Ateistit eivät ole sen parempia ihmisiä

kuin.uskovatkaan

Luulevat tietysti usein, tiedollaan korskeasti ylpeillessään. Mutta totuus on toinen, kokemukseni mukaan samanlaisia ovat kuin uskovat. Kävin juuri ääri-maltillisena luterilaisena keskustelemassa pari threadia luterilaisuus-palstalla ja kas kummaa vain sielläkin tulivat ihan samat syytökset kuin täälläkin, eri ihmisten toimesta vain. Haukuttiin trolliksi ja sekopääksi. Aivan kuten ateistit ovat haukkuneet täällä.

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13727052/eksyttajat-epaonnistuivat

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13725816/kaikki-eivat-pelastu

On tämä ollut niin tyrmäävää palautetta, että taidan siirtyä Homma-foorumille keskustelemaan rotuteoriasta. Täytyyhän nyt edes jossain olla paikka, jossa minäkin voin ilmaista mielipiteeni kunnioittavassa ilmapiirissä.

24

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tervemenoa.

      • kuin.uskovatkaan

        Kamelitikas-ateisti yrittää olla viisas! Mene naimisiin Kamelinkassa sinä homo.Marko-ateisti!

        "Ole hiljaa tai pieraisen uudestaan!" - on tapa jolla ateisti tervehtii muita.


      • kuin.uskovatkaan kirjoitti:

        Kamelitikas-ateisti yrittää olla viisas! Mene naimisiin Kamelinkassa sinä homo.Marko-ateisti!

        "Ole hiljaa tai pieraisen uudestaan!" - on tapa jolla ateisti tervehtii muita.

        Nääh. Minä vain rehellisesti esitin toiveeni siitä, että painuisit(te) toisaalle, kun ei teillä mitään järkevääkään sanottavaa täällä yleensä ikinä ole.


    • naikaa-kamelia

      Me uskovaiset olemme todella miellyttäviä ja ihanan lähimmäisrakkaita ihmisiä. Emme me ketään ilkeyttämme helvettiin tuomitse. Miksi meitä siis pitää pilkata?

      • >Emme me ketään ilkeyttämme helvettiin tuomitse.
        Tyhmyyttännekö te siis tuomitsette?


      • AmpukaaSanansaattaja

        Oikeat uskovaiset eivät tuomitse helvettiin ketään.


    • trivia

      Jotkut kommentit näyttävät persunatsien tyyliltä. Toisen suuhun laitetaan pötyä ja sitten tuomitaan olematon.

      "Luulevat tietysti usein, tiedollaan korskeasti ylpeillessään. Mutta totuus on toinen, kokemukseni mukaan samanlaisia ovat kuin uskovat"
      Väite on muuten oikein mutta ateistit eivät kersku tiedoillaan. He esittävät mitä tietävät. Ehkä tosiasiat ovat hankalia fundamentalisteille mutta olkoon. On siinä sekin ero että ateisti tietää miksi ei tarvitse uskoa satuolentoihin mutta fundisuskis uskoo olemattomiin tietämättä niistä mitään.

      • johan.auttoi

        Oho. Osaat, trivia, siis kirjoittaa muutakin kuin sairaita seksijuttuja. Taisit ottaa lääkkeesi.


    • fda

      Rehellinen ja puolueeton tiedonhankkiminen kannattaa aina. Suosittelen sinullekin, saattavat käsityksesi ateisteista muuttua.

    • Homma-foorumille "tasoisesi" henkilö kuuluukin.
      Minulla on tässä edessäni yksi Kansallinen Vastarinta -lehti. Kannessa on ryhmäkuva porukan jäsenistä. Meinasin heittää lehden roskiin, mutta onneksi säästin.
      Nimittäin, aina kun haluan hyvät naurut, katson kannen kuvaa.
      Olette sitten niin hupaisan näköisiä.
      Tätä taustaa vasten on helppo ymmärtää ulkomaalaisvastaisuutenne: se on ulkonäkökompleksi!

      • ikävöisin.takaisin.tänne

        Onko saksalaisten vihaaminen muka rasismia? Tai edes rikos? Ulkonäkörasismia se ei ainakaan voi olla, ei mitenkään. Jopa brittinaisten kohdalla vielä voisi olla, mutta ei saksalaisten.

        Hommafoorumi masensi minua, kun katsoin sitä. En koskaan saisi sieltä sellaisia vastauksia kirjoituksiini kuin täältä. Kyllä ne ihmiset siellä riittävän katkeria ovat, mutta vain uskontojen kanssa tekemisissä oleminen henkevöittää ihmistä niin, että hän voi kirjoittaa jotain lukemisen arvoista. Ateistit yllättäen ovat uskontojen kanssa kovasti tekemisissä, jo pelkästään tällä palstalla. Se sivistää ja jalostaa heitä, vaikka he itse yrittävät sitä uskonnoista eristäytymällä kaikin tavoin estää.

        Muuten voin vain todeta, että lehtien suhteen makumme on kovin erilainen. Minä luin juuri Kirkko ja Kaupunki-lehteä sekä tv7:n lehtistä. Niissä oli mielestäni useita todella mielenkiintoisia kirjoituksia. Eikä yhtään rumaa ihmistä yhdessäkään kuvassa. Päinvastoin, kaikki olivat siistejä, huoliteltuja, itsestään ja ruumiillisesta habituksestaan huoltapitäviä vauraan ja menestyneen oloisia iloisia ihmisiä, jollaisia on aina niin mukava katsella.

        Jos minä nyt joskus sorrun hieman trollaamaan, niin entäs sitten. Niinhän täällä kaikki tekevät. Minä en sentään trollaile vakavilla asioilla, joskus vain hieman liioittelen jotain ja sekös sitten herättää pahennusta. Ei se tarkoita, että halveksisin teitä. Enemmän se tarkoittaa sitä, että teissä on jotain hyvin tuttua minulle.


      • ikävöisin.takaisin.tänne kirjoitti:

        Onko saksalaisten vihaaminen muka rasismia? Tai edes rikos? Ulkonäkörasismia se ei ainakaan voi olla, ei mitenkään. Jopa brittinaisten kohdalla vielä voisi olla, mutta ei saksalaisten.

        Hommafoorumi masensi minua, kun katsoin sitä. En koskaan saisi sieltä sellaisia vastauksia kirjoituksiini kuin täältä. Kyllä ne ihmiset siellä riittävän katkeria ovat, mutta vain uskontojen kanssa tekemisissä oleminen henkevöittää ihmistä niin, että hän voi kirjoittaa jotain lukemisen arvoista. Ateistit yllättäen ovat uskontojen kanssa kovasti tekemisissä, jo pelkästään tällä palstalla. Se sivistää ja jalostaa heitä, vaikka he itse yrittävät sitä uskonnoista eristäytymällä kaikin tavoin estää.

        Muuten voin vain todeta, että lehtien suhteen makumme on kovin erilainen. Minä luin juuri Kirkko ja Kaupunki-lehteä sekä tv7:n lehtistä. Niissä oli mielestäni useita todella mielenkiintoisia kirjoituksia. Eikä yhtään rumaa ihmistä yhdessäkään kuvassa. Päinvastoin, kaikki olivat siistejä, huoliteltuja, itsestään ja ruumiillisesta habituksestaan huoltapitäviä vauraan ja menestyneen oloisia iloisia ihmisiä, jollaisia on aina niin mukava katsella.

        Jos minä nyt joskus sorrun hieman trollaamaan, niin entäs sitten. Niinhän täällä kaikki tekevät. Minä en sentään trollaile vakavilla asioilla, joskus vain hieman liioittelen jotain ja sekös sitten herättää pahennusta. Ei se tarkoita, että halveksisin teitä. Enemmän se tarkoittaa sitä, että teissä on jotain hyvin tuttua minulle.

        Kansallinen Vastarinta -lehden numeroni 4/2012 on peräisin kirjaston hylättyjen kirjojen/lehtien ilmaisjakelusta. Nauramisen ohella käytän sitä kirjoitusalustana ja hiirimattona.


      • makunsa.kullakin
        kekek-kekek kirjoitti:

        Kansallinen Vastarinta -lehden numeroni 4/2012 on peräisin kirjaston hylättyjen kirjojen/lehtien ilmaisjakelusta. Nauramisen ohella käytän sitä kirjoitusalustana ja hiirimattona.

        Minulla on vaaleanpunainen Minni Hiiri-hiirimatto. Se ei ole poliittinen kannanotto edes tasa-arvokeskusteluun.


      • makunsa.kullakin kirjoitti:

        Minulla on vaaleanpunainen Minni Hiiri-hiirimatto. Se ei ole poliittinen kannanotto edes tasa-arvokeskusteluun.

        Oletko tosissasi? SVL poliittisena voimana on vähemmän uskottava kuin Pikku Kakkosen juontajat.


    • ovatpas.ovatpas

      "Ateistit eivät ole sen parempia ihmisiä"

      Ovatpas. Riippuu tuomarista.

      • senpä.atet.vielä.näätte

        Viimeisellä tuomiolla tuomari onkin lahjomaton. Niin lahjomaton, että ainoa yrityskin vaikuttaa tuomioihin ennakolta on tehty vain tuomarin itsensä toimesta.


      • senpä.atet.vielä.näätte kirjoitti:

        Viimeisellä tuomiolla tuomari onkin lahjomaton. Niin lahjomaton, että ainoa yrityskin vaikuttaa tuomioihin ennakolta on tehty vain tuomarin itsensä toimesta.

        Ai tuomari on vaihtunut, potkittiinko Jahve pihalle lahjusten vastaanotosta, uhkailusta ja puolueellisuudesta? Toivottavasti uusi tuomari on parempi (huonompi ei ainakaan voi olla), kuka hän sitten lieneekään (FSM?)
        Lahjusten vastaanottamisen tekee vielä törkeämmäksi se että tuomari (Jahve) uhkaa syytettyä pahimmalla mahdollisella rangaistuksella ellei tämä maksa lahjuksia.
        Kenen toimesta tuo tuomarin vaihdos tehtiin, se kun tuli yllätyksenä? Kiitoksia joka tapauksessa hänelle/heille.


      • ovatpas.ovatpas
        senpä.atet.vielä.näätte kirjoitti:

        Viimeisellä tuomiolla tuomari onkin lahjomaton. Niin lahjomaton, että ainoa yrityskin vaikuttaa tuomioihin ennakolta on tehty vain tuomarin itsensä toimesta.

        Kuoltuasi olet kuollut kuin kivi. Sen jälkeen ei kukaan tuomaroi. Notta yrityksesi pelotella taikauskollasi on joutavaa potaskaa.


    • ex-ateisti

      Kaikissa ajatussuunnissa on ihmisiä, jotka ajattelevat, ja niitä jotka vain seuraavat. Ne jotka eivät itse ajattele vaan seurailevat toisen ajatuksia, muodostavat yleensä seurakuntia, kuppikuntia, kultteja ja liikkeitä. Tietenkin näitä ihmisiä on myös ateistien parissa.

      Myös ateistien parissa on ihmisiä, jotka arvostelevat ajatuksia, joita he eivät ole ymmärtäneet. Kun ymmärtämätön arvostelee, arvostelu on jo lähtökohtaisesti pielessä. Ei Jumalasta tietämätön tietenkään osaa arvioida mystisiä tai korkealla hengen tasolla liikkuvia asioita. Oli se Jumalasta tietämätön sitten ateisti tai uskovainen.

      Tietenkään ateistit eivät ole sen parempia ihmisiä kuin muutkaan. Sama koskee kaikkia uskonnollisia, poliittisia ja muita suuntauksia.

      • karu.totuus

        "Tietenkään ateistit eivät ole sen parempia ihmisiä kuin muutkaan. Sama koskee kaikkia uskonnollisia, poliittisia ja muita suuntauksia."

        Tämän takia en voi liittyä ateisteihin, sillä en halua kuulua mihinkään keskinkertaiseen tai sitä huonompaa porukkaan.


    • "Ateistit eivät ole sen parempia ihmisiä"

      Ateistit ovat yksilöitä. He voivat olla yksittäisinä tapauksian parempia tai huonompia, riippuen mittarista.

      • dapemaG

        Aivan niin kuin aloittaja sanoi. Monet ateistit vain luulevat olevansa parempia ihmisiä nimenomaan näkymättömään mielikuvituskaveriin uskomattomuutensa takia.


    • AtteAteisti

      Riitelisitkö kanssani siitä, millä tavoin jumalia ei ole olemassa?

      • aina.valmis

        Mielelläni :))))))

        Enkö muka ole yrittänyt?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2062
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1604
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe