Miksi ei kahden kesken Jumalan kanssa?

leenatoukomies

Vanhoilliset eivät usko, että kahden kesken Jumalan kanssa voi saada synnit anteeksi vedoten Jeesuksen Kristuksen sovintotyöhön, mutta minkä takia Isä Meidän rukouksessa näin opetetaan ja näin todetaan, että Jumala antaa Kristuksen tähden synnit anteeksi samalla YKSINKERTAISELLA TAVALLA kuin me annamme anteeksi toisillemme.

90

902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÄläMietiVaanUsko

      Jos tämä tulisi kyseeseen niin mihin tarvittaisiin vanhimpia? Älä yritä järkeillä vaan anna todellisten uskonmiesten johdattaa kuten aina ennenkin.

      • 177

        Uskon kohde tulee olla Jeesus, tai kolmiyhteinen Jumala, ei ihmiset.
        Aloittaja on oikeassa. Hän uskoo, kuten tunnustaa lausuessaan uskontunnustuksen.
        Raamattu ei sekoita, vaan vie totuuden äärelle. Jos Jumalan sana ohitetaan, mihin sellainen johtaa? Ihmisten palvontaan ja se on syntiä.
        Seurakunnan vanhinten tulisi olla Pyhällä Hengellä täyttyneitä uskovia kristittyjä. Elleivät ole, he puhuvat omiaan...
        Vastuu on kova, mihin johtavat seurakuntaa?!


    • bbbbvghj

      Vanhimpia tarvitaan johtamaan seurakuntaa, ei ottamaan syntien Sovittajan ja Anteeksiantajan roolia, mutta julistamaan Hänestä ja johdattamaan ihmisiä Hänen luokseen kuten Raamattu ilmoittaa syntien Anteeksiantamuksen luo!

    • SRKn_edustaja

      Me vastaamme aloittajalle syntien anteeksi antamisesta vanhoillislestadiolaisen teologian mukaan:

      "Tässä ei raamatuita tarvita!"

      Toinen hyvä ja vl-puhujaveljien käyttämä ilmaisu, joka sopii hyvin myös aloittajalle:

      "Onko Raamattu sekoittanut sinun pään?"

      • nöyrä_veli

        Kiitos SRK:n edustajalle asiallisesta ja rakentavsta vastauksesta.


    • Kysymyksesi vaatii Sana tuntemusta, sekä laajempaa käsittelyä, koska esittämäsi käsitteet eivät ole relevantteja.

      Jumala ei ole koskaan antanut kenellekään syntejä anteeksi, ilman veriuhria. Ei koskaan, et löydä menettelyä Raamatusta.

      Kirjoitat Isämeidän rukouksesta.

      Maallikot ovat opettaneet, ja jotkut Raamattua tuntemattomat papitkin, että rukous on Jeesuksen opettama ja kehittämä.

      Asia ei ole näin, vaan rukous on Johannes Kastajan ”parannuksen” rukous, jota Hän opetti ja rukoili omien opetuslastensa kanssa.

      Panen sen näkyviin; Ja kun hän oli eräässä paikassa rukoilemassa ja oli lakannut, sanoi eräs hänen opetuslapsistansa hänelle: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, niinkuin Johanneskin opetti opetuslapsiansa". (Luu 11;1).

      Hänen, eli Johanneksen työ oli tienravaus Herralle, joten Hän kastoi ihmistä upottamalla parannukseen ja syntien anteeksi antamiseen ilman uhria.

      Jeesushan ei ollut vielä uhrattu, eikä Jeesuksella ollut vielä Jumalan luovuttamaa kaikkea valtaa.

      Mutta asia eteni, Jeesus sai kaiken vallan, sekä myöhemmin sovitti Lain Isän ja ihmisten välillä, viimeisenä uhrilahjana, jolloin pelkkä usko Häneen riittää synnin sovitukseen, sekä jatkona iankaikkiseen elämään.
      Tuo mitä sanot lestadiolaisista, - Jeesuksen tähden ei johda mihinkään.

      Siinä saarnaaja antaa tai pidättää synnin anteeksi, se ei toimi, se ei toimi ”tähden”, jaa suoraan Jeesuksessa.

      Jokainen ihminen voi kääntyä suoraan Jeesuksen puoleen ja pitääkin kääntyä, ennekuin synnin sovitus toimii.

      Toinen mahdollisuus on ehtoollinen;
      Matt. 26:28
      sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

      Kenenkään muun veri ei vapauta kun Jeesuksen, eikä tarvita ”tähteitä”.

      Kes.

      • oikija.lukija

        Oot käyttäny oekolukijaa!


      • elätätäpäivää_

        Miksi aina kopioit omasta kirjoitusvirheitä täynnä olevasta helluntaiarkistostasi?


      • Ranninen

        Ettäkö pysty asiaa kommentoimaan?

        Se kertoo sukeudestanne.


      • 1-2-3

        Mikset hörhö kommentoinut?


      • Ranninen
        1-2-3 kirjoitti:

        Mikset hörhö kommentoinut?

        Miksikö?? Ketä tarkoitat?

        Tuotako virheiden tarkisteliaako?

        No, kysyn Häneltä, mitä virheitä oli? Estääkö se asian käsittlyä?


      • 1-2-3
        Ranninen kirjoitti:

        Miksikö?? Ketä tarkoitat?

        Tuotako virheiden tarkisteliaako?

        No, kysyn Häneltä, mitä virheitä oli? Estääkö se asian käsittlyä?

        #Jokainen ihminen voi kääntyä suoraan Jeesuksen puoleen ja pitääkin kääntyä, ennekuin synnin sovitus toimii.#
        Kuitenkin Raamattu sanoo:
        2. Kor. 5:18
        Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        2. Kor. 5:19
        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        Missään Raamatussa ei sanota , että voi praatata suoraan Jeesuksen kanssa. Toisaalta Raamattu kertoo,että Jeesus rukoilee omiensa puolesta.
        Room. 8:34
        Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
        Kesitaksella on oma oikopolkunsa, jota Raamatusta ei löydy ja jolla ei ole mitään merkitystä.
        Jeesus itse käski etsimään Jumalan valtakuntaa maan päältä,josta löytyy apu etsivälle.
        Matt. 6:33
        Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
        Kesitaksenkin olisi hyvä perehtyä Raamatun totuuksiin kääntymisestä.
        Ap. t. 3:19
        Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        Tämä jae saattaa kuitenkin olla omavanhurskaalle harhassa vaeltavalle ylivoimainen este.
        Sinä että kesitas, ette taida kirjoittaa oikein.


    • vieläkinehtiiviisastua

      KUn uudestisyntymässä Jumalan henki asettuu puhdistamaansa asuntoon ja asettuu sinne asukkaaksi ja Herraksi, niin kertokaapas mitä järkeä siinä olisi jos tämän asunnon haltija eli uskoontullut Tauno Tavallinen ja sisällään asuva Jumalan Pyhä Henki eivät kykenisi kahdenväliseen keskusteluun?!

      Vaan pitäisi mennä naapuriin Niilo Naapurin puheille kysymään saanko minäkin vielä/taas uskoa ja saanko syntini anteeksi, kuulostaako Kaikkivaltiaan suunnittelemalta kritilliseltä elämältä tällainen, vai kuulostaako enenpi suunnitelluksi samassa toimistossa jossa hoitokokouksetkin suunniteltiin, mitä sanotte?

    • jjjhukl

      Kesitas kirjoittaa:
      "Jumala ei ole koskaan antanut kenellekään syntejä anteeksi, ilman veriuhria."

      Aloittaja kirjoittaa:"Vanhoilliset eivät usko, että kahden kesken Jumalan kanssa voi saada synnit anteeksi vedoten Jeesuksen Kristuksen sovintotyöhön, "

      Eikö aloittajan tekstissä ollut veriuhria?

      • Miksi vedota johon, kuten Jeesukseen?

        Eikö ole parempi kääntyä Hänen puoleen suoraan, sillä se on ainut jumalallinen mahdollisuus.

        Kes.


      • hellarsalaisuus

        Mikä on joho??


      • ÄläMietiVaanUsko
        Kesitas kirjoitti:

        Miksi vedota johon, kuten Jeesukseen?

        Eikö ole parempi kääntyä Hänen puoleen suoraan, sillä se on ainut jumalallinen mahdollisuus.

        Kes.

        Aivan loistava kommentti. Miksi ihmeessä Jeesuksella pitäisi olla mitään tekemistä Kristillisyyden kanssa?


      • ÄläMietiVaanUsko kirjoitti:

        Aivan loistava kommentti. Miksi ihmeessä Jeesuksella pitäisi olla mitään tekemistä Kristillisyyden kanssa?

        Niin varmaan, "sen TÄHDEN".

        Minulle Jeesus on kaikki, Jeesuksessa eläessä tietää olinsa turvalliseksi nyt, ja aina.

        Ei tähden, vaan Hänessä.

        Ette ilmeisesti tajua, kun tätä mantraa olette kuuleet kehdosta, tulevaan hautaan asti.


      • srklainenpastori
        hellarsalaisuus kirjoitti:

        Mikä on joho??

        Ei löyvvy pipliasta johonimistä hengilöä. ei.


    • ajatusriihessäpölisee

      Olis mukav aedes joskus saada lukea jokin järkevä kommentti veeällien osastolta näihin moniin ylläoleviinkin Raamatunkestäviin kommentteihin, mutta kun ei niin ei.

      ei koskaan. mistähän sekin kertoo, miettikää nyt ankarasti siellä oulun korvilla.

      • puhuvaisetveljetoulusa

        Me oulusa velijjet ollhan totisesti Zionin armoneuvoa antamassa. Jos ei kelpova niin hoitokokkous pietähän. Tule seuroihin saat hyvvää pullaa. Jumalan rahaa! Raamatut on turhia. Jätä ne kaappihin. Zion i on tottuuve pyllyväs ja persutus.Usko vaan mitä velhet snnaoa ry-llä. Tark.meitä puhuvaisia.jumalantarahhaa etelleen.


    • Lue_tästä

      Lutherin kirjasta "Avaimista":

      ""Mutta nuo ajatukset kahdenlaisista avaimista johtuvat siitä, ettei Jumalan sanaa pidetä Jumalan sanana, vaan koska ihmiset sitä puhuvat, niin sitä luullaan pelkäksi ihmissanaksi ja ajatellaan, että Jumala on tuolla ylhäällä korkeuksissa, kaukana, kaukana siitä sanasta, joka on maan päällä, ja niin töllistellään ylös taivasta kohti ja sepitetään vielä muita avaimia.

      Ja kuitenkin Kristus sanoo tästä asiasta aivan selvästi, että hän tahtoo antaa avaimet Pietarille, Matt. 16:19. Hän ei sano, että hänellä on kahdet eri avaimet: vaan juuri ne samat avaimet, jotka ovat hänellä itsellä eikä kellään muulla, juuri ne hän antaa Pietarille, ikään kuin hän sanoisi: Mitä sinä töllistelet kohti taivasta ja sieltä etsit avaimiani? Etkö kuule, että olen antanut ne Pietarille? Ne ovat kyllä taivaan avaimet (se on totta), mutta ne eivät ole taivaassa: minä olen jättänyt ne alas maan päälle; sinun ei pidä etsiä niitä taivaasta eikä mistään muualta, vaan löydät ne Pietarin suusta, jonne minä ne olen pannut.

      Pietarin suu on minun suuni, ja hänen kielensä on minun avainkoteloni, hänen virkansa on minun virkani, hänen sitomisensa on minun sitomiseni, hänen päästämisensä on minun päästämiseni, hänen avaimensa ovat minun avaimeni, minulla ei ole mitään muita enkä tiedäkään mistään muista: mitä ne sitovat, se on sidottu, mitä ne päästävät, se on päästetty, aivan kuin ei olisi ketään muuta sitojaa tai päästäjää taivaassa eikä maan päällä.

      Jos mahdollisesti onkin useampia tai muita avaimia olivatpa ne sitten taivaassa, maan päällä tai vaikka helvetissä, niin ne eivät ollenkaan koske minua. Minä en tiedä mitään niistä. Mitä ne sitovat ja päästävät siitä en minä välitä. Älä siis sinäkään välitä niistä äläkä anna johtaa itseäsi harhaan. Minä katson vain sitä, mitä Pietarini sitoo ja päästää, siitä minä pidän kiinni, ja pidä sinäkin siitä kiinni, niin olet samalla minun edessäni sidottu ja päästetty. Sillä Pietari sitoo ja päästää taivaassa eikä kukaan muu. Kas tämä on oikeaa ajatusta ja puhetta avaimista.

      Tästä me nyt näemme mitä avaimet ovat,

      nimittäin Jumalan kristikunnalle Kristuksen kautta antama virka,

      valta tai käsky pidättää ja antaa anteeksi ihmisille heidän syntinsä.

      Sillä näin sanoo Kristus (Matt. 9:6): »Tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin» - hän sanoi halvatulle - »nouse» jne., ja heti sen jälkeen: »Kansanjoukot ylistivät Jumalaa, joka oli antanut senkaltaisen vallan ihmisille.»

      Älä anna tässä asiassa johtaa itseäsi harhaan tuolla farisealaisella lörpötyksellä, jolla muutamat pettävät itseään, että ihminen nimittäin muka voisi antaa anteeksi syntejä, vaikkei hän kuitenkaan voi antaa armoa enempää kuin Pyhää Henkeäkään.

      Pysy sinä Kristuksen sanoissa

      ja ole varma siitä,

      ettei Jumala millään muulla tavalla anna syntejä anteeksi,

      kuin suullisella sanalla,

      kuten hän on määrännyt meille ihmisille.

      Ellet etsi anteeksiantoa sanasta, niin turhaan katsoa töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai, niin kuin he sanovat, sisällistä anteeksiantoa. """

    • pääkaupunginvl-mies

      Uskovaisella synnit ovat anteeksi sydämessä vaikuttavan uskon kautta koko ajan. Mutta uskovaisten keskinäinen yhteys, rukous ja Jumalan sanan vakuutus antavat tuolle uskolle ravintoa. Rippi, syntien tunnustaminen ja synninpäästön kuuleminen ovat uskovaiselle armoetu, rohkaisuksi, kannustukseksi, uskon vahvistukseksi ja rakennukseksi.

      Rukouksen kautta sen sijaan Raamattu ei todista pelastavan uskon syntyä. Sen sijaan näin Raamattu todistaa, että usko voi syntyä:

      Oikea evankeliumi on saarnaa Jumalan valtakunnasta. Tuo valtakunta ei ole meistä etäällä, se on täällä maan päällä meidän keskuudessamme. Uskossa, toivossa, rakkaudessa, kärsimisessä ja kuoleman jälkeisen ylösnousemuksen odotuksen ilossa, Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen lunastamina ja Isän armahtamina.

      Tuosta valtakunnasta saarnataan pyhässä Hengessä pelastavaa Jeesuksen evankeliumia. Evankeliumi antaa tulevaisuuden ja toivon, se liittää antaa sanoman uskovalle Jumalan lapsen oikeuden, liittää yhteen elävän uskon kautta yhteen sielut täällä ajassa ja pyhien kanssa taivaassa.

      Pyhän Hengen aikaansaama usko siis LIITTÄÄ sanoman vastaanottajan Jumalan lasten seurakuntaan.

      Room. 10:13-17

      13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."
      14 Mutta kuinka he voivat huutaa avukseen sitä, johon eivät usko? Kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Kuinka he voivat kuulla, ellei kukaan julista?
      15 Kuinka kukaan voi julistaa, ellei häntä ole lähetetty? Onhan kirjoitettu: "Kuinka ihanat ovat ilosanoman tuojan askelet!"
      16 Mutta kaikki eivät ole olleet evankeliumille kuuliaisia. Jesaja sanookin: "Herra, kuka on uskonut meidän sanomamme?"
      17 Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana.

      1. Piet. 1:12
      Heille ilmaistiin, etteivät he palvelleet itseään vaan teitä puhuessaan siitä, minkä teille nyt ovat julistaneet ne, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat tuoneet teille evankeliumin. Tähän pelastukseen haluavat enkelitkin päästä edes luomaan silmäyksen.

      • 177

        Kaavan mukaan menee ajattelu. Jumala on kaikkivaltias, taivaan ja maan luonut. Hänelle ei mikään ole mahdotonta.
        Oma uskoontulo tapahtui, kun toiset rukoilivat pyynnöstä puolestani. Kysyivät, uskonko Jeesukseen Jumalan Poikana. Nyökkäsin itkultani. Sen jälkeen he julistivat syntini anteeksi. Tulin uskoon, jota en heti edes käsittänyt. Tekoni kertoivat sen läheisilleni. Eli Henki vaikuttaa uskovissa muutoksen.
        Sitä ennen jo Pyhä Henki veti puoleensa eri tavoin. Hengellinen taulu "puhutteli" ja ostin sen. Se on edelleen seinällä kodissani. Messuilta ostin miniatyyritaulun "rukoileva lapsi vuoteen vieressä". Sekin on tallella.
        Omalta kohdaltani voin sanoa Pyhän Hengen toimineen jo ennen uskoon tuloa vetäen puoleensa. Kaikki ilman kenenkään puheita!
        Olemme yksilöitä ja meitä kohdellaan siten ylhäältä. Onhan unissakin annettu ilmestyksiä tai kehoituksia. Oman tulevaisuutenikin näin vahvassa unessa nuorena, vertauksin tosin, mutta ymmärsin suunnan. Niin myös hakiessani töitä. Meitä ohjataan, kun kuljemme rukoillen. Hyvä on kokoontua yhteen, mutta hyvä on kahdenkeskiset rukoushetketkin Herran kanssa. Kenelle on annettu kielillä puhumisen lahja, se vahvistaa uskoa. Sen käyttö kuten ohjataan, mene kammioosi ja sulje ovesi. Herra näkee ja kuulee salassa pidetyt rukouksetkin.


    • fffrgthjk

      ""Oikea evankeliumi on saarnaa Jumalan valtakunnasta ""

      Oikea raamatullinen evankeliumi on ilosanomaa Jeesuksesta Kristuksesta. Kun sinä sanot, että oikea evankeliumi on saarnaa Jumalan valtakunnasta ja sillä tarkoitat vanhoillislestadiolaisuudesta, niin mennä paljon ohitse Raamatun ja Jumala Sanan. Tee heti parannus ja usko oikea evankeliumi!!!!

      • pääkaupunginvl-mies

        Etkö sinä tahdo ymmärtää? Sanoma Jumalan valkunnasta on hyvää sanomaa tuon valtakunnan kuninkaasta, Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, joka ottaa pois synnin.

        Herra Jeesus itse sanoo:
        "Aika on täyttynyt, Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Kääntykää ja uskokaa hyvä sanoma!"

        Ja omansa Hän on lähettänyt Pyhän Hengen valtuutuksella kuuluttamaan hyvää sanomaa:

        Luuk. 10:9
        --- ja kertokaa kaikille: 'Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle.'

        Mutta kuulutko sinä niihin, jotka eivät millään tahdo ymmärtää?

        Matt. 13:19
        Aina kun joku kuulee sanoman valtakunnasta eikä ymmärrä sitä, tulee Paholainen ja sieppaa pois sen, mikä hänen sydämeensä on kylvetty. Tätä tarkoittaa tien oheen kylvetty siemen


      • ainasamavirsijaainapiel
        pääkaupunginvl-mies kirjoitti:

        Etkö sinä tahdo ymmärtää? Sanoma Jumalan valkunnasta on hyvää sanomaa tuon valtakunnan kuninkaasta, Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, joka ottaa pois synnin.

        Herra Jeesus itse sanoo:
        "Aika on täyttynyt, Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Kääntykää ja uskokaa hyvä sanoma!"

        Ja omansa Hän on lähettänyt Pyhän Hengen valtuutuksella kuuluttamaan hyvää sanomaa:

        Luuk. 10:9
        --- ja kertokaa kaikille: 'Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle.'

        Mutta kuulutko sinä niihin, jotka eivät millään tahdo ymmärtää?

        Matt. 13:19
        Aina kun joku kuulee sanoman valtakunnasta eikä ymmärrä sitä, tulee Paholainen ja sieppaa pois sen, mikä hänen sydämeensä on kylvetty. Tätä tarkoittaa tien oheen kylvetty siemen

        voisinuakin raukkaa sokeaa kun et pääse noista veeälharhoista erilleen liekö koskaan.

        ..JOS sinull aolisi ripauskin todellista Pyhän Hengen antamaa älliä, et kirjoitatisi noinhölmöjä ettei mukamas Raamattua lukemalla voi kuulla evankeliumin sanomaa ja päästä siihen sisälle hophoijaa... kuules kun tässä pallon päällä on lukematon joukko ihmisiä jotyka juuri sillä tavalla ovat löytäneet Jeesuksen ja uudestisyntyneet ilman että koko paikkakunnalla on kukaan kuullutkaan veeällistä!

        mutta kun on sokea ja haluaa olla sokea niin kuka voi auttaa!


      • sokea.musti

        Opaskoira?


      • dominicanes

        Musti-poloinen.


    • fffrgthjk

      "" Etkö sinä tahdo ymmärtää? Sanoma Jumalan valkunnasta on hyvää sanomaa tuon valtakunnan kuninkaasta, Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, joka ottaa pois synnin.""

      Juuri noin! Jeesus Kristus, joka ottaa synnin pois! Siksi käännyn aina Jeesuksen puoleen, enkä kenenkään vanhoillisen puhujaveljen puoleen. Hän voi vain johdattaa minut Jeesuksen Kristuksen eli portin luo, mutta hän, puhujaveli jää sinne portille ja minä itse menen ahtaasta portista sisälle, Jeesuksen Kristuksen sovintotyöhön vedoten haluan Hänen puhdistavan minut kaikesta synnistä Nimensä tähden.

      Niinkuin kirjoitit: Jeesus Kristus, joka ottaa synnin pois. Näin se on: Hänellä on kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Hän ei ole antanut sitä valtaansa kokonaan pois itseltään, tehtäviä kyllä omilleen.

      • Kannattaa_kaik-

        kien lukea tuo edellä ketjussa oleva kirjoitus Lutherin kirjasta "Avaimista".


      • gfdxnjyhtd
        Kannattaa_kaik- kirjoitti:

        kien lukea tuo edellä ketjussa oleva kirjoitus Lutherin kirjasta "Avaimista".

        Juopotteleva juutalaisten vihaaja Luther tuntuu olevan jumalasi.


      • piiput.piiloon
        gfdxnjyhtd kirjoitti:

        Juopotteleva juutalaisten vihaaja Luther tuntuu olevan jumalasi.

        Mitä pahaa juopottelussa on? Äläkä kylvä siementäsi tien oheen...


      • lutherfani
        gfdxnjyhtd kirjoitti:

        Juopotteleva juutalaisten vihaaja Luther tuntuu olevan jumalasi.

        Lutherilla oli kyllä pätevä syy vihata juutaloisia...


    • tobiastoikka

      Onneksi meitä on iso joukko uskovaisia, jotka rukoilemme esirukousta "pääkaupunginvl-mies" puolesta, että hän löytäisi Jeesuksen Kristuksen henkilökohtaisena Vapahtajana ja TODELLISENA syntien Anteeksiantajana, ettei aina tarvitsisi vedota ihmisiin ja heidän valtaansa, koska Jeesus Kristus itse sanoi: "Ilman minua, ette voi mitään tehdä!" Voitte antaa syntejä anteeksi vain sellaiselle, jolle olette sovitusvirkaa noudattamalla julistaneet syntien Anteeksiantajasta Jeesuksesta Kristuksesta ja joka uskoessaan Jeesukseen Kristukseen ottaa uskossa Jeesukseen Kristukseen vastaan Jeesuksen Kristuksen hankkiman lahjavanhurskauden omalle kohdalleen. Eli summa summarum: Koko teidän sovitusvirkanne on Raamatun mukaan: JULISTAA JEESUSTA KRISTUSTA SYNTIEN SOVITTAJANA ja ANTEEKSIANTAJANA.

      • harhaloikka

        Turhaa teidän omavanhurskaitten on rukoilla uskovaisen pääkaupunginvl-miehen puolesta.


      • pääkaupunginvl-mies

        Olen miettinyt tuota rukousta ja alan uskoa sitä.
        Pyydän anteeksi edellistä, hieman höpöä kirjoitustani.


      • typicalpentecostal
        pääkaupunginvl-mies kirjoitti:

        Olen miettinyt tuota rukousta ja alan uskoa sitä.
        Pyydän anteeksi edellistä, hieman höpöä kirjoitustani.

        Pitikö jonkun harhailevan tulla feikkaamaan.


      • pääkaupunginvl-mies

        tobiastoikka sanoo:
        "---ettei aina tarvitsisi vedota ihmisiin ja heidän valtaansa---"

        Mistä päättelit, että minä omalla vallallani mitään tekisin? En mitään itse pystykään, en voi antaa uskoa kenellekään, en voi ottaa pois, en voi pakottaa, en voi estää. On juuri niin kuin Jeesus sanoo: "Ilman minua te ette voi mitään". Lähimmäisen palvelutyönä tuon Herran Jeesuksen käskyläisenä Pyhän Hengen valtuutuksella evankeliumikirjettä sinullekin.

        Ja sille joka käytti tuossa nimimerkkiäni: maailmassa on paljon nimimerkkejä vapaina, etkö keksisi jotakin omaa?


    • KarmanHerra

      Koska käsite "Jumala" määrää eri tulkintoineen.

    • aikaähellä

      "Aika on täyttynyt, Jumalan valtakunta on tullut lähelle."" Ed. kirjoitus.
      -haista paska,
      -tuota samaa paskaa on jankattu >2000 vuotta,
      -AIKA ON TULLU LÄHELLE" ..(pillu on tullu vl pf aika lähelle)

      • voi-voi-voi

        sinä unohdit vl-PASKAN? Onhan se pillun tuoksukin sentään jotakin.


    • Aloituksessa_ky-

      sytään, miksi ei kahden kesken Jumalan kanssa. Sakaa on kysytty koko palstan olemassaolon ajan. Ihmisen omalle järjelle olisi sopivaa tempaista JUmala ja syntien sovitus tyhjästä ja sitten alkaa omin voimin ikään kuin uskovaiseksi. Jumalan säätämä armojärjestys ei kuitenkaan ole tällainen. Armojärjestys ilmenee tuosta edellä tässäkin ketjussa olevasta Lutherin tekstistä, joka perustuu Raamattuun ja Jeesuksen sanoihin. Ne, jotka eivät ole autuuteen aiotut, eivät sitä tietenkään ymmärrä eivätkä haluakaan ymmärtää. He rakentelevat oman mielensä mukaista systeemiä, joka maallisen elämän ajan saattaa tuntua hyvältä, mutta joka ei kestä viimeisellä tuomiolla eikä ajan rajan takana. Palstalla saattaa kuitenkin joskus poiketa joku totuutta etsivä sielu, jota Jumala haluaa armahtaa. Vaatii suurta nöyryyttä uskoa, että sovituksen sana on viallisilla ihmisillä eikä missään muualla.

      • gfffffjnhuk

        Edellinen kommentti = haisevaa vanhoillislestadiolaista hengellistä paskaa!

        Vanhoillislestadiolaisuus = oikotie helvettiin!


    • kaikkipielessä

      veeälmiehellä on aina sama virsi pelkään että ihan menee hautaansakin samasta kohtaa virsi auki.

      mikä merkillinen sinua estää viisastumasta ja pääsemästä irti noista isiesi höyrypäisistä harhoista, mieti edes sitä hetken aikaa jos uskallat mitä toki epäilen.
      se olisi liian suuri askel terveeseen suuntaan.

      • tämä_on_fakta

        Vanhoillislestadiolainen menee mieluummin helvettiin SRK:n opit kainalossa kuin uskoo Raamatun totuuksiin.


      • pääkaupunkirock

        nimim. "kaikki pielessä" kirjoittaa pääkaupunginvl-miehestä:

        "---pääsemästä irti noista isiesi höyrypäisistä harhoista---"

        Tiedoksesi: pääkaupunginvl-miehelleä on ateistinen kotitausta ja lapsuus. Että silleen. Hän onkin päässyt irti isiensä jumalattomista ja tyhjänpäiväisistä opetuksista, että Jumalaa ei muka ole. Ja hän on parannuksen armon saatuaan tullut yhteen uskoon ja rakkauteen Jumalan lasten seurakunnassa.


    • puhuvainentalolineniistä

      Tässän nähhään mitenkä synni luvalissuus on saannunna tämmöstä aikkan. Ei soarnata ennää tekohamppaita polokatukaa ramohvonnia synniks enneä eikä muutakaan raamatunlukua itekseen. Pitäs vaan käyvä siionilla sanankuulosa että kososlaine hempiä lahkolakihenkki lähttee. Hoittokokkouksia pitäs olla niiku 70-luvulla. Sillo siionila män hyvästi. Meijän ainua usku vie talostelemmaan thaimaasseen. Raamatut kaappiin kaapinovi lukkoo ja avvain jortaaniin. Usku tullee kuulemisesta eikä möllereinlorsaamisesta eli luvattomasta boplialla pääsä sekottamisella. Tässä ei raamatuita tarvita vaan saaräitikotisiionia. Meillä on paraspullaki. Ja kahavi.

    • multinikkientunnistaja

      Onko leenatoukomies "Sirpa Kyyjärvi"? Jos on, en ihmettele, ettei leena ole löytänyt. Sirpalla (ja muilla saman kirjoittajan nikeillä) oli aina sama ongelma. Ongelma ei näköjään ole poistunut.

    • tobiastoikka

      """ Ihmisen omalle järjelle olisi sopivaa tempaista JUmala ja syntien sovitus tyhjästä ja sitten alkaa omin voimin ikään kuin uskovaiseksi. """

      Kuinka vanhoillinen voi kirjoittaa tuolla tavalla Jumalasta ja syntien sovituksesta? Ei ole tyhjästä tempaistu kun uskoo Jumalan sanaan, sekä mitä Raamattu kertoo ja todistaa Jumalasta, että mitä Raamattu kertoo ja todistaa syntien sovituksesta. Niin totta ja vastaanottamisen arvoinen on Sana Raamatun mukaan, että Jeesus Kristus on sovittanut minun syntini ja saan katuen ja pyytäen syntejäni anteeksi Jumalan edessä Kristuksen sovintotyöhön vedoten ne anteeksi. Ei ole muuta vanhurskautumisen tietä annettu ihmiselle kuin JEESUS KRISTUS. Ainoastaan tässä nimessä on syntien sovitus ja pelastus.

      "Pääkaupungin vl-mies" kirjoittaa " Lähimmäisen palvelutyönä tuon Herran Jeesuksen käskyläisenä Pyhän Hengen valtuutuksella evankeliumikirjettä sinullekin."

      Mikä on tämä evankeliumikirje? Se voi Raamatun mukaan olla vain ILOSANOMA JEESUKSESTA KRISTUKSESTA. Tätä ilokirjettä vei Paavali ihmisille: "Jeesus Kristus on sovittanut syntinne ja saatte uskossa Häneen syntinne anteeksi." Tätä pelastussanomaa Jeesuksesta Kristuksesta vievät Hänen omansa tänäkin päivänä kaikkialle maailmaan.

      • mikäveijariolet

        Sinulta puuttuu usko.


      • pääkaupunginvl-mies

        tobiastoikka kysyy: "Mikä on tämä evankeliumikirje?"
        Minä olen uskovaisena ihmisenä elävä evankeliumikirje Herralta Jeesuksen Kristukselta. Itsestäni en puhu enkä itseäni suosittelu, mutta minulla on sinulle terveisiä Jeesukselta. Nuo terveiset ovat iloiset terveiset. Haluatko kuulla? Haluatko ottaa terveiset vastaan?


      • jos_totta_puhutaan
        pääkaupunginvl-mies kirjoitti:

        tobiastoikka kysyy: "Mikä on tämä evankeliumikirje?"
        Minä olen uskovaisena ihmisenä elävä evankeliumikirje Herralta Jeesuksen Kristukselta. Itsestäni en puhu enkä itseäni suosittelu, mutta minulla on sinulle terveisiä Jeesukselta. Nuo terveiset ovat iloiset terveiset. Haluatko kuulla? Haluatko ottaa terveiset vastaan?

        ###Minä olen uskovaisena ihmisenä elävä evankeliumikirje Herralta Jeesuksen Kristukselta.###

        Sinä olet palstalle vanhoillislestadiolaista hengellistä PASKAA levittävä VALEHTELIJA!


      • pääkaupunginvl-mies

        Minä en valehtele vaan puhun totta. Autuuteen tarkoitetulle sanani tuoksuvat kuin paratiisin kukka mutta sinulle ne haisevat paskalta. Näinkö on?

        Kun olin täällä joitakin vuosia sitten, kirjoittelu oli paljon korkeatasoisempaa (mm. etsivä-xx jne. ja muitakin). Aika alas on nyt vajottu.


    • fffrgthjkl

      Juurihan "tobiastoikka" kertoi ne iloiset terveiset:""Jeesus Kristus on sovittanut syntinne ja saatte uskossa Häneen syntinne anteeksi."

      Saathan sinäkin myös toki kertoa ne samat terveiset meille kaikille, että Jeesus Kristus on sovittanut syntimme!

      • pääkaupunginvl-mies

        Mutta usko tulee kuulosta... mahdatko haluta ottaa vastaan terveeksi tekevän evankeliumin sanan vai oletko jo niin valmis uskossasi, että tiedät jo, mitä terveisiä minulta saisit?


      • onteitävaanmoneen
        pääkaupunginvl-mies kirjoitti:

        Mutta usko tulee kuulosta... mahdatko haluta ottaa vastaan terveeksi tekevän evankeliumin sanan vai oletko jo niin valmis uskossasi, että tiedät jo, mitä terveisiä minulta saisit?

        et voi olla noin pökö kuin tekstisi antaa ymmärtää!

        kuvitteletko tosiaan että se sinun "kuulosi" tarkoittaa vain sitä että istutaan veeälseuroissa, niinkö ?

        pieni on Jumalasi ja poveen sopiva jos olet todella tuolle asteelle jäänyt uskomisissasi,avaa hyvä ihminen silmäsi ja herää veeälunestasi!


    • fffrgthjkl

      "Mutta usko tulee kuulosta." Näin Raamattu eli Jumalan sana sanoo ja uskomme siihen. Ei sinun tarvitse sitä enää meille toistaa. Minkä Jumalan sana sanoo, se täysin pitää paikkansa ja uskomme siihen: """Jeesus Kristus on sovittanut syntinne ja saatte uskossa Häneen syntinne anteeksi.". Uskomme tähän ja siksi sinun julistustasi ei välttämättä tarvita tässä, mutta toki saat sen saman ilosanoman meille toistaa, että uskossa Jeesukseen Kristukseen saamme synnit anteeksi ja voimme yhdessä kiittää ja ylistää Jeesusta Kristusta syntien anteeksisaamisesta.

      • lutherfani

        Oletko Jyväskylän "eriseurasta"? Uskonpuhdistajan mukaan:
        Mitä nyt lopuksi tulee tuohon syntien anteeksiantamisen voimaan, niin tiesivät fariseukset hyvin kyllä, että se oli Jumalan työ, joka ainoastaan Jumalalle kuului; sentähden he pitivät Kristusta Jumalan pilkkaajana, joka, vaikka oli ihminen, tahtoi syntiä antaa anteeksi. Nyt löytyy kaksi tapaa, joilla syntiä annetaan anteeksi: ensimmäinen on se, kun synti ajetaan pois sydämmestä ja siihen vuodatetaan armoa, tämän tekee yksin Jumala: toinen on se, kun julistetaan syntein anteeksiantamus; tämän tekee myös toinen ihminen toiselle. Mutta Kristus tekee tässä molemmat osat. Hän antaa Hengen sisällisesti sydämmeen; ulkonaisesti julistaa Hän sen sanalla. Tämä jälkimmäinen on nyt anteeksiantaminen sanalla, se on julistaminen ja julkinen saarna siitä anteeksiantamisesta, joka sisällisesti on tapahtunut.


      • pääkaupunginvl-mies

        " Näin Raamattu eli Jumalan sana sanoo ja uskomme siihen. Ei sinun tarvitse sitä enää meille toistaa."

        Raamattu kehottaa meitä kuitenkin elämään jokapäiväisessä parannuksessa. Se on: panemaan synnit pois ja uskomaan, että Jeesuksen kanssa kasteessa olemme haudatut kuolemaan, mutta viimeisenä päivänä heräämme kuolleista iankaikkiseen elämään Hänen kanssaan.

        Kun ylenkatsot kontaktiani ja katsot, ettet tarvitse jokapäiväistä parannusta ja uskot yhteenliittävää evankeliumin suullista sanaa, herää kysymys, mihin uskoon mahtanutkaan tulla?

        Hepr. 10:25
        "Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan."

        Käytät kirjoituksessasi myös "me"-muotoa. Keiden kaikkien puolesta täällä puhut? Usko on kyllä yksi, mutta se on omakohtainen. Eikö sinua kiinnostaisi, mikä on sinun oma kohtasi? Haluatko sinä vahvistuksen sille, että juuri sinun syntisi ovat anteeksi täällä ja taivaassa? Haluatko, että Jumalan sinussa alkamaa hyvää työtä saatetaan seurakunnan rakentamiseksi eteenpäin?

        Muistathan, että usko ei ole vain tätä aikaa varten. Eikä se ole pelkästään oman mielen rakennukseksi vaan se on lähimmäisen palvelutyötä ja Jumalan valtakunnan rakennustyötä.


      • lutherfani kirjoitti:

        Oletko Jyväskylän "eriseurasta"? Uskonpuhdistajan mukaan:
        Mitä nyt lopuksi tulee tuohon syntien anteeksiantamisen voimaan, niin tiesivät fariseukset hyvin kyllä, että se oli Jumalan työ, joka ainoastaan Jumalalle kuului; sentähden he pitivät Kristusta Jumalan pilkkaajana, joka, vaikka oli ihminen, tahtoi syntiä antaa anteeksi. Nyt löytyy kaksi tapaa, joilla syntiä annetaan anteeksi: ensimmäinen on se, kun synti ajetaan pois sydämmestä ja siihen vuodatetaan armoa, tämän tekee yksin Jumala: toinen on se, kun julistetaan syntein anteeksiantamus; tämän tekee myös toinen ihminen toiselle. Mutta Kristus tekee tässä molemmat osat. Hän antaa Hengen sisällisesti sydämmeen; ulkonaisesti julistaa Hän sen sanalla. Tämä jälkimmäinen on nyt anteeksiantaminen sanalla, se on julistaminen ja julkinen saarna siitä anteeksiantamisesta, joka sisällisesti on tapahtunut.

        >>kun synti ajetaan pois sydämmestä ja siihen vuodatetaan armoa, tämän tekee yksin Jumala: toinen on se, kun julistetaan syntein anteeksiantamus; tämän tekee myös toinen ihminen toiselle**
        Kasi väärää arvausta.
        Jumala ei anna kenellekään, ei koskaan ole antanut syntejä anteeksi, aina on pitänyt olla uhri.
        Toinen, jopa narutettava juttu, on se, että toinen ihminen???
        Eli sekin vielä.
        Jeesus on jo sovittanut katuvan synnit, eli antanut ne anteeksi Golgatan ristillä ja jos se ei riitä, loput on saatanasta ja vie hänen luokseen.
        Ihminen on liian mitätön tähän asiaan, sata varmasti.
        Näin meitä lahkot vievät pois Jeesuksesta.
        Kes.


      • uberkempele
        Kesitas kirjoitti:

        >>kun synti ajetaan pois sydämmestä ja siihen vuodatetaan armoa, tämän tekee yksin Jumala: toinen on se, kun julistetaan syntein anteeksiantamus; tämän tekee myös toinen ihminen toiselle**
        Kasi väärää arvausta.
        Jumala ei anna kenellekään, ei koskaan ole antanut syntejä anteeksi, aina on pitänyt olla uhri.
        Toinen, jopa narutettava juttu, on se, että toinen ihminen???
        Eli sekin vielä.
        Jeesus on jo sovittanut katuvan synnit, eli antanut ne anteeksi Golgatan ristillä ja jos se ei riitä, loput on saatanasta ja vie hänen luokseen.
        Ihminen on liian mitätön tähän asiaan, sata varmasti.
        Näin meitä lahkot vievät pois Jeesuksesta.
        Kes.

        Kysyttiinkö sinulta helluntaisekularisti jotakin?


      • lutherfani
        Kesitas kirjoitti:

        >>kun synti ajetaan pois sydämmestä ja siihen vuodatetaan armoa, tämän tekee yksin Jumala: toinen on se, kun julistetaan syntein anteeksiantamus; tämän tekee myös toinen ihminen toiselle**
        Kasi väärää arvausta.
        Jumala ei anna kenellekään, ei koskaan ole antanut syntejä anteeksi, aina on pitänyt olla uhri.
        Toinen, jopa narutettava juttu, on se, että toinen ihminen???
        Eli sekin vielä.
        Jeesus on jo sovittanut katuvan synnit, eli antanut ne anteeksi Golgatan ristillä ja jos se ei riitä, loput on saatanasta ja vie hänen luokseen.
        Ihminen on liian mitätön tähän asiaan, sata varmasti.
        Näin meitä lahkot vievät pois Jeesuksesta.
        Kes.

        ... ja uskonpuhdistaja jatkaa:
        Tämä voima on jokaisella ihmisellä, joka on kristitty ja kastettu; sillä tällä he ylistävät Kristusta. Ja heillä on tuo sana: antaa synnit anteeksi suussa, niin että he, milloin vaan tahtovat ja niin usein kuin tarvis vaatii, voivat ja saavat sanoa: Katso, ihminen, Jumala tarjoo sinulle armonsa, antaa anteeksi kaikki syntisi, ole hyvässä turvassa, sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi; usko ainoastaan se, niin on se varma - tahi mitä sanoja muutoin tahdotaan käyttää. Tämä ääni ei ole vaikeneva kristittyjen joukossa aina viimeiseen päivään asti: Sinulle annetaan syntisi anteeksi, ole iloinen ja hyvässä turvassa. Semmoista puhetta kristityllä aina on suussa. Siis on kristityllä tällä tavoin syntien anteeksi antamisen valta. Sentähden, kun sanon sinulle: Sinun syntis ovat anteeksi annetut, niin pidä se niin varmana, kuin jos Jumala itse olisi sen sinulle sanonut. Sillä kuka muutoin uskaltaisi tehdä tätä ell`ei Kristus itse olisi tullut alas, pannut sen minun suuhuni ja sanonut, että meidän piti antaa synnit anteeksi toinen toisellensa? Niinkuin Hän Joh. (20:22-23) sanoo: Ottakaat Pyhä Henki; joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.

        Ja toisessa paikassa Matt. 18:19 - 20 sanoo Hän: Missä ikänä asiassa kaksi teistä sopivat maan päällä, jota he rukoilevat, sen heidän pitää saaman minun Isältäni, joka on taivaissa. Sillä kussa kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.

        Nämät sanat tekevät sen ja tunkeutuvat aina sydämmeen.

        Lahkolainen Kempeleestä isoaa Raamatun puhdasta sanomaa, mutta on oman viisautensa ja saamansa lahko-opetuksen harhaisessa ansassa.


      • valehteluonsyntiä
        lutherfani kirjoitti:

        ... ja uskonpuhdistaja jatkaa:
        Tämä voima on jokaisella ihmisellä, joka on kristitty ja kastettu; sillä tällä he ylistävät Kristusta. Ja heillä on tuo sana: antaa synnit anteeksi suussa, niin että he, milloin vaan tahtovat ja niin usein kuin tarvis vaatii, voivat ja saavat sanoa: Katso, ihminen, Jumala tarjoo sinulle armonsa, antaa anteeksi kaikki syntisi, ole hyvässä turvassa, sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi; usko ainoastaan se, niin on se varma - tahi mitä sanoja muutoin tahdotaan käyttää. Tämä ääni ei ole vaikeneva kristittyjen joukossa aina viimeiseen päivään asti: Sinulle annetaan syntisi anteeksi, ole iloinen ja hyvässä turvassa. Semmoista puhetta kristityllä aina on suussa. Siis on kristityllä tällä tavoin syntien anteeksi antamisen valta. Sentähden, kun sanon sinulle: Sinun syntis ovat anteeksi annetut, niin pidä se niin varmana, kuin jos Jumala itse olisi sen sinulle sanonut. Sillä kuka muutoin uskaltaisi tehdä tätä ell`ei Kristus itse olisi tullut alas, pannut sen minun suuhuni ja sanonut, että meidän piti antaa synnit anteeksi toinen toisellensa? Niinkuin Hän Joh. (20:22-23) sanoo: Ottakaat Pyhä Henki; joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.

        Ja toisessa paikassa Matt. 18:19 - 20 sanoo Hän: Missä ikänä asiassa kaksi teistä sopivat maan päällä, jota he rukoilevat, sen heidän pitää saaman minun Isältäni, joka on taivaissa. Sillä kussa kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.

        Nämät sanat tekevät sen ja tunkeutuvat aina sydämmeen.

        Lahkolainen Kempeleestä isoaa Raamatun puhdasta sanomaa, mutta on oman viisautensa ja saamansa lahko-opetuksen harhaisessa ansassa.

        Miksi vääristelet asioita?

        luuletko että sinull aon jokin takaovi josta puikkaat ohi lopputilin kerran jossa tuokin syntisi otetaan esille ellet parannusta tee!


      • niinonasianlaitama
        uberkempele kirjoitti:

        Kysyttiinkö sinulta helluntaisekularisti jotakin?

        kyllä kysyttiin justiinsa saman verran kuin sinultakin puuäijä jolla ei ole yhtään mitään annettavaa mihinkään Hengelliseen aspektiin, mieti sitä aina silloin kun et tee muuta tyhmää.


      • uberkempele kirjoitti:

        Kysyttiinkö sinulta helluntaisekularisti jotakin?

        Taas väärä vastaus; - en ole helluntailainen, ja toinen; - en ole sekulaari.


      • lutherfani kirjoitti:

        ... ja uskonpuhdistaja jatkaa:
        Tämä voima on jokaisella ihmisellä, joka on kristitty ja kastettu; sillä tällä he ylistävät Kristusta. Ja heillä on tuo sana: antaa synnit anteeksi suussa, niin että he, milloin vaan tahtovat ja niin usein kuin tarvis vaatii, voivat ja saavat sanoa: Katso, ihminen, Jumala tarjoo sinulle armonsa, antaa anteeksi kaikki syntisi, ole hyvässä turvassa, sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi; usko ainoastaan se, niin on se varma - tahi mitä sanoja muutoin tahdotaan käyttää. Tämä ääni ei ole vaikeneva kristittyjen joukossa aina viimeiseen päivään asti: Sinulle annetaan syntisi anteeksi, ole iloinen ja hyvässä turvassa. Semmoista puhetta kristityllä aina on suussa. Siis on kristityllä tällä tavoin syntien anteeksi antamisen valta. Sentähden, kun sanon sinulle: Sinun syntis ovat anteeksi annetut, niin pidä se niin varmana, kuin jos Jumala itse olisi sen sinulle sanonut. Sillä kuka muutoin uskaltaisi tehdä tätä ell`ei Kristus itse olisi tullut alas, pannut sen minun suuhuni ja sanonut, että meidän piti antaa synnit anteeksi toinen toisellensa? Niinkuin Hän Joh. (20:22-23) sanoo: Ottakaat Pyhä Henki; joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.

        Ja toisessa paikassa Matt. 18:19 - 20 sanoo Hän: Missä ikänä asiassa kaksi teistä sopivat maan päällä, jota he rukoilevat, sen heidän pitää saaman minun Isältäni, joka on taivaissa. Sillä kussa kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.

        Nämät sanat tekevät sen ja tunkeutuvat aina sydämmeen.

        Lahkolainen Kempeleestä isoaa Raamatun puhdasta sanomaa, mutta on oman viisautensa ja saamansa lahko-opetuksen harhaisessa ansassa.

        Et kai lue ripottelua kasteeksi?
        Siinä kastettavaa ei upoteta, eikä Hän itse sitä halua, eikä tajua.
        Tämä on niitä uskojen peräpyyhkeitä, ei muita asioita.
        Jos puhut alkuperäisestä Jeesukseen kastamisesta ja Hänen kasteestaan, tilanne on aivan eri.
        >>turvassa, sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi; usko ainoastaan se, niin on se varma - tahi mitä sanoja muutoin tahdotaan käyttää. ** Ei oikein sovi mihinkään kasteeseen, on niitä satuja.
        >>Siis on kristityllä tällä tavoin syntien anteeksi antamisen valta. Sentähden, kun sanon sinulle: Sinun syntis ovat anteeksi annetut, niin pidä se niin varmana, kuin jos Jumala itse olisi sen sinulle sanonut.** Jos mainitset missä ihminen on menetellyt näin Raamatussa, olet jo pitemmällä, mutta kun ei, niin ei.
        Sitten suuri soopa; kuin jos Jumala itse olisi sen sinulle sanonut?? Jos ja jos, jos tätillä olisi munat, Hän olisi setä.
        Jumala ei syntejä anteeksi jakele, ainut on Jeesus, mutta Hänkin vain kerran, Golgatan ristillä ja se riittää meille uudestisyntyneille, muuta emme tarvitse, se tekee meistä valkeat vaatteet päällä olevia Pyhiä, muut jäävät mustiin, kuten luterilais- pappi.
        Sitten kirjoitat; Niinkuin Hän Joh. (20:22-23) sanoo: Ottakaat Pyhä Henki; joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.** Kyseinen teksti, ottakaatte, ei ole Raamatusta.
        Sama koskee myös Matt. 18:19 - 20 sanoo Hän: Missä ikänä asiassa kaksi teistä sopivat maan päällä, jota he rukoilevat, sen heidän pitää saaman minun Isältäni, joka on taivaissa. Sillä kussa kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.
        Ole tarkempi, kussas aikas veität.
        >>Nämät sanat tekevät sen ja tunkeutuvat aina sydämmeen.** se ei kyllä juuri uskoa edistä.
        Minulle on sama mihin lahkoon kuulut, etsi ensin Jeesus niin asiat selviää.
        Sen verran on viisutta, että erotan Raamatun ja Aku Ankan tekstit.
        Ihmetyttää myös se, että enää ette ole edes suomen suurin ”herätysliike” n 34,000 jäsenen voimalla, pari muuta ovat jäsenmäärältään suurempia.
        Lahkonne pienenee loppunsa edellä.


    • sokeasuomipalstalla

      siinä sitä lutteria jauhetaan eestaa ja onko kenelläkään omakohtaista uudestisyntymää tai edes mitään hajua koko asiasta, tuskin!

      KUKAAN uudestisyntynyt ei fanita lutteria se on jo ensimmäinen perusongelma.
      Kuka voi fanittaa uskovien tappamisen suosittelijaa ja Jumalan silmäteräkansan kaltoinkohtelua häh herätkää pöhköt!

      • lutherfani

        Sinulle ja kesitakselle Lutherin sanomaa :
        Millä tavoin meille annetaan tämä vanhurskaus, niin että me saamme tämän Kristuksen ansaitseman aarteen? Tässä pitää myös hyvin tarkasti katsoa, että vaellamme oikeata tietä emmekä joutuisi harhateille, niinkuin ennen muinoin ja vielä nytkin monet villihenget, jotka luulottelivat, että Jumala teki jotakin erityistä heille sekä erinomaisen valistuksen ja ilmoituksen kautta sydämmessä antoi heille Pyhän Henkensä; ikäänkuin ei tarvittaisi mitään kirjaimia, kirjoitusta tahi ulkonaista saarnaa. Sentähden pitää meidän tietää, että Jumala on säätänyt tämän järjestyksen, ett`ei kukaan ilman ulkonaista, julkista välikappaletta voi tulla Kristuksen tuntemiseen eikä ilman sitä saada Hänen ansaitsemaansa vanhurskautta tahi tulla osalliseksi pyhästä Hengestä. Ei, Hän on kätkenyt tämän aarteen suusanaan eli saarnavirkaan eikä tahdo tehdä sitä nurkassa eli salaa sydämmessä, vaan tahtoo saada sitä julkisesti julistetuksi ja jaetuksi ihmisten tiedoksi, niinkuin Kristus Mark. 16:15 - ja saarnatkaat evankeliumia kaikille luoduille j.n.e.

        Tämän tekee Hän nyt sitä varten, että saisi olla varma, miten ja missä tämä tämmöinen armo on etsittävä niin että kristikunnassa vallitsisi sama tapa ja järjestys eikä kukaan tavoittelisi mitään omintakeisia ajatuksia ja siten, niinkuin siinä tapauksessa auttamattomasti kävisi, pettäisi itsensä ja muut. Sillä koskapa emme voi nähdä kenenkään sydämmeen, niin silloin voisi joku mies kehua Pyhän Hengen lahjoista ja sanoa omia ajatuksiansa ja tuumiansa hengellisiksi ilmoituksiksi ja Jumalan opettamiksi ja vaikuttamiksi, niin ettei kukaan voisi tietää, ketä ja mitä hänen pitäisi uskoa.

        Tuo jälkimmäinen kappale on varoitus kesitakselle. Minä luterilaisena arvostan Lutherin opetusta, joka pohjautuu Raamatun kokonaisvaltaiseen opetukseen, eikä
        tiettyjen yksittäisten Raamatun kohtien pohjalta rakennettuihin ihmisviisauteen perustuviin tulkintoihin.


    • sirpa.kyytinjärvi

      Seuroisa saapi hyvvää pullaa ja kahavia.

      • pullaasaakotona

        siinäpä se anti sitten onkin.


    • tavall.seurakuntalainen

      Mikä oikeus on luoda omia, hämmästyttäviä ohjeita ja vaatimuksia uskovaisille? Kuinka joku voi sanoa, ettei Jumala voi antaa syntejä anteeksi ilman seurakunnan ympärillä roikkumista. Pitääkö kaikkien todella setviä muiden syntejä ja rukoilla niille anteeksiantoa, tai mikä pahempaa, ANTAA niitä anteeksi lähimmäisenä ja uskonveljenä esiintyen?
      Kastettuna tiedän, että itsekin kuulun kristilliseen kirkkoon.
      Nyt huomaan, että senkin piirissä on näitä tunnottomia sääntöjä, joiden noudattamatta jättäminen johtaa karttamiseen ja seurakunnan tuomioon. Suhtautuminen uusiin ajatuksiin, seksuaalisuuteen, naispappeuteen, lapsilukuun, jne. Olen luullut, että uskonyhteisöt ovat lämpimiä ja rakastavia ryhmiä, joissa jäsenet tuntevat olevansa turvassa ja Jumalan käden suojelemia.
      Olen ymmärtänyt kaiken väärin.

    • >>Kastettuna tiedän, että itsekin kuulun kristilliseen kirkkoon**
      Alkkuteksti ei puhu kirkosta mitään, vaan seurakunnasta kuka Sinut kastoi, joka on toimituksena pabtzo, eli upottaminen.

      Muistako kastajan, ja mitä sanoit Hänelle.

      Ripottelu ei ole Raamatullista, ainoastaan saatanallista.

      On vain kaksi vaihtoehtoa, ei muita.

      Jeesus on on suojelia, Hän on kaikkivaltias Herra.

      • marsmars

        Mikset mene keskustelemaan hellareitten tai vapaakirkollisten palstalle, jolloin voit olla kiroilematta ja hekumoida teidän upotettujen kesken.


      • pääkaupunginvl-mies

        Olet väärässä.

        Kreikan termi 'baptidzo' ei tarkoita vain upottamista vaan kaikenasteista vedellä koskettamista.


      • pääkaupunginvl-mies kirjoitti:

        Olet väärässä.

        Kreikan termi 'baptidzo' ei tarkoita vain upottamista vaan kaikenasteista vedellä koskettamista.

        Empä ole, asiayhteys ratkaisee.
        Epäiletkö Jeesuksen kastetta, se on juuri kirjoitettu pabtizoo, jolloin hukutetaan entinen minä, pestään pois oma pahuuus.
        Kannattaa hieman lukea kreikkaa, jolloin ymmärtää kontekstin paremmin.
        Ripottelu ei kuulu tämän sanan alle, eikä se ole kaikenmoista veden kanssa läträämistä.


      • Kesitas
        marsmars kirjoitti:

        Mikset mene keskustelemaan hellareitten tai vapaakirkollisten palstalle, jolloin voit olla kiroilematta ja hekumoida teidän upotettujen kesken.

        Mainitsetko pelle, milloin olen kironnut?

        Saat tonnin joka kirosanasta kiromistapauksessa.

        Uskon, ettei sinulla ole siihen rahaa, jos se menee veikaksi.


    • yrittäkäämiettiä

      Se on lähinnä säälitävää että ensin luodaan oman opin perusteet kiveen, ja sitten väännetään Raamatun oppi siihen sopivaksi!

      Mitä muuta se on kuin äärettömän säälittävää ja lapsellista.

      Eikö se olisi ja ole ihmisen suuri etuoikeis kumartua Jumalan käden alle sen kaikessa tasossa toisena vaihtoehtona ja ainoana terveenä ja raittiina sellaisena.

      Milloin veeällät ja muutkin venkulat tämän yksinkertaisen asian tajuaa, jok o tänä vuonna!!

      • Se on totta.

        Raattamaa loi opin kuoleman väsyneen Lestadiuksen edessä, Hänen vältellessä ja eihän maallikot Raamatusta mitään löydä?

        Siksi se VL oppi on kun perunapelto.


    • puhuvainenperäsuolta

      Tässä ei raamatuita tarvita. Kotissioni on aina oikeessa. Lapslisillä ostetaa meille taas uus raktori. Sioni siunaa omijaan. keskustata äänestettää ja lehemällypsy kannattaapi. Ostettaa uus leikkuupuimuriki lapslisillä ja maitotilillä. Suviseuroisa on taas uus mersupusiki käytösä ja näytösä. Viatpuntohon ei 10 lapsen normiperhe mahu. Suviseuroisa onpi hyvvää viineripullaa kahavia jätskiämakkaraamakaroonipataljoonaa. Suurperrellisen on yritettävä yönkynttilänsyväntä syyvvä että tulloo lapslissiä. Muute ei saa uusia raktoria leikkuupuimuria eikä mersuminipussia. Näin se siionin saaraäiti omijjaan siunaappi tottuuvve pyllyväs ja persutus. Talakoisa käyn päälysmiehenä ja seurois puhuvaisena. Sioni siunaa. Ei tähän ainuaan oikiaan uskomisseen raamatuita tarvita. Bpolia on meitil lapsiltaki piilotettu yläkaapin ylähyllyyn ja avvain heitettii uskosa siionniin kemijokkee. Näi o aina sionisa talosteltu ja tullahan eteleenkin tekemähän niinkauvvan kuin hengi leppää pohjan maalla.

    • arkkipttt

      Luterilainen kansankirkkomme tuntee molemmat tavat:

      1.) Yhdessä seurakunnan kanssa Jumalan edessä
      2.) Kahden kesken Jumalan kanssa

      Molemmat kuuluvat tunnustaa. Ei ole toista ilman toista tai muuten emme ole luterilaisessa opissa. Poispoikenneet hyväksyvät vain toisen.

      • pääkaupunginvl-mies

        Nyt lienee ollutkin kysymys siitä, että voiko jumalaton tehdä parannuksen ja tulla uskovaiseksi (saada ensi kertaa armon syntyä Jumalan lapseksi ja Jumalan valtakunnan kansalaiseksi) vain yksikseen Jumalan puoleen rukoilemalla.

        Aivan toinen tilanne on jo uskovaisen lankeemus ja sitä seuraava katumus, synnin hylkääminen ja sen anteeksisaaminen. Uskovaisella synnit ovat koko ajan Jumalan puolelta anteeksi, ellei tämä ihminen sorru ns. kuolemansyntiin, jossa usko kuolee sydämestä pois. Synnin tunnustaminen toiselle uskovaiselle ja synninpäästön kuuleminen hänen suustaan on ns. rippi.


    • tällätavalla

      Ja ripin paikka on silloin kun asianomaiset ovat joko kuolleet tai muuten on mahdotonta hoitaa asiaa niiden kesken jota asia koskee.

      Synti tunnustetaan Jeesukselle, Hän ei liene kuollut pois, ja sille henkilölle jota vastaan on rikottu maallisella tasolla, jos on rikottu, aina ei ole.
      Jos on ammuttu luvatta hirvi, se tunnustetaan Jeesukselle ja heti perään asianomaiselle virkamiehelle ja mennään linnaan jos niin määrätään.

      vielä ei ole tarvittu rippiä ollenkaan, tajuaako veeälmies sellaisen asian!

      ihmiset voidaan opettaa hoitamaan hengellistä elämäänsä joko oikein tai väärin, eli joko terveesti Raamatun mukaan taikka epäterveesti kieroutuneen opin mukaan jolloin sairautuneen omantunnon kantajat istuvat yhtenään ripillä tulematta koskaan vapaaksi tai tervehtymättä omassatunnossaan oikeaan Jumalasuhteeseen.

    • valtavirta

      Te ootte vanhojen ukkojen talutushihnassa koko lesta poppoo. Ootte te helvetin tyhmää sakkia ja se varmaan johtuu pitkään jatkuneesta sukurutsasta. Lars Levi yritti vieroittaa sakkia irti viinasta ja se oli ihan hyvä ja terve asia, mutta sen jälkeen teidän lahko on mennyt pahasti metsään. Terveiset vaan mulkuille lesta ukoille. Jumalaa ja sen sellaasta höpö höpöö. Teillä on vahvoja vihollisia saatanan pellet.

    • gfrtyhjk

      Nimenomaan ollaan aina Jumalan edessä ainoan Välimiehen kautta kahden kesken. Ei Raamattu tunne muuta Välimiestä kuin Jeesuksen Kristuksen ja jos jotain muuta välimiestä tarjoaa, niin poiketaan Jumalan sanasta!

    • vlkuopiosta

      Jeesus antoi omilleen olla välimiehinä. Lue Raamattua!

      • pöllölleneuvontaa

        ymmärrä lukemasi !

        se lienee pääasia.


      • Osaatko_lukea

        Vl-APINALLE "vlkuopiosta":

        "5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus"
        (1.Tim. 2:5)


    • puhuvainenkempeleestä

      jumalantervve! Kotissiioni antaa anteeks jos anttaa. Tähä ei Raamatuita tarvita. Serrtakunta saaraäitisiioni on tottuuvve pylly väs ja persu tus! Jollei tätä Usko on helevetissäs mijartein kortonkisa ehkästyin siittiö sieluin kansa! Täsä ei jeessuksia eikä boplioida tarvida! Myä vaan voijjaan anttaa synniit antteksi = Jnjv. Ettei tartte tulla uttestiksatajaain kirrkoliskuorokokkouste tulla pääle! Myä siionsa tiijettää. Meillo avvaimet. Pelastukse&pakumersu&muut&avvaimet! Raktorinki avvaimet. Ja leikkuupuimurinnii!Että elekkeäkö tuluko! Meilä jumalist talloin isännilä o hirvikivvääritki valammina ettästiijjjätte täm äaalime henkellissyyvve lpopit!!!
      Hengi leppää pohjan maalla. Täsä ei Boplioita tarvita saateri! jumalanrauhaan.

    • ffertghjkl

      On se kumma, kun ihminen haluaa pyytää jotakin Jumalalta, niin Jeesus Kristus neuvoi menemään yksikseen omaan kammioon rukoilemaan Jumalaa, joka salassa kuulee sinua. Raamatun mukaan, voimme pyytää Jeesuksen Kristuksen, ainoan Välimiehen kautta mitä vaan, jopa kahden kesken Jumalan kanssa syntien anteeksisaamista, niinkuin Jeesus opettaa Isä Meidän-rukouksessa. Ei Jeesus turhaan tai jopa väärin opettanut. Jumalalle jokainen rukous, joka Jeesuksen Kristuksen kautta ja nimissä tehdään, on mieluinen ja voitte olla varma, että se on mieluisempi kuin rukous, joka jonkun veljen kautta tehdään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe