Muutetaan tuet köyhäinavuksi

asiat-oikeilla-nimillä

Ehkä silloin ei ihan yhtä moni olisi vonkaamassa luukulla.

64

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ö-Öö

      .Olet oikeassa

      Kaikki pummitukiaiset pitää saada harkinnanvaraisiksi, elikkäs aidosti köyhäinavuksi. Silloin turhien tukijaisten maksaminen loppuu ja raha voidaan kohdentaa just niitä aidosti tarvitseville. Yhteiskunta säästää erittäin paljon rahaa, mitä voi käyttää eteenpäin menemiseen, ei tarvitse elellä velaksi. Päästään eroon joutavista loispummeista, maan talous lähtee nousuun, rahaa riittä aidosti köyhille, ihmiset tulevat onnellisemmiksi ja maailma pelastuu.

      =DW=

      • Yks kysymys teeveelle
        Voisitko laatia sellasen listan missä olisi sinun mielestä ne ihmisryhmät jotka olis oikeesti tuen tarpeessa ja siihen oikeutettuja.
        Eli ne sinun mielestä siihen oikeutetut.


      • Seilin.saarelleko

        Juuri niin ja teodo-rankkis voisi kertoa myös sen, mihin loispummit lähetetään ja asutetaan?


      • äärirajalla

        DW
        Miksi et ehdota, että tapetaan kaikki jotka eivät ilman tukia tule toimeen? Mentäisiin kerralla, eikä tarvitsisi kitua. Sitten voittekin ihan rauhassa äänestää kokoomusta ja kepua.


      • kylmätotuus

        Minne nimim.äärirajalla unohdit Perussuomalaiset??
        Vai tarkoititko,että ko.puolueella onkin tavoitteenaan niitata köyhät ja se fakta oli jo tiedossasi?
        Minä koen,että juuri Perussuomalaiset pettivät äänestäjänsä kaikkein törkeimmin.
        Timo Soini on aina toitottanut,että hänen johtamansa puolue on köyhien puolestapuhuja.

        Kuinkas nyt kävikään? Soini on pyörtänyt kaikki puheensa ja osoittanut,että Perussuomalaiset ovat yhtä oikealla kuin Kokoomus.


      • Hukkaan_meni_nekin

        Olenhan minä koettanut informoida tälläkin palstalla sitä, miten Soini tuli takki täysin kääntyneenä uudelleenohjelmointimatkaltaan USA:sta jo Käteisen aikana ja itku silmässä uskollisen koiran ilme naamalla tuhersi, että "Kyllä me, Jyrki, vielä istumme samassa hallituksessa". Ja ainakin yhdellä ohjelmointimatkalla on senkin jälkeen käynyt. Ei voi kuin ihailla USraelin mielenhallintajärjestelmän tehoa!
        Pitää myös muistaa se tosiasia, että paavi koko hiippakuntineen on yksi uuden siionistisen maailmanjärjestyksen sisäänajojärjestelmä. Ja siitähän etsivä kyllä löytää faktaa enemmän kuin lukea jaksaa.
        Niin että laittakaahan köyhät se viimeinenkin roponne näitten meiltä lupaa kysymättä vietyjen avustusrahojen lisäksi. Ei tule koskaan rikkaan kukkaro täyteen vaikka sinne kuinka paljon rahaa kärräisi! Tästä joku esimerkki: http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1432949312561.html jossa tuo numerosarja pätkittynä 143 294 931 256 1 siltä varalta, että sensuuri muuttaa ne nolliksi.


    • Yrjö.Orvelli

      Eikös ne sitä olekin, nimi vain on toinen?
      Niinkuin sairauskeskukset ovat nykyään terveyskeskuksia. Alussa vähän aikaa olivat sairauskeskuksia. Miksihän sairaalat eivät vielä ole terveelöitä?
      Poliisikin suorittaa automaattista liikennevalvontaa. Kysehän ei siis ole sakotusautomaateista vaan automaattisesta liikennevalvonnasta.
      Ennen oli alikehitysmaita. Nyt ne samat maat ovat kehitysmaita. Huikeaa on ollut kehitys, ei ole kehitysapu hukkaan mennyt!
      Ruåtsissa kiellettiin parakkimajoitus vuonna 1970. Parakkeja alettiin kutsua uudella nimellä: Paviljongit. Päästiinpähän halventavista parakeista! Mikään muu ei sitten muuttunutkaan kuin nimi.
      Nee_keritkään eivät ole enää nee_kereitä vaan etnisiä. Vaikka yhtä mustia ovat kuin ennenkin. Sama mustilaisilla: romaaneiksi muuttuivat vaikka 500 v vanhat tavat jäi.
      Sekaleipäkin on nykyään ruisleipää jos siinä on vähänkään ruista mukana.
      Parempiosaisten kakarat pantiin ennen oppiin oppikouluun. Nyt ne menee lukioon lukemaan. Ne, jotka osaa lukea?
      Palkkasoturitkin ovat jo kauan olleet rauhanturvaajia ja rauhaanpakottajia.
      Poliisi otti ennen kiinni rosvoja. Nyt se toimii suurimpien rosvojen ja homojen gorilloina ja vainoaa rehellisiä kansalaisia. Ja kehuu rosvoja tuttavikseen.

      • myy.kai.ne.viinaakin

        eikä ennen vanhaan poliiseilta voinut ostaa huumeita. nyt se on arkipäivää.


      • de-meter
        myy.kai.ne.viinaakin kirjoitti:

        eikä ennen vanhaan poliiseilta voinut ostaa huumeita. nyt se on arkipäivää.

        Joku aika sitten kysyttiin, mihin huumorimiehet ovat kadonneet palstalta. Meinasin jo silloin väittää vastaan ja nyt vasta väitänkin. Tallella ovat.
        Pysykää linjoilla..)) Tänä aamunakin on saanut nauraa vääränä näille jutuille. Hyvä te...


      • eppu2

        Tuota nimillä pelaamista harrastetaan nykyaikana, niinkuin asiat siitä sen hienommiksi muuttuisivat. Laitoskeittiöstäkin tehtiin ravintokeskus. TVL:stä Destia. Onneksi Itella tuli järkiinsä.
        Jos tukinimitys muutetaan köyhäinavuksi. Muuttuuko mikään?
        Eivät ne avun tarvitsijat nimenmuutoksesta rikastu.
        Väärinkäyttäjiä on aina ja joka asiassa, missä vaan mahdollisuus on.


      • ent.siivoojaparka

        Siivoojasta tehtiin meillä lokalvårdare ja sittemmin ainakin meidän firmassa me ei enää oltu jobbare, arbetare tai anställda vaikka toisten palkkaamia oltiinkin ja meidän selästä firma ne voittonsa veti, vaan oli hienompaa sanoa medarbetare.
        Medarbetare sai sen kuulostamaan siivoojan korvaan siltä, että yhteen hiileenhän tässä puhalletaan niitten kansssa, jotka istuvat jalat pöydällä siellä nahkaisissa nojatuoleissaan ja käärivät rahaa taskuunsa.


      • Varma.Koskitar
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Siivoojasta tehtiin meillä lokalvårdare ja sittemmin ainakin meidän firmassa me ei enää oltu jobbare, arbetare tai anställda vaikka toisten palkkaamia oltiinkin ja meidän selästä firma ne voittonsa veti, vaan oli hienompaa sanoa medarbetare.
        Medarbetare sai sen kuulostamaan siivoojan korvaan siltä, että yhteen hiileenhän tässä puhalletaan niitten kansssa, jotka istuvat jalat pöydällä siellä nahkaisissa nojatuoleissaan ja käärivät rahaa taskuunsa.

        Eikös teillä tullut siellä taannoin voimaan myötämääräämisoikeuskin vai olikeinko se oli laki? Eli työläiset saavat tai työläisten pitää oikein MÄÄRÄTÄ se, mitä työnantaja sanoo?
        On se mahtavaa tuo työläisen osa Ruåtsissa, kyllä siinä Pohjois-Korean ja Kiinan työläisillä olis opittavaa!


    • 1eero

      Valtakunnassa kaikki hyvin, epäkohtiakin on jos joku niistä välittää.
      Pitää olla vertailu kohtia niiku ruuassakin pahassa ja hyvässä, ilmatkaan ei ole aina kauniita olkaa hyvä ja valittakaa niin saatte hyvän mielen.

    • omillaontultutoimeen

      Vain köyhät tarvitsevat oikeasti tukia, muut tulevat toimeen omillaan. Osalle köyhistä saattaa riittää pelkkä elämän raiteilleen ohjaava tuki, jotta oppii itse tienaamaan elantonsa.

      • Korppis1

        Kaikki suomalaiset saavat tukia jossakin elämänsä vaiheessa. On turha kuvitella, että olisit päässtyt elämäsi läpi ilman, että et olisi ottanut vastaan valtion sinulle suomia ilmaispalveluja. Vai väitätkö vastaan?


      • syytönhän.mie

        Mittää en oo ottanna.
        Se olj nuapur ko ryyppäs miun kiljut.
        Ny se kiljuu kylillä ja uhkoo männä sossuun.
        Ees laps lissöö en suanna muuta ko lisä lapsii nuorempii siskoi veljii serkkui. Niitä tek äiskä ja iskä.
        Sairaalois en oo käynnä en oo käynnä terveysasemil. Eijo rokotettu ei ripitetty. Koulussakkii en käyttännä kirjoi, ihan omast piästä sävelsin. En ottanna totistustakkaa vai ope tyrkytti. Sanoin mie en tuolei tartte. Luokallekkii jäin tahallani etten tullu liian viisaaks ja ois piässy liian hyvä palakkassii töihen.


      • omillaontultutoimeen
        Korppis1 kirjoitti:

        Kaikki suomalaiset saavat tukia jossakin elämänsä vaiheessa. On turha kuvitella, että olisit päässtyt elämäsi läpi ilman, että et olisi ottanut vastaan valtion sinulle suomia ilmaispalveluja. Vai väitätkö vastaan?

        Palveluista mitkä valtio tai kunnat ovat tarjonneet olen varmasti maksanut osuuteni veroillani. Mitään erillisiä tukia en ole koskaan hakenut enkä saanut.

        Ilmaisia palveluita ei ole olemassa.


      • korppis1
        omillaontultutoimeen kirjoitti:

        Palveluista mitkä valtio tai kunnat ovat tarjonneet olen varmasti maksanut osuuteni veroillani. Mitään erillisiä tukia en ole koskaan hakenut enkä saanut.

        Ilmaisia palveluita ei ole olemassa.

        Älä unta nää. En tiedä kuinka pitkälle kouluttauduit, mutta koulutusta et maksanut, et sairauskuluja, et lapsilisiä, etkä lapsiesi koulutusta kokonaisuudessa niissä menoissa oli valtio eli me muut mukana. Kimpassa sinua tuettiin. Etkä vielä ehkä tiedä paljonko joudut apua erilaisin tuin hakemaan. Kävin läpi rintasyövän jos olisin joutunut kaiken omasta pussista maksamaan olisin vainaa.


      • korppis1
        korppis1 kirjoitti:

        Älä unta nää. En tiedä kuinka pitkälle kouluttauduit, mutta koulutusta et maksanut, et sairauskuluja, et lapsilisiä, etkä lapsiesi koulutusta kokonaisuudessa niissä menoissa oli valtio eli me muut mukana. Kimpassa sinua tuettiin. Etkä vielä ehkä tiedä paljonko joudut apua erilaisin tuin hakemaan. Kävin läpi rintasyövän jos olisin joutunut kaiken omasta pussista maksamaan olisin vainaa.

        Ps. Tuensaajat maksavat osan kuluistaan kuten sinä osan valtion tuista veroillasi.


      • k-kk
        korppis1 kirjoitti:

        Älä unta nää. En tiedä kuinka pitkälle kouluttauduit, mutta koulutusta et maksanut, et sairauskuluja, et lapsilisiä, etkä lapsiesi koulutusta kokonaisuudessa niissä menoissa oli valtio eli me muut mukana. Kimpassa sinua tuettiin. Etkä vielä ehkä tiedä paljonko joudut apua erilaisin tuin hakemaan. Kävin läpi rintasyövän jos olisin joutunut kaiken omasta pussista maksamaan olisin vainaa.

        Puhut heta vähän mut asiaa.
        Ajattelin yks päivä omaa työuraani kun kaiken kaikkiaan oon yli 50v ahertanu eri hommis ja maksan erelleen kiltisti eläkkeestä veroja.
        Lapseni sairaus haukkasi kuitenkin sellasen summan et en osaa eres kuvitella tierän tehoosaston päivämaksun mut kaik lääkkeet ja osastoillaolot.
        kuten sanot ilman toisten tukea ei olis ollut mitään mahdollisuutta selvitä.
        Rakastakaamme verojamme.


      • Korppis1
        k-kk kirjoitti:

        Puhut heta vähän mut asiaa.
        Ajattelin yks päivä omaa työuraani kun kaiken kaikkiaan oon yli 50v ahertanu eri hommis ja maksan erelleen kiltisti eläkkeestä veroja.
        Lapseni sairaus haukkasi kuitenkin sellasen summan et en osaa eres kuvitella tierän tehoosaston päivämaksun mut kaik lääkkeet ja osastoillaolot.
        kuten sanot ilman toisten tukea ei olis ollut mitään mahdollisuutta selvitä.
        Rakastakaamme verojamme.

        Luin juuri Rinteen ja Ville Niinistön vastineita siitä mitä uudet säästötoimet vaikuttavat työssäkäyvien elämään.

        Kuinka päättäjämme laskevat tulomme ja kulumme kun jossain laskelmissa suomalaisten keskivertopalkka on 2700 eurio kuukaudessa, mutta kun lasketaan leikkausten vaikutuksia keskivertopalkka onkin vain 1600 euroa. No, minäkin olen tehnyt työtä ennen viralliselle eläkkeelle jäämistäni 45-vuotta ja vielä nytkin joskus käyn suolarahaa hakemassa pienen eläkkeeni tuesi jotta ostovoimani pysyisi. Kotimaista ei kannata juurikaan haaveilla, mutta Lidlen hintataso on sopiva.

        Sain kirjeen kelalta. Selvityspyyntä ansioistani vuodelta 2011 - 2014 ja arvio tämän vuoden ansioistani. Saan eläkeläisen asumistukea. Katsotaan miten akan käy. Mökin kätköissä elän rikasta elämää, mutta kaupunkikämppäkin pitää olla talvipakkasten varalla. Minulla on harteillani kahden asunnon kulut.

        En häpeä nostaa tukea koska olen tukeen lain mukaan oikeutettu. He, jotka elävät ilman tukija elävät ja maksavat niin kauan kuin maksavat. On hyvä olla köyhä eläketulossa lasketaan ; ))


      • Korppis1 kirjoitti:

        Luin juuri Rinteen ja Ville Niinistön vastineita siitä mitä uudet säästötoimet vaikuttavat työssäkäyvien elämään.

        Kuinka päättäjämme laskevat tulomme ja kulumme kun jossain laskelmissa suomalaisten keskivertopalkka on 2700 eurio kuukaudessa, mutta kun lasketaan leikkausten vaikutuksia keskivertopalkka onkin vain 1600 euroa. No, minäkin olen tehnyt työtä ennen viralliselle eläkkeelle jäämistäni 45-vuotta ja vielä nytkin joskus käyn suolarahaa hakemassa pienen eläkkeeni tuesi jotta ostovoimani pysyisi. Kotimaista ei kannata juurikaan haaveilla, mutta Lidlen hintataso on sopiva.

        Sain kirjeen kelalta. Selvityspyyntä ansioistani vuodelta 2011 - 2014 ja arvio tämän vuoden ansioistani. Saan eläkeläisen asumistukea. Katsotaan miten akan käy. Mökin kätköissä elän rikasta elämää, mutta kaupunkikämppäkin pitää olla talvipakkasten varalla. Minulla on harteillani kahden asunnon kulut.

        En häpeä nostaa tukea koska olen tukeen lain mukaan oikeutettu. He, jotka elävät ilman tukija elävät ja maksavat niin kauan kuin maksavat. On hyvä olla köyhä eläketulossa lasketaan ; ))

        "Korppis1"

        Kehumatta ja ohi-mennen.
        Mutta kuitenkin.
        Eläkkeeni on reippaasti suurempi kuin 2700€.
        Joten tukeni rajoittuu jonnekin terveys-keskuksen väli-maastoon.
        Harvat ongelmani eivät vaadi yksityisiä palveluja.
        Työ-elämäni aikoihin olin mökki-höperö.
        Pakko oli joku vuokrata pari kertaa vuodessa.
        Tai kilauttaa kaverille.
        Näin eläkkeellä ei moista vammaa enää ole :)
        Mökkeilen kyllä aina, jos pyydetään.
        Minä aloitin kesä-töistä 1963.
        Joten onhan sitä tullut nykerrettyä.
        Veroja maksettua, vaikka ei eläke kertynytkään.
        Eihän kakara kuole koskaan.

        Pitäisiköhän minun hävetä eläkettäni?

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Korppis1"

        Kehumatta ja ohi-mennen.
        Mutta kuitenkin.
        Eläkkeeni on reippaasti suurempi kuin 2700€.
        Joten tukeni rajoittuu jonnekin terveys-keskuksen väli-maastoon.
        Harvat ongelmani eivät vaadi yksityisiä palveluja.
        Työ-elämäni aikoihin olin mökki-höperö.
        Pakko oli joku vuokrata pari kertaa vuodessa.
        Tai kilauttaa kaverille.
        Näin eläkkeellä ei moista vammaa enää ole :)
        Mökkeilen kyllä aina, jos pyydetään.
        Minä aloitin kesä-töistä 1963.
        Joten onhan sitä tullut nykerrettyä.
        Veroja maksettua, vaikka ei eläke kertynytkään.
        Eihän kakara kuole koskaan.

        Pitäisiköhän minun hävetä eläkettäni?

        H.

        Vai työ-tulojani?

        H.


      • Korppis1
        hunksz kirjoitti:

        "Korppis1"

        Kehumatta ja ohi-mennen.
        Mutta kuitenkin.
        Eläkkeeni on reippaasti suurempi kuin 2700€.
        Joten tukeni rajoittuu jonnekin terveys-keskuksen väli-maastoon.
        Harvat ongelmani eivät vaadi yksityisiä palveluja.
        Työ-elämäni aikoihin olin mökki-höperö.
        Pakko oli joku vuokrata pari kertaa vuodessa.
        Tai kilauttaa kaverille.
        Näin eläkkeellä ei moista vammaa enää ole :)
        Mökkeilen kyllä aina, jos pyydetään.
        Minä aloitin kesä-töistä 1963.
        Joten onhan sitä tullut nykerrettyä.
        Veroja maksettua, vaikka ei eläke kertynytkään.
        Eihän kakara kuole koskaan.

        Pitäisiköhän minun hävetä eläkettäni?

        H.

        Ei sinun tarvitse hävetä eläkettäsi ei Petzenkään. Minäkään en häpeä pientä eläkettäni, joka jäi itseasiassa vuoden 1993 ansiotasolle. Yrityksen tulot menivät loisteliaiseen elämään. Yksinhuoltajana annoin puutteettoman lapsuuden poilleni. En valita tein oikein. Sitä paitsi eksäni on rikas, joten pojilleni jää ylenpalttisesti hynttyä sitten joskus ja jäähän heille tämä kaunis rantapaikka jos en myy sitä ennen rahapulassani ; )) ei vaiskaan, yhdessä lasteni kanssa rahoitin tän mökin kattorempankin.


      • Korppis1 kirjoitti:

        Ei sinun tarvitse hävetä eläkettäsi ei Petzenkään. Minäkään en häpeä pientä eläkettäni, joka jäi itseasiassa vuoden 1993 ansiotasolle. Yrityksen tulot menivät loisteliaiseen elämään. Yksinhuoltajana annoin puutteettoman lapsuuden poilleni. En valita tein oikein. Sitä paitsi eksäni on rikas, joten pojilleni jää ylenpalttisesti hynttyä sitten joskus ja jäähän heille tämä kaunis rantapaikka jos en myy sitä ennen rahapulassani ; )) ei vaiskaan, yhdessä lasteni kanssa rahoitin tän mökin kattorempankin.

        "Korppis1"

        Lastesi katto-remontti sai loistavan suoneni runoilemaan:

        "He tulevat kaikki luokseni tänään
        omat rakkaani, vuotavat räkä-nokat.

        Muistan jokaisen nokan, nenä-liinat laskin
        nuha-kiukkuiset lasteni nokka-pokat.

        Hiukan silmäni ilosta vuotavat tässä
        oottaissain mökkini hässäkässä.

        Pelti-liinansa katoksi suojaksi muorille
        Kuten aikoinaan minäkin mokomille nuorille"

        H.


      • Korppis1
        hunksz kirjoitti:

        Vai työ-tulojani?

        H.

        Kirjoitit "vaikka eläkettä ei kertynytkään" Olet myös kertonut olleesi Ruotsissa työssä. Minä saan eläkettä Ruotsita vuosilta 1966 - 1969 tekemästäni työstä Suomessa ei 1960-luvulla tunnettu eläke kertymää.

        Sodan jälkeen syntyneet ovat pihistelleet koko elämänsä ajan keräten maallista ympärilleen vanhempiensa esimerkin tavoin. He ovat kituutttaneet köyhyydessä säästäen. Nyt eläkkeellä ollessaan he istuvat äläveenä kiikkustuolissa, hymähtäen itselleen "miltähän se tuntuisi olla köyhä."


      • Korppis1 kirjoitti:

        Kirjoitit "vaikka eläkettä ei kertynytkään" Olet myös kertonut olleesi Ruotsissa työssä. Minä saan eläkettä Ruotsita vuosilta 1966 - 1969 tekemästäni työstä Suomessa ei 1960-luvulla tunnettu eläke kertymää.

        Sodan jälkeen syntyneet ovat pihistelleet koko elämänsä ajan keräten maallista ympärilleen vanhempiensa esimerkin tavoin. He ovat kituutttaneet köyhyydessä säästäen. Nyt eläkkeellä ollessaan he istuvat äläveenä kiikkustuolissa, hymähtäen itselleen "miltähän se tuntuisi olla köyhä."

        "Korppis1"

        KELA tekee työtä Ruotsista vuokseni parhaillaan.
        Toivottavasti sinun veroillasi :)
        Suomi-eläkehän alkoi karttumaan vasta 1974.

        Asuntoni ulko-puolella en omista mitään.
        Jos ei mahdollista perintöä veljeltäni lasketa.
        Kundi on kuitenkin kauhean terve edelleen.
        Ja hyvä niin.
        Toivottavasti en eläissäni koskaan peri mitään laki-osaa kuolleilta lapsiltani.

        H.


      • Korppis1
        hunksz kirjoitti:

        "Korppis1"

        Lastesi katto-remontti sai loistavan suoneni runoilemaan:

        "He tulevat kaikki luokseni tänään
        omat rakkaani, vuotavat räkä-nokat.

        Muistan jokaisen nokan, nenä-liinat laskin
        nuha-kiukkuiset lasteni nokka-pokat.

        Hiukan silmäni ilosta vuotavat tässä
        oottaissain mökkini hässäkässä.

        Pelti-liinansa katoksi suojaksi muorille
        Kuten aikoinaan minäkin mokomille nuorille"

        H.

        Kuusi vuotta eroa vuosissa meni
        kun kuopuksen sain jälkeen esikoiseni.
        Vanha jo olin se täytyy myöntää
        nyt he nuorena pitää, eteenpäin työntää.


        Iso oli rannalla ottopoikien luku
        elettiin, juhlittiin, mukana koko suku.
        Nuo ajat on ohi niitä kaiholla muistan
        sitä iloa, riemua hui, päätäni puistan.

        Vuosi vuodelta mökki kohentuu
        vaikka elämän lankani ohentuu.
        Kesällä lapseni rannalla lomia loikoo
        kanssani puutteita korjaa ja oikoo.

        Tuki-lasten, tuki- äidin, elämä tää,
        muistorikas nuoruus mun pojille jää.

        Mandi 29.5.2015


      • Korppis1 kirjoitti:

        Kuusi vuotta eroa vuosissa meni
        kun kuopuksen sain jälkeen esikoiseni.
        Vanha jo olin se täytyy myöntää
        nyt he nuorena pitää, eteenpäin työntää.


        Iso oli rannalla ottopoikien luku
        elettiin, juhlittiin, mukana koko suku.
        Nuo ajat on ohi niitä kaiholla muistan
        sitä iloa, riemua hui, päätäni puistan.

        Vuosi vuodelta mökki kohentuu
        vaikka elämän lankani ohentuu.
        Kesällä lapseni rannalla lomia loikoo
        kanssani puutteita korjaa ja oikoo.

        Tuki-lasten, tuki- äidin, elämä tää,
        muistorikas nuoruus mun pojille jää.

        Mandi 29.5.2015

        "Korppis1"

        Justiinsa...ei kaikki aina loista, pilviäkin kun on :)
        Mutta...vierittävä on silloinkin.
        Noh, en kirjoita runoiluasi uusiksi, syvenny itse.

        H.


      • Korppis1
        hunksz kirjoitti:

        "Korppis1"

        Justiinsa...ei kaikki aina loista, pilviäkin kun on :)
        Mutta...vierittävä on silloinkin.
        Noh, en kirjoita runoiluasi uusiksi, syvenny itse.

        H.

        Runoni on uniikki et saa mennä sitä räpelehtimään se on minua, ei sinua ja siinä ero onkin olemme molemmat uniikkeja. Minun sormenjälkeni ovat minun ja sinun ovat sinun.

        Kauanko olit Ruotsissa voi kertoa paljonko on eläkekertymäsi?


      • omillaontultutoimeen
        korppis1 kirjoitti:

        Älä unta nää. En tiedä kuinka pitkälle kouluttauduit, mutta koulutusta et maksanut, et sairauskuluja, et lapsilisiä, etkä lapsiesi koulutusta kokonaisuudessa niissä menoissa oli valtio eli me muut mukana. Kimpassa sinua tuettiin. Etkä vielä ehkä tiedä paljonko joudut apua erilaisin tuin hakemaan. Kävin läpi rintasyövän jos olisin joutunut kaiken omasta pussista maksamaan olisin vainaa.

        Jos nyt vaikka itse heräisit. Et tiedä tulotasoani, etkä veroäyrejäni, joten luulojasi huutelet. Koulua en ole Suomessa käynyt kuin kaksi lukuvuotta.
        Mukisematta minä veroni maksan jos ja kun rahat menevät oikeisiin osoitteisiin, eikä tukikeplottelijoille.


      • korppis1
        omillaontultutoimeen kirjoitti:

        Jos nyt vaikka itse heräisit. Et tiedä tulotasoani, etkä veroäyrejäni, joten luulojasi huutelet. Koulua en ole Suomessa käynyt kuin kaksi lukuvuotta.
        Mukisematta minä veroni maksan jos ja kun rahat menevät oikeisiin osoitteisiin, eikä tukikeplottelijoille.

        Minä en luule mitään. Ole onnellinen veroinesi.


      • 7815
        Korppis1 kirjoitti:

        Luin juuri Rinteen ja Ville Niinistön vastineita siitä mitä uudet säästötoimet vaikuttavat työssäkäyvien elämään.

        Kuinka päättäjämme laskevat tulomme ja kulumme kun jossain laskelmissa suomalaisten keskivertopalkka on 2700 eurio kuukaudessa, mutta kun lasketaan leikkausten vaikutuksia keskivertopalkka onkin vain 1600 euroa. No, minäkin olen tehnyt työtä ennen viralliselle eläkkeelle jäämistäni 45-vuotta ja vielä nytkin joskus käyn suolarahaa hakemassa pienen eläkkeeni tuesi jotta ostovoimani pysyisi. Kotimaista ei kannata juurikaan haaveilla, mutta Lidlen hintataso on sopiva.

        Sain kirjeen kelalta. Selvityspyyntä ansioistani vuodelta 2011 - 2014 ja arvio tämän vuoden ansioistani. Saan eläkeläisen asumistukea. Katsotaan miten akan käy. Mökin kätköissä elän rikasta elämää, mutta kaupunkikämppäkin pitää olla talvipakkasten varalla. Minulla on harteillani kahden asunnon kulut.

        En häpeä nostaa tukea koska olen tukeen lain mukaan oikeutettu. He, jotka elävät ilman tukija elävät ja maksavat niin kauan kuin maksavat. On hyvä olla köyhä eläketulossa lasketaan ; ))

        Sorry "korppis" - "vaviskoon ne, jotka ovat kuvansa joskus laittaneet"...(sanoit joskus jollekin...)
        Entä jos vavista voi naamakirjassa ja yleisellä palstalla "blogittaneet" matkoistaan - joku naapurisi voi ihmetellä kertomiasi kyselemällä tulojasi viralliselta taholta!
        ei pitäis - ei pitäis... (ylvästelylläkin täytyy olla joku raja, jonka kaikki hyväksyvät ja jota ei kannata ylittää...)
        Olen pahoillani puolestasi, kirjoitat ihan mukiinmeneviä runoja!


      • korppis1
        7815 kirjoitti:

        Sorry "korppis" - "vaviskoon ne, jotka ovat kuvansa joskus laittaneet"...(sanoit joskus jollekin...)
        Entä jos vavista voi naamakirjassa ja yleisellä palstalla "blogittaneet" matkoistaan - joku naapurisi voi ihmetellä kertomiasi kyselemällä tulojasi viralliselta taholta!
        ei pitäis - ei pitäis... (ylvästelylläkin täytyy olla joku raja, jonka kaikki hyväksyvät ja jota ei kannata ylittää...)
        Olen pahoillani puolestasi, kirjoitat ihan mukiinmeneviä runoja!

        Ei kysymys ole matkustamisestani. Kyse on verotiedoistani. Urbaania legendaako olet kyhäämässä;)


      • Pieleen.mennyt.elämä
        Korppis1 kirjoitti:

        Ei sinun tarvitse hävetä eläkettäsi ei Petzenkään. Minäkään en häpeä pientä eläkettäni, joka jäi itseasiassa vuoden 1993 ansiotasolle. Yrityksen tulot menivät loisteliaiseen elämään. Yksinhuoltajana annoin puutteettoman lapsuuden poilleni. En valita tein oikein. Sitä paitsi eksäni on rikas, joten pojilleni jää ylenpalttisesti hynttyä sitten joskus ja jäähän heille tämä kaunis rantapaikka jos en myy sitä ennen rahapulassani ; )) ei vaiskaan, yhdessä lasteni kanssa rahoitin tän mökin kattorempankin.

        Et sitten edes häpeä nostaa asumistukea, vaikka sinulla on ainakin kaksi asuntoa Suomessa, mahdollisesti Hollannissakin?
        Niitten taskuihinhan ne tuet valuvat, jotka osaavat temput.

        Minä en ole yhteiskunnalta mitään tukia koskaan saanut. Viime vuodelta esim. maksoin veroja noin 28 000 euroa ja hyvään tarkoitukseen annoin yli sata tuhatta, ettei jää niin paljon jaettavaa jälkeenjääneille. Epäilen kyllä, että ne yli sata tuhatta meni huijarin pohjattomaan taskuun, mutta vastuu on muilla. Ainakin moraalinen vastuu, tuonpuoleisesta en tiedä eikä tiedä muutkaan. Silti minulla ei ole koskaan ollut varaa, kykyä eikä mahdollisuutta sitä rantapalstaa huviloineen tai ilman hankkia. Pitkään aikaan en ole enää siitä haaveillutkaan. Turha se on tutkainta vastaan potkia sanottiin kai Raamatussakin.


    • Kansalais-palkka ei ole vastaus mihinkään.
      Korkeintaan opiskelijoiden ja viher-pipertävien "taiteilijoiden" rukouksiin.

      H.

      • Korppis1

        Tuki-termi on hyvä ja sillä tukea kaikki ovat saaneet tai tulevat saamaan, eli parenpi toista ei ole yksikään meistä.


      • Korppis1 kirjoitti:

        Tuki-termi on hyvä ja sillä tukea kaikki ovat saaneet tai tulevat saamaan, eli parenpi toista ei ole yksikään meistä.

        "Korppis1"

        Sanaa "Tuki" monet kammoksuvat.
        Kammoksuvista sana kuuluu sairaille ja vammaisille.
        Ei laiskoille, tyhjää opiskeleville, harrastajille.
        He haluavat tuntea olevansa kunniakkaasti taiteilija-eläkkeellä.
        Kansalais-Palkalla, Finlandia palkinnolla.
        En tarkoita tässä Reijo Taipaletta tms. muita todella ansioituneita.

        H.


      • Korppis1
        hunksz kirjoitti:

        "Korppis1"

        Sanaa "Tuki" monet kammoksuvat.
        Kammoksuvista sana kuuluu sairaille ja vammaisille.
        Ei laiskoille, tyhjää opiskeleville, harrastajille.
        He haluavat tuntea olevansa kunniakkaasti taiteilija-eläkkeellä.
        Kansalais-Palkalla, Finlandia palkinnolla.
        En tarkoita tässä Reijo Taipaletta tms. muita todella ansioituneita.

        H.

        Mutta muistapas, että tappista on taiteilijan tie. Historiasta voit lukea kuinka monet nyt kuolemansa jälkeen arvoon mittaamattomaan nostetut taiteilijoiden työt myydään miljoonien hintaan, vaikka itse taiteilijat maalasivat ja elivät köyhyydessä, velassa ja rikkaiden tuilla (almuilla).

        Ulla Procopen käsinmaalatut fiesta sarjan teekupit lautasineen löysin Hollannista hintaan 11,50 kpl. Suomessa teekupeista pitäisi maksaa about 40 - 80 ekua kpl.

        Kaikkialla ei edes käsityötaide ole sen ansaitsemassa arvossaan.


      • Korppis1 kirjoitti:

        Mutta muistapas, että tappista on taiteilijan tie. Historiasta voit lukea kuinka monet nyt kuolemansa jälkeen arvoon mittaamattomaan nostetut taiteilijoiden työt myydään miljoonien hintaan, vaikka itse taiteilijat maalasivat ja elivät köyhyydessä, velassa ja rikkaiden tuilla (almuilla).

        Ulla Procopen käsinmaalatut fiesta sarjan teekupit lautasineen löysin Hollannista hintaan 11,50 kpl. Suomessa teekupeista pitäisi maksaa about 40 - 80 ekua kpl.

        Kaikkialla ei edes käsityötaide ole sen ansaitsemassa arvossaan.

        "Korppis1"

        Taiteilija ei saa koskaan päättää milloin häntä arvostetaan.
        Varsinkaan vaikuttamalla politiikassa.
        Taiteilija ja kaverinsa saavat tietysti vapaasti kehua:
        Viimeisin savi-möykkyni näytti vaasilta.
        Se ei toiminut oikein, joten vein sen taide-näyttelyyn.
        Että kävi kalliiksi.
        Hilfen sie mich.



        H.


      • puurotjavellit-erikseen
        Korppis1 kirjoitti:

        Tuki-termi on hyvä ja sillä tukea kaikki ovat saaneet tai tulevat saamaan, eli parenpi toista ei ole yksikään meistä.

        Yhteiskunnan verovaroilla kustannetut palvelut ovat aivan eri asia kuin henkilökohtaiset tuet. Sairaita ja vammaisia tuleekin tukea, vahvat heikoimpia auttakoon. Mutta laiskoja, tuhlureita, loiseläjiä, omaa mukavuuttaan parantavia tukikeplottelijoita en arvosta kissanpissaa enempää, he joutavat köyhäinapuluukulle jonoon.

        Joo, herra hoo on jo tämän sanonut, kerrankin olen samaa mieltä hänen kanssaan ja päätin suomentaa hänen temppukirjoituksensa.


      • korppis1
        puurotjavellit-erikseen kirjoitti:

        Yhteiskunnan verovaroilla kustannetut palvelut ovat aivan eri asia kuin henkilökohtaiset tuet. Sairaita ja vammaisia tuleekin tukea, vahvat heikoimpia auttakoon. Mutta laiskoja, tuhlureita, loiseläjiä, omaa mukavuuttaan parantavia tukikeplottelijoita en arvosta kissanpissaa enempää, he joutavat köyhäinapuluukulle jonoon.

        Joo, herra hoo on jo tämän sanonut, kerrankin olen samaa mieltä hänen kanssaan ja päätin suomentaa hänen temppukirjoituksensa.

        Hieraisin eilen silmiäni ajaessani vanhalla autollani kirkolla. Takanani ajoi sut uusi auto jota ohjasi afrikkalainen musliminainen. Pelkääjän paikalla istui nolon näköinen mies. Miksi kirjoitat puskasta?


      • Korppis1
        korppis1 kirjoitti:

        Hieraisin eilen silmiäni ajaessani vanhalla autollani kirkolla. Takanani ajoi sut uusi auto jota ohjasi afrikkalainen musliminainen. Pelkääjän paikalla istui nolon näköinen mies. Miksi kirjoitat puskasta?

        Ps. jäi epäselväksi mistä ne henkilökohtaisiin tukiin menevät rahat otetaan?


      • ent.siivoojaparka
        korppis1 kirjoitti:

        Hieraisin eilen silmiäni ajaessani vanhalla autollani kirkolla. Takanani ajoi sut uusi auto jota ohjasi afrikkalainen musliminainen. Pelkääjän paikalla istui nolon näköinen mies. Miksi kirjoitat puskasta?

        En ymmärrä kommenttisi pointtia. Oliko se
        -afrikkalaisella sut uusi auto?
        -muskiminainen ratissa?
        -mies oli nolon näköinen?
        Mikä se noista oli se, mikä sai sinut eniten hieraisemaan silmiäsi, vai noitten kaikkien asioitten summa?


      • ent.siivoojaparka
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        En ymmärrä kommenttisi pointtia. Oliko se
        -afrikkalaisella sut uusi auto?
        -muskiminainen ratissa?
        -mies oli nolon näköinen?
        Mikä se noista oli se, mikä sai sinut eniten hieraisemaan silmiäsi, vai noitten kaikkien asioitten summa?

        Siis muskimi on muslimi, huomenta...


      • korppis1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Siis muskimi on muslimi, huomenta...

        Tukimaneilla eläviä, uudehko auto, mutta, että
        hunnutettu nainen ratissa.


      • Hunnuton
        korppis1 kirjoitti:

        Tukimaneilla eläviä, uudehko auto, mutta, että
        hunnutettu nainen ratissa.

        Lukiko auton kyljettä että on tukirahoilla hankittu?
        Itse asun paikkakunnalla jossa työskentelee paljonkin ulkomaalaisia erään kansainvälisesti menestyneen firman palveluksessa. He ovat hyväpalkkaisia ja korkeasti koulutettuja. Täällä ei ole totuttu perustamaan arviota ihmisestä hänen ulkomuotonsa perusteella. Toivottavasti nämä hyvätuloiset ulkomaalaistaustaiset ihmiset eivät eksy lomamatkoillaan sinne korpeen rahojaan tuhlaamaan, pitääkin varoittaa muutamaa.


      • korppis1
        Hunnuton kirjoitti:

        Lukiko auton kyljettä että on tukirahoilla hankittu?
        Itse asun paikkakunnalla jossa työskentelee paljonkin ulkomaalaisia erään kansainvälisesti menestyneen firman palveluksessa. He ovat hyväpalkkaisia ja korkeasti koulutettuja. Täällä ei ole totuttu perustamaan arviota ihmisestä hänen ulkomuotonsa perusteella. Toivottavasti nämä hyvätuloiset ulkomaalaistaustaiset ihmiset eivät eksy lomamatkoillaan sinne korpeen rahojaan tuhlaamaan, pitääkin varoittaa muutamaa.

        Ihan oli korven pakolaisia. Meillä ei ole työtä juuri omillekaan joutuvat elämään tukirahoilla.


      • korppis1
        korppis1 kirjoitti:

        Ihan oli korven pakolaisia. Meillä ei ole työtä juuri omillekaan joutuvat elämään tukirahoilla.

        Ps. Ukko istui pelkääjän paikalla. Jos olisivat olleet korkeasti koulutettuja muslimeita, akka ei olisi ajanut. :)


      • 19120
        Hunnuton kirjoitti:

        Lukiko auton kyljettä että on tukirahoilla hankittu?
        Itse asun paikkakunnalla jossa työskentelee paljonkin ulkomaalaisia erään kansainvälisesti menestyneen firman palveluksessa. He ovat hyväpalkkaisia ja korkeasti koulutettuja. Täällä ei ole totuttu perustamaan arviota ihmisestä hänen ulkomuotonsa perusteella. Toivottavasti nämä hyvätuloiset ulkomaalaistaustaiset ihmiset eivät eksy lomamatkoillaan sinne korpeen rahojaan tuhlaamaan, pitääkin varoittaa muutamaa.

        Pientä "kitukirjoitusta" :D - söpöä ja laveasti mietittyä!
        Ei kaikki ole sitä, miltä näyttää, kuulostaa, esitetään, kuvitellaan!


      • Määrittele-nolonnäköinen
        korppis1 kirjoitti:

        Ps. Ukko istui pelkääjän paikalla. Jos olisivat olleet korkeasti koulutettuja muslimeita, akka ei olisi ajanut. :)

        Juuri ne korkeammin koulutetut naiset ovat niitä jotka ajavat itse, ainakin täällä.


      • korppis1
        Määrittele-nolonnäköinen kirjoitti:

        Juuri ne korkeammin koulutetut naiset ovat niitä jotka ajavat itse, ainakin täällä.

        Saavatko nämä naiset ajaa autoa kotimaissaan, ei ja jos ovat ukkojen mukana sinne sinun piilaaksoon tulleet ovat kotirouvia, miehet ajelevat ja rouvat vieressä napottavat:). Epäilen että näkemäni ihmetys on puhtaasti kielitaidon tuoma etuus tässä tapauksessa. Mutta nythän on kyse tukimaneista. Miten olet tänne eksynyt paskaa jauhamaan? Olen kirjoitellut kännykällä. Käynyt asioilla ja nyt saunan lämmitykseen.


      • korppis1

        Iltaa, onko piilaakson rikkaat kuukahtaneet, kysyy köyhä?


    • kylmätotuus

      Köyhäinapuahan nuo yhteiskunnan armopalat ovatkin.
      Vaadin,että jokaiselle vonkaajalle on laitettava rintamerkki,jotta erottuvat hyvätuloisista!
      Voisivathan nämä "pummit" myös polvistua parempiosaisten edessä,kun heitä kohtaavat.
      Kuulostaa jotenkin tutulta,mutta eihän visioni voi olla totta suomalaisessa yhteiskunnassa.Mielikuvitukseni tekee jälleen tepposiaan.

    • kannustavaraha

      Yhteiskunnan köyhäinapua ei tulisi antaa kenellekään muille kuin juuri kotoa pois muuttaneille nuorille, jotka opiskelevat ammattiinsa ja joilla raha on todella niin tiukilla, että jokapäivä ei syödä, jollei opiskelun lomassa ole aina pystynyt tekemään töitä. Silloin raha kohdistuisi juuri sinne, jolla Suomi saadaan nousuun.

      Ihan turhaa on hyysätä sitä ihmisluokkaa, joista ei tule koskaan mitään muuta kuin että sikiävät lisää uusia pummeja.

      • korppis1

        Ehdotus poikisi maasta pois muuttoaallon. Afrikassa on lämmintä ja ruokakin halvempaa


      • kannustavaraha

        Se olisikin hyvä asia, että suomalaisetkin pummit etsisivät lämmintä ja leipää ulkomailta. Luulen vaan, ettei heistä sellaista oma-aloiteisuutta synny.


      • Korppis1
        kannustavaraha kirjoitti:

        Se olisikin hyvä asia, että suomalaisetkin pummit etsisivät lämmintä ja leipää ulkomailta. Luulen vaan, ettei heistä sellaista oma-aloiteisuutta synny.

        Hyvin moni suomalainen pummi asuu jo ulkomailla. Minäkin asun osan vuodesta ulkomailla. Asuntotuki tulee tilille siitä hulimatta asunko ulkomailla taviaikaan tai täällä mökillä kesäisin.

        Ja sen olen jo monta kertaa kokemuksesta todennut, että ruoka on viinit ovat halvempia lämpimimmissä maissa kuin Suomi. Elämisen taso kaikin puolin meille pummeille lohvakkaan letkeää. Ei silti olen eloveenanainen ja vielä vaaleaverikkö. ; )


      • arvosi-laski-nollaan
        Korppis1 kirjoitti:

        Hyvin moni suomalainen pummi asuu jo ulkomailla. Minäkin asun osan vuodesta ulkomailla. Asuntotuki tulee tilille siitä hulimatta asunko ulkomailla taviaikaan tai täällä mökillä kesäisin.

        Ja sen olen jo monta kertaa kokemuksesta todennut, että ruoka on viinit ovat halvempia lämpimimmissä maissa kuin Suomi. Elämisen taso kaikin puolin meille pummeille lohvakkaan letkeää. Ei silti olen eloveenanainen ja vielä vaaleaverikkö. ; )

        Juuri kaltaisesi tukien väärinkäyttäjät saavat vereni kuohumaan. Kehtaatkin kehua nostavasi asumistukea samassa lauseessa kun kerrot asustelevasi ulkomailla talvisaikaan. Tuntuuko kovinkin mukavalta asua toisten kustannuksella, vaikka itsellä olisi varaa maksaa oma asumisensa?


      • Korppis1
        arvosi-laski-nollaan kirjoitti:

        Juuri kaltaisesi tukien väärinkäyttäjät saavat vereni kuohumaan. Kehtaatkin kehua nostavasi asumistukea samassa lauseessa kun kerrot asustelevasi ulkomailla talvisaikaan. Tuntuuko kovinkin mukavalta asua toisten kustannuksella, vaikka itsellä olisi varaa maksaa oma asumisensa?

        Juttuhan on niin, jotta laki on nyt vain sellainen, joka saa sinun veresi kuohuamaan. Kehtaan kehua koska puhun omista tuloistani. Omat tulonihan ovat kelan tiedossa ei miesystäväni tulot ja varallisuus. ; )


    • Niin ja mitkä tuet olisit muuttamassa köyhäinavuksi, niitä kun on kymmeniä?

      • stop-vapaamatkustajille

        kaikki mitä maksetaan ilman todellista syytä, todellinen syy ei ole oma saamattomuus ja laiskuus, tai mieltymys päihteisiin

        köyhäinapua maksetaan köyhälle, ihan niin kuin jo nimi sanoo

        työttömyyskorvaukset vastikkeellisiksi


    • Hukkaan_meni_nekin

      Sensuuri ei anna vastata oikeassa välissä, joten pähkäilkääpä mihin väliin tämä kuuluu:
      Olenhan minä koettanut informoida tälläkin palstalla sitä, miten Soini tuli takki täysin kääntyneenä uudelleenohjelmointimatkaltaan USA:sta jo Käteisen aikana ja itku silmässä uskollisen koiran ilme naamalla tuhersi, että "Kyllä me, Jyrki, vielä istumme samassa hallituksessa". Ja ainakin yhdellä ohjelmointimatkalla on senkin jälkeen käynyt. Ei voi kuin ihailla USraelin mielenhallintajärjestelmän tehoa!
      Pitää myös muistaa se tosiasia, että paavi koko hiippakuntineen on yksi uuden siionistisen maailmanjärjestyksen sisäänajojärjestelmä. Ja siitähän etsivä kyllä löytää faktaa enemmän kuin lukea jaksaa.
      Niin että laittakaahan köyhät se viimeinenkin roponne näitten meiltä lupaa kysymättä vietyjen avustusrahojen lisäksi. Ei tule koskaan rikkaan kukkaro täyteen vaikka sinne kuinka paljon rahaa kärräisi! Tästä joku esimerkki: http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1432949312561.html jossa tuo numerosarja pätkittynä 143 294 931 256 1 siltä varalta, että sensuuri muuttaa ne nolliksi.

    • YLE.fi

      "Uusi liikenneministeri: Jos hankkeessa on yksityistä rahaa, silloin on oltava
      mahdollisuus omistajuuteen"

      Tarkoittaa: Valtio riski-investoi, yksityinen kerää voitot.
      Jos oikein ymmärsin, ministeri tahtoo myös että valtion investointeihin
      rakennetaan tuotto-automaatteja.

      Työttömyys näyttää myös velvoittavan kaupunkeja alkamaan maksaa palkkaa valtion rahoilla valtuutetuilleen.

      Minusta nuo asiat eivät ole sitä tuottavaa valtiota mitä minä haluaisin.
      Tuntuvat viettävältä valtiolta.

      H.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe