Leike:
"Toyotan esitys tähän pikkuturbojen kokoluokkaan on ajettavuuden osalta peräti loistava. Suosittelen kaikkia, joille vain tämä kokoluokka kelpaa, perehtymään ja koeajamaan myös uuden Auriksen"
Toinen leike:
"Varmojen valintojen sarjaa jatkava toisen sukupolven Auris omaa oletettavasti samat hyvät ominaisuudet kuin edeltäjänsäkin. Edeltäjistään poiketen siitä on myös tullut ihan oikea ajajan auto."
Auris on loistava ajettava
32
199
Vastaukset
- Toyota_plusä
Ja lähde oli......?
- Autovouhotus
"Koeajajana" siis Mikko, Mikon autoblogista! Ei kovin vakuuttavaa autojournalismia kun ei ole potentiaalia suorittaa minkäänlaisia mittauksia. Pelkkää mutua ja tukeutumista valmistajan ilmoituksiin. Kyseessä on jyväskyläläisen tampion henkilökohtainen blogi. Tyypin kuva löytyy linkistä.
"http://autovouhotus.fi/mikon-autoblogi/"
- Yhdenpääskynkevät
"Edeltäjistään poiketen siitä on myös tullut ihan oikea ajajan auto."
Ei kai uusi maski ja kojelauta tee autosta hyvää ajettavaa. Vaikka uudenaikainen kone paikkaisikin VVT:n kroonisen väännönpuutteen niin sama vanha alusta siellä kuitenkin on kiemurtelemassa. - Toyota_Corolla
Toyota on aina tehnyt autoja, jotka ovat huippu hyviä ajaa. Samaan eivät ole pystyneet ns. bremium merkitkään. Uusi Toyota Auris onkin ylivoimaisesti paras auto ajo-ominaisuuksiltaan kokoluokassaan. Lisäksi siinä on vertaansa vailla oleva ergonomia. Kuten tiedetään toyotat ovat kestäviä ja pitkäikäisiä autoja.
Kohta Auris on Suomen eniten myyty automalli.- Päivän_naurut
Toyota Aurisista en kykene sanomaan mitään, koska en ole ajanut uutta enkä edes vanhaa sellaista metriäkään. Lienenköhän koskaan edes istunut Aurisissa?
Sinusta voin ”bremium-luokkaa” edustavan tekstisi luettuani sanoa, että olet tietämättäsi aivan ensiluokkainen koomikko!
- Sylttytehdas
Mediathan oli helppo löytää:
http://autovouhotus.fi/koeajo-toyota-auris-1-2-turbo/
http://tekniikanmaailma.fi/autot/koeajot/tm-koeajo-toyota-auris-16-valvematic-active- TäytyyKepittää
"Eurooppalaisten harrastamien pienempien turbomoottorien paineessa Toyota on muiden Kaukoidän valmistajien tapaan panostanut vapaasti hengittävän moottorin huipputehoon. Tehoa moottorissa varmasti riittääkin, mutta käytännön vääntöä uupuu.
...
Maltillisesti ajaen autolla pääsee vähällä polttoaineella, mutta korkeilla kierroksilla majailevaa vääntöä etsiessä kulutus kasvaa nopeasti."
Näinhän se vaparivinguttimilla menee, - OikeaaTietoa
Ei noita medioita ollut tarkoitus piilottaakaan. Mitä ihmeellistä niiden löytymisesssä on?
- onSeIhanaa
Ja kun koittaa vertailujen aika, niin Auris löytää edelleen sen oman paikkansa, tiedätte kyllä.
Melko lailla poikkeuksetta autot kuin autot saavat kehuja ensikoeajoissa, mutta sitten kun aletaan tekemään kunnon koeajoja ja vertaillaan muihin, niin karu totuus paljastuu.- rehellisyyden.esikuva
Kyllä kansa tietää,ei siihen mitään maksettuja vertailutestejä tarvita. Auris on paikkansa ansaitusti löytänyt ihan kärjen tuntumasta niinkuin Toyotan laadulle on ominaista. Ei se kaipaa mitään maksettua ylistystä tietyn lehden toimittajien taholta. Suurin osa euromerkkien malleista ei pärjää suosiossa Aurisille eikä merkeistä yksikään pärjää tällä hetkellä myynnissä Toyotalle Euroopan Suomessa vaikka kotikenttäetua nauttivia euromerkkejä on pilvin pimein,mutta kun kansa arvostaa laatua ja luotettavuutta enemmän kuin turhia särkyviä härpäkkeitä.
- Outo_kansa
Kyllä kansa sietää, tiedetään! Vaan eipä tuo oikein muille kansoille Euroopassa tahdo käydä kaupaksi, kun parempaakin on tarjolla.
- vihollismaallaVW
Outo_kansa kirjoitti:
Kyllä kansa sietää, tiedetään! Vaan eipä tuo oikein muille kansoille Euroopassa tahdo käydä kaupaksi, kun parempaakin on tarjolla.
Onkohan Japanissakin VW autojen myyntikielto nyt?
- OikeaaTietoa
Mikä karu tostuus poaljastuu. Katso Tekniikan maailman vertailu numero 1 2014. Siellä Auris on kärjillä. Siinä on uudet farkut vertailussa.
- Hekotuttaa
>Siellä Auris on kärjillä.
Kas kun ei käräjillä sentään! No, onhan se jaettu kolmossijakin sentään jotain. Škoda Octavia Combihan tuon vertailun näkyy voittavan, jopa selvällä marginaalilla.
Eihän Toyotassa sinänsä mitään isompaa vikaa – auto kuin auto! Hurmahenkisimmät toyotistit vain ovat oma hupaisa ihmislajinsa. Ei siinäkään mitään pahaa, mainiota viihdettähän tämänkin palstan lueskelu toki tarjoaa. - OikeaaTietoa
Jaettu kolmossija muutaman kymmenyksen erolla edellisiisn. Täällä ei ole hurmahenkisyyttä, mutta täällä ei kaivata valehtelijoita.
- hfhhhgh
Outo_kansa kirjoitti:
Kyllä kansa sietää, tiedetään! Vaan eipä tuo oikein muille kansoille Euroopassa tahdo käydä kaupaksi, kun parempaakin on tarjolla.
Panostus on hybridissä ja tuo turbo lähinnä vain budjetti Suomalaisille tärkeä malli ja muualla hinnat alkaen houkuttelu malli.Täyttää tehtävänsä muttei kovin innovativiinen suunnittelu ja peruskauraa.
- varma.valinta
Outo_kansa kirjoitti:
Kyllä kansa sietää, tiedetään! Vaan eipä tuo oikein muille kansoille Euroopassa tahdo käydä kaupaksi, kun parempaakin on tarjolla.
Pitäisikö suomalaisten jo muillekin Euroopan kansoille olla autoa ostamassa? Eikö se riitä että eurooppalaiset ostavat omia kyhäelmiään. Suomalaisilla on valinnan vapaus panostaa luotettavimpaan merkkiin jossa arvo säilyy parhaiten,rahaa kun ei köyhtyvällä kansalla riitä turhien krumeluurien ja hajoavien härpäkkeiden korjaamiseen.
- 758
Totta, uusi Auris on varsin mukava ajettava. Pari viikkoa saanut ajella. Ei malttais odottaa rattiin pääsyä.
- Hybridikuski
Hybridin polttoaineen kulutus on siksi suuri, että sen ratissa haluaisi istua koko ajan, vaikka auto kuluttaakin alle 5 litraa sadalla.
- faaerwrre
Jälkimmäinen aloittajan leike on Tekniikan Maailmasta. Ei siellä turhia kirjoitella. Auriksen omistajana tiedän, että Auris on ajajan auto.
- peruskuraaJaHalpista
Hehee, et siis tiedä ajamisesta ja ajajan autoista mitään.
- Etkä_muuten
peruskuraaJaHalpista kirjoitti:
Hehee, et siis tiedä ajamisesta ja ajajan autoista mitään.
sinäkään, Toyota-palstan trollipoju. Tuskin edes siitä Helkama Raisustasi kun se on aina rikki ja joudut palstalla roikkumaan etkä pääse edes tyttöjä kylälle katselemaan. Sinun ikäiselläsi olisi paljon tärkeämpää olla tyttöjen kanssa ettei sinusta tulisi peräkammarin poikaa. Katsos, se heikentää yh-äipän mahdollisuuksia saada muuta seuraa kuin kapakasta pokattuja viikonloppupanoja.
- AinaSamaaJaVanhaa
Toyota on siinä mielessä kätevä peli että se tarvitsee testata vain kerran vuosikymmenessään ja on silti aina ajan tasalla. Tässäkin avauksessa viitataan pari vuotta vanhaan TM:n artikkeliin vaikka sen jäkeen on tullut "uusi" Auris. Ja viittaus on aivan oikein koska täysin sama auto kyseessä.
Esimerkiksi Mondeon, Passatin tai 508 suhteen vanhan mallin testillä ei olisi mitään käyttöä tämänvuotista mallia arvioidessa. - Hyvä_jos_on_hyvä
"Ajajan auto". Nytkö vasta? Luokan ikoni, VW Golf on ollut sitä jo yli 40 vuotta. Onpahan tuossa Toyotalla ollut aikaa kopioida rakenneratkaisuja ja tehdä viimein hiukan parempi ajettava kuin E- tai DX-Corolla aikoinaan. On siirretty veto etupäähän, luovuttu kuulemutteriohjauksesta hammastangon hyväksi, kopioitu yhdystukiakselisto 1-kopan Golfista ja nyt sitten lopulta ohjausgeometria 2-kopan Golfista. Moottoriosastolla sinnikkään 10-vuotisen TSI:n mittailun tuloksena tuotiin sitten suorasuihkutusturbomoottori.
Hiljaa hyvä tulee!
Vaikka Aurista tuossa TM:n 1. koeajossa 2013 kehuttiinkin, seuraavana vuonna vertailussa todellisia kilpailijoita vastaan oli pakko vetää ajettavuusarvioita vähän takaisin ja antaa niistä osioista kouluarvosanana kaseja, kun parhaat kilpailijat saivat puhtaita kymppejä maantiellä ja ysejä kaupungissa. Että kehitettävää riittää! - Aurisonparempi
Käykää jokainen itse koeajamassa Auris ja koeajakaa myös Golf, niin huomaatte, että Auris on paljon parempi ja mukavampi ajettava. Koeajakaa myös todella mukava hybridi, joita Toyota myy edullisesti.
Minä olen sen tehnyt ja valinnut Aurisin. Ylle on tullut kilpailijan edustaja esittelemään muka asiantuntemustaan ja tietämystään. Kun itse koeajatte niin näette kumpi on parempi. Se on Auris. Se on kerrassan upea ajettava.- parempivaihtoehto
kia Soul onpaljon mielenkiintoisempi vaihtoehto.
Todelal hyvä näkyvyys joka suuntaan.
Todella tilava myös takapenkillä istujalle.
Hyvän kokoinen takaluukku ja kun takapenkin kaataa on huimasti tilaa.
Entinen audin pääsuunnittelija on suunnitellut tämän.
Paremmilla varusteilla pääsee vasta oikeasti oikeuksiinsa.
Kia Soul on ehkä paras täyssähkauto mitä markkinoilla on.
Englannissa todelal suosittu auto.
Varrsinkin corollaan verrattuna paljon parempi vaihtoehto vaikka on halvempi.
Hyvä perustelu.
https://www.youtube.com/watch?v=ughA7ZtKU8Q
Tässä sähköversion eesittely.
https://www.youtube.com/watch?v=xZ-sJvBhfhA
Corolla vs Soul vertailu:
https://www.youtube.com/watch?v=Eim1uDe13uk
5 syytä ostaa Kia Soul
https://www.youtube.com/watch?v=Tta6TR2yy24
Katso myös tämä.
https://www.youtube.com/watch?v=O1XUiUSDU6k
Omasta mielestäni Kia Soul on todella helppo auto astua autoon sisälle.
Ajoltaan auto vain paranee kun laittaa isommat 18" vanteet ja 245 kokoiset renkaat
-Red Dot voittaja
Paras perheauto luokassaan vaikak huomioidaan paljonkalliimpia autoa mukaan luokkaan.
Mitään tojotaa ei kanata ostaa ilman että kokeilee Kia Soulin. - AINI16
Tosi asiassa ajettu,atra k voitti mennen tullen sorry.
- VertailkaapaItse
"Koeajakaa myös todella mukava hybridi, joita Toyota myy edullisesti."
Todella edullinen 26.500€. Samalla rahalla esimerkiksi focuksesta farkku-diesel-automaatin tai vastaavanlaisia muunmerkkisiä. Pieksevät hydridi-Auriksen joka saralla. Suorituskyvyssä, tiloissa 100-0, mukavuudessa ja ajo-ominaisuuksissa. - TiinaMaaria
Kävin loppuviikon aikana koeajamassa Focuksen, Golfin ja Auris hybridin. Auris hybrid valloitti sydämeni ja tilasin sen. Auris Hybrid Touring Sports Premiumin. Sekin oli tärkeä asia, että tuossa paketissa on kaikki varusteet ja silti edullinen hinta. Lisäksi sekä monitoiminäyttö että mediakeskus ovat suomenkieliset ja mediakeskusta voi käyttää suomenkielisellä puheohjauksella. Kaistavahti, automaattiset valot, automaattiset tuulilasinpyyhkimet, automaattinen jarrututs, liikennemerkkien tunnistus, pysäköintiavustin.... jne.
- uusi_hieno_ocu
Minun Ocusta löytyy myös nuo luettelemasi varustelut. Lisäksi siinä on vakionopeus, joka säätää nopeuden muun liikenteen mukaan. Sittes vielä löytyy automaattinen pitkien/lyhyiden valojen vaihto, ohjauskeskuksesta voi valita eco ym. ajon jne. jne. jne.......
Parasta kuitenkin, että ajo-ominaisuus hakkaa mennen tullen Auriksen. Myös istuimet ovat huomattavasti mukavammat kuin Auriksessa. Sisätilat suuremmat kuin Auriksessa jne. jne. jne...........
Tehoja 180 hv, vääntö lähtee 1500 r/min jne. jne. jne......
Juuri noiden asioiden vuoksi valitsin Ocun. - Ei_sulla
uusi_hieno_ocu kirjoitti:
Minun Ocusta löytyy myös nuo luettelemasi varustelut. Lisäksi siinä on vakionopeus, joka säätää nopeuden muun liikenteen mukaan. Sittes vielä löytyy automaattinen pitkien/lyhyiden valojen vaihto, ohjauskeskuksesta voi valita eco ym. ajon jne. jne. jne.......
Parasta kuitenkin, että ajo-ominaisuus hakkaa mennen tullen Auriksen. Myös istuimet ovat huomattavasti mukavammat kuin Auriksessa. Sisätilat suuremmat kuin Auriksessa jne. jne. jne...........
Tehoja 180 hv, vääntö lähtee 1500 r/min jne. jne. jne......
Juuri noiden asioiden vuoksi valitsin Ocun.mitään Okua ole. Sulla on se Helkama Raisu ja sekin aina rikki etkä pääse kylille tyttöjä kattoon vaikka äippä pyytää.
- Toyotassa.parempi
uusi_hieno_ocu kirjoitti:
Minun Ocusta löytyy myös nuo luettelemasi varustelut. Lisäksi siinä on vakionopeus, joka säätää nopeuden muun liikenteen mukaan. Sittes vielä löytyy automaattinen pitkien/lyhyiden valojen vaihto, ohjauskeskuksesta voi valita eco ym. ajon jne. jne. jne.......
Parasta kuitenkin, että ajo-ominaisuus hakkaa mennen tullen Auriksen. Myös istuimet ovat huomattavasti mukavammat kuin Auriksessa. Sisätilat suuremmat kuin Auriksessa jne. jne. jne...........
Tehoja 180 hv, vääntö lähtee 1500 r/min jne. jne. jne......
Juuri noiden asioiden vuoksi valitsin Ocun.Ei taaviskeida-myyjällä ole mitään omaa autoa. Ajaa työnantajansa kommarikinnerillä jota pitää kehua vaikka nolottaa sillä ajella yt-neuvottelujen pelossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän402102Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p471654Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,291491- 251468
Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61441Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11425Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis21397Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11331Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21250Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta61229