonka syntymävuosi oli 1924, isä oli silloin jo kotona. Muistan veljen sotakokemuksista sen kuinka vierestään kaatui toveri ja hänen kohdaltaa takaa kuularuisku silpoi kuusen näreen. Nuori mies oli nopea eteenpäin syöksyssään ja ehti heittäytyä maihin ennen kuin häneen osui.
      Taidankin siirtyä kotoa työv.opistolle polkupyörällä, eihän tuota jäätä ja lunta enää ole kuin metsässä.

    • Neeasa

      "Auvoista lenseyttä pukkasi, kevyttä kuin pyyn pyrähdys", Vähän samanlaiselta tuntui ajatukset kuin Hurskaisen, kun äsken kotiin tulimme mieheni kanssa.

      Ilma niin leuto ja keväinen, vielä täytyy pieni iltalenkki kipaista.

      Ihailen SkillaNia, kun jaksaa joka päivä lenkin tehdä. Se onkin ihmeellistä, että siihenkin jää "koukkuun"! Ja Aivan hyvään sellaiseen.

      Katleija on sitten muutamaa kuukautta vanhempi kuin minä, luulen. Se oli sitä sota-aikaa . Siellä on hieno uimahalli ja mikä parasta, voi vielä lounaan nauttia.
      Minä teen usein suuremman annoksen edellispäivänä, että voi vain lämmittää kun kotiin pääsee uimahallista.
      Mukavaa illan jatkoa!

    • Muun ohella hiihtokisoihin olen aikaani käyttänyt. Suomalaisten menestyksessä ei ole hurraamista. Mäkihyppyä tuulet pistävät pidättelemään. Kisaväsymystä tässä alkaa katsojanakin tulla.

      Eipä ole suurempia uutisia mielessäni. Hyvää se tekee tasapaksu olokin. Jatkoa sitten taas kun virkeyttä palaa. Katsellaan....

      • Ei minullakaan suurempia uutisia ole, kaksi harrastusryhmää jutteluineen ja pulinoineen ovat tänään olleet kivoja kumpainenkin, ilo on ollut ilmaista.

        Terminen kevät tuntuu alkavan / alkaneen jo täällä etelärannikolla.
        Termisistä vuodenajoista pisin on talvi lyhyin on kevät.
        ...

        Nyt lainaan ystäväni kehittämää juttua, (hiukan muutin joitain kohtia siinä),
        joka on laajennettu varmaankin meidän kaikkien tuntemasta:

        " Mut' milloinkaan en murehtinut ole päivää kahta: en päivää, joka jäi jo taa,
        en päivää tulevaa. "

        »TÄNÄÄN

        Kaksi päivää, on, joista emme
        koskaan saisi olla huolissamme.
        Kaksi päivää,
        joita ei saa rasittaa peloilla eikä epäilyksillä.

        Toinen päivistä on eilinen erehdyksineen ja
        huolineen;virheineen ja vikoineen; suruineen
        ja tuskineen.
        Eilispäivä on ikuisiksi ajoiksi
        vetäytynyt pois vaikutuspiiristämme.
        Kaikki
        maailman mammonat ovat riittämättömiä
        tuomaan takaisin eilistä.
        Emme voi peruuttaa yhtään tekoa, jonka
        olemme tehneet; emme voi pyyhkiä pois yhtään
        sanottua sanaa.
        Eilispäivä on ollut ja mennyt.

        Toinen päivistä taas on huominen. Se on yhtä
        kaukana kuin eilinen-- saavuttamattomissa.
        Huomisen aurinko nousee joko loistavana tai
        pilvillä verhoiltuna. Mutta nousee!
        Meillä ei ole mitään osuutta huomispäivään
        ennen kuin aurinko nousee,sillä huomista ei
        vielä ole.

        Näin meille jää vain yksi päivä. Tänään!
        Eläkäämme siis ja nauttikaamme tästä hetkestä.
        Nyt on tänään.
        Tehkäämme siitä aina jotain
        ennen kuin siitä tulee eilinen.«


    • hurskainen

      Kirjoitin viestin mutta eihän se lähtenyt taas minnekään, joten antaapa vaan tuutun seistä.

    • Huomenta vaan tähänkin aamuun, sää jatkuu edelleen hyvänä, siis lämpimänä ja sateettomana myös.
      Nestoreille onnea, enpä tunne ketään Nestori nimistä.
      Sodasta on jo kauan, mutta kovin sotaisia filmejä esimerkiksi esitetään, monena päivänä on päivällä näytettävä kotimainen ollut sodan muistelmista, onko aika otollinen tämän laatuisille muistoille.
      Niin myös ajankohtais ohjelmissakin tivataan liittymistä Natoon ja sen vastustamista, ikään kuin pelättäisiin tai ennusteltaisiin kaikenlaista olevan tulossa.
      Kunpa rauhasta vaan puhuisivat ympäri maailmaa.
      Toisella vuodella olin kun sota syttyi ja jäi siitä muistoja, alakoulua aloittelin, kun sota vihdoin loppui ja se sodan jälkeinen aika hyvinkin mielessä on.
      Vielä naimisissa ollessa niitä sotakorvauksia maksettiin ja töitä kovasti tehtiin, että kaikki maksettua tuli.
      Merilii hyvin osuvia on ajatukset mitä kirjoitit, kunpa tuota osaisi noin toimia ja ajatella.
      Muistoina elämme menneen, mitään siitä korjaamatta, paremmaksi saamatta ja tuo tulevaisuus tuntematon sekin, toivoa aina voi, että hyvin menisi.
      Tätä päivää sitä tässä aamusta elelemme tietämättä miten päivä päättyy.
      Ehkä tekemällä tieten kaikki asiat, voi lopputulos olla hyvä päivässämme.
      Noita kisoja en juurikaan jaksa katsella, ehkä innostuisi, jos suomalaisten menestyminen olisi parempi, no jospa tänään onnistuisivat.
      Yritystä vaan hurskainen, kyllä se joskus viestiminen onnistuu, saapa nähdä joudunko minäkin uudelleen kirjautumaan, näin on käynyt joka aamu.
      Onko joku aika rajoitus laitettu ja minä kun en ole nopea kirjoittamaan varmaan aika loppuu.
      Koukkuun olen jäänyt omantuntoni kanssa tuon lenkin suhteen, huono olo jos sitä ei toteuta, no olen kyllä jaksanut omantunnon siltä osin kunnossa pitää;)
      Joskus meinaa halut hyytyä, onko itsepäisyydestä vai velvollisuuden tunnosta tuo periksi antamattomuus?
      Nyt on kiireellä aloitettava tämä päivä, muuten ilta liian pian edessä on, vähän myöhäiseksi jäi viestin laittaminen.
      Reipasta mieltä kaikille ja ylös, ulos ja lenkille joka sorkka;)
      Kahdesti taas joudun kirjautumaan,,,,,

      • hurskainen

        Tänään just höperehtimisessä uuis ennätys. Ajatus ei vaan tule mukaan. Laittaa tärkeitä tavaroita sellaisiin paikkoihin, joista en osaa etsiä.
        Vaikka sitä yrittää olla kohtuullinen itselleen, kyllä nuo toisessa maailmassa tehdyt asiat harmittavat. Tiedän, että nämä johtuvat aivojen rappeutumisesta joka näkyy rtg-kuvissakin. Vaan enpä kuvauta.

        On olemassa sellaisia kokeita, joilla selvitetään todellinen ikä. Uskon että huitelen niissä yli 90 vuotiaiden maailmoissa.

        Ja kattia kanssa - iloitsen, että aika kiitää ja että elinkautinenkin pääsee vapaaksi kaikista huolista ja krempoista.
        Lehdissä luki: luonto on mennyt sekaisin kun kevät on kuukauden etuajassa. Amerikkalaiset ovat nähneet merkkejä Pohjolan vaikeasta keväästä.


    • Kiitos tuosta kehoituksesta ylös, ulos ja lenkille. Siitä se omantunnon soimaus vaimenisi ja kyllä se minullakin ainoa lääke tuon vasemman takajalan jalkaterän kipuun on.
      Hienoa SkillaN että lenkit ovat tulleet päivän ohjelmaan. Antoiko se lääkärisi sellaisen ukaasin sinulle 'liikuntareseptin'.

      Särkylääkkeitä vierastan viimeiseen asti, sillä jos niitä alkaa käyttämään sillä tiellä ei loppua ole. Sen verran ikäviä esimerkkejä olen nähnyt. Se on vähän sama kuin Nicoretten, jos tupakista irtipääsee jää Nicorettiin kiinni. Kova menekki molemmilla tuotteilla kuitenkin on.

      Kivun tuntemus on hyvin monimutkainen prosessi, siinä keskushermostolla ja aivokemialla on iso osuus. Onhan kipua paljon tutkittu ja tutkitaan edelleen. Minusta on tärkeintä selvittää kivun aiheuttaja.
      Minusta tuntuu että talvihorros alkaa häipyä, koska tämä isomamma on alkanut saada itseensä jonkinmoista eloa. En tiedä katsoiko kukaan Oskari-juhlia. No en sentään yötä valvonut, mutta tallensin ne kemut ja pikakatselin seuraavana päivänä.

      Tänään iltapäivällä menemme katsomaan sen vuoden parhaan elokuvan Birdman (eikö se ole lintumies suomeksi). Saa nähdä millaista elokuvaa nykyään arvostetaan, onko se 'miun maun mukainen' vai pettymys.
      Edellinen elokuva oli Mielensäpahoittaja, jota katsoessa ei tarvinnut pettyä.

      ps. systeemi kumoaa aika helposti kirjautumisen noissa sivun vaihdoissa viestikirjoitusten yhteydessä. Joutuu sen uusimaan, niinkuin nytkin jouduin.

      • Voi kuinka tämä tietsikka helpottaa monessa asiassa. Netistä tilasin ne elokuvaliputkin ja koneelta printtasin. Paikkojen valintakin kävi kätsysti ja maksaminen verkossa. Leikkasin vaan ne liput tuosta A4 tulostusarkista. Ei tarvitse mennä jonottamaan ja pääsee haluamalleen paikalle.


      • Iltaa tässä hämärässä.

        Niinpä päiväni valahti huvan kunniassa. Koko paras päivä meni urheilukisoja töllöttäissäni. Metallia saivat suomalaiset naiset viestissä. Hyvin pinkoivat.

        Särkylääkkeistä on minulla kokemuksia. Jouduin käyttämään tapaturman aihettaman pitkäaikaisten kipujen lepyttämiseen erikoisvahvoja pillereitä. Kyllähän ne panivat nuppini sekaisin. Pieniin särkyihin en enää napsi mitään rohtoa. Antaa ajan parantaa.

        Eipä sohvaurheiluhulluna oikein ole kommentointini vedossa. Joten päivään parempaan!


    • Ruiskukko

      Myöhäistä iltaa!

      Tänään on katsottu urheilua, oltu käsityökerhossa ja virkattu vielä kotonakin kännykkäpussukoita. Niihin olivat ihastuneita. Itse ajattelen, että on tarpeen laittaa kännykkä joko housun tai hameen taskuun, tai sitten tuommoiseen pussukkaan, joka roikkuu nauhassa niskalenkissä. Eihän sitä koskaan tiedä, milloin ja missä tilanteessa huippaa päästä ja kaatua romahtaa pitkin pituuttaan lattialle tai pihamaalle. Ja jos puhelin on jossain hyllyn reunalla, milläs hälyytät apua. Ja sen niskalenkin voi säätää, tekee siihen vaikka solmun, niin on sopivan mittainen. Mieheni otti heti yhden käyttöönsä sanoi ettei ainakaan nyt tipu paidan taskusta.

      Onkohan minusta tulossa iltauninen, kun taaskin silmät menevät melkein ristiin ja unettaa? Ihan pian tästä siirrynkin makkarin puolelle. Ja toivottelen kaikille mukavia yöunia! paulamaria

      • Huomenta jälleen, minusta taitaa tulla aamu uninen, kun tänäänkin puoli seitsemään nukuin.
        Illalla kymmeneltä nukkumaan, tuleehan siinä kahdeksan ja puoli tuntia unta, luulisi pirteänä jaksavan.
        Meillä tehdään pumpuli myssyjä, soittelin eilen paikallisen syöpäyhdistyksen sihteerille, kyselin tarvetta myssyille, kyllä kelpaa.
        Nämä tulevat pienemmille potilaille.
        Lämmintä on edelleen, yötkin plussan puollella, ovat maailman kirjat sotkuksissa ja veikattu on kylmää kesää, eipä vielä uskota moista.
        Äläpä hurskainen vielä kiirettä pidä, ollaanpa vaikka minkä ikäisiä, elämän halu pitäisi yllä pitää, leikkiä laskitkin:)
        Liian varmaan paikkaan kun tavaroita laittaa, eihän niitä millään löydä.
        Ainahan lääkärit liikkumista ovat tuputtaneet, mutta nyt nuo polvien kangistuminen sai minutkin moista ajattelemaan.
        Kyllä eilenkin jalat tavallista raskaammat oli, mutta sisulla menin.
        Särkylääkkeitä olen syönyt vähän, mutta nyt lääkäri sanoi topakasti, että niitä on syötävä, onko sitten sellaisia, että jotenkin niveliin parantavasti vaikuttavat, en tiedä.
        Monesti vaan meinaa unohtua se ottaminen.
        Minäkin innostuin sitä viesti hiihtoa katsomaan ja hyvin pärjäsivät, mutta tapani mukaan ärryin siitä kun kiljuvat joka tapahtuman päätteeksi, miksihän.
        Yleensäkin, oli mikä kissan ristiäinen, aina huutavat ja kiljuvat, erittäin huono tapaista minusta ja naiset siihen enimmäkseen syyllistyvät.
        Ei tätä tämmöstä kiljuntaa ennen ollut, vai enkö muista, itse en ainakaan kiljunut, nauru on eri asia.
        Kuukausi käy vähiin, huomenna jo eletään kuin viimeistä päivää, tänään Torsti onnittelujen kohde, kiva nimi onkin;)
        Katsotaanpa miten käy. lähteekö viesti eka yrityksellä, mukavaa perjantai päivää, sää ainakin on mukava;)
        Kirjautua piti,hohhoijaa,,,,


      • Huomenta--pitäisköhän taas yrittää ? monta viestiä lentänyt taivaan tuuliin, niin eilinenkin teki. Onnittelin siinä viestin naisia monta muuta asiaa. Ei inosta kertailemaan, mutta yritystä on kirjoittamiseen ollut, kun olisivat vaan lähteneet.
        Minunkin huomio sattui tuohon kiljumiseen. Kai se lienee muotia. Kun oli yhteinen senioritanssitapahtuma hiljattain, sielläkin eri seudulta tulleet ryhmät esittäytyivat keskellä salia - lopuksi kiljuen. Ohjaaja vaati sitä. minusta se oli niin kiusallista ja sopimatonta. myö vanhat mummot. Hyppiä ja huutaa kuin vähä-älyiset.
        Olikohan se olevinaan nuorekasta???? Höpö höpö sanon minä. kummallinen tapa ilmaista tunteitaan.
        Pitäisköhän välillä kokeilla laittaa, etten taas turhaan pitkää rimpsua laita bitti taivaaseen.
        hengissä kuitenkin keikutaan liukkaista huolimatta. Kirjauduttukin on, jos kone muuta väittää.


      • Huomenta täältäkin Hämmeestä.

        On mennyt kai pari päivää etten ole kirjoitellut.
        Toissapäivänä kirjoitin mutta ei suomi huolinut kirjoitustani.
        Eilen en yrittänytkään.
        Eilen oli semmonen esittely tilaisuus meillä tuolla naapuri talossa.
        Saatais semmonen kunto-ohjaaja.
        Eikä maksaisi kun 7€tunti uhhuh....per.nenä.

        No katsotaan sano liäkärj.

        Tänään lähden käymään tuolla isossa kaupassa,viikonloppu ostoksille.

        näkyillään...


      • hurskainen
        SkillaN kirjoitti:

        Huomenta jälleen, minusta taitaa tulla aamu uninen, kun tänäänkin puoli seitsemään nukuin.
        Illalla kymmeneltä nukkumaan, tuleehan siinä kahdeksan ja puoli tuntia unta, luulisi pirteänä jaksavan.
        Meillä tehdään pumpuli myssyjä, soittelin eilen paikallisen syöpäyhdistyksen sihteerille, kyselin tarvetta myssyille, kyllä kelpaa.
        Nämä tulevat pienemmille potilaille.
        Lämmintä on edelleen, yötkin plussan puollella, ovat maailman kirjat sotkuksissa ja veikattu on kylmää kesää, eipä vielä uskota moista.
        Äläpä hurskainen vielä kiirettä pidä, ollaanpa vaikka minkä ikäisiä, elämän halu pitäisi yllä pitää, leikkiä laskitkin:)
        Liian varmaan paikkaan kun tavaroita laittaa, eihän niitä millään löydä.
        Ainahan lääkärit liikkumista ovat tuputtaneet, mutta nyt nuo polvien kangistuminen sai minutkin moista ajattelemaan.
        Kyllä eilenkin jalat tavallista raskaammat oli, mutta sisulla menin.
        Särkylääkkeitä olen syönyt vähän, mutta nyt lääkäri sanoi topakasti, että niitä on syötävä, onko sitten sellaisia, että jotenkin niveliin parantavasti vaikuttavat, en tiedä.
        Monesti vaan meinaa unohtua se ottaminen.
        Minäkin innostuin sitä viesti hiihtoa katsomaan ja hyvin pärjäsivät, mutta tapani mukaan ärryin siitä kun kiljuvat joka tapahtuman päätteeksi, miksihän.
        Yleensäkin, oli mikä kissan ristiäinen, aina huutavat ja kiljuvat, erittäin huono tapaista minusta ja naiset siihen enimmäkseen syyllistyvät.
        Ei tätä tämmöstä kiljuntaa ennen ollut, vai enkö muista, itse en ainakaan kiljunut, nauru on eri asia.
        Kuukausi käy vähiin, huomenna jo eletään kuin viimeistä päivää, tänään Torsti onnittelujen kohde, kiva nimi onkin;)
        Katsotaanpa miten käy. lähteekö viesti eka yrityksellä, mukavaa perjantai päivää, sää ainakin on mukava;)
        Kirjautua piti,hohhoijaa,,,,

        Lie kai tästä jo kymmenmonta vuotta kun huomasin eräs kevätaamu jalat melkein kuin lyijypuntit olisi köytetty niihin.
        Vinkin saatuani ja yllytyshullu kun olen, tilasin sellaisen jalkojen treenausvehkeen, liukulaitteen, sivulle ja yhteen. Rääkkiinhän jäi tietysti koukkuun.
        Laitteessa on T-mallinen "ohjauspyörä" kullekin pituuden mukaan säädettävä. Toistosarjoilla jalat muuttuvat vaan hyytelöiksi, alkuun.
        En enää jaksa sitä. Nyt on taas raskaat jalat, mutta nyt yritän ylämäkipyöräilyllä voimistaa hoitaa hommaa kevemmin, vaikka sekin on rankkaa.

        Uni on kiireiselle toheltajalle niin kallisarvoista, ettei tuudittajaa tarvita. Kyllä unikonsuli ottaa kyytiinsä heti kun joutaa päätänsä vähän kallistamaan.


    • Rammoona

      Hämmeestä on kiva suaha terveisijä, ollaahan myökii savolaes-hämäläenen pariskunta , ja mukuloessa näkkyy molempiin heimojen piirteitä...onneks eivät pelekästää äetiisä tulleet. Lapsenlapsiin on sekottunna jo suomenruotsalaesuutta ja karjalaesuuttakkii, jokkaenen omanlaesesa.

      Kisoja en oo viihtinnä paljon kahella, ku ei piäse muanmiehille hurroomaa, naesille sentää vähän piäs. Minustakkaa nuo kiljumiset ei oo mistää kotosi, joutavata kuotoilua kans joka kiänteessä ylävitosten läiskimiset ja kässiin huitomiset , mitä tuuletuksia ne olevinnaa. Suapahan sitä riemusta hihkasta, mutta että oekeen kiljukaalakuorot...ei sitä tämmönen hillitty ;) mummoimmeine ossoo arvostoo. Ollaan niin ameriikkoo , niin ameriikkoo että.

      Mahtaako huolia tämmöstä räpellystä sivut vastaan, suapa nähä, kun teijjän tolokun immeisten kirjotukset männöö avaruutee. Jotennii oun unneuttanna tämän savon hienouksija, ku ei oo oekeen kettää kenen kanssa huastelis tällä murteella.

    • Tämä taas jälkilämmittelyä tuohon meni kirjoitus harakoille, en tiedä miten kirjautua uudelleen kun eivät hyväksy kirjoitusta kun kirjoitan jotakin, se on vaikeeta muistaa mitä ensin sanoin. joku on neuvonut tallentamista mutta ei ole sekään minulta onnistunut. Tämä nyt uusi kirjautuminen, samalla vanhalla nikilläni, tallensin vanhan nikkini. kuten olen ennenkin tehnyt.
      Paska homma.

      • Late kirjoitti, "joku on neuvonut tallentamista mutta ei ole sekään minulta onnistunut. "
        Ainakin meikäläinen on tämän monesti esittänyt. Kokeile vielä kerran.
        Tallannuksen eräs tapa:
        1. "Maalaa" viesti siniseksi vetämällä nuolta viestin vas. ylänurkasta oikealle alas hiiren oik.puolta alas painettuna.
        2. tallennus-->ctrl c (paina näitä yht aikaa), silloin viesti tallentuu koneen leikepöydälle.
        3. siirrä viesti haluamallesi kohdalle eli siihen mihin kohdistimesi olet laittanut.


      • Pahus taas mokasin, loppu jäi pois.
        3. jatk... siirto ctrl v (paina näitä yht aikaa), silloin siirto tapahtuu.


      • Katileija kirjoitti:

        Pahus taas mokasin, loppu jäi pois.
        3. jatk... siirto ctrl v (paina näitä yht aikaa), silloin siirto tapahtuu.

        Noin se käy ja käytän sitä. Minulla värjäys käy vas. puoleista painamalla. Jotain lisätäkseni: kohdistimen pitää vilkkua. Teksti pysyy tallennettuna koneen sulkemiseen saakka. Voihan siirtoa kokeilla missä tahansa, vaikka pariin sanaan.

        Hyvinhän Ramoonalta "oikea kieli" sujuu, sitä ei ole sivistys pahemmin sotkenut. Sen minkä nuorena ...jne. Minun alkukieleni ei ole aivan sama, mutta paljon samanlaisuuttakin.

        Olen samaa mieltä kerrotusta turhasta riehasta voittojen jälkeen. Tyylikkäimpiä ovat pienieleiset menestyjät. Jääkiekossa fanien toiminta on vasta vallatonta haukkumisineen huutamisineen. Harvoin kyllä matseja katson katsomosta. Kerran katsoin Suomi - Ruotsi ottelua. Huuto ja solvaaminen ympärilläni oli minusta kauheaa. Niinpä aloin piruuttani kannustaa ruotsalaisia kun katsomo vaikeni. Kyllä sieltä purinaa kuului, että onko tuo ukko hurri. En kyllä kauan vastarannan kiiskenä esiintynyt. Tuli mieleeni, se saattaa käydä terveydelleni vaaralliseksi.

        Täytyypä lähteä keskittymään hiihtoihin, miesten viesti on edessä. Hyvä moka käy, jos pronssia tulee - tuskin tulee.


      • ynnämuu kirjoitti:

        Noin se käy ja käytän sitä. Minulla värjäys käy vas. puoleista painamalla. Jotain lisätäkseni: kohdistimen pitää vilkkua. Teksti pysyy tallennettuna koneen sulkemiseen saakka. Voihan siirtoa kokeilla missä tahansa, vaikka pariin sanaan.

        Hyvinhän Ramoonalta "oikea kieli" sujuu, sitä ei ole sivistys pahemmin sotkenut. Sen minkä nuorena ...jne. Minun alkukieleni ei ole aivan sama, mutta paljon samanlaisuuttakin.

        Olen samaa mieltä kerrotusta turhasta riehasta voittojen jälkeen. Tyylikkäimpiä ovat pienieleiset menestyjät. Jääkiekossa fanien toiminta on vasta vallatonta haukkumisineen huutamisineen. Harvoin kyllä matseja katson katsomosta. Kerran katsoin Suomi - Ruotsi ottelua. Huuto ja solvaaminen ympärilläni oli minusta kauheaa. Niinpä aloin piruuttani kannustaa ruotsalaisia kun katsomo vaikeni. Kyllä sieltä purinaa kuului, että onko tuo ukko hurri. En kyllä kauan vastarannan kiiskenä esiintynyt. Tuli mieleeni, se saattaa käydä terveydelleni vaaralliseksi.

        Täytyypä lähteä keskittymään hiihtoihin, miesten viesti on edessä. Hyvä moka käy, jos pronssia tulee - tuskin tulee.

        Kiitos oikaisusta. Tuli siis toinen moka. En tosiaankaaan ole vasuri, siis maalatessa vasenta puolta hiirestä painetaan. #&%#### :-(


    • Ruiskukko

      Terveisiä eteläiseltä Pirkanmaalta!

      Kello on niitä maita, että hämärä hiipii nurkkapieliin. Kisat on tältä päivältä katottu ja Mietaa on mainio kommentaattori. Minua nuo tyttöjen kiljumiset eivät haittaa, enemmänkin se kun toimittajat alkavat kysellä pian maaliin tulon ja hyppyjen jälkeen kaikenmaailman asioita ja hiihtäjät ovat ilmiselvästi joskus ihan vaivautuneita, eivätkä haluaisi vastailla mitään. Näin ainakin itse olen ollut käsittävinäni. Voin kyllä olla väärässäkin, mulla on vara antaa periksi.

      Mistee päen Savvoo Rammoona oot? Minäkii oon iha paljasjalakane raatalampilaene, vaekka oon tullu tänne Valakeekoskelle juhannukse eellä 2006. Oekeeh hyvi oon tännek kottiutunna, enkä haekaele tiältä minnekkää.

      Viime yönä tiällä meellä olj satanna vähäl lunta, vuan se kaekki oj jo sulanna poes. Tästä minun työhuoneen ikkunasta näkkyy tuonne muutaman saan metrin piähän, heenäpellolle ja siellä näkkyy jo vaekka kuinka paljoh heenätupsuja ja kiviäkkii. Omalla tontilla puihe alla olova nurmikko on osittaes sulanna poes. Väestämätä tulloo mielee, että tässäkö se tää talavi tuassiisa olj? No aekapa senniin näättää.

      Tuossa istuissan oon väkertännä kästöetä, ee sitä ossoo tyhjin käsin olla. Muutaman kännykkäpussin oon virkanna tuonne käsjtyökerhon kevätmyyjäesii, öölössä päevänä yks Irene-mummo halus jo itellee yhen. Meellon siellä meleko maenijo porukka, naaretaaj joka kerta maha kippeeks. Ens torstaena lähetää Ideaparkkii, syyvään siellä ja vähä humputellaa. Mukavoo!

      Voekeehar riskisti! Hyvijä unija tulovana yönä! tiällä paulamaria

      • Rammoona

        Sieltähän minnäe kotosin, Raatalammilta. Tänne eteläeselle rannikolle elämä kuletti, ja tiällä meren hengessä viihytään , lapsettii perreineen on asettunneet näelle seuvvuille. Taijjan olla sen verran nuorempoo vuosmallia, ettei sammoo luokkoo oo käyty Paulamarian kanssa. Hyvvee kevvään tulloo sinnekkii päen !


    • Tässä nut koelähetys. Katselin kyllä viesuhiihtoa, ei se suksi Suomalaisita luistanut, vielä perinteisellä meni aika mukavasti, mutta loppu olikin vaikeeta. Eipä siitä sen enempää, pitkät matkat jäljellä, uskoisin jonkun pääsevän jopa palkintosijalle, tai ainakin pisteille. Jotain on vialla kun suksi ei oikein kulje.
      Taidan nyt opetella sitä tallentamista, Vähän se tuntuu samanlaiselta kuin tulostimelle tuloistaisi.

    • cccccccccc kkkkkkk

      • Huomenta Kalevalanpäivään, liput roikkuvat salkoa vasten, ei tuulta ja nollan tietämissä mittari, pilvinen päivä varmaan koko päiväksi.
        Eilen aurinko loisti taivaalla ja aika korkealla jo kävi, siitä se vaan kipuaa ja paistetta lisää.
        Kyllä tämä takertelee tämä uudistuksen sisään ajo, mutta ei niin hankalaa kuitenkaan kuin Facebookissa, siellä en osaa mitään tehdä, hypittävä on sivulta toiselle, eikä sittenkään asia selviä, no joitakin viestejä osaan lukea, mutta sekainen on sekin.
        Poistamista en löydä mistään ja tarvetta olisi jotakin joskus poistaakin.
        Tunariksi tunnustaudun ja en jaksa selata ja etsiä, olkoon.
        Minä tuolta ylhäältä pienennän tämän viestin palkkiin alas, otan uudelleen Suomi24 sivun esiin, kirjaudun ja nostan alhaalta pirtin esiin, lähetän, näin on tullut näkyviin, hankalaa kylläkin.
        Väittää aina että en ole kirjautunut eka kerralla, vaikka olenkin.
        Saisivat näkyvästi näistä ongelmista kertoa, voi olla että jossakin lukeekin, mutta eipä jaksa selata.
        Vielä tuosta kirkumisesta, hienoa ei todellakaan ole, jos Amerikasta tuollaista pitää matkia niin heikolla ollaan.
        No onhan se nähty monta muutakin sieltä tulevaa, ei sovi suomalaisen ihmiseen, mutta perästä pitää vaan mennä.
        Pidän suomalaista luonnetta harkitsevana ja rauhaisana, miksi noita muualta tulevia pitää kaikessa matkia?
        Tuo pyöräili jaloille olisikin hyvä kunnon kohotus, mutta eipä sekään enää kuulu minun hommiini, en uskalla, pyöränikin jo hävitin.
        Ajan pyörällä aamuisin sängyssä:)
        Vaikeaa on Savon murteella kirjoittelu, vaikka varmaan minun viesteistäni se Savo väliin pilkahtaa, vaikka en tarkoitakaan.
        Punakynä merkkaa kovasti viestiäni, ei hyväksy murteen tuomaa mukaan, ainakaan kaikkea.
        Katleijalla tämä tietokone on hyvin hallussa, näin olen huomannut, minä töpeksin monesti ihan helpoissakin asioissa, en jaksa selata ja oppia hakea.
        Olkaa nyt kaikki vaan sinnikkäitä ja yrittäkää viestiä laittaa, kyllä se joskus onnistuukin;)
        Nyt minä alan siivous hommiin, kaikille Onni nimisille onnea, myös meille joiden nimi ei Onni olekaan;)
        Olkoon päivänne iloinen ja antoisa kaiken suhteen.
        Siksi onkin mukava kun täällä osaavat neuvoja jakaa.


      • SkillaN kirjoitti:

        Huomenta Kalevalanpäivään, liput roikkuvat salkoa vasten, ei tuulta ja nollan tietämissä mittari, pilvinen päivä varmaan koko päiväksi.
        Eilen aurinko loisti taivaalla ja aika korkealla jo kävi, siitä se vaan kipuaa ja paistetta lisää.
        Kyllä tämä takertelee tämä uudistuksen sisään ajo, mutta ei niin hankalaa kuitenkaan kuin Facebookissa, siellä en osaa mitään tehdä, hypittävä on sivulta toiselle, eikä sittenkään asia selviä, no joitakin viestejä osaan lukea, mutta sekainen on sekin.
        Poistamista en löydä mistään ja tarvetta olisi jotakin joskus poistaakin.
        Tunariksi tunnustaudun ja en jaksa selata ja etsiä, olkoon.
        Minä tuolta ylhäältä pienennän tämän viestin palkkiin alas, otan uudelleen Suomi24 sivun esiin, kirjaudun ja nostan alhaalta pirtin esiin, lähetän, näin on tullut näkyviin, hankalaa kylläkin.
        Väittää aina että en ole kirjautunut eka kerralla, vaikka olenkin.
        Saisivat näkyvästi näistä ongelmista kertoa, voi olla että jossakin lukeekin, mutta eipä jaksa selata.
        Vielä tuosta kirkumisesta, hienoa ei todellakaan ole, jos Amerikasta tuollaista pitää matkia niin heikolla ollaan.
        No onhan se nähty monta muutakin sieltä tulevaa, ei sovi suomalaisen ihmiseen, mutta perästä pitää vaan mennä.
        Pidän suomalaista luonnetta harkitsevana ja rauhaisana, miksi noita muualta tulevia pitää kaikessa matkia?
        Tuo pyöräili jaloille olisikin hyvä kunnon kohotus, mutta eipä sekään enää kuulu minun hommiini, en uskalla, pyöränikin jo hävitin.
        Ajan pyörällä aamuisin sängyssä:)
        Vaikeaa on Savon murteella kirjoittelu, vaikka varmaan minun viesteistäni se Savo väliin pilkahtaa, vaikka en tarkoitakaan.
        Punakynä merkkaa kovasti viestiäni, ei hyväksy murteen tuomaa mukaan, ainakaan kaikkea.
        Katleijalla tämä tietokone on hyvin hallussa, näin olen huomannut, minä töpeksin monesti ihan helpoissakin asioissa, en jaksa selata ja oppia hakea.
        Olkaa nyt kaikki vaan sinnikkäitä ja yrittäkää viestiä laittaa, kyllä se joskus onnistuukin;)
        Nyt minä alan siivous hommiin, kaikille Onni nimisille onnea, myös meille joiden nimi ei Onni olekaan;)
        Olkoon päivänne iloinen ja antoisa kaiken suhteen.
        Siksi onkin mukava kun täällä osaavat neuvoja jakaa.

        Huomenta, kirjoitan viesti vaikka Ykkösaamussa presidenttiä haastatellaan. Laitoin tallennuksen päälle ja katson se sitten pukeutumisen ja petaaisen jälkeen.:))) Asia kerrallaan, asia kerrallaan.
        Ota SkillaN vaan rauhallisesti nuo pikku harmit tässä uudessa systeemissä. Uskon että ne korjaavat nuo häiriöt. Ajattele jos useampia viestejä päivässä kirjoittaisit, niin silloin olisi eri asiaa kun tämä ylimääräistä vaivaa tuottaa.
        Hyvin sait Kahvipirttiin taas tänäänkin avausviestisi lähetettyä, kiva kun jaksat aina sen tehdä. Siksi me muutkin mukaan aina tulemme.


      • hurskainen

        Laitteella taitaa olla jotain sinua vastaan Late vaan. Onko siinä tarpeeksi tehoja? Ihan vaikuttaa siltä, ettei robotti osaa noita kaikkia punkynällä merkittyjä tekstejä.
        Kirjoitin rekisteröityneenä viesti mutta laitoin ruksin kirjoita muulla nimimerkillä. Kone hylkäsi viestin ja ilmoitti; et ole kirjautunut. Kuitenkin se siinä näkyi, nyt ruksilla merkittynä.

        Mittari näyttää 2 astetta mut maassa ehkä ½. Kerrankin tuuletonta.


    • Hyvää huomenta Kalevalan päivänä!

      Minulle tuli eilen kummallinen tapaus. Olin selailemassa uutisia, kun äkkiä toppasi ja kone kehotti sammuttaman koneen. Tottelin ja siitä alkoi päivitys. Sitten tuli lopuksi ilmoitus, että "Tuntematon taho" pyytää saada luoaa tehdä muutoksia koneeni asetuksiin, kyllä vai ei. Tietysti vastasin, että ei.
      Luultavasti vain virussuoja toimi. Eihän koneellani suuria salaisuuksia ole, mutta parempi sen on pysyä omassa hallinnassani. Eipä muuta häiriötä ole ilmennyt.

      Nyt onkin lähdettävä kipaisemaan marketissa mutkan kautta. Keli näyttää oikein hyvältä.

    • mummeli777

      huomenia.

      Menise viime yö sentään.
      Pari tuntia nukahdin,ei tullut uni vaika otintroppiakin.
      Tuntuu että silmät on ihan ristissä.
      Enkä voi mennä nyt nukkumaan.Olen lähdössä käymään aptekissa ja iltapäivällä on pyykkitupa varattuna .
      Kahvia olen juonut että kohta korvista vuotaa;)

      näkyillään...
      saas nähdä lähteekö tämä ;D

    • Neeasa

      Hyvää Kalevalanpäivää! Onnea myös kaikille Sisu- nimisille!

      Pilvistä tänään, voimakas etelätuuli avitti minua sitten, kun olin ensin päässyt kääntöpiteeseen,
      mielessäni ajattelin, että kiitos, kiitos.!

      Kaksi oravaa on majaillut meidän pihapiirissä, tämän tästä ne ovat juosseet perätoukuria
      nurmikolla ja puusta puuhun hyppien, mutta nyt ovat häipyneet, en tidä minne.
      Olisiko joutuneet kissan saaliiksi, myös harakat ovat aika rosvoja, vai olisiko vain lähteneet maailmaa katsomaan.

      Kalevalaa ennen koulussa luettiin, pitkiä runoja piti ulkoa osata. Muutenkin ulkolukua harrastettiin, eteen estraadille lukemaan, olihan siinä oma viehätyksensä!

      Nyt porkkanoita raastamaan ja salaattivärkkejä laittamaan, se on melkein aina suurin työ aterian valmistamisessa.

      Neea nimppari ei enää ole käynyt, siksi olen sitä parilla kirjaimella jatkanut : Neeasa

    • Ruiskukko

      Hämärtyvvee iltoo!

      Eepä oo aarinko näättäätynnä koko päevänä, tuolla se on tiiviisti pysytelly piliviin takana. Neeasalta pittää kysyä mikä se tuommone perätoukuri on? En oo ikinä kuullukkaa.

      Voesitko Rammoona kertoo, miltee kylältä oot lähtennä? Minun kotjpaekka on siellä Pakarilassa, ison Konneveer rannalla, isän suku on ollu toestasattoo vuotta lossarina Kivisalmessa. Parj vuotta asuttiinnii siellä lossarim mökissä. Kaanista seotuva!

      Kyllä nuita oravia on meejänniip pihalla ihaj joka päevä, myö niitä syötellää. Nuapuri ullakolla kuulema majjaeloovat ja pessiivättii, kuulema siellä on semmosia reekiä, että piäsöövät pujahtammaa kato alle.

      Kiisselkattila on hellalla ja pitää lähtee suurustammaa. Mukavoo illan köllykkätä! paulamaria

      • Rammoona

        Minnoon kasvanna Äijjäveen rannalla, kirkonkylässä. Koko pitäjähän on tavallaa suari, vesistöt ympäröe joka puolelta. On avaria järven selekiä, kappeikkoja, virtoja, koskija ja kanavia, suaria , niemia ja lahtia...ei kommeempoo seutuva oo heleppo löytee.
        Laetannii tähä linkin Etelä-Konneveen kansallispuistoon, voepi muutkii nähhä, miten uppeet on maesemat meijjän syntymäseuvvulla. Mahtava asija, että tuo kansallispuistohanke totteutu . :)

        http://rautalampi.fi/kansallispuisto


    • Netissä luki eilen: » Suomen naishiihtäjät viimeiselle matkalle valittu. « (MTV.fi)

      Tuntui fataali matka olevan tytöillä edessä.
      Kuulosti niin peruuttamattomalta.

      Onneksi kaikki tulivat hyvissä voimissa perille. Huojentavaa.

      • NIIN_Tuskinpa_

        sitä suksia voidellaan tai valitaan silloin.


      • outoa

        Olisiko sanayliherkkyys naurun sijasta mahdollista?


      • Loppukevennystä

        Englantilaisista filmeistä olen oppinut,
        että kaikkia asioita voidaan keventää huumorilla.
        Myöskin vakavia.
        Eräässä filmissä arkku oli pyörillä olevan katafalkin päällä,
        joka nurkassa oli knallipäinen mies,
        sitten tuli alamäki ja mieghet kääntyivät yllättäen oikealle,
        vaikka kärry jatkoi suoraan mäkeä alas.


      • hurskainen

        Taitaa olla suomelle mustimmat Faluninkisat. Ihan huikeita pultteja en kuitenkaan henk.koht. ota; mielenkiinto lerpahtaa kisamenestyksen laimeuteen.
        Naiset kuitenkin komeasti pronssille. Siitä tunnustus. Ei sekään pienellä puristuksella lähtenyt. Tapahtuiko mäkivalmennuksessa jotain dramaattista kun poikamme eivät enää pärjää hyppykisoissa.
        Menköön tämä talvi näin, mutta jo ensi kesän yleisurheilussa näytämme ja talvikisoissakin enemmän suomenlipun väriä. maailman kisa-areenoilla.

        Ihan mahotonta tämä ajan riento. Vasta loppiaista veisasimme, huomenna heräämme maaliskuuhun, leutoon ja ongelmattomaan säiden puolesta.

        Ja kärsivällisesti mutta päättävästi alamme kohtakopuoliin maksamaan huikeasti kasvanutta valtionvelkaamme lyhentämään. Voi siinä sukupolven ikä vierähtää, mutta aikaahan on.

        Niin että valoisata maaliskuuta runsaan tunnin päästä vastaan ottamaan vähintään kreippaasti kreippaasti.


      • Huomenta maaliskuun ensimmäiseen ja rauhaisaan sunnuntai aamuun.
        Sää suosii edelleen, lämpöä yksi aste ja leppoisaa tuulta, sateetonta pilvi poutaa.
        Eipä tuo urheilu oikein taida onnistua, kun rahan voimalla sitä yritetään, en asiasta paljon ymmärrä, mutta välineet kaikille saman tasoisiksi, sitten voisi urheilijan kunnolla olla jotakin merkitystä.
        Niin, tuo valtion velka hirvittää. mutta kun joka puolella vaan niitä ottavia käsiä on ojolla miten siinä tarkkana olet.
        Nyt pitäisi joka taholla suu säkkiä myöten nyörittää, tinkiä vaatimuksista kaikkien, osinkojen jakajienkin, ennen muuta heidän.
        Sattuu noita sana vipauksia muillekin kuin minulle, asia muuttuu kummasti, kun sana väärään paikkaan joutuu, tarkoitus ihan muuta.
        Englantilainen huumori on mielestäni hyvää, sitä ei aina edes tajua, vähemmän ehkä noita kaksimielisiä siellä, tai en ole huomannut.
        Oivallus kohdallaan -Tuskinpa- tuo on huumori minuun puree;)
        Voi se jollekin olla viimeinen tuo matka, tiukoilla olivat tytöt nytkin ja niin lähellä se pronssi Niskasella, no Lahdessa sitten.
        Kesäisin minäkin olen siellä kansallispuiston liepeillä käyskennellyt, Siikakoski yli ajettu Rappaatlahden rannoilla Rautalammin puolelle kurkittu.
        Kaunista on puiston maisemissa, kannattaa tutustua niihin maisemiin, kai sinne jotakin matkailuun viittaavaa on suunnitteilla.
        Vastaisiko tuo perätoukuri, meilläpäin kuultua peräkanaa?
        Katleija oikeassa olet toinen olisi varmaan juttu jos paljon kirjoittelisin, voisi hermo pettää, kun aina kahteen kertaan pitäisi kirjautua, mutta tämä pirtin kirjoittelu on suurilta osin riittänyt, en edes puskasta käy huutelemassa;)
        Jännä kun jostakin luin, miten jotakuta ärsyttää, kun pirtissä niin tuttuja ollaan, no pakko tulla tutuksi kun paljon samat kirjoittelee, muutamia olen kyllä tavannutkin, suurin osa kyllä vain kirjoittelu tuttuja.
        Joskus kun pelailen tulee kehotus ladata lisä juttuja, kysyvät sallinko ja sallin, hyvin olen vielä ilman harmeja selvinnyt, kerta se on ensimmäinen.
        Miten vatsasi kestää kahvia noin paljon muori, minä vaan aamulla juon, närästämään tuppaa, jos useammin tätä herkkua nautiskelen.
        Merkit hupenee, kai olisi syytä taas lopettaa, oikein mukavaa sunnuntai päivää, Alpo saa tänään onnittelut.
        Olavi Virta laulelee radiossa, eipä hänen veroistaan ole löytynyt, minun kesto suosikki, sata vuotta jo hänenkin syntymästä.
        Nyt hei, hei.


      • Rauha.heille

        Toivottavasti saivat naishiihtäjät viimeiselle matkalle hyvän voitelun.
        Rauha heille.


      • hurskainen
        SkillaN kirjoitti:

        Huomenta maaliskuun ensimmäiseen ja rauhaisaan sunnuntai aamuun.
        Sää suosii edelleen, lämpöä yksi aste ja leppoisaa tuulta, sateetonta pilvi poutaa.
        Eipä tuo urheilu oikein taida onnistua, kun rahan voimalla sitä yritetään, en asiasta paljon ymmärrä, mutta välineet kaikille saman tasoisiksi, sitten voisi urheilijan kunnolla olla jotakin merkitystä.
        Niin, tuo valtion velka hirvittää. mutta kun joka puolella vaan niitä ottavia käsiä on ojolla miten siinä tarkkana olet.
        Nyt pitäisi joka taholla suu säkkiä myöten nyörittää, tinkiä vaatimuksista kaikkien, osinkojen jakajienkin, ennen muuta heidän.
        Sattuu noita sana vipauksia muillekin kuin minulle, asia muuttuu kummasti, kun sana väärään paikkaan joutuu, tarkoitus ihan muuta.
        Englantilainen huumori on mielestäni hyvää, sitä ei aina edes tajua, vähemmän ehkä noita kaksimielisiä siellä, tai en ole huomannut.
        Oivallus kohdallaan -Tuskinpa- tuo on huumori minuun puree;)
        Voi se jollekin olla viimeinen tuo matka, tiukoilla olivat tytöt nytkin ja niin lähellä se pronssi Niskasella, no Lahdessa sitten.
        Kesäisin minäkin olen siellä kansallispuiston liepeillä käyskennellyt, Siikakoski yli ajettu Rappaatlahden rannoilla Rautalammin puolelle kurkittu.
        Kaunista on puiston maisemissa, kannattaa tutustua niihin maisemiin, kai sinne jotakin matkailuun viittaavaa on suunnitteilla.
        Vastaisiko tuo perätoukuri, meilläpäin kuultua peräkanaa?
        Katleija oikeassa olet toinen olisi varmaan juttu jos paljon kirjoittelisin, voisi hermo pettää, kun aina kahteen kertaan pitäisi kirjautua, mutta tämä pirtin kirjoittelu on suurilta osin riittänyt, en edes puskasta käy huutelemassa;)
        Jännä kun jostakin luin, miten jotakuta ärsyttää, kun pirtissä niin tuttuja ollaan, no pakko tulla tutuksi kun paljon samat kirjoittelee, muutamia olen kyllä tavannutkin, suurin osa kyllä vain kirjoittelu tuttuja.
        Joskus kun pelailen tulee kehotus ladata lisä juttuja, kysyvät sallinko ja sallin, hyvin olen vielä ilman harmeja selvinnyt, kerta se on ensimmäinen.
        Miten vatsasi kestää kahvia noin paljon muori, minä vaan aamulla juon, närästämään tuppaa, jos useammin tätä herkkua nautiskelen.
        Merkit hupenee, kai olisi syytä taas lopettaa, oikein mukavaa sunnuntai päivää, Alpo saa tänään onnittelut.
        Olavi Virta laulelee radiossa, eipä hänen veroistaan ole löytynyt, minun kesto suosikki, sata vuotta jo hänenkin syntymästä.
        Nyt hei, hei.

        Lailan ja Olan kohtalot surettavat ja harmittavat - silti he pystyivät elämänsä aikana enempään kuin me tavikset. Heitä soitetaan yhä paljon. Lailan syntymästä oli viime syksynä kulunut vasta 75v.

        Eräs nettikirjoittaja, ties miltä saitilta kirjoitti; jos Pertti Kurikan Nimipäivät voittavat Uuden musiikin kilpailun niin hän muuttaa kyllä Ruotsiin.
        Nyt kuitenkin niin pääs käymään niin että kyllä se musiikkimaailma liikuttaa nykyäänkin ihmisiä. PKN-tiimi oli hyvin otettu ja liikuttunut voitostaan. Minulle kelpasivat.


      • IHAN.hyviä.sinne

        He ovat CP-vammaisia, on hyvä että voittivat.


      • korjausta
        IHAN.hyviä.sinne kirjoitti:

        He ovat CP-vammaisia, on hyvä että voittivat.

        He ovat kehitysvammaisia, CP-vamma on eri asia.
        Mutta ihan hyvä kun voittivat.


    • marja-liiiisa

      Huomenta!

      Leppoisaa on keli täälläkin. Vaikka kun katsoin telkkarista Helsingin näkymiä, niin kaukana ollaan. Puolisen metriä on lunta, ei meinaa saappaanvarret riittää. Ja siellä etelässä lumetonta, ja pihan haravoimista jo suunnittelevat.

      Huomasin myös, että siellä vilahteli entisiä Rautalampilaisia. Niin kysyisinkin nyt teiltä, että kävittekö nuoruudessanne Varuskunnan lavalla tanssimassa? Varuskunta oli siihen aikaan suosituin tanssipaikka seutukunnalla, siellä monet nuoret toisensa tapasivat,. Siellä olin minäkin joka ainoa sunnuntai. Kyllä ne aina sai pääsymaksurahat jostain kokoon, vaikka tiukkaa siihen aikaan olikin. Olin liikkeellä aina naapurin tytön kanssa, porukalla aina kuljettiin. Meidän kylän ohi vei oiken linja-auto, joka keräsi matkalta kyytiin
      kaikki lähtijät. Ja kun auto tuli tanssipaikalle, niin se oli aina täysi. Ei tarvinnut siihen aikaan tyhjiä penkkejä ajella. Mutta ei omia autoja ollutkaan kellään, eikä taksejakaan joka kylällä.

      Tytöillä oli siihen aikaan ne vannehameet, niitä piti ihan käsillä ohjailla, että sopi linja-auton ovesta sisään. Ja tukka oli tupeerattu mahdollisimman korkealle, ja lakkaa niin paljon, että mikään karva ei heilahtanut.
      Kun yöllä tultiin pois, niin oli jo pimeää. Ja me aina oikaisimme kotiin vähän lyhyemmän polun kautta. Ja siinä matkalla oli lehmähaka, ja pieni suo. Riisuttiin kengät pois, että ei astuttu tanssikenkiämme niihin lehmäläjiin joita
      varsinkin siellä veräjän pielessä oli runsaasti. Sitten oli suo, joka oli niin vetelä, että upotti joskus polveen saakka. Mutta siitä sitä vaan rämmittiin. Ja kun päästiin joelle, niin siinä sillalla istuttiin ja roikotettiin jalkoja vedessä, ja puhdisteltiin niitä kaikesta kurasta. Mutta hauskaa meillä oli, kyllä nauru raikui siellä pimeässä yössä.

      Ja sitten ei muuta, kun uutta reissua suunnittelemaan, ja rahaa säästämään sitä varten. Kaverini oli viikolla kysynyt isältäni, että olenko lähdössä Varuskuntaan sunnuntaina, niin isäni oli vastannut, että sehän on varmempaa kuin sekajunain kulku.Aika hyvin vastattu!

    • Tänään on taas kEnkkuillut tämä kone, kun painoin E kirjainta tuli aina c niin nytkin, paitsi jos klikkaan ison E Silloin toimii. Ei huvita jatkaa täytyy tutkia missä vika.

      • Tulihan edellä, m-l : kertomasta mieleeni "vanhat ajat." Olihan siinä urakkaa, jos lähdin sieltä korvesta tantsupaikkaan. Ensin kivikkoista polkua, suoalueet pitkospuita myöten 7 km, sitten saman verran polkupyörällä, jos sellainen oli autotien varressa kuusen juurella odottamassa. Harkiten ja vähiin ne reissut jäikin, vaikka mielitekoa olisi ollutkin. Rahastakin oli kiinni. Mitäpä noista, tuskinpa niistä elinikäistä vahinkoa tulikaan, vaikka joutui väliin jättämään.

        Se saavutukseni tuli täyteen, että hiihtokisat sohvalta käsin olen tällä erää loppuun töllöttänyt. Suomalaiset jäivät rutkasti tavoitteestaan. Entisenä talviurheilun mahtimaana se on kolaus faneille ja urheilijoillekin. Olihan siellä hyviä kamppailuja katsottavaksi. Sainpahan jotakin tehdä suuremmin pohdiskelematta, väliin leppoisena ajan tuhlaamisena.

        Enpä nyt ryhdy vakavampia asioita pohdiskelemaan, vaikka siihenkin kyllä olisi aiheita. Niinhän ennen sanottiin, että menköön tämä päivä tälleen, katsotaan huomenna.


      • Latella temppuilee kone, minun taas täytyi kopio ja tehdä uusi kirjautuminen, vaikka entinen oli kunnossa.


    • Ruiskukko

      vastausta marja-liiiisalle.

      No siellähän sitä minäkii Varuskunnassa kävin, paljon kävinnii. Sitä en muista, oliko Rautalammilta linja-autokuljetus, mutta serkkupoikien kanssa useimmiten mentiin, joskus kyllä poljin pyörälläkin. Ensimmäiselle valssille aina tähdättiin ja siitä suoraan ovelta tanssimaan. Siellä oli muutamia Konneveen tyttöjä, jotka olivat ihastuneita serkkupoikiin ja tottahan he huomasivat kun eka valssille menimme, luulivat raukat, että nyt niillä pojilla on uudet "sussut". Emme kuitenkaan olleet vaarallisia, sekin asia tuli heille myöhemmin tutuksi. Varmaan olemme olleet kanssasi monet kerrat samoina iltoina siellä, vaan emmepä tunteneet toisiamme. Sitten -61 menin naimisiin ja muutin pois kokonaan paikkakunnalta.

      Siinä Kivisalmessa on isäni suku ollut toista sataa vuotta lossarina, alle kymmenvuotiaana asuttiinkin pari vuotta siinä mökissä Kuopion puoleisella rannalla. Oikein tuttuja seutuja. Ja tosi kauniita! Viime kesä oli ensimmäinen, kun ei käyty ollenkaan niissä maisemissa, jospa tuota tulevana kesänä päästäisiin, toivon niin.

      Muita kesäisiä tanssilavoja olivat Puroniemen lava Liimattalassa ja kirkolla muistaakseni Syväjärven lava. Viime mainitulla kävin hyvin harvoin, mutta Puroniemessä varmaan eniten, sinne oli hyvä ajaa pyörällä. Koskaan ei tarvinnut yksin kulkea, siihen aikaan oli nuorisoa kylällä paljonkin. Sen minäkin muistan niistä "pönkkähameista", että nekin piti itse tehdä. Kolmikerroksinen se oli ja itse virkkasin pitsin hameen helmaan ja perunajauhovedellä ne sitten tärkättiin kun piti olla leveä. Mulla on muistaakseni jossain "kätköissäni" pala sitä pitsiä, en nyt vaan heti saa päähäni, missä se saattaisi olla. Niin ja hiukset piti kotona pyöritellä sormen ympärille, päälle pinnit. Siellä perillä sitten pinnit poistettiin ja kammattiin siistiksi. Mulla oli luonnonkiharat, erittäin helppohoitoiset hiukset, niinkuin on vieläkin.

      Mukavahan noita on muistella, ei mitään ikävää tule mieleen. Hyviä öitä ja kauniita unia!
      Ei minullakaan joka kerran onnistu yekstin lähettäminen heti, pitää ottaa uusiksi. Vaikka kuinka lasken oikein ja merkitsen luvun niin sanoo, että luku on väärä, oikein punaisella sen kertoo. Katsotaan nyt kuinka käy.

    • Kirjoitin pitkän jutun ja en muistanut kirjautua, sitten kadotin koko kirjoitukseni, on hankalaa.
      En jaksa, en ehdi uutta väsätä, joten mukavaa keväistä päivää, eletäänhän nyt eka kevät kuukautta.
      Katsotaan nyt lähteekö, kirjauduin kyllä nyt, mutta myöhäistä oli.

    • Huomenta.

      Arvaan vain Skillan harmittaako kun olet kirjoittanut pitkän rimpsun ja sitten se lentää bittitaivaaseen ;)

      Pilvessä on taivas,en ole vielä nenääni ulos pistänyt,enkä taida liioin pistääkään.
      Roskat kyllä pitää viedä,kukahan se sitä roskaa minullakin tekee ;)??

      Nyt olen saanut nukutuksi 2 yötä kunnolla.

      Kumma kun pitää noiden uniensa kanssa tapella;)

      noh hyvää päivän jatkoa kaikille.
      näkyillään...

      • Noin on käynyt liian monta kertaa. Monet ptkät jutut inoissaan kyhäilee. On kuin vettä niskaan tulisi kun saa tapella lähtemisen kanssa. Ei olle kirjauduttu (vaikka on ) väärä nimimerkki, vääriä kirjaimia, lasku väärin... kiitos alkaa olla kypsä olo.
        Minkähän ihmeentakia 24: n piti mennä muuttelemaan kun niin hyvin toimi "silloin ennen ???


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Noin on käynyt liian monta kertaa. Monet ptkät jutut inoissaan kyhäilee. On kuin vettä niskaan tulisi kun saa tapella lähtemisen kanssa. Ei olle kirjauduttu (vaikka on ) väärä nimimerkki, vääriä kirjaimia, lasku väärin... kiitos alkaa olla kypsä olo.
        Minkähän ihmeentakia 24: n piti mennä muuttelemaan kun niin hyvin toimi "silloin ennen ???

        Samat vaivat olen viestin lähetyksessä kokenut. Arpajaisia on, milloin ja miten onnistuu. Eikä muutoinkaan ole uudistuksessa kehuttavaa.

        Kevätkuukausihan se on kalenterin mukaan menossa. Siltähän täällä näyttääkin, lumet ovat melko tarkkaan häipyneet, 4 ja vettä tihuuttelee. Vieläpä ehtii luntakin tuprauttaa.
        Yllättävähän P. Kurikan nimipäivän valinta oli. Musiikkihommissa olen melko nolla, enkä pyri pitkälle arvostelemaan. Jotenkin tuntuu, että vähän samantyylisestä erikoisuuden hausta on kyse kuten Loordin viisut voittaneessa kappaleessa. Aivan mulle sama, huonostihan koko viisuja olen katsellutkin.

        Koetanpa pistää lähettäen. Hyvää jatkoa vaikeuksista huolimatta!


    • att2

      Vuodet kulkevat ja niiden rajat, tosin kirjoitan monella ajalla. Näen hyvänä tämän kahvipirtin että säilyy ja antaa onnea monelle ehkä myös rauhaa omalle sielulle.

      • Huomenta jälleen, yritystä vaan sitkeästi.
        Sää on pilvinen, sateli räntää, lämmön puolella mennään, ihan tavan mukainen markkina keli.
        Meillä on ne kevätmarkkinat tänään ja huomenna, eipä taida tulla mentyä vaikka lähellä onkin, ei mitään ostettavaa sieltä ole, en edes markkina rinkelistä tykkää.
        Toivon että noin on, kuten sanot att2, vaikka pirtti myös ärtymystä aiheuttaa, mutta koskaanhan ei päästä siihen, että kaikki tykkäisivät sen olen tähän ikään hyvin huomannut.
        Tuttuja esiintyjiähän nuo P. Kurikan pojat onkin, olen heidän ohjelmiaan telkkarista nähnyt muissa yhteyksissä, ihan kivoja kavereita.
        Saapa nähdä miten euroviisu kansa heidät vastaan ottaa, varmaan kova pettymys jolleivat kivasti sijoitu, pidetään peukkuja.
        Olen ynnämuun kanssa samoilla linjoilla, voi sää vielä talviset merkit näyttää ja hyvä jos aikanaan sen tekisi, ettei sitten kesän kynnyksellä.
        Meri-kukka, kaikkihan "silloin ennen" oli paremmin, mutta niin vaan on sopeuduttu uusiin metkuihin, jospa tähänkin.
        Kieltämättä on tunne siitä monesti tullut, että jospa nyt sanoisin omalta kohdaltani kiitos, mutta aina vaan jatkuu;)
        Eihän nämä sekaisuudet ole omiaan intoa kasvattamaan, mutta mistäs sitten näitä kivoja kavereita keksin, mitä pirtissä on?
        No antaahan ajan kulua, voihan olla, että minulta ei kysellä, kun ykskaks loppuu.
        Yllättävän usein sitä yhdenkin ihmisen taloudessa saa roska pusseja kiikuttaa, aina vaan täyttyvät ja noita lehtiä myös saa kantaa myötäänsä.
        Tanssi reissuista on juttua ollut, no onhan niitä tullut tehtyä ja pitkin kaupungin laitoja kuljettu, ei silloin matkat estäneet.
        Vähäisiksi kuitenkin jäivät, kun se oikea löytyi ja hänen kanssaan sitten kaikenlaista muuta eteen tuli, olimme yhdistys ihmisiä jo silloin molemmat ja touhua riitti.
        Vajaa yhdeksäntoista olin, kun meidät vihittiin ja siitä se alkoi kodin rakentaminen ja muu sellainen, töitä kovasti tehtiin ja saatiin oma asunto, sitä työn tekoa se sitten elämä on ollutkin, hyvä kun työtä aina on riittänyt.
        Silloin uskalsi velkaakin tehdä, kun oli pysyvät työt ja ansiot, tänä päivänä kaikki epävakaata.
        Noita vannehameita en muista omistaneeni, mutta sellainen bebita ruutuinen mekko oli ja helmassa brodyyri pitsi, hiuksia muistan että solmuilla kierrettiin, siis paperi nauhalla tai jollakin sellaisella, tai ainakin olen sellaisia "nyyttejä" jossakin olen nähnyt.
        No jätänpä muistelot, kun en kuitenkaan muista.
        Kivaa päivää vaan teille kaikille, olkaa sitkeitä tämän kirjoittelun suhteen, se kuulemma tekee hyvää aivoille;)
        Niinhän se kahdesti taas piti kirjautua, miksihän?


    • Isot Ja Pienet EET eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee EEEEEEEEEEEEEEEEEEE.

      • Kyl maar sun Late tarttee toi aparaattis monttööril vier, eik sul men herrrmot.


      • tul vaa mielen et auttaisko näppäinten imurointi, jos siäl onki pöly mikä jumittaa.


      • Johan minä kirjoitin?


      • Kristiina23 kirjoitti:

        Johan minä kirjoitin?

        Kirjoitin pitkän "sepustuksen", minun viikonlopusta, siis vastoinkäymisistä, mutta niin vain vei "joku" kaiken murren per...?

        On tämä niin omituinen nykyisin, koska rekisteröidyin juuri aloittaessani kirjoittaa, mutta oliko liian pitkä juttu, koska tuli ilmoitus! "et ole rekisteröitynyt"? Ei kelvannut valinta toisella nikillä, joten olen ihan "urpona nyt. Toiset osaa tallentaa juttunsa ja minäkin sen johonkin laitoin, mutta en löydä sitä. No olkoon. Useinhan ajattelenkin niin, että ei parane vastailla, koska olen samaa mieltä, vaikka joku pointti olisikin lisättäväksi, mutta tiedän, että toinenkin on ottanut tämän jo huomioon, eikä kirjoita siitä.


      • hurskainen
        Kristiina23 kirjoitti:

        Kirjoitin pitkän "sepustuksen", minun viikonlopusta, siis vastoinkäymisistä, mutta niin vain vei "joku" kaiken murren per...?

        On tämä niin omituinen nykyisin, koska rekisteröidyin juuri aloittaessani kirjoittaa, mutta oliko liian pitkä juttu, koska tuli ilmoitus! "et ole rekisteröitynyt"? Ei kelvannut valinta toisella nikillä, joten olen ihan "urpona nyt. Toiset osaa tallentaa juttunsa ja minäkin sen johonkin laitoin, mutta en löydä sitä. No olkoon. Useinhan ajattelenkin niin, että ei parane vastailla, koska olen samaa mieltä, vaikka joku pointti olisikin lisättäväksi, mutta tiedän, että toinenkin on ottanut tämän jo huomioon, eikä kirjoita siitä.

        Perusteluja kirjoitetun viestin hylkäämiseen näyttää olevan monia. Koneeni näytille tuli teksti; tätä asiaa on jo kommentoitu tai jotai tähän suuntaan.
        Sitten tuo palvelin virhe yks hyvä. Mistähän virheestä lie kysymys? Harvoin täällä nykyään joutaa pistäytymään.
        Sää oli tänään mahdollisimman kurja. Pluspuolista päivistä ei sinänsä harmia kun ei ole ulkotöitä tehtävänä. Jostain syystä auringottomuus tekee uneliaaksi.
        Pitempiaikainen katkonainen nukkuminen on muutenkin terveydelle hupaa. Sen aiheuttajan, tiheäästi virtsaamisvaivan luulin olevan vain miehillä. Ei kuulemma pelkästään miesten vaiva.


    • Ruiskukko

      Puolta päevee huijellaa.

      Ee nää aarinkoo, ee. Uamusta sato, nyt ee ennee. Lumet hävijöö pellloelta joka päevä, kohta kae ne on sulana, jos vuan tuota männöö jatkuu.

      Mummelille: onko Sinulla se kirkasvalolamppu? Se on mahottoman hyvä kapistus, nukun ku pien porsas. Mulla se on yöpöövällä ja joka uamu, ku oon suanna silimät aak, laetan sen valasemmaa, n. 20 min-30 minuutiks. Ruppeen syrjällen, nuama lamppuun päe ja siinä se "hoeto" tapahtuu. Ohjeettem mukkaa sitä ee kannata illalla tehä, virkistää liikoo yötä myöte. Suosittelen lämpimästi!! Niitä on kaapossa vaekka minkä kokosija ja hintasija.

      Minäpä lähen tästä laettamaa ensimmäesen konneellisen pyykkijä pyörimää, kaapoella ee tarvii tänä päevänä käävä, pitänöö keskittyvä näehi tupahommeloehi.

      Nuapurj tuolla vissii risuja poltteloo, tyynessä ilimassa savu noosoo nätisti pystyy. Piäsispä haestelemmaa!

      Myöhäj jatketaan tätä kirjottelemista, vaekka tuntuu nyt tökkivä yhellä ja toesella, ee annetap periks. Mukavoo tiistaeta pirttiläeset!!! paulamaria

    • Neeasa

      Kyllä Laten kannattaa tietsikka viedä korjattavaksi, muuten ei ole sitä kiva yrittää käytellä.

      Oma koneeni tuli kuntoon, kun oli hiihtolomalla lapsenlapsi, joka osasi. Sai vielä tulostimenkin
      yhdistettyä koneeseen.
      Nyt on ollut ilo käyttää, myös kirjautuminen on mennyt sujuvasti.
      Toivon vain, että pysyy kunnossa !

      SkillaN arveli, että olisiko perätoukuri ja peräkanaa samaa asiaa tarkoittavia ja onhan ne synonyymejä keskenään.
      Joskus pulpahtelee mieleen niitä lapsuuden aikaisia sanoja, silloinhan aina juostiin, milloin minnekin, uimaan jokirantaan, lehmiä vietiin laitumelle, myös paimenessa sai juosta varsinkin, jos naapurin kaurahalme oli rajalla.

      Olisko siksi tullut koht.terve luusto ja keho, että jaksaa vieläkin lenkkeillä ja elämästä nauttia.

      Nyt Pirtissä istahdan aamulenkin päätteeksi ja maistan hyvää maitokahvia.
      Hyvää päivän jatkoa kaikille!

    • Kokeilen taas "pilvilähetystä" sinneköhän tämä lähtenee. Kirjautunut olen ,saa nähä mitä lopussa seisoo.
      Nuoruuden tansseista tuli mieleen Lahdessa enon perheen luona käynti. Serkku oli samanikäinen kanssani,silloin 16 v. tansseihin piti päästä. Serkulla oli tuo vannehame minulla ei. Serkun äiti kielsi laittamasta sitä, joten menimme suuren navetan taa piiloon ja siellä serkku pujotti sen päälleen hameen alle ( Eno asui maaseudulla ja karjan omistajana silloin.)
      Helmat levisi leveälle niinkuin asiaan kuului. Ja niin sitä ponnekkaana menimme lavatansseihin.
      Itsellä oli vain runsaasti vekattu hame joka levisi jonkin verran.

      Serkku oli hyvin idearikas. joskus pienempänä ollessa täti laittoi meidät lehmiä paimentamaan. Uutta ruohoa kasvaneelle pellolle joka ei ollut joka kohdasta aidattu. Serkku keksi että ajataan lehmät aidan ja ladon väliin , pieneen tilaan, ettei tarvi vahtia niitä-
      Itse keskityimme evääksi annettuihin pikkuleipiin ja mehuun Siinä ladossa nautiskeltiin eväitä. Itseä hävetti ja nolotti kun tiesin että se oli väärin. Varsinkin kun täti illalla katsoi lehmiä ja totesi: Aika tyhjät mahat näkyy lehmillä olevan........... me pysyimme vaiti.
      kaikkea se kakaroilla teetättää- näin jalkeenpäin ajatellen.
      Lienee paras kokeillä lähettämistä, hyvää ehtoota kaikille.

    • Nyt meinaan lähettää tämän kirjoituksen vaikka edelleem nuo eet temppuilee ainakin kirjoittaessa. Huomasin kuitenkin kun lähettä viestin, silloin e palaa oikean muotoon.
      Onhan se hankalaa vähän tarkkailla kirjoitusta kun tuo oikeinkirjoitus näyttää kummalliselta.
      Ulona sellainen räntäkeli, pikkusen valkeaa on kertynyt tuohon ikkunasta näkyvään maisemaan.
      Noista tansseusta puhuttaessa, olin noin 16 v kun olin Helsingissä kesätöissä kävin tanssikoulussa opettelemassa ensiaskeleita. kyllähän se opetus antoi rohkeutta sitten varsinaisiin tansseihin menoksi. Kotikylässäni oli kaksi paikkaa jossa oli järjestettiin usen tansseja, ja vähän kauempana oli pari lavaa kesätansseja varten. Jotenkuten sitä on pärjännyt, nyt ei muutamaan vuoteen ole tullut kokeiltua. Ehkä viimeisin paikka on ollut Tallinnan laivalla.
      Ehkä tämä nyt riittää kokeiluksi katsotaan miten äijän käy.

      • Räntäsadetta, märkää, sellaisena tämä keskiviikko valkesi, mutta näinhän sen kevään tulo tapahtuukin.
        Hyvin se Laten tanssi onnistuu, näin muistan;)
        Tuo Katleijan mainitsema imurointi on joskus paikallaan, eihän muuten noihin pieniin väliköihin pääsekään, mustat näppäimet, aina pölyä päällä kelluu.
        Vai on meri-kukka ollut paimenessa, minä olen aina vähän lehmiä pelännyt, tosin en monesti ole lähelle päässytkään.
        Alle kouluikää oltiin tuttavissa maalla ja lehmän lypsyä pääsin katsomaan, liian lähellä kai olin, kun lehmä pienen potkun antoi, no eihän se edes itkuun asti mennyt, kammon kuitenkin jätti.
        Lehmän nimi oli Eppaomena, se jäi mieleen.
        Minulla on tietokone opettajana toimiva tuttava, joka aina auliisti apua antaa, kun ongelmia tulee, onneksi nykyään aika harvoin tarvitsee, värikasetitkin osaan tulostimeen laittaa, hyvin vähän tulostinta käytän, en tätä konettakaan nykyään.
        Pelailen ja asiani hoidan pirtin kirjoittelun lisäksi.
        Onhan se nykyään tärkeä kapistus ja sähköposti monessa asiassa hyödyllinen.
        Yhdistyksemme pöytäkirjat ja muut asiat näin sujuu vaivattomasti ja onhan niitä kotisivuja nykyään kaikilla, aika menisi niitäkin selaillessa, jää vähäiseksi sekin.
        Ihmettelen usein mikä saa ihmiset räntäsateessa odottamaan ja katsomaan noita ulkomaalaisia, kuten nyt eilenkin Ruotsin kuninkaallisia, no siinäpä ihmettelen, minä en kuitenkaan viitsisi.
        Olen kai melkoinen vastarannan kiiski tässäkin asiassa, kyllä täällä väkeä kokoontuu jos joku julkkis paikalle tulee, en jaksa innostua moisesta.
        Pitää ihan miettiä onko joku asia mikä minuakin saisi liikkeelle.
        Kristiina23, samoja asioita minäkin kirjoittelen moneen kertaan, mistä sitä uutta aina riittäisi, haitanneeko jos samaa mieltäkin on toisten kanssa, kirjoitellaan vaan.
        Onnekseni en tarvitse valolamppua en muuta tuon unen kanssa, nukun hyvin ja yhtäjaksoisesti sen kuusi tuntia, joskus enemmänkin, päivällä torkahdan tuolissa kymmenisen minuuttia ja sillä mennään.
        Onhan se uni joskus levotonta, kun unia näkee, mutta enimmäkseen nukun hyvin.
        Kolotukset ei niin voimallisia, että uneeni mahtuvat, kaikilla ei näin onnellisesti ole ja yö tuntuu pitkälle.
        Nyt sitten taas uudelleen kirjautuminen, kun viestii että en ole kirjautunut, taatusti olen, mutta ehkä onnistun viestin laittamaan, kun uuden kirjautumisen teen.
        Minulla muuten joskus näppäimet konstailee ja jättävät joka sanasta kirjaimia pois ja silloin on hankalaa, joka sanaa joutuu korjaamaan, tämä vaiva ei aina ole.
        Päivä näyttää selkenevän tiedä vaikka aurinko esiin tulisi, siinä toivossa toivottelen mukavaa päivää;)


      • hurskainen
        SkillaN kirjoitti:

        Räntäsadetta, märkää, sellaisena tämä keskiviikko valkesi, mutta näinhän sen kevään tulo tapahtuukin.
        Hyvin se Laten tanssi onnistuu, näin muistan;)
        Tuo Katleijan mainitsema imurointi on joskus paikallaan, eihän muuten noihin pieniin väliköihin pääsekään, mustat näppäimet, aina pölyä päällä kelluu.
        Vai on meri-kukka ollut paimenessa, minä olen aina vähän lehmiä pelännyt, tosin en monesti ole lähelle päässytkään.
        Alle kouluikää oltiin tuttavissa maalla ja lehmän lypsyä pääsin katsomaan, liian lähellä kai olin, kun lehmä pienen potkun antoi, no eihän se edes itkuun asti mennyt, kammon kuitenkin jätti.
        Lehmän nimi oli Eppaomena, se jäi mieleen.
        Minulla on tietokone opettajana toimiva tuttava, joka aina auliisti apua antaa, kun ongelmia tulee, onneksi nykyään aika harvoin tarvitsee, värikasetitkin osaan tulostimeen laittaa, hyvin vähän tulostinta käytän, en tätä konettakaan nykyään.
        Pelailen ja asiani hoidan pirtin kirjoittelun lisäksi.
        Onhan se nykyään tärkeä kapistus ja sähköposti monessa asiassa hyödyllinen.
        Yhdistyksemme pöytäkirjat ja muut asiat näin sujuu vaivattomasti ja onhan niitä kotisivuja nykyään kaikilla, aika menisi niitäkin selaillessa, jää vähäiseksi sekin.
        Ihmettelen usein mikä saa ihmiset räntäsateessa odottamaan ja katsomaan noita ulkomaalaisia, kuten nyt eilenkin Ruotsin kuninkaallisia, no siinäpä ihmettelen, minä en kuitenkaan viitsisi.
        Olen kai melkoinen vastarannan kiiski tässäkin asiassa, kyllä täällä väkeä kokoontuu jos joku julkkis paikalle tulee, en jaksa innostua moisesta.
        Pitää ihan miettiä onko joku asia mikä minuakin saisi liikkeelle.
        Kristiina23, samoja asioita minäkin kirjoittelen moneen kertaan, mistä sitä uutta aina riittäisi, haitanneeko jos samaa mieltäkin on toisten kanssa, kirjoitellaan vaan.
        Onnekseni en tarvitse valolamppua en muuta tuon unen kanssa, nukun hyvin ja yhtäjaksoisesti sen kuusi tuntia, joskus enemmänkin, päivällä torkahdan tuolissa kymmenisen minuuttia ja sillä mennään.
        Onhan se uni joskus levotonta, kun unia näkee, mutta enimmäkseen nukun hyvin.
        Kolotukset ei niin voimallisia, että uneeni mahtuvat, kaikilla ei näin onnellisesti ole ja yö tuntuu pitkälle.
        Nyt sitten taas uudelleen kirjautuminen, kun viestii että en ole kirjautunut, taatusti olen, mutta ehkä onnistun viestin laittamaan, kun uuden kirjautumisen teen.
        Minulla muuten joskus näppäimet konstailee ja jättävät joka sanasta kirjaimia pois ja silloin on hankalaa, joka sanaa joutuu korjaamaan, tämä vaiva ei aina ole.
        Päivä näyttää selkenevän tiedä vaikka aurinko esiin tulisi, siinä toivossa toivottelen mukavaa päivää;)

        Meillä kävi niin voimallinen johdatus, että pilvien välistä pilkahti aurinko - ainakin 15 sekunttii porotti. Eikä siinä kaikki tämä kaikki aukealla paikalla.
        Etelätuuli kai normaalisti tilanteen melko tummalla koko pilvisyydellä. Kai pari astetta plussan puolella.
        Ikkunanäkymässä puiston lumi on huventunut ehkä 5 senttiin. Vaahteroiden ja lehmusten alla puista tippunut vesi on tuonut ohkasen jäätikön esiin.

        Ikkuna on viime kesäisen remontin jälkeen niin tuhruinen, että putsaamaan pitäisi ihan mennä nyt kun on ilmakin lämpimän puolella.
        Se siivoushulluus iski eilen kun wc:n kapean ikkunan putsasin ensin sisäpuolelta. Jälki oli niin hyvää, että räntäsateesta huolimati kävin ulkopuoltakin vähä kirkastamassa.

        Kun oikein radiokin sanoi, että tuuli saattaa tuoda kaukokulkeumana lepän siitepölyä Kaakkois-Suomeen, niin nurkan takana sen keväänkin täytyy olla.


    • Vetinen päivä oli, mutta tulihan väliin pilvenrakosia ettei tarvinnut saderyöppyyn syöksyä. Sehän on eläkeläisen etu, että voi halutessaan ilmoja hieman valikoija.

      Jostain syystä tänään päivällä oli marketissa tavallista vilkkaampaa. Eipä aikani niin kortilla ole, etteikö kassajonossa malta muutamaa minuuttia seistä. kyllä tulisin toimeen harvemmillakin kaupassa käynneillä, mutta siitä on tullut rutiini joka arkipäivä. Onhan kaupassa hyvät säilytystilat, saan samalla kävellä jolkotella ja vähän huultakin heittää puolituttujen kanssa. Näin tänäänkin.

      Latekin näyttää päässeen pahimmista koneongelmista, johan tuo viestin lähetys sujui. Aina niitä koneenkin kanssa temppuiluja tulee minullekin, mutta jotenkin olen saanut ne selvitettyä. Viestien lähetykseen liittyvät hankaluudet pitäisi kai "uudistajien" ratkoa.
      Eipä tässä ihmeellisempää ole kerrottavaksi. Koetetaan pärjäillä niin kuin se parhaalta tuntuu. Heippa!
      ( taas vehje väittää perättömiä)

      • Huomenta, täällä jälleen.
        Sää jatkaa samaa rataa, jotakin näkyy satavan, varmaan melkein vettä on, kuitenkin yöllä on lumena tullut ja nyt maa valkeassa huurassa.
        Eipä kauan siinä kestä, yksi aste on lämmintä, näyttäisi taivas selkenevän, saattaa tulla kaunis päivä.
        Olisiko jo kevät ostoksilla ihmiset, kiireisimmät aloittava varhain, minäkin lenkillä katselin, että ihmiset liikekannalla.
        Alennusmyyntiäkin on, useassa näyteikkunassa lukee "ajetaan talvi ulos" hinnat puoltakin halvempia.
        Onhan se syy lähteä ulos, kun kauppaan lähtee, vaikka kyllä sinä ynnämuu uskollinen niiden lenkkien kanssa tunnut olevan muutenkin.
        Minulla jäi eilinen lenkki lyhyeksi, polvi ei antanut kulkea, olisiko syynä se, että monta tuntia jaloillani, kun kukkiin mullan vaihdon suoritin.
        Nyt on se homma tehty ja kukat saavat luvan virkistyä.
        Hurskainen tuon ikkunan pesun otti puheeksi, voi sentään olisi se tehtävä, mutta kun ei vielä kannattaisi, kun tuo kura lentää ja tuon rakennuksen pölyt ilmassa leijuu.
        Eipä tässä kadun vieressä kovin kauan ikkunat puhtaana pysy, saisi pestä monet kerrat vuoteen, laiskuuttani en viitsi.
        Kovasti tuon rakennuksen pihaa tyhjentävät, lauantaina on asukkaille näyttö ja kaiketi hyvää kuvaa haluavat antaa kaikin puolin.
        Viimeistely töitä sisällä tekevät, viimeinen päivä alkaa uusia naapureita taloon tulla, kadulla liike lisääntyy.
        Ihana varmaan muuttaa uutuutta kiiltävään kotiin, kaikki tehty turvalliseen kuntoon.
        Nyt olisi taas päivän kulutukseen alettava, vielä en tiedä mitä innostuisi tekemään, mutta kyllä sitä iltaan aina pääsee, vaikka ei suuria suunnitelmia olisikaan.
        Pitää kertoa, että otin tomaateista siemeniä, kuivatin ja nyt sitten kokeilen tätä tapaa, kertoivat onnistuvan, varmaan Marja-Liisalla kokemusta tästäkin?
        Ehkä joku toinenkin on asiasta oppia saanut, tulee kuulemma makoisia tomaatteja, aiemmin ajattelin, että pitää olla oma viljelty tomaatti. mutta onnistuu kaupan tomaateista.
        Nyt vaan jännitystä jonkun aikaa.
        Katsoin eilen sen Puhdistus elokuvan ja kauhea oli, miten voikaan kilteistä pienistä pojista niin raakoja miehiä tulla, aivan hirveää, ei millään jaksaisi todeksi uskoa.
        En jaksanut katsoa loppuun asti, oli se niin kamalaa, sydän oli pakahtua ja kun vielä ajattelee, että tuota sotaa ja kauheuksia joutuvat kokemaan ympäri maailmaa syyttömät ihmiset tänäkin päivänä.
        Kaikesta huolimatta, tehty mikä tehty ja nyt sitten leppoisaa päivää toivottelen, kaikkea hyvää jokaiselle.


      • hurskainen
        SkillaN kirjoitti:

        Huomenta, täällä jälleen.
        Sää jatkaa samaa rataa, jotakin näkyy satavan, varmaan melkein vettä on, kuitenkin yöllä on lumena tullut ja nyt maa valkeassa huurassa.
        Eipä kauan siinä kestä, yksi aste on lämmintä, näyttäisi taivas selkenevän, saattaa tulla kaunis päivä.
        Olisiko jo kevät ostoksilla ihmiset, kiireisimmät aloittava varhain, minäkin lenkillä katselin, että ihmiset liikekannalla.
        Alennusmyyntiäkin on, useassa näyteikkunassa lukee "ajetaan talvi ulos" hinnat puoltakin halvempia.
        Onhan se syy lähteä ulos, kun kauppaan lähtee, vaikka kyllä sinä ynnämuu uskollinen niiden lenkkien kanssa tunnut olevan muutenkin.
        Minulla jäi eilinen lenkki lyhyeksi, polvi ei antanut kulkea, olisiko syynä se, että monta tuntia jaloillani, kun kukkiin mullan vaihdon suoritin.
        Nyt on se homma tehty ja kukat saavat luvan virkistyä.
        Hurskainen tuon ikkunan pesun otti puheeksi, voi sentään olisi se tehtävä, mutta kun ei vielä kannattaisi, kun tuo kura lentää ja tuon rakennuksen pölyt ilmassa leijuu.
        Eipä tässä kadun vieressä kovin kauan ikkunat puhtaana pysy, saisi pestä monet kerrat vuoteen, laiskuuttani en viitsi.
        Kovasti tuon rakennuksen pihaa tyhjentävät, lauantaina on asukkaille näyttö ja kaiketi hyvää kuvaa haluavat antaa kaikin puolin.
        Viimeistely töitä sisällä tekevät, viimeinen päivä alkaa uusia naapureita taloon tulla, kadulla liike lisääntyy.
        Ihana varmaan muuttaa uutuutta kiiltävään kotiin, kaikki tehty turvalliseen kuntoon.
        Nyt olisi taas päivän kulutukseen alettava, vielä en tiedä mitä innostuisi tekemään, mutta kyllä sitä iltaan aina pääsee, vaikka ei suuria suunnitelmia olisikaan.
        Pitää kertoa, että otin tomaateista siemeniä, kuivatin ja nyt sitten kokeilen tätä tapaa, kertoivat onnistuvan, varmaan Marja-Liisalla kokemusta tästäkin?
        Ehkä joku toinenkin on asiasta oppia saanut, tulee kuulemma makoisia tomaatteja, aiemmin ajattelin, että pitää olla oma viljelty tomaatti. mutta onnistuu kaupan tomaateista.
        Nyt vaan jännitystä jonkun aikaa.
        Katsoin eilen sen Puhdistus elokuvan ja kauhea oli, miten voikaan kilteistä pienistä pojista niin raakoja miehiä tulla, aivan hirveää, ei millään jaksaisi todeksi uskoa.
        En jaksanut katsoa loppuun asti, oli se niin kamalaa, sydän oli pakahtua ja kun vielä ajattelee, että tuota sotaa ja kauheuksia joutuvat kokemaan ympäri maailmaa syyttömät ihmiset tänäkin päivänä.
        Kaikesta huolimatta, tehty mikä tehty ja nyt sitten leppoisaa päivää toivottelen, kaikkea hyvää jokaiselle.

        Onneksi jäi aikeeksi tuo ikkunanpesu. Tuli muuta ulkohommaa. Haittansa silläkin. Vaikka olin hyvin pukeutunut, lösötystarve tiheni entisestään.
        Lämpötila laski yöllä ainakin nollaan. Sitää voi ihmetellä, että asvaltin päältä jäät hupenevat päivän aikana näinkin matalilla lämpöasteilla.

        Vaan pian sitä saadaan vaaliteltoista kahvia tai hernekeittoa meidänkin kylässä. Ihan erikoinen hinku ei ittellä kuitenkaan ole kaikissa ravata.
        Tuntuisi falskilta kehua heitä ja toivoa heille salaa huonoa vaalimenestystä.

        Seuraan puiston puita ikkunasta, siitä pesemättömästä. Niin tyyntä nyt ettei varpukaan heilahda.


    • Huomenta.

      En voinut kauaa minäkään sitä "Pihdistusta"katsoa.Kirjan olen lukenut.En erikoisemmin pitänyt siitäkään.Tuntui että oli kuin jokin dokumentti ilisi ollut.Nyt olen lukenut semmoista "Isänmaattoman"tarinaa.Uhhuh mitä juttuja.KIrj Kaarlo R Tuomi.

      Onhan tämä viikko ollut yhtä menoa ja yhä jatkuu.
      Tänään on mentävä tuonne "rollikka"huoltoon,on jarrupalat kuluneet loppuun.

      Eilen olisi ollut markkinat,vaan ei mieli tehnyt oli muuta menoa.
      Odotan kun oikea tori aukeaa toukokuussa,sitten menen markkinoille.

      Eilinen oli aika märkäpäivä satoi välillä ihan jalkarättejä,nyt paistaa suoraan tähän koneelle.

      Voikaahan paksusti,vaan älkää lihoko liikaa ;))))

      näkyillään...

    • Yritän taas, josko onnistuu?

      hurskaisen puuhun kiipeämisestä tuli mieleeni oma samanmoinen tapaus, mutta ei ne olleet lintuja, vaan isoja hirviä, jotka oli koulu tielläni.

      Aikani siellä kökötin ja huutelin hirvet, hirvet, mutta eihän ne mihinkään lähteneet, joten pakko oli tulla alas puusta ja juosta naapuriin, jonne oli puolisen kilometriä.

      nyt kokeilen lähteekö?

    • Ihme on tapahtunut ja viestini lähti, joten kysynkin nyt seuraavaa, sillä olin viikonlopun to-su lapseni kotimiehenä, jossa olikin silitettävää, mutta myös pyykin pesua.

      Aina olen inhonnut lasten vaatteissa niitä muovisia koristeita ja miesten paidan kaulusten kärkiin laitettuja nappeja, mutta nyt olikin hankittu paitoja, joissa oli myös kolmas, siinä niskan takana!

      Seuraava ongelma olikin ison 240x240 lakanan silitys. Joskus oli tyttärelläni apulainen, joka sai ne lakanat, kuin kaupasta ostetut, siis niin hienosti taitetut, mutta ei se minulta onnistunut! Yritin ja yritin, mutta ei, ei, ei! Lopulta olin niin raivoissani itselleni, että meinasin rytätä koko lakanan ja hyppiä sen päällä, mutta onneksi tulin järkiini, että vaivalla tehty silitys olisi mennyt hukan... peehen.

      Lähtöpäivänä ajattelin laittaa vielä yhden koneellisen, jossa oli oma päiväpeitto ja ajastin parituntia, joten pääsisin klo 12 lähtemään, kun kaupat aukeavat, mutta mitä vielä? Hakiessani pyykkiä, kone ilmoitti, että vesihana ei ole auki? Voi zeesus! Pesuaineet koneessa, joka oli jo sotkenut ne sekaisin, joten odotusta, odotusta vain, kuten tämän koneenkin kanssa.

      Aina täälläkin on joku hana kiinni ja viestit ei lähde, siis ei pese?

    • Mitä hiivattia tämä nyt tarkoittaa? Punaisella on "kehoitus", että "kirjoita viesti" ja en pääse siitä ohi! Eiköhän tämä jo riitä osaltani?

    • Anlis1

      "Lakanan silitys" !Mankelihan on keksitty, vaikka en ole koskaan omistanut mankelia.
      Manuaalinen lakanan mankelointi on helppo ja käytännöllinen tapa hommata sileitä lakanoita: puhtaat, vasta pesty lakanat niin sanotusti vedetään ja kääritään tiukalle rullalle. Tulee sileää. Ukkoni kanssa "mankeloimme" ja kehoittelen aina vähän väliä: "pidä kireällä, tulee sileää!

      • Anlis 1

        On minulla mankeli, siis meidän pesutuvassa, mutta ei lapseni luona. Joskus tuon isot lakanat pesuun talvella luokseni, jossa kuivausrummulla kuivaan ja mankeloin. Sitä´paitsi on minulla myös nämä entis`ajan "mankelit", siis se pulikka ja "kaulin"!

        Mutta kerro nyt sitten, kuinka saat nuo isot lakanat viikattua "kauppakuntoon"?

        Mitähän nytkin merkitsee, että kirjoita viesti? Juurihan minä kirjoitin?


      • terveisin.yks

        Viikkaa ne ja istu niiden päälle;) menee täydestä tyttärellesi ;)) Itse laitan ne kuivamaankin nelinkerroin siististi, ja siitä sitten viikkaan ne :D


      • ihmetyttää

        Noin saatiin MM kisat alulle. Eilen olimme avajaisissa torilla. kilpailijoita esittäytyi 38:sta eri maasta. Kaikensorttista kieltä kuului. Itse olimme venäläisten ympäröimänä -sulassa sovussa hurrattiin, huudettiin ja käsiä taputettiin. Pääministeri Stubb piti puheen monella kielellä .Kyllähän tuo meininki tarttuu kun kaikki ympärillä iloisena pörrää
        Väkeä enemmän kuin koskaan ennen pikkukaupungissa nähty.
        Lahden MM kisoissa olin joskus 50- luvun alussa päivän. Nämä avajaiset ovat ekat.
        En kirjautunut,kun kuitenkin väittää etten ole kirjautunut. Kokeilen näin.,, merikukka


      • ynnäkkö
        ihmetyttää kirjoitti:

        Noin saatiin MM kisat alulle. Eilen olimme avajaisissa torilla. kilpailijoita esittäytyi 38:sta eri maasta. Kaikensorttista kieltä kuului. Itse olimme venäläisten ympäröimänä -sulassa sovussa hurrattiin, huudettiin ja käsiä taputettiin. Pääministeri Stubb piti puheen monella kielellä .Kyllähän tuo meininki tarttuu kun kaikki ympärillä iloisena pörrää
        Väkeä enemmän kuin koskaan ennen pikkukaupungissa nähty.
        Lahden MM kisoissa olin joskus 50- luvun alussa päivän. Nämä avajaiset ovat ekat.
        En kirjautunut,kun kuitenkin väittää etten ole kirjautunut. Kokeilen näin.,, merikukka

        Oli kai ampumahiihdon MM- kisat Kontiolahdessa kyseessä. Oikein Joensuun torilta kai on vauhtia avajaisissa otettu? Vai olisiko ollut muu tori? Katselin vähän aikaa tv:stä
        tänään näitä kisoja. Kontiolahden varuskunnassa opettelin aikoinaan sotaoppeja . Sen verran sitä kylää tunnen, mutta nyt on varmaan toisenlaista.

        Jätimpä kirjautumatta, kokeilen laskutaitojani, terv. ynnämuu


      • Huomenet, aika tavalla lupaavan kirkkaaseen aamun (täällä meillä) ja viikonloppua sitä aloitelleen, onhan perjantaina siihen lähtölaukaus;).
        Miten sitä vieläkin viikonlopuksi noita töitä suunnittelee, kaupasta varastot täysiksi, ruuan laitot, siivoukset ja pyykinpesut, aina ne viikonlopuksi vaan kertyy.
        Tavoistaan ei mihinkään näy pääsevän ja tykkään laittaa viikon ajaksi ruokia lämmitystä vaille valmiiksi.
        Tuo lakanoiden silitys aika hankalaa, ainakin noin iso kokoisia, mitä Kristiina23 silittelit.
        Mankeli on tässäkin talossa alakerrassa pesutuvan yhteydessä, harvoin käytän, pöytäliinoja enimmäkseen, ne tulee paremmat manklaten, kuin raudalla silittäen.
        Pyykkiä pesen niin usein, että ne pari lakanaa silitettävänä, ei viitsi mankeliin mennä, sähkön säästöä olisi, kun mankeli on ilmainen, tosin kuluuhan talon sähköä ja sitä sitten maksetaan yhtiö vastikkeissa.
        Kälyni laittaa lakanat rullalle ja hyvin kelpaavat, kuten Anlis 1 sinäkin teet.
        Kevät sää on petollinen, ei passaa liian kevyesti pukeutua, se kylmettymisen mahdollisuus on suuri ja vaivoja siitä tulee.
        Itse en kovin arka ole, en tuppaa talvellakaan vaatetta hirveästi, ystävätär usein päivittelee miten uskallan avopäin kulkea, hänellä pumpulitkin korvissa, no jos on aristunut, on varottava.
        Kisoja, nyt menneillään olevia en ole katsonut, radiosta kuullut, että avajaiset Joensuun torilla oli ja suuri muotoiset, niinhän meri-kukka kerroitkin.
        Mites se Kontiolahti, siirtyikös se varuskunta sieltä pois, vai olenko unta nähnyt?
        Toisella korvalla useinkin tätä maailman menoa kuuntelen ja jotakin jää aina mieleen soimaan.
        Nämä samat vaikeudet vaan palstalla jatkuu, aina saan kahteen kertaan kirjautua, mutta toivossa pitää elää, että joskus selkeentyy.
        Vai vaatii se huoltoa muorin ajopelikin, no miksikäs ei, huolletaan pyörätkin, onnistuisi tuo tämän kehonkin huolto yhtä helposti, muta ei, aina jostakin kohtaa kolottaa.
        Ei kannata minun vaivoja valittaa, kun vertaa todella sairaita ihmisiä, mutta tuntuu se pienikin vaiva isolta, kun omalle kohdalle tulee.
        Lähellä alkaa nuo kokoontumiset toreilla ja turuilla olla, meinaan näitä tulevia vaaleja, kaikki taas muistavat meitä eläkeläisiäkin, unohtuuko vaalien jälkeen, niin luulen.
        Mutta, mutta, nyt päivän hommiin, niitä sitten kertyykin tälle päivälle kaikki nuo edellä kertomani, onneksi voin jatkaa huomenna, jos en jaksa kaikkea tänään tehdä.
        Onnistunutta perjantai päivää ja onnitelkaa Tarmoa, sattuva nimi tälle päivälle, tarmoa riittäköön kaikille;I


    • Huomenta.

      Hyvin sanot Skillan,ei pitäisi näitä vaivoja valitella,kun näkee ja tietää noista sairaista.
      Hyvä minäkin kun sentään pääsen liikkeelle ja tuon rollikkani kanssa kaupoillekin.

      Kohta lähden tuonne Takataskuun hakemaa.possunleikettä pippurikastkkeella;)namm..

      Meillä on Salpausselän kisat tänä viikonloppuna..Lunta vain ei paljoa näy.Hamstras ne tonne jäähallille sitä ja sitten tykkilunta lisäksi,kait se onnistuu.

      Mittari nollassa ja taivas pilvessä.

      näkyillään...

      • Anlis1

        Tutkailin tänään , että onkohan tuolla Saimaan lahdella pilkkimiehiä. Olimme autolla matkalla kaupunkiin ja sanoin ukolleni, että joka vuosi on joitakin miehiä hukkunut kun ovat menneet heikoille jäille.
        Ukkoni katsahti minuun ja sanoi, että älä nyt noin määräilevästi puhu, enhän minä ole pilkille aikonut mennäkään. Niin hyvin sitä tuntee elämänkumppaninsa, että äänen sävystä jo kuule, mitä toinen mielessään ajattelee. Olin todella huolestunut ja ehkä vähän kireä-ääninen kun mainitsin jäiden vaarallisuudesta.


      • Juu, noin on, siis Kontiolahden MM ampumahiihtokisat. Avajaiset Joensuus torilla, niistähän jo kerroinkin, lisäksi vielä muutakin tanssillista ohjelmaa. Todennäköisesti siihen live osallistumiseen jääkin. Nimittäin paljon paremmin kaiken näkee selostuksineen TV:stä kuin ladun varrelta.. kokemuksesta sanon ! Saa vielä lämpimässä kotonaan katsoa jos on jotain katsottavaa.
        YM:lle nämä terveiset, kun kyselit, ei arvaa taas kovin paljon kirjoittaa jos jää pilvilinnaan nämäkin vähäiset, mukavaa iltaa kaikille !


      • hurskainen
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Juu, noin on, siis Kontiolahden MM ampumahiihtokisat. Avajaiset Joensuus torilla, niistähän jo kerroinkin, lisäksi vielä muutakin tanssillista ohjelmaa. Todennäköisesti siihen live osallistumiseen jääkin. Nimittäin paljon paremmin kaiken näkee selostuksineen TV:stä kuin ladun varrelta.. kokemuksesta sanon ! Saa vielä lämpimässä kotonaan katsoa jos on jotain katsottavaa.
        YM:lle nämä terveiset, kun kyselit, ei arvaa taas kovin paljon kirjoittaa jos jää pilvilinnaan nämäkin vähäiset, mukavaa iltaa kaikille !

        Joka vuosi sattuu myös moottorikelkkaonnettomuuksia. Nehän ovat ainakin liikaa molempia koneita tankanneille suorastaan tappovehkeitä. Kylläkin enemmän rantakivikoihin.
        Kovina pakkastalvina ei riitä valvojia suurelle järvimäärällemme, jääpeitteineen.

        Toki peltipailakoilla ylitetään vesistöjä avoveden aikaankin, sano. On se, on se eräänlaista kanssa...jos tulee häiriö koneeseen, putoaminen tapahtuu sassiin.


    • Sehän minua kummastutti, että avajaiset oli Joensuussa ja kisat Kontiolahdella. No...eihän Joensuu kaukana ole, ehkä sopiva alkua vauhdittamaan. Kiitos selvityksestä, M-K.
      Skillan muisteli, että Kontiolahden varuskunta on lakkautettiin. Näinhän siinä kävi, kunta osti varuskunnan ja hakee tiloihin toimijoita. Näin muistelen, ellei ole sattunut uusia kiepautuksia. Nyt sopivan hyvää jatkoa tulevaan!

    • att2

      Hiljaista en tiedä.

      Kamelia tekee kukkia ja niitä on paljon vain teille.

    • Kirjoitin jonkinmittaisen primpsun, ei uskonut minun olevan kirjautunut. Varmasi olin, siksi nyt lyhyesti, se e kirjain tiuli korjattua omin voimin, mutta tätä suomi 24 ei tunnu ylläpito hallitsevan. Hyvää yöyä.

      • Kiitos kukista att2, en tunne tuollaista kukkaa?
        Jäihin on nyt suhtauduttava hyvin varoen, tämä sää on syönyt kestoa kovasti ja vettäkin on jään päällä, en suurin surminkaan jäälle menisi, kaloja saa kaupastakin;)
        Sitkeys varmaan joskus palkitaan Late ja toisetkin hankaluuksia kokevat.
        Uuden pirtin laitoin, kai se sinne ylös ilmaantui, vaikka viiveellä sekin tapahtuu, siirtykää uuden pirtin suojiin, näin toivon;)


      • hurskainen
        SkillaN kirjoitti:

        Kiitos kukista att2, en tunne tuollaista kukkaa?
        Jäihin on nyt suhtauduttava hyvin varoen, tämä sää on syönyt kestoa kovasti ja vettäkin on jään päällä, en suurin surminkaan jäälle menisi, kaloja saa kaupastakin;)
        Sitkeys varmaan joskus palkitaan Late ja toisetkin hankaluuksia kokevat.
        Uuden pirtin laitoin, kai se sinne ylös ilmaantui, vaikka viiveellä sekin tapahtuu, siirtykää uuden pirtin suojiin, näin toivon;)

        Harmaiden alkukevään päivien läpi kahlaaminen vaatiikin sitkeyttä. Luulin jo päivä kuta kuinkin onnistuneen kunnes illalla möhläsin sähkölieden katkaisimien kanssa.
        Kuutosella olleen levyn vaihdoin muka ykköselle. Oikeasti se jäi päälle ja viereisen levyn ykköselle. Olin vähän aikaa ulkona. Ne aikomani porkkanat ja se kasarikin paloivat pilalle.

        Sen tyhjänä olleen levyn päällä oli pieni muovikassi. Ykkönen päälläkin se kärytti pahasti. Sen verran pitää oppia, että pitää ne levyt aina tyhjänä muista tavaroista.
        Lieden kytkimien kanssa tulee aina vaikeuksia. Lehdissä näkee, että paikalle kutsuttu palokunta on löytänyt sähkölieden tulipalojen aiheuttajaksi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe