onko stressiä

mieliala

Pieni stressi saa toimeliaaksi, liiallinen toiminta kyvyttömäksi !
Saatko stressin epävarmassa tilanteessa, tuskin olet aivan stressitön ?

40

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiällä.ressoo

      Siis minä se olen oikea stressittäjä. Tänään olen jännittänyt huomista työpäivää niin etten ole saanut mitään aikaiseksi.
      Pieni stressi esim. töissä saa sen kutosvaihteen päälle.
      Kyllä mä olen kans semmonen murehtija ja asioiden märehtijä.

      • 1eero

        Sanoisin vaivaksi, mielen harmiksi jos homma mee kohdallee mutta nykyään saa tietämättömyyteen neuvvoa netistä.
        En niinkään koe stressiä sillä tavalla kuin nuorena, näin vanhana ei tarvihe hötkyillä yleensä asia lutviutuu.


      • tiällä.ressoo

        Lutviutuuhan ne, kyllähän mä sen tiedostan, mutku, mutku, jää pyörimään mieleen. Hupsuuhan se on.


      • 1eero
        tiällä.ressoo kirjoitti:

        Lutviutuuhan ne, kyllähän mä sen tiedostan, mutku, mutku, jää pyörimään mieleen. Hupsuuhan se on.

        Ajattele mukavia asioita hymyile stressille ähäkutti :)


      • tiällä.rauhottuu
        1eero kirjoitti:

        Ajattele mukavia asioita hymyile stressille ähäkutti :)

        Täytyy vähän miettiä minkänäköinen se stressi on. Varmaan sellainen sotkuinen kerä, hässäkkä :)


    • Virtaa100prosenttia

      En ymmärrä koko sanaa.
      Ei ole kuulunut elämäni sisältöön milloinkaan.
      Hyvin action-orientoitunut olen ollut läpi elämäni.
      En koe olevani ADHD. En stressaantunut. En huolestunut. Ei paineita.
      Rauhoitun vasta nukkuessani.

      • tiällä.ressoo

        Olet onnekas! Mä olen aina ihaillut ihmisiä, jotka saavat aikaiseksi, mutta eivät stressaa.
        Mulla tuppaa tuo unesta kiinnisaaminen joskus mahdottomalta kun murehdin päivän tapahtumia tai mahdollisesti tulevan päivän tapahtumia.
        En ole ollenkaan "cool".


      • Virtaa100prosenttia

        Siinäpä se, löytää vetonaru tyhjentää aivot ennen unia. Kun mikään keskeneräinen ei muutu muuksi enää illalla. Sen voi murehtia aamullakin jos on murehtiakseen. Jää aikaa enemmän nukkumiselle :D


      • tiällä.höperehtää

        Löytää vetonaru... tuopas onkin hyvä sanonta. Nykyään tuputetaan jotain huolivarttia tms. että käsitellä asioita. Herran pieksut jos mä oikein murehtimalla alkaisin murehtii niin en varmasti unta sais.
        Täytyypä sitoa veronaru kattoon... vai käviskö siinä niin, että aamulla löytäis ittesä kiikkumasta. No eiiii.


      • tiällä.höperehtii

        Heh, veronaru. Kirstuun ropo vilahtais yöaikaankin.


    • siilimuori

      Olen jossain määrin perfektionisti ainakin työssä, nuorempana vielä enemmän. Hirveen vaikea on ollut sopeutua siihen et ei voi tai ehdi tehdä asioita sillain kuin katsoisi tarpeelliseksi. Mut siperia opettaa olemaan murehtimatta asioita, joille ei mitään voi.

      • 1eero

        Työelämässä sitä on, muistan omassa työssä ollessa aivan kamalasti vielä nykyäänkin joskus tuulee uniin kimmittee vanhat kimurantti jutut, nytten päivä kerrallaan lepposasti.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Työelämässä sitä on, muistan omassa työssä ollessa aivan kamalasti vielä nykyäänkin joskus tuulee uniin kimmittee vanhat kimurantti jutut, nytten päivä kerrallaan lepposasti.

        Juu, siihen minäkin tähtään et leppoisasti ilman kelloa.


      • tiällä.rauhottuu

        Ei sitä tänä päivänä voi sillälailla paneutua kuin ennenvanhaan. Nykyisin työelämä on niin muuttunut. Joskus oikein harmittaa, kun on pakko mennä sieltä missä aita on matalin. Eli ajatukset tuppaa olemaan jo seuraavassa tehtävässä.


      • 1eero
        tiällä.rauhottuu kirjoitti:

        Ei sitä tänä päivänä voi sillälailla paneutua kuin ennenvanhaan. Nykyisin työelämä on niin muuttunut. Joskus oikein harmittaa, kun on pakko mennä sieltä missä aita on matalin. Eli ajatukset tuppaa olemaan jo seuraavassa tehtävässä.

        Niihhh te työssä olijat, maailmassa ei työt lopu, se johtuu rahasta ei niinkään tekijöistä.
        Vel miehe kanssa oli juttua, tänne mökille pitäis palkata vuodeksi kokopäiväinen työntekiä et paikat olisi jetsulleen olkoon jos joku paikka on vähä rempallaa ni pakkoks sitä on tuijotella, kattelee mieluite aurinkon laskua ilman stressiä.


      • siilimuora
        tiällä.rauhottuu kirjoitti:

        Ei sitä tänä päivänä voi sillälailla paneutua kuin ennenvanhaan. Nykyisin työelämä on niin muuttunut. Joskus oikein harmittaa, kun on pakko mennä sieltä missä aita on matalin. Eli ajatukset tuppaa olemaan jo seuraavassa tehtävässä.

        No näinhän se on. Kun yhä pienemmällä porukalla pitäisi tehdä yhä isompi työmäärä.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Niihhh te työssä olijat, maailmassa ei työt lopu, se johtuu rahasta ei niinkään tekijöistä.
        Vel miehe kanssa oli juttua, tänne mökille pitäis palkata vuodeksi kokopäiväinen työntekiä et paikat olisi jetsulleen olkoon jos joku paikka on vähä rempallaa ni pakkoks sitä on tuijotella, kattelee mieluite aurinkon laskua ilman stressiä.

        Just ja tekee sillon aina kun inspis iskee. Kun oot myynyt itsesi työnantajalle se ei niin vain käykkään.


    • eppu2

      En kamalasti kanna stressiä, nuorenpana sitä tuli tehtyä. Enää, kun ei ole kamalia kiireitä voi hyvin järjestellä asiat.
      Huolissani olen tällä hetkellä, kun kissa on kipeä. Klinikka aukeaa aamukahdeksalta, pitää heti soittaa.

      • tiällä.rauhoittuu

        Mä ressaan nyt kun olen ollut pari kuukautta sairaslomalla. Tiedän, että töissä on sotkuja. Turhahan sitä on etukäteen murehtia, mutku, mutku.
        Kuitenkin kun pääsee töihin käsiksi, niin sitä pystyy organisoimaan ne mistä aloittaa ja miten etenee.

        Toivottavasti kissasi paranee, eppu. Se onkin konkreettinen huoli.


    • Viatonsivullinen

      Aivot kaipaa tekemistä, ei ne halua levätä. Työelämän paineetkun poistui
      oli selvä että tilalle jotain pikkuhiljaa piti hivuttaa.
      Nyt koneisto käy taas mukavasti, sopivaan tahtiin, joskus voi kiihdytellä ja itseään viihdytellä. Nukkuessa koko keho lepää, aivot selvittelevät
      unessa asioita, väsymystä on vanhemmiten arvostettava, levättävä, näin
      on närhen värit. Pikkusen saa stressiä olla, se on sama kun autossa painat
      kaasupoljinta, tulee vauhtia...

    • ressitönmamma

      Mulla ei oo ikinä ressiä en tiijä mitä se on

    • tiällä.pähkäilöö

      Ressiä ei sitten pukannut kauheesti töissä. Yks härdelli-härpäke, siirsin sen huomiselle.
      Huomiselle luvattiin aurinkoista, en ehdi sitä toljotella päivällä. Pitäisköhän sitä palkata kokoaikainen auringon toljottelija... no nyt alkaa taas ressihormonit jyllätä. En oikein löytänyt yhtään aloitusta johon kirjoittaa, meinas siitäkin ressiä tulla.

      • Korppis1

        Minä voin ilmoittautua vapaaehtoiseksi auringon toljottajaksi. Paljonko maksat tunnilta?


      • tiällä.kotiopäin
        Korppis1 kirjoitti:

        Minä voin ilmoittautua vapaaehtoiseksi auringon toljottajaksi. Paljonko maksat tunnilta?

        Aurinko palkitsee suoraan kauniin ruskealla värillä, D-vitamiinilla ja valohoidolla mieltä piristävästi.


    • Korppis1

      Tressi syntyy tekemättömistä töistä. Itse henkilökohtaidesti hoitelen eteen tulevat ongelmat heti pois jalosta. Se on minulle paras tie tressittömään olotilaan.

      Yleensähän saavutettu hyvä oletila on tilapäinen sillä jo seuraavana päivänä voi kolahtaa eteen uusi ongelma.

      • Korppis1

        Säästääkseni pilkunnussijaa huomautan, että Stressi.


      • Stressinsiirtoa-vain

        Siitähän se ongelma eli stressi yleensä syntyy kun pyrkii hoitamaan asiat kuin asiat heti eikä huomenna, niin eikö vaan jo seuraava asia odota jonossa, tulee pyytämättä ja yllättäen. Ei ne asiat ja ongelmat lopu maailmasta niitä pois tekemällä.
        Se on vähän kuin laskuissa, maksat pois ja huokaiset jipii laskupino on nolla. Niin eikö pentele postinjakaja tuo huomenna kolme laskukirjettä lisää.


      • siilimuori
        Stressinsiirtoa-vain kirjoitti:

        Siitähän se ongelma eli stressi yleensä syntyy kun pyrkii hoitamaan asiat kuin asiat heti eikä huomenna, niin eikö vaan jo seuraava asia odota jonossa, tulee pyytämättä ja yllättäen. Ei ne asiat ja ongelmat lopu maailmasta niitä pois tekemällä.
        Se on vähän kuin laskuissa, maksat pois ja huokaiset jipii laskupino on nolla. Niin eikö pentele postinjakaja tuo huomenna kolme laskukirjettä lisää.

        Niivvai kun hoitaa asiat heti eikä viidestoista päivä ei pääse tulemaan ruuhkaa vaan asiat hoituvat lähes itsekseen jonossa.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Niivvai kun hoitaa asiat heti eikä viidestoista päivä ei pääse tulemaan ruuhkaa vaan asiat hoituvat lähes itsekseen jonossa.

        Mulla on väsymys stressi, sekin menee nukkumalla.
        Voin tunnustaa tehneeni tän aloituksen kun oli monta rautaa tulessa siitä ne on lutviutunut. Tänä aamuna auton päälle enne viittä Imatralle, sieltä Lappeenrantaan nyt jokin aikaa Mikkelissä pyykkiä pesemässä, huomenna Puumalaan.
        Kahen viikon päästä heitän hanskat naulaan ja hyppään veneseen muutamaksi viikoksi, syksyllä sitte teen mitä teen.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Mulla on väsymys stressi, sekin menee nukkumalla.
        Voin tunnustaa tehneeni tän aloituksen kun oli monta rautaa tulessa siitä ne on lutviutunut. Tänä aamuna auton päälle enne viittä Imatralle, sieltä Lappeenrantaan nyt jokin aikaa Mikkelissä pyykkiä pesemässä, huomenna Puumalaan.
        Kahen viikon päästä heitän hanskat naulaan ja hyppään veneseen muutamaksi viikoksi, syksyllä sitte teen mitä teen.

        Siehän olet sitten oikia kesämies :).


    • Heikunkeikku

      Aloittaja kirjoitti: "Tuskin olet aivan stressitön"

      Noku noku noku, mä oooon stressitön.
      En stressaannu tekemättömistä töistä. Aattelen, että teen sitten kun inspiraatio pukkaa naamalle.
      Sitten kun inspis on päällä, niin on tottavie mukavaa touhuta.
      Jos joku asia menee mönkään, niin en sitä ala murehtimaan. Tuumin, että eihän kaikki asiat voi aina-aina-aina onnistua.

      Hengitän noin 10 kertaa sisään ja ulos ja sitten nukahdan. Kaverit sanoisi, että valehtelen, että en muka ehtisi edes kymmentä kertaa hengittää. Ne sanois, että korkeintaan neljä hengähdystä ja olen unten mailla.

      On aivan turhaa stressata itseään.
      Kaikki menee jetsulleen kuitenkin, vaikkei niitä kauhiasti stressaa.

      • Korppis.pyykillä

        Muistaakseni kerroit joskus olevasi koomanukkuja. Jos ihminen nukkuu hyvin ei stressitilanteita synny. Olen humannut itsessäni unen riittämättömyyden ja stressin ynteyden.


      • tiällä.kotiopäin
        Korppis.pyykillä kirjoitti:

        Muistaakseni kerroit joskus olevasi koomanukkuja. Jos ihminen nukkuu hyvin ei stressitilanteita synny. Olen humannut itsessäni unen riittämättömyyden ja stressin ynteyden.

        Jos on ressiä ei saa unta, jos ei ole nukkunut saa ressiä.


      • Korppis1
        tiällä.kotiopäin kirjoitti:

        Jos on ressiä ei saa unta, jos ei ole nukkunut saa ressiä.

        Kysyin heikulta, joten odotan hänen kommenttia.


      • tiällä.eienäävastaile
        Korppis1 kirjoitti:

        Kysyin heikulta, joten odotan hänen kommenttia.

        Anteeksi, luulin, että saa vastata muutkin.


      • siilimuori
        tiällä.eienäävastaile kirjoitti:

        Anteeksi, luulin, että saa vastata muutkin.

        Saa tietenni, ei tämä,kenenkää oma palsta ole.pölijä töksäys korppikselta.


      • Heikunkeikku
        Korppis.pyykillä kirjoitti:

        Muistaakseni kerroit joskus olevasi koomanukkuja. Jos ihminen nukkuu hyvin ei stressitilanteita synny. Olen humannut itsessäni unen riittämättömyyden ja stressin ynteyden.

        No onpas teikäläisellä hyvä muisti. En itsekään oo muistanut, että koomaunesta oon kirjoittanut. Joku hämärä muistelo tuli, kun muistutit.
        Joo, nukun koomaunta. Vaivun tosi syvään uneen, enkä herää kovempiinkaan ääniin.
        En myöskään näe unia. Noh, joku voi sanoa, että Kaikki näkevät unia ja ehkä kenties minäkin, mutta katselen kaiketi niitä niin syvässä unessa, että en herättyäni ollenkaan tiedä näkeneeni unia.


      • tiällä.vuan
        siilimuori kirjoitti:

        Saa tietenni, ei tämä,kenenkää oma palsta ole.pölijä töksäys korppikselta.

        Kännykällä kun vastailin, en huomannut. Täytyy olla tarkempi ettei kelle tahansa vastaile jos ei kysytä. Sitä saa näemmä märkää rättiä korvilleen ;)


      • siilimuori
        tiällä.vuan kirjoitti:

        Kännykällä kun vastailin, en huomannut. Täytyy olla tarkempi ettei kelle tahansa vastaile jos ei kysytä. Sitä saa näemmä märkää rättiä korvilleen ;)

        Noo, onneksi se täällä on vain virtuaalista ;D.


      • tiällä.vuan
        siilimuori kirjoitti:

        Noo, onneksi se täällä on vain virtuaalista ;D.

        Niinpä :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe