vakuutusyhtiölääkärit

viaton_

Työkyvyttömyyseläkkeelle pääsy on melko vaikeaa, jos on työtön ja/tai tehdyn työelämän eläkekertymä on pieni. Niin työeläkeyhtiö kuin Kelakin pallottelevat hakijaa edestakaisin, koska kumpikaan instanssi ei halua ottaa vetovastuuta eikä pitää huono-osaisen puolta. Kela sysää eläkevastuun työeläkeyhtiölle, koska ei tahdo olla maksaja loppupelissä. Eläkeyhtiö vähättelee hakijaa ja myös B-lausuntojen antavia lääkäreitä, ja hylkää hakemuksen toistuvasti.
Tästä on tilastotietoa, työtön työkyvyttömyyseläkkeen hakija on kaikista huonoimmassa asemassa näissä käsittelyissä.

Onko niin, että hyväosaiset ja -palkkaiset vakuutuslääkärit edustavat kokoomuksen linjaa? He katsovat työttömyyden olevan hakijan vika ja työkyvyttömyyden olevan vain sen seuraus?
Jos kokoomuksen sosiaalipolitiikka kohdentuu aina vähävaraisten riistoon, tässäkö on syy niin monen työkyvyttömyyshakemuksen hylkyyn???
Kuka valvoo vakuutuslääkärien puolueettomuutta?

4

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vammautunut

      tuohon olen joutunut ja kyseinen työttömyyskään ei ole ollut oma valinta vaan se on johtunut monista eritekijöistä ja sekään ei kiinnosta ketään vaikka kuinka selität asian,olet vain hylkiö ja paska luuseri näin olen asian ymmärtänyt,päähän potkitaan joka suunnasta välittämättä seurauksista,pientä kiusataan ja kärsivällisyyttä testataan,,vamman tuomia haittoja on paljon puhumattakaan muista sairauksista mutta mikään ei riitä ja joudun myös taistelemaan oikeuksistani enemmän,koska Venäläissyntyinen lääkäri ei hoitanut asioitani oikein ja syyhän on potilaan,ei lääkärin ,eikä heidän palkanneen kunnan mutta näitä osaamattomia kenties tekaistuilla lääkärinpapereilla palkataan vaan lisää tänne sotkemaan asioita ja kun teet valituksen näistä nii tiedät tehneesi sen,eivät kestä arvostelua vaikka moni lääkäri on myöntänyt hoitovirheen tapahtuneen!

      • kaiken_yrittänyt

        Eikä työttömyyskään enää ole sellainen mitä voidaan katsoa kuin halpaa makkaraa koska työelämä on sellaista, että kuka vain voi saada kenkään olet duunari tai johtaja. Se ei katso asemaa työelämässä. Koko ajan ajetaan alas toimintaa ja uusia työttömiä tulee. Sekin alkaa olla menneen ajan maailmaa jossa työtöntä voidaan katsoa toisen luokan kansalaisena. Nykyään enemmän on ihmeellistä se jos saa olla töissä vaikka jotkut puhuukin, että täytyy mennä töihin. Toisaalta kun itse työelämästä pois jouduin terveydentilan takia työpaikan irtisanomana ehkä helpommin vaadin täydellistä suoritusta niiltä jotka vielä töissä saavat olla ja ehkäpä tietynlaista vihaakin tunnen niitä kohtaan jotka ovat töissä etenkin jos he tekevät työnsä huonommin kuin mitä itse olisin tehnyt jos olisin saanut olla töissä. Itse en ainakaan omalle työttömäksi joutumiselle voinut mitään ja sairaudet periytyvää laatua joten ja kipuja voidaan lievittää lääkityksillä mutta nekään ei aina auta. Fyysisiin kipuihin sisältyy migreeni.


    • JummiJammi1234

      Ei-eläkeläisen asumistuki on suurempi kuin eläkeläisen. Eli kannattaa pysyä ei-eläkeläisenä viimeiseen asti.

    • Onseäijäonsekova

      On se Äijä, on se kova.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe