Saab 9-3 TID ei kiihdy niinkuin pitäisi (APUA)!

Skoerim

Mulla on Saab 9-3 2.2 TID 1999. Huppunopeus 140-150km/h jos alamäki on antanut vauhtia. Suunnilleen kiihtyy 0-100 = 25 sec jos on alamäki antamassa vauhtia. Jos tulee ylämäki niin auto luhistuu ja vauhti tippuu reilusti. Autossa ei ole mitään muuta vikaa kuin kiihtyvyys. Tässä muutamapäivä sitten ekaa kertaan kuulin saabin turbon äänen, mutta sitten se taas loppui, (Ensimmäinen kerta yli vuoteen). Turbo on vaihdettu ja propelli pyörii turbossa niinku pitääkin.

Veikkaisin että vika voisi olla pakoputkistossa (Katalysaattorissa), mutta katalysaattori on ihan hitsattu kiinni pakoputkeen joten ei voi puhdistaa niin helposti ja uusi on kallis. Enkä ole varma onko se, se vika.

Voisiko joku auttaa? PLIIZZZ

6

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VanhaSaabisti

      Elä huoli, fiksu kärry huomio kuskin ajotaidot eikä päästä kaahailemaan .. kun taidot paranee niin eiköhän se kiihtyvyys siitä tokene.

      • Skoerim

        Ei se siitä tokene ennenkuin vika on korjattu.


      • Saaabbisti

        Vaihda se polttoainesuodatin eli filtteri.


      • Skoerim

        Se oli suunnilleen ensimmäinen asia jonka vaihdoin, ei mitään tulosta. Siitä on jo vuos melkeenpä.


      • MikkiT

        polttaako normaalisti noet katalysaattorista, eli toimiiko "pieru"? Kuulostaa silta, että katalysaattori on nokea täynnä. Ensiapuna pitkänmatkan ajoa kierroksia vaihdellen ja seuraat toimiiko puhdistustoiminto-lue käsikirjasta.

        Minulla teki saman eri merkkisellä autolla (ei ollut edes vanha tuolloin) ja ohje oli em.


      • Skoerim

        Kiitos neuvosta, se auttoi ja nyt toimii normaalisti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe