Tutkimuksetkin sen todistavat

Evoluutiotutkija

Tutkija: Kaunis on rumaa huonompi puoliso – ja surkeampi myös sängyssä

"– Sukupuolten välinen ristiriita aiheuttaa sen, että vähemmän puoleensavetävät panostavat enemmän parisuhteeseen. He ottavat puolisonsa huomioon paremmin kuin ne, jotka ovat ulkoisesti puoleensavetäviä. Näin he pyrkivät kompensoimaan sitä, ettei heillä ole haluttuja ulkoisia piirteitä, Rantala toteaa.

Teoria pätee Rantalan mukaan myös toisinpäin: komeat miehet ja kauniit naiset ovat huonompia kumppaneita ja myös huonompaa seksiseuraa kuin vaatimattoman näköiset kanssaveljet ja -sisaret.

– Tutkimuksissa näkyy selvästi, että mitä komeampi mies, sitä huonompi kumppani pitkäkestoiseen suhteeseen. Mitä komeampi, sitä vähemmän romanttinen ja puolisoa huomioon ottava. Komea myös panostaa vähemmän lapsiin.

Tutkija sanoo, että kauniiden naisten parisuhdekäyttäytymisestä on samanlaisia tuloksia."

http://yle.fi/uutiset/tutkija_kaunis_on_rumaa_huonompi_puoliso__ja_surkeampi_myos_sangyssa/8271499


Joten nyt on viimestään tullut aika lopettaa se pelkästään hyvännäköisten deittaaminen.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rantala... tutkijana vain hieman Laasasta uskottavampi.

      Kuittaan omalta osaltani toteamalla, että jokainen edelleen haluaa _omaa_silmäänsä_ miellyttävän kumppanin. Se nyt vaan on mahdotonta haluta seksiä ihmisen kanssa, jota ei koe kiihottavaksi.

      • dsdsödsddsd

        Ai kun tulokse ei mielytä leimataan sanoman tuoja?

        Et edes lukenut juttua tai sitten vaan et kyennyt käsittämään sisältöä.

        Minusta suomi24 palstallekin voisi asettaa jonkinlaisen rajan typeryydelle tai sitten tehdä helkapalstat erikseen.


      • dsdsödsddsd kirjoitti:

        Ai kun tulokse ei mielytä leimataan sanoman tuoja?

        Et edes lukenut juttua tai sitten vaan et kyennyt käsittämään sisältöä.

        Minusta suomi24 palstallekin voisi asettaa jonkinlaisen rajan typeryydelle tai sitten tehdä helkapalstat erikseen.

        Ai mikä tulos ei miellytä? En ole koskaan deittaillut pelkästään hyvännäköisiä, jos hyvännäköisellä tarkoitetaan klassisen komeaa. Yksikään ex-parisuhdekumppaneistani ei voittaisi Mr Finland -kilpailua (edes omassa ikäluokassaan). Mutta en myöskään voisi olla ihmisen kanssa, joka ei omissa silmissäni olisi haluttava, seksikäs ja komea.


    • Rumakaunistaa

      Tuo on niin totta. Ruma nainen on ehdottomasti parempi kumppani.

      Hyviä puolia löytyy niinkuin se , että he ovat parempia sängyssä, koska tietävät että se voi olla heille vika kerta saada seksiä ja toisekseen heistä ei tarvitse olla niin mustasukkaisia, koska tuskinpa he muille miehille kelpaisivatkaan :)

      • Poohmie

        Kirjoittaako tämän ruma nainen... Ihan näin noin sadan petikumppanin kokemuksella sanon, että naisen ulkonäöllä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko hyvä vai huono sängyssä. Elin sinkkuna tai lyhyissä suhteissa suurimman osan aikuiselämääni, joten kumppaneita kertyi. Seksi on aina ihan ok, vaikka ei erityistä olekaan. Jotkut nätit on hyviä ja jotkut huonoja. Sama homma vähemmän sievien kanssa.

        Olen nyttemmin 40 jälkeen ollut vakituisessa parisuhteessa, perheellinen. Nirsona miehenä kun piti pitkään katsella, että kuka kelpaa. Mutta (avo)vaimoni on takuulla kaunein nainen joka minulla on koskaan ollut, ja hän on myös parasta seksiseuraa. Hän on muutenkin kumppanina epäitsekäs, älykäs, hauska ja ennen kaikkea normaali. Naisten kanssa elämän varrella sen opin, että löytyy hyvin paljon naisia, jotka ovat henkisesti epävakaita, ongelmaisia, raivohulluja, iilimatoja, tunnekummajaisia, ylivaativia, masentuneita, itsekkäitä... Mitä milloinkin. Mutta kaikkein kaunein nainen on myös normaalein. Ihan hyvä paketti siis.

        Kyllähän rumat ihmiset aina haluavat pönkittää sitä, että heissä on sitten jotain muuta erityisen hyvää... Ei se niin mene. Joissakin on, joissakin ei. Itse olen ihan tavallisen näköinen mies: en ruma enkä kiiltokuvapoika. Ja omasta mielestäni kumppanina olen myös normaali. Otan huomioon ja olen luotettava, mutta en ole erityisen romanttinen tai jaksa aina olla parhaimmillani. Silti taas puolisoni sanoo, että olen paras mies mitä hän on koskaan kohdannut. Ehkä se normaalius on sitten hyvä.

        Vaimokkeeni kelpaisi kyllä sänkyyn kelle vaan. Mustasukkainen en silti ole. Sitä sanotaan luottamukseksi.


      • Vaimonpieksijäkö

        Oletko normaali mies vai jännämies?


      • "heistä ei tarvitse olla niin mustasukkaisia, koska tuskinpa he muille miehille kelpaisivatkaan"

        Ai sekö ei nyt pidäkään paikkaansa, että nainen saa AINA miehen? ;)


      • Poohmie
        Vaimonpieksijäkö kirjoitti:

        Oletko normaali mies vai jännämies?

        Jännämiehellä nähtävästi viittaat ihmiseen, joka on epäluotettava ja käyttäytyy huonosti. No, olen normaali mies. En ole koskaan ketään pettänyt, enkä aio tehdä niin jatkossakaan. Ei ole tarvetta tai halua. Olen myös sivistynyt niin, että tiedän miten eletään naisia loukkaamatta. En ole renttu ja työtä vieroksuva, vaan yliopiston käynyt vakituisessa työssä jo 20 vuotta ollut mies.

        En ole kuitenkaan täydellinen. Olen puolisonkin mielestä vähän heikko puhumaan. En lätise romanttisia, vaikka aihetta oliskin. Myös fyysistä hellyyttä tuppaan osoittamaan lähinnä vain silloin, kun on aika seksille. Mutta muuten olen kunnollinen mies. En myöskään flirttaile naisille. Olen hieman huono sellaisessa. Niitä petikavereita on ollut paljon ihan siitä syystä, koska en vakavasti kiinnostunut kenestäkään aiemmin tarpeeksi. Nykyisen kumppanin kanssa olen ollut n. 5 vuotta. Sitä ennen pisin suhde oli joskus 30v tietämillä 1,5v ja joskus lukion aikaan kevyttä nuorten deittailua saman tytsin kanssa ehkä 2-3 vuotta. Muuten olen lopettanut suhteet ennen kuin vuosi on tullut täyteen. Lisäksi sinkkuna liuta lyhyempiä, myös yhden illan juttuja.

        Mutta kun laskee matikalla. Olin poikuuden menettämisen jälkeen siis lyhyemmissä suhteissa (1pv-n. 1v) 25 vuotta. Jos minulla on ollut sängyssäni uusi nainen keskimäärin 4 kertaa vuodessa, niin tämä tekee 100 naista. Ei ole mahdottoman paljoa mielestäni. (Näistä netissä tavattuja ehkä pikaisella arviolla alle puolet.)

        Voihan se olla, että joku takertuva nainen matkan varrella on ajatellut minun olevan jännämies, joka ei vaan osaa vakiintua. Näinhän asia ei ole. Olen vain hemmetin nirso. Miksi olisin huolinut epäsopivan kumppanin, kun yksinkin pärjäsin. Mutta jonkun naisen itsetunnolle on voinut olla parempi selittää itselleen niin, että minä nyt vain olen "ikuinen poikamies". No, en ollut. Jännä ilmiö muuten, että silloin kun viitisen vuotta sitten löysin itselleni naisen, niin useampi entinen daami otti yhteyttä, ja kovasti kyseli kuulumisia... Luulivatko että jos en heistä silloin tarpeeksi kiinnostunut, niin kiinnostuisin sitten kun olen varattu? En edelleenkään aina ymmärrä naisten logiikkaa...

        Puoliso ei ole naisten määrää elämässäni kysellyt. Ei ole varmaan kokenut tarvetta. Tietää olevansa paras, koska muiden kanssa en ole halunnut perhettä ja talolainaa.


    • NNNNNmmmm

      Tuossa tule hyvin esiin se minkä me miehet tiedämmekin, naisten vääristynet käsitykset omista mahdollisuuksistaan.

      Koska aina silloin tällöin, satunnaisesti rumakin tai ei niin viehättävä nainenkin pääsee sänkyyn komean ja menestyvän miehen kanssa (koska mies nyt pumppaa lastinsa johonkin paremman puuteessa), niin nainen luulee että hänellä on oikeasti mahdollisuuksia saada tuontasoinen mies pysyvään suhteeseen.

      Ei ole. Pääsääntöisesti.

      Samasta syystä mahdollinen "suhde" kestää vain sen aikaa kun miehellä ei ole parempaakaan.

      Näin se menee, tyttökullat :)

      Itse erittäin kokeneena - tosin lähes kaikki ovat olleet kauniita tai erittäin kauniita, muutama keskimääräinen ja ihan jokunen ei niin viehätävä kasvoiltaan, sopusuhtaisia (ts. ylipainoisista ei ole kokemusta) - toteaisin ettei naisen ulkonäöllä ja hyvyydellä sängyssä ole korelaatiota.

      Sillä sen sijaan on jos nainen pitää itseään jotenkin erityisen viehättävänä vastoin todellisuutta, toisin sanoen, hänen minäkuvansa on tuollalailla vääristynyt, he ovat keskimääräistä huonompia sängyssä. Uskon että tähän liittyy muitakin henkisen puolen ongelmia .

      • rrrr453

        Loistavaan avaukseen loistava täydennys NNNNmmmm. Kaikkien naisten pitäisi lukea nämä. Lukevathan he toki Hesaria.


    • minuskvamperfekto

      Kannattaa päätyä yhdistelmään "ruma"-"ruma", niin on täydellinen suhde.

    • seiskamies

      Harmi vaan että vähemmän kauniit naiset ei huoli vähemmän komeita miehiä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe