Suomi - Finland pääministereiden sukulaisuuksia.

Kiinnostavaa_vallankäyt

Suomen Tasavallan ensimmäinen pääministeri 27.11.1917 – 27.5.1918 (1./ 2 kausi) sittemmin presidenttikin, oli sukulainen useille muille maan pääministereille joilla myös sukulaisuus keskenään useimmilla eri kautta tavallisemmin säätyläisistä suvuista.
Samaa linjaa maamme alkupään presidenttien kesken, vahvaa sukulaisuutta moneen suuntaan heidän kesken myös.

1/ 3. - P.E. Svinhufvud ja Suomen kolmas pääministeri Lauri Olavi Ingman olivat sukulaisia näin ja Ingman maan kolmas pääministeri;
Pehr Evind Svinhufvud af Qvalstad (Svinhufvud) is Lauri Olavi Ingman's 6th cousin!
*
- Suomen toisen pääministerin J.K Paasikiven ja P.E. Svinhufvudin sukulaisuus oli myös;
1/ 2. -pääministeri Juho Kusti Paasikivi is Pehr Evind Svinhufvud af Qvalstad (Svinhufvud)'s 7th cousin!
*
1/ 4. -pääministeri Kaarlo Castrén is Pehr Evind Svinhufvud af Qvalstad (Svinhufvud)'s 7th cousin once removed!
*
> Suomen lyhin hallituskausi vaikeina aikoina 8.8.1944 – 21.9.1944 (n. 1kk) ja sen pääministeri Anders "Antti" Hackzell sukulaisuus Svinhufvudiin oli myös;
Anders Verner Hackzell is Pehr Evind Svinhufvud af Qvalstad (Svinhufvud)'s 6th cousin!
*
Pääministerinä Berndt Rainer von Fieandt 29.11.1957 – 26.4.1958, sukulainen Svinhufvudille myös, lähimpää kaikista edellisistä.

Berndt Rainer von Fieandt is Pehr Evind Svinhufvud af Qvalstad (Svinhufvud)'s fourth cousin once removed!
*
Paavo Lipponen (kaksi kautta) on useimpien mainittujen ja Svinhufvudin ohella maan 3. pääministerin Lauri Ingmanin sukulainen.

Paavo Tapio Lipponen is Pehr Evind Svinhufvud af Qvalstad (Svinhufvud)'s fourth cousin five times removed!
*
Ja edellinen lyhytaikainen pääministeri 24.6.-14 - vuoteen 2015, Alexander Stubb sukulaisuus mm. Svinhufvudiin näin ja useimpiin muihin mainittuihin;
Alexander Stubb is Pehr Evind Svinhufvud af Qvalstad (Svinhufvud)'s 7th cousin thrice removed!
***
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Suomen_pääministereistä
Muillakin historian maamme useista pääministereillä saattaa olla sukulaisuuksia eri puolille ja myös keskenään joka ei nyt tässä "säätyläis-taustaisten" vertailussa selviä.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Typerä-avaus

      Heppu ei tunne edes kaikkein läheisintä pääministerien sukulaisuutta. Eli Kekkosen poika ja Fagerholmin tytär menivät naimisiin.

      Eikä 6. serkku mikään sukulainen enää ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe