Pyöräilyssä ansioton etu ja

sama.meno.vaan

siksi se on suosittua. Etu on se, että se on ainoa liikennöimismuoto jota tieliikennelaki ei koske. Siis virallisesti koskee mutta ei käytännössä. Saa käyttäytä ja ajaa ihan niinkun itse lystää, no proplem.

Jos sekin laitettaisiin samalle viivalle muitten kanssa niin suosio tippuisi heti normaaleihin lukemiin. Onhan taas Hämpilläkin vaihdettu liikennemerkit vain jalankulun salliviksi mutta onko joku huomannut jotain eroa pyöräilyssä, minä en ole.

81

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vireyttä_taajamiin

      Pyöräily on kävelyn lisäksi terveellinen ja huokea liikkumismuoto taajamissa. Siihen pitää ihmisiä innostaa ja siihen pitää kaikin muodoin panostaa. Se raha ei mene hukkaan. Panostus on jo arkijärjellä laskettuna kannattavaa ja kestävää. Terveys ja talous pysyvät kunnossa.

      • Varohanvaaraa

        Pyöräily alentaa pyöräilijän älykkyysosamäärää. Jos alentuminen alkaa kovin matalalta, voi olla, että menee järki vallan. Pitkäaikainen pyöräily voi tehdä madaltumasta pysyvän.

        Selkeimmin heikkoälyisyys näkyy kyvyttömyytenä ymmärtää liikennesääntöjä sekä moninaisena epäsosiaalisuutena. Tungetaan, tönitään, ei huomioida vanhuksia, esitetään sormimerkkejä.


      • ootoikeassa
        Varohanvaaraa kirjoitti:

        Pyöräily alentaa pyöräilijän älykkyysosamäärää. Jos alentuminen alkaa kovin matalalta, voi olla, että menee järki vallan. Pitkäaikainen pyöräily voi tehdä madaltumasta pysyvän.

        Selkeimmin heikkoälyisyys näkyy kyvyttömyytenä ymmärtää liikennesääntöjä sekä moninaisena epäsosiaalisuutena. Tungetaan, tönitään, ei huomioida vanhuksia, esitetään sormimerkkejä.

        Eli kun on pyöräillyt oikein pitkään, niin on saavuttanut autoilijoiden tason.


      • FaktaaPeliin
        ootoikeassa kirjoitti:

        Eli kun on pyöräillyt oikein pitkään, niin on saavuttanut autoilijoiden tason.

        Suunta menee kuitenkin aivan toisin päin. Kun on pyöräillyt oikein pitkään, niin on saavuttanut perunan tason!


    • 5-15

      ongelma on juuri se että pyöräilylle ei ole omaa väylää tai tilaa ajoradalla. pitää ajaa sekopäiden jalankulkijoiden seassa ja pomppia väylältä toiselle kun väylä alla muuttuu yhtäkkiä jalkakäytäväksi.

      tuossa ei ole mitään järkeä että yhdistetty väylä muuttuu talveksi jalkakäytäväksi. eihän se sovi silloin lainkaan yhdistetyksi väyläksi.

      • missä-roope

        ----- pitää ajaa sekopäiden jalankulkijoiden seassa---

        Tuo jos mikä kertoo pyöräilijäin luonteesta ja asenteesta. Pyöräily on niin in, että jopa jalankulku tulisi kieltää. Sairaita te olette. Koska pyöräilijät näkyvät olevan tuollaista sakkia niin se pitäisi kieltää eikä jalankulku, joka on se ihmisen luonnollinen tapa liikkua. Pyörät, autot, ratikat, junat, ne ovat myöhempiä keksintöjä.

        -------tuossa ei ole mitään järkeä että yhdistetty väylä muuttuu talveksi jalkakäytäväksi. eihän se sovi silloin lainkaan yhdistetyksi väyläksi.-----

        Ei niin, kannatan että kielletään pyöräily Hämpin jalkakäytävillä kesälläkin niin silloinhan tuo ongelma poistuu, vai mitä.


      • 5-15
        missä-roope kirjoitti:

        ----- pitää ajaa sekopäiden jalankulkijoiden seassa---

        Tuo jos mikä kertoo pyöräilijäin luonteesta ja asenteesta. Pyöräily on niin in, että jopa jalankulku tulisi kieltää. Sairaita te olette. Koska pyöräilijät näkyvät olevan tuollaista sakkia niin se pitäisi kieltää eikä jalankulku, joka on se ihmisen luonnollinen tapa liikkua. Pyörät, autot, ratikat, junat, ne ovat myöhempiä keksintöjä.

        -------tuossa ei ole mitään järkeä että yhdistetty väylä muuttuu talveksi jalkakäytäväksi. eihän se sovi silloin lainkaan yhdistetyksi väyläksi.-----

        Ei niin, kannatan että kielletään pyöräily Hämpin jalkakäytävillä kesälläkin niin silloinhan tuo ongelma poistuu, vai mitä.

        kertoo enemmän sinusta.. missä kirjotin ttä jalankulku pitäisi kieltää?

        jalankulkijat ovat vähintään yhtä iso ongelma pyöräilijöille kuin toisinpäin. yhdistetyissä väylissä ei ole mitään järkeä, varsinkaan kun ne ovat niin katkonaisia.


      • missä-roope
        5-15 kirjoitti:

        kertoo enemmän sinusta.. missä kirjotin ttä jalankulku pitäisi kieltää?

        jalankulkijat ovat vähintään yhtä iso ongelma pyöräilijöille kuin toisinpäin. yhdistetyissä väylissä ei ole mitään järkeä, varsinkaan kun ne ovat niin katkonaisia.

        -----missä kirjotin ttä jalankulku pitäisi kieltää?-----

        Lue oma juttusi jos pääsi jo unohtuun. Siinä kun nimität jalankulkijoita sekopäiksi. Ei liikenteessä voi sallia sekopäitä, se on ihan sinun oma viestisi joten älä yritä sönköttää yhtään.


      • jeesaas.ny
        missä-roope kirjoitti:

        -----missä kirjotin ttä jalankulku pitäisi kieltää?-----

        Lue oma juttusi jos pääsi jo unohtuun. Siinä kun nimität jalankulkijoita sekopäiksi. Ei liikenteessä voi sallia sekopäitä, se on ihan sinun oma viestisi joten älä yritä sönköttää yhtään.

        Miltä riviltä vaatimus jalankulun kieltämisestä löytyy tuosta kirjoituksesta? Auta nyt vähän. Itse en löydä.


      • 5-15
        jeesaas.ny kirjoitti:

        Miltä riviltä vaatimus jalankulun kieltämisestä löytyy tuosta kirjoituksesta? Auta nyt vähän. Itse en löydä.

        aijaa sinä olet ns automaattikirjoittajia.. kirjoittavat mutteivät jaksa muistaa mitä tuli kirjoitettua..

        rivit 2 -3..


      • jeesaas.ny
        5-15 kirjoitti:

        aijaa sinä olet ns automaattikirjoittajia.. kirjoittavat mutteivät jaksa muistaa mitä tuli kirjoitettua..

        rivit 2 -3..

        Noilla riveillä ei vaadita jalankulun kieltämistä. Muistan oikein hyvin mitä olen kirjoittanut, sillä tämä on toinen tähän keskusteluun kirjoittamani viesti. Ensimmäisen kirjoitin tänään kello 12:13.


      • 5-15
        jeesaas.ny kirjoitti:

        Noilla riveillä ei vaadita jalankulun kieltämistä. Muistan oikein hyvin mitä olen kirjoittanut, sillä tämä on toinen tähän keskusteluun kirjoittamani viesti. Ensimmäisen kirjoitin tänään kello 12:13.

        idiootti!

        kyseisillä riveillä väität minun/pyöräilijöiden vaativan jalankulun kieltämistä..

        sinulla on todella isoja vaikeuksia ymmärtää niin lukemaasi kuin kirjoittamaasi tekstiä.


      • hihihihihuuuh
        5-15 kirjoitti:

        idiootti!

        kyseisillä riveillä väität minun/pyöräilijöiden vaativan jalankulun kieltämistä..

        sinulla on todella isoja vaikeuksia ymmärtää niin lukemaasi kuin kirjoittamaasi tekstiä.

        Vaikka surullinen tapaus oletkin niin silti tuo sekoilusi on valtavan hauskaa luettavaa! :D


      • mitä-molotat
        jeesaas.ny kirjoitti:

        Miltä riviltä vaatimus jalankulun kieltämisestä löytyy tuosta kirjoituksesta? Auta nyt vähän. Itse en löydä.

        Kuule jeesaas.ny, kerro minulle muuttuuko pyöräilijäkin sekopääksi heti kun se jättää pyöränsä telineeseen tai kotiin ja ottaa kävelyaskeleita. Ja järki palautuu vasta siinä kun istuu pyöränsä päällä ja polkaisee ensi polkaisun.


      • 5-15
        hihihihihuuuh kirjoitti:

        Vaikka surullinen tapaus oletkin niin silti tuo sekoilusi on valtavan hauskaa luettavaa! :D

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13952408/pyorailyssa-ansioton-etu-ja#comment-81749304
        Väität minun vaativan jalankulun kieltämistä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13952408/pyorailyssa-ansioton-etu-ja#comment-81750139
        Väität minun vaativan jalankulun kieltämistä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13952408/pyorailyssa-ansioton-etu-ja#comment-81757322
        Käännät asian aivan päinvastaiseksi. Kirjoitat kuin minä olisin vaatinut jalankulun kieltämistä ja valittanut omasta vaatimuksestani.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13952408/pyorailyssa-ansioton-etu-ja#comment-81764508
        Kerrot olevasi nainen.. Jotenkin ei yllätä. Pahimmat sekoilijat ovat aina naisia.


      • hihihihihuuuh
        5-15 kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13952408/pyorailyssa-ansioton-etu-ja#comment-81749304
        Väität minun vaativan jalankulun kieltämistä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13952408/pyorailyssa-ansioton-etu-ja#comment-81750139
        Väität minun vaativan jalankulun kieltämistä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13952408/pyorailyssa-ansioton-etu-ja#comment-81757322
        Käännät asian aivan päinvastaiseksi. Kirjoitat kuin minä olisin vaatinut jalankulun kieltämistä ja valittanut omasta vaatimuksestani.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13952408/pyorailyssa-ansioton-etu-ja#comment-81764508
        Kerrot olevasi nainen.. Jotenkin ei yllätä. Pahimmat sekoilijat ovat aina naisia.

        Voit nimimerkistä katsoa mitä olen tänne kirjoittanut. Jatka ihmeessä, koska haluan nähdä miten tämä komedia kehittyy!
        :D


    • ihramahatttt

      Ihramahat ne vastustaa pyöräilijöitä ja ovat jotain köyhiä kun ei ole varaa ostaa pyörää.

    • pelottaa.autoilla

      Pyörällä saa hörhöillä ihan vapaasti, vaikka yllättäen hyökätä auton alle niin autoilija on silti aina syyllinen.

      • en-väistäenää

        Ennen väistin aina autoillessani pyörää vaikka en olisi ollutkaan väistämisvelvollinen. Nyt en enää väistä ja ihan kivastihan noilla näkyy jarrut löytyvän. Hauskaa joskus katsella kun jätkät kurvailee eikä tiedä minne menisi ettei jää alle tai aja kylkeen. Kyllä sitten naurattaa että ihan valuu vedet silmistä, hauskaa piisaa.


      • aikasasenne

        Huh aikas asenne liikenteessä tuollainen jos vaikka kyseessä lapsi.Huh huh auto pois tuollaiselta.


      • laissaon

        Autoilijan on lähestyttäessä suojatietä voitava kaikissa tilanteissa pysäyttää ajoneuvonsa ennen suojatietä.


      • Näin.on.laissa
        laissaon kirjoitti:

        Autoilijan on lähestyttäessä suojatietä voitava kaikissa tilanteissa pysäyttää ajoneuvonsa ennen suojatietä.

        Ei ole!
        Lain mukaan AJONEUVO on kyettävä TARVITTAESSA pysäyttämään ennen suojatietä.
        Opettele lukemaan.
        Ja polkupyöräkin on ajoneuvo.


    • alahörhöileen

      No ala hörhöileen sitten pyörällä jos noin ketuttaa

    • Raikuliratikkaa

      On jo ollut suunitelmaa että kaupunki alueella olisi 30km/tunti nopeusrajoitus kaikkialla. Kun halutaan täysin esteetön kulku, sopii hyvin että kiskoja kulkeva ratikkaliikenne saa sitten kulkea nopeampaa, kellään ei ole asiaa raiteille.
      Ratikka liikumisvälineeksi tai kävely ja pyöräily henkilöautot parkkihalleihin parkiin tuntitakas ainakin 6 euroa.

      • kovia-oppeja

        ------ratikkaliikenne saa sitten kulkea nopeampaa, kellään ei ole asiaa raiteille.----

        Että poistetaanko sitten ratikkareitiltä kaikki suojatiet ja risteykset, niinkö. Että esim. Hämpin, Sammonkadun, Teiskontien ja kymmenien muiden teiden yli ei enää pääse. Menee aika vaikeeksi tuo liikkuminen tässä kylässä sinun opeillasi, meinaan. Tampere jaetaan kahteen osaan eikä toiselta puolen pääse toiselle muuten kuin siltoja ja tunneleita pitkin ????????

        Olet sinä tosi viisas mies, kukaan nainen ei noin typeriä ajattelisi.


    • läpi_tuulen_ja_tuiskun

      Pyöräily on terveellinen ja taloudellinen liikkumismuoto. Tampere tarvitsee terveitä ja taloudellisia ihmisiä. Sen vuoksi Tampereen kannattaa panostaa pyöräilyyn. Mitkä olisivat hyviä panostuskeinoja?

      • pannaas.vertaillen

        -----Mitkä olisivat hyviä panostuskeinoja?----

        Aluksi voisi olla ainakin se, että kielletään vanhoilta ja muutenkin hitaasti liikkuvilta pääsy jalkakäytäville. Näin pyöräilijät voisivat ajaa vieläkin kovempaa, ainakin tuollaiset 50 km/t. Sitten lisää aikarajoituksia kävelijäin liikkumisille ja lopultahan kävelijät voitaiskin siirtää kokonaan ajoradoille tai kieltää pysyvästi.

        Mutta mitäs määrättäisiin pyöräilijän ja ratikan kohtaamistilanteesta, kumpiko väistäisi koska kyseessähän olisi kaksi pyhää liikuntamuotoa. Kumpiko on pyhempi?


      • etolesaanut

        saisit jos likuisit ja maha sulaisi pois likkeen tieltä. tuollaiseen rasvamahaan ei kukaan koske edes pihdeillä


    • ffdsbvcbv

      Hämeenkadulla pyöräilyn kieltäminen talvella on aivan järjetöntä. Hämeenkadulla pitäisi olla kesät talvet pyöräkaista erillään jalankulkijoista ja autoista, kuten tässä elävöittämiskokeilussa. Tosin tämän tulisi olla aidalla erotettu autoilijoista ja riitävän leveä kaksisuuntaiseen pyöräilyyn. Tämä kaksikaistainen pyörätie tulisi laittaa Keskustorin puolelle, koska siinä ei ole Hatanpäähän kääntyvää liittymää estämässä sujuvaa pyöräilyä. Jalankulkijoilla ei olisi tälle väylälle asiaa muuten kuin suojateitä pitkin.

      Ei ole yhtään ihme, että Hämeenkatua pyöräillään talvella, koska silloin leikataan pois yksi pyöräilijöiden pääväylistä, joka on oikeastaan ainoa järkevä keino asioida pyörällä keskustassa. Ylipäänsä lähes kaikki pyöräparkit ovat tuon väylän varrella ja niille ei saisi pyöräillä. Aivan järjetöntä.

      • res.kulj.au

        Hämeenkadulla ei ole pyöräily kielletty! Hämeenkadulla on joukkoliikennekaistat, jotka on varattu vain busseille, takseille, mopoille ja polkupyörille.

        Elävöittämiskokeilussa ei ole mihinkään tullut pyöräkaistoja.
        Pyöräkaista ei ole koskaan aidalla erotettu autoista, koska autot käyttävät pyöräkaistaa ryhmittymiseen kääntymistä varten.
        Pyöräkaista ei myöskään voi koskaan olla kaksisuuntainen.

        Pidätkö itseäsi pätevänä arvostelemaan liikennettä ja sen ratkaisuja, kun et itse tunne liikennesääntöjä, etkä myöskään tieliikennelain määritteitä?


      • ggfdgfd
        res.kulj.au kirjoitti:

        Hämeenkadulla ei ole pyöräily kielletty! Hämeenkadulla on joukkoliikennekaistat, jotka on varattu vain busseille, takseille, mopoille ja polkupyörille.

        Elävöittämiskokeilussa ei ole mihinkään tullut pyöräkaistoja.
        Pyöräkaista ei ole koskaan aidalla erotettu autoista, koska autot käyttävät pyöräkaistaa ryhmittymiseen kääntymistä varten.
        Pyöräkaista ei myöskään voi koskaan olla kaksisuuntainen.

        Pidätkö itseäsi pätevänä arvostelemaan liikennettä ja sen ratkaisuja, kun et itse tunne liikennesääntöjä, etkä myöskään tieliikennelain määritteitä?

        Hämeenkadulla on käytännössä pyöräily kielletty, koska ajorata on pyöräilykelvoton.

        Elävöittämiskokeilussa on ollut omat kaistat pyöräilylle.

        Pyöräkaistalla tarkoitan tässä tapauksessa pyörätietä, joka on erotettu jalkakäytävästä ja ajoradasta. Tiedän kyllä, että sillä on laissa eri määritelmä, mutta sillä ei ole mitään merkitystä. Oletan ihmisille olevan sen verran ymmärrystä, että minun ei tarvitse kirjoittaa useiden rivien selvitystä mitä tarkoitan. Se on tosin moneen kertaan huomattu, että sinulta puuttuu täysin ymmärrys ja siksi oletkin vuosien varrella hävinnyt lukuisia väittelyitä kanssani tällä keskustelupalstalla ja luikkinut aina häntä koipien välissä karkuun.


      • Res.kulj.au
        ggfdgfd kirjoitti:

        Hämeenkadulla on käytännössä pyöräily kielletty, koska ajorata on pyöräilykelvoton.

        Elävöittämiskokeilussa on ollut omat kaistat pyöräilylle.

        Pyöräkaistalla tarkoitan tässä tapauksessa pyörätietä, joka on erotettu jalkakäytävästä ja ajoradasta. Tiedän kyllä, että sillä on laissa eri määritelmä, mutta sillä ei ole mitään merkitystä. Oletan ihmisille olevan sen verran ymmärrystä, että minun ei tarvitse kirjoittaa useiden rivien selvitystä mitä tarkoitan. Se on tosin moneen kertaan huomattu, että sinulta puuttuu täysin ymmärrys ja siksi oletkin vuosien varrella hävinnyt lukuisia väittelyitä kanssani tällä keskustelupalstalla ja luikkinut aina häntä koipien välissä karkuun.

        Kerro yksikin väittely, jonka olisin hävinnyt.
        Se etten enää vastaa typerään jankkaamiseen, johtuu siitä, että minulla on muutakin tekemistä kuin netin selailu.

        Hämeenkadulla ei ole pyöräilyä kielletty.
        Pyörakaista ja pyörätie on täysin eri asioita.
        Elävöittämiskokeilussa ei ole mihinkään tullut metriäkään pyöräkaistaa.

        Asiasta ei tarvitse tehdä mitään selvitystä, oikeiden termien käyttö riittää.


    • itse_pitää_hoksata

      Kaupungin kannattaa järjestää pyöräilykampanjoita ja muita leikkimielisiä pyöräilyyn liittyviä kilpailuja. Ihmiset oivaltavat pyöräilyn merkityksen.

    • nopeusraja

      Jokaisen pitäisi olla 1/4 osa hereillä oloajastaan jaloillaan joko seisten tai kävellen. Näin välttyisi useammalta sairaudelta.
      http://www.tyosyke.fi/2015/03/liiketta-tyopaivaan-vahemman-istumista-istuminen-on-vaarallista/
      Miten istumisaikaa voidaan vähentää?

      Hanki sähköisesti säädettävä työpiste – työskentele vuoroin seisten ja istuen
      Pidä työssä lyhyitä esim. 2 min kävelytaukoja 20 min välein kolme kertaa tunnissa.
      Kokouksissa voi myös seistä ja kävellä
      Seiso ja kävele, kun puhut puhelimessa, ajattelet tai luet.
      Seiso kahvi- ja ruokatauoilla.
      Tee lounastauolla pieni kävelylenkki.
      Käytä portaita hissin sijaan.
      Kävele ja pyöräile työmatka.
      Seiso ja kävele myös junassa tai nouse välillä autosta kävelemään.
      Seiso ja jumppaa tv:n ääressä – istu esim. ison pallon päällä

      Kannustetaan toisiamme hyviin työasentoihin ja liikkuvaan työhön sekä liikuntaan yleensä.
      Työmatkapyöräily on yksi todella kansantaloutta säästävä toiminta. Karjut henkilöautojen ratissa on saatava kävekemään.
      KOKO KESKUSTAAN 30 km/ tunti NOPEUTUSRAJOITUS PAITSI RATIKOILLE ON KELALLE KAIKKI SÄÄSTÖÄ.

    • positiivinenkirjoitus

      Hyvin positiivinen kirjoitus ja noinhan meidän ihmisten täytyisi tehdä että perse pois sohvalta.

    • Väsyin.Siihen.Riitti

      Valtaosan pyöräilijöistä ajotapa ja ajattelemattomuus etenkin tampereen keskustassa on pöyristyttävää luokkaa. Viidakon lait pätevät, ei mitään väliä liikennesäännöistä, ei soiteta kelloa kun tullaan takaapäin läheltä kävelijää (monessa pyörässä ei edes ole soittokelloa).

      Lamppu puuttuu tai sitä ei käytetä hämärässä/pimeällä

      Tilannenopeus etenkin näillä "sukkahousu"pyöräilijöillä lähes aina liian kova.

      Ajetaan ajoradalla kiellettyyn ajosuuntaan, jopa lähes autoja päin. Kerran kokeilin että tuleeko päin todella, väisti viime hetkellä. Huh? Aivot ??

      Minkäänlaista itsesuojeluvaistoa ei vaikuta olevan. Ajetaan jalkakäytävillä, kadunkulmiin sokkona, "ei sieltä kulman takaa eilenkään tullut ketään" -tyylillä. Ovien ja porttikonkien läheltä, "ei sieltä toivottavasti tule ketään". Kapeillakin jalkakäytävillä ajetaan (jotka siis eivät ole pyöräteitä, eikä kevyen liikenteen väyliä, elleivät ole erikseen ko. merkeillä merkittyjä). Jalankulkijoita ja koiria ajetaan todella läheltä, vaarallisen läheltä.

      Itse muutin pois keskustasta kun tuo stressasi jo siinä määrin että hermot kiristyi.

      Mainittakoon kuitenkin, että joukkoon mahtuu myös fiksuja, muut ihmiset huomioon ottavia pyöräilijöitä. Tiedätte, keitä olette... Propsit teille !!!

      En jatka keskustelua tästä joten siitä vaan kiistämään ja puolustelemaan ja mitätöimään väitteeni ihan vapaasti.

      • Juu.uskotaan

        Muutit muualle polkupyöräilijöiden takia? Varmasti :)


      • ffds

        Ei kelloa ole mitään tarvetta soittaa jos jalankulkija kulkee asianmukaisesti tien reunassa niin, että ohittaminen on helppoa.

        Lamppu ainoastaan häiritsee pyöräilijän havainnointikykyä jos valaistus on muuten riittävä. Lampusta on ainoastaan hyötyä siinä tilanteessa, että autoilija havaitsee pyöräilijän paremmin.

        Tilannenopeus voi olla liian kova, mutta yleensä se ei ole. Koet vauhdin liian kovaksi, koska et seuraa liikennettä riittävän hyvin.

        En muista nähneeni pyöräilijää ajamassa ajoradalla väärään suuntaan. Yksisuuntaisella ehkä, mutta tämä selittyy usein sillä, että pyöräteitä ei ole riittävästi.

        Näiden nurkkien takia pitäisi asettaa jalankulkijoille väistämisvelvollisuus kun liittyvät pääväylälle. Pyöräily on todella hankalaa jos pitää jokaisen nurkan kohdalla hidastaa kävelyvauhtiin. Ymmärrän täysin, että kaikki eivät viitsi hidastaa ja siirtyvät vain kauemmas nurkasta.


      • HerroiksiJulistautuneet
        ffds kirjoitti:

        Ei kelloa ole mitään tarvetta soittaa jos jalankulkija kulkee asianmukaisesti tien reunassa niin, että ohittaminen on helppoa.

        Lamppu ainoastaan häiritsee pyöräilijän havainnointikykyä jos valaistus on muuten riittävä. Lampusta on ainoastaan hyötyä siinä tilanteessa, että autoilija havaitsee pyöräilijän paremmin.

        Tilannenopeus voi olla liian kova, mutta yleensä se ei ole. Koet vauhdin liian kovaksi, koska et seuraa liikennettä riittävän hyvin.

        En muista nähneeni pyöräilijää ajamassa ajoradalla väärään suuntaan. Yksisuuntaisella ehkä, mutta tämä selittyy usein sillä, että pyöräteitä ei ole riittävästi.

        Näiden nurkkien takia pitäisi asettaa jalankulkijoille väistämisvelvollisuus kun liittyvät pääväylälle. Pyöräily on todella hankalaa jos pitää jokaisen nurkan kohdalla hidastaa kävelyvauhtiin. Ymmärrän täysin, että kaikki eivät viitsi hidastaa ja siirtyvät vain kauemmas nurkasta.

        Pyörälijät ovat siis herrakansaa, joita on aina ja kaikissa tilanteissa muun liikenteen väistettävä! Juuri tämän asenteen vuoksi pyöräilijöitä vihataan niin paljon.


      • ffds
        HerroiksiJulistautuneet kirjoitti:

        Pyörälijät ovat siis herrakansaa, joita on aina ja kaikissa tilanteissa muun liikenteen väistettävä! Juuri tämän asenteen vuoksi pyöräilijöitä vihataan niin paljon.

        Kannattaa varmaan lukea ensin viesti, johon vastaa. Ai niin, silloin et voikaan julistaa järjettömyyksiäsi.


    • Ransittiss

      On se kumma miten vaikeeta tuo liikkuminen ylipäätään on täällä Suomessa. Kyllä se tuolla maailmalla sujuu, vaikka väkeä liikkuu monin verroin niin pyörillä kuin muillakin ajoneuvoilla. Esim. Kiinassa, Vietnamissa ja muissa Aasian maissa homma toimii. Myös paljon lähempänä, kuten Hollannissa. Pyöräilijöitä on moninkertaisesti Suomeen verrattuna. Täällä on vissiin se jääräpäisyys ja junttius vielä niin paljon vallalla, ettei sitä toista kulkijaa haluttais huomioida millään tavalla. Jokaiselle pitäis olla oma väylä.

    • ehhehhe

      Mukavinta pyöräilyssä on kun autoilijat vetävät herneen nenäänsä joka asiasta.
      Vielä kun saisi isompia nappeja liikennevaloihin, että voisi vauhdissa läpsiä niitä vaihtamaan punaisille.

    • Reporankas

      Autolla liikkuminen kaupunkialueilla on ylipäätään älyttömän tyhmää. Autoille rakennetaan parempia taloja, kun mitä ihmisille. Liikuntarajoitteiset tietenkin ymmärtää, että heillä pitää olla tämä mahdollisuus, mutta nuoret ja terveet ihmiset pääsis kyllä aivan hyvin kävellen tai pyöräillen. Ne parkkitalot vois rakentaa kaupunkien ulkopuolelle. Nythän autot ovat valloittaneet joka paikan ja muut joutuu menemään niitten ehdoilla. Aika kummallista.

    • Hyväsipilä

      Ainoa viisas mitä Sipilä on sanonut kun sanoi:
      " Autoilijoiden on syytä tarkastaa asenettaan."
      Hän pyöräilee, joten on ohjaustandon tuntumaa liikenteeseen.

      • Sotkijas

        Niin ja Osmo Soininvaara on ajanut pyörällä Eurooppaa ristiin rastiin, vaikkei heti uskois ulkonäöstä. Hän on kirjoittanut retkistään ainakin yhden kirjan. Olikohan sen nimi: Pyörällä Nizzaan, tai jotain sinne päin. Yksin kun tekee fillarilla matkaa tuntemattomilla seuduilla, niin siinä on kyllä kieltämättä seikkailun makua ja haastetta kenelle tahansa.


    • voivitunvittua

      Eli siis pyöräilet muista tai laista välittämättä - sinua voi siis kutsua itsekkääksi.

      • Kekekke

        Niin, tai autoilet muista, tai laeista välittämättä. Autoilijat, autot ja autojen valmistaminen ovat suurimpia saastuttajia meidän telluksella. Kyllä tulee hintoihinsa. Autoteollisuus on maailman syöpä. Länsimaisen ihmisen velttouden perikuva ja yltäkylläisyyteen opetetun sukupolven kaikenkattava omaneduntavoittelun päätepiste. Sitten nämä vielä hässiivät ja tekevät pentuja, nämä yltäkylläisyyden sokaisemat mukamas paremmat luokan oliot. Kunpa tietäisitte minkälainen tulevaisuus teidän kakaroillanne on oleva. Ois kannattanu käyttää kortonkia jo teidänkin osalta.


      • Res.kulj.au
        Kekekke kirjoitti:

        Niin, tai autoilet muista, tai laeista välittämättä. Autoilijat, autot ja autojen valmistaminen ovat suurimpia saastuttajia meidän telluksella. Kyllä tulee hintoihinsa. Autoteollisuus on maailman syöpä. Länsimaisen ihmisen velttouden perikuva ja yltäkylläisyyteen opetetun sukupolven kaikenkattava omaneduntavoittelun päätepiste. Sitten nämä vielä hässiivät ja tekevät pentuja, nämä yltäkylläisyyden sokaisemat mukamas paremmat luokan oliot. Kunpa tietäisitte minkälainen tulevaisuus teidän kakaroillanne on oleva. Ois kannattanu käyttää kortonkia jo teidänkin osalta.

        Mitä saasteita tulee autoista ja niiden valmistamisesta?
        Koska ei ole olemassa ainetta nimeltä saaste, niin yksilöi ne saasteet ja niiden prosenttiosuudet.
        Millä tavalla se tulee hintoihinsa.

        Tuollainen viherideologian aivopesty perustelematon vuodatus on yhtä tyhjän kanssam


      • olehyvä
        Res.kulj.au kirjoitti:

        Mitä saasteita tulee autoista ja niiden valmistamisesta?
        Koska ei ole olemassa ainetta nimeltä saaste, niin yksilöi ne saasteet ja niiden prosenttiosuudet.
        Millä tavalla se tulee hintoihinsa.

        Tuollainen viherideologian aivopesty perustelematon vuodatus on yhtä tyhjän kanssam

        Tuolla on asiaa selitetty aika hyvin:

        http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/


      • RatkaisuR

        Liikenteen päästöjä ilmaan ovat mm. hiilidioksidi, typenoksidit, rikkidioksidi, hiukkaset, hiilivedyt sekä hiilimonoksidi .
        Kaikkea voi vähentää järkevämmällä kaavoituksella. Tiiviimpää rakentamista, julkinen liikenne.


      • Res.kulj.au

        Hiilidioksidi ei ole saaste.
        Hiilidioksidi on kaikelle elämälle välttämätön rakennusaine.

        Miksi kumpikaan ei maininnut saasteiden prosenttiosuuksia?
        Ei myöskään kertonut, miten se tulee hintoihinsa.


      • Nochallenoch

        Kannattaa opiskella nuoriso, muuten olette yhtä tietämättömiä kuin resuautonkuljettaja.


      • voivoisentään
        Kekekke kirjoitti:

        Niin, tai autoilet muista, tai laeista välittämättä. Autoilijat, autot ja autojen valmistaminen ovat suurimpia saastuttajia meidän telluksella. Kyllä tulee hintoihinsa. Autoteollisuus on maailman syöpä. Länsimaisen ihmisen velttouden perikuva ja yltäkylläisyyteen opetetun sukupolven kaikenkattava omaneduntavoittelun päätepiste. Sitten nämä vielä hässiivät ja tekevät pentuja, nämä yltäkylläisyyden sokaisemat mukamas paremmat luokan oliot. Kunpa tietäisitte minkälainen tulevaisuus teidän kakaroillanne on oleva. Ois kannattanu käyttää kortonkia jo teidänkin osalta.

        Kyllä se niin menee että demokratiassa valtaväestö päättää asioista, ja valtaväestö on sitä mieltä, että autoilla ajetaan, ja pentuja tehdään, ilman kortsua. Länsimainen hyvinvointi on sitä että voit ajaa autolla vaikka 100m lähimpään mc donaldsiin ja syödä siinä hyvää roskaruokaa, jos niin haluat. Älä tappele tuulimyllyjä vastaan.
        Tätä voi sitten tietysti vihervasurit puiden halailijat idealistit laillisin keinoin vastustaa.


      • Res.kulj.au
        Nochallenoch kirjoitti:

        Kannattaa opiskella nuoriso, muuten olette yhtä tietämättömiä kuin resuautonkuljettaja.

        Voit vapaasti perustella oman näkemyksesi.
        Tuollaisenaan se on tyhjänpäiväistä suunsoittoa.

        Itse olen n. 15 vuoden ajan harrastuksena tutkinut ilmastonmuutosta käsitteleviä tutkimuksia, artikkeleita, blogeja, tilastoja, yms. sekä Suomesta, että ulkomailta.
        Jos tekisit samoin, yllättyisit kuinka heikolla pohjalla on väitteet hiilidioksidin lämmittävästä vaikutuksesta.

        Mutta jos uskot omaavasi sellaista tietoa jota minulla ei ole, niin laita se esille.

        P.S. Kulj.Au. ei aja autoa.


      • celavieg

        Tuopas esiin ne teesit,resukuljetusautoilija.
        Tuollaisenaan ne on todellakin tyhjää patsastelua.
        Liika tutkiminen yksipuolisesti jotain, johtaa umpikujaan, josta on hankala tulla takaisin.


      • olehyvä
        Res.kulj.au kirjoitti:

        Hiilidioksidi ei ole saaste.
        Hiilidioksidi on kaikelle elämälle välttämätön rakennusaine.

        Miksi kumpikaan ei maininnut saasteiden prosenttiosuuksia?
        Ei myöskään kertonut, miten se tulee hintoihinsa.

        Annoin sinulle linkin sivulle, jolta löytyy paljon asiaa aiheesta, josta halusit tietää. Jos löydät tuon sivun tiedoista virheitä, niin minua kiinnostaa kovasti lukea korjauksesi niihin.


      • ressukuljettajaolet

        Juuri tuota minä odotinkin, linkki.
        Kun et perustele, niin olet tyhjä tynnyri. Ilman omia ajatuksia.


      • Viherhippihaihattelua
        RatkaisuR kirjoitti:

        Liikenteen päästöjä ilmaan ovat mm. hiilidioksidi, typenoksidit, rikkidioksidi, hiukkaset, hiilivedyt sekä hiilimonoksidi .
        Kaikkea voi vähentää järkevämmällä kaavoituksella. Tiiviimpää rakentamista, julkinen liikenne.

        Pyöräilijöiden suurin päästö on metaani, joka on paha kasvihuonekaasu!


      • käytöshäiriöt
        Viherhippihaihattelua kirjoitti:

        Pyöräilijöiden suurin päästö on metaani, joka on paha kasvihuonekaasu!

        Unohdat äänipäästöt. Suunsoittoa, kuittailua.


    • koheltavatautoilijat

      Ihmetyttää nämä koheltavat autoilijat kun vähän tulee lunta ni heti ollaan metsikössä. Niin luullaan olevansa jotain liikenne-experttejä mutta totuus toinen asia.

    • Vakuutusvirkailija

      Tämä lumen tulo on autoilijoille vakuutuspetosten aikaa. Saavat autonsa lunastus kuntoon kun ovat romun ostaneet.

    • mölleille.terkut

      Varsinaisen keskustan eli kantakaupungin alasajo on pyöräilijäin syytä. Koska kaikki, niin kävelijät kuin autoilijat, karttavat heitä niin nämä ryhmät katoavat. Eivätkä pyöräilijät osta mitään eivätkä käytä palveluksia, hehän vain pyöräilevät mistään mitään välittämättä. Kuten sonnit laitumella, minä ensin ja muut väistävät.

      • kaikki.pyörille

        Se kehitys on jo nähtävissä.


    • Köyhätautoilijat

      Automarketit tuhoavat keskustan. Pyöräilijä,bussailija,kävelijä hyödyntää keskustan palveluita ja rahoittaa kauppiaat. Mitä tekee autoilija, valittivat parkkipaikkojen vähyyttä, saatuaan ne yhä itkevät. Nyt olisi tilaa tulla,mutta ei vaan näy. Outoa sakkia totta tosiaan. Nyt rakennetaan ratikkakin,jotta kaikki pääsevät joutuisasti ostoksille. Luulisi,että autoilijallakin on varaa sitten tulla.

      • AutioittajatItkee

        On varaa tulla, muttei tarvetta. Marketissa on ilmainen pysäköintihalli.


      • sitäkö.varten.vain

        -----Nyt rakennetaan ratikkakin,jotta kaikki pääsevät joutuisasti ostoksille.----

        Ai jaa, Kyttälän kauppiaitako varten se 400 milj. euron hanke toteutetaankin?Niin no, eihän sille mitään varsinaista tarvetta ole kukaan vielä kyennyt osoittamaankaan.


      • Hohoijaa
        AutioittajatItkee kirjoitti:

        On varaa tulla, muttei tarvetta. Marketissa on ilmainen pysäköintihalli.

        Paljastavaa köyhä.Ilmainen.
        Muutama euro sinne tänne ei merkkaa mitään, että pääsee Kaupunkielämää maistamaan. Tusinamarketit on eilispäivää.


      • höpönlöpöhöpö
        sitäkö.varten.vain kirjoitti:

        -----Nyt rakennetaan ratikkakin,jotta kaikki pääsevät joutuisasti ostoksille.----

        Ai jaa, Kyttälän kauppiaitako varten se 400 milj. euron hanke toteutetaankin?Niin no, eihän sille mitään varsinaista tarvetta ole kukaan vielä kyennyt osoittamaankaan.

        Minä vuonna olitkaan käynyt Kaupungissa. Kaupunki on Maakuntamme keskus.
        Täällä voi asua myös ulkopuolella ,mutta älkää itkekö kun kehitämme Pirkanmaata.


      • NytOlenNähnytKaikki
        höpönlöpöhöpö kirjoitti:

        Minä vuonna olitkaan käynyt Kaupungissa. Kaupunki on Maakuntamme keskus.
        Täällä voi asua myös ulkopuolella ,mutta älkää itkekö kun kehitämme Pirkanmaata.

        Uskomatonta shittiä! Kaupunki ja Maakunta oikein isolla kirjoitettuna!


      • meneeköMahottomaks
        NytOlenNähnytKaikki kirjoitti:

        Uskomatonta shittiä! Kaupunki ja Maakunta oikein isolla kirjoitettuna!

        Vielä kun saataisiin pyöräilijät noudattamaan liikennesääntöjä.


      • Konokl
        NytOlenNähnytKaikki kirjoitti:

        Uskomatonta shittiä! Kaupunki ja Maakunta oikein isolla kirjoitettuna!

        HMMmm,Etkö Muuta Keksinyt. Tekeekö Asian Jotenkin Huonommaksi Kun Kirjoittaa Isommalla. Ymmärryksessä Kärsii Vai Oikeinkirjoituksen Taso . Mikä kirjoituksessa oli epätotta.


      • NytOlenNähnytKaikki
        Konokl kirjoitti:

        HMMmm,Etkö Muuta Keksinyt. Tekeekö Asian Jotenkin Huonommaksi Kun Kirjoittaa Isommalla. Ymmärryksessä Kärsii Vai Oikeinkirjoituksen Taso . Mikä kirjoituksessa oli epätotta.

        Väärin kirjoittaminen vie kirjoittajan uskottavuuden.


      • Ne0hjlhdyujf

        Asia ooon tääääärkeiiiiin. Vain nihilistit takertuvat muotoseikkoihin.


      • NytOlenNähnytKaikki
        Ne0hjlhdyujf kirjoitti:

        Asia ooon tääääärkeiiiiin. Vain nihilistit takertuvat muotoseikkoihin.

        En ymmärtänyt mitään. Palaa asiaan selvinpäin!


      • OdotteleN

        Unohdit kirjaimen.


    • ihan.ootte.kaheleita

      Eilenkin meinasi yksi kahju ajaa jalkakäytävällä päälle, ennätin hypätä sivuun. Tietenkin se tuli mustissa vaatteissa ja valoitta ja kovaa vauhtia.

      • ihmetouhua

        Olisit joutunut vähintään puoleksi vuodeksi siitäkin linnaan. Vaikka tyyppi halusi tehdä itsarin!


      • voiollasilmälaput
        ihmetouhua kirjoitti:

        Olisit joutunut vähintään puoleksi vuodeksi siitäkin linnaan. Vaikka tyyppi halusi tehdä itsarin!

        Tuossa yksikin kahju ajaa joka aamu kurapimeässä pimeällä pyörällään tien vieressä. Liikennevirtaa vastaan. Joku holhooja kannattais laittaa sille


    • josSiivottais

      enpä pahana pitäisi vaikka pyöräily kokonaan kiellettäisiin ydinkeskustassa. Säästyisi rahoja pyöräteistä, joita pyöräilijät näköjään aivan patologisesti karttaa

      saataisiin pyöräilijät pois ajoteiden reunoilta toikkaroimasta valottomina. Ja pois jalkakäytäviltä

      • ffdsbvcbvrfds

        Pyörät saa pois jalkakäytäviltä kun tehdään kunnon pyörätiet, joihin ei jalankulkijoilla ole asiaa.


    • sällit.tappaa

      Ne mustavaatteiset valottomat saastat ovat taas ilmestyneet jalkakäytäville. Vanha saa varoa henkeään ettei 80 kiloinen sälli aja 20 kg painavalla pyörällään 50:n vauhdilla selkään. Pyöräterrori sallitaan Tampereella, ei tarvii pelätä lainvalvojia.

      Sällit vihaavat vanhuksia ja haluavat tappaa ne kilpapyörillään ajamalla yli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe