95 vm 2000 2,3 t savuuttelee kylmänä

Vieläpitäisinsen

Mulla on vanha 95:nen, joka savuuttelee kylmäkäynnistyksen yhteydessä. Turbossa ei välyksiä. Savuutti ennen vähän sinisempää, nyt enemmän sellaista harmahkoa savua, mikä moottorin lämmetessä katoaa. Öljyn syönti n. 05 l/1000 km Auto on mennyt 270 tkm. Vesi ei katoa. Sattuisko jollain saabistilla olemaan vinkkejä mistä alkais vikaa kattelemaan. Turbo on muuten vaihdettu 30 tkm sitten kuten jakopäänkin ketjupaketti.

5

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ExSaAbMEC

      Normaalia savutusta näin talvella jos ei sinistä pölläytä.

    • eikait

      Mulla hiukka savuttelee enemmän kun alkaa öljynvaihto oleen ajankohtainen. Siinä 8000- 9000km välein. Sinne öljyyn sekottuu bensaa niin ohentaako se sit sitä niin paljo et alkaa menee jostain läpi. Mut vaihella vaan niitä öljyjä eikä käyttää liian ohkasia kun vanha auto leikkaa ne kuitenkin niin äkkiä pilalle.

    • timantitonikuisii

      EI tulta ilman savua saab power! Koneremontin tarvetta pukkaa, väljistyny mosa!

    • saabtietäjä

      Kondenssivettä pakoputkesta jos nesteitä ei katoa.

    • muutamaollu

      Kantsii ajaa välillä isolla tiellä ehkä viikon kahen välein, että saa oikeesti lämpenemään auton sekä pakoputkiston iso kone kerää vettä pakoputkistoon pikkuajoilla. Sininen savu on aina öljyn palamisen tuote ja noissa usein johtuu turbosta, ei vaikuta vaikka ei niin loppu ookkaan et tuntuis väljältä. Toinen on huohotinventtiili ongelmat, uusi malli vasta 2005 muistaakseni. Sitten voi tietysti olla venttiili ohjaimet väljät. Öljymerkin vaihtuminen voi aiheuttaa myös kulutusta. Saabissa noin yleisesti on usein myös niin , että jos laitat öljyn ylärajaan niin häviää heti osa, mutta jos jättää tikun 3/4 osaan niin ei häviä. Tosin alussa seurattava tarkasti jos hävittääkin, niin ei mene liian vähiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe