Syksyn mietteitä

https://www.youtube.com/watch?v=cO67JVN7IJU
Syksy värjää kadun toisella puolella olevan pensaan veren punaiseksi.
(keväällä vaalean punaiset kukat ennen lehtiä)
Syksy on mielestäni vuoden parasta aikaa, *harrastukset alkavat, kesä vihdoin ohi.
Aktivoidun kuin joku kääntäisi virrat päälle.
En muista tehneeni musiikilla aloitusta.............
Mitä syksy tuo, vie tai antaa

95

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1eero

      Mulla taas harrastuskausi loppuu tässäkuussa jotenkin haikea olo kesän mentyä, näin se on joka vuosi ei senpuoleen syksykin on omalla tavalla hyvää aikaa ennen loskakeliä.
      Talvella pientä liikunta kaupunkissa ja taas kesän odotusta, näin se menee kun on mennäkseen.

      • 1eero
        Voi että, no mehän täydennämme toisiamme,
        Minulla syykin, kun kesällä kaikki riehuvat ympäriinsä, olen aika paljon yksikseni täällä city´ssä


      • 1eero
        kawe kirjoitti:

        1eero
        Voi että, no mehän täydennämme toisiamme,
        Minulla syykin, kun kesällä kaikki riehuvat ympäriinsä, olen aika paljon yksikseni täällä city´ssä

        Miten ollakkaan, toinen huilaa silläaikaa. Heti vapun jälkeen tuli siirryttyä maaseudulle oisko yhteensä pariviikkoa ollu kaupungissa, ny oon jonkun päivän kotosalla sitten Puumalaan taasen, tosin kyllä alkaneet jo riittää siellä olo teen remppa hommeleita hissukseen ja puolukoita jonkun verran jos vaikka sieniäkin.


      • 1eero kirjoitti:

        Miten ollakkaan, toinen huilaa silläaikaa. Heti vapun jälkeen tuli siirryttyä maaseudulle oisko yhteensä pariviikkoa ollu kaupungissa, ny oon jonkun päivän kotosalla sitten Puumalaan taasen, tosin kyllä alkaneet jo riittää siellä olo teen remppa hommeleita hissukseen ja puolukoita jonkun verran jos vaikka sieniäkin.

        Oletan, että olet pääsääntöisesti onnekas ihminen?


      • 1eero
        kawe kirjoitti:

        Oletan, että olet pääsääntöisesti onnekas ihminen?

        Joo olen pitemmän aikaa ollut onnellinen kas huomasin ettei masentava olotila oikein sovi minulle tai joskus.


    • Syksy on surkeaa aikaa, usvaista ja märkää.
      Talvikin on parempi, on edes valoisampi.
      Jonkinlainen viehtymys usvaan.
      Talvinen usva iltahämärässä tekee järvellä taianomaisen olon.
      Kesäinen usva on lämmin.
      Keväisestä usvasta jäänyt mieleen jokivarsilta nouseva usva, kun ajeli aamuyöntunteina suoraan töihin. Niin, mistä ne miehet ajelee satoja kilometrejä... Se on miehen osa.
      Mutta syksyinen usva, se on synkkä ja läpitunkematon.

      Kevättä se Irinakin odottaa.

      https://www.youtube.com/watch?v=heHdZF0gJxA

      • k-kotton
        Nämähän ovat mielikuvia, joita kukin luo carpe diem-pohjalta, eli siinä hetkessä kun sen kokevat, jää sinne kokemusmaailmaan ja vaikea muuttaa, eikö.
        Siis joko hyvä tai ei ihan niin hyvä hetki ollut.


    • Viatonsivullinen

      Niin ikävä aihe etten jaksa paneutua. Kuin kaikki olisi menetetty,
      vaikkei ole mitään saatukkaan. Kesä luvattiin ja sittemmin peruttiin, katala luonto. Pakolaiset tulvii pohjoiseen, tulkoot tänne varpaansa
      palelluttamaan, sandaaleissaan:) Minä myin huopatossut kirpparilla.
      Yksi ylimääräinen punainen toppatakki on, untuvaa.
      Harrastukset alkavat ensiviikolla, ainoa valonpilkku. Runoja, lauluja, uimista, kuntosalia, ym......
      Eiköhän se siitä

      • No juuri noin, kyllä me taas syksyn myötä piristytään.


    • Yksyssä on oma viehätyksensä. Illat piemenee, yön ja päivän lämpötilaerot ovat suuret. Pienet aamupakkaset, ruska. Ihan kivaa vuodenaika kolemn muun lisäksi.

      • 1eero

        Oikeesti Suomen vuodenajan vaihtelut on vaihtelua, ei ainaista kesää tosin hiukan pitempi voisi olla, syksy menettelee kurasta ken tykkää, pakkasella ei ole pakko palella, kevät on odotusten aikaa, silmiä oikein häikäsee sitten on odotus loppunut on taasen kesä.


      • 1eero kirjoitti:

        Oikeesti Suomen vuodenajan vaihtelut on vaihtelua, ei ainaista kesää tosin hiukan pitempi voisi olla, syksy menettelee kurasta ken tykkää, pakkasella ei ole pakko palella, kevät on odotusten aikaa, silmiä oikein häikäsee sitten on odotus loppunut on taasen kesä.

        Jokaisella vuodenajalla on puolensa. Täällä pohjoisessa niiden erot ovat ehkä vielä isommat kuin Etelä-Suomessa. Aattele, kohta on jo joulu ja sitten taas alkaa j kevätaurinko häikäistä hangilla ja räystääät tippua,


      • 1eero

        Joo kun asut siellä pohjan perukoilla jossa saa varoa tippuvia räystäitä tai roikkuvia jääpuikkoja, aika vaaralliset asuinolot teillä kai talot pysyy pystyssä ilman pitämättä.


      • 1eero kirjoitti:

        Joo kun asut siellä pohjan perukoilla jossa saa varoa tippuvia räystäitä tai roikkuvia jääpuikkoja, aika vaaralliset asuinolot teillä kai talot pysyy pystyssä ilman pitämättä.

        Ku on ikäsä tääll asunu, nuot vaarat eivät tunnu vaaroilta lainkaa :). Talot eivät pysy pitämäti pystyssä. Aina jottain pitää pitää. Mullapa alako kesäloma, mitäs siihen sanot ?


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Ku on ikäsä tääll asunu, nuot vaarat eivät tunnu vaaroilta lainkaa :). Talot eivät pysy pitämäti pystyssä. Aina jottain pitää pitää. Mullapa alako kesäloma, mitäs siihen sanot ?

        Otit kesäloman, kato kalenteria ei syksyllä voi kesä lomaa pitää tai tai enskesä pidät varmaa hiihtoloman no pidä sitten kun mieles tekköö. Sinua ei sitten palstalla näy joten hauskaa joululomaa.


      • 1eero kirjoitti:

        Otit kesäloman, kato kalenteria ei syksyllä voi kesä lomaa pitää tai tai enskesä pidät varmaa hiihtoloman no pidä sitten kun mieles tekköö. Sinua ei sitten palstalla näy joten hauskaa joululomaa.

        Ehhehe! Mitenniieinäy?
        Meil on sillain et nejlä viikkoa pitää pitää kesä-elokuussa. Sit yksi viikko joko touko tai syyskuussa. Joten mulla nyt alkaa syysloma. Sitten viel talveksi jää näin vanhalla kaks.


      • 1eero

        Aee, minusta tuntuu että ole alvariinsa lomalla.
        Muuten kiitos kawelle teit piristivän aloituksen....noi muukalais alot alako masentaa.


      • 1eero kirjoitti:

        Aee, minusta tuntuu että ole alvariinsa lomalla.
        Muuten kiitos kawelle teit piristivän aloituksen....noi muukalais alot alako masentaa.

        No niin mulle sao työnantajali et "nuo joilla on ylipitkät lomat" :) Et koittakaa oittää ne alta pois. Mitä pitävät näin pitkän kokemuksen ja pitkän loman tienanneita töissä. Päästäsivät eläkkeelle :).


      • siilimuori2 kirjoitti:

        No niin mulle sao työnantajali et "nuo joilla on ylipitkät lomat" :) Et koittakaa oittää ne alta pois. Mitä pitävät näin pitkän kokemuksen ja pitkän loman tienanneita töissä. Päästäsivät eläkkeelle :).

        Juu, kiitos myös nittaminaxille. Minäkää an jaksa vatkata mukalaisita enää. Sitä vatkataan jo muutenki joka tuutissa.


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Juu, kiitos myös nittaminaxille. Minäkää an jaksa vatkata mukalaisita enää. Sitä vatkataan jo muutenki joka tuutissa.

        Minua pikkasen hymyilyttää, teillä siellä peräpohjolassa puhutaanko teillä niiku kirjoitetaan sitä vaan.


      • 1eero kirjoitti:

        Minua pikkasen hymyilyttää, teillä siellä peräpohjolassa puhutaanko teillä niiku kirjoitetaan sitä vaan.

        Joo. Kyllä siitä saldosta vähennettään kirjoitusvirheet :D.


    • nuormieli

      Kunhan menisi vain nopeasti syksy ja loskaaika, sit jo alamme pikku-jouluja odottamaan ja taas maa on niin kaunis lumi valkoinen. Luulen et tänä talvena on runsasluminen talvi, katselin mökillä pihlajaa jossa ei ollut marjoja laisinkaan, tuli mieleen vanhankansan sanonta, pihlaja ei kanna kahta taakkaa siis jos ei marjoja lunta on senkin edestä ja päinvastoin, pitääpä seurata, olen kesän lapsi ja siksi tätä syksyn kaamosta valaisen kynttilöillä ja parveke lyhdyillä siinäkin on oma viehätyksensä.

      • Hyvä asenne, noin minäkin teen. Mummo sanoi myös noin, että Pihlaja ei kahta taakkaa kanna, mutta siitä lienee myös toinen näkemys.


    • Viatonsivullinen

      Mikään ei oo niin masentavaa kun se et joku alkaa haastaa kesäl lumest
      ja kynttilöist, mie koht parkasen itkun enk lopeta ollenkaa.
      Lopeta sie nuormiel tuo kauhea kuvailu...

      • Älä vielä, tämähän on vasta veryttelyä, kun kohti myöhempää syksyä mennään...........


      • nuormieli

        No enhän mie sinnuu halluu itkettää en "veikkonen"! ilahuttaa ajattelin, ajattalehan sie lähemmin kas kuin tuo liekki lepattaa ja lämpöä syksyn pimeyteen antaa. Älä itkuun paraha!, vaik karjalan tyttölöiden kehastaan herkkiä olleenkin. (Hesas muuten sataa ja on todella ankea sää, en oo nenääni ulos pistänyt, oon tehnyt vain noita paperitöitä)


      • Statistaako
        nuormieli kirjoitti:

        No enhän mie sinnuu halluu itkettää en "veikkonen"! ilahuttaa ajattelin, ajattalehan sie lähemmin kas kuin tuo liekki lepattaa ja lämpöä syksyn pimeyteen antaa. Älä itkuun paraha!, vaik karjalan tyttölöiden kehastaan herkkiä olleenkin. (Hesas muuten sataa ja on todella ankea sää, en oo nenääni ulos pistänyt, oon tehnyt vain noita paperitöitä)

        Nytkö oottekin jo karjalaistyttöjä eikö hämäläisiä ;)))melkoisia huijareita.


      • nuormieli
        Statistaako kirjoitti:

        Nytkö oottekin jo karjalaistyttöjä eikö hämäläisiä ;)))melkoisia huijareita.

        Saa kai täällä eri murteita käyttää jos halua, minusta nämä murteet on suuri rikkaus meidän kielessämme.


      • nuormieli
        Statistaako kirjoitti:

        Nytkö oottekin jo karjalaistyttöjä eikö hämäläisiä ;)))melkoisia huijareita.

        Tässä pieni näyte ) että totanoin kyllä se nääs hämeenmurrekin taittuu, ei maar mää tairankin mennä suihkuun kun totanoin nysse lakkas satamasta ja lährin lenkille ja se nääs lykkää hien päälle.


      • Statistaako
        nuormieli kirjoitti:

        Saa kai täällä eri murteita käyttää jos halua, minusta nämä murteet on suuri rikkaus meidän kielessämme.

        Saa saa murteita käyttää mutta miksi esiintyä karjalaisena jos ei sitä ole.


      • nuormieli

        Huijariksi en itseäni nimittäisi on vain tullut tutuiksi nuo eri murteet. Hämeessä on juureni mut "hesalainen" olen, et se siitä, se on moro!.


      • ent.siivoojaparka
        nuormieli kirjoitti:

        Tässä pieni näyte ) että totanoin kyllä se nääs hämeenmurrekin taittuu, ei maar mää tairankin mennä suihkuun kun totanoin nysse lakkas satamasta ja lährin lenkille ja se nääs lykkää hien päälle.

        Kyllä nyt taisi tulla pohjanmaalaista sekaan... ja kyyll maar varsinaissuomalaistakin.
        Olet kiinnostunut murteista, mutta et tarpeeksi, koska sekoitat kaikki yhdeksi hutuksi.


      • nuormieli
        Statistaako kirjoitti:

        Saa saa murteita käyttää mutta miksi esiintyä karjalaisena jos ei sitä ole.

        Karjalaiseksi en ole itseäni esitellyt /esiintynyt, olen vain käyttänyt eri murteita, AINA samalla "nimmarilla".


      • Statistaako
        nuormieli kirjoitti:

        Karjalaiseksi en ole itseäni esitellyt /esiintynyt, olen vain käyttänyt eri murteita, AINA samalla "nimmarilla".

        Tuskin toi viaton sivusta kirjottajakaan karjalainen on.


      • nuormieli
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kyllä nyt taisi tulla pohjanmaalaista sekaan... ja kyyll maar varsinaissuomalaistakin.
        Olet kiinnostunut murteista, mutta et tarpeeksi, koska sekoitat kaikki yhdeksi hutuksi.

        Joo saattaa sitä joskus mennä vähän metsään kun en kuitenkaan jatkuvasti noita murteita käytä, pitäiskö vaihtaa englannin kieleen sitä nyt kuitenkin useimmat osaa.


      • Viatonsivullinen

        Häme on murteiden sulatusuuni, jokapuolelta pakkaa tänne porukkaa,
        tää on nääs, nääs niin kivaa seutua, tääl on kivoja ihmisii.
        Minun mies oli Karjalan siirtolaisii, joku vivahde sieltä jäi puheeseeni.
        Oikeasti minä puhun kirjakieltä, aikanaan työpaikka vaati niin, se jäi
        tavaksi. Minä vain leikin murteilla, se on kivaa, eikä liian virallista.
        Eiköstä vaan.


      • nuormieli
        Viatonsivullinen kirjoitti:

        Häme on murteiden sulatusuuni, jokapuolelta pakkaa tänne porukkaa,
        tää on nääs, nääs niin kivaa seutua, tääl on kivoja ihmisii.
        Minun mies oli Karjalan siirtolaisii, joku vivahde sieltä jäi puheeseeni.
        Oikeasti minä puhun kirjakieltä, aikanaan työpaikka vaati niin, se jäi
        tavaksi. Minä vain leikin murteilla, se on kivaa, eikä liian virallista.
        Eiköstä vaan.

        Olet aivan oikeassa häme ja hämäläiset ovat kivoja, reiluja ja rehellisiä ihmisiä, siellä sanotaan juuri niinkuin ajatellaan, olen hämeen mökkiläinen joten kesällä vietän paljon aikaani siellä. Aika jännä sattuma minun X:ni oli karjalainen.


      • ikäloppukojo
        Viatonsivullinen kirjoitti:

        Häme on murteiden sulatusuuni, jokapuolelta pakkaa tänne porukkaa,
        tää on nääs, nääs niin kivaa seutua, tääl on kivoja ihmisii.
        Minun mies oli Karjalan siirtolaisii, joku vivahde sieltä jäi puheeseeni.
        Oikeasti minä puhun kirjakieltä, aikanaan työpaikka vaati niin, se jäi
        tavaksi. Minä vain leikin murteilla, se on kivaa, eikä liian virallista.
        Eiköstä vaan.

        Onko sun miehesi niin vanha eli syntynyt ennen sotia?


      • Viatonsivullinen
        ikäloppukojo kirjoitti:

        Onko sun miehesi niin vanha eli syntynyt ennen sotia?

        Miten nyt haluat ajatella, kaikki käy, ei ole mitään väliä.


      • ikäloppukojo
        Viatonsivullinen kirjoitti:

        Miten nyt haluat ajatella, kaikki käy, ei ole mitään väliä.

        En minä mitenkään "halua ajatella", kirjoituksestasi saa tuon käsityksen.


      • Viatonsivullinen
        ikäloppukojo kirjoitti:

        En minä mitenkään "halua ajatella", kirjoituksestasi saa tuon käsityksen.

        Sinähän olet sitten ajattelematon. Ei saa olla niiin ajattelematon:)


    • nuormieli

      Älkää klikkailko!!! voitte korkeintaan voittaa viiruksen.

    • ent.siivoojaparka

      Älkää nyt vielä syksystä höyrytkö. Tulee se sitten kun sen on aika tulla, joskus parin kuukauden päästä. Kunhan nyt kesäkin ensin. Ja näkyyhän sekin vähitellen tulevan.
      Vielä tähän aikaan 19 astetta ja miten paljon lie ollut päivällä. Parvekkeella meinasi naama palaa...

      • siiliimuori3

        Tämä aamuna 0,3 astetta lämmintä. Auton tuulilasit sai rapata. Puhallin meni autosta sököksi ja tuulilasin läpi ei nähny mitää. Joten kyllä meillä syksy on.


      • 1eero
        siiliimuori3 kirjoitti:

        Tämä aamuna 0,3 astetta lämmintä. Auton tuulilasit sai rapata. Puhallin meni autosta sököksi ja tuulilasin läpi ei nähny mitää. Joten kyllä meillä syksy on.

        Minäkin sulattelin eilen jäitä hiustenkuivaajalla !


      • Pakastinta tieten?


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Pakastinta tieten?

        Niinpä, nopeasti kävi.


    • eppu2

      Poika lähti lomalta eilen. Kissan kanssa tässä kaksin ollaan.
      Vielä tehtiin alkuviikolla valua, 525 kg meni vetoniittia. Saunasta päin kävin 3 kertaa uimassakin.
      Minusta kaikilla vuodenajoilla on omat hyvät puolensa. Juuri kaivoin perunoita kattilaan ja nyhdin lehtisalaattia. Sipulit on jo kuivumassa. Marjojen kimpussa vähän väliä. Nämä ovat niitä syksyn hyviä puolia.
      Ilmatkin on ollut oikein mukavia.

      • k-kk

        Menin kerran kauppaan ostamaan sanerauslaastia ja pyysin vetoniittiä ,nuor nais myyjä toi laatikon pöytään ja kysyvästi katsoi,että näitäkö?


      • eppu2
        k-kk kirjoitti:

        Menin kerran kauppaan ostamaan sanerauslaastia ja pyysin vetoniittiä ,nuor nais myyjä toi laatikon pöytään ja kysyvästi katsoi,että näitäkö?

        Kesti hetken, ennenkuin hoksasin.


      • henrjii
        k-kk kirjoitti:

        Menin kerran kauppaan ostamaan sanerauslaastia ja pyysin vetoniittiä ,nuor nais myyjä toi laatikon pöytään ja kysyvästi katsoi,että näitäkö?

        toiko se pop niittiä. Mää olin kerran tekemässä muurarille laastia, kun se muurasi saunan tornia. Sattuipa että sekaan meni vähän männynhakoja, niin katolta kuului heti, mitäs ihmeen hakopaskaa tämä on, ei tällä voi muurata


      • 1eero

        Mistä tietää laastin sopivuuden muurarille ?


      • henrjii

        nupina kun loppuu niin kura on kokolailla kohillaan


      • 1eero

        Ennen sanovat kun kauhalla sipasoo laastin pintaa ni se leviää samallai kui kattos naisen alapäähän, silloin se kelpaa muurarille.


      • k-kk
        1eero kirjoitti:

        Ennen sanovat kun kauhalla sipasoo laastin pintaa ni se leviää samallai kui kattos naisen alapäähän, silloin se kelpaa muurarille.

        Se laasti juttu menee kylläkin sillai että, verät siihen pintaan kauhalla viivan ja sit nostat altapäin ,hyvä laasti aukeaa kuin se konsanaan.
        Monesti kokeillut ja silloin on hyvä muurata.


      • k-kk
        henrjii kirjoitti:

        toiko se pop niittiä. Mää olin kerran tekemässä muurarille laastia, kun se muurasi saunan tornia. Sattuipa että sekaan meni vähän männynhakoja, niin katolta kuului heti, mitäs ihmeen hakopaskaa tämä on, ei tällä voi muurata

        Joo pop niittejä ,meni hetki kun hain totista ilmettä ja muistelin sanerauslaastin nimee.


      • 1eero
        k-kk kirjoitti:

        Se laasti juttu menee kylläkin sillai että, verät siihen pintaan kauhalla viivan ja sit nostat altapäin ,hyvä laasti aukeaa kuin se konsanaan.
        Monesti kokeillut ja silloin on hyvä muurata.

        Noinikkaasti en kertonu tarpeeksi tarkasti, pitäs munkin rapata mökin sokkelit vielä syksyn aikana tiedä heittäskö karkeen hiekan pintaan hiertämisen jälkeen.


      • eppu2
        1eero kirjoitti:

        Noinikkaasti en kertonu tarpeeksi tarkasti, pitäs munkin rapata mökin sokkelit vielä syksyn aikana tiedä heittäskö karkeen hiekan pintaan hiertämisen jälkeen.

        Poika teki ja minä toimin apuihmisenä, sellaisen 50 neliöö ison terassin kahdelle sivulle mökkiä. Kaiteet vielä tänä syksynä meinataan saada aikaan.
        Kyllä on pussipimee, mutta 11 astetta näyttää olevan lämmintä.


      • 1eero
        eppu2 kirjoitti:

        Poika teki ja minä toimin apuihmisenä, sellaisen 50 neliöö ison terassin kahdelle sivulle mökkiä. Kaiteet vielä tänä syksynä meinataan saada aikaan.
        Kyllä on pussipimee, mutta 11 astetta näyttää olevan lämmintä.

        Jaa olet mökillä, pimeys alkanut nopeasti aikastumaan, muuten siellä huomaa pimeyden ja kirkkaan tähtitaivaan ihan toisella tapaa, tulin kaupunkiin toissapäivänä ja takas oli tarkoitus mennä hetimiten alkuviikosta.
        Joo hommeleita tehessä menee aika rapiasti ja saapi liikuntaa. Meillä on tuo mökin täysperuskorjaus kestänyt parisenvuotta, ulkoapäin viittävailla valmis.


      • eppu2
        1eero kirjoitti:

        Jaa olet mökillä, pimeys alkanut nopeasti aikastumaan, muuten siellä huomaa pimeyden ja kirkkaan tähtitaivaan ihan toisella tapaa, tulin kaupunkiin toissapäivänä ja takas oli tarkoitus mennä hetimiten alkuviikosta.
        Joo hommeleita tehessä menee aika rapiasti ja saapi liikuntaa. Meillä on tuo mökin täysperuskorjaus kestänyt parisenvuotta, ulkoapäin viittävailla valmis.

        Kyllä sitä hommaa aina on, kun vaan tekemään alkaa.
        Nuoria kun oli täällä ja olivat yöllä pihalla, niin ihmettelivät aamulla, että onko se linnunrata, kun näkyy.
        Ihmettelivät sitä, kun kaupungissa ei paljon tähtiäkään näe.


      • 1eero

        Huomenta.
        Päivä on valjennu marmaana se ei tahtia haittaa.


      • 1eero kirjoitti:

        Huomenta.
        Päivä on valjennu marmaana se ei tahtia haittaa.

        Huomenta. Meil näyttää aurinko nousevan. Minä lähen kohta atonrattiin tien päälle, autossa on lämmityslaitteet ja valot joten mahollinen harmauskaan ei haittaa.


      • 1eero

        Kohta laskee, tulin rauhottumaan, pakenin pakolais juttuja tänne, tai sulen koneen.


      • 1eero kirjoitti:

        Kohta laskee, tulin rauhottumaan, pakenin pakolais juttuja tänne, tai sulen koneen.

        Nii. Aika kiihkeetä vaikuttaa olevan. Minä tulin just kotiin, moottoritiekin oli kuuma, aika hurjia ohituksia muutama, huhhuh. Aurinko laskee, kuin myös lämpötila.


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Nii. Aika kiihkeetä vaikuttaa olevan. Minä tulin just kotiin, moottoritiekin oli kuuma, aika hurjia ohituksia muutama, huhhuh. Aurinko laskee, kuin myös lämpötila.

        Nainen kuumaana sanoi huh, minä pyörällä hikisenä sellasta se saunasta puhtaana mitäs tässä sanoi ...


      • 1eero kirjoitti:

        Nainen kuumaana sanoi huh, minä pyörällä hikisenä sellasta se saunasta puhtaana mitäs tässä sanoi ...

        :D? Mitäs ?


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        :D? Mitäs ?

        Anteeteeks moottori kun ne hyrrää


      • 1eero kirjoitti:

        Anteeteeks moottori kun ne hyrrää

        Moottorit?


    • 1eero

      Jos joku pahastuu mutta kawen aloitus on parempi, uutisia tiedämme missä mennään ei aina pako niitä aina tänne.
      Anteeks kovasti jos wiski grokin otin sikarin sytytin se ei ole teiltä pois.

      • Jooops. Ei siin mitää jos sulla kuitenkin pysyy hanskassa mitä kirjoitat. Ettet vaan huomenna sitten kadu kun luet täältä et mitä tuli kirjoitettua ;).


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Jooops. Ei siin mitää jos sulla kuitenkin pysyy hanskassa mitä kirjoitat. Ettet vaan huomenna sitten kadu kun luet täältä et mitä tuli kirjoitettua ;).

        Minäko maailman inhimillinenen ihminen, voi hellanlettusentään minä aamulla teitä muistan laita mielees.


      • 1eero kirjoitti:

        Minäko maailman inhimillinenen ihminen, voi hellanlettusentään minä aamulla teitä muistan laita mielees.

        No sitähän tarkoitinkin ettet liian inhimilliseksi heittäydy :DD.
        Okei, et muista et.


    • 1eero

      Muut palstalaiset mitä ne aatteloo. Hyvin hiliskisia jos vaen pitkällällään.

      • Aatteloo mistä?


      • k-kk

        On tääl varmaan muitakin lukijoita eivät viitti kommentoira kun ei tunnu olevan mitään lisättävää .
        Hiljanen tupa ,hämärä valo ja pomon vieno hyrinä kamarista,siin ne on mun eväät perjantai ehtooseen.


    • 1eero

      Grillasin makkaroo justiin. Elä ....

      • Toivottavasti euroeero ei pikkutinossaan tukehtunu makkaraan kun jäi lausekin kesken.


    • Viatonsivullinen

      Kauheeta ukonilmaa tänne, näkyy välähdykset ja salamat komeesti iPhonen näytössä.
      Ilmankos niin hautovanlämmin on aamu ollut, aurinko paistaa vielä.
      Omenasato on valitettavasti heikko, omehilloa teen vain omista omenista, en sitävarten osta.
      Pitkään olen jaksanut. Ystäväni ei taida enää jaksaa, se on sitten siinä.
      Ei usko ihmeeseen.

      • nuormieli

        Onneksi en lähtenyt mökille, ukonilmat on siellä karmeita, monta tuntia kestävät kun on jokapuolla järviä jos noi ukkospilvet tulevat yli vesien ei ne ihan heti lähdekään pois, tääl kaupungissa en ukkosta säikähdä mut mökillä kun ikkunat helisee ja taivas räiskyy valkoisena olen monta unetonta yötä viettänyt.


      • Voi kun mukavaa jutustelua tästä tuli, tykkään oikein kovasti. Onhan joukossa tuo muurauksen tapoihin liittyvä hykerryttävä pätkä myös.
        Syksy tosiaan värjää tienoon ennen talvilepoa, olen fb.ssä saanut pohjoisessa olevien kuvien kautta nähdä maaruskaa jo.
        Meillä on suvussa nyt surun ja luopumisen hetki menossa, mutta kun tähän ikään ehtii on enemmin kuin todennäköistä, että luopua täytyy useistakin ihmisistä ja/tai asioista. Syksy siis antaa satoa ja vie kypsää viljaa.


    • argabd

      Saat 80 Ilmaista mahdollisuutta
      tulla miljonääriksi ja voittaa yli 11
      miljoonaa euroa!
      Klikkaa tästä!
      http://bit.ly/jattipotti

    • Viatonsivullinen

      Olen nyt juuri sellaisessa paikassa jossa ukkonen mellastaa. Yli järvenselän kun tulee jää siihen pyörimään, suurehko vuori tuossa vieressä, siihen jos iskee tärisyttää tätä taloa. Vierestä kulkee myös iso
      voimalinja joten sähköä riittää ilmassa. Lapsena pelättiin monet kerrat
      tässä talossa, äitikin pelkäsi. Onneksi isä piti perheensä aisoissa,
      oli sodan kokenut mies, ei pienestä hötkynyt. Nukuttiin kesällä aitassa ja
      tyynyt kainalossa juostiin sisälle ukkosta pakoon:))
      Nyt jyrisee, lähden kaupoille, en karkuun:)

    • Heikunkeikku

      Syksy ei ole lemppari. Kevät on mun heiniäni. Mutta ei tämä syksykään ihan hirvittävä ole, vaikka se talvea enteileekin.
      Nyt ovat työt alkaneet. Oon jo päässyt jonkinasteiseen vauhtiin. Kyllä se vielä paranee, jahka pääsen työn sisään ihan kunnolla kiinni.
      Oppilailla on ekalla tunnilla hurjasti kertomista. Mitä kaikkea kivaa kesä on pitänyt sisällään.
      Yks uus oppilas (7v) tuli tunnille ja ihan ensimmäiset sanat olivat: Mä en kuule osaa oikein hyvin lausua Y-kirjainta. Se tulee aina väärin. Sitte R-kirjain on myös erilainen kuin muilla.
      Oppilas puhuu kotonaan venäjää. Sanoin, että hyvinhän sinä nuo kirjaimet lausut, johon hän, että etkö kuule eroa? Y tulee melken ku U.
      Mutta se tuosta asiasta. Sataa tihkuttaa. Kissi vahtas ovenraosta ulos ja kääntyi takaisin sisälle. Tuossa se vieressä rötköttää. Lohikeitto (5 litraa) on valmistumassa. Mun lempiruokaani.
      Mitenhän täyttäisin tämän päivän. Yhtään en keksi mitä tekisin.

    • nuormieli

      Minäpä innostuin siivoamaan kuvittelin et "hesas" sataa lopun päivää, vaan eipä mitä auringoinen se tuolta pilvenraosta kurkistelee ja keikistelee, houkuttelee ulos lähtemään ja sit ku oot päässyt ulos niin jo vetää taivas mustaks ja vettä vihmaa, oikein aito "syyskesän" sää, no ei valiteta kyl nämä neljä eri vuodenaikaa on meille rikkaus jos aina paistais aurinko ei siitä osais iloita niin kuin auringoinen sää meille rintaan riemun saapi.

      • Viatonsivullinen

        Miks suomalaisten rikkaus pitää olla kaikkea kurjuutta roppakaupalla,
        niistä pitää olla vielä kiitollinen, jopa ylpeä. Rospuuttokelit, pakkaset,
        minikesä, verot kaikesta viimosenpäälle nyljettynä. Asuminen niin kallista että ihmettelen, kun ihmiset sentään katonalle päässeet.
        Nyt pitäisi majoittaa ties ketä. Olisivat jääneet lämpimiin maihin:-)


      • nuormieli

        Äläs muuta virka, tuo on aivan totta mut onhan meidät jo niin "monessa sopassa keitetty" et kyllä me kestämme, tuo pakolaisten kohtalo on toisaalta niin puhutteleva ja toisaalta niin kiukuttava/ärsyttävä juttu että minä yritän pysytellä sen ulkopuolella tai oikeammin "säästän" itseäni sillä että en sitä liikaa pohdiskele, ja jos missä niin H:gissä näkyy myös se että meillä olisi kyllä ihan oman maan kansalaisiakin avun tarpeessa, mut se siitä.


    • eppu2

      Minulla tuo perjantai kului siten, että kävin kotona pyykillä ja mökillä nakkasin rytkyt narulle. Tartuin moottorisahaan ja raivasin pihatien päästä näkemäesteen.
      Illalla lähdin järvelle, enkä pitkälle päässyt, kun nappasi. 4kg vonkale se siellä.
      Tuossa monikin kertoi ukonilmasta. Täällä sellaista ei ole näkynyt. Pilvipoutaa ja ihan tyyni.

    • nuormieli

      "4 kg vonkale" onko unta vai noita kalajuttuja?.

      • eppu2

        Ei tartte nähdä unta, eikä kertoo juttuja. Se on vaan joskus totuus tarua ihmeellisempää.


    • nuormieli

      Nyt muistinkin minulla on viimeviikon lottokuponki tarkistamatta, voi kunpa se olisikin totuus tarua ihmeellisempi. (ei minulla pikkurahan puute oo mut suurempi summa ois lottovoitto).

      • eppu2

        Ostin eilen arvan, muttei puupenniäkään tullut.
        Erittäin harvoin ostan ja lottoa teen ihan muutaman kerren vuodessa.


      • nuormieli

        Huomenta,"puupenniä" niin olihan meillä joskus pennitkin markkojen lisäksi, minulla oli viimeksi lotossa 20 euron voitto, no se nyt on vain sitä pelkkää todellisuutta joka joskus voi olla taruakin ihmeellisenpää, odottelenkin et se "taru" muuttuis todeksi.


      • eppu2
        nuormieli kirjoitti:

        Huomenta,"puupenniä" niin olihan meillä joskus pennitkin markkojen lisäksi, minulla oli viimeksi lotossa 20 euron voitto, no se nyt on vain sitä pelkkää todellisuutta joka joskus voi olla taruakin ihmeellisenpää, odottelenkin et se "taru" muuttuis todeksi.

        Aina saa toivoa.
        Joskus 45 vuotta sitten, mieheni voitti vakioveikkauksesta sen verran, että sillä ostettiin pulsaattoripesukone. Tuli ihan tarpeeseen, kun poika oli vauva. Kertakäyttävaippoihin, joita ei vielä paljon ollutkaan, oli varaa vain, jos mentiin kylään.


      • Uusin kirjaosotos; Mindfulnes - se valottaa tapoja kohdata erilaisia tilanteita / vaiheita elämässä - tietoista läsnäoloa. (Sarah Silverton)
        Nopealla vilkaisulla sisältöä voi tutkia useammankin kerran.
        Toinen on aikuisten värityskirja, vaikeita kuvoita, pointti on rauhottuminen ja keskittyminen.
        Nämä nyt syksyn iloksi sitten, modernismin lisäksi......................


    • omiapitääolla

      Alkuperäinen viesti,no maan ja taivaan väliltä tämäkin.Terveisiä Tuuriin siihen voglia myymälään.Seurasin sivusta kun naisasiakas valitsi ja ostikin puseron.Siinä samaan aikaan kävi paikallisia pohjalaisia naisia heille tarjottiin lögiä,vaikka ei ostaneet mitään???Puseron ostajalle ei tarjottu,kun oli muualta ei omia??!niinkö!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe