Se on sittten " MÄMMI " viikko

outoa

Uusiutuva luonnonvara raeruohoineen.

26

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eppu2

      Minä en tykkää mämmistä, mutta munat, keitetyt ,paistetut, kokkeloidut, hyviä. Ja suklaamunat kanssa.
      Kerran luin yhden vanhan ihmisen mielipiteen, kun niiltä aina kysellään sitä pitkän iän salaisuutta. Hän tuumasi, että se on muna päivässä.

    • mimmimum-mi

      Rairuoho on kylvetty märän talouspaperimassan päälle....
      Mämmiä pieni annos kyllä käypi... Luin tänään että mämmi on kotoisin alunperin Varsinais-suomesta...en olisi kuvitellut sieltä olevan.

    • siilimuori

      En kylvä rairuohoa, pashaa jauhan pikkasen ja ehkä pikkupurkin mämmiä. Lammasta aattelin pikkupalasen laittaa uunissa.Vlkosipulilla höystettynä.

      • 1eero

        Meinasin ostaa yhen lootan nii mämmiä, vaikka saman näkösenä tullee poies, mitä väliä sillä sittempä riittää meinoo mämmiä perinteisesti.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Meinasin ostaa yhen lootan nii mämmiä, vaikka saman näkösenä tullee poies, mitä väliä sillä sittempä riittää meinoo mämmiä perinteisesti.

        Sitä minnäi aattelin et kun päivittäin katselee samanlaista, ei oikein gurmeemenuuseen kuulu. Ehkä kuitenhi ostan sellasen 120g:n purkin, ehkä.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Sitä minnäi aattelin et kun päivittäin katselee samanlaista, ei oikein gurmeemenuuseen kuulu. Ehkä kuitenhi ostan sellasen 120g:n purkin, ehkä.

        Sinäkin voisit jättää aamupuuron pois ja siirtyisit aamumämmiin nii olis päevä mukavampi aloittaa suupielet mustana.


      • Heteromämmeilijä

        Gay baariin ei passaa erehtyä suupielet mämmissä, etteivät käsitä väärin :D


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Sinäkin voisit jättää aamupuuron pois ja siirtyisit aamumämmiin nii olis päevä mukavampi aloittaa suupielet mustana.

        En kait minä töihin mene kaurapurotkaan suupielissä, höh.


    • ent.siivoojaparka

      Kyllä tuotakin kaupan mämmiä syödä vätkyttelee pitkin hampain kerran vuodessa. Oikeaa mämmiä oli se äidin tekemä, mikä paistettiin tuokkosessa (vai mikä tuohirove, ropponen se on).

      • mimmimum-mi

        Valmistetaanko Ruotsissa mämmiä...vai onko tuontitavaraa ...


      • ent.siivoojaparka
        mimmimum-mi kirjoitti:

        Valmistetaanko Ruotsissa mämmiä...vai onko tuontitavaraa ...

        Suomalaista mämmiä meillä on kaupassa. Fazerin ja Oulaisten. Minulla on kauan ollut Pääsiäisen viihteenä syöttää jollekin ruotsalaiselle mämmiä. Kukaan ei ole ollut oikein ihastunut, mutta hyvin epäluuloisesti maistamaan olen saanut jokaisen uhrini.
        Tänä vuonna taitaa jäädä väliin, kun ei tänne pysty kutsumaan ketään kylään. Ellei sitten tyttäristäni jompikumpi löydä minulle jonkun syötettävän luokseen. Olisi harmi, jos traditioni katkeaisi.


      • mimmimum-mi

        Niin vähän arvelinkin olevan... Se mämmi on aika epämiellyttävän näköistä kieltämättä....lapset ei halua yleensä edes maistaa...vaikka raaka aineet ovat terveellisiä...ruista..ruismallasta ja vettä..
        Kokeile niihin remppamiehiin....sitä mämmiä...ja jos ei kelpaa ..sanot senkin mämmikourat.....


      • bessie-
        mimmimum-mi kirjoitti:

        Niin vähän arvelinkin olevan... Se mämmi on aika epämiellyttävän näköistä kieltämättä....lapset ei halua yleensä edes maistaa...vaikka raaka aineet ovat terveellisiä...ruista..ruismallasta ja vettä..
        Kokeile niihin remppamiehiin....sitä mämmiä...ja jos ei kelpaa ..sanot senkin mämmikourat.....

        Olen aina ihmetellyt että mikä ihmeen vika tai puute minussa on kun en osaa pitää mämmiä epämiellyttävän näköisenä, pikemminkin päinvastoin, 'harvinaisen' ja voimakkaan värinsä takia. Myöskään makua tai rakennetta en pidä epämiellyttävänä. Jos esim. aamiaiselle olisi vaihtoehtoina kaurapuuro tai mämmi, valintani olisi ehdottomasti mämmi.


      • ent.siivoojaparka
        mimmimum-mi kirjoitti:

        Niin vähän arvelinkin olevan... Se mämmi on aika epämiellyttävän näköistä kieltämättä....lapset ei halua yleensä edes maistaa...vaikka raaka aineet ovat terveellisiä...ruista..ruismallasta ja vettä..
        Kokeile niihin remppamiehiin....sitä mämmiä...ja jos ei kelpaa ..sanot senkin mämmikourat.....

        Sinäpä sen sanoit. Pitäisi noitten melkein kolmen kuukauden uurastus jollakin tavalla palkita, että jaksaisivat joskus viedä tuon työnsä loppuun.
        Voisi niillä vähän käydä epäilys mielessä mitä minä niille aion syöttää vessan puutteessa.


      • ent.siivoojaparka
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Sinäpä sen sanoit. Pitäisi noitten melkein kolmen kuukauden uurastus jollakin tavalla palkita, että jaksaisivat joskus viedä tuon työnsä loppuun.
        Voisi niillä vähän käydä epäilys mielessä mitä minä niille aion syöttää vessan puutteessa.

        Eipä näy remonttimiehiä, että saisi maistattaa niillä mämmiä. Tainneet ottaa pääsiäisloman.


    • henrjii

      Kissa ja kananmuna kävelivät uima-altaan reunalla, kissa tipahti veteen. Muna nauroi katketakseen. Opetus: missä märkä mirri, siellä iloinen muna. Iloista pääsiäistä!!

    • Etäisyyshyväksi

      Kyllä kannattaa pysytellä kaukana mämmeistä, ettei saa mämmikouran titteliä juurikin pääsiäiseksi.
      Silloin kun itse olen syönyt, huolella tehtyä (ei liukuhihna-eines mämmejä) niin se on nautittava kevyellä ripauksella sokeria ja ehdottomasti kerman kanssa. Kermaa juon muutenkin, joskus kulaus raakana ja eritoten kahvin kanssa. Laittaisin mämmiin myös voisilmän jos se siihen soveltuisi. Ketsuppia en laita. Sitä voi laittaa kaurapuuroon.

    • Viatonsivullinen

      Mämmi. Suuri herkku. Jääkaapissa kaksi "tuohista" en ole vielä maistanut. Vanhanajan vaniljakastike on siinä hyvää, sähkötti siskoni tuolta Pohjois-Karjalasta, sieltä asti. Hän näyttää pitävän huolen että pysyn jyvällä herkuista. Kunto-ohjaaja sanoi että hyvin voi mämmiä syödä. Kun ei kerman kera syö.
      Viljaa se on.

      • Mämmiviljelijänfarmi

        Tuli mieleen että koska mämmi on viljaa, mämmiä voisi istuttaa kasvimaalle ja katsoa syksyllä, millainen mämmisato iskee? Tiedä vaikka tulisi ihan mämmivuori. Mahtuneeko kellariinkaan, saa mättää lapiolla.


      • Viatonsivullinen

        Pidän parempana maidon (punaisen) kuin vaniljakastikkeen kanssa.
        Liian makeaa ja mämmin hyvä maku peittyy vaniljakastikkeeseen.
        Mämmi pitää maistua vain mämmille, maito on sopivasti neutraali.
        Sokeria tietysti mämmin päälle, jos ei ole tarpeeksi makeaa.
        Perinteinen tyyli siis paras, mutta jokainen tavallaan.


      • bessie-
        Viatonsivullinen kirjoitti:

        Pidän parempana maidon (punaisen) kuin vaniljakastikkeen kanssa.
        Liian makeaa ja mämmin hyvä maku peittyy vaniljakastikkeeseen.
        Mämmi pitää maistua vain mämmille, maito on sopivasti neutraali.
        Sokeria tietysti mämmin päälle, jos ei ole tarpeeksi makeaa.
        Perinteinen tyyli siis paras, mutta jokainen tavallaan.

        Samoilla linjoilla, eli mämmi maidon kanssa. Mämmin kanssa menee punainen maitokin, mutta mieluummin otan kevytmaitoa tai nykyään plusmaitoa. Itselleni kävisi hyvin rasvatonkin maito, mutta kun mahdollisille vieraille kuitenkin varaan muita vaihtoehtoja niin samat käyvät minullekin.
        Luomumämmi ilman lisättyä sokeria ja soma vanha sokerikippo pöytään.


    • ö-Öö

      Mämmi kyllä hyvää.

      Joskaan läheskään joka vuosi ei tule syödyksi. En tiedä, ehkä noilla kaupan mämmeillä sama vika, kuin eineksillä, onhan ne samaa kamaa, mutta kotitekoinen paljon parempaa. Mämmin kulutus kuitenkin niin vähäistä, ikinä en ole viitsinyt itse tehdä.

      JA taas sekin, kyllä mämmi vois syödä ympärio suoden, silloin kun tekee mieli, ei kalenterin mukaan. Sama hommeli, monella muullakin."sesonki ruualla. Mun mielest rosolli kerrassaan erinomaista grillikyljyksen kanssa. Sitä joskus kesäisin tullut tehtyäkin, meitsi kun patologinen rosollin fanittaja.

      Raeruohoa en ole koskaan syönyt.

      =DW=

    • älkää-mämmäilkö

      hou hou housuissanne tei mämmit on.

      • 0987654321

        Juu mämmit on housussa porukalla kun vetänyt hiljaiseksi.


    • Yllättäväherkku

      Nykypäivänä mämmistä on monenmoisia variaatioita, joten tykkäämättömätkin voisivat varmasti löytää itselleen sopivan vaihtoehdon. Itse olen tarjonnut mämmiä pari kertaa vaniljarahkan kera. Perheen mielestä mämmi on kaikista parasta vaahtoutuvan vaniljakastikkeen kanssa, joko vatkatun tai vatkaamattoman.

      Joku päivä sitten luin lehdestä mämmipashan ohjeen, voisin kokeilla, mutta ehkä hieman kevyemmässä muodossa ilman liikoja sokereita ja rasvoja. Mutta rairuohoa en tähän tuotteeseen kokeilisi, selvä salaattiaine.

    • mämmiläläinen

      Kuola alko valumaa suun pielistä. En malttanut olla maistamasta MÄMMIÄ hyvääää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe