Eniten satuttaa ihmisten ilkeämielisyys

SuviAurora

Välillä kun luen keskusteluja, joissa näen, että nuorempi osapuoli on rakastunut huomattavasti vanhempaan osapuoleen ja sitä nuorempaa työnnetään lokaan oikein kunnolla, mulle tulee erittäin paha mieli. Kun muistan mitä itse koin, kun 15-vuotiaana rakastuin huomattavasti vanhempaan 27-vuotiaaseen mieheen ja jos keskustelin asiasta keskustelupalstoilla, sain siitä aika rajuakin palautetta. Silti pahinta ei ollut se rakkaus, vaan se oli parhainta, pahinta oli ihmisten ilkeämielisyys, tuomitsevuus ja että nuorena, aika kokemattomana, keskeneräsenä tyttönä sai taistella raskaita tuulimyllyjä vastaan! Sillon minä mursin ensimmäisen kerran sydämeni ja erittäin pahasti.

En ymmärrä, miksi joidenkin ihmisten pitää olla niin ilkeitä ja tuomitsevia ihmisiä, etenkin nuorelle ihmiselle. Kyllä se tietysti satuttaa vanhempaakin.

Mitä minusta ja miehestä sitten kuitenkin tuli? lupaan rehellisesti teille kertoa sen. <3 Minä oon nyt 22-vuotias ja mies 34-vuotias, eli minä oon syntyny -93 ja mies on syntyny -81. Oltiin vuoden verran ystäviä, jonka jälkeen meidän seurustelusuhde vasta alkoi, eli silloin kun minä olin 16v ja mies 28v. 18v & 30v , avoliitto. 20v & 32v naimisiin. 21-vuotiaana aloin odottamaan esikoistamme ja ihana pienen pieni lapsemme syntyi nyt huhtikuussa 2015. Toiveissa olisi toinen lapsi myöhemmin myös lisää.

Sitä ihmettelin, kun olin kuitenkin melkein täys-ikänen ihminen meidän seurustelusuhteen alkaessa ja asuin myös jo omassa osoitteessa, niin silti jos kerroin ihmisille huvikseen keskustelupalstoilla meidän parisuhteesta, niin sain aivan järkyttävää lokaa niskaan! samoin mieheni.

Ja tottakai miehellä oli myös omat vaikeat taustat. Huumeongelma ja rikollisuutta. Vankilassa oli kerennyt päästä irti jo huumeista ja luvannut jättää myös rikollisuuden, aloittaa uuden elämän, tämä oli tilanne silloin kun me ensimmäisen kerran tutustuttiin eli silloin mies oli taas kuivilla molemmista ja oli ollut joskus aikaisemminkin usean kerran, mutta silti aina retkahtanut huonolle elämänpolulle jostain syystä takaisin. Sitä kun ei oo niin helppoa päästä irti huumeista ja rikollisuudesta! mut sit vähän taas tutustumisemme jälkeen retkahti uudelleen huonolle polulle, mutta sen jälkeen päätti tehdä sen lopullisen muutoksen ja sit se kans onnistui ja hän on kokonaan ollut huumeista ja rikollisuudesta kuivilla tammikuusta 2011 alkaen! ja nyt mennään kesäkuuta 2015, joten minusta se rupeaa olemaan jo ihan kivasti kun ensvuonna on 5v ollu kokonaan kuivilla tuollasesta huonosta elämästä ja retkahtamisen riskihän elää aina, mutta se pienenee jatkuvasti kun tulee vuosia lisää ja musta jo tällänen 4v kuivilla on aika hyvä saavutus siihen nähden että mies alotti rikollisen uransa ja narkkaamisen 14-vuotiaana ja harrasti sitä 27-vuotiaaks asti. Ja mies on sanonu, että mulla ja rakkaudella on ollu hirveän suuri merkitys siinä, et hän sai lisä potkua ja motivaatiota siitä hoitaa itsensä terveeksi ja nyt kun meillä on toi pieni 2kk ikäinen vauva täällä kotona niin se oma lapsi on kans miehelle niin suuri motivaattori että hän varmasti pitää ittesä viimeseen asti kuivilla huumeista ja rikollisuudesta, se tarkoittaa koko loppuelämää siitä hetkestä lähtien kun hän lopetti. Mies sanoi, että hän ei kaipaa mitään sieltä entisestä elämästä, ei sitä huumeiden aiheuttamaa huonoa oloa, ei niitä hörhöporukoita, ei sitä että on jatkuvasti linna kierteessä... vaikka huumeet on näyttäny hänelle, myös ihan helvetin siistejä juttuja, mutta enemmän niissä on ollu pahaa - kuin ikinä hyvää!

Ja mulla on myös omat vaikeat taustani, ehkä sekin autto ymmärtämään miestä silloin kun tutustuttiin ja vaikka mulla on ollu myös vaikeat taustat, mutta ei mitään rikollisuutta tai päihdeongelmaa, niin mulla on silti myös ollu ihan normaaleita ja oman ikäsiä poikaystäviä, kaikki ei oo ollu mitään rikollisia tai huumeheeboja. :>

Mun isä sai kuulla meidän parisuhteesta kun oltiin oltu vuoden verran yhdessä, eli minä olin 17v ja mies 29v, kyllähän isä ensiks vähän ihmetteli meidän parisuhdetta kun ikäeroo tuon verran, mutta ei se silti siitä mitään raivareita saanut ja pakkohan sen oli tuo juttu hyväksyä, koska minäkin asuin jo omillaan, hoidin omat asiani ja olin vuotta vaille täys-ikänen. Eniten isää kuitenkin huolestutti miehen taustat, se että se oli entinen rikollinen ja huumeongelmainen, mutta onneksi isäkin on saanut nyt nähdä ja todeta että mun mies on ihan kunnon ja muuttunut mies, isä on tosi onnellinen hänen terveestä lapsenlapsestaan. Ja isäni on 18-vuotta miestä vanhempi, joten hän vois olla myös mieheni isä.

Ja mä oon lukenu ihan normaalisti ammatin, mihin valmistuin 19-vuotiaana, oon ravintola-alalla töissä mutta nyt äitiyslomalla tietysti. Miehelläkin on nykyisin ammatti ja hän työskentelee sähköasentajana, tuo leipää pöytään kun mulla on ajatus hoitaa meidän lasta ainakin 3-vuotiaaksi asti kotona. Ollaan siis ihan tuikitavallinen perhe, asutaan rivitalossa, ajetaan farmari audilla.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SuviAurora

      Tän tekstin innoittajana mut sai kirjoittamaan tuo 14v tyttö joka seurustelee 38v miehen kanssa. Luin vähän niitä kommentteja mitä muut oli sille laittanu ja pakko on sanoa, että tyttären on oltava kova luu jos meinaa sellaisen määrän paskaa kestää... Tavallaan tunnen siitä tytöstä siis sen tuskan, kun ihminen ei saa olla oma itsensä ja toteuttaa rauhassa omia valintojaan, vaikka ne eivät satutakaan muita! sillon muiden pitäisi pitää suunsa supussa, koska asia ei heille kuulu.

      Sen mä kuitenkin jotenkin ymmärrän et ihmiset tuomitsee 38-vuotiaan miehen ja 14-vuotiaan tytön jutun, koska tuohan mies voisi ihan hyvin olla tytön isä! Mun ja miehen tapauksessa ei kuitenkaan näin oo, meillä on vaan ikäeroa 12v... joten turha alkaa saarnaamaan silti että kun sinä olit sillon sen ja sen ikäinen, blaablaa.

      Kyllä meidän tapauksessa on ainakin vakka kantensa löytänyt, vaikka onkin ikäeroa hieman enemmän.

      • miesvm_1967x

        Muistan kyllä kirjoittelusi eri nikeillä, samantyyppisillä kuin tässäkin aloituksessa.

        No hyvä että aurinko paistaa teille, toivotan onnea myös tulevaisuuteen. Hyvää juhannusta (joskin kökössä kelissä).


    • peukkuaylösteille

      Kiitos kivasta kirjoituksesta, joka havainnollistaa hyvin elämää, ei ehkä niitä perustarinoita, mutta todellisia elämältä maistuvia tarinoita.

      Ymmärrän hyvin molempia kertomuksiasi omasta kokemuksestani. Ihmiset tuomitsee niin heppoisin perustein tietäen mikä muka on toiselle se paras ratkaisu. Miksei ihminen muka itse sitä tiedä.

      Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi!

    • fdgdf

      Ei kannata ottaa niin tosissaan näitä kirjoitteluja täällä, antaa satuttaa. Ilkeämielisten päässä on jotain vikaa, eikä sille mitään voi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7431
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2392
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1369
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe