Kameralla kytätään

pressumies

Minua kameralla kytätty jo 2,5 vuotta töissä. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

10

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 54768543945876

      Meillä lisättiin kameravalvontaa ja vedottiin asiakaspalveluun.Eräskin reppana ,joka pitää pomoa parempana kaverina kun työkavereitaan,lähetettiin opettelemaan uuden järjestelmän sovellutksia.Syy ja seuraus oli:nyt kyseinen akka käy koneella kyttäämässä mitä työntekijät puuhailee työpaikalla,Jos jotain kerrottavaa löytyy soittaa pomolle samantien.Kerran vaan sattui siivooja olemaan pomon pakeilla kun puhelin soi ja ei ollu vaikea yhdistää kuka ja mistä keskusteltiin.Valitus koski kun eräs työntekijä kävi tupakalla ruokatunnilla ja tää mulkvist luuli hänen myöhästyneen töistä.Samalla pomo tuli paljastetuksi.

    • semmosita

      Ei ole, vielä. Pian ne tallentaa sen mitä teet koneella - mihin hiiri liikkuu.. Jännää :D

    • Järkyttynyt

      Valvontakamerat on ns poliisikameroita ja niitten nauhoja voi ainoastaan katsoa poliisi ja ainoastaan silloin jos epäillään tapahtuneen rikos.. Tosta valvontakamera kyttäyksestä voi nostaa rikosilmoituksen!! Selvitin asian itse turvallisuus alan ammattilaisilta sekä poliisista, koska jouduin itse kokemaan tuon että esimieheni kyttäsi kamerasta minua jne. Olin silloin töissä Helsingin kaupungilla hoitajana!!!

      • näinsemenee

        Valvontakameroita monessakin paikassa käyttävät ja katsovat turvallisuusalan yritykset ja joissakin paikoissa myös itse yrityksen edustaja esim. jossain myymälässä niitä katselee hyvin usein sekä yrityksen jonkin sortin alansa vastaava esim. myymäläpäällikkö tai vaikkapa turvallisuuspäällikkö ja sitten vielä joku vartija turvalllisuusyrityksestä sekä mahdollisesti joku muu/muut turvallisuusalan yrityksen työntekijät.


    • 3456januolevi

      Meilläkin muutama ap--na seuraa työaikana muiden työntekijöiden tekemisiä.Pitäiskö kieltää ja ehdottaa vaikka menemään töihinsä siivoamaan,on muuten talon vi.....umaisin henkilö.Kunnan ongelmatapaus jota ei pysty edes pomomme erottamaan,joka muuten pyysi uusinta opiskelija-työntekijäämme kyttäämään milloin muut siivoojat on luvatta koneella työpaikallamme.

    • Pavel----

      Ex-pomo oli asentanut tuotantohalliin videokamerat, murtosuojaksi tietysti virallisesti(minkä nyt ehkä ymmärtääkin), mutta hän olisi halunnut kamerat pukuhuoneeseenkin ja näin.. en tiedä, oliko joku pervo(suurperheen isä kuitenkin), mutta meni liian pitkälle ja hän antoikin asian olla, kun tietysti siitä nousi mekkala ihan kyseisen asian laittomuudenkin takia.
      muuten kyllä istui kotona seuraamassa tarkkaan, mitä hallilla tapahtui. Kärys ihan sillä, kun pari kameraa oli myös firman portille suunnattuina, niin hän joskus soitti perään ja neuvoi, miten portti kuului sulkea. "Rauhallisesti niin, ettei se kolise", kutn hän sanoi. Ja noiden soittojen ajankohta oli tällainen, kun olin yöllä lähdössä kotiin ja olin nousemassa autoon takaisin tämän portin sulkemisen jäljiltä.
      Joskus myös hän tai hänen rouvansa soitteli parin minuutin välein ihan pikkujutuista asia kerrallaan, kun töissä oli kiire ja päivä oli muutenkin venynyt. Ihan kiusallaan tietysti. Aina kun pääsi puhelimesta takaisin uunin ääreen, niin taas puhelin soi jne jne. 7 tai 8 kerran jälkeen hermostuinkin jo ja hän vissiin kuuli sen äänestä ja kysyi jotain onko kiire-tasoista lässytystä. Lopetti kyllä siihen, kun tiuskaisi takaisin että en mutta olis muutakin tekemistä tän jatkuvan puhelimessa juoksuttamisen sijaan.
      Kehtasi vielä loukkaantua, kun otin loparit. Tuon kyttäämisen lisäksi palkka ja työajat oli todella surkeat. Ja taitaa vähän vituttaa vieläkin, kun olen samassa paikkaa edelleen töissä, mihin lähdin silloin 8v sitten. Vielä kun olin joskus sanonut hänelle muuten, että kyllä mä hyvän leivissä pysyn lopun ikääni, huonoa mä en katsele vuottakaan.

    • missäyksityisyydensuoja

      Potilastilanteiden kuvaaminen esim sairaanhoitajan tai terveydenhoitajan tai lääkärin vastaanottohuoneessa lienee kielettyä? Miksi kuitenkin joissakin työpisteissä on näihin asennettu valvontakamerat?

    • Onneksionsananvapaus

      Kyllä, siis Helsingin KO:ssa ilmenee tätä, ei tosin työnantajan toimesta. En ilmoita asiasta, kun ei sitä kuitenkaan osata eikä uskalleta selvittää. Suomen malli on tullut jo tutuksi muidenkin kertomuksista.

    • järkyttynyt_pöllö

      Mun työtilojani on videokuvattu koko sen 10 vuotta kun olen täällä. Joka ikisellä käytävällä on valvontakamera, samoin rakennusten auloissa ja ulkopuolellakin, jopa takaovea, jossa on tupakkapaikka, videoidaan 24/7. Minusta on varmaan tuhansien tuntien aineisto, kun kävelen töihin, kävelen vessaan, palaan työhuoneeseeni, käyn lounaalla, palaan työhuoneelle...!!

      Ja SAMA TILANNE oli kuulemma ollut jo 10 VUOTTA ENNEN kuin tulin tänne töihin. Voitteko uskoa?

    • justiins99

      mua ei oo kytätty

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe