Kuraattori ja anoreksia??

Ihatekoulunkuraattoreita

tai siis asia on sillee et saako kuraattori mennä kertomaan/puhumaan vanhemmille oppilaan anoreksiasta ilman lupaa? Ku mun kaverit siis oli menny valittamaan siitä kuraattorille et oisin anorektikko vaik oon myös sanonu kaikille ettei ole .ku en syö jne. Ja ne ääliöt meni vaa sen kuraattorin luo ja kuraattori oli halunnu puhua mun kanssa ja kysyi tietääkö mun vanhemmat ja sanoin ettei mulla ole mitään piste!! Ja että tietäis ne jos mulla ois mutta kun ei ole mitään ongelmia mulla, oon terve jne. Ja vaik sanoin että ri kuuluis muutenkaa kellekään muulle jos oiskin ja miks ei usko mun puhetta ku oon oikees ja se vaa et plaaplaaplaa ja halus soittaa mun vanhemmille ja sanoin et EI ja sanoin et täs on tullu väärinkäsitys. Ja se sit sopi mun kaa ajan millon meen sen luo puhumaan siitä >:( ja se oli laitellu vapaa-ajallakin viestii mulle ja soittanu mut en vastannu ku kusetti nii paljo se juttu. Ja en menny kertaakaan sen kaa puhumaan siitä koska en halunnu ja kerroin mun kavereille et täs ois tullu väärinkäsitys ja oon terve ja mut tyyliin pakotetaan teijän takii puhumaan kuraattorille. Ja ne sit pälpätti jotau ettei uskoneet ja pakottivat mut sinne kuraattorille sillo ku piti mut en menny ja ne yritti siis vetää mut sinne ja olin sille ettei ne voi pakottaa mua minnekään vaan ku ne ite on käsittäny väärin. Enkä menny ja ne hermostu niinku minäkin ku ne pakottaa mua. Enkä millnu niit usomaan et oisin ihan TERVE!! Se kuraattori soitti sit vikana koulupäivänä ku koulut loppu nii mun vanhemmille enkä tiiä mist ne puhu mut mua niinkusettaa nyt ku ne tarkkailee mua. Mut saako kuraattori soittaa siitä asiasta ilman oppilaan lupaa ja vaik on kieltäytyny??? Ja siis kyl mä tiiän etten ole ihan tervekään mutei myönnä kellekkään et ois. miks pitäis ja miks mun pitäsi"parantua" vaik ei haluiskaan

8

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siunauspappi

      Anoreksia on yksi mielen sairauksista. Monille mielen sairauksille on tyypillistä, ettei potilas tunne olevansa sairas. Siksi kuraattorit jne. ottavat yhteyttä alaikäisen huoltajiin, muutoin ei hoito ja paraneminen edisty.

      Asia on vakava, koska anoreksia voi hoitamattomana johtaa kuolemaan. Tuskinpa nuori ihminen sitä haluaa.

      Jos olet terve, parhaiten sen vanhemmillesi todistat suostumalla tutkimuksiin. Älä kuole. Nuori vainaja on ruma arkussa.

    • gehetgege

      jos sinulla ei ole anoreksiaa niin kyllä se havaitaan helposti painonmittauksella.Miksi se tuntuu sinusta niin pelottavalta tai suutut jos vanhempiin otetaan yhteyttä? Ei he sinulle ole vihaisia. ALa vaan syömään kunnolla, niin pääset eroon tuomoisista epäilyistä.

      • nbzjib

        En tiiä, en halua lopettaa mun dietin koska haluan laihtua. Pakko päästä 38 kiloseks. Se tuntuu kamalalta joutua jonnekkin missä mua tarkkaillaan ja joutuisin käydä siel joka viikko hyi. Ja miks moni huolestuu siitä jos ei syö ja on dietti. Ja sen ei pitäis olla syömishäiriö vaan elämäntyyli.


    • puolikas.herne

      Sinulla on hyviä ja vastuuntuntoisia ystäviä, samoin kuraattorisi on asiallinen, otti vakavasti ystäviesi huolen ja varsinkin sinut, kun tavattuaan otti yhteyttä vanhempiisi. Vanhempasikin taitavat olla fiksuja kun "vahtivat" sinua nyt .
      Syytä onkin.

      Sanot että olet terve, toisessa lauseessa taas ettet ole ihan terve.
      Kirjoituksesi perusteella tuntuu siltä että olet avun tarpeessa.
      Anna itsellesi lupa olla normaali, terve ja voida hyvin. Ei tarvitse olla ruma tikkulaiha luuviulu, joka on koko ajan kiukkuinen nälästä ja väsymyksestä johtuen.
      Anoreksia on mielen sairaus, sitä ei tarvitse hävetä, se on aika yleinen, se tappaa tai ainakin vaurioittaa elimistöä loppuelämäksi, se aiheuttaa suurta tuskaa ja vihaisuutta myös läheisissä, se tuo tullessaan niin suuria ongelmia ja vaikeuksia, ettet voi edes kuvitella.
      Anoreksiaan voi saada apua! Suurin apu tulee omien korviesi välistä : Älä vaadi itseltäsi täydellisyyttä, ole vain normaali ja hoida elämäntuska ja ahdistus muulla tavoin kuin riuduttamalla itseäsi hitaasti nälkään!
      Lopeta valehtelu!
      Ala syödä! Siihen meillä on kaikilla lupa, hyvällä omalla tunnolla! Saa olla normaalipainoinen ja terve, olematta silti lihava.
      Minä kysyn nyt sinulta : Onko sinulla lupa lopettaa syöminen ja pilata omasi ja läheistesi elämä?
      Jos mielestäsi on, tee se vasta sitten kun olet täysi-ikäinen, mutta naimaton ja lapseton!

      • jejdvzsb

        Alotin dietin n. 4-5kk sitten ja elään sillä 200kcal/päivä. Oon itteeni kohtaan vihainen ja pettynyt kun oon tällainen. Aina kun jotku sanoo mulle että (esim mun kavereista) on parempi olla ylipainoinen tai normaali ku alipainoinen niin ajattelen aina etten halua olla ylipainoinen ENKÄ normaalipainoinen. Koska esim jos oisin ylipainoinen niinku varmaan oonki nii kaikki haukkuis mua ja arvostelis ja normaalipainoisena oon vähän niiku ilmaa ja sen takia haluan olla laiha ja alipainoinen koska se on kaunista ja kaikki muistelis mua laihana jne. Mutta kun menin ylä-asteelle niin kaikki oli uusia ja sain aika huonoja kavereita. Ne sai mut tähän diettiin ku kaikki niistä on iha super laihoja ja ne vertailer omia reisiä, vyötäröö, ranteita jne et kellä on ohuimmat. Olin aina se jolla oli läskimmät ja ne aina haukku mua lihavaks ja ku mun kaveri otti mut syliin niiku istumaan ja sit se sano et painan varmaan 100kg huh..!! Jne ja sit se alko kaikki siitä ja snyt ne valittaa et miks en syö ja kuka ois haukkunu mua läskiks :// XD niiku ei ite huomaa et arvostelee ja esim ku minäkin oon nii herkkä ja mul on tosi huono itsetunto, oon huomannu itekki nyt lähiaikoina niin. Ja ma ei sillee haittaa jos en sais olla syömättä koska teen sen vaan itteeni varten että voisin kerrankin herätä aamulla tyytyväisenä ja iloisena ja kattoo taas peiliin ilman et silmästä valuu kyyneleitä. En halua luurangoksi mutta tosi laihaksi haluan.


      • puolikas.herne
        jejdvzsb kirjoitti:

        Alotin dietin n. 4-5kk sitten ja elään sillä 200kcal/päivä. Oon itteeni kohtaan vihainen ja pettynyt kun oon tällainen. Aina kun jotku sanoo mulle että (esim mun kavereista) on parempi olla ylipainoinen tai normaali ku alipainoinen niin ajattelen aina etten halua olla ylipainoinen ENKÄ normaalipainoinen. Koska esim jos oisin ylipainoinen niinku varmaan oonki nii kaikki haukkuis mua ja arvostelis ja normaalipainoisena oon vähän niiku ilmaa ja sen takia haluan olla laiha ja alipainoinen koska se on kaunista ja kaikki muistelis mua laihana jne. Mutta kun menin ylä-asteelle niin kaikki oli uusia ja sain aika huonoja kavereita. Ne sai mut tähän diettiin ku kaikki niistä on iha super laihoja ja ne vertailer omia reisiä, vyötäröö, ranteita jne et kellä on ohuimmat. Olin aina se jolla oli läskimmät ja ne aina haukku mua lihavaks ja ku mun kaveri otti mut syliin niiku istumaan ja sit se sano et painan varmaan 100kg huh..!! Jne ja sit se alko kaikki siitä ja snyt ne valittaa et miks en syö ja kuka ois haukkunu mua läskiks :// XD niiku ei ite huomaa et arvostelee ja esim ku minäkin oon nii herkkä ja mul on tosi huono itsetunto, oon huomannu itekki nyt lähiaikoina niin. Ja ma ei sillee haittaa jos en sais olla syömättä koska teen sen vaan itteeni varten että voisin kerrankin herätä aamulla tyytyväisenä ja iloisena ja kattoo taas peiliin ilman et silmästä valuu kyyneleitä. En halua luurangoksi mutta tosi laihaksi haluan.

        Ei kannattaisi laittaa kovinkaan paljoa painoa sille mitä joku sanoo, miltä itse tai joku näyttää.
        Kannattaisi hankkia elämä, oma elämä, jota ei kaverien tyhmät jutut heilauttele.
        Nuorena ei se ole kovin helppoa, monet asiat hämmentävät, mutta jos et itse selvitä omaa päätäsi (kernaasti saa hakea keskusteluapua!) ja mieti mikä oikeasti on tärkeää, tulee elämä olemaankin hankalaa.
        Paina mieleesi se että olet ainutkertainen, sinua on vain tasan yksi ja olet juuri sellaisena kuin olet, arvokas ja tärkeä! Anna itsellesi lupa olla se mikä olet, älä anna kavereiden määritellä sinua. Kiirettä ei ole mihinkään, poikaystävät sun muut kyllä tulee kohdalle ihan itsestään, saat nähdä!
        Sillä ei ole - anteeksi vaan - mutta paskankaan väliä kenen ranteet tai reidet on ohuemmat tai paksummat!
        Hanki joku harrastus, josta itse tykkäät, ei sellaista mikä on muotia tai mitä joku toinen tekee.
        Hoida koulusi kunnolla! Se on välttämätöntä, koska murrosiän kuohut kestävät loppujen lopuksi vain lyhyen aikaa, sitten alkaa aikuistuminen ja sitä sitten riittää, tarvitset rahaa, jota saat kunnon ammatin avulla, sen mukana saat myös arvostusta.
        Kunnioita vanhempiasi, tee osuutesi kotona ja ole kunnolla. (ei oo pakko rypätä ja pämpätä, tehdä typeryyksiä).
        Joa annat kaikkien sekojen määräillä itseäsi ja ajatuksiasi, ahdistut vain entistä enemmän.
        Suosittelen sulle keskusteluapua, koulut alkaa pian, painele terkkarin tai kuraattorin puheille.
        Jos juttusi on totta, mitä dieetistäsi sanot, leikit hengelläsi ja terveydelläsi
        Et voi todellakaan herätä tyytyväisenä ja iloisena, jos /kun olet anorektikko!
        Pidä varasi!


    • Jejdvzsb

      Enkä halua hoitoon koska se tuntuu niin kamalalta en halua että joudun sairaaloihin tuntkittavaks ja lihoon normaalia enemmän

      • puolikas.herne

        Varmasti joudut hoitoon, jos jatkat tuollaista syömättömyyttä.
        Ota nyt järki käteen ja usko että nyt kuuluu lähteä hakemaan apua.
        Aloita itse heti auttamaan itseäsi ja ala syödä. Kaunistut päivä päivältä.
        Onnea elämääsi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe