Taksiin liittyvät kysymykset

kysyniinvastaan

Taksin kuljettamisesta, palkkauksesta, km-taksasta, vakuutuksista, työpaikoista, uberista ja muista taksiin liittyvistä asioista sekä ravintoloihin liittyvistä asioista annan asiantuntevia vastauksia.

Tee rohkeasti kysymyksiä, vastaan mielelläni. Myös lainopilliset kysymykset ovat erikoisalaani. Alvi laskelmat ja katelaskelmat ovat myös erikoisosaamistani.

Sana on vapaa.

Terveisin PA

ps. Turussa on syksy saapunut.

177

1030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meteorologi

      Jos taksi tai muu ajoneuvo lähtee ajamaan itään päin, niin milloin se on perillä idässä?

      • kysyniinvastaa

        Riippuu siitä onko kyseessä peukalokyyti jolloin se voi olla laiton ja kuljettaja joutuu vaikeuksiin (uber) tälläin perilletulon aikaa on vaikea antaa.

        Mikäli kyseessä on pakettiauto ja mukana on tavaraa niin silloin ei tarvitse maksaa kyydistä mitään vain tavaran kuljetuksesta. Perillä se on varttia yli.

        Taksilla perillä ollaan varttia vaille. Taksinkuljettaja saa tuntipalkaa ja myös paluumatkasta idästä.


      • TuomasVirallinenTietäjä

        Olen valmiina vastaamaan uusiin kysymyksiin. Nimimerkkini on muuttunut mutta asiantuntemus on vaan lisääntynyt. Kysy mitä vaan, minä tiedän vastauksen.


      • AlanVaihtoEdessä
        TuomasVirallinenTietäjä kirjoitti:

        Olen valmiina vastaamaan uusiin kysymyksiin. Nimimerkkini on muuttunut mutta asiantuntemus on vaan lisääntynyt. Kysy mitä vaan, minä tiedän vastauksen.

        Millainen työllisyystilanne on? Löytyykö töitä?


      • AlanVaihtoEdessä

        Mikä on työllisyystilanne? Onko töitä?


      • TuomasVirallinenTietäjä
        AlanVaihtoEdessä kirjoitti:

        Mikä on työllisyystilanne? Onko töitä?

        Valitettavasti työllisyystilanne on huono. Hakutuloksilla tulee 0 vapaata paikkaa kun katsoo Mollin sivuilta.

        Taksinkuljettajat mollaavat omaa alaansa jottei allalle tulisi lisää kuskeja. Työpaikat kiven alla. Alla hyvä tuntipalkka jonka takia kuskit haluavat pitää työpaikkansa suljettuna rinkinä.


      • AlanVaihtoEdessä
        TuomasVirallinenTietäjä kirjoitti:

        Valitettavasti työllisyystilanne on huono. Hakutuloksilla tulee 0 vapaata paikkaa kun katsoo Mollin sivuilta.

        Taksinkuljettajat mollaavat omaa alaansa jottei allalle tulisi lisää kuskeja. Työpaikat kiven alla. Alla hyvä tuntipalkka jonka takia kuskit haluavat pitää työpaikkansa suljettuna rinkinä.

        Tuntipalkka? Kuinka paljon keskinmäärin? Millaisia tunteja joutuu tekemään? Olen kuullut että kuskeilla olisi prosenttipalkka, ei siis ole?


      • TuomasVirallinenTietäjää
        AlanVaihtoEdessä kirjoitti:

        Tuntipalkka? Kuinka paljon keskinmäärin? Millaisia tunteja joutuu tekemään? Olen kuullut että kuskeilla olisi prosenttipalkka, ei siis ole?

        Taksit liikuu 24/7 joten työvuorot sovittavissa hyvin omien tarpeiden mukaan.Esim seitsemän kymmenen tunnin päivää ja 7 päivää vapaata, keskimääräiset viikkotunnit siis 35h. Lisäksi alalla on hyvä tuntipalkka 13,-/h lisät

        Prosenttipalkkaus on MYYTTI jota kuskit hokevat.

        Siksi ne vapaat paikat onkin kiven alla


      • 6789jbvvgbn
        TuomasVirallinenTietäjää kirjoitti:

        Taksit liikuu 24/7 joten työvuorot sovittavissa hyvin omien tarpeiden mukaan.Esim seitsemän kymmenen tunnin päivää ja 7 päivää vapaata, keskimääräiset viikkotunnit siis 35h. Lisäksi alalla on hyvä tuntipalkka 13,-/h lisät

        Prosenttipalkkaus on MYYTTI jota kuskit hokevat.

        Siksi ne vapaat paikat onkin kiven alla

        Oletko ihan tosisas?


      • TuomasVirallinenTietäjä
        6789jbvvgbn kirjoitti:

        Oletko ihan tosisas?

        Kyllä. Taksinkuljettavat saavat tuntipalkkaa joka on 13,-/h lisät. Tämä on siis minimipalkka. Itse olisin valmis tuohon unelmatyöhön 10,-/h lisät mutta paikat ovat kiven alla. Prosnttipalkkaus on MYYTTI ja vapaita paikkoja ei ole. Simppeliä.

        Pidetään keskustelu asialissena. Eiks jep.


      • hdfwww
        TuomasVirallinenTietäjä kirjoitti:

        Kyllä. Taksinkuljettavat saavat tuntipalkkaa joka on 13,-/h lisät. Tämä on siis minimipalkka. Itse olisin valmis tuohon unelmatyöhön 10,-/h lisät mutta paikat ovat kiven alla. Prosnttipalkkaus on MYYTTI ja vapaita paikkoja ei ole. Simppeliä.

        Pidetään keskustelu asialissena. Eiks jep.

        Mistäs niin päättelit että ihan tuntipalkkaa?


      • TuomasVirallinenTietäjää

      • lipalaapa

      • TuomasVirallinenTietäjäs
        lipalaapa kirjoitti:

        Jaaha Että ihan Tessistä. Mitä vielä?

        Puheet alalla olevasta työvoimapulasta ovar MYYTTI. Eiks jep. Simppeliä.


      • ViidenTähdeUberKuski
        TuomasVirallinenTietäjä kirjoitti:

        Olen valmiina vastaamaan uusiin kysymyksiin. Nimimerkkini on muuttunut mutta asiantuntemus on vaan lisääntynyt. Kysy mitä vaan, minä tiedän vastauksen.

        Jos minulla on Ducato paku ja Runosmäen kiskalle tilataan mut kuljettamaan sipsipussia toiselle puolelle Runosmäkeä ja otan kyytiin tilaajan niin onko kyseessä tavaran kuljetus vaikka mulla olis asiakas kyydissä? Laskutan matkasta 0,43/km. Entä jos mulla olisikin V70 ja kuskaisin sen sipsipussin ja neljä henkilöä?


      • TuomasVirallinenTietäjä
        ViidenTähdeUberKuski kirjoitti:

        Jos minulla on Ducato paku ja Runosmäen kiskalle tilataan mut kuljettamaan sipsipussia toiselle puolelle Runosmäkeä ja otan kyytiin tilaajan niin onko kyseessä tavaran kuljetus vaikka mulla olis asiakas kyydissä? Laskutan matkasta 0,43/km. Entä jos mulla olisikin V70 ja kuskaisin sen sipsipussin ja neljä henkilöä?

        Minullakin on Ducato. Ajan sillä nimenoman pakettikuljetuksia asiakkaat kyydissä. Laskutan siitä 0,43/km. Simppeliä. Ei ole kimppakyytirinki.

        Sipsipussi kannattaa ostaa Lidelistä. Alvi on mielenkiintoinen juttu kun ostaa se sitten Runosmäen kiskalta.

        Minäkin olen ajatellut hankkia V70 Volvon. Ensin pitäisi saada vain töitä. Olen valmis unelmahommaan taksikuljettajaksi 10,-/h lisät mutta allalla ei ole vapaita paikkoja. Olisin myös valmis ajamaan roskisautoa samaan hintaan koska olen vanhan kansan työmies vaikka olenkin alle 30-v. Voin käydä 100 paikassa työpäivän aikana, ei ole ongelma.


      • OnkoVaiEiOle
        TuomasVirallinenTietäjä kirjoitti:

        Olen valmiina vastaamaan uusiin kysymyksiin. Nimimerkkini on muuttunut mutta asiantuntemus on vaan lisääntynyt. Kysy mitä vaan, minä tiedän vastauksen.

        Onko uber laillinen?


      • OnkoUberLippisKireä
        kysyniinvastaa kirjoitti:

        Riippuu siitä onko kyseessä peukalokyyti jolloin se voi olla laiton ja kuljettaja joutuu vaikeuksiin (uber) tälläin perilletulon aikaa on vaikea antaa.

        Mikäli kyseessä on pakettiauto ja mukana on tavaraa niin silloin ei tarvitse maksaa kyydistä mitään vain tavaran kuljetuksesta. Perillä se on varttia yli.

        Taksilla perillä ollaan varttia vaille. Taksinkuljettaja saa tuntipalkaa ja myös paluumatkasta idästä.

        Kiristääkö uber lippis todellakin kovaa päätä?


      • HähMitäHäh
        kysyniinvastaa kirjoitti:

        Riippuu siitä onko kyseessä peukalokyyti jolloin se voi olla laiton ja kuljettaja joutuu vaikeuksiin (uber) tälläin perilletulon aikaa on vaikea antaa.

        Mikäli kyseessä on pakettiauto ja mukana on tavaraa niin silloin ei tarvitse maksaa kyydistä mitään vain tavaran kuljetuksesta. Perillä se on varttia yli.

        Taksilla perillä ollaan varttia vaille. Taksinkuljettaja saa tuntipalkaa ja myös paluumatkasta idästä.

        milloin voi ajaa maksimitaksalla?


      • AinaTietenkin
        HähMitäHäh kirjoitti:

        milloin voi ajaa maksimitaksalla?

        Aina.


      • ViestipuuTaiSagaaSattuu
        HähMitäHäh kirjoitti:

        milloin voi ajaa maksimitaksalla?

        Silloin kun on julkisen liikenteen lakko. Silloin kuljettajat yhdessä sopien päättävät ajaa maksimitaksalla ja käyttää hädänalaisten tilaa hyväkseen. Totta. Mitä taksit tekivät joukkoliikenteen lakon aikana. Juuri noin. Simppeli, eiks jep?


      • SisuMäättä
        ViestipuuTaiSagaaSattuu kirjoitti:

        Silloin kun on julkisen liikenteen lakko. Silloin kuljettajat yhdessä sopien päättävät ajaa maksimitaksalla ja käyttää hädänalaisten tilaa hyväkseen. Totta. Mitä taksit tekivät joukkoliikenteen lakon aikana. Juuri noin. Simppeli, eiks jep?

        Totta ;D


      • Siekuo
        ViestipuuTaiSagaaSattuu kirjoitti:

        Silloin kun on julkisen liikenteen lakko. Silloin kuljettajat yhdessä sopien päättävät ajaa maksimitaksalla ja käyttää hädänalaisten tilaa hyväkseen. Totta. Mitä taksit tekivät joukkoliikenteen lakon aikana. Juuri noin. Simppeli, eiks jep?

        Totta ;) ;) ;)


      • ätäämusis
        ViestipuuTaiSagaaSattuu kirjoitti:

        Silloin kun on julkisen liikenteen lakko. Silloin kuljettajat yhdessä sopien päättävät ajaa maksimitaksalla ja käyttää hädänalaisten tilaa hyväkseen. Totta. Mitä taksit tekivät joukkoliikenteen lakon aikana. Juuri noin. Simppeli, eiks jep?

        Totta :) :)


      • ViidenTähdenUberVossikka
        ätäämusis kirjoitti:

        Totta :) :)

        Milloin mun äiti tulee kotiin baarista naapurin sedän kanssa? Tuleeko ne taksilla? Jääkö naapurin setä meille yökylään? Kastelenko yöllä taas sänkyni vaikka olen jo iso poika? Eihän mörkö tule meille kun äiti on pois, eihän?


      • NiinEttäMitä
        ViidenTähdenUberVossikka kirjoitti:

        Milloin mun äiti tulee kotiin baarista naapurin sedän kanssa? Tuleeko ne taksilla? Jääkö naapurin setä meille yökylään? Kastelenko yöllä taas sänkyni vaikka olen jo iso poika? Eihän mörkö tule meille kun äiti on pois, eihän?

        Tuliko äiti ja naapurin janoinen setä taksilla, jäikö yöksi, oliko sänkysi märkä ja näkyikö mörrköä?


      • ViidenTähdenUber
        NiinEttäMitä kirjoitti:

        Tuliko äiti ja naapurin janoinen setä taksilla, jäikö yöksi, oliko sänkysi märkä ja näkyikö mörrköä?

        Kiitos kysymästä. Yö oli levoton.

        Äiti ja naapurin alkoholisti setä tulivat meille kello 22.15 paikallisesta juottolasta. Kale heitti ne Toyotallaan meille. Taksi ei ottanut äitiä kyytiin koska äidillä oli tullut pissat housuun ja märkä pieru. Kale ei moisesta välitä, Kalen rikkinäinen Toyota on nähnyt paljon ja kuskannut paljon. Kale oli lähdessä paaluttamaan Uberiä joten tuo äidin heitto ei haitannut häntä.

        Yöllä heräsin jälleen siihen kun olohuoneesta kuului kuinka naapurin alkoholisti setä piti äitiä taas hyvänä. Vuoteeni olin luonnollisesti kastellut jälleen. Yksinäisyydessäni ahmin ison suklaalevyn. Mörkö ei onneksi ehtinyt tulla kun äiti tuli aikaisin kotiin.

        Aamulla kun heräsin tein heti ensitöikseni uuden aloituksen rikkinäisestä taksista. Onneksi Kalen rikkinäinen Toyota jossa äidin eritteet vielä tuoksuvat ei hajonnut uber paalutus keikoilla.

        Iltapäivällä teen taas uusia aloituksia. Yksin ei ole kiva olla.


      • KiinnostaaTodella
        ViidenTähdenUber kirjoitti:

        Kiitos kysymästä. Yö oli levoton.

        Äiti ja naapurin alkoholisti setä tulivat meille kello 22.15 paikallisesta juottolasta. Kale heitti ne Toyotallaan meille. Taksi ei ottanut äitiä kyytiin koska äidillä oli tullut pissat housuun ja märkä pieru. Kale ei moisesta välitä, Kalen rikkinäinen Toyota on nähnyt paljon ja kuskannut paljon. Kale oli lähdessä paaluttamaan Uberiä joten tuo äidin heitto ei haitannut häntä.

        Yöllä heräsin jälleen siihen kun olohuoneesta kuului kuinka naapurin alkoholisti setä piti äitiä taas hyvänä. Vuoteeni olin luonnollisesti kastellut jälleen. Yksinäisyydessäni ahmin ison suklaalevyn. Mörkö ei onneksi ehtinyt tulla kun äiti tuli aikaisin kotiin.

        Aamulla kun heräsin tein heti ensitöikseni uuden aloituksen rikkinäisestä taksista. Onneksi Kalen rikkinäinen Toyota jossa äidin eritteet vielä tuoksuvat ei hajonnut uber paalutus keikoilla.

        Iltapäivällä teen taas uusia aloituksia. Yksin ei ole kiva olla.

        Oliko Kale uber tolpalla ja oliko Kalella Uber lippis päässä?


      • ViidenTähdenUber
        KiinnostaaTodella kirjoitti:

        Oliko Kale uber tolpalla ja oliko Kalella Uber lippis päässä?

        Oli, oli paaluttanut hyvin uber lippis päässä. kale oli poikennut meillä yöllä kun naapurin setä oli sammunut keittiön lattialle äidin viereen. Kale oli vienyt äidin suihkuun virkoamaan.


      • KiinnostaaTodella
        ViidenTähdenUber kirjoitti:

        Oli, oli paaluttanut hyvin uber lippis päässä. kale oli poikennut meillä yöllä kun naapurin setä oli sammunut keittiön lattialle äidin viereen. Kale oli vienyt äidin suihkuun virkoamaan.

        Mitäs tänään tapahtuu?


      • ViidenTähdenUber
        KiinnostaaTodella kirjoitti:

        Mitäs tänään tapahtuu?

        Kiitos kysymästä. Äiti vaihtoi lakanat sänkyyni. Lupasin ola kastelematta vuodettani yöllä. Naapurin setä tuli hakemaan äitiä juuri paikalliseen. Lähtevät kohta Kalen risalla Toyotalla. Kale lupasi että pääsen mukaan viemään äitiä kuppilaan. Kohta on kivaa.


      • KiinnostaaTodella
        ViidenTähdenUber kirjoitti:

        Kiitos kysymästä. Äiti vaihtoi lakanat sänkyyni. Lupasin ola kastelematta vuodettani yöllä. Naapurin setä tuli hakemaan äitiä juuri paikalliseen. Lähtevät kohta Kalen risalla Toyotalla. Kale lupasi että pääsen mukaan viemään äitiä kuppilaan. Kohta on kivaa.

        Jäämme kuulolle.


      • ViidenTähdenUber
        KiinnostaaTodella kirjoitti:

        Jäämme kuulolle.

        Täällä olen yksin kotona. Laitoin kaikki valot palamaan ettei mörkö tule. Äiti lupasi tulla ajoissa kotiin paikallisesta. En kyllä usko että tulee koska siellä on karaokea tänään. Laitoin myös radion päälle että mörkö luulee että täällä on muitakin kuin vaan minä.


      • KiinnostaaTodella
        ViidenTähdenUber kirjoitti:

        Täällä olen yksin kotona. Laitoin kaikki valot palamaan ettei mörkö tule. Äiti lupasi tulla ajoissa kotiin paikallisesta. En kyllä usko että tulee koska siellä on karaokea tänään. Laitoin myös radion päälle että mörkö luulee että täällä on muitakin kuin vaan minä.

        Mites meni?


      • ViidenTähdenUber
        KiinnostaaTodella kirjoitti:

        Mites meni?

        Kiitos kysymästä, ei hyvin.

        Kastelin taas vuoteeni ja äitikään ei ole tullut vieläkään kotiin. Yksin olen ollut eilisestä illasta lähtien. Onneksi minulla oli kuusi isoa levyä suklaata niin söin ne. Finneistä viisi. Naamani muistuttaa jo valmiiksi tomaattipizzaa niin ei mitään väliä. Tulis vaan äiti kotiin. Pelottaa jos mörkö tulee taas. Eihän se tuu, eihän?

        Kale on paaluttamassa rikkinäisellä Toyotalla uberia. Kohta saadaan lukea Hesarista miten Kale on ajanut onnettomuuden rikkinäiselle uber autolla. Älkää syyttäkö minua tapahtuneesta, uber autot ovat aina olleet romuja.


      • SieKuol
        ViidenTähdenUber kirjoitti:

        Kiitos kysymästä, ei hyvin.

        Kastelin taas vuoteeni ja äitikään ei ole tullut vieläkään kotiin. Yksin olen ollut eilisestä illasta lähtien. Onneksi minulla oli kuusi isoa levyä suklaata niin söin ne. Finneistä viisi. Naamani muistuttaa jo valmiiksi tomaattipizzaa niin ei mitään väliä. Tulis vaan äiti kotiin. Pelottaa jos mörkö tulee taas. Eihän se tuu, eihän?

        Kale on paaluttamassa rikkinäisellä Toyotalla uberia. Kohta saadaan lukea Hesarista miten Kale on ajanut onnettomuuden rikkinäiselle uber autolla. Älkää syyttäkö minua tapahtuneesta, uber autot ovat aina olleet romuja.

        Kalen kannattaisi ajaa alle 2000 kg pakulla ihmisiä hesassa kentälle. Ei olisi rikollista koska eduskunta on hesassa päättänyt niin. Simppeliä, eiks jep :)


      • ViidenTähdenUber
        SieKuol kirjoitti:

        Kalen kannattaisi ajaa alle 2000 kg pakulla ihmisiä hesassa kentälle. Ei olisi rikollista koska eduskunta on hesassa päättänyt niin. Simppeliä, eiks jep :)

        Kuulostaa hyvältä. Onko sinulla muita vinkkejä pimeän taksin kuljettamiseen?


      • SieKuol
        ViidenTähdenUber kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä. Onko sinulla muita vinkkejä pimeän taksin kuljettamiseen?

        Suljettu kimppakyyti uber. Hesassa niitä on ainakin.


      • ViidenTähdenUber
        SieKuol kirjoitti:

        Suljettu kimppakyyti uber. Hesassa niitä on ainakin.

        Kuulostaa hyvältä. Kale ei aja suljettua vaan ajaa uberia. Anna lisää tietoa.


      • SieKuol
        ViidenTähdenUber kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä. Kale ei aja suljettua vaan ajaa uberia. Anna lisää tietoa.

        Sen pitää olla suljettu rinki. Meillä oli sellainen kun olin häkissä. Samantyyppinen tossa kimppakyydissä, timii.


      • ViidenTähdenUber
        SieKuol kirjoitti:

        Sen pitää olla suljettu rinki. Meillä oli sellainen kun olin häkissä. Samantyyppinen tossa kimppakyydissä, timii.

        Kannattaisiko minun ruveta yrittäjäsi kuljetusalalle? Omaan hyviä ideoita, loistavan matikkapään ja pettämättömän businesvainun. Mitään kokemusta minulla ei ole työntekemisestä mutta olen kyllä viisas. Äiti on samaa mieltä


      • SieKuol
        ViidenTähdenUber kirjoitti:

        Kannattaisiko minun ruveta yrittäjäsi kuljetusalalle? Omaan hyviä ideoita, loistavan matikkapään ja pettämättömän businesvainun. Mitään kokemusta minulla ei ole työntekemisestä mutta olen kyllä viisas. Äiti on samaa mieltä

        Kannattaa, vaikutat fiksulta tyypiltä. Sinulla on paljon samoja ajatuksia kuin minullakin.

        Itsekkin olen ollut työttömänä koko aikuisikäni vaikka olen rehellinen vanhankansan työmies joka on valmistekemään unelmatyötään taksinkuljettajana 10,-/h ilman mitään lisiä. Työpaikat taksinkuljettajana ovat vaan kiven alla ja työvoimapula taksialalla on myytti. Kuskit mollaavat alaansa ettei tulisi kilpailijoita.

        Minulla on Ivecon pakettiauto jolla ruean ajamaan muuttokyytejä lentokentälle. Hesassa on eduskunta antanut tähän luvan. Muuttoautossa saa olla matkustajia. Simppeli, eik jep? :)

        Olistko halukas lähtemään kimppaan tähän yritykseen? Sinä voisit olla toimitusjohtaja ja minä olisin hallituksenpj. Saataisiin varmasti hyvä firma pystyyn.

        Tule käymään täällä Runosmäessä. Nähdään vaikka kiskalla. Minä lainaan rahaa äidiltä niin ostetaan vaikka sipsipussi ja syödöön se yhdessä ja puhutaan vakavasti tästä yrityksestämme. Siitä tulee varmasti hyvä. Voidaan myös ajaa kimppakyytejä suljetulle ringille.

        Onko sulla ajokorttia? Jos ei ole niin ei haittaa ei mullakaan ole. Simppeliä, eiks jep :)

        Terkuja Turusta, Tuomas


      • ViidenTähdenUber
        SieKuol kirjoitti:

        Kannattaa, vaikutat fiksulta tyypiltä. Sinulla on paljon samoja ajatuksia kuin minullakin.

        Itsekkin olen ollut työttömänä koko aikuisikäni vaikka olen rehellinen vanhankansan työmies joka on valmistekemään unelmatyötään taksinkuljettajana 10,-/h ilman mitään lisiä. Työpaikat taksinkuljettajana ovat vaan kiven alla ja työvoimapula taksialalla on myytti. Kuskit mollaavat alaansa ettei tulisi kilpailijoita.

        Minulla on Ivecon pakettiauto jolla ruean ajamaan muuttokyytejä lentokentälle. Hesassa on eduskunta antanut tähän luvan. Muuttoautossa saa olla matkustajia. Simppeli, eik jep? :)

        Olistko halukas lähtemään kimppaan tähän yritykseen? Sinä voisit olla toimitusjohtaja ja minä olisin hallituksenpj. Saataisiin varmasti hyvä firma pystyyn.

        Tule käymään täällä Runosmäessä. Nähdään vaikka kiskalla. Minä lainaan rahaa äidiltä niin ostetaan vaikka sipsipussi ja syödöön se yhdessä ja puhutaan vakavasti tästä yrityksestämme. Siitä tulee varmasti hyvä. Voidaan myös ajaa kimppakyytejä suljetulle ringille.

        Onko sulla ajokorttia? Jos ei ole niin ei haittaa ei mullakaan ole. Simppeliä, eiks jep :)

        Terkuja Turusta, Tuomas

        Ei ole korttia enkä ole koskaan ajanut autoa. Kale lupasi lainata korttiaan.

        Ideasi on loistava. Milloin nähdään?


      • Berylia
        ViidenTähdenUber kirjoitti:

        Ei ole korttia enkä ole koskaan ajanut autoa. Kale lupasi lainata korttiaan.

        Ideasi on loistava. Milloin nähdään?

        Huomenna ois kiva nähdä. Voitas nähdä jossain. Puhutaan reitittämisestä, kelapäätteestä ja kaljan tuonnista asiakkaille, eiks jep? Simppeliä :)


      • ViidenTähdenUberr
        Berylia kirjoitti:

        Huomenna ois kiva nähdä. Voitas nähdä jossain. Puhutaan reitittämisestä, kelapäätteestä ja kaljan tuonnista asiakkaille, eiks jep? Simppeliä :)

        Käy, kohta taas kaljupää taksikuskit nillittää kun me asiantuntijat kehitämme loistavia innovaatioita taksiin. Veroja ei sitten muuten makseta. Reitittäminen on hyvä juttu. Saanko reitittää myös sua?


    • meteorologi

      Jos taksimatka maksaa 10 euroa, niin paljonko siinä on arvonlisäveroa?

      • kysyniinvastaan

        Mielenkiintoinen kysymys. Onko kyseessä mahdollisesti paluukyyti? Jos on niin se on ilmainen vaikka kuljettaja saakin tuntipalkkaa. Jos ei ole paluukyyti on veroa tuossa summassa 2,40. Puhe muusta verokannasta on myytti.


      • pekkaperhana
        kysyniinvastaan kirjoitti:

        Mielenkiintoinen kysymys. Onko kyseessä mahdollisesti paluukyyti? Jos on niin se on ilmainen vaikka kuljettaja saakin tuntipalkkaa. Jos ei ole paluukyyti on veroa tuossa summassa 2,40. Puhe muusta verokannasta on myytti.

        Jos 10 EUR:ssa on veroa 2,40 EUR, niin arvonlisäveroton hinta on 7,60 EUR.
        Arvonlisä on 24%, joka lisätään arvonlisäverottomaan hintaan.
        Jos ALV0% hintaan 7,60 EUR lisätään 24% niin saadaan 9,42 EUR (sis.alv).
        Tämä tarkoittaa että 10 EUR (sis.alv) hinnassa veron osuus ei ole 24%, vaan 19%.

        Oikea tapa on sanoa; "hinta on 10 eur sisältäen 19% arvonlisäveroa".


      • perhanapekka
        pekkaperhana kirjoitti:

        Jos 10 EUR:ssa on veroa 2,40 EUR, niin arvonlisäveroton hinta on 7,60 EUR.
        Arvonlisä on 24%, joka lisätään arvonlisäverottomaan hintaan.
        Jos ALV0% hintaan 7,60 EUR lisätään 24% niin saadaan 9,42 EUR (sis.alv).
        Tämä tarkoittaa että 10 EUR (sis.alv) hinnassa veron osuus ei ole 24%, vaan 19%.

        Oikea tapa on sanoa; "hinta on 10 eur sisältäen 19% arvonlisäveroa".

        Taksin alvi ei ole 24 % vaan 10% joten mönkään meni.


      • YksTaksari

        Aivan. Normaalia alvia ei sovelleta henkilöiden kuljettamisessa. Siten kympin matkassa on yksi euro alvia.


      • 91senttiäveroa
        YksTaksari kirjoitti:

        Aivan. Normaalia alvia ei sovelleta henkilöiden kuljettamisessa. Siten kympin matkassa on yksi euro alvia.

        Väärin. Siinä on 91 senttiä alvia.Ei euroa. Prosenttilasku ei ole kovin vaikeaa.


      • 91senttiäveroa
        YksTaksari kirjoitti:

        Aivan. Normaalia alvia ei sovelleta henkilöiden kuljettamisessa. Siten kympin matkassa on yksi euro alvia.

        Väärin. 10 kyydissä on 91 senttiä alvia. Ei euroa. Prosenttilasku ei ole vaikeaa.


      • äääääaaaasss
        YksTaksari kirjoitti:

        Aivan. Normaalia alvia ei sovelleta henkilöiden kuljettamisessa. Siten kympin matkassa on yksi euro alvia.

        Mikäli olet yrittäjänä taksissa niin kyllä on prosenttilasku pahasti hukassa. Menestystä alvien pariin.


      • asiantuntijahän
        YksTaksari kirjoitti:

        Aivan. Normaalia alvia ei sovelleta henkilöiden kuljettamisessa. Siten kympin matkassa on yksi euro alvia.

        Ajatko taksia Turussa, hiekkalaatikolla?


      • YksTaksari
        asiantuntijahän kirjoitti:

        Ajatko taksia Turussa, hiekkalaatikolla?

        En. Ajan Vantaalla.


      • tahtootietää

        Paljonko uber kyydissä on alvia?


    • Heinolassajyrää

      Paljon maksaisi kyyti Heinolasta Mikkeliin? 3 henkilöä.

      • kysyniinvastaan

        Oikein hyvä kysymys.

        Jos vien omalla Focuksella niin hinnaksi tulee 93 x 0,44 = 40,92

        Jos vien paketttiautolla niis sopimushintana tasan 40,- Mutta teillä pitää olla matkalukut tai tavaraa mukana. En ole silloin laittomalla keikalla.

        Taksilla maksaa tähän aikaan 93 x 1,20 = 111,50 aloitusmaksu 9 = 120,50
        Nyt tietysti ihmettelet tuota kilometrimaksua. Se on laskelmieni mukaan mahdollista vaikka taksit perivät isompaa km maksua. Tuo antamani hinta sisältää kaiken eikä ole myytti. Sisältää myös tuntipalkan ja lomarahat. Aikaa menee tunti ja palkkaa kuski saa 13,-/h lomarahat. Kannattavaa.


      • RikasIsäntä
        kysyniinvastaan kirjoitti:

        Oikein hyvä kysymys.

        Jos vien omalla Focuksella niin hinnaksi tulee 93 x 0,44 = 40,92

        Jos vien paketttiautolla niis sopimushintana tasan 40,- Mutta teillä pitää olla matkalukut tai tavaraa mukana. En ole silloin laittomalla keikalla.

        Taksilla maksaa tähän aikaan 93 x 1,20 = 111,50 aloitusmaksu 9 = 120,50
        Nyt tietysti ihmettelet tuota kilometrimaksua. Se on laskelmieni mukaan mahdollista vaikka taksit perivät isompaa km maksua. Tuo antamani hinta sisältää kaiken eikä ole myytti. Sisältää myös tuntipalkan ja lomarahat. Aikaa menee tunti ja palkkaa kuski saa 13,-/h lomarahat. Kannattavaa.

        Taksi on kannattavaa. Ajatan rengeillä ja saan verotettavaa vuodessa n. 100.000€. ERITTÄIN KANNATTAVAA! Siihen ei Turkulaistrolli pääse ikinä! :) Kuskini tienaavat MYYTTISTÄ 40% palkkaa. Kuskit ajaa tonnin kassoja per vuoro, palkkaa siis päivälle n. 400€, kannattavaa olla taksirenki, eikö? Ei teil vaan siel turuus.....


      • kysyniinvastaan
        RikasIsäntä kirjoitti:

        Taksi on kannattavaa. Ajatan rengeillä ja saan verotettavaa vuodessa n. 100.000€. ERITTÄIN KANNATTAVAA! Siihen ei Turkulaistrolli pääse ikinä! :) Kuskini tienaavat MYYTTISTÄ 40% palkkaa. Kuskit ajaa tonnin kassoja per vuoro, palkkaa siis päivälle n. 400€, kannattavaa olla taksirenki, eikö? Ei teil vaan siel turuus.....

        Millaisia tunteja kuskisi tekevät? 13,-/h lomarahat on alan palkkaus.

        Taksirenkinä on kannattava olla koska työpaikkoja on vähän. Kuljettajat mollaavat alaansa jottei tulisi lisää kuljettajia.


      • NeljäkymppiäTunti
        kysyniinvastaan kirjoitti:

        Millaisia tunteja kuskisi tekevät? 13,-/h lomarahat on alan palkkaus.

        Taksirenkinä on kannattava olla koska työpaikkoja on vähän. Kuljettajat mollaavat alaansa jottei tulisi lisää kuljettajia.

        Ymmärsitköhän EDELLEENKÄÄN? He saavat sinun MYYTTINÄ pitämää prosenttipalkkaa. Tonnin kassa kymmenen tunnin vuorossa, eli saavat neljäkymppiä tunnissa! Ymmärsitkö? Ymmärsitkö todella, vai jatkatko edelleen omaa sairasta höpinääsi? Alalla on työvoimapula siltikin, ei ole haluttu ammatti. Stadissa on ollut KYMMENIÄ VAPAITA AJOPAIKKOJA, eikä niihin saada kuskeja. Ymmärsitkö? Mene katspmaan taksihelsinki.fi sivuilta, saat faktatietoa sairaalle mielellesi.

        Nolaat muuten turkulaisten maineen täysin, tai mistä Kaarinasta nyt oletkin...


      • kysyniinvastaan
        NeljäkymppiäTunti kirjoitti:

        Ymmärsitköhän EDELLEENKÄÄN? He saavat sinun MYYTTINÄ pitämää prosenttipalkkaa. Tonnin kassa kymmenen tunnin vuorossa, eli saavat neljäkymppiä tunnissa! Ymmärsitkö? Ymmärsitkö todella, vai jatkatko edelleen omaa sairasta höpinääsi? Alalla on työvoimapula siltikin, ei ole haluttu ammatti. Stadissa on ollut KYMMENIÄ VAPAITA AJOPAIKKOJA, eikä niihin saada kuskeja. Ymmärsitkö? Mene katspmaan taksihelsinki.fi sivuilta, saat faktatietoa sairaalle mielellesi.

        Nolaat muuten turkulaisten maineen täysin, tai mistä Kaarinasta nyt oletkin...

        Ymmärrän. Takseilla on tuntipalkka joka on 13,-/h lomarahat. Prosenttipalkkaus on myytti samoin kuin avoimet työpaikat. Työpaikat jaetaan tiskin alta. Turussakaan ei ole yhtään avointa työpaikkaa.

        Haluaisin kovasti taksinkuljettajaksi joka olisi unelma ammattini. Voisin tehdä työtä 10,-/h jos vaan työpaikkoja olisi.

        Yksi vaihtoehto on että alan ajamaan pakettiautolla tavarakeikkoja. Vien ihmiset lentokentälle pakulla ja otan siitä vaikka 25,-. Ei ole henkilökuljetusta kun vaan on laukut mukana. Simppeliä.


      • NeljäkymppiäTunti
        kysyniinvastaan kirjoitti:

        Ymmärrän. Takseilla on tuntipalkka joka on 13,-/h lomarahat. Prosenttipalkkaus on myytti samoin kuin avoimet työpaikat. Työpaikat jaetaan tiskin alta. Turussakaan ei ole yhtään avointa työpaikkaa.

        Haluaisin kovasti taksinkuljettajaksi joka olisi unelma ammattini. Voisin tehdä työtä 10,-/h jos vaan työpaikkoja olisi.

        Yksi vaihtoehto on että alan ajamaan pakettiautolla tavarakeikkoja. Vien ihmiset lentokentälle pakulla ja otan siitä vaikka 25,-. Ei ole henkilökuljetusta kun vaan on laukut mukana. Simppeliä.

        Et sinä mitään ymmärrä! 23 AVOINTA vapaata paikkaa AVOIMESSA haussa taksihelsinki.fi sivuilla. Mene ja tarkista asia. Maksoin juuri MYYTTISET PROSENTTIPALKAT kahdelle kuljettajalleni. Meillä ei kuskien tarvitse ajaa lasten palkoilla 13€/tunti, vaan he saavat melko tasaisesti 40€/tunti. Sinua ei kukaan ottaisi edes ilmaiseksikaan töihin.

        Turussa on varmasti taksikuskin paikkoja avoinna, kukaan ei varmasti halua sinua sinne töihin.


      • kysyniinvastaan
        NeljäkymppiäTunti kirjoitti:

        Et sinä mitään ymmärrä! 23 AVOINTA vapaata paikkaa AVOIMESSA haussa taksihelsinki.fi sivuilla. Mene ja tarkista asia. Maksoin juuri MYYTTISET PROSENTTIPALKAT kahdelle kuljettajalleni. Meillä ei kuskien tarvitse ajaa lasten palkoilla 13€/tunti, vaan he saavat melko tasaisesti 40€/tunti. Sinua ei kukaan ottaisi edes ilmaiseksikaan töihin.

        Turussa on varmasti taksikuskin paikkoja avoinna, kukaan ei varmasti halua sinua sinne töihin.

        Tarkistin juuri. Ei yhtään vapaata paikkaa Turussa. Kyllä minut otettaisiin töihin.

        Minulla on laaja kokemus autolla ajosta. Osaan ajaa pakettiautoa jonka ajaminen ei poikkea tilataksin ajamisesta. Lisäksi ajan viikottain henkilöautoani, Focusta.

        Ajaisin mieluiten Bemarilla. Sillä olen ajanut myös humalassa. Lehdissä kirjoiteltiin asiasta.


      • HeiHeiTuomo
        kysyniinvastaan kirjoitti:

        Tarkistin juuri. Ei yhtään vapaata paikkaa Turussa. Kyllä minut otettaisiin töihin.

        Minulla on laaja kokemus autolla ajosta. Osaan ajaa pakettiautoa jonka ajaminen ei poikkea tilataksin ajamisesta. Lisäksi ajan viikottain henkilöautoani, Focusta.

        Ajaisin mieluiten Bemarilla. Sillä olen ajanut myös humalassa. Lehdissä kirjoiteltiin asiasta.

        Autoa osaa jollain tavoin ajaa kuka vaan ajokortillinen. Taksin ajoaminen ei ole yksin taksinajoa, tarvitsee myös tulla toimeen ihmisten kanssa. Sinä tunnetusti tappelet täälläkin kaiken aikaa ihmisten kanssa, taksissa saisit turpiisi alle aikayksikön. :D Et usko millään selvää tekstiä, mitä kokeneet taksikonkarit sinulle kirjoittavat. Kuten tuo "Prosenttipalkka on myytti". Sinä ressukka reppana jos vaivautuisit ottamaan asioista selvää, tietäisit enemmän. Ai mutta juu, tiedäthän sinä, ei kai kukaan ole noin typerä? Vai onko sittenkin? Ei, haluat vain ärsyttää ihmisiä ja saada ylimpään kaverittomaan yksinäisyyteesi jonkun keskustelemaan kanssasi. Näin se varmaan on, ei kai kukaan täysijärkinen muuten tällaisella saitilla aina ole? Sinähän et olekkaan täysijärkinen, ei täysijärkinen aja kännissä ihmisiä kuoliaaksi, kuten sinä.

        Jäähän tänne taas, minä lähden nyt kuukauden aurinkomatkalle, kirjoitahan taas näitä mutu juttujasi.

        Hei hei Tuomo!


    • Taksidriverfromestonia

      Oon alottelija, joten kysyttävää riittää! saako helsingin liitteen omaava ottaa asiakkaita esim vantaalla? Paljonko on normaalisti keskimääräinen kuukausitulot jos ajan 2xyö ja 2xpäivä viikossa? Mitkä ovat varmimmat alueet helsingissä saada asiakkaita päivisin? Millainen auto on mercedes benz e220 (tuleva taksiautoni)? Ja viimeisenä kuinka todennäköistä on joutua "uhkaaviin" tilanteisiin?

      • kysyniinvastaan

        Loistavia kysymyksiä.

        Helsinkiläinen taksi saa ottaa asiakkaita kentältä ja peukalokyytiläisiä paitsi jos on uber taksi niin silloin joutuu hankaluuksiin noista peukalokyydeistä koska uber on suljettu kimppakyytijärjestelmä.

        Kuukausiansiot riippuvat täysin siitä montako tuntia teet töitä. Palkka on helppo laskea koska alalla maksetaan 13,-/h lomarahat. Prosenttipalkkaus on MYYTTI.

        Paras alue saada asiakkaita Helsingissä päivisin on rautatieasema. Uber kimppakyyti asiakkaatkin tulevat sieltä.

        Mersu on ihan hyvä auto. Olen ollut kyydissä. Itse suosittelen Focusta.

        Uhkaavin tilanteisiin joutuminen on todennäköistä. Mnä joudun päivittäin vaikka en yleensä käy kun kaupassa.


    • pallekiitos

      Tää tuntipalkka ois pitänyt keksiä aikaisemmin.kolme viikkoa jo ollu tällä keikalla tulee huippu ylityölisät.
      Oikeasti auto on piilossa kaverin tallissa ja me juodaan kaljaa ja saunotaan.
      palkkaa tulee 300 ja rapiat ylityöt ja sunnuntai lisät. Taidan pitää autoa tallissa vielä ainakin pari viikkoa.

      • kysyniinvastaan

        Niin se on. Alalla käytössä oleva tuntipalkkaus mahdollistaa myös tuollaisen toiminnan.


      • sfddsfgsfdg

        Paitsi että tauoilta ei makseta palkkaa :)

        Tokihan moni kuski ei pieniä kahvitaukoja tuntikorttiin merkkaa, mutta se on heidän asia


      • huijariautoilija
        sfddsfgsfdg kirjoitti:

        Paitsi että tauoilta ei makseta palkkaa :)

        Tokihan moni kuski ei pieniä kahvitaukoja tuntikorttiin merkkaa, mutta se on heidän asia

        Miltä tauolta koneet on koko ajan päällä.Ei van oo yhtään asiakasta sattunu 3 viikkoon.
        Ai niin sä et tätäkään ymmärrä,mutta sähän oot niin tyhmä ettet tiedä ees mik on sun nimi.


      • kysyniinvastaan
        sfddsfgsfdg kirjoitti:

        Paitsi että tauoilta ei makseta palkkaa :)

        Tokihan moni kuski ei pieniä kahvitaukoja tuntikorttiin merkkaa, mutta se on heidän asia

        Kylläpä kesti aikansa että oikea järjen jättiläinen, taksimaailman aito tietäjä. Tuomas, sisu, paketti, pankki jne kommentoi tätä ketjua.

        Huomaatko sisutuomaspaketti jne kuinka sairaan tyhmiä vastauksia on kirjoitettu sinun nimissäsi. Ne ovat kaikki yhteenvetoja suoltamastasi tuubasta tänne. Upposit omaan läjääsi. Tuntikortit Tuomas? Ääliö!


    • kysyniinvastaan

      Palkkauksesta on esitetty paljon kysymyksiä. Vastasinkin nimimerkillä matemaatikko kaivamaani ketjuun vuodelta 2013 pimeän taksin palkoista. Laitan sen viestin tähän myös. Olen sen tarkkaan laskenut koska olen Turun tietävin kaveri.

      Jos saat yössä 500€ ja haluaisit muuttaa sen palkaksi. Tulisi bruttopalkaksesi 356€

      Todellisuudessa summa olisi isompi koska oman auton käytöstä työajoon voidaan maksaa 0,44€/km ilman veroja, eläkemaksuta, vakuutuskia yms :)

      • kysyniinvastaan

        Suomessa maksetaan tuntipalkkaa joka on 13,-/h. Palkka maksetaan euroissa. Lisäksi tulee lomarahat. Minä tiedän koska olen Turun tietäjä.


    • uyhhjj776

      Tarkka hinta jos peruttaa pakettiautomaatti kyydissä Turun torilta satamaan?

      • taksiturusta

        0,- jos poistuu maasta.


    • Jesse1993

      Ihan ensiks kauanko normaalisti kestää että poliisilta saapuu tuo taksiajolupa (helsinki). Nyt mennyt 2 viikkoa eikä mitään ole kuulunut. Ja toinen kysymys liittyy paikallistuntemukseen: tuleeko minun osata ulkoa kaikki helsingin keskustan kadut, hotellit, ravintolat yms? Ja sit kans kiinnostais tietää, että mikä se hki-vantaan lentoaseman taksialue oikein on? Oon kuullut jostain keräilyalueesta, mutta mitään tietoa ei ole että missä se on ja mikä se on :D

      • hsksksllaa

        Jesse. Kysyt milloin lupa tulee etkä edes tiedä mitä sun pitää tietää. Huono trolli sulta turkulainen puupää.


      • Jesse1993

        Mitä tarkoitat? Olen juuri kuukausi sitten käynyt taksikurssin, eikä suoraan sanottuna siitä ollut mitään hyötyä. Helsingin paikallistuntemuskokeen läpäisin käytännössä siten että opettelin reitit ulkoa. Ongelma on se että en osaa itse ajaessa kulkea helsingissä, koska en ole kotoisin helsingistä. Varsinkin pimeällä on minun hyvin vaikea tietää millä kadulla olen koska en tunne maamerkkejä, ravintoloita yms. Olen muuten hämeenlinnasta kotoisin.


      • AimoSonni

        Aloitin itse duunit tuossa 2kk sitten ja Itsellä tuppaa olemaan samanlaisia ongelmia yövuoroissa, varsinkin länsi-helsingissä. Ilman navia olisin siellä aina ihan pulassa. Kartalta on helppo löytää kohteet mutta ajaessa ei niinkään. Taksityö on yllättävän haastavaa koska tunnen helsingin hyvin, mutta autolla en ole siellä paljoa liikkunut vaan yleensä julkisilla tai jaloin. Kyllä sitä pikkuhiljaa oppii noita katuja kuitenkin vaikka alussa takkuaa. Ei hätiä! Niin ja minulla meni noin reilu viikko saada se lupa pasilasta.


      • fulaa
        Jesse1993 kirjoitti:

        Mitä tarkoitat? Olen juuri kuukausi sitten käynyt taksikurssin, eikä suoraan sanottuna siitä ollut mitään hyötyä. Helsingin paikallistuntemuskokeen läpäisin käytännössä siten että opettelin reitit ulkoa. Ongelma on se että en osaa itse ajaessa kulkea helsingissä, koska en ole kotoisin helsingistä. Varsinkin pimeällä on minun hyvin vaikea tietää millä kadulla olen koska en tunne maamerkkejä, ravintoloita yms. Olen muuten hämeenlinnasta kotoisin.

        Älä skirivaa skeidaa. Käynyt taksikurssin etkä bonjaa mikä on keräily. Etkä tiedä ytimen katuja saatika rafloja. Fuulaa koko stoori.


    • kiitoksiatiedoista

      Menen huomenna Runosmäen kioskille ja ostan sieltä pussin sipsejä. Tämän jälkeen ajan taksilla sieltä Kupittaalle jossa syön sipsit. Syötyäni lähden takaisin Runosmäen kioskille.

      Kysymykseni ovat seuraavat

      - paljonko sipsipussin kate on euroissa kun se maksaa kaupassa euron ja kioskilla 3
      - paljonko kyyti maksaa
      - mikä on kuljettajan palkka
      - mikä on taksin vakutuusmaksun suuruus
      - pääsisinkö taksinkuljettajaksi Turkuun
      - jos olisin mennyt oluelle niin olisinko voinut ostaa oluen eurolla ja paljonko sen kate olisi ollut

      • kysyniinvastaan

        Tässä olikin helppoja kysymyksiä vastattavaksi.

        - paljonko sipsipussin kate on euroissa kun se maksaa kaupassa euron ja kioskilla 3
        Vastaus: Koska hallitsen täydellisesti katelaskelman on vastaukseni seuraava. Kate on murto-osa sosiaalituestani joka siis ei ole MYYTTI.

        - paljonko kyyti maksaa
        Vastaus: 0,44 km koska saan sen verovapaana korvauksena. Paluukyyti ei maksa mitään kuten ei takseillakaan.

        - mikä on kuljettajan palkka
        Vastaus: Taksinkuljettajalla se on 13,-/h lomarahat. Itse pääsen parempaan palkkaa koska saan km korvauksen verovapaana.

        - mikä on taksin vakutuusmaksun suuruus
        Vastaus: Normaali vakuutusmaksu sisältyy km korvaukseen.Taksien korkeampi vakuutusmaksu on MYYTTI

        - pääsisinkö taksinkuljettajaksi Turkuun
        Vastaus: Et, koska vapaita paikkoja ei ole minullekkaan. Taksikuskin työ olisi minulle unelmahomma jota olisin valmis tekemään 10,/h lomarahat

        - jos olisin mennyt oluelle niin olisinko voinut ostaa oluen eurolla ja paljonko sen kate olisi ollut
        Vastaus: Koska olut tuopin pystyy myymään eurolla kun olen sen tarkkaan laskenut niin kate on murto-osa sosialiituestani joka ei siis ole MYYTTI. Simppeliä.


    • ViestipuuTaiTapanKaikki

      Yksi kysymys.

      Miten voi olla että KUKAAN palstalla oleva ei ole saanut palkkaskelmaa joka tulee lain mukaan saada paperisena, sähköisenä tai netin kautta....

      Ei KUKAAN...

      Miksikö? Noh totuuden tiedämme

      • pösilöturusta

        Minä olen saanut. Jokaiselta työnantajaltani kenelle olen taksia ajanut. Niissä on jokaisessa tarkat erittelyt mistä palkka muodostuu. Prosenttipalkka joka ei ole myytti.

        Saatko sinä minkälaisen erittelyn sossusta? Onko siinä miten eritelty asumistuki ja muut maksut?

        Etkö muuten turkulainen pösilö tajua että sähköinen ja nettin kautta on sama asia.


      • pösilöturusta
        pösilöturusta kirjoitti:

        Minä olen saanut. Jokaiselta työnantajaltani kenelle olen taksia ajanut. Niissä on jokaisessa tarkat erittelyt mistä palkka muodostuu. Prosenttipalkka joka ei ole myytti.

        Saatko sinä minkälaisen erittelyn sossusta? Onko siinä miten eritelty asumistuki ja muut maksut?

        Etkö muuten turkulainen pösilö tajua että sähköinen ja nettin kautta on sama asia.

        Sähköinen palkkalaskema on se mikä tulee sähköpostiin tai latauslinnkkiin. Netissä oleva katotaan nettipankkitunnuksilla

        Noh poistun täältä PYSYVÄSTI kun saan kopion palkkalaskemasta josta näkyy prosentit. riittää että peität omat ja firman tietosi

        Vastaus ei sitten ole:

        - Palkkalaskemassa lukee vain kiinteä palkka, ei erittelyä miten se muodostuu

        - Ei kuulu sulle

        - Palkka muutettu laskemassa tuntipalakski työttömyyden varalta


      • hsjdkkdllslsl

        Kysymyksiä sinulle pakettiautomaatti

        - paljonko oikeudenkäynti kulusi maksoivat veronmaksajille
        - paljonko esitutkinta maksoi veronmaksajille
        - paljonko oikeusavustajasi maksoi veronmaksajille
        - paljonko valtio joutui maksamaan korvauksia puolestasi
        - paljonko vankilassa olo aikasi maksoi veronmaksajile
        - paljonko hoitosi vaikka oletkin avopotilas maksaa veronmaksajille
        - paljonko sosiaalitukesi maksaa veronmaksajalle
        - paljonko olet tuottanut yhteiskunnalle verotuloja, tähän ei tarvitse vastata, Se on 0,-

        Vastaileppa noihin aluksi sieltä Turusta.


      • hsjdkkdllslsl
        hsjdkkdllslsl kirjoitti:

        Kysymyksiä sinulle pakettiautomaatti

        - paljonko oikeudenkäynti kulusi maksoivat veronmaksajille
        - paljonko esitutkinta maksoi veronmaksajille
        - paljonko oikeusavustajasi maksoi veronmaksajille
        - paljonko valtio joutui maksamaan korvauksia puolestasi
        - paljonko vankilassa olo aikasi maksoi veronmaksajile
        - paljonko hoitosi vaikka oletkin avopotilas maksaa veronmaksajille
        - paljonko sosiaalitukesi maksaa veronmaksajalle
        - paljonko olet tuottanut yhteiskunnalle verotuloja, tähän ei tarvitse vastata, Se on 0,-

        Vastaileppa noihin aluksi sieltä Turusta.

        - Noin 1500€ kiittäkäämme Kaisu Kivimäkeä joka antoi aiheettoman sakon

        - Noin 50€ syyttäjän jutteli poliisin kanssa noin 15 min. Ei laajempaa tutkintaa

        - Ei mitään. Edustin itseäni oikeudessa. Palkkio oli minulle siis 73€ siitä

        - Samaiset 73€ minulle

        - Rikosepäily oli niin vähäpätöinen (8km/h ylinopeus) että ei vangittu tutkinnan ajaksi

        - Psykiatrin käynti yms. armeijasta vapauttamiseksi. Sanotaan 300€

        - YTK:lta saan sovitettua päivärahaa kuukaudessa käteen noin 700€ josta 2/3 osa palautuu valtiolle. eli noin 230€ kuukaudessa

        - Olen tienannut vuodesta 2008 tähän asti keskimäärin 30 tonnia vuodessa... Tuloja ollut siis yhteensä 210.000€ josta veroa 20% eli 42 tonnia... Lisäksi kaikesta rahasta jota käytän palautuu valtiolle noin 66% eli kokonaisuudessa olen maksanut veroja 154.000€

        Noh minä pystyn asiallisesti vastaamaan kysymyskiin haukkumatta ketään, pystytkö SINÄ


      • gfhjfjfdk
        hsjdkkdllslsl kirjoitti:

        - Noin 1500€ kiittäkäämme Kaisu Kivimäkeä joka antoi aiheettoman sakon

        - Noin 50€ syyttäjän jutteli poliisin kanssa noin 15 min. Ei laajempaa tutkintaa

        - Ei mitään. Edustin itseäni oikeudessa. Palkkio oli minulle siis 73€ siitä

        - Samaiset 73€ minulle

        - Rikosepäily oli niin vähäpätöinen (8km/h ylinopeus) että ei vangittu tutkinnan ajaksi

        - Psykiatrin käynti yms. armeijasta vapauttamiseksi. Sanotaan 300€

        - YTK:lta saan sovitettua päivärahaa kuukaudessa käteen noin 700€ josta 2/3 osa palautuu valtiolle. eli noin 230€ kuukaudessa

        - Olen tienannut vuodesta 2008 tähän asti keskimäärin 30 tonnia vuodessa... Tuloja ollut siis yhteensä 210.000€ josta veroa 20% eli 42 tonnia... Lisäksi kaikesta rahasta jota käytän palautuu valtiolle noin 66% eli kokonaisuudessa olen maksanut veroja 154.000€

        Noh minä pystyn asiallisesti vastaamaan kysymyskiin haukkumatta ketään, pystytkö SINÄ

        Nyt tuli niin hirveetä valetta ettei mitään rajaa. Sinä töissä, huutonaurua. Ei vankila ole työpaikka.


      • klklkioipååp
        hsjdkkdllslsl kirjoitti:

        - Noin 1500€ kiittäkäämme Kaisu Kivimäkeä joka antoi aiheettoman sakon

        - Noin 50€ syyttäjän jutteli poliisin kanssa noin 15 min. Ei laajempaa tutkintaa

        - Ei mitään. Edustin itseäni oikeudessa. Palkkio oli minulle siis 73€ siitä

        - Samaiset 73€ minulle

        - Rikosepäily oli niin vähäpätöinen (8km/h ylinopeus) että ei vangittu tutkinnan ajaksi

        - Psykiatrin käynti yms. armeijasta vapauttamiseksi. Sanotaan 300€

        - YTK:lta saan sovitettua päivärahaa kuukaudessa käteen noin 700€ josta 2/3 osa palautuu valtiolle. eli noin 230€ kuukaudessa

        - Olen tienannut vuodesta 2008 tähän asti keskimäärin 30 tonnia vuodessa... Tuloja ollut siis yhteensä 210.000€ josta veroa 20% eli 42 tonnia... Lisäksi kaikesta rahasta jota käytän palautuu valtiolle noin 66% eli kokonaisuudessa olen maksanut veroja 154.000€

        Noh minä pystyn asiallisesti vastaamaan kysymyskiin haukkumatta ketään, pystytkö SINÄ

        Tässä hieman faktaa, älä viitsi valehdella

        - paljonko oikeudenkäynti kulusi maksoivat veronmaksajille
        V: Keskinmäärin rikoksesi tekoaikaan olivat oikeudenkäyntikulut 6 400,- . Sinun tapauksessasi kulut olivat huomattavasti isommat.

        - paljonko esitutkinta maksoi veronmaksajille
        V: Tekemäsi rikoksen ka esitutkinta 2 090,- sinun tapauksessa enemmän

        - paljonko oikeusavustajasi maksoi veronmaksajille
        V: Sinun tapauksessa koska olet varaton valtion maksettavaksi tuli hänen palkkionsa kokonaan joka oli tuhansia euroja

        - paljonko valtio joutui maksamaan korvauksia puolestasi
        V:Tuhansia euroja koska olet varaton. Yritävät kyllä periä niitä sinulta takaisin mutta työttömättömältä ei saa mitään,

        - paljonko vankilassa olo aikasi maksoi veronmaksajile
        V: 205,-/vuorokausi, Sait 5 vuotta linnaa joten kerroppa se sillä

        - paljonko hoitosi vaikka oletkin avopotilas maksaa veronmaksajille
        V: Lääkkeiden kanssa noin 500,-/kuukausi
        - paljonko sosiaalitukesi maksaa veronmaksajalle
        V: Asumistukineen noin 1 500,- kuukausi

        - paljonko olet tuottanut yhteiskunnalle verotuloja, tähän ei tarvitse vastata, Se on 0,-
        V: Et ole ollut töissä missään joten tuo pyöreä nolla on totuus.


      • kkkkkkksssssseee
        hsjdkkdllslsl kirjoitti:

        - Noin 1500€ kiittäkäämme Kaisu Kivimäkeä joka antoi aiheettoman sakon

        - Noin 50€ syyttäjän jutteli poliisin kanssa noin 15 min. Ei laajempaa tutkintaa

        - Ei mitään. Edustin itseäni oikeudessa. Palkkio oli minulle siis 73€ siitä

        - Samaiset 73€ minulle

        - Rikosepäily oli niin vähäpätöinen (8km/h ylinopeus) että ei vangittu tutkinnan ajaksi

        - Psykiatrin käynti yms. armeijasta vapauttamiseksi. Sanotaan 300€

        - YTK:lta saan sovitettua päivärahaa kuukaudessa käteen noin 700€ josta 2/3 osa palautuu valtiolle. eli noin 230€ kuukaudessa

        - Olen tienannut vuodesta 2008 tähän asti keskimäärin 30 tonnia vuodessa... Tuloja ollut siis yhteensä 210.000€ josta veroa 20% eli 42 tonnia... Lisäksi kaikesta rahasta jota käytän palautuu valtiolle noin 66% eli kokonaisuudessa olen maksanut veroja 154.000€

        Noh minä pystyn asiallisesti vastaamaan kysymyskiin haukkumatta ketään, pystytkö SINÄ

        Aamun parhaat naurut. Tuomas töissä vuodesta 2008. Ainoa mikä pitää paikkaansa on psykiatri tuossa jutussa. Siitäkin sai hyvät naurut.


      • kakkaakakkkkkk
        hsjdkkdllslsl kirjoitti:

        - Noin 1500€ kiittäkäämme Kaisu Kivimäkeä joka antoi aiheettoman sakon

        - Noin 50€ syyttäjän jutteli poliisin kanssa noin 15 min. Ei laajempaa tutkintaa

        - Ei mitään. Edustin itseäni oikeudessa. Palkkio oli minulle siis 73€ siitä

        - Samaiset 73€ minulle

        - Rikosepäily oli niin vähäpätöinen (8km/h ylinopeus) että ei vangittu tutkinnan ajaksi

        - Psykiatrin käynti yms. armeijasta vapauttamiseksi. Sanotaan 300€

        - YTK:lta saan sovitettua päivärahaa kuukaudessa käteen noin 700€ josta 2/3 osa palautuu valtiolle. eli noin 230€ kuukaudessa

        - Olen tienannut vuodesta 2008 tähän asti keskimäärin 30 tonnia vuodessa... Tuloja ollut siis yhteensä 210.000€ josta veroa 20% eli 42 tonnia... Lisäksi kaikesta rahasta jota käytän palautuu valtiolle noin 66% eli kokonaisuudessa olen maksanut veroja 154.000€

        Noh minä pystyn asiallisesti vastaamaan kysymyskiin haukkumatta ketään, pystytkö SINÄ

        - Olen tienannut vuodesta 2008 tähän asti keskimäärin 30 tonnia vuodessa... Tuloja ollut siis yhteensä 210.000€ josta veroa 20% eli 42 tonnia... Lisäksi kaikesta rahasta jota käytän palautuu valtiolle noin 66% eli kokonaisuudessa olen maksanut veroja 154.000€

        On vangeilla kovat palkat. Nyt kaikki vankilaan kulkematta lähtöruudun kautta. Simppeliä.


      • lipposenpave

        Maaninen vaihe päällä.Ihmisen mieli on ihmeeliinen.
        Kaverini (nykyän lääkkeet toimii)kertoi ettei mikään alkoholi tai huume toimi niin hyvin kuin sairas mieli.
        Kanttaisi kuitenkin ottaa ne lääkkeet se depressiivinen vaihe kun tulee saatat tehdä itsemurhan tai luultavasti oot pitkään psykoosissa ja se vasta maksaakin yhteiskunnalle.
        Poika pääsee taas suljetulle.
        ps,yhteiskunta ei huolehdi näköjään turussakaan sairaista.


      • ahonesko
        lipposenpave kirjoitti:

        Maaninen vaihe päällä.Ihmisen mieli on ihmeeliinen.
        Kaverini (nykyän lääkkeet toimii)kertoi ettei mikään alkoholi tai huume toimi niin hyvin kuin sairas mieli.
        Kanttaisi kuitenkin ottaa ne lääkkeet se depressiivinen vaihe kun tulee saatat tehdä itsemurhan tai luultavasti oot pitkään psykoosissa ja se vasta maksaakin yhteiskunnalle.
        Poika pääsee taas suljetulle.
        ps,yhteiskunta ei huolehdi näköjään turussakaan sairaista.

        Ei se muista ottaa lääkkeitään.


    • Jooovastatkaa

      Sain eilen postissa tiedon että pääsin läpi helsingin paikallistuntemuskokeesta. Kauanko kestää helsingissä että sen taksiajoluvan saa poliisilta? Olis jo kova hinku päästä duuniin

      • pakupakupaku

        Postissa tiedon, Tuomas älä viitsi trollata.


      • Jooovastatkaa

        Kyllä trafilta tuli taksikuljettaja kokeesta kirje ja taksikoulusta tuli paikallistuntemuskokeesta. Tiedän että nuo todistukset lääkärintodistus pitää viedä poliisille, mutta kauanko kestää että saan sen itse taksiajoluvan heiltä? (Pasilan poliisiasema)


      • näin
        Jooovastatkaa kirjoitti:

        Kyllä trafilta tuli taksikuljettaja kokeesta kirje ja taksikoulusta tuli paikallistuntemuskokeesta. Tiedän että nuo todistukset lääkärintodistus pitää viedä poliisille, mutta kauanko kestää että saan sen itse taksiajoluvan heiltä? (Pasilan poliisiasema)

        Pasilasta saa väliaikaisen luvan päivässä. Virallinen kortti tulee noin viikossa. Ei muuta kun jonottamaan. Onnittelut!


    • pakettiautomaatt

      Kuinka tyhmä olen?

      Terveisin pakettiautomaatti Turusta

      • jdkslalööö

        Olet ämpärityhmä.


      • tyhmähullu

        Avohoitopotilas jonka kuuluisi olla lukkojen takana. Unohtaa ottaa lääkkeet ja laukoo typeryyksiä. Sairas ja tyhmä. Simppeliä.


    • kimpassakivempaat

      Onko uber kimppakyyti?

      • oiupoiu

        Uberautoissa harrastetaan "kimppakivaa". ;)


      • eitodellakaanole

        Ei missään tapauksessa ole. Uber on tilaussovellutus jossa välitettään kyytejä luvattomille autoille. Sovelluksessa ei ole mitään laitonta mutta henkilöliikenteen harjoittamisessa ilman liikennelupaa, ammattipätevyyttä ja tarvittavia vakuutuksia on.

        Kokeile www.valopilkkutaksi.fi Hyvä softa, kotimainen ja laadukas luvallinen taksi.


    • uusikuskihelsinki

      Tervehdys. Sain ajoluvan Helsinkiin. Onko vinkkejä hyvästä työpaikasta? Kovanen?

      • Kovaselleee

        Itse aloitin muutama viikko sitten helsingissä ajamaan ja nimenomaan kovasella. Vaikea sanoa vielä paljoa, mutta ainakin työkaverit kovasella on mukavia. Lisäksi ensimmäisellä ajovuorona on oikein kattava perehdytys josta oli kyllä valtava apua.


      • eikovaselle

        Älä missään tapauksessa mene Kovaselle. Alan huonoin % palkkaus ja todella paljon vuorottomana ajoa. Puheet oman tilauskeskuksen runsasta ajoista voit unohtaa. Konkarit vievät ne keikat ja parhaat jaetaan tiskin alta.

        Kovasella alan suurin vaihtuvuus kuskeista. Johtuu huonoimasta palkasta ja vuorottomana ajosta. Jatkuva rekrytointi päällä.

        Muualla tienaat ka 20 % enemmän kuukaudessa kuin Kovasella. Mene sellaiseen talliin jossa ajetaan vain vuorollisia vuoroja. Vuorottomana ei kannata ajaa.

        Yleensä pienet tallit ovat parhaita. Työpaikkoja löytyy runsaasti Mollin sivuilta tai taksi Helsingin sivuilta. Älä myöskään mene taksiagenteille. On vuokratyävälitys firma joka ottaa vaan välistä. Ne prossat mitä ottavat kannattaa pitää itsellään.


      • Chekkoneeen

        Itse aloitin kovasella kaks vuotta sitten. Hyvä paikka aloittaa ja oppia itse työnteko. Olin heillä töissä noin 4kk kunnes siirryin pienempään talliin. komppaan edellistä ja suosittelen siirtymään muutaman kuukauden kuluttua muualle.


      • uusikuskihelsinki

        Mites tuo Helsingin taksipalvelu tai Mansner?


      • Eivalkoihoisenhommaa
        Kovaselleee kirjoitti:

        Itse aloitin muutama viikko sitten helsingissä ajamaan ja nimenomaan kovasella. Vaikea sanoa vielä paljoa, mutta ainakin työkaverit kovasella on mukavia. Lisäksi ensimmäisellä ajovuorona on oikein kattava perehdytys josta oli kyllä valtava apua.

        Yksi tuttu taxikuski kertoi että Kovanen on viimeinen paikka mihin hän menisi töihin!


    • Cabdriver95

      Moro! Aloitan ensi viikolla duunit. Taksikurssilla ei pahemmin kerrottu tuosta käteiskassasta. Selittäkää miten tuo käteiskassa hoidetaan. Ja mikä on sopiva summa? Itse olen opiskelija joten rahaa ei ole kovin paljoa ja siksi hieman huolestuttaa tuo. Aloitan ajamaan espoossa.

      • llklklklklklkllklkll

        Käteiskassan hoitaa jokainen kuljettaja itse. Perussääntönä käteistä tulee olla niin että 50,- pystyy antamaan takaisin. Tarpeeksi erikokoisia kolikoita ja 5, 10 ja 20 seteli. Suurin osa maksaa kyllä kortilla. Käteistä ei tule jossain vuoroissa lainkaan tai todella vähän. Käteinen = katoavaa kansanperinnettä.


    • paljonko

      Paljonko vkl yönä tekee kassaa Hesassa?

      • ViestipuuTaiTapanKaikki

        Keskimäärin kassaan tulee yössä noin 60€ tunnissa

        8 tunnin työvuoron aikana siis 8*60=480€

        Kuskin palkka taasen yöltä tekee 8 * 13€ lomakorvaus = 116€

        Kuskin palkkaan menee siis yössä 146€

        Eli yössä jää 286€ auton kuluihin, keskukselle, teostolel jne... joten aika hyvin isäntäkin tienaa vaikka ei ajaisi


      • väärinväärinväärin
        ViestipuuTaiTapanKaikki kirjoitti:

        Keskimäärin kassaan tulee yössä noin 60€ tunnissa

        8 tunnin työvuoron aikana siis 8*60=480€

        Kuskin palkka taasen yöltä tekee 8 * 13€ lomakorvaus = 116€

        Kuskin palkkaan menee siis yössä 146€

        Eli yössä jää 286€ auton kuluihin, keskukselle, teostolel jne... joten aika hyvin isäntäkin tienaa vaikka ei ajaisi

        Turkulainen pelle taas suoltaa juttua hanuristaan. Keskinmäärin väärin. Työvuoron pituus väärin. Kuskin palkka väärin. Kuskin palkan kulut väärin. Auton kulut väärin.


      • ihmespede

        Mitä ihmettä sä tänne kirjoittelet. Et ole alalla etkä tiedä alasta mitään. Suoranaisia valeita lauot täällä ja vastaat itsellesi omiin kysymyksiisi. Sulla ei taida olla asiat omassa päässäsi kunnossa? Todella outo hiippari.


      • opettelenkiljoitamas
        ViestipuuTaiTapanKaikki kirjoitti:

        Keskimäärin kassaan tulee yössä noin 60€ tunnissa

        8 tunnin työvuoron aikana siis 8*60=480€

        Kuskin palkka taasen yöltä tekee 8 * 13€ lomakorvaus = 116€

        Kuskin palkkaan menee siis yössä 146€

        Eli yössä jää 286€ auton kuluihin, keskukselle, teostolel jne... joten aika hyvin isäntäkin tienaa vaikka ei ajaisi

        auton vuoro 11 tuntia meille stadissa auto saa 100e tunnissa toisin kun teilla turus meilla on tulos palkkaus esim minä sain viime yönä 400e palkkaa mikä on aika normi.olen to-su töissä noin 40-45hviikko palkka on siinä 6000 e kk.
        tänne pääsee heti töihin jos pystyt suorittamaan taksiluvan.
        et taida vaan uskaltaua sieltä äidinhelmoista maailmalle.noh laulukin sen sanoo turkulainen hesas.
        vastaapas mikset oo käyny taksi kurssia,sitten voisit valitta ettei oo töitä.
        ja jos siel turus on tuntipalkka niin varmasti ole töitä sinulle.


      • ViestipuuTaiTapanKaikki
        opettelenkiljoitamas kirjoitti:

        auton vuoro 11 tuntia meille stadissa auto saa 100e tunnissa toisin kun teilla turus meilla on tulos palkkaus esim minä sain viime yönä 400e palkkaa mikä on aika normi.olen to-su töissä noin 40-45hviikko palkka on siinä 6000 e kk.
        tänne pääsee heti töihin jos pystyt suorittamaan taksiluvan.
        et taida vaan uskaltaua sieltä äidinhelmoista maailmalle.noh laulukin sen sanoo turkulainen hesas.
        vastaapas mikset oo käyny taksi kurssia,sitten voisit valitta ettei oo töitä.
        ja jos siel turus on tuntipalkka niin varmasti ole töitä sinulle.

        "Hakutuloksia: 0
        Haulla ei löytynyt yhtään työpaikkailmoitusta. Muuta hakuehtoja."

        Ehkäpä tuossa se syy miksi kuskit kokoajan mustamaalaa omaa alaansa...Kuitenkin hyvä tuntipalkka ja vuorot sovittavissa lähes mihin aikaan tahansa, voi tehdä yötä, viinkoloppua, päivää jne. koska taksit on liikkeellä 24/7


        Ja muista. Ei loppuvuonna trollaamista prosenttipalksta. Mollaa alaa muilla keinoin jos on pakko


      • hulluturusta
        ViestipuuTaiTapanKaikki kirjoitti:

        "Hakutuloksia: 0
        Haulla ei löytynyt yhtään työpaikkailmoitusta. Muuta hakuehtoja."

        Ehkäpä tuossa se syy miksi kuskit kokoajan mustamaalaa omaa alaansa...Kuitenkin hyvä tuntipalkka ja vuorot sovittavissa lähes mihin aikaan tahansa, voi tehdä yötä, viinkoloppua, päivää jne. koska taksit on liikkeellä 24/7


        Ja muista. Ei loppuvuonna trollaamista prosenttipalksta. Mollaa alaa muilla keinoin jos on pakko

        Järjen jättiläinen sisutuomas jälleen. Ei ole älyllä sijaa tuon kaverin päässä. Ei sulle ole töitä missään. Ethän sä ole mieskään kun et intiinkään päässyt. Psykiatri totesi hulluksi. Pelle.


      • dkflöösöödl
        ViestipuuTaiTapanKaikki kirjoitti:

        "Hakutuloksia: 0
        Haulla ei löytynyt yhtään työpaikkailmoitusta. Muuta hakuehtoja."

        Ehkäpä tuossa se syy miksi kuskit kokoajan mustamaalaa omaa alaansa...Kuitenkin hyvä tuntipalkka ja vuorot sovittavissa lähes mihin aikaan tahansa, voi tehdä yötä, viinkoloppua, päivää jne. koska taksit on liikkeellä 24/7


        Ja muista. Ei loppuvuonna trollaamista prosenttipalksta. Mollaa alaa muilla keinoin jos on pakko

        Maaninen vaihe päällä.Ihmisen mieli on ihmeeliinen.

        Kaverini (nykyän lääkkeet toimii)kertoi ettei mikään alkoholi tai huume toimi niin hyvin kuin sairas mieli.

        Kanttaisi kuitenkin ottaa ne lääkkeet se depressiivinen vaihe kun tulee saatat tehdä itsemurhan tai luultavasti oot pitkään psykoosissa ja se vasta maksaakin yhteiskunnalle.

        Poika pääsee taas suljetulle.

        ps,yhteiskunta ei huolehdi näköjään turussakaan sairaista.


      • juopollaontuuria
        ViestipuuTaiTapanKaikki kirjoitti:

        "Hakutuloksia: 0
        Haulla ei löytynyt yhtään työpaikkailmoitusta. Muuta hakuehtoja."

        Ehkäpä tuossa se syy miksi kuskit kokoajan mustamaalaa omaa alaansa...Kuitenkin hyvä tuntipalkka ja vuorot sovittavissa lähes mihin aikaan tahansa, voi tehdä yötä, viinkoloppua, päivää jne. koska taksit on liikkeellä 24/7


        Ja muista. Ei loppuvuonna trollaamista prosenttipalksta. Mollaa alaa muilla keinoin jos on pakko

        Turussa voi olla niin huonosti ettei edes taksia pääse ajamaan sehän onkin suomen perseenreikä.
        Turkulaisethan on tunnetusti tyhmenpiä kuin muut.
        Sinä olet turun surkein yksilö,miltä tuntuu olla suomen onnettomin yksilö ei pääse edes turussa taksikuskiksi.
        Eikö sua yhtään hävetä.
        Mulla ei ole edes turun lupaa,mutta kävisin paikallistuntemus kokeen ja hakisin luvan saisin heti töitä,mutta eihän terve ihminen tule turkuun.
        Eiköhän ne kurssin suorittaneet soitella heti töihin mihin sun rahkeet ei riitä.


      • HäivyTaiTapanSut
        juopollaontuuria kirjoitti:

        Turussa voi olla niin huonosti ettei edes taksia pääse ajamaan sehän onkin suomen perseenreikä.
        Turkulaisethan on tunnetusti tyhmenpiä kuin muut.
        Sinä olet turun surkein yksilö,miltä tuntuu olla suomen onnettomin yksilö ei pääse edes turussa taksikuskiksi.
        Eikö sua yhtään hävetä.
        Mulla ei ole edes turun lupaa,mutta kävisin paikallistuntemus kokeen ja hakisin luvan saisin heti töitä,mutta eihän terve ihminen tule turkuun.
        Eiköhän ne kurssin suorittaneet soitella heti töihin mihin sun rahkeet ei riitä.

        Katotaan miten työtilanne muuttui tässä päivän mittaan

        "Hakutuloksia: 0
        Haulla ei löytynyt yhtään työpaikkailmoitusta. Muuta hakuehtoja.

        Palaute © Työ- ja elinkeinoministeriö"

        Noh sama juttu kuorma-autopuolella.... Silti kuskitei kokoajan mollaa omaa alaa ja valehtele työvoimapulasta


      • pankimohi
        HäivyTaiTapanSut kirjoitti:

        Katotaan miten työtilanne muuttui tässä päivän mittaan

        "Hakutuloksia: 0
        Haulla ei löytynyt yhtään työpaikkailmoitusta. Muuta hakuehtoja.

        Palaute © Työ- ja elinkeinoministeriö"

        Noh sama juttu kuorma-autopuolella.... Silti kuskitei kokoajan mollaa omaa alaa ja valehtele työvoimapulasta

        Ei taksissa ilmitella netisssä kaikki työllistyy suoraan valmistuessaan kursseilta.
        Sinä et käy kurssit saat heti töitä.siitä vaan pitää päästä läpi.
        Ai niin ei ne ehkä hulluja palkkaa,joku raja turussakin.
        Sä swaisit joka yö luultavasti pataan joten ehkä parempi pysyä sossun leivissä.
        ps,nites ne huoran hommat,eiköhän sieltä sulle joku vahna setä irtoa.


      • lkjhgffvbbnmjhy
        HäivyTaiTapanSut kirjoitti:

        Katotaan miten työtilanne muuttui tässä päivän mittaan

        "Hakutuloksia: 0
        Haulla ei löytynyt yhtään työpaikkailmoitusta. Muuta hakuehtoja.

        Palaute © Työ- ja elinkeinoministeriö"

        Noh sama juttu kuorma-autopuolella.... Silti kuskitei kokoajan mollaa omaa alaa ja valehtele työvoimapulasta

        Muutappa nyt tuo naurettava nimimerkkisi muotoon häivyn ja tapan itseni. Sopii sulle paremmin maaninen pelle.


      • fvkslödödö
        HäivyTaiTapanSut kirjoitti:

        Katotaan miten työtilanne muuttui tässä päivän mittaan

        "Hakutuloksia: 0
        Haulla ei löytynyt yhtään työpaikkailmoitusta. Muuta hakuehtoja.

        Palaute © Työ- ja elinkeinoministeriö"

        Noh sama juttu kuorma-autopuolella.... Silti kuskitei kokoajan mollaa omaa alaa ja valehtele työvoimapulasta

        Sulla se ei muutu mihinkään. Psykiatrin lausuntoa kun et voi muuttaa.


      • HäivyTaiTapanSut
        pankimohi kirjoitti:

        Ei taksissa ilmitella netisssä kaikki työllistyy suoraan valmistuessaan kursseilta.
        Sinä et käy kurssit saat heti töitä.siitä vaan pitää päästä läpi.
        Ai niin ei ne ehkä hulluja palkkaa,joku raja turussakin.
        Sä swaisit joka yö luultavasti pataan joten ehkä parempi pysyä sossun leivissä.
        ps,nites ne huoran hommat,eiköhän sieltä sulle joku vahna setä irtoa.

        Aijaa... että kuskeista huutava pula, mutta silti niitä ei etsitä muuta kuin puskaradion kautta...

        Keksi jotain muuta trollattavaa


      • kksksksksksksklalal
        HäivyTaiTapanSut kirjoitti:

        Aijaa... että kuskeista huutava pula, mutta silti niitä ei etsitä muuta kuin puskaradion kautta...

        Keksi jotain muuta trollattavaa

        Se on Myytti että sä olisit terve- Simppeliä.


      • HäivyTaiTapanSut
        kksksksksksksklalal kirjoitti:

        Se on Myytti että sä olisit terve- Simppeliä.

        Mitä nyt majrui Johan Nordling on myöntänyt A-paperit armeijaan :)


      • tuubansuoltaja
        HäivyTaiTapanSut kirjoitti:

        Mitä nyt majrui Johan Nordling on myöntänyt A-paperit armeijaan :)

        Tässä aiempi vastauksesi typerys. Majuri ei sitäpaitsi myönnä mitään.

        - Psykiatrin käynti yms. armeijasta vapauttamiseksi. Sanotaan 300€

        Sä suollat niin paljon tuubaa tänne että menet omissa jutuissakin sekaisin rääpäle. Et ole edes mies vaan luuseri joka haaveilee pikkupojista. Linnaan joudat takaisin. Sairas.


      • ViestipuuTaiTapanKaikki
        tuubansuoltaja kirjoitti:

        Tässä aiempi vastauksesi typerys. Majuri ei sitäpaitsi myönnä mitään.

        - Psykiatrin käynti yms. armeijasta vapauttamiseksi. Sanotaan 300€

        Sä suollat niin paljon tuubaa tänne että menet omissa jutuissakin sekaisin rääpäle. Et ole edes mies vaan luuseri joka haaveilee pikkupojista. Linnaan joudat takaisin. Sairas.

        Nimenomaan. Kun oltiin ekassa tarkistuksessa "normaalisti" niin saatiin A-paperit ja Johan Nordlin HYVÄKSYI tuon palveluuskelpoisuusluokan. Lääkäri vain ehdottaa sitä

        Ja tosiaan viime rikkeestä ei tullut linnaa koska koko homma meni käräjillä nurin


      • gaysisutuomas
        ViestipuuTaiTapanKaikki kirjoitti:

        Nimenomaan. Kun oltiin ekassa tarkistuksessa "normaalisti" niin saatiin A-paperit ja Johan Nordlin HYVÄKSYI tuon palveluuskelpoisuusluokan. Lääkäri vain ehdottaa sitä

        Ja tosiaan viime rikkeestä ei tullut linnaa koska koko homma meni käräjillä nurin

        Vit... sä oot sekaisin. Viime rikkeestä ei tullut linnaa mutta edellisestä tulikin 5 vuotta. Inttiä et oo käyny onneton pelle. Sitten kirjoittelet tänne vielä fantasiotasi pikkupojista. linna kamaa edelleen.


      • ViestipuuTaiTapanKaikki
        gaysisutuomas kirjoitti:

        Vit... sä oot sekaisin. Viime rikkeestä ei tullut linnaa mutta edellisestä tulikin 5 vuotta. Inttiä et oo käyny onneton pelle. Sitten kirjoittelet tänne vielä fantasiotasi pikkupojista. linna kamaa edelleen.

        Kerro toki mitkä vuodet olin linnassa niin näytän pari viestiäni siltä ajalta :)

        Vankilassa ilmeisesti ei saa olla nettiä :)


    • Vuorotonhki

      Mitä tarkoittaa vuorottomana ajaminen? Itsellä ekat vuorot tuollaisia

      • ddsdsss

        Ei ole datavuoroa. Toisinsanoen datalta ei pukkaa keikkaa. Älytöntä touhua ajaa vuorottomana.


    • Nytjoalkaayököttää

      Taksikuskin työ on ihan ....rotanhommaa.Todella yököttävää kuskata juoppoja jotka oksentavat niskaan . Yök !!!

    • eivälilaskuja

      Idiootti käy koe ja läpäise se.Sitten voit itkee jos ei töitä löydy.
      Mullekkaan ei löydy lääkärin hommia.
      Tosin en ole lääkäri,mutta kukaan ei ole kotoa tullut hakemaan vaikka mehiläiseen töihin.

    • ajaako taksit Hki-Vantaan lentokentälle vieläkin Ilmakehän kautta vai mennäänkö nyt Kehä III:n kautta kun on parannettu liittymää :D

      • kehäLLLL

        Kolmosta, ei tarvitse seistä valoissa.


    • ujklööa

      Onko tämä häirikkö se kuuluisa turkulainen pakettiautomaatti?

      • HäivyTaiKuolet

        Ei vaan uset kuskit jotka tietää että vapaat työpaikat on kiven alla ja on itse pelko persuuksissa koska tulee kenkää ja siksi levittelee perättömiä huhuja joista legendaarisin on tuo "prosenttipalkka" ja "tolpalla odottelu ilman palkkaa"


      • samapelle
        HäivyTaiKuolet kirjoitti:

        Ei vaan uset kuskit jotka tietää että vapaat työpaikat on kiven alla ja on itse pelko persuuksissa koska tulee kenkää ja siksi levittelee perättömiä huhuja joista legendaarisin on tuo "prosenttipalkka" ja "tolpalla odottelu ilman palkkaa"

        Joo sama rääpäle Turusta. Ei saa ikinä ammattiajolupaa. Nolla. Todella omituinen hiippari.


      • HäivyTaiKuolet
        samapelle kirjoitti:

        Joo sama rääpäle Turusta. Ei saa ikinä ammattiajolupaa. Nolla. Todella omituinen hiippari.

        Kerro toki mikä ammattiajoluvan saannin estää? Sekö että oli EPÄILTYNÄ 8km/h ylinopeudesta :d Kiitos Kaisu Kivimäen ja aiheettoman sakon?


      • kikikikikik
        HäivyTaiKuolet kirjoitti:

        Kerro toki mikä ammattiajoluvan saannin estää? Sekö että oli EPÄILTYNÄ 8km/h ylinopeudesta :d Kiitos Kaisu Kivimäen ja aiheettoman sakon?

        noh...Kaisu antaa sulle piiskaa nyt, noh noh


    • aloittelija

      Onko pikkujoulu kiireet alkaneet jo? Onko asiakkaita? Saako kassaa?

      • indiragandhi

        Pikkuhiljaa alkaa kiihtymään.


    • työtönmanse

      Mikä on Tampereen alueen työllisyystilanne? Onko töitä ja kannattaako tulla allalle?

      • löytyy

        Löytyy ja kannattaa. Tälläkin työantajalla kolme paikkaa avoinna.

        Haemme porukkamme vahvistukseksi kokoaikaisia (tai osa-aika) taksinkuljettajia Liuttu Logistiikka Oy:lle Tampereelle.

        Kalustomme koostuu henkilö- ja tilatakseista keski-iän ollessa alle 2 vuotta. Uusimpina tulokkaina kalustossamme ovat tyylikkäät, mustanpuhuvat MB E-mallin henkilöautot. Kaikki ajoneuvomme on varusteltu runsain lisävarustein.

        Hakijalta edellytämme:
        - henkilöauton ammattiajolupaa Tampereelle, eli ns. taksikorttia
        - nuhteetonta taustaa ja puhdasta rikosrekisteriotetta (vaatimuksena kouluajoissa)
        - hyvää motivaatiota työtä kohtaan

        Tarjoamme sinulle mahdollisuuden työskennellä nuorekkaassa, dynaamisessa ja vahvasti kehittyvässä toimintaympäristössä henkilöliikenteen parissa, työasun, motivoituneen ja mukavan työyhteisön, mahdollisuuden vaikuttaa työrytmiisi, sekä jatkuvan tuen ja koulutuksen mahdollistaman kehittymisen taksialan vahvaksi osaajaksi. Lisäksi palkitsemme kuukausittain bonuksin työstänsä hyvin suoriutuneet kuljettajamme.

        Toimintafilosofianamme on tarjota laadukkaita ja täsmällisiä henkilö- ja tavarakuljetuksia yritys- ja yksityisasiakkaillemme. Näin ollen kuljettajana olet yrityksemme käyntikortti asiakkaisiimme päin. Työ on turvallisen ajamisen lisäksi hyvin paljon asiakaspalvelua, jonka moitteeton osaaminen on suurin haaste tehtävässäsi

        Taksiajoluvan omistavat voivat lähettää työhakemuksen sähköpostilla osoitteeseen [email protected] tai täytää rekrytointilomakkeen kotisivuillamme osoitteessa www.liuttu.com

        Mikäli et omista vielä taksinkuljettajan lupaa, on sellainen mahdollista hankkia maksullisen taksikurssin avulla. Järjestämme oman, henkilöauton ammattiajolupaan tähtäävän koulutuksen 12.1.2016 alkaen. Kurssi on maksullinen Tampereella järjestettävä iltakurssi (klo 17:00 eteenpäin) ja kestää kaksi ja puoli viikkoa sisältäen ajolupaan vaadittavat kokeet (taksinkuljettajan koe, paikallistuntemuskoe sekä joillain asemapaikoilla Tampereen Aluetaksin datalaitekoe). Ilmoittaudu rohkeasti kurssille, jos työskentely taksimaailmassa herättää kiinnostusta.

        Tarkempia tietoja kurssista, aikatauluista sekä ilmoittautumisesta voi katsoa osoitteesta www.taksikoulu.fi. tai lisätietoja voi myös kysellä puhelimitse Ari Paananen 0400606805


    • KYLLÄPÄSHAISEE

      Kajonilla huonoimmat palkat? Autot on ainakin ihan romuja ja korjaamokäynnit tehty todella hankalaksi , ruotsinkielistä lässytystä joutuu kuuntelemaan ja kaikkea muuta paskanjauhamista korjaamolla missä näitä "korjataan", kyllä osasi olla k..pä korjaamopäällikkö, oli pakko lopettaa ajohommat sen takia.
      Afrikan poijaat tykkää Kajonista, onko siellä enää muita kuskeja?

      • kjttbvc

        Kajon ja Kovanen = alan huonoimmat työpaikat


    • Viestipuutaiotanlääkkeet

      Kyyti Paattisesta ajetaan Kuralan kautta Pääskyvuorelle. Pääskyvuorelta otetaan kyytiin yksi henkilö lisää jolloin kyydissä on kolme henkilöä. Matka jatkuu Kunnallissairaalantie 1, Akuutille suljetulle osastolle johon Paattisesta matkan aloittanut jätetään hoitoon. Kysymykset:

      1. Onko Kela kyyti kun kyyti on tilattu normaalisti?
      2. Jos on, mikä on omavastuu?
      3. Paljonko on kuljettajan palkka?
      4. Sisältääkö se lomarahat?
      5. Onko paluu ilmainen?
      6. Onko varma että suljettu osasto on tiivis, ettei vuoda potilasta pihalle?
      7. Paljonko taksin vakuutukset ovat?
      8. Voiko tuopin myydä eurolla?
      9. Onko MYYTTI?
      10. Onko SIMPPELIÄ?
      11. Entä jos matkalta olisi tullut kyytiin peukalokyytiläinen?
      12. Onko suljettu ryhmä?
      13. Voiko maksaa visa electronilla jos äiti on laittanut sinne pitoa?

      • taksari78

        1. Onko Kela kyyti kun kyyti on tilattu normaalisti? EI OLE. KELA KYYDIT TILATAAN KELA KESKUKSESTA

        2. Jos on, mikä on omavastuu? MATKAN HINTA KOKONAISUUDESSAAN

        3. Paljonko on kuljettajan palkka? PROSENTTIPALKKAUS

        4. Sisältääkö se lomarahat? MAKSETAAN PALKAN PÄÄLLE

        5. Onko paluu ilmainen? EI OLE KOSKA TAPAHTUU SAMAN LIIKENNEALUEEN SISÄLLÄ

        6. Onko varma että suljettu osasto on tiivis, ettei vuoda potilasta pihalle? TUNTEMATTA PAIKKAA MUTTA LUULEN ETTÄ ON

        7. Paljonko taksin vakuutukset ovat? HUOMATTAVASTI ENEMMÄN KUIN NORMAALIT VAKUUTUKSET

        8. Voiko tuopin myydä eurolla?EI TODELLAKAAN VOI

        9. Onko MYYTTI? JOS KYSYMYKSESI KOSKEE TUOTA EUROLLA TUOPIN MYYNTIÄ NIIN ON

        10. Onko SIMPPELIÄ? MIKÄ?

        11. Entä jos matkalta olisi tullut kyytiin peukalokyytiläinen? OLISI MAHTUNUT KYYTIIN KOSKA 4 SAA OLLA KYYDISSÄ

        12. Onko suljettu ryhmä? EN YMMÄRRÄ KYSYMYSTÄ

        13. Voiko maksaa visa electronilla jos äiti on laittanut sinne pitoa? VOIT TIETENKIN JOS SIELLÄ ON RAHAA. MAKSUPÄÄTE KYLLÄ KERTOO SEN.


    • jesseman88

      Mitäs mieltä pirssarit on taksialan tulevaisuudesta?

      • odotellaan

        Tuossa alla liikenneministerin esitelmästä taksiliikenteen osuus, eli ei vielä mitään muutoksia tulossa. Ministerin omia visioita joten rauhallisella mielellä vielä toistaiseksi.

        Taksiliikenteen
        uudistus

        Tavoitteena, että asiakas löytää mahdollisimman helposti
        tarvitsemansa kuljetuspalvelun

        Asiakkaan
        saaman palvelun laadun ja turvallisuuden kannalta
        välttämätön
        sääntely varmistetaan

        Kannustetaan palvelujen digitalisointiin

        Voitaisiinko kiintiöt
        ja määrälliset rajoitukset
        poistaa?

        Voitaisiinko hinnoittelu vapauttaa
        ainakin tilanteissa,
        joissa asiakkaalla on aito valinnan
        mahdollisuus?

        Mahdollisuus puuttua hinnoitteluun, jos syntyy asiakkaan
        kannalta epäterveitä
        vaikutuksia

        Lupamenettelyjä
        ja

        vaatimuksia ajanmukaistetaan


    • Koivanen

      Täytyy tarkistaa navista mut viimeistään silloon kun aurinko nousee paan mittarin kassalle, rahastan sut ja toivotan hyvät päivän jatkot.

    • Koivanen

      .. Ja äskeinen oli meteoroligille jonka sinänsä hauska kysymys tokana...harmittaa vaan kun aina vastatessa pitää kaivaa toi funktiolaskin esille, olenhan vaan taksikuski (renki).

      • kiitoskii

        Kiitos.


    • onkoooooo

      Onku Turussa kaikki hyvin?

    • uusikuski

      Helsinkiin, Espooseen vai Vantaalle kuskiksi? Missä tienaa parhaiten?

      • ewrtyu

        Siellä tienaat parheiten johon onnistut pääsemään kuskiksi tässä työllisyystilanteessa... Jos hesassa vapaita paikkoja 0 ja vantaalla 1 johon kymmeniä hakijoita niin paljon parmepiin tuloihin mahdollisuus jos haet töihin vantaalle


      • jdksdjaös
        ewrtyu kirjoitti:

        Siellä tienaat parheiten johon onnistut pääsemään kuskiksi tässä työllisyystilanteessa... Jos hesassa vapaita paikkoja 0 ja vantaalla 1 johon kymmeniä hakijoita niin paljon parmepiin tuloihin mahdollisuus jos haet töihin vantaalle

        Hohhoijaa. Stadissa tekee parhaimman kassan vuorollisena autona. Vapaita paikkoja kymmeniä. Katso www.mol.fi tai taksi helsingin sivuilta. On varaa valita mihin menee hommiin. Vältä Kovasta.


      • fklsödpeo
        ewrtyu kirjoitti:

        Siellä tienaat parheiten johon onnistut pääsemään kuskiksi tässä työllisyystilanteessa... Jos hesassa vapaita paikkoja 0 ja vantaalla 1 johon kymmeniä hakijoita niin paljon parmepiin tuloihin mahdollisuus jos haet töihin vantaalle

        Turkulainen taksitietäjä näköjään taas vauhdissa. Siinä reppanassa yhdistyy kyllä typeryys ja hulluus.


      • faktaa
        jdksdjaös kirjoitti:

        Hohhoijaa. Stadissa tekee parhaimman kassan vuorollisena autona. Vapaita paikkoja kymmeniä. Katso www.mol.fi tai taksi helsingin sivuilta. On varaa valita mihin menee hommiin. Vältä Kovasta.

        Vantaalla tekee parhaan kassan.


      • HäivyTaiTapanSUt
        jdksdjaös kirjoitti:

        Hohhoijaa. Stadissa tekee parhaimman kassan vuorollisena autona. Vapaita paikkoja kymmeniä. Katso www.mol.fi tai taksi helsingin sivuilta. On varaa valita mihin menee hommiin. Vältä Kovasta.

        Vapaat hyvät paikat kiven alla. Se on ainut syy miksi kuskit kokoajan mollaa omaa alaa.

        Myöskin kuorma-autopuolella on yhtä huono tölllisyystilanne kuin taksissa. Ei silti kuskit kokoajan manaa miten ala on niin huono jne.

        Eli ainut syy alan mollaamiselle erinäisin myytein yms. lienee surkea työllisyytilanne. Ei haluta liikaa tulijoita?


      • hullujaenpalkkaa
        HäivyTaiTapanSUt kirjoitti:

        Vapaat hyvät paikat kiven alla. Se on ainut syy miksi kuskit kokoajan mollaa omaa alaa.

        Myöskin kuorma-autopuolella on yhtä huono tölllisyystilanne kuin taksissa. Ei silti kuskit kokoajan manaa miten ala on niin huono jne.

        Eli ainut syy alan mollaamiselle erinäisin myytein yms. lienee surkea työllisyytilanne. Ei haluta liikaa tulijoita?

        Älä jauha paskaa jokainen joka osaa suomea ei ole hullu ja läpäisee taksiurssin saa töitä.
        ei tosin tuntipalkalla,koska taksissa ei makseta sellaista.
        Kaikki muut saa töitä sinä et missähän vika.itse en ainakaan tunne yhtään työtöntä taksikuskia jos tunnet antanet hänen numeronsa voin palkata heti.


    • ruokaelättää

      Ihme ettei kukaan turkulainen ole kommentoinut tälle sairaalle yksilööle joka pitäisi laittaa telkien taakse.Kohta se meinaan oikeasti tappaa niin paljon kun pystyy.
      terroristi järjestöt etsivät juuri näitä heinkoimpia lenkkejä.
      Jos sattuvat löytämään tämän sankarin niin ei sitä tarvitse paljoa manipuloida niin niillä on itsemurhapommi valmiina.
      Toivottavasti eivät muista antaa taksirahaa niin rähähtää vaan oma peräkylän mökki.

      • llpåplålålåljp

        Jep, juuri näin.


    • kalevaan

      Oliko viikonlopun yössä paljon laittomia ubereita ja muita pimeitä takseja Hesassa liikkeellä?

      • lkjkaökflaflkö

        Kyllä. Afrikan kansakunta hyvyn edustettuna.


      • ViestipuuTaiTapanKaikki8

        Mistä mikään muu kuin itse matkustaja voi tietää onko uber kyyti laiton (tarjottu kenelel tahansa) tai laillinen (tarjottu suljetulle ryhmälle kimppakyytinä)


      • raukkaturusta
        ViestipuuTaiTapanKaikki8 kirjoitti:

        Mistä mikään muu kuin itse matkustaja voi tietää onko uber kyyti laiton (tarjottu kenelel tahansa) tai laillinen (tarjottu suljetulle ryhmälle kimppakyytinä)

        Sinulta ei kukaan kysynyt yhtään mitään. Sinä et tiedä takseista mitään. Sitäpaitsi kyseessä oli Helsinki ei Turku, ääliö!


    • opelius

      Muuten miksi taksit jotka tulee vastaan mennentullen ovat tyhjiä? Se on vähän kuin tukkirekat eli vastaantulevassa ei ole kyydissä kuin kuljettaja ja samaan suuntaan menevässä vain kuljettaja herää kysymys?.....

      • Topeliius

        Siksi että sinulla olisi jotai kysyttävää, vain siksi. Ei muuten.


    • kysynvaanmä

      Saako taksi kuljettaa asiakkaalle olutta kotiin?Entä onko sopivaa taksinkuljettajan puhua kyydittävistä,valita kyyditettäviä?Mikä on asiakasalaute tie?Eli mihin näistä asioista voi jättää palautetta?

      • kjkjlkjlj

        Ei saa. Ei ole ja saa valita kyyditettävät. Asiakasalaute? Oletko ihan selvä?


    • espoossa

      tapahtui.2vk.sitten soitin joku ?1007070? nroon 2 aikuista,pienet laukut,kentälle Pisasta,tunti ennen lähtöä,ei kuulemma toimi enää ennakkotilaus kellonajan takia.ok. sanoin ettei mitään tilataksia, mutta eikun linja-autolla tuli,jotenkin sentään mahtui pihaan..Noloa.
      Karsee hinta selvisi perillä(en enää ihmettele uberia?)
      Nyt matkan jälkeen katsoin mistä hinta(65€)mm:
      puhelu(1-2min. 5.06€ (!?)

      Ennakkotilaus((!?) 7.10€ !!!!!!!!!!!!!!!!
      Hidasajo 7.33€ !!!!!!!!!!!
      Mitä ......? meno sujui aivan kitkattomasti,ruuhkattomasti.(klo14.30.)
      En tiedä oisiko ollut apua kysyä ennakkoon hintaa,kun ei vastaaja nytkään kuunnellut/välittänyt?
      Vaikuttaa rahastukselta?

      • ÄläJuoEnäänLisää

        Linja-autot eivät ole takseja joten erittäin huono trolli. Pohdi rauhassa mitä on hidasajo. Suosittelen myös pientä tauko juomisessa. Trolli niin luokaton.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe