Olen tulossa todella kovaa vauhtia tieni päähän!

TurhaTarpeeton

Olen jo useamman vuoden ajan tehnyt matkaa kohti tien päätä.
Nyt viimein alan olemaan umpikujassa. Menneisyydessä näen vain sarjan epäonnistumisia ja koen, ettei elämässäni ole ollut lainkaan merkkejä johdatuksesta. Koen syntyneeni vääränlaisena ihmisinä tämän ajan tarpeisiin. Olen luova ja taiteellinen haahuilija ja totaalisen hajamielinen ja epäjärjestelmällinen. Kovassa stressissä ajatukseni menee entistä pahemmin jumiin, enkä kykene järkevään ajatteluun. Tämän ajan hetkinen elämätapa ei vain sovi minulle, jonka olen tullut huomanneeksi tässä useamman vuoden aikana.
Luottamus Jumalan johdatukseen ja ylipäänsä Jumalan olemassa oloon romahtanut. Päällimmäisenä ajatuksena vain pyörii nyt se, kuinka pääsisin täältä pois ja onko ihan varma, että joudun helvettiin, jos päädyn lähtemään täältä omien käsien kautta.
Ammattiapua olisin tarvinut jo vuosia sitten, mutta kun terapiaankaan en pääse. Vain satunnaisiin käynteihin ja niissäkin on vain tarjottu lääkkeitä. Että eiköhän ole jo minun osalta aika lopettaa tämä touhu! En näe missään enää mitää mieltä, enkä usko parempaan huomiseen. Enkä siihen, että minusta saisi edes enää parsittua mitään yhteiskuntakelpoista yksilöä, joka vastaisi tämän yhteiskunnan tarpeisiin.

35

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entä_onko

      Sinulla perhettä?

      • TurhaTarpeeton

        Ei ole, eikä tule. Turhien ei kannata jatkaa sukua. Olen tullut siihen tulokseen, että etenkin minun olisi hyvä jotenkin saada itteni päätökseen.
        En jaksa olla riesaksi täällä.
        Ja kun ammattiavun piiriinkään en päässyt koska.....
        ...en ole kyllin sairas.
        Jotenka ei kai tässä paljon muu auta, ku rypeä itesäälin pohjattomassa alhossa ja kattoa, missä vaiheessa sitä päättelis kaiken!


    • SamanlVaihKokenut

      Ihminen on arvokas Jumalan luomuksena.

      • TurhaTarpeeton

        Entä jos luomus on osoittautunut turhaksi?
        En koe olevani millään muotoa kovinkaan hyödyllinen.
        Olen liian terve päästäkseni ammattiavun pariin, olen useita kertoja yrittänyt ja päässyt korkeintaan muutamalle käynnille, joissa on todettu, että minä olen kyllin ehjä ja hyvä. Ja että mulla ei ole mahdollisuutta saada esimerkiksi kelan tukemaa terapiaa.
        Ja kun apua ei saa ja ystävät yksi toisensa jälkeen hylkää minut ja suvussanikin saan olla ihan rauhassa huomaamattomana, niin tuskimpa ketään silleen kutittaa, vaikka mua ei olisikaan!


    • mielisairas

      Olet tulossa hulluksi

      • TurhaTarpeeton

        Toivottavasti olisin, koska silloin viimeistään pääsisin hoitoon. Mutta haluaisin tulla sen verran hulluksi, etten enää tiedä normaali elämänmenosta mitään ja mulla säilyisi hyvä mieliala. Tällä hetkellä minulle nimittäin olisi tärkeintä vain hyvä mieliala, eikä se, kuinka järkevä tai hyvä ihminen minä olen. Voisin elää onnellista elämää vaikka ikuisessa laitoshoidossa, jos en osaisi haikailla sieltä pois.


    • Rappiolla

      Monesti auttaa ku lyö hanskat tiskiin eikä etes yritä olla mitään.
      Itellä on toiminut erinomaisesti,jätin kaiken entisen ,rupesin dokaamaan ja rellestämään, elän kädestä suuhun vailla huolta huomisesta.
      Ruokaa ,viinaa ja katto pään päältä löytyy, muuta en kaipaa enää.
      Olen onnellinen näin.

    • paljonmöhlinyt

      No dokaamista ja rappioelämää kannata aloittaa. Kun elämässä on kaaos niin kaikki langat päät ovat silloin hukassa: on niin kuin totaalisesti sekaisin oleva lankavyyhti. Ja kun yrittää niin päitä ja solmuja selvittää, niin entistä sykkyrämmälle näyttää menevän.
      Älä tee nyt mitään hätiköityä päästöstä ainakaan ikävään suuntaan. Vaikka nyt näyttää että seinä on edessä, niin ulosteitä alkaa löytyä.
      Tulee mieleen, että kyllä nuo sinulle kirjoittajat ovat hulluja (eivät kaikki). Jokainen ihminen tekee pahojakin vieheitä ja mutta eteenpäin menoa se ei estä. Olet hyödyllinen ihmisenä ja varmasti osa ihmis- ja yhteiskuntaa.
      [email protected]

      • TurhaTarpeeton

        En aio aloittakaakkaan ihan ekana mitää dokaamista. Haluan päästä jollain muulla tavoin tästä tilanteesta pois. Tiedän varsin hyvin, että alkoholi- ja rappioelämä muutenkin tuo mukanaan paljon lisää ongelmia. Olen nähnyt rappioalkoholisteja hoitolaitoksissa ja voin sanoa, että heidän elämä ei ole kovin kaksista. Alkoholidementia on kasvava vitsaus kansamme keskuudessa. En todellakaan halua olla yksi tällaisista. Jos jotain itelle tekisinkin, niin kyllä minä pyrkisin ennemkinkin deletoimaan itteni.. Sitä ennen mun vain täytyy olla satavarma, ettei kadotusta ole. Tällä hetkellä olen vielä uskomassa ja suurin toiveeni on vain, että saisin ummistaa silmäni mitä pikimmiten..... tai, että minusta tulisi niin hullu, että joutuisin hoitolaitokseen, enkä tietäisi enää normaalista.... jälkimmäinen on hyvin epätodennäköistä ja myöskin hyvä ja onnellinen kuolema nyt ja heti vaikuttaa myös varsin epätodennäköiseltä. Tuskin Jumala sellaista rukousta kuulee ja toteuttaa, vaikka mun halu olisikin voimakkaasti se, että pääsen POIS!


    • kyselyä

      Missä päin Suomea asut?

      • TurhaTarpeeton

        En tahdo vastata tähän, etten paljastuisi. En ole tullut julki ajatusteni kanssa... Ystäväni eivät tiedä, millaisessa ahdingossa tällä hetkellä elän.


      • Toinenkyselijä

        Olet luova ja taiteellinen. Mistä olet kiinnostunut ja mitä puuhaat mielelläsi? Sanoisin, ettei kannata lopettaa tätä elämää, koska se on kuitenkin kaikki mitä sulla on. Katso se loppuun, luovu kaikesta turhasta ja stressaavasta, tee elämästäsi näköisesi, kokeile jotakin, mistä olet ollut kiinnostunut. Pimeänä hetkenä kaikki tällainen tuntuu turhalta höpötykseltä, mutta tulee kirkkaampi päivä, jona saat hiukan kiinni omasta itsestäsi. Jos sulla ei ole yhtään menetettävää, niin voit rauhassa miettiä, millainen elämä olisi sulle hyvä ja sitten lähdet sitä kohti, pienin askelin tai suurin. :)


    • EtsinTerapeuttia

      Minä olen samassa pisteessä, minun ongelmia ovat sosiaalisten tilanteiden pelko, pelkään ja jännitän seuroissa ihmisiä, menen lukkoon. Enkä pysty tervehtimään ihmisiä.

      • TurhaTarpeeton

        Mulla ei ole noita pelkoja, enkä jännitä ihmisten seurassa lainkaan. Minulla on vielä tällä hetkellä laaja ystäväpiiri, mutta nyt, kun olen kovaa vauhtia masentunut monien vastoinkäymisien myötä, pelkään, että menetän ystävät. Mun pahin ongelma on se, että mun aivot menevät jumiin stressin alla. Tällä hetkellä tuntuu myös, että teen keskivertoa enemmän tyhmiä virheitä juuri sen takia, kun en usko itteeni ja omiin kykyihin. Stressinsietokykyni on huono. Toimintakykyni lamaantuu voimakkaassa stressissä... Minusta tulee ikään kuin kädetön. En riitä tämän yhteiskunna tarpeisiin.


      • vertaistuki
        TurhaTarpeeton kirjoitti:

        Mulla ei ole noita pelkoja, enkä jännitä ihmisten seurassa lainkaan. Minulla on vielä tällä hetkellä laaja ystäväpiiri, mutta nyt, kun olen kovaa vauhtia masentunut monien vastoinkäymisien myötä, pelkään, että menetän ystävät. Mun pahin ongelma on se, että mun aivot menevät jumiin stressin alla. Tällä hetkellä tuntuu myös, että teen keskivertoa enemmän tyhmiä virheitä juuri sen takia, kun en usko itteeni ja omiin kykyihin. Stressinsietokykyni on huono. Toimintakykyni lamaantuu voimakkaassa stressissä... Minusta tulee ikään kuin kädetön. En riitä tämän yhteiskunna tarpeisiin.

        Et varmasti ole ainoa, joka kipuilee tämän hullunmyllyksi menneen yhteiskunnan kanssa, jossa pitäisi pysyä mukana.Tämä yhteiskunta ei enää tue normaalia ihmisen elämää ,vaan yrittää suistaa sitä raiteilta. Stressinsietokyky on varmasti erilainen ja yksilöllinen.Onko perusveriarvot kunnossa, verenpaine, sokeriarvot ymv.Ongelma voi olla myös elimellinen. Verensokerit laskee tai hemoglobiini on erittäin matala tai sydämentehossa on jotain poikkeavaa ja alat nääntyä, voipua paineessa.Vältä rasitusta missä voit huonosti, olemme erilaisia.
        Jos voit ja olet työelämässä niin sairaslomalle huilaamaan.
        Monet suomalaiset ovat nääntymispisteessä tavalla tai toisella etenkin työelämässä työpaineen vuoksi.


      • TurhaTarpeeton

        Verenpaine on normaali. Viimeksi, kun mittasin verensokerin tuttuni mittarilla, myös vs oli hyvä. Hemoglobiini on yleensä ollut 140, mutta viime aikoina se on ollut hiukan alhaisempi. Minulla esiintyi jokin aika sitten voimakkaan stressin alla sydämen tykytyksiä, jolloin kävin ottamassa EKG:n. Tulos oli kuitenkin: Normaali sinusrytmi. En tahtonut uskoa siihen, joten halusin päästä rasitus-EKG:hen, jossa myöskään ei ollut havaittavissa mitään erityistä.
        Terveydenhoitaja oli sitä mieltä, että mun kannattaisi selvittää ADD:n tms. neurologisen syyn mahdollisuus. Sain kyselylomakkeita, jotka palautin sitten terveydenhoitajalle. Näiden perusteella olisin sitten päässyt neurologian osastolle, mutta sieltä tuli kielteinen vastaus. Heidän mukaan minulle olisi parasta ehkä normaali psykoterapia, koska olen tulokset viittaisivat masennukseen. Otin yhteyttä kunnalliseen psykologiin. Täytätettiin se joutava masennustesti, jonka oon ties kuinka monesti täyttänyt ja sen mukaan en olisi masentunut.... Ne kysymykset on ihan tyhmiä mielestäni. Näin ollen ei mahdollisuutta kunnalliseen psykoterapiaan ja yksityiset taas liian kalliita minulle, jolla ei ole lainkaan tuloja. Enkä ole oikeutettu lääkärin b-lausuntoon. Tätä menoa talouteni menee täysin kuralle jne. Kaikenmaailman mittaukset yms väittävät kovin, että olen kaikin puolin täysin terve... On se kumma, ku en voinu päästä edes tutkimuksiin sinne neurologian polille :(


    • tietoapuna

      Kristillisen näkemyksen mukaan itsari ei hyvä ratkaisu.Henkemme on kuolematon.Et sinä häviä vaikka ruumis kuolisi.Olet edelleen olemassa.
      Nyt ei kannata ajatella mitä ihmiset ajattelevat, vaan sinun tulee virkistyä ja päästä tuosta ahdistavasta tilastasi.
      Vuosien kuluttua muistelet kuin menneentalven lumia noita vaikeuksiasi, vaikka nyt ne ovat uuvuttavat.
      Rukoilen puolestasi!
      Kiitos rakas Taivaallinen Isä, että autat tätä vaikeuksissa olevaa ja elämänilon menettänyttä Jeesuksen Kristuksen nimessä!

      Vertaistukea, josko olisi sinulle mieleen :)

      https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCEQFjAAahUKEwjH1Mma19XHAhWKiywKHRS9Abg&url=http://www.netmission.fi/&ei=LIXlVceOH4qXsgGU-obACw&usg=AFQjCNHRxhL40GpJX2R0P8olBCVdWCj-jg

    • Ennenaikaistakiitellä

      ##Kiitos rakas Taivaallinen Isä, että autat tätä vaikeuksissa olevaa ja elämänilon menettänyttä Jeesuksen Kristuksen nimessä!##
      Jaa-a, sullako on tieto, että tämä kyseinen isä auttaa aloittajaa?

      • rukousta

        Psalmi 50:15 Herra Jumala sanoi:
        15. Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."

        On oikein myös rukoilla toisten puolesta, sekä itse pyytää Jumalalta apua.


    • klpo

      Eläkkeelle joutuville, pääsevillä on varmaankin sama tilanne edessä, eli tä keksiä tekemistä. Kuntosalilla käynti on varmaankin kestvvä ratkaisu. Terve sielu , terveessä kehossa! On hyvä siiis keksiä tekemistä, jos ei ole työelämässä. Seurakunnan tilausuudet tarjoavat ihmissuhteita!

      • TurhaTarpeeton

        Käyn jo kuntosalilla, sekä aktiivisesti seuroissa ja olen paljon tekemisissä muutenkin ihmisten kanssa. Mutta ne eivät poista näitä ongelmia, joita mulla on. Taloudelliset ongelmat, jumiutuvat ajatukset yms. ovat ne, jotka tässä on se suurin ongelma, ei se, miten saan vapaa-ajan kulumaan. Toki kuntosalikäynnit yms. lopahtaa myös jossain vaiheessa, kun rahat loppuvat kokonaan. Elämässä ei selviä pelkällä Pyhällä Hengellä. Täytyy jostain saada revittyä se leipä pöytäänkin. Kun ravinto loppuu (olen elänyt jo kuukausia heikolla ravitsemukselal) heikkenee toimintakykyni entisestään... olen joutunut ns. oravanpyörään.... noidankehään. Ongelmat aiheuttavat ongelmia jne.... Eli tulevaisuuteni näyttää aika synkältä :(


    • TurhaTarpeeton

      Avauduin ystävälleni, hän ei ymmärtänyt ahdinkoani. Toinen ystävä taas tuntui menettävän hermonsa, vaikka en hänelle avannut varsinaista ongelmaani. Kerroin vain, että ajatukseni ei luista jne. En olisi osannut odottaa tältä ystävältä tällaista reaktiota.
      Vahvistui jälleen kerran se, että ehkä olis parasta, jos mua ei enää olisi. En jaksa enää puhua kellekään mitään. Ammattiapua en saanut, mutta mitä hyödyttää ystävällekkään itkeminen?
      Mietin tässä kovasti, mitä teen. Ajatukseni pyörii pääasiassa luovuttamisen ympärillä. Miten jätän tämän elämän. Onko oikeutta päättää ite päiviä jne. Alkoholia en aio ryystää... Muuta ku korkeintaan siinä tapauksessa, että juon vain sen verran, että kykenen hoitaa itteni pois. Juuri tällä hetkellä olen vielä täysin umpikujassa.... En vain TIEDÄ MITÄ TEHDÄ!!!!

      • neuvo.sulle

        Tilaa Aku Ankka. Sen avulla voit tutustua höpsismiin, joka auttaa aina. Et enää ikinä joudu tilanteeseen, jossa et tiedä mitä tehdä.


      • qwerty2

        Eräs mahdollisuus voisi olla vapaaehtoistyö jossakin avustusjärjestössä. Tuntisit olevasi tarpeellinen auttaessasi vaikeassa elämäntilanteessa olevia kotimaassa ja/tai ulkomailla. Järjestö maksaa ylläpitosi. Googlaamalla löytyy tietoa.


      • Kadia

        Oot ehkä käpertynyt liikaa oman elmän ongelmiin. Minä suosittelisin että käännät katsetta ja ajatulsia vähän muihin asioihin. Kun juttelet ihmisten kanssa ja kyselet heidänki kuulumisiaan, huomaat että kaikilla on omat ongelmansa... Ja toisten ihmisten auttaminen tuo tunteen, että olet tarpeellinen ja tärkeä. Todella hyvää mielenterveydelle! Katse siis "ulospäin". Ota siis hieman "lomaa" siitä omasta kurjuudesta! Auta ketä tahansa, vaikka naapurin mummoa. Paljon tsemppiä! Ja olet varmasti hyvä tyyppi. :)


      • TurhaTarpeeton
        Kadia kirjoitti:

        Oot ehkä käpertynyt liikaa oman elmän ongelmiin. Minä suosittelisin että käännät katsetta ja ajatulsia vähän muihin asioihin. Kun juttelet ihmisten kanssa ja kyselet heidänki kuulumisiaan, huomaat että kaikilla on omat ongelmansa... Ja toisten ihmisten auttaminen tuo tunteen, että olet tarpeellinen ja tärkeä. Todella hyvää mielenterveydelle! Katse siis "ulospäin". Ota siis hieman "lomaa" siitä omasta kurjuudesta! Auta ketä tahansa, vaikka naapurin mummoa. Paljon tsemppiä! Ja olet varmasti hyvä tyyppi. :)

        En voi juuri nyt ottaa lomaa omasta kurjuudesta, koska se tekisi vain hallaa tilanteelleni. Monet asiani ovat niin pahasti kuralla, että ne vaatii pikaisia toimenpiteitä. Pahimpana uhkana on talouden kaatuminen, joka itseasiassa häämöttää jo ihan ovella. Kuinka selviän, jos laskuja yms. menee ulosottoon. Entä miten selvitän tilanteestani aiheutuneet sekasotkut ympärilläni.
        On vain ensin hoidettava pois alta kaikki kiireellisimmät asiat. Sitten voi ottaa lomaa. Tällä hetkellä en koe suoriutuvani omasta arjesta ja sen näkee mm. mun huushollista. Täällä kamala sotku, siisteydestä en ole jaksanut pitää huolta. Tavaroita ja papereita hukkuu ja tilanne on mennyt jatkuvasti pahempaan suuntaan. Nyt yritin selvitellä monia juttuja todeten sen liian vaikeeksi. Mistä lähen purkaa tätä vyyhteä... Se on suurin ongelmani. Mistä saan apua? Olen saanut kesäkuussa varatuksi ajan lokakuun loppuun psykiatrian lääkärille. Tuona aikana on ehtinyt tapahtua todella paljon kaikenlaisia. Kesällä selvitettiin mahdollisuuksia päästä ammattiavun piiriin. Oli tarkoitus selvittää, mikä hoitomuoto sopisi minulle. En päässyt sitten minnekään, joten kovasti odotan tuota lokakuulle varattua aikaa... Tuntuu vain, että lokakuu ei koskaan tule ja siihen mennessä ongelmani ovat ehtineet kasvaa jo niin suuriksi, ettei niistä enää ole mahdollisuutta selvitä kovin nopeasti. Silloin tarvitsen jo monin verroin enemmän apua, mitä olisin vielä keväällä tarvinut :(. Tällä hetkellä on jo melkoinen luovuttamisen meininki :(


      • Kadia

        Seurakunnan diakoniatyöstä voi pyytää apua. Ja katsoppa netistä velkaneuvonnan yhtwystiedot!
        Nuorillekin semmonen on mun tietääkseni erikseen. Kyllä on paljon paikkoja josta voi saada apua. Nyt vain reippaasti sitä otat vastaan. pienistä asioista aloitat. Ekaksi siivoa sun kämppä! Ihan totta, siinä jo yksistään ajatus selkiää ja mieli kirkastuu. Sitte kirjotat paperille asioita, jotka pitäs korjata. Siitä sitte niitä alat käsitteen... Kyllä sinä selviät! Ja en tiedä oletko uskovainen, mut omassa elämässä oon monesti kokenut että Jumalalle mikään ei ole mahdotonta. Hän voi auttaa. Kädet siis ristiin.


    • Kirjoitat; Luottamus Jumalan johdatukseen ja ylipäänsä Jumalan olemassa oloon romahtanut. Päällimmäisenä ajatuksena vain pyörii nyt se, kuinka pääsisin täältä pois ja onko ihan varma, että joudun helvettiin, jos päädyn lähtemään täältä omien käsien kautta.

      Kokeile Jeesusta.

      Se on Jumalan tahto, ei Hän puutu juttuihisi.

      Onnistuja ja ennen kaikkijaan Pyhät ovat tehneet sen ja se kannattaa.

      Kes.

      • TurhaTarpeeton

        En noteeraa kirjoitustasi. Ongelmani eivät poistu sillä, että vaihdan johonkin itelle hyvinkin vieraaseen helluntaiuskoon. Vierastan muutenkin todella paljon helluntailaisten ja muiden karismaattisten liikkeiden tavat sekoittaa suloisesti psyykenpuolen jutut ja uskon asiat samaan nippuun. Sinun antamistasi ohjeista ei näin ole minulle sitten yhtään mitään hyötyä.


      • TurhaTarpeeton kirjoitti:

        En noteeraa kirjoitustasi. Ongelmani eivät poistu sillä, että vaihdan johonkin itelle hyvinkin vieraaseen helluntaiuskoon. Vierastan muutenkin todella paljon helluntailaisten ja muiden karismaattisten liikkeiden tavat sekoittaa suloisesti psyykenpuolen jutut ja uskon asiat samaan nippuun. Sinun antamistasi ohjeista ei näin ole minulle sitten yhtään mitään hyötyä.

        Milloin olen kehoittanut ketään helluntailaisuuteen.

        Ehkä sekavuutesi päässäsi on se ongelma.

        Mene hoitoon, ehkä auttaa.


    • possiblemaybe

      hei,otappa vaihteeksi iloisia hauskoja asioita elämääsi!naura hillittömästi ja riemuitse siitä että kaiken tän shitin jälkeen sä jäit pystyyn,sä selvisit!pohjalla kävit,pohjalta nousít.oli elämä kuinka vaikeaa rahallisesti,sosiaalisesti tai mitä hyvänsä,sulle peukutan jos tästä ylpeenä raivaat tiesi takaisin tähän elämään,joka voi sulle tarjota uusia ystäviä,kokemuksia,onnellisuutta,tasapainoa,rauhaa. kaiken tämän voit saada ihan elävässä elämässä. muut syyt ovat aivan turhia.
      tiedätkö, kaikki mitä olet kokenut,voit jakaa ne jonkun kanssa. ei sinun yksin tartte olla,ihminen on laumaeläin. mitä haluaisit elämän olevan,jotta olisit onnellinen? perspektiiviä esim.pienten lasten syöpäosastolta,jossa elämän kamppailu on jokapäiväistä. ja ne pienet ihmiset sitkeästi yrittävät selvitä,koska heidän taistelutahtonsa on niin suurta. se jos mikä tekee ihmisestä hienon persoonan!se ei katso ikää,tilinauhaa,säätyä eikä muitakaan turhanpäiväsiä ominaisuuksia. näin ollen löytyy sata syytä miksi turhaan luovuttaisit kun voit lähteä aina voittajana! skarppina nyt !

    • Näkökulmaa

      Katso Anwar al Awlakin luentoja.
      (youtubesta vaikka, hakusanalla "Awlaki")

    • haeapua

      Onko pahin ongelma ja masennusta aiheuttava rahaongelmat ja että et jaksa oikein stressin vuoksi käydä töissä vai mitkä ne olivat? Niitä pitää aloittaa selvittämään .Tässä keskusteluketjussa oli aiemmin linkkejä sivuille, mistä saa yhteyden ja ohjausta miten toimia vaikeissa elämäntilanteissa ja mistä voi saada hätäapua.

    • Ei_turhia_lainkaan

      Jumalaa tarvitsemme jokainen ihmisenä, ja kuvakseen on luonut jokaisen, niin miehen kuin naisen, varmuudella. Kasva rauhassa Jumalan tuntemisessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1933
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1496
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      23
      1412
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe