Muistatko koputtaa lähtiessäsi?

rajatiedontuonnepuolen

Se kuuluu hyviin tapoihin.
Aina kun joku meidän sukulaisista on kuollut, kuuluu mökin seinästä kumeita nyrkiniskuja.
Yleensä kolme tai neljä selvää paukausta.
Samoin oli viime talvena:
Aamuyöstä herättiin päätyseinältä kaikuvista iskuista.
Kuitenkaan ei lumessa näkynyt mitään jälkiä vaan koskematon hanki kimmelsi kuunvalossa.

Aamulla soi puhelin.
Lähisukulainen oli menettänyt henkensä auto-onnettomuudessa.
Hän oli kuollut samaan aikaan, kun talomme seinään jyskytettiin.
Uskokoon ken uskoo.
Meille se kuitenkin on tosiasia, joka on toistunut useamman kerran.
Enää ei edes peloita nämä koputukset.

Ovatko nämä seinään hakkaamiset heidän oma keinonsa hyvästellä kaipaamaan jäävät?

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viimeinenviesti

      On ne tutkinutkin tuota asiaa.
      Jotakin yliluonnollista siinä kyllä on, sillä eihän ne muuten uhraisi rahaa koko tutkimukseen.

    • Vai.että.koputuksia

      Minä en koputtele. Minulla on tapana kilauttaa niin kavereille ja sukulaisillekin ja kysyä suoraan, onko keneltäkään happi loppunut tai loppumassa niin, että tieto ei ole saaavuttanut minua. Samoin he soittelevat, jos jotakin odottamatonta ilmenee. Onhan se noloa pistää vainajaa koputuskierrokselle, kun hänelle kuuluu lause "lepää rauhassa".
      Kylään mentäessä kuuluu kyllä koputtaa, jos ovikelloa ei ole. Ei sen puoleen, asun kerrostalossa joiden ovilla käy jos jonkinlaista viheltelijää ja kauppiasta, juuri hiljattain joku oviturva tyrkky. Niin vaikka tv-tarkastajia ei ole enää, on minulla sopimus joidenkin asukkaiden ja tuttujen kera, että koputtavat kolmesti tai kuudesti. Harvalla meistä on ovikello kytkettynä kellä mistäkin syystä. Esimerkiksi jonkun asukkaan koira saattaa räjähtää ovikellon soittelusta.
      Tulkoon muuten painotetuksi, että tv-lupa aikaan minulla oli tv-lupa maksettu. Aina!

    • ninniih

      En koputtele. Rajatiedosta puheenollen
      -mulla onjoku kumma aistimus soittaessa jotain soitinta
      - itkien he tulevat, sävelet ja henget, en tiedä mitä heille on tapahtunut, kyynelin kylvetyt,
      soinnuille ja sävelille asetan ja siunaan matkaan ikuisuuteen.
      - osana eiole olla tuomari, joka tuomitsee hyviin tai huonoihin,
      vaikka olisit vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen,
      osana on ollut elää vain ihmisen osa tässä maailmassa
      - harvoin kukaan sukulaisista edes yhteyttä pitää
      - korkeintaan joku saattaa joskus poiketa kysymässä
      - että vieläkö oot hengissä - onpa harmi.
      Ajattelisin että elämän ja kuoleman herra olis lempeä ja
      armollinen - armollisempi kuin ihmiset.

    • ent.siivoojaparka

      Meidän suku on niin epäkohteliasta, ettei koputtele lähtiessään.
      Minä en koputellut maailmaan tullessanikaan, enkä aio koputella täältä lähtiessänikään. Tässä syntymän ja kuoleman välillä koputtelen ja naputtelen, mutta sitten kun vedän viimeisen henkäyksen, niin pysyn hiljaa kuin tihun poikanen.

    • harhojavain

      Monta on kuollut, muta eivät ole koputelleet!

      • kopkopkop

        Ootko varma?


      • harhaisia
        kopkopkop kirjoitti:

        Ootko varma?

        Olen. Kuulossani ei vikaa, enkä kuule harhoja!


    • pelsepuuoi

      Jeesus nasartialainen.

    • etenkiihirsiseinät

      Pakkasella seinät paukkuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe