Terassi kiista

Ottaa_Päähän

Haluaisimme rakentaa terassin/patjon takapihan seinustaan vasten. Asuntoyhtiössä on kolme paritaloa. Sinne on aikaisemmin jo muutamaan asuntoon rakennettu takapihalle terassi, myös seinänaapuriimme.
Seinänaapurimme vastustaa nyt meidän terassi suunnitelmia ja ei kuulemma hyväksy sitä missään tapauksessa. Eivät myöskään hyväksy tonttiemme väliin mitään aitaa joita on sinne myös rakennettu.
Muut taloyhtiön asukkaat eivät halua millään tavalla osallistua tähän ongelmaan.

Tämä seinänaapurimme pilaa kaiken. Onko meillä mitään mahdollisuutta rakentaa terassia ja aitaa, joita on muihinkin asuntoyhtiön asuntoihin rakennettu?

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • realisti36

      Muuttakaa pois, ei elämää kannata tuhlata joittenkin idioottien naapurien kanssa tappeluun joutavista asiaoista. Kaatakaa vaikka jätteitä sen seinänaapurinne terassille ja käykää siellä itse kaljoittelemassa.

      Tai ehkä parempi olisi vain kylmän viileästi rakentaa itse nämä rakennelmat. Siinähän sitten yrittävät saada niitä pois, ja selitellä miten yhdenvertaisuusperiaate koskee vain muita eikä sinua.

    • lisätarkennuskyssäri

      Mitä perusteluita naapurit ovat esittäneet vastustamiselleen?

    • Hallitusxx

      Onko kyseessä nyt asunto-osakeyhtiö vai mikä?
      Jos on, niin:
      - Kenen hallintaan piha-alue kuuluu, yhtiön vai osakkaan? Tämä selviää yhtiöjärjestyksestä.
      => jos se kuuluu yhtiön hallintaan, niin yhtiön hallitus voi päättää, mitä terasseja tai aitoja tehdään ja rakennellaan. Yhtiön hallitus ei kuitenkaan saa sorsia ketään osakasta, eli jos yksi osakas on saanut tehdä yhtiön hallinnoimalle alueelle terassin, niin muidenkin pitää saada tai sitten olemassaoleva puretaan.
      => jos se kuuluu osakkaan hallintaan, niin teette yhtiön hallitukselle muutostyöesityksen, johon hallitus ottaa kantaa. Jälleen yhtiö ei voi kieltää jotain osakasta tekemästä muutosta, jos se on sallittu muille. Muutenkaan yhtiön hallitus ei voi kovin herkästi kieltää osakkaan muutostöitä tämän hallinnoimalla alueella.

      Toisin sanoen, joko kaikki aidat ja terassit lähtevät sieltä pois tai sitten tekin saatte tehdä sellaisen. Yhtiön hallitus päättää asiasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe