Sakramenttiantikristus

jkmhjyyytgrf

Antikristillinen sakramenttioppi

Antikristus on sellainen. joka syrjäyttää Kristuksen seurakunnasta, tuo jotain Jeesuksen tilalle, esiintyy ikäänkuin Jeesuksena olematta Jeesus.

Sakramenttioppi on juuri tuollainen antikristus. Sakramenttioppi tuo toisen tien taivaaseen, sakramentteihin perustuvan tien, ja syrjäyttää Jeesus-tien.

Sakramenttiopin kannattajat eivät halua kuunnella Jeesuksen opetusta niinkuin oikean opetuslapsen kuuluisi tehdä. He asettuvat Jeesuksen yläpuolelle ja alkavat määräilemään Jeesusta. Jeesuksen pitää mukamas suorittaa ihmetekoja vauvalle vauvakasteen aikana, vaikka Raamattu ei puhu mitään tuollaisista ihmeteoista ja vaikka sellaisia ei ole koskaan havaittu tapahtuvan. Ehtoollisen aikana he komentavat Jeesuksen menemään leipään ja viiniin, vaikka Jeesus on luvannut asua oikeiden opetuslasten sydämessä Sanansa ja Henkensä kautta joka päivä.

Piispa- ja pappisorganisaatio, joka on tämän sakramenttiantikristuksen luonut, asettuu itse Jeesuksen yläpuolelle seurakunnan pääksi ja ihmisten palvottavaksi ja palveltavaksi. Hekin käyttäytyvät juuri niinkuin antikristuksen kuuluukin käyttäytyä.

Ei mikään ihme, että Jeesus sanoi:"Löytäneeköhän Ihmisen Poika uskoa maan päältä, kun hän tulee takaisin?"

173

1157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valitan

      Sakramentit eivät syrjäytä Kristusta, vaan antavat hänet. Sakramentit eivät ole toinen tie taivaaseen Kristuksen ohella, vaan antavat juuri sen Kristuksen, joka on puolestamme kuollut. Raamattu liittää kasteen pelastukseen ja ehtoollisen syntien anteeksiantamiseen. Kasteessa Jeesus pesee vedellä ja Sanalla kastettavan, olipa sitten kysessä vauva tai aikuinen, ja ehtoollisessa Jeesus on kokreettisesti läsnä.

      Jeesus itse on sakramenttiopin luonut ja sakramentit asettanut.

      Jos Jeesus sanoo: "Tämä ON minun ruumiini" niin mikseivät uudestikastaja tätä usko? Valehteliko Jeesus tässä? Eikö leipä siis olekaan Kristuksen ruumis? Eikö näitä sanoja tarvikaan uskoa? Tai kun Paavali kirjoittaa: "Se, joka syö ja juo ajattelematta, että KYSYMYS ON Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion", niin valehteliko Paavalikin? Tai jos Pietari kirjoittaa "vesi pelastaa kasteena" niin syrjäyttikö Pietari tässä Jeesuksen?? Vai valehteliko hän päin naamaa? Eikö Raamattuu voikaan luottaA?

      Jeesus itse on sakramenttiopin luonut ja sakramentit asettanut. Kirtoituksestasi näkee, että olet lahkolainen, joka ei ymmärrä hölkäsen pöläystä, uskosta, Kristuksesta, kasteesta ja ehtoollisesta. Et usko sitä mitä Raamattu opetaa. Valitan.

      • taivaskinymmärtää

        Kuule kyllä se aa-kirjain on ihan pätevä, mutat ei sillä kaikkia asioita voi hoitaa sentään.

        Eli jos kuuel ymmärryksesi on tuota tasoa mitä teksteistäsi voi päätellä niin olisko parein että menisit vaikka muuraamaan ulkokrilliä ihan vaan reikätiilistä, ja julista sitten se työsi sakramentiksi kyllä se minulle sopii!


      • papalle
        taivaskinymmärtää kirjoitti:

        Kuule kyllä se aa-kirjain on ihan pätevä, mutat ei sillä kaikkia asioita voi hoitaa sentään.

        Eli jos kuuel ymmärryksesi on tuota tasoa mitä teksteistäsi voi päätellä niin olisko parein että menisit vaikka muuraamaan ulkokrilliä ihan vaan reikätiilistä, ja julista sitten se työsi sakramentiksi kyllä se minulle sopii!

        Jos papan ymmärrys ja käytös on tuota luokkaa niin parempi ettet tule tänne ollenkaan. Ei mitään asiallista keskustela vaan jatkuvaa vikisemistä. Opettele kääkkä käyttäytymään!


      • juhytfrdex

        J Ä R K I I N T Y K Ä Ä !
        MIKSI ON SYNTIÄ OLLA JÄRKEVÄ?
        luterilainen ei saa olla järkevä ja ei saa ymmärtää palvelevansa saatanaa jumalanaan...
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        MIKSI ON SYNTIÄ OLLA YMMÄRTÄVÄINEN?
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        MIKSI ON SYNTIÄ OLLA SYNNITÖN?
        MIKSI PITÄÄ OLLA RIKOLLISUUDEN PERISYNTINEN?
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        MIKSI LAPSET JA NUORET EIVÄT SAA OLLA JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISIA NIILLÄ OMINAISUUKSILLAAN JOTKA SYNTYISSÄÄN SAIVAT?
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        MIKSI KRISTITYN PITÄÄ EROTA JUMALASTA ja jumaloida saatanaa?
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        MIKSI KRISTITYN PITÄÄ OLLA IKUISESTI KRISTITTYJEN RIKOLLISUUDEN PERISYNTINEN VAIKKA ITSE EI OLIS SYNTIÄ TEHNYT?
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        SAKRAMENTEISTA, joita joissakin kristittyjen lahkoissa on ainakin seitsemän.
        Sakramentit ovat rikollisuuden kristinuskon saatanallisuuden oppeja.
        mm luterilaisuuden kaksi sakramenttiin kuuluvaa, kaste ja ehtoollinen ovat Jeesuksen antaman oppien vastaisia saatanallisuuksi:

        JEESUS EI OLE KÄSKENYT KASTAA KETÄÄN, LAPSIAKAAN, LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE RIKOLLISUUDEN JÄSENIKSI.
        Jeesus siunasi lapsia ja samassa tilaisuudessa, toisin lapsia kohteleville antoi myllynkivien käyttöohjeet.

        Ehtoollisella saatanaa palvelemaan eksytetyt pilkkaavat Jeesusta, tekemällä Jeesuksesta ulostetta, SIIS SAATANALLISUUDEN KUSTA JA PASKAA:
        JEESUKSEN EVANKELIUMIA Matteuksen mukaan:
        15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
        Ja voitte olla varmoja, että Jeesuksen antama vastaus on edelleen sama:
        15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?

        HUOMATAKAA, että saatanaa palvelleen paavalin mukaan ehtoollisen nauttineet ovat itse itsensä helevettiin tuominneet...:

        Eksytyksen salaisuutena on se, että saatanan palvelijaksi raamatussa itsensä tunnustanut Paavali paljastaa totuuden jota ei uskovaisille opeteta ja jonka Paavali katuvaisena paljastaa päästäkseen herrastaan eroon on tieto, että uskovaiset ehtoollista nauttiessaan todellisuudessa jyrsivät omaa syntistä lihaa ja vertansa uskoen sitä Jeesuksen ruumiiksi ja ymmärtämättöminä pilkkaavat Jeesusta tehden Jeesuksesta ulostetta!
        Siis tätä omaa syntistä lihaa ja verta ehtoollisella nautitaan:
        1.Korinttolaiskirje:
        12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.

        Tässä herransa tuntevan ja katuvan Paavalin varoitus:
        1Kor.15:50. "Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada omakseen katoamattomuutta."

        Ja varoituksesta huolimatta pilkkaus ehtoollisen nauttijoille tieto nauttimisen seurauksesta:
        28. "Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta.
        29. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion."

        Ja tässä taas Paavalin oman sanan tunnustus/todistus herrastaan josta katuvaisena halusi eroon, koskaan eroa saamatta:
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."
        HUOM! Raamatun mukaan Paavali ei eroa saatanasta saanut.

        Psss... Ylösnousseella Jeesuksella ei ole ruumista vaan opetuslapsen tarkistama KEHO:
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        20:26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
        20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"


      • Zszszs

        Jeesus kyllä asetti kasteen mutta ei asettanut sitä sakramentiksi. Papit ovat tuollaisen idean keksineet omaa virkaansa korostaakseen.


      • gwwhhhh
        Zszszs kirjoitti:

        Jeesus kyllä asetti kasteen mutta ei asettanut sitä sakramentiksi. Papit ovat tuollaisen idean keksineet omaa virkaansa korostaakseen.

        Sakramentti on määritelmän mukaan Jeesuksen asettama toimitus, jossa Jumala jakee näkyvän aineen (vesi) kautta näkymättömiä lahjoja. Eli kaste on sakramentti.


    • urkuparveltanähtyä

      NIin kyllä nämä nykyajan alumiiniset jatkotikkaat voi hyvinkin julistaa sakramenteiksi, pääseehän niillä taivasta kohti monia metrejä!

      eipä olekkaan pikkuasiasta kyse ei ole!

    • sekokirkkonnehapuileeta

      Ja mitä sitten vaikka se viinakaupan viiniliraus muuttuisi ihan konkreettiseksi Jeesuksen vereksi...hyi olkoon ... niin mitä sinä siitä hyötyisit,ihmissyöntiäkö Jeesus mukamas opetti..on teillä ajatusket...huh.
      mikä se sellainen oppi on jossa taikauuksilla kuvitellaan jotain saatavan Jumalan taivaasta häh pöllö kerro !

      Olihan Jeesus vuosia läsnä ruumiillisesti ja aina kansan keskuudessa, mutta silti oli yläsalissa vain muutama mies ehtoollisessa, ei paljoa auttanut se Jeesuksen ruumiillistuminen vai mitä?

      • papalle

        Ei se viini muutu miksikään vaan se on Kristuksen ruumis. Jeesus ei sano että tämä muuttuu minun ruumiikseni vaan "tämä ON minun ruumiini". Lue pappa Sanaa tarkemmin! Ja pappa kyselee vielä mitä siitä hyötyy... no ei tuollainen vapaamuurari siitä mitään hyödy, mutta kaltaiseni uskova kristitty hyötyy koska siellä missä on Kristuksen ruumis ja veri, siellä on myös syntien anteeksianto kun sen uskolla vastaanottaa.

        Mikä se sellainen oppi on ettei uskota mitä Jeesus sanoo?


      • lattianallakoliseetaas
        papalle kirjoitti:

        Ei se viini muutu miksikään vaan se on Kristuksen ruumis. Jeesus ei sano että tämä muuttuu minun ruumiikseni vaan "tämä ON minun ruumiini". Lue pappa Sanaa tarkemmin! Ja pappa kyselee vielä mitä siitä hyötyy... no ei tuollainen vapaamuurari siitä mitään hyödy, mutta kaltaiseni uskova kristitty hyötyy koska siellä missä on Kristuksen ruumis ja veri, siellä on myös syntien anteeksianto kun sen uskolla vastaanottaa.

        Mikä se sellainen oppi on ettei uskota mitä Jeesus sanoo?

        sitten kun lopetat papatuksen ja kravatissa roikkumisen otan mahdollisuuksiin kuvitella sinullekkin viinitipan muuttuneen joksikin, muuten pidän sinua jumalattomana pilkkaajana joka et oler koskaan päässyt arkin kynnyksen yli kaikenlaisista taikamenoista huolimatta tai juuri niiden takia..

        kuten lutterin porukasta 99,9% sairastaa samaa tautia.


      • papalle
        lattianallakoliseetaas kirjoitti:

        sitten kun lopetat papatuksen ja kravatissa roikkumisen otan mahdollisuuksiin kuvitella sinullekkin viinitipan muuttuneen joksikin, muuten pidän sinua jumalattomana pilkkaajana joka et oler koskaan päässyt arkin kynnyksen yli kaikenlaisista taikamenoista huolimatta tai juuri niiden takia..

        kuten lutterin porukasta 99,9% sairastaa samaa tautia.

        Viinitippa ei muutu miksikään. Ehtoollisviini on Kristuksen veri. Sinä olet jumalaton pilkkaaja, kristittyjen herjaaja ja katkera vanha kääkkä, etkä osaa käyttäytyä tai keskustella eriävistä näkemyksistä asiallisesti. Minua ei kiinnosta yhtään minä sinä sairas ihminen minua pidät.

        Ei ole olemassa mitään lutterin porukkaa. On olemassa vain kristittyjä ja ei-kristittyjä


      • teuta01
        papalle kirjoitti:

        Ei se viini muutu miksikään vaan se on Kristuksen ruumis. Jeesus ei sano että tämä muuttuu minun ruumiikseni vaan "tämä ON minun ruumiini". Lue pappa Sanaa tarkemmin! Ja pappa kyselee vielä mitä siitä hyötyy... no ei tuollainen vapaamuurari siitä mitään hyödy, mutta kaltaiseni uskova kristitty hyötyy koska siellä missä on Kristuksen ruumis ja veri, siellä on myös syntien anteeksianto kun sen uskolla vastaanottaa.

        Mikä se sellainen oppi on ettei uskota mitä Jeesus sanoo?

        Papalle , sanoit tuossa ylenpänä ,että Kristuksen ruumis on Viini, huomaatko
        mutikaalisen ranauksen , Leipä on Ruumis ,,ja viini on Veri ,,erottaako jotakin .
        .
        Sitten vielä joku ihmettelee ,miksei Ehtoollisella ollut muita, Oletko koskaan ,
        syventynyt asiaan , siksi kun Heillä oli muutakin , silloin vielä, oli sen kerran ,
        Viimeisen kerran ,Pääsiäiskaritsa Pääruokana, mitä te teette ,minä luulen että
        te niuhootte kaikkea , muuta tai sitten ette ole koskaan lukenet Raamattua ,
        .
        Matt.26:17- 25. ...


    • dfcvdgfsr

      Jeesus ei koskaan sanonut, että kasteella käyminen pelastaa tai että ehtoollisella käyminen pelastaa tai että mikään rituaali pelastaa.

      • jatäysinpihalla

        Ei niin sanonut mutta sepä ei näitä sakastin haamuja haittaa yhtään.

        Usko ja syntien anteeksianto on asioita joihin ei talismaaneja kukaan voi sitä tilipäivää joka heille koittaa ajallaan,.


      • taas.näitä

        Luterilaisuus opettaa, kuten Raamattukin: "joka uskoo ja kastetan se pelastuu". Talismaneja ei mainita missään.

        Täällä vain tietämättömät taas taistelevat kuvajaisiaan vastaan.


      • kääkkäonpihalla
        taas.näitä kirjoitti:

        Luterilaisuus opettaa, kuten Raamattukin: "joka uskoo ja kastetan se pelastuu". Talismaneja ei mainita missään.

        Täällä vain tietämättömät taas taistelevat kuvajaisiaan vastaan.

        Niinpä, tietämätön roskapaska-papparainen, joka ei ymmättä Raamatusta mitään, selittelee täällä omiaan. Sekä kasteessa että ehtoollisessa saadaan synnit anteeksi uskon kautta Kristukseen. Raamattu sanoo suoraan kasteen pelastava. Miksihän nämä baltasarelaiset ei sitä usko??

        Voi sitä kärsimystä mikä tuolle kääkälle koittaa. :DD


      • rhdgdbfgertf
        kääkkäonpihalla kirjoitti:

        Niinpä, tietämätön roskapaska-papparainen, joka ei ymmättä Raamatusta mitään, selittelee täällä omiaan. Sekä kasteessa että ehtoollisessa saadaan synnit anteeksi uskon kautta Kristukseen. Raamattu sanoo suoraan kasteen pelastava. Miksihän nämä baltasarelaiset ei sitä usko??

        Voi sitä kärsimystä mikä tuolle kääkälle koittaa. :DD

        Sinä olet yksi niistä antikristillisistä valehtelijoista, jotka tällä palstalla kirjoittavat. Sinä et koskaan uskalla ottaa esille raamatunjakeita vaan sinä röyhkeydessäsi nostat omat valheesi Jumalan Sanan yläpuolelle juuri niinkuin antikristukset tekevät.

        Varmaankin sinä viittaat näihin jakeisiin, jotka on täällä monta kertaa käsitelty mutta sinä olet liian laiska ja tyhmä tätä asiaa ymmärtämään.

        1. Piet 3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
        3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

        Apt 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Kaste pelastaa uudestisyntyneet ihmiset, siitä näissä jakeissa on kysymys. Kaste pelastaa uskovaisen ihmisen Jumalan tuomiosta ja synnin vallasta. Kun uudestisyntyneen ihmisen vanha ihminen haudataan, kaste pelastaa uskovaisen vanhan ihmisen tuomiolta ja synnin vallalta.

        Mutta kaste ei pelasta antikristuksen oppilaita, jotka eivät ole uudestisyntyneitä Jeesuksen opetuslapsia, ihmisiä, jotka ovat korottaneet itsensä Jumalan määräilijöiksi ja Jumalan Sanan vääristelijöiksi.


      • gqgwg
        rhdgdbfgertf kirjoitti:

        Sinä olet yksi niistä antikristillisistä valehtelijoista, jotka tällä palstalla kirjoittavat. Sinä et koskaan uskalla ottaa esille raamatunjakeita vaan sinä röyhkeydessäsi nostat omat valheesi Jumalan Sanan yläpuolelle juuri niinkuin antikristukset tekevät.

        Varmaankin sinä viittaat näihin jakeisiin, jotka on täällä monta kertaa käsitelty mutta sinä olet liian laiska ja tyhmä tätä asiaa ymmärtämään.

        1. Piet 3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
        3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

        Apt 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Kaste pelastaa uudestisyntyneet ihmiset, siitä näissä jakeissa on kysymys. Kaste pelastaa uskovaisen ihmisen Jumalan tuomiosta ja synnin vallasta. Kun uudestisyntyneen ihmisen vanha ihminen haudataan, kaste pelastaa uskovaisen vanhan ihmisen tuomiolta ja synnin vallalta.

        Mutta kaste ei pelasta antikristuksen oppilaita, jotka eivät ole uudestisyntyneitä Jeesuksen opetuslapsia, ihmisiä, jotka ovat korottaneet itsensä Jumalan määräilijöiksi ja Jumalan Sanan vääristelijöiksi.

        Kyllä, kaste pelastaa! Ja kasteessa tapahtuu uudestisyntyminen. Papan kaltaisia uudestisyntymättömiä kääkkiä kaste ei tosiaan pelasta. Onneksi


      • rtfgdtref
        gqgwg kirjoitti:

        Kyllä, kaste pelastaa! Ja kasteessa tapahtuu uudestisyntyminen. Papan kaltaisia uudestisyntymättömiä kääkkiä kaste ei tosiaan pelasta. Onneksi

        Sinä et ole Jumalan sanan noudattaja vaan sinä olet Jumalan vääristelijä.
        Sinun väitteesi on aikoja sitten kumottu "Tuhatvuotinen valhe" otsikon alla ensimmäisessä viestissä.


    • jospaseolisivitsisentään

      Se ei edes kastele kunnolla, eli ihan samaa kuin märällä serlanpalalla pyyhittäisiin perisyntiä vaavin otsalta pois!

      ...joka uskoo ja kastetaan...mitä ihmettä vauva muka uskoo, oletteko ihan sekaisin vai vitsikö tuo on!?

      löytyykö mistään viidakosta hullumpaa oppia, tuskin!

      • papalle

        Kaste on eri asia kuin kastelu. Kasteessa Jumalan Sana tekee työtään

        Vauva uskoo Kristukseen, kuten Johannes Kastajakin teki jo sikiönä.

        Jos vauva ei usko hän on kadotettu, koska "joka ei usko se tuomitaan kadotukseen"

        Papan surkeat argumentit on kumottu!


      • rgdfdtfdbf
        papalle kirjoitti:

        Kaste on eri asia kuin kastelu. Kasteessa Jumalan Sana tekee työtään

        Vauva uskoo Kristukseen, kuten Johannes Kastajakin teki jo sikiönä.

        Jos vauva ei usko hän on kadotettu, koska "joka ei usko se tuomitaan kadotukseen"

        Papan surkeat argumentit on kumottu!

        Sinä et ole Jumalan sanan noudattaja vaan sinä olet Jumalan Sanan antikristillinen vääristelijä.

        Sinun väitteesi on aikoja sitten kumottu "Tuhatvuotinen valhe" otsikon alla ensimmäisessä viestissä.


      • valitan
        rgdfdtfdbf kirjoitti:

        Sinä et ole Jumalan sanan noudattaja vaan sinä olet Jumalan Sanan antikristillinen vääristelijä.

        Sinun väitteesi on aikoja sitten kumottu "Tuhatvuotinen valhe" otsikon alla ensimmäisessä viestissä.

        Erehdyt pahasti, sillä SINUN ja uudestikastajien väiitteet on Raamatulla kumottu. Viimeksi juuri tuo "kaste ei pelasta" ja "ehtoollinen ei pelasta" -väitteet on kumottu

        Minä olen uskova kristitty ja pysyn Jumalan Sanassa. Toisin kuin sinä. Olet antikristillinen väärentäjä ja lahkolainen. Valitan.


      • Hhgcggfc
        valitan kirjoitti:

        Erehdyt pahasti, sillä SINUN ja uudestikastajien väiitteet on Raamatulla kumottu. Viimeksi juuri tuo "kaste ei pelasta" ja "ehtoollinen ei pelasta" -väitteet on kumottu

        Minä olen uskova kristitty ja pysyn Jumalan Sanassa. Toisin kuin sinä. Olet antikristillinen väärentäjä ja lahkolainen. Valitan.

        Sinä olet paatunut antikristillinen valehtelija.


      • valitan
        Hhgcggfc kirjoitti:

        Sinä olet paatunut antikristillinen valehtelija.

        Sitä sinä juuri olet: Antikristillinen valehtelija. Valitan.


    • Setä.neuvoo

      Katolisen kirkon sakramenttioppi muistuttaa sitä, miten hindulaisuudessa on monia eri jooga-lajeja. Kaikki olevinaan reittejä kohden jumaluutta, eikö niin?

      Siinä mielessä keskustelun 1. viestissä oli oivallista huomiota. Mielestäni "Jeesuksen asettamat" kaste ja ehtoollinen ovat symbolisia toimituksia, eivät pelastavia sinällään. Olihan ehtoollisella mm. Juudas Iskariot, josta kerrotaan, että meni omaan paikkaansa.

      • näinsevaanonveljet

        Luterilaisen kirkon sakramenttioppi taas muistuttaa sitä mitä Raamatussa opetetaan. Kaste ja ehtoollinen eivät ole symbolisia toimituksia. Se on uudestikastajien keksintöä.


      • tyrhrtfgtrred
        näinsevaanonveljet kirjoitti:

        Luterilaisen kirkon sakramenttioppi taas muistuttaa sitä mitä Raamatussa opetetaan. Kaste ja ehtoollinen eivät ole symbolisia toimituksia. Se on uudestikastajien keksintöä.

        Mikset sinä perustele tuota Raamatulla. Eihän sinun omat sanasi ole minkään arvoisia.


      • näinsevaanonveljet
        tyrhrtfgtrred kirjoitti:

        Mikset sinä perustele tuota Raamatulla. Eihän sinun omat sanasi ole minkään arvoisia.

        Ei tarvitse perustella Raamatulla kun se on suoraan Raamatusta: Kuten "tämä ON minun ruumiini", jonka uudestikastajat vääntävät muotoon "tämä symboloi minun ruumistani". Selvän kohdan "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta," uudestikastajat vääntävät muotoon "ollen haudattuina symbolisesti hänen kanssaan...".

        Kyllä uudestikastajilla jos kellä tässä on selittelemistä ja perustelemista omissa symbolisaduissaan, joita ei Raamattu tunne.


      • fgvbdgxcvdfd
        näinsevaanonveljet kirjoitti:

        Ei tarvitse perustella Raamatulla kun se on suoraan Raamatusta: Kuten "tämä ON minun ruumiini", jonka uudestikastajat vääntävät muotoon "tämä symboloi minun ruumistani". Selvän kohdan "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta," uudestikastajat vääntävät muotoon "ollen haudattuina symbolisesti hänen kanssaan...".

        Kyllä uudestikastajilla jos kellä tässä on selittelemistä ja perustelemista omissa symbolisaduissaan, joita ei Raamattu tunne.

        MIssä muka helluntailaiset ovat sanoneet tuolla tavalla. Sinä vain jatkat valehtelemista, eikö niin.


      • yli-60v.sanan.totuudessa

        Kun te nyt tässä toisianne haukutte ja solvaatte, oletteko ajatelleet, että teidän tulisi taivaassa tavata toisenne? Taivaaseen ei pääse mitään katkeruutta, eikä syntiä, eikä vihaa. Asioista voi riidellä, mutta solvaaminen on jo syntiä, josta kannattaa tehdä ajoissa parannus.


      • näinsevaanonveljet
        yli-60v.sanan.totuudessa kirjoitti:

        Kun te nyt tässä toisianne haukutte ja solvaatte, oletteko ajatelleet, että teidän tulisi taivaassa tavata toisenne? Taivaaseen ei pääse mitään katkeruutta, eikä syntiä, eikä vihaa. Asioista voi riidellä, mutta solvaaminen on jo syntiä, josta kannattaa tehdä ajoissa parannus.

        "MIssä muka helluntailaiset ovat sanoneet tuolla tavalla"

        En puhunut helluntailaisista erikseen. vaan uudestikastajista yleensä. Heillehän sakramentit ovt vain symboleja.

        " Taivaaseen ei pääse mitään katkeruutta"

        Pitä paikkansa. Siksi onkin vaikea nähdä taivaassa uudestikastajia, he kun ovat niin katkeria. Ainakin monet heistä, mikä on tällä palstalla tullut hyvin esille.


      • huuhaathinnomiin
        näinsevaanonveljet kirjoitti:

        "MIssä muka helluntailaiset ovat sanoneet tuolla tavalla"

        En puhunut helluntailaisista erikseen. vaan uudestikastajista yleensä. Heillehän sakramentit ovt vain symboleja.

        " Taivaaseen ei pääse mitään katkeruutta"

        Pitä paikkansa. Siksi onkin vaikea nähdä taivaassa uudestikastajia, he kun ovat niin katkeria. Ainakin monet heistä, mikä on tällä palstalla tullut hyvin esille.

        Ei ole mitään sakramentteja joill aolisi mitään merkitystä siinä mielessä kuin nämä lutterin seuraajat siitä kiivailevat.

        Raamatussa ei ole sanan sanaa sakramenttiopetusta.

        seuraava kysmys onkin, miksi järkevät ihmiset heittäytyvät järjettömiksi perustaessaan oppinsa tuuleen?

        Raamatussa on vain oppi uskon kautta pelastumisesta, ei mitään muita työkaluja siihen ole tarjolla Raamatun opissa.


      • papalle
        huuhaathinnomiin kirjoitti:

        Ei ole mitään sakramentteja joill aolisi mitään merkitystä siinä mielessä kuin nämä lutterin seuraajat siitä kiivailevat.

        Raamatussa ei ole sanan sanaa sakramenttiopetusta.

        seuraava kysmys onkin, miksi järkevät ihmiset heittäytyvät järjettömiksi perustaessaan oppinsa tuuleen?

        Raamatussa on vain oppi uskon kautta pelastumisesta, ei mitään muita työkaluja siihen ole tarjolla Raamatun opissa.

        Raamatussa on selvä opetus kasteesta ja ehtoollisesta. Eli sakramenttiopetus perustuu Raamattuun. Sakramenttioppi perustuu juuri uskon kautta pelastumiseen. minkä itsekin myönsit, pappa, Raamatun opetukseksi.

        "joka uskoo ja kastetaan pelastuu"
        "Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä"


      • gshsgsbsgsft
        papalle kirjoitti:

        Raamatussa on selvä opetus kasteesta ja ehtoollisesta. Eli sakramenttiopetus perustuu Raamattuun. Sakramenttioppi perustuu juuri uskon kautta pelastumiseen. minkä itsekin myönsit, pappa, Raamatun opetukseksi.

        "joka uskoo ja kastetaan pelastuu"
        "Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä"

        Kukahan se on tuo pappa?. Helluntailaiset eivät ainakaa opeta niinkuin te valehtelette. Tehän olette voineet keskustella esim. jehiovalaisten kanssa.

        Kasteella ja ehtoollisella on oma merkityksensä mutta mitään pelastusautomaatteja ne eivt ole niinkuin luterilaiset ja katoliset opettavat.


      • lahkolaiselle
        gshsgsbsgsft kirjoitti:

        Kukahan se on tuo pappa?. Helluntailaiset eivät ainakaa opeta niinkuin te valehtelette. Tehän olette voineet keskustella esim. jehiovalaisten kanssa.

        Kasteella ja ehtoollisella on oma merkityksensä mutta mitään pelastusautomaatteja ne eivt ole niinkuin luterilaiset ja katoliset opettavat.

        Pappa on tämän palstan yksi katkerista uudestikastajista ja kristittyjen haukkujista. Hän on katkera ja sairas ihminen, joka vainoaa Jeesuksen omia

        Kasteella ja ehtoollisella on oma merkityksensä ja se on syntien anteeksiantaminen. Ne eivät ole symboleja. Pelastusautomaattia ei ole olemassakaan luterilaisuudessa. Eli annoit väärän todistuksen jälleen.


      • rgdtfsdtsghf
        lahkolaiselle kirjoitti:

        Pappa on tämän palstan yksi katkerista uudestikastajista ja kristittyjen haukkujista. Hän on katkera ja sairas ihminen, joka vainoaa Jeesuksen omia

        Kasteella ja ehtoollisella on oma merkityksensä ja se on syntien anteeksiantaminen. Ne eivät ole symboleja. Pelastusautomaattia ei ole olemassakaan luterilaisuudessa. Eli annoit väärän todistuksen jälleen.

        Antikristillinen sakramenttioppi on juuri tuo pelastusautomaatti jota kirkko tarjoaa petollisesti kannattajilleen.

        Sinä olet yksi papukaijatyyppinen antikristillinen valehtelija.


      • lahkolaiselle
        rgdtfsdtsghf kirjoitti:

        Antikristillinen sakramenttioppi on juuri tuo pelastusautomaatti jota kirkko tarjoaa petollisesti kannattajilleen.

        Sinä olet yksi papukaijatyyppinen antikristillinen valehtelija.

        Ei ole mikään pelastusautomaatti. Joka uskoo ja kastetaan pelastuu. Kirkko ei tarjoa mitään pelastusautomaattia

        Olet antikristillinen valehtelija siis tässä asiassa.


    • 68877776545555

      Onko luterilainen usko sitä, että pitää uskoa sakramenttien pelastavaan voimaan, vai mitä se on?

      • eedddr

        hölökyn kölökyn


    • näinSananmukaan

      IHmisyksilö pelastuu uudestisyntymän kautta, joka tulee jokaisen osaksi joka avuksi huutaa Herran nimeä omien syntiensä tähden, joista hän on tullu ttietoiseksi joko Raamatun sanaa lukemalla taikak evankeliumin saarnaa kuuntelemalla.

      Jeesus pelastaa, antaa Pyhän Henkensä ja opastaa askel kerrallaan elämän ja todistajan tiellä.

      tähän kaikkeen ei tarvita ainuttakaan kirkkoa ei yhtään pappia ei kasteita eikä ehtoollisia.

      Jumalan Pyhä Henki on antaja ja yksilö on saajana tässä prosessissa.

      • näinRaamatunmukaan

        Jeesus pelastaa evankeliumin Sanan, kasteen ja ehtoollisen kautta. Pelastumiseen tarvitaan kaste, kuten Jeesus selkeästi sanoi


      • näinONRaamatussa
        näinRaamatunmukaan kirjoitti:

        Jeesus pelastaa evankeliumin Sanan, kasteen ja ehtoollisen kautta. Pelastumiseen tarvitaan kaste, kuten Jeesus selkeästi sanoi

        Eli aavikolla ei voi pelastua, kovin on heikko oppi tuossa kohtaa.

        ehtoollisella ei ole kukaan pelastunut eikä pelastu tulevinakaan aikoina.

        Jeesus sanoo mm; " ja niin usein kuin te näin syötte.... tehkää se MINUN muistokseni!
        missä siinä on pelastusmomentti?

        ensimmäisellä ehtoollisella ei oltu pelastamassa opetuslapsia vaan syötiin yhteyden ja uskovien tulevaisuuden yhteyttä rakentava ateria kuten jokainen uudestisyntynyt asian tajuaa, siellä ei ihmissyöntiä opetettu millään tasolla.
        ei siellä opetuslapset olleet polvillaan puolikaaressa eikä Jeesus heidän suuhunsa asetellut postimerkkileipiä vaan syötiin ja juotiin lammasateria ihan kokonaan paikalliseen tapaan!

        lutterin joukko joka on 99,9% uudestisyntymätöntä kirjaimilla ratsastajaa ei ymmärrä yhtään mitään koko asiasta se on ihan plusminuusnolla sama mitä he hokevat.
        papeista puolet ei usko mihinkään Jumalaan, he hokevat riittejä palkan edestä ihan kuten lappuliisa sakottaa palkkansa eteen, kumamllakaan ei ole mitään muuta sidettä työhönsä.


      • thgugjfhft

        Vastasitko luterilaisten puolesta? Etkö ole huomannut kuinka täällä eräs papukaija-antikristus väittää, että sakramentit pelastavat?


    • jkhjhkhjy

      Onko luterilainen usko sitä, että pitää uskoa sakramenttien pelastavaan voimaan, vai mitä se on?

      Kyllä tai ei?

      • gmwårg

        Ei.


      • fgvbfhgdf

        Kai vauvojen ainakin pitää uskoa sakramentteihin kovasti.


      • preghh
        fgvbfhgdf kirjoitti:

        Kai vauvojen ainakin pitää uskoa sakramentteihin kovasti.

        Sakramentteihin uskominen tarkoittaa siis Kristuksen uskomista. Uudestikastajat erottavat nämä toisistaan. Jos uskoo että Kristus on kuollut puolestamme, uskoo myös että ehtoollisleipä on hänen ruumiinsa.


      • Heimo_56
        preghh kirjoitti:

        Sakramentteihin uskominen tarkoittaa siis Kristuksen uskomista. Uudestikastajat erottavat nämä toisistaan. Jos uskoo että Kristus on kuollut puolestamme, uskoo myös että ehtoollisleipä on hänen ruumiinsa.

        Ja tähän ukastajat varmaan sanoo että eihän vauva ole leipä. Selitykset kullakin.


      • pellejänoiukastajat

        Niinpä, on ne kyllä aika pellejä nuo u-kastajat! :DD


    • ffgfgfhfhfh

      Saskramenttiautomaatti on siis kuitenkin voimassa, vaikka jotkut luterilaiset kieltävät asian.

      • valitan

        Eipä sellaista automaattia luterilaisuus tunne. Valitan.


      • valitettavaa
        valitan kirjoitti:

        Eipä sellaista automaattia luterilaisuus tunne. Valitan.

        Ompa outoa, että luterilaisuus ei sitä tunne, vaikka harrastaa sitä käytännössä. On syytäkin valittaa.


      • gegegwgw
        valitettavaa kirjoitti:

        Ompa outoa, että luterilaisuus ei sitä tunne, vaikka harrastaa sitä käytännössä. On syytäkin valittaa.

        Ei luterilaisuus sellaista harjoitakaan. Se tekee niin kuin Jeesus käski: tekee opetuslapsia kastamalla ja opettamalla ja jakaa ehtoollista kasetetuille.


      • hoksaatteko
        gegegwgw kirjoitti:

        Ei luterilaisuus sellaista harjoitakaan. Se tekee niin kuin Jeesus käski: tekee opetuslapsia kastamalla ja opettamalla ja jakaa ehtoollista kasetetuille.

        Tuo "valitettavaa" on selvästi uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa :DDDDD


      • jonglöörimme

        Niin on, sen huomaa heti


      • selväjuttu
        jonglöörimme kirjoitti:

        Niin on, sen huomaa heti

        Kyllä se on aivan selvästi totuusontää!!!


      • wggwe
        selväjuttu kirjoitti:

        Kyllä se on aivan selvästi totuusontää!!!

        Eipä ollut veli-totuusontää, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Et sinä paljoa tiedä :DDD Sinun epätoivoset kirjoituksesi sen sijaan on helppo tunnistaa.


      • ghgjgnhyt

        cvcbcgf fghfgftr


      • jkjkjkjkjkllkji
        selväjuttu kirjoitti:

        Kyllä se on aivan selvästi totuusontää!!!

        ghyyhjukuuolo nujolghoikki


    • lutteriaeilasketa

      Ei oel pallon päälle kastamalla tullut vielä ensimmäistäkään Jeesuksen seuraajaa.
      eikä tule.
      Eikä kukaan Apostoli sellaista harrastanut eikä harrasta kukaan muutkaan joilla on terve oppi ja näkevä silmä.

      • papalle

        Mitä se pappa täällä taas sekoilee? Jeesuksen seuraajiksi tullaan kasteen ja uskon kautta. Eihän roskapaska-pappa tiedä näistä asioista mitään kun ei itse ole kristitty.

        Apostolit nimenomaan harrastivat opetuslapseuttamista kasteen ja opetuksen avulla. Ettäs tiedät, pappa.


      • erdfstrfer

        Ovatko kaikki vauvakasteella käyneet ja ehtoollisen nauttineet luterilaiset opetuslapseutettuja? Mitä mieltä on papukaija-antikristus?


      • valitan
        erdfstrfer kirjoitti:

        Ovatko kaikki vauvakasteella käyneet ja ehtoollisen nauttineet luterilaiset opetuslapseutettuja? Mitä mieltä on papukaija-antikristus?

        Mistä vauvakasteesta se pappa taas puhuu? Me puhumme vain kasteesta. Kukaan ihminen ei näe toisen uskoa. Eli kaikki ehtoolisella käyneet luterilaiset eivät välttämättä ole oikeita Jeesuksen opetuslapsia. Samoin eivät kaikki ehtoollista nauttivat uudestikastajatkaan, ole välttämättä oikeita opetuslapsia. Kuten eivät uudestikastetutkaan Valitan. Silloin he nauttivat ehtoollisen turmiokseen. Valitan.


      • valittakaamme
        valitan kirjoitti:

        Mistä vauvakasteesta se pappa taas puhuu? Me puhumme vain kasteesta. Kukaan ihminen ei näe toisen uskoa. Eli kaikki ehtoolisella käyneet luterilaiset eivät välttämättä ole oikeita Jeesuksen opetuslapsia. Samoin eivät kaikki ehtoollista nauttivat uudestikastajatkaan, ole välttämättä oikeita opetuslapsia. Kuten eivät uudestikastetutkaan Valitan. Silloin he nauttivat ehtoollisen turmiokseen. Valitan.

        Täh:
        " Kukaan ihminen ei näe toisen uskoa"???

        No miksi vauvakastekiivailijat väittävät, että vauva saa uskon kasteessaan?????, vaikka se ei näy missään????
        Eli puheet vauvojen uskosta perustuu olettamuksiin.


      • gwgQG
        valittakaamme kirjoitti:

        Täh:
        " Kukaan ihminen ei näe toisen uskoa"???

        No miksi vauvakastekiivailijat väittävät, että vauva saa uskon kasteessaan?????, vaikka se ei näy missään????
        Eli puheet vauvojen uskosta perustuu olettamuksiin.

        Täh???

        Tiedämme sen Jumalan SANAN PERUSTEELLA, emme näe sitä silmillämme. Tiedämme myös että ehtoollisleipä on Kristuksen ruumis, vaikka näemme pelkän leivän. Meidän kristittyjen usko kun ei perustu näkemiseen.

        Puheet vauvojen uskosta perustuvat Jumalan Sanaan, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa! Ei auta inttäminen!! :DDDD


      • valittakaamme
        gwgQG kirjoitti:

        Täh???

        Tiedämme sen Jumalan SANAN PERUSTEELLA, emme näe sitä silmillämme. Tiedämme myös että ehtoollisleipä on Kristuksen ruumis, vaikka näemme pelkän leivän. Meidän kristittyjen usko kun ei perustu näkemiseen.

        Puheet vauvojen uskosta perustuvat Jumalan Sanaan, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa! Ei auta inttäminen!! :DDDD

        Mutta kun Jumalan Sana ei puhu vauvojen uskosta mitään!!!
        "Usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautumista sen mukaan, mikä ei näy", Hebr 11

        Vauvahan ei ojentaudu eikä toivo mitään!!!!!
        Mistä vauva tietää, mihin hänen pitäisi uskoa?

        Ei usko tule vauvaan teidän olettamustenne avulla. Valitettavasti


      • valitan
        valittakaamme kirjoitti:

        Mutta kun Jumalan Sana ei puhu vauvojen uskosta mitään!!!
        "Usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautumista sen mukaan, mikä ei näy", Hebr 11

        Vauvahan ei ojentaudu eikä toivo mitään!!!!!
        Mistä vauva tietää, mihin hänen pitäisi uskoa?

        Ei usko tule vauvaan teidän olettamustenne avulla. Valitettavasti

        Mutta kun Jumalan Sanan mukaan vauva voi uskoa. Usko on Jumalan teko, jonka Herra voi antaa vauvallekin.

        Johannes Kastajakin hypähti ILOSTA kohdussaan. Siis uskoi. Muuten ei pompita ilosta Pyhän Hengen vaikutuksesta,

        Sinun selittelysi eivät muuta sitä miksikään. Valitan.


      • jonglöörimme
        valitan kirjoitti:

        Mutta kun Jumalan Sanan mukaan vauva voi uskoa. Usko on Jumalan teko, jonka Herra voi antaa vauvallekin.

        Johannes Kastajakin hypähti ILOSTA kohdussaan. Siis uskoi. Muuten ei pompita ilosta Pyhän Hengen vaikutuksesta,

        Sinun selittelysi eivät muuta sitä miksikään. Valitan.

        Noita samoja onnettomia väitteitä tuo uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa esittää. Raamattu ei missään sano, ettei vauva voisi uskoa. Ja kun noin selvä tapaus asiasta on vieläpä Jumalan Sanaan talletettu, voimme olla varmoja että vauvakin voi uskoa.

        Jumala voi herättää uskon kenessä haluaa. Ja taas toisaalta jos vauva ei voi uskoa, hän on kadotettu, koska "joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen"


      • jkljkukmmk
        erdfstrfer kirjoitti:

        Ovatko kaikki vauvakasteella käyneet ja ehtoollisen nauttineet luterilaiset opetuslapseutettuja? Mitä mieltä on papukaija-antikristus?

        juguhytttyhu kijoohjuyuliki


      • viikkkj

        hyväjyhy alakivi


      • lkooliki
        viikkkj kirjoitti:

        hyväjyhy alakivi

        voe voe


    • fgdhdgdfet

      Onko papukaija-antikristus sitä mieltä, että kaikki vauvakastetut ja ehtoollisella käyneet luterilaiset menevät taivaaseen?

      • papalle

        Mitä se roskapaska-papparainen täällä puhuu itsestään. HUOM kaikki! PAPPA ON ANTIKRISTUS! Varokaa tuota katkeraa vanhusta! Hän vihaa meitä uskovia silmittömästi!

        Kaikki uskovat kastetut menevät taivaaseen.


      • vbfgnfhfg
        papalle kirjoitti:

        Mitä se roskapaska-papparainen täällä puhuu itsestään. HUOM kaikki! PAPPA ON ANTIKRISTUS! Varokaa tuota katkeraa vanhusta! Hän vihaa meitä uskovia silmittömästi!

        Kaikki uskovat kastetut menevät taivaaseen.

        Entä vauvakastetut, siitähän nyt oli puhe.


      • geåg
        vbfgnfhfg kirjoitti:

        Entä vauvakastetut, siitähän nyt oli puhe.

        Oli sitten vauvana tai aikuisena kastettu, siloä ei ole merkitystä.


      • tythtugythy
        geåg kirjoitti:

        Oli sitten vauvana tai aikuisena kastettu, siloä ei ole merkitystä.

        Haluaisiko papukaija-antikristus perustella tämän jotenkin vai täytyykö meidän luottaa hänen sanaansa. Entä jos suuri osa kansasta jää taivaan porttien ulkopuolelle. Mitä se sitten papukaija-antikristus tekee. Nauraa röhönaurut??


      • papalle
        tythtugythy kirjoitti:

        Haluaisiko papukaija-antikristus perustella tämän jotenkin vai täytyykö meidän luottaa hänen sanaansa. Entä jos suuri osa kansasta jää taivaan porttien ulkopuolelle. Mitä se sitten papukaija-antikristus tekee. Nauraa röhönaurut??

        Se ei ole minun asiani päättä kuka menee kadotukseen, pappa. Raamatussa ei ole ohjetta siitä minkä ikäisenä kaste pitää suorittaa. Joten sillä ei ole merkitystä.


      • rgggggg
        papalle kirjoitti:

        Se ei ole minun asiani päättä kuka menee kadotukseen, pappa. Raamatussa ei ole ohjetta siitä minkä ikäisenä kaste pitää suorittaa. Joten sillä ei ole merkitystä.

        älämölööö mölöööälä


    • Herran_puutteessa

      Olen ollut jonkin aikaa vailla seksuaalista nautintoa, ilman omaa syytäni. Nyt alkaa jo tarve olla suuri. Ei haittaa, vaikka olisitkin mies.

      Teillä klipukiälillä käy tuo suuvärkki niin nopiasti, että voisittako jossin välissä ottaa multa suihin?

      • pappaonsairas

        No niin! Tällaista tekstiä se pappa täällä viljelee

        SAIRASTA!!!! Tämä on juuri uudestikasteen henki. SAIRASTA!


      • åhrewh
        pappaonsairas kirjoitti:

        No niin! Tällaista tekstiä se pappa täällä viljelee

        SAIRASTA!!!! Tämä on juuri uudestikasteen henki. SAIRASTA!

        Sairasta on. Tulee tuollaisista viesteistä mieleen heti uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, joka täällä pari vuotta sitten keskusteli itsensä kanssa seksifantasioistaan.


      • dfcvdfdger

        Papukaija-antikrtistus on osoittanut olevansa homo monellakin eri tavalla. Valehtelu ja Raamatun väärentäminen sen todistaa jo sinänsä.


      • ukastajalle
        dfcvdfdger kirjoitti:

        Papukaija-antikrtistus on osoittanut olevansa homo monellakin eri tavalla. Valehtelu ja Raamatun väärentäminen sen todistaa jo sinänsä.

        Ai sinä olet homo! No eipä ole minun murheeni.


    • wesdsrsfsdwe

      Kuinka ihminen voi tulla uskoon vauvakasteessa niinkuin papukaija-antikristus väittää??? Sehän on mahdotonta ja taamatunvastaista.

      Room 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
      10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
      10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
      10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
      10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
      10:14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
      10:15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
      10:16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
      10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

      MUTTA KUINKA HE HUUTAVAT AVUKSENSA SITÄ, JOHON EIVÄT USKO? JA KUINKA HE VOIVAT USKOA SIIHEN, JOSTA EIVÄT OLE KUULLEET? Kuinka vauva voi uskoa ilman evankeliumin julistusta, ymmärtämistä ja kuulemista ja vastaanottamista.

      • gwågd

        Ihmiselle se on mahdotonta, mutta Jumalalle kaikki on mahdollista.


      • fgdhdgfvcb
        gwågd kirjoitti:

        Ihmiselle se on mahdotonta, mutta Jumalalle kaikki on mahdollista.

        Mikä opn ihmiselle mahdotonta? Vauvalle mahdotonta?


      • hwhw
        fgdhdgfvcb kirjoitti:

        Mikä opn ihmiselle mahdotonta? Vauvalle mahdotonta?

        Vauva on ihminen, kyllä vain!!


    • fgvbfhcgvfgr

      Room 1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
      1:19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.

      Paavali tässä kertoo kuinka homot pitävät totuutta vääryyden vallasssa.
      Tarkasti on Paavali nähnyt papukaija-antikristuksen sielunelämän sillä juuri noin papukaija-antikristus menettelee. Papukaija- antikristus ilmeisesti itse kuvittelee, ettei hän voi tulla uskoon ja pelastua joten hän on päättänyt, että eipä sinne taivaaseen mene muutkaan. Siksi hän julistaa tuota väärennettyä vauvakastesakramenttiautomaatio-oppiaan, josta hän tietää, ettei se ketään pelasta.

      • valitan

        Eihän täällä ole muita antikristuksia kuin tuo fgvbfhcgvfgr. Hän on katkera uudestikastaja vailla Kristusta. Vauvakaste sakramenttiautomaatiota ei ole olemassakaan. Valitan.


      • rtdgfdtre
        valitan kirjoitti:

        Eihän täällä ole muita antikristuksia kuin tuo fgvbfhcgvfgr. Hän on katkera uudestikastaja vailla Kristusta. Vauvakaste sakramenttiautomaatiota ei ole olemassakaan. Valitan.

        Kyllä se on olemassa, et kai sinä aio vastustaa professori papukaija-antikristuksen oppeja.

        Olisikohan vielä niin, että ihminen uudestisyntyy ensimmäisen karran vauvakasteessa ja tosien kerran käydessään ehtoollisella? Mitähän mieltä on papukaija-antikristus?


      • jgåweg
        rtdgfdtre kirjoitti:

        Kyllä se on olemassa, et kai sinä aio vastustaa professori papukaija-antikristuksen oppeja.

        Olisikohan vielä niin, että ihminen uudestisyntyy ensimmäisen karran vauvakasteessa ja tosien kerran käydessään ehtoollisella? Mitähän mieltä on papukaija-antikristus?

        Kuka on tämä papukaija-antikristus? Miksi nimetttelet toisia tuollaisella sairaalle nimellä? Kasteessa ihminen uudestisyntyy, niinhän Raamattu kertoo


      • erdrfdgdtdr
        jgåweg kirjoitti:

        Kuka on tämä papukaija-antikristus? Miksi nimetttelet toisia tuollaisella sairaalle nimellä? Kasteessa ihminen uudestisyntyy, niinhän Raamattu kertoo

        Taidat itse olla se papukaija-antikristus. Hän käyttää minia nimimerkkejä.

        Kenen Raamatussa ja missä kohtaa niin sanotaan että ihminen uudestisyntyy kasteessa.


      • pellelle
        erdrfdgdtdr kirjoitti:

        Taidat itse olla se papukaija-antikristus. Hän käyttää minia nimimerkkejä.

        Kenen Raamatussa ja missä kohtaa niin sanotaan että ihminen uudestisyntyy kasteessa.

        Minä en ole antikristus, vaan kristitty. Kuka kumma sinä olet ja miksi solvaat kristittyjä noin rumasti?

        Kaikissa Raamatuissa se sanotaan. Lue vaikka Joh. 3:5 ja Room. 6:4.


      • srsfwdweasdw

        Nuo kohdat on käsitelty täällä jo monta kertaa eikä niissä puhuta kasteessa uudestisyntymisestä mitään. Sinä se vaan, kristitty, jatkat valehtelua.


      • gewgewg
        srsfwdweasdw kirjoitti:

        Nuo kohdat on käsitelty täällä jo monta kertaa eikä niissä puhuta kasteessa uudestisyntymisestä mitään. Sinä se vaan, kristitty, jatkat valehtelua.

        Nuo kohdat on täällä käsitelty monta kertaa ja niissä puhutaan uudestisyntymisestä. Jos asia on epäselvä, niin silloin tutkitaa, mitä alkukirkko noista kohdista opetti. Joh. 3:5 on aina ymmärretty kastekohtana ja sitä se myös on. Muu tulkinta on myöhempää. Vesi ja Henki ei voi olla muuta kuin kaste.

        Joten sinä se vaan jatkat valehtelua.


      • jonglöörimme
        gewgewg kirjoitti:

        Nuo kohdat on täällä käsitelty monta kertaa ja niissä puhutaan uudestisyntymisestä. Jos asia on epäselvä, niin silloin tutkitaa, mitä alkukirkko noista kohdista opetti. Joh. 3:5 on aina ymmärretty kastekohtana ja sitä se myös on. Muu tulkinta on myöhempää. Vesi ja Henki ei voi olla muuta kuin kaste.

        Joten sinä se vaan jatkat valehtelua.

        Nuo kohdat puhuvat selvästi kasteessa tapahtuvasta uudestisyntymisestä.


      • sdsfsrsdscsdx
        jonglöörimme kirjoitti:

        Nuo kohdat puhuvat selvästi kasteessa tapahtuvasta uudestisyntymisestä.

        Sinä se vaan antikristus jatkat valehtelua ja Raamatun vääristelyä. Tottakai, ethän sinä muuta voi.


      • jonglöörimme
        sdsfsrsdscsdx kirjoitti:

        Sinä se vaan antikristus jatkat valehtelua ja Raamatun vääristelyä. Tottakai, ethän sinä muuta voi.

        Lopeta nyt tuollainen haukkuminen. Miksi haukut noin rumasti kristittyä, jolla on eri näkemys asiasta kuin sinulla

        Ehkä tuossa nähdään jo tuon uudestikastajat viha. No, hedelmistään puu tunnetaan.


      • scsfsdsrse
        gewgewg kirjoitti:

        Nuo kohdat on täällä käsitelty monta kertaa ja niissä puhutaan uudestisyntymisestä. Jos asia on epäselvä, niin silloin tutkitaa, mitä alkukirkko noista kohdista opetti. Joh. 3:5 on aina ymmärretty kastekohtana ja sitä se myös on. Muu tulkinta on myöhempää. Vesi ja Henki ei voi olla muuta kuin kaste.

        Joten sinä se vaan jatkat valehtelua.

        Alkukirkko oli jo perustukseltaan antikristillinen niin kuin sinäkin olet. Alkukirkossa korotettiin ihmisiä Jumalan Sanan yläpuolelle. "Alkukirkko"-sanakin jo todistaa, että sillä ei ole mitään tekemistä apostolisen alkuseurakunnan kanssa. Alkukirkko-sanaa ei tarvittaisi ollenkaan, jos se olisi apostolinen seurakunta. Mutta kun se ei ole niin noiden antikristillisten alkukirkon perustajien on ollut pakko keksiä uusi alku niinkuin he ovat keksineet uuden kasteen (=vauvakasteen) ja paljon muuta antikristillistä.

        Onhan meillä Raamattu, josta voimme suoraan tutkia, kuinka asiat ovat. Teologisia lahkoja on satoja erilaisia ja ne ovat kaikki ihmisten perustamia. Teologiset lahkot ovat lähtökohdaltaan antikristillisiä ja "tieteellisiä", ne eivät ole hengellisiä laitoksia.


      • hwrhrw
        scsfsdsrse kirjoitti:

        Alkukirkko oli jo perustukseltaan antikristillinen niin kuin sinäkin olet. Alkukirkossa korotettiin ihmisiä Jumalan Sanan yläpuolelle. "Alkukirkko"-sanakin jo todistaa, että sillä ei ole mitään tekemistä apostolisen alkuseurakunnan kanssa. Alkukirkko-sanaa ei tarvittaisi ollenkaan, jos se olisi apostolinen seurakunta. Mutta kun se ei ole niin noiden antikristillisten alkukirkon perustajien on ollut pakko keksiä uusi alku niinkuin he ovat keksineet uuden kasteen (=vauvakasteen) ja paljon muuta antikristillistä.

        Onhan meillä Raamattu, josta voimme suoraan tutkia, kuinka asiat ovat. Teologisia lahkoja on satoja erilaisia ja ne ovat kaikki ihmisten perustamia. Teologiset lahkot ovat lähtökohdaltaan antikristillisiä ja "tieteellisiä", ne eivät ole hengellisiä laitoksia.

        Alkukirkko = alkuseurakunta = apostolinen seurakunta = seurakunta jonka ensivaiheita kuvataan Raamatussa. Millä nimellä sitä nyt haluaakaan nimittää.

        Meillä on Raamattu mitä voimme suoraan tutkia. Jos jonkun kohdan ymmärtämisessä tullaan ristiriitaan, on oikein tutkia miten apostolit ja alkukirkko kohdan ymmäsivät. Joh. 3:5 on kaikkialla alkukirkon teksteissä ymmärretty kastekohtana. Tämä ei ole mielipide vaan fakta.

        Ihminen on perustanut monta erilaista seurakuntaa, joissa on eri painotuksia ja käsitysiä, mutta kyllä ne kristillistä ovat. Kastettiinpa niissä vauvoja tai ei. Pyhä Henki toimii niissä.


      • loooopppkk
        rtdgfdtre kirjoitti:

        Kyllä se on olemassa, et kai sinä aio vastustaa professori papukaija-antikristuksen oppeja.

        Olisikohan vielä niin, että ihminen uudestisyntyy ensimmäisen karran vauvakasteessa ja tosien kerran käydessään ehtoollisella? Mitähän mieltä on papukaija-antikristus?

        jöloikiloko mihujikukoji


      • hjmmku
        valitan kirjoitti:

        Eihän täällä ole muita antikristuksia kuin tuo fgvbfhcgvfgr. Hän on katkera uudestikastaja vailla Kristusta. Vauvakaste sakramenttiautomaatiota ei ole olemassakaan. Valitan.

        älämölö mölökää


      • tttghgjguy
        jgåweg kirjoitti:

        Kuka on tämä papukaija-antikristus? Miksi nimetttelet toisia tuollaisella sairaalle nimellä? Kasteessa ihminen uudestisyntyy, niinhän Raamattu kertoo

        älämölö mölöäläää


    • näinonRaamatunmukaan

      Ei ole pallon päällä vielä ainuttakaan kasteessa uudestisyntynyttä, ei edes kunnolla kastunuttu, kostutuskin on siinä ja siinä!

      Eikä ole pallon päällä hullumpaa oppia ihmisraukan pelastuksesta kuin vauvakasteen synnytysvoima, viidakossa on järkeä enemmän kuin näillä baskerin pyörittäjillä, siellä poppamiehen vauva on satasella yhtä taivaskelpoinen kuin heillä piispan poika tai tyllerö!

      • kääkälle

        Papan mielipiteen olemme jo kuulleet. Ei sun tartte vanhuuttas tulla tänne joka päivä palloista ja baskereista ja vaaveistas jauhamaan. Vain Kristuksessa on pelastus, eikä kukaan pelastu ilman Kristusta. On hivittää harhaoppi sanoa taivaskelpoiseksi ihmistä, joka ei usko. Taivaskelpoisia ovat kaikki uskovat kastetut. Ei muut.


      • harvinaisenhölmöä
        kääkälle kirjoitti:

        Papan mielipiteen olemme jo kuulleet. Ei sun tartte vanhuuttas tulla tänne joka päivä palloista ja baskereista ja vaaveistas jauhamaan. Vain Kristuksessa on pelastus, eikä kukaan pelastu ilman Kristusta. On hivittää harhaoppi sanoa taivaskelpoiseksi ihmistä, joka ei usko. Taivaskelpoisia ovat kaikki uskovat kastetut. Ei muut.

        milloinkahan sinun vauvakaste alkaa vaikuttaa niin että siivoat suusi ja alat näyttämään edes pimeässä uskvaiselta?

        koirakin haukkuu paremmin nelinkontin ollessaan, harkitse siis asentoasi kun kirjoitat tänne!


      • kääkälle
        harvinaisenhölmöä kirjoitti:

        milloinkahan sinun vauvakaste alkaa vaikuttaa niin että siivoat suusi ja alat näyttämään edes pimeässä uskvaiselta?

        koirakin haukkuu paremmin nelinkontin ollessaan, harkitse siis asentoasi kun kirjoitat tänne!

        Millloinhan ne papan lääkkeet alkaa vaikuttamaan? Minä en kirjoittele niin törkeitä seksiasioita tänne kuin sinä. Kirjoituksistasi näkee että olet erittäin sairas ja katkera vanha kääkkä!


      • kukaseoli
        kääkälle kirjoitti:

        Millloinhan ne papan lääkkeet alkaa vaikuttamaan? Minä en kirjoittele niin törkeitä seksiasioita tänne kuin sinä. Kirjoituksistasi näkee että olet erittäin sairas ja katkera vanha kääkkä!

        En ole koskaan kirjoittanut sanaakaan seksiasioista enkä kirjoita edelleenkään, tiedä se !

        enkä ole minkään lääkkeen vaikutuksessa koskaan, tiedä sekin!

        mutta kerro nyt salaisuutenne; kuka julisti vaaville evankeliumin, pappi lukkari vaiko hauturi?!


      • vaarionsekasi
        kukaseoli kirjoitti:

        En ole koskaan kirjoittanut sanaakaan seksiasioista enkä kirjoita edelleenkään, tiedä se !

        enkä ole minkään lääkkeen vaikutuksessa koskaan, tiedä sekin!

        mutta kerro nyt salaisuutenne; kuka julisti vaaville evankeliumin, pappi lukkari vaiko hauturi?!

        Voi pappa kun muisti meinaa jo tuossa iässä tehdä näköjään tepposet! Hyvä että ne vanhainkodin tätäin muistavat antaa lääkkeesi että muistat täällä käydä höpöttämässä paskereista, palloista, vaaveista, halkopinoista, Luttereista ja sakasteista.

        Kristuksen armo on valitettavasti tuntematon tuolle vaarille :(


      • klioupuoi
        kääkälle kirjoitti:

        Millloinhan ne papan lääkkeet alkaa vaikuttamaan? Minä en kirjoittele niin törkeitä seksiasioita tänne kuin sinä. Kirjoituksistasi näkee että olet erittäin sairas ja katkera vanha kääkkä!

        klköliokkpok hjkgujhin


      • xttttttt

        äälämölö möölöälä


    • kentieskylväjäkö

      Usko tulee kuulemisen kautta kuten luemme Raamatusta ihan omalla kielelläkin jopa!

      Kuka se julisti vauvalle evankeliumin, oliko se kummi pappi vai lukkari?

      • näinmeillä

        Kyllä se kuules on niin, että "kun vesitippa otsalle lirahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa."
        Ei siinä evankeljua tarvita!


      • gqegq
        näinmeillä kirjoitti:

        Kyllä se kuules on niin, että "kun vesitippa otsalle lirahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa."
        Ei siinä evankeljua tarvita!

        Näin se on uudestikastajilla! Ei ne tarvi Jeesusta! Sairasta!


      • fgrtyh
        gqegq kirjoitti:

        Näin se on uudestikastajilla! Ei ne tarvi Jeesusta! Sairasta!

        sakra 567 uus


    • näitäköpitääseurata
    • ghngjhfufhfgt

      Sellaiset laitokset, jotka esiintyvät muka kristillisinä seurakuntina, mutta ovat vääristäneet Jumalan sanaa, ovat luonteeltaan antikristillisiä. Tyypillistä tuollaisille laitoksille on, että ne harrastavat vauvakastetta ja ovat liitossa valtion kanssa.

      Efesolaiskirje:
      4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

      Tyypillistä antikristillisille laitoksille on myös se, että ne ovat korottaneet omia herrojaan Kristuksen yläpuolelle. Aina kun joku kirkkolaitos pyrkii muuttamaan Jumalan Sanaa ja pyrkii työntämään Jeesuksen pois seurakunnan pään asemasta, on se selvästi antikristillinen laitos.

      • ukastajatpihalla

        Minusta tyypillistä antikristilliselle seurakunnille on se, että ne kieltävät Jeesuksen jumaluuden ja Hänen asemansa pelastajana. Jos joku seurakunta opettaa eri lailla kuin sinä jostakin asiasta, niin ei se tee siitä antikristillistä.

        Mikään kristillinen kirkko ei ole korottanut ketään Kristuksen yläpuolelle. Paavikin on vain Kristusen sijainen :D

        Tyypillistä lahkoille on se, että ne tuomitsevat kristilliset seurakunnat ja harrastavat uudestikastamista ja kieltävät Kristuksen toimimisen kasteessa ja ehtoollisessa. Näillä palstoilla on nähty miten uudestikastajat kieltävät Jumalan Sana ja väittävät sitä väärennetyksi. Siinä sitä antikristuksen henkeä on sinulle.


      • cvcbdgdf
        ukastajatpihalla kirjoitti:

        Minusta tyypillistä antikristilliselle seurakunnille on se, että ne kieltävät Jeesuksen jumaluuden ja Hänen asemansa pelastajana. Jos joku seurakunta opettaa eri lailla kuin sinä jostakin asiasta, niin ei se tee siitä antikristillistä.

        Mikään kristillinen kirkko ei ole korottanut ketään Kristuksen yläpuolelle. Paavikin on vain Kristusen sijainen :D

        Tyypillistä lahkoille on se, että ne tuomitsevat kristilliset seurakunnat ja harrastavat uudestikastamista ja kieltävät Kristuksen toimimisen kasteessa ja ehtoollisessa. Näillä palstoilla on nähty miten uudestikastajat kieltävät Jumalan Sana ja väittävät sitä väärennetyksi. Siinä sitä antikristuksen henkeä on sinulle.

        Papukaija-aantikristus jatkaa valheen tiellä eikä hän muita teitä tunnekaan.


      • klopotiklopoti
        ukastajatpihalla kirjoitti:

        Minusta tyypillistä antikristilliselle seurakunnille on se, että ne kieltävät Jeesuksen jumaluuden ja Hänen asemansa pelastajana. Jos joku seurakunta opettaa eri lailla kuin sinä jostakin asiasta, niin ei se tee siitä antikristillistä.

        Mikään kristillinen kirkko ei ole korottanut ketään Kristuksen yläpuolelle. Paavikin on vain Kristusen sijainen :D

        Tyypillistä lahkoille on se, että ne tuomitsevat kristilliset seurakunnat ja harrastavat uudestikastamista ja kieltävät Kristuksen toimimisen kasteessa ja ehtoollisessa. Näillä palstoilla on nähty miten uudestikastajat kieltävät Jumalan Sana ja väittävät sitä väärennetyksi. Siinä sitä antikristuksen henkeä on sinulle.

        Onko valepukilla sarvet miten pitkä?

        onko pakko pitää pipoa ...ööö baskeria..keskellä kesääkin etteivät näy?

        sortseja ei ainakaan ole varaa laittaa eihän ole!!


      • papparaukka
        klopotiklopoti kirjoitti:

        Onko valepukilla sarvet miten pitkä?

        onko pakko pitää pipoa ...ööö baskeria..keskellä kesääkin etteivät näy?

        sortseja ei ainakaan ole varaa laittaa eihän ole!!

        Oho, papalla jäänyt taas lääkkeet ottamatta :( Niin sekavaa tekstiä tulee taas sieltä


    • cvcbfgdfh

      Katilinen kirkkolaitos muodostui vähitellen vuosien 300-600 välillä valtion ja piispojen neuvottelujenn ja vehkeilyn tuloksena eikä se ole apostolisen seurakunnan jatkaja. Katolinen kirkko vainosi alusta alkaen oikeita apostolisia seurakuntia.

      Lisää tietoa apostolisesta seurakunnasta on täällä:
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14173430/apostolinen-seurakunta

    • kolpakonalusta

      Kristus toimii vesidesissä!

      on sitä muutamilla paksuhko mielikuvitus. voi lutteri parka minkä sekosysteemin sait aikaan siinä välissä kun halkopinoja kohentelit paita mustana huh!

      • kääkkäonsairas

        No niin, pappa pääsi taas mieliahieisisnsa: Lutteriin ja halkopinoihin. Pappa unohti vain vaavit ja askastin...

        On se vaan niin vitun sairas tuo vanha sairas roskapaska-pappa kuin olla ja voi!


      • saisinkokohdan
        kääkkäonsairas kirjoitti:

        No niin, pappa pääsi taas mieliahieisisnsa: Lutteriin ja halkopinoihin. Pappa unohti vain vaavit ja askastin...

        On se vaan niin vitun sairas tuo vanha sairas roskapaska-pappa kuin olla ja voi!

        Onko tuo veesana missä kohtaa siellä sakastiraamatussa, ja kuka Apostoli kehoittaa sitä käyttämään samalla kun evankelioi foorumilla?


    • Jihuuu

      Helluntalaiset piti kaste juhlaa ja kastettava oli aikuinen mies, kastaja taivutti miehen selästä tukien veden alle, nopeasti nosti hänet sieltä ylös ja pyysi julistaa Jeesuksesta, näetkö vapahtaja hän kyseli mieheltä? Mies oli hämillään ja vastasi vaikeasti, En! Kastaja painoi nopeasti miestä uudestaan veden alle ja kun mies sieltä nousi kysyi hän uudestaan, näetkö nyt Herramme Vapahtajamme? Mies häkeltyi ja yksi pois vedet suusta kumartui hieman kastajaa päin ja kyseli arkana ja huolissaan, En nähnnyt, mutta onko varma että Hän tänne on hukkunnut?!

      • heheheh

        Hehehe aika hauska!

        ihanko itse keksit tuon litaniasi vai kuulitko rippipapiltako kuulit?


      • 98887
        heheheh kirjoitti:

        Hehehe aika hauska!

        ihanko itse keksit tuon litaniasi vai kuulitko rippipapiltako kuulit?

        4655578 gggfddds


    • Setä.neuvoo

      Omilla teoilla pelastumisen yrittämisen touhusta on monenlaisia keskusteluja, esim:

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14221336/helluntailaisten-eksytys-on

      Raamatun mukaan pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

      http://biblehub.com/pr38/ephesians/2.htm

      Tätä vastaan väittelyä on nimitetty pelagiolaisuudeksi:

      https://duckduckgo.com/?q=pelagiolaisuus -site:wikipedia.org&ia=web

    • Setä.neuvoo

      Radiosta kuulin joskus vanhan saarnaajan tarinaa siitä, miten hänet oli kastettu. Mies oli amerikkalainen. Joku oli kiistellyt hänen kanssaan, että pitääkö kastaa Isän ja Pojan ja Pyhän hengen nimeen, vai riittääkö, että kastetaan Jeesuksen nimeen. Äijältä oli sitten kysytty, mihin nimeen sinut on kastettu.

      Oli vastannut, en minä tiedä - en kuullut, kun olin veden alla.

      • soopankokille

        ketään ei laiteta veden alle ennekuin on sanottu miksi niin tehdään, eli puhut soopaa kuten aina!


    • sisäinenihminen

      SILLÄ niin on Jumala maailmaa rakastanut että Hän antoi ainokaisen Poikansa ettei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi vaan hänellä ( sinulla) olisi iankaikkinen elämä. Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu. Joka ei usko se tuomitaan kadotukseen ( tuomitsee ite itsensä) koska ei Ole uskonut Jumalan ainoan Pojan NIMEEN. Epäuskonsynti. Syntisistä suurinkin pelastuu uskomalla Jeesukseen kiltisti . Järjellä näitä ei ajatellakaan vaan SYDÄMEN USKOLLA .SUUN TUNNUSTUKSELLA. SYDÄMESSÄSI USKOT ETTÄ JUMALA ON JEESUKSEN KUOLLEISTA HERÄTTÄNYT PELASTUT . JEESUS TUTKII SYDÄMET EIKÄ ULKONÄKÖÄ.

    • rkop

      kahden eli kolmen todistuksella kiinnitettämän!" Uusi Testamentti
      Kasteen todistajia eli kummeja pitää olla kaksi tai kolme!
      On myös ainakin kolme kirkon opettajaa kirkon alkuajalta, jotka todistavatt lastenkastamiskäytänKahden eli kolmen todistus on pätevä!" Raamattu
      "Kaikki asiat pitää nön olevan peräisin apostoleilta! Augustinus , Origenes todistivat tavan kastaa lapsia olevan peräisin apostoleilta ja Tertulianuskin kehoitti vanhempia kastamaan lapsensa.
      Kirkon käytäntö kastaa lapset on peräisin apostoleilta!
      Aikamosta tuhuutta on alkaa kumoamaan kirkon opettajiakin!
      Kastekäytännöistä on taas todistus Kahdentoista apostolin opetuksessa, jossa on esitetty kastekäytännöt, joissa mainittu myös luterilainen käytäntö!
      Olisi hyvä tutustua nuihin, kun Didakhe eli Kahdentoista apostolin opetus löytyy nentistäkin luulisin, mutta ainakin Apostolisien isien kirjasta.
      Sunnuntainvietto pakanoille on mainittu Kahdentoista Apostolin opetuksessa ja Barnabaan kirjeessä! Tuo ilmoitus kulki apostoleilta piispojen ja pappien perimätietona suulliisesti ja sitten kirjoittivat ne ylös Apostolisiin sääntöihin, jotka tallenettu Ortodoksisen kirkon kanoneihin, jotka on suomennettuna..
      Kirkko on tunnustanut kirkkoisät oikeaoppisiksi! Eivät olisi saaneet tuota arvonimeä, jos oliisivat jotain väärin opettaneet!
      Ainoa vika oli joidenkin sääntöjen korottaminen niin pyhiksi, että niitä saivat vain piispat lukea! Sillä Jeesus opetti:"Mirä he kuiskivat teidän korviiinne, ne julistakaa katoilta!"Ja "Kaikki mikä tulee julki, on valkeutta!" Ja tuon tapahtuessa kuului taivaasta ääni"Nyt on vuodatettu käärmeen myrkky kirkkoon!" Mutta tuon teki vain yksi ns. kirkkoisä, joka kyllä muuten julisti Evankeliumia hyvin vanhurskaasti.
      Seurakuntavirat järjesti apostoli Paavali, jonka Jeesus valitsi tekemään töitään.
      Kirkkohistiasta voi todeta, ettei ollut tuollaista porukkaa keskusteluaiheen kirjoittaneen kuvaamaa porukkaa alkukirjon ajalla!

    • Että.huh.huh

      Lapsikaste on verrattavissa taikatemppuun: Simpsalapim. Näin lapsi siirtyi pois saatanasta.

      • huhhuhvaan

        Niin, uudestikastajille se on taikatemppu. Meille kritityille se on Jumalan armotyl, jonka Hän Sanallaan tekee.


      • RealSana

        "huhhuhvaan" kirjoittaa valhetta. Johannes kirjoittaa portosta "hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti". Salaisuus sanan voi myös kääntää "sakramentti" Porton nimi mistä hänet tunnistaa on sakramentti, suuri Babylon, (sekoitus) maan portttojen ja kauhistuksien äiti.


    • Eiköhän olisi parempi, että hurmokselliset niilot, lopettaisivat nuo hurmokselliset kokoukset ja niihin tulisi k-18 kyltit. Jos ei näe edes kasteen armoa Raamatusta, ei voi nähdä mitään muutakaan, vertaus (Room.6:3). Kun on sokea ja omavanhurskas opiltaan, ei voi nähdä mitään.

    • RealSana

      Näet harhoja kasteen armosta. Missä kohtaa Jumalan Sanassa kehoitetaan opiskelemaan teologisessa tiedekunnassa ja sitten pukemaan päälleen baalin papin kaapu ja liruttelemaan vettä vauvojen otsiin?

    • Kasteen armo: "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?" (Room.6:3).

      Olenko väittänyt tuollaista? Toki on ihan oikein ja suotavaa pappien ja piispojen opiskella seurakunnan paimenen tehtävään. Tämä on ihan Raamatullista.

      • RealSana

        Missä kohtaa Raamatussa puhutaan kasteen armosta? Room.6:3 ei puhu mitään kasteen armossa, siis näet harhoja. Missä kohtaa kehoitetaan pukemaan päälle baalin papin varusteet? Tai missä kohtaa Raamatussa löytyy esimerkki veden liruttelusta vauvan päähän?


      • wrhrw
        RealSana kirjoitti:

        Missä kohtaa Raamatussa puhutaan kasteen armosta? Room.6:3 ei puhu mitään kasteen armossa, siis näet harhoja. Missä kohtaa kehoitetaan pukemaan päälle baalin papin varusteet? Tai missä kohtaa Raamatussa löytyy esimerkki veden liruttelusta vauvan päähän?

        Room. 6:4 puhuu kasteen armoasta, Ef. 5:26 puhuu siitä, 1. Piet. 3:21 puhuu siitä jne jne. Kasteen armo on ja pysyy Raamatussa

        Raamatussa ei ole esimerkkiä vauvan kasteesta. Kerrotko sinä missä on esimerkki suomalaisen kastamisesta? Ja missä on esimerkki uudestikastamisesta? Onko kaikki ne tapaukset, joista ei Raamatussa ole esimerkkiä, epäraamatullisia?


    • Eikö tuo ole armoa, jos kaste liittää Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen osalliseksi?. On sulla kumma epäuskon henki.

      Room.6:3. "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?...
      5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,"

    • Tottakai seurakunnan paimenella tulee olla papin puku, muutenhan sen sekoittaa seurakuntalaisiin. Sehän oli jo vanhassa testamentissa. Mikä ihmeen villihenki olet opiltasi?

      • RealSana

        weha, elätkö Vanhan Testamentin aikaa? Et erota Uutta Liittoa Vanhasta Liitosta? Ja opetat täällä??? Oliko Paavalilla joku erityinen papin puku tai Pietarilla??? Tai erottuiko Jeesus jollain puvulla opetuslapsista??? Väitätkö, että Jeesus opetti villihenki oppia???


    • Siis ensinnäkään ei ole huono asia jos papilla, on papin puku. Se, että se oli vanhassatestamentissa ja nyt uudessa, se on myös muodollisuus ja silkkaa jatkoa. Lakihenkinen, joka sitä ei hyväksy, sillä puvun käyttö kuuluu järjestykseen, eikä siitä ole haittaa.
      39 "Ompele kirjottu paita hienosta pellavasta, tee turbaani hienosta pellavasta ja kudo koristeellinen kangasvyö. 40 Tee myös Aaronin pojille paidat, kangasvyöt ja päähineet, jotka ovat heille kunniaksi ja kaunistukseksi. 41 Pue Aaron ja hänen poikansa näihin vaatteisiin, voitele heidät pyhällä öljyllä, vihi heidät virkaansa ja pyhitä heidät, että he voivat pappeina palvella minua. 42 Tee heille myös vyötäröltä reisiin ulottuvat pellavahousut, jotka peittävät heidän alastomuutensa. 43 Aaronilla ja hänen pojillaan tulee olla ne yllään, kun he menevät pyhäkkötelttaan tai kun he astuvat alttarin ääreen suorittamaan pyhiä palvelustehtäviään. Muuten he syyllistyvät rikkomukseen, joka on heille kuolemaksi. Tätä määräystä on hänen ja hänen jälkeläistensä aina noudatettava.

    • Papinpuvussa liperit ovat merkkinä siitä että puvun kantaja on kirkon palvelija.

      Suomessakin eri työntekijäryhmät kirkossa ovat 1900-luvun lopulta alkaneet käyttää mm. erivärisiä pantapaitoja työvaatteina ja virkansa merkkinä.

      Jumalanpalveluksen korostaminen koko seurakunnan yhteisenä juhlana ja yhdessä toimittaminen on lisännyt valkoisen (latinan sana alba merkitsee valkoista) alban käyttöä kirkossa.

      Alba on kasteessa saadun yleisen pappeuden tunnus.

      • RealSana

        Mitä lähemmäksi äiti porttokirkkoa menee, niin sitä enemmän pappien puvut näyttävät baal epäjumalan varusteilta. "Nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia."
        Saatanan valtaistuinta kuljetettiin pitkin Vähää Aasiaa. "Minä tiedän, missä sinä asut: siellä, missä saatanan valtaistuin on." Lopulta tuo istuin päätyi Roomaan.
        Ulkoinen koreus kuuluu myös porttokirkon olemukseen ja tunnusmerkkeihin.
        Kun menet kirkkoon, niin todennäköisesti löydät ainakin aurinkojumalan symbolin. Pappi saattaa myös tehdä epäjumalan symbolisia eleitä.


    • voiumpisokeaa

      weha on niin sokea ja kuuro kun uudestisyntymätön kirkkokiivailija voi olla ja päästä, siis ei minkäänlaista valonpilkkua ole olemassa.

      varmaan Apostoleillakin oli papinpuku ja jeesuksella kullatut santaalit eikö vain!

      eikä tajua raukka että ei vauvoille Paavai kirjoita vaan niille jotka olivat tehneet parannuksen ottaneet kasteen ja liittyneet uskovien yhteyteen,kuusvuotias tuon tajuaa mutta wehalle se on liian vaikeaa.

      • papalle

        Lopteta pappatuo toisten mollaaminen ja uudestisytnymättömäksi haukkuminen. Et saa sillä mitään aikaan. Perustele oppisi Raamatulla. Et edes koskaan siteraa Raamattua!

        Paavali puhui kaikille uskoville. Vauvakin voi uskoa, joten heitäkin tuo koskee sikäli kun ovat seurakunnan jäseniä.


    • PasiToivonen

      >>Näet harhoja kasteen armosta. Missä kohtaa Jumalan Sanassa kehoitetaan opiskelemaan teologisessa tiedekunnassa...>>

      Teologonen tiedekunta on saatanasta. Pitää uskoa litteään maahan.

      >>Pappi saattaa myös tehdä epäjumalan symbolisia eleitä.>>

      Kun menen helluntaiseurakunnan kokoukseen, teen ristinmerkin astuessani saliin. Varmaan sekin on syntiä.

      • mikääneiviittaasiihen

        Onko sulla pasi kaikki ihan kohdallaan?


    • PasiToivonen

      Mitäs luulisit?

    • Ei papin vaatteet ketään kadotukseen vie, vaan niistä on hyötyä. Vai näen harhoja kasteen armosta, heh, eiköhän te hurmahenget näe paljon omianne. Tämä kohta kasteen armosta on Raamatussa: Room.6:3. "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?...

      • kaikkimeolemmekastetuita

        Niin justiinsa ja ne myös jotka miekalla uhattiin henki tai kaste, ne toki myös kuuluvat tuohon wehan kasteopin pelastamiin porukoihin.

        ja paavi jesuiittoineen on toki kastettu kans ja myös eikö vain olekkin!

        mutta mihin joutuivat ne jotka paavin laitos on tuhonnut eri tavoin ja sitten tämä teidän munkkinne jatkoi samaa pelastamista.

        kerro weha hiukan niistä jotka tapettiin kirkkosi vainoissa, kerro hiukan ja kerro sekin Jumalan tekoako se kaikki oli vai kenen?


      • kääkkäeiosaakäyttäytyä
        kaikkimeolemmekastetuita kirjoitti:

        Niin justiinsa ja ne myös jotka miekalla uhattiin henki tai kaste, ne toki myös kuuluvat tuohon wehan kasteopin pelastamiin porukoihin.

        ja paavi jesuiittoineen on toki kastettu kans ja myös eikö vain olekkin!

        mutta mihin joutuivat ne jotka paavin laitos on tuhonnut eri tavoin ja sitten tämä teidän munkkinne jatkoi samaa pelastamista.

        kerro weha hiukan niistä jotka tapettiin kirkkosi vainoissa, kerro hiukan ja kerro sekin Jumalan tekoako se kaikki oli vai kenen?

        Lopeta nyt pappa tuo murhista, teurastuksista ja halkopinoaista puhuminen. Asialla ei oel mitään tekemistä kasteen kanssa. Kuten tällä palstalla on osoitettu, väkivalta myös uyudestikastajien taholta on ollut rajua, joten tuohon kierteeseen palaamalla ei asioisssa päästä mihinkään.

        Koita pappa aikuistua.


      • 68777

        56555 654443


    • Minun kirkon vainoissako on jotakin tapettu? Unia päästelet suustasi. Toki vääryyttä on tehty ja tehdään uskon varjolla, mutta ei uskovaiset ja etenkään Luther säätiö.

      • jokokohtavainotalkaa

        Kauheaa oli lutterin aikana uskovilla, Jumalan silmäterästä puhumattakaan!

        melkein samaa on nyt tänäänkin. Sama henki elää ja voi hyvin tuossa valtiorahotteisessa sekolaitoksessa.


      • hwrh
        jokokohtavainotalkaa kirjoitti:

        Kauheaa oli lutterin aikana uskovilla, Jumalan silmäterästä puhumattakaan!

        melkein samaa on nyt tänäänkin. Sama henki elää ja voi hyvin tuossa valtiorahotteisessa sekolaitoksessa.

        Pappa puhuu silmäterästä mutta tarkoittaa niitä lahkolaisia, jotka eivät uskoneet edes Jeesuksen olevan Jumala. Tuo sama murhahenki asuu uudestikastajissa kun pappakin myönsi avoimesti haluavansa päästä moottorisahan kanssa sakastiin teurastamaan lapsena kastettuja kristittyjä! Sairasta!


      • ärwähwerhpöh
        hwrh kirjoitti:

        Pappa puhuu silmäterästä mutta tarkoittaa niitä lahkolaisia, jotka eivät uskoneet edes Jeesuksen olevan Jumala. Tuo sama murhahenki asuu uudestikastajissa kun pappakin myönsi avoimesti haluavansa päästä moottorisahan kanssa sakastiin teurastamaan lapsena kastettuja kristittyjä! Sairasta!

        Juutalaisista vain on Jumala sanonut heidän olevan Hänen silmäteränsä, lue joskus Raamattuakin ja jätä akuankka vähemmälle.

        äläkä muutenkaan valehtele ihan niin paljon että vauvapelastukseltasi menee uskottavuus.
        kas kun suomessa lukutaito on monilla jo!


      • oikeaympärileikkaus

        Onko tuo Weha täysin sinisilmäinen hölmö, kun ei tunne lut. kirkon teurastuksia?Miksihän Luterilainen maailmanliitto pyysi niitä anteeksi, jos sellaista ei ole tapahtunut?
        Luther säätiöllä on onneksi vielä niin vähän valtaa, että se ei pysty noihin teurastuksiin, mutta jos Wehan kaltaiset kiivalijat saavat siellä vallan, niin tulevaisuudessa nähdään senkin toimittavan massateurastuksia.

        Jokohan Weha vihdoinkin tajuaa, että pakollisella vauvakasteella ei ole mitään tekemistä pakollisen ympärileikkauksen kanssa, eikä vauvakaste tullut sen tilalle:
        "29 Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan Henki. "

        Tuo sydämen ympärileikkaus tarkoittaa uudestisyntymistä Jumalan Hengestä, eikä vedellä lotraamista.


      • gwrg
        oikeaympärileikkaus kirjoitti:

        Onko tuo Weha täysin sinisilmäinen hölmö, kun ei tunne lut. kirkon teurastuksia?Miksihän Luterilainen maailmanliitto pyysi niitä anteeksi, jos sellaista ei ole tapahtunut?
        Luther säätiöllä on onneksi vielä niin vähän valtaa, että se ei pysty noihin teurastuksiin, mutta jos Wehan kaltaiset kiivalijat saavat siellä vallan, niin tulevaisuudessa nähdään senkin toimittavan massateurastuksia.

        Jokohan Weha vihdoinkin tajuaa, että pakollisella vauvakasteella ei ole mitään tekemistä pakollisen ympärileikkauksen kanssa, eikä vauvakaste tullut sen tilalle:
        "29 Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan Henki. "

        Tuo sydämen ympärileikkaus tarkoittaa uudestisyntymistä Jumalan Hengestä, eikä vedellä lotraamista.

        Saas nähdä jos tuo inisijä-ulisija-märisijä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatuassa pääsee valtaan uudestikastajalahkoon, niin alkaao se harrastaa kristittyjen tappamista. Mieshän ihannoi väkivaltaa ja teurastusta.

        Sydämen ympärileikkaus on kaste. Se tulee hyvin selväksi tässä:

        "Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois. Kasteessa teidät yhdessä hänen kanssaan haudattiin ja herätettiin eloon, kun uskoitte Jumalaan, joka voimallaan herätti Kristuksen kuolleista"

        Tuossa sydämen ympärileikkaus samastetaan kasteeseen. Uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja Hengestä.


    • Juutalaisista on selvästi kirjoitettu:
      1.Piet.2:9 Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, Jumalan oma kansa, määrätty julistamaan hänen suuria tekojaan, joka teidät on pimeydestä kutsunut ihmeelliseen valoonsa. 10 Ennen te ette olleet kansa, mutta nyt te olette Jumalan kansa. Ennen te olitte armoa vailla, mutta nyt on Jumala teidät armahtanut.

      29 Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan Henki. Tällainen juutalainen saa kiitoksen Jumalalta, ei ihmisitä.

    • mihinoletmatkalla
    • En kuulu luopuneeseen kansankirkkoon, vaan Luther säätiöön.

      • onvalintaavielä

        jahas ja mihin menet seuraavaksi?

        leeviläisiinkö vaiko johonkin aasian käärmekulttiin.


    • tggghhhhh

      weha jatkaa röyhkeää Raamatun vääristelyä. Pietari on kirjoittanut näin:
      1 Piet 2:6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva."
      2:7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi" >> Jakeen lisätiedot
      2:8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi." Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
      2:9 Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
      2:10 te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut."

      Tässä ei puhuta juutalaisista vaan uskoon tulleista ihmisistä.

      • Tarkoitin sitä, että Raamattu sanoo juutalaisiksi myös muitten kansojen Jumalan lapsia.

        29 Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan Henki. Tällainen juutalainen saa kiitoksen Jumalalta, ei ihmisitä.


      • gtrrfr
        weha kirjoitti:

        Tarkoitin sitä, että Raamattu sanoo juutalaisiksi myös muitten kansojen Jumalan lapsia.

        29 Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan Henki. Tällainen juutalainen saa kiitoksen Jumalalta, ei ihmisitä.

        wehan teologian perussäännöt ovat nämä:
        1. Vauvakaste pelastaa.
        2. Usko ei saa näkyä ulospäin mitenkään
        3. Usko ei saa muuttaa ihmistä mitenkään
        4. Aikuisena tehdyt synnit ovat vain hyväksi, ne todistavat, että ihminen ei yritä pelastaa itseään
        5. Kaikki Raamatun jakeet pitää vääristää niin, että ne vahvistavat vauvakasteen asemaa

        weha on luonut oman mielikuvitususkonnon, koska hän ei ole itse koskaan tullut uskoon eikä usko ole mitenkään häntä muuttanut. Kateus, katkeruus ja viha pakottaa hänet kieltämään muiden uskoontulon ja muun aidon uskonelämän ja siihen kuuluvan oikean kasteen.
        weha ei yritä tutkia, mitä Raamattu sanoo jostain asiasta, vaan hän pyrkii aina vain vääristämään Raamatun jakeet niin, että ne muka näyttävät vahvistavat vauvakasteen.
        weha kuvittelee, että valehtelemalla ja Raamattua vääristämällä ne ihmiset pelastuvat, Jumalakin hyväksyy valheet, kunhan weha vaan tarpeeksi sinnikkäästi valehtelee ja vääristelee Raamattua.
        Kaikki tämä pätee myös wehan adjutantteihin, joita ovat "Eenokki", "Valitan" ja monet multinikit.


      • valitan
        gtrrfr kirjoitti:

        wehan teologian perussäännöt ovat nämä:
        1. Vauvakaste pelastaa.
        2. Usko ei saa näkyä ulospäin mitenkään
        3. Usko ei saa muuttaa ihmistä mitenkään
        4. Aikuisena tehdyt synnit ovat vain hyväksi, ne todistavat, että ihminen ei yritä pelastaa itseään
        5. Kaikki Raamatun jakeet pitää vääristää niin, että ne vahvistavat vauvakasteen asemaa

        weha on luonut oman mielikuvitususkonnon, koska hän ei ole itse koskaan tullut uskoon eikä usko ole mitenkään häntä muuttanut. Kateus, katkeruus ja viha pakottaa hänet kieltämään muiden uskoontulon ja muun aidon uskonelämän ja siihen kuuluvan oikean kasteen.
        weha ei yritä tutkia, mitä Raamattu sanoo jostain asiasta, vaan hän pyrkii aina vain vääristämään Raamatun jakeet niin, että ne muka näyttävät vahvistavat vauvakasteen.
        weha kuvittelee, että valehtelemalla ja Raamattua vääristämällä ne ihmiset pelastuvat, Jumalakin hyväksyy valheet, kunhan weha vaan tarpeeksi sinnikkäästi valehtelee ja vääristelee Raamattua.
        Kaikki tämä pätee myös wehan adjutantteihin, joita ovat "Eenokki", "Valitan" ja monet multinikit.

        Tuo on uudestikastajien propagandaa

        1) kaste kyllä pelastaa
        2) usko ei voi olla näkymättä ullospäin
        3) usko muuttaa ihmistä
        4) synti ei oel hyväksi
        5) jakeita ei tarvi vääistää vaan ottaa ne niin kuin on kirjoitettu, eikä muutella vettä Sanaksi kutne uudestikastajat tekevät.

        Uudestikastajuus on mielikuvitususkonto tuollaiille papukaojoille joilla ei oikeaa uskontoa ja usko Jeesukseen ole. Uudestikastajat pyrkivät vain vääirstelmään Raamattua, Valitan.


    • fdeeerdddd

      Jeesuksen Kristuksen siunattu nimi ei kelpaa sakramenttiantikristuksen kirkolle kastenimeksi eikä Jumalan armo kelpaa heille vaan he ovat itse kehittäneet mielikuvituksessaan "kasteen armon", jonka turvin he helvettiin matkaavat.

      • papukaijalle

        Lopeta nyt tuo saman jankkaaminen. Helvettiin ei mene yksikään Jeesuksen oma. Oli sitten kastettu Jeesuksen nimeen tai Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, mikä oli Jeesuksen käsky. Lähes kaikki kristilliset seurakunnat pitäytyvät edellä mainitussa nimessä. Siihen nimeen kastaminen on Jeesukseen kastamista. Ketuttaako?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      43
      8255
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4736
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      68
      3552
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2206
    5. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      18
      1797
    6. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1729
    7. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1707
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      362
      1582
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      66
      1253
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      279
      1148
    Aihe