Netin kautta seuranhaku ja 40+ mies?

ajgsiafia88

Millasia kokemuksia teillä nelikymppiset miehet on kun olette naista netin deittisivuilta hakeneet?

Kiitos mahd. vastauksista

85

1502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nelikymmpinenmies

      Sellaisia että naiset ei tiedä mitä hakevat, ovat sitoutumiskammoisia, eivät osaa vastata kun kysyy jotain, jotkut ei osaa kirjoittaa. Sitten naiset etsii jotain prinssiä vaikka nainen olisi ylipainoinen sohvaperuna.

      • pettynytk

        Samoja kokemuksia, monet ovat tosiaan ylipainoisia mutta miehiltä vaaditaan komeutta, lihaksia ja kaikkea muuta.


      • kutenmiehetkin

        suurin osa nelikymppisistä miehistä ja jo paljon ennen sitä ovat enemmän tai vähemmän ylipainoisia. Itsellä bmi 19 joten voin kai vaatia hoikkuutta mieheltäkin. Näitä vaan tuppaa löytymään enää ääri harvoin. Mutta sinulla ei siis ole "lihaksia ja kaikkea muuta" mutta silti sulle ei kelpaa ne ylipainoiset naiset, eli oman tasoset?


      • perusukko

        Aika jännä juttu. Itselläni on ollut ihan erilaisia kokemuksia. Olen saanut mukavaa juttuseuraa ja myös kahdet mielekkäät treffit on takana. Ehkä se riippuu sitten vähän siitä, mistä seuraa hakee? Itse katsoin http://www.treffiseuraa.net/ toimivimmat palstan ennen kuin ryhdyin nettideittailemaan. Profiili voi myös vaikuttaa siihen minkälaisia yhteydenottoja tai vastauksia saa.


      • kutenmiehetkin kirjoitti:

        suurin osa nelikymppisistä miehistä ja jo paljon ennen sitä ovat enemmän tai vähemmän ylipainoisia. Itsellä bmi 19 joten voin kai vaatia hoikkuutta mieheltäkin. Näitä vaan tuppaa löytymään enää ääri harvoin. Mutta sinulla ei siis ole "lihaksia ja kaikkea muuta" mutta silti sulle ei kelpaa ne ylipainoiset naiset, eli oman tasoset?

        Jos mies on hoikka, ei lihava nainen ole "oman tasoinen". Lihakset puuttuvat nimenomaan hoikalta joten sen arvostelu on laihuuden arvostelua.

        Lihavakin voi olla heikko, mutta yhtä hyvin vahvakin. Riippuu siitä mistä hänen kehonsa koostuu.

        Jos nainen on laiha, hän vastaa laihaa miestä eikä lihaksikasta.


      • Kaikilleomanlaisensa
        M1978 kirjoitti:

        Jos mies on hoikka, ei lihava nainen ole "oman tasoinen". Lihakset puuttuvat nimenomaan hoikalta joten sen arvostelu on laihuuden arvostelua.

        Lihavakin voi olla heikko, mutta yhtä hyvin vahvakin. Riippuu siitä mistä hänen kehonsa koostuu.

        Jos nainen on laiha, hän vastaa laihaa miestä eikä lihaksikasta.

        Laihuuden arvostelu negatiivisessa mielessä tuntuu olevan hyväksyttyä. Ylikiloista mainitseminen taas lähes aina suuri loukkasriski. Yksi asia luultavsti auttaisi paljon ymmärtämään ja olemaan loukkaantunut. Valtaosa sekä miehistä että naisista toivoo miehen olevan 10-20% pitempi ja painavampi kuin nainen. On varsin luonnollista, jos esim. ylipainoinen nainen hiukan moittii laihoja tai jopa normaalipainoisia. Mutta jos tämä nainen ei paljasta olevansa ylipainoinen, asian kertominen voi kuulostaa hyvinkin hyökkäävältä yleistykseltä. Eli kerro ensin millainen olet itse ja "hauku" sitten.

        Moni pitää minua varmaan kukkakeppinä (pi 20), mutta ei se lihaksikkuuskaan ole yksistään painosta kiinni. Pari kertaa on ihanilta hoikilta naisilta tullut tanssiravintolassa odottamaton suorastaan mieltäylentävä kommentti. Olkavarresta ovat havainneet jonkun pullistuman, vaikka ei tanssitilanteessa mitään voimaa tarvita. Täältä noita kommentteja on turha odottaa.


    • vastakysyjä

      Millainen nainen sulla on hakukriteereissä? Tämä on nyt se olennaisin kysymys. Jonkun verran merkitystä on myös sillä, missä päin asut.

      • ajgsiafia88

        Sellanen ihan kaunis nainen


    • Tällä palstalla saat vastauksia vain niiltä miehiltä, joilla flaksi ei käy. Liikaa ei siis kannata yleistää saamiesi vastausten perusteella. Itse tiedän ystäväpiiristäni upeita, kauniita, menestyviä naisia, jotka hakevat seuraa myös netin (tai ainakin Tinderin) kautta /- 40 v ikäluokasta. Käyvät treffeillä eli vaikka täällä jankutetaan, etteivät naiset vastaa, niin kyllä he vastaavat.

      • ikuinen-sinkku

        Upea menestyvän naisen ei tarvii nettideittailla koska sellasella olis kysyntää muutenkin. Sun ystäväpiirissäs on siis todella nirsoja naisia joille ei kelpaa mikään kunnon mies edes vaan etsivät jotain miljonääri hollywood tähteä. 99% hakijoista on taviksia ja naisille ei kelpaa omantasoinen tavis mies.


      • ikuinen-sinkku
        ikuinen-sinkku kirjoitti:

        Upea menestyvän naisen ei tarvii nettideittailla koska sellasella olis kysyntää muutenkin. Sun ystäväpiirissäs on siis todella nirsoja naisia joille ei kelpaa mikään kunnon mies edes vaan etsivät jotain miljonääri hollywood tähteä. 99% hakijoista on taviksia ja naisille ei kelpaa omantasoinen tavis mies.

        He siis käy treffeillä mutt eivät tosissan etsi mitään tai ei niille kelpaa mikään ellei tule vastaan se rikas hollywood hurmuri. Saavat siis käydä treffeillä vielä 10 vuotta ainakin elleivät tajua että naisten taso ei nouse enää siinä iässä.


      • ikuinen-sinkku kirjoitti:

        He siis käy treffeillä mutt eivät tosissan etsi mitään tai ei niille kelpaa mikään ellei tule vastaan se rikas hollywood hurmuri. Saavat siis käydä treffeillä vielä 10 vuotta ainakin elleivät tajua että naisten taso ei nouse enää siinä iässä.

        Enpä viitsi heistä enää kovin paljon tälle palstalle avautua, kun olen kirjoittanut aiemminkin. Totean vain sen verran, että akateemiset 30 naiset eivät ole noin lapsellisia. Siis että edes leikillään jankuttaisivat jostain hollywood-hurmureista ja miljonääreistä.


      • kemia-on-ulkonäkö
        helka kirjoitti:

        Enpä viitsi heistä enää kovin paljon tälle palstalle avautua, kun olen kirjoittanut aiemminkin. Totean vain sen verran, että akateemiset 30 naiset eivät ole noin lapsellisia. Siis että edes leikillään jankuttaisivat jostain hollywood-hurmureista ja miljonääreistä.

        Sun frendis ei ole sen yhtään tasokkaampia kuin miehetkään.


      • kemia-on-ulkonäkö kirjoitti:

        Sun frendis ei ole sen yhtään tasokkaampia kuin miehetkään.

        Niin? Onko joku väittänyt?


      • 2191
        helka kirjoitti:

        Enpä viitsi heistä enää kovin paljon tälle palstalle avautua, kun olen kirjoittanut aiemminkin. Totean vain sen verran, että akateemiset 30 naiset eivät ole noin lapsellisia. Siis että edes leikillään jankuttaisivat jostain hollywood-hurmureista ja miljonääreistä.

        Akateemisuus näissä asioissa pukkaa esiin jatkuvasti. Naisilla tuntuu olevan käsitys, että akateemisuus automaattisesti lisäisi heidän kiinnostavuuttaan.
        Valitettavasti koulutustaso ei korreloi älykkyyden eikä käytöksen kanssa.


      • 2191 kirjoitti:

        Akateemisuus näissä asioissa pukkaa esiin jatkuvasti. Naisilla tuntuu olevan käsitys, että akateemisuus automaattisesti lisäisi heidän kiinnostavuuttaan.
        Valitettavasti koulutustaso ei korreloi älykkyyden eikä käytöksen kanssa.

        Sen, että mainitsee akateemisuuden, ei tarvitse merkitä että kuvittelisi sen lisäävän kiinnostavuutta. Se on vain yksi ihmisen ominaisuus, ihan kuten lapsettomuus, ikä, ammatti ym. Jos ihminen mainitsee olevansa kolmen kehitysvammaisen lapsen yh, niin kuvitteleeko hän sen lisäävän kiinnostavuutta? Tuskinpa. Mutta pitää sitä sellaisena asiana, joka vastapuolen on hyvä tietää.

        Tuossa edellä akateemisuus oli mainittu vain siksi, että edellinen kirjoittaja elää jossain Hollywood-maailmassa. Hei haloo! Kuka 30 koulutettu nainen kuvittelee elävänsä sellaista?


      • Toivotontapaus
        helka kirjoitti:

        Sen, että mainitsee akateemisuuden, ei tarvitse merkitä että kuvittelisi sen lisäävän kiinnostavuutta. Se on vain yksi ihmisen ominaisuus, ihan kuten lapsettomuus, ikä, ammatti ym. Jos ihminen mainitsee olevansa kolmen kehitysvammaisen lapsen yh, niin kuvitteleeko hän sen lisäävän kiinnostavuutta? Tuskinpa. Mutta pitää sitä sellaisena asiana, joka vastapuolen on hyvä tietää.

        Tuossa edellä akateemisuus oli mainittu vain siksi, että edellinen kirjoittaja elää jossain Hollywood-maailmassa. Hei haloo! Kuka 30 koulutettu nainen kuvittelee elävänsä sellaista?

        Voisitko kuvitella jonkun ammattikoulutaustaisen tai muun kun akateemisen tuovan koulutustaustaansa esille samaan tapaan kuin akateemisuutta tuodaan? Eipä ole osunut minulle vastaan.

        En ymmärrä miten edes voit verrata "kehitysvammaisen yh" statuksen julki tuomista samassa sävyssä kuin akateemisuutta. Kehitysvammaisen YH kun on elämää rankasti rajoittava tekijä, joka monen mielestä on syytä tuoda esiin heti alkuun. En näe miten akateemisuus vertautuu siihen, se kun ei rajoita elämää millään tavalla. Miksi akateemisuus olisi sellainen asia joka vastapuolen on "hyvä tietää" ?


      • 12345678900987654321
        Toivotontapaus kirjoitti:

        Voisitko kuvitella jonkun ammattikoulutaustaisen tai muun kun akateemisen tuovan koulutustaustaansa esille samaan tapaan kuin akateemisuutta tuodaan? Eipä ole osunut minulle vastaan.

        En ymmärrä miten edes voit verrata "kehitysvammaisen yh" statuksen julki tuomista samassa sävyssä kuin akateemisuutta. Kehitysvammaisen YH kun on elämää rankasti rajoittava tekijä, joka monen mielestä on syytä tuoda esiin heti alkuun. En näe miten akateemisuus vertautuu siihen, se kun ei rajoita elämää millään tavalla. Miksi akateemisuus olisi sellainen asia joka vastapuolen on "hyvä tietää" ?

        Niinpä. Ainakin pari vuotta sitten, kun itselläni oli vielä profiili, ei ollut mitenkään erityisen harvinaista, että löysi profiilin, jossa koulutukseksi oli ruksittu maisteri ja sen lisäksi profiilitekstissä mainittiin, että ollaan akateemisia. Yhtään vastaavaa amislaisen profiilia ei tullut vastaan.

        Eli kyllä asian kahdesti mainitseminen on sen ainakin hienoista korostamista. Mutta tuo kertonee vain siitä, että (akateeminen) koulutus on kyseiselle henkilölle tärkeää. Ja luultavasti hän hakee kumppania, joka sitä myös arvostaa. Siksi on kai ihan hyvä, että tuo tulee esille jo heti.


    • Carl_XIV

      Omat kokemukseni ovat ihan myönteiset. Johtunee varmaan hyvin kohdistetuista hakukriteereistä.
      1.) Sanattomat profiilit jäävät rannalle.
      2.) Ulkonäköä korostavat pofiilit jäävät myös rannalle.
      4.) Kalliit välineharrastukset kuten esm. purjehdus ja hevospoolo eivät kiinnosta. Lika barn läka bäst.
      5.) Arjen ylistyksestä saa plussa. Pakoilijat jäävät rannalle.
      6.) Vapaa-aika = suruton kuluttaminen ja törsääminen on turn-off.
      7.) Kehittävät ja virikkeeliset harrastukset esim. lukeminen ja kielet ovat plussaa.

      Valikoituneet neidot ovat osoittautuneet usein sosiaalisiksi, fiksuksi ja maailmaa nähneiksi ihmisiksi.

    • naisistapuhun

      Sellaset jotka hakee netin kautta seuraa, eivät ole hyviä kumppaneita koska eivät he viitsi vaivautua tutustumaan ihmisiin. Suhteessakaan he eivät viitsi panostaa suhteeseen. Luultavasti eivät hyväksy toisten vikoja, jos on vaikka toisella väärän värinne tukka niin siitäkin tulee heti valittamisia. Sellasen kanssa ei mitenkään voi suhde onnistua joka ei viisti persettä nostaa penkistä lähteäkseen edes treffeille, he tekevät kaiken mahdollisimman helpoksi itselleen eikä ne jaksa vaivautua panostamaan.

    • tavis1910

      Puhun vain omasta kokemuksestani: 10v sitten laitoin yhten nettipalveluun profiilin ja useat naiset ottivat yhteyttä. Yksi johti pitkään suhteeseen. Nyt 40v laitoin kolmeen erilaiseen deittipalveluun profiilin -> yksikään nainen ei lähesty. Kun minä lähestyn naista -> profiilin vilkaisu ja ei mitään.
      Ulkoisesti: edelleen kaikki hiukaset päässä, sama paino, eikä kaljamahaa edelleenkään.
      Henkisesti: 10v viisaampi

      En analysoi asiaa tässä ainakaan nyt sen enempää. Jokainen voi tehdä omat johtopäätöksensä.

      • En tainnut olla 10 vuotta sitten nettideiteissä, kun olin silloin parisuhteessa, mutta muutamaa vuotta aikaisemmin olin ja silloin se todellakin pelitti ihan eri tavalla kuin mitä kokemukseni mukaan 2010-luvulla. Eli ihan kumpaakin sukupuolta koskee tuo muutos, mistä ikinä se johtuukin (ihmisten kyynistyminen, valmiiksi asennoidutaan pettymään tms). Uskaltaisin jopa väittää, että 1990-luvun lopulla asenne treffeille mennessä oli, että "toivottavasti natsaa, ainakin yritän löytää tästä ihmisestä kaikki ne hyvät asiat, joihin voisin ihastua, ja vaikka hän ei täydellinen olisikaan niin voisihan meistä silti tulla jotain". Viime vuosien muutaman oman kokeiluni ja ystävien kokemusten perusteella asenne on, että "turha mennä, kun ei kuitenkaan natsaa, ja löydän kyllä siihen miljoona perustetta heti kun näen sen naisen/miehen".

        Voisin kuvitella, että nelikymppiselle miehelle olisi enemmän kysyntää kuin kolmekymppiselle, mutta tästä minulla ei ole mitään faktaa. Oletan, että haet suunnilleen ikäistäsi naista. Jos haussa on saman ikäiset naiset kuin 10 vuotta sitten, niin silloin ymmärrän hyvin "radiohiljaisuuden".


      • eijatkoon

        helka, olet älykkyysosamääräsltäsi melkoisen vaatimaton, lisäksi arvattavasti melkoisen rusinoitunut. Eli sä edustat sitä normikuonaa ála Korso.


    • Tavis1910

      Itsellä on sellainen olo, että olen mies haluttavimmassa iässä. Ei paina lainat ja elämä on mukavaa. Minun on pakko uskoa, että nettideitit vääristää todellisuutta. Siis nykyään. Olen ihan vakuuttunut, että nettideitti toimii monille. Olen myös yhtä vakuuttunut, että nettideitti on pettymys monille. En halua syyllistää naisia, mutta en myöskään päästä miehiä pois pinteestä. Tässä oma tulkintani (joka on monen muun suusta täälläkin ainakin osittain todettu ml. Helkan):

      Vähääkään siedettävän näköiset naiset saavat kymmeniä, ellei jopa satoja viestejä. Heillä ei yksinkertaisesti ole mitään mahdollisuutta vastata kaikille. Puhumattakaan, että he sen syvällisemmin tutustuisivat jokaiseen. Samasta syystä kontaktisuunta on muuttunut. Naisilla ei ole samasta syystä tarvetta/aikaa/halua kontaktoida vielä näiden päälle lisää miehiä.
      Miehet taas manaavat, minä mukaanlukien, miksei naiset vaivaudu ihan mukiinmeneville miehille vastaamaan. Noh, tulkintani mukaan tässä on aika todennäköinen syy. Ei siitä voi, eikä saisi, naisia syyttää!

      Herää vain kysymys kenen kanssa naiset sitten treffeille menevät kun huomaan jo lyhyen kokemuksen perusteella ne samat naisten profiilit hakutuloksissa viikosta toiseen? Siis jos ja kun se tilanne on se, että naiset pettyvät kerta toisensa jälkeen treffeillä. Niin, olisko mahdollisesti ulkonäkökeskeisyydellä jotain tekemistä asian kanssa? Kenties?

      Ja tavismiehille: meissä ei ole mitään mitään vikaa. Nettideiteissä vain nais/miessuhde on moninkertaisesti miehiä vastaan. Näin ei kuitenkaan ole suomalaisessa yhteiskunnassa. Neljänkympin korvilla naisia on selvästi enemmän. Itse asiassa leikkauspiste menee jossain parinkympin korvilla jo.
      Sen jälkeen kun tämän hyväksyy, on muuten tosi paljon helpompi suhtautua nettideittiin. Onhan se luonnollista, että deittipalveluiden tuhansien naisien massa antaa väkisinkin toivoa. Ja kun tämä toivo kohdistuu aika herkkään asiaan, pettymys on tunnepohjaista ja raadollisen kivuliasta.

      Tähän viestalueeseen pitäisi saada FAQ. Tässä ainakin toistuva kyssäri:
      1. Miksei naiset vastaa asiallisiin viesteihin?
      Vastaus: ks yllä

      Tavis1910
      Ps. Luulin vielä kesällä, että minulla koittaa kissan päivät nettideiteissä pitkin loppuvuotta. Nyt hainkin kirjastosta kassillisen kirjoja. Kuluu se viikonloppu näinkin. Eikä muuten ollenkaan huono vaihtoehto!
      Ensi viikonloppuna kokeilen leipomista. Mums mums vaan kaikille!

      • trollibensa

        "Herää vain kysymys kenen kanssa naiset sitten treffeille menevät kun huomaan jo lyhyen kokemuksen perusteella ne samat naisten profiilit hakutuloksissa viikosta toiseen? Siis jos ja kun se tilanne on se, että naiset pettyvät kerta toisensa jälkeen treffeillä."

        Nettideitit vääristävät todellisuutta. Netissä nainen saa tasokkaampaa miestä kuin livenä. Nainen tietysti haluaa parhaimman mahdllisen mihin kykenee. Treffeillä selviää että mies on oikeasti paljon tasokkaampi ja mies työntää raakin luiskalle.

        Naiset vaan kurppaantuu nii nopeasti ja pahasti etteivät he itsekään tajua missä skenessä itse ovat.


      • dadadadada

        Ikäluokassa 20-30 miehiä on naisia paljon enemmän ja sen lisäksi kokoajan lappaa kymmenien tuhansien vuosivauhdilla nuoria taisteluikäisiä miehiä lähi-idästä tänne vääristämään lukuja entisestään. On ihme, jos kaikki turhautuneisuus ei johda yhteiskunnallisiin levottomuuksiin jossakin vaiheessa.


    • seurustelijamies

      Sellainen kokemus on että netistä ei kannata etsiä naista jos on mies koska naiset ei vastaa. Mene baariin, vedä kaljaa kurkusta alas niin saat helpommin naisen ja pääset suoraan kontaktiin ja juttelemaan naisen kanssa. Jos nainen viihtyy seurassasi puoli tuntia tai enemmän niin pyydä numero ja sovi treffit. Aina toimii paremmin kun joku paska nettideitti. Nykyisen tyttöystävän löysin baarista.

      • tavis1910

        Ne naiset, kenen kanssa haluaisi tehdä yhtään mitään yhdessä, eivät "asu" baareissa. Ja tässä iässä ei tosiaankaan jaksa enää käydä baarissa kuin kerran vuodessa pikkujouluna.
        Kolmanneksi: en juo humaltumistarkoituksessa. (enkä kyllä juuri muutenkaan)

        Mutta kiitos vilpittömästä ehdotuksesta ja kannustuksesta! En halua väheksyä baarin merkitystä parimuodostuksessa, mutta omalla kohdallani se ei ole vaihtoehto.


    • Naisnäkökulma

      Kysyit miehen mielipidettä, mutta uskaltaudun vastaamaan. Naisen kanta asiaan: silloin kun vielä laitoin nettiprofiileita (viimeksi n. 4 vuotta sitten), tulivat lähes kaikki vastaukset räikeästi yli-ikäisiltä miehiltä VAIKKA selkeästi korostin että en halua vastauksia yli 5 vuotta vanhemmilta miehiltä. Olin tuolloin 4-kymppinen. Muuten kriteerit eivät olleet kohtuuttomat. Enkä ole lihava, vaan keskimääräistä paremmin säilynyt ja näpsäkkä, eikä tämä ole vain oma arvioni. Kuvaa en laittanut sen jälkeen, kun vastakset kohdistuivat vain ulkonäköön (positiivisesti). Juuri ketään ei kiinnostanut ilmoituksen sisältö. Jotkut vastasivat yhdellä lauseella. Nyt en edes tiedä mihin kannattaisi ilmotus laittaa, ja olen muuttumassa vapaaehtoisesti kissatädiksi:)

      Eli suora kysymys teille pojat: vastaatteko samanikäisille naisille, vai "ansaitsetteko" mielestänne 10-20 vuotta nuoremman naisen? Luetteko profiilit/ilmot läpi ennen vastaamista?

      Yli 4-kymppisille normaalissa kuosissa oleville tervejärkisille apinaa järkevämmin käyttäytyville sinkkumiehille olisi kysyntää. Tunnen naisia, jotka vietäsiiin jossain Saksassa ns. käsistä, kivoja, hyvinhoidettuja, hyvännäköisiä, normaalipainoisia. Missä on vika kun emme kohtaa?

      • tavis1910

        Hyvä argumentti. Käännetään perspektiivi toisin päin:
        Uskaltaisin väittää, että oma (40 ) profiilitekstini on aika tervejärkinen. Profiilikuvasta näkee selvästi, että tekstissä mainittu kuntoilu pitää paikkansa.
        Olen samaa mieltä, että tällaisille miehille täytyy olla kysyntää. Voisin tällöin kuvitella, että kysyntä realisoituisi edes muutamissa naispuolisten yhteydenotoissa. Arvaatteko montako yhteydenottoa on tullut.

        Itse olen lähestynyt -7 - 2 ikähaarukassa olevia naisia. Huomaan, että minun profiiliani käyvät katsomassa 5 - 10 vuotiaat naiset.
        Olisko tässä jotain osviittaa siihen, miksi emme kohtaa?

        Tavis


      • Naisnäkökulma

        Jos kaikki lähestyisimme ihmisiä jotka ovat -5 v. omasta iästämme, niin se olisi somaa. Poikkeuksena tietysti ne, jotka haluavat pariutua keskenään ikäerosta huolimatta.

        3-4 vuotta vanhemmat naiset ovat muuten samaa ikäluokkaa kuin sinä. Lähestyt 7 vuotta nuorempia naisia, mutta miksi 3-4 vuotta vanhempi olisi liian vanha, jos on muutoin hyvin säilynyt? Logiikkasi mukaan myös 7 vuotta vanhemman tulisi kelvata:). Itseäni vaivaa juuri se, kun miehen mielestä naisen olisi hyvä olla hieman nuorempi, ja se hieman lipsahtaa miehen mielessä yli, "ikärajasi ylittyi mutta olen tosi nuorekas 53-vuotias". Jep.

        Livenä tätä ongelmaa ei ole siinä määrin, toki sedät ovat aktiivisia tällöinkin. Ikä ei kuitenkaan näy samoin päälle päin. Ei vaan jaksaisi ravata baareissa.

        Toivottavasti löydät kumppanin netistä tai muutoin. Minä jatkan näillä näkymin kotona kutomista;).


      • tavis1910

        Taisit juuri vastata esitettyyn kysymykseen: naisilla tuntuu nuo numerot merkitsevän huomattavan paljon enemmän kuin miehillä. Miehiä taas kiinnostaa mitä numeroiden takana on.
        En aio provosoida mies/nainen väittelyyn, joten vastaan onko 3-4 vuotta vanhempi nainen liian vanha, jos pitää itsestään huolta JA näyttää edes about ikäseltään. Vastaus on ettei tietenkään ole liian vanha! Se vain, ettei ole osunut minun hakuuni sellaista joka olisi tuossa ikähaarukassa sytyttänyt.


      • sorryladies

        Ei yli neljäkymppinen nainen vaikka olisi ns. ok ja kuosissa, ole vaihtoehto 40-50v miehelle jolla on asiat kunnossa.

        Netissä sellainen mielikuva voi jollekin naiselle syntyä mutta todellisuudessa vajaa 50v mies kiljuttaa niitä selkeästi alle nelikymppisiä. Miksikö? Koska pystyy ja koska vaikka se nainen olisi kuinka kuosissa ja sporttinen, niin perse vaan alkaa roikkumaan ja naisellisuuden elementuit ovat pitkälti kadoneet tuolla hiukan korkeammala iällä


      • pappojaeiopakkohuolia

        On jääny taas papparaisilta kattomatta peiliin, kaljamaha roikkuu ja hiusraja pakenee :D no ainahan sitä haluta saa niitä 20 vuotta nuorempia, eri asia sitten kuinka epätoivonen sellasen naisparan pitää olla joka tyytyy kulahtaneeseen lerppaan... ja katkerat ukot itkee sitten täällä turhautumistaan kun naisia (niitä 10-20 vuotta nuorempia) ei kiinnosta :D


      • Taasnäkökulmaa
        tavis1910 kirjoitti:

        Taisit juuri vastata esitettyyn kysymykseen: naisilla tuntuu nuo numerot merkitsevän huomattavan paljon enemmän kuin miehillä. Miehiä taas kiinnostaa mitä numeroiden takana on.
        En aio provosoida mies/nainen väittelyyn, joten vastaan onko 3-4 vuotta vanhempi nainen liian vanha, jos pitää itsestään huolta JA näyttää edes about ikäseltään. Vastaus on ettei tietenkään ole liian vanha! Se vain, ettei ole osunut minun hakuuni sellaista joka olisi tuossa ikähaarukassa sytyttänyt.

        "Naisille numerot merkitsevät enemmän kuin miehille, mutta minä poika se valikoin iän mukaan siten, että vastaan seitsemän vuotta nuoremmille mutta vain 2 vuotta vanhemmille ja valitan samalla miksi 5 vuotta vanhempi nainen vastaa itselleni."

        Onnitteluni loistavasta logiikasta.

        Miehiä ei kiinnosta pätkääkään se, mitä numeroiden takana on. Teitä kiinnostaa kärjistäen: 1) ulkonäkö, 2) ulkonäkö ja 3) myötäily ja miehisen itsetunnon nostaminen. En nyt ehdi avata viimeistä kohtaa. Ja tämä oli siis kärjistys.

        Olen yleensä vastannut vapaalle miehelle, joka osaa tarttua johonkin profiilissani sanomaan asiaan, harrastukseen, huumorintajuun, elämänarvoihin ja joka ei vaikuta kajahtaneesta. Tällaisiin en vastaa: olipa hyvä kuva susta eikä sitten muuta, oot tosi hyvännäköinen no vastaa jos kiinnostuit, vastauksestani käy ilmi, että en lukenut mitään mitä kirjoitit enkä kerro mitään itsestäni ja olen satavuotias mutta onpa hyvä kuva tai Olen 57-vuotias mies ja haluaisin tutustua sinuun.


      • Samatsulle
        sorryladies kirjoitti:

        Ei yli neljäkymppinen nainen vaikka olisi ns. ok ja kuosissa, ole vaihtoehto 40-50v miehelle jolla on asiat kunnossa.

        Netissä sellainen mielikuva voi jollekin naiselle syntyä mutta todellisuudessa vajaa 50v mies kiljuttaa niitä selkeästi alle nelikymppisiä. Miksikö? Koska pystyy ja koska vaikka se nainen olisi kuinka kuosissa ja sporttinen, niin perse vaan alkaa roikkumaan ja naisellisuuden elementuit ovat pitkälti kadoneet tuolla hiukan korkeammala iällä

        Idiootti. 5-kymppinen mies ei ole vaihtoehto, eikä kiljuta minua eikä ketään kevereistani.


      • tavis1910
        Taasnäkökulmaa kirjoitti:

        "Naisille numerot merkitsevät enemmän kuin miehille, mutta minä poika se valikoin iän mukaan siten, että vastaan seitsemän vuotta nuoremmille mutta vain 2 vuotta vanhemmille ja valitan samalla miksi 5 vuotta vanhempi nainen vastaa itselleni."

        Onnitteluni loistavasta logiikasta.

        Miehiä ei kiinnosta pätkääkään se, mitä numeroiden takana on. Teitä kiinnostaa kärjistäen: 1) ulkonäkö, 2) ulkonäkö ja 3) myötäily ja miehisen itsetunnon nostaminen. En nyt ehdi avata viimeistä kohtaa. Ja tämä oli siis kärjistys.

        Olen yleensä vastannut vapaalle miehelle, joka osaa tarttua johonkin profiilissani sanomaan asiaan, harrastukseen, huumorintajuun, elämänarvoihin ja joka ei vaikuta kajahtaneesta. Tällaisiin en vastaa: olipa hyvä kuva susta eikä sitten muuta, oot tosi hyvännäköinen no vastaa jos kiinnostuit, vastauksestani käy ilmi, että en lukenut mitään mitä kirjoitit enkä kerro mitään itsestäni ja olen satavuotias mutta onpa hyvä kuva tai Olen 57-vuotias mies ja haluaisin tutustua sinuun.

        Luepa se viestini nyt ihan huolella läpi ja sitten kun olet oikeasti ymmärtänyt sen logiikan, tule tänne arvostelemaan.
        Tekstistäsi päätelleen sinulla on tosin vähän suurempikin issue nämä nettideitit kuin meillä muilla...
        Ja tässäkin viestissä, jälleen kerran, todistit että nimenomaan naisille ne numerot vaikuttavat. Sinullekin!


      • Siihenonsyynsä

        Mutsillas oli issue. En harrasta nettideittejä enään joten ei ole issue, itse tulet tänne nillittämään. Ja syy siihen miksi et saa vastauksia on katkeruus naisia kohtaan, se kuultaa läpi kaikesta. Samoin tuo jälleen kerran nainen sitä ja tätä.


      • tavis1910
        Siihenonsyynsä kirjoitti:

        Mutsillas oli issue. En harrasta nettideittejä enään joten ei ole issue, itse tulet tänne nillittämään. Ja syy siihen miksi et saa vastauksia on katkeruus naisia kohtaan, se kuultaa läpi kaikesta. Samoin tuo jälleen kerran nainen sitä ja tätä.

        Ok. Eli tämä oli näitä tapauksia. Näitä riittää joka viestiketjuun. (vai onko se tämä sama feministi joka sauhuaa kaikissa ketjuissa eri nimimerkeillä?)


      • ikänumeroitaa
        tavis1910 kirjoitti:

        Taisit juuri vastata esitettyyn kysymykseen: naisilla tuntuu nuo numerot merkitsevän huomattavan paljon enemmän kuin miehillä. Miehiä taas kiinnostaa mitä numeroiden takana on.
        En aio provosoida mies/nainen väittelyyn, joten vastaan onko 3-4 vuotta vanhempi nainen liian vanha, jos pitää itsestään huolta JA näyttää edes about ikäseltään. Vastaus on ettei tietenkään ole liian vanha! Se vain, ettei ole osunut minun hakuuni sellaista joka olisi tuossa ikähaarukassa sytyttänyt.

        Ajattelin että ikäeroa voi olla max. 10 vuotta. No tapasin miehen jonka kanssa on ikäeroa 15 vuotta. Aluksi meinasin jättää sen tähden mutta toinen olikin niin kultainen, että hyvän miehen olisin päästänyt menemään. Nuoret miehet olivat kohdelleet huonosti ja olivat tosi lapsellisia. Tämä mies on ihan jotain muuta. Itsekin pääsin rupsahtamaan masennuksen takia mutta hän jaksoi olla tukena. Nyt koitan päästä takasin kuosiin.

        Mutta toisinkinpäin voi olla. Yleensä nuorekkaat naiset saavat nuoria miehiä, kuten Katri-Helena, Paula Koivuniemi, Aira Samulin jne. Omalla äidilläni oli 17 vuotta nuorempi ihailija. Että sillä tavalla. Ehkä mauttomuuden raja menee siinä 20 vuotta ikäeroa.


      • einatsaaeikäkäyflaksi

        "Yli 4-kymppisille normaalissa kuosissa oleville tervejärkisille apinaa järkevämmin käyttäytyville sinkkumiehille olisi kysyntää."

        Olen juuri tällainen mies. Nettideitissä en saa vastausta enkä huomiota niiltä naisilta, jotka kiinnostaisivat minua. Deitissä vuosia pyörineet ikisinkkunaiset saattavat vaihtaa kanssani yhden viestin kadoten sen jälkeen bittiavaruuteen. Ilmeisesti minä olen sitten nirso.


      • Miesnäkökulma

        "Eli suora kysymys teille pojat: vastaatteko samanikäisille naisille, vai "ansaitsetteko" mielestänne 10-20 vuotta nuoremman naisen? Luetteko profiilit/ilmot läpi ennen vastaamista?"

        Suora vastaus: Tuossa ei ole kysymys vaihtoehdosta. Minä vastaan samanikäisille. Tietty sillä ehdolla, että profiilista paljastuu riittävästi oikeita asioita, joita painotan omassakin profiilissa. Valitettavasti nämä ovat erittäin harvinaisia. Naiset eivät näytä ottavan huomioon ollenkaan miehen toiveita. Näistä yhteyttä ottavista naisista samanikäisiä ( -2v) on noin 20%, loput ovat 2-10 vuotta vanhempia. Mistähän nämä kertovat? Noin yksi tapaus sadasta on herättänyt kiinnostuksen vastaamiseen. Onnistumisprosentti lisätutustumiseen on ollut 40-50%, kun olen itse päättänyt keneen otan yhteyttä. Olen saanut jopa yli 10 vuotta nuorempia kiinnostumaan, mutta enimmäkseen lähempänä ikääni olevia. Miksei naiset osaa etsiä kaltaisiaan?


      • Numeroitapeliin

        "Missä on vika kun emme kohtaa?"

        Yksi suuri syy on kun ette välitä numeroista (poikkeus ikä), ja toisen toiveista yleensäkään. Moititte vanhempien miestn yhteydenotoista, kun vähintään yhtä räikeästi kirjoittelette vain nuoremmille. Anteeksi muutamille poikkeuksille. Vielä vähemmän välitätte painotoiveista ym. Miehet ovat myös paljon reilumpia antamalla selkeitä numeroita epämääräisten sanojen sijasta. Mitä tarkemmin itsensä esittelee sitä todennäköisemmin kohtaa 2-puoleinen kiinnostus.


    • sinkku40-

      Naiset on todella nirsoja ja etsivät vain niitä komeita miehiä jotka pettää koska se on naisen kivaa olla pettäjän vaimona

    • tavis1910

      Tulee taas huutia naisille. En lähde siihen nyt itse mukaan.

      Sitä vastoin heitä yhden pienen ajatuksen, joka tuli mieleeni: S24:lle pitäis järjestää sellainen "naisten viikko". Eli naisten haku. Miehiltä avausviestin lähetys estetty. Vois hieman muuttaa pelikenttää. Ko. viikon ajan naisilla viestirajoitus pois.

      • sanoisinnäin

        kyllä kuukausi olla pitää tuota aikaa, muuten naiset vaan odottavat seuraavaa viikkoa kun viestit taas kulkevat heille päin ekana. En tiedä muutenkaan miten tuo oikeasti rohkaisisi naisia ottamaan yhteyttä enemmän, heillä joka tapauksessa tulee väljähtymään se kuitenkin. Tyhjästä päästä ei paljon annettavaa


    • tavis1910

      Toinen ehdotus S24 ylläpitäjille: hakumahdollisuuksiin naisen/miehen ikähaarukan haku. Tällöin voisi rajata hakua vastaamaan tarjontaa eikä kuvitteellista tarvetta. Itse elänyt -10v naisen kanssa aika kauan ei se nyt niin tavatonta ole. Ei kuitenkaan niin yleistä profiileissa, että alkaisin niitä systemaattosesti sillä ikähaarukalla käymään läpi ja tarkistamaan miehelle asetettua ikähaarukan toivetta. Jotkut naiset haluavat tuota luokkaa vanhemman miehen ja sanon suoraan, että se(kin) sopii minulle.

      • hyväehdotus

        kyllä tuo pitäisi olla ehdottamasti valittavissa, eikö muka ole mahdollista vielä. Heti se mahdollisuus, kiitos!!


    • Näytti menevän keskustelu taas ikäväittelyksi tuossa.

      Vähän kaksijakoinen suhtautuminen minulla on tuohon nettideittiin. Olen löytänyt, parhaimman tyypin ikinä, Tinderistä ja muutenkin Tinderi on minulle toiminut ehkä parhaiten. En tiedä miksi.

      Netin kautta on myös tullut isoimmat pettymykset, koska kuva ei ole vastannutkaan todellisuutta.

      Sen olen huomannut, että naiset ovat netissä paljon valikoivampia kuin tosielämässä, tai sitten vain profiilikuvani ja tekstini eivät vastaa todellisuutta. Olen myös saanut kommenttia, että olen paljon parempi livenä, kuin netissä.

      "Eli suora kysymys teille pojat: vastaatteko samanikäisille naisille, vai "ansaitsetteko" mielestänne 10-20 vuotta nuoremman naisen? Luetteko profiilit/ilmot läpi ennen vastaamista?"

      No rehellisesti sanottuna, olen kyllä siirtynyt noihin nuorempiin naisiin, kun niitä tuntuu olevan saatavissa. Sinänsä en ajattele ikää, sillä periaatteessa nainen voisi olla vaikka 10 vuotta vanhempi, mutta nettideittien käytäntö kuitenkin ohjaa valintaa voimakkaasti.

      Ensimmäiseksi deitissä on esillä kuva. Siinä tietysti valinta kohdistuu itseään miellyttävän näköisiin tyyppeihin ja yllätys yllätys ne tyypit ovat useimmiten nuorempia. Tietysti myös näkyvät tatuoinnit, tupakka ja lapset aloituskuvassa pistävät ohittamaan.

      Sitten kun kuva on ollut miellyttävä, luetaan profiili ja päätän, että vastaanko vai en.

      • kahvia-treffit

        Niimpä naiset selaa niitä kuvia mutta eivät vastaa ikinä miehille joten on mahdotonta tutustua. En usko naisten katsovan misten profiileja tarkkaan, katsovat kuvan ainoastaan.


      • taastodettu

        40 ikäsissä miehissä alkaa olla järkyttäviä eroja vanhenemisessa, joidenkin vain hieman yli 40-vuotiaiden (tai niin ainakin iäkseen väittää) kanssa tuntuu kun ois jonkun lähemmäs 50v papparaisen kanssa treffeillä :( niin on harmaantuneita ja ryppysiä, kaljua ja kaljamahaa voi olla jo paljon nuoremmillakin. Jotkut taas saattaa näyttää jopa 5 vuottakin nuoremmilta, mutta kyllä se ikä vaan miehilläkin lähempää kattellessa ihossa ainakin näkyy.
        Tai sitten jotkut "nuorentaa" itteensä muutamalla vuodella päästäkseen vielä alle nelikymppisten naisten kanssa treffeille, mites tätäkään tietäis kun ei oikein kehtaa papereita näytille alkaa vaatiin...


      • taastodettu kirjoitti:

        40 ikäsissä miehissä alkaa olla järkyttäviä eroja vanhenemisessa, joidenkin vain hieman yli 40-vuotiaiden (tai niin ainakin iäkseen väittää) kanssa tuntuu kun ois jonkun lähemmäs 50v papparaisen kanssa treffeillä :( niin on harmaantuneita ja ryppysiä, kaljua ja kaljamahaa voi olla jo paljon nuoremmillakin. Jotkut taas saattaa näyttää jopa 5 vuottakin nuoremmilta, mutta kyllä se ikä vaan miehilläkin lähempää kattellessa ihossa ainakin näkyy.
        Tai sitten jotkut "nuorentaa" itteensä muutamalla vuodella päästäkseen vielä alle nelikymppisten naisten kanssa treffeille, mites tätäkään tietäis kun ei oikein kehtaa papereita näytille alkaa vaatiin...

        Tuo on kyllä totta. Tosin koskee molempia sukupuolia. Nelikymppisenä viimeistään alkaa eletty elämä näkyä.

        Naiset tosin ovat tässä heikommassa asemassa, koska naisissa ihaillaan sileyttä rypyttömyyttä ja tyypillisiä nuoruuden merkkejä, mutta ei ne silmäpussit miehelläkään naamaa kaunista.


      • nastamuumiohko

        Pari vanhaa viidakon sananlaskua:
        "Se on ihan sama naaman ja vitun kanssa; mitä enemmän sitä vatvoo - sen ryppyisemmäks se tulee."
        "Tasainen turvotus siloittaa rypyt."


      • voiskonäin
        taastodettu kirjoitti:

        40 ikäsissä miehissä alkaa olla järkyttäviä eroja vanhenemisessa, joidenkin vain hieman yli 40-vuotiaiden (tai niin ainakin iäkseen väittää) kanssa tuntuu kun ois jonkun lähemmäs 50v papparaisen kanssa treffeillä :( niin on harmaantuneita ja ryppysiä, kaljua ja kaljamahaa voi olla jo paljon nuoremmillakin. Jotkut taas saattaa näyttää jopa 5 vuottakin nuoremmilta, mutta kyllä se ikä vaan miehilläkin lähempää kattellessa ihossa ainakin näkyy.
        Tai sitten jotkut "nuorentaa" itteensä muutamalla vuodella päästäkseen vielä alle nelikymppisten naisten kanssa treffeille, mites tätäkään tietäis kun ei oikein kehtaa papereita näytille alkaa vaatiin...

        siihen olisi ratkaisu olemassa deittisaitti pyytää todentamaan henkilöllisyyden joka sitten merkitään profiiliin


    • kahvia-treffit

      Nettideittailu on niille jotka ei löydä muualta seuraa eli eivät kelpaa livenä tai ovat muuten vaan nirsoja kun etsivät jotain vuosikausia edes tutustumatta ihmisiin. Naiseni tuli baarissa juttelee ja pyysi kahville seuraavana päivänä ja siitä lähtien ollaan oltu yhdessä eli 6 vuotta. Ei se vaadi muuta kuin uskallusta.

      • naisnäkökulmaa

        Hieman yksinkertaistettua. En pidä itsekään nettideittailua parhaana tapana tutustua, mutta ymmärrän että on myös ihmisiä joilla ei ole vaikkapa paikkakunnalle muuton takia baariseuraa, tai oma kaveripiiri on jo perheellistynyt. On myös haastavaa mennä notkumaan kaljabaareihin yksin, eikä viinapää ole entisensä. Suomessa ei myöskään tulla kovin hanakasti selvinpäin juttelemaan toisen kanssa, ulkomailla tullaan ennemminkin ja myös ilman selvää iskutarkoitusta, se on mukavaa. Viimeksi päädyin treffeille kun olin selvänä katsomassa keikkaa, mies tosin oli hieman nauttinut mutta siedettävästi, toisin kuin toinen kosija joka meinasi sammua jaloille.

        Ylivoimaisesti paras tapa on tutustua jonkun tutun kautta. Ei treffipaineita, voi katsella rauhassa, saa ehkä kaverilta taustatietoakin.


    • 42vmies-

      Ei ole mitään kokemuksia koska naiset ei vastaile asiallisiin viesteihin.

    • Täytin 40 ja oletin, että vastauksia ei tule enää deitti-ilmoihin 40:n jälkeen, mutta kyllähän niitä tulee vaikkakin ehkä vain noin yksi viikossa. Ikäjakauma on erilainen kuin aiemmin. Vastauksia ei tule enää oikeastaan ollenkaan alle 40-vuotiailta naisilta. Eniten vastauksia tulee itseäni vanhemmilta naisilta. Lähes kaikilla vastaajilla tuntuu olevan avioliitot takana ja lapset tehty. Se viestien lähettäjien iällinen hyppäys on aika suuri verrattuna aiempaan. Kun 37-vuotiaana sai viestejä vielä 30-vuotiailtakin naisilta, niin nyt ei oo enää toivoakaan saada viestejä tai vastauksia esim. alle 39-vuotiailta. 40 on selkeästi jonkinlainen vedenjakaja ja sen ikäiset miehet varmaankin luokitellaan vanhoiksi. Ei paljoa tarttee päätellä, että tajuaa, että tässä vaiheessa elämää peli on pelattu lapsien ja perheen hankkimisen suhteen - ainakin omalta osalta siis. Se on hieman ankeaa mutta varmaan siihen ajatukseen tottuu.

      • 40v.junamenny

        Niin, no oisko kannattanu laskee sitä rimaa ajoissa eikä tavotella vaan niitä 10% kauneimpia jännänaisia jotka kaikki muutkin miehet haluaa.


      • Jänskisnaisiako

        Hieman sama kysymys heräsi, vaikka inhottaa tuo sanapari "riman laskeminen" jota sinkut saavat aina kuulla. tth45 on siis itse täyttänyt 40 (45?), mutta ihmettelee kahteen kertaan miksi vastauksia ei enää tule alle nelikymppisiltä? Sen ymmärrän toki ettei hirveän paljon vanhemmille haluta vastata, mutta mikä lie se vanhempi tässä tapauksessa? Perheenperustamisen kannalta naisen iällä on toki merkitystä. Jos yrittäisit korostaa perheenperustamishinkua niin saisitko täsmävastauksia?


      • 40v.junamenny kirjoitti:

        Niin, no oisko kannattanu laskee sitä rimaa ajoissa eikä tavotella vaan niitä 10% kauneimpia jännänaisia jotka kaikki muutkin miehet haluaa.

        No mä en halua laskea rimaa. Mieluummin olen yksin kuin tyydyn johonkin joka ei viehätä ja josta en oikeastaan edes tykkää.


      • Jänskisnaisiako kirjoitti:

        Hieman sama kysymys heräsi, vaikka inhottaa tuo sanapari "riman laskeminen" jota sinkut saavat aina kuulla. tth45 on siis itse täyttänyt 40 (45?), mutta ihmettelee kahteen kertaan miksi vastauksia ei enää tule alle nelikymppisiltä? Sen ymmärrän toki ettei hirveän paljon vanhemmille haluta vastata, mutta mikä lie se vanhempi tässä tapauksessa? Perheenperustamisen kannalta naisen iällä on toki merkitystä. Jos yrittäisit korostaa perheenperustamishinkua niin saisitko täsmävastauksia?

        "Täsmävastauksia" ei oikeasti ole olemassakaan.


      • sitjoutuuvaanvalittaan
        tth75 kirjoitti:

        No mä en halua laskea rimaa. Mieluummin olen yksin kuin tyydyn johonkin joka ei viehätä ja josta en oikeastaan edes tykkää.

        Ja kun naisilla on sama periaate niin niitä haukutaan täällä joka välissä nirsoiksi "jännämiesten" havittelijoiks jne. :D kympin naisille siis pitäs kelvata lähes kuka vaan kutosenkin mies sattuu kiinnostuun, mutta miehet saa valikoida vaan sitä 10% naisia (vaikka eihän niistä millään logiikalla voi riittää jokaiselle).


      • Nytjoutuuolemaanilman
        sitjoutuuvaanvalittaan kirjoitti:

        Ja kun naisilla on sama periaate niin niitä haukutaan täällä joka välissä nirsoiksi "jännämiesten" havittelijoiks jne. :D kympin naisille siis pitäs kelvata lähes kuka vaan kutosenkin mies sattuu kiinnostuun, mutta miehet saa valikoida vaan sitä 10% naisia (vaikka eihän niistä millään logiikalla voi riittää jokaiselle).

        Kyllä niitä yhdellä logiikalla riittää lähes kaikille. Yksinkertaisesti pituuden ja painon perusteella. Naisilla on vaan liian suuri taipumus kiinnostua vain paljon pitemmistään ja painavimmistaan miehistä. Jos valinnat tehtäisiin siten, että mies on vain noin 5 cm pitempi ja 5-10 kg painavampi, pienempienkin miesten asema kohentuisi merkittävästi. Jäisi vielä varaa vaatia muitakin yhteisiä piirteitä.


      • bmi19
        Nytjoutuuolemaanilman kirjoitti:

        Kyllä niitä yhdellä logiikalla riittää lähes kaikille. Yksinkertaisesti pituuden ja painon perusteella. Naisilla on vaan liian suuri taipumus kiinnostua vain paljon pitemmistään ja painavimmistaan miehistä. Jos valinnat tehtäisiin siten, että mies on vain noin 5 cm pitempi ja 5-10 kg painavampi, pienempienkin miesten asema kohentuisi merkittävästi. Jäisi vielä varaa vaatia muitakin yhteisiä piirteitä.

        Jaa, no ei ainakaan muhun päde, haluan toki hoikan miehen kun en itekään mikään läski oo. Suurin osa on ollu omanpitusia ja monet lyhempiäkin. Onhan miehessä ihan luonnostaan enemmän lihasmassaa joka tekee sitä painoo juuri sen 5 kiloo enemmän vaikka ulkosesti on yhtä hoikka kun samanpitunen 5 kiloo kevyempi nainen.


      • lisäksvielä
        Nytjoutuuolemaanilman kirjoitti:

        Kyllä niitä yhdellä logiikalla riittää lähes kaikille. Yksinkertaisesti pituuden ja painon perusteella. Naisilla on vaan liian suuri taipumus kiinnostua vain paljon pitemmistään ja painavimmistaan miehistä. Jos valinnat tehtäisiin siten, että mies on vain noin 5 cm pitempi ja 5-10 kg painavampi, pienempienkin miesten asema kohentuisi merkittävästi. Jäisi vielä varaa vaatia muitakin yhteisiä piirteitä.

        silläkin logiikalla että miehille kelpais ne omanikäset naiset (ja -5v), näin kaikille riittäis seuraa siinä omassa ikäryhmässä. Mutta kun pitää olla vähintään 5 tai mielellään 10 vuotta nuorempi.. ainakin jos 40 miehistä puhutaan.


      • lisäksivielätämä
        lisäksvielä kirjoitti:

        silläkin logiikalla että miehille kelpais ne omanikäset naiset (ja -5v), näin kaikille riittäis seuraa siinä omassa ikäryhmässä. Mutta kun pitää olla vähintään 5 tai mielellään 10 vuotta nuorempi.. ainakin jos 40 miehistä puhutaan.

        Niinpä, mutta vain jos myös naislle kelpaisi -5v. On äärettömän harvinaista, että 45-60 ikäiset naiset edes käyvät tutkimassa itseään vanhempien miesten sivuja. Tätä ei näköjään millään uskota, vaikka sata miestä toteaisi sen tuhanteen kertaan. Muutenkin naisten ainut etsintälogiikka ja valintakriteeri tuntuu olevan ikä (oma ikä - 10v), ja ehkä kuva, jos on esillä.


      • tänne_vaan
        lisäksivielätämä kirjoitti:

        Niinpä, mutta vain jos myös naislle kelpaisi -5v. On äärettömän harvinaista, että 45-60 ikäiset naiset edes käyvät tutkimassa itseään vanhempien miesten sivuja. Tätä ei näköjään millään uskota, vaikka sata miestä toteaisi sen tuhanteen kertaan. Muutenkin naisten ainut etsintälogiikka ja valintakriteeri tuntuu olevan ikä (oma ikä - 10v), ja ehkä kuva, jos on esillä.

        En oo kyseistä ikäryhmää mut kyllä mulle kelpais, mitä lähempänä omaa ikää, sitä parempi. Kovin paljoa yli 5 vuotta nuorempien kanssa en uskois tulevan ainakaan mitään vakavampaa, -10 vuotta on jo ihan liikaa (kokeiltu on), johan siinä ittensäkin tuntis hirveen vanhaks.
        Sehän on toki selvää että ulkonäönkin pitää miellyttää ja on osa seurassa viihtymistä, muuten koko hommasta ei tuu mitään, tai korkeintaan kaveruutta.

        "45-60 ikäiset naiset edes käyvät tutkimassa itseään vanhempien miesten sivuja. "

        Jos sen ikäsillä ei yleensä seiso enää?


    • nojustjoo...näin

      Naisena kerron etsineeni netissä juuri näitä 40 miehiä lapseni ollessa pieni, kun en päässyt ravintolaan. Vaikla toivoin suunnilleen ikäistäni miestä, vain isäni ikäiset tarjosivat "hyvin säilynyttä seuraa".

      Jos itse kirjoitin jollekin miehelle, en saanut kuin harvoin vastauksen ja sekin usein muutama sana. Se siitä aktiivisuudesta.

      Lapsen kasvettua olen live-elämässä iskenyt miehiä miesten perään; ulkonäköni on hyvä.

      Eli kertokaapa arvon herrat, miksi näin kävi minulle?

      • Komppaansua

        Näilläkin sivuilla kun jauhetaan sitä että nainen rupsahtaa taianomaisesti satavuotiaan näköisesti kurpaksi nelikymppissyntymäpäivänään klo 00.00. niin ehkä tyhmemmät uskovat.

        Samansuuntaisia kokemuksia. Pitäisiköhän tehdä uusi ilmoitus ja raportoida miten kävi? Livenä ei ongelmia.


    • ukkeli40--

      Naiset ei vastaa vaikka mitä liirun laarumia kirjoittaa. Asiallista tutustumista niin ei ei naiset vastaa. Panoeinot saa naisen heti vastaamaan. Kerran kokeilin piruuttani ja kirjoitin miten haluaisin naista nussia ja nainen vastasi että kuulostaa hyvältä ja olisi halunnut tulla käymään

      • Enopaino

        Onpa outoa, kun miehillä ja naisilla on näin eri käsityksiä ja kokemuksia. Saanko mielenkiinnosta kysyä miten valikoit naiset joille vastaat? Millä foorumilla?

        Panoeino:).


      • Yksinäinen45

        Kyllä ainakin itse olisin huomattavasti mieluummin 35v sinkku kuin nyt 45v sinkku. Kun katsoo ympärilleen baareissa, kaupoissa, nettideiteissä niin kaikki itsestään huolehtivan näköiset ovat kolmekymppisiä. Ikäni näyttää olevan lisäksi yksi ikäluokituksen raja. Eli nyt ollaan 45-50 luokassa. Se vaan että viehättävät naiset tässä ikäluokassa ovat tooodella harvassa.
        Yksinäisiä vuosia edessä...


      • Nohuhhuhtaas

        Mistä ihmeestä sinä tiedät päältä katsomalta ihmisten iän baareissa???

        Naisissa välillä 40-55 on paljon tosi hyvässä kuosissa olevia ja itsestään huolehtivia mimmejä, ja rupsahtaneitakin ihan kuin miehissäkin samassa iässä. Kävin tuossa vasta naisten ns. viisivuotisseulonnoissa, jossa käyvät siis samana vuonna syntyneet naiset. Toinen nainen tuli juuri ennen minua vastaanottohuoneesta, enkä valehtele pätkääkään kun sanon että näytti siltä kuin meillä olisi ollut ikäeroa 15 vuotta. Erästä harrastuskaveriani luulin vähän yli kolmekymppiseksi - oikea ikä 48.

        Mitenkäs se sinun ulkonäkösi on muuttunut välillä 35 ja 45? Pysynyt samana? Huolehditko itse ulkonäöstäsi? Hoidatko myös ihoasi, päivitätkö hiusmalliasi aika ajoin ja käytkö parturissa riittävän usein? Käytätkö vielä 80-luvun mallisia vaatteita? Seuraatko miesten muotia? Hampaat - puuttuuko niitä, muuten kunnossa? Jos on kovin vaativainen muiden suhteen, niin pelkkä kaljamahan puute vastalahjaksi ei riitä kuten usein luullaan. Realistista suhtautumista omaan tasoon, kiitos.


      • Yksinäinen45edelleen
        Nohuhhuhtaas kirjoitti:

        Mistä ihmeestä sinä tiedät päältä katsomalta ihmisten iän baareissa???

        Naisissa välillä 40-55 on paljon tosi hyvässä kuosissa olevia ja itsestään huolehtivia mimmejä, ja rupsahtaneitakin ihan kuin miehissäkin samassa iässä. Kävin tuossa vasta naisten ns. viisivuotisseulonnoissa, jossa käyvät siis samana vuonna syntyneet naiset. Toinen nainen tuli juuri ennen minua vastaanottohuoneesta, enkä valehtele pätkääkään kun sanon että näytti siltä kuin meillä olisi ollut ikäeroa 15 vuotta. Erästä harrastuskaveriani luulin vähän yli kolmekymppiseksi - oikea ikä 48.

        Mitenkäs se sinun ulkonäkösi on muuttunut välillä 35 ja 45? Pysynyt samana? Huolehditko itse ulkonäöstäsi? Hoidatko myös ihoasi, päivitätkö hiusmalliasi aika ajoin ja käytkö parturissa riittävän usein? Käytätkö vielä 80-luvun mallisia vaatteita? Seuraatko miesten muotia? Hampaat - puuttuuko niitä, muuten kunnossa? Jos on kovin vaativainen muiden suhteen, niin pelkkä kaljamahan puute vastalahjaksi ei riitä kuten usein luullaan. Realistista suhtautumista omaan tasoon, kiitos.

        Onko ikä 15v vai pahat traumat? Vai oletko vain herännyt tänään(kin) väärällä jalalla. En välitä tuohon purkaukseen lähteä sen enempää mukaan, mutta kosmetologilla kävin viimeksi viikko sitten. Koska itse kävit?
        Tämän palstan naisilla tuntuu olevan vahvasti se käsitys, että 45 miehillä olisi kaikilla kaljamaha. Käyn punttisalilla neljä kertaa viikossa, kuinka usein itse käyt?

        Vai että realistista suhtautumista omaan tasoon, voi kiesus mitä naisia täälläkin on...


      • Siihenonsyynsä

        Katso lause numero 2. jossa sanoin että on kaikentasoisia kummassakin sukupuolessa. Missä väitettiin kaikilla 45-v. miehillä olevan kaljamaha? Kyllä tuossa iässä jo pitäisi ymmärtää luettua tekstiä. Miten niin tänään(kin)?

        Älä provosoidu jos sinulle vastataan, kun itse yleistät koko tietyn ikäryhmän epäviehättäväksi. Ihan asiallisia kysymyksiähän tuossa oli, ja ne oli tarkoitettu mietittäväksi itse kullekin. Kyllä niitä on kaikenlaisia kaljamahoja, joilla tunkee karvoja nenästä, hiusmalli on 80-luvun takatukka jne., mutta jotka kuitenkin odottavat että nainen on hyvinhoidettu ja kynnet lakatut jne. Jotkut peräkammarinpojat eivät ihan oikeasti tajua kiinnittää vaikka hammashygieniaan huomiota.

        Koska reagoit kuin 5-vuotias loukkaantunut pikkupoika, niin jäi edelleenkin arvoitukseksi mistä tiedät ihmisten iän noin tarkasti päältäpäin.

        "Koska sitten itse kävit, koska itse kävit, voi kiesus". Kuule, ehkä se on luonteesta kiinni että et ole löytänyt seuraa:). Vaikutat aika ikävältä ihmiseltä. Pusi, LOL.


      • Yksinäinen45
        Siihenonsyynsä kirjoitti:

        Katso lause numero 2. jossa sanoin että on kaikentasoisia kummassakin sukupuolessa. Missä väitettiin kaikilla 45-v. miehillä olevan kaljamaha? Kyllä tuossa iässä jo pitäisi ymmärtää luettua tekstiä. Miten niin tänään(kin)?

        Älä provosoidu jos sinulle vastataan, kun itse yleistät koko tietyn ikäryhmän epäviehättäväksi. Ihan asiallisia kysymyksiähän tuossa oli, ja ne oli tarkoitettu mietittäväksi itse kullekin. Kyllä niitä on kaikenlaisia kaljamahoja, joilla tunkee karvoja nenästä, hiusmalli on 80-luvun takatukka jne., mutta jotka kuitenkin odottavat että nainen on hyvinhoidettu ja kynnet lakatut jne. Jotkut peräkammarinpojat eivät ihan oikeasti tajua kiinnittää vaikka hammashygieniaan huomiota.

        Koska reagoit kuin 5-vuotias loukkaantunut pikkupoika, niin jäi edelleenkin arvoitukseksi mistä tiedät ihmisten iän noin tarkasti päältäpäin.

        "Koska sitten itse kävit, koska itse kävit, voi kiesus". Kuule, ehkä se on luonteesta kiinni että et ole löytänyt seuraa:). Vaikutat aika ikävältä ihmiseltä. Pusi, LOL.

        Taisin osua arkaan paikkaan, kun laitoin kysymyspatteristostasi pari kysymystä takaisin.
        Asenteesi on suoraan sanottuna sangen tympeä. Onnistut lisäksi puhumaan itsesi, vahvasti provosoituneena, pussiin melkein jokaisessa väittämässäsi. Käänsit asian välittömästi henkilökohtaiselle tasolle, mutta et kykene itse vastaanottamaan siihen argumentoitua vastausta.
        Mikäli käyt noin kierroksilla vastatessasi tälle palstalle kirjoitettuihin viesteihin, suosittelen pitäytymään kommentoinnista mikäli koko naisväestön puolustus ei ole sinun tehtäväsi. Mikäli näin kuitenkin on, vastannet taas tähänkin viestiin. Kuten sanonta kuuluu: "Always be yourself, unless you can be Batman. Then always be Batman."

        Ja ennen vastaamista suosittelen hetken miettimään mitä tarkoittaa "herääminen väärällä jalalla" ja "ikävä luonne ja ikävä ihminen". Niissä on nimittäin perustavaa laatua oleva ero. Toinen on ymmärtämistä, toinen on solvausta. Kumpaa tulit käyttäneeksi?

        Minulla on lisäksi sellainen pyyntö, että jos voit lisätä nettiprofiilisi tekstiosuuteen merkinnän "feminismin vanki". Tällä voisin tunnistaa sinun profiilisi ja varmistaa etten vahingossakaan lähesty sinua.

        Tai... jos et ota vastaan mitään näistä ehdotuksista.... hengitä edes kerran oikein syvään ennen kuin annat taas tulla...


      • Vaadimmekoliikoja
        Nohuhhuhtaas kirjoitti:

        Mistä ihmeestä sinä tiedät päältä katsomalta ihmisten iän baareissa???

        Naisissa välillä 40-55 on paljon tosi hyvässä kuosissa olevia ja itsestään huolehtivia mimmejä, ja rupsahtaneitakin ihan kuin miehissäkin samassa iässä. Kävin tuossa vasta naisten ns. viisivuotisseulonnoissa, jossa käyvät siis samana vuonna syntyneet naiset. Toinen nainen tuli juuri ennen minua vastaanottohuoneesta, enkä valehtele pätkääkään kun sanon että näytti siltä kuin meillä olisi ollut ikäeroa 15 vuotta. Erästä harrastuskaveriani luulin vähän yli kolmekymppiseksi - oikea ikä 48.

        Mitenkäs se sinun ulkonäkösi on muuttunut välillä 35 ja 45? Pysynyt samana? Huolehditko itse ulkonäöstäsi? Hoidatko myös ihoasi, päivitätkö hiusmalliasi aika ajoin ja käytkö parturissa riittävän usein? Käytätkö vielä 80-luvun mallisia vaatteita? Seuraatko miesten muotia? Hampaat - puuttuuko niitä, muuten kunnossa? Jos on kovin vaativainen muiden suhteen, niin pelkkä kaljamahan puute vastalahjaksi ei riitä kuten usein luullaan. Realistista suhtautumista omaan tasoon, kiitos.

        "Mitenkäs se sinun ulkonäkösi on muuttunut välillä 35 ja 45? Pysynyt samana? Huolehditko itse ulkonäöstäsi? Hoidatko myös ihoasi, päivitätkö hiusmalliasi aika ajoin ja käytkö parturissa riittävän usein? Käytätkö vielä 80-luvun mallisia vaatteita? Seuraatko miesten muotia? Hampaat - puuttuuko niitä, muuten kunnossa? Jos on kovin vaativainen muiden suhteen, niin pelkkä kaljamahan puute vastalahjaksi ei riitä kuten usein luullaan. Realistista suhtautumista omaan tasoon, kiitos."

        Täytyy sen jossain näkyä. 35 vuotiaana paino oli 60 kg, 50 vuotiaana 59 kg, pituus pysynyt samana 175 cm. Ulkonäkö siis säilynyt. Kunto laski, 50 vuotiaana cooperissa kulki enää 3300 m. Saatan käydä jopa 3 kertaa päivässä suihkussa levittäen iholla jotain kaupasta saatua ainetta, ja usein tukkaankin. Lentoemo myi 25 vuotta sitten kainalovoidetta, laitan sitä viikottain naisiin lähtiessäni, yli puolet jäljellä. Kaikki parturit hinnasta riippumatta leikkaavat samalla tavalla, saa kyllä valita rajan tai ilman. Ennen oli hyviä vaatteita, jotkut kestävät vuosikymmeniä ja edelleen suojaavat kylmältä. Muodilta ei voi välttyä, kun niitä hyvien aikojen vaatteita ei enää löydä. Kolme hammasta on poissa, raot lähes nollautuneet, yksi olikin ihan ylimääräinen luonnonoikku. Ruokaa pureskelen ja paljon menee. Olen pahoillani, ei ole antaa kaljamahaa lahjaksi. Olen varmasti epärealistinen vaatimuksissani, etsin vain kaltaistani. Pienempikin kelpaa.


      • tunnistan_Tsop

        Tuo vaatetus on kyllä sellainen, mikä vanhentaa paljon miehen olemusta, vaikka ko. miehet ei yleensä sitä itse huomaa. Juuri se eri aikakausien sekamelska, jossa osa vaatteista on vuodelta miekka ja kirves.


      • EnoleTSOPinasiakas
        tunnistan_Tsop kirjoitti:

        Tuo vaatetus on kyllä sellainen, mikä vanhentaa paljon miehen olemusta, vaikka ko. miehet ei yleensä sitä itse huomaa. Juuri se eri aikakausien sekamelska, jossa osa vaatteista on vuodelta miekka ja kirves.

        Voiko naiset todella olla näin pinnallisa? Aina tartutaan ensimmäisten asioiden joukossa pukeutumiseen. Onko se todella niin tärkeä asia? Edellisellä kirjoittajalla oli nähtävästi paljon huumoria pelissä, mutta kuvastanee aika hyvin miehen ja naisen käsitystä ulkonäöstä.


      • lkjsdrytuyiop
        Vaadimmekoliikoja kirjoitti:

        "Mitenkäs se sinun ulkonäkösi on muuttunut välillä 35 ja 45? Pysynyt samana? Huolehditko itse ulkonäöstäsi? Hoidatko myös ihoasi, päivitätkö hiusmalliasi aika ajoin ja käytkö parturissa riittävän usein? Käytätkö vielä 80-luvun mallisia vaatteita? Seuraatko miesten muotia? Hampaat - puuttuuko niitä, muuten kunnossa? Jos on kovin vaativainen muiden suhteen, niin pelkkä kaljamahan puute vastalahjaksi ei riitä kuten usein luullaan. Realistista suhtautumista omaan tasoon, kiitos."

        Täytyy sen jossain näkyä. 35 vuotiaana paino oli 60 kg, 50 vuotiaana 59 kg, pituus pysynyt samana 175 cm. Ulkonäkö siis säilynyt. Kunto laski, 50 vuotiaana cooperissa kulki enää 3300 m. Saatan käydä jopa 3 kertaa päivässä suihkussa levittäen iholla jotain kaupasta saatua ainetta, ja usein tukkaankin. Lentoemo myi 25 vuotta sitten kainalovoidetta, laitan sitä viikottain naisiin lähtiessäni, yli puolet jäljellä. Kaikki parturit hinnasta riippumatta leikkaavat samalla tavalla, saa kyllä valita rajan tai ilman. Ennen oli hyviä vaatteita, jotkut kestävät vuosikymmeniä ja edelleen suojaavat kylmältä. Muodilta ei voi välttyä, kun niitä hyvien aikojen vaatteita ei enää löydä. Kolme hammasta on poissa, raot lähes nollautuneet, yksi olikin ihan ylimääräinen luonnonoikku. Ruokaa pureskelen ja paljon menee. Olen pahoillani, ei ole antaa kaljamahaa lahjaksi. Olen varmasti epärealistinen vaatimuksissani, etsin vain kaltaistani. Pienempikin kelpaa.

        Et kai tosissasi käytä jotain 25 vuotta vanhaa "kainalovoidetta"?

        Kolme hammasta pois - elleivät kaikki olleet viisaudenhampaita niin paha turnoff.

        Omaan makuuni olisit auttamatta joka tapauksessa liian laiha.


      • tunnistan_Tsop
        EnoleTSOPinasiakas kirjoitti:

        Voiko naiset todella olla näin pinnallisa? Aina tartutaan ensimmäisten asioiden joukossa pukeutumiseen. Onko se todella niin tärkeä asia? Edellisellä kirjoittajalla oli nähtävästi paljon huumoria pelissä, mutta kuvastanee aika hyvin miehen ja naisen käsitystä ulkonäöstä.

        Pukeutuminen nyt vain auttamatta on osa sitä olemusta, jonka perusteella ikäpäätelmät tehdään... ne harvat miehet joita olen ensi katsomalla luullut ikäistään nuoremmiksi, ovat luoneet sen vaikutelman pukeutumisellaan.

        Ja turha väittää, että vain naiset huomaa asiat. Kyllä mieskin erottaa tätityylin ja nuorten naisten tyylin.


      • PoikaMiesSetä
        tunnistan_Tsop kirjoitti:

        Pukeutuminen nyt vain auttamatta on osa sitä olemusta, jonka perusteella ikäpäätelmät tehdään... ne harvat miehet joita olen ensi katsomalla luullut ikäistään nuoremmiksi, ovat luoneet sen vaikutelman pukeutumisellaan.

        Ja turha väittää, että vain naiset huomaa asiat. Kyllä mieskin erottaa tätityylin ja nuorten naisten tyylin.

        Eikös tuo pukeutuminen sitten ole yksi keino valehdella? "Täti" ja "nuori nainen" erottuvat hyvin vaatteista riippumatta.

        Toki sopiva pukeutuminen (tilanteen mukaan) voi olla ihan piristävää muiden tärkeämpien asioiden lisänä. Ja helposti pukeutumislookkiaan voi muuttaa, jos vakuuttuu sen eduista ja saa siihen vinkit. Mutta ei se muuta "setää" "pojaksi" eikä päinvastoin.


    • yesoki

      ok yes

    • Lihavamies-

      Naiset on niin huonokuntoisia että ei niiden kanssa voi seurustella.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe