Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kaikki eivät pelastu

liberaali-uskova

Täällä on paljon parjattu liberaalia teologiaa. Sitä näkyvät parjaavan useat sellaiset, jotka eivät sitä tunne. Minä tunnen, ja tiedän. Voin sanoa teille, että sen mukaan kaikki teistä eivät tule pelastumaan. Moni teistä ei tule näkemään taivasta, vaan helvetin.

Jeesus sanoi: "Rakastaa lähimmäistänne kuin itseänne". Kuinka moni teistä tekee niin? Useat täällä tuomitsevat toisia ja nimittävät eksyttäjiksi ja parjaavat ties minkä keinoin. Se ei ole hyväksi teille viimeisellä tuomiolla.

Ja erikseen teille homojen vihaajat. Jeesus ei missään erottanut homoa eikä heteroa, yhtä vähän kuin naista tai miestä. Niinpä te rikotte Jeesuksen käskyä vastaan, jos vihaatte homoja tai asetatte naisen eriarvoiseen asemaan miehen kanssa. Jos te ette pidä Jeesuksen teille antamaa käskyä, silloin te teette syntiä. Te teette raskasta syntiä. Siitä te joudutte maksamaan viimeisellä tuomiolla.

93

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskovainen_

      Se joka seuraa Jeesusta uskossa, pelastuu taivaaseen. Tähän kuuluu syntiensä hylkääminen. Langettuaan on tehtävä parannus ja edelleen seurattava Jeesusta. Jeesus on sovittanut ja voittanut syntimme ristillä. Hän on meidän pelastuksemme ja vanhurskauttajamme, kun uskomme häneen.

      Olet oikeassa siinä, että homoja ei saa vihata. Lähimmäisen vihaaminen on synti. Minä rakastan homoja lähimmäisenrakkaudella. Kerron heille totuuden Jumalan Sanasta. Jos vihaisin heitä, valehtelisin heille niin että he joutuisivat kadotukseen.

      Naiset ovat yhtä arvokkaita ihmisiä kuin miehetkin. Naiset ja miehet ovat erilaisia, mutta yhtä arvokkaita ihmisarvoltaan. Ihmisarvo perustuu siihen, että Jumala on luonut ihmisen omaksi kuvakseen.

      • >Naiset ovat yhtä arvokkaita ihmisiä kuin miehetkin.
        Raamatusta löytyy sadoittain viitteitä siihen, etteivät ole. Jumalakin puhuu heille yleensä miesten kautta, jos puhuu ollenkaan.


      • 4964

        Hyvin kirjoitit, nimim. uskovainen_.


      • höpötitihöö
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Naiset ovat yhtä arvokkaita ihmisiä kuin miehetkin.
        Raamatusta löytyy sadoittain viitteitä siihen, etteivät ole. Jumalakin puhuu heille yleensä miesten kautta, jos puhuu ollenkaan.

        Olinps tuossa taannoin taas kuuntelemassa yhtä "prfeetallist" naissaarnaajaa,jonka puheet ja kaatamiset olivat kyllä aivan täyttä tunnepohjaista manipulatiivista höttöä. Eihän sitä voinut ääneen siellä todeta,mutta kyllä tuli ikävä miehiä,jotka sanovat synnin synniksi,armon armoksi ja ovat lujia asemassaan.. Nainen on tarkoitettu edustamaan juuri näitä tunnepohjaisia asioita lapsen hoivaamisen vuoksi ja yleensäkkin pehmentämään miehistä jyrkkyyttä,yksinään ilman miestä naisen opetus on liian lepsua ja ilman naista miehen ote on liian kova. Missä on rakkaus,joka saa aikaan yhteyttä? Missä ovat miehet,jotka osaavat rakastaa ja silti sanoa missä kaappi seisoo unohtamatta vaimojensa viisautta? Katoavaa taitaa olla terve opetus seurakunnissa..


      • höpötitihöö
        höpötitihöö kirjoitti:

        Olinps tuossa taannoin taas kuuntelemassa yhtä "prfeetallist" naissaarnaajaa,jonka puheet ja kaatamiset olivat kyllä aivan täyttä tunnepohjaista manipulatiivista höttöä. Eihän sitä voinut ääneen siellä todeta,mutta kyllä tuli ikävä miehiä,jotka sanovat synnin synniksi,armon armoksi ja ovat lujia asemassaan.. Nainen on tarkoitettu edustamaan juuri näitä tunnepohjaisia asioita lapsen hoivaamisen vuoksi ja yleensäkkin pehmentämään miehistä jyrkkyyttä,yksinään ilman miestä naisen opetus on liian lepsua ja ilman naista miehen ote on liian kova. Missä on rakkaus,joka saa aikaan yhteyttä? Missä ovat miehet,jotka osaavat rakastaa ja silti sanoa missä kaappi seisoo unohtamatta vaimojensa viisautta? Katoavaa taitaa olla terve opetus seurakunnissa..

        "profeetallista" piti kirjoittamani :)


      • liberaali-uskova
        höpötitihöö kirjoitti:

        Olinps tuossa taannoin taas kuuntelemassa yhtä "prfeetallist" naissaarnaajaa,jonka puheet ja kaatamiset olivat kyllä aivan täyttä tunnepohjaista manipulatiivista höttöä. Eihän sitä voinut ääneen siellä todeta,mutta kyllä tuli ikävä miehiä,jotka sanovat synnin synniksi,armon armoksi ja ovat lujia asemassaan.. Nainen on tarkoitettu edustamaan juuri näitä tunnepohjaisia asioita lapsen hoivaamisen vuoksi ja yleensäkkin pehmentämään miehistä jyrkkyyttä,yksinään ilman miestä naisen opetus on liian lepsua ja ilman naista miehen ote on liian kova. Missä on rakkaus,joka saa aikaan yhteyttä? Missä ovat miehet,jotka osaavat rakastaa ja silti sanoa missä kaappi seisoo unohtamatta vaimojensa viisautta? Katoavaa taitaa olla terve opetus seurakunnissa..

        Tämä on sinun mielipiteesi, ja sen asetat Jeesuksen sanan edelle. Luuletko, että se on hyväksi sinulle Jumalan silmien edessä?


      • Raamattu.on.totuus
        liberaali-uskova kirjoitti:

        Tämä on sinun mielipiteesi, ja sen asetat Jeesuksen sanan edelle. Luuletko, että se on hyväksi sinulle Jumalan silmien edessä?

        Ihminen on syntinen ja on rakkautta ojentaa syntiä tekevää kanssaihmistä kuten liberaali-uskovaa, homoa jne.
        Raamattu kuvaa synnin syntinä ja armon armona. Miksi sinun on se niin vaikea ymmärtää? Jumalan tarkoittama rakkaus liittyy Hänen käskyjensä noudattamiseen. Mikä siinä on niin vaikea hyväksyä?
        Minä hyväksyn Jumalan syntikäsityksen. Ja se kyllä tekee minusta entistäkin syntisemmän. Se tuo julki myös sen kuinka vähän on edes tätä maallista rakkautta, Jumalan rakkaudesta puhumattakaan.


      • liberaali-uskova
        Raamattu.on.totuus kirjoitti:

        Ihminen on syntinen ja on rakkautta ojentaa syntiä tekevää kanssaihmistä kuten liberaali-uskovaa, homoa jne.
        Raamattu kuvaa synnin syntinä ja armon armona. Miksi sinun on se niin vaikea ymmärtää? Jumalan tarkoittama rakkaus liittyy Hänen käskyjensä noudattamiseen. Mikä siinä on niin vaikea hyväksyä?
        Minä hyväksyn Jumalan syntikäsityksen. Ja se kyllä tekee minusta entistäkin syntisemmän. Se tuo julki myös sen kuinka vähän on edes tätä maallista rakkautta, Jumalan rakkaudesta puhumattakaan.

        Jumala on kertonut syntikäsityksensä kymmenessä käskyssään, jotka hän antoi ihmisten ne pitää. Raamattu kertoo tämän selvästi.

        Raamattu kertoo meille Jumalasta, johon meidän tulee uskoa. Raamattua ei tule kohottaa Jumalaksi ja palvonnan kohteeksi, vaan Jumala yksin on Jumala.


      • liberaali-uskova kirjoitti:

        Jumala on kertonut syntikäsityksensä kymmenessä käskyssään, jotka hän antoi ihmisten ne pitää. Raamattu kertoo tämän selvästi.

        Raamattu kertoo meille Jumalasta, johon meidän tulee uskoa. Raamattua ei tule kohottaa Jumalaksi ja palvonnan kohteeksi, vaan Jumala yksin on Jumala.

        Kuka Raamatusta on Jumalaa tehnytkään? Raamattu on Jumalan "työkalu" jonka välityksellä meille tahtonsa on halunnut ilmoittaa.


      • kui22

        Mitä uskonsuuntaa sinä edustat? Ja mitä sinä ajat takaa noilla litanioillasi 'Meillä ei ole järkeä ja ymmärrystä, olemme syntisiä' jne. Missä tuollaista opetetaan?


      • kui22

        P.s. Jos jotain haluaa 'opettaa' toisille uutta näkökulmaa. on ilmaistava selkeästi mitä ajaa takaa ja missä sellaista voi oppia ja mihin oppi perustuu, muuten se jää huomiotta se kun jää epäselväksi puuroksi/käsittämättömäksi litaniaksi.


    • LammasLammas

      Jos joku synnintekoa vihaa niin se on Jumaaln mieleen. Jumala vihaa syntiä kanssa. On oikein vihata syntiä.

      Vaikka vihaa syntiä on silti helppo rakastaa lähimmäistä. Rakkaudesta lähimmäiseen Jumalalle kuuliainen varoittaa synnistä, sen palkka on kuolema.

      Liberaaliteolofia on syntihyväksyvää siten Jumalan tahdonvastaisuuteen kehottavaa. Liberaaliteologia ei ole kristinuskoa vaan ihmisten sepittämää valhetta, joka perustuu korvasyyhyyn, monien eri syntien sallimiseen ja niile tuen osoittamiseen. Liberaaliteolofia on Raamatun varoittamaa toisenlaista, vääristeltyä evankeliumia, se ei ole JUmalan evankeliumia. Jumaklan evankeliumi ei ole tottelemattomuuden taikuuden syntiin kehottavaa vaan se sanoma löytyy Raamatusta ja kehopttaa tottelevaisuuteen Luojaamme kohtaan.

      • LammasLammas

        Anteeksi näppääonvirheet. Olen aika väsy ja huone on pimeänä. Menen maate. Asia kuitenkin tulee tuosta selville. Joten heikun keikun ja vihataan syntiä ja rakastetaan lähimmäisiämme!


      • Olet.oikeassa
        LammasLammas kirjoitti:

        Anteeksi näppääonvirheet. Olen aika väsy ja huone on pimeänä. Menen maate. Asia kuitenkin tulee tuosta selville. Joten heikun keikun ja vihataan syntiä ja rakastetaan lähimmäisiämme!

        Olet oikeassa.
        Kirjoitusvirheitä tulee useimille ajoittain.


      • kui22

        Se kun on vähän niinkin että se oikein hivelee ihmismieltä kun saa kaivella vikoja(syntejä) toisista ihmisistä - ehkäpä sitä siksi on kohtuullisen helppo toteuttaa tuota rakastamis käskyä, jos se lähinnä vain tuota toisten ojentelua on - se lähimmäisen rakastaminen, vai, mitä olet mieltä lammaslammas?

        Eräs aforismi kuuluu: 'Jaksanko päivän olla toista moittimatta, jaksanko päivän olla toista kiittämättä' - Kumpi on helpompaa ihmiselle, mietitään sitä hetki......


    • 4711

      Se on aina vaan noilla lipilaareilla toi harhaluulo, että rakkaus muka tarkoittaa sitä, että ihmisellä on lupa tehdä ihan mitä tahansa. Se on kuulkaa saatanan valhe se.

      Mitenkähän hyväksi teille mahtaa viimeisellä tuomiolla olla se, että tuollaisia valheita täällä totuuksina julistatte.

      • ldy7

        Amen, oikein toteat. Se on ikävämpi asia metsänomistajalle kun puu kasvaa kieroon. Mulle toi on kanssa ihan mysteeri logiikalla että miten ihmeessä liberaalit edes viitsivät yrittää perustella noita juttujaan kenellekään ja kuinka he kehtaavat edes? On tosi röyhkeää totuutta tieten tahtoen vääristellä. Jotain outoa tässä on. Toiset tajuavat totuuden ja uskovat totuuteen hyvänä asiana ja sitten jotkut uskovat valheeseen ja pitävät sitä totuutena tai sitten esittävät vaan.

        Ei turhaan Jeesus varoittanut eksytyksestä.

        " Jeesus alkoi puhua heille:

        "VAROKAA, ettei kukaan johda teitä harhaan. Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia. " Markus 13:5-6

        Kun Jeesus varoittaa niin sitä tulee silloin varoa! Eli Jeesuksen nimen alla tulee olemaan ja kuten näemme Jeesuksen nimeä käyttäen ihmisiä eksytetään uskomaan mm. siihen että homostelu ei ole syntiä. Homostelu on kauhistus. Raamattu kansalle on näissä homokohdissa mielestäni selväsanaisempi paikoin kuin aiemmat Raamatunkäännökset, en sano tätä moitteena aiemmille Raamatuille vaan olen tällaisen asian tullut havainneeksi.

        Suren tämän liberaalieksytyksn takia. Ymmärtäkää jo että kyseessä on eksytys, todella surullista, tekisi mieli itkeä! EIkä ole itku kaukana. Jeesus anna voimaa kaikille jotka sitä sinulta anovat, kiitos Jeesus, amen. Jeesus, hyväksytkö kirjoitukseni?


      • fkhdzbirödh

        Mitäpä jos sinäkin keskittyisit miettimään vaikka ihan omia syntejäsi,niin huutelusi tuomioista vähenisi? Jumala vihaa syntiä (voisiko joku määritellä minulle,mikä on se SYNTI joka on kadottavaa ja johon ei itse koskaan ole syyllistynyt tai johon ei joku rakas lähimmäinen?) Mikäli tahtoo tuomita,on tuomittava oikea tuomio,kuten Jeesus sanoi-hän ei tuominnut vaan rakasti jotta ihmiset tulisivat tuntemaan vapauttavan totuuden. Oletko sinä Jumala-ekspertti? Olisin kovin kiinnostunut kuulemaan sinun näkemyksesi siitä,millainen on aivoituksiltaan Kaikkivaltias,maailmankaikkeuden ja siitä eteenpäin äärettömyyksiin Luoja,joka kykeni kiteyttämään yhteen ihmisruumiiseen koko olemuksensa? Hänkö kysyisi ihmiseltä,mikä on oikea tuomio? Naurettavaa..


      • liberaali-uskova
        ldy7 kirjoitti:

        Amen, oikein toteat. Se on ikävämpi asia metsänomistajalle kun puu kasvaa kieroon. Mulle toi on kanssa ihan mysteeri logiikalla että miten ihmeessä liberaalit edes viitsivät yrittää perustella noita juttujaan kenellekään ja kuinka he kehtaavat edes? On tosi röyhkeää totuutta tieten tahtoen vääristellä. Jotain outoa tässä on. Toiset tajuavat totuuden ja uskovat totuuteen hyvänä asiana ja sitten jotkut uskovat valheeseen ja pitävät sitä totuutena tai sitten esittävät vaan.

        Ei turhaan Jeesus varoittanut eksytyksestä.

        " Jeesus alkoi puhua heille:

        "VAROKAA, ettei kukaan johda teitä harhaan. Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia. " Markus 13:5-6

        Kun Jeesus varoittaa niin sitä tulee silloin varoa! Eli Jeesuksen nimen alla tulee olemaan ja kuten näemme Jeesuksen nimeä käyttäen ihmisiä eksytetään uskomaan mm. siihen että homostelu ei ole syntiä. Homostelu on kauhistus. Raamattu kansalle on näissä homokohdissa mielestäni selväsanaisempi paikoin kuin aiemmat Raamatunkäännökset, en sano tätä moitteena aiemmille Raamatuille vaan olen tällaisen asian tullut havainneeksi.

        Suren tämän liberaalieksytyksn takia. Ymmärtäkää jo että kyseessä on eksytys, todella surullista, tekisi mieli itkeä! EIkä ole itku kaukana. Jeesus anna voimaa kaikille jotka sitä sinulta anovat, kiitos Jeesus, amen. Jeesus, hyväksytkö kirjoitukseni?

        Jeesus sanoi: "Rakastaa lähimmäistänne kuin itseänne". Älä vääristele sitä sanaa, sillä muuten sinä olet juuri se, josta Jeesus meitä varoitti.

        Tuomio on Jumalan, älä korota itseäsi Jumalan rinnalle! Se on synneistä suurin!


      • ldy7
        liberaali-uskova kirjoitti:

        Jeesus sanoi: "Rakastaa lähimmäistänne kuin itseänne". Älä vääristele sitä sanaa, sillä muuten sinä olet juuri se, josta Jeesus meitä varoitti.

        Tuomio on Jumalan, älä korota itseäsi Jumalan rinnalle! Se on synneistä suurin!

        En vääristelekään. Ai minusta Jeesus varoitti? Mitä olen mielestäsi vääristänyt?

        Tuomio on toden totta Jumalan. En korota itseäni Jumalan rinnallekaan. Aha, vai se on se suurin synneistä?

        Tuota en vielä tiennytkään. Mikä Raamatun luku ja jae, kiitos?


      • liberaali-uskova
        ldy7 kirjoitti:

        En vääristelekään. Ai minusta Jeesus varoitti? Mitä olen mielestäsi vääristänyt?

        Tuomio on toden totta Jumalan. En korota itseäni Jumalan rinnallekaan. Aha, vai se on se suurin synneistä?

        Tuota en vielä tiennytkään. Mikä Raamatun luku ja jae, kiitos?

        Näin sanoo Raamattu: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia"

        Se tarkoittaa, ettei sinun tule korottaa itseäsi Jumalan vertaiseksi eikä käyttää Jumalan valtaa.

        Tämä on niistä käskyistä ensimmäinen, jotka Jumala antoi Moosekselle Siinain vuorella. Se on siis tärkein. Mitä muuta kaikista tärkeimmän käskyn rikkominen on muuta kuin suurin synneistä?


      • liberaali-uskova kirjoitti:

        Jeesus sanoi: "Rakastaa lähimmäistänne kuin itseänne". Älä vääristele sitä sanaa, sillä muuten sinä olet juuri se, josta Jeesus meitä varoitti.

        Tuomio on Jumalan, älä korota itseäsi Jumalan rinnalle! Se on synneistä suurin!

        "Tuomio on Jumalan, älä korota itseäsi Jumalan rinnalle! Se on synneistä suurin!"

        Sinähän se tässä vääristelet sillä velvollisuutemme on varoittaa jumalatonta
        hänen synnistään eli Kirjoituksista et ainakaan tiedä tuon taivaallista :

        Hesekiel:
        33:8 Jos minä sanon jumalattomalle: jumalaton, sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen tiestänsä, niin se jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
        33:9 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen tiestänsä, että hän kääntyisi siltä pois, eikä hän tieltänsä käänny, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut


      • liberaali-uskova
        pertsa2012 kirjoitti:

        "Tuomio on Jumalan, älä korota itseäsi Jumalan rinnalle! Se on synneistä suurin!"

        Sinähän se tässä vääristelet sillä velvollisuutemme on varoittaa jumalatonta
        hänen synnistään eli Kirjoituksista et ainakaan tiedä tuon taivaallista :

        Hesekiel:
        33:8 Jos minä sanon jumalattomalle: jumalaton, sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen tiestänsä, niin se jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
        33:9 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen tiestänsä, että hän kääntyisi siltä pois, eikä hän tieltänsä käänny, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut

        Uskovat homot eivät ole jumalattomia. Kukaan muu kuin Jumalaan uskomaton ei ole jumalaton. Tiedät sen itsekin.

        On oikein kertoa jumalattomalle, että hän ei pelastu ellei hän usko Jumalaan. Mutta kaikki, mitä tähänkin käskyyn lisätään tai siitä pois jätetään, väärää eikä väärä ole Jumalalle mieleen.


      • liberaali-uskova kirjoitti:

        Uskovat homot eivät ole jumalattomia. Kukaan muu kuin Jumalaan uskomaton ei ole jumalaton. Tiedät sen itsekin.

        On oikein kertoa jumalattomalle, että hän ei pelastu ellei hän usko Jumalaan. Mutta kaikki, mitä tähänkin käskyyn lisätään tai siitä pois jätetään, väärää eikä väärä ole Jumalalle mieleen.

        Jumalaa tottelematon on jumalaton. Kyllähän saatanakin uskoo ta tietää Jumalan oleva olemassa mutta ei elä kuten Jumala haluaa.


      • uskovainen_
        liberaali-uskova kirjoitti:

        Uskovat homot eivät ole jumalattomia. Kukaan muu kuin Jumalaan uskomaton ei ole jumalaton. Tiedät sen itsekin.

        On oikein kertoa jumalattomalle, että hän ei pelastu ellei hän usko Jumalaan. Mutta kaikki, mitä tähänkin käskyyn lisätään tai siitä pois jätetään, väärää eikä väärä ole Jumalalle mieleen.

        Ei usko ole sitä, että uskoo, että Jumala on olemassa.

        Usko on sitä, että luottaa Jeesuksen olevan totuus, jota seuraamalla pääsee pois synneistään ja iankaikkiseen elämään.

        Jos sinä liberaali-uskova olet Jumalan kanssa eri mieltä siitä, mikä on syntiä, et luota Jumalaan, että seuraa Häntä totuutena ja joudut eksyksiin. Jumala ei ole valehtelija. jos Hän sanoo, että tämä ja tämä asia on syntiä, niin silloin se varmasti on.

        Palvelija tekee Herransa tahdon.

        Jos ja kun uskova lankeaa, hän tunnustaa syntinsä ja pyytää niitä Jumalalta anteeksi, ottaa vastaan anteeksiannon Jeesuksen sovituksen tähden ja jatkaa parannuksen tiellä.

        Se joka ei tunnusta syntejään synneiksi, ei ole uskossa alun alkaenkaan! Ja vain uskon kautta ihminen pelastuu.

        Ei tässä kukaan uskovainen ole homoja syntisyydestä tuomitsemassa, koska me kaikki olemme omilla tavoillamme syntisiä, meillä ei ole varaa tuomita toisiamme. Synti täytyy kuitenkin tunnustaa synniksi, muuten ollaan livetty totuudesta valheen puolelle. Se joka rakastaa lähimmäistään, kertoo totuuden.


      • liberaali-uskova
        uskovainen_ kirjoitti:

        Ei usko ole sitä, että uskoo, että Jumala on olemassa.

        Usko on sitä, että luottaa Jeesuksen olevan totuus, jota seuraamalla pääsee pois synneistään ja iankaikkiseen elämään.

        Jos sinä liberaali-uskova olet Jumalan kanssa eri mieltä siitä, mikä on syntiä, et luota Jumalaan, että seuraa Häntä totuutena ja joudut eksyksiin. Jumala ei ole valehtelija. jos Hän sanoo, että tämä ja tämä asia on syntiä, niin silloin se varmasti on.

        Palvelija tekee Herransa tahdon.

        Jos ja kun uskova lankeaa, hän tunnustaa syntinsä ja pyytää niitä Jumalalta anteeksi, ottaa vastaan anteeksiannon Jeesuksen sovituksen tähden ja jatkaa parannuksen tiellä.

        Se joka ei tunnusta syntejään synneiksi, ei ole uskossa alun alkaenkaan! Ja vain uskon kautta ihminen pelastuu.

        Ei tässä kukaan uskovainen ole homoja syntisyydestä tuomitsemassa, koska me kaikki olemme omilla tavoillamme syntisiä, meillä ei ole varaa tuomita toisiamme. Synti täytyy kuitenkin tunnustaa synniksi, muuten ollaan livetty totuudesta valheen puolelle. Se joka rakastaa lähimmäistään, kertoo totuuden.

        Missä Jumala sanoo homoseksuaalisuuden olevan syntiä?


      • älä.höpötä
        liberaali-uskova kirjoitti:

        Missä Jumala sanoo homoseksuaalisuuden olevan syntiä?

        Synti on yhtäkuin Jumalan tahdon vastainen käytös. Turha on alkaa sanalla synti kekkuloimaan.


      • liberaali-uskova
        älä.höpötä kirjoitti:

        Synti on yhtäkuin Jumalan tahdon vastainen käytös. Turha on alkaa sanalla synti kekkuloimaan.

        Jumala on luonut homouden tähän maailmaan, sitä rikastuttamaan ja sielun vihollinen on mustamaalannut Jumalan kätten työtä tuomalla sen päälle vihan.

        Oletko enemmin sielunvihollisen kuin Herran asialla?


      • älä.höpötä
        liberaali-uskova kirjoitti:

        Jumala on luonut homouden tähän maailmaan, sitä rikastuttamaan ja sielun vihollinen on mustamaalannut Jumalan kätten työtä tuomalla sen päälle vihan.

        Oletko enemmin sielunvihollisen kuin Herran asialla?

        Jumala ei ole luonut homoutta sen paremmin kuin pedofiiliaakaan. Ihmisen sairas ja synnilliset himot on sen keksinyt.
        Sinä tunnut olevan saatanan itsensä asialla!


      • liberaali-uskova
        älä.höpötä kirjoitti:

        Jumala ei ole luonut homoutta sen paremmin kuin pedofiiliaakaan. Ihmisen sairas ja synnilliset himot on sen keksinyt.
        Sinä tunnut olevan saatanan itsensä asialla!

        Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Kaikki, mikä on ihmisessä, on myös Jumalassa. Kaikki, mitä ihminen haluaa, on se mitä myös Jumala haluaa.

        Aiotko sinä riivattu kiistää Jumalan luomistyön kauneuden ja täydellisyyden?


      • älä.höpötä
        liberaali-uskova kirjoitti:

        Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Kaikki, mikä on ihmisessä, on myös Jumalassa. Kaikki, mitä ihminen haluaa, on se mitä myös Jumala haluaa.

        Aiotko sinä riivattu kiistää Jumalan luomistyön kauneuden ja täydellisyyden?

        Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen erotukseksi luomistaan eläimistä joilla ei ole omaa tahtoa tai järkeä kuten ihmisillä. Ihminen on eläimiä ylenpi kuten Jumala on ihmistä ylenpi. Ei Jumala luonut ihmistä jumalaksi.


      • liberaali-uskova
        älä.höpötä kirjoitti:

        Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen erotukseksi luomistaan eläimistä joilla ei ole omaa tahtoa tai järkeä kuten ihmisillä. Ihminen on eläimiä ylenpi kuten Jumala on ihmistä ylenpi. Ei Jumala luonut ihmistä jumalaksi.

        Nyt jo väität, että kaikki luonnollinen ja luonnonmukainen olisi jumalatonta? Siis kun sanot, että ihminen luotiin vastakohdaksi kaikelle muulle. Juuri tästä pääset tietenkin siihen, että homoseksuaalisuus on eläimellistä kiihkoa ja himoa, jota ei tulisi ihmisessä ilmetä, koska kaikki luonnossa ilmenevä on Jumalan vastaista.

        Ja toisaalla väität homoseksuaalisuutta luonnonvastaiseksi. Etkö ollenkaan huomaa ristiriitaisuuttasi. Oletkohan ollenkaan Herran asialla tässä kohtaa?

        Kristitty ei ole ristiriitainen vaan suora ja selväsanainen, sillä hänellä on elämässään vain yksi usko: usko Jumalaan, kaikkein suurimpaan. Ja sen uskon on hänelle vahvistanut Jeesus Kristus, joka kuolemallaan kuoleman voitti.


      • älä.höpötä
        liberaali-uskova kirjoitti:

        Nyt jo väität, että kaikki luonnollinen ja luonnonmukainen olisi jumalatonta? Siis kun sanot, että ihminen luotiin vastakohdaksi kaikelle muulle. Juuri tästä pääset tietenkin siihen, että homoseksuaalisuus on eläimellistä kiihkoa ja himoa, jota ei tulisi ihmisessä ilmetä, koska kaikki luonnossa ilmenevä on Jumalan vastaista.

        Ja toisaalla väität homoseksuaalisuutta luonnonvastaiseksi. Etkö ollenkaan huomaa ristiriitaisuuttasi. Oletkohan ollenkaan Herran asialla tässä kohtaa?

        Kristitty ei ole ristiriitainen vaan suora ja selväsanainen, sillä hänellä on elämässään vain yksi usko: usko Jumalaan, kaikkein suurimpaan. Ja sen uskon on hänelle vahvistanut Jeesus Kristus, joka kuolemallaan kuoleman voitti.

        Jos niin luonnonmukainen olet niin varmaan syöt uudelleen ruokasi kuten kanit tekevät ja kieriskelet muiden ulosteessa kuten koirat tekevät?


      • liberaali-uskova
        älä.höpötä kirjoitti:

        Jos niin luonnonmukainen olet niin varmaan syöt uudelleen ruokasi kuten kanit tekevät ja kieriskelet muiden ulosteessa kuten koirat tekevät?

        En minä ole luonnonmukainen vaan Jumalan kuva erotuksena luonnoneläimistä. Jos tunnen homoseksuaalista halua, se on vain Jumalan mukaista halua, sillä juuri Hän on luonut minut erilaiseksi kuin eläimet ja luonnonmukaiset asiat.

        Jos tuntisin luonnollista tarvetta homostella, olisin kuin eläimet ja se ei olisi Herrani tahdon mukaista.

        Miksi yrität sotkea tätä selvää asiaa. Et kuitenkaan voi peittää totuutta.


      • älä.höpötä
        liberaali-uskova kirjoitti:

        En minä ole luonnonmukainen vaan Jumalan kuva erotuksena luonnoneläimistä. Jos tunnen homoseksuaalista halua, se on vain Jumalan mukaista halua, sillä juuri Hän on luonut minut erilaiseksi kuin eläimet ja luonnonmukaiset asiat.

        Jos tuntisin luonnollista tarvetta homostella, olisin kuin eläimet ja se ei olisi Herrani tahdon mukaista.

        Miksi yrität sotkea tätä selvää asiaa. Et kuitenkaan voi peittää totuutta.

        Eläimethän homostelevat kun ovat häiriintyneitä mutta ihmisen tulisi ymmärtää, että se on sairasta ja väärin.
        Sinulta alkaa kuule nyt mennä pakka sekaisin joten homostele jos tahdot mutta tiedä, että se ei ole Jumalan tahto.


      • liberaali-uskova kirjoitti:

        Uskovat homot eivät ole jumalattomia. Kukaan muu kuin Jumalaan uskomaton ei ole jumalaton. Tiedät sen itsekin.

        On oikein kertoa jumalattomalle, että hän ei pelastu ellei hän usko Jumalaan. Mutta kaikki, mitä tähänkin käskyyn lisätään tai siitä pois jätetään, väärää eikä väärä ole Jumalalle mieleen.

        Homot saattavat uskoa Jeesukseen mutteivat usko Häntä.
        Jeesushan oli lihaksitullut Sana ja siten "osa" VT:a


      • liberaali-uskova kirjoitti:

        Jeesus sanoi: "Rakastaa lähimmäistänne kuin itseänne". Älä vääristele sitä sanaa, sillä muuten sinä olet juuri se, josta Jeesus meitä varoitti.

        Tuomio on Jumalan, älä korota itseäsi Jumalan rinnalle! Se on synneistä suurin!

        Menes nyt siitä sinne muitten papitarten joukkoon ja omatuntosi on näköjään
        alkanut vaivata , mutta tiedät mitä ei pidä tehdä.


        Hesekiel:
        3:18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi
        Hesekiel:
        33:8 Jos minä sanon jumalattomalle: jumalaton, sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen tiestänsä, niin se jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
        33:9 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen tiestänsä, että hän kääntyisi siltä pois, eikä hän tieltänsä käänny, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut
        3. Moos.
        19:17 Älä vihaa veljeäsi sydämessäsi, vaan nuhtele lähimmäistäsi, ettet joutuisi hänen tähtensä syynalaiseksi.


    • syntipois

      Jumalan tahto on tosiaan ihan eri kuin liberaalien esittämä eksytys. Miten kukaan voi sitä olla huomaamatta?

      Vastaus lienee se vanha tuttu: " Te ette tunne kirjoituksia, siksi eksytte. "

      Suosittelen lukemaan Raamattua tai tulee helposti eksytetyksi ja alkaa kaiken lisäksi itsekin jauhamaan libetaalien soopaa. Ja nykyään netissä voi kuunnella kanssa samalla kun olla möllöttää. Raamatun tuntemus on ainoa paras yksittäinen tae siitä ettei tule julmien susien eksyttämäksi. Julmat sudet eivät laumaa säästä eivätkä laumaa paimenna. Hetä ei paina huoli sielujen joutumisesta helevettiin.

      Ystävällisesti pyydän aloittajaa tutustumaan Raamattuun ajan kanssa. Huomaan ettet ole tarpeeksi lukenut Raamattua, olenko oikeassa? Silti haluat esiintyä kuin arkkipiispa ikään, asiantuntevasti vaan kuinkahan sen asiantuntevuuden laita on, rakkaudella opastan, liberaalit papit voit laittaa huoletta syrjään opinottolähteinä, luota sen sijaan Raamattuun. Turvaa Jumalaan, älä liberaaliin.

      • liberaali-uskova

        Minun Raamatussani lukee: "Rakasta lähimmäistäsi kuten rakastat itseäsi"

        Minun Raamatussani lukee: "Minkä teette yhdelle näistä vähimmistä sen olette tehneet minulle"

        Oletko lukenut Raamattuasi kuin itse piru tahi perkeleen riivaama, kun et halua näitä rivejä nähdä?


      • MrJalokivi
        liberaali-uskova kirjoitti:

        Minun Raamatussani lukee: "Rakasta lähimmäistäsi kuten rakastat itseäsi"

        Minun Raamatussani lukee: "Minkä teette yhdelle näistä vähimmistä sen olette tehneet minulle"

        Oletko lukenut Raamattuasi kuin itse piru tahi perkeleen riivaama, kun et halua näitä rivejä nähdä?

        Minä uskon Jeesukseen, olen kristinuskoa tunnustava.

        En tunnusta liberaaliuskoa kun se ei ole Raamatun mukaista.

        Mitä Raamatussa lukee synnistä. Oletko lukenut mitä Raamatussa puhutaan synnistä?

        Onko lähimmäisen rakkautta kertoa että synti vie helvettiin vai mitä se on, onko se kenties rakkaudettomuutta?

        Kumpaan uskot kun heillä on samasta asiasta erilainen totuus? Toinen kertoo silloin totuuden ja toinen valheen, kumman uskot tietävän totuuden ja kumman esittävän ihan pokerina pöyhkeänä valheen totuutena, Jeesukseen vain liberaalipappiin?


      • liberaali-uskova
        MrJalokivi kirjoitti:

        Minä uskon Jeesukseen, olen kristinuskoa tunnustava.

        En tunnusta liberaaliuskoa kun se ei ole Raamatun mukaista.

        Mitä Raamatussa lukee synnistä. Oletko lukenut mitä Raamatussa puhutaan synnistä?

        Onko lähimmäisen rakkautta kertoa että synti vie helvettiin vai mitä se on, onko se kenties rakkaudettomuutta?

        Kumpaan uskot kun heillä on samasta asiasta erilainen totuus? Toinen kertoo silloin totuuden ja toinen valheen, kumman uskot tietävän totuuden ja kumman esittävän ihan pokerina pöyhkeänä valheen totuutena, Jeesukseen vain liberaalipappiin?

        "Toinen kertoo silloin totuuden ja toinen valheen, kumman uskot tietävän totuuden ja kumman esittävän ihan pokerina pöyhkeänä valheen totuutena, Jeesukseen vain liberaalipappiin?"

        Minä lainasin Jeesusta, sinä puhut liberaalipapeista. Kumpi on totuutta, kumpi väärää?


      • liberaali-uskova kirjoitti:

        "Toinen kertoo silloin totuuden ja toinen valheen, kumman uskot tietävän totuuden ja kumman esittävän ihan pokerina pöyhkeänä valheen totuutena, Jeesukseen vain liberaalipappiin?"

        Minä lainasin Jeesusta, sinä puhut liberaalipapeista. Kumpi on totuutta, kumpi väärää?

        Sinä et vain edes ymmärrä mitä olet lukenut :-)
        Siksi sinun puheesi ovat pahasti eksyttäviä.


      • tähkäpäät

        Minä tunnen Raamatun tekstit oikein hyvin. Jeesus oli oman aikansa liberaali.


      • tähkäpäät kirjoitti:

        Minä tunnen Raamatun tekstit oikein hyvin. Jeesus oli oman aikansa liberaali.

        Millä tavalla liberaali?


    • tulinytmieleen

      En kuulu mihinkään ryhmään, mutta olen kyllä ymmärtänyt, että teillä on jotain ehtoja taivaaseen ja aika usein otatte sen puheeksi.

      Tuo aika hurja lista, joka pitää täyttää, joten on sitten parempi uskoa ihan vain Kristuksen täyttäneen lain, en tiedä mitä oppia tämä sitten edustaa, mutta on kai sitten ihan klassista apostolista. Tämän vuoksi haluan tietysti kuulla evankeliumin ja vieläpä uskoakin sen.

      Ensinnäkään kun ei itselläni ole mitään edellytyksiä täyttää yhtään mitään. Onneksi tämä on meille syntisille reppanoillekin.

      Kristus hengellään paljasti aikoinaan itselleni, etten rakasta sitten yhtään ketään, en Jumalaa, Kristusta, en itseäni enkä lähimmäistäni enkä koskaan pystykään täyttämään tätä rakkauden lakia, joten en voi sanoin kuvata kuinka helpottunut olen, että joku on toimittanut asian puolestani.

      Ei minua kiusaa tuossa opissa muu, kuin että tekoja pitää olla, mutta evankeliumi puuttuu. On siis lainjulistus, mutta ei tietoa Kristuksen tekemästä ihmeestä.

      • liberaali-uskova

        Ei kukaan pelastu lain kautta, vaan yksin armosta. Näin sanoo Raamattu. Ja se on Jumalan sana.


      • liberaali-uskova kirjoitti:

        Ei kukaan pelastu lain kautta, vaan yksin armosta. Näin sanoo Raamattu. Ja se on Jumalan sana.

        Laki näyttää synnin. Mistä muuten tiedämme tehdä parannusta ja jättää synnillisen käytöksemme?


      • liberaali-uskova
        älyn.väläys kirjoitti:

        Laki näyttää synnin. Mistä muuten tiedämme tehdä parannusta ja jättää synnillisen käytöksemme?

        Seuraamalla Jeesusta synti jää pois, sillä elämään astuu rakkaus vihan ja pelon sijaan.

        Herramme on kertonut, mitä hän meiltä haluaa. Koska niin monet eivät sitä oikein ymmärtäneet, lähetti Jumala Jeesuksen selvittämään Hänen tahtonsa ihmisille.


      • liberaali-uskova kirjoitti:

        Seuraamalla Jeesusta synti jää pois, sillä elämään astuu rakkaus vihan ja pelon sijaan.

        Herramme on kertonut, mitä hän meiltä haluaa. Koska niin monet eivät sitä oikein ymmärtäneet, lähetti Jumala Jeesuksen selvittämään Hänen tahtonsa ihmisille.

        Niin Jeesus sanoi sukupuolielämän kuuluvan miehelle ja vaimolle. Ja käski välttämään kaikenlaista haureutta.
        Ihmisen syntinen luonto tarvitsee lain koska emme luonnostamme pysty erottamaan mikä on oikein ja mikä väärin. Laki on ihmisen turvaksi ei kiusaksi.


      • liberaali-uskova
        älyn.väläys kirjoitti:

        Niin Jeesus sanoi sukupuolielämän kuuluvan miehelle ja vaimolle. Ja käski välttämään kaikenlaista haureutta.
        Ihmisen syntinen luonto tarvitsee lain koska emme luonnostamme pysty erottamaan mikä on oikein ja mikä väärin. Laki on ihmisen turvaksi ei kiusaksi.

        Homous on siis luonnollista, koska se kuuluu luontoomme, joka ei pysty erottamaan hyvää pahasta?

        Minusta sinä olet nyt pahasti eksyksissä ajattelusi kanssa.

        Laki on Jumalan asettama ihmisen yli, mutta laki ei ole olemassa Jumalan sijasta palvottavaksi. Jumala yksin on suurin.


      • liberaali-uskova kirjoitti:

        Homous on siis luonnollista, koska se kuuluu luontoomme, joka ei pysty erottamaan hyvää pahasta?

        Minusta sinä olet nyt pahasti eksyksissä ajattelusi kanssa.

        Laki on Jumalan asettama ihmisen yli, mutta laki ei ole olemassa Jumalan sijasta palvottavaksi. Jumala yksin on suurin.

        Ei vaan homous on luonnotonta eikä ihmistä ole luotu homoksi. Syntiin lankeemus toi kaiken synnin ja pahuuden maailmaan.


      • liberaali-uskova
        älyn.väläys kirjoitti:

        Ei vaan homous on luonnotonta eikä ihmistä ole luotu homoksi. Syntiin lankeemus toi kaiken synnin ja pahuuden maailmaan.

        Väitätkö nyt vakavissasi, että Adam ja Eva homostelivat Edenissä? Että käärme kehotti heitä yhtymään samaa sukupuolta olevaan. Kyllä Raamattu kertoo Edenissä tapahtuneen aivan toisin!

        Synti tuli maailmaan huorinteon kautta, kun Adam yhtyi ilman Herran lupaa Evaan. Ei Herra puhunut mitään siitä, mitä Adam tai Eva olisivat itse itselleen tehneet, sehän olisi ollut homoutta. Koska Herra, joka näki jokaisen kolkan Edenistä, ei tähän puuttunut, ei Hän ollut homoutta vaan haureutta, luvatonta heteroyhtymistä vastaan!

        Sitä paitsi ihminen ei ole osa luontoa, vaan luonnosta erillinen ja sen yläpuolella oleva Jumalan kuva. Ihmisen homoseksuaalisuus on siis luonnotonta ja siksi hyväksyttävää, koska silloin ihminen ei käyttäydy kuten himonsa ja kiihkonsa vallassa olevat eläimet, jotka ovat osa luontoa ja kaikkein luonnollisin asia, mitä Jumala loi.

        Olet todella sekava noiden käsitteidesi kanssa, sinua on todella vaikea ymmärtää. Ettet vain yrittäisi tarkoituksella sotkea tätä keskustelua.


      • liberaali-uskova kirjoitti:

        Väitätkö nyt vakavissasi, että Adam ja Eva homostelivat Edenissä? Että käärme kehotti heitä yhtymään samaa sukupuolta olevaan. Kyllä Raamattu kertoo Edenissä tapahtuneen aivan toisin!

        Synti tuli maailmaan huorinteon kautta, kun Adam yhtyi ilman Herran lupaa Evaan. Ei Herra puhunut mitään siitä, mitä Adam tai Eva olisivat itse itselleen tehneet, sehän olisi ollut homoutta. Koska Herra, joka näki jokaisen kolkan Edenistä, ei tähän puuttunut, ei Hän ollut homoutta vaan haureutta, luvatonta heteroyhtymistä vastaan!

        Sitä paitsi ihminen ei ole osa luontoa, vaan luonnosta erillinen ja sen yläpuolella oleva Jumalan kuva. Ihmisen homoseksuaalisuus on siis luonnotonta ja siksi hyväksyttävää, koska silloin ihminen ei käyttäydy kuten himonsa ja kiihkonsa vallassa olevat eläimet, jotka ovat osa luontoa ja kaikkein luonnollisin asia, mitä Jumala loi.

        Olet todella sekava noiden käsitteidesi kanssa, sinua on todella vaikea ymmärtää. Ettet vain yrittäisi tarkoituksella sotkea tätä keskustelua.

        Miten Aadem ja Eeva olisivat voineet homostella???
        Muutenkin kirjoituksi on täyttä puppua ja sekasotkua joten olet sotkeutunut täysin omaan "näppäryyteesi" :D


      • liberaali-uskova
        älyn.väläys kirjoitti:

        Miten Aadem ja Eeva olisivat voineet homostella???
        Muutenkin kirjoituksi on täyttä puppua ja sekasotkua joten olet sotkeutunut täysin omaan "näppäryyteesi" :D

        Jos Eva olisi tyydyttänyt itseään Herran edessä Edenin paratiisissa, eikö hän silloin olisi harrastunut juuri homoutta. Eihän hän ollut kaksineuvoinen, kuten ei Jumalakaan ole, sillä Jumala loi hänet itsensä kuvaksi, vaikkakin sukupuoleltaan erilaiseksi kuin Adamin?

        Etkö raukka käsitä edes sitä, että masturbaatio on paitsi meidän luontomme mukaista, myös yhtymistä samaan sukupuoleen? Eläimet eivät masturboi, joten se ei ole luonnollista ja siten sen tekeminen on ihmiselle luontaista ja hyväksyttävää. Sillä ihminen ei ole eläin vaan Jumalan kuva!


      • liberaali-uskova kirjoitti:

        Jos Eva olisi tyydyttänyt itseään Herran edessä Edenin paratiisissa, eikö hän silloin olisi harrastunut juuri homoutta. Eihän hän ollut kaksineuvoinen, kuten ei Jumalakaan ole, sillä Jumala loi hänet itsensä kuvaksi, vaikkakin sukupuoleltaan erilaiseksi kuin Adamin?

        Etkö raukka käsitä edes sitä, että masturbaatio on paitsi meidän luontomme mukaista, myös yhtymistä samaan sukupuoleen? Eläimet eivät masturboi, joten se ei ole luonnollista ja siten sen tekeminen on ihmiselle luontaista ja hyväksyttävää. Sillä ihminen ei ole eläin vaan Jumalan kuva!

        Hae hyvä ystävä itsellesi apua jos olet noin sekaisin.


      • liberaali-uskova
        älyn.väläys kirjoitti:

        Hae hyvä ystävä itsellesi apua jos olet noin sekaisin.

        Lue sinä nyt vaan sitä Raamattua ja yritä edes ymmärtää, mitä siinä sanotaan.

        Jumala on erottanut ihmiset eläimistä ja luonut heidät omaksi kuvakseen. Käärme oli luonnollista ja kun hän neuvoi harrastamaan heteroseksiä, se oli syntiä. Sitä ennen kun Adam ja Eva harrastivat masturbaatiota ja siten homoseksualismia, siinä ei ollut mitään saastaista. Nimenomaan heteroseksi on syntiä Raamatun mukaan ja siitä pitäisi luopua ja siirtyä keinohedelmöitykseen.


      • liberaali-uskova kirjoitti:

        Lue sinä nyt vaan sitä Raamattua ja yritä edes ymmärtää, mitä siinä sanotaan.

        Jumala on erottanut ihmiset eläimistä ja luonut heidät omaksi kuvakseen. Käärme oli luonnollista ja kun hän neuvoi harrastamaan heteroseksiä, se oli syntiä. Sitä ennen kun Adam ja Eva harrastivat masturbaatiota ja siten homoseksualismia, siinä ei ollut mitään saastaista. Nimenomaan heteroseksi on syntiä Raamatun mukaan ja siitä pitäisi luopua ja siirtyä keinohedelmöitykseen.

        Meni jo :D


      • liberaali-uskova
        älyn.väläys kirjoitti:

        Meni jo :D

        Ai perillekö? Hyvä, en kirjoittanut turhaan. Jumala siunasi työtäni täällä teidän eksyneiden parissa.


    • evita-eikirj

      "Rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi". Kuinka rakastan itseäni, siten rakastan myös lähimmäistäni.
      Onko se itsensä rakastaminenkaan niin itsestään selvää, kun tuhoan terveyttäni, Jumalan temppeliä, tätä omaa ruumistani monin eri tavoin. päihteillä, ylen syönnillä, liikkumattomuudellani, vapaalla seksillä ym. Kuinka lähimmäisen rakastaminen tällaisena kun en rakasta edes itseäni. Kyllä se lähimmäisen rakastaminen lähtee siitä, että teen itselleni sitä hyvää, mitä Jeesus kehoitti tekemään.
      Tätä samaa hyvää tähtoisin myös lähimmäiselleni, että
      hän eläisi Jumalan tahdon mukaista elämää.
      Siitä te tunnette heidät minun opetuslapsekseni, että te teette taivaallisen Isäni tahdon."
      Jumalan tahdon mukaan eläminen on sitä parasta itsensä ja lähimmäisensä rakastamista.
      Rakkaus ei tee lähimmäiselleen mitään pahaa. Rakkaus on lain täyttymys. Jumala on rakkaus.

      • Lisäys; Rakkaus ei tee lähimmäiselleen mitään pahaa. (eikä myös itselleen) Rakkaus on lain täyttymys. Jumala on rakkaus.


      • Jälleen hyvä kirjoitus sinulta. Eipä tuohon voi juuri mitään lisätä.


    • liberaali-uskova sanoi :
      Ja erikseen teille homojen vihaajat. Jeesus ei missään erottanut homoa eikä heteroa,
      _______________
      Jeesus oli lihaksitullut Sana ja tuossa sitä Sanaa :

      HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :

      3.Mooseksen kirja:
      20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

      Laki on voimassa aina :

      Matteus :
      5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
      5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
      _________________________
      Täällä ei vihata homoja tai lesboja vaan sitä mitä he tekevät.
      _________________________
      "Useat täällä tuomitsevat toisia ja nimittävät eksyttäjiksi ja parjaavat ties minkä keinoin."

      Kun eksytys paljastuu niin siitä on informoitava muita.

      • liberaali-uskova

        Jumala on käskynsä asettanut ja jokainen voi nähdä, mitä ne tarkoittavat. Kymmenen käskyä ovat Jumalan asettama laki, perustuslaki. Jos jossain sanotaan, että homoseksuaalit pitää kivittää kuoliaiksi, ei se voi olla Jumalasta, sillä se on kymmentä käskyä vastaan. On turha selittää, että se nyt vain kuvastaa jotain Jumalan vihaa homoseksuaalisuutta kohtaan yleensä. Ei se niin tee.

        Jumala ei ole ristiriitainen eikä selitettävä. Se mitä Hän sanoo, on juuri niin kuin Hän sanoo.


      • älähän.höpise
        liberaali-uskova kirjoitti:

        Jumala on käskynsä asettanut ja jokainen voi nähdä, mitä ne tarkoittavat. Kymmenen käskyä ovat Jumalan asettama laki, perustuslaki. Jos jossain sanotaan, että homoseksuaalit pitää kivittää kuoliaiksi, ei se voi olla Jumalasta, sillä se on kymmentä käskyä vastaan. On turha selittää, että se nyt vain kuvastaa jotain Jumalan vihaa homoseksuaalisuutta kohtaan yleensä. Ei se niin tee.

        Jumala ei ole ristiriitainen eikä selitettävä. Se mitä Hän sanoo, on juuri niin kuin Hän sanoo.

        Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22; Room. 1:26-27; 1. Kor. 6:9). Room. 1:26-27 opettaa nimenomaan, että homoseksuaalisuus on seurausta Jumalan kieltämisestä ja tottelemattomuudesta Häntä kohtaan. Kun ihminen jatkaa elämistä synnissä ja epäuskossa, Raamattu kertoo meille, että Jumala ”luovuttaa” hänet vielä kamalampaan ja paheellisempaan syntiin näyttääkseen hänelle, miten turhaa ja toivotonta on elämä erossa Jumalasta. 1. Kor. 6:9 sanoo, että homoseksuaaliset vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa.

        Jumala ei luo homoseksuaalisia ihmisiä. Raamattu sanoo, että ihmisestä tulee homoseksuaali synnin vuoksi (Room. 1:24-27) ja pohjimmiltaan omasta tahdostaan. Ihmisellä saattaa olla synnynnäisesti suurempi taipumus homoseksuaalisuuteen, aivan kuten joillakin on taipumusta väkivaltaisuuteen tai joihinkin muihin synteihin. Tämä ei anna ihmiselle lupaa tehdä syntiä antamalla periksi syntisille mielihaluilleen. Jos jollakulla on taipumusta vihaan tai raivoon, saako hän silloin antaa periksi noille taipumuksille? Eipä tietenkään! Sama pätee homoseksuaalisuuteen.

        Raamattu ei kuitenkaan kuvaa homoseksuaalisuutta sen suurempana syntinä kuin mitään muutakaan. Kaikki synti loukkaa Jumalaa. Homoseksuaalisuus on vain yksi niistä asioista, jotka 1. Kor. 6:9-10 luettelee asioina, jotka pitävät ihmisen poissa Jumalan valtakunnasta. Raamatun mukaan Jumalan anteeksianto on tarjolla yhtä lailla homoseksuaalille kuin avionrikkojalle, epäjumalanpalvelijalle, murhaajalle, varkaalle jne. Jumala myös lupaa kaikille Jeesukseen Kristukseen turvautuville voiman voittaa synnin, myös homoseksuaalisuuden (1. Kor. 6:11; 2. Kor. 5:17; Fil. 4:13).


      • älähän.höpise kirjoitti:

        Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22; Room. 1:26-27; 1. Kor. 6:9). Room. 1:26-27 opettaa nimenomaan, että homoseksuaalisuus on seurausta Jumalan kieltämisestä ja tottelemattomuudesta Häntä kohtaan. Kun ihminen jatkaa elämistä synnissä ja epäuskossa, Raamattu kertoo meille, että Jumala ”luovuttaa” hänet vielä kamalampaan ja paheellisempaan syntiin näyttääkseen hänelle, miten turhaa ja toivotonta on elämä erossa Jumalasta. 1. Kor. 6:9 sanoo, että homoseksuaaliset vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa.

        Jumala ei luo homoseksuaalisia ihmisiä. Raamattu sanoo, että ihmisestä tulee homoseksuaali synnin vuoksi (Room. 1:24-27) ja pohjimmiltaan omasta tahdostaan. Ihmisellä saattaa olla synnynnäisesti suurempi taipumus homoseksuaalisuuteen, aivan kuten joillakin on taipumusta väkivaltaisuuteen tai joihinkin muihin synteihin. Tämä ei anna ihmiselle lupaa tehdä syntiä antamalla periksi syntisille mielihaluilleen. Jos jollakulla on taipumusta vihaan tai raivoon, saako hän silloin antaa periksi noille taipumuksille? Eipä tietenkään! Sama pätee homoseksuaalisuuteen.

        Raamattu ei kuitenkaan kuvaa homoseksuaalisuutta sen suurempana syntinä kuin mitään muutakaan. Kaikki synti loukkaa Jumalaa. Homoseksuaalisuus on vain yksi niistä asioista, jotka 1. Kor. 6:9-10 luettelee asioina, jotka pitävät ihmisen poissa Jumalan valtakunnasta. Raamatun mukaan Jumalan anteeksianto on tarjolla yhtä lailla homoseksuaalille kuin avionrikkojalle, epäjumalanpalvelijalle, murhaajalle, varkaalle jne. Jumala myös lupaa kaikille Jeesukseen Kristukseen turvautuville voiman voittaa synnin, myös homoseksuaalisuuden (1. Kor. 6:11; 2. Kor. 5:17; Fil. 4:13).

        >Raamattu sanoo, että ihmisestä tulee homoseksuaali synnin vuoksi (Room. 1:24-27) ja pohjimmiltaan omasta tahdostaan.
        Paavali mestaroi asiassa josta ei selvästikään ymmärtänyt mitään.


      • Reetta.Ruutukoltulle
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Raamattu sanoo, että ihmisestä tulee homoseksuaali synnin vuoksi (Room. 1:24-27) ja pohjimmiltaan omasta tahdostaan.
        Paavali mestaroi asiassa josta ei selvästikään ymmärtänyt mitään.

        Voi miten somaa, reettakin on lukenut Paavalin kirjeitä. No, jokos se auto on piirretty?


      • liberaali-uskova kirjoitti:

        Jumala on käskynsä asettanut ja jokainen voi nähdä, mitä ne tarkoittavat. Kymmenen käskyä ovat Jumalan asettama laki, perustuslaki. Jos jossain sanotaan, että homoseksuaalit pitää kivittää kuoliaiksi, ei se voi olla Jumalasta, sillä se on kymmentä käskyä vastaan. On turha selittää, että se nyt vain kuvastaa jotain Jumalan vihaa homoseksuaalisuutta kohtaan yleensä. Ei se niin tee.

        Jumala ei ole ristiriitainen eikä selitettävä. Se mitä Hän sanoo, on juuri niin kuin Hän sanoo.

        Ei tässä puhuta kivittämisistä mitään - eikö Raamattu ole oikein tuttu opus
        sinulle?

        HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :

        3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

        3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.
        18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.


    • jeesusfani

      "Kaikki eivät pelastu
      liberaali-uskova
      1.8.2015 22:39"

      Noinhan Jumalan sana Raamatun alkulehdiltä sen loppulehdille asti toteaa, että kaikki eivät pelastu.
      Jeesuskin totesi, että eivät kaikki, jotka sanovat minulle Herra, Herra, pääse taivasten valtakuntaan, vaan ne, jotka tekevät minun taivaallisen Isäni tahdon.
      Jeesus totesi myös, että jokaisesta turhasta sanastakin sinun pitää tili tekemän.

      Kirjoitit:
      "Täällä on paljon parjattu liberaalia teologiaa. Sitä näkyvät parjaavan useat sellaiset, jotka eivät sitä tunne. Minä tunnen, ja tiedän."

      Tuleepa tuosta liberaaliteologipappien opetuksesta ensihätään mieleeni pari sellaista, joista toinen oli, että kaikki pääsevät taivaaseen, ja toinen, että Jeesuksen neitseestäsyntymisen voi heittää romukoppaan. Kummatkin ovat vastoin Jumalan sanaa.

      Ja siitä lähimmäisen rakastamisesta.

      Jumalan Moosekselle kiveenhakkaamassa kymmenessä käskyssä on selvitetty kuinka ihmisen tulee käyttäytyä Jumalaa, vanhempiaan ja lähimmäisiään kohtaan.
      Jumala, ja se elinaikana kohdattu lähimmäinen on noissa asioissa tuomarina viimeisellä tuomiolla.

      • liberaali-uskova

        Jumala on asettanut lakinsa kymmenen käskyn kautta, että Hänen tahtoaan noudatettaisiin. Jeesus sanoi, ettei hän tullut kumoamaan lakia vaan vahvistamaan sen.

        Kymmenestä käskystä yksikään ei sano mitään homoista eikä eksyneistä saati eksyttäjistä. Yksikään kymmenestä käskystä ei kehota karttamaan ketään.

        Nämä käskyt Jeesus vahvisti omalla opetuksellaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi" ja "Tee muille se, mitä toivoisit itsellesi tehtävän". Näitä ohjeita seuraamalla ei voi rikkoa kymmentäkään käskyä.

        Miksi siis teette sääntöjä yli kymmenen käskyn, joissa on kaikki, mitä ihmisen tulee pitää.


      • pienisivuhuom

        Huomasitko muuten itse, että olet jo aloituksessasi tuominnut ison joukon helvettiin: apostolit, alkukristityt, katolisen kirkon, ortodoksisen kirkon ja vanhan luterilaisen kirkon. Ja kaikki nämä siis jo pappeineen ja seurakuntalaiseen sekä menneine että nykyisine, jos sellaisia jostain öytyy. Jos rakkaus on sinulle siis vain tuota.


      • liberaali-uskova

        Älä vääristele sanojani, en ole tuominnut ketään helvettiin. Jumala yksin päättää, ketkä sinne joutuvat. Sinne joutuu myös heitä, jotka olivat alkukristittyjä ja sinne joutuu katolisia, ortodokseja ja vanhoja luterilaisia. Kaikki he joutuvat helvettiin koska ovat sen ansainneet Jumalan edessä.

        Rakkaus on Jumalan rakkaus, se on yksi ja jakamaton. Minun tehtäväni kristittynä on rakastaa ja jättää tuomio Jumalalle.

        On häpeäksi kristitylle joutua helvettiin kun moni homoseksuaalikin pelastuu.


      • älä.höpötä
        liberaali-uskova kirjoitti:

        Älä vääristele sanojani, en ole tuominnut ketään helvettiin. Jumala yksin päättää, ketkä sinne joutuvat. Sinne joutuu myös heitä, jotka olivat alkukristittyjä ja sinne joutuu katolisia, ortodokseja ja vanhoja luterilaisia. Kaikki he joutuvat helvettiin koska ovat sen ansainneet Jumalan edessä.

        Rakkaus on Jumalan rakkaus, se on yksi ja jakamaton. Minun tehtäväni kristittynä on rakastaa ja jättää tuomio Jumalalle.

        On häpeäksi kristitylle joutua helvettiin kun moni homoseksuaalikin pelastuu.

        Homoseksuaali joka ei hylkää synnillistä käytöstään pelastuu yhtä varmasti kuin murhaaja joka jatkaa murhaamistaan saatuaan tietää, että se on Jumalan tahdon vastaista!


      • pienisivuhuom
        liberaali-uskova kirjoitti:

        Älä vääristele sanojani, en ole tuominnut ketään helvettiin. Jumala yksin päättää, ketkä sinne joutuvat. Sinne joutuu myös heitä, jotka olivat alkukristittyjä ja sinne joutuu katolisia, ortodokseja ja vanhoja luterilaisia. Kaikki he joutuvat helvettiin koska ovat sen ansainneet Jumalan edessä.

        Rakkaus on Jumalan rakkaus, se on yksi ja jakamaton. Minun tehtäväni kristittynä on rakastaa ja jättää tuomio Jumalalle.

        On häpeäksi kristitylle joutua helvettiin kun moni homoseksuaalikin pelastuu.

        Mutta jos sinulla on noin kovin suppea joukko, jota rakastat, siis kanssasi samaa mieltä olevat kaikesta, niin mitä uutta auringon alla tässä nyt sitten on? Niinhän pakanatkin tekevät. Ja yleensäkin me ihmiset. Millä tavalla tämä on suurempaa rakkautta kuin muilla ihmisillä?

        Jos lähtisin seuraamaan tätä oppiasi, luulisin pian samoin. Jankuttaisin täällä ihmisille, että minä rakastan, te muut ette ja olette helvetin omia aloituksessa ainakin että sen ilm. lib.teol. mukaan jotkut teistä ja sitten paljastui ketkä, ja vihjeestä ymmärsin, siis kaikki jotka eivät hyväksy naispappeutta (itse hyväksyn, mutta enpä ole tullut ajatelleeksi, että heistä joku joutuisi helvettiin sen vuoksi), sen lisäksi jos ei vihi homoja (rivien välistä, hyvä ystävä) kirkossa on ilman muuta helvetin oma. Teillä yleensä on tämä suppea oppi. Eipä siinä sitten paljon muuta tarvitsekaan "rakastaa" ja muu seurakunta saa jäädä vaikka ilman evankeliumia ja Kristusta ja muut, varsinaiset hyljätyt, hylkiöt ja muut vastaavat saavat jäädä ilman. Tämä on sitten sitä suurta rakkautta. Mies on tallottu pahimmaksi perkeleeksi, mikä maan päältä löytyy (olen muuten itse nainen). Ja sekin on vain rakkautta, se miehen haukkuminen ja tallominen ja maalaaminen hirviöksi.


      • liberaali-uskova
        pienisivuhuom kirjoitti:

        Mutta jos sinulla on noin kovin suppea joukko, jota rakastat, siis kanssasi samaa mieltä olevat kaikesta, niin mitä uutta auringon alla tässä nyt sitten on? Niinhän pakanatkin tekevät. Ja yleensäkin me ihmiset. Millä tavalla tämä on suurempaa rakkautta kuin muilla ihmisillä?

        Jos lähtisin seuraamaan tätä oppiasi, luulisin pian samoin. Jankuttaisin täällä ihmisille, että minä rakastan, te muut ette ja olette helvetin omia aloituksessa ainakin että sen ilm. lib.teol. mukaan jotkut teistä ja sitten paljastui ketkä, ja vihjeestä ymmärsin, siis kaikki jotka eivät hyväksy naispappeutta (itse hyväksyn, mutta enpä ole tullut ajatelleeksi, että heistä joku joutuisi helvettiin sen vuoksi), sen lisäksi jos ei vihi homoja (rivien välistä, hyvä ystävä) kirkossa on ilman muuta helvetin oma. Teillä yleensä on tämä suppea oppi. Eipä siinä sitten paljon muuta tarvitsekaan "rakastaa" ja muu seurakunta saa jäädä vaikka ilman evankeliumia ja Kristusta ja muut, varsinaiset hyljätyt, hylkiöt ja muut vastaavat saavat jäädä ilman. Tämä on sitten sitä suurta rakkautta. Mies on tallottu pahimmaksi perkeleeksi, mikä maan päältä löytyy (olen muuten itse nainen). Ja sekin on vain rakkautta, se miehen haukkuminen ja tallominen ja maalaaminen hirviöksi.

        Älä anna minusta väärää todistusta, minä rakastan kaikkia. Niin tekee Jumalakin, vaikka hän tuomitsee osan ihmisistä helvettiin. Se ei silti tarkoita, ettei Hän rakastaisi kaikkia luotujaan.

        Miksi vihaat minua ja sanomaani totuutta niin paljon, että väität, etten rakastaisi kaikkia. Minusta kaikkien on hyvä tietää, että kaikki eivät pelastu.


      • kerrohan.omin.sanoin
        liberaali-uskova kirjoitti:

        Älä anna minusta väärää todistusta, minä rakastan kaikkia. Niin tekee Jumalakin, vaikka hän tuomitsee osan ihmisistä helvettiin. Se ei silti tarkoita, ettei Hän rakastaisi kaikkia luotujaan.

        Miksi vihaat minua ja sanomaani totuutta niin paljon, että väität, etten rakastaisi kaikkia. Minusta kaikkien on hyvä tietää, että kaikki eivät pelastu.

        Sanohan mitä sinun mielestäsi on rakkaus ja rakastaminen?


      • pienisivuhuom
        liberaali-uskova kirjoitti:

        Älä anna minusta väärää todistusta, minä rakastan kaikkia. Niin tekee Jumalakin, vaikka hän tuomitsee osan ihmisistä helvettiin. Se ei silti tarkoita, ettei Hän rakastaisi kaikkia luotujaan.

        Miksi vihaat minua ja sanomaani totuutta niin paljon, että väität, etten rakastaisi kaikkia. Minusta kaikkien on hyvä tietää, että kaikki eivät pelastu.

        Ahaa, täytyy myöntää että tällä kertaa olit parempi huijaamaan. Oletko se new age -tyyppi, vai tämä ateisti joka kuulemma yrittää huijata täällä välillä. Täydet pisteet, osasit sikäli esittää hyvin, että nyt muistutti enemmän sellaista tyypillistä libiä. Ja libeillä juuri on helvetti, mutta vain konsuille, muutenhan heillä ei sitten helvettiä ole opeissaan kai monilla. Sikäli heillä on suppea keerygma, että heitä on helpompi matkia. Yleensä konsua esittävät trollit eivät mene läpi, sillä ainakin ateistin on ihan mahdoton käsittää mitä se on.


      • liberaali-uskova
        pienisivuhuom kirjoitti:

        Ahaa, täytyy myöntää että tällä kertaa olit parempi huijaamaan. Oletko se new age -tyyppi, vai tämä ateisti joka kuulemma yrittää huijata täällä välillä. Täydet pisteet, osasit sikäli esittää hyvin, että nyt muistutti enemmän sellaista tyypillistä libiä. Ja libeillä juuri on helvetti, mutta vain konsuille, muutenhan heillä ei sitten helvettiä ole opeissaan kai monilla. Sikäli heillä on suppea keerygma, että heitä on helpompi matkia. Yleensä konsua esittävät trollit eivät mene läpi, sillä ainakin ateistin on ihan mahdoton käsittää mitä se on.

        Parempi huijaamaan? Huijaamisen taidollako sinä täällä kilpailet. Kenen kanssa, jos saan kysyä?

        Herramme totuus on rikkomaton ja yhtenäinen. Herramme rakkaus on jakamaton ja kiivas. Israelin Jumala on meidän Herramme. Hän on lempeä ja rakastava Isä, joka huolehtii meistä kaikissa vastoinkäymisissä.

        Ja Hän myös suojaa meitä huijaamisilta. Eikö ole itsestään pääperkeleestä ne, jotka yrittävät uskon varjolla huijata ja johtaa harhaan Herran karitsoita? Itsensä saatanan lähettiläskö haluat täällä olla?


      • liberaali-uskova kirjoitti:

        Älä anna minusta väärää todistusta, minä rakastan kaikkia. Niin tekee Jumalakin, vaikka hän tuomitsee osan ihmisistä helvettiin. Se ei silti tarkoita, ettei Hän rakastaisi kaikkia luotujaan.

        Miksi vihaat minua ja sanomaani totuutta niin paljon, että väität, etten rakastaisi kaikkia. Minusta kaikkien on hyvä tietää, että kaikki eivät pelastu.

        Rakkaus saattaa olla joillekin niin pelottavaa, että mieluummin he sen kieltävät.


      • ReijoRavintola
        mummomuori kirjoitti:

        Rakkaus saattaa olla joillekin niin pelottavaa, että mieluummin he sen kieltävät.

        Tuskinpa vain. Totuus on monille niin pelottava seuraamuksiltaan koskien synninharjoitusta ja siihen osallistumalla tukien sitä syntihyväksymällä, rohkaisten synninharjoittajaa tekemään ja jatkamaan synninharjoitusta.

        He kieltävät sen että tuo on väärin ja sen että siitä saa aikanaan tehdä tiliä. Tilinteon hetki nimittäin koittaa aikanaan sulle ja mulle. Sitä silmällä pitäen ja yuomiopäivän varmaa tulemista muistellen kannattaa vaeltaa.


      • ReijoRavintola kirjoitti:

        Tuskinpa vain. Totuus on monille niin pelottava seuraamuksiltaan koskien synninharjoitusta ja siihen osallistumalla tukien sitä syntihyväksymällä, rohkaisten synninharjoittajaa tekemään ja jatkamaan synninharjoitusta.

        He kieltävät sen että tuo on väärin ja sen että siitä saa aikanaan tehdä tiliä. Tilinteon hetki nimittäin koittaa aikanaan sulle ja mulle. Sitä silmällä pitäen ja yuomiopäivän varmaa tulemista muistellen kannattaa vaeltaa.

        Jaa, mitä sitten tarkoittaakaan ”syntihyväksynnällä” niin sitä tuntuu tekevän aivan kaikki – riippuen siitä mitä synneiksi katsotaan.

        Tuntuu että moni itseään miltei synnittömänä pitäväkin sortuu ainakin tällä palstalla toistuvasti sellaiseen. Eikä siedä minkään näköistä nuhtelua vaan hyökkää nuhtelijan kimppuun.

        Näin on, tilinteonhetki on meillä aivan jokaisella. Ei siitä pääse karkuun kukaan.


    • ttkkl

      Tilastoissa on vviitteitä, että puolet ns. kristityistäkin joutuu sinne hunommalle puolen!
      "Jos hurskaille noin käy, mitenkä käynee syntisille ja jumalattomille!?"

      • Niin, miten käsität kristityn?


      • Pelastusvarmuus.keillä

        "ttkkl"
        Minua on myöskin mietityttänyt tuo ajatuksesi.
        Minä uskon konservatiivisen kristillisyyden mukaan. Kuitenkin teen syntiä toistamiseen.
        Jotkut puhuvat pelastumisen varmuudesta. Hetkiä on ollut, jolloin olen niin luullut sen liittyvän myös itseeni, mutta epävarma olen kyllä siitä kohdallani.
        Se on varmaa, että Raamatussa mainitut synnintekijät joutuvat sinne huonommalle puolelle. Jos tällainen katuu ja arjessa muuttaa elämistään, niin silloin tilanne tietenkin muuttuu.


      • Pelastusvarmuus.keillä kirjoitti:

        "ttkkl"
        Minua on myöskin mietityttänyt tuo ajatuksesi.
        Minä uskon konservatiivisen kristillisyyden mukaan. Kuitenkin teen syntiä toistamiseen.
        Jotkut puhuvat pelastumisen varmuudesta. Hetkiä on ollut, jolloin olen niin luullut sen liittyvän myös itseeni, mutta epävarma olen kyllä siitä kohdallani.
        Se on varmaa, että Raamatussa mainitut synnintekijät joutuvat sinne huonommalle puolelle. Jos tällainen katuu ja arjessa muuttaa elämistään, niin silloin tilanne tietenkin muuttuu.

        Tässä pelastusvarmuus
        https://www.youtube.com/watch?v=-j_6GNRCuqQ


      • Pelastusvarmuus.keillä kirjoitti:

        "ttkkl"
        Minua on myöskin mietityttänyt tuo ajatuksesi.
        Minä uskon konservatiivisen kristillisyyden mukaan. Kuitenkin teen syntiä toistamiseen.
        Jotkut puhuvat pelastumisen varmuudesta. Hetkiä on ollut, jolloin olen niin luullut sen liittyvän myös itseeni, mutta epävarma olen kyllä siitä kohdallani.
        Se on varmaa, että Raamatussa mainitut synnintekijät joutuvat sinne huonommalle puolelle. Jos tällainen katuu ja arjessa muuttaa elämistään, niin silloin tilanne tietenkin muuttuu.

        ”Jotkut puhuvat pelastumisen varmuudesta.”

        Niin, se korostuu eri suuntauksissa eri tavoin. tässä muutama esimerkki.

        Metodistit:

        ”Pelastusvarmuus perustuu lähinnä Roomalaiskirjeen 8. lukuun, jonka mukaan Jumalan lapset ovat saaneet Jumalan Hengen. Tähän liittyy myös metodistinen näkemys kokemuksellisuudesta, vaikka se ei tarkoitakaan tunnekokemusten korottamista, vaan sisäistä varmuutta.”
        http://www.metodistikirkko.fi/oulu/esimetkuksi.html

        Adventistit:

        ”Teologisessa kielenkäytössä 'vanhurskauttaminen' on "jumalallinen teko, jolla Jumala julistaa katuvan syntisen vanhurskaaksi ja pitää häntä vanhurskaana. Vanhurskauttaminen merkitsee vapauttavaa tuomiota, jonka vastakohtana on kadotustuomio (Room. 5:16)."

        ”Apostoli Jaakob varoitti toisenlaisesta vanhurskauttamista koskevasta väärästä käsityksestä: että ihminen voi olla vanhurskautettu ilman että hänessä ilmenee vastaavia tekoja. Hän osoitti, että aitoa uskoa ei voi olla olemassa ilman tekoja.”

        ”Vanhurskauttaminen antaa uskovalle myös varmuuden siitä, että hänet on hyväksytty. Se tuo ilon siitä, että uskova on nyt liitetty uudelleen Jumalan yhteyteen.”
        http://lohja.adventist.fi/perusluonteiset-opinkohdat-10

        Helluntailaiset:

        Vanhurskauttamisen jälkeen Pyhä Henki alkaa todistaa ihmisen hengen kanssa, että uskoon tullut on Jumalan lapsi. Pelastusvarmuus voi perustua vain lahjavanhurskauteen, jota Pyhä Henki kirkastaa uskovalle.
        http://www.uskonet.fi/artikkelit/179/sataprosenttisesti_vanhurskas

        Ja teksti joka puhutteli minua syvältä: Olavi Peltola, ”Kamppailu pelastusvarmuudesta
        Monen korvissa kuitenkin kaikuvat Raamatun vakavat varoitukset: ”Joka luulee seisovansa katsokoon, ettei lankea” (1 Kor 10:12, KR 38). ”Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee” (1 Kor 8:2, KR 38). ”Jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä” (Gal 6:3). Luulee, luulee, luulee – etten vain luulisi pelastuvani? ”Ne katkaistiin pois epäuskonsa tähden, mutta sinä pysyt, kun uskot. Älä silti ole ylimielinen, vaan pelkää!” (Room 11:20). Siksi ”tutkikaa itseänne, oletteko uskossa. Pankaa itsenne koetteelle. Ettekö huomaa, että Jeesus Kristus on teidän keskellänne?” (2 Kor 13:5, KR 92).”

        ”Ei edes uskoni aitous ole perusta, jonka varaan voisin rakentaa pelastusvarmuuteni. Minä vain luotan sanaan sekavalla uskollani ja puolinaisella luottamuksellani. En voi vedota uskooni. En kykene kaivamaan uskoani esiin ja sitä näyttämään Herralle. Voin vain opetella katsomaan siihen suuntaan, jossa on Herran lupauksen sana, huutamaan Herraa avukseni ja luottamaan siihen, että hän löytää minun haparoivan katseeni ja hän kuulee ja vastaa. ”Joka on luonut korvan, hänkö ei kuulisi Joka on korvan istuttanut, hänkö ei kuulisi? Joka on silmän luonut, hänkö ei näkisi?” (Ps 94:9)”

        ”Kun kerran astun Kaikkivaltiaan tuomioistuimen eteen ja joudun hänen kasvojensa valkeuteen, silloin vaikenen, jos hän kysyy hyveitäni, sillä sellaisia minulla ei ole. Minä vaikenen, jos hän sanoo minulle: "Sinä olet tekojesi tähden ansainnut kuoleman ja helvetin". Minä vaikenen tomussa, jos hän sanoo, ettei minussa ole mitään, joka vapauttaisi kadotuksesta, sillä minä tiedän, että se on totta.
        Mutta jos alkaa näyttää siltä, että rangaistustuomio todella kohtaa minut, silloin en enää vaikene. Vetoan nöyrästi ja kunnioittaen Välimieheni vereen, kuuliaisuuteen ja ansioon puolestani. Vetoan Jumalan omaan vanhurskauteen, jonka hän on luvannut kaikille kurjille syntisille, jos nämä uskovat Jeesukseen. Ja totisesti hän ei sitä kiellä minulta.” ”
        http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/Pelastusvarmuus.htm


      • Pelastusvarmuus.keillä
        mummomuori kirjoitti:

        ”Jotkut puhuvat pelastumisen varmuudesta.”

        Niin, se korostuu eri suuntauksissa eri tavoin. tässä muutama esimerkki.

        Metodistit:

        ”Pelastusvarmuus perustuu lähinnä Roomalaiskirjeen 8. lukuun, jonka mukaan Jumalan lapset ovat saaneet Jumalan Hengen. Tähän liittyy myös metodistinen näkemys kokemuksellisuudesta, vaikka se ei tarkoitakaan tunnekokemusten korottamista, vaan sisäistä varmuutta.”
        http://www.metodistikirkko.fi/oulu/esimetkuksi.html

        Adventistit:

        ”Teologisessa kielenkäytössä 'vanhurskauttaminen' on "jumalallinen teko, jolla Jumala julistaa katuvan syntisen vanhurskaaksi ja pitää häntä vanhurskaana. Vanhurskauttaminen merkitsee vapauttavaa tuomiota, jonka vastakohtana on kadotustuomio (Room. 5:16)."

        ”Apostoli Jaakob varoitti toisenlaisesta vanhurskauttamista koskevasta väärästä käsityksestä: että ihminen voi olla vanhurskautettu ilman että hänessä ilmenee vastaavia tekoja. Hän osoitti, että aitoa uskoa ei voi olla olemassa ilman tekoja.”

        ”Vanhurskauttaminen antaa uskovalle myös varmuuden siitä, että hänet on hyväksytty. Se tuo ilon siitä, että uskova on nyt liitetty uudelleen Jumalan yhteyteen.”
        http://lohja.adventist.fi/perusluonteiset-opinkohdat-10

        Helluntailaiset:

        Vanhurskauttamisen jälkeen Pyhä Henki alkaa todistaa ihmisen hengen kanssa, että uskoon tullut on Jumalan lapsi. Pelastusvarmuus voi perustua vain lahjavanhurskauteen, jota Pyhä Henki kirkastaa uskovalle.
        http://www.uskonet.fi/artikkelit/179/sataprosenttisesti_vanhurskas

        Ja teksti joka puhutteli minua syvältä: Olavi Peltola, ”Kamppailu pelastusvarmuudesta
        Monen korvissa kuitenkin kaikuvat Raamatun vakavat varoitukset: ”Joka luulee seisovansa katsokoon, ettei lankea” (1 Kor 10:12, KR 38). ”Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee” (1 Kor 8:2, KR 38). ”Jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä” (Gal 6:3). Luulee, luulee, luulee – etten vain luulisi pelastuvani? ”Ne katkaistiin pois epäuskonsa tähden, mutta sinä pysyt, kun uskot. Älä silti ole ylimielinen, vaan pelkää!” (Room 11:20). Siksi ”tutkikaa itseänne, oletteko uskossa. Pankaa itsenne koetteelle. Ettekö huomaa, että Jeesus Kristus on teidän keskellänne?” (2 Kor 13:5, KR 92).”

        ”Ei edes uskoni aitous ole perusta, jonka varaan voisin rakentaa pelastusvarmuuteni. Minä vain luotan sanaan sekavalla uskollani ja puolinaisella luottamuksellani. En voi vedota uskooni. En kykene kaivamaan uskoani esiin ja sitä näyttämään Herralle. Voin vain opetella katsomaan siihen suuntaan, jossa on Herran lupauksen sana, huutamaan Herraa avukseni ja luottamaan siihen, että hän löytää minun haparoivan katseeni ja hän kuulee ja vastaa. ”Joka on luonut korvan, hänkö ei kuulisi Joka on korvan istuttanut, hänkö ei kuulisi? Joka on silmän luonut, hänkö ei näkisi?” (Ps 94:9)”

        ”Kun kerran astun Kaikkivaltiaan tuomioistuimen eteen ja joudun hänen kasvojensa valkeuteen, silloin vaikenen, jos hän kysyy hyveitäni, sillä sellaisia minulla ei ole. Minä vaikenen, jos hän sanoo minulle: "Sinä olet tekojesi tähden ansainnut kuoleman ja helvetin". Minä vaikenen tomussa, jos hän sanoo, ettei minussa ole mitään, joka vapauttaisi kadotuksesta, sillä minä tiedän, että se on totta.
        Mutta jos alkaa näyttää siltä, että rangaistustuomio todella kohtaa minut, silloin en enää vaikene. Vetoan nöyrästi ja kunnioittaen Välimieheni vereen, kuuliaisuuteen ja ansioon puolestani. Vetoan Jumalan omaan vanhurskauteen, jonka hän on luvannut kaikille kurjille syntisille, jos nämä uskovat Jeesukseen. Ja totisesti hän ei sitä kiellä minulta.” ”
        http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/Pelastusvarmuus.htm

        Olen ollut kirjoituksistasi eri mieltä tähän asti. Tähän asiaan liittyen olen samaa mieltä.
        Pelastusvarmuus on joidenkin mielestä tärkeä merkki oikeasta uskosta. Ja olen käsittänyt, että on tietyllä tavalla syntiä Raamatun sanaa kohtaan epäillä pelastumistaan.
        Enpä ole edelleenkään varma siitä. Koen kyllä edelleenkin olevani se likainen vaate Jumalan katseen edessä. Konservatiivisen kristillisyyden koen omakseni. Ehkäpä jossakin vaiheessa ymmärrän sen minkä minun tulisi ymmärtää tässä asiassa selkeämmin... Jotakin ymmärrystä olen vailla tässä asiassa.


      • Pelastusvarmuus.keillä kirjoitti:

        Olen ollut kirjoituksistasi eri mieltä tähän asti. Tähän asiaan liittyen olen samaa mieltä.
        Pelastusvarmuus on joidenkin mielestä tärkeä merkki oikeasta uskosta. Ja olen käsittänyt, että on tietyllä tavalla syntiä Raamatun sanaa kohtaan epäillä pelastumistaan.
        Enpä ole edelleenkään varma siitä. Koen kyllä edelleenkin olevani se likainen vaate Jumalan katseen edessä. Konservatiivisen kristillisyyden koen omakseni. Ehkäpä jossakin vaiheessa ymmärrän sen minkä minun tulisi ymmärtää tässä asiassa selkeämmin... Jotakin ymmärrystä olen vailla tässä asiassa.

        Niin, oikeastaan liiallinen varmuus tekee meistä pöyhkeitä ja itseriittoisia. Emme ole silloin rehellisiä itsellemme ja vielä vähemmän nöyriä Jumalan edessä.

        Olet etsimässä ja se on hyvä se. Olkoon sitten paikkasi konservatiivisessa suuntauksessa, mitä sillä nyt ikinä tarkoitetaankaan. Kyllä asia vielä selviää.


      • Pelastusvarmuus.keillä
        mummomuori kirjoitti:

        Niin, oikeastaan liiallinen varmuus tekee meistä pöyhkeitä ja itseriittoisia. Emme ole silloin rehellisiä itsellemme ja vielä vähemmän nöyriä Jumalan edessä.

        Olet etsimässä ja se on hyvä se. Olkoon sitten paikkasi konservatiivisessa suuntauksessa, mitä sillä nyt ikinä tarkoitetaankaan. Kyllä asia vielä selviää.

        Oletan, ettei se selviä minulle. Raamatussa on selkeät rajat heidän kohdillaan, jotka eivät pääse osalliseksi Jumalan hyvyydestä tuonpuoleisessa. Siihen asti on selvää. Ja sen jälkeen on epäselvää.
        Onneksi oma kuoleminen ei pelota. Ja mitä sen jälkeen tulee, niin se ei ole minun päätettävissä. Jumala tietää kaiken aikaa, että ketkä ovat Hänen omiaan ja ketkä eivät.


    • Nainen on yhtätärkeä, kuin mies, kun he ovat Jeshuassa, ja talon palvelija on yhtä tärkeä, kuin isäntä, kun he ovat Jeshuassa, mutta kaiella on silti järjestys, jota tulee kunnioittaa.

      Tulee muistaa, että naisen asema seurakunnissa on Heramme ilmoittama, eikä sitä voi ihminen mitenkään kumota, vaan sellaista tietoa tulee vaalia.

      • liberaali-uskova

        Herramme Jeesus Kristus on ilmoittanut sanassaan, että kaikki ovat samanarvoisia Herran edessä.

        Joka mitään siitä sanasta pois ottaa, tahi siihen lisää, hän tekee syntiä. Ja synnin palkka on kuolema, josta vain Jeesuksen Kristuksen armo voi pelastaa.

        Pitäkää siis se, mitä Herramme Jeesus Kristus on opettanut, että olisitte soveliaat saamaan armon.


      • liberaali-uskova kirjoitti:

        Herramme Jeesus Kristus on ilmoittanut sanassaan, että kaikki ovat samanarvoisia Herran edessä.

        Joka mitään siitä sanasta pois ottaa, tahi siihen lisää, hän tekee syntiä. Ja synnin palkka on kuolema, josta vain Jeesuksen Kristuksen armo voi pelastaa.

        Pitäkää siis se, mitä Herramme Jeesus Kristus on opettanut, että olisitte soveliaat saamaan armon.

        No en minä käy kanssasi kinaamaan, mutta olenpahan sanonut kantani, ja löytyy myös Raamatusta.


      • liberaali-uskova
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        No en minä käy kanssasi kinaamaan, mutta olenpahan sanonut kantani, ja löytyy myös Raamatusta.

        Luet Raamattua kovin samalla tavalla kuin sielunvihollisen vaikutuksen alaisilla on tapana Pyhää kirjaa lukea.


      • näin.taas
        liberaali-uskova kirjoitti:

        Luet Raamattua kovin samalla tavalla kuin sielunvihollisen vaikutuksen alaisilla on tapana Pyhää kirjaa lukea.

        Olet juuri tällätavalla lukeva ja jankutat kokolailla turhaan, sekä tuomitset kaikki muut, mutta eipä tuossa mitään kummallista ole, olethan palstan multinikki evl.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1847
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1575
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 63
      1415
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      93
      1336
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe